1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
XIII
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
XIII - návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.



Úvodní slovo autora :


Rozhodl jsem se napsat návod na zajímavou (hlavně po grafické stránce) hru XIII celkem netradičně, očima hlavního hrdiny. Snad se mi to alespoň trošku povedlo. Jinak si určitě  nastavte obtížnost minimálně na střední, protože pak je hra příliš jednoduchá. Bavte se dobře!



Nejprve si dovolím přihodit pár tipů :


Střelba - Zásadně mířit nepřátelům na hlavu, to je mé heslo !


Rukojmí - S těma opatrně. Rukojmí musím držet mezi mnou a nepřáteli. Nestačí někoho jen mít v zajetí, aby se mi všichni klaněli !


Hák+lano - Dobrá manipulace s tímto předmětem nutná! Tlačítkem střelby hák vystřelím a zachytí se, pomocí primární střelby šplhám vzhůru, pomocí sekundání pak dolů. Když stojím pevně na zemi, stačí stisknout klávesu určenou pro akci a hák se pustí.


Paklíč - Velmi užitečná věcička, umožní mi dostat se i tam, kde někdo předtím zamkl.




1. Brighton beach


- dostat se ze stanice první pomoci

- ujet autem pryč


Ozbrojím se vrhacími noži. Svou přesnost můžu hned vyzkoušet na maníkovi za dveřmi, který zabil tu pěknou záchranářku. Vydávám se do druhé místnosti. Na stole leží klíč! Naneštěstí po balkóně přichází ozbrojený muž. Nu což, aspoň si pak přivlastním střelnou zbraň. Jelikož jsem na tom špatně, vezmu si ze železné skříňky v předchozí místnosti lékárničku a vyrážím ven. Mrtvole zabavím kalach. Jak dobrá zbraň to je, záhy poznají dva muži, kteří vyběhnou zprava. Po dřevěné cestě se dostanu až k molu s loďkami. Z jedné někdo vybíhá, ale za chvíli už se válí ve vlastní krvi. V jeho loďce nalézám další lékárničku. Neztrácím čas a kvapím dál. U auta zastřelím dva chlapy, jednomu vezmu klíček a nasedám. Vzhůru do New Yorku !



2. Winslow bank


- dostat se do trezoru

- žádný zaměstnanec nesmí být zabit

- uniknout z banky


Ve Winslowské bance mířím k pokladně. Dobrý den... co, že jsem tu dlouho nebyl? Jak... ano, jdu za vámi.


Dobře, poslední ulička. Otvírám schránku a jaké překvapení... Okamžitě uskočím za roh, aby mě výbuch nezranil. BUM!!!! Ve zdi zeje ohromná díra, využiju jí k úniku. Dostávám se žebříkem do větrací šachty a po delší době se ocitám v druhém patře banky. Dostanu se na druhý konec. Všechny nepřátele, které cestou potkávám, musím uspat ranou do spánku. Využívám různé druhy předmětů, fantazii se meze nekladou. Vstoupím dveřmi, jež označují kancelář ředitele. Někdo za sklem telefonuje a stráž míří za mnou! Rychle za roh, překvapím ji. V další místnosti najdu lékárničku. Pokračuju až do knihovny. Ochranka o sobě zanedlouho nebude vědět, takže můžu v klidu rozbít mříž za stolem na konci knihovny.

Vyskakuju v chodbě. Přede mnou stojí žena. Ani se nenaděje a stává se z ní rukojmí. Hodit se bude i magnetická karta, s jejíž pomocí si hned otevřu dveře z místnosti. Venku číhají tři členové ochranky. S rukojmím před sebou couvám opatrně k výtahu. Otevřu ho opět díky kartě a okamžitě mačkám tlačítko. Výtah vyjede o patro výš. Rukojmí už nebudu potřebovat. Na scénu přichází nějací podivní chlápci - postříleli celou ochranku. Vytahuju zbraň a v patře eliminuju veškerý odpor. Pak už jen seběhnu po dřevěném schodišti dolů. Konečně  jsem venku. "Tady FBI, jste zatčen!" Shit!



3. FBI


- připojit se k Jonesové na střeše

- žádný agent FBI nesmí být zabit


Dívka z banky... rychle za ní ! Vybíhám na chodbu, omráčím chlápka s pistolí a pokračuju na konec chodby. Za dvoukřídlými dveřmi vybafne chlápek, musím ho umlčet. Rozbiju bedny a mříž. Strhává se přestřelka. Všechny útočíčí můžu zabít zbraní, ne tak ale agenty. Na ty potřebuju tupý předmět. Běžím až k místu, kde nálož prorazila díru. V předešlých dveřích ještě čeká odměna v podobě chlápka s brokovnicí a lékárničky, ukryté ve skříňce.


Na střechu projdu skze jakýsi polorozbořený dům. O ozbrojených mužích v něm se už za chvíli bude hovořit v minulém čase.



4. Major Jones


- následovat majora Jonesovou

- Jonesová musí přežít

- deaktivovat bezpečnostní systém

- nasednou do vrtulníku

 

Vyšplhám za majorem. Nevím, co chce, ale vytáhla mě z bryndy, takže bych ji mohl věřit.


Nudné následování majora si naštěstí spestřím osvojením nových  schopností, konkrétně práci s hákem a odstřelování. Terčem se stávají dva nepřátelé na protějším domě. Ani nemrknou a padají z mrakodrapu dolů. Spustím se níž a opět se zdokonalím ve střelbě sniperkou. Jsem přirozený talent, po pár výstřelech mi to jde jak dýchání! Následuju majora, cestou podstoupím nějaký ten sniperský souboj, pár drsných skoků mezi mrakodrapy a několik lidí vyřídím nablízko.


Krátký hovor Jonesové s někým...a sakra, raketa z RPG. Vytahuju sniperku a bleskově kosím jednoho nepřátele za druhým. Pak rychle deaktivovat bezpečností systém v budově napravo od brány. Nalézám i vestu, jaký to poklad! Už jsme na dosah vrtulníku, ještě zneškodnit pár troufalců, vybíhajících nám naproti. Vzlétáme!  



5. Emerald base bridge


- překonat ohrazení základny

- obnovit napájení elektrickým proudem


Vyrážím ledovým korytem vpřed. První voják lehne po výstřelu z brokovnice. Přehodím zbraně, na řadu přichází tichý zabiják - kuše. S ní likviduju všechny vojáky z dálky, potichu a bez nebezpečí z újmy na zdraví.


Právě stojím u mostu, není spuštěný. Co s tím? Každopádně nabiju dvě šipky do kuše, aby mohly následně prorazit lebku dvěma strážným na druhé straně rokle. V kontrolní budce zabiju vojáka a vyzkouším páku. Nejde proud... vracím se proto kousek zpět a vstupuji dveřmi do skladiště. Zneškodním dva vojáky a vybíhám po schodech a na panelu zapínám proud. Ve skladišti nacházím obrovskou spoustu vybavení, granáty, náboje, lékárny, vestu s helmou a další. Musím se ale vyrovnat s bandou nepřátel, která dorazila v náklaďáku před skladiště a vběhla dovnitř. Ale nevadí, hlavně, že cesta přes most se uvolnila.


Přeběhnu na druhou stranu a mrsknu do provizorní buňky granát z M16 jako dárek diskutujícím chlápkům. Pak na ni po bednách vyskáču a za pomoci háku se dostanu na vyvýšeninu, kde předtím hlídkoval voják s kuší. Rozbiju mříž a vydávám se šachtou do útrob základny...



6. Emerald base roof


- SPADS nesmí spustit poplach 

- najít průchod a proniknout do základny

- zničit čtyři generátory, které napájejí žebřík


Nesmím nechat nepřátele spustit alarm! Nejrychlejší způsob usmrcení vojáků je zásah do hlavy buď nožem, brokovnicí nebo šipkou z kuše.


Než vyrazím nahoru po žebříku na opačném konci této části základny, musím zničit čtyři generátory. Nalézají se v buňkách, kterým nad dveřmi svítí červená kontrolka. Dvě jsou vně a dvě uvnitř betonového opevnění. Jakmile budou generátory zničeny, nic mi nebrání dostat se dál. Nahoře sestřelím jednoho vojáka, doběhnu na konec plošiny a pomocí háku se spustím níž k šachtě.

 


7. Carrington's cell


- osvobodit generála Carringtona

- dostat se s generálem ven

- Carrington nesmí zemřít


Beru do rukou M16 a nože a čistím celé patro. V místnostech jsem našel spoustu vybavení. Vyjíždím výtahem do dalšího patra, kde čekají jen dva vojáci. Jaká škoda. Přes velké dveře se nedostanu, takže to beru po bednách, žebříku a opět šachtou.


Přilézám ke kolmému tunelu, ve kterém v určitých intervalech jiskří elektřina. Použiji hák, který zachytím nahoře a spustím se v momentě, kdy elektřina vypne. Dole zlikviduju dva vojáky a z místnosti s neprůstřelným sklem seberu magnetickou kartu. Díky ní se dostanu ven už normálně dveřmi a zpřístupní se mi i další dveře, vedoucí hlouběji do komplexu.


Nyní postupuji dost jednotvárnou cestou skrze místnosti, kdy potkám jen dva vojáky. Ach, to je nuda! Jakmile se dostanu šachtou k cele, konečně začíná zábava. Musíme s generálem proběhnout ven, zatímco po nás pálí několik vojáků. Juchů, ratatata!



8. Cable car station


- generál nesmí být zabit

- použít lanovku k opuštění základny


Sníh se barví do ruda, když tři vojáci hlídající stanici padají k zemi. Precizní práce s  kuší... Mířím přímo na stanici. Hlídá tam zase pár vojáků. Dva granáty a je vymalováno (krví). Najdu místnost s vojákem, který vlastní, vlastně spíš vlastnil, magnetickou kartu. Vrátím se pro pojistku do malé buňky před stanicí, kde si kartou otevřu. Zastavím vlnu nepřátel a společně s generálem běžíme k lanovce. Stačí už jenom vrátit pojistku do jističe v místnosti, kde se teď válí mrtvola vojáka. Nakonec vyběhnu nahoru a páčkou lanovku přivolám. Poslední vojáci a nasedat, generále!



9. Cable car


- doprovodit Carringtona k helikoptéře

- generál musí přežít

- zastavit veškerý odpor

- uletět vrtulníkem


Z lanovky odsniperuju dva týpky dole, vylezu na střechu kabiny a s pomocí háku se spustím dolů. 


Generál sprintuje jak divý, sotva ho stíhám krýt odstřelovačkou. Život znepříjemňuje spousta vojáků, dokonce i s RPG. Nakonec ale zastavujeme před vrtulníkem. Musím eliminovat poslední odpor. Klekám si za kulomet a kosím vlnu, valící se ze všech stran.



10. Kellownee lake


- najít chatu


V ledovém korytu není možnost se ztratit. Čtyři chlápci zanedlouho žerou sníh, další dva u člunu se nejspíš stanou potravou dravé mořské zvěři. V člunu jsem nalezl dokumenty a lékárničku. Pokračuju až k chatě, kde útočí...  ano, příjem. Že jste mě vysadili kousek dál? ne nevadí, aspoň jsem se prošel... tak jo vezmu to přes ledové kry. Pár drsných přeskoků s rizikem pádu do ledové vody a jsem na druhé straně. Zastřelím dva nepřátele, co na mě naběhli a už běžím k vodopádu. Po ledové římse pokračuju na druhou stranu řeky a už vidím chatu.



11. Kellownee hideout


- ubránit se v chatě

- znovu najít Jonesovou a Carringtona


Obrovský nápor, který se žene na chatu téměř nezvládám. Z jejích útrob jen opatrně vykukuju a s magnumem střílím nepřátele. Nejprve jsem si vychutnal toho s RPG. A sakra, došly náboje. Brokovka to jistí a navíc ti chlápci vlastní AK47, takže po této stránce nemám co řešit. Co to, slyším vrtulník? Naštěstí z něj střílí jen dva chlapi, pilot s nima brzo poletí do márnice. ...uf, to byl masakr. Vzadu prorazili v chatě díru, rychle ven! Už jsem v bezpečí. Něco za mnou hrozně duní?! Lavi...



12. Plain rock


- následovat stráže a vyhnout se úderům obušků

- utéct z přísně střeženého objektu


Kde jsem se to zase jenom dostal... beze slov následuju strážné a v koupelně použiju smeták a láhev, abych je oba omráčil. Od jednoho vezmu klíč a odemknu si skladní místnost. Po bednách vyskáču nahoru. Po železných trubkách se dostanu až k šachtě, cestou si ve volném okýnku seberu nějaké vrhací nože.


Seskakuju přímo za okýnkem, zastřelím všechny tři strážné a poberu zbraně a hlavně(!) klíče. Tak si můžu odemknout cestu dál. Mám tři nože a přede mnou tři strážní. Pokud ještě umím počítat, tak tři děleno třemi je jedna, tudíž na každého strážného vyjde jeden nůž. Prvního sejmu, až bude zády ke mě. Jeho klíčem odemknu cestu dál, ale ještě předtím přes mříž sejmu druhého. Pak se rychle připlížím k třetímu a jeho život také ukončí kudla v hlavě. Stihl jsem to tak tak, jinak by zavolali posily a to už bych taky nemusel rozchodit. I když po těch problémech, komu by se chtělo žít...


V bočních místnostech nlézám spoustu vybavení, především odstřelovačka se bude hodit. Hned ji použiju, když vyjedu výtahem. Čeká tam asi pět lidí. Vydám se dál kolem elektrického křesla. Brr Za celami narazím na nějakou rozvodovnu proudu a lezu podél kabelů. Z poza rohu vyjukl šílený pacient, ale rychla rána z brokovnice navždy zchladila jeho tělo. Za chvíli se dostávám po žebříku do vody a ven.



13. Doc Johansson


- najít cestu ven

- nikdo z lékařů nesmí být zraněn

- použít rukojmí k volnému průchodu kolem kontrolního stanoviště


Dorazím až ke dveřím, které nelze odemknout. Za chvíli ale vychází stráž, která u sebe má klíč k místnosti, v níž nalézám magnetickou kartu. Můžu dál. Recepční pustí alarm, a tak si další postup musím vynutit násilím. Bože, tolik krve tady ještě neměli...  Labyrintem lékařských místností dojdu až k doktorovi a sestřičce. Oba zbavím vědomí a otevřu si pár šuplíků tak, abych po nich mohl vyskákat nahoru a větrací šachtou pokračovat.


Slyším zákeřného doktora, co to dělá? Kudy se tam dostanu? Nev...aaaaa. Podlaha byla ztrouchnivělá. Zákeřný doktor na mě obrací svou pozornost, nejradši by byl, kdybych skončil jako jeho pokus. Musím jej porazit. Avšak doktor je lama a nikdy v ruce nedržel těžší zbraň než nůž při řezání pacientů a jehlu při šití jejich ran. Snadno uhýbám jeho ranám a ještě stíhám to do něj pumpovat brokovnicí, případně magnumem. Občas se snaží zapíchnout mi do krku nějaké sérum. Jednou se mu to povedlo, ale když jsem rychle utekl, přestalo působit. Tak. Doktor už nebude otravovat, a to doslova, své pacienty.


Proberu se věcmi, vezmu lékarničku a pár nožů a zajdu si odemknout trezor za obrazem. Nachází se tu mé vybavení. S paklíčem se dostanu k pacientům a vezmu holku jako rukojmí. Do ruky druhé magnum. Ven se prostřílím lehce, na smrt čeká jen pár nepřátel.



14. Canyon


- najít důlní vchod a připojit se k Jonesové


Skončit na poušti s rozflákaným autem, to není nic příjemného. Vyrážím! S hákem a lanem překonávám první vyvýšeninu a střílím dva nepřátele s kalachem. Ještě sestřelím chlápka s odstřelovačkou, která se vzápětí bude hodit na tři borce s RPG. Střela z této zbraně je smrtelná, i když dopadne někde v blízkosti. Buď vyskočím a chlapa zlikviduju první ranou, než stačí pořádně zamířit, nebo opatrně vykukuju hledáčkem sniperky zpoza skály a jakmile uvidím kousíček těla hned pic ho. Po zneškodnění pokračuju dál po takových mostcích.


Sniperkou pokosím tři nepřátele přede mnou a po laně napnutém mezi stožáry přejedu na druhou stranu pro spoustu vybavení, mimochodem schované v důlním vozíku. Seskáču zpátky a tunelem ve skále pokračuju. Další dva chlápci s RPG. Aspoň si ji potom můžu taky přivlastnit a otestovat účinnost na někom, stojícím na skále vzadu. Pomocí lana opět přejedu na druhou stranu, ale předtím bych se měl zbavit snipera, který mě jinak bude otravovat. Pokračuju po římse, po dalším laně a už útočí opět někdo s bazukou. Taky si ji na něho vezmu. Přivlastním si náboje a začíná totální masakr. Snad dvacet chlapů pošlu pomocí bazuky do věčných lovišť. Krev tady budou ze skal škrábat ještě za deset let!


Už jsem jen kousek od vstupu. Poslední dvě mrtvoly se kácejí k zemi a konečně stojím na prahu dolu.



15. Canyon II


- najít nedaleko odtud ukryté letadlo


Ať už výstřelem ze sniperky nebo z RPG zhynou čtyři lidé dole. Spouštím se tam po laně. Neustále mám v pohotovosti bazuku, která neomylně trestá jakéhokoli odvážlivce, jež mi vstoupí do cesty. Hák použiji k výstupu výš. Po římse se dostanu až k hlubokému údolí. Potlačím v něm veškerý život a opatrně seskakuji po skalních schodech. Žebříky mě vyvádějí k rozvalinám, snad už to není daleko...


V rozvalinách zuby nehty eliminuju odpor, nutno říci celkem tuhý odpor. Nějakou dobu jsem mírně dezoirentován, ale po chvíli nacházím tajnou cestu z jedné z věžiček, pobitou dřevěnými deskami. Asi indiánské sídliště či co, podle těch maleb. Vynořím se z tunelu a konečně! Letadlo je tady!



16. Sewage


- vniknout do tábora SPADS

- nesmím být odhalen


Skáču do vody a doplavu téměř ke světlu. Pod hladinou se nachází tunel, jímž propluju až k místu, kde se můžu nadechnout. Ani nedutám, když nade mnou diskutují dva strážní. Nechám je odejít a pomocí háku se dostanu nahoru, abych si následně na panelu mohl otevřít cestu dál. Někdo přichází. Počkám a v momentě, kdy se ke mě otočí zády, mu do zátylku střelím šipku. Útočná puška se bude určitě hodit. Spouštím se zpátky a pokračuju druhým, nyní zpřístupněným tunelem. Na rozcestí plavu vpravo a v jeskyni se nadechnu. Potom pokračuju rovně, až vyplavu venku. Dva vojáky na mostech zanedlouho políbí smrt a já tak v klídku vytahuju hák a lano a houpu se blíž a blíž kempu. Prolezu tunelem a jsem tu!



17. SPADS camp


- diskrétně odstranit SPADS v okolí béžového stanu

- nastražit štěnici ve stanu plukovníka McCalla

- najít záznamy Steva Rowlanda a vyhodit muniční stan do povětří


Vyplavávám někde v místnosti. Venku všechny potichu odstraním. Muže na věži můžu zabít kuší hned, pak jenoho nalevo ode mě, který chodí do takové budky. Potom dva strážné, kteří vyjdou z protější budovy a nakonec 'zpěváka'. V budově naproti je ještě jeden voják. Projdu na další prostranství, kde si to promenádují dva chlapi. Počkám si, až jeden bude v rozvalině a skrze malé okýnko dostane šipkou do hlavy. Druhý si povede podbně, jakmile se otočí zády. Proběhnu dveřmi a ocitám opět na střeženém úseku tábora. Hlídkuje tady čtveřice stráží plus pátý na věži.


Konečně se skrze další budovu dostávám do hlavní části. Odstraňuji dva hlídkující vojáky a jejich bezvládná těla schovávám do budovy, kterou jsem tady přišel. Vlézám zadním vchodem do osvětleného stanu a dírou do jeho druhé poloviny. Na telefon rychle připevním štěnici a zpátky schovat se. Vyčkám, až rozhovor utichne a dostávám další příkazy. Znovu se připlížím do druhé poloviny a vezmu záznamy a magnetickou kartu. S ní se dostanu do velké kovové budovy, abych se následně vynořil na dalším prostranství.


Opět bude zpívat moje kuš. Jeden strážný za druhým padají k zemi s proraženou lebkou. Jak efektní! Oběhnu hangár a bočními dvířky se dostanu dovnitř, kde ukládám bombu.



18. McCall


- uniknout z tábora


To je ale spoušť... První zmetek schytá šipku do hlavy, ale přibíhá jich spousta, takže rychle za kulomet. Musím se probíjet celou základnou zpátky, žádný med. Cestou sbírám lékárny a náboje, ale hlavně granáty do M16. Dorazím na první prostranství, kde čeká McCall. Hned po jeho kecech se schovávám za stěnu a vyčkám, až odběhne dozadu za budovu. Okamžitě sprintuju do dveří budovy, kterou jsem tady původně dorazil, nelze je přehlédnout, jsou osvětlené.


Číslo XI neustále obíhá jedinou budovu. Vykukuju ze dveří a jakmile se zpoza oné budovy vynoří, kropím ho z M16, i granáty, ty účinkují velmi dobře! Jedenáctka nevydrží dlouho a kácí se k zemi. Přebírám jeho vynikající kulomet, ale i klíč. S tím si odemykám dveře za velkými vraty a konečně unikám z tábora...



19. Submarine base


- vniknout do ponorky dříve, než stačí odplout  


Dosti jednotvárnou cestou se dostávám skrze haly plné vojáků až k ponorce. Několikrát využívám i lana a háku. Po dlouhé cestě lemované spoustou mrtvol se konečně ocitám u ponorky. Několik vojáků zbavím života a skáču do vody, abych doplaval ke vstupu.



20. Submarine


- ukrýt se v důstojnické kabině

- najít vysílačku a kontaktovat Jonesovou

- vyhnout se odhalení a kapitán musí zůstat naživu


Orientovat se v labyrintu jménem ponorka se jeví jako docela složité, ale já to zvládnu. Slézám o patro níž po žebříku a dveřmi pokračuji dál. Loktem omráčím instalatéra a jedinými možnými dveřmi pokračuju. Musím se dostat o patro výš, do hlavní velící místnosti kapitána. Všechny vojáky rychle umlčím loktem nebo pistolí s tlumičem, ale nesmím je nechat vystřelit!! Až se ocitnu ve velící místnosti, nechám odejít kapitána a spojím se s Jonesovou. Pak pokračuju dveřmi na opačné straně, než jsem přišel. Omráčím jednoho vojáka a hned zabočím doprava do kajuty. Schovávám se za přístěnek.



21. Submarine II


- uniknout přes vzduchový uzávěr torpéda

- najít klíč k zámku torpéda


Byl jsem odhalen! To ne! Musím se prostřílet zpátky. Naštěstí námořníci vlastní jen slabé vybavení, takže až takový problém to není. Skrze ponorku se dostávám k torpédům, kde zastřelím i kapitána. Vlasní UZInu, šikovný hoch. Ale dva zásobníky z M16 nevydržel... Beru mu klíč a šplhám nahoru po žebříku a do jeho soukromé kajuty. Beru další klíč a otvírám si dole vzduchový uzávěr. Ani zapotit jsem se nestačil!



22. Sabotage


- otevřít vrata od zaplavovací komory a opustit hangár

- poškodit šroub ponorky


Vylezu po žebříku z vody a dávám se na druhý konec hangáru. Cestu tím směrem mi stěžují vojáci, ale zanedlouho bude jejich krev zdobit hangár. Když doběhnu na konec, vylezu po žebřících úplně nahoru a cestou seberu kuši. Odšipkuju tři vojáky a zatáhnu za páku. Přeskočím na pojíždějící náklad a hákem se zachytím na stropě. Následně se přehoupnu skrze sklo do místnosti s panelem. Sbírám vybavení a zapínám dveře.


Změna plánu. Poničit ponorku. Skáču do vody a připevňuji ponorce na šroub bombu. Rychle uplavu pryč. Postřílím dva chlápky, co se objeví nahoře i potápěče, kteří se mě snaží atakovat ve vodě. Na ně se hodí harpuna. Naposledy nabírám dech a vydávám se tunelem. Uplavu jen kousek a nad hlavou se mi objevuje žebřík a kýžená cesta na vzduch.



23. Quay 33


- najít Carringtona v přístavišti 33


Skáču po bednách a na terasu v hale. Eliminuju odpor a po terase se dostanu do buňky s panelem, kde spustím velký kontejner. A už se zase valí vojáci. Cestu ven si musím prostřílet. Potom se vydám na věžičku, odkud se kontroluje provoz přístavu. Zatáhnu za páku a jeřáb s kontejnerem prorazí cestu do další haly. Znovu se musím utkat s nepřáteli, ach jo. Sbírám veškeré vybavení, především ale bazuku a střely do ní! Jakmile totiž najdu kartu, otevírám si dveře dál a útočí na mě vrtulník!


Chopper střídá palbu z kulometu a vypouštění raket. Schovávám se vpravo za velké kontejnery u stěny a vyčkávám, až přestane střílet z kulometu. Pak vyskočím a šup mu  raketu do čumáku. Vždy když zacílí, aby vyslal raketu, je ten správný moment k tomu mu taky jednu poslat. Sakra, zrovna mi došly! Musím proběhnout pod palbou k věži nebo za roh, kde nacházím další náboje do bazuky. Víc než osm zásahů už vrtulník nevydrží a padá k zemi. Odpočívej v pokoji na vrakovišti, vrtulníku!


Carrington už čeká i s policejní eskortou. Jaký luxus!



24. Bristol Suites Hotel


- zneškodnit stráže bez spuštění poplachu

- odposlechnout setkání v místnosti č. 41

- odposlechnout rozhovor

- Willard a Winslow nesmí utéct

- odpojit výtahy od el. energie

- pomoct agentům FBI

- zlikvidovat Winslowa i Willarda


Pomalu procházím hotelem. Omráčím ženu na chodbě i muže v prádelně a tou projdu dál. Zbavím se další ochranky a z poličky beru klíč. Na chodbě nacházím pokoj 41. Jednoduché, byl to hned první vlevo. Do ruky beru mikrofon a z okna zacílím na člověka naproti. A už slyším! Hmm....zajímavý rozhovor....spiknutí....nový režim.....prezident nic netuší...proč panikaří? Ne, jsme odhaleni! Rychle na chodbu a do místnosti s ovládacím panelem. Vypínám výtahy, uf, snad už neuniknou.


Běžím za agentem FBI, ale dveře do místnosti nejdou otevřít. Vracím se proto do haly a výtahovou šachtou lezu nahoru. Ocitám se v luxusní místnosti. Pode mnou vidím Winslowa s někým diskutovat. Bez váhání do něj nasypu plný zásobník UZI. Pak stačí pár výstřelů z magnumu a ztuhne navždy. Vyzvedám si u něj klíč a dokumenty a vyrážím dál. Na řadě je teď Willard. Pár ran z magnumu, nějaký ten výstřel z brokovnice a svět opět zchudne o jednoho tvora.



25. Sanctuary garden


- vniknout do svatyně

- zlikvidovat stráže bez vyvolání poplachu


Obrovské množství fauny všude kolem. Skrze červené rostliny si prosekávám cestu dál. Tunelem utvořeným změtí nechutných plazivých rostlin, které ještě více zrudnou od krve mrtvých hlídačů, postupuju až k zahradě s fontánou. Opatrně kuší likviduju dva chlapy a otvorem na druhé straně pokračuju dál. Dostanu se do zahrady s jezírkem, kterým propluju a u výstupu zabiju dva hlídače. Proskakuju otvorem v plotě a po římse se opatrněn sunu dál. Propast mezi římsami překonám díky háku. Potom vyskáču nahoru a skrze rostlinstvo se probíjím do další zahrady, velké a dobře střežené. Vévodí jí obrovská svatyně.


Dostat se dovnitř však musím skrze malou kapli v boční části zahrady. Uvnitř shodím na desku obrovský kříž a ta se prolomí. Průchod se uvolnil!



26. Sanctuary hall


- najít místo, kde se sejde 20 členů Klanu

- neupoutat pozornost členů Klanu


Po žebříku vylézám do pozoruhodného komplexu. Jen velmi opatrně postupuju vpřed a tiše likviduju stráže. Kombinace kuše na dálku - nůž na blízko se mi osvědčuje jako účinná. Stráže padají k zemi jak hrušky na podzim.


Ve velké hale se nejprve zbavím dvou chlápků s kušemi a po schodech přejdu na druhou stranu. Jeden z hlídačů za dveřmi vlastní klíček. Sejdu o patro níž a opět použiju schodiště k překročení haly. Odemykám mříž a v pokoji za ní nalézám magnetickou kartu ke dveřím, které hlídal onen chlápek.


Ve větší místnosti  nalézám kromě dvou nepřátel taky sochu. Hmm, jediná cesta odtud vede do jakéhosi ateliéru. Ta socha musí ukrývat cestu dál. Ano, už to mám! Popostrkuju jednu cihlu ve stěně ateliéru a v tajné skrýši se schovává dokument společně s částí sochy. Doplním ji na správné místo a odkrývá se tajné schodiště. Kam asi vede...?



27. Sanctuary crypt


- tajně sledovat setkání

- zlikvidovat stráže bez spuštění poplachu

- dostat se z krypty


Nepříjemně uzké chodby krypty, spousta stráží, postup občas okořeněný použitím háku a lana. Ale jinak nuda, už abych mohl vyslechnout setkání! Po nějaké době musím používat paklíč, spousta dveří je zamknutých. Stráže už mi lezou na nervy, kdybych měl za jejich likvidaci dostávat peníze, do konce života bych nemusel ani hnout prstem.


A konečně jsem tu... Slyším dobře? Nová éra už za dvacetčtyři hodin... tak nevím, ale každopádně se teď odsud musím dostat. Po laně se spouštím dolů a bleskově skáču za stolec. Dva nepřátelé se brzy budou smažit v pekle. Stačí granát... Běžím do postranních dveří a na balkónek. Zhoupnu se na druhou stranu a utíkám dál od hořící svatyně. Těch pár bláznů v kápích, co se mi staví do cesty, skončí s kulkou v čele.



28. Sanctuary cliff


- běžet na konec útesu

- sestřelit nepřátelské vrtulníky


Sprintuju po útesu pryč od svatyně. Nepřátelé s jekotem padají do mořských vln nebo umírají s šipkou v lebce. Cestou jsem nucen použít i nějakou tu techniku, ale vše probíhá v relativním klidu... až do doby, kdy ze vzduchu začnou útočit vrtulníky. Úsměv na rtech mi rychle zamrzá. Kuší to jde těžko - vrtulníky jsou v neustálém mírném pohybu a kalach prozměnu na větší vzdálenost není tak přesný. A jít blíž znamená vystavit se palbě z třech vrtulníků. Opravdu nezáviděnihodná situace.


Poslední vrtulník odlétá! Skáču na žebřík a šplhám do bezpečí vrtulníku.



29. SSH1 base admission


- proniknout do tajné základny SSH1

- vyhnout se odhalení

- neutralizovat vojáky GI


Následuju Sheringtona ke vstupu...tak nashledanou...musím najít jinou cestu. Zpátky za skleněnýma dveřma vcházím do šatny napravo. Omráčím dva vojáky a vezmu si jejich zbraně. Dvoukřídlými dveřmi se dostanu zezadu k recepci, jestli se to teda tak dá nazvat. Omráčím vojáka a vezmu si magnetickou kartu. Tlačítkem zároveň otevírám skleněné dveře. Na chodbě se ještě zbavím jednoho chlápka a můžu pokračovat za obrovské železné dveře.


Potichu se plížím první úrovní pod přízemím. Vojáky omráčím a následně schovávám do místností. Rychle nacházím cestu o patro níž.


Zde už to jde hůře. Nejprve otevírám dvoukřídlé dveře a omráčím dva vojáky - první vchází do místnosti se skříňkami a druhý hlídá co sledují kamery. Pak probíhám chodbou a omráčuju dalšího vojáka. Jen mě při tom nesmí vidět další stráž na konci chodby. Ta ulehne k bezesnému spánku o chvilku později. Už se dostávám k místnosti s diskutujícími muži. Zbavím vědomí posledního vojáka u automatu a odnáším ho do nejbližší místnosti naproti skleněným dveřím. Počkám, až všichni přejdou a zbavit se musím ještě vojáka, který přijde a toho, který stojí v prosklené místnosti. Tou projdu dál.



30. SSH1 trap


- vyhnout se odhalení

- neutralizovat vojáky GI

- vysvobodit prezidenta, je držen jako rukojmí

- ochránit prezidenta a svěřit ho GI

- dostat se na kontrolní stanoviště


Na chodbě dochází ke konfrontaci s několika vojáky. Před vstupem do velké místnosti zamířím do zbrojnice. Spousta vybavení, střeliva i zbraní.


V konferenční místnosti nejprve vyběhne ze všech stran několik chlápků, ale zanedlouho z nich crčí krev na všechny strany. Chudáci. Najednou vyskakuje Standwell a útočí na mě se svým těžkým kulometem. Okamžitě zalézám za stěnu u dveří. Takticky střídám házéní granátů a střelbu jak z UZI, tak z M16. Když konečně padne, seberu z jeho těla klíč a osvobodím prezidenta. Mačkám červené tlačítko a prezident kolabuje. 


Beru ho na rameno a ploužím se pryč. Vyjdu z konferenční místnosti a na chvíli ho pokladám. Vystřílím všechny nepřátele, kteří se objeví a dojdu si do boční chdoby pro nějaké to vybavení. Určitě jej upotřebím. Znovu s prezidentem na rameni pokračuju dál, až konečně narážíme na spřátelené jednotky. Nechávám prezidenta na zemi a vyrážím jim na pomoc! Jakmile všichni nepřátelé padnou, je na mě, abych zastavil operaci Total Red...



31. Total Red


- zastavit operaci Total red

- osvobodit rukojmí


Kolem rukojmích probíhám k obrovské řídící hale, schované za neprůstřelným sklem. Cestou jsem se vybavil ve zbrojnici a teď kosím jednoho vojáka za druhým. Jde to jako po másle. Vybíhám nahoru po schodech a chlap páchá sebvraždu. Beru nějaké dokumenty a magnetickou kartu a prchám z komplexu. Ještě však musím zachránit držené.


Pomocí magnetické karty otevírám dveře. Na uniknutí z komplexu je však příliš pozdě. Sprintujeme k obrovským železným dveřím... tak dělej, vzpomeň si na ten pitomý kód... jasně, už zase to závisí jen na mě.



32. SSH1 final


- vypnout autodestrukční proces

- vrátit se zpět k východu


Okamžitě vyrážím vpřed. Jak nejrychleji to jde slézám žebřík dolů k raketám a na opačném konci další vylézám. Podle šipek mířím ke kontrolní místnosti. Cítím na tváři kapičky potu... Sakra, dveře se mi zavírají přímo před nosem! To ne! Okamžitě vrážím do dveří vlevo a pokračuju dalšími do místnosti s mapou. Přetrhnu ji a rozbiju mříž. Šachtou se plazím až do kontrolní místnosti. Rychle, kde jen se to může vypínat? Tady asi ne. Odemykám dvoje zamčené dveře a už jsem tady, za tím plotem už to vidím!! Rotstřeluju zámek a kropím dávku nejprve do dvou velkých beden, až pak do menších bzučících....


...a je to za mnou, to bylo ale o fous! Vracím se zpět, tentokrát skrze dveře, které mi tak stížily postup do kontrolní místnosti. Dole u raket už jdu klidně. Ale kdo to? Cestu mi kříží samotný Mangoose. Beru do ruky těžký kulomet a běžím na stranu. Mangoose vybíhá zpoza prostřední rakety. Využívám střelby do raket - následně z nich uniká plyn, který omračuje. Radši střílím přesně a míň než velké dávky, které jsou mířené jen tak do neurčita. Po chvíli prostřední raketa sjíždí. Mangoose na mě nebezpečně nabíhá a tak po něm mrštím poslední granáty z M16. Seberu vybavení po mrtvém vojákovi, který spadl z výšky. Konečně ten parchant umírá. Vylézám nahoru za Jonesovou.


Autorův tip k poslednímu boji : hra se před vstupem k raketám ukládá. Vyberte zbrojnici (místnost, jíž procházíte, když vypínáte autodestrukční systém) před i po uložení, tzn. budete mít vše dvakrát ! Lékárny, náboje !



33. Lady bee


- najít Wallyho Sheridana


Příjemný večer na lodi...   ...jo, už pro něj běžím. Kde asi bude ? Vcházím do dveří a co !? Kim mě měla zabít ?!?! Mířím kvapem do kanceláře. Prezident přichází s ozbrojenými muži. Teď už chápu...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.