Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Obsah:
1. NEZAPOMEŇTE :
V nastavení zaškrtnout nejvyšší rychlost boje a pohybu nestvůr. Výrazně si tím ušetříte čas a nervy. To samé udělejte s automatickou výměnou zbraní.
V Arnice vzít z truhel ID karty obchodníků (He'Li, Antone a Anna) a vyrazit s nimi do banky.
Že Wizardy 8 je všechno, jen ne lineární hra. Proto se nedivte, když budete muset některé lokace navštívit vícekrát.
S každým pořádně pokecat.
2. TVORBA PARTY
K dispozici máte místo pro šest odvážlivců a další dva můžete přibrat časem. Ovšem výhodné je koncipovat partu tak, aby už šest původních členů tvořilo fungující tým. Občas totiž narazíte na lokace, kam vám přifařenci odmítnou vlézt, i kdybyste jim slibovali království a Astral Dominae k tomu! : ) Kupříkladu zlodějíčka Milese nedostanete do tábora Umpaniů, bard Saxx odmítá cestu na Martenův útes a žádná znajatých potvor vám ani za boha nevleze do základny Rapaxů. Zkušení mě možná obviní z vypatlanosti, protože k Rapaxům se dá dostat i s rekruty pomocí T'Rangského portálu, ale jukněte se pak schválně na jejich statistiky. O dvacet bodů méně u každé vlastnosti, tomu už říkám brutální postih.
Základem jsou samozřejmě bijci vepředu. Jednoho bojovníka považuji za naprostou nezbytnost, s mečem, který najdete pod Arnikou, se z něj stává šílený zabiják, který často bude tvořit více než 50% zranění vaší party. OK, ten meč je samozřejmě prokletý. To znamená, že bez seslání kouzla ho nebudete moci postavě odebrat, ale to vás VŮBEC NEMUSÍ TRÁPIT, protože lepší mu stejně ještě několik dní neseženete.
Dalším bijcem může být v Arnice najatá valkýrie Vi (ke konci se opravdu hodí), ale pokud plánujete rozšíření, chtělo by to možná ještě jednoho. 100% odpověď bohužel neexistuje. Pro samuraje najdete velmi brzy úžasné brnění, ale další části zbroje už tak lehko nepůjdou. Lord naproti tomu nemá kritické údery, ale může se chopit nejtěžších zbraní i brnění.
Dalším parťákem by mohl být hraničář. Sice nemá konkurenci ve střelbě z luku, ale pro vás je důležitější, že zvládne neustále prozkoumávat okolí, což vám přifaří několik prima předmětů - koncem hry už to bude jedno slušné vetešnictví. Když se náhodou dostanete kBélovi (až na vrcholku), nezapomeňte od něj koupit nabízený luk. Stojí sice přes dvacet táců, ale bude to stát za to.
Nyní by to chtělo začít si trochu pohrávat smagií. Nutno dodat, že některá povolání mi přišla velice zajímavá, ale nesnadno ovladatelná. Nebylo to sice přímo čachrování sflakónky jako vDungeon Masterovi, ale doporučuji zde sice trochu tradiční, ale fungující kombinaci kněz (ochrana a léčitelství) a mág (silná útočná kouzla. Kněz má tu výhodu, že jedna zjeho základních vlastností (doporučuji u všechcepovat nejvíce) je odolnost, která přidává životy. To znamená, že umírat by neměl tak často, jak by se to mohlo od vetchého zástupce magie očekávat. Největším slabouškem proto bude mág. Asi nejvýhodnější je obsadit tuto pozici vílou, na druhou stranu má mág už tak dost omezený výběr brnění a víla tyto možnosti ještě radikálně snižuje.
Za poslední 100% tip považujte barda. Zní to sice podivně, ale až pro něj najdete nástroje na sesílání paralýzy nebo šílenství, stane se jednou zvašich nejdůležitějších postav. Ač se tímto jistě urazí bojovníci i kouzelníci, bardské umění je zde považováno za nejnáročnější a stojí sakramentsky hodně bodů odolnosti, proto poslechněte moji radu a vašemu bardovi "věnujte" při tvorbě ženské pohlaví. Brzy se totiž dostanete ke dvěma náhrdelníkům, které vydatně odolnost posilují, ale smějí se s nimi krášlit pouze ženy. K tomuto povolání se navíc váže mnohem více unikátních předmětů, o které by bylo škoda přijít.
Dalším podivínem v nabídce je mechanik - velice zajímavý chlapík se schopností montovat ze speciálních součástek parádní věcičky. Nejdříve však musíte sehnat ty součástky. Pokud vás láká, můžete si ho cepovat od začátku, ale šikovnější varianta je najmout ho na vyzkoušení v průběhu hry, kdy už budete mít nějaké speciální serepetičky. Naleznete ho vmyším kožíšku vTryntonnu.
V české verzi už zdaleka není tak praktické vybírání kapes u obchodníků, proto můžete poměrně sklidem ohlížet zlodějíčka Milese, který je jinak první na ráně vArnice. "Hledat" v cizích kapsách může po čase i ninja, ale toto povolání mi rozhodně hubu dokořán neotevřelo. Kouzlení bídné, boj tak napůl, a než si začnete rozumět s čórkami, zámky a pastmi, trvá to pěknou dobu. Ještě k tomu je to velký manekýn a potřebuje vlastní výbavu.
3. VÝVOJ POSTAV
Základní vlastnosti vylepšujete pouze při přechodu na vyšší level nebo speciálními předměty. Bodíků se při přechodu rozděluje jen šest, což je žalostně málo, i tak doporučuji u každé postavy se hned od začátku zaměřit na jednu znich. Jakmile to dotáhnete na stovku, můžete se těšit na speciální schopnost, kterou byste jinak trénovat nemohli. Při levelování získáváte rovněž přístup kdalším kouzlům. Není nutné hned všechna volná místa zaplňovat. Pokud jste zatím smagickým výkonem dané postavy spokojeni, klidně si pošetřete na lepší kouzlíčka.
Vylepšování bude samozřejmě probíhat především v boji, ale není problém si zapnout bojovou pozici, i když jste ''sami doma'', tak toho klidně využívejte.
Před každým spánkem vyprázdněte zásobu své magenergie na minimum. Samozřejmě musíte potom dávat pozor, abyste si neustlali uprostřed kempu lapků, ale určitě se o tuto možnost cepovat vaše kouzelníky nenechte připravit.
Dejte i válečníkům do ruky střelné zbraně (jako sekundární), přehození je automatické a několik ubraných životů se vždycky hodí.
4. SPOJENECTVÍ
Souboj o tři artefakty svádí několik skupin. Můžete se samozřejmě oddaně snažit ve službách jedné z nich, ale přeci jen jde o váš úspěch, proto není na škodu si občas zahrát na falešnou strunu. Klidně slibte Umpaniům, že povedete válku po jejich boku, a práskněte je T'Rganům. Stačí donést Umpaniovskou vlajku, kterou nakoupíte v jejich táboře (rovněž ji můžete strhnout z hlavního stožáru, ale je to trochu o hubu). Abyste nebyli úplní křiváci, můžete udržet rovnováhu světa přesně opačným postupem. Doneste do tábora Umpaniů T'Rangský pařát a vše je zapomenuto. Nutno dodat, že odměnou za obě akce bude dohromady cca 100.000 zkušeností získaných bez velkých bolestí.
Dost dlouho to můžete hrát na obě strany, a pokud něco praskne, nebude to pravděpodobně způsobeno jejich prozíravostí, nýbrž tím, že jste žvatlavé hostinské He'Li z Arniky nedali úplatek za její mlčenlivost. Přeci jen v hospodě se dozvíte všechno.
5. OBECNÉ RADY PRO BOJ
Kvalitní příprava je základem úspěchu a platí to nejen ve fotbale. Do inventáře postavy proto umístěte několik lektvarů na zdraví i odolnost a klidně i nějaké bomby nebo prášky na házení. Zcela klíčové je nenechat se překvapit upřostřed volné pláně. K tomu vám pomůže nejen automatický radar, ale i kouzlo RTG paprsky, díky kterému ''vidíte'' ještě dál a skrze překážky. Snažte se mít alespoň jednu stranu krytou zdí, i titěrní nepřátelé vás mohou rozmetat na kusy, když se jim podaří vás obklíčit.
Na většině území si rovněž můžete helpnout pochodujícími strážemi. Zkušenost i předměty jdou všechny k vám. Ovšem pokud narazíte na nějaké slabochy, klidně počkejte, až stráže přejdou. Jinak vás akorát zdrží, protože musíte sledovat jejich pohyby.
6. SPECIÁLNÍ FINTY
Z některých nepřátel vám budou padat sběratelské trofeje jako například vosí křídla, pičusí vejce, trny plevele nebo hodgarovy kly. Doneste je do zbrojírny v Arnice, kde vám z nich Antone může udělat vzácné brnění.
Časem se dostanete k šikovnému kouzlu Vytvořit portál. Úplně nejlepší je ho časem umístit v Martenově útesu u T'Rangského teleportu. Koncem hry tak nebudete muset obcházet zdlouhavé lokace.
Další parádní fígl jsem testoval bohužel jen na původní verzi, věřím ale, že bude fungovat i na té počeštěné. V již zmiňovaném Martenově útesu se může stát, že vám zničeho nic zmizí jedna z vašich postav. Záležitost věru prekérní, ale nevěšte hlavu, postavu můžete získat zpět. Stačí se stavit za Crocem - dobrodruhem, který přebývá v močálu, a ten vám zadá úkol zabít Brekeka. Brekek není rozhodně jednoduchou záležitostí i pro ostřílené kabrňáky, ale odměnou vám bude nejen ztracená postava, ale i 150 XP navíc, což je úžasná cifra. Parádní je, že na Brekeka můžete jít, kolikrát chcete, takže se můžete na tomto questu parádně navelvovat. S chutí do toho.
7. TAJNÁ LOKACE
Mezi Arnikou a Tryntonem najdete zapomenutý hřbitov. Po vybití nepříjemného osazenstva, které zřejmě trpí insomnií a vstalo ze svých prohnilých pelechů, stačí vylít v hlavní hrobce svěcenou a máte zdánlivě vyřešeno. Ne tak docela Při podrobném prohledání totiž můžete najít šest náhrobků s tajemnými runami. Ty zmáčkněte a pak už jen do SV rohu hřbitova zarazte obyčejnou dýku. Obejděte celý hřbitov a uvidíte nedaleko (opět v SV rohu) několik houbiček fungujících jako teleport do tajných kasemat.
KONEC.