1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Warcraft 3
Warcraft 3 - worldeditor
Autor: WampYr

Úvod :


World editor je skvělý nástroj, který Vám dává  možnost manipulovat téměř se všemi aspekty hry Warcraft 3. (Já vím, zní to jako bych opisoval část licenční smlouvy :)) Faktem je, že pokud víte co a jak ( a máte dost času :), můžete vytvořit cokoliv od malé mapy pro dva hráče až po několika dílnou kampaň o stejné kvalitě jako ty oficiální od Blizzardu. Nehodlám tvrdit že postupy které používam jsou nejlepší, ale mě se zatím osvědčily.


OBSAH :


A) Tipy a Rady

B) První krok

C) Tvorba Mapy

   1) nová mapa

   2) editace terénu

   3) nastavení a uložení

   4) objekty

   5) jednotky

D) První animace

   1) paleta oblastí

   2) paleta kamery

   3) první animace


Návod pro mírně pokročilé bude napsán později.


A) Tipy a Rady :


Přehledonst : Ne, nechci tu dělat přednášku o správných a špatných způsobech. Chci jen upozornit, že pokud se dostanete dál, než k editaci terénu, může se stát, že se budete chtít po měsíci k určité části vrátit a "napsat" ji znovu (v horším případě můžete jen hledat chybu v průběhu editace - věřte to budete dělat skoro pořád) a nebudete schopni to dané místo najít. Doporučuji se podívat na "zdroják" oficiální DemoKampaně (jak nato  se dovíte později) a zkusit používat stejný způsob jako profesionálové. Ze začátku se vám to bude zdát zbytečné, ale pokud si nezvyknete hned na začátku, bude se vám později na přehledný způsob editace přecházet mnohem hůř (věřte mi - vím co říkám). Nejspíš si časem najdete svůj vlastní způsob, ale rozhodně je lepší začít takto, než se na to samé místo dostávat  několikanásobně déle sám.


A ještě jedna rada : v políčku Soubor/Nastavení.../obecný si zrušte zaškrtnutí políčka při startu vytvořit novou mapu, výrazně tím zkrátíte dobu mezi chvílí, kdy editor spustíte, a doubou, kdy začnete pracovat.


Co potřebujete : Začneme třeba HW - Stačit vám bude i 700 MHz Celron, ale budete si muset zvyknout nato, že vám PC občas umře. Minimální doporučená konfigurace je podle mých zkušeností tak kolem 1Ghz a alespoň 256 MB RAM.


SW - Systém : to samé co pro hru samou. Můžete samozřejmě používat editor i pokud máte jen Regin of Chaos, ale pak vám bude spoustá věcí chybět. (např import nebo editace schopností či přetů, možnost tvorby kampaní atd.) Proto doporučuji mít i datadisk Frozen Throne. A nakonec potřebujete dobré křeslo (aby vás brzo nebolelo celé tělo) a spoustu,  opravdu spoustu času.


Test : Pokud si budete v průběhu tvorby mapu chtít vyzkoušet, použijte tlačítko Test (). VAROVÁNÍ : pokud máte PC slabší než 1GHz, tuto možnost NEPOUŽÍVEJTE ! Nepojede vám ani hra, ani editor - tato volba totiž nechává editor zapnutý a spouští ještě i hru. Ostatní podle vlastních zkušeností.


Doporučení nakonec - MAPU SI PRAIDELNĚ UKLÁDEJTE - vyhnete se tak situaci, kdy se na mapě nadřete několik hodin, a najednou vám spadne PC a všechno co jste udělali, je nenávratně v ...   však vy už víte kde.


B) První krok :


Než začnete :


Doporučuji se seznámit se základním prostředím editoru.


1) Náhled - zde si budete moci prohlednout jednotky a objekty  a textury terénu.


2) Nastavení - tady se nastavuje za jakých podmínek chcete daný objekt v náhledu vidět: čas(svítání, poledne, soumrak, noc), rotaci (0- 360). U některých objektů lze pokud vypnete vobu "náhodná rotace" (na druhém panelu-je vidět pouze když je u políčka 4 vybráno objekty) a vzdálenost z jaké daný předmět vydíte. Nad náhledem i verzi( pokud daný objekt může mít více verzí - mapř stromy, nebo i textura trávy)


3) Minimapa - myslím že není třeba rozebírat, za zmínku stojí pouze volby Neutrální stavby (zobrazení obchodů, dolů a podobně jejich ikonkama, nebo jen barvou hráče), Tábory nestvůr (to samé co ve hře - zelené, oranžové a červené skvrny označující úroveň neutrálních jednotek) a Zobrazení minimapy (pokud je zaškrtnuto, vidíte minimapu tak, jak bude vidět ve hře - okrajové oblastí [ty černé] nebudou vidět)


4) Výběr palety - taky celkem jednoznačné - tady si vybiráte jestli chete editovat terén, jednotky, objekty, kamery nebo oblasti.


5) Editace - tady máte na výběr oběkty, jednotky atd.


C) Tvorba mapy :


1) Nová mapa :


V horní liště klikněte na políčko soubor/nová mapa a zobrazí se vám nabidka :


Rozměr mapy : Čím větší tím větší plocha na které budete pracovat, ale i další čas na nahrátí a větší náročnost na HW (pro slabé PC nedoporučuju jít přes 160 na obou políčkách)


Hratelné území : Plocha, na které budete skutečně hrát. stejně jako Rozměr mapy JDE POZDĚJI ZMĚNIT.


Velikost : Slovní označení velikosti mapy.


Sada : Textury, které budete mít k dispozici + typ útesu (není tady vidět, na každou dlaždici jsou 2 a narozdíl od většiny textur nejde později změnit).


Výšková úrověň : úroveň země, s jakou začínáte (mělčina je o jednu úroveň pod souší, hluboká voda je o 2 úrovně) v průběhu tvorby mapy bdete nejspíš opakovaně  lokálně měnit (viz později).


Náhodné zvlnění terénu : vytvoří na mapě drobné kopce - lépe vypadá, ale umísťování vody je pak složitější (nemůžete začít na  2 místech a spojit do jednoho - musíte jet postupně)


2) Editace terénu.


Použít texturu : Vyberte texturu, jakou chcete použít a klikněte na mapu.

Pohroma - umístíte na dané místo pohromu.

Hranice a zrušit hranice - Na místo kde jsou hranice nelze vstoupit žádnou jednotkou a vypadá stejně jako tmavá oblast po obvodu mapy.


Použít útes : základní tvorba terénu. Stejná úroveň - klikněte na mapu, držte a táhněte.

Vytvořit svah - použitelné pouze při rozdílu +/- 1 úroveň a pravidelném okraji. Opět držte a jezděte po hraně útesu v místě, kde chcete mít pozvolný svah, po kterém budou jednoky moci chodit. na tuto volbu nefunguje možnost Rozměr.


Typ útesu : Textura útesu. Někdy se mění jen terén v těsném sousedsví (1 políčko) kolem útesu, U jiných typů se mění i sám útes (např v sadě dlaždic Dalaran). 2 TYPY ÚTESŮ SE VĚTŠINOU NEMOHOU NAVZÁJEM DOTÝKAT. MŮŽE SE TO PODAŘIT, ALE CHCE TO ZKUŠENOSTI A TRPĚLIVOST KVŮLI NEUSTÁLEMU POUŽÍVÁNÍ [Ctrl] + [Z]


Modelování : Tvoříte kopce a prohlubně, krátery atd (pokud vytvoříte kopec na vodě, vznikne ostrov, pokud na mělčině použijete prohlubeň, vznikne hluboká voda [musíte mít pod hladinou alespoň 2 další políčka] - je to efektnější než používání útesu. Ideální je kombinovat.)


Rozměr,Tvar : Rozměr a tvar štětce pro všechny práce s paletou terénu, je i u objektů. Není třeba víc popisovat, funkce je doufám jasná.


3) Nastavení a uložení :


Když už jste si vytvořili terén podle svých představ, nezdá se vám trochu holý? Asi by to chtělo přidat pár stromů, keřů a kamenů, že? A od toho tu je paleta objektů. Nejdříve si ovšem mapu uložíme. Jako první krok stiskněte na horní liště Scénář/popis mapy a vyplňte podle sebe. Dalšímy záložkami(Volby atd..) se budeme zabývat později.


Poté zvolte počet hráčů : Scénář/Vlastnosti hráče. Zde zvolte u hráče jestli má být volitelný při startu mapy, (nastavte uživatel) nebo má být vždy počítač ( nastavte počítač), dalšími volbamy se zatím nezabývejte, ty budete opět potřebovat později (ačkoliv z názvu je patrné, k čemu slouží daná volba). Výběr rasy má význam pouze při zaškrtnutí políčka Pevná pozice což asi zatím používat nebudete.


Jméno hráče je vidět pouze pokud není hráč uživatel. Nyní vše potvrďte a pak stiskněte uložit (buď přes soubor, nebo zmáčkněte disketku na horní liště). Všechny volby popotvrzujte. Doporučuji ukládat do samostatného adresáře (např: MOJE), nebudete pak muset dlouho hledat vaše mapy.


4) Objekty :


Léto v lordaeronu : Sada dlaždic - pokud zvolíte jiné než je standartně, může se stát že budete mít na poušti zasněžené stromy :)), někdy se ovšem hodí.


Mosty/rampy : Kategorie, jsou k dispozici :


Animované - Obsahuje animované prvky: oheň, blesk, dřevěná kamera :)) ...

Blokátory cesty (pouze ve FT) - blokují cestu nebo pohled

Budovy - některé budovy (nezničitelné: např sípka, větrný mlýn...), podloubí(klenuté skály)

Mosty/rampy - název hovoří za vše.

Prstředí - obsahuje nezničitelné prvky krajiny: kameny, keře, houby(ne stromy) atd.

Rekvizity - některé další objekty (například louč, ohniště, police, hrob ...)

Stavitlné/zničitelné - objekty které jdou zničit: stromy, brány, klece, bedny...

Voda - Vše co souvisí s vodou: vodopád, lodě(ne jednotky), bubliny, lekníny, korály...

Útes/terén - jeskyně, stržený útes...


Náhodné otočení,Náhodný rozměr - význam je jasný, jen bych chtěl upozornit: pokud umisťujete třeba stromy nebo kameny, ponechte zapnuté. Jestliže ale chcete položit např. bránu, tuto volbu vypněte.


Opět můžete požívat různé velikosti a tvary štětce - užitečné hlavně při tvorbě lesa.


5) Jednotky :


Hráč jedna : všechny jednotky které umístíte pod tímto výběrem budou patřit vybranému hráči. Na výběr máte 12 hráčů + neutrální nepřátelský (to jsou ty potvory co na vás útočí)

+ neutrální pasivní (tady jsou zřídla many a života, zlatý důl, obchody, hnízda nutrálních jednotek (např chatrč gnolů) a jednotky jako jelen, pes, ovce... + předměty (tady můžete umístit předměty).


Lidé : Rasa. Můžete zde přidat další jednotky (kromě start. lokace - ta je stejná u všech.


Šarvátka : Výběr typu jednotek - šarvátka jsou klasické, kampaň jsou jednotky z kampaně a vlastní jsou jednotky, které si vyrobíte v editoru objektů.


Pro základní mapu je důležité umístit zlaté doly, stromy a start. lokaci (ke všemu se musí dostat každý hráč) nic dalšího není třeba.


Loot (odměna) : Pokud chcete, aby z jednotek po jejich smrti vypdl nějaký předmět, musíte na ni 2 rychle poklepat levým tlačítkem na myši. Poté v položce zanechané předměty vyberte použít vlastní tabulku předmětů (pokud by jste vybrali druhou možnost mohli by jste stejnou tabulku předmětů použít u jakékoliv daší jednotky - pstup vytváření tabulky je stejný), stiskněte nová sada, nový předmět a vyberte si, co má z jednotky padat.


Jestliže dáte nový předmět znovu do stejné sady, vznikne 50% na každý předmět. Čím víc předmětů, tím menší šance. Pokud má ale z jedntky padat předmětů víc, vytvořte novou sadu (z každé sady může vypadnout pouze jeden předmět).


Jednotky i objekty můžete po umístění natáčet stejným způsobem jako nastavujete loot, akorát místo zanechané předměty vyberete položku obecné. tam nastavíte otočení (360°,0°-východ [doprava], 90°sever [nahoru], atd.). U objektů tam můžete mít i měřítko.


Tímto jsme ukončili základní tvorbu map. Dokud nezvládnete výše uvedené věci z paměti, nečtěte dál.



D) První animace


1) Paleta oblastí :


Oblasti : !! NEJSOU VIDĚT VE HŘE !! Pro vytvoření oblasti klikněte a držte na místo kde má začínat a táhněte na místo kde má končit.


K čemu slouží : Oblasti můžete používat například k nasatavení počasí v určité oblasti. To se dělá tak, že na danou ublast buď poklikáte stejně jako na jednotku, a nebo v jejich seznamu (okno s paletou) na ně kliknete pravým myšidlem. Mužete změnit jejich jméno a barvu. To je užitečné, pokud jich máte více. Nás však zajímá změna počasí. Když máte otevřenou nabídku dané oblasti, zakřížkujte Účinky počasí a vyberte libovolné pole (např parsky světla - když nyní hru spustíte, v dané oblasti budou paprsky světla, ale oblast samou neuvidíte)


Hlavním úkolem oblastí je ale něco jiného: Vstupem jednotky do oblasti můžete spustit nějakou činost, nebo můžete do dané oblasti jednotku poslat.


Oblasti jsou rovněž potřeba, pokud stavíte Bránu (nemyslím objekt, ale tu budovu v neutrálních jednotkách) tak musíte v místě kam chcete aby vás brána hodila umístit oblast (někdy to je přímo na jiné bráně). Pak si otevřete vlastnosti a tam máte aktivace vstupu tak si vyberte oblast a máte to. teď stačí vlézt do brány a přemístí vás.


2) Paleta kamery :


Kamery vytvoříte jednoduše : držte [Ctrl] a levé myšidlo a táhněte. Až budete ve správném úhlu jaký chcete, stsknete vytvořit kameru. Pokud se chcete podívat pohledem kamery, stiskněte pohled. Pokud chcete změnit nastavení kamery, nastavte nový úhel pohledu a stiskněte nastavit kameru na.  Při obou možnostech  musíte mít označenou kameru, které se to co děláte týká.


3) První animace :


Otevřte si okno editor spínačů (takové to malé a pod horní lištou). Okno, které se vám otevřelo, je rozděleno na 1 svislou a 2 vodorovné části. V té svislé (vlevo) máte složku s názvem inicializace a pod ní symbol listu papíru s názvem Inicializace šarvátky. Té složce se říká kategorie a tomu listu spínač. Teď vytvoříme jednoduchou animaci, kterou spustíte vstupem do již vytvořené oblasti.


1. krok - Smažte již vytvořený spínač (Inicializace šarvátky)


2. krok - Vytvořte nový spínač buď pomocí tlačítka v horní liště, a nebo pomocí ctrl +[T]. pojmenujte ho třeba Animace.


3. krok - v největším vodorovním (hlavním) okně máte pod názvem vašeho spínače tyto tři řádky : Události, Podmíky a Činnosti. Nebudu teď podrobně popisovat jejich charakteristiku, od toho je Nápověda. Nyní klikněte na jeden z těch nápisů  pravým myšidlem a vyberte možnost nová událost. Otevře se vám okno, ve kterém máte 2 řádky-všichni (tímto zobrazíte jen některé typy událostí: např je ty co se týkají jednotky. v tu chvíli nebude nic jiného vidět) a map initialization. Klikněte na 2 řádek (map initialization) a vyberte možnost Jednotka-Unit enters Region. Pod těmito 2 řádky se objeví třetí v němž je červeně napsáno Region. Klikněte na nápis a vyberte oblast. pak vše potvrďte (toto znamená, že kyž do dané oblasti vstoupí nějaká jednotka, spustí se tento spínač).


4. krok - Znovu klikněte Pr. Myš. na nápisy a tentokrát vyberte nová činnost. poté vyberte funkci Spínač-Turn off a potvrďte (pokud by jste toto neudělali, pak by se tento spínač spouštěl pořád dokola což někdy je potřeba, ale tady by to znamenalo neostále opakování prvních 2 vteřin. můžete to zkusit vynechat). Pak vytvořte činnost Animace-Cinematic mode, a  opět potvrďte. vytvořte novou činnost, tentokrát Animace-Letterbox mode on a zase potvrďte (tímto zapnete Video mód jaký je ve hře při animacích a Cinematic mode zruší neodhalené území).)


5. krok - Vytvořte činnost Animace-Fade filter. první volbu(zeslabit a zesílit) změňte na zeslabit a potvrďte (obrazovka se během 2 sec setmí).


6. krok - Vytvořte činnost Wait (pauza) a nechte tem 2 sec.


7. krok - Vytvořte další (jen malou) oblast kousek od té první a vytvořte taky 2 kaZery. Každá kamera bude vidět jednu oblast.


8. krok - Činnost Kamera - Apply camera object a vyberte stejně jako u oblastí kameru, která vidí první oblast. Udělejte to ještě jednou, ale tentokrát vyberte 2. kameru a 0.00. změnte na 5.00 (kamera 1  se během 5 sec přesune na kameru 2).


9. krok - Činnost Jednotka - Move unit (instantly). Vytvořte si vojáka a označte ho (Trigger unit). Označte si první oblast (druhý modrý nápis - přemístí jednotku na danou oblast. tady bez valného významu, ale bude se vám to někdy hodit).


10. krok - činnost Jednotka - Issue order targeting a point. Opět vyberte vojáka a tentokrát druhou oblast (přesune jednotku na dané místo. Prostřední volba(přesun na) obsahuje možnosti jako: přesun s útokem, vyložit, použít nějaké kouzlo...).


11. krok - Opět Fade filter, tentokrát místo zeslabit dejte zesílit. Obrazovka se naopak rozsvětlí.


12. krok - Zase Wait.


13. krok - Činnost Animace - Transmission from unit. Vyberte vojáka, do kolonky name napište třeba Pepa, a do kolonky message napište : Ahoj, já jsem Pepa. Položku přidat změňte na nastavit na ,0.00 na 3.00 a Počkat na nečekat. Nyní bude na obrazovce tato zpráva 3 vteřiny (pokud byste místo 3.00 dali 15.00, byla by tam ta zpráva 15 sec).(to co jednotka říká).


14. krok - Wait, změňte na 4 sec.


15. krok - kamera - Reset game camera 0.00 na 2.00, Animace - Cinematic mode změnit na vypnout, Animace - Letterbox Mode off (resetuje kameru zpět do normální pozice).


15. krok - Uložit a spustit mapu. Ve hře pak vejděte do 1. oblasti.


Nashledanou u Návodu pro mírně pokročilé.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.