Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor textu : neznámý, zdroj : redakční pošta
A. Legenda
Jedna z legend vypráví o kouzelníku jménem Medivh, synu bohyně Aegwyn a čaroděje Nielas Aran. Aegwyn po tisíce let chránila lidstvo proti temným silám z jiných světů. Její síly však ubývaly, a tak se rozhodla, že část své kouzelné moci předá svému synovi v den jeho třináctých narozenin. Avšak Medivh neunesl tíhu této moci a ta jej uvrhla do psychického komatu, který měl trvání celých šest let. Za pomocí nortshirských kněží se podařilo Medivha dostat z vlivu komatu.
Vše se zdálo býti v pořádku, Medivh dostal sílu pod svou kontrolu, ale Aegwyn vycítila přítomnost temnoty v jeho myšlení. Snažila se ze všech sil zabránit v jeho konání, leč bylo již pozdě.
Medivh nebyl spokojen s vědomostmi a mocí, které získal. Snažil se dovědět více, hledal ve všech dimenzích zdroj nekonečné astrální energie, o jehož existenci se přesvědčil z předtuch a zjevení. Nakonec jej našel, ale nebylo v jeho silách využit tohoto zdroje. Proto se pomocí meditace a hlubokého transu spojil s Gul´danem, velícím čarodějem, vládcem temných sil zlého národa Orků a nejvyšším představitelem Stínového koncilu.
Sdělil mu, že jediný zdroj nekonečné energie, hrob démona Sargerase, je právě zde, na Zemi. Jako protihodnotu požadoval absolutní zničení místa, kam jeho síla a moc nemůže proniknout - království Azeroth. Z pomocí té nejvyšší magie Medivh otevřel Temný Portál, bránu mezi světem Azerothu a světem Orků. Z Portálu se vyřítily mohutné hordy orckých válečníků, v jejichž čele stál generál Blackhand. Jeho armády napadly Azeroth a počaly kolem sebe šířit zkázu a utrpení. Avšak azerothští lidé byli stateční a odrazili prudký útok Blackhandových hord.
Poslední bitva, kterou se ukončila první válka (konečná mise ve hře Warcraft I.), se odehrála u Černé skály, kde sídlil čaroděj Medivh. Ten byl zabit a generál Blackhand spolu se zbytky svých armád zahnán zpět do Portálu. Kouzelníci Azerothu byli ale příliš vyčerpáni, proto se jim nepodařilo Temný portál uzavřít.
Warlock Gul´dan byl Blackhandovým neúspěchem nesmírně rozzloben. Než jej však stačil zničit svou magií, Blackhand zemřel v souboji s méně známým, ale velmi silným vojevůdcem jménem Orgrim Doomhammer. Díky jeho agresivnímu přístupu a jemu oddaných vojsk se Orgrim Gul´danovi zalíbil. S příslibem nových, přírodním bohatstvím oplývajících uzemí, jej požádal o podporu v nadcházející válce, která by měla ukončit existenci království Azeroth a otevřít tak Gul´danovi cestu k hrobu démona Sargerase. A tak skrz Temný Portál vtrhly pod Doomhammerovým vedením nová vojska, doprovázena armádou Rytířů Smrti, kterou povolal sám Gul´dan.
Bitva o bájný Azeroth pokračuje...
B. Úvod
Na začátku hry máte možnost si vybrat, za který národ, lidi nebo orky, povedete celé tažení. Cílem tažení lidí je zničit Temný Portál a tím Orkům uzavřít cestu do země Azeroth, pokud si vyberete národ Orků, bude se závěrečná bitva odehrávat před branami hradu azerothského krále. Tažení jsou rozdělená na jednotlivé bitvy, kde máte za úkol samozřejmě zničit nepřítele, případně zachránit jednotku elfů nebo právě napadenou vesnici. Ne všechny bitvy povedete proti Orkům. V některých se utkáte i s vojsky lidí, kteří se s Orky spojili.
Hlavní obrazovka hry je rozdělena na několik částí. Největší část zabírá hlavní výřez krajiny. Odtud přidělujete svým jednotkám úkoly jako Přesuň se, Zaútoč, Hlídej, bdíte nad svým vybudovaným městem, dohlížíte na dělníky, či dáváte pokyn ke stavbě dalších budov a opevnění. V levém horním rohu je mapa celého území, kde získáte přehled o své a nepřítelově aktivitě. Zbytek obrazovky je tvořen informačními hodnotami právě vybraných jednotek a budov a příkazovými tlačítky.
Na začátku bitvy je nutné si co nejdříve zajistit přísun prostředků k vybudování armády. I ten sebeslabší pěšák Vám nepůjde jen tak zadarmo lechtat Orky svým dřevěným mečem, každá jednotka něco stojí. Pěšáci a dělníci si vystačí s několika kousky zlata, elfí lučištníci potřebují také trochu dříví na své šípy, lodě navíc ještě ropu. Takže tu máme celkem tři zdroje surovin:
zlato - těží se v dolech, o které se mnohdy vedou prudké boje
dřevo - k mému velkému překvapení se těží v lese
ropa - podivné spojení středověku z těžbou téhle slizké kapaliny, ale budiž
Když máte dostatek všeho, můžete stavět farmy, které zajišťují potravu, kasárny, kde zde se trénují bojovníci, v kovárně si zlepšíte účinnost zbraní, přístav, a mnoho dalších budov.
Samozřejmě musíte za vytěžené suroviny také vytrénovat armádu bojeschopných vojáků. Na straně lidí se zde nabízí pěšáci, elfí lučištníci, rytíři na koních. Z rytířů se po výstavbě kostelu stanou paladini, jenž ovládají kouzla jako je léčení nebo Exorcism. Když postavíte magickou věž, můžete trénovat kouzelníky a za tučnou sumu zlata je naučit nová kouzla.
Orkové mají k dispozici Grunty, Berserkery, kteří házejí sekyrky, dvouhlavé obry rozumu mdlého ale síly veliké. Díky černé magii warlocka Gul´dana stojí na straně Orku také Rytíři Smrti . Tyhle jednotky disponují velmi nepříjemnými kouzly, jako jsou všepožírající Death Coil, dokáží rozpoutat kouzlem Whirlwind ničící tornádo a umějí znovuobživnout padlé vojáky.
Ovšem nejen na zemi se bude bojovat. Také rozsáhlé mořské hladiny země Azerothu brázdí bitevní lodě Orků, ropné tankery těží černé zlato a pod hladinou plují ponorky. Mnohé bitvy vyhrajete jen z pomocí silné námořní flotily, která nepatří zrovna mezi nejlevnější. Velmi často dělí znepřátelené strany vodní hladina, po které rytíř, oděný do těžkého brnění, asi stěží přejde. Ke slovu tak přijdou transportní lodě, doprovázené dělovými čluny.
Také ve vzdušném prostoru se svedou těžké souboje. Orkové si na pomoc přivolali legendární draky dštící smrtonosný oheň, proti kterým ubohý pěšák nic nezmůže, maximálně se může v koutku pochichtávat a netrpělivě vyhlížet sanitní vůz s SPZtkou Bohnic. Na straně lidí naštěstí stojí bájní Gryphoni a jejich jezdci si svými hromovými kladivy dokáží poradit i s takovou stvůrou, jako je posvátné zvíře klanu Dragonmaw.
C. Popis hry
1) Ovládání :
Klepnutím na postavu či budovu levým tlačítkem myši provedete vyběr objektu. Vybrat můžete pouze jednu budovu. Postav označíte najednou až devět.
Skupinový výběr - klepněte levým tlačítkem myši na vlastní herní pole, tlačítko držte a táhněte směrem dolu doprava.
Individuální výběr - držte klavesu SHIFT a postupně klepejte na postavy - max. devět). Na levé straně obrazovky se objeví obrázky charakterizující vybrané postavy či budovu. Pokud je označen pouze jeden objekt jsou zde v rámečku informace :
Budovy :
obrázek budovy
její název
míra poškození budovy
produkce
Osoby :
obrázek postavy
její název
míra zranění postavy
level - úroveň
armor - brnění, odolnost postavy
damage - schopnost velikosti poškození
range - dostřel
slight
speed - rychlost
magic - množství many(u postav schopných kouzlit)
Pod rámečkem jsou funkční tlačítka. U budov pro ovládání výroby vojáků a jejich updatu U postav k řízení jijich činnosti - chůze ma přikázané místo, boj, stop, hlídkování na místě, těžba surovin, oprava
2) Pravidla boje :
Na počátku hry se ocitnete na mapě v naprosté tmě. Jakmile začnete chodit odkrývá se vám krajina. Krok číslo jedna je rychlé nalezení dolu.
Začínáte buď již s několika vybudovanými budovami nebo - a to je většinou - bez ničeho. Nejdříve je nutné vybudovat základní dům a farmu , aby jste mohly rychle začít s tvorbou dalších otroků na práci.
Hned poté je nutno postavit kasárna na vojáky. Pilu a kovárnu pro upgrade jednotek a možnost upgrade základního domu.
Pokud Vás ještě nepřítel nenapadl, je nutné zajistit obranu. Na místa předpokládaného útoku je vhodné postavit strážní věže a následně je upgradovat na věž hlídkovou (dokáže střílet i na ptáky a letecké průzkumníky - dělová ne, málo výkonná)nebo na věž dělovou(nestřílí na vzdušné objeky, ale účinnost zvláště v baterii je vynikající).
Po vytvoření obrany pokračujeme v těžbě zlata a dřeva. Stavíme nové stavby. Produkujeme nové jednotky. Další postup závisí na konkrétní situaci.
3) Budovy HUMAN :
a) Základní dům 1 - Town Hall
S touto stavbou většinou začínate hru nebo je ji nutné co nejdříve pomocí otroka postavit - v blízskosti dolu. Otroci do něj nosí zlato a dřevo. Díky domu tvoříte další otroky a po vybudování kasárny ho můžete upgradovat - váš národ je poté schopen tvořit další stavby.
b) Kasárna - Barrack
Kasárna slouží k výrobě vojáků. Nejdříve pouze pěšáky. Po vybudování pily lukostřelce, stavbou kovárny katapulty a po stavbě stáje pro koně také rytíře.
c) Kovárna - Blacksmith
Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve. Umožňuje výrobu katapultů, dělových věží a upgrade bojovníků.
d) Pila - Elven Lumber Mill
Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve - v blízskosti lesa. Otroci sem nosí dřevo. Umožňuje výrobu lukostřelců, hlídkových věží a upgrade bojovníků.
e) Farma - Farm
Stavba bez které se neobejdete. Pokud nemáte dostatečný počet farem, počítač vám nedovolí tvořit další postavy.
f) Strážní věž - Watch Tower
Věže stavíme v místech, kde očekáváme útok nepřátel. Obranná linie z věží zastaví docela dobře i hromadný útok. Dělové věže nejsou schopny pálit na letící cíle - průzkumníky, ptáky - ty zničí pouze věže hlídkové.
g) Základní dům 2 - Keep
Dům vzniká upgradem základního domu 1. Díky domu tvoříte otroky a po vybudování stáje pro koně ho můžete upgradovat - váš národ je poté schopen tvořit další stavby.
h) Domek skřítků - Gnomish Inventor
V domu můžete produkovat skřítky pro průzkum území a sebevražedné minéry - výborné pomocníky pro boj s nepřítelem.
i) Stáj - Stables
Po postavení stáje lze vyrábět v kasárnách rytíře. Vybudováním máme možnost upgradovat základní dům.
j) Základní dům 3 - Castle
Dům vzniká upgradem základního domu 2. Díky domu tvoříte otroky a ti do něj nosí zlato a dřevo.
k) Kostel - Church
Stavbou kostela můžeme využít magických schopnosti rytíře a používat skvělá kouzla. Z rytíře se stává Paladin.
Kouzla paladina :
Uzdravování
Vymítání zlých duchů
l) Kouzelná věž - Mage Tower
Stavbou magické věže můžeme produkovat kouzelniky a využívat jeho magických schopností při boji.
Kouzla kouzelníka :
Neviditelnost bojovníka
Zpomalení nepřítele
Přeměna nepřítele ve zvíře
Ohnivý kruh
Ledový déšť
m) Letecká továrna - Gryphon Aviary
Vybudováním letecké továrny můžeme produkovat ptáky a bránit se vzdušným útokům nepřítele.
n) Přístav - Shipyard
Dům vybudujeme pouze na břehu moře. V přístavu stavíme své válečné loďstvo. Nejprve můžeme tvořit jen bárku na přepravu ropy a dělovou loď. Po stavbě slévárny také bitevní lodě, ponorky i transportní plavidla.
o) Slévárna - Foundry
Budujeme pouze na břehu moře. Budova slouží k upgrade válečného loďstva. Postavením slévárny můžeme v přístavu produkovat také bitevní lodě, ponorky i transportní plavidla.
p) Rafinérie - Refinery
Budova není pro válku nezbytně nutná. Budujeme pouze na břehu moře. Tankery do ní dovážejí ropu na zpracování. Dojde k vylepšení rafinace a lepšímu hospodaření s ropou.
q) Ropná plošina - Oil Platform
Ropný vrt postavíme pomocí tankeru. Budujeme pouze na moři na ropném nalezišti - tmavé místo na mapě. Každé naleziště obsahuje určité množství ropy. Po vyčerpání vrt zanikne.
4) Budovy ORKA :
a) Základní dům 1 - Great Hall
S touto stavbou většinou začínate hru nebo je ji nutné co nejdříve pomocí otroka postavit - v blízskosti dolu. Otroci do něj nosí zlato a dřevo. Díky domu tvoříte další otroky a po vybudování kasárny ho můžete upgradovat - váši Orkové jsou poté schopni tvořit další stavby.
b) Kasárna - Orc Barrack
Kasárna slouží k výrobě vojáků. Nejdříve pouze pěšáky. Po vybudování pily vrhače seker, stavbou kovárny katapulty a po stavbě jeskyně obrů také dvouhlavé obry.
c) Kovárna - Orc Blacksmith
Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve. Umožňuje výrobu katapultů, dělových věží a upgrade bojovníků.
d) Pila - Troll Lumber Mill
Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve - v blízskosti lesa. Otroci sem nosí dřevo. Umožňuje výrobu vrhačů seker, hlídkových věží a upgrade bojovníků.
e) Farma - Pig Farm
Stavba bez které se neobejdete. Pokud nemáte dostatečný počet farem, počítač vám nedovolí tvořit další postavy.
f) Strážní věž - Watch Tower
Věže stavíme v místech, kde očekáváme útok nepřátel. Obranná linie z věží zastaví docela dobře i hromadný útok. Dělové věže nejsou schopny pálit na letící cíle - průzkumníky, ptáky - ty zničí pouze věže hlídkové.
g) Základní dům 2 - Stronghold
Dům vzniká upgradem základního domu 1. Díky domu tvoříte otroky a po vybudování jeskyně obrů ho můžete upgradovat - Orkové jsou schopni tvořit další stavby.
h) Laboratoř skřítků - Goblin Alchemist
V domu můžete produkovat skřítky pro průzkum území a sebevražedné minéry - výborné pomocníky pro boj.
i) Jeskyň obrů - Ogre Mound
Po zbudování jeskyně lze vyrábět v kasárnách dvouhlavé obry. Vybudováním máme možnost upgradovat základní dům.
j) Základní dům 3 - Fortress
Dům vzniká upgradem základního domu 2. Díky domu tvoříte otroky a ti do něj nosí zlato a dřevo.
k) Oltář obrů - Altar of Storms
Stavbou oltáře můžeme využít magických schopnosti dvouhlavých obrů a používat skvělá kouzla.
Kouzla obrů :
Prahnou po krvy nepřítele - velmi agresívní bojovníci
Schopnost pokládat nálože. Položí 5 min, které při kontaktu explodují a zabíjí
l) Chrám zatracení - Temple of the Damned
Stavbou magické věže můžeme produkovat rytíře smrti a využívat jejich magických schopností.
Kouzla rytířů smrti :
Rytíři vytváří proti nepříteli cyklóny
Zrychlí činnost vlastních jednotek
Voják se stane na okamžik nesmrtelný
Schopnost oživit mrtvolu vlastního vojáka
Ohnivé peklo na přikázaném místě
m) Dračí hnízdo- Dragon Roost
Vytvořením dračího pelechu můžeme produkovat draky a bránit se vzdušným útokům nepřítele.
n) Přístav - Orc Shipyard
Dům vybudujeme pouze na břehu moře. V přístavu stavíme své válečné loďstvo. Nejprve můžeme tvořit jen bárku na přepravu ropy a torpédoborec. Po stavbě slévárny také bitevní lodě, obří želvy i transportní plavidla.
o) Slévárna - Orc Foundry
Budujeme pouze na břehu moře. Budova slouží k upgrade válečného loďstva. Postavením slévárny můžeme v přístavu produkovat také bitevní lodě, obří želvy a transportní plavidla.
p) Rafinérie - Orc Refinery
Budova není pro válku nezbytně nutná. Budujeme pouze na břehu moře. Tankery do ní dovážejí ropu na zpracování. Dojde k vylepšení rafinace a lepšímu hospodaření s ropou.
q) Ropná plošina - Orc Oil Platform
Ropný vrt postavíme pomocí tankeru. Budujeme pouze na moři na ropném nalezišti - tmavé místo na mapě. Každé naleziště obsahuje určité množství ropy. Po vyčerpání vrt zanikne.
5) Postavy HUMAN :
Otrok - Peasant
Pěšák - Footman
Lukostřelec - Elven Archer
Katapult - Ballista
Jezdec - Knight
Průzkunmík - Gnomich Flying Machine
Minér - Dwarven Demolition Squad
Pták - Gryphon Rider
Kouzelník - Mage
Tanker - Oil Tanker
Křižník - Elven Destroyer
Transportní loď - Transport
Bitevní loď - Battleship
Ponorka - Gnomish Submarine
6) Postavy ORKA :
Otrok - Peon
Pěšák - Grunt
Vrhač sekyr - Troll Axethower
Katapult - Catapult
Dvouhtavý obr - Ogre
Průzkumná vzducholoď - Goblin Zeppelin
Minér - Goblin Sappers
Drak - Dragon
Rytíř smrti - Death Knight
Tanker - Ork Oil Tanker
Torpédoborec - Troll Destroyer
Transportní loď - Ork Transport
Bitevní loď - Ogre Juggernaught
Obří želva - Giant Turtle
KONEC.