1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Warcraft 2: Tides of Darkness
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Warcraft 2: Tides of Darkness - návod

Autor textu : neznámý, zdroj : redakční pošta



A. Legenda


Jedna z legend vypráví o kouzelníku jménem Medivh, synu bohyně Aegwyn a čaroděje Nielas Aran. Aegwyn po tisíce let chránila lidstvo proti temným silám z jiných světů. Její síly však ubývaly, a tak se rozhodla, že část své kouzelné moci předá svému synovi v den jeho třináctých narozenin. Avšak Medivh neunesl tíhu této moci a ta jej uvrhla do psychického komatu, který měl trvání celých šest let. Za pomocí nortshirských kněží se podařilo Medivha dostat z vlivu komatu.


Vše se zdálo býti v pořádku, Medivh dostal sílu pod svou kontrolu, ale Aegwyn vycítila přítomnost temnoty v jeho myšlení. Snažila se ze všech sil zabránit v jeho konání, leč bylo již pozdě.


Medivh nebyl spokojen s vědomostmi a mocí, které získal. Snažil se dovědět více, hledal ve všech dimenzích zdroj nekonečné astrální energie, o jehož existenci se přesvědčil z předtuch a zjevení. Nakonec jej našel, ale nebylo v jeho silách využit tohoto zdroje. Proto se pomocí meditace a hlubokého transu spojil s Gul´danem, velícím čarodějem, vládcem temných sil zlého národa Orků a nejvyšším představitelem Stínového koncilu.


Sdělil mu, že jediný zdroj nekonečné energie, hrob démona Sargerase, je právě zde, na Zemi. Jako protihodnotu požadoval absolutní zničení místa, kam jeho síla a moc nemůže proniknout - království Azeroth. Z pomocí té nejvyšší magie Medivh otevřel Temný Portál, bránu mezi světem Azerothu a světem Orků. Z Portálu se vyřítily mohutné hordy orckých válečníků, v jejichž čele stál generál Blackhand. Jeho armády napadly Azeroth a počaly kolem sebe šířit zkázu a utrpení. Avšak azerothští lidé byli stateční a odrazili prudký útok Blackhandových hord.


Poslední bitva, kterou se ukončila první válka (konečná mise ve hře Warcraft I.), se odehrála u Černé skály, kde sídlil čaroděj Medivh. Ten byl zabit a generál Blackhand spolu se zbytky svých armád zahnán zpět do Portálu. Kouzelníci Azerothu byli ale příliš vyčerpáni, proto se jim nepodařilo Temný portál uzavřít.


Warlock Gul´dan byl Blackhandovým neúspěchem nesmírně rozzloben. Než jej však stačil zničit svou magií, Blackhand zemřel v souboji s méně známým, ale velmi silným vojevůdcem jménem Orgrim Doomhammer. Díky jeho agresivnímu přístupu a jemu oddaných vojsk se Orgrim Gul´danovi zalíbil. S příslibem nových, přírodním bohatstvím oplývajících uzemí, jej požádal o podporu v nadcházející válce, která by měla ukončit existenci království Azeroth a otevřít tak Gul´danovi cestu k hrobu démona Sargerase. A tak skrz Temný Portál vtrhly pod Doomhammerovým vedením nová vojska, doprovázena armádou Rytířů Smrti, kterou povolal sám Gul´dan.


Bitva o bájný Azeroth pokračuje...



B. Úvod


Na začátku hry máte možnost si vybrat, za který národ, lidi nebo orky, povedete celé tažení. Cílem tažení lidí je zničit Temný Portál a tím Orkům uzavřít cestu do země Azeroth, pokud si vyberete národ Orků, bude se závěrečná bitva odehrávat před branami hradu azerothského krále. Tažení jsou rozdělená na jednotlivé bitvy, kde máte za úkol samozřejmě zničit nepřítele, případně zachránit jednotku elfů nebo právě napadenou vesnici. Ne všechny bitvy povedete proti Orkům. V některých se utkáte i s vojsky lidí, kteří se s Orky spojili.


Hlavní obrazovka hry je rozdělena na několik částí. Největší část zabírá hlavní výřez krajiny. Odtud přidělujete svým jednotkám úkoly jako Přesuň se, Zaútoč, Hlídej, bdíte nad svým vybudovaným městem, dohlížíte na dělníky, či dáváte pokyn ke stavbě dalších budov a opevnění. V levém horním rohu je mapa celého území, kde získáte přehled o své a nepřítelově aktivitě. Zbytek obrazovky je tvořen informačními hodnotami právě vybraných jednotek a budov a příkazovými tlačítky.


Na začátku bitvy je nutné si co nejdříve zajistit přísun prostředků k vybudování armády. I ten sebeslabší pěšák Vám nepůjde jen tak zadarmo lechtat Orky svým dřevěným mečem, každá jednotka něco stojí. Pěšáci a dělníci si vystačí s několika kousky zlata, elfí lučištníci potřebují také trochu dříví na své šípy, lodě navíc ještě ropu. Takže tu máme celkem tři zdroje surovin:


zlato - těží se v dolech, o které se mnohdy vedou prudké boje

dřevo - k mému velkému překvapení se těží v lese

ropa  - podivné spojení středověku z těžbou téhle slizké kapaliny, ale budiž


Když máte dostatek všeho, můžete stavět farmy, které zajišťují potravu, kasárny, kde zde se trénují bojovníci, v kovárně si zlepšíte účinnost zbraní, přístav, a mnoho dalších budov.


Samozřejmě musíte za vytěžené suroviny také vytrénovat armádu bojeschopných vojáků. Na straně lidí se zde nabízí pěšáci, elfí lučištníci, rytíři na koních. Z rytířů se po výstavbě kostelu stanou paladini, jenž ovládají kouzla jako je léčení nebo Exorcism. Když postavíte magickou věž, můžete trénovat kouzelníky a za tučnou sumu zlata je naučit nová kouzla.


Orkové mají k dispozici Grunty, Berserkery, kteří házejí sekyrky, dvouhlavé obry rozumu mdlého ale síly veliké. Díky černé magii warlocka Gul´dana stojí na straně Orku také Rytíři Smrti . Tyhle jednotky disponují velmi nepříjemnými kouzly, jako jsou všepožírající Death Coil, dokáží rozpoutat kouzlem Whirlwind ničící tornádo a umějí znovuobživnout padlé vojáky.


Ovšem nejen na zemi se bude bojovat. Také rozsáhlé mořské hladiny země Azerothu brázdí bitevní lodě Orků, ropné tankery těží černé zlato a pod hladinou plují ponorky. Mnohé bitvy vyhrajete jen z pomocí silné námořní flotily, která nepatří zrovna mezi nejlevnější. Velmi často dělí znepřátelené strany vodní hladina, po které rytíř, oděný do těžkého brnění, asi stěží přejde. Ke slovu tak přijdou transportní lodě, doprovázené dělovými čluny.

Také ve vzdušném prostoru se svedou těžké souboje. Orkové si na pomoc přivolali legendární draky dštící smrtonosný oheň, proti kterým ubohý pěšák nic nezmůže, maximálně se může v koutku pochichtávat a netrpělivě vyhlížet sanitní vůz s SPZtkou Bohnic. Na straně lidí naštěstí stojí bájní Gryphoni a jejich jezdci si svými hromovými kladivy dokáží poradit i s takovou stvůrou, jako je posvátné zvíře klanu Dragonmaw.



C. Popis hry


1) Ovládání :


Klepnutím na postavu či budovu levým tlačítkem myši provedete vyběr objektu. Vybrat můžete pouze jednu budovu. Postav označíte najednou až devět.


Skupinový výběr - klepněte levým tlačítkem myši na vlastní herní pole, tlačítko držte a táhněte směrem dolu doprava.


Individuální výběr - držte klavesu SHIFT a postupně klepejte na postavy - max. devět).  Na levé straně obrazovky se objeví obrázky charakterizující vybrané postavy či budovu. Pokud je označen pouze jeden objekt jsou zde v rámečku informace :


Budovy :


obrázek budovy

její název

míra poškození budovy

produkce


Osoby :


obrázek postavy

její název

míra zranění postavy

level - úroveň

armor - brnění, odolnost postavy

damage - schopnost velikosti poškození

range - dostřel

slight

speed - rychlost

magic - množství many(u postav schopných kouzlit)


Pod rámečkem jsou funkční tlačítka. U budov pro ovládání výroby vojáků a jejich updatu U postav k řízení jijich činnosti - chůze ma přikázané místo, boj, stop, hlídkování na místě, těžba surovin, oprava


2) Pravidla boje : 


Na počátku hry se ocitnete na mapě v naprosté tmě. Jakmile začnete chodit odkrývá se vám krajina. Krok číslo jedna je rychlé nalezení dolu.


Začínáte buď již s několika vybudovanými budovami nebo - a to je většinou - bez ničeho. Nejdříve je nutné vybudovat základní dům a farmu , aby jste mohly rychle začít s tvorbou dalších otroků na práci.


Hned poté je nutno postavit kasárna na vojáky. Pilu a kovárnu pro upgrade jednotek a možnost upgrade základního domu.


Pokud Vás ještě nepřítel nenapadl, je nutné zajistit obranu. Na místa předpokládaného útoku je vhodné postavit strážní věže a následně je upgradovat na věž hlídkovou (dokáže střílet i na ptáky a letecké průzkumníky - dělová ne, málo výkonná)nebo na věž dělovou(nestřílí na vzdušné objeky, ale účinnost zvláště v baterii je vynikající).


Po vytvoření obrany pokračujeme v těžbě zlata a dřeva. Stavíme nové stavby. Produkujeme nové jednotky. Další postup závisí na konkrétní situaci.


3) Budovy HUMAN :


a) Základní dům 1 - Town Hall


S touto stavbou většinou začínate hru nebo je ji nutné co nejdříve pomocí otroka postavit - v blízskosti dolu. Otroci do něj nosí zlato a dřevo. Díky domu tvoříte další otroky a po vybudování kasárny ho můžete upgradovat - váš národ je poté schopen tvořit další stavby.


b) Kasárna - Barrack


Kasárna slouží k výrobě vojáků. Nejdříve pouze pěšáky. Po vybudování pily lukostřelce, stavbou kovárny katapulty a po stavbě stáje pro koně také rytíře.


c) Kovárna - Blacksmith


Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve. Umožňuje výrobu katapultů, dělových věží a upgrade bojovníků.


d) Pila - Elven Lumber Mill


Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve - v blízskosti lesa. Otroci sem nosí dřevo. Umožňuje výrobu lukostřelců, hlídkových věží a upgrade bojovníků.


e) Farma - Farm


Stavba bez které se neobejdete. Pokud nemáte dostatečný počet farem, počítač vám nedovolí tvořit další postavy.


f) Strážní věž - Watch Tower


Věže stavíme v místech, kde očekáváme útok nepřátel. Obranná linie z věží zastaví docela dobře i hromadný útok. Dělové věže nejsou schopny pálit na letící cíle - průzkumníky, ptáky - ty zničí pouze věže hlídkové.


g) Základní dům 2 - Keep


Dům vzniká upgradem základního domu 1. Díky domu tvoříte otroky a po vybudování stáje pro koně ho můžete upgradovat - váš národ je poté schopen tvořit další stavby.


h) Domek skřítků - Gnomish Inventor


V domu můžete produkovat skřítky pro průzkum území a sebevražedné minéry - výborné pomocníky pro boj s nepřítelem.


i) Stáj - Stables


Po postavení stáje lze vyrábět v kasárnách rytíře. Vybudováním máme možnost upgradovat základní dům.


j) Základní dům 3 - Castle


Dům vzniká upgradem základního domu 2. Díky domu tvoříte otroky a ti do něj nosí zlato a dřevo.


k) Kostel - Church


Stavbou kostela můžeme využít magických schopnosti rytíře a používat skvělá kouzla. Z rytíře se stává Paladin.


Kouzla paladina :


Uzdravování

Vymítání zlých duchů


l) Kouzelná věž - Mage Tower


Stavbou magické věže můžeme produkovat kouzelniky a využívat jeho magických schopností při boji.


Kouzla kouzelníka :


Neviditelnost bojovníka

Zpomalení nepřítele

Přeměna nepřítele ve zvíře

Ohnivý kruh

Ledový déšť


m) Letecká továrna - Gryphon Aviary


Vybudováním letecké továrny můžeme produkovat ptáky a bránit se vzdušným útokům nepřítele.


n) Přístav - Shipyard


Dům vybudujeme pouze na břehu moře. V přístavu stavíme své válečné loďstvo. Nejprve můžeme tvořit jen bárku na přepravu ropy a dělovou loď. Po stavbě slévárny také bitevní lodě, ponorky i transportní plavidla.


o) Slévárna - Foundry


Budujeme pouze na břehu moře. Budova slouží k upgrade válečného loďstva. Postavením slévárny můžeme v přístavu produkovat také bitevní lodě, ponorky i transportní plavidla.


p) Rafinérie - Refinery


Budova není pro válku nezbytně nutná. Budujeme pouze na břehu moře. Tankery do ní dovážejí ropu na zpracování. Dojde k vylepšení rafinace a lepšímu hospodaření s ropou.


q) Ropná plošina - Oil Platform


Ropný vrt postavíme pomocí tankeru. Budujeme pouze na moři na ropném nalezišti - tmavé místo na mapě. Každé naleziště obsahuje určité množství ropy. Po vyčerpání vrt zanikne.


4) Budovy ORKA :


a) Základní dům 1 - Great Hall


S touto stavbou většinou začínate hru nebo je ji nutné co nejdříve pomocí otroka postavit - v blízskosti dolu. Otroci do něj nosí zlato a dřevo. Díky domu tvoříte další otroky a po vybudování kasárny ho můžete upgradovat - váši Orkové jsou poté schopni tvořit další stavby.


b) Kasárna - Orc Barrack


Kasárna slouží k výrobě vojáků. Nejdříve pouze pěšáky. Po vybudování pily vrhače seker, stavbou kovárny katapulty a po stavbě jeskyně obrů také dvouhlavé obry.


c) Kovárna - Orc Blacksmith


Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve. Umožňuje výrobu katapultů, dělových věží a upgrade bojovníků.


d) Pila - Troll Lumber Mill


Patří ke stavbám, které by měli být vybudovány co nejdříve - v blízskosti lesa. Otroci sem nosí dřevo. Umožňuje výrobu vrhačů seker, hlídkových věží a upgrade bojovníků.


e) Farma - Pig Farm


Stavba bez které se neobejdete. Pokud nemáte dostatečný počet farem, počítač vám nedovolí tvořit další postavy.


f) Strážní věž - Watch Tower


Věže stavíme v místech, kde očekáváme útok nepřátel. Obranná linie z věží zastaví docela dobře i hromadný útok. Dělové věže nejsou schopny pálit na letící cíle - průzkumníky, ptáky - ty zničí pouze věže hlídkové.


g) Základní dům 2 - Stronghold


Dům vzniká upgradem základního domu 1. Díky domu tvoříte otroky a po vybudování jeskyně obrů ho můžete upgradovat - Orkové jsou schopni tvořit další stavby.


h) Laboratoř skřítků - Goblin Alchemist


V domu můžete produkovat skřítky pro průzkum území a sebevražedné minéry - výborné pomocníky pro boj.


i) Jeskyň obrů - Ogre Mound


Po zbudování jeskyně lze vyrábět v kasárnách dvouhlavé obry. Vybudováním máme možnost upgradovat základní dům.


j) Základní dům 3 - Fortress


Dům vzniká upgradem základního domu 2. Díky domu tvoříte otroky a ti do něj nosí zlato a dřevo.


k) Oltář obrů - Altar of Storms


Stavbou oltáře můžeme využít magických schopnosti dvouhlavých obrů a používat skvělá kouzla.


Kouzla obrů :


Prahnou po krvy nepřítele - velmi agresívní bojovníci

Schopnost pokládat nálože. Položí 5 min, které při kontaktu explodují a zabíjí


l) Chrám zatracení - Temple of the Damned


Stavbou magické věže můžeme produkovat rytíře smrti a využívat jejich magických schopností.


Kouzla rytířů smrti :


Rytíři vytváří proti nepříteli cyklóny

Zrychlí činnost vlastních jednotek

Voják se stane na okamžik nesmrtelný

Schopnost oživit mrtvolu vlastního vojáka

Ohnivé peklo na přikázaném místě


m) Dračí hnízdo- Dragon Roost


Vytvořením dračího pelechu můžeme produkovat draky a bránit se vzdušným útokům nepřítele.


n) Přístav - Orc Shipyard


Dům vybudujeme pouze na břehu moře. V přístavu stavíme své válečné loďstvo. Nejprve můžeme tvořit jen bárku na přepravu ropy a torpédoborec. Po stavbě slévárny také bitevní lodě, obří želvy i transportní plavidla.


o) Slévárna - Orc Foundry


Budujeme pouze na břehu moře. Budova slouží k upgrade válečného loďstva. Postavením slévárny můžeme v přístavu produkovat také bitevní lodě, obří želvy a transportní plavidla.


p) Rafinérie - Orc Refinery


Budova není pro válku nezbytně nutná. Budujeme pouze na břehu moře. Tankery do ní dovážejí ropu na zpracování. Dojde k vylepšení rafinace a lepšímu hospodaření s ropou.


q) Ropná plošina - Orc Oil Platform


Ropný vrt postavíme pomocí tankeru. Budujeme pouze na moři na ropném nalezišti - tmavé místo na mapě. Každé naleziště obsahuje určité množství ropy. Po vyčerpání vrt zanikne.


5) Postavy HUMAN :


Otrok - Peasant

Pěšák - Footman

Lukostřelec - Elven Archer

Katapult - Ballista

Jezdec - Knight

Průzkunmík - Gnomich Flying Machine

Minér - Dwarven Demolition Squad

Pták - Gryphon Rider

Kouzelník - Mage

Tanker - Oil Tanker

Křižník - Elven Destroyer

Transportní loď - Transport

Bitevní loď - Battleship

Ponorka - Gnomish Submarine


6) Postavy ORKA :


Otrok - Peon

Pěšák - Grunt

Vrhač sekyr - Troll Axethower

Katapult - Catapult

Dvouhtavý obr - Ogre

Průzkumná vzducholoď - Goblin Zeppelin

Minér - Goblin Sappers

Drak - Dragon

Rytíř smrti - Death Knight

Tanker - Ork Oil Tanker

Torpédoborec - Troll Destroyer

Transportní loď - Ork Transport

Bitevní loď - Ogre Juggernaught

Obří želva - Giant Turtle


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.