Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Dan Najman
AKT 1
Z královské ložnice vyjděte ven. Nyní se nacházíte v Bassano Antechember.
Všimněte si, že nad krbem jsou 4 vázy. V jedné z nich naleznete první malý
klíček. Teď se otočte a projděte do místnosti, kde najdete královského malíře
Bruna. Promluvte si s ním. Zjistíte, že mu někdo ukradl jeho nákresy. žekněte,
že se po jeho nákresech podíváte. Poté malíř sám odejde. Dalšími dveřmi se
z této místnosti dostanete do komory, kde nejprve odhrňte závěs. Teď, když je
v místnosti světlo, půjdou otevřít dvě skříně. V jedné najdete nůžky a v druhé
dokument označený písmenem A. Vraťte se do Bassano Antechember. Dveře, které
byly dříve zavřené, jsou teď odemknuté, takže jimi můžete projít do malé
komůrky. Zamknutou truhlu otevřete nůžkami a seberte na první pohled prázdný
list papíru. Na stole si všimněte svíčky. Použijte papír na svíčku a objevíte
tajnou zprávu. V této místnosti lze ještě sebrat další prázdný papír ze stolu,
nebo ho polít inkoustem a pak ho sebrat. Tento papír však nebudete k ničemu
potřebovat. Znovu jděte do Bassana. Promluvte si se stráží a řekněte jí, že
messie Bontemps od vás očekává hlášení.
AKT 2
Běžte do královy ložnice a promluvte si s Bontempsem. žekne vám, abyste našli
madame Maintenon a vyřídili ji vzkaz od krále. Běžte do místnosti, odkud jste
v první kapitole šli do komory se skříněmi a pravými dveřmi se okolo gardistů
dostanete do předpokoje, kde přítomnému lokaji slušně řekněte, ať vyřídí
madame Maintenon vzkaz od krále. Ještě ukažte lokaji zprávu A a dostanete
zprávu B. Vraťte se do královy ložnice a ukažte Bontempsovi papír, který jste
prosvítili svíčkou. Teď můžete z pootevřené skříně vedle něj sebrat klíč
a svíčku. Běžte opět do Bassana a klíčkem odemkněte pravou skřínku u zdi
a seberte skicu. Vraťte se do ložnice a běžte ještě o jeden pokoj dál. Zde se
vás automaticky králův syn zeptá, co to nesete. Nesnažte se mu odporovat
a ukažte mu skicy a on vám je vymění za pravé. Nyní je čas vydat se do Halls
of Mirrors a jít až nakonec do Salon of War. Tady odevzdejte skicy Brunovi.
Jednu falešnou dostanete zpět. Použijte ji na přítomnou paletu, namočte štětec
do žluté barvy, ne do červené a pomalujte skicu. Získáte další zprávu. Vyjděte
do haly. Po levé straně stojí Bontemps, se kterým si promluvte a ukažte mu
falešnou skicu.
AKT 3
Několika otevřenými dveřmi za sebou projděte až do válečného salonku. Cestou
seberte z biliárového stolu v jednom z pokojů biliárovou hůl. V salonu války
seberte papír a tužku. Běžte o jednu místnost zpět a zkuste otevřít dveře do
salonku Apollo. Zamčeno. Běžte zpět prvními možnými dveřmi vpravo a po
schodech dolů. Lokaje hlídajícího vchod na dvůr se zeptejte, jestli náhodou
nemá klíč od salonku Apollo. Lokaj ho náhodou má, takže se s ním vraťte zpět
a odemkněte salonek. Dejte se doleva a ze stojanu s notami vezměte jeden list.
Tento list dejte před vámi stojícímu Lullymu a zeptejte se ho, jestli by ho
nemohl rozluštit. Zároveň mu nabídněte svéé služby. Lully se vás zeptá, jestli
jste viděli Racina. žekněte mu, že jste ho viděl při oblékání krále. Dostanete
úkol. Běžte za Racinem, který se baví se slečinkou nad hlavním schodištěm
a promluvte si s ním. S odpovědí se vraťte k Lullymu. To samé budete muset
ještě jednou opakovat a po splnění druhého úkolu dostanete vyluštěný pamflet.
Určitě jste si všimli při první cestě k Lullymu krátké animace, ve které kdosi
cosi schoval do jedné ze dvou komod. S vyluštěným pamfletem běžte do salonku
Mars a v pravé komodě najdete ve velkém šuplíku druhý malý klíček. V téže
místnosti se podívejte na obraz Darius... a pomocí biliárové hole seberte
dokument C za ním zastrčený. Projděte místnostmi až do pokoje se dvěma sluhy.
Promluvte si s tím vpravo a zeptejte se ho, jestli vás pustí dál. Teď
vyběhněte na dvůr.Otočte se o 90' a jděte o jeden krok vpřed. Otočte se znovu
doleva a promluvte si s nenápadně zde stojícím Bontempsem. Ukažte papír od
Lullyho a požádejte ho, ať vám dá povolení pro lokaje. S povolením běžte zpět
k lokaji, který vás předtím nechtěl pustit, a ukažte mu ho. Vstup je volný.
V pokoji otevřte šuplík, na mince položte prázdný papír a použijte tužku.
Výsledek ukažte královu bratru, který je v místnosti s biliárem. Opravený
nákres mincí teď dejte ministrovi války v pokoji, odkud jste šli do salonku
Apollo, a ještě mu ukažte dokument C. Vraťte se do pokoje se dvěma lokaji
a promluvte s druhým sluhou.
AKT 4
Běžte na dvůr a sluhovi na schodech vezměte z podnosu kus jídla. Dvorem
projděte přes bránu a vejděte do budovy vpravo. Otevřete levé dveře a dejte
jídlo ministrovi. Ten odejde a vy můžete sebrat dokument v pravé dolní části
knihovny. Na stole vezměte brko a podívejte se s ním na papír vpravo, kde je
latinský text. Teď se podívejte na dokument B, který máte v inventáři,
a zapište si sérii čísel na jeho konci, l,7,5, 12, 11, 13 a 31, 25, 26, 17,
20. Podle čísel vyberte odpovídající písmena v textu, která napíšete brkem
dolů na papír. Mělo by vám vyjít Fox and Crane, psáno bez mezer. běžte zpátky,
kde jste začínali a ukažte dokument D a kryptogram Bontemsovi. Vraťte se
zpátky do ministerské budovy a tentokrát běžte do pravých dveří které již
budou otevřené. Seberte dalekohled a ze šuplíku ve stole papír s třemi
indíciemi. Všimněte si také trezoru v dolní části levé stěny. Zatím však
neznáte kód. Vraťte se k Sontempsovi a běžte do haly, kam už teď můžete.Na
třech místech na stropě najdete pomocí dalekohledu datumy, které přiřadíte
k nalezeným indíciím. Vyjde vám, že Aix la Chapelle patří k r. 1668, Rockroi
k r. l674 a Besancon k r. IH3. V tomto pořadí odkódujete s letopočty sejf na
ministerstvu. Seberte dva plány. Jděte do protější místnosti a použijte oba
plány na nákres pevnosti na stole. Zpět k Bontemsovi. Cestou vám jistá Lady dá
pohoršující dokument E, který mu ukažte.
AKT 5
Sejděte po schodišti dolů a dejte se vlevo do kaple. Pravými krajními dveřmi
vejděte do zakristie. V několika šuplících před vámi najdete třetí klíček
a rytinu. Prozkoumejte podlahu a v jednom rohu místnosti uvidíte téměř
neviditelný provaz. Sebrat. Vraťte se nahoru a v místnosti s billiárdem si
prohledněte stavební plány, které zde leží na stole. Jděte do vedlejší
místnosti, ukažte dokument C a E Bontempsovi a promluvte si s ním o plánech.
Ještě se běžte podívat do salónku války, cestou zpět ukažte dokument
C kardinálu Boillonovi a běžte znovu do kaple. V zakristii se objeví kněz.
Ukažte mu dokument E a rytinu. Běžte zpět ke kardinálovi a řekněte mu, že vás
posílá kněz. Ukažte mu dokument E. Zpět ke knězi. Ukázat E. Rozluštěný
dokument E teď odneste Bontempsovi. Běžte do salónku války, kde už nebude
stráž. Použijte provaz na záclonu a teprve potom vezměte žebřík. Postavte
žebřík k protilehlému lešení a vylezte nahoru. Podívejte se na lustr. Běžte
k Bontempsovi a řekněte mu, že na lustru je nějaký papír, na který
nedosáhnete. Vezměte si od něj klíč od půdy, na kterou se dostanete skrz
salónek Apollo nahoru po schodech. Odemkněte dveře klíčem a vejděte. Běžte
doprava a uvolněte páku. Zpět do válečného salónku, kde si vezměte z rozbitého
lustru papír. Ukažte papír Bontemsovi a promluvte si s ním. Znovu si promluvte
s Bontempsem, který by vám měl dát další papír s osmi rozluštěnými vodítky,
které jste nasbírali během hry.
AKT 6
V zahradě plné pomerančovníků jsou v její zadní části schovány velmi malé
hrabičky (ohavnost). Z místa, kde je najdete, odejděte do lékárny. V pravé
stěně v horních policích seberte lék. Vraťte se do oranžérie a běžte na druhou
stranu, kde si promluvte se správcem parku. Pokud jste si přečetli papír
z lustru, zjistili jste, že vám chybí čtvrtý malý klíček, který je schován
v jednom z květináčů s pomerančovníkem. V oranžérii však klíč zbytečně
nehledejte, protože zde není. Od správce parku běžte do bludiště. Držte se po
levé straně bludiště, dokud nedojdete do altánku, kde odpočívá králův neduživý
syn. Promluvte si s nim a dejte mu lek. Pokud si lék nebude chtít vzít, vraťte
se před bludiště a znovu si promluvte o pomerančovnících se správcem. Až si
králův syn vezme lék, odejde a nechá vám mapu bludiště. Teď musíte vyluštit
nejkomplikovanější hádanku hry. Na mapě je zakresleno 15 fontán. Vy si na
papír opište všech osm názvů fontán z papíru, který jste dostali na konci
pátého aktu od Bontempse. Těchto osm názvů naleznete mezi názvy patnácti
fontán na mapě. Ke každému z osmi názvů teď napište číslo, kterým je tato
fontána označena na mapě. Například k názvu fontány The Cock and the Diamond
patří číslo 2. Pokud máte všech osm názvů očíslováno, seřaďte je od nejmenšího
čísla po největší. Teď postupně obejděte všech osm fontán opět od nejmenšího
čísla do největšího a u každé fontány prozkoumejte text, ze kterého pomocí
papíru z lustru vyjměte správná písmena a slova. Po rozluštění všech osmi
fontánových textů by vám měla z vyňatých písmen a slov vzniknout srozumitelná
a velmi důležitá věta. Čtěte opět od nejmenšího čísla k největšímu. Pokud vám
ani tento návod nepomůže rozluštit hádanku fontán, tak nehrajte počítačové
hry. Pokud máte vyluštěno, běžte ke vchodu do bludiště a řekněte Bontempsovi,
že jste se vším hotovi.
AKT 7
Na rozhodující akci máte 5 minut. Běžte do pokoje vpravo a z jeho rohu seberte
tyč na zapalování svíček. Rychle přeběhněte do haly a otočte se vlevo. Běžte
o jeden krok rovně a z levého pomerančovníku pod oknem seberte pomocí hrabiček
čtvrtý malý klíček. Druhými dveřmi teď odejděte do Bassanu, kde celá hra
začínala. V krbu zapalte svíčku. Zapálenou svíčkou klikněte na dveře vlevo od
krbu a vejděte. Na půdě dojděte až k okénku, do kterého můžete vlézt. Na
stropě uvidíte pověšenou skříňku, kterou si přitáhnete tyčí na svíčky. Podle
čísel odemkněte všechny čtyři zámky a klikněte na čtyři rozsvícené řady oken.
Do nich napište vyluštěnou větu z bludiště. Pro úplné zoufalce dodávám, že ona
věta zní IT IS NOT IN THE POWER OF KINGS TO ATTAIN PERFECTION. Psáno
pochopitelně s mezerami. OVER.
KONEC.