Po úvodním ohmatání inventáře a ovládání běž nahoru k potoku. Kliknutím na vodu získáš kámen a kliknutím na větev vlevo nahoře překvapivě právě i onu větev. Vrať se zpátky a větví se pokus vydloubnout kus smůly ze stromu. Cestou k městu odloupni z dalšího stromu kus kůry : použij větev na velký kámen před stromem a tak získáš jehličí. Holou větvičkou už teď konečně můžeš vydloubnout smůlu ze stromu v předešlé obrazovce. V inventáři navzájem zkombinuj smůlu, kůru a jehličí. Větvičkou vydloubni ještě jednu dávku smůly a hybaj k městské bráně. Popovídej si se stráží a obdaruj zoufalce mastí. Vytáhni z plotu hřebík a jdi o jednu obrazovku zpět. Použij kámen na šátek a tuto primitivní zbraň pak na hlídače v dáli. Po omráčené stráži seber pohrabáč a jdi do města. V růžovém domku vezmi šminky a běž se podívat za město k baráku s vymlácenými okny. Použij na zeď hřebík a jeden stříbrňák je tvůj.
U obchodníka si za sříbrňák kup masku koně. Jdi se podívat na pole za barákem s vymlácenými okny a pokecej s dědou. Použij šminky na masku koně a tu pak na koně opravdového. Po menší vichřici obdržíš fazolovou polívku. Jdi si promluvit s kovářem. Až ti řekne, že mu nefungují měchy, sněz fazolovou polívku. Kovář ti pak z pohrabáče uková kliku na studni. Vyjdi ven a pomocí kliky vytáhni ze studně okov plný vody pro slečnu. Až odejde, seber část artefaktu a kámen. Jdi se podívat k mlýnu, kde seber trochu sena. Senem obdaruj koně za hospodou a vytrhni mu několik žní z ocasu. Vezm i lano a běž prozkoumat studnu. Až budeš dole, projdi chodbou a po schodech nahoru. Po odpočinku posbírej všechny čtyři nohy rozmlácené židle. První nohu použij místo chybějícího stupínku v žebříku. Vylez nahoru a pomocí druhé nohy se pokus vypáčit truhlu. Truhla sice po nezdařeném pokusu odletí, ale ty můžeš dole sebrat dýku.
Jdi k mlýnu. Pokecej s mlynářem vlevo. Uvnitř mlýna vylez po žebříku nahoru a třetí nohou sprav ozubené kolo. Přehoď páku. Vyjdi ven a použij na truhlu dýku. Seber plachtu a vrať se do města. Tady vezmi na náměstí dědkovu hůl a znovu se koukni do růžového domku. Pohovoř se slečnou a seber stužku ze skříně. Venku si pro pobavení ještě jednou promluv se starochem a jdi na pole. Pokus se z kopky hnoje vytáhnout vidle a po nezdařeném pokusu seber alespoň trn. Běž se podívat ke koníkovi, kterému jsi vytrhl žíně z ocasu. Použij stuhu na artefakt s výsledkem, tím uspíš kobru vedle fakíra. Vezmi koš, brýle a píšťalku. Odejdi na náměstí a použij smůlu na žíně. V hospodě si nasaď falešné vousy a fakírovy brýle. Pohovoř s prorokem ve dveřích. Po další noci navštiv barák vlevo od studny a dej krejčímu plachtu. Vyjdi ven a znovu se vrať dovnitř. S opravenou plachtou odkráčej k mlýnu a tentokrát jdi doprava. Pomocí koše, provazu a plachty zkonstruuj balón. Horký vzduch pro naplnění získáš použitím brýlí na seno v inventáři.
Po hladkém přistání u rybníka odejdi vlevo do vesnice. Pod sítí seber dřevo. Podívej se ke člunu, kde seber rákos. Jdi doprava k jeskyni a seber kus vlající trávy na tyči s lebkou. Vrať se do vesnice k ohništi. Z trávy a dřeva udělej pochodeň. Se zapálenou pochodní odejdi do jeskyně, kde najdeš rezavý klíč a podběrák. Podběrák použij na výlov rybky z jezera a klíčem odemkni dveře rybářské chýše. Zesláblému hošíkovi věnuj rybu a běž prozkoumat podivný katapult před jeskyní. Vrať se k ohništi a pokud bude hošík v pořádku, trochu s ním pokecej. Pokud to bude nutné, znovu prozkoumej katapult a výsledek svého objevu opět sděl hošíkovi. Ten ti poté u katapultu pomůže. Seber masku a promluv si s divoškou. Posuň velký kámen a vylez po liáně nahoru. Po vyslechnutí příběhu seber klíč a dalekohled. Na dalek ohled se hned podívej a běž si pořádně promluvit s divoškou.
A znovu do vesnice, kde si ještě jednou promluv s hošíkem. Po odehnání nerudného rybáře můžeš konečně použít člun. Na pirátské lodi kecej s kapitánem tak dlouho, až zoufalstvím z lodi vyskočí. Hup za ním. Na dně otevři truhlu a vezmi láhev vína. Na palubě použij víno na poloopilého piráta. Sundej za vzdálenějšího boku lodi štít a pověs ho na hák nad lupou. Klikni na lupu. Až se do obrazu dostanou tři lodě s lidojedy, stačí na loď zamířit paprsek než se loď rozlomí. Po vřelém přivítání doporučuji SA VE. Pak použij kůl, ke kterému tě připoutali a rozpoutá se menší zmatek. Střelby na “slunce“ si nevšímej a až se na tebe začnou řítit lidojedi, soustřeď se na chlapíka obaleného svaly. Miř lehce vpravo nahoru od něj. Po několika desítkách nezdařených pokusů by se to snad mělo podařit. Až budeš zpátky u rybníka se žábami, převleč se do svých původních šatů. Vezmi jedenáct žab. Ve městě ukaž hospodskému kompletní artefakt. Použij artefakt na zavalený vchod v chodbě pod studní a vejdi dovnitř. Po probuzení v lese jdi ještě jednou do města a to je konec.
Upozorňuji, že máte-li ve vašem PC nainstalovaný DirectX7, tak je nutné na tuto hru použít patch, protože jinak ve hře nefunguje pravé tlačítko myši a také příkaz prozkoumat. Bez tohohle příkazu se hra nedá dohrát.
Tip : V místě, kde se musí mnich Severin trefit do svalnatého lidojeda, je malá chyba v míření. Mířit se musí doprava jak nejvíce to jde (až na konec obrazovky) a zhruba ve výši jeho hlavy (střela pak zasáhne jeho hrudnik). Tento tip nám poslal Pavel Kolář.
KONEC.