Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A) ZBRANĚ
Zbraně jsou samozřejmě postupně k dispozici ve hře. Jen pro informaci je za
názvem každé zbraně v závorce i její "herní" název, takže příkaz "summon
jmeno" jí aktivuje ve hře. Každá ze zbraní má dva módy, implicitně používané
levým a pravým tlačítkem myši.
1) Dispersion Pistol (summon dispersionpistol)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 15 jednotek
Ůčinek sekundární střelby = Různý
Dispersion pistole je první zbraň se kterou se ve hře setkáte a je to rovněž
zbraň, se kterou začínáte v multiplayeru. Je vhodná na monstra, které mají
méně než 300 hitpointů a v okamžicích, kdy nemáte munice nazbyt. Její kapacita
je totiž neomezená, resp. sama se dobíjí - původních 50 "nábojů" může být sice
celkem rychle spotřebováno, nicméně dobíjení je celkem rychlé.
V sekundárním módu je možné na několik sekund zbraň nabít a najednou vystřelit
až pět jednotek energie. Přesto doporučuji využívat spíše primární střelbu,
vzhledem k malé rychlosti je totiž při výstřelu pěti střel větší
pravděpodobnsot zásahu než při výstřelu jedné silnější střely. Dispersion
Pistol může být upgradována několika různými updaty, jež zvyšují vedle účinku
i její kapacitu. I v nejlepší formě je však příliš pomalá na sseriózní
přestřelky - spolu s energy amplifierem je však smrtící.
2) Auto-Mag (summon automag)
Typ účinku = Instantní
Ůčinek primární střelby = 17
Ůčinek sekundární střelby = 17 (Dvojnásobně rychlejší kadence)
AutoMag je něco mezi pistolkou a brokovnicí. Přestože jde jen o druhou zbraň,
je věrným průvodcem celou hrou, předevíšm z důvodu velkého množství munice
a ještě více kvůli instantnímu účinku, který jí předurčuje pro boje proti
potvorám, jež jsou dostatečně chystré na úskoky před energickými střelami.
Zbraň má kapacitu dvou zásobníku po 10-ti kulkách, poté se krátce nabíjí.
V sekundárním módu zbraň stříli dvojnásobnou rychlostí, ovšem není tak
přesná. AutoMag je vhodný na krátkou a střední vzdálenost.
3) Stinger (summon stinger)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 14
Ůčinek sekundární střelby = 14
Stinger užívá střepy z Tarydia - poměrně hojně rozmístěné v celém komplexu
Unrealu. Stinger je rovněž zbraní, jejíž funkčnost by se dala přirovnat ke
kulometu. Přestožejde o projektily, je velmi účiná i na Skaarje, neboť tito
jen těžko uskakují. Později je však nahrazena podobnými zbraněmi s lepším
účinkem.
Sekundární mód se naopak podobá brokovnici - najednou vystřelí několik nábojů.
Je velmi vhodný na blízkou vzdálenost, na střední a velkou je takřka
nepoužitelný.
4) ASMD (summon asmd)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 55
Ůčinek sekundární střelby = 30
ASMD je jednou z nejlepších zbraní Unrealu především díky "special move". Ale
popořádku - primární mód střílí velmi rychlou (takřka instantní) dávku energie
celkem slušného účinku.
Sekundární též ovšem daleko pomaleji. Trik je v tom, vystřelit do pomalé dávky
primární střelu - což způsobí efekt podobný BFG, snad jen daleko více
prostorově omezený. ASMD je sama o sobě výtečná zbraň (nicméně munice není
nazbyt), s energy amplifierem je naprosto smrtící.
5) Eightball Gun (summon eightball)
Typ účinku = Výbušný projektil
Ůčinek primární střelby = 85
Ůčinek sekundární střelby = 100
Eightball Gun není nic jiného než propracovanější raketa a podle toho je s ní
třeba zacházet - může ublížit i střelci, mířit je lepší nikoliv do cíle ale na
zem pod něj. Není to však jen jednoduchý raketomet - neboť do něj lze
"ládovat" až šest raket najednou (zbraň vystřelí v okamžiku kdy pustíte
tlačítko, tedy klidně po jedné, třech či pěti umístěných raketách, po plném
obsazení vystřelí automaticky). Sekundární zbraní je granátomet, jež je o něco
více účinější, logicky se s ním hůře míří a nemá t ak daleký dosah.
Munice do eightballu je v Unrealu poměrně dost, jeden běžný zásobník má 12
raket, kapacita je 48, což není špatné - zvyknete-li si však používat zbraň na
jistotu s největším možným počtem nábojů, nezbyde vám nic - osm sebeúčinějších
střel není nic převratného. I přes slušný účinek nedoporučuji především
začátečníkům a mírně pokročilým užívat raketomet na Skaarje a jiné chystré
příšery, lehce uniknou (a pokud přece, tak znovu radím střílet pod nohy).
Raketomet má ještě jednu unikátní možnost a sice zaměřování. Držíte-li kurzor
zhruba sekundu na cíli, pípne, kurzor se změní v červenou značku a střela se
automaticky zaměří. Pochiopitelně neletí za roh, ale na větší vzdálenosti je
v otevřených prostorách velmi úspěšná.
6) Flak Cannon (summon flakcannon)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 70 na střelu a blízkou vzdálenost
Ůčinek sekundární střelby = 30 na útržek po detonaci
Proč se nepřiznat, Flak Cannon je mou nejoblíbenější zbraní. Pravda, na větší
vzdálenost je takřka neškodný (spíše úplně neškodný, díky gravitaci střela
nikam nedolétne), z očí do očí je ovšem velmi, velmi účinný a jedna dvě střely
soupeře v deathamtchi hladce usměrní tam kam patří. Primární mód stříli
skupinu shrapnelů, jež mají schopnost odrážet se od stěny (pozor, můžou zranit
i "odesílatele").
Sekundární mód střílí jakýsi granát, který však ihned po dopadu na zem či zeď
exploduje a rozletí z něj opět skupinka šrapnelů. Velmi vhodný na monstra, jež
jsou za rohem. Časem začnete při tomto způsobu střelby počítat nikoliv
s granátem, ale s úlomky a budete k neporažení. Flak Cannon rulez.
7) Razorjack (summon razorjack)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 30
Ůčinek sekundární střelby = 30
Zvláštní zbraň, tenhle razorjack. Velmi účiná, když je v rukou zrušných
a razorjacka znalých střelců, v opačném případě však raději sáhněte po
jednodušších zbraních. Municí jsou jakési disky, jež se několikrát odrazí od
stěny, stropu, země či čehokoliv jiného a mohou tedy zranit i autora. jejich
výhoda tedy odpovídá právě jejích schopnostem - sekundární mód navíc umožňuje
daleko lépe manévrovat a umisťovat střely. Ůčinek odpovídá uvedeným údajům,
nicméně nemá-li cíl brnění, můžete mu jednou ranou useknout ruku či hlavu.
8) GES BioRifle (summon gesbiorifle)
Typ účinku = Projektil
Ůčinek primární střelby = 60
Ůčinek sekundární střelby = Různý
Podivná zbraň, jež má ovšem rovněž svoje místo v arzenálu Unrealu. Municí je
jakýsi hnusný zelený sliz, jenž je v podstatě časovanou a zároveň proximity
bombou. Střela na zemi vydrží několik sekund, poté vybuchne - pokud však přes
ní přeběhne důvěřivé monstrum či chudák protihráč v multiplayeru, rozhodně
nečeká. Vybuchne i v okamžiku, kdy vystřelíte dva "náboje" (dá-li se to tak
nazvat) na stejné místo. Vřele doporučuji při úniku před pronásledovatelem
(pochopitelně nestřílet před sebe, ale za sebe při couvání). Sekundární mód
umožňujě střílet větší koule slizu, nicméně podobně jako u základního blasteru
i zde doporučuji používat primární mód - máte tak větší pravděpodobost zásahu.
9) Assault Rifle (summon rifle)
Typ účinku = instantní
Ůčinek primární střelby = 45 (100 pokud do hlavy)
I Campeři mají v Unrealu svou vlastní zbraň. je jí právě Assault Rifle, jež je
unikátním nástrojem všech sniperů. Cožpak o to - primární mód připomíná spíše
pistolku, byť byste byli nepříjemně převkavpeni vysokou účinností, ovšem
sekundární mód z tohoto nástroje činí výtečnou smrtící zbraň. Umožňuje totiž
zoomovat přesně tak jak potřebujete, až do velmi vysokého detailu a pak přesně
vystřelit. Trefíte-li se do hlavy, získáváte bonus odměnu. Zbraň je velmi
vhodná na lepší příšery, munice je však málo, takže neplýtvejte tam kde
opravdu nemusíte.
10) Minigun (summon minigun)
Typ účinku = Instantní
Ůčinek primární střelby = 17
Ůčinek sekundární střelby = 17 (Dvojnásobně rychlejší kadence)
Minigun rozhodně nedostala správné jméno. Pravda, na to, že jde o poslední
zbraň to není zas až taková sláva, jinak však rozhodně patří mezi ty nejlepší,
či přesněji nejúčinější. Jedna jediná kulka z tohoto rychlého klometu totiž
ubere celých 17 hitpointů, přičemž za sekundu jich stihnete vypotit celých 5.
Sekundární mód pak střílí dvojnásobně rychle, takže bude cíl za jedinou
vteřinu lehčí o bezmála 100%. Stačí se jen trefit.
B) PŘEDMĚTY
Inventorář je v Unrealu bohatší než v Quaku II či Duke Nukemu 3d, nemluvě
o prvním dílu Quaka. Je otázka, zda je to dobře, nicméně faktem je, že některé
předměty nejsou nezajímavé. Většinou njsou volně k dispozici, ale najdete je
s pomocí Nali kamarádů, jež vám často otevřou tajné prostory. Některé z nich
se užívají instantně (brnění), některé máte na později.
Instatní použití (trvání) Pozdější použití (inventorář)
Assault Vest do vyčerpání - Ochrana proti útokům, hodnota
100%
Energy Amplifier do vyčerpání - Čtyřnásobně zvýší účinnost
blasteru a ASMD
Asbestos Suit do vyčerpání - Ochrana před horkem, především
lávou
Dampener do vyčerpání - Po použitíjsou zbraně téměř
neslyšné
Toxin suit do vyčerpání - Ochrana před kyselinou
Flare 10 sekund - Světlice - zviditelní okolí
Kevlar Suit do vyčerpání - Zvýšená ochrana proti útokům
Flashlight 60 sekund - Baterka
(pak postupně zhasíná)
Bandages okamžité - 5% navýšení hodnoty energie
Searchlight Cca 10 minut - Světlomet
Nali Healing okamžité - Max 28% navýšení energie,
Fruit - V deathmatchi dorůstá
Force Field 15 sekund - Silové pole
Super Health Pack okamžité - 100% navýšení hodnoty energie
Invisibility 50 sekund
Shield Belt do vyčerpání - Až do hodnoty 100% absorbuje
veškeré zranění
Jump Boots 3 skoky - Podstatně zvyšuje výšku a dálku
doskoku (cca 6x)
Dispersion nekonečné - Update pro základní blaster
Pistol Powerup - Zvyšuje účinnost a kapacitu
Nali Fruit Seeds okamžité - Zasadí Nali Healing Fruit
Scuba Gear 60 sekund - Umožňuje delší pobyt pod vodou
Universal Translator nekonečné - Překládá vešekeré zprávy a texty
Voicebox 10 sekund - Vydává zvuky souboje
C) UNREAL CONSOLE COMMANDS & CHEATS
Konzole v Unreal funguje v podstatě stejným způsobem jako ta v Quaku či jeho
pokračování. Jde o uživatelsky velmi příjemné prostředí, jež hráči umožňuje
nastavit velké množství funkcí přímo během hry, bez nutnosti složitě
nastavovat v setupu či editovat ini soubory. Konzole v Unrealu je přístupná
shodně s Quakem ů stisknutím "~". Následující výčet příkazů není ani zdaleka
kompletní a najdete v něm jen to nejnezbytnější.
1) Užitečné příkazy do konzole
BRIGHTNESS - nastavuje jas, cykluje mezi deseti hodnotami, možno nastavit
i v menu
CHAT - umožnuje poslat text spoluhráčův při multiplayerové hře.
CANCEL - ruší předchozí "open" příkaz a ukončí pokus o spojení k
síťové hře
CDTRACK x - přehraje příslušný CD track z vloženého CD
CONSOLE FULL - přepne konzoli do fullscreen (přes celou obrazovku)
CONSOLE HIDE - schová konzoli
CONSOLE SHOW - aktivuje konzoli
DEBUG CRASH - ??? testuje stabilitu pomocí "appError"
DEBUG EATMEM - ??? testuje pamět až do úplného zaplnění
DEBUG GPF - ??? testuje "general protection fault"
DUMPCACHE - zobrazí obsah paměti "Gcache"
EDITACTOR CLASS=classname - během hry edituje parametry nejbližšího monstra
(ale i zbraně či předmětu) udaného typu
ENDFULLSCREEN - přepne do okna
EXEC filename - spustí a aktivuje příslušný soubor v adresáři "system"
EXIT - ukončí běh programu
FLUSH - vymaže kompletní obsah paměti (cache), veškeré stínování,
textury aj. generuje znovu
HIDEACTORS - uschová veškerá monstra, zbraně, předměty ap.
JUMPTO x y z - v UnrealEd přemístí výhled do příslušné lokace
LOADGAME num - Nahraje uloženou hru na příslušné pozici (0-9)
MUSICORDER num - Spustí příslušnou část hudby (0=ambient, 1=akce, 2=napětí)
OBJ CLASSES - zobrazí veškeré v daný okamžik aktivované classy
OBJ GARBAGE - vyčistí všechny již nepoužívané objekty
OPEN URL - spustí lokální mapu (např "unreal.unr") případně
internetový server (např. "unreal.epic.com")
REPORT - uloží informace o současné herní situaci (obtížnost, lokaci
x,y,z aj.) do clipboardu. Vhodné pro betatesting
SAVEGAME num - uloží hru do příslušné pozice (0-9)
SHOT - típne screenshot a uloží ho do adresáře system
SOCKETS - v síťové hře zobrazí seznam používaných socketů
(UnetConnections)
TOGGLEFULLSCREEN - zapnefullscreen
VIEWUP - zvětší velikost konzole
VIEWDOWNN - sníží velikost konzole
2) Cheaty
GOD - god mode, nesmrtelnost
GHOST - umožní procházet zdmi (do původního stavu uvede příkaz "WALK")
INVISIBLE 1 - neviditelost (do původního stavu uvede příkaz "INVISIBLE 0")
ALLAMMO - přidá plnou munici
PLAYERSONLY - zamrzne čas, pohybuje se jen hráč
KILL xxx - zabije zadané monstru (např. Skaarj apod.)
FLY - umožná létat (do původního stavu uvede příkaz "WALK")
HIDEACTORS - veškerá monstra (ale i zbraně a předměty) zmizí (do původního
stavu uvede příkaz "SHOWACTORS")
SUICIDE - zabije hráče
SUMMON xxx - zpřístupní jakýkoliv předmět, zbraň či monstrum ve hře
Pro účely příkazu "summon" zde nabízím přesné názvy všech zbraní : Rifle,
RazorJack, QuadShot, GESBioRifle, Minigun, FlakCannon, Eightball,
DispersionPistol, Stinger, Automag, ASMD. Dále pak hra obsahuje několik
tajných zbraní, jež se dají aktivovat výhradně tímto příkazem a ve hře se za
normálních okolností nenacházejí: cannon, hugecannon, quadshot.
3) Bindování kláves
Bindování kláves pro určité příkazy probíhá primárně v příslušném menu
advanced options (Advanced Options / Advanced / Raw Key Bindings). Zde
k požadované klávese uveďte příslušný příkaz z konzole - např. "jump" nebo
"say "ja te dostanu!!"". Chcete-li bindovat více příkazů k jedné klávese,
příkaz zní "Jump | Say "Come get some!"". Chcete-li bindovat akci pro
odstisknutí klávesy (sákryš, jak to jen přeložit;-), no snad to pochopíte),
bude to "OnRelease Fire".
I bindování však lze provádět přímo na konzoli a to ve formátu "SET INPUT
<tlačítko> <akce>", tedy například pro střelbu na enter to bude SET INPUT
Enter Fire.
4) Command Line Parametry
-nosound : Bez zvuku
-nodsound : Bez podpory DirectSound
-noddraw : Bez podpory DirectDraw
-nohard : Bez podpory 3d akcelerátoru
-log : Současně s hrou je k dispozici "log" okno s údaji o hře
-firstrun : Spustí hru stejně jako poprvé (klade otázky)
-nok6 : Bez podpory AMD K6-3D
-nommx : Bez podpory MMX
-noreplace: Nemění automaticky textury, zvuky a hudbu, pokud nejsou k
dispozici
-make : Znovu vytvoří všechny .u soubory z jejich zdrojů .uc
-make -h : Dtto, navíc vytvoří C++ hlavičku pro každý balík
-editor : Spustí Unreal pro editování
-alladmin : Umožní přístup k nastavení serveru všem účastníkům
PORT=num : Specifikuje číslo UDP portu pro Internet server.
LOG=logfilename : Specifikuje soubor do kterého se budou ukládat údaje
o hře
INI=inifilename : Specifikuje konfigurační soubor, implicitně Unreal.ini
READINI=inifilename : Specifikuje konfigurační soubor, jen pro čtení
(v případě uvedení "readini" i "ini" čte z readini a
zapisuje do ini)
MULTIHOME=12.34.56.78 : Specifikuje funkční ip adresu pro Unreal, pokud
spouštěno na počítači s více síťovými kartami.
5) Přehrávání externích map
Jak již bylo řečeno, externí mapy se aktivují v konzoli příkazem "open jmeno"
případně "switchlevel jmeno". A protože nejde jen o mapy externí, zde je
seznam všech originálních map s jejich názvem i se jménem souboru, takže si je
můžete přehrát nezávisle na vašem postupu v samotné hře. Další postup přehrání
je ještě jednoduší - stačí ve widnows dvakrát kliknout na příslušnou mapu
a ona se sama spustí.
jméno souboru název mapy
1.) Vortex2 Vortex Rikers
2.) NyLeve Nyleve's Falls
3.) Dig Skaarj Mine of Rrajigar
4.) Dug Depths of Rrajigar
5.) Passage Sacred Passage
6.) Chizra ChizraŮNali Water God Temple
7.) Ceremony Ceremony
8.) Dark Dark Arena
9.) Harobed Harobed Village
10.) TerraLift Terraniux Underground
11.) Terraniux Terraniux
12.) Noork Noork's Elbow
13.) Ruins Temple of Vandora
14.) Trench Trench
15.) IsvKran4 ISV-Kran Deck 4
16.) IsvKran32 ISV-Kran Decks 3 and 2
17.) IsvDeck1 ISV-Kran Deck 1
18.) SpireVillage Spire Village
19.) TheSunspire The Sunspire
20.) SkyCaves Gateway to Na Pali
21.) SkyTown Na Pali Haven
22.) SkyBase Outpost 3J (Mountain Fortress)
23.) VeloraEnd Velora Pass (Sleeping Giant)
24.) Bluff Bluff Eversmoking
25.) DasaPass Dasa Mountain Pass
26.) DasaCellars Cellars at Dasa Pass
27.) NaliBoat Nali Castle Canyo
28.) NaliC Nali Castle
29.) NaliLord Nali Castle--Warlord
30.) DCrater D Crater
31.) ExtremeBeg Mothership Basement
32.) ExtremeLab Mothership Lab
33.) ExtremeCore Mothership Core
34.) ExtremeGen Skaarj Generator
35.) ExtremeDGen Illumination
36.) ExtremeDark The Darkening
37.) ExtremeEnd The Source Antechamber
38.) QueenEnd The Source
39.) Endgame End Game
jméno souboru jméno souboru
1.) DmAriza 7.) DmHealPod
2.) DmCurse 8.) DmMorbias
3.) DmDeathFan 9.) DmRadikus
4.) DmDeck16 10.) DmTundra
5.) DmElSinore 11.) DkNightOp
6.) DmFifth
KONEC.