1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Unreal Tournament
Unreal Tournament - příkazy a bind

1) Konzole


Konzole  je okno,  které se  objeví při  stisku [~]  tildy a  zadávají se  zde

všechny systémové  příkazy. Pokud chcete  příkaz opakovat a  nechce se vám  ho

psát znova , stačí stisknout [šipka nahoru] a potvrdit [enter].


2) Příkazy - Základní


MENUCMD  [menu] [položka]  - objeví  se  menu  [menu] na  položce [položka]  .

Například MENUCMD 1  0 otevře okno browser internetových  her. Jde toho využít

například k rychlé změně teamu.

SAY [zpráva] - všichni znají, rozešle řetězec všem hráčům. Pokud budete

bindovat, nepleťte si s TEAMSAY.

TEAMSAY[zpráva] - pošle zprávu jen hráčům ve svém teamu.

SUICIDE - zajímavý příkaz, jednoduše spácháte sebevraždu.

SETNAME [nové jméno] - Změní nick/jméno hráče. Funguje jak v single tak i

multiplayeru.

GETWEAPON [jméno zbraně] - přepne na danou zbraň, pokud má ovšem náboje.


3) Příkazy - Rozšířené


BRIGHTNESS - nastavuje jas v deseti krocích.

CANCEL - zruší požadavek na přihlášení do hry.

DEMOPLAY  [jméno]  [?noframecap]  [?timebased][?3rdperson]  -  přehrává  dříve

nahrané  demo.  Například  demoplay  tth-x-nov?3rdperson?timebased. [jméno] je

jasné.  ?noframecap  je  volitelný  parametr,   demo  se  bude  přehrávat  jak

nejrychleji  to jde.  Automaticky se   nastavuje při  timedemo=1 a  nebo pokud

zaškrtnete  sledování FPS  v menu.  ?timebased použijte,  pokud vám demo škube

a nebo   vám  hráči   plavou.  Je   to  způsobeno   rozdílným  výkonem  vašeho

a nahrávacího  PC. Poslední  volitelný parametr  je ?3rdperson.  Když spustíte

demo s tímto parametrem, nejste odkázaní na pohled, který vybírá nahrávač, ale

můžete se  volně pohybovat a přepínat  pohledy na všechny hráče  jako klasický

spectactor.  Je to  trošku zabugované,  třeba neslyšíte  některé zvuky  a nebo

hráči  občas  záhadně  mizí,  ale  všechny  dema  doporučuji přehrávat s tímto

parametrem. Nebude vám pak už líto, že jste si tam moc nezahráli:)

DEMOREC [jméno] - nahraje demo pod tímto jménem z pohledu , na který má

nahrávač přepnuto.

EXEC [jméno souboru] - spustí konzolové příkazy uložené v daném batch souboru.

EXIT - S okamžitou platností ukončí UT a přejde do zpět do OS.

FLUSH -  Resetuje grafický systém. Použijte,  pokud se vám objeví  v UT nějaké

nepřístojnosti,  jako  špatné  textury  nebo  světla.  Platí především pro D3D

uživatele.

FOV   [úhel]   -   nastaví   FOV(zorný   úhel).   Tento   příkaz  funguje  jen

v singleplayeru. FOV  90 je základní hodnota,  menší hodnoty přibližují, větší

naopak oddalují. Interně použito u sniperky v zoomu.

OPEN [url nebo IP] - připojí se do hry na dané adrese. Připojování se může

zrušit příkazem CANCEL. Například open 194.228.111.6:7776

STOPDEMO - ukončí nahrávání nebo přehrávání dema.

VIEWPLAYER  [jméno  hráče]  -  pokud  se  chcete  přepnout  do  pohledu vašeho

teamového  spoluhráče,   stačí  zadat  například   viewplayer  [HooD]WhiteWolf

a přepnete se do jeho pohledu.

VIEWPLAYERNUM [parametr] - při 0 vás přepne odkudkoli zpět do vašeho pohledu.



4) Příkazy - Extra


Vybral jsem  jen zajímavé některé  příkazy, které stojí  za zmínku a  možná je

někdo použije. Hodí se většinou k ladění nového kódu.


MLOD [parametr] Agresivnost Level of detail.  Pro ty co neznají, je to metoda,

kdy engine hry vzdáleným objektům  odebírá polygony a tím zrychluje vykreslení

scény. Základní nastavení je 1.0. Při  větších hodnotách je LOD více agresivní

a odebírá se vzdáleností více polygonů. Má vliv na FPS a možná neškodí s tímto

parametrem experimentovat.


MLMODE [1 až 5] Nastavuje různé režimy pro LOD engine. Zkuste nastavit

MLMODE 3 a pak sniperkou na někoho zazoomovat.


RMODE [0-9] - render mode, od drátových modelů až k dynamickému světlu. Shoty

byl pořízeny s RMODE 1


STAT NET  - Zobrazí údaje o vašem připojení, ping a packet loss. Ve hře je

nabindován pod klávesou F6

STAT MESH - údaje o renderovaných objektech

STAT FPS  - průměrná a aktuální fps



5) Bindování


Všechny  konzolové  příkazy  jdou  nabindovat  (přiřadit  )  k určité klávese.

Nejjednodušší je  to příkazem SET  INPUT [klávesa] [příkaz].  Na konzoli stačí

napsat :


SET INPUT Enter Fire

SET INPUT Enter Jump


a ke klávese enter bude přiřazena střelba nebo skok. Pokud hrajete UT častěji,

můžete si nadefinovat vlastní hlášky na určitou klávesu. Například :


SET INPUT Enter Say DOSTALI ME PARCHANTI !


Pokud to chcete sdělit jen svému teamu, použijte TEAMSAY :


SET INPUT Enter Teamsay DOSTALI ME PARCHANTI !


K jedné klávese jde přiřadit i více příkazů. Oddělují se [ | ] :


SET INPUT Enter Fire | Jump

SET INPUT Enter Jump | Say Hop !


Při stisku enter  se provedou oba příkazy současně.  Neexistuje žádná možnost,

jak  příkazy vykonávat  po sobě  s určitou  časovou prodlevou. Můžete přidávat

i upřesňující identifikátory :


SET INPUT Enter Fire | Onrelease Fire

SET INPUT Enter Button bRun

SET INPUT Enter Toggle bRun


Onrelease říká engine, že příkaz se má  provést až po uvolnění klávesy, ne při

stisku. Při  stisku tedy skok,  při uvolnění střelba.  Button přepíná proměnné

v class  PlayerPawn vždy  do opačného  stavu jen  dokud držíte klávesu, toggle

přepíná do na opačnou hodnotu při každém stisku..


S  bindováním úzce  souvisí i aliasy. Alias  je předefinovaná sekvence příkazů

uložená  pod jedním  jménem. Pokud  si otevřete  User.ini, uvidíte základní UT

aliasy  . Jsou  číslované a  maximální počet  je 39.  Některé sekvence příkazů

střelby v kombinaci s pohybem jsou  zakázané. Editace se provádí přímou změnou

v User.ini. Použít můžete třeba notepad nebo podobný textový editor.



6) Aliases[<číslo aliasu>]=(Command="[příkazy]",Alias=[jméno aliasu])


Střelba je v UT nadefinována jako alias takto :


Aliases[0]=(Command="Button bFire | Fire",Alias=Fire)


A pak klávese přiřazena


Enter = Fire


V  základě se mohou příkazy bindovat oběma způsoby. Jak přes alias, tak přímo.


Aliases[20]=(Command="Jump | onrelease Say Hop",Alias=HopFire)

Enter = HopFire


Má stejnou funkci jako


Enter = Jump | onrelease Say Hop!


a  je celkem jedno,  který způsob použijete. Jedinou výhodou  je, že alias lze

volat v jiném aliasu.



7) Některé "nekontroverzní" aliasy a bindy


a) Weapon grouping


Weapon  grouping umožňuje  jedné klávese  přiřadit několik  zbraní, a nastavit

jejich prioritu. Například


SET INPUT enter getweapon enforcer | getweapon pulsegun | getweapon minigun2


Při  každém stisku  klávesy enter  se vybere  zbraň ze  seznamu směrem odzadu.

V případě,  že nemá  náboje, přeskočí   se. Když  zbraň máte  zrovna vybranou,

přepne se na nejbližší nižší. Podobně můžete v user.ini definovat i alias.


Aliases[20]=(Command=" getweapon enforcer | getweapon pulsegun | getweapon

minigun2 ",Alias=SafeWeap)


A klávese přiřadit už jen jméno aliasu


SET INPUT enter SafeWeap


Zmíněná výhoda aliasu je, že můžete dál kombinovat


SET INPUT enter SafeWeap | Jump | onrelease Fire


Při stisku  klávesy enter se  vám vybere nejlepší  zbraň ze seznamu  a zároveň

skočíte. Jakmile pustíte klávesu, vystřelíte.  Dost krkolomný příklad, ale jen

ukazuje funkčnost aliasů.


b) Dodging


Neexistuje  způsob,  jak  nastavit  dodge  na  jednu klávesu. Jedinou možností

zůstává doubleclick.


c) Kombinace hlasových a textových zpráv


SET INPUT enter speech 1 1 0 | teamsay Stejný team! | taunt wave


Při stisku klávesy enter napíšete zprávu a zároveň zamáváte


d) Mávání při skákání


Možná jste už  někoho viděli, že při skákání vám  zároveň mává nebo posuňkuje.

Lze pomocí jednoduchého bindu


SET INPUT enter jump | onrelease taunt wave

SET INPUT enter jump | onrelease taunt victory1

SET INPUT enter jump | onrelease taunt taunt1


e) Instantní rakety


Základní  nastavení  raketometu  v  UT  je  možnost  nabití  6  raket najedou.

V některých mapách  se ale více osvědčí  instantní režim ala Quake,  kdy nelze

nabíjet více raket ale střelba je  pohotovější. Toto nastavení je také výhodné

v soubojích 1 on 1, kdy na protivníka  neustále dorážíte a on nemá čas správně

zamířit.


Aliases[20]=(Command= setinstantrocket 0 | set input enter IR_on,Alias=IR_off)

Aliases[21]=(Command= setinstantrocket 1 | set input enter IR_off,Alias=IR_on)

Enter =IR_on


Klávesou enter pak můžete měnit režimy raketometu.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.