Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) Konzole
Konzole je okno, které se objeví při stisku [~] tildy a zadávají se zde
všechny systémové příkazy. Pokud chcete příkaz opakovat a nechce se vám ho
psát znova , stačí stisknout [šipka nahoru] a potvrdit [enter].
2) Příkazy - Základní
MENUCMD [menu] [položka] - objeví se menu [menu] na položce [položka] .
Například MENUCMD 1 0 otevře okno browser internetových her. Jde toho využít
například k rychlé změně teamu.
SAY [zpráva] - všichni znají, rozešle řetězec všem hráčům. Pokud budete
bindovat, nepleťte si s TEAMSAY.
TEAMSAY[zpráva] - pošle zprávu jen hráčům ve svém teamu.
SUICIDE - zajímavý příkaz, jednoduše spácháte sebevraždu.
SETNAME [nové jméno] - Změní nick/jméno hráče. Funguje jak v single tak i
multiplayeru.
GETWEAPON [jméno zbraně] - přepne na danou zbraň, pokud má ovšem náboje.
3) Příkazy - Rozšířené
BRIGHTNESS - nastavuje jas v deseti krocích.
CANCEL - zruší požadavek na přihlášení do hry.
DEMOPLAY [jméno] [?noframecap] [?timebased][?3rdperson] - přehrává dříve
nahrané demo. Například demoplay tth-x-nov?3rdperson?timebased. [jméno] je
jasné. ?noframecap je volitelný parametr, demo se bude přehrávat jak
nejrychleji to jde. Automaticky se nastavuje při timedemo=1 a nebo pokud
zaškrtnete sledování FPS v menu. ?timebased použijte, pokud vám demo škube
a nebo vám hráči plavou. Je to způsobeno rozdílným výkonem vašeho
a nahrávacího PC. Poslední volitelný parametr je ?3rdperson. Když spustíte
demo s tímto parametrem, nejste odkázaní na pohled, který vybírá nahrávač, ale
můžete se volně pohybovat a přepínat pohledy na všechny hráče jako klasický
spectactor. Je to trošku zabugované, třeba neslyšíte některé zvuky a nebo
hráči občas záhadně mizí, ale všechny dema doporučuji přehrávat s tímto
parametrem. Nebude vám pak už líto, že jste si tam moc nezahráli:)
DEMOREC [jméno] - nahraje demo pod tímto jménem z pohledu , na který má
nahrávač přepnuto.
EXEC [jméno souboru] - spustí konzolové příkazy uložené v daném batch souboru.
EXIT - S okamžitou platností ukončí UT a přejde do zpět do OS.
FLUSH - Resetuje grafický systém. Použijte, pokud se vám objeví v UT nějaké
nepřístojnosti, jako špatné textury nebo světla. Platí především pro D3D
uživatele.
FOV [úhel] - nastaví FOV(zorný úhel). Tento příkaz funguje jen
v singleplayeru. FOV 90 je základní hodnota, menší hodnoty přibližují, větší
naopak oddalují. Interně použito u sniperky v zoomu.
OPEN [url nebo IP] - připojí se do hry na dané adrese. Připojování se může
zrušit příkazem CANCEL. Například open 194.228.111.6:7776
STOPDEMO - ukončí nahrávání nebo přehrávání dema.
VIEWPLAYER [jméno hráče] - pokud se chcete přepnout do pohledu vašeho
teamového spoluhráče, stačí zadat například viewplayer [HooD]WhiteWolf
a přepnete se do jeho pohledu.
VIEWPLAYERNUM [parametr] - při 0 vás přepne odkudkoli zpět do vašeho pohledu.
4) Příkazy - Extra
Vybral jsem jen zajímavé některé příkazy, které stojí za zmínku a možná je
někdo použije. Hodí se většinou k ladění nového kódu.
MLOD [parametr] Agresivnost Level of detail. Pro ty co neznají, je to metoda,
kdy engine hry vzdáleným objektům odebírá polygony a tím zrychluje vykreslení
scény. Základní nastavení je 1.0. Při větších hodnotách je LOD více agresivní
a odebírá se vzdáleností více polygonů. Má vliv na FPS a možná neškodí s tímto
parametrem experimentovat.
MLMODE [1 až 5] Nastavuje různé režimy pro LOD engine. Zkuste nastavit
MLMODE 3 a pak sniperkou na někoho zazoomovat.
RMODE [0-9] - render mode, od drátových modelů až k dynamickému světlu. Shoty
byl pořízeny s RMODE 1
STAT NET - Zobrazí údaje o vašem připojení, ping a packet loss. Ve hře je
nabindován pod klávesou F6
STAT MESH - údaje o renderovaných objektech
STAT FPS - průměrná a aktuální fps
5) Bindování
Všechny konzolové příkazy jdou nabindovat (přiřadit ) k určité klávese.
Nejjednodušší je to příkazem SET INPUT [klávesa] [příkaz]. Na konzoli stačí
napsat :
SET INPUT Enter Fire
SET INPUT Enter Jump
a ke klávese enter bude přiřazena střelba nebo skok. Pokud hrajete UT častěji,
můžete si nadefinovat vlastní hlášky na určitou klávesu. Například :
SET INPUT Enter Say DOSTALI ME PARCHANTI !
Pokud to chcete sdělit jen svému teamu, použijte TEAMSAY :
SET INPUT Enter Teamsay DOSTALI ME PARCHANTI !
K jedné klávese jde přiřadit i více příkazů. Oddělují se [ | ] :
SET INPUT Enter Fire | Jump
SET INPUT Enter Jump | Say Hop !
Při stisku enter se provedou oba příkazy současně. Neexistuje žádná možnost,
jak příkazy vykonávat po sobě s určitou časovou prodlevou. Můžete přidávat
i upřesňující identifikátory :
SET INPUT Enter Fire | Onrelease Fire
SET INPUT Enter Button bRun
SET INPUT Enter Toggle bRun
Onrelease říká engine, že příkaz se má provést až po uvolnění klávesy, ne při
stisku. Při stisku tedy skok, při uvolnění střelba. Button přepíná proměnné
v class PlayerPawn vždy do opačného stavu jen dokud držíte klávesu, toggle
přepíná do na opačnou hodnotu při každém stisku..
S bindováním úzce souvisí i aliasy. Alias je předefinovaná sekvence příkazů
uložená pod jedním jménem. Pokud si otevřete User.ini, uvidíte základní UT
aliasy . Jsou číslované a maximální počet je 39. Některé sekvence příkazů
střelby v kombinaci s pohybem jsou zakázané. Editace se provádí přímou změnou
v User.ini. Použít můžete třeba notepad nebo podobný textový editor.
6) Aliases[<číslo aliasu>]=(Command="[příkazy]",Alias=[jméno aliasu])
Střelba je v UT nadefinována jako alias takto :
Aliases[0]=(Command="Button bFire | Fire",Alias=Fire)
A pak klávese přiřazena
Enter = Fire
V základě se mohou příkazy bindovat oběma způsoby. Jak přes alias, tak přímo.
Aliases[20]=(Command="Jump | onrelease Say Hop",Alias=HopFire)
Enter = HopFire
Má stejnou funkci jako
Enter = Jump | onrelease Say Hop!
a je celkem jedno, který způsob použijete. Jedinou výhodou je, že alias lze
volat v jiném aliasu.
7) Některé "nekontroverzní" aliasy a bindy
a) Weapon grouping
Weapon grouping umožňuje jedné klávese přiřadit několik zbraní, a nastavit
jejich prioritu. Například
SET INPUT enter getweapon enforcer | getweapon pulsegun | getweapon minigun2
Při každém stisku klávesy enter se vybere zbraň ze seznamu směrem odzadu.
V případě, že nemá náboje, přeskočí se. Když zbraň máte zrovna vybranou,
přepne se na nejbližší nižší. Podobně můžete v user.ini definovat i alias.
Aliases[20]=(Command=" getweapon enforcer | getweapon pulsegun | getweapon
minigun2 ",Alias=SafeWeap)
A klávese přiřadit už jen jméno aliasu
SET INPUT enter SafeWeap
Zmíněná výhoda aliasu je, že můžete dál kombinovat
SET INPUT enter SafeWeap | Jump | onrelease Fire
Při stisku klávesy enter se vám vybere nejlepší zbraň ze seznamu a zároveň
skočíte. Jakmile pustíte klávesu, vystřelíte. Dost krkolomný příklad, ale jen
ukazuje funkčnost aliasů.
b) Dodging
Neexistuje způsob, jak nastavit dodge na jednu klávesu. Jedinou možností
zůstává doubleclick.
c) Kombinace hlasových a textových zpráv
SET INPUT enter speech 1 1 0 | teamsay Stejný team! | taunt wave
Při stisku klávesy enter napíšete zprávu a zároveň zamáváte
d) Mávání při skákání
Možná jste už někoho viděli, že při skákání vám zároveň mává nebo posuňkuje.
Lze pomocí jednoduchého bindu
SET INPUT enter jump | onrelease taunt wave
SET INPUT enter jump | onrelease taunt victory1
SET INPUT enter jump | onrelease taunt taunt1
e) Instantní rakety
Základní nastavení raketometu v UT je možnost nabití 6 raket najedou.
V některých mapách se ale více osvědčí instantní režim ala Quake, kdy nelze
nabíjet více raket ale střelba je pohotovější. Toto nastavení je také výhodné
v soubojích 1 on 1, kdy na protivníka neustále dorážíte a on nemá čas správně
zamířit.
Aliases[20]=(Command= setinstantrocket 0 | set input enter IR_on,Alias=IR_off)
Aliases[21]=(Command= setinstantrocket 1 | set input enter IR_off,Alias=IR_on)
Enter =IR_on
Klávesou enter pak můžete měnit režimy raketometu.
KONEC.