1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Ultima 9: Ascension
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Ultima 9: Ascension - návod
Autor: Bonusweb

1) Earth


Putování začíná na domovské planetě  Zemi. Jste probuzeni duchem svého starého

přítele mudrce Hawkwinda,  který vám poví, že Britannie je  v nebezpečí a Lord

British  potřebuje  vaši  pomoc.  Na  Zemi  nemůžete  umřít  a většina akcí je

vytvořena  tak, abyste  se naučili  základním principům  hry -  pohybování se,

bojování a manipulace s vybavením. Měli byste toho pořádně využít předtím, než

se dostanete  do mnohem nebezpečnějších  situací v samotné  Britannii. Většinu

záležitostí vám  poměrně jasně vysvětlí Hawkwind,  takže tím nebudeme zbytečně

ztrácet  čas. Soustředíme  se na  věci,  které  musíte vykonat,  abyste se  do

Britanie  dostali.  V  domě  seberte  Tool  Belt  (na  stole nahoře u schodů),

Backpack (na  knihovně v pokoji  s počítačem), Journal  (na stole v  obýváku),

Compass (nad krbem  v obýváku) a Key (vedle  počítače). Je absolutně nezbytné,

abyste měli všechny  tyto věci předtím, než opustíte dům.  Co si vezmete dále,

záleží  už jen  na vás.  Jakmile máte  výbavu pohromadě,  jděte na  dvůr a pak

bránou do parku. V parku navštivte cikánský  vůz a promluvte si s cikánkou. Až

tak učiníte, naleznete v nedalekém kamenném kruhu zlověstně vyhlížející černou

bránu  (Moongate). Jakmile  se k  ní přiblížíte  přijde z  druhé strany  brány

gazer.  Naštěstí  jeho  magie  je  na  Zemi  slabá  a  snadno ho tedy vyřídíte

jakoukoli zbraní, co máte zrovna po ruce. Vstupte do brány.


2) Stonegate


Potom, co  jste se přemístili do  Britannie, ocitáte se v  beznadějné situaci,

ale  v poslední  chvíli jste  zachráněni Hawkwindem,  který vás teleportuje do

Stonegateské věže.  Nacházíte se v pohodlné  ložnici plné užitečného vybavení.

V rohu je tu truhla s věcmi, kterou  vám slibovala cikánka, a u schodů najdete

krátký meč  . V pokoji  je také poházeno  několik lektvarů a  kniha, která vám

odhalí jejich použití. Sbírejte taštičky -  měly by vám pomoci zvýšit množství

vybavení,  které  unesete.  Mimochodem,  jistě  jste  si  již  všimli, že vaše

pozemské šaty zmizely  a místo nich nyní disponujete  lehkým brněním ve vašich

barvách.  Sejděte dolu  po schodišti.  Na sametové  podušce zde najdete knihu.

Toto je  vaše kniha kouzel  (Spellbook) a zároveň  poslední položka s  životně

důležitých částí vašeho inventáře. V tuto  chvíli máte k dispozici pouze čtyři

slabší kouzla,  ale abyste se  dostali z věže,  budete je všechny  potřebovat.

Cesta ven  je zablokovaná silovým polem,  kterého se zbavíte tak,  že zapálíte

pochodeň  na zdi  pomocí kouzla  Ignite. Další  poschodí má rozbořenou podlahu

a pohybovat se můžete pouze po římsách u  okrajů zdí. Nad jednou s těchto říms

je páka, a jestliže  je tu páka, znamená to, že za  ní budete muset zatáhnout.

Páku  hlídá obří  krysa, kterou  můžete snadno  zneškodnit pomocí Stone spell.

Potom přeskočte k páce, jež otevírá  dveře v hudebním pokoji dole. Předtím než

tento  pokoj opustíte,  pořádně to  tu prohledejte,  je zde  plno věcí.  Další

překážku tvoří padací dveře . Abyste se přes ně dostali, musíte přemístit vázu

na nášlapnou desku. Deska se však  nachází na druhé straně bariéry. Gust spell

to  zařídí.  Brzy  dojdete  k  magickému  výtahu,  který  vás zaveze do pokoje

s bazénkem  a dvěma  obrovskými sochami.  Pomocí kola  na zdi  nedaleko výtahu

vypusťte bazének. Teď můžete vskočit dovnitř a stisknout knoflík. Cesta dál je

volná.  Poslední  překážka  přichází   ve  formě  pokoje  naplněného  ohnivými

ventilátory,  které  se  při  vašem  příchodu  vznítí.  Zaklínadlem  Douse  si

pročistěte  cestu k  východu. Pak  požijte  Douse  ještě jednou  na dvě  louče

umístěné  na vzdálené  zdi. Nyní  můžete konečně  opustit věž.  Potom, co  tak

učiníte,  vám Hawkwind  dá poslední  sbohem. Hned  u východu  je blýskající se

bazének a  na jeho dně  se nachází truhla  se zlatem. Truhla  je však strážena

masožravou  rybou, která  je vzhledem  k vašim  momentálním zkušenostem docela

tuhý protivník, takže buďte opatrní. Dávejte si také pozor na vlky a krysy, je

jich  tu  kolem  plno.  V  malé  jeskyni  tu  naleznete Wyrmguarda hlídajícího

teleport do Britaine.  Jako většina Wyrmguardů si s vámi  i tento nejdříve rád

pokecá předtím, než se vás pokusí zabít. Jakmile jste s ním promluvili, nemělo

by být  těžké ho zabít,  pokud tedy nejste  již těžce zraněni.  Až bude mrtvý,

seberte si jeho meč. Je to přece jenom nějaké vylepšení oproti vašemu krátkému

meči. Nyní vstupte do teleportu, jenž vás přenese na hrad Lorda Britishe.


3) Britain


Nejdříve si  musíte promluvit s  lordem Britishem a  slíbit mu, že  osvobodíte

zemi. Dokud tak neučiníte, nemůžete dokonce  ani opustit hrad. Až se vyrovnáte

se  svojí  nynější  zodpovědností,   můžete  si  prohlédnout  hrad.  Promluvte

s Vasagralem - gargoylou vznášejícím se v  trůním sále. Nahoře pak najdete jak

svůj pokoj tak i pokoj lorda Britishe. Teleport vedle jeho postele vás přenese

nahoru  do  kouzelníkovy  dílny.  Dále  byste  též  měli  omrknout  dalekohled

u Britishova  pokoje a  křišťálové koule  u kouzelníkovi  dílny. Dole se potom

nachází kuchyň a  jídelna, kde se můžete zásobit jídlem  a pitím. Jestliže již

je spižírna prázdná,  můžete získat další potraviny zapálením  svíček na stole

pomocí Ignite spell. Pečlivě prozkoumejte tajné pokoje ve věžích, je tam totiž

poschováváno  plno  věcí.  Za  nádvořím  je  zbrojírna,  kde  narazíte  na dva

válečníky.  Ti vás  rádi naučí  pár bojových  fíglů. Měli  byste též promluvit

s Kellerem o brnění a magických artefaktech.  Ohrazený teleport v rohu vede do

hradního  vězení.  Až  prozkoumáte  hrad,  vydejte  se  na obhlídku okolí. Asi

nejzajímavější věc, na kterou narazíte, je bludiště z keřů. V poslední době se

o něj nikdo  nestaral, takže je  plné krys. To  je však skvělá  příležitost na

získání nějaké zkušenosti. Ve středu bludiště se nachází Flaming sword, což je

na nějaký  čas nejlepší zbraň,  jakou uvidíte, takže  ho berte. Při  vstupu do

města  nejdříve narazíte  na místního  pekaře, který  je naštvaný,  protože ho

tragická nehoda připravila o živobytí. Z  toho všeho je tak trošku mimo. Pokud

půjdete  dál, uvidíte  starostu Britaine  promlouvajícího k  občanům města. Je

slušnost alespoň se  představit. Dále ještě stojí za  to pokecat s kouzelníkem

Altomarem (u obchodu s kouzelnými artefakty)  a s vozkou Nimrondem (u skladu).

Pak  se  zastavte  v  muzeu,  kde  prozkoumejte  Tapestry  of Ages a promluvte

s Aleenou  o  záhadném  osudu  Runes  of  Virtue.  Nyní  jděte přes náměstí do

katedrály lásky.  Najdete tu ženu  jménem Flann, která  tvrdí, že její  rodina

zoufale potřebuje nápoj zvaný Serpentwyne.  Od opata Amorantha se dozvíte něco

o nedávných  událostech  a  kněžka  Kimberly,  která  je  v lihovaru, vám poví

o součastném  nedostatku Serpentwyne  a o  ztraceném stříbrném  hadovi (Silver

Serpent). Na stole  je poslední flaška Serpentwyne a  jestli chcete, můžete jí

dát  Flann. Pokud  zmáčknete knoflík   v jednom  z mnišských  pokojů, odhalíte

v knihovně  skrýš  s  několika  užitečnými  věcmi.  Okolí  katedrály je docela

zajímavé.  Nachází se  zde léčivá   fontána a  jeden z  Britainských hřbitovů.

Promluvte  s  mnichem  Dermotem,  jenž  se  stará  o  hřbitov,  a  také  se tu

poohlédněte  po  vybavení.  Pokud  se  dotknete  velkého  náhrobku  hned  před

mausoleem,  osvobodíte  krvežíznivého  kostlivce.  V  centru  města  je studna

a nedaleko se  povalují tři mince.  Když je seberete  a vložíte do  inventáře,

stanou se pouze součástí vašich financí. Jestliže však hodíte minci do studny,

získáte  jednorannou zbraň  jménem Glass  sword. Finta  bohužel pracuje  pouze

jednou. Glass sword je velmi silná zbraň, takže si ji schovejte na horší časy.

Projděte  město křížem  krážem a  navštěvujte obchody.  V obchodu  se zbraněmi

dostanete  další informace  o Despise.  Lučištník vás  může trochu vytrénovat,

pokud máte dostatečně vysoké Dexterity.  Rozhodně též zaskočte ke klenotníkovi

Cameronovi,  který se  ukáže být  velice důležitý  pro jeden  z vašich questů.

Můžete  též  navštívit  hospodu  a  obchodníka  s  jídlem.  Než opustíte město

východní branou, mrkněte se do strážní  chatky. Je tam nějaká výzbroj. U brány

ještě pořádně promluvte se Sarah, jen se  stará o kapli (Shrine). Sarah vám dá

Mantra of Comparsion. Než se vydáte  ke kapli, následujte divnou svítící kouli

u pláže. Zavede vás  k jeskyni s cennostmi, které  nashromáždil ohavný pavouk.

Od pavoučí jeskyně po pláži směrem dolů je maják. Cestou k majáku můžete najít

láhev Serpentwyne. O  maják se stará Hans, jenž vám  poví o problému, který má

Britannie s  novými majáky. Jeho sextant  by se vám také  mohl hodit. Nedaleko

majáku je  kamenný kruh, ve  kterém bývala Britainská  Moongate. Nyní je  však

mimo provoz, ale bude důležitá později.  Teď se vydejte směrem nahoru k Shrine

of Compassion. Po cestě potkáte duch vašeho starého přítele Shamina, který vám

vysvětlí jak  přišel o tělo. Když  se přiblížíte ke kapli,  objeví se z ničeho

nic  záhadná bouře.  Pokud vydržíte,  budete moci  dojít do  kaple a  vyslovit

mantru.  Potom vás  kaple osloví  a  řekne  vám, co  musíte udělat,  abyste ji

vyčistili. Vašim úkolem je teď najít Glyph a Sigil of Companssion a přinést je

obě do kaple. Pak vyslovíte správnou mantru a kaple bude vyčištěna.


4) Paws


Na  cestě do  Paws potkáte  slepou věštkyni  jménem Altara.  Vypadá to,  že ví

o vaší situaci víc, než vy sami. Rovněž  vám také vysvětlí pojem Karma. Dál po

cestě je farma. Ve chvíli, kdy  tam dorazíte, bude stodola v plamenech. Uvnitř

je  uvězněn malý  chlapec. Můžete  ho zachránit  buďto za  pomoci kbelíku vody

a nebo použitím Douse spell. Chlapec vám  řekne svůj tragický příběh a poprosí

vás, abyste zachránili jeho matku.


Vraťte  se  kousek  zpět  k  Britain.   V  chatrči  tu  narazíte  na  šíleného

poustevníka. V rohu chatrče je páka, která odhalí tajný průchod nahoru do hor.

Tam  také  najdete  bandu  loupežníků  a  ženu  z  farmy. Až bandity zabijete,

promluvte si s ženou a přečtěte si deník, který měl velitel banditů. Za mostem

je loupežnická jeskyně  plná pokladů, ale pozor, stráží  ji vlci. Jeskyně vede

k jezeru na  jakési plošině. Je tu  zatopená jeskyně s ještě  větším množstvím

zlata. Nedaleko místa, kde jste našli  ženu, je páka, která otvírá tajný vchod

dolů. Konečně jste  dorazili ke vstupu do Paws. Ten  je však strážen obrovským

goblinem,  který po  vás bude   chtít zaplatit  za překročení  mostu. Naštěstí

matematika není  jeho silná stránka, a  tak můžete proklouznout, když  se bude

snažit  napočítat do  deseti. Paws  samotné je  hrozné místo,  plné jedovatých

močálů,  kde  supy  a  obří  krysy  čekají  na  snadnou kořist. Navštivte mlýn

a promluvte  s Bellou.  Vysvětlí vám,  že "záklopka"  je rozbitá.  Můžete také

zaskočit za  Hayley a nešťastným  mlynářem z Britaine.  Vraťte se do  Britaine

a promluvte s Nimrondem o "záklopce". Pak jděte zpět do Paws a v trolí jeskyni

šlohněte  "záklopku". Pomocí  "záklopky"  můžete  nyní alespoň  opravit přívod

čerstvé vody.  Dále můžete též  věnovat Hayley láhev  Serpentwyne, jestli tedy

náhodou máte nějakou u sebe. Další úsilí,  co se týče pomáhání Paws bude muset

počkat. Nejdříve  musíte vyčistit kapli. Abyste  to mohli provést, potřebujete

navštívit podzemní bludiště Despise.


5) Despise


Na  cestě do  Despise narazíte  na pěkné  stavení, které  se ukáže být domovem

vašich starých přátel  Iola a Gwenna. Promluvte s  Gwennem. Nahoře pak najdete

Iolovy luky a jeho hudební pracovnu.


a) První část


Když vstoupíte do Despise otočte se  vpravo směrem k normální fontánce a jděte

kolem dvou sudů.  Mezi sudy jsou zbraně Wyrmguardů.  Na konci chodby zatáhněte

za páku, aby se zvedla padací brána. Hned za ní narazíte na jakousi strážnici.

Můžete zde potkat  Felixe a Castra, dva z  čtyřčlenné skupiny hledačů pokladu,

kteří byli zajati Wyrmguardem. Seberte klíč z truhly a propusťte vězně. žeknou

vám něco o  svém marném hledání Kiran Stone  a navíc vám dají pár  rad k tomu,

jak  najít dva  ze čtyř  kusů Kiran  Stone. Naproti  cele jsou  zamčené dveře,

abyste je otevřeli, musíte zapálit pochodeň nalevo. Místnost za dveřmi je plná

zničených sloupů. Skočte proti směru hodinových ručiček z nejnižšího sloupu na

centrální  sloup a  seberte Yellow  Kiran Stone.  Pak přeskočte  přes nejvyšší

sloup a  zmáčkněte knoflík, který  otevírá východ. Otočte  se vpravo a  skočte

dolu do jámy před sebou. Teď vlevo  a pak vpravo. Přijdete do pokoje s obrazem

a ozdravující  fontánou.  Pokud  se  potřebujete  ozdravit,  udělejte to hned.

Prozkoumejte obraz. Odhalí  se vám truhla Wyrmguarda. V ní  je to samé brnění,

co nosí Wyrmguardi, a jestliže si  ho vezmete, fontána se promění v otrávenou.

Projděte vzdálenými  dveřmi. Za rohem doprava  a zatáhněte za páku.  Otevře se

skrytá chodba,  kterou se dostanete  do místnosti, která  vypadá jako kříženec

mezi  chrámem  a  bazénem.  U  nejbližší  fontány  je  plný kbelík. Seberte ho

a položte na  oltář na opačném  konci místnosti. Tím  otevřete dveře do  druhé

části podzemí.


b) Druhá část


Jděte vpravo, vpravo,  vlevo a další vpravo vás zavede  na křížení chodeb, kde

obraz skrývá lektvar  Infernal Armor. Znovu vpravo a  objevíte se v místnosti,

která vypadá jako bývalá tělocvična. Cesta  ven je uzavřena padací bránou a za

ní je  jáma. Na zdi  je zakřivený štít.  Dotkněte se ho  a tím otevřete tajnou

místnost  s  ozdravující  fontánou  a  vybavením.  Nalevo  od  brány je jakýsi

výklenek, jděte kus dál a najdete páku, která otvírá východ a zakryje jámu. Po

chvíli najdete mrtvolu jednoho z Felixových a Castrových přátel - Mourdina. Má

u sebe deník a v  něm je další nápověda o Kiran Stone.  Další pokoj je hnízdem

obřích krys.  V hnízdě je  klíč ke dveřím  ven a v  rohu truhla s lučištnickou

výbavou. V následujícím  pokoji pak musíte zasáhnout terč  nade dveřmi, abyste

mohli  pokračovat.  Příští  místnost  je  docela  pěkná jídelna. Za čalouněním

najdete klíč a nášlapná deska v rohu  otvírá tajnou chodbu. Na konci chodby je

pár  věcí a  truhla, kterou  otevřete  klíčem,  co jste  před chvílí  sebrali.

V truhle  je  mapa  pokladu  a  klíč  k  truhle  s  pokladem. Navíc je tu také

teleport. Ten vás teleportuje před  místnost s bodáky vystupujícími z podlahy.

S trochou pečlivého načasování by se vám mělo podařit přeběhnout přes místnost

do rohu. Zatáhněte za páku, která otvírá  další pokoj. Jděte do kruhu a objeví

se Blue Kiran Stone. Seberte ho a teleportujte se zpět do jídelny. V pokoji za

jídelnou  zmáčkněte  modrý  knoflík  na  vzdálenějším  konci. Otevřou se tajné

dveře.  Vpravo, vpravo  a vlevo  vás  zavede  do laboratoře  s množstvím  knih

a vybavení. Páka odsune fontánu, čímž se  odhalí úzký skrytý prostor. Na konci

je  tu  tlačítko,  které  otvírá  padací  bránu.  Za  laboratoří  je  poslední

strážnice. Klíč k dalším dveřím se povaluje  v malé kaluži v rohu. Jestli jste

nezatáhli za  páku, dávejte pozor, až  se budete přibližovat ke  dveřím. Je tu

jáma s bodáky,  která se dá v přítmí snadno  přehlédnout. Pokud spadnete dolu,

můžete vylézt ven, ale očekávejte nějaké  to zranění. Jámu je možno přeskočit.

Následující  místnost  je  malý  chrám  ctnosti.  Na  nejbližší lavici je klíč

a nějaké  Iolovo vybavení.  Pokud zapálíte  svícen, pestrobarevné  ozdravující

paprsky začnou  proudit shora. Až  budete opouštět chrám,  někdo na vás  začne

křičet, abyste  zatáhli za páku.  Jestliže tak učiníte,  zachráníte Thadiouse,

jenž je chycen v uzavírající se pasti. Další pokoj je zamčený, ale po stranách

jsou tu jakési výklenky. Jeden s trochu otevřenou bránou, za ní je vidět klíč,

a druhý  s podivným  zařízením. Stiskněte  tlačítko na  zadní straně  zařízení

a klíč  je váš.  Vstoupili jste  do veliké  jeskyně. Jsou  tu čtyři  podstavce

a kniha  na  stojanu.  Přečtěte  knihu.  Otevře  se  vám chodba na vzdálenější

straně. Můžete  také položit vaše tři  Kiran Stone na podstavce  stejné barvy,

nicméně pořád ještě nemáte ten poslední.  V další místnosti je vyschlá fontána

a krysa připoutaná k truhle. Zmáčkněte tlačítko  na fontáně a zabijte nyní již

odpoutanou krysu. Truhlu otevřete klíčem  z chrámu. Potom narazíte na místnost

s jezerem. U  vodopádu je pod  hladinou páka, která  vám otevře přístup  k Red

Kiran Stone.  Seberte kámen. Pokračujte na  vzdálenější straně místnosti. Tam,

kde chodba  zahýbá, narazíte na  krátký meč. Vejdete  do velkého sálu  s lávou

a kamenným mostem vedoucím  na obrovský sloup. Most stráží  Wyrmguard, jenž se

představí jako Ooli. Když ho pak zraníte,  ukáže se, že je to váš starý přítel

Iolo. Ušetřete  jeho život a  vstupte na sloup.  Seberte Glyph of  Compassion.

Vraťte se do  místnosti s podstavci a řádně  rozmístěte kameny. Obdržíte Kiran

Shield. Nyní můžete opustit podzemí tou  samou cestou, jakou jste přišli. Tedy

kromě  toho,  že  vodní  chrám  musíte  opustit  normálními  dveřmi. Až budete

opouštět  Despise, konečně  potkáte tolik  proslavenou Raven.  Poví vám, že si

přeje, abyste  se setkali s  jejím šéfem. Ale  nejdříve musíte prokázat  svoji

identitu  pomocí  runy  (Rune),  kterou  máte  přinést  na  její  loď  kotvící

v Britainském přístavu.


6) Britain a Paws


Teď potřebujete  Sigil, kterou má prý  starosta. Jenže ten odjel  do Paws, aby

zachránil svoji nemocnou  dceru. V Paws si promluvte se  starostou a s bývalým

dobrodruhem, jednonohým Joem. Nejen, že  je Maribeth nemocná, ještě byla navíc

unesena gobliny.  Jděte do domu na  okraji města, zabijte gobliny  a osvoboďte

Meribeth.  Starosta  vám  teď  rád  předá  Sigil.  Nyní  můžete  jít  do kaple

a vyčistit  jí. Pokud  se vrátíte  do města  a promluvíte  s mágem  Altomarem,

dozvíte  se, že  kouzla prvního  stupně opět  pracují. Vyzbrojte  se na  cestu

a vezměte očištěnou runu k Raven do přístavu. S takto prokázanou identitou vás

nyní dovede do Buccaneer's Den.


7) Buccaneer's Den


Nejdříve  pokecejte s  Samhaynem, který  tvrdí, že  vlastní Codex  of Ultimate

Wisdom, ale vydá vám ho jen  tehdy, pokud zneškodníte jistý sloup. Ten vytváří

vodní  víry po  celém regionu.  Také vám  prozradí, že  tento sloup se nachází

nedaleko pobřeží ostrova  New Magincia. Nejdříve se trochu  projděte po okolí.

Nejlepší je vždy začít v hospodě. Promluvte s Bjornem o vodních vírech a o New

Magnicia.  Potom pokecejte  s kartografem  Keaganem, který  vám poví, kde leží

ostrov  New Magnicia.  Bohužel to  vypadá, že  tunel spojující Buccaneer's Den

a New Magnicia  je magicky uzavřen  a nikdo nemůže  projít bez toho,  aby znal

správné heslo. Toto heslo nezná nikdo  jiný než vaše nová kamarádka Raven. Než

se vydáte do New Magnicia, je tu  ještě pár věcí, které byste měli vyřešit. Za

prvé je zde záležitost s Katie.  Tato mladá dívka je neprávem držena otrokářem

Montegou. Pokud navštívíte trh, můžete ji osvobodit. A to dvěma způsoby. Buďto

ji  vykoupíte  a  nebo  rovnou  na  otrokáře  zaútočíte.  V každém případě pak

promluvte s obchodníkem Herzogem a  sežeňte dívce práci. Daleko důležitější je

potom  otázka týkající  se Silver  Serpent.  Ten  je držen  ve veliké  jeskyni

nedaleko  města. Tu  obývá zrádný   novic Aria  a nepříjemný  charakter jménem

Dunston. K hadovi se můžete dostat tím, že střelíte do terče, což rozšíří malý

průchod.  Na druhé  straně můžete  pak ovládat  šířku pákou.  Zabijte Dunstona

a vezměte mu klíč. Ten pak použijte  na pentagram, ve kterém je Silver Serpent

uvězněn. Had se sám teleportuje zpět  do Britaine. Bojování si můžete vylepšit

v aréně, ale  je to docela drahé.  Nějaká Karma se dá  nabrat tím, že pomůžete

vězni  Linusovi,  jenž  je  surově  týrán  svými  vězniteli. Nad severozápadní

zátokou ostrova je menší pirátská jeskyně. Jděte tam a vystřelte z děla, které

najdete.  Takto  otevřete  jeskyni,  která  ukrývá  jedinečný magický artefakt

- Gauntlets  of Fury.  Zdá se,  že lidé  v Buccaneer's  Den milují tajné dveře

a místnosti.  Jestli   si  připadáte  chudí,  klikněte   na  lebku  v  obchodě

s vybavením.  Toto  otevře  dveře  do  skladiště.  V  kartografově obchodě vám

kormidlo otevře přístup  ke schodišti do kartografova pokoje.  Na kopci, který

leží  jihovýchodně  od  Samhaynova  domu,  je  díra  do  země. Vlezte do díry.

V chodbách se tu dá najít něco zlata, diamant a pergamen s Crystal Barrier. Na

jihozápadní  části ostrova  můžete u  pláže najít  jeskyni. Uvnitř  je Emerald

Lighthouse Gem.  Jděte k majáku.  Narazíte zde na  ducha, který vám  za trochu

rumu  řekne, kde  je potopená  loď s  pokladem. Nyní  se můžete  vydat k  lodi

a ponořit  se pro  poklad. Použijte   tunel do  New Magnicia.  Nezapomeňte, že

musíte znát heslo.


8) New Magnicia


Během putování v  New Magnicia narazíte na svojí  starou přítelkyni - pastýřku

Katrinu. Ta pečuje  o své stádečko jako obvykle.  Katrina je poslední obyvatel

New Magnicia zůstávající zde, aby se starala o kapli. Kaple je potopená a nedá

se  k  ní  dostat  z  břehu.  Katrina  vám  pohotově  řekne Mantra of Humility

a přizná, že vlastní  Sigil. Tu vám však dá pouze  tehdy, pokud zbavíte ostrov

supů a  vlků, kteří ohrožují  její ovce. Abyste  se vypořádali s  vlky, musíte

najít a zabít  jejich hlavní samici. A abyste se  zbavili supů, musíte vypálit

jejich hnízdo. Když oba úkoly splníte, Katrina vám vydá Sigil. Jděte k mysu na

severním konci ostrova a objeví se  kaple. Meditujte v ní pomocí Mantry. Vodní

vír vás pak vtáhne do podvodního města Gargoylů - Ambrosie.


9) Ambrosia


Až zkusíte nahodit sochu královny, zjistíte, že Wislem se tragicky přepočítal.

Socha zničí dóm  a Ambrosii zbývají hodiny života.  Tímto jste naplnili věštbu

o zničení Gargoylů. Když se vrátíte do dílny, najdete umírajícího a litujícího

Wislema.  Ten vám  dá krystal,  který můžete  použít v  dílně a získat kostku,

která  otvírá  královniny  dveře.  Pokud  se  vám  podaří dostat alespoň jedno

královnino  vejce z  města a  předat ho  Vasagralovi, zachráníte Gargoylí rasu

před zánikem.  Z vejce se totiž  vylíhne nová královna. Pomocí  kostky se tedy

dostanete  do  sálu  s  Gargoylí   královnou.  Tu  však  budete  muset  zabít.

Důležitější  je přece  jenom zachránit  celou rasu.  Teleport ven  prý funguje

pouze  s  živou  Gargoylou.  Naštěstí  životaschopné  vejce  samo  představuje

Gargoylu, takže se můžete teleportovat  z královnina sálu do podzemních chodeb

nazývaných Hythloth.


10) Hythloth


Hythloth  vypadá jak  stoka, ale  v podstatě  je to třídimenzionální bludiště.

Abyste  získali  Glyph  of  Humility,  musíte  nalézt  tři  různobarevné sochy

a umístit je na podstavce stejných  barev. Hytloth také ukrývá jedinečné Swamp

Boots,  které vám  umožňují procházet  nezraněni močály.  Potvory se  tu budou

většinou objevovat, když dosáhnete něčeho důležitého. V Hythlothu též narazíte

na  pavoučí sítě.  Dvakrát Ignite  nebo  pár  seknutí mečem  se však  většinou

postará o ty,  co vám budou stát v  cestě. Potom, co jste se  teleportovali do

Hythlothu, jděte ke  vzdálenému konci tunelu. Na podstavci  tam najdete sochu.

Vydejte  se  po  schodech  nahoru  do  chodeb  a  na  první křižovatce vpravo.

V pokoji, do kterého  vstoupíte, je kousek nad hladinou  ovládací kolo. Zbavte

se pavoučí  sítě a otočte s  ním. Uvidíte výtahovou páku.  V místnosti je také

žlutohnědá cihla. Zatlačte na ní, abyste otevřeli další chodbu. Jděte na konec

chodby a z truhly vezměte zelenou sošku.  Vraťte se na křižovatku a vydejte se

přímo. V  chodbičce nalevo je zlatý  prsten, který stojí víc  než sto zlatých.

Jděte vpravo, pak  vlevo a ocitnete se v hlavní  výtahové místnosti. V rohu je

truhla, v  níž se nachází  Swamp Boots  a  pár dalších věcí.  Směrem ke středu

pokoje je výtah, jenž vás zaveze do pokoje nahoře. Zde najdete žlutý podstavec

a páku, která otvírá  padací dveře. Vraťte se na křižovatku  a jděte na sever.

Projděte kolem otevřených padacích dveří a na křižovatce se dejte vlevo. Potom

vpravo a  dorazíte k nádrži.  Skočte do  ní  a doplavte si  pro zelenou sošku.

Vedle sochy je ovladač zvedající úroveň hladiny, takže můžete z nádrže vylézt.

Zpět  na druhou  křižovatku a  pokračujte do  veliké místnosti.  Jakmile do ní

vstoupíte, oboje dveře se zavřou. Až seberete kalhoty z roštu, stěny se začnou

přibližovat.  Dojděte ke  vzdálenější bráně.  Ta se  v poslední chvíli otevře.

Jděte na  křižovatce doprava a  pak chodbou do  malého pokoje. Zbavte  se sítě

a pod  vodou najdete  ovladač k  bráně do  dalšího místnosti.  Jděte zpátky na

křižovatku  a pak  doprava. Dostanete  se do  veliké místnosti,  kde čtvercové

sloupy  přemosťují  díru  pod  vámi.  Přes  sloupy  se  dostanete  k  zelenému

podstavci. Dávejte pozor, protože sloupy se začnou zvedat a klesat, jakmile na

ně vstoupíte. Poněvadž  kolem podstavce není zrovna moc  místa, položit na něj

sošku  nebude  jednoduché.  Napravo  je  pak  ovladač  otvírající padací dveře

a ovladač vlevo vám otevře cestu k  troše věcí. Až opustíte místnost, dejte se

vpravo a  seberte modrou sošku z  truhly. Nyní se vraťte  na druhou křižovatku

a jděte  vpravo nahoru  chodbou k  červenému podstavci.  Položte na něj sošku.

Pokračujte na  vzdálenější straně místnosti a  na křižovatce vpravo. Dostanete

se do velikého  pokoje s ovladačem hladiny vody hned  u vstupu. Snižte hladinu

a seberte žlutou sošku.


Na křižovatce teď použijte druhou  cestu. Projdete kolem Binding Circle nalevo

a  napravo bude modrý  podstavec. Umístěte sošku a pokračujte  dál chodbou. Za

rohem se dejte doprava. Dojdete do místnosti, ve které je základna Guardianova

sloupu. Vodě se zde zcela vyhnout nemůžete, ale můžete skočit nejdále, jak jen

to bude možné, a pak doplavat k plošince. Tři taková opakování vás dostanou ke

sloupu.  Na  druhé  straně  sloupu  je  vchod  dovnitř.  Tady spočívá Glyph of

Humility. Vezměte jí a jděte zpět až do hlavního výtahového místnosti. Vyjeďte

nahoru a položte sošku na podstavec. Otevře se vám padací brána nedaleko. Nyní

můžete projít přes průhledné tunely až  k pravoúhlé cestě. Vydejte se doprava.

Na konci uvidíte za sklem klíč.  Obejděte sklo a seberte klíč, kterým otevřete

truhlu  v centrální  místnosti. Nyní  můžete použít  mechanismus k  vyzvednutí

brány,  jež  vám   blokuje  cestu  na  sever.  Na   první  křižovatce  doprava

k teleportu.  Zbytek  Hythloth  tvoří  ještě  pracnější  úkol, jehož jádrem je

umístění  dalších  sošek  na  další  podstavce.  Pak  si  ještě  musíte pohrát

s ovladači  zapínajícími světla  a podobně.  Jsou tu  také vystavěny teleporty

spojující oba konce zbytku Hythlothu. Můžete  se to tu pokusit prozkoumat, ale

budete odměněni pouze trochou zlata a  pocitem, že jste byli všude. Místo toho

vstupte do teleportu a vydejte se chodbou vlevo (na jih). Pak vpravo, vyplavte

ven a nahoru k Shrine of Humility.


11) New Magnicia a Buccaneer's Den


Nyní potom všem jste konečně připraveni  vyčistit Shrine of Humility. Pokud se

zastavíte  u Katriny,  zjistíte, že  její postoj  vůči vám  se poněkud změnil.

Zřejmě  znečištění   kaple  zahalovalo  její   smysly.  Když  se   vrátíte  do

Buccaneer's  Den  vyžádat  si  Codex,  jste  místo toho přepadeni Blackthornem

a zavezeni do podzemního bludiště nazývaného Deceit.


12) Deceit


Do  Deceit  jste  odvlečeni  potom,  co  jste  vyčistili  Shrine  of  Humility

a promluvili s Samhaynem. Začínáte tu bez vybavení, takže sehnat nějaké zbraně

a brnění je priorita.


a) První část


Probudíte se ve své cele zcela bez vybavení. V místnosti jsou tajné dveře a za

nimi pavouk.  Dotkněte se ho  a stanete se  nehmotnými. Nyní můžete  procházet

skrz překážky,  ale nemůžete sbírat  věci. Projděte dveřmi  a stlačte knoflík,

který  dveře  otevře.  Vraťte  se  a  znovu  se  dotkněte pavouka. To vás zase

zhmotní.  Vyjděte  z  místnosti  a  seberte  klíč  a  vak. Opět se odhmotněte.

Odemkněte klíčem dveře a projděte padací bránou. Otevřete bránu. Znovu zajděte

k pavoukovi a  zhmotněte se. Vraťte  se a použijte  skrytou chodbu vedoucí  do

malého  pokoje.  Dotkněte  se  té  podivné  věci  a  objeví se koule. Jděte ke

vzdáleným  dveřím a  až bude  v místnosti  zelené světlo,  můžete je  otevřít.

Pokračujte chodbou a na křižovatce vpravo. Na konci chodby je místnost s věcmi

a kostlivcem. Až  ho odstraníte, seberte  si jeho šavli.  Zpátky na křižovatku

a do  místnosti naplněné  lávou. Bezpečně  můžete projít  po třpytící se modré

záři až na plošinku. Knoflík nalevo vám  odhalí výtah a ten vás pak dostane na

plošinku ve  vzdáleném rohu. Musíte zmáčknout  správný knoflík, abyste získali

cestu  na  další  plošinku  a  odhalili  mramorovou  tvář.  Jděte  na plošinku

a stlačte  knoflík, tím  dostanete výtah  nazpátek. Teď  tlačítko napravo a do

výtahu. Ten vás zaveze na další plošinku. Zaměřujte sochu,dokud nebude naproti

tváři. A pak  palte modré koule dokud nezasáhnete  tvář. To odstraní překážku,

která je kolem centrální plošiny. Zasáhněte  tvář s modrou koulí a můžete sjet

výtahem zpátky na plošinu. Stiskněte znovu tlačítko vlevo a výtahem se vydejte

na  plošinu ve  vzdáleném rohu.  Z  další  plošiny výtahem  zpátky. Až  budete

projíždět  kolem  centrální  plošiny,  použijte  knoflík  a  výtah se zastaví.

Vylezte na centrální plošinu a do teleportu.


b) Druhá část


V celé  této části  vám krystalové  koule budou  dávat tipy  poté, co  se jich

dotknete. Jděte po  cestě až k pravému konci.  Jakmile symbol zmizí, stiskněte

tlačítko. Kamenný  padací most doplní  cestu nalevo. Mačkejte  knoflíky (levý,

pravý, horní, dolní)  a tímto upravte mramorovou tvář,  aby byla naproti sochy

na druhé straně. Devět vpravo a devět vlevo by to mělo vyřešit. Jděte po cestě

a narazíte na  dvě extra střílející  sochy. Abyste se  vyhnuli jejich střelbě,

musíte  jít nejdříve  po levé  straně a  ve správnou  chvíli se  pak přemístit

napravo. Takto  prokličkujte rychle až  na konec. Projděte  kolem střílejících

soch.  Zde  se  pak  dotkněte  veliké  sochy,  což  vstřelí modré koule směrem

k tváři.  Pokud je  dobře zaměřeno,  objeví se  výtah. Jestli  ne, musíte celý

proces opakovat. Vraťte se kolem střílejících soch a do výtahu. Ten vás zaveze

k teleportu.  Přemístěte se  teleportem a  seskočte dolů  z plošinky.  Zabijte

pavouka a  seberte luk, co se  objevil. Pokud nemáte šípy,  dotkněte se sochy.

Pohled do zrcadla  kousek od luku vás ozdraví a  pohled do druhého zrcadla vás

odmění fireballem.  Střelte do zlaté tváře  a objeví se schody  k plošince. Na

vrcholu druhé plošinky je nášlapná deska, která odhalí zlatou tvář. Střelte do

ní a získáte cestu nad teleportem.  Přemístěte se a pak výtahem zpátky nahoru.

Jděte kus  po pravé cestě. Až  budete naproti zlaté tváři,  střelte do ní. Tím

získáte most.  Přeskočte na něj a  na vzdáleném konci ovladačem  snižte úroveň

lávy. Odhalí se vám několik nových míst,  kde bude teď možno chodit. Vraťte se

na pravou cestu  a skočte dolů na kameny. Dojděte  k výklenku a pak teleportem

do  dalších  nezmapovaných  prostor.  Truhly  jsou  pasti,  takže je nechte na

pokoji. Postavte  se na koberec a  střelte pohybující se zlatou  tvář. Seberte

modrou  kouli  a  znovu  se  teleportujte.  Snížená  hladina lávy vám odhalila

několik obelisků. Když se některého dotknete, láva zmizí asi na patnáct sekund

úplně. Přejděte přes  kameny k obelisku a dotkněte se  ho. Teď rychle otevřete

truhlu  a seberte  červenou kouli.  Zpět do  bezpečí. Probojujte  se k  držáku

a položte na  něj jednu z  koulí. Pak šáhněte  na obelisk a  běžte přes cestu.

Výtahem nahoru a  položte druhou kouli na další držák.  Jděte k výtahu a potom

vyjeďte  k  teleportu.  Skočte  do  teleportu.  Připravte  si  luk a stiskněte

tlačítko. Zlatá  tvář se objeví  na jedné ze  zdí. Máte asi  pět sekund na to,

abyste  ji  zasáhli.  Jakmile  ji  střelíte,  objeví  se  další.  Střílejte co

nejrychleji, máte vždy  jen pár sekund. Když jste  střelili čtrnáct, objeví se

patnáctý  terč  u  podstavce.  Ale  tentokrát  šedivý,  takže  si  ho  jen tak

nevšimnete. Dostaňte ho a objeví se zelená koule. Seberte ji a teleportujte se

zpět.  Klikněte  na  obelisk  a  běžte  k  držáku.  Udělejte,  co  máte udělat

a stiskněte  další obelisk.  Běžte k  cestě a  následující obelisk  by vás měl

dostat až k teleportu. Přemístěte se do posledního pokoje. Potom, co zmáčknete

knoflík, objeví se další zlaté tváře. Opět  máte vždy jen pár sekund. První je

nad truhlou,  druhá u teleportu  a třetí u  pochodně. Popadněte dech  a žlutou

kouli. Spolu  s ní také  Full Healing  scroll  z truhly a  kladivo, pokud tedy

o něj máte  zájem. Teleportujte se  zpět. Umístěte poslední  kouli na poslední

držák. Pokaždé, když jste umístili jednu  z koulí, cesta se prodloužila a nyní

bude již kompletní. Klikněte na obelisk a doběhněte k výklenku. Použijte výtah

a dojděte do teleportu  s pentagramem. Ocitáte se v  centru Deceit. Potkáte tu

Wyrmguarda Hairam. Zabijte  jeho psíka. Hairam pak vytvoří  dva své duplikáty.

Snadno  se  dají  rozeznat,  protože  jsou  ozbrojeni. Zabijte alespoň jednoho

z nich a  objeví se výtah.  Vjeďte na sloup  a seberete Glyph  of Honesty. Teď

zpátky  do  teleportu.  Nacházíte  se  první  části  Deceit. Tlačítko odstraní

sutiny, které vás oddělují od zbytku  dungeonu. Východ je však stejně na druhé

straně. Potom,  co vyjdete ven, ocitnete  se na malém severním  ostrově jménem

Moonglow.


13) Moonglow


Před  Deceite najdete  vzkaz od  Raven, který  říká, že  se vás  snažila najít

v podzemí.  Poté budete  osloveni  rozhořčeným  a ozbrojeným  chlapíkem, který

tvrdí,  že jste  ukradli jeho   rodinnou dýku.  Jakmile ho  uklidníte, vypadne

z něj, že se jmenuje Duncan, a to,  že jste odpovědni za krádež, mu řekl jeden

kouzelník v Moonglow.


V Moonglow se  budete muset několikrát  setkat s hlavním  mágem Tydusem. Tydus

kontroluje přístup  k věštírně (Oracle)  a vy si  musíte s věštírnou  nejdříve

promluvit, než  budete moci vyčistit  kapli. Tydus chce  za vstup do  věštírny

hůl,  která je  podle něj  v jeskyni  na jihu  ostrova. To  se však  ukáže být

falešnou  stopou.  V  jeskyni  však  můžete  najít  něco  peněz  a nedaleko je

ztroskotaná loď s magickým artefaktem nazývaným Arms of Magi. Když se vrátíte,

Tydus vám doporučí jinou jeskyni,  tentokrát na severu ostrova. Jeskyni stráží

démon jménem Randolas.  Toto stvoření prohlašuje, že vás  sem Tyrus poslal jen

proto,  aby se  vás zbavil.  Randolas vám  dá velmi  podezřelý návrh. Jestliže

odložíte všechny své zbraně a vstoupíte dovnitř, věnuje vám Heartstone, což mu

dovolí zmizet.  Na oplátku vám  nic neudělá a  vám zůstane Tydusův  Heartstone

- zdroj jeho síly.  Překvapivě Randolasův obchod není podvod  a vyhnete se tím

beznadějnému  boji. Když  vrátíte Duncanovi  jeho ztracenou  dýku, nabídne vám

trénink. Při  putování v Moonglow  vás otravné dítě  poprosí, abyste ochránili

nejdříve jeho matku  a potom otce před nebezpečím. Oboje  prosby se ukážou být

jen špatným  vtipem, ale přesto se  toho drzouna držte. Jeho  třetí prosba vás

totiž zavede k  jeho otci, učenci jménem Joshua.  Joshuův ztracený deník vrhne

trochu světla  na váš quest. Deník  najdete v chatrči nedaleko  majáku. Pomocí

Heartstonu  můžete Tyruse  donutit, aby   vás pustil  do věštírny.  Odhalí vám

Lycaeum  a vzducholoď,  která vás  dopraví ke  zbytkům Lycaea.  Tady promluvte

s věštírnou a v  noci se podívejte dalekohledem. Takto  získáte Mantra. Teď už

potřebujete jenom Sigil,  abyste mohli dovršit další část  questu. Žena jménem

Batista tvrdí,  že Sigil můžete mít,  pokud jí donesete magický  štít. Ten byl

naposled spatřen u vaší staré přítelkyně Mariah. V domě Mariah najdete štít ve

sklepě,  a pokud  vyřešíte hádanku,  je váš.  Musíte umístit  sudy na nášlapné

desky ve skrytých postranních místnostech.  Nyní si můžete vzít štít. Jestliže

jste Mariah nezabili při vašem posledním setkání, bude tu, aby vás pozdravila.

Nemá žádné námitky proti tomu, abyste si  vzali štít, a ráda vás naučí opravdu

užitečný  rituál Restoration.  Vyměňte štít  za Sigil.  A nyní můžete vyčistit

kapli. Jakmile  je vyčištěna, Raven  na vás bude  čekat v přístavu.  Vrátí vám

batoh a nabídne mír. Odpusťte jí hned na místě, zvýší vám to Karmu.


14) Minoc a Cove


V Cove  jde všem  jenom o  peníze.  Chlapík  jménem Algar  vám odpoví  na vaše

otázky,  jen  když  mu  zaplatíte  dvacet  zlaťáků  za každou odpověď. Strážní

u dveří "velkého vůdce", jehož jméno je  Raxos, vás pustí dovnitř, pouze pokud

je podplatíte. Podobné  je to tu se všemi obchodníky  a dokonce i žebráci jsou

pěkně lakomí. Pokud Raxose vyprovokujete a  on na vás zaútočí, můžete ho zabít

a sebrat mu klíč  k cele, ve které najdete Nico.  Potom, co ji propustíte, vám

dá předmět zvaný  Orb of Moons a naučí vás  rituál návratu. Pomocí těchto dvou

věcí pak  budete schopni vyvolat  Moongate, kterou se  budete moci přemisťovat

mezi městy s již vyčištěnou kaplí. Jedna z budov v Cove je opuštěná a jestliže

do ní vejdete po setmění, potkáte  ducha malé holčičky jménem Dayla. Její duše

bude  moci  odpočívat,  pokud  jí  vrátíte  ztracenou  panenku. Tu najdete pod

vodopádem nedaleko  Minocu. Tento čin vám  zlepší Karmu. Za Dayliným  domem je

krypta,  která chrlí  naštvané duchy.  Kryptu můžete  uzavřít tím,  že vrátíte

duchům jejich  klenoty. První z nich  je nefritový náramek z  jeskyně zbojníků

mezi  Britaine  a  Paws.  A  nefritový  náhrdelník  můžete  najít pod podlahou

v Raxosově  domě.  První  věc,  co  uvidíte  v  cikánském  táboře v Minocu, je

Blackthorn vyslovujícího kletbu. žekl cikánům,  že kdokoliv z nich vám pomůže,

zhyne  v  plamenech.  Potom  se  s  nimi  bude  opravdu  těžko  spolupracovat.

Blackthorn  navíc zmizí  dřív, než  ho stačíte  konfrontovat. Nicméně  velitel

cikánů souhlasí s tím,  že zváží, jestli vám pomůže. Ale to  jen v případě, že

mu přinesete Blackrock  Crystal Ball ze zakletého dolu  jménem Covetous. Stará

moudrá cikánka Morganna vám navíc dá Mantra of Sacrafice a informace o Codexu.

Potom je však spálena Blackthornovou kletbou.


15) Covetous


V Covetous se budete muset probojovat přes množství zrádných chodeb a uklidnit

několik  nepokojných duchů.  V celém   dole je  poházeno docela  dost diamantů

a také se  zde dá najít  trocha černého kamene.  Můžete se sem  klidně vrátit,

pokud vám něco  z toho později dojde. Kromě toho  je tu také hodně prostorných

místností a  víc než dost nemrtvých.  Žádná z vaší magie  zde nebude fungovat.

Pokud  na koleji  narazíte na  těžební  vozík,  můžete ho  posouvat na  krátké

vzdálenosti.  V Covetous  je několik  fialových bazénků.  Jestliže do nějakého

z nich vhodíte kus  černého kamene, obdržíte nějakou radu  k úkolům, které zde

musíte splnit.


a) První patro


Jděte  po kolejích  dokud nedorazíte  do první  jeskyně. V  další jeskyni  pak

najdete  válečné kladivo.  Když se  pokusíte použít  výtah, zjistíte, že chybí

převodové kolo. To  najdete mezi kamením ještě spolu  s několika jinými věcmi.

Vezměte  převodové  kolo  k  výtahovému  mechanismu.  Než ho však namontujete,

vypněte  ovladačem  vodu.  Umístěte  kolo  na  hřídel  a  zapněte  znovu vodu.

Pokračujte od  mechanismu po kolejích směrem  k výtahu samotnému. Zde  se však

nejdříve  budete muset  vypořádat s  přízrakem jménem  Lothar. Jeho  úkolem je

hlídat  přístup do  další části  Covetous a  může být  poražen jen pomocí meče

zvaného  Gringolet. Ten  se nachází   na břehu  podzemní řeky  nedaleko Minoc.

Poněvadž Lothar  sám chce zmizet,  všechny tyto informace  vám prozradí. Avšak

během souboje bude  bojovat naplno. Jestliže meč tedy  dosud nemáte, musíte se

pro  něj nejdříve  vydat, abyste  mohli pokračovat  dál. Jakmile Lothar padne,

seberte  jeho klíč  a otevřete  truhlu u  výtahu. Tlačítko  v truhle  odstraní

překážku mezi  prvním a druhým  patrem. Nyní sjeďte  výtahem do druhého  patra

(nikam jinam zatím nemáte přístup).


b) Druhé patro


Jděte  po kolejích  až k  vozíku. Roztlačte  vozík. Ten  pak prorazí  dřevěnou

barikádu, která vám brání v cestě. Vskočte  do dalšího vozíku a přejeďte s ním

přes propast.  Pak dojděte k  otevřené bědně s  klíčem, jenž odstraní  zábranu

mezi druhým a třetím podlažím. Přešplhejte  po kamenech zpátky. Ve výklenku je

tu  lebka, která  patří duchovi  jménem Skully.  Promluvte s  ním, pak seberte

lebku a vraťte se k výtahu. Odemkněte bariéru a vydejte se do třetího podlaží.


c) Třetí patro


Pokud se budete  pohybovat po kolejích, spustíte zemětřesení,  které vás shodí

dolů do jámy mezi kostlivce. Takže radši lezte po kamenech, které jsou po obou

stranách. Sledujte koleje až k místu, kde mizí pod haldou suti. Ve výklenku tu

najdete Helm  of Radiance. Ta  vám bude osvětlovat  cestu pokaždé, když  si jí

nasadíte. Vyhledejte chodbu do další jeskyně a pak další chodbu do následující

jeskyně.  Dál už  se jít  nedá. Malá  chodba vede  do jeskyně  plné hrobů.  Ve

výklenku  na  druhém  konci  najdete  Skullyho  hrob.  Umístěte lebku do hrobu

a seberte klíč, který se objeví. Vraťte se  k výtahu a odemkněte si přístup do

dalšího patra.


d) Čtvrté patro


Jak  se dalo  čekat, poslední  patro je  plné vody.  Za výtahem je spirálovitý

tunel plný  přízraků a zlata. Potom  máte dvě možnosti. Buďto  jednoduší cestu

podél  kolejí bez  věcí a  nebo těžší  s trochou  zlata. Tak  jako tak nakonec

dojdete  do jeskyně,  ve které  narazíte na  Wyrmguardku Ailuj.  Až se přes ní

dostanete,  potopte se  a doplavte  k vchodu  sloupu. Uvnitř  najdete Glyph of

Sacrafice.  Vozík  s  černým  kamenem  na  konci  tunelu si zaslouží speciální

pozornost. Pokaždé,  když se sem  vrátíte, bude zásoba  uvnitř znovu doplněna.

Vydejte  se úzkou  chodbou západně.   Cesta na  vzdálenější straně  jeskyně je

zablokovaná.  Nějaký  hodný  člověk  zde  však  již  připravil sudy s prachem.

Vyhoďte je tedy  do vzduchu. V další jeskyni je  další propast a nejjednodušší

je ji obejít  u vzdáleného konce jeskyně. Otevřete dveře  a vydejte se krátkou

chodbou  směrem dolů.  Zatočte vlevo  a narazíte  na magickou zábranu. Bohužel

budete muset obětovat  Gringolet, abyste mohli pokračovat dál.  Položte meč na

pentagram  a  zábrana  zmizí.  Nyní  musíte  zničit  Kheleretha.  Až  se s ním

vypořádáte, objeví se na pentagramu křišťálová koule. Dotkněte se jí. Otevřely

se  vám  tajné  dveře.  Na  konci  chodby  pak  najdete Blackrock Crystal Ball

a nějaké věci.  Jakmile máte Blackrock  Crystal Ball, můžete  odsud vypadnout.

Delší cesta ven je ta, kterou jste sem přišli. Kratší cestou je chodba vedoucí

ze závěrečného koridoru.  Soudek s prachem vám otevře  cestu, která vás zavede

k pobřeží Minoc.


16) Minoc a Cove


Když ukážete Laszlovi  Blackrock Crystal Ball, uvědomí si, že  je to jeho osud

obětovat se, aby  vám pomohl a osvobodil své lidi  od Blackthornovi kletby. Dá

vám klíč  od svého vozu  a pak zemře  strašlivou smrtí. Jeho  oběť však nebyla

zbytečná, neboť  v jeho voze najdete  Sigil, která vám umožní  vyčistit kapli.

Kromě  toho se  zde také  nachází Blue  Codex Lens,  jenž tvoří jednu polovinu

sestavy,  která vám  umožní číst  Codex.  Nyní  se můžete  vrátit do  přístavu

a promluvit s Raven.


17) Yew


Ravenina loď  vás nemůže zavést  přímo do Yew,  takže se radši  vydejte pěšky.

Pokud  se zastavíte  u lorda  Britishe až  budete procházet  městem, ukáže vám

zkratku. Jde  o průchod mezi  gobliními jeskyněmi, který  byl magicky uzavřen.

Lord  British  ho  pro  vás  znovu  otevře.  Až  dorazíte  do Yew, uvidíte, že

spravedlnost tu pracuje  na plné obrátky. Nešťastný barman  je odsouzen za to,

že  dovolil,  aby  se  jeden  z  jeho  zákazníků  opil.  Další případ je ještě

zajímavější  a určitě  upoutá vaši  pozornost -  pirátské děvče  je vyslýcháno

kvůli vraždě. Je jasné,  že jde o Raven. Ta však není  souzena pro vraždu, ale

kvůli genocidě. Je obviněna ze zničení  Ambrosie a tím přivedení rasy gargoylů

na pokraj  zániku. Žalobcem je  samotný Vasagrelem, vypovězený  král gargoylů,

kterého jste potkali  na začátku. Raven je shledána  vinnou a teleportována do

Wrong, kde  očekává vykonání rozsudku.  Celý proces sleduje  bezkřídlý gargoyl

jménem  Desbet,  jenž  je  Vasagrelovým  sluhou.  Pokud  mu povíte celý příběh

a ukážete královnino vejce,  které jste zachránili v Ambrosii,  uvědomí si, že

Raven je  nevinná, a ujedná vaše  setkání se Vasagrelem. Čekání  na schůzku si

můžete zkrátit  tím, že zaskočíte do  Library of Justice a  naučíte se Mantra.

Když  se s  Vasagralem setkáte,  je docela  naštvaný a  touží po pomstě. Avšak

pohled na  královnino vejce ho  uklidní a nakonec  dokonce přizná, že  to byla

jeho hrdost,  jenž zahubila jeho lid.  Nyní se odhodlá chránit  novou královnu

a vybudovat nový národ.  Jako omluvu vám věnuje Red Codex  Lens a přislíbí, že

vám  pomůže zachránit  Raven a  vyčistit  kapli.  žekne vám,  abyste se  s ním

setkali později nedaleko Wrong, a že vám ukáže tajný vchod. Než se však vydáte

do Wrong, vyhledejte strážce Sigil, o kterém byla řeč v Book of Justice. Ukáže

se, že  jde o starého  upovídaného ptáka, jménem  Eustus. Dá vám  Sigil, pokud

správně  odpovíte na  jeho tři   otázky týkající  se původu  spravedlnosti. Až

otázky vyřešíte,  jděte za Vasagrelem směrem  k Wrong. Ten vám  pak ukáže, kde

hledat tajný podvodní vchod.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.