Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) Earth
Putování začíná na domovské planetě Zemi. Jste probuzeni duchem svého starého
přítele mudrce Hawkwinda, který vám poví, že Britannie je v nebezpečí a Lord
British potřebuje vaši pomoc. Na Zemi nemůžete umřít a většina akcí je
vytvořena tak, abyste se naučili základním principům hry - pohybování se,
bojování a manipulace s vybavením. Měli byste toho pořádně využít předtím, než
se dostanete do mnohem nebezpečnějších situací v samotné Britannii. Většinu
záležitostí vám poměrně jasně vysvětlí Hawkwind, takže tím nebudeme zbytečně
ztrácet čas. Soustředíme se na věci, které musíte vykonat, abyste se do
Britanie dostali. V domě seberte Tool Belt (na stole nahoře u schodů),
Backpack (na knihovně v pokoji s počítačem), Journal (na stole v obýváku),
Compass (nad krbem v obýváku) a Key (vedle počítače). Je absolutně nezbytné,
abyste měli všechny tyto věci předtím, než opustíte dům. Co si vezmete dále,
záleží už jen na vás. Jakmile máte výbavu pohromadě, jděte na dvůr a pak
bránou do parku. V parku navštivte cikánský vůz a promluvte si s cikánkou. Až
tak učiníte, naleznete v nedalekém kamenném kruhu zlověstně vyhlížející černou
bránu (Moongate). Jakmile se k ní přiblížíte přijde z druhé strany brány
gazer. Naštěstí jeho magie je na Zemi slabá a snadno ho tedy vyřídíte
jakoukoli zbraní, co máte zrovna po ruce. Vstupte do brány.
2) Stonegate
Potom, co jste se přemístili do Britannie, ocitáte se v beznadějné situaci,
ale v poslední chvíli jste zachráněni Hawkwindem, který vás teleportuje do
Stonegateské věže. Nacházíte se v pohodlné ložnici plné užitečného vybavení.
V rohu je tu truhla s věcmi, kterou vám slibovala cikánka, a u schodů najdete
krátký meč . V pokoji je také poházeno několik lektvarů a kniha, která vám
odhalí jejich použití. Sbírejte taštičky - měly by vám pomoci zvýšit množství
vybavení, které unesete. Mimochodem, jistě jste si již všimli, že vaše
pozemské šaty zmizely a místo nich nyní disponujete lehkým brněním ve vašich
barvách. Sejděte dolu po schodišti. Na sametové podušce zde najdete knihu.
Toto je vaše kniha kouzel (Spellbook) a zároveň poslední položka s životně
důležitých částí vašeho inventáře. V tuto chvíli máte k dispozici pouze čtyři
slabší kouzla, ale abyste se dostali z věže, budete je všechny potřebovat.
Cesta ven je zablokovaná silovým polem, kterého se zbavíte tak, že zapálíte
pochodeň na zdi pomocí kouzla Ignite. Další poschodí má rozbořenou podlahu
a pohybovat se můžete pouze po římsách u okrajů zdí. Nad jednou s těchto říms
je páka, a jestliže je tu páka, znamená to, že za ní budete muset zatáhnout.
Páku hlídá obří krysa, kterou můžete snadno zneškodnit pomocí Stone spell.
Potom přeskočte k páce, jež otevírá dveře v hudebním pokoji dole. Předtím než
tento pokoj opustíte, pořádně to tu prohledejte, je zde plno věcí. Další
překážku tvoří padací dveře . Abyste se přes ně dostali, musíte přemístit vázu
na nášlapnou desku. Deska se však nachází na druhé straně bariéry. Gust spell
to zařídí. Brzy dojdete k magickému výtahu, který vás zaveze do pokoje
s bazénkem a dvěma obrovskými sochami. Pomocí kola na zdi nedaleko výtahu
vypusťte bazének. Teď můžete vskočit dovnitř a stisknout knoflík. Cesta dál je
volná. Poslední překážka přichází ve formě pokoje naplněného ohnivými
ventilátory, které se při vašem příchodu vznítí. Zaklínadlem Douse si
pročistěte cestu k východu. Pak požijte Douse ještě jednou na dvě louče
umístěné na vzdálené zdi. Nyní můžete konečně opustit věž. Potom, co tak
učiníte, vám Hawkwind dá poslední sbohem. Hned u východu je blýskající se
bazének a na jeho dně se nachází truhla se zlatem. Truhla je však strážena
masožravou rybou, která je vzhledem k vašim momentálním zkušenostem docela
tuhý protivník, takže buďte opatrní. Dávejte si také pozor na vlky a krysy, je
jich tu kolem plno. V malé jeskyni tu naleznete Wyrmguarda hlídajícího
teleport do Britaine. Jako většina Wyrmguardů si s vámi i tento nejdříve rád
pokecá předtím, než se vás pokusí zabít. Jakmile jste s ním promluvili, nemělo
by být těžké ho zabít, pokud tedy nejste již těžce zraněni. Až bude mrtvý,
seberte si jeho meč. Je to přece jenom nějaké vylepšení oproti vašemu krátkému
meči. Nyní vstupte do teleportu, jenž vás přenese na hrad Lorda Britishe.
3) Britain
Nejdříve si musíte promluvit s lordem Britishem a slíbit mu, že osvobodíte
zemi. Dokud tak neučiníte, nemůžete dokonce ani opustit hrad. Až se vyrovnáte
se svojí nynější zodpovědností, můžete si prohlédnout hrad. Promluvte
s Vasagralem - gargoylou vznášejícím se v trůním sále. Nahoře pak najdete jak
svůj pokoj tak i pokoj lorda Britishe. Teleport vedle jeho postele vás přenese
nahoru do kouzelníkovy dílny. Dále byste též měli omrknout dalekohled
u Britishova pokoje a křišťálové koule u kouzelníkovi dílny. Dole se potom
nachází kuchyň a jídelna, kde se můžete zásobit jídlem a pitím. Jestliže již
je spižírna prázdná, můžete získat další potraviny zapálením svíček na stole
pomocí Ignite spell. Pečlivě prozkoumejte tajné pokoje ve věžích, je tam totiž
poschováváno plno věcí. Za nádvořím je zbrojírna, kde narazíte na dva
válečníky. Ti vás rádi naučí pár bojových fíglů. Měli byste též promluvit
s Kellerem o brnění a magických artefaktech. Ohrazený teleport v rohu vede do
hradního vězení. Až prozkoumáte hrad, vydejte se na obhlídku okolí. Asi
nejzajímavější věc, na kterou narazíte, je bludiště z keřů. V poslední době se
o něj nikdo nestaral, takže je plné krys. To je však skvělá příležitost na
získání nějaké zkušenosti. Ve středu bludiště se nachází Flaming sword, což je
na nějaký čas nejlepší zbraň, jakou uvidíte, takže ho berte. Při vstupu do
města nejdříve narazíte na místního pekaře, který je naštvaný, protože ho
tragická nehoda připravila o živobytí. Z toho všeho je tak trošku mimo. Pokud
půjdete dál, uvidíte starostu Britaine promlouvajícího k občanům města. Je
slušnost alespoň se představit. Dále ještě stojí za to pokecat s kouzelníkem
Altomarem (u obchodu s kouzelnými artefakty) a s vozkou Nimrondem (u skladu).
Pak se zastavte v muzeu, kde prozkoumejte Tapestry of Ages a promluvte
s Aleenou o záhadném osudu Runes of Virtue. Nyní jděte přes náměstí do
katedrály lásky. Najdete tu ženu jménem Flann, která tvrdí, že její rodina
zoufale potřebuje nápoj zvaný Serpentwyne. Od opata Amorantha se dozvíte něco
o nedávných událostech a kněžka Kimberly, která je v lihovaru, vám poví
o součastném nedostatku Serpentwyne a o ztraceném stříbrném hadovi (Silver
Serpent). Na stole je poslední flaška Serpentwyne a jestli chcete, můžete jí
dát Flann. Pokud zmáčknete knoflík v jednom z mnišských pokojů, odhalíte
v knihovně skrýš s několika užitečnými věcmi. Okolí katedrály je docela
zajímavé. Nachází se zde léčivá fontána a jeden z Britainských hřbitovů.
Promluvte s mnichem Dermotem, jenž se stará o hřbitov, a také se tu
poohlédněte po vybavení. Pokud se dotknete velkého náhrobku hned před
mausoleem, osvobodíte krvežíznivého kostlivce. V centru města je studna
a nedaleko se povalují tři mince. Když je seberete a vložíte do inventáře,
stanou se pouze součástí vašich financí. Jestliže však hodíte minci do studny,
získáte jednorannou zbraň jménem Glass sword. Finta bohužel pracuje pouze
jednou. Glass sword je velmi silná zbraň, takže si ji schovejte na horší časy.
Projděte město křížem krážem a navštěvujte obchody. V obchodu se zbraněmi
dostanete další informace o Despise. Lučištník vás může trochu vytrénovat,
pokud máte dostatečně vysoké Dexterity. Rozhodně též zaskočte ke klenotníkovi
Cameronovi, který se ukáže být velice důležitý pro jeden z vašich questů.
Můžete též navštívit hospodu a obchodníka s jídlem. Než opustíte město
východní branou, mrkněte se do strážní chatky. Je tam nějaká výzbroj. U brány
ještě pořádně promluvte se Sarah, jen se stará o kapli (Shrine). Sarah vám dá
Mantra of Comparsion. Než se vydáte ke kapli, následujte divnou svítící kouli
u pláže. Zavede vás k jeskyni s cennostmi, které nashromáždil ohavný pavouk.
Od pavoučí jeskyně po pláži směrem dolů je maják. Cestou k majáku můžete najít
láhev Serpentwyne. O maják se stará Hans, jenž vám poví o problému, který má
Britannie s novými majáky. Jeho sextant by se vám také mohl hodit. Nedaleko
majáku je kamenný kruh, ve kterém bývala Britainská Moongate. Nyní je však
mimo provoz, ale bude důležitá později. Teď se vydejte směrem nahoru k Shrine
of Compassion. Po cestě potkáte duch vašeho starého přítele Shamina, který vám
vysvětlí jak přišel o tělo. Když se přiblížíte ke kapli, objeví se z ničeho
nic záhadná bouře. Pokud vydržíte, budete moci dojít do kaple a vyslovit
mantru. Potom vás kaple osloví a řekne vám, co musíte udělat, abyste ji
vyčistili. Vašim úkolem je teď najít Glyph a Sigil of Companssion a přinést je
obě do kaple. Pak vyslovíte správnou mantru a kaple bude vyčištěna.
4) Paws
Na cestě do Paws potkáte slepou věštkyni jménem Altara. Vypadá to, že ví
o vaší situaci víc, než vy sami. Rovněž vám také vysvětlí pojem Karma. Dál po
cestě je farma. Ve chvíli, kdy tam dorazíte, bude stodola v plamenech. Uvnitř
je uvězněn malý chlapec. Můžete ho zachránit buďto za pomoci kbelíku vody
a nebo použitím Douse spell. Chlapec vám řekne svůj tragický příběh a poprosí
vás, abyste zachránili jeho matku.
Vraťte se kousek zpět k Britain. V chatrči tu narazíte na šíleného
poustevníka. V rohu chatrče je páka, která odhalí tajný průchod nahoru do hor.
Tam také najdete bandu loupežníků a ženu z farmy. Až bandity zabijete,
promluvte si s ženou a přečtěte si deník, který měl velitel banditů. Za mostem
je loupežnická jeskyně plná pokladů, ale pozor, stráží ji vlci. Jeskyně vede
k jezeru na jakési plošině. Je tu zatopená jeskyně s ještě větším množstvím
zlata. Nedaleko místa, kde jste našli ženu, je páka, která otvírá tajný vchod
dolů. Konečně jste dorazili ke vstupu do Paws. Ten je však strážen obrovským
goblinem, který po vás bude chtít zaplatit za překročení mostu. Naštěstí
matematika není jeho silná stránka, a tak můžete proklouznout, když se bude
snažit napočítat do deseti. Paws samotné je hrozné místo, plné jedovatých
močálů, kde supy a obří krysy čekají na snadnou kořist. Navštivte mlýn
a promluvte s Bellou. Vysvětlí vám, že "záklopka" je rozbitá. Můžete také
zaskočit za Hayley a nešťastným mlynářem z Britaine. Vraťte se do Britaine
a promluvte s Nimrondem o "záklopce". Pak jděte zpět do Paws a v trolí jeskyni
šlohněte "záklopku". Pomocí "záklopky" můžete nyní alespoň opravit přívod
čerstvé vody. Dále můžete též věnovat Hayley láhev Serpentwyne, jestli tedy
náhodou máte nějakou u sebe. Další úsilí, co se týče pomáhání Paws bude muset
počkat. Nejdříve musíte vyčistit kapli. Abyste to mohli provést, potřebujete
navštívit podzemní bludiště Despise.
5) Despise
Na cestě do Despise narazíte na pěkné stavení, které se ukáže být domovem
vašich starých přátel Iola a Gwenna. Promluvte s Gwennem. Nahoře pak najdete
Iolovy luky a jeho hudební pracovnu.
a) První část
Když vstoupíte do Despise otočte se vpravo směrem k normální fontánce a jděte
kolem dvou sudů. Mezi sudy jsou zbraně Wyrmguardů. Na konci chodby zatáhněte
za páku, aby se zvedla padací brána. Hned za ní narazíte na jakousi strážnici.
Můžete zde potkat Felixe a Castra, dva z čtyřčlenné skupiny hledačů pokladu,
kteří byli zajati Wyrmguardem. Seberte klíč z truhly a propusťte vězně. žeknou
vám něco o svém marném hledání Kiran Stone a navíc vám dají pár rad k tomu,
jak najít dva ze čtyř kusů Kiran Stone. Naproti cele jsou zamčené dveře,
abyste je otevřeli, musíte zapálit pochodeň nalevo. Místnost za dveřmi je plná
zničených sloupů. Skočte proti směru hodinových ručiček z nejnižšího sloupu na
centrální sloup a seberte Yellow Kiran Stone. Pak přeskočte přes nejvyšší
sloup a zmáčkněte knoflík, který otevírá východ. Otočte se vpravo a skočte
dolu do jámy před sebou. Teď vlevo a pak vpravo. Přijdete do pokoje s obrazem
a ozdravující fontánou. Pokud se potřebujete ozdravit, udělejte to hned.
Prozkoumejte obraz. Odhalí se vám truhla Wyrmguarda. V ní je to samé brnění,
co nosí Wyrmguardi, a jestliže si ho vezmete, fontána se promění v otrávenou.
Projděte vzdálenými dveřmi. Za rohem doprava a zatáhněte za páku. Otevře se
skrytá chodba, kterou se dostanete do místnosti, která vypadá jako kříženec
mezi chrámem a bazénem. U nejbližší fontány je plný kbelík. Seberte ho
a položte na oltář na opačném konci místnosti. Tím otevřete dveře do druhé
části podzemí.
b) Druhá část
Jděte vpravo, vpravo, vlevo a další vpravo vás zavede na křížení chodeb, kde
obraz skrývá lektvar Infernal Armor. Znovu vpravo a objevíte se v místnosti,
která vypadá jako bývalá tělocvična. Cesta ven je uzavřena padací bránou a za
ní je jáma. Na zdi je zakřivený štít. Dotkněte se ho a tím otevřete tajnou
místnost s ozdravující fontánou a vybavením. Nalevo od brány je jakýsi
výklenek, jděte kus dál a najdete páku, která otvírá východ a zakryje jámu. Po
chvíli najdete mrtvolu jednoho z Felixových a Castrových přátel - Mourdina. Má
u sebe deník a v něm je další nápověda o Kiran Stone. Další pokoj je hnízdem
obřích krys. V hnízdě je klíč ke dveřím ven a v rohu truhla s lučištnickou
výbavou. V následujícím pokoji pak musíte zasáhnout terč nade dveřmi, abyste
mohli pokračovat. Příští místnost je docela pěkná jídelna. Za čalouněním
najdete klíč a nášlapná deska v rohu otvírá tajnou chodbu. Na konci chodby je
pár věcí a truhla, kterou otevřete klíčem, co jste před chvílí sebrali.
V truhle je mapa pokladu a klíč k truhle s pokladem. Navíc je tu také
teleport. Ten vás teleportuje před místnost s bodáky vystupujícími z podlahy.
S trochou pečlivého načasování by se vám mělo podařit přeběhnout přes místnost
do rohu. Zatáhněte za páku, která otvírá další pokoj. Jděte do kruhu a objeví
se Blue Kiran Stone. Seberte ho a teleportujte se zpět do jídelny. V pokoji za
jídelnou zmáčkněte modrý knoflík na vzdálenějším konci. Otevřou se tajné
dveře. Vpravo, vpravo a vlevo vás zavede do laboratoře s množstvím knih
a vybavení. Páka odsune fontánu, čímž se odhalí úzký skrytý prostor. Na konci
je tu tlačítko, které otvírá padací bránu. Za laboratoří je poslední
strážnice. Klíč k dalším dveřím se povaluje v malé kaluži v rohu. Jestli jste
nezatáhli za páku, dávejte pozor, až se budete přibližovat ke dveřím. Je tu
jáma s bodáky, která se dá v přítmí snadno přehlédnout. Pokud spadnete dolu,
můžete vylézt ven, ale očekávejte nějaké to zranění. Jámu je možno přeskočit.
Následující místnost je malý chrám ctnosti. Na nejbližší lavici je klíč
a nějaké Iolovo vybavení. Pokud zapálíte svícen, pestrobarevné ozdravující
paprsky začnou proudit shora. Až budete opouštět chrám, někdo na vás začne
křičet, abyste zatáhli za páku. Jestliže tak učiníte, zachráníte Thadiouse,
jenž je chycen v uzavírající se pasti. Další pokoj je zamčený, ale po stranách
jsou tu jakési výklenky. Jeden s trochu otevřenou bránou, za ní je vidět klíč,
a druhý s podivným zařízením. Stiskněte tlačítko na zadní straně zařízení
a klíč je váš. Vstoupili jste do veliké jeskyně. Jsou tu čtyři podstavce
a kniha na stojanu. Přečtěte knihu. Otevře se vám chodba na vzdálenější
straně. Můžete také položit vaše tři Kiran Stone na podstavce stejné barvy,
nicméně pořád ještě nemáte ten poslední. V další místnosti je vyschlá fontána
a krysa připoutaná k truhle. Zmáčkněte tlačítko na fontáně a zabijte nyní již
odpoutanou krysu. Truhlu otevřete klíčem z chrámu. Potom narazíte na místnost
s jezerem. U vodopádu je pod hladinou páka, která vám otevře přístup k Red
Kiran Stone. Seberte kámen. Pokračujte na vzdálenější straně místnosti. Tam,
kde chodba zahýbá, narazíte na krátký meč. Vejdete do velkého sálu s lávou
a kamenným mostem vedoucím na obrovský sloup. Most stráží Wyrmguard, jenž se
představí jako Ooli. Když ho pak zraníte, ukáže se, že je to váš starý přítel
Iolo. Ušetřete jeho život a vstupte na sloup. Seberte Glyph of Compassion.
Vraťte se do místnosti s podstavci a řádně rozmístěte kameny. Obdržíte Kiran
Shield. Nyní můžete opustit podzemí tou samou cestou, jakou jste přišli. Tedy
kromě toho, že vodní chrám musíte opustit normálními dveřmi. Až budete
opouštět Despise, konečně potkáte tolik proslavenou Raven. Poví vám, že si
přeje, abyste se setkali s jejím šéfem. Ale nejdříve musíte prokázat svoji
identitu pomocí runy (Rune), kterou máte přinést na její loď kotvící
v Britainském přístavu.
6) Britain a Paws
Teď potřebujete Sigil, kterou má prý starosta. Jenže ten odjel do Paws, aby
zachránil svoji nemocnou dceru. V Paws si promluvte se starostou a s bývalým
dobrodruhem, jednonohým Joem. Nejen, že je Maribeth nemocná, ještě byla navíc
unesena gobliny. Jděte do domu na okraji města, zabijte gobliny a osvoboďte
Meribeth. Starosta vám teď rád předá Sigil. Nyní můžete jít do kaple
a vyčistit jí. Pokud se vrátíte do města a promluvíte s mágem Altomarem,
dozvíte se, že kouzla prvního stupně opět pracují. Vyzbrojte se na cestu
a vezměte očištěnou runu k Raven do přístavu. S takto prokázanou identitou vás
nyní dovede do Buccaneer's Den.
7) Buccaneer's Den
Nejdříve pokecejte s Samhaynem, který tvrdí, že vlastní Codex of Ultimate
Wisdom, ale vydá vám ho jen tehdy, pokud zneškodníte jistý sloup. Ten vytváří
vodní víry po celém regionu. Také vám prozradí, že tento sloup se nachází
nedaleko pobřeží ostrova New Magincia. Nejdříve se trochu projděte po okolí.
Nejlepší je vždy začít v hospodě. Promluvte s Bjornem o vodních vírech a o New
Magnicia. Potom pokecejte s kartografem Keaganem, který vám poví, kde leží
ostrov New Magnicia. Bohužel to vypadá, že tunel spojující Buccaneer's Den
a New Magnicia je magicky uzavřen a nikdo nemůže projít bez toho, aby znal
správné heslo. Toto heslo nezná nikdo jiný než vaše nová kamarádka Raven. Než
se vydáte do New Magnicia, je tu ještě pár věcí, které byste měli vyřešit. Za
prvé je zde záležitost s Katie. Tato mladá dívka je neprávem držena otrokářem
Montegou. Pokud navštívíte trh, můžete ji osvobodit. A to dvěma způsoby. Buďto
ji vykoupíte a nebo rovnou na otrokáře zaútočíte. V každém případě pak
promluvte s obchodníkem Herzogem a sežeňte dívce práci. Daleko důležitější je
potom otázka týkající se Silver Serpent. Ten je držen ve veliké jeskyni
nedaleko města. Tu obývá zrádný novic Aria a nepříjemný charakter jménem
Dunston. K hadovi se můžete dostat tím, že střelíte do terče, což rozšíří malý
průchod. Na druhé straně můžete pak ovládat šířku pákou. Zabijte Dunstona
a vezměte mu klíč. Ten pak použijte na pentagram, ve kterém je Silver Serpent
uvězněn. Had se sám teleportuje zpět do Britaine. Bojování si můžete vylepšit
v aréně, ale je to docela drahé. Nějaká Karma se dá nabrat tím, že pomůžete
vězni Linusovi, jenž je surově týrán svými vězniteli. Nad severozápadní
zátokou ostrova je menší pirátská jeskyně. Jděte tam a vystřelte z děla, které
najdete. Takto otevřete jeskyni, která ukrývá jedinečný magický artefakt
- Gauntlets of Fury. Zdá se, že lidé v Buccaneer's Den milují tajné dveře
a místnosti. Jestli si připadáte chudí, klikněte na lebku v obchodě
s vybavením. Toto otevře dveře do skladiště. V kartografově obchodě vám
kormidlo otevře přístup ke schodišti do kartografova pokoje. Na kopci, který
leží jihovýchodně od Samhaynova domu, je díra do země. Vlezte do díry.
V chodbách se tu dá najít něco zlata, diamant a pergamen s Crystal Barrier. Na
jihozápadní části ostrova můžete u pláže najít jeskyni. Uvnitř je Emerald
Lighthouse Gem. Jděte k majáku. Narazíte zde na ducha, který vám za trochu
rumu řekne, kde je potopená loď s pokladem. Nyní se můžete vydat k lodi
a ponořit se pro poklad. Použijte tunel do New Magnicia. Nezapomeňte, že
musíte znát heslo.
8) New Magnicia
Během putování v New Magnicia narazíte na svojí starou přítelkyni - pastýřku
Katrinu. Ta pečuje o své stádečko jako obvykle. Katrina je poslední obyvatel
New Magnicia zůstávající zde, aby se starala o kapli. Kaple je potopená a nedá
se k ní dostat z břehu. Katrina vám pohotově řekne Mantra of Humility
a přizná, že vlastní Sigil. Tu vám však dá pouze tehdy, pokud zbavíte ostrov
supů a vlků, kteří ohrožují její ovce. Abyste se vypořádali s vlky, musíte
najít a zabít jejich hlavní samici. A abyste se zbavili supů, musíte vypálit
jejich hnízdo. Když oba úkoly splníte, Katrina vám vydá Sigil. Jděte k mysu na
severním konci ostrova a objeví se kaple. Meditujte v ní pomocí Mantry. Vodní
vír vás pak vtáhne do podvodního města Gargoylů - Ambrosie.
9) Ambrosia
Až zkusíte nahodit sochu královny, zjistíte, že Wislem se tragicky přepočítal.
Socha zničí dóm a Ambrosii zbývají hodiny života. Tímto jste naplnili věštbu
o zničení Gargoylů. Když se vrátíte do dílny, najdete umírajícího a litujícího
Wislema. Ten vám dá krystal, který můžete použít v dílně a získat kostku,
která otvírá královniny dveře. Pokud se vám podaří dostat alespoň jedno
královnino vejce z města a předat ho Vasagralovi, zachráníte Gargoylí rasu
před zánikem. Z vejce se totiž vylíhne nová královna. Pomocí kostky se tedy
dostanete do sálu s Gargoylí královnou. Tu však budete muset zabít.
Důležitější je přece jenom zachránit celou rasu. Teleport ven prý funguje
pouze s živou Gargoylou. Naštěstí životaschopné vejce samo představuje
Gargoylu, takže se můžete teleportovat z královnina sálu do podzemních chodeb
nazývaných Hythloth.
10) Hythloth
Hythloth vypadá jak stoka, ale v podstatě je to třídimenzionální bludiště.
Abyste získali Glyph of Humility, musíte nalézt tři různobarevné sochy
a umístit je na podstavce stejných barev. Hytloth také ukrývá jedinečné Swamp
Boots, které vám umožňují procházet nezraněni močály. Potvory se tu budou
většinou objevovat, když dosáhnete něčeho důležitého. V Hythlothu též narazíte
na pavoučí sítě. Dvakrát Ignite nebo pár seknutí mečem se však většinou
postará o ty, co vám budou stát v cestě. Potom, co jste se teleportovali do
Hythlothu, jděte ke vzdálenému konci tunelu. Na podstavci tam najdete sochu.
Vydejte se po schodech nahoru do chodeb a na první křižovatce vpravo.
V pokoji, do kterého vstoupíte, je kousek nad hladinou ovládací kolo. Zbavte
se pavoučí sítě a otočte s ním. Uvidíte výtahovou páku. V místnosti je také
žlutohnědá cihla. Zatlačte na ní, abyste otevřeli další chodbu. Jděte na konec
chodby a z truhly vezměte zelenou sošku. Vraťte se na křižovatku a vydejte se
přímo. V chodbičce nalevo je zlatý prsten, který stojí víc než sto zlatých.
Jděte vpravo, pak vlevo a ocitnete se v hlavní výtahové místnosti. V rohu je
truhla, v níž se nachází Swamp Boots a pár dalších věcí. Směrem ke středu
pokoje je výtah, jenž vás zaveze do pokoje nahoře. Zde najdete žlutý podstavec
a páku, která otvírá padací dveře. Vraťte se na křižovatku a jděte na sever.
Projděte kolem otevřených padacích dveří a na křižovatce se dejte vlevo. Potom
vpravo a dorazíte k nádrži. Skočte do ní a doplavte si pro zelenou sošku.
Vedle sochy je ovladač zvedající úroveň hladiny, takže můžete z nádrže vylézt.
Zpět na druhou křižovatku a pokračujte do veliké místnosti. Jakmile do ní
vstoupíte, oboje dveře se zavřou. Až seberete kalhoty z roštu, stěny se začnou
přibližovat. Dojděte ke vzdálenější bráně. Ta se v poslední chvíli otevře.
Jděte na křižovatce doprava a pak chodbou do malého pokoje. Zbavte se sítě
a pod vodou najdete ovladač k bráně do dalšího místnosti. Jděte zpátky na
křižovatku a pak doprava. Dostanete se do veliké místnosti, kde čtvercové
sloupy přemosťují díru pod vámi. Přes sloupy se dostanete k zelenému
podstavci. Dávejte pozor, protože sloupy se začnou zvedat a klesat, jakmile na
ně vstoupíte. Poněvadž kolem podstavce není zrovna moc místa, položit na něj
sošku nebude jednoduché. Napravo je pak ovladač otvírající padací dveře
a ovladač vlevo vám otevře cestu k troše věcí. Až opustíte místnost, dejte se
vpravo a seberte modrou sošku z truhly. Nyní se vraťte na druhou křižovatku
a jděte vpravo nahoru chodbou k červenému podstavci. Položte na něj sošku.
Pokračujte na vzdálenější straně místnosti a na křižovatce vpravo. Dostanete
se do velikého pokoje s ovladačem hladiny vody hned u vstupu. Snižte hladinu
a seberte žlutou sošku.
Na křižovatce teď použijte druhou cestu. Projdete kolem Binding Circle nalevo
a napravo bude modrý podstavec. Umístěte sošku a pokračujte dál chodbou. Za
rohem se dejte doprava. Dojdete do místnosti, ve které je základna Guardianova
sloupu. Vodě se zde zcela vyhnout nemůžete, ale můžete skočit nejdále, jak jen
to bude možné, a pak doplavat k plošince. Tři taková opakování vás dostanou ke
sloupu. Na druhé straně sloupu je vchod dovnitř. Tady spočívá Glyph of
Humility. Vezměte jí a jděte zpět až do hlavního výtahového místnosti. Vyjeďte
nahoru a položte sošku na podstavec. Otevře se vám padací brána nedaleko. Nyní
můžete projít přes průhledné tunely až k pravoúhlé cestě. Vydejte se doprava.
Na konci uvidíte za sklem klíč. Obejděte sklo a seberte klíč, kterým otevřete
truhlu v centrální místnosti. Nyní můžete použít mechanismus k vyzvednutí
brány, jež vám blokuje cestu na sever. Na první křižovatce doprava
k teleportu. Zbytek Hythloth tvoří ještě pracnější úkol, jehož jádrem je
umístění dalších sošek na další podstavce. Pak si ještě musíte pohrát
s ovladači zapínajícími světla a podobně. Jsou tu také vystavěny teleporty
spojující oba konce zbytku Hythlothu. Můžete se to tu pokusit prozkoumat, ale
budete odměněni pouze trochou zlata a pocitem, že jste byli všude. Místo toho
vstupte do teleportu a vydejte se chodbou vlevo (na jih). Pak vpravo, vyplavte
ven a nahoru k Shrine of Humility.
11) New Magnicia a Buccaneer's Den
Nyní potom všem jste konečně připraveni vyčistit Shrine of Humility. Pokud se
zastavíte u Katriny, zjistíte, že její postoj vůči vám se poněkud změnil.
Zřejmě znečištění kaple zahalovalo její smysly. Když se vrátíte do
Buccaneer's Den vyžádat si Codex, jste místo toho přepadeni Blackthornem
a zavezeni do podzemního bludiště nazývaného Deceit.
12) Deceit
Do Deceit jste odvlečeni potom, co jste vyčistili Shrine of Humility
a promluvili s Samhaynem. Začínáte tu bez vybavení, takže sehnat nějaké zbraně
a brnění je priorita.
a) První část
Probudíte se ve své cele zcela bez vybavení. V místnosti jsou tajné dveře a za
nimi pavouk. Dotkněte se ho a stanete se nehmotnými. Nyní můžete procházet
skrz překážky, ale nemůžete sbírat věci. Projděte dveřmi a stlačte knoflík,
který dveře otevře. Vraťte se a znovu se dotkněte pavouka. To vás zase
zhmotní. Vyjděte z místnosti a seberte klíč a vak. Opět se odhmotněte.
Odemkněte klíčem dveře a projděte padací bránou. Otevřete bránu. Znovu zajděte
k pavoukovi a zhmotněte se. Vraťte se a použijte skrytou chodbu vedoucí do
malého pokoje. Dotkněte se té podivné věci a objeví se koule. Jděte ke
vzdáleným dveřím a až bude v místnosti zelené světlo, můžete je otevřít.
Pokračujte chodbou a na křižovatce vpravo. Na konci chodby je místnost s věcmi
a kostlivcem. Až ho odstraníte, seberte si jeho šavli. Zpátky na křižovatku
a do místnosti naplněné lávou. Bezpečně můžete projít po třpytící se modré
záři až na plošinku. Knoflík nalevo vám odhalí výtah a ten vás pak dostane na
plošinku ve vzdáleném rohu. Musíte zmáčknout správný knoflík, abyste získali
cestu na další plošinku a odhalili mramorovou tvář. Jděte na plošinku
a stlačte knoflík, tím dostanete výtah nazpátek. Teď tlačítko napravo a do
výtahu. Ten vás zaveze na další plošinku. Zaměřujte sochu,dokud nebude naproti
tváři. A pak palte modré koule dokud nezasáhnete tvář. To odstraní překážku,
která je kolem centrální plošiny. Zasáhněte tvář s modrou koulí a můžete sjet
výtahem zpátky na plošinu. Stiskněte znovu tlačítko vlevo a výtahem se vydejte
na plošinu ve vzdáleném rohu. Z další plošiny výtahem zpátky. Až budete
projíždět kolem centrální plošiny, použijte knoflík a výtah se zastaví.
Vylezte na centrální plošinu a do teleportu.
b) Druhá část
V celé této části vám krystalové koule budou dávat tipy poté, co se jich
dotknete. Jděte po cestě až k pravému konci. Jakmile symbol zmizí, stiskněte
tlačítko. Kamenný padací most doplní cestu nalevo. Mačkejte knoflíky (levý,
pravý, horní, dolní) a tímto upravte mramorovou tvář, aby byla naproti sochy
na druhé straně. Devět vpravo a devět vlevo by to mělo vyřešit. Jděte po cestě
a narazíte na dvě extra střílející sochy. Abyste se vyhnuli jejich střelbě,
musíte jít nejdříve po levé straně a ve správnou chvíli se pak přemístit
napravo. Takto prokličkujte rychle až na konec. Projděte kolem střílejících
soch. Zde se pak dotkněte veliké sochy, což vstřelí modré koule směrem
k tváři. Pokud je dobře zaměřeno, objeví se výtah. Jestli ne, musíte celý
proces opakovat. Vraťte se kolem střílejících soch a do výtahu. Ten vás zaveze
k teleportu. Přemístěte se teleportem a seskočte dolů z plošinky. Zabijte
pavouka a seberte luk, co se objevil. Pokud nemáte šípy, dotkněte se sochy.
Pohled do zrcadla kousek od luku vás ozdraví a pohled do druhého zrcadla vás
odmění fireballem. Střelte do zlaté tváře a objeví se schody k plošince. Na
vrcholu druhé plošinky je nášlapná deska, která odhalí zlatou tvář. Střelte do
ní a získáte cestu nad teleportem. Přemístěte se a pak výtahem zpátky nahoru.
Jděte kus po pravé cestě. Až budete naproti zlaté tváři, střelte do ní. Tím
získáte most. Přeskočte na něj a na vzdáleném konci ovladačem snižte úroveň
lávy. Odhalí se vám několik nových míst, kde bude teď možno chodit. Vraťte se
na pravou cestu a skočte dolů na kameny. Dojděte k výklenku a pak teleportem
do dalších nezmapovaných prostor. Truhly jsou pasti, takže je nechte na
pokoji. Postavte se na koberec a střelte pohybující se zlatou tvář. Seberte
modrou kouli a znovu se teleportujte. Snížená hladina lávy vám odhalila
několik obelisků. Když se některého dotknete, láva zmizí asi na patnáct sekund
úplně. Přejděte přes kameny k obelisku a dotkněte se ho. Teď rychle otevřete
truhlu a seberte červenou kouli. Zpět do bezpečí. Probojujte se k držáku
a položte na něj jednu z koulí. Pak šáhněte na obelisk a běžte přes cestu.
Výtahem nahoru a položte druhou kouli na další držák. Jděte k výtahu a potom
vyjeďte k teleportu. Skočte do teleportu. Připravte si luk a stiskněte
tlačítko. Zlatá tvář se objeví na jedné ze zdí. Máte asi pět sekund na to,
abyste ji zasáhli. Jakmile ji střelíte, objeví se další. Střílejte co
nejrychleji, máte vždy jen pár sekund. Když jste střelili čtrnáct, objeví se
patnáctý terč u podstavce. Ale tentokrát šedivý, takže si ho jen tak
nevšimnete. Dostaňte ho a objeví se zelená koule. Seberte ji a teleportujte se
zpět. Klikněte na obelisk a běžte k držáku. Udělejte, co máte udělat
a stiskněte další obelisk. Běžte k cestě a následující obelisk by vás měl
dostat až k teleportu. Přemístěte se do posledního pokoje. Potom, co zmáčknete
knoflík, objeví se další zlaté tváře. Opět máte vždy jen pár sekund. První je
nad truhlou, druhá u teleportu a třetí u pochodně. Popadněte dech a žlutou
kouli. Spolu s ní také Full Healing scroll z truhly a kladivo, pokud tedy
o něj máte zájem. Teleportujte se zpět. Umístěte poslední kouli na poslední
držák. Pokaždé, když jste umístili jednu z koulí, cesta se prodloužila a nyní
bude již kompletní. Klikněte na obelisk a doběhněte k výklenku. Použijte výtah
a dojděte do teleportu s pentagramem. Ocitáte se v centru Deceit. Potkáte tu
Wyrmguarda Hairam. Zabijte jeho psíka. Hairam pak vytvoří dva své duplikáty.
Snadno se dají rozeznat, protože jsou ozbrojeni. Zabijte alespoň jednoho
z nich a objeví se výtah. Vjeďte na sloup a seberete Glyph of Honesty. Teď
zpátky do teleportu. Nacházíte se první části Deceit. Tlačítko odstraní
sutiny, které vás oddělují od zbytku dungeonu. Východ je však stejně na druhé
straně. Potom, co vyjdete ven, ocitnete se na malém severním ostrově jménem
Moonglow.
13) Moonglow
Před Deceite najdete vzkaz od Raven, který říká, že se vás snažila najít
v podzemí. Poté budete osloveni rozhořčeným a ozbrojeným chlapíkem, který
tvrdí, že jste ukradli jeho rodinnou dýku. Jakmile ho uklidníte, vypadne
z něj, že se jmenuje Duncan, a to, že jste odpovědni za krádež, mu řekl jeden
kouzelník v Moonglow.
V Moonglow se budete muset několikrát setkat s hlavním mágem Tydusem. Tydus
kontroluje přístup k věštírně (Oracle) a vy si musíte s věštírnou nejdříve
promluvit, než budete moci vyčistit kapli. Tydus chce za vstup do věštírny
hůl, která je podle něj v jeskyni na jihu ostrova. To se však ukáže být
falešnou stopou. V jeskyni však můžete najít něco peněz a nedaleko je
ztroskotaná loď s magickým artefaktem nazývaným Arms of Magi. Když se vrátíte,
Tydus vám doporučí jinou jeskyni, tentokrát na severu ostrova. Jeskyni stráží
démon jménem Randolas. Toto stvoření prohlašuje, že vás sem Tyrus poslal jen
proto, aby se vás zbavil. Randolas vám dá velmi podezřelý návrh. Jestliže
odložíte všechny své zbraně a vstoupíte dovnitř, věnuje vám Heartstone, což mu
dovolí zmizet. Na oplátku vám nic neudělá a vám zůstane Tydusův Heartstone
- zdroj jeho síly. Překvapivě Randolasův obchod není podvod a vyhnete se tím
beznadějnému boji. Když vrátíte Duncanovi jeho ztracenou dýku, nabídne vám
trénink. Při putování v Moonglow vás otravné dítě poprosí, abyste ochránili
nejdříve jeho matku a potom otce před nebezpečím. Oboje prosby se ukážou být
jen špatným vtipem, ale přesto se toho drzouna držte. Jeho třetí prosba vás
totiž zavede k jeho otci, učenci jménem Joshua. Joshuův ztracený deník vrhne
trochu světla na váš quest. Deník najdete v chatrči nedaleko majáku. Pomocí
Heartstonu můžete Tyruse donutit, aby vás pustil do věštírny. Odhalí vám
Lycaeum a vzducholoď, která vás dopraví ke zbytkům Lycaea. Tady promluvte
s věštírnou a v noci se podívejte dalekohledem. Takto získáte Mantra. Teď už
potřebujete jenom Sigil, abyste mohli dovršit další část questu. Žena jménem
Batista tvrdí, že Sigil můžete mít, pokud jí donesete magický štít. Ten byl
naposled spatřen u vaší staré přítelkyně Mariah. V domě Mariah najdete štít ve
sklepě, a pokud vyřešíte hádanku, je váš. Musíte umístit sudy na nášlapné
desky ve skrytých postranních místnostech. Nyní si můžete vzít štít. Jestliže
jste Mariah nezabili při vašem posledním setkání, bude tu, aby vás pozdravila.
Nemá žádné námitky proti tomu, abyste si vzali štít, a ráda vás naučí opravdu
užitečný rituál Restoration. Vyměňte štít za Sigil. A nyní můžete vyčistit
kapli. Jakmile je vyčištěna, Raven na vás bude čekat v přístavu. Vrátí vám
batoh a nabídne mír. Odpusťte jí hned na místě, zvýší vám to Karmu.
14) Minoc a Cove
V Cove jde všem jenom o peníze. Chlapík jménem Algar vám odpoví na vaše
otázky, jen když mu zaplatíte dvacet zlaťáků za každou odpověď. Strážní
u dveří "velkého vůdce", jehož jméno je Raxos, vás pustí dovnitř, pouze pokud
je podplatíte. Podobné je to tu se všemi obchodníky a dokonce i žebráci jsou
pěkně lakomí. Pokud Raxose vyprovokujete a on na vás zaútočí, můžete ho zabít
a sebrat mu klíč k cele, ve které najdete Nico. Potom, co ji propustíte, vám
dá předmět zvaný Orb of Moons a naučí vás rituál návratu. Pomocí těchto dvou
věcí pak budete schopni vyvolat Moongate, kterou se budete moci přemisťovat
mezi městy s již vyčištěnou kaplí. Jedna z budov v Cove je opuštěná a jestliže
do ní vejdete po setmění, potkáte ducha malé holčičky jménem Dayla. Její duše
bude moci odpočívat, pokud jí vrátíte ztracenou panenku. Tu najdete pod
vodopádem nedaleko Minocu. Tento čin vám zlepší Karmu. Za Dayliným domem je
krypta, která chrlí naštvané duchy. Kryptu můžete uzavřít tím, že vrátíte
duchům jejich klenoty. První z nich je nefritový náramek z jeskyně zbojníků
mezi Britaine a Paws. A nefritový náhrdelník můžete najít pod podlahou
v Raxosově domě. První věc, co uvidíte v cikánském táboře v Minocu, je
Blackthorn vyslovujícího kletbu. žekl cikánům, že kdokoliv z nich vám pomůže,
zhyne v plamenech. Potom se s nimi bude opravdu těžko spolupracovat.
Blackthorn navíc zmizí dřív, než ho stačíte konfrontovat. Nicméně velitel
cikánů souhlasí s tím, že zváží, jestli vám pomůže. Ale to jen v případě, že
mu přinesete Blackrock Crystal Ball ze zakletého dolu jménem Covetous. Stará
moudrá cikánka Morganna vám navíc dá Mantra of Sacrafice a informace o Codexu.
Potom je však spálena Blackthornovou kletbou.
15) Covetous
V Covetous se budete muset probojovat přes množství zrádných chodeb a uklidnit
několik nepokojných duchů. V celém dole je poházeno docela dost diamantů
a také se zde dá najít trocha černého kamene. Můžete se sem klidně vrátit,
pokud vám něco z toho později dojde. Kromě toho je tu také hodně prostorných
místností a víc než dost nemrtvých. Žádná z vaší magie zde nebude fungovat.
Pokud na koleji narazíte na těžební vozík, můžete ho posouvat na krátké
vzdálenosti. V Covetous je několik fialových bazénků. Jestliže do nějakého
z nich vhodíte kus černého kamene, obdržíte nějakou radu k úkolům, které zde
musíte splnit.
a) První patro
Jděte po kolejích dokud nedorazíte do první jeskyně. V další jeskyni pak
najdete válečné kladivo. Když se pokusíte použít výtah, zjistíte, že chybí
převodové kolo. To najdete mezi kamením ještě spolu s několika jinými věcmi.
Vezměte převodové kolo k výtahovému mechanismu. Než ho však namontujete,
vypněte ovladačem vodu. Umístěte kolo na hřídel a zapněte znovu vodu.
Pokračujte od mechanismu po kolejích směrem k výtahu samotnému. Zde se však
nejdříve budete muset vypořádat s přízrakem jménem Lothar. Jeho úkolem je
hlídat přístup do další části Covetous a může být poražen jen pomocí meče
zvaného Gringolet. Ten se nachází na břehu podzemní řeky nedaleko Minoc.
Poněvadž Lothar sám chce zmizet, všechny tyto informace vám prozradí. Avšak
během souboje bude bojovat naplno. Jestliže meč tedy dosud nemáte, musíte se
pro něj nejdříve vydat, abyste mohli pokračovat dál. Jakmile Lothar padne,
seberte jeho klíč a otevřete truhlu u výtahu. Tlačítko v truhle odstraní
překážku mezi prvním a druhým patrem. Nyní sjeďte výtahem do druhého patra
(nikam jinam zatím nemáte přístup).
b) Druhé patro
Jděte po kolejích až k vozíku. Roztlačte vozík. Ten pak prorazí dřevěnou
barikádu, která vám brání v cestě. Vskočte do dalšího vozíku a přejeďte s ním
přes propast. Pak dojděte k otevřené bědně s klíčem, jenž odstraní zábranu
mezi druhým a třetím podlažím. Přešplhejte po kamenech zpátky. Ve výklenku je
tu lebka, která patří duchovi jménem Skully. Promluvte s ním, pak seberte
lebku a vraťte se k výtahu. Odemkněte bariéru a vydejte se do třetího podlaží.
c) Třetí patro
Pokud se budete pohybovat po kolejích, spustíte zemětřesení, které vás shodí
dolů do jámy mezi kostlivce. Takže radši lezte po kamenech, které jsou po obou
stranách. Sledujte koleje až k místu, kde mizí pod haldou suti. Ve výklenku tu
najdete Helm of Radiance. Ta vám bude osvětlovat cestu pokaždé, když si jí
nasadíte. Vyhledejte chodbu do další jeskyně a pak další chodbu do následující
jeskyně. Dál už se jít nedá. Malá chodba vede do jeskyně plné hrobů. Ve
výklenku na druhém konci najdete Skullyho hrob. Umístěte lebku do hrobu
a seberte klíč, který se objeví. Vraťte se k výtahu a odemkněte si přístup do
dalšího patra.
d) Čtvrté patro
Jak se dalo čekat, poslední patro je plné vody. Za výtahem je spirálovitý
tunel plný přízraků a zlata. Potom máte dvě možnosti. Buďto jednoduší cestu
podél kolejí bez věcí a nebo těžší s trochou zlata. Tak jako tak nakonec
dojdete do jeskyně, ve které narazíte na Wyrmguardku Ailuj. Až se přes ní
dostanete, potopte se a doplavte k vchodu sloupu. Uvnitř najdete Glyph of
Sacrafice. Vozík s černým kamenem na konci tunelu si zaslouží speciální
pozornost. Pokaždé, když se sem vrátíte, bude zásoba uvnitř znovu doplněna.
Vydejte se úzkou chodbou západně. Cesta na vzdálenější straně jeskyně je
zablokovaná. Nějaký hodný člověk zde však již připravil sudy s prachem.
Vyhoďte je tedy do vzduchu. V další jeskyni je další propast a nejjednodušší
je ji obejít u vzdáleného konce jeskyně. Otevřete dveře a vydejte se krátkou
chodbou směrem dolů. Zatočte vlevo a narazíte na magickou zábranu. Bohužel
budete muset obětovat Gringolet, abyste mohli pokračovat dál. Položte meč na
pentagram a zábrana zmizí. Nyní musíte zničit Kheleretha. Až se s ním
vypořádáte, objeví se na pentagramu křišťálová koule. Dotkněte se jí. Otevřely
se vám tajné dveře. Na konci chodby pak najdete Blackrock Crystal Ball
a nějaké věci. Jakmile máte Blackrock Crystal Ball, můžete odsud vypadnout.
Delší cesta ven je ta, kterou jste sem přišli. Kratší cestou je chodba vedoucí
ze závěrečného koridoru. Soudek s prachem vám otevře cestu, která vás zavede
k pobřeží Minoc.
16) Minoc a Cove
Když ukážete Laszlovi Blackrock Crystal Ball, uvědomí si, že je to jeho osud
obětovat se, aby vám pomohl a osvobodil své lidi od Blackthornovi kletby. Dá
vám klíč od svého vozu a pak zemře strašlivou smrtí. Jeho oběť však nebyla
zbytečná, neboť v jeho voze najdete Sigil, která vám umožní vyčistit kapli.
Kromě toho se zde také nachází Blue Codex Lens, jenž tvoří jednu polovinu
sestavy, která vám umožní číst Codex. Nyní se můžete vrátit do přístavu
a promluvit s Raven.
17) Yew
Ravenina loď vás nemůže zavést přímo do Yew, takže se radši vydejte pěšky.
Pokud se zastavíte u lorda Britishe až budete procházet městem, ukáže vám
zkratku. Jde o průchod mezi gobliními jeskyněmi, který byl magicky uzavřen.
Lord British ho pro vás znovu otevře. Až dorazíte do Yew, uvidíte, že
spravedlnost tu pracuje na plné obrátky. Nešťastný barman je odsouzen za to,
že dovolil, aby se jeden z jeho zákazníků opil. Další případ je ještě
zajímavější a určitě upoutá vaši pozornost - pirátské děvče je vyslýcháno
kvůli vraždě. Je jasné, že jde o Raven. Ta však není souzena pro vraždu, ale
kvůli genocidě. Je obviněna ze zničení Ambrosie a tím přivedení rasy gargoylů
na pokraj zániku. Žalobcem je samotný Vasagrelem, vypovězený král gargoylů,
kterého jste potkali na začátku. Raven je shledána vinnou a teleportována do
Wrong, kde očekává vykonání rozsudku. Celý proces sleduje bezkřídlý gargoyl
jménem Desbet, jenž je Vasagrelovým sluhou. Pokud mu povíte celý příběh
a ukážete královnino vejce, které jste zachránili v Ambrosii, uvědomí si, že
Raven je nevinná, a ujedná vaše setkání se Vasagrelem. Čekání na schůzku si
můžete zkrátit tím, že zaskočíte do Library of Justice a naučíte se Mantra.
Když se s Vasagralem setkáte, je docela naštvaný a touží po pomstě. Avšak
pohled na královnino vejce ho uklidní a nakonec dokonce přizná, že to byla
jeho hrdost, jenž zahubila jeho lid. Nyní se odhodlá chránit novou královnu
a vybudovat nový národ. Jako omluvu vám věnuje Red Codex Lens a přislíbí, že
vám pomůže zachránit Raven a vyčistit kapli. žekne vám, abyste se s ním
setkali později nedaleko Wrong, a že vám ukáže tajný vchod. Než se však vydáte
do Wrong, vyhledejte strážce Sigil, o kterém byla řeč v Book of Justice. Ukáže
se, že jde o starého upovídaného ptáka, jménem Eustus. Dá vám Sigil, pokud
správně odpovíte na jeho tři otázky týkající se původu spravedlnosti. Až
otázky vyřešíte, jděte za Vasagrelem směrem k Wrong. Ten vám pak ukáže, kde
hledat tajný podvodní vchod.
KONEC.