1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Two Worlds
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Two Worlds - návod

Se svolením Gry-OnLine.pl do češtiny přeložil a doplnil:

Karásek Jirka "Karas" (Jirka.Karasek@email.cz)



A. Úvod


Vítejte do hry Two Worlds! Pro začátek několik informací, které jsem pro vás připravil:


- Two Worlds je cRPG. To znamená, že tu není žádné "lehké" ani "obtížné". Vše záleží na tom, jak dobře je vybavena a vytrénována vaše postava. Je tu mnoho prostoru k volnému pohybu, takže pokud zjistíte, že na nějaký úkol nemáte, nechte ho být a vraťte se k němu později.

- Průvodce je rozdělen do dvou základních sekcí: Zkažená krev (což je hlavní úkol) a ostatní geograficky rozdělené pod-úkoly.

- Průvodce byl psán podle verze 1.2, ale protože hra obsahovala několik bugů, některé úkoly jsou popsány podle verze 1.4 Pokud však narazíte na nějaký zásadní rozdíl, napište mi, abysme dali dohromady kompletního správného průvodce.

- Úkoly jsou v deníku rozděleny podle místa, kde byly zadány nebo ke kterému patří.

- Protože mám češtinu rád, tak jsem si dovolil mnohá místa přeložit do rodného jazyka. I některá jména, která stála za to jsem přeložil avšak abyste netápali, v závorce jsem ponechal originální jméno.


B. Mapa Thomorinu


Na mapě nenaleznete všechna zajímavá místa, ale jsou v ní zakreslena všechna místa, kde se plní úkoly. Všech 22 míst můžete postupem času najít ve svém zápisníku (tzv. žurnálu).



1 Komorin (vesnice)

2 Severní hranice

3 Základna

4 Covengor (vesnice)

5 Rovant (vesnice)

6 Zájezdní hostinec u Tharbakinu

7 Tharbakin

8 Tábor Karga

9 Vykopávky

10 Zapomenutá vesnice

11 Čtyři kameny (vesnice)

12 Větrolamy (vesnice)

13 Clovelly

14 Cathalon

15 Východní vojenský tábor

16 Západní tábor

17 Qudinar

18 Poušť Drak’ar

19 Enkláva

20 Gor Gammar

21 Ashos

22 Oswaroth


B. Učitelé


Tento seznam neobsahuje možná všechny dostupné učitele ve hře, ale snažil jsem se sepsat alespoň jednoho ke každé schopnosti. V podstatě nejlepší místa kde se něco naučit jsou ve městech a to hlavně v těch velkých - Tharbakin, Cathalon a Qudinar. Někteří z vás mohou mít problém nalézt učitele nekromancie. Od verze 1.3 byl bug s učitelem v Rovantu opraven a nyní je ho už vidět.

Alchymie

Rovant, Qudinar, Enclave

Finta

Cathalon

Kamenná kůže

Rovant, Qudinar, Enclave

Loupení

Komorin

Magie vody

Tharbakin, Cathalon, Qudinar

Magie země

Tharbakin, Cathalon, Qudinar

Rychlé tasení luku

Komorin

Přetahování luku

Komorin

Nekromancie

Rovant, Qudinar, Enclave

Omráčení

Základna

Pálení pochodní

Cathalon

Oslepující šíp

Cathalon

Sražení k zemi

Základna

Probodnutí

Cathalon

Odzbrojující šíp

Cathalon

Rovnováha

Základna

Běsnění

Základna

Dvě zbraně

Základna

Více šípů naráz

Cathalon

Shození z koně

Základna

Odštítění

Cathalon

Podříznutí

Komorin

Smrtonosná pirueta

Základna

Zlomení zbraně

Cathalon

Zkažená krev (Hlavní úkol )

Do temnoty


Dobrodružství začíná formou výuky. Řiďte se pokyny na obrazovce, abyste se naučili jak chodit, zacházet se zbraní, používat věci a mluvit na lidi okolo. Taste zbraň (standardně [F]) a otevřete si bránu (standardně mezerník). Zabte dva Gromy sedící u ohně. Oberte je o vše, posbírejte všechny věci ze země a z truhel a vraťte se ke svému příteli. Během toho postoupíte na 2. úroveň a v listě hrdiny (standardně [F1]) si je připište ke schopnostem (boj z koně, páčení zámků, plížení, ...) a k parametrům (síla, obratnost, vitalita čili zdraví, mana čili kouzlení, ...). Vždy po přeskočení na další úroveň získáte 5 bodů na parametry a 1 bod na dovednosti. Dobře si rozmyslete jejich využití. Někdy však obdržíte jen samotný bod dovednosti.


B.1 Meč k najmutí, duše k najmutí


Opusťte kryptu a promluvte si s Tagem. Jděte na jih do vesnice Komorin.


Tip: vlci a divočáci jsou v severních částech světa běžní. S několika se můžete potkat a získat tak snadno několik bodů zkušenosti, díky kterým postoupíte na další úrovně. Dávejte si však pozor na medvědy, chvilku to potrvá, než se jim bude moci v klidu postavit ;).


B.2 Mdlé světlo


Až budete v Komorinu, projděte jím směrem na jih a promluvte si s Gandoharem. Řekne vám, že v Kozí jeskyni na vás čeká jeho pán. Zaznačí vám ji na mapě jako aktivní podzemní úkol.


B.3 Hrozivá zpráva


Když dorazíte ke Kozí jeskyni, potkáte se tam s Reistem Tungardem. Promluvte si s ním. Po chvilce zmizí.


B.4 Žádný důvod k vyjednávání


Vyjděte z jeskyně a promluvte si s Gandoharem. Po tomto dlouhém rozhovoru budete posláni k Nodu - místu, kde se telepaticky můžete spojit se svou sestrou.


B.5 Prasklina ve skle


Nod je blízko starověkých rozvalin. Lze tu splnit i úkol pro Ferida Redismose z Komorinu. Celé toto místo je zaznačeno ve vaší mapě. Promluvte si s Kirou a vraťte se za Gandoharem.


B.6 Dvojčata


Promluvte si s Gandoharem.


B.7 Eso v rukávu


Promluvte si s Reistem ještě jednou (je v Kozí jeskyni).


B.8 Vysoké sázky


Promluvte si s Gandoharem. Od něj se dozvíte, co musíte všechno udělat, co kde získat. Toto je konec úvodu. S těmito darebáky se znova potkáte až na konci hry.


B.9 Rozmluva s Kirou v druhém Nodu


Prostě běžte ke druhému Nodu, který máte vyznačený na mapě. Je dobré to udělat brzo, protože obdržíte mnoho bodů zkušenosti a ta není nikdy na škodu.


B.10 Rámeček relikvie


Rám relikvie je v táboře klanu Karga, který se nachází v severo západním rohu Thomorinu. Abyste jej získali, je dobré mít za sebou několik úspěšných úkolů pro klan Karga (kapitola "Tábor Karga") nebo pro Skeldenovce (kapitola "Vykopávky").


B.11 Co ví Ho?


Ten je naznačen ve vaší mapě. Řekne vám, že relikvie, kterou hledáte je rozdělena na čtyři části, které musíte získat.


B.12 Budoucnost a minulost


Tento úkol je pouze o dosažení třetího Nodu a rozmluvě s Kirou. Po cestě budete muset projít přes hordy skřetů a jiných nepřátel, takže nebuďte ukvapení a dobře se na cestu připravte.


B.13 Kámen země


Abyste jej získali, musíte splnit všechny úkoly z kapitoly "Větrolamská vesnice" označené hvězdičkou (*). Nebo postupujte podle pokynů od Mayora Gordara.


B.14 Kámen vzduchu


Abyste získali tento kámen, musíte splnit všechny (*) úkoly z kapitoly "Drak'arská poušť".


B.15 Kámen ohně


Abyste jej získali, musíte splnit všechny (*) úkoly z kapitoly "Gor Gammar".


B.16 Kámen vody


Abyste získali tento kámen, musíte splnit všechny (*) úkoly z kapitoly „Ashos“.


B.17 Relikvie


Až budete mít všechny kameny a rámeček, můžete konečně navštívit Gandohara čekajícího na vás před branami Qudinaru.


Tip: Od teď už to půjde velmi rychle a už je blízko konec hry, takže si splňte nejdřív všechny pod-úkoly.


B.18 Rozpor


Musíte zabít jednoho z nekromantů, kteří tvoří obrovský pentagram na obloze. Teleportujte se blízko jedné z Černých věží (teď již víte nač jsou). Nezabývejte se menšími potvorami okolo a vyběhněte po schodech nahoru a stoupněte si na značku, abyste se teleportovali na vrchol věže. Poté zneškodněte člověka, kterého tam najdete. Nyní se můžete teleportovat do Města nemrtvých.


B.19 Záchrana Kiry


Vydejte se do Oswarothu - opuštěného města na jihu. Projděte ulicemi dokud nepotkáte Reista. Ten se změní na velkého démona. Vypadá nebezpečně, ale ve skutečnosti není takovou hrozbou, jak se zdá. Poražte ho a projděte branami. Nyní si určitě uložte hru, protože brzy se budete muset rozhodnout, jaký konec hry uvidíte. Až dorazíte do posledního sálu, setkáte se s Gandoharem, který začne mluvit svým superzlosynovským hlasem. Nyní si musíte vybrat, zda na něj zaútočíte nebo se k němu přidáte. Překvapivě, pokud se k němu přidáte, hra skončí trochu tužší bitvou mezi vámi a paladiny, kteří nejsou moc nadšení z vaší spolupráce s Gandoharem.


C. Vesnice Komorin



C.1 Utrápený chovatel koní


Úkol od: Lucius Darx


Lucius Darx je členem Bratrstva - spolku bojovníků v Thomorinu. Zeptá se vás, zda-li byste si nemohli promluvit s Vesitem Delurnou, chovatelem koní.


C.2 Vyděrači


Úkol od: Vesit Delurna

Pověst: Bratrstvo


Chovatel koní jménem Vesit Delurna po vás chce, abyste ho zabili skupiny banditů, kteří se usídlili v jeskyni na západ od Komorinu (místo vám označí v mapě). Jsou 3 a není velký problém je porazit i ze začátku hry. Až bude po nich, vraťte se za Vesitem. Zlepší se vám pověst v Bratrstvu o +1 a za odměnu krom zkušenosti dostanete i svého prvního koně.


C.3 Starý přítel / Jakýmkoliv způsobem


Úkol od: Ferid Redismos

Pověst: Společenství


Od začátku hry je Ferid označen ve vaší mapě. Čeká na vás kousek na východ od Komorinu a řekne vám, abyste pro něj aktivoval teleport nedaleko odsud na východ. Předtím, než se vydáte na tuto cestu naberte hodně síly a zkušenosti, protože potvory tamního kraje jsou o něco tvrdší než vlci a kanci. Když dorazíte na místo označené ve vaší mapě, teleport se aktivuje a vy ho můžete použít pro přesun zpátky k Feridovi.


Tip: Pro dokončení tohoto úkolu musíte teleport použít. bohužel se nemůžete teleportovat i s koněm.


C.4 Osobní teleport


Úkol od: Ferid Redismos

Pověst: Společenství


Ferid po vás bude chtít, abyste mu přinesli 2 kousky magnezitu. To mu umožní vytvořit osobní teleportační kámen pro vás. Osobní teleport funguje tak, že jej položíte na zem a on nyní bude fungovat jako každý jiný teleport. Bohužel se však neteleportuje s vámi a zůstane tam, kde jste ho nechali. Magnezit je volně k nalezení avšak jistotou jsou tábory Gromů.


C.5 Další osobní teleport


Úkol od: Ferid Redismos


Pokud přinesete Feridovi další dva magnezity, vytvoří vám další osobní teleport. To je poslední úkol, který pro vás udělá.


C.6 Měsíční oko / Edwin z Brumhillu


Úkol od: Veran Korstill

Pověst: Obchodní asociace


Veran vás požádá, zda byste nezajeli do Brumhillu, odkoupit od jednoho obchodníka a jeho známého krystal Měsíční oko, aby z toho nechal udělat šperk k narozeninám své ženy. Předtím, než odjedete z Brumhillu, se vyplatí zastavit se u Nalaxe Conga, aby vám dal úkol Edwin z Brumhillu. Jakmile dorazíte do skřety zničeného a okupovaného Brumhillu splní se Edwin a až seberete krystal, který leží před jedním z domů tak se splní i Měsíční oko. Poté se vraťte za Veranem pro odměnu 900 zlatých.


Tip: Vyplatilo se mi stát u kouzelného zdroje a postupně všechny přibíhavší orky likvidovat na dálku kouzly (konkrétně úderem ohně - firebolt nebo bleskem - lightning).


C.7 Brumhill


Úkol od: Nalax Conga


Ten po vás chce, abyste se podívali do Brumhillu, zda-li je vše v pořádku. Nezkoušejte tento úkol splnit příliš brzy. Narazíte v Brumhillu na skupinu skřetů. Až se dostanete blízko k vesnici, úkol se splní a vy se můžete vrátit pro svou odměnu.


D. Severní hranice


D.1 Provaz oběšence


Úkol od: Basil Tyral

Pověst: Nekromanti


Basil je nekromantem žijícím na východ od Komorinu. Požádá vás, jestli byste mu nesehnali provaz oběšence. Běžte na Gallows hill (máte ho v mapě), kousek od vesnice Rovant. Nahoře jej najdete na zemi a tak jej doneste zpátky Basilovi.


Tip: Pokud půjdete na Gallows hill ve dne, vyhnete se spoustě nemrtvých nepřátel. V noci jich je tam opravdu horda a pro nezkušeného bojovníka to může být docela oříšek.


D.2 Černá magie


Úkol od: Basil Tyral

Pověst: Nekromanti


Až dodáte Basilovi slíbený provaz, požádá vás, zda-li byste mu neprokázali další službu. Tentokrát po vás chce, abyste doručili několik kouzelných panenek do nedaleké jeskyně. Běžte klidně tam a až dorazíte, jen oberte mrtvá těla. Nějaká temná magie panenek je všechny ihned zabije. Vraťte se pro odměnu.


D.3 Více provazu


Úkol od: Basil Tyral


Poslední úkol od Basila. Chtěl by další provaz oběšence. Vydejte se tedy ke Gallows hill, avšak kousek cesty od nekromantovi chatrče se vám úkol splní. Vraťte se za ním a zjistíte, že tu již Basil není a že tu na něj čeká voják z Vykopávek - Voják z Domu Skeldenů. Pokud mu na jeho otázku, jste-li ten, co pomáhá nekromantovi zabít Ebrata Skeldena, zaútočí na vás. V opačném případě si můžete jít po svých a on tam bude stále čekat.


D.4 Ztracená hlídka


Úkol od: Holi

Pověst: Bratrstvo


Holi, mladý voják Bratrstva vás požádá, jestli byste se nemohli podívat po jeho bratrovi, který byl s hlídkou v dole Orna. Ztracená hlídka se nachází ve východní části podzemí. Když se vrátíte za Holim, dostanete za odměnu nějaké zlato.


D.5 Důl Orna


Úkol od: Alfron Dekar

Pověst: Bratrstvo


Alfron Dekar vám nabídne 1000 zlatých, když zneškodníte velitele trpaslíků, který sídlí v dole Orna. Dostanete 300 zlatých hned a 700 zlatých poté, co úkol splníte a vrátíte se k Alfronovi. Tento úkol nepatří začátečníkům. Trpaslíci jsou docela tvrdí a pokud vás obklíčí, tak to může znamenat i problém pro zkušenějšího bojovníka.


D.6 Zapomenutá legenda


Úkol od: Elmeir Tanenn


Žoldák Elmeir vám rád předá klíč, který otvírá bránu k trpasličímu vortexu v kobce, kde jste začínali své dobrodružství (na sever od Komorinu). Jděte klidně tam a po skočení do vortexu získáte 5 bodů dovednosti. Cenou za to, musíte pobít několik duchů trpaslíků.


E. Základna


E.1 Zaplacená vražda


Úkol od: Tidar Shog

Pověst: Giriza


Tidar se utábořil nedaleko Základny. Byl podveden jedním z velitelů Bratrstva a chce odplatu. Abych byl přesnější chce, abyste ho zabil. Než však tento úkol budete moci splnit, musíte splnit úkol "Jak je na tom strážcův bratr". Až tento splníte, najdete Darata Honmoriana v Plesnivém Zlobřím hostinci, který byl po cestě. Když si s ním popovídáte, nabídne vám 2000 zlatých, když Tidara podrazíte a zabijete jej. Výběr je na vás. Darat Honmoria... 1000 zlatých + pověst v girize / Tidar Shog... 2000 zlatých.


E.2 Jak je na tom strážcův bratr?


Úkol od: Eskel Olbrot

Pověst: Bratrstvo


S Eskelem se potkáte, když budete procházet skrz Základnu. Požádá vás, zda-li byste se nemohli podívat po jeho bratrovi, který je někde ve zříceném hradě. Jděte tedy dál po cestě než se potkáte s Ilonem Kircerem. Ten vám řekne, že Loth a ostatní jsou pravděpodobně mrtví, protože se nějakému nekromantovi nepovedl jeho pokus. I tak ale dojděte až ke zřícenině. Porozhlédněte se po okolí a z dračích koster seberte jednu dračí šupinu, budete ji potřebovat pro jeden úkol v Tharbakinu. Vejděte do podzemí, kde vyhledejte Tona Makiriho. Ten vám řekne, že Loth je mrtev a kapitán utekl do Plesnivého Zlobřího hostince (nyní již můžete dokončit úkol "Zaplacená vražda"). Vraťte se na základnu a oznamte to strážnému.


F. Vesnice Covengor


F.1 Nebezpečný povstalec


Úkol od: Berud

Pověst: Klan Skelden


Berud z Domu Skeldenů hledá Conna Krannacha, jednoho z velitelů klanu Karga. Nabídne vám tučnou odměnu za jeho hlavu. Najdete jej na východ od Vykopávek. Než jej však zabijete, splňte, chcete-li, pro něj ještě malý úkol, který je popsán v kapitole Osamocená lesnická bouda. Pak jej zabte a vyberte si svoji odměnu od Beruda.


F.2 Cesty alkoholu


Úkol od: Dras Beclem

Pověst: Obchodní asociace


Dras dodává na černo alkohol, ale jeho zásilky do Tharbakinu končí u banditů. Viník je kousek na jih od vesnice. Není nutné jej zabít, jde se s ním "domluvit". Až skončíte, předá vám láhev chlastu. Až se tedy s problémem vypořádáte, vraťte se za Drasem pro své zlato.


F.3 Po stopách zloděje


Úkol od: Ash Lorus

Pověst: Bratrstvo


Ashe najdete před jeskyní, kousek na jih od vesnice. Postěžuje si vám, že mu zloděj ukradl prsten - rodinný, leč bezcenný šperk. Zloděje najdete v oné jeskyni, avšak ta je plná kostlivců. Prosekejte se až nakonec, kde najdete vystrašeného zloděje. Ten vám prsten vrátí a požádá vás, abyste sehnali nekromanta (zaznačí vám pozici jeho chatrče do mapy), který tuto potíž s kostlivci zavinil, aby to napravil, že se vám bohatě odmění. Ještě vás požádá, abyste je vybili všechny. Před jeskyní pak vraťte Ashovi jeho prsten.


F.4 Přines mi nějakou nákazu


Úkol od: Orm Varagor

Pověst: Nekromanti


Abyste Orma ve hře našli, musíte splnit úkol "Po stopách zloděje". Nekromant žije severně od Covengoru a potřebuje několik vzorků nákazy. Toto je malá série úkolů, kdy budete shánět různé množství nákazy z různých hřbitovů. Plněním těchto úkolů se vám zvedne pověst u nekromantů. Jejich pozice máte zakreslené na tištěné papírové mapě, kterou jste dostali se hrou.


G. Vesnice Gorellin


G.1 Strašidelné rozvaliny


Úkol od: Jar


Jar je jedním ze strážců v sídle Osvíceného, pár kroků na sever od Gorellinu. Poví vám o strašidelných trpasličích rozvalinách na jih od vesnice. Běžte tedy přímo po cestě a najdete je. Nemusíte je prohledávat, ale musíte pobít spousty nemrtvých nepřátel.


H. Zájezdní hostinec u Tharbakinu


H.1 Zastavená práce


Úkol od: Stork

Pověst: Giriza


Stork po vás chce, abyste zjistili, proč byly zastaveny práce ve Vykopávkách na východě. Běžte tam a vyhledejte člověka jménem Armin. Ten vám řekne vše, co potřebujete vědět. Vraťte se za Storkem pro své zlato.


H.2 Stíny nad Rodinou


Úkol od: Keshi Lono

Pověst: Giriza


Abyste mohli dostat tento úkol, musíte mít alespoň jeden bod reputace u Girizy. Keshi vám podá vysvětlení, o co vlastně půjde. Musíte najít skupinku banditů majících trpasličí artefakt, který chce zpátky. Tento úkol je dobré plnit zároveň s úkolem "Užitečné náčiní" z Vykopávek. Podívejte se do kapitoly Vykopávky pro více podrobností. Až bude po všem, vraťte se za Keshim pro odměnu.


Tip: Abyste se dostali do Gorellinu, musíte mít alespoň 2 body pověsti u Girizy. Na těchto úkolech je můžete snadno dostat. Variantou "b", kterou jsem zvolil já, bylo sprosté zamordování strážného před branou Gorellinu. Cesta je volná ;).


H.3 Následování stínu


Úkol od: Keshi Lono (automaticky po splnění "Stíny nad Rodinou")


Pěnkava (Finch) vám řekl, že s jeho kontaktem se můžete setkat ve vesnici Čtyři kameny. Ta se nachází severně od Cathalonu. Darebák se jmenuje Scar. Vyhledejte jej, ale nezabíjejte, zatím. Jeho likvidaci dostanete za úkol v Qudinaru a kdybyste jej zneškodnili už teď, nemohli byste úkol z Qudinaru splnit.


I. Tharbakin


I.1 Nedostatek alkoholu


Úkol od: Brogh Ardna


Brogh potřebuje nějaké pitivo pro udržení nálady městské stráže. Naneštěstí dodávky z Covengoru byly zastaveny. Musíte zjistit, co se stalo. Najděte si kapitolu Vesnice Covengor a úkol "Cesty alkoholu". Až jej splníte, sežeňte si od Rilise Welgara nějaké flašky s chlastem a další od bandity a prodejte je Broghovi.


I.2 Nezvěstný syn


Úkol od: Ged Sammra


Geda potkáte v centru Tharbakinu. Chce po vás, abyste mu zjistili, co se stalo s jeho nezvěstným synem, který pracoval v dole na východ od města, ve Vykopávkách (po pravdě kousek na jih od nich). Musíte najít chlápka jménem Hargrast. Je opravdu obtížné jej najít. Radši se podívejte na mapku. Promluvte si s ním a vraťte se za Gedem.


Tip: Až splníte tento úkol, Ged bude volat po pomstě u Ebrata Skeldena. Automaticky dostanete za úkol starého muže varovat. Avšak díky bugu ve hře, nemusíte hnout brvou a úkol se sám po pár vteřinách splní.


I.3 Ztracená hůl


Úkol od: Rama Erendar

Pověst: Společenství


Rama Erendar je starým mágem, kterému skupinka Gromů ukradla jeho kouzelnou hůl. Musíte dosáhnout jejich tábora na západ od Covengoru a vrátit ji. Zaznačí vám jej na mapě. Tábor samotný je vcelku malý, ale po cestě budete procházet skrz dva hřbitovy. Sbírejte na hřbitovech Nákazu (Taint shoot), bude se hodit do různých úkolů pro nekromanty. Až získáte mágovu hůl, též seberte totem, který je zapíchnutý do hromady uprostřed, bude se hodit na splnění jednoho úkolu. Pak se vraťte do Tharbakinu a Ramovi vraťte jeho hůl.


I.4 Dračí šupina


Úkol od: Daron Moreli

Pověst: Společenství


Darona najdete kousek od Ramy. Nebude se však s vámi bavit do té doby, dokud nebude vaše reputace u Společenství alespoň 2/10. Úkolem je sehnat dračí šupinu. Nejlépe se dá najít v základně Bratrstva na severu. Až mu ji přinesete, dá vám nějaké zlato a zlepší se vám pověst u Společenství.


I.5 Velitelství asociace


Úkol od: Pol Getber

Pověst: Obchodní asociace


S Polem se potkáte v jižní části Tharbakinu. Promluvte si s ním a on vám řekne, že máte navštívit místní velitelství Obchodní asociace. Je to přímo za ním. Získáte pověst jen tím, že si s ním promluvíte.


I.6 Získávání důvěry


Úkol od: Ion Furvo

Pověst: Obchodní asociace


Vaše pověst musí být alespoň 1/10, abyste mohli dostat tento úkol. Furvo vás požádá, zda-li byste nedoručili balíček z Tharbakinu do Cathalonu. Když dorazíte do hlavního města Thomorinu, najděte místní velitelství Obchodní asociace a předejte balíček Samonovi Vellerovi.


I.7 Tajný průchod


Úkol od: Eras Brakalet

Pověst: Klan Karga


Erase potkáte na cestě vedoucí do Tharbakinu z jihu. Řekne vám, abyste si vzali tento klíč a odemkli všechny cesty do Tharbakinu skrze podzemí. Vchod je v jihovýchodní části města. Až vylezete ven, budete kousek od Erasova tábořiště.


J. Tábor Karga



J.1 Sbírání seznamu


Úkol od: Ethan


Tento úkol je jen o získání dokumentů od Zeda Masara z Gorellinu. Nebude dělat žádné potíže a dá vám je. Pamatujte, že vaše reputace u Girizy musí být alespoň 2/10, abyste se dostali do Gorellinu.


Tip: Splnění tohoto úkolu vám znemožní / přeruší plnění úkolu "Zrádce v domě", který můžete dostat ve Vykopávkách.


J.2 Isa


Úkol od: Barra Gall


Barra po vás chce, abyste zneškodnili Isu, který zradil velitele klanu Karga. Slíbí vám 5000 zlatých za jeho hlavu. Tento úkol není tak těžký pokud víte, kde Isu hledat. Ten už je mrtvý a nejdete jej východně od tábora. Nahlédněte do mapky. Vhodné je přijít k místu z jihu. Nachází se v malé jeskyni.


J.3 Na suchu


Úkol od: Antrai


Antrai vás požádá, zda-li byste mu nedonesli 2 nápoje zdraví (health potions). Jednodušší už to být snad nemůže.


J.4 Karga


Úkol od: Cahal Karga (horní tábor)


Když je vaše reputace s klanem Karga dosti vysoká, Cahal vás nechá jít za svým otcem, Ultarem. Najdete ho v jedné z chalup v horním táboře.


J.5 Konečný útok


Úkol od: Ultar Karga


Ultar po vás chce, abyste našli důkaz, že Dům Skeldenů pracuje proti králi. Ten můžete najít v domě Sano Moona ve Vykopávkách. Přímo na zemi najdete "padělek". Doneste ho Ultarovi a získáte přístup k Rámečku Relikvie - artefaktu, který musíte získat pro splnění hlavního úkolu "Zkažená krev".


Tip: Abyste se dostali do domu Sano Moona, musíte mít dobrou pověst u Domu Skeldenů.

Tip: Splněním tohoto úkolu vám znemožní splnit jakýkoliv jiný úkol pro Dům Skeldenu.


J.6 Oko za oko


Úkol od: Cahal Karga


Když dostanete úkol "Konečný útok" od Ultara, Cahal vás navštíví a přidá svou trochu do mlýna. Když zabijete Ebrata Skeldena, navštivte děvče, které je drženo v místní věznici. Můžete ji pustit na svobodu, ale celý Dům vám potom půjde po krku.


K. Osamocená dřevorubecká chatrč



K.1 Laskavost


Úkol od: Conn Krannach

Pověst: Klan Karga


V Covengoru jste asi dostali za úkol jej zabít ("Nebezpečný povstalec"). Na mapce je pozice Conna zakreslena kroužkem (ten spodní). Dostanete však od něj úkol. Horní kroužek označuje podzemí, ve kterém je trpasličí soška, kterou chce.


Tip: Mapka ukazuje východní prostor od Vykopávek.


L. Vykopávky



L.1 Bezpečné okolí


Úkol od: Harban


Když dorazíte do Vykopávek z východu, dá se s vámi Harban sám do řeči. chce po vás, abyste zlikvidovali smečku vlků, kteří ohrožují místní. Jejich jeskyně je jižně od Vykopávek (místo vám zakreslí do mapy). Je to vcelku jednoduché, prostě tam běžte a pobijte několik vlků. Pak se vraťte pro odměnu.


L.2 Delikátní záležitost


Úkol od: Sano Moon

Pověst: Giriza, Skeldeni


Vaše pověst u Skeldenských vzroste jen tím, že si poprvé promluvíte se Sano Moonem. Dá vám seznam věcí, kterým byste mohli zaujmout Ebrata Skeldena. On vám však zadá jeden úkol, o kterém víte jen vy dva. Donesete mu balíček z Gorellinu. Až budete v Gorellinu (pamatujte, že vaše reputace u Girizy musí být alespoň 2/10), promluvte si s Estarem Grenem. Označí vám v mapě místo skladu klanu Karga, je to na jih od tábora Kargy. Pokud vaše pověst u klanu Karga není dost vysoká, musíte jej zabít, naštěstí však bez následků. Seberte lék a doneste jej Sanovi.


L.3 Užitečné náčiní


Úkol od: Set Kistor

Pověst: Dům Skeldenů


Promluvte si se Setem poté, co jste již mluvili se Sano Moonem. Zadá vám úkol, abyste se vypořádali se skupinou banditů vedenou někým, kdo si říká Finch (Pěnkava). Než půjdete do jejich skrýše, navštivte Zájezdní hostinec u Tharbakinu a přijměte úkol "Stíny nad rodinou". Stráž vás pak pustí dovnitř bez jakýchkoliv problémů. Promluvte si s Finchem a on vám po debatě sám dá onen artefakt. Pak vám ještě řekne o žoldákovi, kterého Giriza hledá. Vraťte se za Setem, řekněte mu, že Finch je mrtev a seberte svoje zlato.


L.4 Zrádce v domě


Úkol od: Brokk


Brokk si myslí, že jeden z kdysi důvěryhodných pracantů pro Dům Skeldenů je zrádce. Jeho jméno je Zed Masara a schovává se v Gorellinu. Abyste si s ním mohli popovídat, musíte mít rozpracovaný též úkol "Sbírání seznamu" pro klan Karga. A samozřejmě alespoň 2/10 bodů reputace pro Girizu. Zed vám dá dokumenty, když mu řeknete, že vás posílá Ethan. Nyní dokončete práci tím, že ho zabijete. Stráže si toho nebudou všímat, takže se nemusíte bát. Pak se vraťte do Vykopávek a vyzvedněte si svoji odměnu ve zlatě.


L.5 Jak Gromům skazit válku?


Úkol od: Menno Hagerard

Pověst: Dům Skeldenů


Menno je utábořený severně od Vykopávek, na křižovatce. Jeho úkolem, je získat 3 Gromské totemy. Každý z nich je v jednom z Gromských táborů. Jeden je západně od Covengoru ("Ztracená hůl" z Tharbakinu vás tam zavede), druhý je jižně od Komorinu (nazýván Gromské obležení). Třetí nejdete severovýchodně od Hagerardova tábora.


L.6 Hra s nadějí


Úkol od: Maxia Calvo


Tento úkol je popsán zároveň s úkolem "Oko za oko" z kapitoly klan Karga. Splnění těchto úkolů proti vám poštve všechny z Domu Skeldenů.


L.7 Dokaž svoji oddanost


Úkol od: Ebrat Skelden

Pověst: Dům Skeldenů


Pokud je vaše reputace se Skeldenskými nejméně 5 (tuším), bude vám řečeno, abyste si promluvili s Ebratem Skeldenem. Řekne vám, že máte jít do Covengoru a vydírat chlapíka jménem Calvo. Je to jednoduché, opravdu. Jen si s ním popovídejte. Až se vrátíte do Vykopávek, Ebrat už bude schopen skoncovat s celým klanem Karga jednou provždy. A vy dostanete svůj rámeček relikvie.


M. Zapomenutá vesnice


M.1 Síť strachu


Zapomenutá vesnice je skrytá lokace a neukazuje se na mapě (podívejte se do tištěné mapy světa). Je tu jediný úkol. Když vesnici najdete, promluvte si se starostou. Nebude moc upovídaný a vyjádří svou nejistotu z toho, že tu jste. Můžete vesnici nechat být a odejít nebo navštívit nedalekou jeskyni na jih odsud (můžete se řídit velkými kameny s runami). Když se však budete vracet do vesnice zjistíte, že je úplně zničená nějakými obry. Možná tento úkol nepatří mezi ty nejlepší.


N. Vesnice Čtyři kameny


N.1 Setkání léčitelů


Úkol od: Mostrol Mirra


Mostrol Mirra žije v domě kousek za vesnicí. Požádá vás, jestli byste nemohli navštívit jeho přátele léčitele ve Větrolamu a informovali je o nadcházejícím sněmu. Denon Patera je opravdu ve Větrolamu, ale Famaha Totema a Grahama Magnu musíte navštívit v Clovelly. Jen si s nimi promluvte a oni se teleportují do Čtyř kamenů, Navštivte Mostrola ještě jednou a zjistíte, že celé to setkání byla past. Dva z čarodějů jsou již mrtví. Promluvte si s Grahamem a s Mostrolem a rozhodněte se, komu pomůžete. Ale zabitím Grahama získáte víc ;).


N.2 Tmavý stín


Úkol od: Juna Evrist

Pověst: Společenství


Tento úkol bude nedostupný, dokud nebudete mít víc než dobrou pověst ve Společenství. Pokud s vámi juna nechce mluvit, najděte si jiný úkol, na kterém si svoji pověst vylepšíte. Juna chce vyřešit problém s nekromanty, kteří žijí vedle věže na západu. Prostě běžte a zabte vše co tam najdete, zombie, ghouly a vůbec všechno co zabít jde. Pro nezkušeného bojovníka to může být docela dlouhá bitva, tak nebuďte špatní z toho, že to nezvládnete. Dříve či později...


N.3 Já jsem ten pravý!


Úkol od: Annon Moha


V jednom z domů ve Čtyřech kamenech se setkáte s kouzelníkem, který má potíže s klonem. Jeho, ehm, jejich učeň nemůže poznat klon od opravdového a klon odmítl poslouchat a tak dělá neplechu tím, že se vydává za pravého. Učeň, Esperon Hiatos, pobývá uprostřed vesnice. Poví vám, že abyste napravili tento problém, potřebujete názor arcimága z Cathalonu. Běžte tedy a najděte jej. K vaší smůle Společenství shledává dva kouzelníky užitečnějšími než jednoho a tak vám moc nepomohou. Vraťte se tedy za Esperonem a zalžete mu, že arcimág dal na pravého nějakou značku, abysme ho poznali. Za to vám dá kouzelné zrcátko a nyní jej můžete dát buď Annonsovi (ten druhý je ve Větrolamu) nebo arcimágovi v Cathalonu. Ten vám později zaplatí více peněz.


N.4 Dobročinnost


Úkol od: Laza Larat


Při vjezdu do Čtyř kamenů vás požádá dívka jménem Laza o 5 zlatých pro svoji nemocnou matku. Pokaždé když se k ní vrátíte, dá vám nějaké bylinky. Teda pokud jí těch 5 zlatých dáte.


O. Větrolamy


O.1 Karavana


Úkol od: Kap. Ran Hograd


Hograd chce, abyste našli karavanu, která se ztratila někde na cestě do Cathalonu. Najdete ji přímo na hlavní cestě. Řekněte to Hogradovi a on vám dá další úkol.


O.2 Tábor skřetů


Úkol od: Kap. Ran Hograd


Nyní musíte zničit orčí tábor severně od Větrolamu. Tento úkol je snadný - prostě tam běžte a pobijte všechny skřety v dohledu. Bílá hlava mezi nimi nebude a tak má pro vás Hograd další úkol pro vás.


O.3 Bílá hlava


Úkol od: Kap. Ran Hograd


Je čas konečně chytit Bílo hlavu. Jeho úkryt je východně od Větrolamu. Zjistíte, že se jedná o skrytý vchod do hrobky krále. Bílá hlava vás sám uvítá a navrhne, abyste tuto zprávu donesli Hogradovi. Běžte do Větrolamu a zpátky k hrobce. Bílá hlava vám povolí průchod až k hrobce. Zde najdete Kámen Země (potřebujete jej pro zkompletování relikvie a tedy pro hlavní úkol) a falešnou korunu (potřebujete ji pro splnění úkolu "Satriova

koruna" z Větrolamu).


O.4 Zlobr ve mlýně


Úkol od: Mayor Gordar


Starosta vyžaduje likvidaci zlomyslného zlobra. Jen jděte na správné místo, které je označené ve vaší mapě (západně od vesnice) a zbavte jich ho. Dostanete 500 zlatých, za vaše potíže.


O.5 Nákaza na hřbitově


Úkol od: Mayor Gordar


Tentokrát, podobně jako předtím, chce starosta od vás, abyste místní hřbitov zbavil nemrtvých. Prostě běžte a vymydlete všechny zombie atp. dostanete opět 500 zlatých za vaše služby.


O.6 Satriova koruna


Úkol od: Mayor Gordar


Starosta vám dá klíč od královské hrobky. Jděte tam, co vám to vyznačil na mapě a vstupte do podzemí. Zde seberte obojí, jak Kámen Země, tak i Královskou falešnou korunu. Je dobré úkol "Bílá hlava" dělat zároveň.


O.7 Dřevorubecký tábor


Úkol od: Sigyor


Sigyor chce, abyste pobili bandity, kteří zabrali dřevorubecký tábor na východ od vesnice. Zaplatí vám 1000 zlatých za splnění.


O.8 Hmyz / hmyzí vajíčko


Úkol od: Sigyor

Pověst: Society


Když zbavíte dřevorubecký tábor banditů, Sigyor vám zadá další úkol. Tentokrát musíte zbavit východní pláně vesnice hmyzu, který se tam vyrojil. Předtím než opustíte Větrolamy, promluvte si s Mistrem Oldrinem a poptejte se ho na tyto obludy. Řekne vám, abyste mu přinesli vajíčko. Jděte na místo označené v mapě - je to blízko jednoho teleportu. Zbavte se veškerého hmyzu a seberte vajíčko, které tam leží. Poté se vraťte za Oldrinem a Sigyorem. První vám zaplatí 1000 a druhý 500 zlatých.


O.9 Já jsem ten pravý!


Úkol od: Annon Moha


Tento úkol je blíže popsán v kategorii "Větrolamy".


P. Clovelly


P.1 Problém se Scapulari


Úkol od: Verno


Verno stojí ve střední části vesnice. Požádá vás, zda-li byste nemohli vyřešit jejich problém se Scapularis, kteří dělají neplechu a ohrožují obyvatele. Jděte na jih a popovídejte si s Hesmarem Bratyou, právě on provádí výzkum na Scapularech. Poté běžte za Brovenem, rybářem, který žije nedaleko jižně od Clovelly. Promluvte si s ním a s jeho sousedem. Ukáže se, že Amerleen zaklel Yatholena, boha moří. Nyní si musíte promluvit s: Hesmarem, Brovenem, Hesmarem, Amerleenem, Brovenem (v tomto pořadí). Problém vyřešen. Amerleen se obětuje, aby umířil boha. Promluvte si s Hesmarem ještě jednou a řekněte mu, co se stalo. Pak běžte za Vernem pro svou odměnu.


P.2 Rybářův problém


Úkol od: Etar


Etar vás požádá, zda-li byste se nevypořádali s piráty, kteří ruší tyto vody. Běžte si popovídat s Virgulem, jejich kapitánem (je na severu města). Nebude ani uvažovat o odchodu, dokud mu nenajdete jeho ztracený kompas. Vydejte se tedy do jeskyně Stico (na východ). U vchodu se potkáte s Grestonem. Promluvte si s ním a přislibte mu pomoc. Vraťte se tedy do vesnice a omluvte se jeho matce - je vyznačená na mapě, asi mohutná to žena ;) Vraťte se k Virgulovi s kompasem a nechte ho spokojeně odplout. Řekněte to Etarovi a vyberte si svoje zlato.


P.3 Soupeři v lásce


Úkol od: Aias Moratos


Aias po vás chce, abyste pokroutili ciferník Theronu Hloosovi, který randí s jeho dcerou. Žije v chýši uprostřed vesnice. Theros vám poví příběh o lásce. Přislibte mu tedy pomoc a běžte za Jemmou Maratovou, matkou jeho milované. Řekne vám, že Theron je fajn, ale že by se mohl postarat o hezčí zásnubní prsten. Řekněte to Theronovi a on vám poví, že už jeden takový měl, ale někdo mu ho ukradl. Něco o tom ví Tomal Aikos. Tomalův 'známý' žije

jen několik kroků na východ od vesnice. Promluvte si s ním a pak jej a jeho kamarády pobijte. Vraťte prsten Theronovi a popovídejte si s Jemmou. Nyní to vše řekněte taky Maye (je v Moratově domě). Nakonec si promluvte se Solanem Murbanem, místním kouzelníkem, který ty dva může oddat. Hotovo.


Tip: Až budete mít prsten, můžete jej dát Aiasovi pokud chcete, aby to nebyl zas takový happy end :P.


Q. Cathalon


Q.1 Veřejný nepřítel


Úkol od: Sygius Destrus

Pověst: Společenství


Se Sygiusem a jeho pomocníkem Jantarem (Amber) se můžete potkat na západě Cathalovu. Promluvte si s Jantarem a vaše pověst u Společenství ihned vzroste. Nyní si můžete popovídat se Sygiem. Požádá vás, abyste vyřešili problém s Enklávou, městem nekromantů na jihu Thomorinu (nahlédněte do mapy světa, abyste věděli). Vaším úkolem tedy bude zlikvidovat Záři (Flame), vůdkyni nekromantů. Jediný způsob, jak se k ní dostat, je udělat si hodně přátel a dobrou pověst u cechu nekromantů. Vše potřebné najdete v kapitole "Enkláva".


Q.2 Dohoda


Úkol od: Samon Veller

Pověst: Obchodní asociace


Když splníte úkol "Získání důvěry" (Tharbakin), Samon vám předá balíček pro Garrida Swana, který žije v Qudinaru. Je to snadné jak facka.


Tip: Myslím si, že po doručení balíčku Swanovi, by vás měl poslat s dalším takovým do města Ashos. Bohužel díky bugům, které ještě ve verzi 1.4 jsou, snad nikdy nedosáhnete takové reputace u Obchodní Asociace, abyste tento úkol od Garrida dostali. Uvidíme, jak to bude s dalším patchem.


Q.3 Skřetí katapulty


Úkol od: Raul Dang

Pověst: Bratrstvo


Raul Dang vás požádá, zda-li byste nemohli zajet na hrad Hadeborg, který je jižně od řeky Gon a přinést odtud tři spínače, tři důležité součástky nutné pro sestavení funkčního katapultu. Dostanete na ně 3000 zlatých.


Q.4 Speciální šípy


Úkol od: Mellor


Mellor potřebuje 10 per z ptáka doda. Sehnal by si je sám, ale žena by ho za to snad přizabila. Pokud budete dost trpěliví, není zase takový problém je sehnat, hlavně na severu krajiny. Pokud ne, otevřete si příkazovou konzoli a zadejte "CREATE ING_35" ;).


Q.5 Šípy pro Rigwella


Úkol od: Mellor


Až splníte předešlý úkol, požádá vás Mellor podruhé, zda-li byste nemohli tyto šípy dodat Rigwellovi do východního vojenského tábora.


Q.6 Skřetí převlek


Úkol od: Creo


Creo je kovářem, který se specializuje na tvorbu špionážních zbrojí. Kdo jej má na sobě, je k nerozeznání od opravdového skřeta. Potřebujete však povolení, resp. příkaz od kapitána. Tím je Othis, naštěstí uplatitelný voják. Nacpěte mu do chřtánu jeho vyžadovaných 2000 zlatých a pak si můžete za 5000 zlatých tuto zbroj od Crea koupit. Šetřete si ji na Gor Gammar, můžete si ji navléct pouze jednou!


Q.7 Umělec


Úkol od: Umělec


Místní malíř potřebuje 4 květiny Saffron, aby mohl dokončit svoji kresbu. Odměnou za splnění bude adekvátní suma zlata.


Q.8 Proti astrologii


Úkol od: Garondel


Garondelův dům je blízko Gila Bravera, toho co hledá útočiště pro bezdomovce. Garondel po vás chce, abyste ve Farielově domě vykouzlili pavouka, pomocí svitku, který vám dá. Onen dům se nachází přes ulici. Nechte stráže, aby zneškodnili obludu a běžte si pro odměnu.


Q.9 Opravdová astrologie


Úkol od: Fariel


Fariel po vás chce, abyste mu donesli nějaký perfektní diamant, aby mohl dokončit opravu svého vybavení. Jeden můžete najít v městském podzemí, vstup je v jižní části Cathalonu. Pozor na nemrtvé! Diamant leží na zemi v jedné z místností. Doneste jej Farielovi a vyměňte jej za nějaké peníze.


Q.10 Dědictví


Úkol od: River Dras


River vás požádá, jestli byste mohli přemluvit jeho bratra, aby si rozdělili otcův majetek stejně. Promluvte si s Moriem Drasem a on vám poví, jaký má důvod k jeho nevrlosti. Dá vám kytku, kterou musíte dát jeho ženě, najdete ji podle své mapy. Než za ní přijdete, promluvte si s její sestrou Thuyou. Poradí vám, abyste koupili nápoj lásky. Navštivte tedy Phyrruse Moxe, kartografa a kupte od něj takový nápoj, který poté dejte Thuye. Ještě jednou si promluvte s Moriem a Riverem. Poraďte Riverovi, aby se v noci potají vloudil do domu svého bratra a poslechl si, co říká ze spaní. Promluvte si poté znovu s Moriem, jeho žena bude už zpátky a on bude usměvavý a spokojený. Navštivte tedy znovu Rivera a vyzvedněte si svoji odměnu 5000 zlatých za spřátelení bratří.


Q.11 Přeplněné útočiště


Úkol od: Gil Braver


Gila najdete na jedné z ulic Cathalonu. Požádá vás, abyste si promluvili s Rosie Primseyovou a přemluvili ji, aby mohlo být jedno útočiště v jejím domě. Nebude se s vámi bavit, dokud jí nedáte květinu, kterou dostanete od Moria v úkole "Dědictví". Pokud máte úkol splněný, svolí ke všemu a vy si můžete jít vybrat svoji odměnu za Gilem.


R. Východní armádní tábor


R.1 Pošťák


Úkol od: Rek Crooket


Když poprvé vstoupíte do tábora, dá se s vámi do řeči voják jménem Rek, abyste mu doručili jeden dopis. Doneste ho Lendor Drakovi, veliteli tábora. Vrátí vám ho s tím, že dopis je falešný. Landor pro vás má vlastní požadavek.


R.2 Tři lahve whisky


Úkol od: Landor Drak


Velitel po vás chce, abyste mu donesli tři lahve whisky od Samela Girkona. Ten se pohybuje někde okolo tábora, ale nebude mluvit s kdekým. Proto běžte za Rekem a ten vám poví heslo pro tento den. Nyní můžete nějakou tu lahvinku u Samela koupit a dát ji Landorovi.


R.3 Kapitánovi spodky


Úkol od: Marco Rivdal


Marco po vás chce, abyste z prádelny ukradli kapitánovi spodky, aby je mohl vyvěsit ze srandy na stožár. Ona "prádelna" je u řeky kousek za táborem. Dojděte tam a z lavice seberte ono spodní prádlo.


R.4 Kuchař


Úkol od: Bodlo


Bodlo potřebuje 7 vlčích srdcí, aby mohl připravit jídlo pro důstojníky. Snadné že? Myslím, že za celou dobu hraní jste jich zabili víc než sedm, a proto by to neměl být velký problém. Vlky najdete hlavně na severu země. Až úkol splníte, odvděčí se vám kuchtík tím, že vám poví o pokladě. Je pod lodí kousek od Qudinaru (označí vám ji v mapě). Nepovím kolik, ale těšte se na pěkný balík ;).


R.5 Pasti, pasti, pastičky


Úkol od: Xyros


Xyros vás požádá, zda-li byste kraj nezbavili skřetího žoldáka, který se ukrývá nedaleko tábora. Úkol je to rychlý a snadný. Skřet bydlí kousek na sever od tábora (podle mapy). Běžte za ním, zabte ho a vraťte se pro odměnu.


R.6 Dezertér


Úkol od: Gravor / Rigwell


Tip: Musíte splnit úkol "Šípy pro Rigwella" (Cathalon) abyste mohli dostat tento úkol. Královský posel Gravor po vás chce, abyste zabili Kuna Paika, zrádce, který přeběhl a přidal se ke skřetům. Najdete ho na Hadeborgu, jižně od řeky Gon. Až si pro něj půjdete ujistěte se, že máte na splnění i úkol "Skřetí katapulty" (Cathalon). Zrádce sám není takový oříšek, ale je těžce bráněn skřety a zlobry.


S. Západní tábor



S.1 Dezertér


Úkol od: Evon Creos

Pověst: Bratrstvo


Evon Creos po vás chce, abyste našli Ariona Theriese, dezertéra. Je kousek odsud na sever. Prohrál svoji zbroj v kartách a tak můžete přijít přímo k němu a rychle ukončit jeho snažení (nebo ji pro něj odkoupit od starého muže za 200 zlatých - Arista Radeiase, najdete ho vzadu za hostincem).


S.2 Dezertéři


Úkol od: Kapitán Spirk


Kapitán Spirk po vás chce, abyste našli vojáky, kteří přeběhli z armády. Jeden z obviněných je tam, kde ho máte označeného na mapě, možná malinko doleva. Vyslechněte jeho příběh a pokud chcete, můžete prokázat soucit a vzít jen jeho prýmek ke kapitánovi jako důkaz.


T. Qudinar



T.1 Nekromanti


Úkol od: Argos Moraios


Argos chce je bojovník s nekromanty. Jednoho mu můžete nahlásit a to toho, který prodává v ulicích Qudinaru. Argos vám za něj dá nějaké to zlato.


T.2 Zloději ve sklepě!


Úkol od: Yan Radeios


Nějací zloději se vetřeli do Yanova sklepa. Naneštěstí pro ně, si toho včas všiml a zamknul je tam dole v temnotě. Po vás chce, abyste z nimi vlítli a zlikvidovali je.


T.3 Střep


Úkol od: Sling

Pověst: Giriza


Sling po vás chce, abyste odstranili muže jménem jizva (Scar). Je to ten podvodník, kterého jste viděli ve Čtyřech kamenech. Najdete ho uprostřed vesnice. Za jeho hlavu dostanete více než 5000 zlatých.


T.4 Rozpor


Úkol od: Zatagi

Pověst: Giriza


Zatagi chce, abyste zadrželi zásilku Obchodní asociace. Abyste mohli tento úkol splnit, musíte následovat úkolovou linii a stát se kurýrem pro Obchodní asociaci (nahlédněte do kapitol "Cathalon" a "Tharbakin"). Až budete mít balíček, prostě ho zaneste Zatagimu. Asociace vám nemůže dokázat, že jste je podvedli a tak vám balíček dá ještě jednou - evidentně bug :).


T.5 Odstranění


Úkol od: Aki Hosuno

Pověst: Giriza


Aki, velitel Girizy se s vámi nebude bavit, dokud nebudete mít dostatečnou pověst u Girizy (alespoň 8/10). Tento úkol však není možné kvůli bugu splnit. Možná až vyjde další patch.


T.6 Mrtvá manželka


Úkol od: Takis Royo


Takis chce, abyste položili náhrdelník jeho ženy na její hrob. Je to jednoduchý úkol a v cestě vám bude stát jen několik slabých zombií. dostanete za odměnu 1000 zlatých.


T.7 Propašovat jed


Úkol od: Yan Tadeios


Yan Tadeios žije v severní části města. Chce, abyste propašovali jed do generálova bytu. Promluvte si se Steliosem Tarmem, který stráží právě generálův byt. Pouze váleční hrdinové mohou vstoupit. Vyhledejte Nikiase Chroese postávajícího ve vojenském táboře mezi stany a kupte od něj jednu medaili za 100 zlatých. Nyní můžete vstoupit do bytu generála a popovídat si se sluhou. Též můžete generálovi spiknutí prozradit.


T.8 Přines mi nějaké šperháky


Úkol od: Athos Keios


Athose najdete v jižní části Qudinaru. Potřebuje 5 šperháků od trhovce jménem Stelios Lomaios. Můžete mu dát i ze svých zásob, ale nejdřív si běžte za obchodníkem pro úkol.


T.9 Rodinné dědictví


Úkol od: Stelios Lomaios

Pověst: Giriza


Stelios chce, abyste mu navrátili medailon od Athose. Řekněte Athosovi, ať ho vrátí. Zaútočí na vás. Zabte ho. Vyberte rodinné dědictví z Athosova těla a vraťte jej Steliovi.


T.10 Svitek nekromanta


Úkol od: Seloth Brotun


Selotha najdete kousek od teleportu v Qudinaru. Chce, abyste mu donesli svitek Stvoření kostlivce a poté nekromantovu hůl. Tyto se dají najít u jakéhokoliv nekromanta, zkuste některou z tmavých věží.


U. Drak’arská poušť



U.1 Útok šakalů


Úkol od: Thilatus (Oáza Orkut)


Oáza Orkut je sídliště na východním okraji pouště. Thilatus vás požádá, jestli byste si to nemohli vyříkat se skupinou šakalů, kteří ruší místní lid. Prostě se vydejte do jejich hnízda podle mapy a všechny je pobijte. Dostanete za odměnu nějaké zlato.


U.2 Znečištění vody


Úkol od: Kimal (Oáza Orkut)


Kimal po vás chce, abyste našli poustevníka jménem Pak'mun, který žije na sever od Orkutu. Jen on dokáže připravit lektvar pro lid Orkutu. Aby však mohl elixír připravit, potřebuje škorpioní ocas. Ten získáte zabitím nějakého škorpióna. Až budete mít lektvar, vraťte se s ním za Kimalem.


U.3 Rozmluva s Arim Aldamorem


Úkol od: lid Orkutu


Lidé Orkutu vám řeknou, že nejlepší zdroj informací o dracích je právě Ari. Ten žije na západ od oázy. Promluvte si s ním. abyste se dozvěděli celý příběh o Bílém Drakovi.


U.4 Dračí udavač


Úkol od: Ali Aldamor


Ali vám poví, kde najít dračí brloh. Jděte na jih, skrz průsmyk (podívejte se do mapy). Žije tu mnoho potvor podél cesty. Až dorazíte k doupěti, již uvidíte Kámen Vzduchu ("Zkažená krev") - seberte jej. Nyní se můžete vrátit a hotovo. Nebo jít za Alim, říct mu, co jste našli a on vám do mapy zakreslí další zajímavé místo. Tam najdete ostatní draky, jak se vypořádávají s jejich utiskovatelem. Běžte tam a seberte dračí šupinu, je to mocná přísada do lektvarů.


V. Enkláva


Tip: Abyste se vůbec dostali do Enklávy, musí být vaše pověst u nekromantů alespoň 2/10.


V.1 Jiskra v temnotě


Úkol od: Xavo Wellmek


Xavův požadavek směřuje k jeho šílenému bratru. Zabít. Najdete ho zavřeného v jeskyni na západ od Enklávy. Nekromant samotný není takový problém, jako spíš golemové a ostatní potvory, kteří ho stráží.


V.2 Proti živým


Úkol od: Ito Tomaga

Pověst: Nekromanti


Tento úkol je docela jednoduchý. Běžte na místo, které máte označené v mapě a pobijte všechno, co na tomto místě žije ;) Až se vrátíte, bude vám svoleno setkat se se Září (Flame), vůdkyní nekromantů. Tip: Může se stát, že až se vrátíte a půjdete navštívit Záři, tak ona tam ještě nebude. Musíte někam odejít (já se teleportoval) a zase se vrátit. Možná je to jen bug v 1.4.


V.3 Zkouška osudu


Úkol od: Flame

Pověst: Nekromanti


Flame má pro vás odvážný úkol. Musíte zanést nákazovou bombu (taint-bomb), kterou připravila, do Čtyř kamenů a tím zpečetit jejich zkázu. Donesením balíčku do Čtyř kamenů se úkol splní. Pamatujte, že položení bomby zabije všechny ve Čtyřech kamenech, proto nejdříve splňte všechny místní úkoly. Též po splnění můžete ještě stále zabít Flame, jak si to žádá Společenství (Cathalon).


W. Gor Gammar



W.1 Žihadlo škorpióna


Úkol od: Asmohar


Asmohar je nekromant, který žije ve spáleném lese severovýchodně od Gor Gammar. Když se s ním potkáte, požádá vás, abyste mu přinesli ocas škorpióna. Mnoho jich žije v Drak'arské poušti, ale nějací jsou i okolo. Když mu jej donesete, dostanete další úkol.


W.2 Vykliďte mýtinu pro Asmohara


Úkol od: Asmohar


Tentokrát po vás chce, abyste zlikvidovali skupinu Oktogronů ničících mýtinu, kterou chce použít pro jeho výzkum. Až bude práce hotova, navrhne nekromant setkání právě na oné mýtině. Až se tam s ním setkáte, dá vám bombu, která zničí vše v Gor Gammar jediným výbuchem.


W.3 Kámen Ohně


Jsou tři způsoby, jak se dostat do Gor Gammar. Použitím skřetího převleku (úkol z Cathalonu) nebo použitím Asmoharovy bomby (úkoly výše) nebo, pokud se na to cítíte, probít se skrze mraky skřetů. Avšak pouze bomba vám otevře hlavní brány (stačí přijít a aktivuje se sama). Dál musíte jít podél městských zdí a najít vchod do tunelu. Kámen Ohně je uprostřed města (je zaznačen ve vaší mapě). Pokud máte maskování (skřetí převlek) tak k

němu prostě přijděte a seberte jej bez nějakého povyku. Pokud jste zvolili variantu přímého boje, tak vám to nějaký čas potrvá, probojovat se skrz hordy skřetů.


W.4 Podzemní průchod


Tip: Pokud jste použili Asmoharovu bombu, tak zde potkáte paladina, který vám oznámí, co se stalo nekromantovi.


X. Ashos



X.1 Najít Hoko / Najít sestru Hoko


Úkol od: Yorun Togawa


Tento úkol dostanete hned při vstupu do města. Hoko vám bude ihned označena v mapě. Promluvte si s ní a zjistíte, že její sestra je již nějaký čas nezvěstná. Běžte za místním kovářem Sakamotem. Může vám udělat náhradní klíč do chrámu, ale nejdřív musíte přemluvit jeho chamtivou sestru Hidee. Navštivte ji v jejím domě a slibte jí, že otcovu poslední vůli donesete starostovi. Musíte při tom splnit starostův úkol, abyste mohli pokračovat dále.


X.2 Najdi léčitelku


Úkol od: Masakore Murata


Masakore potřebuje svůj lék od léčitelky žijící kousek za městskými zdmi. Navštivte ji (jděte podle mapy) a též splňte její malý úkol. Kosek za jejím obydlím pobijte "hmyz", který ji otravuje. Pak vám dá pro starostu jeho lék. Seberte u něj též červené šaty, které doneste Hoko a řekněte jí, že její sestra byla zabita starostou, který se proměňuje ve vlkodlaka. U Yoruna (městská stráž u brány) zjistíte, že Hoko zabila starostu a utekla. Najdete ji u teleportu. Promluvte si s ní a pak se vraťte za Yorunem.


Tip: Nedokončený úkol s kovářem se dá splnit pouze zabitím Hidee. Nevím ale jak na to, protože pokaždé, když jsem to zkusil, tak se na mě všichni vrhli a já je musel zabít. Dokonce i kovář. Zkoušel jsem to i potichu (podříznutí), ale i tak :( Každopádně nechcete-li to udělat, musíte splnit následující úkoly, abyste dostali klíč od chrámu. A nezapomeňte si vybrat svoji odměnu za doručení poslední vůle starostovi.


X.3 Dones mi zpátky moje dopisy


Úkol od: Kouji Hisakawa


Tento úkol dostanete v domě na severu města (podívejte se do mapy). Kouji po vás chce, abyste mu donesli zpátky dopisy jeho otce, které prodal, když potřeboval peníze. Běžte do Kimuřina domu avšak ta se o tom nebude ani bavit, dokud nevyčistíte novou vilu od nemrtvých. Učiňte tak - dům vám označí v mapě. I přesto však se s vámi nechce dohodnout. Najdete ji v onom novém sídle. Můžete se s ní dát kvůli dopisům do boje, nebo za ně zaplatit 500 zlatých. Až budete mít dopisy, vraťte se s nimi ta Koujim.


X.4 Kontaktování dealera s 'kouzelným prachem'


Úkol od: Hajime Masaware


Hajime po vás chce, abyste strážím pomohli chytit místního drogového dealera, běžte do hostince a promluvte si s majitelem Sahim. Řekne vám, že si máte zajít popovídat s Takumim Kajiurou. Ten vám dá 500 zlatých a řekne vám, že máte jít za Araim Kurharou. Od něj dostanete dalších 500 zlatých. Vraťte se za Hajim a řekněte mu, co všechno jste zjistili.


X.5 Najděte učence / podívejte se do chrámu


Úkol od: Hajime Masaware


Tentokrát vás Hajime pošle za Kanem Mizoguchim. Od něj dostanete klíč od chrámu. Dovnitř vejděte zadními dveřmi, které jsou v jedné postraní uličce vpravo. Projděte labyrintem chodem až dojdete do hlavní haly. Zde uvidíte Kámen Vody. Vezměte jej a vyjděte s ním ven. Zjistíte však, že to, o čem mluvili obyvatelé Ashos byla pravda, Yatholenovo oko je chránilo před útokem skřetů a tak, když ho máte teď v kapse, je jich plné město. Nemůžete nic dělat. I když použijete svitek oživení (resurrect spell), tak to nic nezmění v příběhové linii.


Tip: Pokud tedy máte svitek oživení, použijte ho na Kana a vyberte si od něj odměnu za splnění úkolu ;) Nebo to taky můžete udělat tak, že se dostanete do chrámu a než seberete Kámen Vody, tak se za Kanem stavíte.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.