Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Hra Tony Vočko (Tony Tought) je skvělá adventura, která mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla na ni napsat návod. Vřele vám (pokud fandíte adventurám stejně jako já) doporučuju ji zkusit. Dá se sehnat skoro v každém obchodě s levnými hrami a taky bya v časopisu SCORE, ročník 12, číslo 138. Příjemnou zábavu !
POZNÁMKA : Hru jsem hrála na jednoduchou obtížnost.
Část 1 : Jak se dostat do parku
Nacházíte se ve své kanceláři. Počkejte až Tonda dokecá a pokecejte s Pantagruelem (to růžové, co sedí na stole) a vyšlete ho na průzkum horního patra. Ze stolu seberte pytlík bonbonů (nechal je tam Pantagruel). Zde už nic (zatím) neuděláte, tak běžte na chodbu a seberte tam pohozený útržek papíru. Následně otevřete dveře vlevo a vejděte do skladiště. Zavřete za sebou dveře a seberte plášť (visí na dveřích). Použijte sebraný útržek papíru na ten, co visí na zdi. Potom se pokuste otevřít skřín a jéééééje - spadli jste někam do kanalizace. V kanále seberte mrtvé uklizečce paruku a tunelem se vraťte zpět na chodbu. Pak vyjděte nahoru po schodech. Zde si můžete pokecat se svými kolegy, ale nejprve zatáhněte za ocas krávy na zdi (asi nějaká trofej). Kráva udělá bů a upustí květiny (jsou u Tonyho kanclu). Až je budete mít, běžte zpátky nahoru a ze země seberte Pantagruelovu šálu a dopis. Přečtěte si ho (v inventáři) a zjistíte, že Pantagruel byl unesen a je v Halloweenském parku. Proto vyjděte ven a objevíte se před vchodem do parku. Tam hodte řeč s babkou a dozvíte se, že dovnitř vás pustí jen tehdy, budete li mít na sobě nějaký kostým. Tak fajn. V inventáři spojte dohromady květiny, plášť a paruku a výsledek použijte.
Následně dejte babce ještě pytlík bonbonů a hurá do parku.
Část 2 : Jak zjistit kde je vězněný Pantagruel
V této části vám můžu poradit jen to nejdůležitější. Doporučuji vám předem projít celý park a sbírat vše, co půjde a každého se ptát na zmizení vašeho psa (akorát, že je to tapír, ale to je jedno) Pantagruela. Hned v úvodu zapadněte do stanu nalevo a vlítněte do dveří na pódiu. Je tam vousatá dáma a promluvte si s ní. Zeptejte se ji na Pantag. a ta vás pošle ke kouzelníku Lorenzovi. Až tam dorazíte (je to u té hlavy), zjistíte, že vchod je zavřený a pro vstup potřebujete dolar. No jo, ale kde ho vzít ? Musíte ho vyhrát u Rufuse (ten silák u siloměru). Tak za ním běžte a vyzvete ho na souboj. Pokud nemáte vlastní kladivo, tak to ani nezkoušejte, páč prohrajete. Je potřeba sehnat si vlastní kladivo. Jedno je u těch poházenejch vajglů. Až ho budete mít, tak ho běžte vyzvat a vyhrajete. Pak dolar vhoďte do automatu a vchod do hlavy se otevře. Vejděte. Uvnitř si pokecejte s kouzelníkem a zeptejte se ho na Pantagruela. Dá vám recept na nápoj dalekozrakosti, který musíte připravit. Nejprve je potřeba najít 6 přísad : mléko, kávu, ovocný džus, pepř, Kamarův žlučník, třešni.
Kde sehnat kotel
Na všechny tyto přísady je potřeba sehnat kotel. Jeden je napravo od hlavního nádraží (hledejte cedulku Central square) u fontány (drží ho ta socha), ale je příliš vysoko. Jděte ke kadibudce (nalevo od Lorenze) a u ukazatelů seberte klacek. Ten pak použijte na ten kotlík. Kotlík je váš a nyní se můžete pustit do shánění přísad.
Mléko
Základem je dostat se do kadibudky. Ve dveřích v klíčové dírce je zastrčený klíč. Klíč získáte tak, že do škvíry pod dveřmi vložíte recept a na klíčovou dírku použijete zmrzlou žížalu. Tu získáte tak, že vejdete do stánku s Hotdogama (zprava), otevřete mrazák a vyndáte ji. Až budete mít klíč, použijte klíč na klíčovou dírku. Uvnitř jsou další zavřené dveře. Na pravé straně je uzel od provazu, který drží šunku (mňam) nad akváriem s piraňou. Rukou ho nerozvážete, takže ho musíte přeříznout (to lano). Vemte láhev a rozbijte ji o bystu. Střep pak použijte na uzel. Šunka spadne k pirani a vy seberte kost. Tu pak použijte na prázdný panel páky a za vytvořenou provizorní páku zatáhněte. Následně se otevřou dveře. Vejděte a seberte kbelík s barvou. Tu pak dejte do kotlíku (v inventáři) a máte první přísadu - mléko.
Káva
Kávu není nijak těžké sehnat. Základem je sehnat skateboard. Upalujte na hlavní náměstí (central square) a vejděte do rakety. Uvnitř si můžete pokecat s Randallem, ale není to potřeba. Podstatné je mu sebrat skateboard. Odtud se vraťte zpět na hlavní náměstí a jděte na náměstíčko s fontánkou a fotobudkou. Pokračujte nahoru na WC. Pokecejte s Wallym a dovíte se, že v budce je krokodýl. Je potřeba ho nějak dostat ven. Proto postavte skateboard na rohožku a zvenčí odevřete branku. Krokodýl vyskočí a odletí někam na oběžnou dráhu. Wally zapadne do budky a potrubí bude vytékat….. No, prostě odporný odpad. Vydejte se do lokace (tam, kde to vytéká), od prodavače hotdogů doleva a sejděte až k místu, kde vytéka již zmiňovaný tekutý odpad. Seberte jej a šup s ním do kotle. A máte druhou přísadu - kafe.
Ovocný džus
Je na čase podívat se do pirátské lodi. Vejděte dovnitř a pokecejte si se smutným pirátem sedícím na baru. Dozvíte se, že už nedokáže ronit slzy, což ho velice trápí. Proto musíte (no, nemusíte, ale pokud chcete tuto hru dohrát…) sehnat cibuli (leží ve stanu vousaté ženy poblíž šípu). Před lodí použijte cibuli na velkého mečouna, čímž ji rozříznete. Pak ji nabídněte smutnému pirátovi a ten začne ronit slzy. Samou radostí vám objedná u barmana rum. No jo, ale vy potřebujete džus. Ten rum má ale k džusu hodně daleko. Proto zajděte k tunelu lásky (severovýchodně od hl. náměstí). Promluvte si s Isabellou, hlavně o atrakci. Pak se pokuste do labutě nasednout, ale Isabela vám to nepovolí, dokud s sebou nebudete mít nějakou přítelkyni. Jděte před kadibudku a pak do ní a projděte do domu, po schodech nahoru a vejděte do pokoje číslo 206. V pokoji seberte ze židle panenku. V inventáři použijte na panenku plášť. A je to. Máte "přítelkyni". Vraťte se k atrakci Tunel lásky a použijte panenku s pláštěm na Isabelu. Následně budete v puštěni do atrakce a jako bonus dostanete lízátko. V tunelu Tonymu panenka nafackuje (doslova). No, alespoň, že máte lízo. Lízo vložte v inventáři do hrnku s rumem a máte třetí přísadu. Ovocný džus. A zase do kotle.
Kamarův žlučník
Zajděte do Mortimerova bazaru a pokecejte s ním o všem možném, ale hlavně se ho optejte na Kamarův žlučník. Zjistíte že jeden má na skladě. Má to ale háček. Buď vám ho prodá za osm dolarů, které nemáte anebo za to, když přimějete kapitána Kornélia, aby zaplatil za dřevěnou nohu.. Vydejte se tedy na pirátskou loď a promluvte si s kapitánem Kornéliem (sedí na sudech) o všem možném a na závěr ho požádejte, aby Mortimerovi zaplatil za tu dřevěnou nohu. Kápo souhlasí, ovšem pod podmínkou, že dokážete udělat něco, co on ne. No jo, ale co ? Je potřeba najít něco, co nedokáže. Klíč k úspěchu by mohla být jeho kajuta, kterou však střeží ten ukecaný papoušek. Je potřeba ho nějak umlčet. Běžte ke kleci, kde je zavřené to mluvící zvíře a z jeho klece seberte žvejku. Jděte k pizza baru (na hlavním náměstí) a u odpadkového koše seberte krajíc chleba. V inventáři spojte chleba se žvejkou a nabídněte papouškovi. Konečně je klid a vy se můžete vydat do pokoje kapitána. V kajutě seberte z postele deník a v inventáři si ho pročtěte. Zjistíte, že kapitán má strach z karet. Za stěny pod oknem strhněte kus tapety. V inventáři ji prohlédněte a zjistíte, že je to mapa. I mapu prozkoumejte - Tony vypočítá místo, kde by se mohlo nacházet místo pod písmenem X. Pomocí mapky parku v zápisníku se přesunte na novou lokaci. Je to skládka. Z ledničky seberte karty. Pomocí mapy v zápisníku se vraťte zpět do lodi a ukažte karty kapitánovi. Ten se vyleká k smrti a dá vám drahokam. Ten pak dejte Mortimerovi a ten vám dá slíbený Kamarův žlučník. A……..správně……do kotle.
Pepř
S pepřem je to jednoduché .Zajděte do pizza baru a z otevřené vitríny seberte papriku. Jako pepř. Do kotle.
Třešeň
Jelikož nikde v parku žádná třešeň není, tak použijte rajče (je ve stanu vousaté ženy u dveří). Zas do kotle.
Smíchání lektvaru
Lektvar smícháte tak že zajdete do Orgánového montéru (přístroj vedle Timotiho a jeho táty). Pak odneste koktejl Lorenzovi a dobře poslouchejte, co říká. Tak nějak vám naznačí, že Pantagruel je vězněný někde na hradě. Tam se tedy vydejte (od Intelektuála na S).
Část 3 : Jak se dostat do hradu
Vchod do hradu hlídá strážný (nebo strážná, hmm kdo ví). Budete se ho muset nějak zbavit. Nedobrovolně a nevědomky vám pomůže jeho pes - Kikinka. Na lokaci, kde jste sbírali ten hnusný tekutý odpad, seberte ze země ostrý kámen - později však zjistíte, že je to forma. Zajděte do baru v pirátské lodi a prozkoumejte tabuli s fotkou zaměstnance. Pokecejte s moderátorem (vlevo) - zjistíte, že čeká na zaměstnance měsíce, aby ho ocenil. Vaším ukolem je cenu nějak získat. Budete potřebovat svoji fotku, abyste ji vyměnili za fotku na tabuli. Mimochodem je to ten prodavač hotdogů. To teda nevím, za co. Fotka by se dala sehnat ve foto budce u fontánky, ale je jen na peníze a vy nemáte ani niklák. Ale můžete je dostat za odměnu.
Jak chytit kočku
Za to, že chytíte kočku. Jedné pani se totiž ztratila. Proč ji nepomoct. Jděte k lodi a ze sudu v pravo (je vněm díra) seberte 3 ryby. Kdekoliv v parku najdete misku (třeba u ruského kola nebo u fontány), tak jednu rybu do ní dejte. Čička sice přiběhne, ale hned uteče. Je potřeba sehnat nějakou klec. Jděte tedy ke zvířeti (to, co mluví) a hoďte s nim řeč. Zjistíte, že touží po svobodě. Ale jak ho pustit ? Dveře jsou zamčené. Ale klíč má Biff (je v baru a pořád pokřikuje na hostinckého, kde je to kuře), jenže si klíče hlídá a jen tak mu je nevemete. Je potřeba udělat další léčku. Jděte před Mortimeruv bazar a u dveří nalevo visí keře - seberte je. A následně jděte do hotdogového stánku (zprava) a dejte ho do trouby. Pak ho vyndejte jděte zpět ke kadibudce. Vejděte dovnitř a projděte až do domu a do pokoje č. 206. .Zde otevřete šuple a vemte prášky na spaní a dejte je na kuře (v inventáři). No a nyní se vydejte zpět do lodi a dejte kuře Biffovi. Ten vzápětí usne a vy mu konečně můžete vzít klíče. A ted hurá ke zvířeti. Otevřete mu klec. Odejde (snad bude štastný). V kleci je miska a do ní dejte rybu. .Za chvilku přiběhne (no, spíš přisprintuje) kočka a začne se cpát rybou. Vy zatím rychle zavřete dveře. Kočka do nich narazí a vy ji mužete vrátit zpátky té pani do pokoje č. 207 (kadibudkou). Za odměnu dostanete pár nikláků.
Jak odlákat Kikinu z mostu
Drobné hoďte do slotu na mince u fotubudky. Po absolvování focení seberte hotovou fotku ze slotu nalevo. Svoji fotku připevněte v lodi (v baru) na nástěnku se zaměstnancem měsíce. Pak si promluvte s pořadatelem a ten vás vyhlasí zam. měsíce. Dostanete nějakou brašnu. Prozkoumejte ji a zjistíte, že je v ní mosazná plaketa. Přesunte se do pizza baru a dejte mosaznou plaketu do pece. Až to bude hotové, seberte ji. V inventáři vložte plaketu (štítek) do sádrové formy. Chvíli vyčkejte a formu otevřete - získáte píštalu ve tvaru kosti. Teď jděte do domu kouzelníka Lorenze a prozkoumejte klobouk. Zjistíte, že je v něm králík a tak mu dejte mrkev (je ve stanu vousaté ženy) a máte králíka. Jděte ke hradu a před hradem je strom. Do jeho dutiny vhodte králika a použijte píštalu. Kikinka se rozeběhne ke stromu za králíkem. Než se ale stihnete dostat přes most, stražný se vrátí.
Jak se zbavit strážného
Jděte do Mortimerova bazaru a ze zdi seberte oprátku. Oprátku použijte na trs trávy před stromem. Jděte k ruskému kolu (obejděte strom zezadu) a použijte konec provazu. Vraťte se před hrad a použijte píšťalku. Až strážný přiběhne ke stromu, tak rychle běžte k ruskému kolu a vlevo v budce otevřete dveře a použijte páku. Kolo se roztočí a strážného to vynese nahoru a je klid. Nyní můžete v klidu přejít přes most do hradu.
Část 4 : Hledání Pantagruela uvnitř hradu
Na nádvoří prozkoumejte zamčený vchod do "obrovské dýně" (to zelené napravo) a počítač, který před ním stojí. Otevřete hlavní dveře a vejděte do hradu. Během rozhovoru s hospodyní se zeptejte na pána hradu - dozvíte se, že je venku na své "velké dýni". Dále se optejte, jak se hospodyně na dýni dostala - zjistíte, že má počítač uložený v paměti její obličej. Vás ale dovnitř pustit odmítne. Vyjděte ven a obejděte hrad zleva. Dojdete k sousoší. Pokuste se promluvit se sochama a Tony zjistí, že to jsou dva herci. Promluvte si s herci a zeptejte se jich, kdy jim končí šichta. Dovíte se, že ve 4:30, ale na hradních hodinách je stále jen 2:55. Taky se jich optejte na nůž, slíbí vám, že až jim padne, tak vám ho tam nechají (hodný jsou, co). Vejděte do hradu a pokračujte dále až na vrchol věže. Zde štouchněte do pravého předního chrliče. Tony je však jak čajíček a tak s tím ani nehne.
Jak shodit chrlič a zbavit se Gwendela
Ve vstupní hale se hospodyni pokuste šlohnout z vozíku Jar, ale hospodyně vám to nedovolí (divíte se). Tak si sní promluvte a řekněte ji, aby s vámi provedla teorii profesore Justa. Přikažte jí, ať se otočí zády a Jar ji vemte. Následně projděte do místnosti k šaškovi a nalijte mu do vaničky Jar. Vylítne jako čertík z krabičky a pošupajdí ven. Teď odsuňte vaničku a objevíte se v dračí sluji. Na drakovi jsou malá dvířka. Když je otevřete, zjistíte, že vedou do nádrže. Vyjděte ven z hradu a vemte kanystr. Dorazíte až k dřevěné chajdě. Vejděte. Hned u dveří seberte zelenou hadičku. Běžte zpátky k drakovi a dejte mu hadičku do té díry, která vede k palivu. Pak použijte kanystr na hadičku. Získáte palivo. To hoďte do studny vlevo a máte pěknou vatru. Z dortu v přízemí seberte svíčku a zapalte ji o vatru. Venku před hradem jděte k velké kupce sena a zapalte ji (o svíčku). Naleznete jehlu a tajný vchod. Vejděte. Na zemi leží činky, tak je použijte - tímto uděláte z Tonyho siláka. Vylezte na hradní věž a znova zatlačte do chrliče. Díky krokodýlovi (který se vrátil z výletu na oběžné dráze) se vám podaří chrlič shodit. Díky chrliči je na hodinách půl páté a tak sochám padla. Jděte na místo, kde byly sochy a vemte si nůž. Teď si běžte pokecat s šaškem. Pak se mu pokuste vzít psa, čímž zjistíte, že není vůbec slepej a zaslouží pořádnou lekci. Vraťte se do přízemí věže - tam, odkud vidíte ten provaz. Použijte na něj nůž - odříznete chrlič a ten spadne přímo na šaška. Jděte na místo, kde žebral a seberte jeho plyšového psa.
Jak probourat strop v kuchyni
V hradní kuchyni seberte megafon. Prozkoumejte ho a zjistíte, že v něm nejsou baterky (je to důležité, jinak se nebudete moci zeptat tanečnice v dortu, jestli nějaké má). V místnosti před kuchyní použijte jehlu na dort, čímž probudíte tanečnici, která uvnitř spí. Promluvte si s ní a požádejte ji o baterky. Kupodivu jednu dostanete. A šup sní do megafonu. Jděte do vedlejší místnosti (byl tam ten šašek) a otevřete skříň. Vybafne na vás zombí, tak se ji nelekněte. Dejte ji do ruky megafon. Až se skříň zavře, tak ji zase otevřete a tentokrát to bude takový hluk, že spadne kanci v kuchyni kopýtko. Seberte jej. Ve věži použijte kopýtko na bednu, čímž ji otevřete. Seberte kámen, který z ní vypadnul. Vyjděte z hradu k velkému katapultu a použijte na něj kámen a pak i nůž. BUUUUM !
Jak získat obtisk tváře hospodyně
Venku použijte kladivo na trnku. Spadne z ní švestka. Takto seberte asi 2 švestky. Jděte do kuchyně a použijte dveře skřínky napravo. Dejte do ní plyšového čokla a dveře zavřete .Nyní dejte do vody (nalevo) švestku a pak holuby vyplašte. Počkejte až vykonají potřebu a chyťte vodítko od psa. Přijde hospodyňka uklidit svinčík a zakopne (hups). To je obtisk.
Jak z obtisku vytvořit masku
Nejprve je potřeba sehnat nějaký materiál, který by obtisk v podlaze vyplnil. K tomu poslouží ovce a její hleny (blééé). Na ovci použijte nůž - tím se ovce nachladí a vyplivne hlen. V kuchyni seberte z poličky tubu na těsto a naberte do ní hleny. Ovčí hlen pak z tuby vymáčkněte do obtisku v zemi. Hlen ale ještě musíte vysušit. Ve vstupní hale otevřete dvířka od skříně pod zrcadlem a seberte měchy. Použijte měchy na díru s hleny, čímž vytvoříte formu. Seberte jej. Formu dejte do stroje před vchodem do dýně - dveře se otevřou a mužete vejít.
Jak osvobodit Pantagruela
Dejte Pantagruelovi na hlavu ovčí vlnu - tím oklamete hlídače a pak Pantagruela použijte. Prozkoumejte kameru nad vámi a zatáhněte za páku na ovládacím panelu, čímž Pantagruela osvobodíte. Na závěr projděte dveřmi vpravo a vychutnejte si outro.
Pokud máte nějaké připomínky, nejasnosti nebo cokoli jiného, kontaktujte mě na mailové adrese.
KONEC.