1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Timelapse - návod

Autor návodu : Radek Lukáš



1) VELIKONOČNÍ OSTROV


U kamenů se otoč doprava, jdi dvakrát dopředu, doprava a dopředu. Vedle kamenu

leží fotoaparát.  Seber ho a  jdi po cestě  směrem k moři.  Po pravé straně je

osamocená  socha. Běž  k ní  - u  jejího úpatí  leží na  zemi deník.  Seber ho

a důkladně prostuduj. U moře nejprve  vpravo prostuduj tři velké sochy. Všimni

si symbolu na  každé z nich - na  podstavci i na hrudi. Cestou  podél břehu se

dostaneš do tábora. Na stole vzadu si všimni kamenné destičky se symboly. Zpod

hnědého notesu vytáhni  papír a pomocí tužky si  tři dvojice symbolů obkresli.

Papír si nyní  můžeš vyfotit a později si ho  tak prohlédnout. Na stole vpravo

seber zápalky a prostuduj návod k obsluhování plynové lampy. Pak pokračuj dále

podél břehu až  do jeskyně. Pomoci instrukcí zapal lampu  a projdi až na konec

chodby.  Všimni  si  zde  tří  velkých  soch.  Do  rukou je třeba vložit kámen

odpovídající  symbolům na  ramenou. Ty   vytvoříš v  tavírně za  tebou. Klikni

nejprve na obličej,  pak v očích nastav požadovaný symbol  a nakonec klikni na

misku vlevo od očí. Který symbol z  očí odpovídá tomu na ramenou tří soch, ses

dozvěděl z  kamene v táboře  (měl bys mít  u sebe fotografii)  a ze tří obřích

soch na pobřeží. Pokud jsi vše provedl správně, začnou na jedné ze stěn blikat

oči. Kliknutím na ně se skála otevře, takže můžeš vejít dovnitř. U stroje času

si  všimni pěti  kruhů dole.  Klikni na  ten úplně  nalevo, ve  velké kouli se

objeví obrázky Egypta. Klikni na ně a objevíš se v Egyptě.


2) EGYPT


Přímo před  tebou (za palmou)  je přístav. Než  tam ale půjdeš,  otoč se čelem

vzad a  prozkoumej bazén, zejména  jeho dno.  Zajdi  i k pyramidě  a všimni si

sochy  vlevo. Po  cestě do  přístavu si  všimni vědra  nad vodou.  Jdi k  němu

napravo podél zdi.  4x do něj naber vodu (stačí  zatáhnout rukou směrem dolů).

Pak se otoč doleva a pokračuj rovně,  doprava, rovně, doprava a 2x rovně. Voda

by měla  být na úrovni rysky.  Jdi 2x zpět, doleva,  rovně, doprava a dopředu.


Jsou zde  dvě páky - jedna  napravo a druhá nahoře  - zatáhni za ni  a lano se

uvolní. Zatáhni pak i za druhou páku, to má za následek vypuštění vody. Jdi na

konec mola, otoč se  doleva a jdi rovně. Před tebou je  další páka. Zatáhni za

ni směrem doleva. Pak naber dvakrát vodu  do vědra a ve studni zatáhni nejprve

za pravou  a pak i  za horní páku.  Jdi na molo  a po posunutí  páky doleva se

brána otevře. Nastup do lodi a jdi na její čelo. Dojedeš až do chrámu. Jakmile

vyjdeš  z  lodi,  otoč  se  čelem  vzad  a  vezmi  kopí. Pomocí něho pak zabij

krokodýla, který se  objeví, jakmile chceš vstoupit do  chrámu. Chce to trochu

trpělivosti a najít  to správné slabé místo. Jdi stále  dopředu a u obří hlavy

zaboč doleva  do místnosti. Klikni  na psa, poradí  ti, že máš  najít tabulku.


Prozkoumej koše za  psem, v jednom z nich najdeš  zrcadlo. Jdi zpátky a pomocí

zrcadla si přečti nápis na zdi. Pak  se otoč doprava a přes zrcadlo se podívej

na  nádoby. V  jedné i  z nich   je klíč.  Seber ho  (zrcadlo přitom  musí být

nastaveno na tuto nádobu) a otevři  s ním truhlu napravo naproti košům. Uvnitř

kromě  lebky najdeš  i tabulku.  Na ni  je deset  egyptských číslic  (1 až 10)

a vedle nich  symboly věcí (dýka, koš,  svitek, atd.). Abys zjistil,  kolik je

která číslice,  musíš spočítat věci napravo.  Např. číslice "=" je  8, protože

v chrámu se  nachází osm nádob  bez držadel  (před  chvílí jsi v  jedné z nich

našel klíč).  V místnosti, kde se  nacházíš, najdeš 5 košů,  4 šípy, šest kopí

a jednu truhlu. Další  věci jsou v místnosti, do  které se dostaneš, půjdeš-li

stále rovně.  Jsou to jeden  sarkofág, 2 stoly,  další dvě truhly,  tj. celkem

tři, sedm nádob s  rukojetí, 9 dýk (v truhle) a 10 svitků  (9 v truhle a jeden

v soše válečníka). Prozkoumej nejprve svitky v truhle. Dozvíš se o osmi bozích

a o tom, kteří živočichové je představují :


Knumm...........Koza............+4

Sebek...........Krokodýl........-1

Bastet..........Kočka...........-8

Horus...........Jestřáb.........+4

Annubis.........Pes.............-2

Osiris..........Muž.............-1

Set.............Králík..........+2

Thoth...........Ibis............+1


Význam posledního sloupečku vyplývá ze  svitku nalezeného v soše válečníka. Je

zde  vždy  číslice  a  symbol  boha.  Je-li  číslice  uvedena dřív, znamená to

odečtení,  je-li později,  jedná se  o  součet.  Z místnosti  jdi stále  rovně

a těsně před vchodem do prvé místnosti zaboč doleva. Před sebou bys měl uvidět

sloup se  třemi tlačítky. Pokračuj rovně  a doleva a zmáčkni  spodní tlačítko.

Tím se  aktivuje obří hlava uprostřed  vzadu. Jdi k ní  a pomalu pohybuj koulí

pod ní zleva doprava.  Hlava se bude měnit a navíc se  v kouli objeví grafický

symbol toho  kterého boha. Nakresli  si ho někam,  protože to za  chvíli budeš

potřebovat.  Pak jdi  k přepínači   ve sloupu  a zmáčkni  prostřední tlačítko.

Obejdi chrám (je jedno, zda levou, či pravou stranou) a objevíš se na cestě se

čtyřmi sloupy po každé straně. Postav se  ke každému čelem a zapamatuj si boha

a číslici :


Kočka  9        Pes     10

Muž    7        Jestřáb  3

Králík 8        Koza     5

Ibis   1        Krokodýl 4


Pak  vejdi do  chrámu vzadu.  Najdeš zde  kopii sloupu  venku. Na každém musíš

nastavit boha,  jeho symbol (zjištěný  u obří hlavy)  a správnou číslici.  Ale

pozor, číslice  musí být upravena  podle svitku (viz  třetí sloupec předminulé

tabulky). Správné číslice tedy jsou :


1      8

6 7

10 9

2      3


Klikni na oltář  a všechny sloupy by měly svítit.  Pokud ne, musíš ho nastavit

jinak. Vezmi drahokam a jdi chodbou  dále až ke kobře. Použitím drahokamu přes

ni projdeš. Jdi  dále až ke studni. Vhoď  dolů drahokam a po rozhovoru  jdi 2x

zpět a u  sloupu zmáčkni tlačítko se schody. Budeš  tak moci sestoupit dolů do

studny. Na konci  chodby vejdi do místnosti. Prozkoumej zde  skříň a zahraj si

variantu hry  člověče nezlob se.  Tvým úkolem je  dostat se do  cíle dříve než

soupeř. Za  odměnu budeš moci  ze stěny  sundat  modrý symbol a  pověsit ho na

skříň  za tebou.  Ve skříni  se podívej  na skaraba.  Po rozhovoru  ho získáš.

Prozkoumej i  plakát na zdi, dozvíš  se z něj kombinaci  ke dveřím v pyramidě.

Při odchodu z místnosti klikni na dveře,  kterými jsi sem přišel, a vrať se do

chrámu ke sloupu  se třemi tlačítky. Stiskni to horní,  nasedni do lodi a vrať

se  do přístavu.  Odtud pokračuj  až  k  pyramidě. Na  dveřích nastav  symboly

odpovídající číslicím 3, 10, 9 a 4.  Uvnitř za sarkofágem je další stroj času.

Vyber si tentokrát druhý kruh zleva, tvým cílem bude...


3) ANASAZI


Od stromu jdi nejprve  doprava a pak stále rovně. Na konci  seber kládu a vrať

se  zpět. Druhou  cestou od  stromu dojdeš  až k  propasti. Překonej ji pomoci

klády.  Pak jdi  stále dopředu  (odbočky vlevo  si zatím  nevšímej) až k páce.

Všimni si, že má celkem pět poloh. Nastav  ji do každé polohy a jdi se podívat

dopředu za skálu. Vždy zde najdeš  spirálu, v některých polohách páky však zde

budou i  svislé čáry. Pro  začátek páku nastav  do polohy úplně  nalevo. Vzadu

bude  spirála  přerušena  svislou  čárou  vedoucí  středem.  Vrať se k odbočce

a postav se na křižovatku  mezi dva obří kaktusy. Otoč se k  tomu levému a jdi

stále rovně přes most  až ke zdi. Zde pokračuj doprava a  za chvíli se objevíš

v jeskyni. V pravé  části objevíš baterku. Seber ji a  s její pomocí si posviť

na dvě stěny  vzadu. Uvidíš zde celkem devět  kreseb (5 a 4). Zapamatuj  si je

a vrať se  ke zdi. Pokračuj rovně  kolem kamene se spirálou.  Po cestě bys měl

i uvidět vlka. Zapamatuj si, že to bylo v této sekci a jdi dále rovně a doleva

až ke kameni s kresbami. Vyber ty,  které byly před chvílí k vidění v jeskyni.

Je to i znesnadněno tím, že  některé části kreseb jsou zakryty rukama. Jakmile

to nastavíš správně, objeví se silueta vlka. Otoč se doleva a zmáčkni tlačítko

se spirálou.  Napravo od tebe  se otevře vchod  do jeskyně. Uvnitř  se napravo

objeví ve vodě symbol této sekce. Zakresli nebo vyfoť si ho a vrať se ke dvěma

kaktusům. Ještě před  prvním z nich zaboč doleva a  jdi stále rovně do jeskyně

až k  hadovi. Tvým úkolem  je umístit  do  něj ve správném  pořadí osm symbolů

nacházejících se  pod ním. Správné  pořadí (označíme-li symboly  zleva doprava

A až H) je :


CCDDGFGGDBDBCHEAE- HCBDDGDBCHCBDDFAFG.


Důsledkem správného nastavení  je to, že dýmka napravo začne  kouřit. Běž k ní

a klikej na ni  tak dlouho, dokud se řeč nebude  opakovat. Napravo od dýmky je

na zdi mapa.  Prozkoumej ji a případně i vyfoť.  Uvidíš zde i jednotlivé sekce

včetně jejich symbolů. Vrať se nahoru k páce a posuň ji o jednu pozici doprava

(bude ale stále ukazovat doleva). Zajdi se podívat na symbol za skálou. Svislá

čára nyní protíná  spirálu vpravo od středu. Jdi ke  kaktusům, projdi před tím

napravo a pokračuj  stále rovně až ke skále s  vyrytým žaludem. Otoč se doleva

a seber větev. Otoč se znovu doleva a na nejbližší křižovatce se dej doleva do

skal. Po cestě  by se měla objevit veverka, symbol  této sekce. Po levé straně

se objeví včelí  hnízdo. Naber z něj na  větev trochu medu. Na konci  cesty je

prasklý kámen se žaludem  uvnitř. Pomocí větve s medem ho vyndej  a vrať se ke

skále s vyrytým žaludem. Jakmile zasuneš žalud do otvoru, skála se otevře. Jdi

dopředu,  seber zápalku  a napravo  škrtnutím sirky  o kámen  zapal oheň.  Pak

udělej čelem  vzad a na stěně  za koši se objeví  další symbol k zapamatování.


Protože další sekce je hotova, vrať se k  páce a posuň ji o dvě pozice doprava

(ne  úplně na  kraj). Vzadu  si ověř,  že svislá  čára vychází  nyní ze středu

spirály směrem nahoru. Vrať se dolů a jdi rovně mezi oběma kaktusy a pak ihned

doprava.  Na konci  cesty jsou  na skále  nakresleny obrysy  pěti ptáků,  tvým

úkolem je  najít jejich pera  a umístit  je  do stojanu napravo.  Celkem se dá

najít až 7 per,  mimo jiné na cestě od klády ke kaktusům  a na cestě k hadovi.

Ke správnému  pořadí per by  ti měl pomoci  deník a také  hlas ptáka, který se

ozve při dvojím kliknutí na pero.  Navíc tutovkami jsou sova, datel a jestřáb,

vše právě díky hlasu. Po správném nastavení se otevře jeskyně. Uvnitř stojí za

pozornost kromě  sochy ptáka i listí  rozfoukávané větrem a vrány  sedící před

vchodem.


Vracej se po stejné  cestě zpět a tam, kde to jde,  zaboč doprava. Dostaneš se

až  ke kopí  ležícímu na  zemi. Seber  ho, otoč  se čelem  vzad a  jdi dopředu

a doprava. Pomocí kopí  probodávej kaktusy tak dlouho, až  z nich vyteče šťáva

a zalije rostlinu uprostřed. Jakmile ta dosáhne odpovídající výšky, budeš moci

vylézt  nahoru. Z  koše vezmi  chřestítko (musíš  se přitom  postavit čelem ke

zdi), otoč se  čelem vzad a jdi k  hadovi. Klikni na něj a  zvuky, které vydá,

zopakuj pomoci  chřestítka (mělo by  to být pohybem  doleva, nahoru a  dvakrát

dolů). Z hada se stane žebřík - vylez nahoru. U tkalcovského stavu seber jehlu

a dej ji do košíku. Přidej dovnitř největší červené klubko a klikni nejprve na

něj a pak na  jehlu. Tím se nit navleče do jehly. Klikni  na stav a to, co jsi

upletl, stáhni  tyčí dolů. To samé  pak opakuj nejprve s  prostředním červeným

klubkem a  pak s tím  nejmenším červeným. Výsledkem  bude upletený koberec  se

svítící rostlinou uprostřed. Zapamatuj si ji  a pozpátku slez po žebříku dolů.


Tam se otoč doprava  a oknem vlez do další místnosti. Po  žebříku pak vylez do

pokoje  s  bubny.  Seber  paličku  a  naproti  klikni  na nástroje zavěšené na

provázku  u  okna.  Melodii,  kterou  uslyšíš,  pak  přehraj pomocí paličky na

bubnech. Pro hudební  analfabety: Označíme-li bubny zleva doprava  A až E, pak

stačí bubnovat  v tomto pořadí -  BECAD. Napravo se otevře  tajný vchod. Seber

větev z ohně,  otoč se doleva a pomocí  větve prozkoumej jednotlivé přístěnky.

V jednom  z nich  je hadr.  Vezmi ho,  otoč se  čelem vzad,  namoč ho  do vody

v nádobě a utři s ním zašpiněnou zeď. Další symbol k zapamatování je na světě.

Vrať se k páce nahoru a nastav ji do polohy úplně napravo. A co spirála vzadu!


Má tentokrát  po obou okrajích dvě  svislé čáry. Jdi ke  kaktusům a ještě před

nimi  zaboč  doprava.  Rovněž  tak  hned  na  první  křižovatce  zahni doprava

a pokračuj stále  rovně a na  konci doleva k  obrovskému samostřílu. Po  cestě

potkáš jestřába  - symbol této  sekce. Zkus ze  samostřílu vystřelit, šíp  ale

nemá přední  hrot, takže jdi  zpět, doleva a  jednou nebo dvakrát  dopředu. Na

zemi  uvidíš hnědý  kámen. Seber  ho a  vrať se  k samostřílu.  Klikni na něj,

objeví  se šíp.  Po nasazení  kamene jako  hrotu vystřel  a snaž  se trefit do

otvoru  ve skále  uprostřed. Jakmile  se ti  to povede,  otevře se jeskyně, do

které se  dostaneš couváním a  až to nepůjde,  tak otočením doleva.  Uvnitř si

zapamatuj obrázek bizona. Vrať se nahoru k  páce a nastav ji do původní svislé

polohy. I nyní  jdi od kaktusů dvakrát doprava. Pak  ale, místo abys šel rovně

k samostřílu, zaboč  znovu doprava. Na  konci cesty vpravo  jsou čtyři panely,

každý odpovídá jednotlivé sekci.Na každém panelu je třeba stlačit dva symboly:


1. zleva: Vrána a list.

2. zleva: Jestřáb (vpravo nahoře)   a bouře.

3. zleva: Veverka a oheň.

4. zleva: Vlk a kapky vody.


Po  stisknutí horního  kolečka se  jeden panel  propadne. Jdi  dál, klikni  na

kolečko  s  mouchou,  získáš  ho  tak  do  inventáře.  Pak  se vrať do vesnice

- podívej se  na studnu s  pískem a spirálou.  Přiletí listy a  tvým úkolem je

doplnit řadu o další tři listy. Není to zas tak moc složité, stačí, aby součet

pořadí  jednotlivých barev  listů byl   násobkem šestnácti,  tj. l6,  nebo 32.


Protože  musíme přidat  pořadí 13  až 15  a protože  součet červených listů je

zatím 5, je  jasné, že je musíme dát  jako 13. a l4. (5+13+14=32).  Stejně tak

součet světle zelených  listů je zatím 17, což s  patnáctkou dá opět 32. Takže

pokud do  spirály dáš dva  červené a jeden  světle zelený lístek,  hlavolam je

vyřešen. Modrý list nad studnou zatím zežloutl a je možno ho vzít. Jakmile tak

učiníš, jdi  do místnosti s  bubny (možná sis  už dříve všiml  obrysu listu na

zdi...).  Jakmile list  přiložíš na  své  místo,  otevřou se  dveře vzadu.  Na

stěnách  postupně klikni  na sedm  symbolů, na  něž jsi  narazil v každé sekci

(bizon, včela, socha  ptáka, rostlina z koberce, kolo s  paprsky a dvě postavy

- jedna ze setřené zdi a druhá promítající se na zdi za pomoci ohně). Bodce na

okraji  kruhu  ve  čtvrté  stěně  by  se  měly  zbarvit  světle  modře. Klikni

doprostřed kruhu,  ten se otevře. Chodbou  se dostaneš k dalšímu  stroji času.

Zmáčkni tentokrát čtvrtý kruh zleva, dostaneš se k Mayům.


4) MAYOVÉ


Běž nahoru a u prvních dvou kamenných panelů se otoč směrem, odkud jsi přišel,

uvidíš stojan s hlavou krokodýla. Klikni na ni, objeví se malá soška. Seber ji

a pokračuj  až na  vrchol pyramidy.   Zde použij  sošku na  kruhový podstavec.

Objeví  se krokodýl.  Klikni na  něj a  zopakuj barvy,  ve které se proměňuje.

Uvnitř  zaboč ihned  doprava a  jdi stále  rovně k  panelu se  třemi řadami po

čtyřech číslech. Podle  deníku znamená tečka jedničku a  vodorovná čára pětku.

V horní  řadě je  tedy 13,  14, 12,  20, v  prostřední 2,8,9,  1, a  ve spodní

21,13,  22 a  23. Je  vidět, že   čísla dávají  4 součty  (l 3+8=21,  14+9=23,

12+1=13  a 20+2=22).  Budeš- li  tedy mačkat  čísla v  tomto pořadí, objeví se

tajné tlačítko.  Zmáčkni ho, tím  se aktivuje zařízení  vlevo od tebe.  Nastav

kouli tak, aby  ukazovala na lebku, vrať se  ven k panelům - na  jednom z nich

bude lebka svítit. Zmáčkni ji a  objeví se tři symboly. Zapamatuj si, případně

obkresli či vyfoť, a vrať se k panelu, kde bylo dvanáct čísel. Otoč se doprava

a nastav všechna  tři kola tak, aby..symboly  svítící na panelu s  lebkou byly

vedle sebe. Pak vyjdi z místnosti  dveřmi, které jsou naproti těm. kterými jsi

sem přišel.  Pokračuj až ke křižovatce,  od níž každá z  cest vede k pyramidě.


Vyber si  tu, u níž  uvidíš lebky. Vejdi  dovnitř, dveře budou  díky správnému

nastavení  tří symbolů  otevřeny. Uvnitř   tě čeká,  zajímavý úkol  - sestavit

z kostí lebku. naštěstí stačí sestavit pouze končetiny. Ale i tak to mnohým dá

zabrat. 'Takže,  několik rad. Nejtlustší  kosti patří do  nohou. Levá noha  se

skládá ze dvou částí - stehenní kosti  a zbytku a je šedě zbarvená. Pravá noha

je  komplikovanější -  stehenní kost  se skládá  ze dvou  částí, lýtková  kost

i chodidlo  jsou samostatné.  Všechny kosti  pravé nohy  jsou hnědě  zbarveny.


Pravá ruka se  skládá ze dvou částí -  z části nad loktem a  zbytku a je hnědě

zbarvena.  Levá  ruka  má  složenu  nadloketní  část  ze  dvou úlomků, pěst je

samostatná  a  část  mezi  pěstí  a  loktem  tvoří  dvě celé tenké kůstky (viz

vedlejší  ruka). Jakmile  se podaří  vše zkompletovat,  přebytečné kosti zmizí

a ty  můžeš sebrat  zelenou kouli  z lebky.  Dej ji  do kruhu  naproti, sleduj

pozorně film a na konci si zapamatuj  symbol, který se objeví v kruhu. Nyní se

vrať  ke kouli,  kdes nastavoval  lebku. Posuň  kouli o  jeden symbol doprava,

známým způsobem zjisti  na jednom z panelů nové tři  symboly a nastav je vedle

sebe na  stěně napravo od čísel.  Tím se otevřou dveře  od pyramidy naproti té

s lebkami. Uvnitř tě čeká honička s brouky v bludišti. Za odměnu získáš modrou

kouli. Dej ji doprostřed kruhu, ve  stěně napravo od vchodu, obdržíš tak další

zprávu a získáš i  druhý symbol. Vrať se ke kouli a  nastav ji na druhý symbol

zprava. Venku  na jednom z  panelů zjisti nové  tři symboly a  ty nastav vedle

sebe na známé stěně.


Tentokrát  budou  otevřeny  dveře  v  horní  části  pyramidy,  která  je  mezi

pyramidami které jsi už navštívil (opičí a  s lebkou). Dostaneš se tam tak, že

u spodních dveří zahneš doprava, půjdeš dále  rovně, doleva a rovně. Uvnitř si

nejprve  všimni kruhu  rozděleného do  čtyř výsečí  vzadu vpravo. Zapamatuj si

zejména  barvy. Napravo  od dveří  je kresba  jaguára. Zároveň  jsou zde čtyři

čtvercové  symboly. Vepředu  pak nastav  tyto symboly  včetně správných barev.

Pozor,  některé symboly  se objevují  i vzhůru  nohama. Po  správném nastavení

získáš hlavu jaguára.  Tuto hlavu polož na kámen nad  ohněm vzadu vlevo. Hlava

se rozpustí a vteče  do formy. Klikni na šedou nádobu s  vodou, tím se odlitek

zchladí a budeš ho moci vzít. Otoč se  čelem vzad a odlitek dej soše do rukou.


Objeví se koule,  tu dej do kruhu vlevo  od vchodu. Další film a  symbol je na

světě.  Vrať se  do vstupní  pyramidy a  nastav kouli  na poslední symbol, ten

úplně napravo. Po nalezení správných tří  symbolů na panelu a jejich nastavení

jdi i tentokrát do protější pyramidy, použij ale spodní vchod. Běž stále rovně

a na konci  napravo si zahraj  zajímavou hru s  pavoukem, škorpiónem a  žábou.

Protivníka  musíš  porazit  ve  třech  hrách,  v  každé  musíš získat po třech

vítězstvích. Jakmile to  dokážeš, cesta dále dopředu přes  provazový most bude

volná.  Jdi po  ní stále  dopředu až  do lesa  ke kamenné  hlavě. Zde  se otoč

doprava  a  z  pavučiny  seber  zelený  drahokam.  Dej  ho hlavě do levého oka

(z  tvého pohledu)  a celé  oko zatlač  dozadu. Pokud  chceš, můžeš  jít vlevo

k další pyramidě, ta je ale zavřená, takže to je zbytečné. Otoč se čelem vzad,

v dálce uvidíš odlesk  Jdi blíž a drahokam, který  odlesk způsobil, seber. Dej

ho hlavě do  pravého oka a zatlač ho  dozadu. Objeví se mačeta, prosekej  s ní

liánu a běž dopředu. Dojdeš k další pyramidě. Uvnitř jdi doprava a z šedé kádě

před kruhem na zdi vyndej poškozené srdce.  Pokračuj dopředu ke kruhu a zde se

otoč doprava. Ze země vlevo od květináče  seber papír s čísly. O jaké cifry se

jedná, zjistíš ze stránek deníku (545,546,655,885,586,848,5).


Srdce pak  polož na žlutou misku  před krokodýlem v levé  části místnosti. Jdi

dopředu  a vyřeš  další hlavolam.  Na levých  lebkách jsou  cifry 4,5  a 8, na

pravých  5,6,8.  Nyní  mačkej  lebky  podle  papírku,  přičemž  červené  cifry

znamenají  lebky nalevo  a černé  ty napravo.  Začínáš tedy  první pravou, pak

první levou, atd. Po vyřešení a zisku mloka jdi zpět, doleva a dopředu. Klikni

na obdélní uprostřed  dole a polož na něj  mloka. Posuň se zpět, otevře  se ti

vchod do  podzemí. Jdi k nejbližší  křižovatce a na ní  zahni doleva. Na konci

u mloka  se otoč  doleva. Klikni  na zelenou  plochu, obdržíš  jednak kladívko

a jednak poslední  třetí kolečko, tentokrát s  mlokem. Aby ses dostal  ven, je

nutno válec zatížit.  Polož tedy na něj všechny čtyři  lebky a šedý kámen. Jdi

stále rovně, na konci zaboč doleva. Zůstaneš stát u pěti krápníků, vedle nichž

je obrys kladívka. Klikni na tento  obrys, zaposlouchej se do melodie a pomoci

kladívka  ji zopakuj.  Označíme-li krápníky  zleva doprava  A až  E, klepni na

následující:  E,C,D,B,B,E,E a  A. V  rakvi  cloumej  koulí tak  dlouho, až  se

uvolní, vrať  se nahoru a  kouli dej do  kruhu na jedné  ze zdí. Opět  tě čeká

zpráva se symbolem. Běž ven ke kamenné hlavě, otoč se k ní nejprve čelem a pak

doprava (byla  tam pavučina a v  ní drahokam). Nyní couvej  dozadu tak dlouho,

dokud ve stromě  v pravém dolním rohu nezahlédneš  kousek fialové koule. Vezmi

ji,  otoč  se  čelem  vzad  a  pokračuj  až  na  vrchol pyramidy. Dej kouli do

prázdného otvoru  a vejdi dovnitř.  Na stěně vzadu  sestav symboly, které  jsi

viděl  v  jednotlivých  pyramidách.  Je   dobré  se  nyní  podívat  na  jejich

fotografie, protože po straně každého symbolu je další znamení, podle něhož se

pozná,  do kterého  rohu symbol  přijde (svislá  zelená čára,  dvě šedé tečky,

svislá fialová  čára a červená  tečka). Za dveřmi  už je další  stroj času. Po

zmáčknutí prostředního kruhu na tebe čeká Atlantida...


5) ATLANTIDA


Celkem rychle zjistíš, že Atlantida se skládá ze čtyř budov a výtahu, který je

mezi nimi uprostřed. Projdi a prozkoumej všechny čtyři budovy, výtahu se zatím

vyhni. V  každé budově najdi  její symbol (většinou  je u vchodu,  případně na

podlaze), prohlédni  si všechny projekce (zmáčknutím  kruhové plochy). V jedné

z budov nezapomeň  kliknout na všechny tři  mapy. Pak jdi k  výtahu. Na panelu

nastav ke  každé budově odpovídající  symbol (může být  i zrcadlově), vlez  do

výtahu a  zmáčkni levé ze tří  tlačítek. Sjedeš dolů. Zde  konej rychle, jinak

budeš zabit. Otoč se k robotovi, seber  mu krystal a vrať se do výtahu. Použij

krystal  na  řízení,  zmáčkni  tentokrát  pravé  tlačítko  - vyjedeš tak úplně

nahoru. I zde musíš jednat rychle. Seber  krystal z řízení výtahu a vyjdi ven.


Je zde  několik podobných postav.  Všimni si,  že  za každou z  nich je plocha

s šesti sloupci  po šesti tečkách. Zapamatuj  si, která tečka je  bílá a která

modrá. Postava ti sice bude bránit ve  výhledu, ale nicméně je zde více postav

a každá zakrývá nějaký jiný kus, takže by to nemělo být složité. Jakmile budeš

hotov, jdi  do prázdného výklenku, polož  na zem krystal a  na ploše klikni.na

tečky,  které mají  být zbarvené  modře. Pak  se otoč  čelem vzad  a jdi rovně

k další  úloze  -  dosáhnout  toho,  aby  všechny  červené  plochy  na kruzích

směřovaly do  středu. Jakmile se ti  to povede, klikni doprostřed,  jdi dozadu

a doleva. Jakmile  se objeví robot, rychle  vystřel do kruhu nad  plochou, kde

jsi  před chvílí  nastavoval modré  tečky. Tím  bude robot zlikvidován. V.levé

části nyní budou otevřeny dveře. Vstup  dovnitř a ihned zaboč doleva ke stroji

času. Po rozhovoru  zmáčkni kruh úplně napravo, tím se  sice stroj času zničí,

ale zároveň se tvůj průvodce vrátí na Velikonoční ostrov. Vrať se zpět, klikni

na kopuli před  tebou, uvnitř je poslední čtvrtá  plaketa. Do prázdných otvorů

nasaď tři, které  máš u sebe a jdi k  panelu doleva. Klikni nejprve doprostřed

a na uvolněné  místo nasaď plakety. Nyní  máš dvě minuty na  to, abys došel do

výtahu a zmáčkl blikající tlačítko. Hra je u konce.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.