Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Radek Lukáš
1) VELIKONOČNÍ OSTROV
U kamenů se otoč doprava, jdi dvakrát dopředu, doprava a dopředu. Vedle kamenu
leží fotoaparát. Seber ho a jdi po cestě směrem k moři. Po pravé straně je
osamocená socha. Běž k ní - u jejího úpatí leží na zemi deník. Seber ho
a důkladně prostuduj. U moře nejprve vpravo prostuduj tři velké sochy. Všimni
si symbolu na každé z nich - na podstavci i na hrudi. Cestou podél břehu se
dostaneš do tábora. Na stole vzadu si všimni kamenné destičky se symboly. Zpod
hnědého notesu vytáhni papír a pomocí tužky si tři dvojice symbolů obkresli.
Papír si nyní můžeš vyfotit a později si ho tak prohlédnout. Na stole vpravo
seber zápalky a prostuduj návod k obsluhování plynové lampy. Pak pokračuj dále
podél břehu až do jeskyně. Pomoci instrukcí zapal lampu a projdi až na konec
chodby. Všimni si zde tří velkých soch. Do rukou je třeba vložit kámen
odpovídající symbolům na ramenou. Ty vytvoříš v tavírně za tebou. Klikni
nejprve na obličej, pak v očích nastav požadovaný symbol a nakonec klikni na
misku vlevo od očí. Který symbol z očí odpovídá tomu na ramenou tří soch, ses
dozvěděl z kamene v táboře (měl bys mít u sebe fotografii) a ze tří obřích
soch na pobřeží. Pokud jsi vše provedl správně, začnou na jedné ze stěn blikat
oči. Kliknutím na ně se skála otevře, takže můžeš vejít dovnitř. U stroje času
si všimni pěti kruhů dole. Klikni na ten úplně nalevo, ve velké kouli se
objeví obrázky Egypta. Klikni na ně a objevíš se v Egyptě.
2) EGYPT
Přímo před tebou (za palmou) je přístav. Než tam ale půjdeš, otoč se čelem
vzad a prozkoumej bazén, zejména jeho dno. Zajdi i k pyramidě a všimni si
sochy vlevo. Po cestě do přístavu si všimni vědra nad vodou. Jdi k němu
napravo podél zdi. 4x do něj naber vodu (stačí zatáhnout rukou směrem dolů).
Pak se otoč doleva a pokračuj rovně, doprava, rovně, doprava a 2x rovně. Voda
by měla být na úrovni rysky. Jdi 2x zpět, doleva, rovně, doprava a dopředu.
Jsou zde dvě páky - jedna napravo a druhá nahoře - zatáhni za ni a lano se
uvolní. Zatáhni pak i za druhou páku, to má za následek vypuštění vody. Jdi na
konec mola, otoč se doleva a jdi rovně. Před tebou je další páka. Zatáhni za
ni směrem doleva. Pak naber dvakrát vodu do vědra a ve studni zatáhni nejprve
za pravou a pak i za horní páku. Jdi na molo a po posunutí páky doleva se
brána otevře. Nastup do lodi a jdi na její čelo. Dojedeš až do chrámu. Jakmile
vyjdeš z lodi, otoč se čelem vzad a vezmi kopí. Pomocí něho pak zabij
krokodýla, který se objeví, jakmile chceš vstoupit do chrámu. Chce to trochu
trpělivosti a najít to správné slabé místo. Jdi stále dopředu a u obří hlavy
zaboč doleva do místnosti. Klikni na psa, poradí ti, že máš najít tabulku.
Prozkoumej koše za psem, v jednom z nich najdeš zrcadlo. Jdi zpátky a pomocí
zrcadla si přečti nápis na zdi. Pak se otoč doprava a přes zrcadlo se podívej
na nádoby. V jedné i z nich je klíč. Seber ho (zrcadlo přitom musí být
nastaveno na tuto nádobu) a otevři s ním truhlu napravo naproti košům. Uvnitř
kromě lebky najdeš i tabulku. Na ni je deset egyptských číslic (1 až 10)
a vedle nich symboly věcí (dýka, koš, svitek, atd.). Abys zjistil, kolik je
která číslice, musíš spočítat věci napravo. Např. číslice "=" je 8, protože
v chrámu se nachází osm nádob bez držadel (před chvílí jsi v jedné z nich
našel klíč). V místnosti, kde se nacházíš, najdeš 5 košů, 4 šípy, šest kopí
a jednu truhlu. Další věci jsou v místnosti, do které se dostaneš, půjdeš-li
stále rovně. Jsou to jeden sarkofág, 2 stoly, další dvě truhly, tj. celkem
tři, sedm nádob s rukojetí, 9 dýk (v truhle) a 10 svitků (9 v truhle a jeden
v soše válečníka). Prozkoumej nejprve svitky v truhle. Dozvíš se o osmi bozích
a o tom, kteří živočichové je představují :
Knumm...........Koza............+4
Sebek...........Krokodýl........-1
Bastet..........Kočka...........-8
Horus...........Jestřáb.........+4
Annubis.........Pes.............-2
Osiris..........Muž.............-1
Set.............Králík..........+2
Thoth...........Ibis............+1
Význam posledního sloupečku vyplývá ze svitku nalezeného v soše válečníka. Je
zde vždy číslice a symbol boha. Je-li číslice uvedena dřív, znamená to
odečtení, je-li později, jedná se o součet. Z místnosti jdi stále rovně
a těsně před vchodem do prvé místnosti zaboč doleva. Před sebou bys měl uvidět
sloup se třemi tlačítky. Pokračuj rovně a doleva a zmáčkni spodní tlačítko.
Tím se aktivuje obří hlava uprostřed vzadu. Jdi k ní a pomalu pohybuj koulí
pod ní zleva doprava. Hlava se bude měnit a navíc se v kouli objeví grafický
symbol toho kterého boha. Nakresli si ho někam, protože to za chvíli budeš
potřebovat. Pak jdi k přepínači ve sloupu a zmáčkni prostřední tlačítko.
Obejdi chrám (je jedno, zda levou, či pravou stranou) a objevíš se na cestě se
čtyřmi sloupy po každé straně. Postav se ke každému čelem a zapamatuj si boha
a číslici :
Kočka 9 Pes 10
Muž 7 Jestřáb 3
Králík 8 Koza 5
Ibis 1 Krokodýl 4
Pak vejdi do chrámu vzadu. Najdeš zde kopii sloupu venku. Na každém musíš
nastavit boha, jeho symbol (zjištěný u obří hlavy) a správnou číslici. Ale
pozor, číslice musí být upravena podle svitku (viz třetí sloupec předminulé
tabulky). Správné číslice tedy jsou :
1 8
6 7
10 9
2 3
Klikni na oltář a všechny sloupy by měly svítit. Pokud ne, musíš ho nastavit
jinak. Vezmi drahokam a jdi chodbou dále až ke kobře. Použitím drahokamu přes
ni projdeš. Jdi dále až ke studni. Vhoď dolů drahokam a po rozhovoru jdi 2x
zpět a u sloupu zmáčkni tlačítko se schody. Budeš tak moci sestoupit dolů do
studny. Na konci chodby vejdi do místnosti. Prozkoumej zde skříň a zahraj si
variantu hry člověče nezlob se. Tvým úkolem je dostat se do cíle dříve než
soupeř. Za odměnu budeš moci ze stěny sundat modrý symbol a pověsit ho na
skříň za tebou. Ve skříni se podívej na skaraba. Po rozhovoru ho získáš.
Prozkoumej i plakát na zdi, dozvíš se z něj kombinaci ke dveřím v pyramidě.
Při odchodu z místnosti klikni na dveře, kterými jsi sem přišel, a vrať se do
chrámu ke sloupu se třemi tlačítky. Stiskni to horní, nasedni do lodi a vrať
se do přístavu. Odtud pokračuj až k pyramidě. Na dveřích nastav symboly
odpovídající číslicím 3, 10, 9 a 4. Uvnitř za sarkofágem je další stroj času.
Vyber si tentokrát druhý kruh zleva, tvým cílem bude...
3) ANASAZI
Od stromu jdi nejprve doprava a pak stále rovně. Na konci seber kládu a vrať
se zpět. Druhou cestou od stromu dojdeš až k propasti. Překonej ji pomoci
klády. Pak jdi stále dopředu (odbočky vlevo si zatím nevšímej) až k páce.
Všimni si, že má celkem pět poloh. Nastav ji do každé polohy a jdi se podívat
dopředu za skálu. Vždy zde najdeš spirálu, v některých polohách páky však zde
budou i svislé čáry. Pro začátek páku nastav do polohy úplně nalevo. Vzadu
bude spirála přerušena svislou čárou vedoucí středem. Vrať se k odbočce
a postav se na křižovatku mezi dva obří kaktusy. Otoč se k tomu levému a jdi
stále rovně přes most až ke zdi. Zde pokračuj doprava a za chvíli se objevíš
v jeskyni. V pravé části objevíš baterku. Seber ji a s její pomocí si posviť
na dvě stěny vzadu. Uvidíš zde celkem devět kreseb (5 a 4). Zapamatuj si je
a vrať se ke zdi. Pokračuj rovně kolem kamene se spirálou. Po cestě bys měl
i uvidět vlka. Zapamatuj si, že to bylo v této sekci a jdi dále rovně a doleva
až ke kameni s kresbami. Vyber ty, které byly před chvílí k vidění v jeskyni.
Je to i znesnadněno tím, že některé části kreseb jsou zakryty rukama. Jakmile
to nastavíš správně, objeví se silueta vlka. Otoč se doleva a zmáčkni tlačítko
se spirálou. Napravo od tebe se otevře vchod do jeskyně. Uvnitř se napravo
objeví ve vodě symbol této sekce. Zakresli nebo vyfoť si ho a vrať se ke dvěma
kaktusům. Ještě před prvním z nich zaboč doleva a jdi stále rovně do jeskyně
až k hadovi. Tvým úkolem je umístit do něj ve správném pořadí osm symbolů
nacházejících se pod ním. Správné pořadí (označíme-li symboly zleva doprava
A až H) je :
CCDDGFGGDBDBCHEAE- HCBDDGDBCHCBDDFAFG.
Důsledkem správného nastavení je to, že dýmka napravo začne kouřit. Běž k ní
a klikej na ni tak dlouho, dokud se řeč nebude opakovat. Napravo od dýmky je
na zdi mapa. Prozkoumej ji a případně i vyfoť. Uvidíš zde i jednotlivé sekce
včetně jejich symbolů. Vrať se nahoru k páce a posuň ji o jednu pozici doprava
(bude ale stále ukazovat doleva). Zajdi se podívat na symbol za skálou. Svislá
čára nyní protíná spirálu vpravo od středu. Jdi ke kaktusům, projdi před tím
napravo a pokračuj stále rovně až ke skále s vyrytým žaludem. Otoč se doleva
a seber větev. Otoč se znovu doleva a na nejbližší křižovatce se dej doleva do
skal. Po cestě by se měla objevit veverka, symbol této sekce. Po levé straně
se objeví včelí hnízdo. Naber z něj na větev trochu medu. Na konci cesty je
prasklý kámen se žaludem uvnitř. Pomocí větve s medem ho vyndej a vrať se ke
skále s vyrytým žaludem. Jakmile zasuneš žalud do otvoru, skála se otevře. Jdi
dopředu, seber zápalku a napravo škrtnutím sirky o kámen zapal oheň. Pak
udělej čelem vzad a na stěně za koši se objeví další symbol k zapamatování.
Protože další sekce je hotova, vrať se k páce a posuň ji o dvě pozice doprava
(ne úplně na kraj). Vzadu si ověř, že svislá čára vychází nyní ze středu
spirály směrem nahoru. Vrať se dolů a jdi rovně mezi oběma kaktusy a pak ihned
doprava. Na konci cesty jsou na skále nakresleny obrysy pěti ptáků, tvým
úkolem je najít jejich pera a umístit je do stojanu napravo. Celkem se dá
najít až 7 per, mimo jiné na cestě od klády ke kaktusům a na cestě k hadovi.
Ke správnému pořadí per by ti měl pomoci deník a také hlas ptáka, který se
ozve při dvojím kliknutí na pero. Navíc tutovkami jsou sova, datel a jestřáb,
vše právě díky hlasu. Po správném nastavení se otevře jeskyně. Uvnitř stojí za
pozornost kromě sochy ptáka i listí rozfoukávané větrem a vrány sedící před
vchodem.
Vracej se po stejné cestě zpět a tam, kde to jde, zaboč doprava. Dostaneš se
až ke kopí ležícímu na zemi. Seber ho, otoč se čelem vzad a jdi dopředu
a doprava. Pomocí kopí probodávej kaktusy tak dlouho, až z nich vyteče šťáva
a zalije rostlinu uprostřed. Jakmile ta dosáhne odpovídající výšky, budeš moci
vylézt nahoru. Z koše vezmi chřestítko (musíš se přitom postavit čelem ke
zdi), otoč se čelem vzad a jdi k hadovi. Klikni na něj a zvuky, které vydá,
zopakuj pomoci chřestítka (mělo by to být pohybem doleva, nahoru a dvakrát
dolů). Z hada se stane žebřík - vylez nahoru. U tkalcovského stavu seber jehlu
a dej ji do košíku. Přidej dovnitř největší červené klubko a klikni nejprve na
něj a pak na jehlu. Tím se nit navleče do jehly. Klikni na stav a to, co jsi
upletl, stáhni tyčí dolů. To samé pak opakuj nejprve s prostředním červeným
klubkem a pak s tím nejmenším červeným. Výsledkem bude upletený koberec se
svítící rostlinou uprostřed. Zapamatuj si ji a pozpátku slez po žebříku dolů.
Tam se otoč doprava a oknem vlez do další místnosti. Po žebříku pak vylez do
pokoje s bubny. Seber paličku a naproti klikni na nástroje zavěšené na
provázku u okna. Melodii, kterou uslyšíš, pak přehraj pomocí paličky na
bubnech. Pro hudební analfabety: Označíme-li bubny zleva doprava A až E, pak
stačí bubnovat v tomto pořadí - BECAD. Napravo se otevře tajný vchod. Seber
větev z ohně, otoč se doleva a pomocí větve prozkoumej jednotlivé přístěnky.
V jednom z nich je hadr. Vezmi ho, otoč se čelem vzad, namoč ho do vody
v nádobě a utři s ním zašpiněnou zeď. Další symbol k zapamatování je na světě.
Vrať se k páce nahoru a nastav ji do polohy úplně napravo. A co spirála vzadu!
Má tentokrát po obou okrajích dvě svislé čáry. Jdi ke kaktusům a ještě před
nimi zaboč doprava. Rovněž tak hned na první křižovatce zahni doprava
a pokračuj stále rovně a na konci doleva k obrovskému samostřílu. Po cestě
potkáš jestřába - symbol této sekce. Zkus ze samostřílu vystřelit, šíp ale
nemá přední hrot, takže jdi zpět, doleva a jednou nebo dvakrát dopředu. Na
zemi uvidíš hnědý kámen. Seber ho a vrať se k samostřílu. Klikni na něj,
objeví se šíp. Po nasazení kamene jako hrotu vystřel a snaž se trefit do
otvoru ve skále uprostřed. Jakmile se ti to povede, otevře se jeskyně, do
které se dostaneš couváním a až to nepůjde, tak otočením doleva. Uvnitř si
zapamatuj obrázek bizona. Vrať se nahoru k páce a nastav ji do původní svislé
polohy. I nyní jdi od kaktusů dvakrát doprava. Pak ale, místo abys šel rovně
k samostřílu, zaboč znovu doprava. Na konci cesty vpravo jsou čtyři panely,
každý odpovídá jednotlivé sekci.Na každém panelu je třeba stlačit dva symboly:
1. zleva: Vrána a list.
2. zleva: Jestřáb (vpravo nahoře) a bouře.
3. zleva: Veverka a oheň.
4. zleva: Vlk a kapky vody.
Po stisknutí horního kolečka se jeden panel propadne. Jdi dál, klikni na
kolečko s mouchou, získáš ho tak do inventáře. Pak se vrať do vesnice
- podívej se na studnu s pískem a spirálou. Přiletí listy a tvým úkolem je
doplnit řadu o další tři listy. Není to zas tak moc složité, stačí, aby součet
pořadí jednotlivých barev listů byl násobkem šestnácti, tj. l6, nebo 32.
Protože musíme přidat pořadí 13 až 15 a protože součet červených listů je
zatím 5, je jasné, že je musíme dát jako 13. a l4. (5+13+14=32). Stejně tak
součet světle zelených listů je zatím 17, což s patnáctkou dá opět 32. Takže
pokud do spirály dáš dva červené a jeden světle zelený lístek, hlavolam je
vyřešen. Modrý list nad studnou zatím zežloutl a je možno ho vzít. Jakmile tak
učiníš, jdi do místnosti s bubny (možná sis už dříve všiml obrysu listu na
zdi...). Jakmile list přiložíš na své místo, otevřou se dveře vzadu. Na
stěnách postupně klikni na sedm symbolů, na něž jsi narazil v každé sekci
(bizon, včela, socha ptáka, rostlina z koberce, kolo s paprsky a dvě postavy
- jedna ze setřené zdi a druhá promítající se na zdi za pomoci ohně). Bodce na
okraji kruhu ve čtvrté stěně by se měly zbarvit světle modře. Klikni
doprostřed kruhu, ten se otevře. Chodbou se dostaneš k dalšímu stroji času.
Zmáčkni tentokrát čtvrtý kruh zleva, dostaneš se k Mayům.
4) MAYOVÉ
Běž nahoru a u prvních dvou kamenných panelů se otoč směrem, odkud jsi přišel,
uvidíš stojan s hlavou krokodýla. Klikni na ni, objeví se malá soška. Seber ji
a pokračuj až na vrchol pyramidy. Zde použij sošku na kruhový podstavec.
Objeví se krokodýl. Klikni na něj a zopakuj barvy, ve které se proměňuje.
Uvnitř zaboč ihned doprava a jdi stále rovně k panelu se třemi řadami po
čtyřech číslech. Podle deníku znamená tečka jedničku a vodorovná čára pětku.
V horní řadě je tedy 13, 14, 12, 20, v prostřední 2,8,9, 1, a ve spodní
21,13, 22 a 23. Je vidět, že čísla dávají 4 součty (l 3+8=21, 14+9=23,
12+1=13 a 20+2=22). Budeš- li tedy mačkat čísla v tomto pořadí, objeví se
tajné tlačítko. Zmáčkni ho, tím se aktivuje zařízení vlevo od tebe. Nastav
kouli tak, aby ukazovala na lebku, vrať se ven k panelům - na jednom z nich
bude lebka svítit. Zmáčkni ji a objeví se tři symboly. Zapamatuj si, případně
obkresli či vyfoť, a vrať se k panelu, kde bylo dvanáct čísel. Otoč se doprava
a nastav všechna tři kola tak, aby..symboly svítící na panelu s lebkou byly
vedle sebe. Pak vyjdi z místnosti dveřmi, které jsou naproti těm. kterými jsi
sem přišel. Pokračuj až ke křižovatce, od níž každá z cest vede k pyramidě.
Vyber si tu, u níž uvidíš lebky. Vejdi dovnitř, dveře budou díky správnému
nastavení tří symbolů otevřeny. Uvnitř tě čeká, zajímavý úkol - sestavit
z kostí lebku. naštěstí stačí sestavit pouze končetiny. Ale i tak to mnohým dá
zabrat. 'Takže, několik rad. Nejtlustší kosti patří do nohou. Levá noha se
skládá ze dvou částí - stehenní kosti a zbytku a je šedě zbarvená. Pravá noha
je komplikovanější - stehenní kost se skládá ze dvou částí, lýtková kost
i chodidlo jsou samostatné. Všechny kosti pravé nohy jsou hnědě zbarveny.
Pravá ruka se skládá ze dvou částí - z části nad loktem a zbytku a je hnědě
zbarvena. Levá ruka má složenu nadloketní část ze dvou úlomků, pěst je
samostatná a část mezi pěstí a loktem tvoří dvě celé tenké kůstky (viz
vedlejší ruka). Jakmile se podaří vše zkompletovat, přebytečné kosti zmizí
a ty můžeš sebrat zelenou kouli z lebky. Dej ji do kruhu naproti, sleduj
pozorně film a na konci si zapamatuj symbol, který se objeví v kruhu. Nyní se
vrať ke kouli, kdes nastavoval lebku. Posuň kouli o jeden symbol doprava,
známým způsobem zjisti na jednom z panelů nové tři symboly a nastav je vedle
sebe na stěně napravo od čísel. Tím se otevřou dveře od pyramidy naproti té
s lebkami. Uvnitř tě čeká honička s brouky v bludišti. Za odměnu získáš modrou
kouli. Dej ji doprostřed kruhu, ve stěně napravo od vchodu, obdržíš tak další
zprávu a získáš i druhý symbol. Vrať se ke kouli a nastav ji na druhý symbol
zprava. Venku na jednom z panelů zjisti nové tři symboly a ty nastav vedle
sebe na známé stěně.
Tentokrát budou otevřeny dveře v horní části pyramidy, která je mezi
pyramidami které jsi už navštívil (opičí a s lebkou). Dostaneš se tam tak, že
u spodních dveří zahneš doprava, půjdeš dále rovně, doleva a rovně. Uvnitř si
nejprve všimni kruhu rozděleného do čtyř výsečí vzadu vpravo. Zapamatuj si
zejména barvy. Napravo od dveří je kresba jaguára. Zároveň jsou zde čtyři
čtvercové symboly. Vepředu pak nastav tyto symboly včetně správných barev.
Pozor, některé symboly se objevují i vzhůru nohama. Po správném nastavení
získáš hlavu jaguára. Tuto hlavu polož na kámen nad ohněm vzadu vlevo. Hlava
se rozpustí a vteče do formy. Klikni na šedou nádobu s vodou, tím se odlitek
zchladí a budeš ho moci vzít. Otoč se čelem vzad a odlitek dej soše do rukou.
Objeví se koule, tu dej do kruhu vlevo od vchodu. Další film a symbol je na
světě. Vrať se do vstupní pyramidy a nastav kouli na poslední symbol, ten
úplně napravo. Po nalezení správných tří symbolů na panelu a jejich nastavení
jdi i tentokrát do protější pyramidy, použij ale spodní vchod. Běž stále rovně
a na konci napravo si zahraj zajímavou hru s pavoukem, škorpiónem a žábou.
Protivníka musíš porazit ve třech hrách, v každé musíš získat po třech
vítězstvích. Jakmile to dokážeš, cesta dále dopředu přes provazový most bude
volná. Jdi po ní stále dopředu až do lesa ke kamenné hlavě. Zde se otoč
doprava a z pavučiny seber zelený drahokam. Dej ho hlavě do levého oka
(z tvého pohledu) a celé oko zatlač dozadu. Pokud chceš, můžeš jít vlevo
k další pyramidě, ta je ale zavřená, takže to je zbytečné. Otoč se čelem vzad,
v dálce uvidíš odlesk Jdi blíž a drahokam, který odlesk způsobil, seber. Dej
ho hlavě do pravého oka a zatlač ho dozadu. Objeví se mačeta, prosekej s ní
liánu a běž dopředu. Dojdeš k další pyramidě. Uvnitř jdi doprava a z šedé kádě
před kruhem na zdi vyndej poškozené srdce. Pokračuj dopředu ke kruhu a zde se
otoč doprava. Ze země vlevo od květináče seber papír s čísly. O jaké cifry se
jedná, zjistíš ze stránek deníku (545,546,655,885,586,848,5).
Srdce pak polož na žlutou misku před krokodýlem v levé části místnosti. Jdi
dopředu a vyřeš další hlavolam. Na levých lebkách jsou cifry 4,5 a 8, na
pravých 5,6,8. Nyní mačkej lebky podle papírku, přičemž červené cifry
znamenají lebky nalevo a černé ty napravo. Začínáš tedy první pravou, pak
první levou, atd. Po vyřešení a zisku mloka jdi zpět, doleva a dopředu. Klikni
na obdélní uprostřed dole a polož na něj mloka. Posuň se zpět, otevře se ti
vchod do podzemí. Jdi k nejbližší křižovatce a na ní zahni doleva. Na konci
u mloka se otoč doleva. Klikni na zelenou plochu, obdržíš jednak kladívko
a jednak poslední třetí kolečko, tentokrát s mlokem. Aby ses dostal ven, je
nutno válec zatížit. Polož tedy na něj všechny čtyři lebky a šedý kámen. Jdi
stále rovně, na konci zaboč doleva. Zůstaneš stát u pěti krápníků, vedle nichž
je obrys kladívka. Klikni na tento obrys, zaposlouchej se do melodie a pomoci
kladívka ji zopakuj. Označíme-li krápníky zleva doprava A až E, klepni na
následující: E,C,D,B,B,E,E a A. V rakvi cloumej koulí tak dlouho, až se
uvolní, vrať se nahoru a kouli dej do kruhu na jedné ze zdí. Opět tě čeká
zpráva se symbolem. Běž ven ke kamenné hlavě, otoč se k ní nejprve čelem a pak
doprava (byla tam pavučina a v ní drahokam). Nyní couvej dozadu tak dlouho,
dokud ve stromě v pravém dolním rohu nezahlédneš kousek fialové koule. Vezmi
ji, otoč se čelem vzad a pokračuj až na vrchol pyramidy. Dej kouli do
prázdného otvoru a vejdi dovnitř. Na stěně vzadu sestav symboly, které jsi
viděl v jednotlivých pyramidách. Je dobré se nyní podívat na jejich
fotografie, protože po straně každého symbolu je další znamení, podle něhož se
pozná, do kterého rohu symbol přijde (svislá zelená čára, dvě šedé tečky,
svislá fialová čára a červená tečka). Za dveřmi už je další stroj času. Po
zmáčknutí prostředního kruhu na tebe čeká Atlantida...
5) ATLANTIDA
Celkem rychle zjistíš, že Atlantida se skládá ze čtyř budov a výtahu, který je
mezi nimi uprostřed. Projdi a prozkoumej všechny čtyři budovy, výtahu se zatím
vyhni. V každé budově najdi její symbol (většinou je u vchodu, případně na
podlaze), prohlédni si všechny projekce (zmáčknutím kruhové plochy). V jedné
z budov nezapomeň kliknout na všechny tři mapy. Pak jdi k výtahu. Na panelu
nastav ke každé budově odpovídající symbol (může být i zrcadlově), vlez do
výtahu a zmáčkni levé ze tří tlačítek. Sjedeš dolů. Zde konej rychle, jinak
budeš zabit. Otoč se k robotovi, seber mu krystal a vrať se do výtahu. Použij
krystal na řízení, zmáčkni tentokrát pravé tlačítko - vyjedeš tak úplně
nahoru. I zde musíš jednat rychle. Seber krystal z řízení výtahu a vyjdi ven.
Je zde několik podobných postav. Všimni si, že za každou z nich je plocha
s šesti sloupci po šesti tečkách. Zapamatuj si, která tečka je bílá a která
modrá. Postava ti sice bude bránit ve výhledu, ale nicméně je zde více postav
a každá zakrývá nějaký jiný kus, takže by to nemělo být složité. Jakmile budeš
hotov, jdi do prázdného výklenku, polož na zem krystal a na ploše klikni.na
tečky, které mají být zbarvené modře. Pak se otoč čelem vzad a jdi rovně
k další úloze - dosáhnout toho, aby všechny červené plochy na kruzích
směřovaly do středu. Jakmile se ti to povede, klikni doprostřed, jdi dozadu
a doleva. Jakmile se objeví robot, rychle vystřel do kruhu nad plochou, kde
jsi před chvílí nastavoval modré tečky. Tím bude robot zlikvidován. V.levé
části nyní budou otevřeny dveře. Vstup dovnitř a ihned zaboč doleva ke stroji
času. Po rozhovoru zmáčkni kruh úplně napravo, tím se sice stroj času zničí,
ale zároveň se tvůj průvodce vrátí na Velikonoční ostrov. Vrať se zpět, klikni
na kopuli před tebou, uvnitř je poslední čtvrtá plaketa. Do prázdných otvorů
nasaď tři, které máš u sebe a jdi k panelu doleva. Klikni nejprve doprostřed
a na uvolněné místo nasaď plakety. Nyní máš dvě minuty na to, abys došel do
výtahu a zmáčkl blikající tlačítko. Hra je u konce.
KONEC.