1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
The Oracle - návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.



A) Než začnete hrát


1) Úvodem


The Oracle je fotorealistická (tj. veškeré lokace i předměty jsou vytvořeny z fotografií) a i když to zní příšerně, vypadá to celkem hezky. Jinak je to další z her vytvořených v programu Adventure game studio. Ve hře je sice implementován systém hintů, ten je ale anglicky (to pro někoho může být problém, i když... ehm... kdo neumí, asi hru ani hrát nezačne) a hlavně: můžete se zaseknout i s ním, tak na něj úplně nespoléhejte a řiďte se návodem.


2) Příběh


Máte najít svého ztraceného přítele Alexe, který se pustil do pátrání po čemsi podivném ("Komnatě sjednocení") v malebném portugalském letovisku Nazaré. Jediné, čeho se můžete chytit, je jeho dva týdny starý telefonát...


3) Spuštění hry


Jako u každé hry z AGS je záhodno provést několik nastavení pro lepší hraní. Minimální požadavky (600 MHZ, 32 MB RAM, 95 MB na harddisku) snad splňuje každý, takže si s klidem nastavte doporučené rozlišení 800x600, hrajte v okně (to abyste se mohli lépe koukat do návodu) a v položce Advanced nastavte maximum size = 100 MB, zbytek podle uvážení.


4) Než začneme


- Ukládejte. Ne že by bylo k dispozici nějak moc save slotů, ale pár jich je. Uložte si po každém splněném bloku.

- Mluvte s každým, s kým to jde. I když vám neřeknou nic důležitého k příběhu, pokochejte se aspoň portugalštinou:-). Proklikejte si celou obrazovku.

- Snažil jsem se každý důležitý předmět napsat i výrazem ze hry, to aby nikdo netápal. Není to míněno jako urážka vaší inteligence.


B) Návod


1) Toronto (Prolog)


Klikněte na chodník (sidewalk) a přesuňte se do další obrazovky. Dopředu se dostanete k parku a poštovním schránkám, ale teď zahněte doprava do ulice (street). Pokračujte dopředu po chodníku a v následující obrazovce zaměřte pozornost na bílou střechu vpravo, to je pošta. Přejděte tam a pokuste se vstoupit (entrance), ale cestu vám blokuje velký zlý pitbull, tak se to nepovede. S kudlou s ním nic nesvedete, tak se vraťte stejnou cestou  a na křižovatce pokračujte rovně. V pravé části obrazovky klikněte na plot (fence) a u jeho dveří odsuňte petlici (latch) - je napravo. Vstupte a ze země seberte barevnou věcičku - je to psí hračka.


Vraťte se zpět na křižovatku a k poště. Hračku hoďte na rampu pro vozíčkáře a vběhněte do budovy. S poštmistrem si promluvte o svém malém problému a vraťte se k parku. Klikněte na černý blok vpravo, označený jako schránky (mailboxes). Teď dobře počítejte: Druhá bedna zprava, první sloupec, třetí řádek je označena jako Moje schránka (My mailbox), odemkněte ji klíčem a prozkoumejte pohled (postcard). Alex je v Portugalsku ve městečku Nazare, tak tam poletíme.


2) Portugalsko


I.) (Den první)


a) Nazaré


Prozkoumejte bednu (chest) u dveří a seberte z ní kovovou schránku (metal container). Truhlu zavřete a klikněte na tutéž schránku, která se přemístila na toaletní stolek. Klikněte do paprsku světla (beam of light) a po hodině v bezvědomí otevřete inventář a v něm opět otevřete truhlici a seberte z ní schránku. Teď ještě prozkoumejte podlahu (floor) a seberte pilulku (pill). Vyjděte ven a zamiřte po cestě (road).


Projděte se po městě, pokecejte, s kým to jen jde a nakonec zamiřte do lékárny (pharmacy). Pokecejte s lékárnicí a nakonec jí ukažte pilulku. Řekne vám, že se používá na léčbu schizofrenie. Pak zajděte k lanovce (elevator) a pokecejte s dívkou v pokladně o všem možném. Nakonec se zeptejte na cestu k elektrárně a kupte si lístek. Vejděte, vstupte do vozu a svezte se do druhé části města. Tam nic moc není, tak si naklikněte mapu a jeďte k zelenému špendlíku.


b) Venku z města


Ve stínu věže se nachází štěrk (gravel), tak jej prozkoumejte a zamiřte do lesa (forest). Zhruba uprostřed, kde bílý písek přechází v les, najdete další stopu. Teď jděte až na pláž a zahněte vlevo. V moři je rybář, tak k němu jděte a pokecejte s ním. Vraťte se zpět a teď jděte doprava k tyči. Na útesu se nachází bílá plošina označená jako kovová tyč. Sem se potřebujeme dostat. Vraťte se k chatce a vejděte dovnitř.



Vpravo se nachází toulec (quiver) s šípy (sebrat), hned vedle kotva (anchor, to samé), v bílé nádobě (bin) provaz (rope), na stole (desk) deník (journal), na zdi trubka (tube),  na skříni (box) kniha, v košíku (basket) guma (rubber cosi) a konečně na poličkách (shelves) bílý hadr (cloth, hned vedle lampy) a v plechovém boxu náboje do brokárny (shells). Za lampou je ještě zapalovač (lighter), ten seberte taky.


Přečtěte si deník a knihu. Dozvíte se celkem dost o tom, co tu Alex tak dlouho dělal. Teď budeme kompletovat dělo: Vlezte do inventáře, pravým tlačítkem otevřete nůž (army tool), rozřízněte náboje a střelný prach (gunpowder) vsypte do trubky. Použijte hadr s gumovou věcičkou (ehm...) oba polotovary (trubku a obalenou gumu) spojte. Teď ještě přivažte k provazu šíp (arrow) a opět přidejte ke kanónu.


Vraťte se k tyči na pláži a zapalovačem zažehněte kanón. K provazu přivažte kotvu a vyšplhejte vzhůru. Prozkoumejte díru (hole) a seberte kouli (cannon ball), kterou promptně vražte do zmíněné díry. A teď jen počkat na bouřku. Vraťte se zpět do Nazaré (mapa, kliknout na modrý špendlík) a do pokoje. Usnete kliknutím na postel.


II.) (Den druhý)


a) Klíč


Vraťte se na pláž, vyšplhejte po laně a nožem z díry vyrýpněte klíč. Vraťte se do města a zamiřte ke stánkům (vendors) (z hotelu jděte po cestě dolů a u kostela zahněte vlevo. Kliknětě na stánky a objevíte se u dalekohledu - telescope).  Do otvoru na mince (coin slot) vhoďte jedno Euro (počítáním se nezdržujte, prostě použijte prachy z inventáře), a pohněte dalekohledem nahoru (up) a co nejvíc doleva, jak to půjde, je tam hora s rozhlednou. Klikněte na horu (mount), na mapě se objeví černý špendlík.


b) Monte Sobras


Vyjděte po schodech až k věži a vyslechněte si rozhovor. Kde jen sehnat dvoukanálovou vysílačku? Překvapivě v Nazaré. Jděte do lanovky, otočte se k ovládacímu pultu a vlevo vedle něj rádio seberte. Vraťte se k rozhledně a u její paty (u podpěrných sloupů) zahněte doleva. Teď jděte do inventáře a pravým tlačítkem použijte vysílačku: Nejprve stiskněte tlačítko (knob) vpravo nahoře, pak pomocí tlačítek pod ním navolte kanál 69 (Ch69) a tlačítkem na levém boku začněte vysílat. Ohlaste se jako gamma, pak zvolte možností "When is your shift over?", "Are you sure your supplies aren't already arrived?" a nakonec "You should check if it's arrived." Tím se zbavíte strážného.


Vlezte do věže, vpravo pod oknem seberte žezlo (scepter) a do hrnku (cup) vlevo nasypte prášky, co máte v inventáři. Teď slezte dolů a počkejte půl hodiny, stráž mezitím usne. Vraťte se k patě věže a vylezte na vrcholek hory (mountain top) - klikněte mezi dva sloupy, co jsou nejvíc vpravo. Žezlo umístíte kliknutím na nápis Nazare. Prozkoumejte zapíchnutou tyč a na mapě se vám objeví další lokace - maják (červený špendlík). Tak se tam vydáme.


c) Lighthouse


Prozkoumejte vchod do majáku, je zamčený. Napravo od majáku je místo označené jako barrier. Levá část plotu je rozbitá, tak to zkuste tudy. Vydejte se po stezce a pak po kovovém schodišti dolů k jeskyni. V jeskyni je tma a v té tmě musíte najít kovové dveře (metal) a v nich dírku (hole) - když si rozdělíte obrazovku na třetiny, tak zhruba ve dvou třetinách zleva a dvou třetinách shora, přesněji se to určit nedá. Do dírky strčte klíč a po žebříku vyšplhejte do další lokace. Na zemi leží Alexovo tělo, po prozkoumání z pod něj vyprostíte jeho poslední poznámky. Na pilíř uprostřed položte krabičku a klikněte na ni - paprsky světla odhalí tři portály.


i.) Červený kámen


Vejděte do nejbližšího portálu, ocitnete se v chrámu. Přečtěte si cedulky po obou stranách a projděte si celý kostel. Od oltáře jděte doprava a do chodby (hallway), ze které se můžete dostat ke dvěma kaplím. V pravé jsou na zemi dva zvony, na které zkuste zazvonit nožem, v levé se vedle oltáře povaluje železné cosi jménem snuffer ke zhasínání svící. Vraťte se ke zvonům a třískněte do nich onou tyčí. Vraťte se zpět a jděte za oltář (altair chappel) a klikněte na tableau. Teď je potřeba na Panovu flétnu zafoukat tóny zvonů, na druhou a pátou píšťalu zleva. Otevře se hrobka (musíte ustoupit) a po kliknutí do otvoru získáte první kámen. Vraťte se portálem zpět.


ii.) Černý kámen


Podstavec je prázdný, tak vlezte do inventáře a kovovou krabičku opět vyprostěte z truhly a vraťte ji zpět na piedestal. Opět na ni klikněte a vstupte do nejvzdálenějšího portálu. Projděte si pořádně hrad. Pod schody se válí džber (bucket), bude se hodit. V prvním patře v místnosti za gilotinou je prosklená skříň plná středověkých zbraní. Nožem odemkněte zámek (lock) - je na spodní části kovového prostředku vitríny a zabavte kyj - je druhý zleva a stejně nic jiného vzít nemůžete. Vraťte se zpět na nádvoří a vejděte do druhého vchodu vpravo - pozor, není moc vidět, je vpravo od rozbitého sloupu. Kyjem rozbijte sklo chránící sochu cisterciáka, kterou hned zabavte. Zpátky ke gilotině, sochu uložte do lunety (tj. tam, kde má hlavu odsouzenec) a nožem odřízněte lano vedle. Dekapitovanou sošku seberte a pravým tlačítkem ji prozkoumejte - a máte druhý kámen. A zpátky portálem.


iii.) Modrý kámen


Znovu zopakujte zažehovací sekvenci a vstupte do prostředního portálu. Z první obrazovky jděte vlevo k podivnému dřevěnému stroji. levou páku umístěte na symbol alfa (horní) a pravou na symbol omega (prostřední). Vraťte se na křižovatku a jděte úplně dozadu. Klikněte na vnitřní kruh a pak i na vnější. Stroj se pohne a objeví se poslední kámen. Vraťte se portálem.


iv.) Oracle


Nastrkejte do podstavce získané kameny a završte to krabičkou. Orákulum pak použijte na mrtvé tělo.


III.) Závěr


Tady už toho moc nevykoumáte, prostě si vychutnejte závěrečnou sekvenci a už je


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.