Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1. ČÁST - ZEMĚ
Nejprve si v maringotce přečti nápis na stěně a prohledej šuplíky, najdeš tam magnet a šroubovák. Jdi ven a doprava na ulici. Nyní jdi k domu profesora Foogla. Ze schránky vytáhni noviny a kus papíru, jdi do domu a výtahem vyjeď do prvního patra (použij výtah). Jdi do dveří vpravo. Seber rukavice na stolku a zkumavku na polici vzadu u zdi. Naplň zkumavku kyselinou ze žlutého sudu v popředí. Ze zdi seber mapu a sjeď výtahem opět dolů a vyjdi před dům. Jdi kolem domu doleva ke kůlně s pancéřovými dveřmi. Promluv se starcem sedícím na stoličce. Sedí tu už třicet let, takže má určitě nějaké informace. Zeptej se ho na Fishera. Pak jdi doleva dozadu za dílnu a pokecej si se dvěma
klukama, co si tam hrajou s myší. Jdi opět na ulici a potom k Fisherovu domu. Vpravo od domu najdeš velkou mechanickou rybu. Vlez dovnitř, tlačítkem vypni zavírač oka, šroubovák použij na dva malé šroubky a zavírač oka je tvůj. Vrať se ke hlavním dveřím do domu a zazvoň. Promluv si s Fisherem a podívej se na krátkou animaci. Tady se už nic nedá dělat. Vrať se na ulici a jdi k řece. Na zemi najdeš malé kamínky a velký balvan. Kamínky seber a balvan použij - najdeš pod ním žížalku. Zpět na ulici a ke kotelně. Tady prohledej keř napravo a najdeš kus novin. Po ulici jdi nyní dolů k obchodům. Seber vývěsní ceduli Fredova bazaru a jdi dovnitř. Po animaci si promluv s Fredem, jdi ven
a dozadu k dalším obchodům. Přečti si plakát na zdi (na mapce se objeví cirkus), a jdi opět na ulici. Následuje návštěva cirkusu. Popovídej si s pokladní, jestli by tě nepustila dovnitř zadarmo. Vpravo vedle pokladny najdeš minci. Vrať se k obchodům, kde je automat na pivo, vhoď do něj minci a po chvíli, kupodivu, dostaneš pivo.
Jdi do Fooglova domu, vyjeď výtahem do patra a jdi doprava. V poslední mistnosti použij gumové rukavice na drát a až ho získáš, sjeď výtahem zpět do přízemí a jdi doprava do místnosti s akváriem. Odšoupni (použij) bednu před skříní, otevři skříň, jeden konec drátu použij na stroj a druhý na akvárium. Čistý zisk - jeden mrtvý piloun. Jdi ke kůlně s pancéřovými dveřmi a otevři je otvíračem oka. Uvnitř si přečti návod k použití stroje (visí nad strojem na zdi). Ve Fredově bazaru si objednej nějakou ocel. Zastav se ještě u kůlny, na háčky vedle dveří pověš ceduli z Fredova bazaru a jdi do Burgerovy maringotky. Na okno použij mapu a jdi si do postele zdřímnout. Mezitím přivezou ke kůlně
ocel. Až vstaneš, jdi tam, otevři krabici a ocel si vezmi. V kůlně najdeš na stroji tlačítko, kterým otevřeš malá dvířka. Vlož dovnitř ocel, dvířka tlačítkem zavři a použij páku. Až se stroj zastaví, vyndej z dvířek páčidlo.
Teď si to můžeš jít vyřídit s Fisherem. Jdi k hlavním dveřím, seber rohožku a páčidlem odstraň mříž pod rohožkou. Vrať rohožku zpátky a zazvoň na zvonek. Pak už stačí jenom mříž vrátit zpátky a cesta do domu je volná.Jdi po schodech nahoru a do dveří vlevo. Vezmi kýbl a modrou udici vpravo.Je špatně vidět, ale je tam. Hned na ní můžeš napíchnout žížalu. Žlutý klíč nahoře na háčku získáš pomocí magnetu a můžeš jít doprava do pokoje s počítačem. Nejdřív se podívej pod koberec, kde najdeš lístek s klíčem. Potom použij počítač. Zadej heslo 1122345678 . Podle lístku zjistíš, kterému číslu jaký znak na klávesnici odpovídá. Přečti si Fisherův deník a stiskni klávesu se symbolem skříně. Tím
odemkneš skříň ve vedlejší místnosti. Vrať se tam, skříň otevři a vezmi z ní Fisherovu masku. Jdi na chodbu a přejdi ke dveřím vpravo (koupelna). Použij Fisherovu masku a jdi dovnitř. Seber ručník, dvakrát si promluv s Fisherovou ženou Marshou a použij na ní ručník. Nyní jdi z domu ven a doleva do garáže. Páčidlem otevři kufr auta a vyber z něho baterii. Doplň ji kyselinou ze zkumavky.
Projdi se k řece a zkus rybařit. Za chvíli určitě něco chytíš. Ještě si naber vodu do kýble, mrkni na animaci a jdi ke kotelně. Kocourovi hoď rybu a použij dřevěnou tyč vlevo od kocoura. Až bude nadobro omráčenej vajíčkem, jdi k němu, smeť ho z popelnice dolů a důkladně popelnici prozkoumej. Najdeš v ní kus sýra a nějaké bonbóny. Jdi do Burgerovy maringotky a do ohřívače vody pod oknem nalej vodu z kýble. Dojdi si k řece pro další vodu, vrať se do maringotky a použij žlutý lístek ze schránky na ohřívač vody. Na lístku se objevíá zpráva o nejstarším stromě ve městě. Lístek vrať do schránky u Fooglova domu a o stromě si popovídej se stařečkem u kůlny. Strom se objeví na mapě, takže
se k němu jdi podívat. Pilounem uřízni malou větev vlevo, načež se objeví strážce stromu - tak rychle, že dokonce zapomene použít výtah. Až odejde, přivolej tlačítkem výtah a vyjeď nahoru. Seber sádru a použij ji na kbelík s vodou. Zaskoč za klukama, kteří si za dílnou u Fooglova domu hrají s myší a tomu, který drží myš, dej bonbóny. Dostaneš myš a nyní se přesuň k Fisherovu domu.
Před hlavními dveřmi najdeš otisk ruky, který tam zanechal padající Fisher. Použij na otisk kbelík se sádrou a potom seber odlitek ruky. Odlitek odnes majiteli bazaru, Fredovi. Dostaneš klíč od dveří vpravo od automatu na pivo. Jdi se tam podívat a získáš kus kůže. Kůži odnes opět Fredovi a dostaneš speciální rukavici. S touhle výbavou se můžeš vrátit do Fisherova domu a hned v přízemí použít žlutý klíč na pancéřové dveře. Zatáhni za ruku sochy medvěda (či co to je) a rychle použij rukavici na obrys ruky u dveří. Vstup dovnitř a promluv s Fisherovým vězněm, který ti dá průkazku do GB - klubu. Jdi k obchodům a po krátké animaci vstup do květinářství (obchod napravo).
Prohlédni si rostliny a vezmi si Solanaceos Ruteros. Jako přívažek k ní dostaneš lepidlo. Odnes rostlinu Fisherovu vězňovi a dostaneš zmenšovací přístroj.
Po animaci z planety Ladea zajdi za strážcem stromu a pokus se vzít lano, které je vedle něj. Budeš přistižen, a tak zkus strážce uplatit plechovkou piva. Problém je v tom, že je poněkud teplé, takže musíš odejít s nepořízenou. Další práce tě čeká opět ve Fisherově domě. Jdi do patra, na ručník použij lepidlo, nasaď si Fisherovu masku a jdi do koupelny za Marshou. Dej jí ručník - konečně bude od ní klid - a seber kalhoty. Použij je a získáš kvalitní gumu. Hned ji použij na větev a získáš dobrý prak. Nyní jdi do Fooglova domu, vyjeď výtahem nahoru a jdi až do poslední místnosti vpravo, kde je IQ - stroj. Použij zmenšovací přístroj na myší díru vpravo a vejdi dovnitř. Na udici dej jako návnadu kus sýra a použij ji na myš. Vlez do díry za myší a jsi v kuchyni. Až se zase zvětšíš do normální velikosti, seber ze stolu vidličku a z police vlevo sklenici feferonek. Do lednice dej vychladit pivo a potom můžeš jít dveřmi na chodbu. Přes dveře si promluv s elektrikářem na záchodě a podívej se do dveří vzadu v chodbě. Najdeš místnost s mechanickou kočkou a s tajnými dveřmi (SECRET). Jdi ven a po animaci zajdi opět za strážcem stromu. Dej mu pivo - tentokrát vychlazené - a vezmi si lano.
Paní pokladní u cirkusu ti otevře sklenici s feferonkami a v kuchyni ve Foohlově domě použij mixér, aby jsi je rozmixoval na prášek. Na dveře záchodu použij noviny a dostaneš od elektrikáře vysílačku. V místnosti s tajnými dveřmi seber zrcadlo a prozkoumej mechanickou kočku. Otevři dvířka na jejích zádecha podívej se do otvoru. Do zásuvky píchni vidličku a jdi do cirkusu. Tady se ti budou hodit rozemleté feferonky. Jdi dovnitř a vhoď je do sklenice s limonádou, kterou má v ruce muž se zelenou maskou vlevo. Seber jeho masku a vrať se do Fooglova domu k mechanické kočce. Jeden konec lana přivaž ke kočce a druhý konec k pancéřovým dveřím. Jdi k obchodům a vlez opět do květinářství. Prakem rozbij velkou žárovku a jdi ven. Pověs zrcadlo na kovovou konstrukci na zdi bazaru, vlez do prázdného květinářství a z magnetofonu na polici vyber baterie. Utíkej do Fooglova domu.
Baterie vlož do otvoru v zádech mechanické kočky a potom na ni použij myš. Kočka se za myší rozeběhne, čímž vytrhne pancéřové dveře. Jdi dovnitř a vypínačem otevři střechu. Otevři taky trezor a najdeš v něm modrou a zelenou knihu. Obě knihy prozkoumej a potom vysílačkou zavolej elektrikáře Rakeše. Dej mu modrou knihu. Až podle ní postaví raketu, dej mu ještě autobaterii a raketa je připravená ke startu. Nasaď si masku, vlez do rakety a spolu se Skeptem (Fisherův vězeň) odleť na planetu Ladea.
2. ČÁST - LADEA
Vezmi náhrobní kámen vlevo. Použij ho jako lopatu na hrob a vykopeš krabici s nářadím. V ní najdeš kleště. Jdi na cestu k domkům. Použij kleště na drátěný plot vlevo a získáš kus drátu. Použij ho na spínač u dveří vpravo a dveře otevři.Až tě vyhoděj ven, vrať se zase ke kosmické lodi, kde se pomalu probírá Skepto. Jdi za ním ke dveřím a vlez dovnitř. Po krátkém rozhovoru dostaneš pojistky a ohřívač. Vyjdi ven a použij ohřívač na kus ledu vlevo vedle teleportu. Objeví se dvířka, do kterých vlož pojistky a aktivuj teleport spínačem. Dobrá věc se podařila. Jdi zpět do dveří vpravo oznámit to Skeptovi a potom použij teleport. Na druhé straně si promluv s mimozemským sanktusákem, dozvíš se, že má mapu a vymění ji za jídlo. Vrať se teleportem, vlez do dveří vpravo a utrhni tam rostlinu. Znovu použij teleport, rostlinu dej sanktusákovi a mapa je tvoje.Do mapy se dostaneš, když půjdeš k dolnímu okraji obrazovky (na ulici).
Jdi se podívat ke Xernově pevnosti (vpravo nahoře). Počkej, až ptáček způsobí alarm, dostaneš se do mapy a potom se znovu vrať k pevnosti a podívej se na plakát na zdi Dozvíš se, kde je filmové studio (objeví se na mapě). Vrať se do centra a jdi doleva. Promluv si 3x se sprejerem a vlez do aerobiku. Spoj rozpojené dráty na zemi (použij kabel s kabelem) a z CD přehrávače seber CDčko. Vrať se na mapu a zajdi do filmového studia. CDčko tady použij s CD nahrávačem, čímž si nahraješ úryvek dialogu z filmu. Jdi k aerobiku a k telefonu vlevo. Zavolá ti Skepto a poví ti, kde je hospoda Earthquake. Jdi ještě jednou do aerobiku, otevři tlačítkem dvířka přehrávače, vlož do nich nahrané CDčko a dvířka opět zavři. Potom použij přehrávač. Sprejer před aerobikem se poleká a uteče. Seber sprej, který tam po něm zůstane a jdi do hospody Earthquake (na mapě obr. vpravo).
V hospodě najdeš na zemi malé kamínky, které seber a promluv si s barmanem. Jdi ke Xernově pevnosti a hoď kamínky na zeď. Způsobíš poplach, takže stráže, které se předtím poflakovaly v hospodě, jsou nuceny odejít. Jdi si znovu promluvit s barmanem a on tě nyní pustí do tajné místnosti, kde jsou ukryti spiklenci. Po rozhovoru se na mapě objeví nové místo - stanoviště nákladních vozů (vlevo nahoře). Jdi tam a promluv si s hlídačem. Odejdi doleva k pancéřovým dveřím. Prohledej krabici u dveří a vezmi si z ní soudek s tekutým dusíkem. Vrať se k hlídačovi a použij tekutý dusík na podlahu. Prázdný soudek hoď do stroje vlevo, čímž ho rozbiješ. Upozorni na rozbitý stroj hlídače. Půjde se podívat, co se stalo, šlápne do dusíku, zmrzne a rozsype se. Zvenku prohledej hlídačovu budku a najdeš šablonu se slovem XERNO. Použij ji na auto. Po krátké animaci se dostaneš před hlavní vchod do pevnosti.
Jdi do vchodu, na chodbě před výtahem seber nádobku s olejem a jdi zase ven.. Jdi doprava k vězení. Na (poněkud zvláštní) sochu před vchodem použij kleště, prozkoumej zbytky a získáš hák. Otevři pancéřové dveře za sochou a proklouzni dovnitř za zády strážného. Tlačítkem zastav stroj, použij na něj olej a znovu ho tlačítkem spusť. Jdi do dveří vlevo a poslouchej rozhovor. Vrať se do první místnosti a přes okno vlevo si promluv se strážným (mluv do okna). Vrať se do vězení a tlačítkem vpravo vypni ochranné pole. Od vězně dostaneš stříkačku s růstovým hormonem. Jdi ven a k hlavnímu vchodu do pevnosti. Výtahem uvnitř vyjeď do prvního patra a vlez do dveří vlevo - laboratoř. Na stole najdeš stříkačku. První stříkačku s růstovým hormonem použij na rostlinu v květináči.
Až z ní bude malý stromek, otrhej z ní pár listů, prázdnou stříkačku použij do otvoru odšťavňovače v popředí vlevo a listy vhoď do odšťavňovače. Vezmi si stříkačku s jedem a jdi do chodby. Vpravo vedle výtahu plandá na zdi guma a pod ní je hák. Použij gumu na hák a na takto důmyslně zhotovený prak použij stříkačku s jedem. Dojdi k mrtvole mimozemšťana a dvakrát ji pošoupni (použij). Stiskni tlačítko poplachu nad mrtvolou. Až krátkozraký strážce odejde, vrať se k mrtvole, znovu stiskni tlačítko a odejdi k X na podlaze vlevo vedle mrtvoly. Není vidět, ale bude se ti hlásit. Až bude i druhý strážce mimo hru, jdi po schodech nahoru a potom do dveří s nápisem Foogl. V krátké animaci budeš paralyzován a dopraven do tajné místnosti v baru Earthquake. V další části hry budeš hrát se Skeptem.
3. ČÁST - LADEA : pokračování se Skeptem
Na mapě se ti nyní objeví obrázek bazénu (dole) a smetiště (vlevo). Jdi se Skeptem k bazénu. Dej řeč se starším ufounem a dostaneš ovladač. Jdi se podívat i na smetiště, prohledej ho a najdeš tam kleště. Doprav se do centra k teleportu a použij ho. Jdi k dvířkům s pojistkami, vyber je a použij do ovladače. Použij ovladač a octneš se zpět u bazénu. Od staršího ufouna dostaneš přenosný teleport. Hoď ho do bazénu a kohoutem vzadu vpravo vypusť bazén. Po žebříku slez dolů a vezmi si teleport i ovladač. Nyní jdi ke Xernově pevnosti. Přehoď teleport přes zeď na druhou stranu a použij ovladač. Na druhé straně pak pákou vypni silové pole. Jdi doprava k hlavním dveřím a výtahem nahoru. Tam v chodbě čeká Skeptův bratr Skuret. Promluv s ním a dojdi k bazénu pro kohout. Opět si promluv s bratrem, vyzkoušej tlačítko, ovládající padací dveře a řekni bratrovi ať ti ho zmáčkne, abys mohl projít na druhou stranu. U alarmu seber hasicí přístroj a jdi po schodech nahoru. Jdi do posledních dveří v chodbě, úplně vpravo. Nasaď kohout na skříňku v místnosti a použij ho. Vrať se do chodby a přeštípni kleštěmi hadici u dveří nalevo. Použij přeštípnutou hadici na dveře a potom na ně použij ještě hasicí přístroj. Teď můžeš dveře otevřít a ze stolku vpravo sebrat zbraň. na chodbu a na vodovodní hadici použij kleště. Použij utrženou hadici na dveře. Použij na dveře s hadicí hasicí přístroj. Otevř dveře a seber ze stolu zbraň X. Vrať se do Earthquake. Tady bude pomocí zbraně opět přiveden Johny Burger k životu a poslední část hry odehraješ opět s ním.
4. ČÁST - LADEA : závěr opět s Johny Burgerem
Na mapě se ti objeví nová ikonka vládce planety. Také dostaneš zbraň X a stetoskop. Jdi k vládci a promluv si s ním. Pak se opět podívej do Xernovy pevnosti. Jdi doprava k vězení a pokračuj nyní otevřenou bránou vpravo. V další obrazovce seber plastickou trhavinu, motorovou pilu a hůl. Holí shoď na zem lepící pásku a seber ji. Podívej se do rozbitého kosmického korábu vpravo. Použij tlačítko vpravo a venku začne z nádrže vytékat olej. Prohledej skříňku vlevo od dveří a najdeš v ní rozbušku. Použij lepící pásku na hůl a pak k tomu ještě přidělej hák. Sedni si do pilotního křesla a hůl s hákem použij na páku po pravé ruce. Budeš vymrštěn katapultem na terasu.
Tady nejprve seber oranžový trychtýř a použij stroj na vysunutí žebříku (na kraji terasy). Slez po žebříku dolů. ke kosmické lodi, použij trychtýř na motorovou pilu a naplň jí olejem vytékajícím z nádrže. Vylez po žebříku zpět nahoru na terasu a promluv si s frektodonem (to je ten zelenej hromotluk za mřížema). Motorovou pilou uřízni dřevěný sloup vpravo. Zkompletuj rozbušku s plastickou trhavinou a celek vlož do zámku frektodonovy cely. Vrať se až k soše před vězením. Na zemi tady najdeš dlouhý drát. Seber ho a vrať se na terasu k frektodonově cele. Použij nalezený drát na zámek a druhý konec na nabitou autobaterii. Až bude frektodon venku, použij uříznuté prkno a frektodon tě vyhodí do druhého patra.
Použij žebřík a vylez do místnosti. Jdi do dveří vlevo a potom v chodbě do levých dveří, které předtím Skepto vyrazil. Prozkoumej obraz na stěně a najdeš pod ním trezor. Použij na něj stetoskop a až ho otevřeš, najdeš v něm zelenou Xernovu knihu. Seber ji, jdi ven, sjeď výtahem dolů a jdi ven z pevnosti. Jdi naposledy do vládcova paláce a ukaž vládcovi zelenou knihu. Pozorně sleduj delší animaci. Jakmile to bude možné, použij na Xerna zbraň X - a je to.
Sláva, závěrečná animace a KONEC.