Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.
Hra je rozdělena do částí podle projížděné trasy. Vzhledem k tomu, že
posloupnost jednotlivých kroků nemusí být nutně lineární, lze některé věci
vykonat dříve nebo později, než zde uvádím. Každopádně tato posloupnost vede
k úspěšnému zakončení, ačkoli (zvláště při rozhovorech) nemusí platit uvedené
místo a čas, neboť postavy se samovolně pohybují po vlaku. Pak je třeba danou
osobu najít.
1) Z PAŘÍŽE DO CHALONA NAD MARNOU
Až naskočíte do vlaku, pokuste se v úzkém prostoru zorientovat. Cesta vede
vpravo do zadního vozu. Projděte kolem průvodčího a projděte až nakonec do
kupé číslo jedna. (Až se někdy během hry stane, že průvodčí opustí své
stanoviště, seberte mu seznam cestujících. Ten vám poslouží jako průvodce po
vlaku a po cílech jednotlivých osob. Kliknutí na jméno pasažéra způsobí
přehrání jedné důležité věty z předchozího rozhovoru.) Na zemi najdete mrtvolu
svého přítele. Otevřete okno a zdvihněte mrtvolu. Vyhoďte ji oknem z vlaku.
Pak se otočte vpravo, seberte z věšáku zelený kabát a převlékněte se. Práce je
hotova, okno můžete zavřít. Podívejte se do bedny pod věšákem. Zjistíte, že je
prázdná, ale pod ní že se nachází stopa v podobě šátku. Vezměte si jej.
Zvedněte zrak vzhůru a sundejte Tylerovo zavazadlo. Otevřete ho, přečtěte si
dopis a schovejte si ruskou pohádku. Je čas na večeři. První večeře se podává
v 19:40. Projděte vlakem do jídelního vozu. Budete míjet druhého konduktora,
který má ve zvyku kreslit si tváře cestujících. To vám může v budoucnu
poskytnout cenné rady. Vždy, když bude konduktor nepřítomen, nezapomeňte do
jeho sešitu nahlédnout (leží na zemi pod židlí). V jídelně se setkáte
s Augustem Schmidtem, německým obchodníkem a milovníkem umění. Promluvte si
s ním a zjistíte, že měl s vaším mrtvým přítelem domluvený obchod. Jde
o prodej zbraní, ale Schmidt trvá na tom, že chce vidět zlato. Budete si tedy
muset nějaké opatřit. Schmidt odejde, ale vy počkejte ještě na odchod rusky
mluvícího muže v černém. Je to Alexej Dolnikov, který si zapomene na stole
knihu. Nahlédněte do ní - na časové tabulce je zaškrtnuto políčko 10:40.
Poslechněte si rozhovor Taťány a jejího dědečka v nádherné ruštině. Cestou
zpátky se zastavte v kuřárně. Na jednom ze stolků leží noviny, které jsou
každý den plny aktuálních politických zpráv. V prvním vagónu byste měli
narazit na malého hrajícího si Francoise. Jděte za ním do kupé a poslechněte
si, co říká své matce o těle vyhozeném z vlaku. Vraťte se do jídelny.
Střetnete se postupně s Annou, Dolnikovem a rodinou Boutarelových. Ukažte Anně
nalezený šátek a Alexejovi zkuste dát k překladu pohádku. Ani v jednom případě
nebudete úspěšní. Vraťte se do svého kupé. Ve 20:30 se podává druhá večeře. Na
chodbičce budete vyzváni k návštěvě soukromého vozu. Jděte do úplně zadní
části vlaku, zaťukejte a vstupte. Poznáte řeckého milionáře Kronose a Tahinu.
Kronos ví, že nejste Tyler, ale je ochoten uzavřít obchod i s vámi. Nabízí
kufřík zlata za to, co chybí v Tylerově bedně. Řekněte, že souhlasíte, ale
odkládáte transakci na později. Zkuste zase špiclovat v kuřárně a jídelním
voze. Kromě roztržky Dolnikova s hrabětem Obolenským tu není nic zajímavého,
takže se vraťte se do kupé. Zde budete napadeni srbským revolucionářem
Milošem. Přichází první boj a taktické intermezzo.
2) TAKTICKÉ INTERMEZZO
Ve hře si užijete několik bitek, ať už se zbraní nebo bez. Jsou seřazeny od
nejsnazší (s Milošem) po nejobtížnější (s Vesnou). Základ je být vždy
v defenzívě a sledovat pozorně útoky soupeře. Nastavte kurzor za Robertova
záda (aby byl připraven k ústupu), buďte klidní a dívejte se, jak soupeř
útočí. Jakmile se pohne, musíte podle druhu útoku zvolit správnou reakci.
Nikam nespěchejte a vesele třikrát, čtyřikrát jenom tak uhněte, abyste získali
jistotu. Pak z úhybu rychle zaútočte. Pokud jste beze zbraně a protivník
nikoli, útočte na ruku se zbraní, jinak na obličej. Tato taktika platí vždy,
všude a je bezchybná, což vám jistě rád potvrdí každý aiki- dóka. Po té, co
odzbrojíte Miloše a promluvíte si s ním, se vám začnou skládat dohromady první
střípky složité mozaiky. Můžete jít ještě chvíli okounět do jídelního vozu
a poprvé má smysl zajít také za záclonu směrem k zavazadlům. Vyslechněte
všechny rozhovory, ale nezapomeňte se vrátit do svého kupé kolem čtvrt na
deset. Spatříte Tahinu, jak vychází z vašeho kupé a slídí i u několika
dalších. Nechte to být a začněte se starat o vlastní krk. Ve 21:19 totiž do
vlaku nastoupí francouzská policie. Je třeba se urychleně ukrýt. Pokud jste ve
svém kupé, není nic jednoduššího než otevřít okno a vylézt ven. Tam musíte
počkat, dokud policie nepřejde. Jinak se lze schovat také v koupelnách
některých cestujících (vyzkoušena je koupelna hraběte Obolenského). Jděte
směrem k jídelnímu vozu. Promluvte si s Annou, pokud ji potkáte, poslechněte
si rozhovor Boutarelových s konduktorem o policejním zásahu a v kuřárně
vyslechněte Annu, jak se baví s Augustem. Vlak dorazí do Chalons nad Marnou ve
21:41. Jděte spát.
3) ZE ŠTRASBURKU DO ULMU
Vzbudíte se. Jděte ven z kupé. Všechno je nějaké zvláštní, věci nejsou na
svých místech - bude lepší se vrátit. Jakmile se ocitnete zpět v kupé, bude
noční můra pokračovat bez vašeho zásahu dál. Pak se se zpoceným čelem skutečně
probudíte. Je něco málo po půl čtvrté ráno. Běžte si ověřit reálnost svého
snu. V kupé hraběte Obolenského je zmatek, hrabě má srdeční zástavu. Až ho
uklidníte, jděte ven vyslechnout rozhovor mezi Annou a Taťánou. Anna se zřejmě
bojí Tahiny, který prohledává kupé, a tak prosí Taťánu, aby ji u sebe něco
schovala. To je pro tuto noc vše, jděte spát.
4) Z ULMU DO MNICHOVA
Vydejte se do Milošova kupé. Cestou potkáte malého Francoise, který se chlubí
nalezenou píšťalkou. Rozhovor s Milošem vyjasní mnohé, celý obchodní
čtyřúhelník Tyler-Kronos-Schmitd-srbské hnutí odporu získává jasnější obrysy.
Jediný chybějící článek je předmět zmizelý z Tylerovy truhlice, který Miloš
nazval v originále Firebird (Řekněme Pták Ohnivák). Rozlučte se s Milošem. Na
chodbě zjistíte dvě zajímavé věci: jednak se Francois začal zabývat lovem
brouků (neúspěšně) a jednak, jak se dozvíte z rozhovoru mezi osádkou vlaku, se
ztratil univerzální klíč. Vydejte se do jídelního vozu. Sedněte si ke stolku
hned napravo od vchodu (pod hodinami) a vyndejte krabičku zápalek, kterou
ještě v inventáři zbavte sirek. S krabičkou se pusťte do lovu brouka, který
pobíhá po stole. Není to lehké, jde o to spíš zkoušet než používat nějakou
vybroušenou strategii. Až ho chytíte, stavte se na krátký rozhovor s Taťánou
v jídelně. Požádejte ji o překlad ruského textu. Ráda to pro vás udělá.
Vyslechněte ještě její povídání s Dolnikovem a to už vlak pomalu přijíždí do
Mnichova. Sledujte nakládání Schmidtova zboží. Máte čas do Budapešti sehnat
nějaké zlato nebo najít Ptáka Ohniváka.
5) Z MNICHOVA DO SALZBURKU
Ve 12:12 se podává první oběd. Cestou do restauračního vozu se poprvé
významněji střetnete s Abbotem. Až potkáte Francoise, ukažte mu brouka.
Nabídněte mu výměnu. Při dalším setkání s ním vyměňte brouka za píšťalku.
Poobědvejte s Abbotem. Za několik minut přijede vlak do Salzburgu.
6) ZE SALZBURKU DO WELSU
Ve vašem kupé na zemi by měl ležet překlad ruské pohádky. Vezměte si ho.
Navštivte Kronose v soukromém vagónu a zjistíte, že i on a Tahina podezřívají
Annu z krádeže Ptáka Ohniváka. Prohlédněte si také knihu ležící v pokoji.
Jděte do jídelního vozu. Vyslechněte všechny rozhovory a počkejte na druhý
oběd ve 13.00. Zjistíte, že Kronos domlouvá s Annou odpolední koncert. Kolem
druhé hodiny vám konduktor vyřídí Kronosovo pozvání na koncert v zadním
vagónu. Do té doby se toho mnoho nestane, jen Anna musí svého psa přemístit
z kupé do prostoru pro zavazadla (šance!).
7) Z WELSU DO LINCE
Všichni postupně odcházejí na koncert. Můžete si poslechnout rozhovor Sofie
a Rebeky, a až Rebeka odejde, pokusit se promluvit se Sofií. Jakmile odejde ze
svého kupé i Taťána, vnikněte dovnitř (hlídač musí mít zastíněný výhled nebo
být nepřítomen - nejlepší je využít zmatku při přesunu cestujících na
koncert). Vejděte do koupelny, sehněte se a otevřete skříňku pod umyvadlem.
Vyjměte zlaté vejce Ptáka Ohniváka. Krátce před třetí dorazí Orient Expres do
Lince.
8) Z LINCE DO VÍDNĚ
Vraťte se do svého pokoje a uložte vzácný předmět zpět do truhlice. Od tohoto
okamžiku, jakmile najdete volnou chvíli a volný průchod do zavazadlového
prostoru, přeneste jej do klece pro psy v přední části vlaku. Klec musíte
samozřejmě nejprve otevřít a Anina psa pustit. Na tento úkol máte čas až do
Vídně. Odeberte se na koncert. Posaďte se a poslouchejte libé tóny a obdivujte
Aninu hru (na chvíli vám to až zamlží rozum). Tahina odejde splnit skutečný
cíl koncertu, totiž prohledat pokoje. Vrátí se za chvíli bez nálezu. Nyní je
řada na vás. Musíte prohledat několik soukromých kupé, takže nezapomeňte
využít každý okamžik, kdy se hlídač nebude dívat. Nejprve navštivte kupé Sofie
a Rebeky. Přečtěte si Rebečin deník (pod polštářem) a prohlédněte šuplíky. Pak
otevřete okno a přelezte do zamčeného Anina pokoje. Jednejte rychle, protože
až skončí koncert, vrátí se všichni do svých pokojů a chytili by vás. Zde
najdete ve spodním šupleti velmi zajímavý dopis a v tajném šuplíku vespod
skříňky se šperky univerzální klíč. Odejděte. Použití pro klíč najdete
v chodbičce mezi zadním vagónem a Kronosovým vozem. Odemkněte třetí dveře,
které zde jsou (dveře ven) a vylezte po žebříku na střechu. Jděte ke konci
vlaku (orientujte se podle kouře) a až narazíte na střešní okno Kronosovy
ložnice, rozbijte jej. Seskočte dolů. V ložnici nejprve najděte na zdi tajný
knoflík a otevřete sejf. Vezměte si kufřík. Ještě než odejdete, prolistujte
papíry na nočním stolku. Vyjděte suverénně hlavním vchodem přímo do
improvizovaného koncertního sálu. Svým rázným činem všechny trochu překvapíte,
ale nedejte se zmást a projděte skrz ven. Kufřík uschovejte pod postel ve svém
kupé. Pokud zlaté vejce ještě leží v truhle před vámi, je správný čas jej
přenést do zavazadlového prostoru (viz výše). S použitím univerzálního klíče
navštivte Schmidtův pokoj. Najděte dopis. Koncert by měl být u konce, takže
urychleně zmizte. Ve svém pokoji vezměte kufřík se zlatem a jděte do kupé za
Augustem Schmidtem. Ukažte mu zlato. Uklidní se, že obchod skutečně proběhne.
(Tady skutečně velice doporučuji napoprvé Augustovi kufřík nedát a nechat se
v Budapešti zabodnout Vesnou. Ta scéna je nejlepší v celém Last Expressu.)
Tahina vás na chodbě slušně leč důrazně (s pistolí v ruce) upozorní, že byste
měl peníze vrátit Kronosovi. Udělejte to. Na chodbě cestou zpátky vás zastaví
Miloš. Zajděte s ním do jeho kupé a popovídejte si. Až vyjdete, uvidíte
plačící Taťánu, jak svěřuje Anně zmizení vejce. Jděte do kuřárny a až se Abbot
zvedne, popovídejte si se Schmidtem. Věci dostávají spád. Jděte do
zavazadlového prostoru a v místnosti za otevřenými dveřmi najděte bednu,
kterou Schmidt nakládal v Mnichově. Pokuste se ji otevřít. Objeví se Anna, od
níž se dozvíte několik zajímavých informací. Napadne vás Vesna. Vyhýbejte se
útokům, dokud Anna Vesnu nezastaví. Pak se mrkněte do krabice.
9) Z VÍDNĚ DO BUDAPEŠTI
Běžte to vše znovu probrat s Annou. Pak se odeberte do chodbičky mezi zadním
vagónem a bývalým Kronosovým soukromým vagónem (vozy byl ve Vídni přeřazeny
a Kronosův byl odpojen). Zastavte se na políčku za strážcovým stanovištěm.
Vyslechnete tak rozhovor Taťány a Alexeje. Dozvíte se o Alexejově záměru
vyhodit do povětří vlak. Hned se vydejte prohledat Alexejovu kabinu. V jeho
zavazadle najdete rozbušku. Abbot vás bude sledovat do jídelního vozu, kde se
podává druhá večeře. Vraťte se k sobě. Za chvíli vás navštíví nešťastná
Taťána. Jděte do kuřárny a opijte se s Augustem. Nejvyšší čas jít spát.
Vaše sny vám už zas nedají v klidu odpočívat; je 22:30 a vy vstáváte. Jděte se
přesvědčit o pravdivosti svého snu. V kupé hraběte Obolenského vyslechněte
poslední slova anarchisty Dolnikova. Vyjděte ven. Od sedadla hlídače uslyšíte
hlasité tikání. Vzpomeňte si na čas 10:40 v Alexejově časovém plánu. Máte ani
ne deset minut na odvrácení neštěstí. Otevřete přístrojovou skříňku. Pohněte
s náloží, ale jen jednou (jinak to vyletí). Zapalte sirku (použijte ji na
kovovou desku) a ohněm přepalte volné dráty. Jakkoli jiná manipulace způsobí
výbuch! Krabici s náloží neotvírejte. Otočte ji o 180' a odšroubujte panty.
Mezi tikající kontakty vložte kus papíru (telegram ze svého inventáře).
Dokázali jste to! Jděte si popovídat s Abbotem a pak následujte Annu do její
kabiny. Následuje první love-scéna předčasně zakončená útokem srbských
revolucionářů.
10) Z BUDAPEŠTI DO ISTANBULU
Probudíte se ve 4:40 v nepohodlné pozici spoutaného kozáka. Osvoboďte se
pomocí sirek. Následuje pěstní zápas se Srbem (je třeba několika úspěšných
zásahů). Pak rozvažte Annu, projděte ven a vylezte na střechu vlaku. Vydejte
se k lokomotivě. Cestou absolvujete dva souboje. Bitka s Vesnou skončí tím, že
si Vesna rychle lehne na břicho. Vy musíte učinit totéž, jinak vás srazí ústí
tunelu. Vraťte se do jídelny. Panika je zažehnána. Jen hrabě Obolenský se svou
vnučkou se odmítají hnout. Promluvte s nimi. Jděte dozadu. Zastavte se mezi
kuřárnou a vagónem. Otevřete zde podlahu a rozpojte vlak. Šalamounsky tak
vyřešíte spor s Annou. Vraťte se na lokomotivu a promluvte si s Milošem. Anna
ho zastřelí a stiskne brzdu. Vy brzdu zase povolte. Přejeli jste hranice!
Jděte do jediné kabiny v zavazadlovém prostoru a konverzujte s Annou.
Následuje druhá, již daleko úspěšnější milostná scéna. Ráno vyndejte z klece
zlaté vejce a odeberte se s nim do kuřárny. Zde bude čekat Kronos. Aktivujte
Ptáka Ohniváka tím, že ve správném pořadí stiskněte jednotlivé drahokamy
(Rakousko - Dánsko - Čína - Oceánie - Blízký východ; podle barev je to: světle
modrá, tmavě modrá, červená, fialová, zelená). Poslední, co se od vás chce, je
použít píšťalku vzápětí poté, co Kronos nařídí, abyste Ohniváka uložili. Pak
následuje nejhezčí outro, jaké jste kdy viděli s božskou Taťánou á la Carrie
a úžasným polibkem. Všimněte si, že v závěrečných titulcích je v roce 1996
mezi Ruskem a zbytkem Evropy už zase silná čára.
KONEC.