1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
The Last Express - návod

Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.


Hra  je  rozdělena  do  částí  podle  projížděné  trasy.  Vzhledem  k tomu, že

posloupnost  jednotlivých kroků  nemusí být  nutně lineární,  lze některé věci

vykonat dříve nebo  později, než zde uvádím. Každopádně  tato posloupnost vede

k úspěšnému zakončení, ačkoli (zvláště  při rozhovorech) nemusí platit uvedené

místo a čas, neboť postavy se samovolně  pohybují po vlaku. Pak je třeba danou

osobu najít.


1) Z PAŘÍŽE DO CHALONA NAD MARNOU


Až naskočíte  do vlaku, pokuste  se v úzkém  prostoru zorientovat. Cesta  vede

vpravo do  zadního vozu. Projděte  kolem průvodčího a  projděte až nakonec  do

kupé  číslo  jedna.  (Až  se  někdy  během  hry  stane, že průvodčí opustí své

stanoviště, seberte mu  seznam cestujících. Ten vám poslouží  jako průvodce po

vlaku  a  po  cílech  jednotlivých  osob.  Kliknutí  na jméno pasažéra způsobí

přehrání jedné důležité věty z předchozího rozhovoru.) Na zemi najdete mrtvolu

svého přítele.  Otevřete okno a zdvihněte  mrtvolu. Vyhoďte ji oknem  z vlaku.

Pak se otočte vpravo, seberte z věšáku zelený kabát a převlékněte se. Práce je

hotova, okno můžete zavřít. Podívejte se do bedny pod věšákem. Zjistíte, že je

prázdná,  ale pod  ní že  se nachází  stopa v  podobě šátku.  Vezměte si  jej.


Zvedněte zrak vzhůru  a sundejte Tylerovo zavazadlo. Otevřete  ho, přečtěte si

dopis a schovejte si ruskou pohádku. Je  čas na večeři. První večeře se podává

v 19:40. Projděte  vlakem do jídelního vozu.  Budete míjet druhého konduktora,

který  má  ve  zvyku  kreslit  si  tváře  cestujících.  To vám může v budoucnu

poskytnout cenné  rady. Vždy, když  bude konduktor nepřítomen,  nezapomeňte do

jeho  sešitu  nahlédnout  (leží  na  zemi  pod  židlí).  V  jídelně se setkáte

s Augustem Schmidtem,  německým obchodníkem a  milovníkem umění. Promluvte  si

s ním  a  zjistíte,  že  měl  s  vaším  mrtvým  přítelem domluvený obchod. Jde

o prodej zbraní, ale Schmidt trvá na tom,  že chce vidět zlato. Budete si tedy

muset nějaké  opatřit. Schmidt odejde, ale  vy počkejte ještě na  odchod rusky

mluvícího muže  v černém. Je  to Alexej Dolnikov,  který si zapomene  na stole

knihu.  Nahlédněte do  ní -  na časové  tabulce je  zaškrtnuto políčko  10:40.


Poslechněte  si rozhovor  Taťány a  jejího dědečka  v nádherné ruštině. Cestou

zpátky  se zastavte  v kuřárně.  Na jednom  ze stolků  leží noviny, které jsou

každý  den  plny  aktuálních  politických  zpráv.  V  prvním vagónu byste měli

narazit na malého  hrajícího si Francoise. Jděte za ním  do kupé a poslechněte

si,  co  říká  své  matce  o  těle  vyhozeném  z  vlaku. Vraťte se do jídelny.

Střetnete se postupně s Annou, Dolnikovem a rodinou Boutarelových. Ukažte Anně

nalezený šátek a Alexejovi zkuste dát k překladu pohádku. Ani v jednom případě

nebudete úspěšní. Vraťte se do svého kupé. Ve 20:30 se podává druhá večeře. Na

chodbičce  budete vyzváni  k návštěvě  soukromého vozu.  Jděte do  úplně zadní

části vlaku, zaťukejte a vstupte.  Poznáte řeckého milionáře Kronose a Tahinu.

Kronos ví,  že nejste Tyler,  ale je ochoten  uzavřít obchod i  s vámi. Nabízí

kufřík zlata  za to, co  chybí v Tylerově  bedně. Řekněte, že  souhlasíte, ale

odkládáte  transakci na  později. Zkuste  zase špiclovat  v kuřárně a jídelním

voze. Kromě roztržky  Dolnikova s hrabětem Obolenským tu  není nic zajímavého,

takže  se  vraťte  se  do  kupé.  Zde  budete  napadeni srbským revolucionářem

Milošem. Přichází první boj a taktické intermezzo.


2) TAKTICKÉ INTERMEZZO


Ve hře si  užijete několik bitek, ať už  se zbraní nebo bez. Jsou  seřazeny od

nejsnazší  (s  Milošem)  po  nejobtížnější  (s  Vesnou).  Základ  je  být vždy

v defenzívě  a sledovat  pozorně útoky  soupeře. Nastavte  kurzor za Robertova

záda  (aby byl  připraven k  ústupu), buďte  klidní a  dívejte se,  jak soupeř

útočí.  Jakmile se  pohne, musíte  podle druhu  útoku zvolit  správnou reakci.

Nikam nespěchejte a vesele třikrát, čtyřikrát jenom tak uhněte, abyste získali

jistotu.  Pak z  úhybu rychle  zaútočte. Pokud  jste beze  zbraně a  protivník

nikoli, útočte na  ruku se zbraní, jinak na obličej.  Tato taktika platí vždy,

všude a je  bezchybná, což vám jistě rád  potvrdí každý aiki- dóka. Po  té, co

odzbrojíte Miloše a promluvíte si s ním, se vám začnou skládat dohromady první

střípky  složité mozaiky.  Můžete jít  ještě chvíli  okounět do jídelního vozu

a poprvé  má smysl  zajít také   za záclonu  směrem k  zavazadlům. Vyslechněte

všechny  rozhovory, ale  nezapomeňte se  vrátit do  svého kupé  kolem čtvrt na

deset.  Spatříte  Tahinu,  jak  vychází  z  vašeho  kupé  a slídí i u několika

dalších. Nechte to  být a začněte se starat  o vlastní krk. Ve 21:19  totiž do

vlaku nastoupí francouzská policie. Je třeba se urychleně ukrýt. Pokud jste ve

svém kupé,  není nic jednoduššího  než otevřít okno  a vylézt ven.  Tam musíte

počkat,  dokud  policie  nepřejde.  Jinak  se  lze  schovat  také v koupelnách

některých  cestujících  (vyzkoušena  je  koupelna  hraběte Obolenského). Jděte

směrem k jídelnímu  vozu. Promluvte si s Annou,  pokud ji potkáte, poslechněte

si  rozhovor  Boutarelových  s  konduktorem  o  policejním  zásahu a v kuřárně

vyslechněte Annu, jak se baví s Augustem. Vlak dorazí do Chalons nad Marnou ve

21:41. Jděte spát.


3) ZE ŠTRASBURKU DO ULMU


Vzbudíte  se. Jděte  ven z  kupé. Všechno  je nějaké  zvláštní, věci nejsou na

svých místech  - bude lepší se  vrátit. Jakmile se ocitnete  zpět v kupé, bude

noční můra pokračovat bez vašeho zásahu dál. Pak se se zpoceným čelem skutečně

probudíte. Je  něco málo po  půl čtvrté ráno.  Běžte si ověřit  reálnost svého

snu. V  kupé hraběte Obolenského  je zmatek, hrabě  má srdeční zástavu.  Až ho

uklidníte, jděte ven vyslechnout rozhovor mezi Annou a Taťánou. Anna se zřejmě

bojí Tahiny,  který prohledává kupé,  a tak prosí  Taťánu, aby ji  u sebe něco

schovala. To je pro tuto noc vše, jděte spát.


4) Z ULMU DO MNICHOVA


Vydejte se do Milošova kupé. Cestou  potkáte malého Francoise, který se chlubí

nalezenou  píšťalkou.   Rozhovor  s  Milošem  vyjasní   mnohé,  celý  obchodní

čtyřúhelník Tyler-Kronos-Schmitd-srbské hnutí  odporu získává jasnější obrysy.

Jediný chybějící  článek je předmět  zmizelý z Tylerovy  truhlice, který Miloš

nazval v originále Firebird (Řekněme Pták  Ohnivák). Rozlučte se s Milošem. Na

chodbě  zjistíte dvě  zajímavé věci:  jednak se  Francois začal  zabývat lovem

brouků (neúspěšně) a jednak, jak se dozvíte z rozhovoru mezi osádkou vlaku, se

ztratil univerzální klíč.  Vydejte se do jídelního vozu.  Sedněte si ke stolku

hned  napravo od  vchodu (pod  hodinami) a  vyndejte krabičku  zápalek, kterou

ještě v  inventáři zbavte sirek. S  krabičkou se pusťte do  lovu brouka, který

pobíhá po  stole. Není to  lehké, jde o  to spíš zkoušet  než používat nějakou

vybroušenou strategii. Až  ho chytíte, stavte se na  krátký rozhovor s Taťánou

v jídelně.  Požádejte ji  o překlad  ruského  textu.  Ráda to  pro vás  udělá.

Vyslechněte ještě její  povídání s Dolnikovem a to už  vlak pomalu přijíždí do

Mnichova. Sledujte  nakládání Schmidtova zboží.  Máte čas do  Budapešti sehnat

nějaké zlato nebo najít Ptáka Ohniváka.


5) Z MNICHOVA DO SALZBURKU


Ve  12:12  se  podává  první  oběd.  Cestou  do  restauračního  vozu se poprvé

významněji  střetnete  s  Abbotem.  Až  potkáte  Francoise,  ukažte mu brouka.

Nabídněte  mu výměnu.  Při dalším  setkání s  ním vyměňte  brouka za píšťalku.

Poobědvejte s Abbotem. Za několik minut přijede vlak do Salzburgu.


6) ZE SALZBURKU DO WELSU


Ve  vašem kupé  na zemi  by měl  ležet překlad  ruské pohádky.  Vezměte si ho.

Navštivte Kronose v soukromém vagónu a  zjistíte, že i on a Tahina podezřívají

Annu  z krádeže  Ptáka Ohniváka.  Prohlédněte si  také knihu  ležící v pokoji.

Jděte  do jídelního  vozu. Vyslechněte  všechny rozhovory  a počkejte na druhý

oběd ve 13.00.  Zjistíte, že Kronos domlouvá s  Annou odpolední koncert. Kolem

druhé  hodiny  vám  konduktor  vyřídí  Kronosovo  pozvání  na koncert v zadním

vagónu. Do  té doby se toho  mnoho nestane, jen Anna  musí svého psa přemístit

z kupé do prostoru pro zavazadla (šance!).


7) Z WELSU DO LINCE


Všichni postupně  odcházejí na koncert.  Můžete si poslechnout  rozhovor Sofie

a Rebeky, a až Rebeka odejde, pokusit se promluvit se Sofií. Jakmile odejde ze

svého kupé i  Taťána, vnikněte dovnitř (hlídač musí  mít zastíněný výhled nebo

být  nepřítomen  -  nejlepší  je  využít  zmatku  při  přesunu  cestujících na

koncert). Vejděte  do koupelny, sehněte  se a otevřete  skříňku pod umyvadlem.

Vyjměte zlaté vejce Ptáka Ohniváka. Krátce  před třetí dorazí Orient Expres do

Lince.


8) Z LINCE DO VÍDNĚ


Vraťte se do svého pokoje a uložte  vzácný předmět zpět do truhlice. Od tohoto

okamžiku,  jakmile  najdete  volnou  chvíli  a  volný průchod do zavazadlového

prostoru,  přeneste jej  do klece  pro psy  v přední  části vlaku. Klec musíte

samozřejmě nejprve  otevřít a Anina psa  pustit. Na tento úkol  máte čas až do

Vídně. Odeberte se na koncert. Posaďte se a poslouchejte libé tóny a obdivujte

Aninu hru  (na chvíli vám to  až zamlží rozum). Tahina  odejde splnit skutečný

cíl koncertu, totiž  prohledat pokoje. Vrátí se za chvíli  bez nálezu. Nyní je

řada  na  vás.  Musíte  prohledat  několik  soukromých kupé, takže nezapomeňte

využít každý okamžik, kdy se hlídač nebude dívat. Nejprve navštivte kupé Sofie

a Rebeky. Přečtěte si Rebečin deník (pod polštářem) a prohlédněte šuplíky. Pak

otevřete okno a  přelezte do zamčeného Anina pokoje.  Jednejte rychle, protože

až skončí  koncert, vrátí se  všichni do  svých  pokojů a chytili  by vás. Zde

najdete  ve spodním  šupleti velmi  zajímavý dopis  a v  tajném šuplíku vespod

skříňky  se  šperky  univerzální  klíč.  Odejděte.  Použití  pro  klíč najdete

v chodbičce  mezi zadním  vagónem a  Kronosovým vozem.  Odemkněte třetí dveře,

které zde  jsou (dveře ven)  a vylezte po  žebříku na střechu.  Jděte ke konci

vlaku  (orientujte se  podle kouře)  a až  narazíte na  střešní okno Kronosovy

ložnice, rozbijte jej.  Seskočte dolů. V ložnici nejprve  najděte na zdi tajný

knoflík a  otevřete sejf. Vezměte  si kufřík. Ještě  než odejdete, prolistujte

papíry  na   nočním  stolku.  Vyjděte  suverénně   hlavním  vchodem  přímo  do

improvizovaného koncertního sálu. Svým rázným činem všechny trochu překvapíte,

ale nedejte se zmást a projděte skrz ven. Kufřík uschovejte pod postel ve svém

kupé. Pokud  zlaté vejce ještě  leží v  truhle  před vámi, je  správný čas jej

přenést do  zavazadlového prostoru (viz výše).  S použitím univerzálního klíče

navštivte Schmidtův  pokoj. Najděte dopis. Koncert  by měl být u  konce, takže

urychleně zmizte. Ve  svém pokoji vezměte kufřík se zlatem  a jděte do kupé za

Augustem Schmidtem. Ukažte mu zlato.  Uklidní se, že obchod skutečně proběhne.

(Tady skutečně velice  doporučuji napoprvé Augustovi kufřík nedát  a nechat se

v Budapešti  zabodnout Vesnou.  Ta scéna  je nejlepší  v celém Last Expressu.)

Tahina vás na chodbě slušně leč důrazně  (s pistolí v ruce) upozorní, že byste

měl peníze vrátit Kronosovi. Udělejte to.  Na chodbě cestou zpátky vás zastaví

Miloš.  Zajděte s  ním do  jeho  kupé  a popovídejte  si. Až  vyjdete, uvidíte

plačící Taťánu, jak svěřuje Anně zmizení vejce. Jděte do kuřárny a až se Abbot

zvedne,  popovídejte   si  se  Schmidtem.   Věci  dostávají  spád.   Jděte  do

zavazadlového  prostoru  a  v  místnosti  za  otevřenými dveřmi najděte bednu,

kterou Schmidt nakládal v Mnichově. Pokuste  se ji otevřít. Objeví se Anna, od

níž se dozvíte  několik zajímavých informací. Napadne vás  Vesna. Vyhýbejte se

útokům, dokud Anna Vesnu nezastaví. Pak se mrkněte do krabice.


9) Z VÍDNĚ DO BUDAPEŠTI


Běžte to vše  znovu probrat s Annou. Pak se  odeberte do chodbičky mezi zadním

vagónem a  bývalým Kronosovým soukromým  vagónem (vozy byl  ve Vídni přeřazeny

a Kronosův  byl odpojen).  Zastavte se  na políčku  za strážcovým stanovištěm.

Vyslechnete  tak rozhovor  Taťány a   Alexeje. Dozvíte  se o  Alexejově záměru

vyhodit do  povětří vlak. Hned se  vydejte prohledat Alexejovu kabinu.  V jeho

zavazadle najdete rozbušku. Abbot vás bude  sledovat do jídelního vozu, kde se

podává  druhá večeře.  Vraťte se  k  sobě.  Za chvíli  vás navštíví  nešťastná

Taťána. Jděte do kuřárny a opijte se s Augustem. Nejvyšší čas jít spát.


Vaše sny vám už zas nedají v klidu odpočívat; je 22:30 a vy vstáváte. Jděte se

přesvědčit  o pravdivosti  svého snu.  V kupé  hraběte Obolenského vyslechněte

poslední slova anarchisty Dolnikova. Vyjděte  ven. Od sedadla hlídače uslyšíte

hlasité tikání. Vzpomeňte si na čas  10:40 v Alexejově časovém plánu. Máte ani

ne deset  minut na odvrácení neštěstí.  Otevřete přístrojovou skříňku. Pohněte

s náloží,  ale jen  jednou (jinak  to vyletí).  Zapalte sirku  (použijte ji na

kovovou desku) a  ohněm přepalte volné dráty. Jakkoli  jiná manipulace způsobí

výbuch! Krabici  s náloží neotvírejte. Otočte  ji o 180' a  odšroubujte panty.

Mezi  tikající  kontakty  vložte  kus  papíru  (telegram  ze svého inventáře).

Dokázali jste to!  Jděte si popovídat s Abbotem a  pak následujte Annu do její

kabiny.  Následuje  první  love-scéna   předčasně  zakončená  útokem  srbských

revolucionářů.


10) Z BUDAPEŠTI DO ISTANBULU


Probudíte  se ve  4:40 v   nepohodlné pozici  spoutaného kozáka.  Osvoboďte se

pomocí  sirek. Následuje  pěstní zápas  se Srbem  (je třeba několika úspěšných

zásahů). Pak rozvažte  Annu, projděte ven a vylezte  na střechu vlaku. Vydejte

se k lokomotivě. Cestou absolvujete dva souboje. Bitka s Vesnou skončí tím, že

si Vesna rychle lehne na břicho. Vy  musíte učinit totéž, jinak vás srazí ústí

tunelu. Vraťte se do jídelny. Panika je zažehnána. Jen hrabě Obolenský se svou

vnučkou se  odmítají hnout. Promluvte s  nimi. Jděte dozadu. Zastavte  se mezi

kuřárnou  a vagónem.  Otevřete zde  podlahu a  rozpojte vlak.  Šalamounsky tak

vyřešíte spor s Annou. Vraťte se na  lokomotivu a promluvte si s Milošem. Anna

ho  zastřelí a  stiskne brzdu.  Vy brzdu  zase povolte.  Přejeli jste hranice!

Jděte do jediné kabiny v zavazadlovém prostoru a konverzujte s Annou.


Následuje druhá, již  daleko úspěšnější milostná scéna. Ráno  vyndejte z klece

zlaté vejce a  odeberte se s nim do kuřárny.  Zde bude čekat Kronos. Aktivujte

Ptáka  Ohniváka  tím,  že  ve  správném  pořadí stiskněte jednotlivé drahokamy

(Rakousko - Dánsko - Čína - Oceánie - Blízký východ; podle barev je to: světle

modrá, tmavě modrá, červená, fialová, zelená). Poslední, co se od vás chce, je

použít píšťalku vzápětí  poté, co Kronos nařídí, abyste  Ohniváka uložili. Pak

následuje nejhezčí outro,  jaké jste kdy viděli s božskou  Taťánou á la Carrie

a úžasným polibkem.  Všimněte si, že  v závěrečných titulcích  je v roce  1996

mezi Ruskem a zbytkem Evropy už zase silná čára.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.