Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : "ija" (zdroj - Score)
1) Pár slov úvodem :
Návod na hru TES : Daggerfall není, ani nemůže být, podrobným popisem
z několika důvodů. Hra není lineární. To znamená, že se vyvíjí postupně podle
toho, jakou cestu a prostředky zvolíte. Spousty návazností hra generuje
náhodným výběrem. Když si něco uložíte a hrajete to pak podruhé, je zpravidla
vše úplně jinak. Na druhou stranu toho ale můžete využít, pokud se vám něco
nepodaří nebo jste zcela spokojeni se stavem věcí. Hra je navíc jako celek
neuvěřitelně rozsáhlá. To samé platí i o jednotlivých dungeonech, stovkách
měst a dalších lokalitách. Kdo jste hrkli Arénu, pak vězte, že to je mnohem
větší. Mapy dugeonů spíše připomínají rozsáhlá mnohaposchoďová propletená
mraveniště a udělat z nich jednoduchý náčrtek prostě nejde. Vůbec ale není
podmínkou vše projít. Je to v podstatě nemožné a pro dohrání hry to není
nezbytné. Hra si vás sama podrží okolo hlavní linie, a to, co musíte projít,
vás stejně nemine. Navigování vašeho hrdiny probíhá formou vzkazů, dopisů
a ústních sdělení, které rozhodně nepodceňujte. Doporučuji si vše důležité od
počátku zapisovat (nejlépe si založit zvláštní sešit:)), protože hra
neumožňuje vzkazy nijak archivovat. Často se k nim budete muset v návaznosti
vracet. Do logu lze zaznamenat jen odpovědi na otázky, které sami pokládáte.
Podle mé zkušenosti však nejsou z dlouhodobého hlediska podstatné. Protože
veškerá komunikace probíhá v anglickém jazyce, nemohu tuto jinak výbornou hru
doporučit nikomu bez základních znalostí angličtiny. Je dobré se po splnění
úkolu a po "podezřelé" konverzaci podívat podrobněji na velkou mapu, zda se
mezi dungeony neobjevil nový oranžový čtvereček; třeba i v jiné zemi, než ve
které se právě nacházíte. Ten pak je s určitostí dalším bodem pro plnění
hlavního úkolu. Ale nikdo vám to přímo neřekne.
Pokud chcete, aby hra běžela opravdu svižně a máte-li k dispozici dostatečný
prostor, zvolte tu největší 450mega. Další podstatné zrychlení dosáhnete
jednoduchou úpravou DOSového config.sys: FILES=99 BUFFERS=55, v autoexec.bat
pak zvolte 2Mb SMARTDRIVE s parametrem /x (např. DEVICE=C:.SYS
2048/X).
Na počátku hry si vytvoříme postavu. Doporučuji stvořit nejlépe bojovníka
s dostatečnou magikou. Například Battlemage, Spellsword či Sorcerer.
2) Základní linie hry
Část první : PRIVATEER'S HOLD.
Emperor vás vyšle jako kurýra s důležitým dopisem ke královně Daggerfalu. Vaše
loď ztroskotá a vy se ocitnete sami v jeskyni v ústí dungeonu. Dopis vám byl
ukraden. Probojujte se dungeonem do horní části a ve velké místnosti najdete
tmavý otvor s lebkou. Je to východ ven. Pozor! Na některé potvory nelze použít
běžné zbraně. Pokud vám hra "nepřidělí" nějakou lepší, budete muset bojovat
jen pěstí a kopáním. Hurá ven.
Část druhá : VÝVOJ POSTAVY, ČLENSTVÍ V GUILDÁCH.
Jste sice venku, ale stále jako nahý v trní. Moc toho ještě neumíte, nikdo
s vámi nechce mluvit, vaše postava je slabá. V následující zdlouhavé části
musíte vypěstovat nejen svou postavu, ale i svou pověst, která je jedním
z hlavních pilířů dalšího vývoje hry. Pokud si nějakým neuváženým činem pověst
pošramotíte, nemusíte hned zoufat. Čas vše spraví. Je dobré vyjít každému
vstříc, neříkat ne zloději, šlechtici, obchodníkovi ani jiné postavě.
Příbuzenské vztahy jsou velmi složité, zákonitě se jakákoli zlomyslnost jednou
vymstí. Jinak máte zcela volné pole pro rozhodování, do kterých společenství
se přihlásíte za člena (JOIN GUILD) a jak dlouho budete svou postavu rozvíjet.
Pochopitelně, že můžete přejít rovnou k plnění hlavní osnovy hry a přitom
pokračovat dál ve vývoji. Rozhodnutí je na vás. Ale přeskočit tuto část hry
úplně je sebevražda. Každá z guild vás naučí něčemu jinému. Je jich přehršle.
Pro naši postavu mága-bojovníka jsou prvořadé Mages guild, Fighter guild,
Knight of the Dragon či Rose a nějaký temple. Třeba Arkay či Akatosh.
Pozor! Zde musím zase trochu odbočit jinam. Tato hra i v evropské verzi zase
není bez chyb. Naštěstí je již běžně k dispozici patch z počátku tohoto roku
s názvem DAG200.exe version 1.06.200. který podstatné problémy opraví. Je
nutné ho použít zvláště pro dohrání a proti nemilým výpadkům ze hry. Patch
ruší též některé úkoly, které nejdou splnit. (Dnes je již k dispozici patch
DAG212.exe ). Bohužel též ruší některé známé čity na hru a limituje počet
členství v guildách. Kdo chcete být členem většího počtu guild, přihlaste se
napřed bez plnění úkolů do všech vybraných gild a teprve pak použijte patch.
Pak vám členství nezruší. Pro opravu SAVE souboru pak použijte FIXA 162.ZIP,
fixsave utility version l.62.
A zpátky do Daggerfallu. Protože od počátku budete potřebovat nějaké lepší
zbraně, brnění a "trochu" peněz na výbavu, koně a vozík (vše nutné),
doporučuji ihned po opuštění Privateer's Hold projít pár lehkých dungeonů
- pohřebiště, kde je jen pár potvor (rudé čtverečky na mapě) a trochu si
nahrabat. Pokud se vám to bude líbit, stačí vyjít ven a zpět a tak dále až do
omrzení. Poté, co naplníte inventář (berte jen hodnotné věci, které jsou lepší
než peníze - mince jsou moc těžké), vstupte do města. Zručnému zloději
(lockpick) se vyplatí brzy po ránu ve městě vykrást pár obchodů se zbraněmi.
Velice výnosné, nesmí vás však chytit. Prodejte, nakupte potřebné a vemte
členství v gildách. V gildách pak přijímejte úkoly (GET QUEST) a plňte je. Je
dobré před převzetím úkolu hru zálohovat. Pokud bude úkol příliš těžký nebo se
vám nebude líbit, po opětovném nahrání save souboru dostanete jiný. Ůkoly
musíte splnit v časové lhůtě, kterou dostanete. Když se to nepodaří (hra vám
vždy oznámí formou nápisu, že jste splnili úkol!), raději natáhněte save před
úkolem, jinak si poškodíte reputaci. Jak jen to bude možné, pořiďte si kouzlo
RECAL (TELEPORT). V dungeonech lehce zabloudíte a nenajdete včas cestu zpět.
Po vstupu zakouzlíte první část teleportačního kouzla ANCHOR a pak se kdykoliv
můžete teleportovat na místo jím určené (v našem případě ke vstupu). Nikdy
s sebou neberte na "výlety" moc peněz. Jen tak 100 či 200 na zaplacení
v hospodách a za nocleh. Ostatní převeďte v bance na kreditní kartu, která nic
neváží. Až si nahrabete milión (stačí i půl a není to problém), kupte si loď.
Usnadní vám cestování a můžete ji též využít jako skladiště věcí, které vám
nikdo neukradne. Dům nekupujte - je to zbytečnost. Pokud to dotáhnete u Knight
guildu až na špici, dostanete ho stejně jako prezent.
V každé guildě jsou trenéři, kteří vás na požádání budou učit potřebné
dovednosti. Budete-li řádně plnit úkoly, vždy po 28 dnech (hry) vám guilda
zvýší vaši úroveň (RANK). Pro naši postavu je důležité získat úroveň WIZARD
nebo ARCHMAGE v Mages guild. Pak si budete moci vytvářet vlastní kouzla mnohem
silnější, než nabízená (s nízkou spotřebou magické energie) a kouzla vkládat
do předmětu (zase šetřit energií - ach ta ekologie!). Magické předměty se
používáním opotřebovávají, ale uděláte si nové. Čím těžší a kvalitnější
předmět je, tím více do něj umístíte kouzel.
Důležitá kouzla pro dohrání hry:
CURE (léčení všeho druhu), HEALTH a FATIGUE (STAMINA), SPELL ABSORPTION,
REGENERATE, WATER BREATHING, FREE ACTION, TELEPORT (RECALL), LEVITATE, OPEN,
RESIST FIRE, zbraně s efektem VAMPIRIC STRIKES.
Dobrá kouzla:
LIGHT, SLOWFALLING, FIREBALL area efect, TROLLS BLOOD, INCREASE WEIGHT ALOVE
50%, FEATHER WEIGHT u zbraní a brnění, ADD SPELL POINTS všechny druhy.
Orientace v bludištích :
Žlutý obrázek vlevo na mapě ukazuje tvar dungeonu. Zeleny čtvereček je vstup,
červený označuje vaši současnou pozici. V dungeonech budete muset létat,
chodit pod vodou, nebudete se moci vyspat a doplnit energii, budete otráveni
a nemocni, půjdete tmou a bez těchto kouzel budete pravděpodobně jen nadávat
a utíkat od monitoru. A to nemluvím o nakažení werewolfem nebo nedej bože
vampírem. Nákazu zjistíte až po 3 dnech a pak se nestačíte divit, co se s vámi
děje. Existují sice i klany vampírů nebo léčby, ale to jsem raději nezkoušel
a nahrál dobrý sejv. Proto nezapomeňte SAVE, SAVE a zase SAVE. Brzy po vstupu
do Daggerfalu obdržíte dopis od agenta emperora lady Brissieny, která se
s vámi chce setkat. Tuto schůzku určitě nepropásněte. Lady vám poví o králi
Lysandusovi a o nočním nebezpečí Daggerfalu, které s nim souvisí. Poradí, jak
dál. Dále obdržíte pozvánky od členů královských rodin, kteří se dozvěděli
o vaší udatnosti. K nim nemusíte nijak spěchat, počkejte, až budete spokojeni
se svou postavou. Pošlou vás totiž ihned plnit hlavní úkoly hry a to již není
žádný med. Můžete však vzít drobné úkoly od jiných členů královských rodin,
jejich dvořanů, právě tak jako od hostinských či kovářů a vylepšovat všude
svou pověst. Některé UNDERGROUND guildy, ke kterým nemáte běžně přístup, vás
budou podle vývoje hry též kontaktovat, jejich nabídky využijte.
Příběh se bude nadále větvit, a tak se stane, že některé z dalších bodů
splníte dříve, jiné později. Některé však na sebe přímo navazují. Zde pokud to
půjde, postup zachovejte. Když půjdete hledat předměty či postavy přímo do
lokací bez předchozího upozornění od někoho, že se tam to či ono nalézá, nic
tam nenajdete nebo vám postavy, které najdete, nic podstatného neřeknou. Proto
musíte být trpěliví a čekat na hru, až vás postrčí. Když se vám bude zdát, že
se již dlouho nic neděje, začněte cestovat dokola: Daggerfall, Sentinel,
Wayrest, Daggerfall... projděte se vždy pár hodin po městě a uvidíte, že se
někdo nakonec přihlásí.
Část třetí : ÚKOL PRINCEZNY MORGIAH.
Využijte pozvání od princezny a odcestujte do Wayrestu. V paláci Wayrestu
najděte princeznu (stojí vedle královny vpravo). Dá vám diskrétní úkol. totiž
předat dopis vůdci Necromanceru (KING OF WORM'S) v Scourg Barrow v DragonTail
Mountains.
Po vstupu do dungeonu se spusťte druhou rakví vlevo na dno. Přijdete do velké
místnosti s mnoha dveřmi. Otevřete první dveře na levé straně ve spodním rohu.
Pokračujte dlouhou chodbou až na rozcestí "T". Dejte se doleva. Budete
pokračovat jeskynní chodbou mírně dolů. Cestou zabijete asi 4 netopýry, načež
odbočíte doprava. Přijdete na další rozcestí typu T. Otočte se a přímo na
konci chodby najděte zamčené dveře. Odemknete a vstoupíte do královské haly.
Nikoho v ni nezabíjejte. Na kraji pódia stojí King of Worm's. Předejte mu
zprávu. Pošle vás s odpovědí zpět k princezně Morgiah. Ta vám poděkuje a také
něco napoví o osudu ztraceného dopisu. Zjistíte, že by vám mohla pomoci bývalá
královna a manželka krále Lysanduse Mynisera, ke které však nemůžete jít
přímo.
Část čtvrtá : BABIČKA NULFTAGA.
Využijte pozvání od královny Daggerfallu Aubk-i .Vstupte do paláce. U druhých
dveří klikněte na strážného a odpovězte např'. "yes". Dveře se otevřou, vy
vystupte po schodech ke královně. Dá vám na první pohled nehrdinský úkol odjet
za babičkou Nulfagou a zeptat se, jak se jí vede. Její sídlo se jmenuje
Shedungent a je v Wrothgarian Moutains. Vstupte do budovy. Běžte přímo na
rozcestí s dveřmi (vlevo je zelený gobelín). Klikněte na něj a řekněte třeba
"shut up". Dveře se otevřou. V hale vlevo jsou schody, nahoře stojí Nulfaga.
Brrr. Promluvte s ní a odjeďte zpět ke královně. Pokud se dveře ven zavřou,
klikněte na strážce (kostlivce) a řekněte heslo. Královna vám poděkuje. Při
některé z dalších návštěv královny Aubk-i vás pošle hledat části dopisů do
Castle Necromoghan na severu země. Ůkol také splňte.
Část pátá : DUŠE PRINCE.
Po zabití zombie, která vás přepadne, najdete pozvánku od Kinga of Worm's.
Navštivte ho v jeho sídle a dostanete úkol odchytit duši proměněného prince.
Pošle vás prohledat dungeon v paláci Sentinelu. Zabijte Licha a s jeho duší se
vraťte ke králi. Dungeon je velmi rozsáhlý. Jděte do jihozápadní části. Je zde
celá soustava magicky zamčených mříží, pák a výtahů. Mříže postupně pákami
otvírejte, až se dostanete do čtvercové místnosti s osmi dveřmi. Důležité
dveře jsou horní západní. Po odstranění mříží projděte dál a ve spodní
místnosti zabijte licha.
Část šestá : SMRT BRATRA PRINCE.
Využijte pozvání a navštivte prince ze Sentinelu Lhotuna. Když vejdete do
paláce, sedí na zemi vpravo nahoře vedle schodů. Pošle vás zjistit, co se
stalo s jeho bratrem, který zmizel kdesi v podzemí. Aby jste zachytili stopu,
jeďte do Daggerfalu a zpět. Během cesty by se k vám měli přihlásit dopisem
Underkings. Poradí vám,ve kterém dungeonu najít stopu ztraceného prince.
Najdete zde jeho dopis na rozloučenou. Dopis odneste Lhotunovi.
Část sedmá : CESTA DO ORSINIA.
Analýzou rozhovoru s princeznou Morgiah zjistíte, že pokud chcete získat zpět
dopis emperora pomocí bývalé královny Daggerfalu Mynissery, musíte začít
u její služebné. Běžte do paláce v Daggerfalu. Služebná Cyndassa je za dveřmi
vlevo od schodů uvnitř paláce. Slíbí vám další informace o dopise, ale musíte
napřed zabít werewolfa v určeném dungeonu. Po vašem návratu poví, že dopis
dala omylem nové královně Daggerfallu Aubk-i, místo Mynissere. Ta jej přečetla
s otevřenými ústy a řekla, že to není dopis pro ni a Mynisseie ho předá.
O jeho dalším osudu Cyndassa již neví. Běžte za Mynisserou (pravé dveře vedle
schodů). Pošle vás pro další informace za dvořany. Po pár dnech cestování se
vrátíte zpět k Mynisere. Nakonec vás pošle s průvodním dopisem ke králi orků
Gortwogovi do Orsinia, v jehož dungeonu se ztracený dopis nachází. V Orsiniu
běžte do Castle. Tam vám Gortwog poví, že si dopis musíte najít sami. Vstupte
levými dveřmi za králem. Cesta k dopisu je velice dlouhá. Musíte najít velkou
tmavou halu, kde leží kýžené psaní na podstavci. V dungeonu zato získáte mnoho
dobrých zbraní a brnění. S dopisem se vraťte k Mynisere.
Část osmá : PAINTING.
Využijte pozvání od královny Sentinelu Akorithi. Je třeba odbočit už ve
vstupní hale paláce. Musíte projít chodbou za halou do zahrady. V rohu zahrady
je chodba s výtahem. Vyjeďte nahoru a na konci další chodby najdete královskou
komnatu. Pošle vás pročesat podzemí paláce ve Wayrestu a najít zde ukrytý
obraz. V paláci projděte velkými vraty do zadního sálu. Pravými (severními)
dveřmi vejděte do dungeonu. Stráž vás bude atakovat. Na "T" doleva, pak po
schodech nahoru - točí se doprava k místnosti s teleportem (cihlové dveře).
Jste v malé místnosti s teleportem a pákou - tu stiskněte. Tím jste se
teleportovali do cílové místnosti. Na jihu projděte dveřmi. Chodbičkou běžte
na východ. Projděte dveřmi na jihu do místnosti s tajnými dveřmi na východě.
Pokračujte jimi tajnou chodbou po příkrých schodech vzhůru. Na rozcestí směrem
na západ ke kolu - otočte jím. Stejnou cestou zpět přes místnost do krátké
chodby. Dveřmi projít na západ. Stočte se hned k jihu a na rozcestí "T" opět
na jih. Za dveřmi běžte po schodech stále nahoru. Na prvním "T" na západ do
místnosti s propadlem. Sestupte na dno a na dalším propadlu naproti opět na
dno. Jste v místnosti zatopené vodou. Vyjděte hned západními dveřmi po
schodech nahoru, pozor, v rohu je díra - přeskočte ji. Pokračujte po schodech
vzhůru a na rozcestí naproti dveřím je malé okénko. Tím musíte proskočit a jít
po schodech nahoru. Směr jih, západ, pak pokračují dveře na západ do
místnosti. Z ní jižními dveřmi jděte po schodech nahoru. Následující chodbou
jděte na západ v rohu k jihu. Před schody dolů odbočte na východ, v rohu na
jih a po schodech dolů. Za dveřmi doleva a zase po schodech dolů. Přijdete do
velké haly s obrazem ležícím na pyramidě. Pokud půjdete jinudy a dostanete se
k velkému čtverci s vodou, propližte se do malého oválu s vodním kanálem.
Východními dveřmi vystupte po schodech nahoru k rozcestí a malému okénku. Hala
je na západ od hlavního vchodu. Nad ní severně je ovál s vodou. S obrazem
běžte zpět ke královně. Až se vás zeptá, zda jste se na něj dívali, odpovězte
ne.
Část devátá : CURSED ITEMS - ÚKOL UNDERKING.
Budete kontaktováni podsvětím. Na schůzce dostanete úkol najít cursed items
(jaká věc to bude, vám upřesní) v Castle Llugwych v Ykalonu. Na místě najděte
postupně tři velké modré haly. Snažte se jít stále nahoru a na jih. Předmět se
nachází na vrcholku na podstavci ve velké temné hale s pyramidou ve středu.
Hala je přesně jižně pod vstupem, ale až na konci bludiště a mnohem výše. Až
předmět získáte, vraťte se na místo schůzky (možná bude zase jinde - dívejte
se do logu) a na oplátku získáte kromě předmětu i informaci o skrytém hrobě
krále Lysanduse.
Část desátá : MEDORA, UNICORN HORN.
Plněním úkolů členů královských rodin a dedukcí z vyprávění zjistíte, že
milenka krále Lysanduse jménem Medora žije schována na ostrově Isle of
Balfiera. Pokud jste postupovali správně, najdete na mapě ostrova nový
oranžový čtvereček - Tower Direnni. Vypravte se za ní. Protože se sem budete
vracet vícekrát, pokusím se popsat nekratší cestu dungeonem. Vejdete do velké
haly se schody nahoru po obvodu. Přímo nad vchodem (druhé schody odspodu) jsou
doleva dveře, které mají honosné okraje. Za dveřmi se chodba točí doprava do
místnosti s kamrlíkem, který nemá další východ. Vy se ale vraťte zpět na jih
a místo do vstupní haly miřte rovně. Narazíte v rohu (hned vedle halových
dveří) na tajný vchod. Projdete jim na jih. Cesta se po chvilce začne točit
doleva. Pak následují schody končící šachtou. Běžte na dno a pokračujte na
západ. Dojdete ke dveřím, za nimiž je rovná chodba a hned vlevo další dveře.
Dejte se dveřmi vlevo. Chodba bude tvořit serpentinu. Časem přijdete na
rozcestí s pákou. Páku zmáčkněte a odbočte na jih (doprava). Běžte stále
k jihu, až se cesta stočí na západ. Běžte dále západním směrem okolo lahve.
Cesta se stočí ke dveřím. Za nimi stále na západ, v rohu na sever a hned první
odbočkou vlevo na západ. Jděte až kam to půjde, stočte se na sever, zase jděte
na doraz, stočte se na západ, na doraz, na jih, a na doraz. Ted' musíte mít po
pravé straně kousek od rohu dveře k západu. Za nimi na severu končí chodba
šachtou. Vy však budete pokračovat západním směrem takovými klikatinami. Zde
si to projděte a snažte se najít schody dolů. Měly by tam být po sobě
průchody. Přijdete na místo s gobelíny na stěnách a s pákami. Zmáčknete jen
dvě páky proti gobelínům. Na konci chodby se za dveřmi s gobelínem posunuly
stěny. Uvolněným průchodem prokličkujte do kamenné chodby se schody nahoru.
Zabijte dva duchy a kostlivce. Vpravo v místnosti potkáte Medoru, která vás
pošle do sídla Nulfagy Shedungentu hledat roh jednorožce.
Vstupte do Shedungentu hlavním vchodem s heslem. Pokračujte rovně do tunelu.
V místnůstce vpravo jsou tři páky otevírající mříže. Snažte se jít stále
nahoru, až se dostanete v křížovém labyrintu chodeb do nejvyšší části.
Pokračujte tímto žlutým bludištěm na západ, až projdete dveřmi do strakatého
bludiště. Zde je hned rozcestí tvaru "T" s loučí přímo před vámi. Stlačte louč
(torch). Na západě (trochu do kopečka) se vám otevře nová chodba vedoucí
k místům, kde v jedné z místností leží magický roh. Vraťte se s ním k Medoře.
Část jedenáctá : DUST OF RESTFUL DEATH.
Medora vás nyní pošle za králem orků do Orsinia. Král Gortwog v Castle
v Orsiniu vám řekne, ve kterém dungeonu Dust najdete. (Může to být např.
Mausoleum of Darkivaron na Isle of Balfiera). S Dustem běžte k Medoře. Medora
vám slíbí, že ho do jednoho měsíce připraví k použití. Za měsíc se k Medoře
vraťte. Pošle vás za Lysandusem.
Část dvanáctá : HROBKA KRÁLE LYSANDUSE.
Nyní máte Dust powder od Medory a máte jej použít na spojení se s duší krále
Lysanda. Po dedukci předchozích rozhovorů zjistíte, že hrobka krále Lysanda se
nachází na tajném místě v Menevii. Podívejte se na mapu této země. Pokud jste
postupovali správně a splnili předchozí úkol cursed items, najdete na západě
země oranžový čtvereček Tomb of Lysandus. Jděte tam a najdete hrob krále.
Nachází se v severovýchodní části obrovského bludiště. Tam se dostaňte do
nejvyššího patra. Sejdete z kopce o patro níže. Následuje rozcestí sever-jih.
Na jihu je růžová rakev, na severu výtah. Sjeďte výtahem dolů. Půjdete chodbou
po obvodu velké haly. Provázet vás bude řev duchů. V západní chodbě sjeďte
výtahem do malé místnosti s pákou. Stiskněte ji a pokračujte chodbou na sever
a východ. Vejděte do velké haly. V jihozápadním rohu je ve věži malá místnost,
opět s pákou. Po aktivování se otevře hrobka na dně haly. Pozor! Uprostřed je
velké propadlo, rakev je na severu. Ťukněte na královskou rakev. Následuje
krátká filmová sekvence, rakev se otevře a duch k vám promluví. Opusťte
podzemí. Co od vás král chce, najdete v logu.
Část třináctá : POMSTA KRÁLE LYSANDUSE.
Poté, co jste uvolnili duši nebohého krále Lysanduse uvězněnou v hrobce, vyzve
vás král, abyste pomstili jeho smrt a trýznění a zabili jeho vraha lorda
Woodborna z Wayrestu. Na severu Wayrestu se objeví na velké mapě oranžový
čtvereček hned vedle jezera - Woodborne Hall. Vydejte se tam, pobijte stráže,
najděte část dopisu a v místnosti u konce jedné z chodeb samotného lorda.
Zabijte ho. Tuto místnost tvaru širokého U najdete v severovýchodní části
dungeonu, v jeho nejvyšším patře. Snažte se dostat v severovýchodním středním
patře na dlouhou chodbu vedoucí na jih do malé místnosti. Za ní najdete výtah.
V nejvyšším patře je rozcestí typu obráceného Y. Jděte jihovýchodním směrem
a najdete kýženou místnost.
Část čtrnáctá : HLEDÁNÍ TOTEMU OF THE EMPIRE.
Cestujte, dokud neobdržíte dopis od lady Brissieny. Ta vám na smluvené schůzce
sdělí, že hledaný bájný totem je v podzemí paláce v Daggerfalu ve velké hale.
Máte ji ho přinést a ona ho předá imperátorovi. Vydejte se tedy do paláce do
dungeonu. Najděte velkou halu se stavbou uprostřed. Je v ní mnoho magicky
uzamčených místností. V jedné z nich (to uvidíte) je na podstavci totem.
Skočte do vody, najděte místnost s kolem, která je v jedné z chodeb. Otočte
kolem a najděte místnost s řetězy. Zatáhněte za pravý, levý a prostřední.
Teleportujete se do nejvyšší části haly. Skočte na střechu stavby a stiskněte
páku. Otevřou se 2 magická okna. Vezměte totem a odejděte z dungeonu a paláce.
Část patnáctá : ZÁVĚREČNÝ DUNGEON, CRUX OF MANTELLA.
Získali jste totem. Máte ho předat osobě s královskou krví. Ted' se samozřejmě
strhne o totem hotová bitva. Dostáváte jeden vzkaz za druhým.Všechny pomazané
hlavy z Tamrielu ho chtějí mít pro sebe. Můžete si svobodně vybrat, komu ho
předáte. Vyzkoušel jsem více alternativ, ale konečný výsledek byl vždy stejný.
Vždy mě pak poslali za Nulfagou do Shedungetu. Snad jsem zvolil správnou
alternativu a předal totem kurýrovi emperora lady Brissieně. Za odměnu jsem
dostal Warlock's ring a byl jsem poslán k Nulfaze. K ní jsem se dostal již
klasickou cestou. Nulfaza vás teleportuje do závěrečného dungeonu hledat
zelený diamant.
To, co vás v tomto bludišti čeká, jste zatím nepoznali. Kdo z vás hrál Ultimu
Underworld 2, si jistě vzpomene na závěrečný imaginární svět. Je to obdobné.
Spousta hledání, mačkání různých pák, lebek a jiných objektů. Hra se vám však
bude narozdíl od Ultimy mapovat. Jedná se převážně o soustavu velikých
vysokých čtvercových hal ve tmě (jako ve vesmíru). Najdete zde vždy několik
magicky zavřených dveří, jsou tu menší dungeony často s důležitými pákami.
Uprostřed visí většinou 1 až 2 objekty bizardního tvaru, jejichž
prostřednictvím se dostanete do dalšího prostoru. Téměř vždy se dostanete
teleportem dál po sejití do napohled nezajímavé štolky. Některé páky jsou
umístěny na malých plošinkách zavěšených v prostoru.
Mohu vám říct, že moje první reakce na to šílenství byla veskrze slabošská.
Rozhodl jsem je to nechat plavat. Druhý den jsem se však k poslednímu levelu
vrátil. Když jsem pochopil zhruba systém, jak pokračovat a dostal se do třetí
místnosti, šlo všechno ráz naráz a pak byl najednou během téhož večera
Daggerfall dokončen! Nemusíte se bát a hlídat si cestu zpět. Až najdete
v poslední hale zelený diamant, budete teleportováni k Nulfaze. Pochválí vás
a shlédnete závěrečné demo. King Lysandus se zvedne z hrobu, zazubí se na vás
a pak se podíváte do knihy BOOK OF THE TIME. Zůstáváte ve hře a můžete
pokračovat dál. Kam? Co? Proč? Nevím. Protože hra má volný konec a je jako
skládačka, dočkáme se třeba pokračování Daggerfal po 10 a 20 letech. Kdo ví.
Jak jsem prošel ke konci.
Teleportovalo mě to na nějaký obrácený jehlan. Je tu socha. Dotknu se jí
a získám levitaci. Pode mnou je ještě jeden jehlan. Na jeho horní plošině
deadra a čtyři zavřené dveře nikam. Po obvodu vesmírné haly jsou 4 vchody: 2
dole a 2 nahoře. Tři z nich mají magické mříže. Slétávám na spodní plošinu
a otvírám dveře do nikam. Zkouším postupně všechny dveře. Po třetím nahrání
pozice se mi konečně daří. Všechny dveře jsou bez mříží. Přesto mě poslední
dveře málem zabily. Procházím jednotlivé dungeony. Zde nic, zde také nic, tady
uvnitř zase magické mříže. Je to dugeon nahoře na jihu. Vracím se ven. Na
spodním jehlanu je místnost s pákou. Otevírá první mříže v horním dungeonu.
Vracím se dovnitř, mříž je pryč, je tu jen wraith a páka. Mačkám páku a je
pryč další mříž. Další a další. Jde to jak po másle. Sem tam nějakej vampír.
To nic. Na konci dlouhé chodby poslední páka bez mříže. To bude ono. Jdu ven.
Na horním jehlanu byla magicky zamčená místnost. Už není. Stoupnu na červený
koberec. Buch a jsem v nějaké chodbě. Zpět to nejde. Jdu východem ven.
Druhá hala :
Plošiny, páka na výtah, nějaká rakev. Když se dotknu louče za ní, vyveze mě
nahoru. Dva veliké objekty zavěšené nad sebou. Spodní s plošinou, na ní hroby
a vampíři. Bílý hrob vám napovídá heslo "Benefactor". Pod plošinou je magicky
uzavřená místnost. Horní pyramida má na vrcholu poklop. Téměř pod střechou
haly je vstup do chodby. Na konci je místnost, v ní spirit of the way. Chce
heslo, ale nebere to, které znám. Co teď? Heslo je správné. Ověřil jsem si to
v hexaeditoru. Chyba ve hře? Pod vchodem je malá plošinka s pákou, ale ta také
nejde sepnout. Poklop na pyramidě nelze nadzvednout. Používám tedy plížení
a climbing mód. Přes horní hranu všplhám do pyramidy. To by ještě šlo. Ale
vlézt (climb) do některé místnosti, to bude facha. Konečně. Rychle save.
Spínám páky až se otevřou magicky uzavřené dveře ve spodní pyramidě. Dole
v horní pyramidě je malá šachtička, ale poklop nelze zvednout. Dávám zde
ANCHOR. Vyjedu výtahem nahoru, protlačí mě přes zavřený poklop. Letím ke
spodní pyramidě a vstupuji do odemčené místnosti. Je zde páka. Po sepnutí
otevírá poklop na šachtičce. Dávám teleport. Vstupuji do šachtičky a už jsem
někde jinde. UF... (tak tohle rozhodně nebylo košér řešení, spíš podvod. Pokud
to chcete dohrát správně, pak aktivujte nejprve všechny náhrobky a teprve
potom jděte říct heslo Benefactor strážci.)
Třetí hala :
Malá chodbička. Vlevo výstup do haly (chodníček jako T), vpravo výtah (hluboká
jáma a cesta na dno haly). Na dně běhají tygři. Uprostřed haly visí veliký
objekt. V jeho středu je altán se čtyřmi dveřmi. Otevírám je. Páka, škatule,
deadra. Poslední dveře jsou magicky zavřené. Používám tvrdé OPEN. Jde to.
Nějaký modrý hranol. Dotýkám se ho. Fju. Letím do dungeonku. Je to hluboko pod
halou. Čtvercová místnost, samé dveře. Po vstupu do dveří vpravo se mnou sjede
nějaká klec dolů. Místnost s orky. Jeden mě drží zespoda a bije. Nemohu nic
dělat. Střílím pod sebe fireball. Už je to dobře. Jdu chodbami stále na západ
(doleva). Přicházím ke dveřím. Za nimi vidím ohnivou halu. Dvě cesty vedou
nahoru. Klec dole mě vyhodí za dveře. Uprostřed visí něco jako velká lebka.
Nahoře místo očí dvoje dveře s magickými mřížemi. U vchodu stojí strážný. Po
cestě se valí mnoho velkých lebek. Na dotek se točí. Některé mění počet mříží.
Hledám kombinaci. Prásk, ta mi ale dala. Tohle mi tedy nejde. Používám
climbing jako minule. Jde to podstatně lépe. Už jsem uvnitř. (stačí mačkat ty
lebky, které se přímo dívají na sochu boha.) S plošinkou nad šachtou sjedu
dolů. Proplížím se do dveří. Uprostřed místnosti za nimi je tmavý kámen. Chce
odpověď. Heslo "ONE". Teleportoval mě do modré místnosti. Procházím chodbami
dokola, pak spirálou vzhůru. Následuje prudký sešup. Na dně sestoupím do
šachtičky. Ocitám se v předposlední hale.
Závěrečná cesta.
Pobijte deadry na plošinkách. U jedné z plošinek visí malý hnědý samostříl.
Dotkněte se ho, teleportuje vás do malé místnosti s chodbou blíže k šachtě. Za
vámi jsou skryté dveře. Projděte jimi na chodbu tvaru kříže. Nalevo a napravo
jsou zamčené dveře a za nimi sochy, které vás hodí zpět do haly. Na konci
střední cesty je místnost s červeným kobercem a NPC. Odpovězte jí "crossbow"
nebo nějak podobně. Nechejte se sochou za dveřmi vpravo teleportovat do haly.
Vedle velkého meče se na plošině otevřel poklop. Vstupte do otvoru. Uvnitř je
ocelové poupě. Ťukněte na levý červený závěs. Potom na poupě. Jak se rozvine,
klikněte na bílý střed. Poupě vyjede vzhůru. Velká plošina pod mečem sjede
a uvolní ho. Leťte k velkému hnědému samostřílu. Klikněte na sekyru u jeho
spouště (ve středu). Samostříl vystřelí a meč se položí. Po položeném meči
běžte do chodby s výtahem. Odveze vás dolů. Za dveřmi je dungeon - samá
propojená místnost. Projděte na sever do chodby se šachtičkami. Proleťte či
proskákejte na západ. Přijdete do poslední haly v jakoby románském slohu.
Uprostřed stojí velký altán a v něm zelený drahokam. Dotkněte se ho a jste
zpátky u Nulfagy. Outro a konec.
KONEC.