Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Nedávno jsem si znovu pustil starší gamesu Strife, a protože jsem nikde
nenašel na tuhle hru návod, tak jsem se rozhodl jeden napsat. Strife je 3D
akce, někdo by mohl říct další klon Dooma, ale má něco navíc, je tak trochu
laděný do adventury. Mohl to být docela zajímavý směr vývoje, kterým se mohly
adventury ubírat místo toho, aby splynuly s 3d akčními hrami. Škoda, že se
toho někdo další neujal.
Pár poznámek na úvod :
1) Nečekejte podrobný návod ve stylu jdi doprava, doleva atd, ani nebudu
detailně popisovat co se kde dá sebrat. Spíše zde najdete popis úkolů a způsob
jejich řešení a také upozornění na chyby, kterých se musíte vyvarovat.
2) Pokud jste ve městě (TOWN), zásadně nestřílejte. Jedinou ranou totiž
spustíte alarm a způsobíte si zbytečné problémy. Nejlepší je hned při
jakémkoliv příchodu do města vyměnit zbraň za nůž.
3) Jediné zbraně, které můžete ve městě bezpečně použít, aniž byste způsobili
poplach jsou nůž a otrávené šípy (POISON BOLTS)
4) S kýmkoliv můžete hovořit. Stačí přijít k dotyčnému a stisknout mezerník.
A teď už vzhůru do dobrodružství.....
A. KE GUVERNÉROVI
1) Rowan a Beldin
Až se zbavíte dvou strážných a vyjdete ze dveří na ochoz, potřebujete ze všeho
nejdříve pomoc. Tu najdete hned v místnosti u ochozu, kde už na vás čeká
Rowan. Promluvte s ním a dostanete jednak kuši (kterou zase radši hned
schovejte, abyste zbytečně neprovokovali strážné) a jednak první úkol. Máte
jít do svatyně (SANCTUARIUM) a přinést Rowanovi prsten od Beldina, který je
tam vězněn. Vyjděte opět nan ochoz, na jeho konci jsou schody dolů k nádrži,
ale tam zatím nepůjdeme. Dejte se doleva úzkým průchodem a potom po schodech
dolů do města. Hned po levé ruce budete mít dveře do taverny, kterou zatím
necháme být a půjdeme dolů k mostu. Most nebudete přecházet, ale dáte se
doprava přímo ke svatyni. Přede dveřmi stojí voják, takže hupsněte dolů k řece
na plošinu, odkud vede chodba do svatyně. Nejdříve musíte jít pomocí krátké
výtahové plošiny do pravé části, kde najdete jednak tlačítka, která zpřístupní
lávku do levé části svatyně a jednak po pravé ruce místnost s kalichem
(CHALICE), jejíž dveře jsou chráněny silovým polem. Později najdete ve
svatyni tlačítko, kterým toto silové pole zrušíte, a mohli byste kalich
sebrat, ale předtím vás důrazně varuji - je to cesta do pekel ! Takže raději
pokračujte po lávce do levé části svatyně, kde ve dveřích po levé ruce najdete
Beldina. Pokecejte s ním, seberte něco peněz a pak - nemáte jinou možnost
- Beldina zabijte a sebrte prsten, který z něho vypadne. Zpět do města se
můžete dostat po schodech, které jsou ještě kousek za Beldinovou celou
a zpřístupní se tlačítkem na sloupu uprostřed místnosti.
Nejkratší cestou běžte odevzdat prsten Rowanovi, dostanete něco peněz a hlavně
komunikátor, jehož prostřednictvím budete dostávat zprávy od agenta
s přezdívkou Blackbird (Vrána). Tyto zprávy, na které budete upozorňováni
hláškou "INCOMING MESSAGE" i popis úkolů, které máte právě plnit si můžete
zobrazit klávesou "W".
2) Macil
Nyní máte najít šéfa vzbouřenců Macila, který je v podzemí pod starou radnicí
(OLD TOWN HALL). Běžte dolů do města, přes most a hned vlevo máte starou
radnici s probořenými dveřmi. Jděte dovnitř a najděte jednookého muže jménem
Geoff. žekněte mu heslo : "I NEED GOLD.", a on vám otevře průchod do podzemí
k Macilovi. Až ho najdete (stačí jít pořád rovně), tak si s ním promluvte
a přijměte jeho úkol. V opačném případě se totiž změní ve vašeho nepřítele
a začne po vás ihned střílet. A v této chvíli je na vás ještě příliš silný,
věřte mi. Dostanete nějaké klíče a peníze, se kterými máte jít za zbrojířem,
který se jmenuje Irale. Když vyjdete z radnice, pustíte se přímo rovně do
průchodu se dvěma krámky. Hned za průchodem vlevo jsou dveře, za kterými na
vás čeká Irale. Za získané peníze si od něj kupte novou zbraň a můžete jít za
starostou (GOVERNOR). Musíte zpátky přes most a hned doprava. Ze vstupní
chodby můžete jít doleva a dalšími dveřmi dolů do místnůstky, kde můžete
posbírat nějaké věci a potom doprava k výtahu, který vás dopraví až ke
starostově kanceláři. Promlvte si s ním.
3) Starosta Mourel
Pokud jste mě v první části - ve svatyni - neposlechli a sebrali jste kalich,
máte smůlu. Starosta vás obviní ze zlodějství a svatokrádeže dřív, než stačíte
vůbec otevřít ústa. Buď můžete odejít a toulat se po městě až do úplného
zblbnutí (žádné dveře se totiž pro vás už neotevřou a vaše jediná možnost jak
sledovat tento návod, bude použít čít ELVIS na procházení zdí) a nebo vybrat
jednu ze dvou možných odpovědí :
a) IT SUCKS !
b) HARRIS PROMISED ME MONEY ! (Harris mi slíbil peníze !)
To je ovše dost chabá obhajoba, takže starosta okamžitě zavolá stráže, které
vaši hru rychle ukončí.
Pokud jste chybu neudělali a kalichu jste se nedotkli, tak vás starosta přijme
do svých služeb a zadá vám první úkol. Opět máte na výběr dvě odpovědi :
a) CALL ME THE CLEANER (žíkejte mi Čistič)
b) IM NOT SQUEAMISH (Nemám slabý žaludek)
Podle toho, jakou odpověď zvolíte, bude vypadat další pokračování hry. Pokud
zvolíte první odpověď, Tak vás starosta pošle nejprve zničit přívod energie
v nádrži, po druhé odpovědi půjdete hledat Derwina do skladiště (WAREHOUSE),
které je v elektrárně (POWER STATION). Máte ho jenom zabít a přinést
starostovi jeho ucho. To je vše. Po splnění tohoto prvního úkolu již
pokračujete v obou případech stejně - do vězení (PRISON).
B. PO PRVNÍ ODPOVĚDI - McGuffin
Vyběhněte zpět na ochoz, ale místo k Rowanovi jděte nyní doleva po schodech
dolů. Tady najdete McGuffina. Můžete mu položit jednu otázku, v zásadě je
jedno kterou. Potom stiskněte páku na zdi, hladina v nádrži poklesne a objeví
se otvor ve zdi na protější straně. Přeběhněte tam, rozstřelte přístroj
a odpadlou část sberte. Chodbičkami na druhé straně se dostaňte zpět do města.
Zaběhněte do staré radnice za Geoffem, kde na vás bude čekat pár modrých
vojáků. Ty musíte pobít (nejlépe otrávenými šípy, máte-li je, abyste
nespustili poplach) a pak už můžete předmět odnést starostovi. Dostanete další
úkol. Máte jít do vězení (PRISON), najít tam Wardena Montaga a osvobodit
všechny vězně.
C. PO DRUHÉ ODPOVĚDI - Derwin
Elektrárnu (POWER STATION) najdete ve městě, kousek od Irelova krámku. Hned na
první křižovatce jděte doprava ke skladišti. Po obou stranách panelu
s postranními nápisy WAREHOUSE najdete malé místnosti s modrými tlačítky.
Stiskněte je a v hlavní chodbě se otevřou vchody do skladiště. Běžte dovnitř
a najděte Derwina. Můžete s ním pokecat, ale potom ho stejně musíte odpravit,
sebrat jeho ucho a odnést je starostovi Mourelovi, který vám za to dá průkaz
pro návštěvu vězení.
D. DALŠÍ POKRAČOVÁNÍ
1) Warden Montag
Vězení je na druhé straně řeky. Od mostu půjdete rovně a po schodech nahoru
a jste u něj. Uvnitř nejprve pobijte vojáky, z jednoho vypadne Id karta se
kterou se dostanete dál. Než půjdete po schodech dolů do vězení zajděte do
dveří vpravo, kde najdete Wardena Montaga. Pokecejte s ním a pak ho zastřelte,
abyste z něj dostali klíč od vězení. Běžte dál do vězení, mačkejte páky
v chodbách kolem hlavního nádvoří až se vám otevře vchod ke kobkám v podzemí
a k hlavní kontrolní místnosti (MAIN CONTROL). Od ní se dejte doleva
k vězeňské kapli a po schodech nahoru dojdete do soukromého apartmá soudce
Wolenicka. Odpráskněte toho arogantního hajzla a vemte si jeho ruku. Běžte
zpět ke dveřím MAIN CONTROL a dovnitř. Oběhněte všechna tlačítka s otiskem
ruky a vězňové jsou volní. Vraťte se kousek zpět do místnosti, ze které vede
chdba s celami po obou stranách. Proběhněte mezi celami a po schodech dolů
k teleportu. Tím se dostanete k Macilovi, který má pro vás nový úkol. Máte jít
do elektrárny (POWER STATION), kde ve skladišti (WAREHOUSE) najdete Wornera,
agenta rebelů a v elektrárně máte zničit enrgetický krystal (POWER CRYSTAL).
2) Worner a elektrárna
Elektrárnu (POWER STATION) najdete ve městě, kousek od Irelova krámku. Pokud
už v té době byl ve městě spuštěn poplach, bude město plné vojáků a vy se
budete muset k elektrárně doslova probít. Hned na první křižovatce jděte
doprava ke skladišti. Po obou stranách panelu s postranními nápisy WAREHOUSE
najdete malé místnosti s modrými tlačítky. Stiskněte je a v hlavní chodbě se
otevřou vchody do skladiště. Běžte dovnitř a najděte Wornera. Pokecejte s ním
a můžete jít do elektrárny. Hned za dveřmi navštivte malou místnůstku vpravo.
Jednak tady z mrtvého vojáka vypadne další klíč a jednak zde získáte novou
zbraň. Pak vás čeká dlouhá cesta chodbami a místnostmi elektrárny. Po
stisknutí spousty pák a tlačítek se dostanete konečně do místnosti s jakýmsi
sloupem uprostřed. Oběhněte ho po plošinkách a výtahem vyjeďte nahoru.
Promluvte s obsluhou, která vám dá Id kartu, abyste mohli stisknout tlačítko
na stěně. Ve sloupu uprostřed místnosti se objeví žlutý krystal. Nyní ho
můžete v pohodě rozstřelit a vyběhnout ven z místnosti hlavními dveřmi. Vráťte
se do města.
V komunikátoru se vám objeví zpráva, abyste se stavili u Irela. Má pro vás
zprávu, že může předělat plamenomet vojáků tak, aby byl použitelný i pro vás,
ale musíte mu ho přinést. Pak se ještě stavte u medika (dveře na druhé straně
průchodu s krámky), kde si můžete doplnit zdraví. Potom už na vás čeká další
zpráva, že se máte vydat do stok (SEWERS), kde budete mít za úkol vyhledat
Werana, který si říká RAT KING, Krysí král.
3) Weran
Jděte kolem staré radnice a pořád dál podle řeky. Dojdete ke vchodu do stok.
Stiskněte tlačítko, vlevo za vámi se otevřou velké dveře a vám už nezbývá, než
skočit dolů. V první větší místnosti se dvěma zavřenými dveřmi nejprve
proběhněte vodou na druhou stranu. Po schodech nahoru a tam najdete tlačítko,
které otevře ony dvoje dveře. Běžte k nim a vejděte do pravých dveří.
Proběhněte chodbou a dojdete do prostory, kde jsou dva zamřížované vchody, za
nimiž jsou ukryté výtahy. Jděte nejprve do výtahu vlevo. Až se opět dostanete
do vody, tak se držte neustále vpravo až dojdete do velké podzemní místnosti
s tmavě červenou podlahou. Na jejím konci jsou dveře - doupě Krysího krále.
Pošle vás pro uniformu strážce. Musíte se vrátit až k výtahům a tentokrát
použijete pravý. Cestou stisknete jedno tlačítko a doběhnete až zpět do lokace
TOWN. Tam je přede dveřmi strážce. Toho zabijte, seberte jeho uniformu
a odneste ji Weranovi. Za to dostanete nefunkční plamenomet. Jděte do města
k Iralovi a on vám ho spraví. S touto zbraní se již nemusíte bát žádného
poplachu. Takže si můžete jít sebrat i kalich do SANCTUARIA, ale bohužel
opravdu nevím, k čemu vám bude. Jedině jeho pomocí múžete objevit jednu tajnou
místnost. Můžete totiž kalich odnést Harrisovi do TAVERNY, ale pozor ! NESMÍTE
mu ho dát !! V rozhovoru s ním vyberte odpověď, kterou se sháníte po slíbených
penězích. Ty vám Harris nedá, takže vy mu nedáte kalich a zabijete ho. Tím se
zpřístupní tlačítko na zdi, kterým otevřete tajnou místnost, kde se dá
posbírat pár užitečných věcí. Pokud nechcete, aby po vás potom všechny stráže
střílely, tak vám doporučuju zanechat zde kalich a jít dál bez něho.
Nyní se vraťe do Weranova podzemí s červenou podlahou. Weran vám otevřel
tajnou chodbu (červené schody dolů). Dole přeskočte stoku a z protější plošiny
nahoru. Proběhněte dlouhou chodbou až na křižovatku. Naproti vám za rohem jsou
troje dveře, ale všechny zamčené. Doleva je tajný vchod do stok ze hradu
(CASTLE) a po levé ruce máte malou místnůstku s tlačítkem a teleportem za
mřížemi. Stiskněte tlačítko a jděte do vchodu do hradu. Po schodech dojděte až
ven k velké nádrži. Obejděte ji na druhou stranu. Po levé ruce uvidíte zatím
zahrazený vstup do opravářské nádrže (RECLAMATION TANK). Za dveřmi na druhé
straně velké nádrže je tlačítko, které tento vchod uvolní. Běžte dovnitř
a otočte kolem vpravo. Hladina v nádrži klesne a vy skočte dovnitř. Jste opět
ve stokách, jen v jiné části. Zde musíte najít řídící panel, který zničíte
několika ranami. Brána do hradu z města je otevřená. Nyní se vraťe k Macilovi
a podejte mu hlášení. Než se vydáte za plněním nového úkolu, projděte se
trochu a najděte střelnici (TRAINING WEAPON) a místního lékaře (MEDIC), který
vám doplní staminu a zdraví.
4) Hrad a programátoři
Dalším úkolem je doručit zprávu programátorům, kteří jsou uvnitř hradu. Vchod
do hradu najdete, když půjdete kolem taverny nahoru po schodech a pořád rovně.
Programátoři jsou celkem tři. Jeden je v počítačové místnosti - od hlavní
brány doleva až na konec k velkým dveřím, za nimi po schodech nahoru a do
malých dveří ve stěně. Druhý programátor je v místnosti za trůnním sálem
(AUDIENCING ROOM), která je ve druhé části hradu za vodním příkopem. Až od
prvního programátora vyběhnete zase na nádvoří, jděte doleva a držte se pořád
vlevo. Určitě neminete příkop ani most. Za mostem po levé straně je Audiencing
Room. Ten třetí je v podzemních patrech hradu, kam se dostanete, když půjdete
zpět přes most přes vodní příkop a potom směrem doprava a vběhněte hned do
prvního otvoru vlevo (po několika schodech). Postupujte chodbou až k výtahu,
který vás dopraví do podzemí (TRAINING FACILITY). Na konci chodby vlevo je
programátor.
Nyní by se měl otevřít přístup do sídla programátorů (PROGRAMMER KEEP). To se
nalézá ve druhé části hradu za mostem - stačí jít pořád rovně až ke dveřím. Za
dveřmi už dostanete další zprávu - vyhledat hlavního programátora a zabít ho.
ZA druhými dveřmi jděte doprava a v trojúhelníkovém sále skočte na oltář
uprostřed. Před vámi se otevřou další dveře. Nyní jste v komplexu, kde se
skrývá hlavní programátor. Najdete ho někde v posledním sále, jak se vznáší ve
vzduchu. Boj s ním bude dost tuhý, ale neklesejte na mysli. Odměnou vám bude
nejen další ukončená část hry Strife, ale také první část ultimátní zbraně.
E. ORACLE
1) Oracle
Dalším úkolem je najít Oracle v BORDERLANDS. Nejdříve ovšem pokonzultujete
s Macilem, který se přesunul sem do hradu. Pak vyjděte z hradu ven (jako byste
chtěli jít do města a hned po pravé ruce budete mít otevřený vchod do
Borderlands. Dojděte na velké nádvoří s kamennou stavbou uprostřed. Dobře si
toto místo zapamatujte, budete se sem ještě vracet. Odtud jděte doleva chodbou
do místnosti s hnědým blokem uprostřed. Někde v boční místnosti získáte klíč
k velkým dveřím a v následujícím komplexu chodeb a místností musíte najít na
stěnách tři trojúhelníky s červenou tečkou uprostřed. Jejich stisknutím se
otevře vchod k Oraclovi. Popovídejte si s ním a dostanete další úkol - zabít
temného biskupa v obsidiánové věži, který má další část ultimátní zbraně.
Skočte do teleportu vedle Oracla a od výše zmíněného kamnného bloku jděte na
nádvoří s kamennou stavbou (v ní se nyní objeví další teleport k Macilovi)
a pokračujte dále na opačnou stranu, k budově nazvané COMMONS. V ní je klíčník
(KEY MASTER), od kterého dostanete klíč ke dveřím hned vedle kamenného bloku.
Poznámka : v budově COMMONS jsou velké dveře na klíč BRASS KEY, který byste
měli dostat od Macila. Jimi se dostanete do města (lokace COMMONS), kde jsou
všechny známé instituce - medic, zbrojíř, kovář nabízející brnění a taverna.
V budově vedle vodopádu naleznete šéfa téhle lokace - Richtera. Opět platí to,
co pro město na začátku hry - nestřílet, jinak spustíte poplach. Sice už máte
Podstatnou část ultimátní zbraně, takže by pro vás neměl být problém se
ubránit, ale proč si zbytečně přidělávat problémy, že ?
2) Bishop
Ode dveří jděte dopředu až do členité místnosti s vodou. Musíte se dostat na
centrální plošinu s podivným strojem, vedle něhož je zelené tlačítko. Tím si
otevřete vchody k velkým dveřím naproti tlačítku. Běžte tam a skočte do
dalšího teleportu. Až vyjdete opět na volné prostranství, dostanete do
komunikátoru další zprávu - máte se nejprve stavit v nemocnici (HOSPITAL)
a potom najít místo, kde se skrývá BISHOP. Dojděte tedy do nemocnice - je
skoro přesně naproti vám. Promluvte s doktorem a jděte ven. Výtahem se
dostaňte na plošinu vedle místa, kudy jste do této lokace přišli a oběhněte po
plošině na druhou stranu. V malé místnosti najdete páku, která zruší silové
pole před velkými dveřmi a můžete jít dovnitř. Nyní jděte do dveří hned za
vámi - WAREHOUSE - tedy opět nějaké skladiště. Musíte je proběhnout celé,
nejprve prvním výtahem nahoru a pak po schodech dolů k velkým dveřím. Tady
musíte oběhnout celé skladiště a dostat se do nižšího podlaží. Až budete mít
všechno prozkoumáno, vraťte se do města a jděte do dveří hned naproti skladiši
- SECURITY. I tento objekt musíte projít celý křížem krážem. Pak teprve se
zpřístupní věž biskupa (BISHOP´S TOWER), která je na druhé straně za
nemocnicí. Tady už nezbývá, než najít tajemného biskupa a načechrat mu peří.
Další kousek ultimátní zbraně je váš a můžete co nejkratší cestou utíkat zpět
k Oraclovi. Tam se dozvíte, že další kus skládačky má kupodivu váš někdejší
spojenec MACIL. Pomocí dvou teleportů se snadno dostanete až k němu
a zlikvidujete ho. Další úkol splněn a znovu rychle k Oraclovi pro další úkol.
3) Lorrimaster Surgeon
Další díl zbranmě má Surgeon, ke kterému se máte dostat teleportem, který pro
vás Oracle otevřel po vaší levé ruce. Hurá do něj. Libovolným výtahem sjeďte
dolů. Naproti je další výtahová plošina, která vás zaveze ke dvěma
zamřížovaným vchodům. Vaše další bloudění ovšem započne u výtahu na opačné
straně. Musíte projít systémem teleportů a postiskávat všechna tlačítka,
abyste se dostali do výše zmíněných zamřížovaných vchodů. Tady vás čeká
pokračování, abyste se dostali k dalšímu teleportu, který je ukrytý v budově
naproti vám a je zpočátku nepřístupný. Za dveřmi této budovy uvidíte dvoje
schodiště a troje dveře. Musíte se dát schodištěm vpravo, abyste došli ke
zmíněnému teleportu. Jím se dostanete přímo k doupěti dalšího bosse a po jeho
zničení obdržíte další kousek ultimátní zbraně. Vraťte se k Oraclovi abyste
zjistili, že i on je zakukleným ufounem a zničte ho také. Tím je ultimátní
zbraň kompletní. Zároveň obdržíte další pokyn do komunikátoru, abyste se šli
podívat, co ochraňoval a skrýval předposlední boss Lorrimaster Surgeon.
4) Vesmírná loď
Známým teleportem a již jednou absolvovanou cestou se vraťte do místa, kde
jste před chvílí zabili Lorrimastera Surgeona. Dojděte k oltáři před zelenou
stěnou a mezerníkem ho aktivujte. Otevře se vám vstup do lodi. Nejprve se
musíte vypořádat s e čtyřmi menšími roboty, potom v další místnosti s jedním
velkým robotem a potom skočte do šedivého vchodu na opačném konci místnosti,
než jste přišli. Dojdete do kruhové místnosti, jejíž podlaha jen vlastně celá
jedna výtahová plošina. Nahoře je místnost, kde můžete ještě posbírat nějaké
věci a pak už se dopravte plošinou dolů do velké místnosti, na jejímž konci už
jsou dveře do vlastního doupěte Entity - závěrečného bosse celé hry.
Zlikvidujte ho a máte vystaráno.
Tak to by byla celá hra Strife v kostce. Nejsem si jist, jestli pořadí
uvedených úkolů je vždy stejné, ale jejich řešení určitě.
KONEC.