Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Jan Eisler (ICE)
Při generování postav si bezpodmínečně vytvořte alespoň jednoho kouzelníka,
pokud možno s jediným povoláním, v celé hře nebudete mít možnost naverbovat
žádného mága. Druhá postava může být cokoli, osobně doporučuji povolání
Cleric/Fighter, ale výběr je na vás. Při nabírání postav buďte obezřetní
- i když postavu můžete po propuštění ze skupiny znovu najít na původním
místě, měli byste se držet stejných postav, které budete trénovat. Vřele
doporučuji naverbovat vistani zloděje Pietra (na jihu vesnice) - s jeho
páčidly nebude pro vás jediný zámek problémem ! Pouštní troll (najdete ho
kousek severně od Sfingy) je vynikající bojovník, když ho navlečete do brnění
z Burial Catacombs, je to smrtící nástroj, ale pozor - nezískává zkušenosti
a nevyvíjí se. Lví bojovník Hrak Tur (Severovýchodně od Obelisku) je výborný
bojovník a navíc se vyvíjí jako každá jiná postava.
Hned na začátku seberte Vistani dagger. který zbyl po mrtvé dívce. Vydejte se
na sever do osamoceného stanu němé ženy. Promluvte s ní - pošle vás na východ
Vydejte se tedy východně od stanu až dorazíte ke studni. Seberte teleportační
kámen (Village of Muhar Teleportation key) - s jeho pomocí se můžete odkudkoli
teleportovat na místo určení. stejně jako pomocí ostatních teleportačních
kamenů, které postupem času najdete. Sestupte do studny a hned na okraji
bludiště najdete vyčerpanou dívku - Sennef Vezměte ji do skupiny a pomocí
teleportačního kamene se teleportujte do vesnice Muhar. (Pokud budete mít
u studny problémy s nemrtvými zombiemi a máte ve skupině klerika, použijte
jeho schopnost "Turn undead" a je po starostech), Ve vesnici promluvte
s hochem na severozápad od teleportačních kamenů, dostanete mapu země
Har'akir. Ve vesnici je také nutné udělat následující :
a) Promluvte s náčelníkem vesnice
b) Najděte ženu, jejíž manžel se vydal do pouště, promluvte s ní a hned se
vydejte najít jejího manžela. Tohoto nešťastníka najdete severně od vesnice
a východně od Temple of Harvest v poušti. Dostanete od něho pytel se zásobami,
který donesete zpátky ženě (není to samoúčelné, je to jeden z dobrých skutků,
který musíte vykonat).
c) Promluvte s mužem, kterému umírá žena. Jeho dcerka odběhne do pouště a vy
ji posléze přivedete zpátky (o tom se ještě zmíním v návodu).
d) Promluvte s žebrákem a potěšte ho
e) Najděte vistani muže, bratra zemřelé dívky. Dejte mu její nůž (Vistani
Dagger) a pokud můžu radit, vezměte ho do skupiny.
f) Máte-li chuť, vezměte do skupiny i další postavu (lví muž je severně od
vesnice, o trollovi jsme už mluvili a další postava je kousek západně od
chrámu Seta).
Vydejte se zpátky do studny a sestupte do ztracené svatyně Nefretti. Ve
svatyni bezpodmínečně najděte teleportační klíč, dvě magické oči EYE OF
NEFRETTI, HELM OF TELEPATHY a ANHKTEPOT SEAL QUARTER (je v jihozápadní části
hlavní úrovně). Poslední zmíněný předmět je jedním z osmi úlomků, které nutně
potřebujete k dohrání hry. Každé bludiště (až na Ancient Sphinx) ukrývá jednu
čtvrtinu jednoho z amuletů - bud'to Anhktepot Seal nebo Hieronphant Seal
- najděte a spojte všechny úlomky a vítězství je vaše, Nicméně až najdete výše
zmíněné předměty, vydejte se zpátky ke stanu slepé a němé ženy, nasaďte si
helmu (Telepathy) a promluvte s ženou. Dejte ji magické oči, vezměte ji do
skupiny, společně se vydejte k Obelisku (bezpečně ho najdete tak, že půjdete
přesně na severovýchod od vesnice Muhar), a sestupte do podzemí. V podzemí
obelisku promluvte s duchem strážce (a případně se vraťte pro propuštěného
člena skupiny, protože Min Deir vás tady opustí). V podzemí je spousta
zajímavých věcí. Především je to osm částí klíče k proroctví - roztrhaný
svitek.
Když najdete všech osm částí, můžete vesele luštit proroctví až do otupení
(není to ale k ničemu, jsou to jen stopy k řešení hry). Nezapomeňte najít část
amuletu (HIEROPHANT SEAL QUARTER) uprostřed Lower Level 3 a OBELISK
TELEPORTATION KEY. Až vyluštíte proroctví, můžete bez obav opustit bludiště
a vydat se do chrámu boha Seta. V Setově chrámu promluvte s nejvyšší kněží Isu
Rehkotep (nebojte se, už je několik století po smrti) a vydejte se vstříc
hadům a dalším nestvůrám. Dveře v tomto chrámu otevřete pomocí malých figurek
hadů (je jich celkem devět), ale až potom, co použijete kouzlo True Seeing
(uvidíte oživlé sochy hadů, které klíče přijmou). Až najdete Helm of Trie
Seeing, budete mít po starostech. Ze Setova chrámu si odneste MAGICAL WATERING
URN (za dveřmi na jihovýchodě Temple Grounds), ANHKTEPOT SEAL QUARTER (na
jihozápadě) a TEMPLE OF SET TELEPORTATION KEY (uprostřed hlavního sálu).
V žádném případě se nepokoušejte zabít mumii Senmeta v podzemí - je to zatím
ztráta času. Až se vyřádíte na hadech, vydejte se do Temple of Harvest.
V první úrovni Temple of Harvest najdete kromě obligátního teleportačního
klíče také MASK OF HATHOR (v jedovaté zóně v pravé části bludiště), s jejíž
pomocí přesvědčíte kacířku v levé části bludiště, aby vám přinesla klíč
(samozřejmě můžete použít také klerické kouzlo "Speak With Animals", ale není
to ono). V místnosti za kočičkou najdete FELINE FIGURINE. Ve středu chrámu
promluvte s mnichem a dejte mu MAGICAL WATERING URH - dostanete klíč
k podzemí. Tady také najdete holčičku, která utekla z vesnice - vezměte ji
sebou a doveďte ji k otci do vesnice - další dobrý skutek je na světě Pak se
vraťte k mnichovi do chrámu, z hlavní místnosti seberte AIR SPORES (je jich
tady deset) a vydejte se do podzemí. V podzemí použijte sošku kočky k otevření
prvních dveří (vlevo nahoře ve velkém sále) a ostatní dveře otevřete použitím
dalších figurín. které zde najdete. V tomto patře také najdete svitek SECRET
OF THE SPHINX, který si bezpodmínečně přečtěte. Dále seberte COFFER OF RA,
LARGE CHAIN a SPECIAL SCROLL OF RETIREMENT. V otrávené místnosti dejte každému
členovi skupiny jeden AIR SPORE a použijte. Na konci zamořeného pole je
Anhktepotův sluha - použijte COFFER OF RA a další část amuletu je vaše! Nic
vám nebrání vydat se na pohřebiště V Burial Catacombs nezapomeňte na to, že
dobrý Troll je mrtvý Troll a proto, aby se tahle dlouhoruká potvora odebrala
do věčných lovišť je potřeba zabránit jeho regeneraci - nejlépe použitím
ohnivých zbraní (klerický "Flame Blade") nebo ohnivých kouzel. V tomto
dungeonu najdete TEKHEN, SLUTE, HIEROPHANT SEAL QUARTER, Trolí brnění a brnění
lvího muže (VEMIC ARMOR). V severozápadní části prvního patra, za průchozí
stěnou je podivná bytost - nemrtvá bojovnice Gloriantha. Vezměte ji do party
a nemusíte vyvolávat duchy. Nicméně. Až projdete celé katakomby, teleportujte
se do "vyčištěného" chrámu Seta, sestupte do podzemí a zabijte Senmeta (raději
si předtím připravte kouzlo "cure disease"). Jakmile se mumie rozpadne na
prach, okamžitě použijte SPECIAL SCROLL OF RETIREMENT - na každého, i na
nemrtvého Senmeta jednou dojde a Gloriantha vám bude vděčná (nemluvě o bodu za
dobrý skutek). Vypravte se ke Sfinze a pokud jste si přečetli výše uvedený
svitek o jejím tajemství, můžete vstoupit. V bludišti pod Sfingou najdete
spoustu věcí v hrncích a také spoustu monster tamtéž. Hrr na ně. V Hall of
Insight najdete THOUGHT BOTTLE a ústa na zdi.
Ta znají heslo k této lahvi. Až.budete znát heslo, můžete se podívat na hezkou
animaci, která je v láhvi ukryta. V dalším patře, Labyrinth of the Magi,
otevírejte dveře známými soškami zvířátek - na konci bludiště najdete GOLD
WHISTLE. Vraťte se do vesnice Muhar a dejte se na sever. Po chvíli uvidíte
v dálce ducha. Než se přiblížíte, zahrajte na TEKHEN'S LUTE, potom se
přibližte a vyslechněte si píseň - dozvíte se důležité heslo. Jděte na východ
země, k obrovské soše. Použijte na ni LARGE CHAIN a vyslovte jméno TEKHEN
- otevře se vám cesta do podzemí. V ROYAL BURIAL HALL poslechněte rady
moudrých úst na zdi a postupujte podle uvedené rady (vstupujte do teleportů
v pořadí sever, jih, západ, východ). Na konci této úrovně budete souzeni za
svoje dobré skutky a pokud uspějete (jako že ano), můžete vstoupit do Brány
mrtvých - dozvíte se lokaci SCROLL OF RETURN. Nezapomeňte také na HIEROPHANT
SEAL QUARTER, který je za východním teleportem, za tajnou stěnou. Až budete
hotovi s osudem, vydejte se hledat pohřbený Chrám boha Ra. Najdete ho tak, že
půjdete od vztyčených rukou na východě země na jih k prvnímu kamenu, potom na
východ k dalšímu a potom pár kroků na jih - přímo do hlubin země, (mapu k výše
uvedenému najdete v hlubinách Sphinx). Chrám Ra skýtá mnohá překvapení,
z nichž největší je odporný Pyre Elemental.
Naštěstí to ale není nic s čím by si "Lightning Bolt" zkušeného kouzelníka
neporadil. Nicméně, vašim úkolem bude nalezení osmi slz TEARS OF RA. Když je
umístíte do otvorů v sakrální místnosti, dostanete poslední část HIEROPHANT
SEAL. Složený amulet umístěte do podstavce v místnosti, ve které odpočívá sám
Hierophant. Teď jste připraveni vydat se přímo do vosího hnízda. Vzhůru do
PHARAO'S REST. Pokud jste v Temple of Ra našli PHARAOH'S REST TELEPORTATION
KEY. budete tam v mžiku. Překonejte všechny nástrahy bludiště (na počátku
musíte dvakrát stoupnout na každý ze sedmi nášlapných spínačů aby se otevřela
cesta dál, ale to jen tak na okraj), až se ocitnete před obrazem muže s orlem
(ve druhém patře), třikrát zapískejte na GOLD WHISTLE a pokud máte HELM OF
HATHOR (nebo "Speak with animals"), orel vám přinese ztracené HERO'S HEART.
V úrovni Crypt of the Hight Priest byste měli najít MALLET. Když potom vložíte
srdce do otvoru ve dveřích před faraónovou hrobkou a uvnitř udeříte palicí na
gong, Anhktepota máte před sebou! Než ale udeříte do gongu, nezapomeňte sebrat
poslední část amuletu, složit i druhý SEAL a vložit jej do podstavce jižně od
faraónovy hrobky - aktivujete tak teleport přímo do svatyně Hierophanta. Až se
Anhktepot probudí z dlouhého snu, nečekejte až vás zabije (což pravděpodobně
několikrát stejně udělá) a vylákejte ho až k teleportu (pokud budete mít
problémy s otevíráním dveří bez zámků, zkuste kouzelnické kouzlo "Knock".
Proběhněte teleportem a nechejte dva odvěké soky - Anhktepota a Hierophanta,
ať se vypořádají sami se sebou. Rychle se pomocí teleportačního kamene
teleportujte před Temple of Ra a dejte se na východ - tam, když vás už nebude
spalovat smrtící stěna ohně najdete SCROLL OF RETURN. Nezbývá, než se
naposledy rozhlédnout po zemi Har'Akir, použít SCROLL OF RETURN a blahopřát si
k dokončení téhle báječné hry. žíkal jsem, že to bude jen pár hodin.
KONEC.