Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Velice zajímavý, dobrý, zábavný dungeon. Ale i hra, která mě dlouho, v dobrém
významu, zlobila. Nevěděl jsem, co dělat dál, potom se hra složila
a zprovoznil jsem ji až na novém harddisku. Je to dáno chybou, která se občas
objeví, týká se nějaké chybějící části souboru Group16. To vám samozřejmě
nepřeju, ovšem pokud budete hrát podle návodu nebo prostě nepřeskočíte nějaké
důležité části, hra by měla běžet bez problémů. Tedy, abych navázal, na novém
harddisku jsem ji už přece jenom zdolal. Proto se chci podělit se svými
zážitky (využiji k tomu i několik anglických textů mých "kolegů stonekeepařů")
a myslím, že s tímto návodem už nebude zdolání dungeonu, který mě velice
zaujal, problémem. Jenom bych chtěl ještě podotknout, že všechny názvy zbraní
(brnění, levelů a co já vím čeho všeho) budu ponechávat v angličtině
(popřípadě v závorce uvedu český ekvivalent), nevidím důvod, proč bych místo
Shadow Hammer měl psát Kladivo stínů, když se s českým názvem ve hře stejně
nesetkáte. Takto se budete v návodu snad lépe orientovat, pokud hrajete
Stonekeep, tak stejně musíte ty základy angličtiny, které se zde používají,
ovládat. Nuže, pusťme se do toho.
OBSAH
1. Úvod
2. Často pokládané otázky
a) Která zbraň je nejlepší?
b) Jaké je optimální vybavení?
c) Kdy bych měl používat zbraně na dálku?
d) Kteří NPC bojovníci jsou nejlepší?
e) Jak mohu zvýšit své dovednosti?
f) Co je lepší, bojovat nebo kouzlit?
3. Zbraně
a) Střelné zbraně
b) Sekající zbraně
c) Drtící zbraně
d) Bodavé zbraně
e) Různé ozbrojení
4. Brnění
a) Brnění na tělo
b) Zbroj na nohy
c) Helmy
d) Prsteny
e) Štíty
5. Obyvatelé dungeonů
a) Věci
b) Mravenci
c) Sharga
d) Zelené slizy
e) Hadi
f) Chobotnice
g) Sršně
h) Triffid
i) Ettin
j) Vřískající houba
k) Throggové
l) Mumie (nemrtvý)
m) Zlatý drak
n) Trollové
o) Ledové čarodějky
p) Ledová královna
q) Kostlivci r) Létající lebky
s) Scourge (Pohroma)
t) Ohniví duchové
u) Ozubené válce
v) Temní trpaslíci
w) Khull-Khuum
6. Návod na jednotlivé levely
7. Společníci
8. Magické runy
9. Orby
10. Závěr
1. ÚVOD
Stonekeep je velmi nebezpečné místo. Nespočet neznámých hrůz (ve skutečnosti
jsou popsány zde, takže nejsou až tak neznámé :-)) čekají, přichystány poslat
tě za svým osudem. Jsi připraven na boj ve Stonekeepu? Pevnost nabízí velké
množství zbraní a brnění pro Drakea a jeho společníky, které mohou používat
při plnění svých úkolů. Můžeš je nalézt rozptýlené téměř všude během hry,
samozřejmě s tím, že čím jsi dále, tím silnější zbraně nacházíš. Poctivě
prohledávej každé zákoutí, abys našel nové silné věci, jedině s jejich pomocí
se zvýší tvá šance na projití celé hry. Umístění každé zbraně, drahokamu,
lektvaru,... v návodu nehledej, byl by stokrát delší a ničemu by to
neprospělo, všeobecně prostě platí, že pokud to je možné (někdy je nutné
vrátit se později), měl bys prohledat kompletně celou mapu, i když hlavní věci
už máš a mohl bys pokračovat dále. Další nezbytnost je dobré pochopení taktiky
boje. Cílem tohoto návodu je popsat základní správné chování pro všechny
eventuality, které tě mohou při hře potkat (boj s jednotlivými protivníky).
Čti, abys věděl, jakou zbraň kdy použít, jaké brnění, jak se dostat z potíží
a jak nějaké způsobit tvým nepřátelům. To je obsah 3. až 5. části návodu, dále
je velmi důležitý úsek, zabývající se jednotlivými koly, na závěr je pak ještě
několik informací o společnících, runách a orbech - nazývám tak ty kouzelné
koule (zde planety), vyskytující se ve více hrách, nevím, jak by zněl správný
český překlad.
2. ČASTO POKLÁDANÉ OTÁZKY
a) Která zbraň je nejlepší
Nejlepší zbraň ve hře je Shadow Hammer. Způsobuje protivníkům největší ztráty
a na maximálním umění boje s kladivy se s ním dá bojovat i velice rychle. Co
se týče střelných zbraní, nic se nevyrovná magické vrhací sekeře. Když si ji
dáš do ruky, můžeš neomezeně házet, protože se ti po hodu vždy znova objeví.
b) Jaké je optimální vybavení?
Myslím, že nejlepší vybavení je toto (dá se samozřejmě vylepšovat různými
kouzly) :
Ancient Breastplate (brnění), leggings (kalhoty-kovové:-)) a helma, 3 armor
prsteny a kachní prsten (ducking ring - bůh ví, co to má za význam, ale hodí
se). Magický štít ve tvaru klínu. Je ovšem pravda, že různé druhy brnění se
hodí proti různým druhům zbraní. Štít jsem používal asi v prvních dvou
třetinách hry, potom jsem bojoval v jedné ruce s nějakou zbraní (případně
s kouzelnou hůlkou) a z druhé ruky jsem neustále "chrlil" magickou sekyru.
Bavit se o nejlepším možném vybavení však celkově nemá cenu, protože například
sestavu Ancient armor seženeš až ke konci hry. Prostě je důležité vyzkoušet
si, kolik bodů obrany a útoku máš s čím a podle toho se neustále přezbrojovat
(podrobněji ti pomůžou statistiky, které najdeš níže).
c) Kdy bych měl používat zbraně na dálku?
žekl bych, že vždycky. Jedna z ideálních taktik je neustále střílet a střílet,
a když je oponent blízko, seknout ho nějakou zbraní a zase mu někam kousek
popojít. Někdy je "lepší" dojít až k protivníkovi, než ho začnete masit,
protože vám může něco chtít říct. Bývá to sice velmi často něco na způsob
"Die !!!", ale výjimky se najdou (prostě abyste nevymasili celé trpasličí
jeskyně, to jsou přátelé !). Doporučuji hned ze začátku (až najdete šíp) ho
házet místo kamenů, je to výborná zbraň, která i po dvou zásazích zabíjí
Shargy (samozřejmě v této fázi bez luku, později luk máte, ale shargové jsou
zase silnější).
Velmi dobrá taktika je boj s využíváním dveří. Potvory jsou totiž tak
imbecilní, že přes otevřené dveře nedokážou projít. Není tedy nic lehčího, než
se postavit přede dveře a skrz ně chrlit na protivníky střelné zbraně,
většinou se tak dají lehce zabít, pokud nestojí moc na kraji. Výjimku tvoří
létající lebky, které dokáží skrz dveře kouzlit, ale o tom si také něco
napíšeme, až nadejde čas.
d) Kteří NPC bojovníci jsou nejlepší?
Neřekl bych, že některý z nich je vyloženě špatný, každý se prostě hodí na
něco. Farli je dobrý s kladivem a časem se vylepšuje. Karzak to zase umí se
sekerou, Enigma střílí svým magickým lukem, Sparkle kouzlí neustále ochranná
kouzla, doplňuje životy a občas něco zachrlí i na nepřítele, Skuz... no, tak
dobře, nic extra, i když svůj kus práce odvede a je s vámi stejně jenom
chvilku. Dombur vám dá dobré rady (to bude tak všechno). Wahooka kouzlí
firebally. Přesto se na ně nevyplácí spoléhat, musíte věřit pouze sobě a svým
schopnostem.
e) Jak mohu vylepšit své dovednosti?
Klid, hlavně klid. Ůtoč na všechno, na co útočit lze (sudy, postele, židle,
bordel na zemi,...). Každý zásah se započítává a postupně se tak vylepšuješ
v jednotlivých dovednostech (pokud bojuješ s mečem, tak v dovednosti s mečem,
jestliže s dýkou, tak s dýkou...). Samozřejmě se dovednosti zvyšují hlavně při
boji.
Můžeš si najít nějaký pokoj, kde se neustále z díry objevují mravenci či hadi,
ale já osobně doporučuji počkat až k trpasličímu kováři (myslím, že ta možnost
je už dříve, ale to je jedno :-)) a tam útočit všemi zbraněmi na velký kámen
(co já vím, co to je). Trvá to hrozně dlouho, takže doporučuji zatížit si obě
tlačítka myši nějakým předmětem (do každé ruky dát nějakou zbraň) a takto si
rozšířit všechny schopnosti na maximum (5 bodů).
Používání těžkých zbraní potom zvyšuje tvoji sílu, lehké zbraně zvyšují
obratnost (agility). Vzrůst obou těchto statistik potom zvyšuje vitalitu - máš
více životů. Tyto tři hlavní vlastnosti mají maximum, nemýlím-li se, deset
bodů.
f) Co je lepší, bojovat nebo kouzlit?
Těžko říct. Boj tělo na tělo určitě budeš potřebovat, ale v mnoha případech se
mu dá vyhnout kouzlením. Takový fireball vylepšený meta-runami (trojitý efekt,
area efekt,...) nadělá pěknou paseku. Problém je v tom, že do kouzelných hůlek
se musí doplňovat mana, což je někdy dost otravné, i když magický kruh bývá
(i když skrytý) ve skoro každém levelu. V poslední fázi hry je dle mého
kouzlení nějakých ochranných kouzel nezbytností (při boji proti ohnivým duchům
například).
3. ZBRANĚ
Následující tabulky ukazují detaily jednotlivých zbraní (počet rukou
a jednotlivé statistiky). Velikost poškození je založená na současné síle
Drakea (3 body). Jak se Drakeova síla zvyšuje (až do desíti), velikost
poškození, které dokáže způsobit, se zvyšují tímto způsobem :
Síla zvětšena na : 4 (+3 poškození), 5(+6), 6(+10), 7(+14), 8(+18), 9(+22),
10(+27). Takže když síla dosáhne desíti, bude způsobovat rány až kolem 100
bodů za zásah se zbraní stínu (Shadow weapon). To už je docela pecka !
Různé zbraně jsou lepší na způsobení různého typu zranění. Potvory můžou být
více odolní proti různým druhům útoků. Například sliz je více zraňován sekáním
než drcením. Nesoustřeď se tedy na jeden typ zbraní, ale snaž se zvládnout
všechny.
a) STŘELNÉ ZBRANĚ
ZBRAŇ # RUKOU sekání drcení bodání
Throwing axe (magickal) 1 27 0 0
Bow (short) & arrow 2 0 0 20
Mechanimagickal device 1 0 17 0
Crossbow (sharga) & bolt 2 0 8 15
Throwing axe (standard) 1 12 9 0
Dart 1 0 0 9
Dagger (warm) 1 0 0 9
Stone 1 0 9 0
Dagger (simple) 1 0 0 7
b) SEKAJÍCÍ ZBRANĚ
ZBRAŇ # RUKOU sekání drcení bodání
Sword (shadow) 2 80 0 0
Axe (shadow) 1 43 43 0
Axe (stone) 1 18 14 0
Sword (ice) 1 18 0 0
Sword (stone) 1 16 16 0
Axe (battle) 2 15 12 0
Sword (long) 1 15 0 0
Axe (dwarven) 1 14 11 0
Sword (dwarven) 1 11 9 0
Sword (broad) 1 9 8 0
c) DRTÍCÍ ZBRANĚ
ZBRAŇ # RUKOU sekání drcení bodání
Hammer (shadow) 2 0 80 0
Hammer (stone) 2 0 30 0
Hammer (war) 1 0 24 0
Hammer (ice) 1 0 17 0
Hammer (standard) 1 0 15 0
Quarterstaff 2 0 12 0
Fist 1 0 7 0
d) BODAVÉ ZBRANĚ
ZBRAŇ # RUKOU sekání drcení bodání
Dagger (shadow) 1 0 0 80
Spear (shadow) 2 43 0 43
Dagger (of penetration) 1 0 0 30
Spear (stone) 2 0 12 15
Pick (dwarven) 2 0 0 16
Dagger (throggish) 1 0 0 13
Pick (sharga) 2 0 0 13
Sword (throggish) 1 10 0 10
Ballista bolt 2 9 0 10
Sword (sharga) 1 8 0 8
e) RŮZNÉ OZBROJENÍ
Ve hře je mnoho věci, které může Drake jednoduše sebrat a hodit, i když si je
nemůže dát přímo do ruky. Některé z nich jsou opravdu dobré zbraně, například
olejové láhve vybuchují a ubírají hodně životů (a já si je furt šetřil
a šetřil, takže mi byly na nic...). Můžeš samozřejmě házet i lebky, kameny,
ovšem házet zlomené meče, pergameny, kytky a podobné nesmysly moc nedoporučuji
:-).
4. BRNĚNÍ
Zbroj chrání Drakea před utržením zbytečných ran. Čím lepší brnění, tím méně
se může Drake bát o svůj život. Některá oblečení dávají speciální schopnosti
- například šaškovský ústroj Faeriů vás chrání před útoky Trollů.
a) BRNĚNÍ NA TĚLO
TYP BRNĚNÍ sekání drcení bodání
Breastplate (ancient) 15 10 10
Shirt (magickal chain) 11 7 4
Breastplate (plate) 10 7 7
Shirt (faerie) 3 3 7
Shirt (chain mail) 5 3 1
Breastplate (leather) 2 1 1
Nothing 0 0 0
b) ZBROJ NA NOHY
TYP BRNĚNÍ sekání drcení bodání
Leggings (ancient) 8 8 8
Skirt (magickal chain) 8 5 3
Leggings (plate) 7 5 5
Pants (faerie) 7 3 3
Skirt (chain mail) 3 2 1
Leggings (leather) 1 1 1
c) HELMY
TYP BRNĚNÍ sekání drcení bodání
Helm (ancient) 5 5 4
Helm (From the far east) 3 3 2
Hat (Jesters) 2 2 2
Helm (dwarven) 2 2 1
Helm (battered) 1 1 0
d) PRSTENY
TYP BRNĚNÍ sekání drcení bodání
Ring (ducking) 3 3 3
Ring (armor) 1 1 1
e) ŠTÍTY
Štíty jsou trochu problém. Nebyl jsem schopen přesně určit jejich obranný
bonus, ale myslím si, že pracují docela stejně jako brnění. Pokud úspěšně
použiješ štít, je rána tvého protivníka plně vykryta. Čím lepší jsi
v používání štítu, tím větší je tvoje pravděpodobnost na úspěšný zásah. NPC
postavy mohou mít zbraň pouze v jedné ruce, takže si myslím, že nic nezkazíš
tím, když jim do druhé dáš štít. Pořadí štítů podle efektivity bude asi
takovéto: Dřevěný, kožený throggish, trpasličí kovový kruhový, klínový
magický.
5. OBYVATELÉ DUNGEONŮ
a) Věci
Popis : Kosti, hromady čehosi, postele, sudy, pytle obilí, židle,
stoly,...
Umístění : Každý level
Popis útoku : není
Taktika boje : Zasáhni je, abys je zničil. Někdo nedoporučuje dělat to u
trpaslíků, mohli by se naštvat. Já sám jsem jim to tam teda
nechal v klidu :-), ale myslím, že by jim to tak hrozně asi
nevadilo (jinými slovy je to asi jedno).
b) Mravenci
Popis : Velký černý hmyz
Umístění : Entrance, Stonekeep lv1, Feeding grounds lv1
Popis útoku : Postaví se na zadní nohy a kouše
Taktika boje : Miř nízko. Je dobré zasáhnout je střelnými zbraněmi z dálky,
protože se s nimi většinou setkáš v částech, kdy jsi ještě
slabý a chceš se vyvarovat zbytečným bojům.
c) Sharga
Popis : Malý žlutozelený humanoid, podobný goblinům
Umístění : Entrance, Stonekeep lv1 & lv2, Sewers, Sharga mines lv1 & lv2,
Temple Entrance, Temple of Throggi, Feeding grounds lv1 & lv2,
Ice caverns.
Popis útoku : Sekni po nich mečem. Někteří z nich můžou střílet z kuší, ale
to až v pozdějších fázích hry. Shargové v Ice caverns mají
ledové meče, ale mimo toho bláznivého je radši nezabíjejte,
jsou to tak trochu přátelé
Taktika boje : Vyplácí se mířit na oči, protože je můžeš občas oslepit. Hlava
je obecně velmi dobrým místem na útok, výborně proti nim
samozřejmě pracuje střílení skrz dveře.
d) Zelený sliz
Popis : Pomalý, zelený a lepkavý, plazí se po podlaze
Umístění : Stonekeep lv2, Sewers.
Taktika boje : Sekej nebo bodej, dej pryč kladivo ! Magický oheň je straší,
zasáhni je střelami, když prchají. Všeobecně nejlepší je
střílet po nich šípy, to zabírá výborně.
e) Hadi
Popis :
Umístění : Stonekeep lv2, Sewers, Sharga mines lv2.
Popis útoku : Postaví se na "zadní" a kousne. Nejsou jedovatí, ale bolí to.
Taktika boje : Sekej po těle, břicho je nejslabší část. Pohybuj se rychle, aby
ses zbytečně nestřetl s více najednou.
f) Chobotnice
Popis : Velká odporná zubatá huba a tři chapadla s přísavkami
Umístění : Sewers, Temple entrance.
Popis útoku : Mlátí všemi chapadly a kouše
Taktika boje : Buď velmi opatrný. Tyhle parchanti jsou pěkný svinstvo, jsou
dost pomalý, takže se jim dá neustále zdrhat. Já osobně jsem v
pozdější fázi hry, kdy se dá setkat se třemi nebo čtyřmi
najednou používal jednoduchou taktiku: vystřílel jsem do nich
všechny své kouzelné hůlky a před zbytkem jsem zdrhal a střílel
šípy z kuše (poměrně tvrdé zásahy). Takto se dají na dva zátahy
zvládnout. V kanálech (Sewers) je jenom jedna, ale zase je
Drake v té době ještě slabší. Opět doporučuji použít hůlku a
potom se dá s trochou štěstí dorazit klasickými zbraněmi,
protože už většinou přijde o alespoň dvě chapadla (předtím
ovšem musí být kanály vypuštěny, jinak jste bez šance!). Hlavně
opatrně ! Neříkal jsem to už ?
g) Sršně
Popis : Malý létající hmyz
Umístění : Sharga mines lv1, Feeding grounds lv2, Faerie realm.
Popis útoku : Klasičtí sršni se tě snaží píchnout, mezi Faerii se však
vyskytují ještě magičtí jedinci
Taktika boje : Na začátku Sharga mines neútočte na sršně. Během chvíle by jich
kolem vás byly tisíce a vy byste... hádejte co... Ovšem mají
jedno hnízdo blízko schodů do druhého levelu, tam se dají
jednoduše vyprovokovat a potom se po nich může střílet, protože
zůstávají pouze stále na jednom a tom samém poli (čtverečku).
Ovšem střelné zbraně ne vždy proletí či se vrátí k vám, někdy
zůstanou právě na jejich poli a v tom případě se jich už
nedočkáte, takže o pár šípů tímhle způsobem přijdete. Přes
tenhle roj lze kdykoliv bez problémů proběhnout, uberou
maximálně pár životů. Co se týče těch magických v zemi Faeriů,
nestřílejte po nich zdálky, ale rychle k nim, takhle se jich
hned zbavíte.
h) Triffid
Popis : Zelenočervená rostlina, nehýbe se
Umístění : Sharga mines lv1 & lv2, Feeding grounds lv1 & lv2.
Popis útoku : Střílí cosi ze sebe, nějaké ble kusy, ale v podstatě je
neškodná
Taktika boje : Něco po ní z dálky hoďte, nebo klidně běžte k ní, vždyť o nic
nejde
i) Ettin
Popis : Dvouhlavý obr v potrhaném obleku, jedna hlava je pes, druhá
člověk. Nosí masivní kyj pobytý hřeby.
Umístění : Sharga mines lv1.
Popis útoku : Všimne si tě a jsi mrtvý
Taktika boje : Nejprve s nimi asi potkáte, když spadnete do díry a oni (on) po
vás dolů hodí kámen, jenom rychle couvněte a nic se vám
nestane, potom v klidu vylezte ven. Když k němu dojdete
podruhé, budete už z dálky slyšet chrápání, jak spí. Nesmíte ho
vzbudit !!! Zakouzlete na sebe tichost (silence) a projděte k
němu (nešlápněte přímo na jeho čtverec). Potom můžete v klidu
mlátit do sudů a vykrást mu truhlu ("Hej Stump, it's time to
hurt somebody...").
j) Vřískající houba
Popis : Jedna větší houba obklopená dvěma menšíma
Umístění : Sharga mines lv1 & lv2, Feeding grounds lv1, Faerie realm.
Popis útoku : Neútočí na tebe, pouze začne vydávat hlasitý zvuk, který
přiláká blízko se potulující obyvatele dungeonu
Taktika boje : Když ji uvidíš, tak couvni a sejmi ji něčím z dálky
k) Throggové
Popis : Vysocí humanoidi, obyčejně oblečení v červeném, vypadají
podobně jako klasičtí orkové. Throgí šaman nosí plášť a
většinou červená pírka.
Umístění : Temple entrance, Temple of Throggi, Feeding grounds lv1 & lv2,
Dwarven clanhalls.
Popis útoku : Bojovníci nosí kožený štít v jedné ruce a v druhé křivý meč.
Šamani jsou kouzelníci, takže na tebe chrlí firebally, nosí
také kouzelné hůlky, ale jakmile je zabiješ, tak je hůlka
zničená
Taktika boje : Není moc lehké je zabít, i když se to samozřejmě dá. Já jsem
asi u nich nejvíce využíval kouzelnou hůlku. Pokud na ně útočíš
klasicky či střílíš (což je velmi vhodné, pokud je proti tobě
jenom jeden, dá se mu vždy uhnout), nemiř na štít, ale na nohy
či na hlavu. U trpaslíků je také jeden throg, ale vypadá jako
trpaslík, je to ovšem jenom magie, Karzak tě před ním varuje.
l) Mumie (nemrtvý)
Popis : Vysoký nemrtvý humanoid, povstalý ze sarkofágu
Umístění : Dwarven clanhalls.
Popis útoku : Hmatá po tobě s rukama, což je velmi efektivní, kouzlí
nejpříjemné kouzlo hniloby, které vysává tvé životy
Taktika boje : Když jsem hrál hru poprvé měl jsem s mumií problémy. Vyplatí se
například mlátit ji kladivem a vždy před ní couvnout, je hrozně
pomalá. Podruhé už jsem měl zkušeností více, fireball jsem si
vylepšil metarunami (area efekt, trojitý účinek) a neměl jsem
čas si tu potvoru ani pořádně prohlédnout :-)
m) Zlatý drak
Popis : Velký starodávný drak nacpaný do podzemních chodeb (asi velmi
nepříjemné), jmenuje se Vermatrix Goldenhide (a je to ona)
Umístění : Feeding grounds lv2.
Popis útoku : Takovej ocásek či plamen z její tlamy ti docela ublíží :-)
Taktika boje : Neútoč na ni, je hodná, poslouchej, co ti říká a pomož jí
n) Trollové
Popis : Zelení humanoidi oblečení v pláštích, veliké nosy
Umístění : Faerie realm.
Popis útoku : Pohybují se rychle a kouzlí magicky, i když většinou je potkáš,
jak stojí jako magoři a čekají, až je zabiješ, tak toho využij
(je to díky železnému bodci, který si předtím můžeš sehnat)
Taktika boje : Nejprve se ujisti, že máš čtyřlístek, protože jinak jsou pro
tebe neviditelní. Oblečení od Faeriů (kalhoty, košile, čepička
:-)) ti dodá odolnost proti jejich útokům, takže si ho nejprve
obstarej (každý kousek asi 20%).
o) Ledové čarodějky
Popis : Malé ostnaté ledové koule, bělomodrá barva
Umístění : Ice caverns.
Popis útoku : Střílí magické ledové hroty s vysokým efektem!
Taktika boje : Buď nestůj vzadu, ale hned k nim jdi a útoč na ně zblízka, jsou
poměrně slabí, nebo, pokud dáváš přednost magii, používej
ohnivá kouzla, působí výborně. Pokud na svoji družinu zakouzlíš
kouzlo tepla (warming), jde to i pomocí jednoho z orbů, ale ten
získáš až později, jsi proti nim nezranitelný, hehe.
p) Ledová královna
Popis : Vysoká žena s černými vlasy a modravou kůží, oblečená pouze v
plavkách a černých botách (ach, škoda té slabé grafiky :-))
Umístění : Ice caverns.
Popis útoku : Utíká jako pomatená, takže ji velmi těžko zasáhneš, střílí
ledová kouzla
Taktika boje : Zakouzli na svoji družinu kouzlo tepla (warming). Tím jsi více
odolný proti jejím útokům. Potom si vezmi do ruky (tak to aspoň
dělám já) ledový oheň, který v tomto levelu najdeš a jdi k ní,
poslouchej, co řekne, hned, jakmile domluví, hoď po ní tento
ledový oheň (je to asi jediný okamžik, kdy se dá bez problémů
zasáhnout). To ji celkem naštve a potom začne zdrhat a ty ji
musíš sejmout. Když jsem hrál podruhé, koukal jsem na to jako
na zjevení, ale fakt to vyšlo - střelil jsem jeden fireball
(vylepšený trojitým efektem, area efektem a potency rune) a ona
byla mrtvá, super !
q) Kostlivci
Popis : Kostlivci jsou prostě kostlivci, nosí dlouhý meč a helmu, jeden
typ je nižší, druhý vyšší, hádej, který je horší. Stínová forma
existuje na východní straně Paláce Stínů (Palace of Shadows)
Umístění : Feeding grounds lv1, Ice caverns, Palace of Shadows.
Popis útoku : Mlátí okolo sebe dlouhými meči. Když je zabiješ, za chvíli se
zvednou a znovu útočí.
Taktika boje : Pokud nestojíš na místě, ale couváš před nimi, dají se po
chvíli zabít. Samozřejmě výborně fungují hlavně kladiva.
Jakmile zemřou, nesmíš dovolit, aby se znova probrali k
"životu". Seber jim lebku, helmu nebo meč, nebo jim rozmlať
kosti, to zabrání jejich znovuzrození.
r) Létající lebky
Popis : Velké létající lebky s červenýma očima a rozevírajícími se ústy
Umístění : Palace of Shadows, Tower of Shadows lv1.
Popis útoku : Koušou a magicky střílejí
Taktika boje : Buď je mlať zblízka kladivem, nebo si stoupni za dveře a
střílej přes ně. Jakmile se jejich oči začnou červenat, je to
známka, že se chystají střílet, v té chvíli zmáčkni šipku
dozadu, dveře se zavřou a jejich útok se rozprskne o dveře.
Potom dveře zase otevři a pokračuj. Hlavní je neustále sledovat
jejich oči.
s) Scourge (Pohroma)
Popis : Velká létající lebka, okolo které létají menší
Umístění : Palace of Shadows.
Popis útoku : Stejné jako Létající lebky, akorát trochu silnější :-), na
začátku jsou myslím tři, postupně se jejich počet zmenšuje, až
zbyde jedna... vlastně žádná
Taktika boje : Nevím, čím to bylo, ale když jsem s ním bojoval, nepoužíval
vůbec kouzla, takže jsem ho velmi rychle rozmlátil s Shadow
Hammer.
t) Ohniví duchové
Popis : Plamenné sloupy
Umístění : Tower of Shadows lv1, lvl2 & lv3.
Popis útoku : Stačí, když se tě dotknout, hodně to pálí, navíc střílí
firebally
Taktika boje : Podle mě je nejlepší zakouzlit na sebe kouzlo Shield (s
metarunou delšího trvání či vyššího efektu), potom jste od nich
v podstatě nezranitelní. Výborně na ně funguje ledový meč,
který získáte například po zabití šíleného Shargy v Ice
Caverns.
u) Ozubené válce
Popis : Bronzové barevné válce pobyté hřeby
Umístění : Tower of Shadows lvl.
Popis útoku : Létají před tebou, točí se a snaží se tě "popíchat"
Taktika boje : Sekerou nebo kladivem jsou velmi jednoduše zabity. Ovšem pozor,
jakmile je sekneš, hned couvni, protože při smrti vybuchují.
Myslím, že jinak s nimi vlastně není problém. Akorát se jednou
setkáš s jedním velkým, který nejde zabít. Tady musíš použít
trochu rozumu. Couvej před ním, až ho zavedeš do blízké
místnosti s bránou z oštěpů. Tam ho obejdi a vyjdi zase ven,
zavři bránu a tím ho tam zavřeš, je vyhráno.
v) Temní trpaslíci
Popis : Malí, nosí helmy, vousy, sekery, jako standardní trpaslíci,
akorát, že chrochtají jako zvířata
Umístění : Tower of Shadows lv1, Lair of the Dark Dwarves.
Popis útoku : Hází olejové bomby a sekají sekerami
Taktika boje : Není nutné proti nim bojovat (je jich asi pět), stačí
proběhnout do hlavní místnosti a zničit symbol na vrcholu
objektu. Potom jenom poslechni, co ti jeden z nich řekne.
w) Khull-Khuum
Popis : Král Stínů. Bůh. Velice zlý. Nemilosrdný. Oblečený do plátové
zbroje s helmou. Velice nepříjemný bojovník, skvěle ovládá
magii
Umístění : Entrance to Stonekeep, Palace of Shadows, Tower of Shadows lv4.
Popis útoku : Může si dělat, co chce, je to přece bůh, že?
Taktika boje : Nevím, jestli se dá nějak zabít, pokud ano, napište mi o tom
(myslím jiným způsobem, než jít do Theřina chrámů a narovnat
tam orby). Takže s ním prostě nebojujte, ale proběhněte pryč,
o tom ale až v další části návodu.
6. NÁVOD NA JEDNOTLIVÉ LEVELY
Vysvětlivky :
Název levelu - název levelu :-)
Důležitá místa : Některá místa, která bys neměl minout (fontány, magické
kruhy,...)
Věci v této oblasti : Důležité věci, bez kterých neodcházet (klíče, orby,
kouzelné hůlky,...)
Osoby v této oblasti : NPC postavy, důležití nepřátelé, nedůležití nepřátelé..
Cesty do jiných oblastí : Cesty dál a cesty zpět
Další poznámky : Popsání činností, které by mohly dělat problém
Jasné ? Tak jdeme na to :
a) Entrance to Stonekeep (Vchod do Stonekeepu)
Důležitá místa : Theřina fontána - přidává zdraví, naplňte si měch
Věci v této oblasti : Truhla s počátečním vybavením
Truhla s olejovými bombami
Tajný panel s velmi ostrou dýkou
Osoby v této oblasti : Thera samotná tě provede v začátcích
Mravenci a shargové
Cesty do jiných oblastí:
Čtyři vchody do Ruins of Stonekeep, level 1
Další poznámky :
Pokud nechceš hrát tak úplně fér, zatáhni třikrát za páku u východu a potom se
koukni po tajné cihle, odsuň ji a najdeš další páku, za tu zatáhni a najdeš
tajnou chodbu s jinou tajnou cihlou, za kterou je velmi ostrá dýka.
b) First Level of Ruins of Stonekeep (První level rozvalin Stonekeepu)
Důležitá místa : -
Věci v této oblasti : Mosazný klíč, severně od vchodu chráněného shargou
Bronzový klíč v pytli obilí v kuchyni
Ocelový klíč a Afri's Orb v Council room s dvěma velkými
shargy
Východně od vchodu je tajná cihla, která otevře zeď, za
kterou najdeš široký meč.
Osoby v této oblasti : Khull-Khuum se na začátku objeví, aby na tebe udělal
bububu a chytí Theru do orbu
V Council room jsou dva velcí shargové
Mravenci a shargové
Cesty do jiných oblastí : Čtyři schody do Entrance of Stonekeep
Čtyři schody do Ruins of Stonekeep, level 2.
Další poznámky :
Jak už jsem psal, jsou zde dva velcí shargové, velice těžcí na zabití. Velice
dobře zde pracují olejové bomby, nebo šíp, který po třech až pěti ranách
zabije i velkého shargu (vezmi šíp do ruky a hoď - ne do ruky přímo, pouze ho
chytni myší).
Afri's orb je výborná pomůcka, vyplácí se ho pokládat na čtverec před sebou,
po chvíli ti ukáže mapu okolí a odhalí tak tajná místa.
c) Second Level of Ruins of Stonekeep (Druhý level rozvalin Stonekeepu)
Důležitá místa : Fontána, východní okraj, na jihu
Magický kruh v pracovně mága Icaria na jihozápadě.
Tři falešné zdi, kterými lze projít. Farli tě na ně upozorní.
Najdeš také dva ovladače stok. Musíš jít do stok a najít dva
malé válečky, které sem zasuneš a spustíš, tím se stoky
vypustí a až potom je můžeš podrobně projít.
Věci v této oblasti : Slonovinový klíč je chráněný slizem v jiho-jihovýchodní
oblasti, za dveřmi na konci haly
Železný klíč chrání tlupa shargů na východě
Kouzelná hůlka, runa na oheň a léčení je v Icariově
pracovně na jihovýchodě
Runa na dvojitý efekt je za skrytou cihlou na
jihovýchodě
Uprostřed tohoto levelu je kroužek na klíče, všechny je
na něj navleč, abys je nemusel po jednom zkoušet.
Osoby v této oblasti : Trpaslík Farli je v cele na jiho-jihovýchodě. Až ho
osvobodíš, přidá se k tobě.
Wahooka se zde bude objevovat. Dávej mu drahokamy, dá
ti za to dobré rady.
Shargové, hadi, slizy
Cesty do jiných oblastí : Dvoje schody do Ruins of Stonekeep, level 1.
3 schody do Sewers.
Jedny schody do Sharga Mines, level 1.
Další poznámky :
Umísti sošku od chobotnice na podstavec, abys otevřel vchod do podzemí. Až
půjdeš do pracovny mága, nemusí tě šípy trefovat, stačí vždy na nášlapné
podlahy položit něco těžkého a šípy se tak postupně vystřílí naprázdno.
V pracovně mága Icaria si vezmi kouzelnou hůlku a nakresli na ni kouzlo
fireball (najdi jeho runu v knize a klikni na ni - musíš mít v ruce hůlku).
Potom fireball vystřílej do zdi, když dojde mana, stoupni na magický kruh
a opět střílej. Tento proces opakuj, dokud nebude tvoje schopnost magie
(magick) na maximu (5 bodů). Netrvá to tak dlouho jako se zbraněmi.
d) Sewers Beneath Stonekeep (Stoky pod Stonekeepem)
Důležitá místa : Magický kruh na jihozápadě
Věci v této oblasti : Dračí soška, kterou má u sebe chobotnice (lze porazit až
po vypuštění stok, takže zde nejprve najdi válečky a až
potom se k ní vrať)
Trojúhelníkový klíč, dá ti ho Wahooka za 3 lebky
V jihovýchodní části je za tajným vchodem truhla (až
uslyšíš vítr, otoč se a projdi zdí).
Osoby v této oblasti : Wahooka se objeví a požádá o hlavy tří mrtvých mužů
(lebky).
Shargové, hadi, zelené slizy
Cesty do jiných oblastí : Tři vchody do Ruins of Stonekeep, level 2.
Další poznámky :
Falešná zeď je blízko místa, kde se objeví chobotnice. Vhod za ní vede do malé
oblasti Ruins of Stonekeep, level 2, kde je podstavec, na který se má dát
dračí soška.
e) First Level of Sharga Mines (První level shargích dolů)
Důležitá místa : Magický kruh na jihovýchodě za zdí. Na opačné straně je
tlačítko, které zeď otevře.
Věci v této oblasti : Klíč na osvobození Karzaka je na jihovýchodě.
Troggí klíč a Aquila's Orb je v bedně u Ettina.
Osoby v této oblasti : V kleci je zde zajatý Karzak.
Ettin (viz. informace o Ettinovi)
Shargové, sršni
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Ruins of Stonekeep, level 2.
Jeden vchod do Sharga Mines, level 2.
Další poznámky : Žádné.
f) Second Level of Sharga Mines (Druhý level shargích dolů)
Důležitá místa : Na severovýchodě je ve zdi díra, kterou se můžeš podívat do
Temple of Throggi.
Nalezneš zde také dveře do Sharga Freedom League. Zkoušej sem
neustále vcházet (možná se musí na chvíli odejít a potom se
vrátit), dokud neuhodneš heslo (možná se nejprve musíš
podívat do díry ve zdi), druhý způsob, jak se sem dostat je
popsán o pár řádků níže.
Věci v této oblasti : Kouzelnou hůlku najdeš, když spadneš do díry.
Potency meta-runa je za Skragem (sharga v SFL), vezmi si
ji, je výborná.
Osoby v této oblasti : Skrag, dá ti nějaké rady
Vystrašený sharga (nezabíjej ho, ukáže ti tajný vchod
do SFL)
Shargové a hadi
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Sharga Mines, level 1.
Jeden vchod do Temple Entrance.
Další poznámky : Žádné.
g) Entrance to the Temple of Throggi (Vchod do chrámu Throggů)
Důležitá místa : Magický kruh na severozápadě. Na druhé straně bludiště jsou
tajné dveře, které se odtamtud dají otevřít a slouží jako
zkratka přes bludiště.
Věci v této oblasti : U mrtvého trpaslíka najdeš svitek s instrukcemi, jak
projít skrze bludiště (R-doprava, L-doleva, F-dopředu).
Osoby v této oblasti : Throgové a shargové
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Sharga Mines, level 2.
Jeden vchod do Temple of Throggi.
Další poznámky : Žádné.
h) Temple of Throggi (Chrám Throggů)
Důležitá místa : Do vnitřní svatyně chrámu můžeš vkročit pouze, když budeš
nosit throggí přívěsek, nebo skrz tajné dveře blízko
Domburovy cely.
Brána z oštěpu se otevře až tu všechno dokončíš (zabiješ
Gorda Karna, osvobodíš Dombura,...)
Je zde zrcadlo, které vede do Palace of Shadows. Je blízko
schodů pryč, ale můžeš do něho vstoupit pouze, pokud jsi už
byl v Palace of Shadows.
Na severozápadě najdeš velkou kamennou hlavu. Dotkni se jí s
kouzelnou hůlkou a ona ti ji nabije.
Věci v této oblasti : Throggí hůlka a runa na energický blesk se najde po
smrti Gordy Karna (šaman). Také je zde throggí přívěsek
Socha Throggiho nabízí Azrael's Orb a kamennou zbraň.
Vezmi si červené oko a pouze jednu ze zbraní ! Kterou
chceš.
Osoby v této oblasti : Dombur je v cele na severozápadě. Dej všechny páky
dolů.
Gorda Karn je na severovýchodě. Dej si na něj pozor.
Throggové a shargové
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Temple Entrance.
Jeden vchod do Feeding Grounds, level 1.
i) First Level of Feeding Grounds
Důležitá místa : Magický kruh na jihu.
Věci v této oblasti : Jedna půlka klíče na osvobození draka je spolu s
červenými pírky u šamana na jihovýchodě. Pírka ti dovolí
projít přes dveře se zeleným znakem bez ztráty na
životě, ale alespoň jednou je stejně budeš muset ještě
předtím projít.
Osoby v této oblasti : Throgové a shargové
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Temple of Throggi.
Tři vchody do Feeding Grounds, level 2.
Jeden vchod do Dwarven Clanhall.
Další poznámky : Žádné.
j) Second Level of Feeding Grounds
Důležitá místa : Dva magické kruhy, jeden na západě a druhý na jihozápadě
Věci v této oblasti : Druhá půlka klíče k drakovi je na severu
Magický křemen je západně od Vermatrix
Osoby v této oblasti : Vermatrix Goldenhide, až budeš mít klíč, otevři všechny
tři zámky a osvoboď ji.
Throgové a shargové
Cesty do jiných oblastí : Tři cesty do Feeding Grounds, level 1.
Jedna cesta do Ice Caverns.
Jedna magická brána do Faerie Realm.
Další poznámky :
Do Faerie Realm se dostaneš tak, že tam, kde mizí fialové cosi, položíš na zem
kytku (primrose), brána se otevře.
k) Dwarven Clanhall
Důležitá místa : Fontána na východě
Nemrtvý bojovník v sarkofágu daleko na východě
Věci v této oblasti : Runa na dvojitý efekt v sarkofágu
Torrin ti dá runu na přemísťování, až mu pomůžeš
Až zabiješ trpasličího zrádce (throgga), můžeš projít
skrz zeď, u které pracoval, je v ní několik run včetně
trojitého efektu
Osoby v této oblasti : Trpasličí kovář ti spojí klíč pro draka. Bude za to
chtít magický křemen. Musíš mít obě půlky klíče a
promluvit si předtím s drakem, abys dostal od kováře
dláto na získání magického křemene. U kováře si taktéž
můžeš zlepšit vlastnosti, jak už jsem psal dříve.
Mumie
Trpaslíci (nebojovat s nimi)
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Feeding Grounds.
Další poznámky :
Trpaslíci tě opustí, až vejdeš. Farli se k tobě vrátí až v Palace of Shadows.
Karzak, až ho zase v tomto levelu potkáš. Dombur se už nevrátí, ale pomůže ti
sestrojit vrhač kamenů, musíš mu dát všechny tři části. Někdy to nejde, jdi
tedy pryč, třeba dohřej Faerie Realm, potom se vrať a zkus mu je dát znovu.
l) Faerie Realm (Pohádková země)
Nebudu říkat víly, skřítkové, ale faeriové (snad to nevadí :-))
Důležitá místa : Vládkyně Iaenni je ve středozápadní oblasti. Klíčová dírka,
kterou se otevírá brána z oštěpů, je hned u ní na pravé zdi
(pokud jste k bráně otočeni čelem). Je velmi nízko, takže jde
špatně vidět, ale je tam. Své klíče budete muset použit
dvakrát, protože se brána odmyká dvěma klíči. Na severu potom
nelze projít až k trůnu, aby to šlo, musíte obklopit pilíř
kytkami (primrose) a dvakrát ho oběhnout dokola, poté již
můžete k trůnu. Prý je k tomu potřeba i nosit čepičku od
Faeriů, ale to nemůžu potvrdit.
Věci v této oblasti : Dva z Faeriů ti dají zlatý a stříbrný klíč, když splníš
úkoly, které ti zadají (zde je velmi vhodné, psát si, co
kdo kde chce, protože toho bude hodně, ale bude se
jednat jenom o to něco najít a donést to k nim). Klíče
potřebuješ na to, aby ses dostal k vládkyni.
Elfí kouzelná hůlka je v jižní části tohoto levelu, u
trollů.
Iaenni ti dá magický přívěšek, až k ní budeš mluvit
počtvrté.
Jeden z trollů šamanů má Yoth-Soggothův Orb.
Až potkáš skupinu faerieů, kteří se živí zpěvem, dej jim
muchomůrku, dají ti runu duckling, kterou budeš později
potřebovat. Pokud jim budeš dávat různé květiny (musíš
vždy o kus odejít a zase se vrátit) zazpívají ti několik
písní, podle druhu kytky (mají asi čtyři).
Blízko trůnu, v jednom z výklenků u pilíře, který se
musí obíhat, je jakási hlava, socha, či co. Nevím, k
čemu to je, pokud to někdo víte, napište mi to prosím.
Osoby v této oblasti : Iaenni, královna Fae. Nezapomeň s ní mluvit celkem
čtyřikrát !
Faeriové a trollové
Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána zpět do Feeding Grounds.
Další poznámky :
Toto je můj velmi oblíbený level, i když někomu můžou lézt Faeriové pěkně na
nervy. Je pravda, že mimo trollů si zde boje moc neužijete, ale ať už hlášky
zdejších obyvatel nebo Karzakovy určitě stojí za to a je při nich legrace.
m) Caverns of Ice (Ledové jeskyně)
Důležitá místa : V severocentrální a jihocentrální oblasti jsou probouratelné
zdi.
Po tom, co zabijete Ledovou královnu a rozpustíte (např.
fireballem její trůn) můžete se odtamtud jednou napít, vyléčí
vás to.
Věci v této oblasti : Ledová královna má Helionův orb.
Svitek, který chce jeden ze shargů, je v jihovýchodní
oblasti.
Osoby v této oblasti : Vůdce shargů ti otevře cestu k Ledové královně, ale až
najdeš ledový oheň - ledový oheň se rozpustí, pokud s
ním půjdeš ven z Ice Caverns, v tom případě se objeví
opět na starém ohništi.
Ledové čarodějky a shargové
Cesty do jiných oblastí : Jedna cesta do Feeding Grounds.
Jedna cesta do Gate of the Ancients.
Další poznámky :
Použij runu warming (zahřátí) nebo opatrně střel jeden firebolt, abys
osvobodil elfa Enigmu (přidá se k tobě) a trpaslíka Nigela (ukáže ti tajný
vchod).
n) Gate of the Ancients
Důležitá místa : Magický kruh je v tajné místnosti za Branou a v
severocentrální oblasti.
Gate of the Ancients (Brána) je ve středu této oblasti.
Jakmile do ní vstoupíš, musíš mít všech šest orbů, které se
doposavad daly najít (ve skutečnosti nemusíš, ale proč se
vracet později, když to jde teď, že?).
Věci v této oblasti : Klíč ve tvaru orla je v ohništi na východě.
Stříbrná kouzelná hůlka je severně od Brány.
Magické plátové brnění, kalhoty a helma jsou jižně od
Brány.
Osoby v této oblasti : Žádné
Cesty do jiných oblastí : Jedna cesta zpět do Ice Caverns.
Spousta děr do Pits.
Gate of the Ancients vede do Palace of Shadows.
Další poznámky :
Buď trpělivý a prohledej každý kout. Musíš nalézt tři klíče (týká se to tohoto
levelu a The Pits). Spousta děr a žebříků tě bude vést do Pits a zpátky.
Projdi to a buď trpělivý, nezapomeň používat Orb Afri, protože je zde několik
tajných vchodů. V jedné chodbě tě také potká teleport, který tě bude neustále
vracet zpět, až najdeš páku, přehodíš tento teleport do chodby jiné.
o) The Pits
Důležitá místa : Magický kruh blízko místa, kde najdeš Safrinni's Orb.
Zrcadlo do Palace of Shadows je blízko Safrinni's Orb.
Věci v této oblasti : Klíč ve tvaru lva je v křížové části s nápisem, že nemáš
být nenasytný (greedy). Ze všech třech pokojů si vezmi
jenom klíč !!! Jinak se ti zavřou dveře.
Masivní klíč je někde v této oblasti, hledej trpělivě,
používej kouzlo featherfall na jemné pády a Safrinni's
Orb na vzlétnutí nahoru do díry.
Duckling runu od Faeriů použij na sochu kachny, otevře
se ti za ní tajný vchod.
Osoby v této oblasti : Žádné
Cesty do jiných oblastí : Spousta děr a žebříků do Gate of the Ancients.
Další poznámky : Žádné
p) Palace of Shadows (Palác Stínů)
Důležitá místa : Jedno místo nesplňuje odrazovou schopnost paláce (je souměrný
z východu na západ), je za Scourgem. Střel tam fireball, aby
se ti otevřely dveře.
Za Scourgem jsou také dvě tajné dveře do místností se
zrcadly, které vedou zpět do Temple of Throggi a Pits.
Věci v této oblasti : Ve středu této oblasti je Marif's Orb. Je veliký, takže
ho kouzlem zmenši (shrink rune). Aby ses sem dostal,
budeš muset najít obě dvě půlky symbolu (z východu i
západu) a dát je k sobě do jednoho z držáků, otevře se
ti vchod.
Je zde několik falešných zdí, najdi je pomocí Afri's
orb.
Blízko jižní části tohoto levelu je falešná zeď, za
kterou je kousek Stínu. Umísti ho na podstavec (který je
v opačné části levelu). Začnou se před tebou střídat
zbraně, vezmi si, kterou chceš, jsou to zbraně Stínů, ty
nejlepší ve hře (doporučuji kladivo - hodí se proti
většině nadcházejících protivníků).
Osoby v této oblasti : Scourge (psal jsem o něm už dříve, aby ses k němu
dostal potřebuješ nejprve získat Marif's Orb)
Wahooka je v západocentrální části, blízko Scourge.
Přidá se k tobě.
Farli je blízko Marif's orb. Nezapomeň ho najít ! Já
sám jsem neustále křičel, jak na mě volá, a tak jsem
hrozně dlouho hledal nějaký tajný vchod, ve skutečnosti
je Farli normálně v chodbě, stačí to tam znovu projít.
Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána do Tower of Shadows.
Další poznámky :
Palác je zrcadlový, to znamená, že západní část se odráží do východní. Všechny
potvory ve východní části jsou tedy stínové a obtížné na zabití. Nejprve
kompletně projdi část levou, než se pustíš do pravé (získej alespoň zbraň
Stínů - ovšem na to si už budeš muset udělat zacházku i na západ).
q) First Level of Tower of Shadows (První patro Věže Stínů)
Věci v této oblasti : Trpaslík v severovýchodním rohu má kus kovu, který je
potřeba k otevření tajné zdi do Lair of the Dark
Dwarves. Otevřít ji může jedině Farli.
Stříbrný symbol je v severocentrální části.
Osoby v této oblasti : Ozubené válce a ohniví duchové.
Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána do Palace of Shadows.
Jeden vchod do Tower of Shadows, level 2.
Jeden vchod do Lair of the Dark Dwarves.
Další poznámky :
Na začátku je Gargoyle - strážce brány, který ti dá dvě otázky. Odpověz
nejprve NE a potom ANO (nechceš vstoupit, ale potřebuješ vstoupit).
Za jednou cihlou najdeš tlačitka, zmáčkni je takto (o = zmáčknuto) :
o o x x
x x x o
o x x x
x x o o
r) Lair of the Dark Dwarves (Doupě Temných trpaslíků)
Důležitá místa : Magický kruh na severu.
Podivné zařízení u středu této oblasti, znič jeho vrcholek,
abys osvobodil trpaslíky.
Věci v této oblasti : Žádné.
Osoby v této oblasti : Temní trpaslíci
Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Tower of Shadows, level 1.
Další poznámky : Žádné.
s) Second Level of Tower of Shadows (Druhé patro Věže Stínů)
Důležitá místa : Ve všech patrech Věže stínů je důležité všechno projít a
hledat tajné vchody. Je jich zde několik, ať už tlačítek,
nebo falešných zdí. Trpělivě hledej. Postupně najdeš čtyři
symboly, dovolující projít zdmi, na kterých jsou tyto symboly
vyobrazeny. Taktéž najdeš podivná zelená kola na zdi (jakoby
světla), která nabíjejí vaše hůlky. Jednou jsem se setkal s
tím, že nešla nabít hůlka od throggů, ale potom už to jinde
vždycky šlo. Stejně tak se setkáte (asi ve třetím patře) se
dvěmi dveřmi, za kterými je jenom jedno políčko. Jděte tam,
u jedněch dveří budete teleportováni do jinak nepřístupné
části. Druhý takovýto teleport je ve východní části stejného
levelu (tam se nejedná o dveře, ale o normální chodbu).
Věci v této oblasti : Stříbrný kříž a srp.
Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 1.
Jedny schody do Tower of Shadows, level 3.
t) Third Level of Tower of Shadows (Třetí patro Věže Stínů)
Věci v této oblasti : Stříbrný kruh.
Osoby v této oblasti : Žádné.
Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 4.
Jedny schody do Tower of Shadows, level 2.
u) Fourth Level of Tower of Shadows (Čtvrté patro Věže Stínů)
Věci v této oblasti : Theřin a Kor-Soggothův orb jsou hned vedle Khull-Khuuma,
jakmile domluví, seberte je.
Osoby v této oblasti : Khull-Khuum sám tě očekává ve středu (nebo že by ve
čtvrtek? :-)).
Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 3.
Tajný vchod do Theřina chrámu
Další poznámky :
Jakmile dokončíte rozhovor s Khull-Khuumem běžte dál rovně, narazíte tam někde
na tajné dveře do Theřina chrámu, běžte tam, přátelé zatím zdrží Khull-Khuuma.
v) Temple of Thera (Theřin chrám)
Důležitá místa : Zde nejsou žádná důležitá místa... teda pokud byste náhodou
nechtěli tuhle hru dohrát...
Věci v této oblasti : Žádné.
Osoby v této oblasti : Žádné.
Cesty do jiných oblastí : Žádné.
Další poznámky :
Umístěte orby na podstavce v pořadí: Helion, Aquila, Thera, Azrael, Marif,
Afri, Safrinni, Yoth-Soggoth, Kor-Soggoth (jako planety ve sluneční soustavě).
7. SPOLEČNÍCI
a) Farli (Trpaslík)
Farli je první společník, kterého najdeš. Je velmi spolehlivý, je to výborný
bojovník (s kladivem), který se bude časem vylepšovat. Bude s tebou až do
konce.
b) Karzak (Trpaslík)
Karzak je výborný bojovník, ale nemá žádné vybavení, když ho najdeš. Tak mu
něco dej (sekeru a meč). Opoustí tě, až najdete Enigmu.
c) Dombur (Trpaslík)
Dombur není moc dobrý bojovník, ale ví hodně cenných informací a vyrobí ti
vrhač kamenů. Je to také Farliův bratr, a tak ho musíte zachránit z Temple of
Throggi. Dombur tě v dobrém opustí v Dwarven Clanhall, aby pokračoval ve svém
bádání.
d) Skuz (Sharga)
Skuz je tak trochu zbabělec, ale je s ním legrace. Jako bojovník není žádný
superman, ale svou práci udělá. Opustí tě před Gate of the Ancients.
e) Sparkle (Faerie)
Sparkle je dobrý společník, protože kouzlí mnoho léčících a ochranných kouzel.
Když jsi zraněn, čekej, Sparkle vás všechny vyléčí až do žluté oblasti vašich
životů. Opustí tě v Palace of Shadows, až najdete Farliho.
f) Enigma (Elf)
Enigma je velmi chytrý elf a také výborný bojovník (jak bojovník tak
kouzelník). Buď si jistý, že ho v Ice Caverns zachráníš. Zůstane s tebou do
konce. žekl bych, že je lepší nejprve dokončit zemi Faeriů a až poté jít do
Ice Caverns. Totiž Karzak do Ice Caverns jde, na rozdíl od Enigmy (čeká
venku), a jakmile se k vám připojí Enigma, odejde Karzak - z toho jasně plyne,
že nejprve Faeriové a až potom Ice Caverns (z Ice Caverns se dá také jít dál,
na rozdíl od Faeriů).
g) Wahooka (Kdo ví?)
Wahooka je sarkastický, věčně špatně naladěný, ovšem střílí firebally s velkou
chutí, což vaší družině velmi pomůže. Buď si jistý, že ho s sebou máš až do
konce. Pokud totiž vstoupíš do nějakého patra Věže Stínů, aniž bys dostatečně
prošel ta předcházející, Wahooka řekne, že jsi blázen a opustí se.
8. MAGICKÉ RUNY
a) Firebolt
Já tomu říkám fireball, tak promiňte :-). Sám o sobě není moc silný, ale
vylepšený několika metarunami je to opravdu drtivá zbraň.
b) Curing
Léčení, obnoví vám pár bodů zdraví.
c) Silence
Tichost. Já osobně jsem ho použil pouze u Ettina, aby se nevzbudil.
d) Languages
Toto kouzlo ti dovolí číst nápisy, které jinak nedokážeš rozluštit (ale
vždycky taky nezabere).
e) Spoilspell
Zruší účinky kouzla nebo (pokud na vás žádné není zakouzleno) dá magickou
ochranu.
f) Mark Location
Udělá na zemi modré kolo, sem budete přenesení další runou. Pole před vámi
musí být prázdné.
g) Translocate
Tato runa vás přemístí na místo, které sis označil předcházející runou.
h) Scare
Vystraší nepřátele a ty začnou prchat, řekl bych, že ne příliš užitečné.
i) Armor
Obrana.
j) Healing
Silnější verze curing, vyléčí i otravy.
k) Wind
Vítr. Malé tornádo dokáže například vyčistit prach z nápisu ve Věži Stínů.
l) Icebolt
Vystřelí ledovou šipku.
m) Warming
Rozehřeje zmrzlou postavu nebo vás obdaři odolností proti chladu.
n) Fire Ward
Vytvoří past. Pokud na ni potvora šlápne, vybuchne u ní oheň.
o) Sphere
Tato runa střílí barevné koule na tvé nepřátele.
Runy Faeriů
a)Featherfall
Chrání před těžkým pádem.
b) Shrink
Zmenšuje.
c) Invisibility
Obdaří vás neviditelností. Nikdy jsem ji v praxi nepoužil, takže neznám přesný
efekt, pravděpodobně vás potvory většinou přehlédnou.
d) Murphyho runa
Nevím, co to dělá. Pravděpodobně nějak ubližuje tvým nepřátelům.
e) Duckling
Tato runa se použije na sochu kachny v Pits.
Throggí runy
a) Strength
Dočasně zvýší tvoji sílu.
b) Flame
Vytvoří před tebou sloup ohně.
c) Shield
Ochrana.
d) Energybolt
Dočasně ohromí tvé nepřátele.
e) Stoptrack
Paralyzuje cíl, nepoužíval jsem.
Meta runy
a) Potency
Zmenší magickou ochranu protivníka.
b) Double Power
Zdvojnásobí efekt.
c) Triple Power
Ztrojnásobí efekt kouzla.
d) Increased Duration
Kouzlo trvá déle.
e) Area Effect
Nepůsobí na jednu bytost, ale na celé pole.
9. ORBY
a) Helion (Merkur)
Funguje jako kouzlo Warming.
b) Aquila (Venuše)
Vyléčí tebe i všechny tvé společníky. Má limitovaný počet použití, ale časem
se opět doplňuje.
c) Thera (Země)
Nalezneš ho až na konci hry u Khull-Khuuma.
d) Azrael (Mars)
Kouzlí rychlost.
e) Marif (Jupiter)
Zmenši ho kouzlem Shrink. Dodává sílu, dostaneš se tak ke Scourgovi.
f) Afri (Saturn)
Při položení na zem před tebe ti ukáže mapu okolí i s tajnými vchody.
g) Safrinni (Uran)
Dovoluje ti vzlétnout nahoru, když je nad tebou díra.
h) Yoth-Soggoth (Neptun)
Kompletně doplní všechny tvé kouzelné hůlky. Má limitovaný počet použití, ale
časem se prý také doplňuje (tyto doplňovací orby jsem moc nepoužíval, stačily
mně moje schopnosti - och, jak jsem dobrý :-)).
i) Kor-Soggoth (Pluto)
Je hned vedle Khull-Khuuma spolu s Theřiným orbem.
10. ZÁVĚR
Prosím, obraťte se na mě s jakýmikoliv nejasnostmi či problémy při hraní
Stonekeepu, sám jsem ho dohrál, takže vám snad budu moci pomoct. Stejně tak mě
prosím kontaktujte, pokud najdete nějakou nejasnost, nepřesnost, chybu či
chybějící informaci v tomto návodu. Totiž, dungeonáři, držme při sobě ! :-)
Moje emailová adresa je nethar@centrum.cz. Aktualizované verze tohoto
a dalších mých návodů najdete od října 2001 na www.webpark.cz/nethar.
Za čerstvé paměti, týden po dohrání hry 27. 6. 2001, za neopomenutelné pomoci
několika anglických návodů sepsal Martin "Nethar" Doležal
Věnováno paměti Farliho, Enigmy a Wahooky, kteří v poslední chvíli položili
svůj život za můj...
KONEC.