1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Stone Keep
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Stone Keep - návod

Velice zajímavý, dobrý, zábavný dungeon. Ale  i hra, která mě dlouho, v dobrém

významu,  zlobila.  Nevěděl   jsem,  co  dělat  dál,  potom   se  hra  složila

a zprovoznil jsem ji až na novém harddisku.  Je to dáno chybou, která se občas

objeví,  týká se  nějaké chybějící  části souboru  Group16. To  vám samozřejmě

nepřeju, ovšem pokud budete hrát  podle návodu nebo prostě nepřeskočíte nějaké

důležité části, hra by měla běžet  bez problémů. Tedy, abych navázal, na novém

harddisku  jsem ji  už přece  jenom  zdolal.  Proto se  chci podělit  se svými

zážitky (využiji k tomu i několik anglických textů mých "kolegů stonekeepařů")

a myslím,  že s  tímto návodem  už nebude  zdolání dungeonu,  který mě  velice

zaujal, problémem. Jenom bych chtěl  ještě podotknout, že všechny názvy zbraní

(brnění,  levelů  a  co  já  vím  čeho  všeho)  budu  ponechávat  v angličtině

(popřípadě v závorce  uvedu český ekvivalent), nevidím důvod,  proč bych místo

Shadow Hammer  měl psát Kladivo stínů,  když se s českým  názvem ve hře stejně

nesetkáte.  Takto  se  budete  v  návodu  snad  lépe orientovat, pokud hrajete

Stonekeep, tak  stejně musíte ty  základy angličtiny, které  se zde používají,

ovládat. Nuže, pusťme se do toho.



OBSAH


1. Úvod


2. Často pokládané otázky


    a) Která zbraň je nejlepší?

    b) Jaké je optimální vybavení?

    c) Kdy bych měl používat zbraně na dálku?

    d) Kteří NPC bojovníci jsou nejlepší?

    e) Jak mohu zvýšit své dovednosti?

    f) Co je lepší, bojovat nebo kouzlit?


3. Zbraně


    a) Střelné zbraně

    b) Sekající zbraně

    c) Drtící zbraně

    d) Bodavé zbraně

    e) Různé ozbrojení


4. Brnění


    a) Brnění na tělo

    b) Zbroj na nohy

    c) Helmy

    d) Prsteny

    e) Štíty


5. Obyvatelé dungeonů


    a) Věci

    b) Mravenci

    c) Sharga

    d) Zelené slizy

    e) Hadi

    f) Chobotnice

    g) Sršně

    h) Triffid

    i) Ettin

    j) Vřískající houba

    k) Throggové

    l) Mumie (nemrtvý)

    m) Zlatý drak

    n) Trollové

    o) Ledové čarodějky

    p) Ledová královna

    q) Kostlivci    r) Létající lebky

    s) Scourge (Pohroma)

    t) Ohniví duchové

    u) Ozubené válce

    v) Temní trpaslíci

    w) Khull-Khuum


6. Návod na jednotlivé levely


7. Společníci


8. Magické runy


9. Orby


10. Závěr




1. ÚVOD


Stonekeep je  velmi nebezpečné místo. Nespočet  neznámých hrůz (ve skutečnosti

jsou popsány zde, takže nejsou až  tak neznámé :-)) čekají, přichystány poslat

tě za  svým osudem. Jsi připraven  na boj ve Stonekeepu?  Pevnost nabízí velké

množství zbraní  a brnění pro Drakea  a jeho společníky, které  mohou používat

při  plnění svých  úkolů. Můžeš  je nalézt  rozptýlené téměř  všude během hry,

samozřejmě  s tím,  že čím  jsi dále,  tím silnější  zbraně nacházíš.  Poctivě

prohledávej každé zákoutí, abys našel nové  silné věci, jedině s jejich pomocí

se  zvýší tvá  šance na  projití celé  hry. Umístění  každé zbraně, drahokamu,

lektvaru,...  v  návodu  nehledej,  byl  by  stokrát  delší  a  ničemu  by  to

neprospělo,  všeobecně prostě  platí, že  pokud to  je možné  (někdy je  nutné

vrátit se později), měl bys prohledat kompletně celou mapu, i když hlavní věci

už máš a mohl bys pokračovat dále. Další nezbytnost je dobré pochopení taktiky

boje.  Cílem tohoto  návodu je   popsat základní  správné chování  pro všechny

eventuality, které  tě mohou při  hře potkat (boj  s jednotlivými protivníky).

Čti, abys věděl,  jakou zbraň kdy použít, jaké brnění,  jak se dostat z potíží

a jak nějaké způsobit tvým nepřátelům. To je obsah 3. až 5. části návodu, dále

je velmi důležitý úsek, zabývající se jednotlivými koly, na závěr je pak ještě

několik informací  o společnících, runách a  orbech - nazývám tak  ty kouzelné

koule (zde planety), vyskytující se ve  více hrách, nevím, jak by zněl správný

český překlad.



2. ČASTO POKLÁDANÉ OTÁZKY


a) Která zbraň je nejlepší


Nejlepší zbraň ve hře je  Shadow Hammer. Způsobuje protivníkům největší ztráty

a na maximálním umění boje  s kladivy se s ním dá bojovat  i velice rychle. Co

se týče střelných  zbraní, nic se nevyrovná magické vrhací  sekeře. Když si ji

dáš do ruky, můžeš neomezeně házet, protože se ti po hodu vždy znova objeví.


b) Jaké je optimální vybavení?


Myslím,  že nejlepší  vybavení je  toto (dá  se samozřejmě  vylepšovat různými

kouzly) :


Ancient Breastplate  (brnění), leggings (kalhoty-kovové:-))  a helma, 3  armor

prsteny a kachní prsten  (ducking ring - bůh ví, co to  má za význam, ale hodí

se). Magický  štít ve tvaru klínu.  Je ovšem pravda, že  různé druhy brnění se

hodí  proti  různým  druhům  zbraní.  Štít  jsem  používal  asi v prvních dvou

třetinách  hry, potom  jsem bojoval  v jedné  ruce s  nějakou zbraní (případně

s kouzelnou  hůlkou) a  z druhé  ruky jsem  neustále "chrlil" magickou sekyru.

Bavit se o nejlepším možném vybavení však celkově nemá cenu, protože například

sestavu Ancient  armor seženeš až ke  konci hry. Prostě je  důležité vyzkoušet

si, kolik bodů obrany a útoku máš  s čím a podle toho se neustále přezbrojovat

(podrobněji ti pomůžou statistiky, které najdeš níže).



c) Kdy bych měl používat zbraně na dálku?


žekl bych, že vždycky. Jedna z ideálních taktik je neustále střílet a střílet,

a když je  oponent blízko, seknout  ho nějakou zbraní  a zase mu  někam kousek

popojít.  Někdy je  "lepší" dojít  až k  protivníkovi, než  ho začnete  masit,

protože vám  může něco chtít  říct. Bývá  to  sice velmi často  něco na způsob

"Die !!!", ale  výjimky  se  najdou  (prostě  abyste nevymasili celé trpasličí

jeskyně, to  jsou přátelé !). Doporučuji hned ze začátku  (až najdete šíp)  ho

házet  místo kamenů,  je to  výborná zbraň,  která i  po dvou  zásazích zabíjí

Shargy (samozřejmě v  této fázi bez luku, později luk  máte, ale shargové jsou

zase silnější).


Velmi  dobrá  taktika  je  boj  s  využíváním  dveří.  Potvory  jsou totiž tak

imbecilní, že přes otevřené dveře nedokážou projít. Není tedy nic lehčího, než

se  postavit  přede  dveře  a  skrz  ně  chrlit  na protivníky střelné zbraně,

většinou se  tak dají lehce zabít,  pokud nestojí moc na  kraji. Výjimku tvoří

létající  lebky, které  dokáží skrz  dveře  kouzlit,  ale o  tom si  také něco

napíšeme, až nadejde čas.



d) Kteří NPC bojovníci jsou nejlepší?


Neřekl bych,  že některý z  nich je vyloženě  špatný, každý se  prostě hodí na

něco. Farli je  dobrý s kladivem a časem  se vylepšuje. Karzak to zase  umí se

sekerou, Enigma  střílí svým magickým lukem,  Sparkle kouzlí neustále ochranná

kouzla, doplňuje životy  a občas něco zachrlí i na  nepřítele, Skuz... no, tak

dobře,  nic extra,  i když  svůj kus  práce odvede  a je  s vámi  stejně jenom

chvilku.  Dombur vám  dá dobré  rady  (to  bude tak  všechno). Wahooka  kouzlí

firebally. Přesto se na ně nevyplácí  spoléhat, musíte věřit pouze sobě a svým

schopnostem.



e) Jak mohu vylepšit své dovednosti?


Klid, hlavně  klid. Ůtoč na všechno,  na co útočit lze  (sudy, postele, židle,

bordel na  zemi,...). Každý zásah se  započítává a postupně se  tak vylepšuješ

v jednotlivých dovednostech (pokud bojuješ s  mečem, tak v dovednosti s mečem,

jestliže s dýkou, tak s dýkou...). Samozřejmě se dovednosti zvyšují hlavně při

boji.


Můžeš si najít nějaký pokoj, kde se neustále z díry objevují mravenci či hadi,

ale já osobně doporučuji počkat až k trpasličímu kováři (myslím, že ta možnost

je už dříve, ale  to je jedno :-)) a tam útočit  všemi zbraněmi na velký kámen

(co já vím, co to je). Trvá  to hrozně dlouho, takže doporučuji zatížit si obě

tlačítka myši nějakým  předmětem (do každé ruky dát nějakou  zbraň) a takto si

rozšířit všechny schopnosti na maximum (5 bodů).


Používání  těžkých  zbraní  potom  zvyšuje  tvoji  sílu,  lehké zbraně zvyšují

obratnost (agility). Vzrůst obou těchto statistik potom zvyšuje vitalitu - máš

více  životů. Tyto  tři hlavní  vlastnosti mají  maximum, nemýlím-li se, deset

bodů.


f) Co je lepší, bojovat nebo kouzlit?


Těžko říct. Boj tělo na tělo určitě budeš potřebovat, ale v mnoha případech se

mu dá vyhnout kouzlením. Takový fireball vylepšený meta-runami (trojitý efekt,

area efekt,...) nadělá pěknou paseku. Problém je v tom, že do kouzelných hůlek

se musí  doplňovat mana, což je  někdy dost otravné, i  když magický kruh bývá

(i  když skrytý)  ve skoro  každém levelu.  V poslední  fázi hry  je dle  mého

kouzlení nějakých ochranných kouzel nezbytností (při boji proti ohnivým duchům

například).



3. ZBRANĚ


Následující   tabulky  ukazují   detaily  jednotlivých   zbraní  (počet  rukou

a jednotlivé  statistiky). Velikost  poškození  je  založená na  současné síle

Drakea  (3  body).  Jak  se  Drakeova  síla  zvyšuje  (až do desíti), velikost

poškození, které dokáže způsobit, se zvyšují tímto způsobem :


Síla zvětšena  na : 4 (+3  poškození), 5(+6), 6(+10), 7(+14),  8(+18), 9(+22),

10(+27). Takže  když síla dosáhne  desíti, bude způsobovat  rány až kolem  100

bodů za zásah se zbraní stínu (Shadow weapon). To už je docela pecka !


Různé zbraně jsou  lepší na způsobení různého typu  zranění. Potvory můžou být

více odolní proti různým druhům útoků. Například sliz je více zraňován sekáním

než drcením.  Nesoustřeď se tedy  na jeden typ  zbraní, ale snaž  se zvládnout

všechny.


a) STŘELNÉ ZBRANĚ


    ZBRAŇ                    # RUKOU   sekání  drcení  bodání


    Throwing axe (magickal)      1       27      0       0

    Bow (short) & arrow          2       0       0       20

    Mechanimagickal device       1       0       17      0

    Crossbow (sharga) & bolt     2       0       8       15

    Throwing axe (standard)      1       12      9       0

    Dart                         1       0       0       9

    Dagger (warm)                1       0       0       9

    Stone                        1       0       9       0

    Dagger (simple)              1       0       0       7



b) SEKAJÍCÍ ZBRANĚ


    ZBRAŇ                    # RUKOU   sekání  drcení  bodání


    Sword (shadow)               2       80      0       0

    Axe (shadow)                 1       43      43      0

    Axe (stone)                  1       18      14      0

    Sword (ice)                  1       18      0       0

    Sword (stone)                1       16      16      0

    Axe (battle)                 2       15      12      0

    Sword (long)                 1       15      0       0

    Axe (dwarven)                1       14      11      0

    Sword (dwarven)              1       11      9       0

    Sword (broad)                1       9       8       0



c) DRTÍCÍ ZBRANĚ


    ZBRAŇ                    # RUKOU   sekání  drcení  bodání


    Hammer (shadow)              2       0       80      0

    Hammer (stone)               2       0       30      0

    Hammer (war)                 1       0       24      0

    Hammer (ice)                 1       0       17      0

    Hammer (standard)            1       0       15      0

    Quarterstaff                 2       0       12      0

    Fist                         1       0       7       0



d) BODAVÉ ZBRANĚ


    ZBRAŇ                    # RUKOU   sekání  drcení  bodání


    Dagger (shadow)              1       0       0       80

    Spear (shadow)               2       43      0       43

    Dagger (of penetration)      1       0       0       30

    Spear (stone)                2       0       12      15

    Pick (dwarven)               2       0       0       16

    Dagger (throggish)           1       0       0       13

    Pick (sharga)                2       0       0       13

    Sword (throggish)            1       10      0       10

    Ballista bolt                2       9       0       10

    Sword (sharga)               1       8       0       8



e) RŮZNÉ OZBROJENÍ


Ve hře je mnoho věci, které může Drake  jednoduše sebrat a hodit, i když si je

nemůže dát přímo do ruky. Některé  z nich jsou opravdu dobré zbraně, například

olejové  láhve  vybuchují  a  ubírají  hodně  životů  (a  já si je furt šetřil

a šetřil, takže  mi byly na nic...).  Můžeš samozřejmě házet i  lebky, kameny,

ovšem házet zlomené meče, pergameny, kytky a podobné nesmysly moc nedoporučuji

:-).



4. BRNĚNÍ


Zbroj chrání Drakea  před utržením zbytečných ran. Čím  lepší brnění, tím méně

se může Drake  bát o svůj život. Některá  oblečení dávají speciální schopnosti

- například šaškovský ústroj Faeriů vás chrání před útoky Trollů.



a) BRNĚNÍ NA TĚLO


    TYP BRNĚNÍ                 sekání  drcení  bodání


    Breastplate (ancient)        15      10      10

    Shirt (magickal chain)       11      7       4

    Breastplate (plate)          10      7       7

    Shirt (faerie)               3       3       7

    Shirt (chain mail)           5       3       1

    Breastplate (leather)        2       1       1

    Nothing                      0       0       0



b) ZBROJ NA NOHY


    TYP BRNĚNÍ                 sekání  drcení  bodání


    Leggings (ancient)           8       8       8

    Skirt (magickal chain)       8       5       3

    Leggings (plate)             7       5       5

    Pants (faerie)               7       3       3

    Skirt (chain mail)           3       2       1

    Leggings (leather)           1       1       1



c) HELMY


    TYP BRNĚNÍ                 sekání  drcení  bodání


    Helm (ancient)               5       5       4

    Helm (From the far east)     3       3       2

    Hat (Jesters)                2       2       2

    Helm (dwarven)               2       2       1

    Helm (battered)              1       1       0



d) PRSTENY


    TYP BRNĚNÍ                 sekání  drcení  bodání


    Ring (ducking)               3       3       3

    Ring (armor)                 1       1       1


e) ŠTÍTY


Štíty  jsou trochu  problém. Nebyl  jsem schopen  přesně určit  jejich obranný

bonus,  ale myslím  si, že  pracují docela  stejně jako  brnění. Pokud úspěšně

použiješ  štít,  je  rána  tvého   protivníka  plně  vykryta.  Čím  lepší  jsi

v používání štítu,  tím větší je  tvoje pravděpodobnost na  úspěšný zásah. NPC

postavy mohou mít  zbraň pouze v jedné ruce, takže  si myslím, že nic nezkazíš

tím,  když jim  do druhé  dáš  štít.  Pořadí štítů  podle efektivity  bude asi

takovéto:  Dřevěný,  kožený  throggish,   trpasličí  kovový  kruhový,  klínový

magický.




5. OBYVATELÉ DUNGEONŮ


a) Věci


Popis        : Kosti, hromady čehosi, postele, sudy, pytle obilí, židle,

               stoly,...

Umístění     : Každý level

Popis útoku  : není

Taktika boje : Zasáhni je, abys je zničil. Někdo nedoporučuje dělat to u

               trpaslíků, mohli by se naštvat. Já sám jsem jim to tam teda

               nechal v klidu :-), ale myslím, že by jim to tak hrozně asi

               nevadilo (jinými slovy je to asi jedno).


b) Mravenci


Popis        : Velký černý hmyz

Umístění     : Entrance, Stonekeep lv1, Feeding grounds lv1

Popis útoku  : Postaví se na zadní nohy a kouše

Taktika boje : Miř nízko. Je dobré zasáhnout je střelnými zbraněmi z dálky,

               protože se s nimi většinou setkáš v částech, kdy jsi ještě

               slabý a chceš se vyvarovat zbytečným bojům.


c) Sharga


Popis        : Malý žlutozelený humanoid, podobný goblinům

Umístění     : Entrance, Stonekeep lv1 & lv2, Sewers, Sharga mines lv1 & lv2,

               Temple Entrance, Temple of Throggi, Feeding grounds lv1 & lv2,

               Ice caverns.

Popis útoku  : Sekni po nich mečem. Někteří z nich můžou střílet z kuší, ale

               to až v pozdějších fázích hry. Shargové v Ice caverns mají

               ledové meče, ale mimo toho bláznivého je radši nezabíjejte,

               jsou to tak trochu přátelé

Taktika boje : Vyplácí se mířit na oči, protože je můžeš občas oslepit. Hlava

               je obecně velmi dobrým místem na útok, výborně proti nim

               samozřejmě pracuje střílení skrz dveře.


d) Zelený sliz


Popis        : Pomalý, zelený a lepkavý, plazí se po podlaze

Umístění     : Stonekeep lv2, Sewers.

Taktika boje : Sekej nebo bodej, dej pryč kladivo ! Magický oheň je straší,

               zasáhni je střelami, když prchají. Všeobecně nejlepší je

               střílet po nich šípy, to zabírá výborně.


e) Hadi


Popis        :

Umístění     : Stonekeep lv2, Sewers, Sharga mines lv2.

Popis útoku  : Postaví se na "zadní" a kousne. Nejsou jedovatí, ale bolí to.

Taktika boje : Sekej po těle, břicho je nejslabší část. Pohybuj se rychle, aby

               ses zbytečně nestřetl s více najednou.


f) Chobotnice


Popis        : Velká odporná zubatá huba a tři chapadla s přísavkami

Umístění     : Sewers, Temple entrance.

Popis útoku  : Mlátí všemi chapadly a kouše

Taktika boje : Buď velmi opatrný. Tyhle parchanti jsou pěkný svinstvo, jsou

               dost pomalý, takže se jim dá neustále zdrhat. Já osobně jsem v

               pozdější fázi hry, kdy se dá setkat se třemi nebo čtyřmi

               najednou používal jednoduchou taktiku: vystřílel jsem do nich

               všechny své kouzelné hůlky a před zbytkem jsem zdrhal a střílel

               šípy z kuše (poměrně tvrdé zásahy). Takto se dají na dva zátahy

               zvládnout. V kanálech (Sewers) je jenom jedna, ale zase je

               Drake v té době ještě slabší. Opět doporučuji použít hůlku a

               potom se dá s trochou štěstí dorazit klasickými zbraněmi,

               protože už většinou přijde o alespoň dvě chapadla (předtím

               ovšem musí být kanály vypuštěny, jinak jste bez šance!). Hlavně

               opatrně ! Neříkal jsem to už ?


g) Sršně


Popis        : Malý létající hmyz

Umístění     : Sharga mines lv1, Feeding grounds lv2, Faerie realm.

Popis útoku  : Klasičtí sršni se tě snaží píchnout, mezi Faerii se však

               vyskytují ještě magičtí jedinci

Taktika boje : Na začátku Sharga mines neútočte na sršně. Během chvíle by jich

               kolem vás byly tisíce a vy byste... hádejte co... Ovšem mají

               jedno hnízdo blízko schodů do druhého levelu, tam se dají

               jednoduše vyprovokovat a potom se po nich může střílet, protože

               zůstávají pouze stále na jednom a tom samém poli (čtverečku).

               Ovšem střelné zbraně ne vždy proletí či se vrátí k vám, někdy

               zůstanou právě na jejich poli a v tom případě se jich už

               nedočkáte, takže o pár šípů tímhle způsobem přijdete. Přes

               tenhle roj lze kdykoliv bez problémů proběhnout, uberou

               maximálně pár životů. Co se týče těch magických v zemi Faeriů,

               nestřílejte po nich zdálky, ale rychle k nim, takhle se jich

               hned zbavíte.


h) Triffid


Popis        : Zelenočervená rostlina, nehýbe se

Umístění     : Sharga mines lv1 & lv2, Feeding grounds lv1 & lv2.

Popis útoku  : Střílí cosi ze sebe, nějaké ble kusy, ale v podstatě je

               neškodná

Taktika boje : Něco po ní z dálky hoďte, nebo klidně běžte k ní, vždyť o nic

               nejde


i) Ettin


Popis        : Dvouhlavý obr v potrhaném obleku, jedna hlava je pes, druhá

               člověk. Nosí masivní kyj pobytý hřeby.

Umístění     : Sharga mines lv1.

Popis útoku  : Všimne si tě a jsi mrtvý

Taktika boje : Nejprve s nimi asi potkáte, když spadnete do díry a oni (on) po

               vás dolů hodí kámen, jenom rychle couvněte a nic se vám

               nestane, potom v klidu vylezte ven. Když k němu dojdete

               podruhé, budete už z dálky slyšet chrápání, jak spí. Nesmíte ho

               vzbudit !!! Zakouzlete na sebe tichost (silence) a projděte k

               němu (nešlápněte přímo na jeho čtverec). Potom můžete v klidu

               mlátit do sudů a vykrást mu truhlu ("Hej Stump, it's time to

               hurt somebody...").


j) Vřískající houba


Popis        : Jedna větší houba obklopená dvěma menšíma

Umístění     : Sharga mines lv1 & lv2, Feeding grounds lv1, Faerie realm.

Popis útoku  : Neútočí na tebe, pouze začne vydávat hlasitý zvuk, který

               přiláká blízko se potulující obyvatele dungeonu

Taktika boje : Když ji uvidíš, tak couvni a sejmi ji něčím z dálky


k) Throggové


Popis        : Vysocí humanoidi, obyčejně oblečení v červeném, vypadají

               podobně jako klasičtí orkové. Throgí šaman nosí plášť a

               většinou červená pírka.

Umístění     : Temple entrance, Temple of Throggi, Feeding grounds lv1 & lv2,

               Dwarven clanhalls.

Popis útoku  : Bojovníci nosí kožený štít v jedné ruce a v druhé křivý meč.

               Šamani jsou kouzelníci, takže na tebe chrlí firebally, nosí

               také kouzelné hůlky, ale jakmile je zabiješ, tak je hůlka

               zničená

Taktika boje : Není moc lehké je zabít, i když se to samozřejmě dá. Já jsem

               asi u nich nejvíce využíval kouzelnou hůlku. Pokud na ně útočíš

               klasicky či střílíš (což je velmi vhodné, pokud je proti tobě

               jenom jeden, dá se mu vždy uhnout), nemiř na štít, ale na nohy

               či na hlavu. U trpaslíků je také jeden throg, ale vypadá jako

               trpaslík, je to ovšem jenom magie, Karzak tě před ním varuje.


l) Mumie (nemrtvý)


Popis        : Vysoký nemrtvý humanoid, povstalý ze sarkofágu

Umístění     : Dwarven clanhalls.

Popis útoku  : Hmatá po tobě s rukama, což je velmi efektivní, kouzlí

               nejpříjemné kouzlo hniloby, které vysává tvé životy

Taktika boje : Když jsem hrál hru poprvé měl jsem s mumií problémy. Vyplatí se

               například mlátit ji kladivem a vždy před ní couvnout, je hrozně

               pomalá. Podruhé už jsem měl zkušeností více, fireball jsem si

               vylepšil metarunami (area efekt, trojitý účinek) a neměl jsem

               čas si tu potvoru ani pořádně prohlédnout :-)


m) Zlatý drak


Popis        : Velký starodávný drak nacpaný do podzemních chodeb (asi velmi

               nepříjemné), jmenuje se Vermatrix Goldenhide (a je to ona)

Umístění     : Feeding grounds lv2.

Popis útoku  : Takovej ocásek či plamen z její tlamy ti docela ublíží :-)

Taktika boje : Neútoč na ni, je hodná, poslouchej, co ti říká a pomož jí


n) Trollové


Popis        : Zelení humanoidi oblečení v pláštích, veliké nosy

Umístění     : Faerie realm.

Popis útoku  : Pohybují se rychle a kouzlí magicky, i když většinou je potkáš,

               jak stojí jako magoři a čekají, až je zabiješ, tak toho využij

               (je to díky železnému bodci, který si předtím můžeš sehnat)

Taktika boje : Nejprve se ujisti, že máš čtyřlístek, protože jinak jsou pro

               tebe neviditelní. Oblečení od Faeriů (kalhoty, košile, čepička

               :-)) ti dodá odolnost proti jejich útokům, takže si ho nejprve

               obstarej (každý kousek asi 20%).


o) Ledové čarodějky


Popis        : Malé ostnaté ledové koule, bělomodrá barva

Umístění     : Ice caverns.

Popis útoku  : Střílí magické ledové hroty s vysokým efektem!

Taktika boje : Buď nestůj vzadu, ale hned k nim jdi a útoč na ně zblízka, jsou

               poměrně slabí, nebo, pokud dáváš přednost magii, používej

               ohnivá kouzla, působí výborně. Pokud na svoji družinu zakouzlíš

               kouzlo tepla (warming), jde to i pomocí jednoho z orbů, ale ten

               získáš až později, jsi proti nim nezranitelný, hehe.


p) Ledová královna


Popis        : Vysoká žena s černými vlasy a modravou kůží, oblečená pouze v

               plavkách a černých botách (ach, škoda té slabé grafiky :-))

Umístění     : Ice caverns.

Popis útoku  : Utíká jako pomatená, takže ji velmi těžko zasáhneš, střílí

               ledová kouzla

Taktika boje : Zakouzli na svoji družinu kouzlo tepla (warming). Tím jsi více

               odolný proti jejím útokům. Potom si vezmi do ruky (tak to aspoň

               dělám já) ledový oheň, který v tomto levelu najdeš a jdi k ní,

               poslouchej, co řekne, hned, jakmile domluví, hoď po ní tento

               ledový oheň (je to asi jediný okamžik, kdy se dá bez problémů

               zasáhnout). To ji celkem naštve a potom začne zdrhat a ty ji

               musíš sejmout. Když jsem hrál podruhé, koukal jsem na to jako

               na zjevení, ale fakt to vyšlo - střelil jsem jeden fireball

               (vylepšený trojitým efektem, area efektem a potency rune) a ona

               byla mrtvá, super !


q) Kostlivci


Popis        : Kostlivci jsou prostě kostlivci, nosí dlouhý meč a helmu, jeden

               typ je nižší, druhý vyšší, hádej, který je horší. Stínová forma

               existuje na východní straně Paláce Stínů (Palace of Shadows)

Umístění     : Feeding grounds lv1, Ice caverns, Palace of Shadows.

Popis útoku  : Mlátí okolo sebe dlouhými meči. Když je zabiješ, za chvíli se

               zvednou a znovu útočí.

Taktika boje : Pokud nestojíš na místě, ale couváš před nimi, dají se po

               chvíli zabít. Samozřejmě výborně fungují hlavně kladiva.

               Jakmile zemřou, nesmíš dovolit, aby se znova probrali k

               "životu". Seber jim lebku, helmu nebo meč, nebo jim rozmlať

               kosti, to zabrání jejich znovuzrození.


r) Létající lebky


Popis        : Velké létající lebky s červenýma očima a rozevírajícími se ústy

Umístění     : Palace of Shadows, Tower of Shadows lv1.

Popis útoku  : Koušou a magicky střílejí

Taktika boje : Buď je mlať zblízka kladivem, nebo si stoupni za dveře a

               střílej přes ně. Jakmile se jejich oči začnou červenat, je to

               známka, že se chystají střílet, v té chvíli zmáčkni šipku

               dozadu, dveře se zavřou a jejich útok se rozprskne o dveře.

               Potom dveře zase otevři a pokračuj. Hlavní je neustále sledovat

               jejich oči.


s) Scourge (Pohroma)


Popis        : Velká létající lebka, okolo které létají menší

Umístění     : Palace of Shadows.

Popis útoku  : Stejné jako Létající lebky, akorát trochu silnější :-), na

               začátku jsou myslím tři, postupně se jejich počet zmenšuje, až

               zbyde jedna... vlastně žádná

Taktika boje : Nevím, čím to bylo, ale když jsem s ním bojoval, nepoužíval

               vůbec kouzla, takže jsem ho velmi rychle rozmlátil s Shadow

               Hammer.


t) Ohniví duchové


Popis        : Plamenné sloupy

Umístění     : Tower of Shadows lv1, lvl2 & lv3.

Popis útoku  : Stačí, když se tě dotknout, hodně to pálí, navíc střílí

               firebally

Taktika boje : Podle mě je nejlepší zakouzlit na sebe kouzlo Shield (s

               metarunou delšího trvání či vyššího efektu), potom jste od nich

               v podstatě nezranitelní. Výborně na ně funguje ledový meč,

               který získáte například po zabití šíleného Shargy v Ice

               Caverns.


u) Ozubené válce


Popis        : Bronzové barevné válce pobyté hřeby

Umístění     : Tower of Shadows lvl.

Popis útoku  : Létají před tebou, točí se a snaží se tě "popíchat"

Taktika boje : Sekerou nebo kladivem jsou velmi jednoduše zabity. Ovšem pozor,

               jakmile je sekneš, hned couvni, protože při smrti vybuchují.

               Myslím, že jinak s nimi vlastně není problém. Akorát se jednou

               setkáš s jedním velkým, který nejde zabít. Tady musíš použít

               trochu rozumu. Couvej před ním, až ho zavedeš do blízké

               místnosti s bránou z oštěpů. Tam ho obejdi a vyjdi zase ven,

               zavři bránu a tím ho tam zavřeš, je vyhráno.


v) Temní trpaslíci


Popis        : Malí, nosí helmy, vousy, sekery, jako standardní trpaslíci,

               akorát, že chrochtají jako zvířata

Umístění     : Tower of Shadows lv1, Lair of the Dark Dwarves.

Popis útoku  : Hází olejové bomby a sekají sekerami

Taktika boje : Není nutné proti nim bojovat (je jich asi pět), stačí

               proběhnout do hlavní místnosti a zničit symbol na vrcholu

               objektu. Potom jenom poslechni, co ti jeden z nich řekne.


w) Khull-Khuum


Popis        : Král Stínů. Bůh. Velice zlý. Nemilosrdný. Oblečený do plátové

               zbroje s helmou. Velice nepříjemný bojovník, skvěle ovládá

               magii

Umístění     : Entrance to Stonekeep, Palace of Shadows, Tower of Shadows lv4.

Popis útoku  : Může si dělat, co chce, je to přece bůh, že?

Taktika boje : Nevím, jestli se dá nějak zabít, pokud ano, napište mi o tom

               (myslím jiným způsobem, než jít do Theřina chrámů a narovnat

               tam orby). Takže s ním prostě nebojujte, ale proběhněte pryč,

               o tom ale až v další části návodu.



6. NÁVOD NA JEDNOTLIVÉ LEVELY


Vysvětlivky :


Název levelu - název levelu :-)


Důležitá  místa : Některá  místa,   která bys  neměl minout  (fontány, magické

kruhy,...)


Věci v této oblasti : Důležité  věci,  bez  kterých  neodcházet  (klíče, orby,

kouzelné hůlky,...)


Osoby v této oblasti : NPC postavy, důležití nepřátelé, nedůležití nepřátelé..


Cesty do jiných oblastí : Cesty dál a cesty zpět


Další poznámky : Popsání činností, které by mohly dělat problém


Jasné ? Tak jdeme na to :



a) Entrance to Stonekeep (Vchod do Stonekeepu)


Důležitá místa : Theřina fontána - přidává zdraví, naplňte si měch


Věci v této oblasti : Truhla s počátečním vybavením

                      Truhla s olejovými bombami

                      Tajný panel s velmi ostrou dýkou


Osoby v této oblasti : Thera samotná tě provede v začátcích

                       Mravenci a shargové

                       Cesty do jiných oblastí:

                       Čtyři vchody do Ruins of Stonekeep, level 1


Další poznámky :


Pokud nechceš hrát tak úplně fér, zatáhni třikrát za páku u východu a potom se

koukni po tajné  cihle, odsuň ji a najdeš  další páku, za tu zatáhni  a najdeš

tajnou chodbu s jinou tajnou cihlou, za kterou je velmi ostrá dýka.



b) First Level of Ruins of Stonekeep (První level rozvalin Stonekeepu)


Důležitá místa : -


Věci v této oblasti : Mosazný klíč, severně od vchodu chráněného shargou

                      Bronzový klíč v pytli obilí v kuchyni

                      Ocelový klíč a Afri's Orb v Council room s dvěma velkými

                      shargy

                      Východně od vchodu je tajná cihla, která otevře zeď, za

                      kterou najdeš široký meč.


Osoby v této oblasti : Khull-Khuum se na začátku objeví, aby na tebe udělal

                       bububu a chytí Theru do orbu

                       V Council room jsou dva velcí shargové

                       Mravenci a shargové


Cesty do jiných oblastí : Čtyři schody do Entrance of Stonekeep

                          Čtyři schody do Ruins of Stonekeep, level 2.


Další poznámky :


Jak už jsem psal, jsou zde dva  velcí shargové, velice těžcí na zabití. Velice

dobře  zde pracují  olejové bomby,  nebo šíp,  který po  třech až  pěti ranách

zabije i velkého shargu (vezmi šíp do ruky  a hoď - ne do ruky přímo, pouze ho

chytni myší).


Afri's orb je  výborná pomůcka, vyplácí se ho pokládat  na čtverec před sebou,

po chvíli ti ukáže mapu okolí a odhalí tak tajná místa.



c) Second Level of Ruins of Stonekeep (Druhý level rozvalin Stonekeepu)


Důležitá místa : Fontána, východní okraj, na jihu

                 Magický kruh v pracovně mága Icaria na jihozápadě.

                 Tři falešné zdi, kterými lze projít. Farli tě na ně upozorní.

                 Najdeš také dva ovladače stok. Musíš jít do stok a najít dva

                 malé válečky, které sem zasuneš a spustíš, tím se stoky

                 vypustí a až potom je můžeš podrobně projít.


Věci v této oblasti : Slonovinový klíč je chráněný slizem v jiho-jihovýchodní

                      oblasti, za dveřmi na konci haly

                      Železný klíč chrání tlupa shargů na východě

                      Kouzelná hůlka, runa na oheň a léčení je v Icariově

                      pracovně na jihovýchodě

                      Runa na dvojitý efekt je za skrytou cihlou na

                      jihovýchodě

                      Uprostřed tohoto levelu je kroužek na klíče, všechny je

                      na něj navleč, abys je nemusel po jednom zkoušet.


Osoby v této oblasti : Trpaslík Farli je v cele na jiho-jihovýchodě. Až ho

                       osvobodíš, přidá se k tobě.

                       Wahooka se zde bude objevovat. Dávej mu drahokamy, dá

                       ti za to dobré rady.

                       Shargové, hadi, slizy


Cesty do jiných oblastí : Dvoje schody do Ruins of Stonekeep, level 1.

                          3 schody do Sewers.

                          Jedny schody do Sharga Mines, level 1.


Další poznámky :


Umísti sošku  od chobotnice na  podstavec, abys otevřel  vchod do podzemí.  Až

půjdeš  do pracovny  mága, nemusí  tě šípy  trefovat, stačí  vždy na  nášlapné

podlahy položit něco těžkého a šípy se tak postupně vystřílí naprázdno.


V  pracovně  mága Icaria  si vezmi  kouzelnou hůlku  a nakresli  na ni  kouzlo

fireball (najdi jeho  runu v knize a klikni  na ni - musíš mít  v ruce hůlku).

Potom  fireball vystřílej  do zdi,  když dojde  mana, stoupni  na magický kruh

a opět  střílej.  Tento  proces  opakuj,  dokud  nebude  tvoje schopnost magie

(magick) na maximu (5 bodů). Netrvá to tak dlouho jako se zbraněmi.



d) Sewers Beneath Stonekeep (Stoky pod Stonekeepem)


Důležitá místa : Magický kruh na jihozápadě


Věci v této oblasti : Dračí soška, kterou má u sebe chobotnice (lze porazit až

                      po vypuštění stok, takže zde nejprve najdi válečky a až

                      potom se k ní vrať)

                      Trojúhelníkový klíč, dá ti ho Wahooka za 3 lebky

                      V jihovýchodní části je za tajným vchodem truhla (až

                      uslyšíš vítr, otoč se a projdi zdí).


Osoby v této oblasti : Wahooka se objeví a požádá o hlavy tří mrtvých mužů

                       (lebky).

                       Shargové, hadi, zelené slizy


Cesty do jiných oblastí : Tři vchody do Ruins of Stonekeep, level 2.


Další poznámky :


Falešná zeď je blízko místa, kde se objeví chobotnice. Vhod za ní vede do malé

oblasti Ruins  of Stonekeep, level  2, kde  je  podstavec, na který  se má dát

dračí soška.



e) First Level of Sharga Mines (První level shargích dolů)


Důležitá místa : Magický kruh na jihovýchodě za zdí. Na opačné straně je

                 tlačítko, které zeď otevře.


Věci v této oblasti : Klíč na osvobození Karzaka je na jihovýchodě.

                      Troggí klíč a Aquila's Orb je v bedně u Ettina.


Osoby v této oblasti : V kleci je zde zajatý Karzak.

                       Ettin (viz. informace o Ettinovi)

                       Shargové, sršni


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Ruins of Stonekeep, level 2.

                          Jeden vchod do Sharga Mines, level 2.


Další poznámky : Žádné.



f) Second Level of Sharga Mines (Druhý level shargích dolů)


Důležitá místa : Na severovýchodě je ve zdi díra, kterou se můžeš podívat do

                 Temple of Throggi.

                 Nalezneš zde také dveře do Sharga Freedom League. Zkoušej sem

                 neustále vcházet (možná se musí na chvíli odejít a potom se

                 vrátit), dokud neuhodneš heslo (možná se nejprve musíš

                 podívat do díry ve zdi), druhý způsob, jak se sem dostat je

                 popsán o pár řádků níže.


Věci v této oblasti : Kouzelnou hůlku najdeš, když spadneš do díry.

                      Potency meta-runa je za Skragem (sharga v SFL), vezmi si

                      ji, je výborná.


Osoby v této oblasti : Skrag, dá ti nějaké rady

                       Vystrašený sharga (nezabíjej ho, ukáže ti tajný vchod

                       do SFL)

                       Shargové a hadi


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Sharga Mines, level 1.

                          Jeden vchod do Temple Entrance.


Další poznámky : Žádné.



g) Entrance to the Temple of Throggi (Vchod do chrámu Throggů)


Důležitá místa : Magický kruh na severozápadě. Na druhé straně bludiště jsou

                 tajné dveře, které se odtamtud dají otevřít a slouží jako

                 zkratka přes bludiště.


Věci v této oblasti : U mrtvého trpaslíka najdeš svitek s instrukcemi, jak

                      projít skrze bludiště (R-doprava, L-doleva, F-dopředu).


Osoby v této oblasti : Throgové a shargové


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Sharga Mines, level 2.

                          Jeden vchod do Temple of Throggi.


Další poznámky : Žádné.



h) Temple of Throggi (Chrám Throggů)


Důležitá místa : Do vnitřní svatyně chrámu můžeš vkročit pouze, když budeš

                 nosit throggí přívěsek, nebo skrz tajné dveře blízko

                 Domburovy cely.

                 Brána z oštěpu se otevře až tu všechno dokončíš (zabiješ

                 Gorda Karna, osvobodíš Dombura,...)

                 Je zde zrcadlo, které vede do Palace of Shadows. Je blízko

                 schodů pryč, ale můžeš do něho vstoupit pouze, pokud jsi už

                 byl v Palace of Shadows.

                 Na severozápadě najdeš velkou kamennou hlavu. Dotkni se jí s

                 kouzelnou hůlkou a ona ti ji nabije.


Věci v této oblasti : Throggí hůlka a runa na energický blesk se najde po

                      smrti Gordy Karna (šaman). Také je zde throggí přívěsek

                      Socha Throggiho nabízí Azrael's Orb a kamennou zbraň.

                      Vezmi si červené oko a pouze jednu ze zbraní ! Kterou

                      chceš.


Osoby v této oblasti : Dombur je v cele na severozápadě. Dej všechny páky

                       dolů.

                       Gorda Karn je na severovýchodě. Dej si na něj pozor.

                       Throggové a shargové


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Temple Entrance.

                          Jeden vchod do Feeding Grounds, level 1.



i) First Level of Feeding Grounds


Důležitá místa : Magický kruh na jihu.


Věci v této oblasti : Jedna půlka klíče na osvobození draka je spolu s

                      červenými pírky u šamana na jihovýchodě. Pírka ti dovolí

                      projít přes dveře se zeleným znakem bez ztráty na

                      životě, ale alespoň jednou je stejně budeš muset ještě

                      předtím projít.


Osoby v této oblasti : Throgové a shargové


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Temple of Throggi.

                          Tři vchody do Feeding Grounds, level 2.

                          Jeden vchod do Dwarven Clanhall.


Další poznámky : Žádné.



j) Second Level of Feeding Grounds


Důležitá místa : Dva magické kruhy, jeden na západě a druhý na jihozápadě


Věci v této oblasti : Druhá půlka klíče k drakovi je na severu

                      Magický křemen je západně od Vermatrix


Osoby v této oblasti : Vermatrix Goldenhide, až budeš mít klíč, otevři všechny

                       tři zámky a osvoboď ji.

                       Throgové a shargové


Cesty do jiných oblastí : Tři cesty do Feeding Grounds, level 1.

                          Jedna cesta do Ice Caverns.

                          Jedna magická brána do Faerie Realm.


Další poznámky :


Do Faerie Realm se dostaneš tak, že tam, kde mizí fialové cosi, položíš na zem

kytku (primrose), brána se otevře.



k) Dwarven Clanhall


Důležitá místa : Fontána na východě

                 Nemrtvý bojovník v sarkofágu daleko na východě


Věci v této oblasti : Runa na dvojitý efekt v sarkofágu

                      Torrin ti dá runu na přemísťování, až mu pomůžeš

                      Až zabiješ trpasličího zrádce (throgga), můžeš projít

                      skrz zeď, u které pracoval, je v ní několik run včetně

                      trojitého efektu


Osoby v této oblasti : Trpasličí kovář ti spojí klíč pro draka. Bude za to

                       chtít magický křemen. Musíš mít obě půlky klíče a

                       promluvit si předtím s drakem, abys dostal od kováře

                       dláto na získání magického křemene. U kováře si taktéž

                       můžeš zlepšit vlastnosti, jak už jsem psal dříve.

                       Mumie

                       Trpaslíci (nebojovat s nimi)


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Feeding Grounds.


Další poznámky :


Trpaslíci tě opustí, až vejdeš. Farli se  k tobě vrátí až v Palace of Shadows.

Karzak, až ho zase v tomto levelu  potkáš. Dombur se už nevrátí, ale pomůže ti

sestrojit vrhač  kamenů, musíš mu dát  všechny tři části. Někdy  to nejde, jdi

tedy pryč, třeba dohřej Faerie Realm, potom se vrať a zkus mu je dát znovu.



l) Faerie Realm (Pohádková země)


Nebudu říkat víly, skřítkové, ale faeriové (snad to nevadí :-))


Důležitá místa : Vládkyně Iaenni je ve středozápadní oblasti. Klíčová dírka,

                 kterou se otevírá brána z oštěpů, je hned u ní na pravé zdi

                 (pokud jste k bráně otočeni čelem). Je velmi nízko, takže jde

                 špatně vidět, ale je tam. Své klíče budete muset použit

                 dvakrát, protože se brána odmyká dvěma klíči. Na severu potom

                 nelze projít až k trůnu, aby to šlo, musíte obklopit pilíř

                 kytkami (primrose) a dvakrát ho oběhnout dokola, poté již

                 můžete k trůnu. Prý je k tomu potřeba i nosit čepičku od

                 Faeriů, ale to nemůžu potvrdit.


Věci v této oblasti : Dva z Faeriů ti dají zlatý a stříbrný klíč, když splníš

                      úkoly, které ti zadají (zde je velmi vhodné, psát si, co

                      kdo kde chce, protože toho bude hodně, ale bude se

                      jednat jenom o to něco najít a donést to k nim). Klíče

                      potřebuješ na to, aby ses dostal k vládkyni.

                      Elfí kouzelná hůlka je v jižní části tohoto levelu, u

                      trollů.

                      Iaenni ti dá magický přívěšek, až k ní budeš mluvit

                      počtvrté.

                      Jeden z trollů šamanů má Yoth-Soggothův Orb.

                      Až potkáš skupinu faerieů, kteří se živí zpěvem, dej jim

                      muchomůrku, dají ti runu duckling, kterou budeš později

                      potřebovat. Pokud jim budeš dávat různé květiny (musíš

                      vždy o kus odejít a zase se vrátit) zazpívají ti několik

                      písní, podle druhu kytky (mají asi čtyři).

                      Blízko trůnu, v jednom z výklenků u pilíře, který se

                      musí obíhat, je jakási hlava, socha, či co. Nevím, k

                      čemu to je, pokud to někdo víte, napište mi to prosím.


Osoby v této oblasti : Iaenni, královna Fae. Nezapomeň s ní mluvit celkem

                       čtyřikrát !

                       Faeriové a trollové


Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána zpět do Feeding Grounds.


Další poznámky :


Toto je můj  velmi oblíbený level, i když někomu  můžou lézt Faeriové pěkně na

nervy. Je pravda, že  mimo trollů si zde boje moc neužijete,  ale ať už hlášky

zdejších obyvatel nebo Karzakovy určitě stojí za to a je při nich legrace.



m) Caverns of Ice (Ledové jeskyně)


Důležitá místa : V severocentrální a jihocentrální oblasti jsou probouratelné

                 zdi.

                 Po tom, co zabijete Ledovou královnu a rozpustíte (např.

                 fireballem její trůn) můžete se odtamtud jednou napít, vyléčí

                 vás to.


Věci v této oblasti : Ledová královna má Helionův orb.

                      Svitek, který chce jeden ze shargů, je v jihovýchodní

                      oblasti.


Osoby v této oblasti : Vůdce shargů ti otevře cestu k Ledové královně, ale až

                       najdeš ledový oheň - ledový oheň se rozpustí, pokud s

                       ním půjdeš ven z Ice Caverns, v tom případě se objeví

                       opět na starém ohništi.

                       Ledové čarodějky a shargové


Cesty do jiných oblastí : Jedna cesta do Feeding Grounds.

                          Jedna cesta do Gate of the Ancients.


Další poznámky :


Použij  runu  warming  (zahřátí)  nebo  opatrně  střel  jeden  firebolt,  abys

osvobodil elfa  Enigmu (přidá se  k tobě) a  trpaslíka Nigela (ukáže  ti tajný

vchod).



n) Gate of the Ancients


Důležitá místa : Magický kruh je v tajné místnosti za Branou a v

                 severocentrální oblasti.

                 Gate of the Ancients (Brána) je ve středu této oblasti.

                 Jakmile do ní vstoupíš, musíš mít všech šest orbů, které se

                 doposavad daly najít (ve skutečnosti nemusíš, ale proč se

                 vracet později, když to jde teď, že?).


Věci v této oblasti : Klíč ve tvaru orla je v ohništi na východě.

                      Stříbrná kouzelná hůlka je severně od Brány.

                      Magické plátové brnění, kalhoty a helma jsou jižně od

                      Brány.


Osoby v této oblasti : Žádné


Cesty do jiných oblastí : Jedna cesta zpět do Ice Caverns.

                          Spousta děr do Pits.

                          Gate of the Ancients vede do Palace of Shadows.


Další poznámky :


Buď trpělivý a prohledej každý kout. Musíš nalézt tři klíče (týká se to tohoto

levelu  a The  Pits). Spousta  děr a  žebříků tě  bude vést  do Pits a zpátky.

Projdi to a buď trpělivý, nezapomeň  používat Orb Afri, protože je zde několik

tajných vchodů. V jedné chodbě tě  také potká teleport, který tě bude neustále

vracet zpět, až najdeš páku, přehodíš tento teleport do chodby jiné.



o) The Pits


Důležitá místa : Magický kruh blízko místa, kde najdeš Safrinni's Orb.

                 Zrcadlo do Palace of Shadows je blízko Safrinni's Orb.


Věci v této oblasti : Klíč ve tvaru lva je v křížové části s nápisem, že nemáš

                      být nenasytný (greedy). Ze všech třech pokojů si vezmi

                      jenom klíč !!! Jinak se ti zavřou dveře.

                      Masivní klíč je někde v této oblasti, hledej trpělivě,

                      používej kouzlo featherfall na jemné pády a Safrinni's

                      Orb na vzlétnutí nahoru do díry.

                      Duckling runu od Faeriů použij na sochu kachny, otevře

                      se ti za ní tajný vchod.


Osoby v této oblasti : Žádné


Cesty do jiných oblastí : Spousta děr a žebříků do Gate of the Ancients.


Další poznámky : Žádné



p) Palace of Shadows (Palác Stínů)


Důležitá místa : Jedno místo nesplňuje odrazovou schopnost paláce (je souměrný

                 z východu na západ), je za Scourgem. Střel tam fireball, aby

                 se ti otevřely dveře.

                 Za Scourgem jsou také dvě tajné dveře do místností se

                 zrcadly, které vedou zpět do Temple of Throggi a Pits.


Věci v této oblasti : Ve středu této oblasti je Marif's Orb. Je veliký, takže

                      ho kouzlem zmenši (shrink rune). Aby ses sem dostal,

                      budeš muset najít obě dvě půlky symbolu (z východu i

                      západu) a dát je k sobě do jednoho z držáků, otevře se

                      ti vchod.

                      Je zde několik falešných zdí, najdi je pomocí Afri's

                      orb.

                      Blízko jižní části tohoto levelu je falešná zeď, za

                      kterou je kousek Stínu. Umísti ho na podstavec (který je

                      v opačné části levelu). Začnou se před tebou střídat

                      zbraně, vezmi si, kterou chceš, jsou to zbraně Stínů, ty

                      nejlepší ve hře (doporučuji kladivo - hodí se proti

                      většině nadcházejících protivníků).


Osoby v této oblasti : Scourge (psal jsem o něm už dříve, aby ses k němu

                       dostal potřebuješ nejprve získat Marif's Orb)

                       Wahooka je v západocentrální části, blízko Scourge.

                       Přidá se k tobě.

                       Farli je blízko Marif's orb. Nezapomeň ho najít ! Já

                       sám jsem neustále křičel, jak na mě volá, a tak jsem

                       hrozně dlouho hledal nějaký tajný vchod, ve skutečnosti

                       je Farli normálně v chodbě, stačí to tam znovu projít.


Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána do Tower of Shadows.


Další poznámky :


Palác je zrcadlový, to znamená, že západní část se odráží do východní. Všechny

potvory  ve východní  části jsou  tedy stínové  a obtížné  na zabití.  Nejprve

kompletně  projdi část  levou, než  se pustíš  do pravé  (získej alespoň zbraň

Stínů - ovšem na to si už budeš muset udělat zacházku i na západ).



q) First Level of Tower of Shadows (První patro Věže Stínů)


Věci v této oblasti : Trpaslík v severovýchodním rohu má kus kovu, který je

                      potřeba k otevření tajné zdi do Lair of the Dark

                      Dwarves. Otevřít ji může jedině Farli.

                      Stříbrný symbol je v severocentrální části.


Osoby v této oblasti : Ozubené válce a ohniví duchové.


Cesty do jiných oblastí : Jedna magická brána do Palace of Shadows.

                          Jeden vchod do Tower of Shadows, level 2.

                          Jeden vchod do Lair of the Dark Dwarves.


Další poznámky :


Na  začátku je  Gargoyle -  strážce  brány,  který ti  dá dvě  otázky. Odpověz

nejprve NE a potom ANO (nechceš vstoupit, ale potřebuješ vstoupit).


Za jednou cihlou najdeš tlačitka, zmáčkni je takto (o = zmáčknuto) :


        o o x x

        x x x o

        o x x x

        x x o o



r) Lair of the Dark Dwarves (Doupě Temných trpaslíků)


Důležitá místa : Magický kruh na severu.

                 Podivné zařízení u středu této oblasti, znič jeho vrcholek,

                 abys osvobodil trpaslíky.


Věci v této oblasti : Žádné.


Osoby v této oblasti : Temní trpaslíci


Cesty do jiných oblastí : Jeden vchod do Tower of Shadows, level 1.


Další poznámky : Žádné.



s) Second Level of Tower of Shadows (Druhé patro Věže Stínů)


Důležitá místa : Ve všech patrech Věže stínů je důležité všechno projít a

                 hledat tajné vchody. Je jich zde několik, ať už tlačítek,

                 nebo falešných zdí. Trpělivě hledej. Postupně najdeš čtyři

                 symboly, dovolující projít zdmi, na kterých jsou tyto symboly

                 vyobrazeny. Taktéž najdeš podivná zelená kola na zdi (jakoby

                 světla), která nabíjejí vaše hůlky. Jednou jsem se setkal s

                 tím, že nešla nabít hůlka od throggů, ale potom už to jinde

                 vždycky šlo. Stejně tak se setkáte (asi ve třetím patře) se

                 dvěmi dveřmi, za kterými je jenom jedno políčko. Jděte tam,

                 u jedněch dveří budete teleportováni do jinak nepřístupné

                 části. Druhý takovýto teleport je ve východní části stejného

                 levelu (tam se nejedná o dveře, ale o normální chodbu).


Věci v této oblasti : Stříbrný kříž a srp.


Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 1.

                          Jedny schody do Tower of Shadows, level 3.



t) Third Level of Tower of Shadows (Třetí patro Věže Stínů)


Věci v této oblasti : Stříbrný kruh.


Osoby v této oblasti : Žádné.


Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 4.

                          Jedny schody do Tower of Shadows, level 2.



u) Fourth Level of Tower of Shadows  (Čtvrté patro Věže Stínů)


Věci v této oblasti : Theřin a Kor-Soggothův orb jsou hned vedle Khull-Khuuma,

                      jakmile domluví, seberte je.


Osoby v této oblasti : Khull-Khuum sám tě očekává ve středu (nebo že by ve

                       čtvrtek? :-)).


Cesty do jiných oblastí : Jedny schody do Tower of Shadows, level 3.

                          Tajný vchod do Theřina chrámu


Další poznámky :


Jakmile dokončíte rozhovor s Khull-Khuumem běžte dál rovně, narazíte tam někde

na tajné dveře do Theřina chrámu, běžte tam, přátelé zatím zdrží Khull-Khuuma.



v) Temple of Thera (Theřin chrám)


Důležitá místa : Zde nejsou žádná důležitá místa... teda pokud byste náhodou

                 nechtěli tuhle hru dohrát...


Věci v této oblasti : Žádné.


Osoby v této oblasti : Žádné.


Cesty do jiných oblastí : Žádné.


Další poznámky :


Umístěte  orby na  podstavce v  pořadí: Helion,  Aquila, Thera, Azrael, Marif,

Afri, Safrinni, Yoth-Soggoth, Kor-Soggoth (jako planety ve sluneční soustavě).



7. SPOLEČNÍCI


a) Farli (Trpaslík)


Farli je první  společník, kterého najdeš. Je velmi  spolehlivý, je to výborný

bojovník  (s kladivem),  který se  bude časem  vylepšovat. Bude  s tebou až do

konce.


b) Karzak (Trpaslík)


Karzak je  výborný bojovník, ale nemá  žádné vybavení, když ho  najdeš. Tak mu

něco dej (sekeru a meč). Opoustí tě, až najdete Enigmu.


c) Dombur (Trpaslík)


Dombur není  moc dobrý bojovník,  ale ví hodně  cenných informací a  vyrobí ti

vrhač kamenů. Je to také Farliův bratr,  a tak ho musíte zachránit z Temple of

Throggi. Dombur tě v dobrém opustí  v Dwarven Clanhall, aby pokračoval ve svém

bádání.


d) Skuz (Sharga)


Skuz je  tak trochu zbabělec, ale  je s ním legrace.  Jako bojovník není žádný

superman, ale svou práci udělá. Opustí tě před Gate of the Ancients.


e) Sparkle (Faerie)


Sparkle je dobrý společník, protože kouzlí mnoho léčících a ochranných kouzel.

Když jsi zraněn, čekej, Sparkle vás  všechny vyléčí až do žluté oblasti vašich

životů. Opustí tě v Palace of Shadows, až najdete Farliho.


f) Enigma (Elf)


Enigma  je  velmi  chytrý  elf  a  také  výborný  bojovník  (jak  bojovník tak

kouzelník). Buď  si jistý, že ho  v Ice Caverns zachráníš.  Zůstane s tebou do

konce. žekl bych,  že je lepší nejprve dokončit  zemi Faeriů a až poté  jít do

Ice  Caverns. Totiž  Karzak do  Ice  Caverns  jde, na  rozdíl od  Enigmy (čeká

venku), a jakmile se k vám připojí Enigma, odejde Karzak - z toho jasně plyne,

že nejprve Faeriové a až potom Ice Caverns  (z Ice Caverns se dá také jít dál,

na rozdíl od Faeriů).


g) Wahooka (Kdo ví?)


Wahooka je sarkastický, věčně špatně naladěný, ovšem střílí firebally s velkou

chutí, což vaší  družině velmi pomůže. Buď si  jistý, že ho s sebou  máš až do

konce. Pokud totiž vstoupíš do nějakého  patra Věže Stínů, aniž bys dostatečně

prošel ta předcházející, Wahooka řekne, že jsi blázen a opustí se.



8. MAGICKÉ RUNY


a) Firebolt


Já  tomu říkám  fireball, tak  promiňte :-).  Sám o  sobě není  moc silný, ale

vylepšený několika metarunami je to opravdu drtivá zbraň.


b) Curing


Léčení, obnoví vám pár bodů zdraví.


c) Silence


Tichost. Já osobně jsem ho použil pouze u Ettina, aby se nevzbudil.


d) Languages


Toto  kouzlo  ti  dovolí  číst  nápisy,  které  jinak nedokážeš rozluštit (ale

vždycky taky nezabere).


e) Spoilspell


Zruší  účinky kouzla  nebo (pokud  na vás  žádné není  zakouzleno) dá magickou

ochranu.


f) Mark Location


Udělá na  zemi modré kolo,  sem budete přenesení  další runou. Pole  před vámi

musí být prázdné.


g) Translocate


Tato runa vás přemístí na místo, které sis označil předcházející runou.


h) Scare


Vystraší nepřátele a ty začnou prchat, řekl bych, že ne příliš užitečné.


i) Armor


Obrana.


j) Healing


Silnější verze curing, vyléčí i otravy.


k) Wind


Vítr. Malé tornádo dokáže například vyčistit prach z nápisu ve Věži Stínů.


l) Icebolt


Vystřelí ledovou šipku.


m) Warming


Rozehřeje zmrzlou postavu nebo vás obdaři odolností proti chladu.


n) Fire Ward


Vytvoří past. Pokud na ni potvora šlápne, vybuchne u ní oheň.


o) Sphere


Tato runa střílí barevné koule na tvé nepřátele.



Runy Faeriů


a)Featherfall


Chrání před těžkým pádem.


b) Shrink


Zmenšuje.


c) Invisibility


Obdaří vás neviditelností. Nikdy jsem ji v praxi nepoužil, takže neznám přesný

efekt, pravděpodobně vás potvory většinou přehlédnou.


d) Murphyho runa


Nevím, co to dělá. Pravděpodobně nějak ubližuje tvým nepřátelům.


e) Duckling


Tato runa se použije na sochu kachny v Pits.



Throggí runy


a) Strength


Dočasně zvýší tvoji sílu.


b) Flame


Vytvoří před tebou sloup ohně.


c) Shield


Ochrana.


d) Energybolt


Dočasně ohromí tvé nepřátele.


e) Stoptrack


Paralyzuje cíl, nepoužíval jsem.



Meta runy


a) Potency


Zmenší magickou ochranu protivníka.


b) Double Power


Zdvojnásobí efekt.


c) Triple Power


Ztrojnásobí efekt kouzla.


d) Increased Duration


Kouzlo trvá déle.


e) Area Effect


Nepůsobí na jednu bytost, ale na celé pole.



9. ORBY


a) Helion (Merkur)


Funguje jako kouzlo Warming.


b) Aquila (Venuše)


Vyléčí tebe i  všechny tvé společníky. Má limitovaný  počet použití, ale časem

se opět doplňuje.


c) Thera (Země)


Nalezneš ho až na konci hry u Khull-Khuuma.


d) Azrael (Mars)


Kouzlí rychlost.


e) Marif (Jupiter)


Zmenši ho kouzlem Shrink. Dodává sílu, dostaneš se tak ke Scourgovi.


f) Afri (Saturn)


Při položení na zem před tebe ti ukáže mapu okolí i s tajnými vchody.


g) Safrinni (Uran)


Dovoluje ti vzlétnout nahoru, když je nad tebou díra.


h) Yoth-Soggoth (Neptun)


Kompletně doplní všechny tvé kouzelné  hůlky. Má limitovaný počet použití, ale

časem se prý také doplňuje (tyto  doplňovací orby jsem moc nepoužíval, stačily

mně moje schopnosti - och, jak jsem dobrý :-)).


i) Kor-Soggoth (Pluto)


Je hned vedle Khull-Khuuma spolu s Theřiným orbem.



10. ZÁVĚR


Prosím,  obraťte se  na mě  s jakýmikoliv  nejasnostmi či  problémy při  hraní

Stonekeepu, sám jsem ho dohrál, takže vám snad budu moci pomoct. Stejně tak mě

prosím  kontaktujte, pokud  najdete  nějakou  nejasnost, nepřesnost,  chybu či

chybějící  informaci v  tomto návodu. Totiž, dungeonáři,  držme při sobě ! :-)

Moje  emailová   adresa  je  nethar@centrum.cz.   Aktualizované  verze  tohoto

a dalších mých návodů najdete od října 2001 na www.webpark.cz/nethar.


Za čerstvé paměti, týden po dohrání  hry 27. 6. 2001, za neopomenutelné pomoci

několika anglických návodů sepsal Martin "Nethar" Doležal


Věnováno paměti  Farliho, Enigmy a  Wahooky, kteří v  poslední chvíli položili

svůj život za můj...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.