Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A) Bohové, chrámy a zasvěcenci
V některých situacích nepomůže hrdinům nic než zázrak - a v Rivě jsou i zázraky v oblasti možného. O ty lze prosit v chrámech. Pokud se hrdinové vyznamenají bohulibým jednáním, bohové zázrak rádi učiní. Přízeň bohů se získává oběťmi. Avšak žádná starost, nebudete muset obětovat jednoho zhrdinů ke službě vchrámu. Zasvěcenci dobře vědí, na co jsou leckteří hrdinové nejcitlivější : na svůj měšec. Čím větší bude oběť, tím více se za Vás zasvěcenci chrámu budou modlit. Jelikož bohové nemohou a nechtějí pomoci každému, doporučuje se za zázrak utratit větší obnos peněz (sto dukátů a více). Je-li zázrak seslán, vyplatí se pro budoucnost projevit vděčnost ještě dalšími výdaji. I když neobětujete vůbec žádnou peněžní částku, je tu možnost, že se bohové smilují. Tedy i když budete prosbu o zázrak jen často opakovat, něco se pravděpodobně stane. Ale chcete opravdu předstoupit před bohy jako žebráci ? Následující seznam Vám poskytne přehled, jaký druh božské moci dostanete vjednotlivých chrámech.
1) Efferdův chrám
Bůh Efferd propůjčí hrdinům dar najít vodu. Navíc poskytuje ochranu při cestách na moři a zlepšuje schopnost hrdinů v plavání.
2) Phexův chrám
Bůh zlodějů zlepšuje schopnosti hrdinů vtakových činnostech, jako jsou kapesní krádeže, otvírání zámků či smlouvání. Navíc může zázrakem zvýšit zručnost svých vyznavačů. Jako bůh obchodníků a zlodějů dbá Phex vysoce na to, aby mu byly přinášeny oběti. Řekneme-li to až kacířsky, lze si ho koupit. Hrdinové by měli objetovat nejméně 500 stříbrných.
3) Chrám bohyně Tsa
Bohyně života vrací hrdinům ztracenou životní energii, a v některých případech dokonce křísí zemřelé postavy.
4) Chrám Travie
Bohyně pohostinnosti Vaše hrdiny nasytí, vrátí jim ztracenou životní energii a postará se o to, aby neupadli do léčky.
5) Chrám bohyně Rahji
Bohyně lásky je schopna učinit zVašich hrdinů oslnivé tanečníky a zvýšit jejich charisma. Ptáte-li se na tomto místě, kčemu je dobré, aby se neohrabaný trpaslík zVaší družiny na tanečním parketu pohyboval selegancí primabaleríny, navštivte s ním tavernu a nechte ho bavit hosty (samozřejmě je lepší, aby byl božskou schopností obdařen nejlepší tanečník družiny, nikoli tedy trpaslík.)
Ve všech chrámech leží skryté vchody do kanálů. Zasvěcenci chrámu podporují cíle gildy. Bude-li alespoň jeden zVašich hrdinů nosit její náramek, zasvěcenci Vám tyto vchody ochotně ukáží.
B) Byliny a jedy (rostliny smrti a života)
Zde najdete přehled bylin a jedů, které lze během hry využít. Kromě účinku udávám u každé byliny či jedu ještě místa, kde je najdete.
Předmět |
Váha |
Účinek |
Cena(S) |
Naleziště |
Mandragora |
1 |
Potřebná pro recept |
8 |
Riva, Belona Huisdorn |
Jed strachu |
10 |
CH -1, strach +2 |
250 |
Riva, Belona Huisdorn |
Antihypnoticum |
1 |
Ochrana před hypnozou elfích upírů |
0,2 |
Krypta pod Boronovým polem |
Elixír proti nemocem |
10 |
Léčí všechny nemoci |
100 |
Krypta pod Boronovým polem |
Araxový jed |
10 |
CH +1 |
350 |
Riva, Belona Huisdorn |
Květ atmonu |
1 |
Mrštnost pohybu |
300 |
Riva, Belona Huisdorn |
List belmartu |
1 |
Posílení mysli |
120 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír CH |
10 |
+5 CH |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Stonek donfu |
1 |
Potřebný pro recept |
200 |
Riva, Belona Huisdorn |
Tableta |
1 |
30 ZE |
0 |
Finále, komnata královny |
Vraní oko(čtyřlisté) |
1 |
+1W6 ZE |
7 |
Riva, Belona Huisdorn |
Vraní oko(čtyřlisté, sušené) |
1 |
-2W6 ZE, špatné |
7 |
Riva, opuštěný dům |
Expurgicum |
60 |
5-25 bodů zranění |
100 |
Větrná nevěsta, paluba |
Elixír ZR |
10 |
+5 ZR |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír ZR(anti) |
10 |
-7 ZR |
400 |
Večernice, potopený koráb |
Semenáček finagy |
1 |
Použitelný pro recept |
80 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír OB |
10 |
+5 OB |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír OB(anti) |
10 |
-7 OB |
400 |
Večernice, potopený koráb |
Protijed |
10 |
Neutralizuje všechny jedy |
160 |
Krypta pod Boronovým polem |
Zlatý klih |
10 |
Způsobuje hrdinm otravy |
300 |
Riva, Belona Huisdorn |
List gulmondu |
1 |
+2 SL |
60 |
Riva, Belona Huisdorn |
Léčivá houba |
1 |
10 ZE |
0 |
Finále, stavba královny |
Léčivý lektvar |
10 |
10 ZE |
100 |
Riva, Belona Huisdorn |
Léčivý lektvar, vynikající |
60 |
40 ZE |
500 |
Riva, Belona Huisdorn |
Léčivý lektvar, silný |
60 |
10+1W20 ZE |
240 |
Riva, Belona Huisdorn |
Hylajský oheň |
10 |
10-25 bodů zranění |
100 |
Větrná nevěsta, druhé podpalubí |
List ilmenu |
1 |
Potřebný pro recept |
110 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír IN |
10 |
+5 IN |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Kořen jogury |
1 |
Potřebný pro recept |
180 |
Riva, Belona Huisdorn |
Kairanový klas |
1 |
Potřebný pro recept |
15 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír SL |
10 |
+5 SL |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír SL(anti) |
10 |
-7 SL |
400 |
Večernice, potopený koráb |
Elixír MO |
10 |
+5 MO |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Ropuší stolička |
1 |
Potřebná pro recept |
150 |
Riva, Belona Huisdorn |
Jed zropuší stoličky |
10 |
Způsobuje otravy předmětům a hrdinům |
150 |
Riva, Belona Huisdorn |
Kukris |
10 |
20-99 bodů zranění |
900 |
Riva, Quenya Sternenstaub |
Květ lotosu |
1 |
|
200 |
Riva, Quenya Sternenstaub |
Lotosový jed |
10 |
10-40 bodů zranění |
100 |
Čarodějova věž, 4.poschodí |
Kaktus menchal |
1 |
Posílení mysli |
200 |
Riva, Belona Huisdorn |
Miastmaticum |
10 |
-6 ZE |
100 |
Kanalizace, 3.úroveň |
Elixír OD |
10 |
+5 OD |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Elixír OD(anti) |
10 |
-7 OD |
400 |
Večernice, potopený koráb |
Kořen olginu |
1 |
|
20 |
Riva, Belona Huisdorn |
Omamná okurka |
1 |
Potřebná pro recept |
150 |
Riva, Belona Huisdorn |
Uspávací jed |
10 |
Opět upadne do bezesného spánku |
350 |
Riva, Belona Huisdorn |
Uspávací lektvar |
10 |
Způsobuje celodenní spánek |
60 |
Krypta pod Boronovým polem |
Plod šurinu |
1 |
Potřebný pro recept |
80 |
Riva, Belona Huisdorn |
Jed zplodu šurinu |
10 |
SL -8, CM -8 |
700 |
Riva, Belona Huisdorn |
Tarnela |
1 |
Po 8 hodin lepší regenerace |
5 |
Riva, Belona Huisdorn |
Květ thonnysu |
1 |
Umožňuje čarodějnicím, elfům a druidům meditovat |
350 |
Riva, Belona Huisdorn |
Jitrocel |
1 |
+10 ZE |
70 |
Riva, Belona Huisdorn |
Jitrocel(sušený) |
1 |
10-18 ZE |
70 |
Čarodějova věž, 4.poschodí |
Zázračný lék |
10 |
Vyléčí všechny obtíže |
600 |
Čarodějova věž, 2.poschodí |
Kouzelný lektvar |
10 |
10 ME |
100 |
Riva, Belona Huisdorn |
Kouzelný lektvar, silný |
10 |
30 ME |
400 |
Riva, Belona Huisdorn |
Kouzelný lektvar, vynikající |
10 |
50 ME |
600 |
Čarodějova věž, 3.poschodí |
C) Léčení otrav
Otráví-li se jeden z vašich hrdinů, je to nebezpečná věc, proti které je ihned třeba něco podniknout. Nejjednodušší pomocí je sáhnout po lahvičce - ta ovšem musí obsahovat protijed. Většinou, ovšem ne vždy, prokáže dostatečnou službu „zázračný lék“. Jindy pomůže kouzlo „jasný a čistý“, oblíbené především čarodějnicemi. Jedna zpostav může také použít vlohy „léčení jedů“. Ktomu je potřeba mít po ruce odpovídající prostředek, jejichž seznam uvádím níže vtabulce.
Jed |
Redukuje neutralizační prostředek |
Při použití talentu |
Plod šurinu |
SL |
Belmart, menchal, zázračný lék |
Uspávací jed |
|
Belmart, menchal, zázračný lék |
Ropuší stolička |
SL |
Menchal, zázračný lék |
Arax |
SL |
Belmart, menchal, zázračný lék |
Zlatý klih |
SL |
Belmart, menchal, zázračný lék |
Jed strachu |
SL |
Belmart, menchal, zázračný lék |
Kukris |
SL |
Menchal, jasný a čistý |
Lotos |
SL |
Menchal, zázračný lék |
Kouzelný prach |
ME |
Menchal, jasný a čistý |
Expurgicum |
SL |
Menchal, jasný a čistý |
Vomicum |
SL |
Nemožné |
D) Recepty na lektvary a jedy
Během dobrodružství ukořistí vaše družina různé recepty na lektvary a jedy. Hrdina, jemuž svěříte úlohu recept použít, nechť si kromě svitku sreceptem opatří všechny potřebné přísady a alchymistickou soupravu. Má-li kromě toho dostatečné vlohy pro alchymii, je tu velká šance, že jed či lektvar úspěšně namícháte. Alchymistické pokusy lze provádět např. v hostincích.
Recept na |
Přísady |
Naleziště |
Antihypnoticum |
1 mandragora,1 hnisavá ropuší stolička,1 kořalka,1 menchal,1 list ilmenu |
Krypta pod Boronovým polem |
Elixír SL |
1 kořalka, 1 finaga, 1 mandragora, 2 gulmond |
|
Elixír OD |
1 kořalka, 1 finaga,1 donf, 1 list ilmenu |
|
Elixír OD (anti) |
1 kořalka, 1 finaga,1 jed strachu |
Čarodějova věž, 3.poschodí |
Expurgicum |
1 bronzová láhev,1 lékořice,2 plody šurinu,2 mandragora |
Loď,druhé podpalubí |
Protijed |
1 kořalka,2 menchal,1 plod šurinu,1 mandragora |
Krypta pod Boronovým polem |
Sráč peněz |
1 měděný kotlík,1 dřevěné uhlí,1 hrouda rudy,1 jazyk baziliška,1 křišťálová koule,1 střelný prach |
|
Léčivý lektvar |
1 kořalka,1 vraní oko čtyřlisté,1 tarnela |
Krypta pod Boronovým polem |
Léčivý lektvar, silný |
1 kořalka,2 jitrocel,1 tarnela,1 mandragora,1 bronzová láhev |
Loď,paluba |
Hylajský oheň |
2 kořalka,1 lékořice,2 olej |
Loď,2.podpalubí |
Miastmaticum |
1 kořalka,1 kairan,1 list ilmenu,1 plod šurinu,1 mandragora |
|
Uspávací lektvar |
1 víno,1 gulmond,1 tarnela |
Kanalizace,3.úroveň |
Vomicum |
1 olej,1 plod šurinu,1 mandragora |
|
Zázračný lék |
1 kořalka,2 jitrocel,1 donf,1 belmart,1 mandragora,1 jogura |
|
Kouzelný lektvar |
1 kořalka,2 mandragora,2 kairan,1 thonnys |
Krypta pod Boronovým polem |
Kouzelný lektvar,silný |
1 kořalka,3 mandragora,2 kairan,1 thonnys |
|
E) A k čemu je vlastně to, co vznikne ?
Lektvar/jed |
Použití |
Účinek |
Expurgicum |
Jed & jed na zbraně |
5-25 bodů zranění |
Protijed |
Pití |
Neutralizuje všechny jedy |
Sráč peněz |
Ve zvláštním přístroji |
Uvede příliš důvěřivé hrdiny zpět do reality |
Léčivý lektvar |
Pití |
10 bodů životní energie |
Hylajský oheň |
Kontaktní jed |
10-25 bodů zranění |
Elixír SL |
Pití |
Zvýší sílu na určitý čas o 5 stupňů |
Miastmaticum |
Kontaktní jed |
5-10 bodů zranění |
Elixír OD |
Pití |
Zvýší odvahu na určitý čas o 5 stupňů |
Uspávací lektvar |
Kontaktní jed |
Jeho oběť upadne do spánku, při kterém se jí zvýší regenerace |
Silný léčivý lektvar |
Pití |
11-30 bodů životní energie |
Silný kouzelný lektvar |
Pití |
30 bodů magenergie |
Vomicum |
Jed & jed na zbraně |
3-8 bodů zranění |
Zázračný lék |
Pití |
Léčí nemoci a otravy |
Kouzelný lektvar |
Pití |
10 bodů magenergie |
E) Nemoci
Vaši hrdinové mohou být postiženi šesti různými chorobami. U některých znich je možné, aby si je postavy vyléčily sami. Ktomu slouží vloha „léčení nemocí“. Je nutné, aby „ranhojič“ předem nasbíral bylinky potřebné kléčení nemoci, se kterou se družina potýká. Nepokládejte nemoci jen za podružnosti! Některé zuvedených nemocí jsou nakažlivé a mohou se přenést zjedné postavy na celou družinu. Jiné skončí smrtí, pokud se proti nim včas nepodniknou protiopatření. Dalšími možnostmi, jak se zbavit nemocí, jsou léčivé elixíry či návštěva ranhojiče zručného ve svém řemesle. Poslední záchranou mohou být také bohové. Zcela bez naděje na úspěch jsou pokusy uzdravit se pomocí kouzel. Ta, pokud jsou úspěšná, jen nakrátko prodlouží život.
Nemoc |
Postihuje |
Nakažlivá? |
Léčení pomocí talentu |
Použité byliny |
Potřebná kvalita ranhojiče |
Tupolebost |
OB, Sl |
Ano |
Jednoduché |
Belmart, donf, finaga, jogura, tarnela, menchal, kořen olginu, vraní oko, jitrocel, dvě posledně jmenované rostliny též sušené |
Podaří se každému |
Modrý kašel |
OB, SL |
Ano |
Nemožné |
|
Jen ti nejlepší |
Paralýza |
OB, SL |
Ne |
Možné, ale velmi těžko |
Donf |
Jen dobří |
Horečka zbojiště |
SL |
Ano |
Možné, ale těžko |
Jogura, gulmond |
Jen ti nejlepší |
Vzteklina |
SL |
Ano |
Možné, ale velmi těžko |
Jogura |
Podaří se téměř každému |
Horečka ze zranění |
SL |
Ano |
Nemožné |
|
Jen ti nejlepší |
a) Tupolebost
Nejvíce ohrožení jsou hrdinové, kteří se promočí, tedy například poté, co vstoupí do vody. Postižení se cítí, jako by měl hlavu zabalenou ve vatě. Je unavený a cítí se mdle.
b) Modrý kašel
Může se vyvinout z tupolebosti, pokud tato není řádně léčena. Nemocný trpí bolestmi hrudního koše a zvyšující se horečkou. Modrý kašel vede svysokou pravděpodobností k smrti.
c) Paralýza
Paralýza přepadá postavy při pohledu na příliš silného nepřítele a při pobytu v nepříjemném prostředí, například v močálech a jeskyních. Vede k omezení pohybu, až k naprosté strnulosti.
d) Horečka z bojiště
Horečka z bojiště postihuje hrdiny po boji. Nemocný trpí horečkou a bolestmi celého těla, jeho rty se zbarví do žluta. U elfů má horečka zbojiště podstatně těžší průběh než u příslušníků jiných národů.
e) Vzteklina
Vzteklina ohrožuje hrdiny po bojích se zvířaty, neboť se přenáší kousnutím. Projevuje se zmateným pohledem, pěnou kolem úst a vpokročilém stádiu záchvaty zuřivosti.
f) Horečka ze zranění
I mimo boje si mohou hrdinové přivodit nebezpečné rány - například při vnikání do truhel a dveří. Rána se zanítí a začne hnisat.
Zdroj : Stíny nad Rivou - Kniha řešení
KONEC.