Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Možná si někteří chcete vytvořit mapu podobnou té z kampaně. Ale víte jak na to ? Pokud nevíte, čtete zde :
Začnu takovým malým obsahem :
1. Základ mapy
2. Nastavení hráčů
3. Rozmístění jednotek a nastavení stran
4. Složitější nastavení
5. Zakončení a závěr
Pozn. : Omlouvám se za hodně závorek ale jsem zvyklý to tak psát.
Co k tomu potřebujete - jen nainstalovanou hru Starcraft a lépe i její datadisk Brood War a hlavně spuštěný editor.
0. Nejprve popis editoru.
Po odklepnutí na licenční smlouvu (jen pokud jste spustili editor poprvé) na vás vyskočí okno editoru. Vlevo máte rozbalovací seznamy všech hráčů (8) a také paletu terénu a paletu neutrálních jednotek (zvířata, krystaly a plyn). Nad tímto seznamem je minimapa, kde vidíte odkrytou zmenšeninu mapy, kterou uvidíte i ve hře. Napravo od seznamu máte pracovní okno s částí mapy v reálné velikosti (tato část je označená na miniampě bílým obdélníčkem) a momentálně otevřeným seznamem typu terénu (ten zavřít ať nepřekáží). No a nahoře nad tím vším je všem známá linka s "File, Edit, Layer, Player, Scenario, Window, Help" a pod touto linkou ještě najdete linku s obrázky (jen zkratky k možnostem menu a vysouvací nabídky na otevření palet, např. seznam typu terénu a na výběr hráče). Doufám že to nebylo moc složité na pochopení :-).
1. Základ mapy
Kliknout na File - New a vyberte si velikost a druh povrchu (doporučuji Desert, ale na to je třeba datadisk). Natvořte si povrch, jak chcete - kopce, vodu, typy terénu... Pokud chcete jen rychlou mapu na typ hry "melee" (všichni proti vám), stačí vám část terénu oddělit od ostatního řekou, nebo vyvýšeninou (podle mě 2. možnost lepší) a pak postavit přístupovou cestu nebo ne a startovní lokace s minerály, no a zbytek je už obstarán hrou. Jinak zkuste raději co nejzajímavější možnosti, zvláště pak, chcete-li vystavit mapu např. na Internetu na stáhnutí (můžete čerpat inspiraci z předtvořených map v adresáři MAPS, nebo je přímo použít a upravit). Vytvořte si nějaký povrch a na místa, kam předpokládáte hráče, dejte v rozumném rozestavení minerály a plyn (okno vlevo, paleta Neutral Units - Resources). Pak každý označte (buď po jednom nebo s pomocí shiftu a nebo tažením) a klik pravým myšítkem a na properties, tam nastavte počet minerálů a plynu. Pro rychlejší nastavení vyberte všechny naráz a napište hodnotu větší než 20000, ať to chvíli vydrží. Maximum je 50000 jednotek a když napíšete víc, sníží se to zase na 50000 jednotek. Plyn má tu výhodu, že i když vyčerpá zásobu v gejzíru, může být těžen dál, ale jen v menším množství (normálně 8 jedn. plynu, poté jen 2).
Jo a kdybyste náhodou nevěděli, tak most přes řeku, nebo nájezd na vyvýšeninu a různé "okrasné" zbytky základen a stromky a další blbiny najdete v paletě Doodad Layer. Zapnete ji z 1. vysouvací nabídky nahoře (nachází se pod menu Scenario).
2. Nastavení hráčů
No to bysme měli mapu, např. s dvěma kopečkama s nájezdem a na každém kopečku 10-20 krystalových polí a jeden nebo dva gejzíry plynu nastavené na 50000 jednotek dané suroviny a s dvěma rovinama, které jsou oddělené řekou s mostem a na každé rovince je to samé množství krystalů a plynu jako náhradní ložiska.
Hezké ne ?...ehm...no, takže k nastavení hráčů. Otevřete si menu Player a vyberte Settings. Tady každému hráči nastavte rasu (Terran, Zerg, Protoss nebo User Selectable - ve hře si sami můžete zvolit, za koho chcete hrát) a druh ovládání, tj. Human - hráč, Computer - počítač, Neutral - neutrální, Rescuable - zachránitelní -> kdo se jich z hráčů dotkne, za toho budou hrát, ať už jsou jakékoliv rasy. Rescuable můžete zachránit celou rasu, pokud se dotknete jejich hlavní budovy - budete ihned ovládat všechny jednotky rasy, ať už jsou rozmístěny třeba po celé mapce. Tohle nastavte a přepněte záložku Properties na záložku Units nebo na jinou. Na záložce Units můžete zakázat nebo povolit stavbu nějaké jednotky, budovy nebo přístavku, na záložce Upgrades zakázat nebo povolit vylešení, např. vylepšení 3. stupně pancíře letadel apod. a na záložce Special Abilities zakázat nebo povolit speciální schopnosti (možná znáte spíš jako kouzla na, která místo energie spotřebováváte magii nebo manu), např. schopnost Restoration u Medika atd. To si taky pečlivě nastavte, nebo to nechte na normál. Teď rozmístěte "Start Location". Najdete ho vlevo ve složce příslušného hráče ve Start Location. V typu hry "melee" určí pozici Command Center a pozici obrazovky (jako co uvidíte), ale v typu "Use map settings" jen pozici obrazovky. Dejte ho na místo, kde bude stát Command Center, tak to je nejlepší. To by bylo. Takže - teď byste měli mít např. tu mapu, kterou jsem popsal na úvodu, ovšem tady přibyly Start Location a trochu se asi změnily popisky složek hráčů vlevo.
3. Rozmístění jednotek a nastavení
Asi nejoblíbenější část pro začátečníka - tvorba vaší armády. Nejprve si otevřete složku hráče a vyberte klikem příslušnou věc. Že je vybraná, poznáte podle malého štětečku vlevo od názvu věci. Postavte si základnu velkou dle volného místa a libosti a pak pro pobavení můžete naházet pár jednotek do nepř. základny, ale i jemu dejte jednotky na obranu, jinak by to nebylo fair play ! Ideální je jako v Kampani - vaše malá Terranská základna krčící se na vyvýšenině obklopená Zergskými opevněními (mailněte mi na opospilsilml@seznam.cz, jestli se ve slově "Zergskými" na konci píše "i" nebo "y". Díky - určitě "i" - Redakce :-)). No a až to budete mít postavené, přejdeme k méně oblíbené části - nastavení. Najeďte do Scenario - Forces. Tady rozdělte hráče do 4 skupin, postačí všechny Human do jedné, Computery do druhé, Rescuable do třetí a Neutrál do čtvrté. Pak si zatrhejte co je třeba.
"Allied" znamená, že všechny strany v jedné kolonce jsou spojenci a nemůžou na sebe útočit, "Allied Victory" zatrhněte a pokud strany v jedné kolonce zničí ostatní strany z dalších kolonek ve hře, vyhrají. Pokud nezaškrtnete, po zabití zbylých stran se společenstvo rozpadne a bývalí spojenci musí bojovat mezi sebou, až zbyde jeden vítěz. U "Random start location" si nejsem jistý. Buď jedna strana ze stejné kolonky může začít s obrazovkou na startovní pozici jiné strany z té samé kolonky nebo začne se startovní obrazovkou kdekoliv na mapě. Podle nápisu by to znamenalo to druhé, ale mohlo by to být i to první (tohle by mě taky zajímalo, co je pravda !). No a "Shared vision" znamená, že můžete vidět to, co vidí další spoluhráč ve stejné kolonce a spoluhráč může vidět to, co vy.
Pokud nevíte co a jak, buď mi mailněte anebo nechte zaškrtlé Allied a Allied Victory všude, kromě kolonky počítačem ovládaných hráčů, nezaškrtněte žádný Random strat location a Shared vision zaškrtněte jen u vaší kolonky. Tak budou počítače bojovat i proti sobě a vy uvidíte to, co vaši spojenci. Nastavte tohle a pokračujme dál. Ale kromě Random strating location jde ve hře vše z toho změnit v diplomacii. Ještě nastavíte Scenario - Properties. Zde pouze nahoru napíšete název scénáře ve hře a pod něj popis, co v něm najdete. Popis je někdy nutný, protože pokud si scénář při uložení nebo i v názvu pojmenujete, např. scénářkarel1, tak toho z nápisu moc nevyčtete. Napíšete sem hrubý popis terénu (čtyři kopce na čtyřech stranách...), druh hráčů, počet hráčů, ale ten nemusíte, ten se zobrazí (...na nich čtyři Zergské klany....) a nějaký konec (...Kdo zvítězí ? To rozhodni ty !) Takže pozměněný obohacený slogan dohromady : "Čtyři kopce na čtyřech stranách bohaté na suroviny okupované znepřátelenými klany Zergů. Kdo z nich pokoří ty ostatní ? To rozhodneš TY v ukrutné bitvě !" Hezké ne ? ;-)
4. Složitější nastavení
Radši to rozdělím na části A, B a C.
A. Změna atributů
Nejprve SAVE - kdyby jste něco změnili a nevěděli jak zpět.
U tohoto nastavení se mějte na pozoru, neboť jestli něco změníte nepříteli na ultra silnou jednotku, budete asi mít problém scénář hrát.
Mrkněte se do Scenario - Unit and Hero settings. Tady můžete změnit vlastnosti všech jednotek, budov ale i hrdinů. Např. myslím že Tom Kazansky (Wraith) by se mohl jmenovat mnohem líp - třeba Maverick. Kromě názvů zde také změníte čas potřebný k postavení jednotky nebo budovy a kolik to bude stát surovin. Zde uvedeným výrazům jako Damage nebo Time asi všichni rozumíte, jen pozor u bonusu za upgrade na zbraně (např. Ground Weapon u Battlecruiser ubírá 25 bodů, ale za každý upgrade se k této hodnotě přičtou 3 body. Tohle určuje o kolik se zvedne damage za jeden upgrade a ne maximální zvednutí damage, jak by si někdo mohl myslet ! Poté si místo Unit and Hero settings otevřte Upgrade settings - zde můžete měnit čas a spotřebu materiálu za vylepšení (Armor, výdrž energie na zneviditelnění apod.). Base je základní cena (čas) kterou má vše. U položky Factor zadané číslo určuje o kolik bude další vylepšení dražší (a déle trvající). Např. Terran Infantry Armor (brnění vojáčků) na 1. stupni stojí 100 krystalů, na 2. stupni bude stát o 75 víc, tedy 175 a na 3. stupni zase o 75 víc, takže 250. Když dáte hodnotu 0, už se nebude zvetšovat potřeba (ne na WC :-), ale surovin a času a cena a čas zůstanou na své Base hranici.
Chcete-li, něco změnte, a pak otevřte Special Abilities settings. A tady nastavíte potřebný materiál a čas k vynalezení, např. zneviditelnění Ghosta (personnel Cloaking) atd. Také můžete nastavit spotřebu energie. Jak jistě víte, zneviditelnění ubírá po celou dobu účinku každou vteřinu 1 jednotku energie. Ale za zapnutí zneviditelnění zaplatíte touhle hodnotou. Jinak tato hodnota určí spotřebu energie, např. u Yamato gun (nastavíte na 1 a jste nepřemožitelní !) a ta dál už sama nic nespotřebovává. Pohrajte si !
B. Přidání AI Scirptů a základních surovin
Opět SAVE.
Když spustíte hru na Use map settings, můžete hrát s tím, co jste si natvořili, ale nebude vám hrát počítač. Ten bude jen tak čekat a ani nehne brvou (leda že zaútočíte) a to je špatné ! Proto mu musíme dát příslušný AI Script, aby se hejbal. Nejprve vyberte z vysouvací nabídky pod Scenario "Location Layer". Teď když někam kliknete, zobrazí se modře nabarvený čtvereček s názvem v jeho levém horním rohu (asi Location 0). Najeďte si obrazovkou na vašeho Pc (tam kde má baráky a jednotky) a celé to označte do Location (pozor - i s minerálama a plynem !). Potom do ní klikněte pravým myšítkem a vyberte Properties (možná musíte nejprve kliknout levým někam do Location, aby se vybrala - její okraj zbělá a můžeš s ní pohybovat - a pak pravým). Určitě to nějak pojmenujte, abyste se vyznali ! Např. pro Protoss ovládané počítačem napište PC Protoss zelená (barva pro orientaci, kdybyste měli víc protosů). A ještě zaškrtněte pro jaké výšky to platí (závisí to na druhu povrchu) - Low Elevation platí pro budovy a pozem. jednotky v nejniším terénu (v Desert je to terén Sandy Sunken Pit), Low Air platí pro vzdušné jednotky nad nejnižším terénem, Mid je základní výška (v Desert je to Dirt, Sand Dunes ale i Compound a High Sandy Sunken Pit), Mid Air opět stejná výška, ale pro vzdušné jednotky a High elevation a Air je pro jednotky na a nad terénem s přídavným jménem "High" kromě High Sandy Sunken Pit.
Pokud nevíte, nechte to zatím zaškrtnuté vše, nic se nestane. Tyhle Location udělejte nad všema nepřátelskejma základnama a jednotkama. Pokud máte nepřáteskou základnu na dvouch místech, tak je dejte každou zvlášť, ať nevyberete i jiné jednotky a přidejte jim pořadová čísla pro lepší orientaci ! Pokud chcete aby se hejbali i ti, které si můžete přivlastnit, označte je taky do Location. Až to budete mít, vstoupíme do nejzajímavější části scénáře - Scenario - Triggers. Tohle je nejdůležitější část scénáře. Zadáte zde hlavní úkoly mise (základně jsou na zničení všech nepřátelských budov) a spoustu důležitých nastavení, která přinejmenším obohatí hru o něco zajímavého. Ale nás z toho teď bude zajímat hlavně rozdělení AI Scriptů. V horní části otevřeného okna se vám zobrazí všechny strany a hráči, pro které už nějaký příkaz máme. Teď tam je jen pro All players. Pod tím je okno s jednotlivými příkazy pro vybraného hráče (stranu). Tlačítka Close, Help, New a Delete snad nemusím vysvětlovat. Tlačítko Modify umožní změnit vybraný příkaz. Tlačítko Copy vybraný příkaz vytvoří ještě jednou a tlačítka Save a Load Triggers slouží k uložení a načtení celého naeditovaného "příkazovníku".
Tak, teď klikněte na New a vyberte si příslušného hráče 1, 2, nebo který je PC. Poté bude chtít zadat condition - podmínku(y), které musí splnit, aby mohl provést nastavené akce. Dejte New a vyberte "Always" (za jakýchkoli podmínek) Pak klepněte na Další (Next) a vyberte znovu New (tentokrát vybíráme akci) a vezměte "Run AI Script at location". Teď klikněte na název nápisu a nastavte druh AI Scriptu. Pro Terrany použijte Terran, pro Zergy Zerg a pro Protosy Protoss. Máte-li datadisk Starcraft: Brood War, vyberte skript s Expansion v názvu. Doporučuji vybrat "rasa Expansion Custom Level" - bude se rozvíjet, pokud budou, tak zkusí zabrat další ložiska krystalů a plynu a vynalezne všechno a bude útočit. Poté mu dejte ještě nějaké suroviny na začátek - New a vyberte akci "set resources". Tam nastavte do prvního modrého "Current player", do druhého "add", do třetího množství (doporučuji 50-250) a do čtvtého mu dejte Krystaly a Plyn (Ore and Gas). Poté to potrvdíte OK a máte vybaveného jednoho PC. To samé udělejte s ostatními PC hráči a případně i s zachránitelnými hráči. A sami sobě dejte jen krystaly a plyn a část s AI scripty vynechte. A nyní jste opět na začátku triggers. Ještě smažte 1. akci u All Players, nebo ji nechte a každý dostane ještě 50 krystalů. Poté zkontrolujte, zda máte vybráno All Players a přidejte ještě jeden příkaz - podmínka Always, a akce Set Mission Objectives. Klikněte na modrý nápis a přehledně sem napište např. toto (středníky začínaje a konče ale ty středníky tam nepište) :
;
-Vybuduj základnu
-Znič všechny nepřátelské budovy
;
Odklepejte OK. Teď poslední SAVE a můžete hrát ! Po vybrání Use Map Settings a spuštění vašeho scénáře se vám jako v kampani zobrazí Briefing Room s obrazovkama, ale nic kecat nebude a vlevo dole budete mít ten textík, který jste psali do Set Mission Objectives. Spusťte hru a můžete si vychutnat váš vlastní scénář s komply, které se hýbají, útočí a s budovami a vojáky do začátku !
C. Další možnosti
Tohle je přeložený výpis všech podmínek a akcí. Já některé nepoužívám takže najdete-li chybu, mailněte mi, nebo se poraďte s někým, kdo tomu rozumí. 'Modře označeno v uvozovce' je vše, co se musí nastavit.
Pozn. : nynější hráč je hráč, hráči, nebo tým hráčů, které volíte ještě před výběrem podmínek a akcí, v některých případech to ale znamená hráč - člověk.
PS : Nebojte se experimentovat, pokud nevíte jak přesně na to !
Podmínky :
- Accumulate - 'Hráč' nasbíral 'množství' 'surovina'.
- Always - Za jakýchkoli podmínek.
- Bring - 'Hráč' přivede 'počet' 'typ jednotek' do 'lokace'.
- Command - 'Hráč' kontroluje 'počet' 'typ jednotek'.
- Command the least - Nynější hráč kontroluje nejméně 'typ jednotek' ze všech hráčů.
- Command the least at - Nynější hráč kontroluje nejméně 'typ jednotek' v 'lokace' ze všech hráčů.
- Command the most - Nynější hráč kontroluje nejvíce 'typ jednotek' ze všech hráčů.
- Command the most at - Nynější hráč kontroluje nejvíce 'typ jednotek' v 'lokace' ze všech hráčů.
- Countdown timer - Odpočítávání má 'počet' herních sekund.
- Deaths - 'Hráč' přišel o 'počet' 'typ jednotek'.
- Elapsed Time - Od začátku scénáře uběhlo 'počet' herních sekund.
- Highest Score - Nynější hráč má nejvyšší 'počet' bodů ze všech hráčů.
- Kill - 'Hráč' zabil 'počet' 'typ jednotek'.
- Least Kills - Nynější hráč zabil nejméně 'typ jednotek' ze všech hráčů.
- Least Resources - Nynější hráč má nejméně 'surovina' ze všech hráčů.
- Lowest Score - Nynější hráč má nejmenší 'typ skóre' ze všech hráčů.
- Most Kills - Nynější hráč má největší počet zabití 'typ jednotek' ze všech hráčů.
- Most Resources - Nynější hráč má nejvíce 'surovina' ze všech hráčů.
- Never - Nikdy. - Nikdy se akce neuskuteční.
- Opponents - 'Hráč' má 'počet' protivníků zbývajících ve hře.
- Score - 'Hráč' 'typ skóre' je 'počet bodů'.
- Switch - 'Přepínač je zapnut'.
Akce :
Pozn. : Rozdíl mezi "leader board" a "leader board goal" : v "leader board" je nejlepší ten, co má nejvíc a v "leader board goal" zase ten, co má nejmíň.
- Center wiew - Vycentruj obrazovku pro nynějšího hráče v 'lokaci'.
- Comment - Komentář: 'komentář'.
- Create units - Vytvoř 'množství' 'typ jednotek' v 'lokace' pro 'hráč'.
- Create units with properties - Vytvoř 'množství' 'typ jednotek' v 'lokace' pro 'hráč'. Změn 'nastavení'.
- Defeat - Ukonči scénář jako prohraný pro nynějšího hráče.
- Display text message - Zobraz pro nynějšího hráče: 'text'.
- Draw - Skonči scénář remízou pro všechny hráče.
- Give units to player - Dej 'množství' 'typ jednotek' které vlastní 'hráč' v 'lokace' 'hráči'.
- Kill unit - Zabij všechny 'typ jednotek' 'hráč'.
- Kill units at location - Zabij 'množství' typ jednotek' 'hráče' v 'lokace'.
- Leader board (control at location) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče ovládajícího nejvíce 'typ jednotek' v 'lokace'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board (control) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče ovládajícího nejvíce 'typ jednotek'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board (greed) - Ukaž peněžní tabulku nejlepších pro hráče nejbližšího k získání 'množství' krystalů a plynu.
- Leader board (kills) - Ukaž tabulku nejlepších pro nejvíce zabití 'jednotek'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board (points) - Ukaž tabulku nejlepších pro nejvíce 'typ bodování'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board (resources) - Ukaž tabulku nejlepších pro získání nejvíce 'typ surovin'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board goal (control at location) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče nejbližšího k ovládání 'množství' 'typ jednotek' v 'lokaci'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board goal (control) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče nejbližšího k ovládání 'množství' 'typ jednotek'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board goal (kills) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče nejblíže k získání
'množství' zabití 'typ jednotek'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board goal (points) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče nejblíže k 'množství' 'typ bodování'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board goal (resources) - Ukaž tabulku nejlepších pro hráče nejblíže k získání 'množství' 'typ surovin'. Zobraz nadpis: 'nadpis'.
- Leader board computer players - 'Nastav' použití hráčů ovládaných počítačem v tabulce nejlepších.
- Minimap ping - Ukaž na minimapě ping (nevím co to znamená) pro nynějšího hráče v lokaci.
- Modify unit energy - Nastav energii(manu) pro 'množství' 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v 'lokaci' na 'počet%'.
- Modify unit hangar count - Přidej nejvíce 'počet' do hangáru pro 'množství' 'typ jednotek' v 'lokaci', kterou vlastní 'hráč'.
- Modify unit hit points - Nastav životy pro 'množství' 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v 'lokaci' na 'počet%'.
- Modify unit resource amount - Nastav počet surovin pro 'množství' surovinových ložisek, které vlastní 'hráč' v 'lokaci' na 'množství'.
- Modify unit shield points - Nastav sílu štítu pro 'množství' 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v 'lokaci' na 'počet%'.
- Move location - Vycentruj lokaci nazvanou 'lokace' na 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v 'lokaci'.
- Move units - Přesuň 'množství' 'typ jednotek' pro 'hráče' v 'lokace' do 'lokace'.
- Mute unit speech - Umlč všechny nepříkazové zvuky jednotek pro nynějšího hráče.
- Order - Přiděl rozkaz všem 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v 'lokace': 'typ příkazu' 'lokace provedení příkazu'.
- Pause game - Zapauzuj hru.
- Pause countdown timer - Zapauzuj odpočítávání.
- Play waw - Přehraj 'waw soubor'.
- Preserve trigger - Uchovej příkaz.
- Remove unit - Odstraň všechny 'typ jednotek' pro 'hráče'.
- Remove units at location - Odstraň 'množství' 'typ jednotek' pro 'hráče' v 'lokaci'.
- Run AI script - Spusť AI skript 'skript'.
- Run AI script at location - Spusť AI skript 'skript' v 'lokaci'.
- Set alliance status - Nastav 'hráče' na 'typ diplomacie'.
- Set countdown timer - Změň odpočítávání: 'Nastav' 'počet' sekund.
- Set deaths - Změň počet zabití pro 'hráče': 'Nastav' 'množství' pro 'typ jednotky'.
- Set doodad state - 'Nastav' doodad status pro 'typ jednotek' 'hráče' v 'lokaci'.
- Set invincibility - 'Nastav' nesmrtelnost pro 'typ jednotek', které vlastní 'hráč' v
'lokaci'.
- Set mission objectives - Nastav úkoly na splnění: 'text'.
- Set next scenario - Načti 'scénář' po úspěšném dokončení hry.
- Set resources - Změň suroviny pro 'hráče': 'Nastav' 'množství' 'typ suroviny'.
- Set score - Změň skóre pro 'hráče': 'Nastav' 'množství' 'typ bodování'.
- Set switch - 'Nastav' 'vypínač'.
- Mluvící portrét - Ukaž 'typ jednotky' mluvící k nynějšímu hráči na 'počet' milisekund.
- Transmission - Pošli vysílání nynějšímu hráči od 'typ jednotky' v 'lokaci'. Přehraj 'waw soubor'. Změň dobu vysílání: 'Nastav' 'počet' milisekund. Zobraz následující text: 'text'.
- Unmute unit speech - Odmlč všechny ne-příkazové zvuky jednotek pro nynějšího hráče.
- Unpause game - Odpauzuj hru.
- Unpause countdown timer - Odpauzuj odpočítávání.
- Victory - Ukonči scénář vítězstvím pro nynějšího hráče.
- Wait - Počkej 'počet' milisekund.
Tak hotovo. A to je asi tak všechno.
Tak zas nashle u dalšího textíku !
KONEC.