1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
StarCraft
StarCraft - průvodce

Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.



A) CO PLATÍ VŽDY


Na  začátku, dříve  než cokoliv  jiného, vyrobte  tak osm  peonů (SCV,  droni,

sondy) a  pošlete je těžit  na odlišné krystaly.  Dále postavte několik  farem

(overlordi, pylon,  depot) a pokračujte  podle některého ze  scénářů. Postupně

stavte důležité budovy, dovyrobte peony asi  tak na 15-20. Velice důležité je,

jakmile se vám  trochu rozeběhne těžba, poslat některou  z levnějších jednotek

(proč ne peona)  na průzkum - povědomost o základně  nepřítele a jeho pohybech

je nadmíru  důležitá, protože v  závislosti na tom,  jaké jednotky vyrábí,  se

můžete připravovat na optimální obranu - ne každá jednotka se hodí proti jiné.

Z počátku se nepouštějte  do upgradu, tedy dokud nebudete  mít dostatek plynu,

který se těží pomaleji. Dejte si ale pozor, aby vám peoni neobsadili populační

limit -  nezapomeňte stavět farmy. V  ranné základně byste měli  mít i několik

jednotek  na obranu,  případný časný  útok vám  pak pomůžou  odrazit i  peoni.

Jakmile  můžete, postavte  další základnu  (nebo v  případě terranů přesuňte).

Samozřejmě  konkrétní strategie  záleží hlavně  na mapě  - předsunuté základny

jsou po nějakou dobu velice zranitelné, takže musíte mít dostatečnou armádu na

obranu.  Ale  zase  se  nevěnujte  trénování  a  boji  nadmíru,  bez rozvinuté

ekonomiky vás obratný protivník rychle smete, takže stavte rychle.


B) TERRANI


Terrani sice patří  mezi "sympatické" rasy, ale to  je za vítěze nepředurčuje,

ba právě naopak - abyste je dovedli k vítězství, musíte je detailně ovládnout.

Základním prvkem  obrany jsou bunkry  naplněné mariňáky -  to je velice  silná

zbraň, protože protivník musí nejdřív zničit  bunkr a teprve pak se dostane na

tělo  vojákům.  Pokud  čekáte  útok,   postavte  je  strategicky  po  základně

(i  u krystalů).  A pokud  útok nastane,  co vám  brání v  tom, abyste některé

budovy  přesunuli do  bezpečí. Druhým  základním prvkem  obrany je Siege Tank,

tedy od okamžiku,  kdy mu vynaleznete obléhací mod, ve  kterém dělá 70 zranění

na opravdu velkou vzdálenost. Střílí dál  než „vidí", takže je dobré mít kolem

pár průzkumníků. Je také, společně s  minami, schopný zasahovat i skrz zergský

Dark Swarm. Hlavní výhoda mariňáků je  v ceně, takže se nerozpakujete je občas

obětovat. Ve skupinách se hodí prakticky  proti všemu - speciálně proti věžím,

které je nestíhají zaměřovat, nebo proti Hydraliskům, kterým ostatní terranské

jednotky dělají  pouze poloviční zranění. Se  stimpackem (pozor, použití ubírá

10  životů)  dokáží  udělat  neuvěřitelné  poškození... Firebats, plamenometná

verze mariňáků, se hodí na likvidace větších skupin protivníků - jsou to dobří

obyvatelé  bunkrů. Bohužel  při výrobě  stojí i  nějaký ten  plyn, takže spíše

sáhnete po  někom jiném. Třeba po  ghostovi, což je ideální  podpůrná jednotka

- jakmile  vynaleznete   lockdown,  což  je   schopnost  znehybnit  jakoukoliv

jednotku.  Hodí se  zvláště na  vzdušné jednotky  (třeba carriery Protossanů),

které vám už jen tak neulítnou... Před akcí je schovávejte v bunkrech, jakmile

jich máte  víc, můžete znehybnit  docela slušnou armádu  - a pak  třeba použít

nuke. Abyste ji mohli použít, musíte duchem označit místo dopadu, což může být

docela obtížné, i když jste neviditelný. Dávejte si pozor, aby nebyl na blízku

žádný detektor neviditelných (třeba Overlord,  Observer nebo i docela obyčejné

věže). Trochu  vám pomůže upgrade  viditelnosti a obranná  matrix. Nezkoušejte

nukovat místo, o  kterém víte, že ho protivník  sleduje, atomovka před dopadem

zobrazuje  červenou   naváděcí  stopu,  čímž   mu  poskytnete  dostatek   času

k evakuaci.   Po   upgradu   energie   může   znehybnit   až   dvě   jednotky.

Nepostradatelným prvkem jsou vulture  bikes, které představují rychlé jednotky

schopné překvapivých zásahů.  Ale nejen to - po  upgradu mohou pokládat spider

miny! A ty  se hodí nejen na zaminovávání  přístupových cest (zaminovaný bunkr

a siege  tank  v  záloze  je   velice  spolehlivá  obrana  pro  začátek),  ale

i k  průzkumu,  protože  zatímco  je  protivník  nevidí, vám zprostředkovávají

radarové  informace, takže  se hodí  i jako  průzkum pro  siege tanky.  Jejich

velkým  nepřítelem  jsou  vzdušné  jednotky  a  pozemní  jednotky,  které miny

neaktivují - třeba peoni a Archon nebo zergové, kde se na ztráty nehledí. Obří

robot  Goliath  je  dobrý  proti  vzdušným  cílům,  nic  jiného  mě momentálně

nenapadá.  Další jednotka  je Wraith,  letadlo schopné  zneviditelnění, což je

skvělé,  pokud protivník  nemá detekční  jednoty (a  to se  stane málokdy). Po

upgradu  energie  vydrží  neviditelné  déle.  Science  Vessel je sice jednotka

náročná  na  plyn,  ale  za  tu  srandu  rozhodně  stojí,  takže  ji  zbytečně

nevystavujte útokům. Každý může spustit na jinou jednotku Matrix, obranný štít

o kapacitě 250, což je opravdu nepostradatelné u ghosta nebo jako obrana proti

útoku  menšího  množství  zergských  Scourge.  Irradiate  (ozáření)  platí  na

jakoukoliv živou jednotku, což se hodí hlavně opět proti Zergům či k likvidaci

peonů...  EMP  Shockwave  vyprázdní  cíly  energii  -  naprosto  jedinečné  na

likvidaci  protossanských štítů  či vyprázdnění  „magických" rezerv  jednotkám

jako je  Queen či třeba Battle  Cruiser. Bitevník Battle Cruiser  je jednotka,

jejíž  jedinou nevýhodou  je rychlost.  Jakmile upgraduje  na Yomato Gun, máte

k dispozici zbraň,  která prakticky jediným výstřelem  zničí cokoliv. Je dobré

se zaměřit na  likvidaci problémových jednotek jako je  Observer nebo Queen či

věže. Po upgradu  energie můžete vystřelit dvakrát. A  konečně nakonec tu máme

ComStat, který  byste si měli postavit  tak dvakrát a obsadit  je na shotcuty,

abyste  je byli  schopni rychle  použít  v  bitvě, jakmile  máte podezření  na

neviditelné  jednotky. Vyplatí  se pravidelně  kontrolovat základny protivníků

a stav jejich expanze.


C) PROTOSSANI


Výhoda Protossanů spočívá hlavně v jejich menším množství - jednotky jsou sice

dražší,  ale můžete  je lépe  a přehledněji  ovládat. Další  výhoda spočívá ve

štítech, které se dají velice rychle dobýt - v každém případě postavte několik

dobíječek.  Bohužel větší  cena znamená,  že se  budete muset rozhodnout, jaké

typy jednotek budete ze začátku preferovat - zbytek postavíte až později, tedy

pokud přežijete. Peoní jednotka Probe má výhodu, že nemusí přímo stavět, pouze

spouští teleportaci, potřebujete jich tedy na stavbu menší množství. Na obranu

stavte  Photon Cannons,  které bohužel  mají poměrně  málo životů, takže spíše

slouží jako zpomalení. Dávejte si hlavně  pozor na vlastní pylony, bez jejichž

energie  nefungují budovy.  Pylony jsou  častým cílem  útoků, raději si budovy

„zálohujte"  z  několika.  Pylon  je  také  dobrý  předsunutý „zvěd", pokud ho

postavíte daleko od základny,  ušetříte patrolovací jednotky. Základní bojovou

jednotkou Protossanů jsou Zealoti, kteří jsou ve větším počtu opravdu vražední

- zvláště  pokud mají  upgradovanou rychlost,  což byste  určitě měli  udělat.

Bohužel nejsou  schopni střílet na  vzdušné jednotky, na  to potřebujete třeba

Dragoony, kteří zase bohužel stojí docela dost plynu... Jejich další nevýhodou

je to, že nejsou moc účinní proti  malým jednotkám - zergská záplava je rychle

vyřídí,  tedy pokud  nemají na  blízku štítové  baterie. Templáři  jsou na tom

velikostí jako zealoti,  ale jsou mnohem pomalejší. Magie to  ale víc než dost

vynahrazuje,  templáři jsou  v  každém  případě součástí  jakékoliv strategie.

Psyonic Storm platí za postrach jakékoliv jednotky - extra účinné proti grupám

Zergů, které  jim zničíte bez  větších problémů. Funguje  i proti neviditelným

jednotkám a  minám! Jen drobné  upozornění - nekouzlete  víc bouří přes  sebe,

efekt se nenásobí, počkejte až minulá  odezní nebo ji zakouzlete trochu vedle.

Dalším  základním strategickým  prvkem jsou  halucinace, kterými  pěkně matete

nepřítele.  Halucinace  vizuálně  normálně  útočí  (až  na  courrier, ten nemá

interceptory),  mají  ale  méně  životů  a  po  zničení se rozplynou. Naprosto

ideální na ničení  min či klamné útoky, kdy halucinace  přitáhne palbu věží či

silných jednotek (třeba BattleCruiser s Yomato gunem) a skutečná armáda projde

bez povšimnutí. Pokud máte málo jednotek,  hodí se i na průzkum. Archon, který

vznikne spojením  dvou templářů, patří  mezi nejúčinnější jednotky,  i když má

spoustu slabin - třeba  EMP ho zanechá asi s 10 hitpointy,  což je opravdu jen

krůček od  hrobu. Není ani  moc účinný proti  menším jednotkám, ale  to spraví

větší množství nebo některé podpůrné  jednotky. Nejúčinnější je proti vzdušným

jednotkám... Pokud máte dva templáře, kteří by v bitvě nejspíš zahynuli, dejte

je  zmorfovat -  štít by  je měl  během transformace  udržet živé...  Observer

slouží k  průzkumu a hledání zakopaných  Zergů či min. Vždycky  jich pár mějte

v záloze.  Mezi  veleúčinné  pozemní  bojovníky  patří  Reaver (aneb Hovnivál)

- dostřel  a  damage  je  opravdu   úctyhodný.  Počet  scarabů  upgradujte  až

v pozdější  fázi hry,  kdy nebudete  vědět co  s financemi.  Ideální je bojová

kombinace  několika hovniválů  ve spojení  se zealoty  a sondou,  která pomalé

hovnivály rychle  přenáší z místa na  místo. Pokud protivník nemůže  útočit do

vzduchu, slouží sonda klidně i jako  místo, kde si v klidu dovyrobíte scaraby.

Scout je  asi nejsilnější vzdušná jednotka,  i když proti mluví  cena a dlouhá

doba výroby (postavte tedy více  StarGate). Finální jednotkou je Courrier, což

je,  pokud máte  tak čtyři,  opravdu ultimátní  zbraň ničící naprosto všechno.

Hnedka  jak můžete,  upgradněte na   osm stíhaček  a maximálně  účinné vzdušné

zbraně. Courrier se dá využít i  jako jednotka, která, pokud ji zálohujete tak

čtyřmi štítovými  bateriemi, dokáže ubránit  prakticky cokoliv před  čímkoliv.

Mezi nejlepší jednotky  patří Arbiter, jehož nevýhodou je  opětovně velká cena

- klidně se  k němu ani  nemusíte dostat. Kouzlo  Recall umožňuje teleportovat

jednu  jednotku, což  se hodí  nejlépe  v  kombinaci dvou  Arbiterů, kteří  se

navzájem  přenášejí do  bezpečí. Kouzlo  Stáze zase  zmrazí jednotku  do bloku

ledu,  což se  hodí nejenom  k zastavení  útoku, ale  i jako ochrana vlastních

těžce  poškozených jednotek,  o které  byste neradi  přišli. Že zneviditelňuje

všechny jednotky kolem, to snad víte... Tak sláva Protossanům !!!


D) ZERGOVÉ


Hlavní  síla Zergů  je v  jejich množství  a v  nízké pořizovací  ceně, prostě

vyrobíte kvantum  potvor, jako doprovod pošlete  metače kouzel a ono  se to už

nějak vyvrbí. Zmatený soupeř se při  pohledu na ty hordy mutantů raději rychle

stáhne. Tedy, to by byl ideální  stav, realita vypadá trošku jinak. Musíte prý

zapojit jakousi, pche, strategii. Fuj. Ale  bohužel to je nutné... Peoni Droni

se ze začátku také hodí jako  průzkumníci, ale chraňte si je. Neaktivují miny,

takže  je můžete  používat k  jejich odstraňování.  Pokud je zergský protivník

nakazí  parazitem,  můžete  se  ho  zbavit,  pokud  je  zmorfujete  do budovy.

Nezapomeňte, že když  ho zmorfujete, máte o jednoho  těžiče méně. Je zbytečné,

aby vám plyn těžili víc než čtyři  droni, protože v Extractoru stejně může být

jen jeden.  Z cesty útoku je  nejlépe odstraníte zakopáním. Obdoba  farem jsou

Overlordi, což  jsou ideální průzkumníci  - jsou levní  a vidí terranské  miny

a neviditelné  jednotky  (což  dokáže  už  jen  královna  a věž Spore Colony).

Bohužel neoplývají  rychlostí, tedy alespoň  před upgradem. Mějte  vždy nějaké

v zásobě, jsou častým cílem útoků, protože  čím jich máte míň, tím méně můžete

mít jednotek.  Zerglingové se uživí  zpočátku jako bojovníci  (upgradujete jim

zbraně,  podobně jako  u Interceptorů  je zde  citelný nárůst), později hlavně

jako  zakopaní průzkumníci  upozorňující  na  nebezpečí. Velice  nebezpeční ve

větších  skupinách, tedy  alespoň když   mohou na  protivníka útočit  ze všech

stran. Bohužel  moc nevydrží... Hydraliskové  jsou jednou z  nejlepších, ne-li

vůbec nejlepší jednotkou ve hře. Jsou hodně  levní a mohou útočit i na vzdušné

jednotky. V  každém případě jim upgradujte  rychlost, později ve hře  i dosah.

Preferujte  souboje na  dálku, jsou  k zdraví  Hydralisků nejšetrnější. Stejně

jako ostatní  Zergové se pomalu regenerují,  takže si najděte čas  bezpečně je

uložit mezi  boji do podzemí.  Posílat větší skupiny  jednotek nemá smysl  bez

královen  (Queen), což  jsou velice  mocní vzdušní  mágové. Kouzlo Parasite je

jedním  ze  základních  strategických  prvků,  vidíte  totiž  vše  co zasažená

jednotka.  Je  tedy  ideální  na  sledování  větších jednotek (Battle Cruiser,

Cruiser) a na  rušení neviditelnosti jednotek. Parazita se  nedá zbavit, takže

daná jednotka se  nedá použít k překvapivým útokům  atd. Většinou ji protivník

obětuje. Dobré je parazity nakazit několik peonů v základně, toho si protivník

(lidský...) málokdy všimne  a vy máte neustálý přehled  o jeho základně. Další

kouzlo  Ensnare  má  dvě  použití  -  odhaluje  neviditelné  jednotky  a  také

zpomaluje. Což  je k nezaplacení na  rychlé jednotky - můžete  je pak v klídku

kamikadzovat. Pozor. Zpomalení se týká všech jednotek v oblasti působení, tedy

i vašich. Kouzlo Broodling se hodí hlavně na likvidování Siege tanků, templářů

a podobných pozemních jednotek  jedním výstřelem. Z oběti je  rázem pár vašich

broodlingů, na které  můžete zakouzlit kouzlo znovu... Nic  moc bojovníci, ale

je  to  sranda.  Královna  může  infikovat  lidský  Command  Centrum (a pak ho

normálně  přesunovat...), který  potom vyrábí  polozmutováné Infested Marines,

kteří  se perfektně  hodí na  čistící akce,  protože na  svém cíli  vybuchnou.

Dokonce  se  umí  i  zakopat.  Jakmile  máte  několik královen, upgradujte jim

energii.  Další zergský  mág je   Defiler, který  také umí  soupeře nepříjemně

překvapit, zvláště  v kombinaci se  zakopáním. Plague postupně  snižuje obětem

(pozor i vašim) v dosahu hitpointy až  k nule - perfektní na škádlení Reaverů,

Carrierů i terranské obrany - bunkrů a Siege Tanků. Kouzlo Dark Swarm má velký

strategický potenciál - v oblasti  svého působení ruší účinky normálních útoků

na  zergské jednotky.  Výhodné proti   Terranům, kterým  může přes  Dark Swarm

útočit pouze Firebat a Siege Tank,  méně již proti Protossanům (Zealot, Archon

a Reaver).  Dobré  pro  krytí  útoků  na  základnu,  ale  i  na obranu - třeba

Hydraliskové  mohou beztrestně  sestřelovat vzdušné  jednotky. Consume  slouží

k doplňování energie konzumací slabších jednotek - je úplně jedno jakých, vždy

přibude  stejně. Pokud  máte problém,   na devadesát  devět procent  ho vyřeší

Scourge. Ultimátní zbraň, obávaná piloty  celé galaxie. Sice může útočit pouze

na  vzdušné  cíle,  ale  v  sebevražedném  záchvatu  těžce  poškodí nebo zničí

jakoukoliv  jednotku. Většinou  k tomu  stačí dva,  i když třeba BattleCruiser

vydrží trochu více... Dobře se doplňuje  s kouzlem Ensnare, které zpomalí cíl,

takže pak kamikadze  tým o pár členech má jistý  úspěch. Nestavte jich ale moc

do zásoby,  je to zbytečné, stavějí  se tak rychle, že  si jich kdykoliv, když

potřebujete, můžete  vyrobit dostatek. Základní létavky,  Mutaliskové, jsou ve

větším  množství neskutečně  vražední,  podobně  jako vlastně  všechny zergské

jednotky.  Ůtočí  speciálním  parazitem,  který  jedním  výstřelem  zasáhne se

snižující se  intenzitou až tři jednotky,  což se hodí zvláště  proti skupinám

slabších  nepřátel. Díky  menší  velikosti  dostávají od  srovnatelných létačů

(Scout, Wraith)  ostatních stran pouze poloviční  damage. Prakticky jediné, co

jejich skupinu může bez větších  problémů zastavit, jsou bunkry plné mariňáků,

templářský  Storm  nebo  zergská  Plague.  S  posledním  kouzlem se také dobře

doplňují, protože díky speciálnímu útoku se hodí na vyčištění zasažené zóny od

posledních  přežívajících   zbytků.  A  když  je   zmutujete,  máte  tu  ještě

vražednějšího  Guardiana.  Tedy  alespoň  pro  pozemní  cíle, protože Guardian

ztratil schopnost  útočit na vzdušné cíle,  svým dalekonosným bombardováním si

to ale více než dost vynahrazuje.  Pod jejich skupinou nic pozemního nepřežije

a to i z toho důvodu, že jejich útok má poměrně velký dosah. Horší stránkou je

jejich  pomalost a  neschopnost bránit  se vzdušným  útokům -  vždy musíte mít

doprovod a pečlivě  se o ně starat. Nic  se k nim nesmí dostat...  Guardian je

sice jednotkou relativně drahou, ale  rozhodně se vyplatí. Nejsilnější pozemní

jednotka,  Utralisk, se  hodí spíše  v pokročilých  hrách se spoustou Archonů,

Reaverů...  Její  velkou  nevýhodou  je  ale  cena,  která  je vyšší než čtyři

Hydraliskové, kteří  Ultraliska bez problému porazí.  Také neútočí na létající

jednotky, takže musí mít jako doprovod  pár Hydralisků, nejlépe i s královnou.

Nebo Defilera, který  ho kryje svým kouzlem Dark Swarm  před útoky letců. Když

jsme pořádali závody mezi Ultraliskem a Reaverem, do koho dřív zabije, bohužel

to vyhrál  vždy Ultralisk -  je to prostě  kolosální mamut. Tak  to by bylo od

Zergů vše, hlavně nezapomeňte, že klíčem k vítězství je rychlost... Doufám, že

jsem vám alespoň v něčem pomohl.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.