1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Star Trek: The Next Generation - návod

Text dodal : Dimitrij Bilak (bilak@cmail.cz), zdroj - internet



47111, 1 SD zaznamenala  Enterprise  narušení  federálního prostoru  v sektoru

M'kyru průzkumným člunem. Záhy vnikla do Federálního prostoru další loď, která

člun pronásledovala. Velela jí kapitánka  Pentara. Zachoval jsem se podle rady

prvního  důstojníka a  hned od  počátku jsem  s Pentarou  jednal tvrdě.  Jeden

varovný  výstřel ujistil  Garidianské vetřelce  o tom,  že Enterprise  trvá na

jejich okamžitém  návratu do neutrální zóny.  Nadporučík Data navrhl riskantní

manévr  na zachycení  průzkumného člunu.  Návrh jsem  odsouhlasil. Pentara pak

odtáhla s nepořízenou  a já jsem mohl vyslechnout  naše nové hosty. Enterprise

pokračovala  v  hlídce  na  Ruinorský  sektor.  První  akce  pro výsadkový tým

Enterprise na sebe nedala dlouho čekat. Zachytili jsme nouzové volání kancléře

Daenuba z vědecké základny Mertens na  orbitu Cymkoe IV, jemuž jsme přislíbili

pomoc dle  našich možností. Výsadek dostal  na povel velitel Riker.  K sobě si

vzal  doktorku  Crusher,  nadporučíka  La  Forge  a  psycholožku  Deannu Troi.

Následující události zachycuje Rikerovo hlášení :



1) MERTENS ORBITAL STATION


Vydali jsme se do haly, kde  jsme narazili na zraněnou ženu zavalenou kabelem.

Phaserem  se  nám  ji  podařilo  od  kabelu  částečně  osvobodit, zbytek práce

vykonalo  transportní  zařízení  (vrátili  jsme  se  do transportní místnosti,

použili ovládací panel, zaměřili přístroj na datový kabel (LOCK-ON) a spustili

to).  Doktorka Crusher  ji  vyšetřila  lékařským tricoderem  a prostřednictvím

medikitu přivedla  ženu k vědomí.  Při následném rozhovoru  jsme se mimo  jiné

dozvěděli  heslo  k  ručnímu  řízení   stanice.  Turboliftem  jsme  vyjeli  do

administrační části  stanice. Na řídícím panelu  jsem aktivoval nouzový systém

a tlačítkem POWER REDIRECT přesměroval energii v systémech. Výtah nás svezl do

strojovny.  La  Forge  odhalil  s  použitím  tricoderu  podivné chování cizího

tělesa,  jež  parazitovalo  na  energetickém  systému  stanice.  Vešli jsme do

laboratoře  č.  4.  La  Forge  sebral  ze  stojanu  jakési dvě zařízení (PHASE

INVERTER  COUPLING  a  WAVE  REDUCTION),  načež  aktivoval  panel v levém rohu

místnosti a vypnul třetí energetický  okruh (INITIATE TEMPORARY SHUTDOWN, SHUT

DOWN GROUP  3). Cizí těleso  jsme nechali uletět.  Bylo zřejmé, že  by jsme ho

stejně  nedokázali  sledovat.  Výsadkový  tým  se  odebral  do řídícího centra

vpravo.  Troi  si  pohovořila  s  Dr.  Griemsem,  kterého po krátkém rozhovoru

přivedla k  rozumu. La Forge se  pak zachoval podle jeho  rad. Odešel do haly,

kde  dal  do  pořádku  energetický  systém  (USE  PHASE INVERTER na poškozenou

trubku, USE WAVE REDUCTION tamtéž). Základna byla stabilizována. KONEC.


Enterprise splnila svůj úkol na Mertenské základně. Nastal čas přislíbit pomoc

našim hostům. Nabrali jsme kurs na Horst III. Z orbitu jsem zavolal archeologa

Shanoka, s  nímž jsem pro bral  některé věci ohledně vykopávek.  Výsadkový tým

nemohl bohužel  na planetu pustit a  tak se Enterprise vrátila  na svou hlídku

k sektoru  Ruinore.  Další  plány  jsem  změnil  na  základě  prosby  Admirála

Reddrecka  ze základny  Starfleet. Již  delší dobu  pohřešoval bioložku Dr. Vi

Hynnh-Foertsch pracující na planetě Morassia. Před vypuštěním výsadkového týmu

jsem musel slíbit  hlavě planety, mluvící opici LLiksze,  že s sebou nevezmeme

zbraně. Bylo to deprimující, ale nutné.  Celou akci dostal na povel nadporučík

Data. Připojuji jeho zápis :



2) PRESERVE MORASSIA


Nejprve  jsem  promluvil  s  LLiksze.  Na  její  radu  jsme si šli prohlédnout

laboratoř,   pracoviště  pohřešované   doktorky.  Půjčili   jsme  si  bioprobe

a mechanické průzkumné jednotky A, B a  C. Všechna zvířata, která se nacházela

v laboratoři jsem prozkoumal na biostole i ve zvukoskopu (GET zvíře, USE zvíře

na BIOTABLE, GET zvíře, USE zvíře na SONICSCOPE). Své zjištění jsem hned chtěl

konzultovat s odborníky.  Tricoderem jsem se napojil na COMM  PORT a spojil se

s Tracker Melasem. To, co jsem se dozvěděl, jsem vzápětí šel probrat s LLiksze

(sídlí nahoře  ve stromě nad  křižovatkou). Pak jsem  se vrátil do  laboratoře

a spojil se  (opět přes COMM PORT)  s Poradcem lydyou. V  přístavu jsme ze zdi

sejmuli microgenerator a vydali se na nudný, rutinní průzkum biotopu Preserve.

V každém ze tří biotopů jsme vyslali průzkumnou sondu do všech obývaných částí

(viz  příloha   #1).  Nejprve  jsme   však  museli  aktivovat   mapu  vložením

mikrogenerátoru  do  portu.  Po  návratu  sondy  jsme  z  ní  pomocí  BIOPROBE

extrahovali  vzorek.  Celkem  jsme  tak  získali  jedenáct  vzorků, které jsme

analyzovali v laboratorním zvukoskopu. O výsledcích jsem si promluvil s Healer

ZZolis  (přes  COMM  PORT).  Doporučila  nám  vyzpovídat  jednoho  ze  strážců

ů Tzudana. Vypravili jsme se za ním  do QUARANTINE SHELTER. Nová zjištění jsme

oznámili LLiksze, v  níž jsme již mhli plnou důvěru.  Splnili jsme úkol, který

nám zadala. Vzali jsme si člun (GO TO SHATTLER) a na místě aktivovali počítač.

Po návratu zbývalo  už jen pomoci Dr. Vi  s odchycením podivného neviditelného

zvířete,  požírajícího mozkovou  energii živočichů.  Použil jsem  ve správných

chvílích konzole 2, 3 a nakonec 1. KONEC.



Příloha l :


Na  biotop  kaňonu  je  konstruována  jednotka  "A".  Obývané části jsou: PIT,

CRATER, CAVERNS.


Na  biotop pralesa  je konstruována  jednotka "B".  Obývané jsou  čtyři tunely

v obrovském stromě. Na  biotop mokřin je konstruována jednotka  ”C”. Vzorky se

odebírají ze čtyřech nejbližších korálů.



Nadporučík Data vedl svůj tým  skvěle. Doktorka byla nalezena, vztahy Morassie

s Federací vyjasněny.  Jediné, co nám  uniklo, byl Poradce  lydya. Ale i  toho

jsme  nakonec dostihli.  Jednal jsem  s obchodníkem  Aramutem, na palubě jehož

lodi se nacházel.  Pokusil jsem se ho zastrašit  namířenými zbraněmi a vzápětí

jsem ho obvinil z porušení několika  zákonů Federace. Podařilo se mi ho přimět

ke spolupráci. Výměnou  za svůj ubohý krk zradil doktora  a ještě mi prozradil

několik  důležitých informací  o pohybech  v Romulanské  části galaxie. Navedl

jsem Enterprise na tajnou planetu  Frigis. Nejprve jsem kontaktoval Starfleet,

poradil  se  se  svou  posádkou,  abych  nakonec  nechal mluvit učence TŽBaka,

jednoho  z  našich  hostů.  Po  chvilce  čekání  jsme  se  přeci  jen  spojili

s obyvateli  planety  Frigis.  Kancléři  Laraqovi  jsem  upřímně prozradil, že

hledáme Pátý  svitek. Povolil vylodění  výsadkového týmu. Ten  vedl opět první

důstojník Riker.



3) FRIGIS


Prvně jsme se chtěli seznámit se všemi sektami, které se na Frigisu vyskytují.

Navštívili jsme  obě pyramidy a  pohovořili s vůdci  obou náboženských skupin.

Třetí sekta  sídlila dále v  poušti, vpravo od  místa výsadku. Promluvil  jsem

s Nachylem, zástupcem vůdce této sekty a rozhodl jsem, že se pokusím odpovědět

na otázky  Strážce brány. Nechápu.  jak je  možné,  že na ně  po staletí nikdo

nedokázal  odpovědět. Byly  to vesměs  triviální dotazy  obecného rázu, na něž

chtě1  Strážce brány  slyšet ty  nejfilozofičtější a  nejméně jasné  odpovědi.

Uvnitř  krypty  se  nám  nepodařilo  rozluštit  návod  k  ovládání  panelu ani

tricoderem,  neboť byl  v prastarém  jazyku Chodak.  Museli jsme  se vrátit na

místo vylodění,  aby nám Laraq  mohl pomoci. Poté  jsme již snadno  rozluštili

nápis pomocí tricoderu  a La Forge mohl uvolnit  stasické pole. Promluvil jsem

si s Aelontem,  hlavou sekty Hledačů. Za naši pomoc  mi přislíbil tři předměty

z pokladnice sekty. Vyšli  jsme ven. Klíčem jsem otevřel  pokladnici a vzal si

zlatý kruh, hůl s koulí na konci  a zvukové zařízení, co vypadalo jako řidítka

na motorku.  Nejprve jsme navštívili  Pěvce, které jsme  obdarovali chybějícím

zlatým kruhem  a nadporučík La Forge  jim opravil varhany tím  divným zvukovým

zařízením. Madii,  vůdkyni poslední sekty jsme  věnovali tu hůl, z  čehož měla

takovou radost,  že zrušila silové pole  bránící ve vstupu do  chrámu. Použili

jsme  orchestrion  s   dvěmi  pluvoidy  a  přenesli  se   tak  dovnitř.  Zvuky

orchestrionu  měnily rozmístění  dlaždic na  podlaze 4x6.  Bylo třeba  nejprve

získat  všechny čtyři  orchestriony v  místnosti, aby  se člověk  mohl nakonec

dostat  až ke  dveřím (pořadí  orchestrionů dle  počtu pluvoidů pro závěrečnou

cestu: 4,  3, 1, 4, 1-v  ”objímce”, 2). Při každém  použití orchestrionu musel

člověk stát  na správné dlaždici. Nakonec  jsme to dokázali. Modrý  amulet nám

otevřel cestu dál. Vzali  jsme svitek a vrátili se na loď.  Až dosud se obešla

mise  Enterprise bez  násilí. Romulanské  lodě však  narušily prostor Federace

a Enterprise musela být  samozřejmě k dispozici pro účel  obrany. Nabrali jsme

kurz  zpět  na  Ruinore  a  kontaktovali  Starfleet.  Naši  pomoc  potřebovala

velitelka Chan. žídil jsem se přesně podle jejích rozkazů. K prvnímu konfliktu

došlo v sektoru Ayer. Pouhá přítomnost Enterprise odvrátila útok tří Warbirdů.

Druhý konflikt  zažehnal kapitán KyŽDra sám,  takže jsem s ním  akorát probral

detaily  bitvy.  Všechno  bylo  nějaké  podezřelé.  Kontaktoval jsem Starfleet

a velitelku Chan. Enterprise dostala speciální úkol...



Kurs Shinoshio.  Další bitva. Vylodili jsme  se na Frigis a  krátce pohovořili

s Laraqem. Kurs  Horst III. Opět bitva.  Po Shanokovi jsme našli  jen vzkaz na

planetárním záznamníku.  Výsadkový tým jsem  vedl já osobně.  Udělali jsme tam

toho tak  málo, že to ani  nestojí za samostatnou zprávu.  Hromadu kamení jsme

odstřelili phaserem. Zhruba ve středu místnosti byl instalován počítač. Vsunul

jsem hůlku do portu a aktivoval  ji ovladačem. Obrazovku jsem sjel tricoderem,

Hůlku jsem si vzal zpátky. Letmo jsme si prohlédli další místnost a vrátili se

do lodi. Teď jsme již věděli, kde je Allanor, Kurz byl zřejmý.



4) ALLANOR


Zápis z  výsadku. Pořídil Nils  Carlstom. Kapitán Picard  přejel místnost svým

orlím zrakem. Tricoderem zaznamenal data na odletovém pořádku. Nastavil phaser

na maximum a třemi přesnými ranami  odpálil úchytky na ventilační mříži. Mohli

jsme projít.  Díky hůlce a ovladači  od pana Laraqa aktivoval  kapitán počítač

v hale.  Projel  veškerá  data  a  aktivoval  systémy.  V další místnosti jsme

narazili na roboty, které sjel nadporučík La Forge tricoderem. Vrátili jsme se

na  místo  výsadku  a  tricoderem  deaktivovali  hlavního  robota, načež z něj

nadporučík La Forge  vyjmul LOGIC INHIBITOR. Prošli jsme  až dozadu ke dveřím.

INHIBITOR zasunul kapitán mezi logické obvody. Jakmile se objevil přede dveřmi

robot, deaktivoval jej kapitán tricoderem. INHIBITOR zase vyjmul. Prošli jsme.

Další překážku zlikvidoval pan Data.  Aktivoval počítač vedle dveří. POWER ON,

STATION ONLINE.  Když se generátor nabil:  POWER OFF. Pak počkal,  až se druhý

robot nabil a  v pauze mezi druhým a třetím  robotem: STATION OFFLINE. Kapitán

pak rozstřelil generátor phaserem.


Objevili  se  jakési  formy  života.  (Chodakové,  jak jsme později zjistili.)

Následovali  jsme je.  Kapitán mluvil  s jejich  šéfem, admirálem  Brodnackem.

Chodakové  nám vzali  hůlku a  ovladač a  odletěli. Prohlédli  jsme si počítač

a vše  zaznamenali   do  tricoderu.  Pak  jsme   pokračovali  chodbou  dozadu.

Nadporučík  Data  prohlédl  mrtvého   Optimátora  a  prostřednictvím  medikitu

a namíchaného roztoku ho přivedl k životu.  Kapitán mezi tím vyšel po schodech

nahoru  a sebral  z rozbité  mušle nějakou  tyčku. Vedle  mrtvého Chodaka  byl

ovládací panel bezpečnostního systému. Do otvoru vedle portu dal nadporučík La

Forge  tu  tyčku.  Hůlku  opět  zasunul  do  portu  a  odblokoval  všech  šest

bezpečnostních  okruhů.   Šli  jsme  opět   po  schodech  nahoru   a  dál,  až

k transportéru. Vlezli jsme všichni dovnitř,  jenom nadporučík La Forge zůstal

u ovladače. Nastavil na panelu prostřední souřadnici v pravém sloupci a zapnul

timer, načež šel k nim. Vymotali jsme se chodbami zpátky do místnosti výsadku.

Raději jsem  ještě jednou po kapitánovi  přejel tricoderem pořadí odletů  a už

jsme se jali pronásledovat Chodaky, KONEC.


I po úspěšném útěku z Allanoru jsme pořád ještě nevěděli, kde se nachází bájné

Unity Device.  Nabrali jsme kurs  na Horst III.  Na orbitu jsem  se poradil se

svými důstojníky. Jejich  návrhy vypadaly rozumně. Vyrazili jsme  k černé díře

v sektoru  Jericho. Tam  se začali  názory mé  posádky rozcházet.  Zavrhl jsem

ztřeštěnou  myšlenku nadporučíka  Data a  soustředil se  raději na rady Deanny

Troi. Bohužel. Posádka mě nechala ve štychu  a já sám jsem si musel na hvězdné

mapě nastavit sektor AlŽDin (souřadnice 5-6-7) a dát povel k letu. Letěli jsme

na  nepřátelské  území,  takže  konfliktů  nebylo  málo.  Než jsme dorazili do

sektoru Juxan, odkud  byl vidět pulsar zaniklý před  třiceti lety, odehrálo se

pěkných pár bitev. Raději jsem celou  cestu letěl pomalu (warp asi 1.2), abych

se vyhnul  střetu se třemi  nepřáteli najednou. Na  23 světelném roku  jsme to

měli.  Unity Device  se nacházelo  na souřadnicích  3-l-3 v prostoru Z-Taranis

Nebula...



5) UNITY DEVICE


Na  orbitu kolem  Unity Device  se Enterprise  střetla hned  se dvěma soupeři.

Kapitánkou Pentarou a admirálem Brodnackem.  Ani jedna loď po nás nevystřelila

a Enterprise  také nechtěla  být agresorem.  Připravili jsme  výsadek. Všichni

členové  týmu vstoupili  na transportní  plošinu. Ale  jen já  byl přenesen na

místo zkoušek. Bez tricoderu. A beze  zbraně. Pokračoval jsem doleva, kde jsem

se střetl  s dalšími kandidáty  ů kapitánkou Pentarou  a admirálem Brodnackem.

Nastoupili jsme do  člunu. Po přistání jsem vešel do  dveří. Promluvil jsem si

s Brodnackem, čímž začala zkouška. Pentaře jsem vzápětí nabídl spojenectví. Se

stolku jsem si vzal dvě půlky  disku. Prohlédl jsem si generátor silového pole

a všechny jeho součástky. Zkusil jsem spojit  disk a vložit ho do spodní části

generátoru. Šlo to!  Vzal jsem disk zpět a  šel ke stolku. Do levé  části jsem

položil půlkruh  a stiskl tlačítko.  To se opakovalo  ještě třikrát. Pak  jsem

odmítl zabít Brodnacka a  řekl jsem něco v tom smyslu, že  Unity Device je pro

všechny. Vzal jsem si všechny půldisky,  spojil je a zaplnil jimi dolní mezeru

v generátoru.  Cesta  byla  volná.  Použil   jsem  artefakt,  vzal  jsem  klíč

z podstavce a využil zázračné funkce artefaktu ještě dvakrát. Všichni tři jsme

mohli  pokračovat. Odemkl  jsem dveře.  Před stasis  boxem jsem  stiskl panel.

Jakási  podivná  příšera  na  mě  začala  tahat  všechnu  špínu  z  posledních

dvěstěšedesátidevíti dílů a tak jsem zablábolil  něco jako, že Unity Device je

pro  dobro  všech  atd.,  atd.  Věci  získaly  spád.  Pentaru  jsem  osvobodil

z mrazáku, ačkoli jsem to nemusel vůbec udělat  a šli jsme dál. Vyjeli jsme do

věže, samého centra  Unity Device. Poslední zkouška byla  průhledná i pro malé

nevidomé dítě. Panel jsem deaktivoval  bez jakéhokoli rozhodnutí. Unity Device

zmizelo v trhlině času a Enterprise  se mohla vrátit ke své pravidelné hlídce.

Aby  Federace, Galaxie  i celý  vesmír mohli  klidně spát. Enterprise hlídá...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.