1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Star Command: Revolution
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Star Command: Revolution - průvodce

Autor návodu : Michal Rybka



Síťová hra se  v mnoha aspektech liší. Je tam  významnější vliv vaší "původní"

rasy a i mnoho jednotek má nové a překvapující využití a výhody (například lze

užít  v  kampani  nezajímavý  neviditelný  Cloaker  v  kombinaci se Switcherem

a Teleportalem  ke  skrytému  přenosu  celé  armády  na  druhý konec mapy, což

počítač v životě neudělá). Národy jsou  čtyři: Lidé (Terrans) jsou zaměřeni na

řízené  rakety a  poškozují Control,  Computroni ničí  Tech a umí teleportaci,

Nomádi  poškozují   Shield  a  mají   rychlopalnou  technologii  Mass   Driver

a Triumvité se  specializují na Engine  a na neopravitelná  poškození. V tomto

pořadí se  mothership učí technologie  v kampani a  ve stejné sekvenci  se učí

i u bitev (tj. pokud jste  Computroni, první cizí technologie je Triumvitská).

Nejnebezpečnější jsou  Triumvité. Ztráta mobility  často znamená smrt  a i při

přežití bývá neopravitelná. Ve hře  se častěji setkáte s kombinacemi nepřátel,

z nichž je nejhorší asi Nomád a Triumvité.


1) Mothership


Star Commandovské Revoluční  Heslo: "Upgraduj a chraň!". Hlídejte  ho jako oko

v hlavě - pokud  mu třeba v 2. kvadrantu  necháte neopravitelně poškodit štít,

už to  nezlepšíte do konce hry.  Nejlepší je dát mu  jako "osobní stráž" Point

Laser a Shield  Repairer (kdyby přiletělo torpédo) a schovat  ho vzadu, a nebo

ho nechat  plížit se za postupujícím  svazem (kryjí ho svazové  Point Lasery).

Suroviny sbírejte  až po vyčištění  kvadrantu, jinak jen  v krizi (když  např.

dochází  solinit). I  mothership je  zbraň: v  druhé části  hry sice upgraduje

rakety, ale  nejsilnější je jeho schopnost  postavit stacionární baterii přímo

mezi nepřátelské řady (což vám nepřátelské mothershipy rády provedou).


2) Báze


Každý národ má svoji a slouží ke stavění lodí (budovy staví pouze mothership).

Při  jejich stavbě  je třeba  postupovat opatrně:  do doby,  než si vás nějaký

nepřítel všimne, máte klid. Začít hned jezdit s mothershipem a hledat nejlepší

místo je žádanka o Krátký Proces. Umísťování bází jest kumštem - často máte za

bránou   jenom   úzkou   jeskyni.   Doporučuji   postavit  nejdříve  nomádskou

a zprodukovat ihned několik Point Laserů, potom computronskou.


3) Průzkumníci


Explorer,  Xplr, Scout,  Tri Scout  - každý  národ má  svůj, ale  jsou funkčně

identické.  Primárně slouží  k rozstřelování  balíků solinitu  - ale  vzhledem

k tomu, že balíků je v celé hře asi deset, použijete je spíš jako průzkumníky.

Jsou  rychlé a  pokud kličkujete,  můžete se  celkem bezpečně vyhnout normální

palbě.  Pokud  je  příležitost  zaútočit  na  nepřátelskou budovu, udělejte to

- s úrovní  jim roste rychlost  a v 7.  levelu dokonce získají  i Double Shot!

Často  je využijete  na lákání  nepřátel před  svou pozici,  ale pozor:  pokud

potkáte odpornost  jako černý Alien Ship,  raději je nechejte zničit  na místě

a neukazujte nepříteli, kde je hlavní svaz !


Celá  kampaň  je  o  solinitu.  Šetřete.  Vždy  se  pokuste schovat si nějakou

nepřátelskou  raketovou  věž  a  na  konci  boje  si  nechejte  rozbít alespoň

opravářské  jednotky, aby  z nich  zůstaly suroviny.  Na konci  hry budete mít

nadbytky  všech  minerálů,  ale  opravdu  nedostatek  solinitu.  Jediné  místo

s větším množstvím solinitu ve spirálové části mapy je v kvadrantu "67: Hidden

Force"  pod  Narvekem  (dostanete  se  tam  přes  "58:  Uncharted" - nepůjdete

teleportem  doleva  do  "57:  Warlord  Narvek",  ale  skrytým průchodem dolů).

Doporučuji pouze v případě, že opravdu nemáte solinit: v "67" kolem vás začnou

nepřátelské  mothershipy hned  stavět  Mass  Drivery a  pravděpodobně slíznete

neopravitelné poškození štítu svého mothershipu...


4) Základní vojenská učiliště


(Academy, Programming, Battle School, Eduplex) - na začátku poslouží k naučení

mothershipu  technologiím (jednou),  do doby,  než jako  bonus získáte vstupní

level  jednotek 4,  umožňují zelenáče  něco přiučit.  Po upgrade,  kdy všechny

jednotky dostáváte  už na 4. levelu  jsou k ničemu. Na  začátku kampaně můžete

mít problémy s tím, že mothership  neumí vyrábět důležité zbraně. Musíte někde

najít odpovídající  minerály a potom  teprve můžete postavit  patřičné budovy!

(Nalevo  na galaktické  mapě jsou  sektory s  Asteroids, dole bývají Crystals,

napravo Gas Anomalies a nahoře Plasma. Je dobré cestovat cik-cak !)


Ke  zvedání levelu  jednotek se  dá použít  i cvičný  cíl (Target)  - jednotky

s vyšším  level mají  vyšší rychlost,   delší dosah  apod. Většinou  se Target

nevyplácí -  kolem je spousta  nepřátel - ale  pokud máte např.  imobilizované

jednotky  s  level  menším  než  7,  můžete  je  pomocí  upgrade  aspoň trochu

rozpohybovat...


5) Opravářské lodě


Tech  Repair',  Shield  Doc*,  Engine  Repair',  Remaster' (= oprava Control))

- slouží  k opravování  jednotlivých poškození.  Každý opravář  má svůj  dosah

- máte-li  větší svaz,  budete jich  potřebovat víc.  Nejdůležitější je Shield

Doc, bojujete-li s Triumvity, pak i  Engine Repair. Opravy se konají v dávkách

- pokud na svaz útočí moc nepřátel, nemusí opravy stíhat !


6) EMP Launcher (Computron)


Výborná zbraň proti droidům, dokáže jich poškodit mnoho najednou! Pomalá, malý

dostřel. Vynikající v několika protidroidních misích.


7) Point Laser (Nomád)


Numero Uno! Toť on, zachránce, spásce! Naprosto nezbytná jednotka. Nepoškozuje

nepřátelské lodě - umí ale odhánět  letadélka a ničí většinu projektilů včetně

Controlleru  a torpéd.  Bez ní  si skoro  ani neškrtnete  (resp. nepřítel  vás

rozškrtá  jedna  dvě).  Kvůli  ní  se  vyplácí  šetřit  červené  kameny. První

jednotka, kterou doporučuji postavit !


8) Switcher (Terran)


Umí  si vyměnit  pozici s   libovolnou jednotkou  téže velikosti  (nikoli tedy

droidem nebo letadlovkou). Vynikající. S jeho pomocí lze změnit obranné stavby

v útočnou zbraň  těžké ráže! Ve  spolupráci s Teleportalem  (se kterým se  umí

switchnout!) je to fantastický nástroj.


9) Droid Launcher (Nomád)


Umí teleportovat droidy.  Zpočátku jen v rámci obrazovky -  ale po dobytí "20:

The  City of  Lost Droids"  je teleportace  upgradována na  celou mapu! Pak se

z něj  stane  fantastický  nástroj  a  ve  spolupráci  se Scramblery a Evasery

nástroj pomsty zločinným Alien Shipům !


10) Letadlové lodě


Nesou tři mrňavá  legrační letadýlka! Ale pozor: je  to jedna z nejhroznějších

zbraní. Mají dlouhý dolet a letadýlka  jsou "chytrá" - vyberou si vlastní cíl,

i když  ho nevidíte!  Proti bzučivým  prckům pomáhají  jen Point Lasery. Spolu

s doletem  a  mobilitou  lodě  -  no  prostě  letadlovky! Pokud bylo letadýlko

poškozeno,  Carrier  ho  za  chvilku  sám  spraví.  Zajímavý je Infil Carrier'

(Terran) - umí poměrně dost často nepřátelskou loď "přebarvit" na vaši stranu.

Naprosto  bezkonkurenční  jsou  Obliterati'   (Triumvité)  -  napadnou  motor,

nepřátelská  loď zpomalí,  pak ještě  víc, pak  se už  jen plazí  a ... sorry,

přátelé! Bum!  Letadlovky jsou základ  jakékoliv strategie. Bohužel:  nelze je

teleportovat  a  dost  často  neprolezou  nějakým  tunelem.  S radosti vím tak

zablokují  kolonu v  nejhorší možné  situaci...  I  v takovém  případě je  lze

zužitkovat: je  ale třeba přilákat  nepřátele blíž. Pokud  chcete být úspěšní,

dělejte  to, co  počítač: nastrčte   letadlovky jen  tak blízko,  aby stíhačky

odstartovaly a pak couvněte. Hoši z X-Wingu to už nějak zařídí...


11) Missile Base (Terran)


Baterie  pálící řízené  střely dlouhého   dosahu! Výborná  do druhé  linie. Po

upgrade Triple Shot nejsilnější baterie vůbec !


12) Mass Driver (Nomád)


Do doby než Missile Base upgraduje (až  skoro na konci hry) je to nejúčinnější

baterie pro obranu zblízka. Nevýhodou je kratší dosah.


13) Výrobny droidů


(Droid  HQ, Droid  Factory, Droid  Builder, Droidium)  - plodí bitevní roboty.

Když  vám něco  robota rozšlápne,  nezbude po  něm ani  skvrna. Nelze  je tedy

recyklovat  -  moc  a  moc  přemýšlejte,  kdy  je  nasadit! Základní typy jsou

nezajímavé (M 160, Comdroid, Battlemech,  Oculoid). Za povšimnutí stojí ale ti

pokročilí :


a) Special Ops  (Terran)


Má řízené střely na ničení jiných droidů. (EMP Launcher je ale účinnější.)


b) Bomb Droid  (Nomad)


Při  svém zániku  ještě vybuchne.  Zajímaví pro  teleportaci do  obranné linie

nepřítele. Jinak má ještě jedno speciální užití, o kterém se dozvíte ve hře...


c) Scrambler  (Computron)


Celkem normální droid, jenom je imunní  vůči budovám. Žádná mu vůbec neublíží.

Výborní proti Dreadnougtům !


d) Evaser  (Triumvité)


Celkem  normální droid,  jenom je  imunní vůči  lodím. Kladivo  smrti na černé

Alien Shipy !!!


Je třeba poznamenat,  že kouzlo droidů vynikne až  s použitím Droid Launcherů.

Také  je třeba  postarat se  o to,  aby imunní  droidi nebyli napadeni takovým

nepřítelem,  který by  je mohl  poškodit! Vyplácí  se zjistit explorery polohu

nepřítele, droidy tam teleportovat a po akci ihned teleportovat zpět k opravě.


14) Teleportal  (Computron)


Umí k sobě přicucnout loď (ne  budovu!) normální velikosti z libovolného místa

na mapě.  Důležité je, že  je můžete budovat  v dosahu mothershipu  i za pásem

asteroidů, což bývá občas jediná cesta vpřed.


15) Omni Fighter (Triumvité)


Nejstrašlivější Totální  Zbraň. Je to  rozměrná stíhačka na  pevném podstavci,

která je  imunní i vůči Point  Laserům. Jediná metoda jejího  zničení je právě

v likvidaci  jejího  podstavce.  Je  protimotorová  a  způsobuje neopravitelná

poškození. Doporučuji do jejího dosahu před vaším útokem strčit nějakou ubohou

Oběť,  jinak  se  z  vašich  důležitých  jednotek stanou přinejlepším Plouživé

Stíny.  Ve  vašich  službách  je  skvělá  -  stačí  uchránit podstavec! Lze ji

switchovat, takže ji dostanete i tam, kam se nedostanou letadlovky !!


16) Speciální budovy


(Controller, Torpedo  Base, Foldspacer, Repair Matrix)  - celkem zbytečná věc.

Jsou poměrně nákladné, jejich projektil zničí Point Laser a jejich jediné plus

- totiž: výstřel neubírá  žádny solinit, jenom příslušný minerál  - se projeví

až  v posledních  misích. To  totiž budete  mít nedostatek  solinitu a ohromné

zásoby ostatních věcí...


17) Speciální aliení loďky


Narvekovi služebníci mají mnoho jednotek, které není možné vyrábět. Povětšinou

jsou to varianty droidů a lodí s obvyklými parametry. Některé se ale vymykají:


a) Černý Alien Ship


Nejhorší  Svině Svinutá  ze všech  Sviní Svinutých  ta nejsvinutější.  Odporná

a velmi  rychlá ošklivost  s třikrát  větším dostřelem  než je  dolet letadel,

kopírující váš pohyb  (při útoku ustupuje, při ústupu se  blíží - ale stále na

hranici jejího  dostřelu, kde je zcela  v bezpečí). Má velmi  nebezpečný kanón

s Rapid Fire.  Na její likvidaci jsou  dva postupy: pokud je  Alien Ship jenom

jeden,  lze  ho  přirazit  k  rohu  mapy  za  současného krytí se Point Lasery

a udolat  letadlovkami.  Pokud  jich  je  víc,  je  jediný  spolehlivý postup:

nasazení Evaserů  (4 lodě tohoto  typu najednou jsem  nedokázal vykrýt ani  16

lasery!!!) Je třeba jednat rychle: palbou si zvyšuje level !!


b) Narvekova Čestná garda


Je jich  mnoho, jsou tuze  tuzí a rychlí  (ničí Engine). Po  jejich zničení po

nich nezbude ani slupka a jejich projektily nedokážou Point Lasery vykrýt! Lze

je  ale nalákat  na Missile  Base a  přibrzdit Obliterati...  Jim podobní jsou

Varelse a Visitors - fuj...


c) Dreadnaughty


Jsou  čtyři  rozestavěné  (Terranský,  Nomádský,  Computronský  a Triumvitský)

a jeden kompletní  (Narvekův). Jejich udolávání je  bez výjimky maximální žúžo

- mimo jiné proto, že  jim pomáhají černé Alien Shipy a často  je i léčí. Tito

imobilní  netvoři  mívají  neuvěřitelnou  výzbroj  a  veliký dostřel. Je třeba

útočit najednou se spoustou Point Laserů - samotná jednotka má proti nim šanci

asi  jako žížala  proti tanku.  Je výhodné  nechat za  útočícím svazem  plížit

mothership a až to bude vážně husté, začít stavět Omni Fightery a Missile Base

přímo před dreadnaught.


Pro  kampaň  je  jasným  favoritem  kombinace  Point  Laser,  Obliterati, Omni

Fighter,  Missile Base,  Switcher, Xplr  a opravářské  jednotky. Do  levelu 57

(Narvek) sice můžete  jít rovnou, ale vřele doporučuji  nejdřív vyčistit širší

část mapy (upgrade za dokončené kvadranty  se hodí). Ostatní typy využijete ve

speciálních případech. V multiplayeru to je  jiné kafe - kupříkladu zatímco na

vás kamarád útočí, foldspacujete mu Foldspacer přímo do základny...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.