Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Víejte u druhé části upírské ságy. Ti, kdo hráli první díl, jsou v obraze, vás ostatní odkazuji na návod ke hře Blood Omen : Legacy of Kain, abyste se dozvěděli, co příběhu v této hře předcházelo. A teď už k příběhu tohoto dílu hry. Kain v prvním díle opravil kouzelné sloupy a nastolil v zemi Nosgoth pořádek. Aby se mu lépe udržoval, zverboval si spolupracovníky, ale po čase se mu jeden z nich - Raziel - znelíbil. Kain ho krutě potrestal, ale Raziel nezemřel. Ožívá v podzemí a vrací se, aby se pomstil. V této hře tedy nehrajete už za Kaina, ale za Raziela. Začínáte v zatopeném podzemí, odkud se musíte dostat ven. Mimochodem - na tomto místě budete začínat vždy, ať už si hru sejfnete kdekoliv. Úvodní část hry je v podstatě tutorial, kdy se vám na spodním okraji obrazovky objevují pokyny co a jakými klávesami máte dělat. Ještě si povšimněte čtvercové plošiny, nad kterou se vznášejí jakási zelená světla - je to místo, kde můžete vždy získat nějakou nápovědu, když se na něj vrátíte - ovšem samozřejmě anglicky. Jako první se naučíte se "nakrmit", aby vaše spirála života (v pravém dolním rohu obrazovky) byla na maximum - stačí, když ve spektrálním světě držíte klávesu [D]. Ve hře pak můžete na různých místech nalézt ještě zelené trojúhelníkové krystaly, jejichž sbíráním můžete svoji spirálu života prodlužovat. Na jedno prodloužení jich ovšem potřebujete hned pět a myslím, že v situaci, kdy jste prakticky nesmrtelní, to ani není zase tak moc potřeba. Jedinou možnou cestou můžete tuto lokaci opustit. A nyní je čas na první odbočku - řekněme si něco o světech ve hře.
Normální a spektrální svět
Ve hře Soul Reaver hrajete podle potřeby ve dvou světech. Řekněme si něco o tom, jak se prochází z jednoho do druhého a jaká jsou jejich specifika.
a) Spektrální svět
V něm de facto hru začínáte. Můžete se v něm "nakrmit", používat některá kouzla (např. procházení mřížemi) a občas vám může trochu zjednodušit hru, protože se v něm setkáte jenom s malými zelenými zombíky, kteří nejsou žádným velkým problémem. Nemůžete zde ale používat zbraně (vyjma Soul Reaveru) a pohybovat předměty. Že jste ve spektrálním světě poznáte velmi snadno - mimo jiné i na spirále žvota, která je zde nevzhledně kostrbatá. Projít sem můžete buď použitím kouzla (klávesa [Enter] a následně [A]), nebo tím, že se ponoříte do vody (dokud nezískáte kouzlo, které vás ve vodě ochrání). Také skončíte ve spektrálním světě vždy, když vás někdo zabije. Pokud vás následně někdo zabije i ve spektrálním světě, octnete se znovu v počáteční lokaci hry, ale všechny teleporty, které jste navštívili, zůstanou aktivované a vše, čeho jste dosáhli vám také zůstane.
b) Normální svět
Zde můžete používat zbraně a pohybovat předměty, ale nemůžete se rychle nakrmit klávesou [D]. Můžete jedině vysát mrtvého nepřítele, ze kterého život uniká v podobě zeleného obláčku, anebo v případě lidských nepřátel tím, že se k nim přiblížíte a stisknete klávesu [D] dokud jsou ještě naživu ! Nemůžete procházet mřížemi. Ze spektrálního světa do normálního se dostanete pomocí speciálních míst - přepínačů. Jsou to modré kruhy na zemi - k prvnímu vás hra sama dovede a další vždy najdete někde v okolí. Použijete je opět klávesami [Enter] a [A], ovšem pozor - musíte mít spirálu života na maximum !
A můžeme opět pokračovat. První, k čemu vás hra dovede, je teleport. Slouží k rychlému přesunu mezi danými lokacemi a také počátkem hry. Abyste je ale mohli používat, musíte je nalézt a aktivovat. Každý teleport má svou ikonu. Je dobré si zapamatovat který teleport má jakou ikonu, abyste pak ve hře zbytečně nebloudili. Protože se po loadnutí hry ocitnete vždy v počáteční lokaci, doporučuji sejfovat vždy v blízkosti nějakého teleportu, abyste to pak neměli moc daleko. Teleport se používá tak, že si stoupnete na označené místo, stisknete [A], potom šipkami vyberete lokaci, kam se chcete dostat a pak jednoduše projdete portálem na druhou stranu. Protože ale na počátku hry nemáte aktivovaný žádný teleport - kromě toho počátečního, samozřejmě - tak vám nezbývá než jít dále po svých. V dalším úseku se naučíte základní pohyby a techniky boje, takže si teď něco o tom povíme.
Pohyby a skoky
Ve hře se pohybujete normálně kurzorovými šipkami. Skok provedete mezerníkem, nebo klávesou [X]. Skok dopředu provedete s kombinací kurzorové klávesy. Delší skok uděláte samozřejmě s rozběhem. Vysokého skoku docílíte tím, že stisknete nejprve klávesu [C] (skrčení) a potom klávesu [X]. Nakonec obě klávesy najednou pustíte. Raziel ještě také umí speciální dlouhý skok s plachtěním. Po výskoku stiskněte rychle ještě jednou mezerník - Raziel roztáhne křídla a doplachtí na delší vzdálenost.
Pohybování předměty
Raziel může pohybovat předměty. Kola, kliky, páky a dveře ovládáte klávesou [A]. Pokud chcete posunout kvádr, nebo krychli, tak ji stisknutím a držením klávesy [A] uchopíte a kurzorovými klávesami dostrkáte tam, kam potřebujete. Pokud použijete kombinaci kláves
[C] a [A], tak krychli pootočíte (převrátíte) o 90 stupňů. To si nacvičte, protože to budete potřebovat při řešení mnoha hádanek. Krychli můžete ale také zvednout do její dvojnásobné výšky. Dotlačte krychli k podestě, plošině, nebo druhé krychli, na kterou ji chcete zvednout a stiskněte skoro současně klávesy [C] a [A]. Skoro současně, protože [C] musíte stisknout o zlomeček vteřiny dřív. Zvednutím krychle ji také současně pootočíte.
Boj
Obecně lze řící, že bojujete pomocí klávesy [A] - univerzální akční klávesa. Současně držte klávesu [S], to vám zajistí, že budete neustále čelem k protivníkovi a nemusíte se za ním honit - tedy pokud před vámi sám neuteče. Ve spektrálním světě bojujete tak dlouho, dokud nepřítel "nezprůhlední". Pak ho klávesou [D] nasajete do sebe a máte vyhráno. V normálním světě můžete bojovat buď holýma rukama, nebo nějakou zbraní. Holýma rukama útočíte na nepřítele tak dlouho, dokud není omráčený, pak rychle stiskněte klávesu [F] - tím nepřítele uchopíte a zdvihnete nad hlavu. Opětovným stiknutím klávesy [F] ho odhodíte daleko od sebe. Nepřítel se ovšem po chvíli vzpamatuje a máte ho na krku zase. Pokud se ho chcete zbavit definitivně, musíte ho odhodit buď do ohně, nebo do vody anebo do sloupu světla, který se v některých lokacích vyskytuje (zřejmě denní světlo) a který nepřítele spálí. Boj holýma rukama má tu nevýhodu, že nemůžete nepřítele vysát a dobít si tak svoje životy. Pokud bojujete s nějakou zbraní, kterých je všude dost, pak klávesou [F] nepřítele probodnete skrz naskrz a odhodíte a potom můžete do sebe nasát jeho unikající život ([D]). Pozor - pokud to nestihnete, tak se do něj život vrátí a nepřítel i v tomto případě obživne.
Když absolvujete výcvik ve skocích a plachtění, vystoupíte z vody ven a dostanete se do kruhové lokace, ve které je uprostřed první přepínač do normálního světa. Jsou odtud tři východy : jedním jste právě přišli, druhým se budete za chvíli ubírat a třetí je zatím pro vás nepřístupný, protože je zahrazený mřížemi. Toto místo si zapamatujte, budeme mu říkatPrvní přepínač a ještě se sem vrátíme. Přepněte se do normálního světa a pokračujte dál. Přeskočte vodu a absolvujte bojový výcvik. Potom otevřete dveře na konci chodby ([A]) a pokračujte dál. Dveře můžete otevírat pouze v normálním světě, takže pokud jste předtím spadli do vody, musíte se vrátit k přepínači, jinak se dál nedostanete. Dál bude pokračovat váš bojový výcvik a také výcvik v přesouvání břemen. Potom dojdete ke hradu Nosgoth - uvnitř na vás čeká Kain, ale zatím se k němu nedostanete. Vyřiďte nepřátele a pokračujte cestou vpravo. Vlevo minete odbočku k teleportu (zaběhněte si ho aktivovat) a potom dojdete do lokace, kterou už znáte z intra. Zde je obrovský vodní vír, do kterého Kain svrhnul Raziela. Po mostě přeběhněte na první pilíř, přeskočte na druhý a potom na druhou stranu lokace do tunelu. Přes dva polorozpadlé chrámy (v tom druhém je vpravo opět teleport) se dostanete do další lokace s vodou (těsně před ní je vlevo další teleport). Zde musíte přeskákat po vyčnívajících pilířích na druhou stranu, ale povšimněte si také vlevo vysoko nad vodou zeleného krystalu. Zatím se k němu nedostanete, ale dobře si tuto Zatopenou lokaci zapamatujte, budete se sem ještě vracet.
Přeskákejte na druhou stranu a otevřete si mřížové dveře. Pokud nemáte zbraň, tak dvěma kostlivcům raději utečte, jinak je můžete zabít. Dalšími dveřmi a po schodech dolů se dostanete do lokace, se kterou jsem si dlouho nevěděl rady. Zde je návod. Přepněte se do spektrálního světa. Vlevo vystoupí ze stěny kvádry, po kterých můžete vylézt nahoru. Zde se dobijte a přepněte zpět do normálního světa. S rozběhem a plachtěním se dostaňte na plošinu vlevo. Uchopte krychli vlevo a přestrkejte ji doprava. Zdvihněte ji nahoru a dotlačte až do výklenku - tím si otevřete dveře vpravo. Jdětě tam. Jste v místnosti se dvěma oblouky u stropu a mezi nimi jsou na lanech zavěšené panely. Nejprve seskočte dolů, najděte krychli na druhé straně místnosti a dotlačte ji k výklenku v levém rohu místnosti (od dveří, kterými jste přišli). Tím si otevřete i spodní dveře do vedlejší místnosti. Projděte jimi a opět se dostaňte do místnosti s oblouky. Nyní musíte s rozběhem přeskočit na první oblouk a z něho na libovolný zavěšený panel. Ten s vámi sjede dolů a naopak druhý, prázdný panel vyjede nahoru. Seskočte dolů, vraťte se do první místnosti a opět se dostaňte na první oblouk ve druhé místnosti. Nyní přeskočte na vyzdvižený panel (než začnete podruhé přeskakovat na vyzvyžený panel, tak se musíte přepnout do spektrálního světa - pokud byste na panel skákali v normálním světě, tak by panely pořád sjížděly dolů a nešlo by skočit na druhý oblouk), z něj na druhý oblouk a potom na plošinu na druhém konci místnosti. Vysuňte dvě krychle vpravo a vlevo z výklenků a opět je tam zasuňte tak, aby se znaky na krychlích dotkly znaků ve výklencích. Tím si otevřete velkou mříž před vámi a projdete - opět do známé Zatopené lokace, ovšem nyní jste "o patro výš". Najděte zde krychli, kterou si shodíte vpravo dolů. Seskočte a jděte kousek doleva, kde najdete druhou krychli. Vraťte se pro tu první a dostrkejte ji sem a vyzdvihněte na tuto druhou krychli. Po nich vyskáčete do tunelu, kterým začíná cesta k prvnímu bossovi - Malchiovi.
Malchia
Proběhněte tunelem, zprava obejděte vodu a dalšími dveřmi a chodbou dojděte do velké místnosti. Rovnou přes místnost, minete páku a výtahem na druhé straně sjedete dolů. Nyní dojdete na ochoz místnosti s velikým šroubovým zařízením. Jděte doprava, stiskněte vypínač na zdi, oběhněte po ochozu na druhou stranu a otočte klikou. Tím uvedete zařízení do chodu. Vraťte se k výtahu a vyjeďte do velké místnosti. Stiskněte páku a podlaha uprostřed sjede o něco níž. Seskočte dolů a najděte tunel, který vás dovede do dalšího, nižšího patra. Podobná čtvercová místnost, v rozích krychle s ohněm. Musíte je nejprve posunout podél stěn pod podpěry, které tak zapálíte a strop se propadne. Poté je dostrkejte ke středové desce tak, aby zapadly do výřezů v rozích desky. Tím s vámi podlaha sjede o další patro níž. Nyní vidíte proti sobě dva široké tunely. Jeden vás dovede zpět nahoru a druhý přímo do Malchiova doupěte. Už na vás čeká. Nesnažte se s ním bojovat přímo, je to zbytečné. Malchia je Razielův bratr, je velmi silný, ovšem dost pomalý, takže mu snadno utečete. Běžte kolem místnosti a všimněte si kruhové mříže uprostřed, dále místa s Malchiovým trůnem, vedle něhož trčí ze zdi klika a potom dvou identických zamřížovaných místností po stranách. Vpravo i vlevo od mříží jsou nahoře otvory, kterými se můžete do místnosti dostat. Uvnitř doběhněte k páce, která otevírá mříže a stiskněteji a čekejte. Za chvíli přijde Malchia. Až bude přesně pod mřížemi, pusťte páku. Jestliže jste to udělali správně, bude Malchia na chvíli ochromen. Rychle se dostaňte ven z této místnosti a doběhněte do té druhé, kde uděláte přesně totéž. No - a máte už v podstatě vyhráno. Malchia se nyní octne uvnitř kruhové mříže, ze které už nemůže ven. Nyní už můžete pohodlně dojít ke klice a zatočit jí - a vychutnat si Malchiův konec. Současně s tím získáte Malchiovu schopnost procházet mřížemi a hned si ji můžete vyzkoušet - mříže ven z místnosti se už neotevřou, takže k nim přistupte, přepněte se do spektrálního světa a kurzorovou šipkou přimějte Raziela, aby se propasíroval mřížemi na druhou stranu.
Nyní se musíte dostat zase ven. Tunelem proběhněte do druhého patra, zde si musíte ze stěny vysunout krychli, abyste se dostali až úplně nahoru a potom se vraťte až do místnosti s vodou. Skočte do ní a na dně najdete proti sobě dva zamřížované otvory. Nyní to už pro vás není problém, takže za jedním najdete krystal a za druhým se dostanete do lokace, kde můžete získat kouzlo odražení nepřítele - Force Glyph. Je to místnost se třemi sloupy a velikou kamennou hlavou vystupující ze stěny naproti vám. Přepněte se do normálního světa a všechny tři sloupy povalte na zem ([A]). Po krátké animaci získáte kouzlo. Vraťe se do vody, protáhněte se mříží a jděte doprava. Tunelem projdete do větší jeskyně, po stupních vlevo vyskáčete ven z vody a jste - opět ve staré známé Zatopené lokaci. Nyní je čas vypravit se za Kainem.
Kain
Vzpomínáte si, kde jsem vás upozorňoval na jeho sídlo ? Nejrychleji se tam dostanete teleportem. Ten, který je mu nejblíž, je druhý v pořadí. Až budete před hradem, jděte doprava, kde najdete mříž, kterou se můžete protáhnout dovnitř. Zůstaňte ve spektrálním světe, projděte přes nádvoří a chodbou doprava, nebo doleva, je to jedno. Protáhněte se dalšíma dvěma mřížema a jste před velkými dveřmi do Kainovy síně. Přepněte se do normálního světa a jděte dovnitř. Po animaci následuje souboj s Kainem. Není to nic jednoduchého, protože on má meč Soul Reaver, kterým vás jedinou ranou odkáže do spektrálního světa. Tady se musíte dobít a hurá zase za Kainem. Mě se osvědčila tato metoda : po přechodu do normálního světa jsem se okamžitě rozběhl přímo ke Kainovi a jednou či dvakrát ho zasáhl, než se mu podařilo aktivovat meč. Po třech, nebo čtyřech takových pokusech toho bude mít Kain dost, zmizí a meč vám nechá k dispozici. Seberte ho a máte hotovo. Je to velmi silná zbraň, ale můžete ji použít pouze při vysoké úrovni životů - stačí, aby vaše životy jenom trochu poklesly a meč se deaktivuje. V další animaci si promluvíte s Ariel, která se tu objeví. Znalci prvního dílu vědí, že je to původní strážkyně Sloupů, která byla úkladně zavražděna a tím vlastně všechny problémy v zemi Nosgoth začaly. Ale vraťme se k našemu příběhu. Nyní máte za úkol najít Zephona v Katedrále ticha. Buď použijte teleport, nebo se po svých dostaňte k Prvnímu přepínači a projděte oním třetím, zamřížovaným východem. Tudy se dostanete ke Katedrále ticha.
Zephon
Najděte most přes vodu, kudy se dostanete k bráně. Tu si otevřete bez problémů Soul Reaverem. Za branou na vás čekají noví nepřátelé, jacísi pavoukoidní upíři. Tak se jich zbavte a jděte dál. Vpravo se přepněte do normálu a vlevo vyskočte na zeď. Dojdete k dvoukřídlým dřevěným dveřím, které vedou do vysoké místnosti s věžemi. Přivítá vás animace, která vám ukáže, kam byste se měli dostat. Takže do toho. Nejprve se ujistěte, že nejste ve spektrálním světě. Hned napravo jsou stupně, po kterých můžete vyskákat na první věž. Opět vpravo uvidíte ústí chodby, do které musíte skočit. Projděte chodbou na druhou stranu (odbočky vlevo si nevšímejte) a přeskočte opět na nejbližší střechu vpravo. Pokud jste v normálním světě, uvidíte vlevo nad sebou plošinu, na kterou musíte vyskočit a odtud na střechu věže. Udělejte vpravo v bok a už před sebou vidíte místo, které jste viděli v animaci. Ještě jeden skok a jděte dál až k tomu místu, kde opět v animaci uvidíte jednoho pavoukovce, jak si balí svačinu. Skočte k němu (nejspíš uteče) a vylezte naproti nahoru. Po chvíli dojdete do místnosti s podivnými pokroucenými rourami a kamenným zábradlím za nimi - jste vlastně na jakémsi balkóně. Pokud spadnete dolů, budete to muset celé znovu oběhnout, abyste se sem vrátili (tou odbočkou, kterou jsme prve minuli), tak si radši dávejte bacha.
Nyní se přepněte do spektrálního světa. Roura úplně vlevo se nakloní tak, že po ní budete moct vyběhnout nahoru na železný rošt. Opšt se přepněte do normálu a vyskočte na další, vyšší rošt a po něm běžte dál a přeskakujte mezery v podlaze. Minete jedna dřevěné dveře, poté dvě dřevěné plošiny ve výklencích a potom se zastavíte u přepínače na zdi. Přepněte ho a jedna dřevěná plošina sjede dolů. Vraťe se a skočte na ni, abyste ji zajistili. Potom běžte opět kolem přepínače až k dalším dveřím. Za nimi vás čeká první z dlouhé řady skládaček, které budete muset absolvovat. Jde o známé kostky, které musíte zasunout do výklenků, tentokrát ovšem tak, abyste správně složili obrázek na zdi. Navíc vás budou pořád otravovat pavoukovci, tak si na ně dejte pozor. Určitě se vám to po chvíli podaří správně složit a v krátké animaci uvidíte, jak se zpřístupní druhý přepínač. Takže vyběhněte ven na ochoz a vraťte se k prvním dveřím, které jste předtím minuli. Za nimi najdete onen druhý přepínač. Druhá plošina sjede dolů, doběhněte k ní a skočte na ní, abyste ji zajistili. Tím se aktivuje kruhová plošina dole pod vámi. Ujistěte se, že jstev normálu a potom skočte a roztáhněte křídla. Proud vzduchu vás vynese do dalšího patra.
Vytáhněte se na římsu vpravo a pokračujte po ní až do místa, kde se rozšiřuje. Jděte dál až ke skleněné stěně, ve které jsou dřevěné dveře (po cestě minete odbočku k prvnímu zvonu, ještě se sem vrátíte). Za dveřmi jděte chodbou mezi rourami. Po levé ruce najdete druhý zvon a postupně dvoje dveře. Na konci je chodba uzavřena skleněnou stěnou a po pravé straně nad výstupkem kouká ze zdi klika. Nejprve jděte postupně do těch dvou dveří (je jedno, kterými začnete). Projdete chodbou, propasírujete se mřížemi a na konci vás vždy čeká puzzle. Opět kostky a výklenky. Musíte je složit tak, aby otvory v kostkách navazovaly na otvory ve výklencích. Pokud puzzle složíte správně, uvidíte, jak se roztříští kryt na jednom ze čtyř přepínačů. Až se vám povede složit obě puzzle, přepněte se do normálu a udeřte - klávesou [A] - na oba zvony. Tím se rozbije skleněná stěna na konci chodby. Cestou k prvnímu zvonu si všimněte odbočky vpravo, která je zatím nepřístupná. Vraťte se k rozbité stěně a zatočte klikou nad výstupkem vpravo. V animaci vidíte, jak se zmíněná odbočka zpřístupní. Hned potom se přepněte do spektrálního světa, běžet tam, kde dřív byla skleněná stěna a skočte dolů. Běžte k oné odbočce a projděte dovnitř. Za posunutým sloupem najdete na zdi kolo. Až se přepnete do normálu, tak s ním zatočte, zajistíte tak sloup, aby se vám chodba už neuzavírala.
Za pohyblivým sloupem je průchod do malé místnosti, ale my se nejprve vydáme doleva ke dveřím. Otevřete, přeskočte na druhou stranu a otevřete další dveře. Za nimi vlevo najdete krystal uzavřený v jakési kopuli. Propasírujte se mřížemi vpravo a složte další puzzle - opět oblíbené kostky a výklenky a opět skládáte obrázek. Zasuňte správně čtyři kostky, které máte k dispozici a potom se vám od stropu snesou čtyři zbývající kostky. Jejich složením si otevřete cestu do kopule ke krystalu. Seberte ho a vraťte se k pohyblivému sloupu. Nyní se vydáme do místnosti vlevo. Průchodem seskočíte na rouru. Běžte po ní vzhůru až tam, kde se roura vyrovnává a zahýbá do chodby. Po cestě vás budou obtěžovat pavoukovci, kteří vyskakují z kokonů na zdech. V chodbě můžete s roury seskočit a pokračovat po zemi. Běžte chodbou až na rozcestí a odtud jděte doleva (chodba vpravo je slepá). Dojdete k místu, kde na zemi najdete 4 přepínače. Dva jsou ještě pod krytem, dva už jsou přístupné. Vlevo je mříž. Přepněte se do spektrálního světa a projděte mříží. Opět se přepněte do normálu. Od mříže vedou dvě cesty. Je jedno, kterou cestou půjdete dřív. Na konci každéz cest vás vždy čeká další hádanka. Tentokrát musíte otevřít dva ze tří poklopů. Pokud otevřete ty správné, uvidíte v animaci, jak se roztříští další kryt přepínače. až budete mít obě hádanky hotové, propasírujte se mříží zpět k přepínačům. Doběhněte se na rozcestí přepnout do normálu a vraťte se k přepínačům. Klávesou [A] jimi otočíte a aktivujete tak další kruhovou plošinu před vámi.
Před dalším postupem doporučuji si vzít nějakou zbraň, bude se vám hodit. Potom skočte nad plošinu a roztáhněte křídla. Budete vyneseni nahoru, kde se sneste do ústí chodby vpravo. Nyní udělejte čelem vzad a podívajte se dolů. Přími pod sebou uvidíte žlutourouru, která je na dvou místech přerušená. Díly, které patří do prázdných míst, jsou postavené vždy hned vedle na rouře. Musíte se k nim dostat a klávesou [A] je povalit. Díly přesně zapadnou do svých míst. Vraťte se do chodby a projděte až do místnosti, kde musíte vpravo na zemi přepnout další dva přepínače (tím si otevřete chodbu nahoře pod stropem) a potom vyskočit na konstrukci vpravo vedle vchodu do místnosti. To vám ovšem budou komplikovat další pavoukovci, kteří jsou tady už opravdu docela silní, takže s nimi budete mít co dělat. Teď se vám bude přinesená zbraň hodit, protože tady už žádnou nenajdete. Pokud vás hodně vyčerpají, přepněte se do spektrálního světa a dobijte životy a potom zase hurá na ně ! Až přepnete oba přepínače a budete na zmíněné konstrukci, musíte přeskočit na protější plošinu, odtud na roury vlevo. Tyhle roury si dobře prohlédněte. Jsou tři a jejich ústí je obráceno vzhůru. V dalším průběhu hry musíte najít tři uzávěry - kola, kterými tyto tři roury aktivujete. Tak si teď povíme, jak na to.
Z rour přeskočte na poslední, nejvyšší plošinu v místnosti vlevo u zdi (zde teprve najdete zbraň). Odtud už pohodlně přeskočíte do ústí nové chodby. Proběhněte chodbou, přepněte se do spektrálního světa a projděte mříží. Prohlédněte si místnost pod sebou. U protější stěny vidíte jakousi konstrukci a na ní první kolo. Seskočte tedy dolů a vlevo ve výklenkunajděte přepínač do normálu. Nyní budete muset jednat rychle. Jakmile se octnete v normálu, zhmotní se totiž vedle vás dva pavoukovci, takže rychle použijte kouzlo odražení, potom utíkejte ke kolu a otočte jím klávesou [A] a pak doprava ke krajnímu pilíři a vyskákejte nahoru. Zde už jste v bezpečí. Vyskočte na nejvyšší šestiboký pilíř a odtud přeplachtěte na další podobný pilíř naproti. Vyšplhejte se na římsu po vaší levé ruce a odtud do další chodby. Na konci projděte mříží do další místnosti. Udeřte do zvonu a skočte na rouru vlevo. Vyběhněte po ní až do chodby nahoře, kterou se dostanete do další místnosti. Zde nejprve přeskočte na protější římsu (ve spektrálním světě je na ní vidět přepínač), odkud uvidíte ústí další chodby naproti vlevo. Prohlédněte si celou místnost, abyste věděli, co máte dělat. Přímo naproti vám je další kolo, ale je příliš vysoko. Musíte si pod něj přisunout krychli, která je vlevo pod sutinami. Samozřejmě, že vás při tom budou otravovat pavoukovci. Přisuňte krychli, otočte kolem a vyskočte zpět na římsu. Přeskočte na sutiny pod ústím chodby a odtud se dostaňte do chodby. Chodbou projdete do velké prostory, kde opět v animaci uvidíte třetí kolo, ke kterému se musíte dostat.
Ujistěte se, že jste v normálu (když ne, tak se přepněte) a proběhněte místností - opět pozor na pavoukovce. Vyskočte na rouru vpravo a jděte po ní doleva. Po další rouře projděte podle stěny místnosti až na konec a podívejte se pod sebe. Uvidíte druhou rouru o něco níž, na kterou se musíte dostat. Nejlepší technikou, která se mi osvědčila, je skok z místa přímo nahoru, roztáhnout křídla a doplachtit na spodní rouru. Pokud jste se úspěšně dostali na rouru, otočte se nejprve doleva a povalte postavený kus roury. Potom jděte po rouře na druhou stranu až k poslednímu kolu, kterým musíte otočit. Seskočte na zem a proběhněte místností na druhou stranu a opět vylezte na rouru, na které jste začínali. Nyní ovšem půjdete na druhou stranu - doprava. Vyskočíte na vyšší rouru u zdi a půjdete po ní do chodby tak daleko, jak to půjde. Není na ní moc místa, takže je lepší jít do podřepu ([C]) a pak se šipkou pohybovat opatrně dopředu. Až se dostanete k ostrému ohybu roury, tak se narovnejte a přeskočte přes chodbu na protější rouru. Po té prolezete místností s druhým kolem až do následující chodby, kde už můžete seskočit. Nyní se vraťte až do místnosti se třemi rourami, které jste právě aktivovali.
Nejprve musíte seskočit až na zem a přepnout se do normálu. Poté vyskákejte nahoru až na roury, ještě jeden skok, roztáhnout křídla a budete vyneseni do posledního patra Zephonova sídla. Zde už jenom projdete dlouhou chodbou do Zephonova brlohu. Vpravo minete odbočku k teleportu, tak si ho zaběhněte aktivovat. V Zephonově brlohu si nejprve povšimněte ohníčku, který plápolá vlevo u vchodu. Jak přemoci tohoto velmi nechutného Razielova bratra ? Nenechte se zasáhnout a rozbíjejte Soul Reaverem jeho dlouhé pavoučí nohy, které jsou všude kolem vás. Dávejte při tom pozor na okamžik, kdy z otvoru Zephonova těla vypadne vejce. Seberte ho klávesou [A] a utíkejte s ním k ohníčku. Až začne vejce hořet, tak se otočte, běžte zpátky a klávesou [F] ho hoďte na Zephona. Pokud se vám to povede třikrát, máte vyhráno, se Zephonem je ámen. Jakmile je Zephon poražen, získáte schopnost jeho pavoučích dítek - lezení po zdech. Tuto schopnost ovšem nemůžete používat na všech zdech a funguje pouze v normálním světě, nikoliv ve spektrálním. Nyní běžte k teleportu a přeneste se k dobře známé Zatopené lokaci.
Stone Glyph
Nyní je čas dojít si pro další kouzlo. Nejprve ale skočte na první pilíř a z něj na ten následující a otočte se doleva. Proti sobě vidíte zvláštní stěnu a nahoře nad ní je zelený krystal. Tak právě po téhle stěně můžete šplhat. Skočte na stěnu a šipkou nahoru si vyšplhejte pro krystal. Pak skočte dolů do vody a dejte se chodbou doleva. Na konci (jsou tu dva zelení zombíci) vylezte z vody ven a přepněte se do normálu. Po stěně vyšplhejte do chodby, kterou projdete do údolí s velikou lebkou (Údolí lebky). Skočte do jejího očního důlku a najdete další cestu, která vás dovede k dalším šplhacím stěnám. Nakonec dojdete do vysoké místnosti, kde je uprostřed velký pilíř s dlouhými dřevěnými trámy, které čnějí do prostoru na různé strany. Zhruba v jeho horní čtvrtině také pilíř obtáčí spirálové schodiště. Vyskočte na nejnižší trám a jděte po něm doprava (ke stěně) a na konci přeskočte do výklenku ve stěně. Nyní se přepněte do spektrálního světa. Natočte se šikmo doprava a uvidíte pokroucený trám, na který musíte přeskočit. Přejděte po něm a přeskočte na protější plošinu. Udělejte čelem vzad a po pravé straně najdete další trám, po kterém se dostanete na plošinu s přepínačem na druhé straně středového pilíře. Zde se přepněte do normálu a opět vyskočte na trám, po kterém jste přišli. Nyní ale můžete odtud vyskočit na další, vyšší trám, po kterém přejdete až k začátku spirálového schodiště. Vystoupejte po schodech až nahoru, rozběhněte se po kamenném výčnělku a přeskočte na protější plošinu. Otočte se doprava, jděte až ke zdi a vylezte na vyšší plošinu. Přeběhněte na druhou stranu do ústí tunelu a dojděte až na plošinu, která je vysoko nad Údolím lebky, kterým jste cestou sem procházeli. Na okraji plošiny je nízká zídka, která je uprostřed přerušená. Nejprve se zbavte strážce (buď ho zabijte, nebo shoďte přes zídku dolů), a pak dojděte až na okraj plošiny (v místě, kde není zídka) a rozhlédněte se.
Přímo naproti vám je skalní plošina, na které hoří oheň. To je váš nejbližší cíl. Rozběhněte se, skočte a roztáhněte křídla. Pokud se vám to nepodaří, budete muset opakovat celou cestu z Údolí lebky až sem. Po úspěšném přistání na plošině běžte podle skály až do chrámu, kde máte získat kouzlo Stone Glyph. Dojděte až ke kamenné soše a rozhlédněte se. Vpravo a vlevo jsou na zdech rytiny, které jsou na několika místech přerušené (celkem jich je šest). Vaším úkolem je najít šest krychlí a umístit je správně do výklenků tak, abyste obrazy zkompletovali. Pokud nebudete moct najít poslední krychli, tak se vraťte před místnost se sochou a podívejte se doleva nahoru. Až tuto hádanku - puzzle vyřešíte, socha udeří do kamenné kovadliny před sebou a vy získáte kouzlo Stone Glyph, neboli takové malé, soukromé zemětřesení. Vyběhněte ven z chrámu a dojděte opět na plošinu s ohněm. Otočte se doleva a na protější straně údolí uvidíte známé dveře, vedoucí k teleportu. Takže tam přeplachtěte a aktivujte ho.
Morlock
Nyní běžte opět do hradu Nosgoth, kde jste bojovali s Kainem. Objeví se opět Ariel a v krátké animaci vám ukáže vaši další cestu. Takže vyšplhejte po sloupu vlevo za vámi na galerii a jděte cestou, kterou vám Ariel právě ukázala. Na konci najdete vpravo i vlevo dveře. Je úplně jedno, kterými dveřmi půjdete. Za dveřmi skočte dolů do údolí a pokračujte cestou mezi skalami. Na konci, před vstupem do Hrobky strážců vás uvítá animace. Nejprve jděte doleva a vyskákejte po plošinách nahoru do chodby vedoucí ke dveřím k teleportu. Aktivujte si ho a vraťte se ke vchodu do hrobky. Přepněte se do spektrálního módu a projděte mřížemi. V chodbě se opět přepněte zpět do normálu, abyste mohli otevřít dveře na konci. Dojdete do malé místnosti, která nemá východ. Když ale vysunete kvádr ze zdi před sebou, dostanete se do hrobky strážců. Následuje animace. Podél stěny kruhové místnosti jsou rakve všech strážců a nad nimi napsaná jejich jména - i Razielovo. Po prohlídce se přepněte do spektrálního světa - a propadnete podlahou do zelené chodby. Projděte mřížemi na konci a přeskočte na velkou čtvercovou plošinu v místnosti. Naproti vám je ve stěně kvádr se spirálou, po levé ruce máte plošinu s přepínačem do normálu. Skočte se tam přepnout a hned se uprostřed místnosti objeví Morlock. Nemělo by vám dělat velké problémy ho přemoci. Hlavně se nenechte zasáhnout, skočte k němu a dejte se do něho mečem. Až bude mít dost, tak ho klávesou [F] doražte a máte to za sebou. Získáte Morlockovu schopnost vrhat na dálku energetické střely, což si můžete hned vyzkoušet na onom kvádru se spirálou. Nyní se ale otočte doleva, přeskočte k nově otevřenému východu a projděte do malé místnosti. Vyšplhejte nahoru po stěnách a nakonec vyjděte ven z Hrobky strážců.
Sound Glyph
A budeme se opět přesunovat, tentokrát se musíte dostat do Katedrály ticha, kde jste bojovali se Zephonem. Dojděte, došplhejte, doskákejte a dojděte do místnosti s rourami. Tentokrát ovšem nepůjdeme po rouře nahoru, ale skočíme dolů na plošinu. Nerozevírejte ale křídla, jinak vás to vynese nahoru a to teď nemůžete potřebovat. Naopak se musíte dostat až dolů na plošinu a potom pokračovat chodbou za vámi. V místě, kde chodba ústí domístnosti, si dejte pozor na pavoukovce. Pomocí klávesy [Ctrl] se podívejte naproti na modré okno nahoře. Klávesou [F] ho rozstřelte a vyšplhejte po zdi k němu nahoru. Dojděte k mříži, kterou projdete do velké místnosti se třemi velkými sloupy uprostřed. Jděte na druhou stranu místnosti, kde na zdi najdete paličku. Nahoře nad ní je prosklené okno, které opět musíte rozbít. Poté si do chodby za oknem vhoďte paličku a vraťe se k mříži na počátku místnosti. Z levé i z pravé strany mříže se dá vyšplhat na malou plošinu. Zde nahoře se otočte čelem do místnosti a přepněte do spektrálního světa. Přeskočte na první sloup a přepněte se zase do normálu. Nyní přeskákejte na druhý a třetí sloup a opět se přepněte do spektrálního světa. Teď můžete už přeskočit do chodby naproti. Hned se zase přepněte do normálu a seberte paličku, kterou jste si sem předtím vyhodili. Jděte až nakonec k uzavřenému zvonu a udeřte na něj paličkou. Po krátké animaci získáváte nové kouzlo Sound Glyph.
Rahab - Zatopené město
Opět se teleportujte ke Hrobce strážců a dostaňte se až do čtvercové arény, kde jste bojovali s Morlockem. Pokud jste si už předtím neodstrčili z cesty klávesou [F] kámen označený spirálou, tak to udělejte nyní a skočte do vzniklého otvoru. Seskočte do místnosti a jděte doleva do vody. Stále rovně vodou a potom po mírně stoupající cestě zase z vody ven. Po chvíli dojdete do místnosti se sloupy. Na prostřední plošině vidíte přepínač do normálního světa. Skočte tam a přepněte se. Přeskočte na druhou stranu a po zdi vyšplhejte na plošinu. Otočte se a rozhlédněte se. Vpravo vidíte dva sloupy. Vy musíte skočit a přeplachtit na ten vyšší z nich. Pak se otočte doleva a přeskočte na další sloup naproti. Na sloupu vpravo je krychle. Sestřelte ji klávesou [F], přeskočte na sloup a odtud na schodiště naproti. Otevřete si dveře a zlikvidujte hlídače. Jste na rozcestí. Doleva je místnost, kde si můžete dobít zdraví a glyphy. Směrem vpravo dojdete k mříži. Projděte jí a pokračujte do větší místnosti. Hned ve vchodu do místnosti je přepínač do normálu. Část místnosti u protější stěny je zamřížovaná. Přes mříže vidíte zvláštní komolý hranol. Zbavte se duchů, přepněte se do normálu, zabijte dvě potvory, které se na vás sápou a posbírejte modré "obláčky". Klávesou [F] nyní posuňte hranol až co nejvíc ke stěně. Opět se přepněte do spektrálního světa, projděte mříží, vylezte na hranol a z něj vyskočte do otvoru nahoře.
Chodbou projděte až k velkému jezeru, na němž uvidíte loď. Překočte na ní a z lodě potom dál na římsu na protějším skále. Po římse postupujte doleva až do místa, kde je přepínač do normálu a přepněte se. Jděte dál až tam, kde jsou dvoje dveře. Vpravo dojděte k teleportu, který si aktivujte a potom jděte do dveří vlevo. Chodbou projděte k větším dveřím, které otevřete pomocí klávesy [F]. Jakmile vstoupíte do dveří, uvidíte animaci, ve které se rozhlédnete po Zatopeném městě. Seskočte na nižší plošinu před sebou a otočte se doprava. Na ní musíte přeskákat po pilířích, které čouhají z vody, až do místa, kde můžete přeskočit na římsu na pravé stěně. Po ní projdete kousek doleva. Teď můžete buď přeskočit na další pilíř ve vodě a odtud do chodby naproti (nejdřív si z pilíře omračte hadovitou potvoru klávesou [F]). Nebo přeskočíte na další římsu vpravo a po ní dojdete až k popsané chodbě. Postupujte dále chodbou, která se různě zatáčí a projděte několikerými dveřmi. Cestou dávejte pozor na hadovité potvory. Můžete je zabíjet, ale myslím, že vás to po nějaké době omrzí (stejně jako mě) a budete jim jenom utíkat. Nejsou nijak zvlášť rychlí, takže je to zcela bez problémů. Cestou projdete místností s velkým šroubem uprostřed. Obejděte ho a pokračujte dále. Po nějaké době dojdete do větší místnosti s vodou. Na začátku je přepínač do normálu. Musíte přeskákat a přeplachtit na druhou stranu po zbytcích žlutých sloupů, které koukají z vody ven. Některé vzdálenosti (obzvláště mezi posledními dvěma sloupy) se vám můžou zdát trochu dlouhé, ale dá se to zvládnout, záleží jenom na přesném odrazu. Pokud cestou spadnete do vody, tak se vraťte ke břehu, na kterém jste začínali. V pravém rohu je pilíř, po kterém můžete vylézt z vody ven.
Až se vám povede se dostat na druhou stranu, projděte dveřmi a jděte chodbou. Po odbočení doleva se chodba začne svažovat do vody. Pokračujte dále vodou až do větší místnosti se šachovnicovou podlahou. Zde se dejte podle stěny doprava. až dojdete do rohu místnosti, pokračujte dále podle stěny a vylezte na první pilíř, na který narazíte. Ještě jednou nahoru a jste na plošině s přepínačem. Přepněte se do normálu a po stěně vyšplhejte do výklenku nahoře. U stěny můžete sebrat zbraň a potom se otočte a rozhlédněte se. Jistě vám už došlo, co teď bude následovat. Ano, je to tak. Musíte po trámech přeskákat na druhou stranu místnosti. Nejlepší taktika je výskok z místa ([C], [X]), poté roztáhnout křídla a doplachtit na další trám. Z posledního, čtvrtého trámu uvidíte vlevo chodbu, do které musíte skočit. Proběhněte chodbou a na konci přeskočte na kamenný chrlič vpravo nahoře. Nyní následuje podobná akce jako před chvílí, jenže tady skáčete po chrličích - stejná taktika. Z posledního chrliče přeskočte na kruhovou stavbu uprosřed a z ní do další stavby, kterou jste viděli v animaci na začátku - visí tam provaz od zvonu. Zatáhněte za provaz a potom seběhněte dlouhým spirálovým schodištěm do zatopené místnosti.
Po sloupech vyskákejte až na ten nejvyšší, kde je přepínač. Přepněte se do normálu a objeví se další boss - Rahab. Nebojujte s ním, je příliš silný. Jeho sílu ovšem zlikvidujete, když roztříštíte všechna skleněná kulatá okna kolem. Použijte na to klávesu [F]. Pokud vás Rahab příliš oslabí, přepněte se do spektrálního světa a dobijte si životy. Až roztříštíte všechna okna, bude to Rahabův konec. Vy pak získáte jeho schopnost plavat pod vodou (pomocí klávesy [Mezerník]). Od této chvíle se již také nemůžete přepnout do spektrálního světa pouhým ponořením do vody. Nyní se vraťte až nahoru ke zvonu a dojdeme si pro schopnost Ohnivý meč - Fire Reaver a další dvě kouzla Fire Glyph a Sunlight Glyph.
Fire Reaver
Skočte dolů do vody a plavte doprava. Až doplujete k mřížové bráně, můžete si vyzkoušet další věc, kterou vás Rahab naučil. Stisknutím kláves [C] a [Mezerník] vyskočíte z vody a vytáhnete se na zeď nad bránou. Potom seskočte do vody na druhé straně a plavte pořád rovně do chodby až doplujete k mřížím. Přepnout do spektrálního světa a projít skrz. Plavte doprava kolem středové kruhové stavby až najdete prosklené okno. Rozbijte ho a plavte po schodišti dolů. Zde jsou vpravo i vlevo místnosti s jakýmisi zárodky potvor, které vás už nějakou dobu otravují. Zřejmě jakási líheň. Najděte hned naproti další schody dolů a plavte až do chodby se skleněným barevným oknem. Rozbijte ho a proplavte do chodby, kterou se dostanete z vody ven. Hned vpravo je přepínač do normálu (pokud jste byli někde nuceni přejít do spektrálního světa) a vlevo je plošina s okem - zde si můžete okamžitě dobíjet životy na maximum a konečně se můžete zbavit všech vodních potvor, které vás pronásledovaly vodou až sem. Vzadu u stěny hoří oheň. Přistupte k němu a stiskem klávesy
[A] zapalte svůj meč - získali jste kouzlo Fire Glyph. Od této chvíle má váš meč schopnost se zapálit o jakýkoliv oheň, který cestou najdete a zvýšit tak svoji sílu. Vstupte opět do vody, doplavte do "líhní" a najděte zářící okno. Jím proplavte do chodby a pak labyrintem podvodních místností, chrámů a chodeb doplavte až k místu, kde se dostanete z vody ven. Jste ve známé lokaci z počátku hry, nyní se podíváme, kde je další kouzlo.
Fire Glyph
Vraťte se ještě jednou do vody, plavte jen do první místnosti a potom nahoru a mírně doprava. Najdete tam chodbu, kterou se dostanete do kruhové místnosti. Vylezte z vody a najděte nejprve malé dřevěné dveře, kterými se dostanete do místnosti se dvěma hlídači. Napravo u zdi je velká klika. Zbavte se hlídačů a zatočte klikou. Naproti se na kratičký okamžik otevřou velké kamenné dveře. Takže rychle do spektrálního světa, proběhněte dveřmi a opět se přepněte do normálu. Jděte dál a seskočte do další místnosti, kde opět zatočte další klikou. Zpřístupní se odtud jednak průchod do centrální kruhové místnosti, kde jste vylezli z vody a potom vchod do svatyně s velkou sochou. Nejprve se ovšem ještě vraťte do kruhové místnosti s vodou a najděte chodbu, kterou hlídají dvě monstra a na konci jsou opět malé dřevěné dveře. Otevřete je a prohlédněte si krátkou animaci. Přepněte se do spektrálního světa a po pilířích přeskákejte přes kruhovou místnost do protější krátké chodby, na jejímž konci jste viděli v animaci oheň. Na začátku se přepněte do normálu, pak doběhněte k ohni a zapalte si meč. Seskočte do kruhové místnosti a vyšplhejte do protější chodby. Vraťte se k velké soše a mečem zapalte oheň před ní. Po krátké animaci získáte kouzlo Fire Glyph. V kruhové místnosti skočte do vody a proplavte chodbou a jděte z vody ven - tak, kde jsme už jednou byli. Nyní už stačí jenom najít teleport (vpravo dveře a dalšídveře naproti) a přenést se ke Katedrále ticha, kde půjdeme najít druhé kouzlo - Sunlight Glyph.
Sunlight Glyph
Nechoďte do katedrály, ale skočte do vody a doplavte k mříži napravo. Přepněte se do spektra a projděte skrz. Dojděte až do větší místnosti. Přepnout do normálu a plavat do chodby nahoře naproti. Doplavte do místa, kde vám animace ukáže, co bude následovat. Nejprve ale najděte nenápadnou odbočku k teleportu a aktivujte si ho. Potom se vraťte do vody, vyskočte na nejnižší plošinu a po dalších plošinách vyskákejte až do chodby, která vás dovede přímo naproti skleněné kopuli se zařízením, které máte aktivovat. Přeplachtěte na římsu kolem kopule a jděte doleva do chodby. Dveřmi se dostanete na druhou stranu kopule. Jděte dolů po svažující se římse a odbočte do prvních dveří ve skále vlevo. Dojdetedo místnosti s podivným zařízením. Nejprve vyskákejte po hranatých rourách nahoru ke krychli, kterou si shoďte dolů. Seskočte a připravte si krychli tak, abyste ji mohli rychle přisunout k zařízení uprostřed. Najděte kliku na zdi a použijte ji klávesou [A].Zařízení uprostřed se začne otáčet a na trubkách kolem místnosti se objeví malé plamínky. Rychle běžte ke krychli a přisuňte ji k zařízení tak, abyste ho zablokovali. Zařízení se přestane otáčet, ovšem plamínky budou hořet dál ! Pokud ne, tak jste něco udělali špatně a musíte to celé znovu zopakovat. Až se vám to povede, jděte zpět na svažující se římsu a pokračujte dál dolů. Druhých dveří vlevo si zatím nevšímejte a přeskákejte po kruhových plošinách ve vodě na druhou stranu do otvoru pod kopulí (celou cestu dávejte pozor na otravné potvory).
Chdbou a dveřmi projděte do svislé šachty, kterou obtáčí spirálovitá plošina, ovšem na mnoha místech přerušená. Seskočte dolů a jděte chodbou vlevo. Dojdete do místnosti s velkým kolem vlevo. Dole jedna výseč kola chybí, takže tudy můžete - po animaci - projít dál. Zbavte se hlídače a přepněte se do spektra. Nyní můžete projít pod dalšími koly až do místnosti, kde se můžete přepnout opět do normálu. Projděte do místnosti, kde uvidíte proti sobě nahoře tři trubky a vlevo vedle nich velké dřevěné kolo. Nad kolem je ještě veliký měch. Vylezte na nízkou zídku vlevo a uvidíte prázdnou nádrž na vodu, do které ústí dvě roury. Také jsou tam rozmístěny čtyři krychle s otvory. Vyřešte puzzle tím, že přemístíte krychle k rourám a srovnáte je tak, aby voda mohla protékat z jedné roury do druhé. Přes větší kvádr vylezte z nádrže ven a jděte do chodby, do které vede jedna z rour. Na konci otočte kolem. Pokud jste postupovali správně, bude voda protékat až k velkému dřevěnému kolu, které se začne otáčet a měch nad ním začne pracovat. Vraťte se k trubkám na začátku místnosti, skočte, roztáhněte křídla a nechte se vynést až na římsu u měchu. Až bude měch ve spodní (stlačené) poloze, přeběhněte po něm a přeskočte na rošt naproti na zdi. Po roštu jděte doleva, přeskočte vynechané místo a jděte do chodby nahoře.
Jste v horní místnosti - vidíte horní části kol, pod kterými jste prve probíhali. Posbírejte manu po stranách místnosti a potom skočte do posledního otvoru vpravo. Odtud se už snadno vrátíte do vysoké místnosti se spirálovým roštem. Vyskákejte nahoru, projděte dveřmi a vyjděte ven. Přes kruhové plošiny, které se nyní pohybují, přeskákejte na druhou stranu a jděte do dveří, které jste předtím minuli. Projděte chodbou do svatyně, kde získáte kouzlo Sunlight Glyph. Je to velmi silné kouzlo, které ale taky ubírá dost many. Nyní se vraťte až k teleportu a přeneste se k lokaci s vírem, do kterého Kain na začátku hry svrhnul Raziela. Přeskočte vír na druhý pilíř. Odtud se nyní dáme vlevo do hradu Humans Citadel pro kouzlo Water Glyph.
Water Glyph
Jděte chodbou, až se dostanete k vodě. Skočte do ní a doplavte na rozcestí. Plavte doleva a nahoru a vylezte z vody. Za vámi je Humans Citadel. Před vámi vpravo najdete malé dveře. Za nimi po schodech doleva. Nahoře vytáhněte ze zdi dvě krychle a dejte je ke zdi a na sebe, abyste mohli vylézt do výklenku vlevo nahoře. Dojděte až do okna, ze kterého je naproti vidět Humans Citadel. Rozběhněte se, skočte a přeplachtěte do okna citadely naproti. Pokračujte doprava, zbavte se stráže, seběhněte po rampě a pokračujte dál po jediné ulici až k velkým, dvoukřídlým dveřím. Otevřete je a jste přímo uvnitř citadely. Před vámi je vodní příkop s můstkem. Nyní máte k dispozici tři cesty :
1) K teleportu
Jděte nahoru a doleva. Po schodech a několika dveřmi dojdete na rozcestí. Jděte doleva. Až dojdete k vodopádu nalevo, můžete zde vylézt po zdi nahoru pro krystal. Potom pokračujte dál a po dalších schodech, které se objeví po levé straně. Po nějaké době dojdete k teleportu.
2) Ke druhému krystalu
Jděte rovně, projděte dveřmi vzadu vpravo a po chvíli dojdete ke stoce, kterou protéká voda. Přeskočte na druhou stranu a otočte kolem na zdi vlevo. Tím zastavíte vodu a můžete stokou projít do vysoké místnosti. Napravo je zamřížovaný vchod a na podlaze dvě krychle. Dostrkejte je pod mříže, vyzdvihněte na plošinu a postavte na sebe. Nyní už můžete prosjít mřížemi. Po nějaké době se už bez problémů dostanete k dalšímu krystalu.
3) Ke kouzlu Water Glyph
Skočte do vodního příkopu a pod můstkem najdete kruhové okno. Rozbijte ho a proplavte rourou až k větráku. Sice se otáčí, ale pomalu, takže můžete proplout mezi listy větráku do větší nádrže. Napravo (ještě pod vodou) ústí další velká roura. Plavte do ní a potom dalšími rourami až do místa, kde cesta končí u vodopádu. Zde můžete napravo vylézt z vody a dojít k velké soše. Vpravo vzadu najdete malá dvířka. Za nimi po schodech dojdete opět ke kanálu s vodou, která teče doleva do velké místnosti. Přeskočte ho a ze stěny naproti vytáhněte krychli. Shoďte ji až do kanálu a potom ji dotlačte a shoďte až do oné velké místnosti. Uprostřed této místnosti je otvor, do kterého musíte krychli dopravit. Voda pak přestane odtékat, naplní místnost a začne odtékat přepadem nahoře. Vraťte se k soše, u které nyní získáte kouzlo Water Glyph.
Nyní se musíte opět dostat do lokace s vírem, odkud jsme vyšli. Nyní přskočte do vchodu, ke kterému nevede visutá lávka - je zničená a její zbytky plandají dole pod ústím chodby. Asi se vám to nepodaří, ale snadno se tam vytáhnete zezdola z vody pomocí kláves [C] a [Mezerník]. Pokračujte dále, přes další jeskyni s vodou až dojdete do větší otevřené lokace se sloupy. Přímo proti vám je dvojitý oblouk s další cestou, kam ale zatím nepůjdeme. Nalevo je kamenným kvádrem zahrazená cesta do Ash Village, kde na vás čeká další boss - váš bratr Dumah. Napravo je velký sloup s manou nahoře. Za ním je schovaný vchod do jeskyně s teleportem, takže si ho tam nejdříve doběhněte aktivovat. Potom se vraťte a vylezte si nahoru na sloup pro manu. Rozběhněte se a přeskočte a přeplachtěte na protější kvádr, kde je další mana. Nyní už můžete v pohodě seskočit na druhou stranu. Přejděte na druhou stranu nádvoří a otevřete si dvoukřídlé dveře do Ash Village.
Dumah
Pokračujte rovně k mříži. Přepněte se do spektrálního světa a projděte skrz. Stále rovně a projít druhou mříží. Jste ve velké místnosti se zamřížovaným prostorem uprostřed. Uvnitř je veprostřed jedna krychle. Oběhněte mříže na druhou stranu a přepněte se do normálu. Dojděte k mříži a střelami (klávesou [F]) dostrkejte krychli až úplně ke zdi. Opět se přepněte do spektrálního světa a protlačte se mříží dovnitř, Přes krychli vyskočte nahoru na zeď a zde se opět přepněte do normálu. Skočte do otovru naproti a jděte rovně a do odbočky vlevo. Na konci vytáhněte ze zdi žlutou krychli a dostaňte se s její pomocí do výklenku vpravo nahoře. Pořádně se rozběhněte a přeplachtěte do podobného výklenku na druhé straně. Jděte dál a po chvíli dojdete do místnosti s vodou, kde vás čeká další puzzle. Po animaci, která vám ukáže, kam se máte dostat doplachtěte nejprve na plošinu mezi oběma nádržemi s vodou a vylezte nahoru do výklenku vpravo. Zde zatočte klikou, abyste vypustili všechnu vodu. Skočte do jedné a potom do druhé nádrže a zbavte se strážců. A nyní musíte vyřešit tu hádanku. Dvě krychle v pravé nádrži dejte na sebe a přisuňte je k plošině mezi nádržemi. Z druhé nádrže musíte dostat dvě krychle nahoru na plošinu. Jednu pak shoďte do první nádrže a druhou přisuňte na dvě krychle, které už tam máte, takže získáte komín o výšcš tří krychlí. Pak už jenom tento komín přisuňte k protější zdi a k němu poslední osamocenou krychli. Teď už můžete vylézt až nahoru a dojít do další kruhové místnosti. Seskočte na ochoz pod vámi. Na ochozu, který obtáčí celou místnost, najděte na vyvýšených místech nejprve uzávěr ventilu (kolo) a otočt jím. Potom na protější straně najděte páku a zatáhněte. Následný výbuch prorazí vchod za vámi. Než tam půjdete, dobře si tuto místnost zapamatujte, musíte se sem ještě vrátit.
Chodbou projdete do místnosti, kterou už znáte - jste nad zamřížovaným prostorem, z kterého jste se dříve dostávali pomocí krychle. Nyní se musíte dostat do chodby naproti. Shoďte si dolů krychli, která je vedle vás a obě krychle přisuňte k protější stěně a dejte na sebe. Vylezte nahoru a projděte do vysoké místnosti. Animace vám ukáže páku, ke které se máte dostat. Přepněte se do spektrálního módu a skákejte po výklencích po obvodu místnosti nahoru. Od páky přeskočte naproti k přepínači do normálu a zpět k páce. Zatáhněte a dole pod vámi se zpřístupní další chodba. Seskočte dolů a jděte tam. Na rozcestí jděte doprava k mříži, ze stěny vlevo vytáhněte krychli a umístěte ji tak, abyste mohli vyskočit nahoru do místnosti se čtyřmi pilíři. Opět animace. Vylezte na nejnižší pilíř a přepnout do spektra. Skočit na vedlejší pilíř a do normálu. Na třetí pilíř a do spektra a na poslední pilíř a na něm se opět přepněte do normálu. Přeskočte do otvoru naproti a projděte krátkou klesající chodbou. Vidíte do místnosti, kde uprostřed, chráněn mřížemi, stojí velký monolit. Skočte k němu a pomocí kláves [C] a [A] ho povalte. Probořenými mřížemi nyní můžete projít do chodby, která vás dovede do velkého sálu, kde na svém trůně sedí Dumah. Vypadá, že je po něm, ale jakmile vyndáte tři oštěpy, které vězí v jeho těle, oživne a hned se po vás bude sápat.
Nebojujte s ním, je příliš silný a nezranitelný vaší silou i vašimi kouzly. Musíte před ním utíkat a vylákat ho až do oné kruhové místnosti, kde jste prve kolem a pákou způsobili efektní explozi, vzpomínáte ? Ale musíte dát pozor, abyste mu neutekli moc daleko - když vás neuvidí, tak se vrátí do svého sálu a vy budete muset pro něj zpátky. Až ho úspěšně dovedete do kruhové místnosti, oběhněte ochoz a opět zatočte kolem a pohněte pákou. Máte vystaráno, je po Dumahovi. Zároveň jste získali další důležitou schopnost - otáčení předmětů. Používáte ji tak, že předmět, se kterým chcete pootočit, velmi rychle obíháte kolem dokola. Že máte dostatečnou rychlost poznáte podle toho, že se za vámi táhne modrý pás. Pokud takto oběhnete nepřítele, tak ho na krátký čas zpomalíte. Tuto schopnost si můžete hned vyzkoušet. Vraťte se do lokace s poraženým monolitem, ale nechoďte do Dumahova sálu (který je nyní ostatně prázdný), jděte chodbou dále vpravo na jakési náměstíčko se sochou minotaura s oštěpem. Pootočte ji postupně vždy o devadesát stupňů - dveře, na které se socha podívá, se otevřou. Můžte zde získat nějaké krystaly. Až to všechno projdete, jděte z Ash Village ven a vraťte se až do lokace těsně před chodbou k teleportu. Zde jděte doleva, projděte pod dvojitým obloukem a jděte cestou až k velkým slunečním hodinám na zemi. Za nimi je uzavřená brána do labyrintu, kterým se dostanete k poslednímu bossovi hry - Kainovi. Čerstvě nabytou schopností pootočte středem slunečních hodin a brána se otevře. Vstupte dovnitř a v první místnosti zabijte dva strážce. Pokračute dále a dejte pozor, ať neminete odbočku vpravo - je tam další teleport, takže si ho zajděte aktivovat. Pak pokračujte chodbou dál do místnosti, kde cestu blokuje další zavřená brána.V levé stěně si ale můžete všimnout svislé štěrbiny, takže se přepněte do spektrálního světa, štěrbina se rozšíří a vy můžete tudy projít dál.
Kain
Přímo před sebou máte otočný přepínač a za ním otevřené dveře do další místnosti. Zde jsou po stranách výklenky s krychlemi, které budete muset přemístit, aby se otevřely další dveře ve velké místnosti. Nejprve ale otočte přepínačem před vchodem do místnosti. Velké dveře se sice zavřou, zato ale se otevřou dveře po stranách, kudy se přes mříže dostanete do bočních výklenků. Nejprve jděte napravo od havních dveří (jsou v něm dvě krychle ve výklencích naproti sobě). Vysuňte krychli vpravo - uzavře padací dveře do vzdáleného výklenku - a shoďte ji do velké místnosti. Pak vysuňte i druhou krychli a zasuňte ji d protějšího výklenku - tím jste di opět vzdálené dveře otevřeli. Nyní opět projděte mřížemi k přepínači a jděte na druhou stranu. Seskočte do velké místnosti a dojděte si pro krychli. Dopravte ji do chodby a zasuňte ji do osamoceného výklenku vzadu (je nad ním znak "Z"). Nyní opět kolem přepínače proběhněte do první chodby a druhou krychli přesuňte do výklenku v rohu v této chodbě. Tím jste otevřeli velké dveře v místnosti. Dojděte k přepínači, otočte jím a cesta dál je volná. Projděte místností a velkými dveřmi a jděte doprava. Zde najdete sloup. U jeho paty je zvláštní žlutá plocha. Pootočte sloupem tak, aby plocha směřovala proti dveřím vpravo a získátepřístup k dobíjení many na maximum.
Pokračujte chodbou nahoru, projděte mřížemi a dojdete opět do známé místnosti, jenomže jste nyní o patro výš. Přeskočte na protější plošinu a potom doprava k přepínači do normálu. Přeskočte zpět a jděte doprava k dalším zavřeným dveřím. Po stranách jsou dvě krychle, které musíte dopravit do jejich výklenků. Předsuňte krychli před výklenek, přeskočte zpět příkop a krychli zasuňte střelou (klávesa [F]). Po zasunutí obou krychlí se dveře otevřou. Projděte do místnosti se čtyřmi sloupy, které mají dole žluté plochy - otočte je tak, aby plochy směřovaly do středu místnosti. Tím jste si konečně otevřeli dveře v první jeskyni. Vraťte se tam (musíte opět pootočit přepínačem a projít štěrbinou) a projděte otevřenými dveřmi k orákulu. Po rozhovoru oběhněte oheň, čímž pootočíte celým orákulem a zpřístuní se vám další chodba. Jděte tudy dolů až do velké místnosti s hodinami. Jděte po ochozu doleva až k soše se dvěma pákami po stranách. Pákami nastavte na hodinách čas (v mém případě to bylo 6:00 hodin, ale nevím, jestli se to s každou hrou nemění) a pokračujte po ochozu dále až do další chodby. Dojdete do místnosti, jejímž středem prochází dolů paprsek světla. Skočte dolů a jste u další hádanky. Musíte nastavit barevné filtry tak, aby procházející paprsek světla změnil barvu na takovou, jaká je na desce u zdi za barevnými filtry. Je to celkem jednoduché - červená deska, červený paprsek, modrá deska, modrý paprsek. U fialové deska musí paprsek projít postupně modrým a červeným filtrem, aby se zabrvil do fialova. Až to budete mít nastavené, osviťte postupně všechny tři desky - pootočte dvakrát zrcadlem uprostřed - a otevřou se dveře.
Dlouhou chodbou dojdete ke dvoukřídlým dveřím. Otevřete je a projděte do kruhové místnosti s hodinami na podlaze. Jsou zde tři otočné přepínače - červený, modrý a žlutý. Každý z nich ovládá posun jedné ze tří ručiček. Podle nákresů na stěnách zjistěte, které barvě odpovídá který znak a potom otáčejte ručičkou tak dlouho, až bude na odpovídající znak ukazovat. Až správně nastavíte všechny tři ručičky, otevřou se dveře v pozadí místnosti a vy budete moct jít dál. Projděte opět chodbou. Až narazíte na dalšího strážce, tak ho zlikvidujte, neseskakujte už o úroveň níž, ale jděte doprava po plošině a na konci se podívejte dolů do místnosti s mechanismem, který musíte oživit. Zatím z něho vidíte jenom dvě velká ozubená kola na podlaze místnosti. Přímo pod vámi jsou krychle, které evidentně brání kolům v pohybu. Takže seskočte dolů a krychle poposuňte tak, aby se kola začala otáčet. Zároveň se z jejich středů vysunou válce, které použijete pro váš další postup. Nejprve se dostaňte na ten vpravo a přeskočte do výklenku nahoře vpravo. Projděte mříží, přepněte se opět do normálu a po zdi si vyšplhejte pro zásoby many. Vraťte se k ozubeným kolůma vyskočte na střed toho levého kola. Odtud přes protější plošinu přeskákejte na kyvadlo a z něj do chodby naproti té, kterou jste sem přišli.
Jste v chodbě, která spirálovitě sestupuje dolů kolem místnosti uprostřed. Po pravé ruce najdete dvě krátké odbočky. Vedou pouze k mřížím a za nimi uvidíte na výčnělku krychli. Klávesou [F] si ji vždy sestřelte dolů do místnosti a pokračujte chodbou dále. Až dojdete dolů do místnosti, prohlédněte si obrázek hodin na zemi uprostřed a postavte na něm stejný obrázek ze čtyř krychlí, které tu najdete (dvě jste si shodili dolů cestou, dvě už tu předtím byly). Až se vám to povede, otevřou se vám dveře dál. Projděte chodbou do místnosti s otvorem. Skočte dolů a dojděte k otevřeným dveřím, kterými projdete do další místnosti. Jsou to vlastně tři kruhové místnosti - jedna vpravo, druhá vlevo a třetí přímo před vámi. Nejprve si vemte zbraň a zlikvidujte dva strážce a potom se podívejte na hádanku, kterou zde máte vyřešit. V každé místnosti je otočný přepínač. Vaším úkolem je nastavit takovou kombinaci všech tří přepínačů, aby se spustily tři velké dřevěné houpací plošiny (v každé místnosti jedna). Jako klíč vám mohou posloužit dva znaky, které najdete v každé místnosti nakreslené na zdi. Pak musíte na rozhoupanou plošinu vyskočit (nejlépe to jde z vyvýšeného přepínače) a nechat se vynést k výklenku u stropu. Ve vhodný okamžik přeskočte do výklenku a přehoďte páku. Toto zopakujte ve všech třech místnostech a potom se dveře do této lokace překlopí a zpřístupní se tak nová chodba.
Běžte do ní. Nyní musíte probéhnout velice dlouhou chodbou, ve které si prohlédnete několik animací, které se vám objeví vždycky, když doběhnete k oknu do vesmíru. Uvidíte zde další části příběhu a lokace, ve kterých jste už byli. Za posledním oknem najdete odbočku doleva, která vede k poslednímu teleportu ve hře. Aktivujte si ho a pak už hurá za Kainem - posledním bossem hry. Po animaci s ním musíte svést finálový souboj. Vy začínáte uprosřed arény, kde je také dobíječ životů. Vždy, když se sem vrátíte, dobijí se vám životy na maximum. Kain se objevuje na plošinách kolem arény a pálí po vás. Nejprve musíte zjistit, na které plošině se Kain objevuje a potom si počkat na moment, kdy se zrovna objeví a začne nabíjet svou zbraň. V tom okamžiku máte pár vteřin, ve kterých musíte k němu doběhnout a sekat mečem, co to dá. Jakmile vás Kain zasáhne, utíkejte rychle zpátky doprostřed arény dobít si životy a celý postup opakujte. Finálový souboj se hraje na tři kola. Když Kaina porazíte, bude se objevovat na plošinách o patro výš a musíte ho porazit znova - tentokrát to ovšem máte k němu trochu dál. Využijte fialových ramp mezi plošinami - můžete po nich rychle vyběhnout do druhého patra a až bude Kain ve třetím patře, tak vám stačí jediný dobře vyměřený skok z rampy a jste u něj. Je to rozhodně rychlejší, než šplhat postupně z plošiny na plošinu.
No - a tím jste se dostali až do konce téhle napínavé a skvělé hry. Gratuluji ! Omlouvám se za neúplnost návodu - některé krystaly se mi nepodařilo nalézt, některé jsem sice viděl, ale nepodařilo se mi k nim najít cestu. Pokud byste je nalezli, napište mi a můžeme tento návod spojenými silami dokompletovat. Nyní si už jen vychutnejte svoje vítězství a snad se zase někdy sejdeme u některého dalšího dílu téhle skvělé ságy.
Děkujeme za přísěvek Zbyňkovi H. "Lokimu" (loki.a111@tiscali.cz), který pro vás dohledal ostatní krystaly. Takže tady jsou :
1) Ten první (postupově ve hře od začátku) se nalézá ještě u výukových místností, konkrétně u místnosti, kde se poprvé posunuje krychlí. Je to taková ta místnost se světelným paprskem uprostřed a na začáteční hranici této místnosti je "bazének" a v něm mříže a za mřížemi hledaný klenot. Stačí vlastnit schopnost procházení mřížemi ve spectral modu a je to !
2) Druhý je hned u prvního přepínače a bude zapotřebí lezení po zdech, protože jedna z okolních zdí je ta "žebříková" a nahože číhá zase odměna :-).
3) No a ten poslední vynechaný chudáček je nahoře u nad Údolím lebky. Je jenom zapotřebí schopnosti metat energetické projektily a najít si správný úhel na sestřelení kostky z vysoké rampy, která se nachází nad teleportem ve znaku Stonegypth. Nahoru sice vede šplhací zeď, ale nahoře zaclání ona zákeřně umístěná kostka :-), takže se nelze vyšvihnout až nahoru. Tím nejlepším úhlem je plošina po východu ze Stone Temple. Pak jenom zamířit, pal a kostka se zasune do zdi. Voila - máme i ten poslední vynechaný krystalek !!!
Takže snad už je tenhle návod kompletní !
KONEC.