Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
PLÁNEK HRY (1. část) :
Na ledničce najdeš magnet a v šuplíku ve stolku ostré nůžky. Nyní se vydej na
prohlídku vesnice. U kováře najdeš kousek provazu, který hned použij na
magnet. Za kovářem na ponku leží železné jádro zvonu, seber ho a jdi dál. Před
chatrčí místního Druida, který momentálně není doma, najdeš žebřík, uvnitř
v chatrči si vezmi nádobu na lektvary a lék proti nachlazení.
PLÁNEK HRY (2. část) :
Vpravo nahoře nad dračí jeskyní (viz. šipka) je vchod do věže čaroděje Sordida. Tam už se budeš
muset obejít bez mapy.
Zajdi do místní putyky "U zpitého Druida", promluv si se "spanilými"
bojovnicemi , dále s hostinským, a potom jdi doprava, kde najdeš farmáře,
převlečené za čaroděje a dostaneš od nich první úkol - najít kouzelnou hůl
a stát se kouzelníkem. Cestou ven z hospody seber zápalky, které leží na
automatu na ovocnou šťávu ve výčepu. Nyní nezbývá, než jít do lesa.
Z obrazovky s obchodem jdi doleva a vyjdeš z vesnice ven.
Nejprve jdi rovně a narazíš na barbara. Zbav ho trnu, který má zapíchnutý
v chodidile a získáš píšťalku, s jejíž pomocí můžeš bojovníka kdykoli
přivolat. Od barbara jdi nahoru k moudré sově. Získáš od ní mnoho dobrých rad
a hlavně z ní při druhém pohovoru vypadne pírko, které si nezapomeň vzít. Nyní
jdi dolů k pařezu s červotoči. Promluv si s nimi a slib jim, že jim přineseš
kus dobrého mahagonového dřeva. Podívej se k domečku zlé čarodějnice a vytáhni
ze studně vědro s vodou. Vem si ho, ale do chatrče zatím nevstupuj !. Vrať se
k pařezu a jdi po cestě doprava až k mostu, který hlídá nespokojený trol. Dej
se s ním do řeči, a mluv s ním tak dlouho, až ti sebere píšťalku a zapíská na
ni. To je vše. Cesta je volná. Dojdi až k obecnímu idiotovi, promluv s ním
a vodou z vědra zalij jeho fazole. Problém je v tom, žes je trochu přelil,
takže odejdeš do druhé obrazovky, ale hned se vrať a utopené fazole si vem.
Pokračuj dál na rozcestí a potom dolů a doprava k věži. Vlož jádro do zvonu
a zazvoň. Princezna ti hodí svůj cop, abys po něm vyšplhal nahoru. Až se
z toho úderu vzpamatuješ, tak se vyšplhej do okna, kde najdeš princeznu napůl
hezkou a napůl ošklivou. Polib ji a ona se změní v malé prasátko. Nyní se vrať
do vesnice. Pro rychlejší pohyb ve hře můžeš teď už používat cestovní mapu, na
které jsou vyznačené hlavní orientační body (viz. obrázek).
CESTOVNÍ MAPA :
Návrat na původní pozici je kliknutím na střed větrné růžice.
Ve vesnici jdi nejprve k perníkové chaloupce. Prasátko ti vyžere díru
v čokoládových dveřích a můžeš jít dovnitř. Uvnitř chaloupky seber včelařský
klobouk a nástroj určený k vykuřování včel a jdi ven. Vlevo u chaloupky je úl.
Použij zápalky z hospody na vykuřovací přístroj a až včely odlétnou, vyndej
z úlu kousek vosku. Jdi opět do hospody a spícímu trpaslíkovi vlevo ustřihni
nůžkami vousy. U hospodského si objednej panáka něčeho, a když se sehne pod
stůl, ucpi soudek za jeho zády voskem. Získáš jednak průkaz na jedno pivo
zdarma a jednak plný soudek piva (ten najdeš před hospodou). Ještě zajdi
k chaloupce, kde jsi začínal hrát. Za chaloupkou najdeš výživný kompost. Tady
zasaď fazole a vyroste ti nádherný meloun (!). Jdi do lesa, poraď se se sovou
a vydej se za trubačem. Zneškodníš ho právě pomocí melounu. Jeho nástroj
získáš tak, že mu fikaně slíbíš jeho opravu, na kterou samozřejmě nikdy
nedojde. Nyní jdi do středi lesa, kde najdeš vchod do trpasličích dolů. Před
vchodem seber a prozkoumej kámen. Je na něm napsané heslo "pivo". Nasaď si
vousy (maskování - povelem Wear) a jdi do jeskyně. Strážci řekni heslo "pivo"
a můžeš jít dál. Druhého strážného po chvíli uplatíš soudkem piva. Jdi s ním
do sklípku, spícího trpaslíka pošimrej pírkem a až se odvalí, rychle seber
klíč. Vrať se po schodech nahoru a jdi doleva, přímo do dolu. Před zlatými
dveřmi seber hák a dveře odemkni klíčem. Hlídači pokladu dej průkaz na pivo
zdarma a on se ti odmění krásným drahokamem.
S drahokamem se vrať opět do vesnice a prodej ho stánkaři na návsi. Smlouvej
až na 20 zlatých. Jdi do obchodu s dvouhlavým prodavačem a kup si kladivo
a láhev ředidla. Nyní jdi opět do lesa a sice k domku dřevorubce. Promluv
s ním, slib mu pomoc a dostaneš detektor kovů, abys mohl najít speciální kov
na kouzelné sekery - Milrith. Jdi se podívat na sever do bažin. Nejprve
navštív jediného obyvatele bažin v domku na začátku bažiny, zkonzumoval
speciální bahenní polévku, druhý talíř polévky vylej do nádoby z Druidovy
chaloupky. Až konečně polévka dojde a zelený kuchař odejde do bažiny pro
přísady na novou polévku, odsuň prázdnou bednu v rohu, otevři padací dveře
a po žebříku slez dolů. Jdi po lávce doprava, uvolněné prkno sprav kladivem
a hřebíkem a dojdeš na ostrov. Na vrcholu ostrova - lebky roste kouzelná
bylina - Frogsbane, kterou si natrhej a jdi zpět. Od kuchařova domku jdi
doprava do hor. U sochy zkamenělého kouzelníka použij detektor kovů a najdeš
naleziště vzácného kovu Milrith. Až dojdeš ke spícímu obrovi, zahraj mu na
tubu, obr se zavrtí a porazí strom, po kterém přejdeš na druhou stranu
propasti. Nyní jsi před dračí jeskyní. Jdi dovnitř. Po několika pokusech se ti
jistě povede na nemocného draka hodit lék proti nachlazení a potom si
v jeskyni v klidu vezmi hasící přístroj. Jdi ven a použij hák od trpaslíků na
vystupující kámen nad jeskyní. Vyšplhej se nahoru a dírou spusť dolů magnet na
provazu. 3x se ti podaří vytáhnout nějaké peníze. Slez dolů před jeskyni a jdi
dál doprava, do hor. Cestou seber kámen se zkamenělinou uvnitř, přeskákej po
výstupcích a dojdeš ke kouzelnému stromu. Promluv s ním a ředidlem odstraň
dřevorubeckou značku z jeho kůry, na oplátku se naučíš několik mocných
kouzelných slov. Vrať se do vesnice.
U kováře si nech rozbít kámen se zkamenělinou uvnitř. Jdi opět do lesa
k místu, kde jsou paleontologické vykopávky (těsně před trpasličími doly).
Promluv si s paleontologem Von Jonesem, dej mu zkamenělinu a namluv mu, žes ji
našel v horách, na místě, kde jsi zanechal detektor kovů. Když tam potom
zajdeš, najdeš ve vykopané hlíně i kouzelnou železnou rudu. Kovář ve vesnici
ti z ní na počkání vyrobí sekeru. Odnes ji dřevorubci a až odejde, jdi do jeho
domku. Vezmi si tam železný kolík do skály, hasicím přístrojem uhas oheň
v krbu a otoč hákem nad ohništěm. Výtahem sjedeš do skladiště, kde na policích
najdeš různé druhy dřeva. Vyber si mahagonové a jdi k pařezu červotočů.
Promluv s nimi a nech je naskákat do klobouku na dřevo. Jdi k princeznině
věži, vyšplhej nahoru a v místnosti vypusť červotoče na podlahu. Červotoči
podlahu důkladně prožerou, takže se propadneš o patro níž, ale na druhý otvor
budeš muset použít žebřík. Otevři kamenný sarkofág čaroděje Neflina.Tady
nalezl rakev, o které se s určitostí domníval, že patří Naflinovi. Nejprve se
vylekáš a utečeš, ale vrať se zpět a popadni mumii za uvolněný konec fáče,
který za ní vlaje. Tím ji vyřídíš a získáš Naflinovu kouzelnou hůl.
Od věže jdi na rozcestí a odtud na sever k propasti. Pohledem zjistíš, že tam
dole někdo rybaří. Sešplhej dolů po šlahounech psího vína vlevo dole a najdeš
tam Gluma (zasvěceným tolkienistům není třeba tuto figurku představovat,
ostatním velmi doporučuji přečíst Tolkienovy příběhy - Hobit a Pán prstenů
- jinak o hodně přijdete ! Jinak ovšem ke hře samotné není znalost knih nijak
zvlášť potřebná). Promluv s Glumem a dej mu bahno z močálu. Glum odejde, zkus
místo něj chvíli rybařit a vylovíš kouzelný Prsten neviditelnosti (opět
rekvizita z Tolkienových příběhů). S prstenem se nyní můžeš vydat ke skřetí
pevnosti (od středu lesa na sever). Pod kamenem tady najdeš skřetí objednávku
zeleniny. Seber ji a odnes do vesnice dvouhlavému obchodníkovi. Pak se projdi
po vesnici a až se vrátíš, bude před obchodem stát krabice s objednaným
zbožím. Otevři ji, vlez dovnitř a nasaď si prsten (opět Wear). Až se octneš ve
skřetím skladu, vylez z krabice ven, prohledej hromadu prázdných krabic
a najdeš svoji kouzelnou knihu. Prohlédni ji, najdeš kus papíru a ze země
potom seber krysí kost. Papírem podsuň pode dveře a krysí kostí šťourej
v zámku až klíč vypadne z druhé strany na zem. Seber papír a máš klíč, kterým
si - kupodivu - dveře odemkneš. Za dveřmi seber se země kýbl s dírou a jdi
okolo hlídajícího skřeta po schodech dolů. Seber osvěžující bonbóny
a rozžhavené železo a promluv si s připoutaným Druidem, který tě ovšem bude
mít za neviditelného ďáblova pomocníka a nebude se chtít s tebou bavit.
Sundej tedy svůj prsten (Remove) a mluv do Druida tak dlouho, až uzná svůj
omyl. Řekne ti o své schopnosti proměnit se v žábu, ovšem pouze za měsíčního
úplňku. Musíš mu ho tedy vyrobit. Naraž mu na hlavu kýbl s dírou a do díry
posviť rozžhaveným železem. Druid v podobě žáby odskáče a ty se zatím ukryj do
železné panny. Až přijde, vylez ven a vezmi si od něj pilku na železo a prořež
se mříží na svobodu. Jdi za Druidem do vesnice. Protože má ještě trochu
problémy se svojí žabí podobou, musíš mu pomoci kouzelnou rostlinou Frogsbane
a za to pak dostaneš kouzelný elixír. Zajdi do hospody za farmáři převlečenými
za kouzelníky. Dej jim Naflinovu hůl a po zaplacení poplatku 30 zlatých budeš
přijat do organizace mladých kouzelníků a obdržíš základní kouzelnickou
výbavu. Teď už ti nic nebrání vydat se za čarodějnicí do její chatrče. Pokus
se sebrat její koště, čarodějnice se objeví a budeš s ní muset podstoupit
menší souboj. Jedná se o souboj v kouzlení na principu známé hry kámen -nůžky
- papír. Používej kouzla Alakazam, Hocus Pocus a Sausages a budeš se
proměňovat v různá zvířata. Až se ti podaří vyhrát, seber rychle koště,
čarodějnice se promění v draka, použij kouzlo Abracadabra, čímž se změníš
v myš a rychle uteč myší dírou ve zdi v pozadí. Teď už můžeš ke skále
s horolezeckými stupy za dračí jeskyní, do díry upevni chybějící kolík a vylez
nahoru. U hlídacího sněhuláka pojez něco peprmintových bonbónů, dýchni na něj
a je to. Poslední překážkou před Sordidovou věží je propast, kterou přeletíč
na koštěti. Před branou do věže vypij kouzelný elixír od Druida a puklinou ve
zdi prolez dovnitř.
Tady tě najde pes, který tě odnese do Sordidovy zahrady. Nejprve seber list
a kámen a projdi se vědrem, ve kterém najdeš zápalku. Jdi doleva a u vody si
přitáhni plovoucí list (Pick up) zápalku použij jako stěžeň a list jako
plachtu. Pluj doleva a seber tam semínka z trávy nad vodou a kamenem z nich
vymačkej olej. Vylez nahoru na kohoutek a promaž ho olejem. Pomocí psího
chlupu potom kohoutkem otoč a po zvýšené hladině vody propluj bezpečně doleva
na druhý břeh. Nejprve prozkoumej vodu u břehu a seber malého pulce. Velké
žábě ho pak stačí jenom ukázat a pohrozit jí, co se stane, když tu bude ještě
dále prudit - a žába zmizí. Seber houby a sněz je a konečně se ti vrátí tvoje
velikost. Ze stromu ulom větev a dveřmi vpravo vstup opět do věže. Napoprvé
sice utečeš před zdivočelou truhlou, ale vrať se zpátky a narvi ji do tlamy
větev a bude klid. Ze zdi seber kopí a o sloup opřený štít a po točitých
schodech uprostřed jdi dolů. Pomocí kopí shoď a seber lidskou lebku, potom
vezmi zamčenou truhlu vpravo, stiskni páku na mechanismu uprostřed, polož
truhlu na kámen a znovu stiskni páku. Druhý kámen spadne a rozdrtí truhlu.
Opět jej pákou zvedni a z rozbité truhly si vezmi svíčky. Teď můžeš jít po
schodech až do prvního patra. Tady najdi a posbírej následující věci: pytlík,
ponožku, kouzelnou hůlku a knížku. Knížku si přečti a dozvíš se něco
o magických hůlkách. Vlož Sordidovu ponožku do pytlíku a použil ho na myší
díru, a po chvíli tímto způsobem chytíš myš. Jdi po schodech do nejvyššího
patra. Promluvil s dvěma démony, jejichž jediným přáním je dostat se zpět do
pekla. Také zde najdeš chemikálie, kterými vyleštíš štít a pověsíš ho na hák
na stole proti oběma démonům. Na polici u zdi najdeš knihu s návodem, jak
odeslat démony zpět do pekla. Vrať se o patro níže a promluv si s kouzelným
zrcadlem na zdi. Požádej ho, ať ti ukáže, co se děje o patro výš. Tak se
dozvíš pravá jména obou démonů. Jdi opět nahoru za nimi a řekni jim, že jim
pomůžeš. Mluv s nimi a až ti dají křídu, můžeš nakreslit na zemi obrazec
a provést obřad, kterým je pošleš tam, kam patří. Na oplátku ti prozradí, jak
se používá teleportér, takže ho, samozřejmě, použiješ a necháš se přenést do
Pekla Rondorů.
Nejprve si promluv se zřízencem a dostaneš balík letáků převázaný gumičkou.
Seber větvičku a kamínek u vchodu. Z větvičky a gumičky udělej prak a použij
ho na zvonek, čímž způsobíš požární poplach. Zřízenec uteče a ty můžeš sebrat
z pultu krabičku zápalek a nerušeně projít doprava. Za můstkem najdeš kýbl
s voskem na podlahu a jdi dál doprava za Sordidem. Rychle použij kouzelnou
hůlku a proměň ho v sochu Ještě se musíš zbavit kouzelné hůlky. Použij zápalky
na lávu a až bude opět žhavá hoď do ní hůlku. To by mohl být konec, jenže
Sordidova magie je opravdu mocná. Ještě jednou obživne a shodí tě do jámy.
Naštěstí se ti povede se z ní vyhrabat a vrátit se k Sordidovi. Teď už zbývá
jenom na padoucha použít kýbl s voskem, pak do něho jenom tak trochu
šťouchnout a je vystaráno. Hurá do druhého dílu ! KONEC.
Vstupní kódy pro hru SIMON THE SORCERER 1 :
prsten koště měšec pentagram truhla rakev
slunce 1 pařátek prsten 16 čepec
svíčka prašivka kočka kalich hůlka měsíc
koště R.I.P. lebka koště čepec hmoždíř
hmoždíř 2 pařátek měsíc 17 pentagram
pavouk prašivka hvězdy hůlka prsten prašivka
svíčka žába kniha láhev kalamář pařátek
panák 3 slunce panák 18 náhrdelník
svitek dráp kočka hvězdy kameny prsten
truhla kalich prsten R.I.P. lebka kniha
měsíc 4 rakev kalich 19 prsten
tyčka pentagram čepec pavouk pentagram kočka
koště pařátek dráp koště rakev truhla
hmoždíř 5 panák hmoždíř 20 žába
pavouk hůlka kočka svitek kalamář hvězdy
koule kameny přesýpačky svíčka měšec prsten
žába 6 slunce hmoždíř 21 pařátek
hmoždíř kalamář čepec hůlka prašivka kočka
netopýr panák lebka kočka pavouk přesýpačky
žába 7 kniha žezlo 22 tyčka
svitek hůlka hvězdy lebka R.I.P. pařátek
truhla hvězdy žezlo hůlka dráp čepec
měsíc 8 rakev hmoždíř 23 hvězdy
hůlka pentagram čepec poklad pero prsten
koště hůlka kniha netopýr pentagram láhev
panák 9 pero svíce 24 kameny
pavouk dráp hvězdy svitek lebka čepec
kočka svíčka kameny prašivka svitek lebka
žezlo 10 svitek měsíc 25 netopýr
kniha netopýr kalamář kniha R.I.P. pavouk
čepec muchomůrka hůlka rakev měsíc panák
hvězdy 11 hmoždíř tyčka 26 pařátek
prsten pentagram poklad pentagram koule hvězdy
pavouk koule měšec kniha slunce hůlka
rakev 12 měsíc přesýpačky 27 kočka
hůlka kalich čepec pavouk pentagram čepec
lebka láhev hůlka kalamář hmoždíř žába
pero 13 pařátek lebka 28 hvězdy
koště dráp hvězdy kameny svitek panák
hmoždíř netopýr kniha svíčka kniha panák
pentagram 14 pařátek koště 29 prašivka
hůlka láhev kočka svitek pavouk dráp
lebka přesýpačky koště váček prsten slunce
láhev 15 hvězdy měsíc 30 kalamář
svitek dráp kočka kočka žába kniha