Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Simon the Sorcerer 3D - návod
Úvodem :
- doporučuji zvolit plnou instalaci
- při mluvení využijte všechny možnosti
- neměňte výchozí nastavení kláves
- návod je psán pro počeštěnou verzi
1) V Chrámu
Po probuzení prozkoumejte nápis na stěně a stůl na kterým se Simon probudil a pomocí klávesy SHIFT na něj můžete vylézt a prozkoumat otvor ve stropě. Slezte ze stolu a jděte blíž kpáce napravo od mříže, dokud nepřiletí víla. Stou si promluvte a ta vám na oplátku ukáže jak se Simon ovládá J a po celou 1. kapitolu a někdy i vdalších vám bude radit co dělat pokud použijete určitý předmět, nebo budete chtít hrát nějakou hru. Uff. Stiskněte páku na zdi pomocí klávesy akce ([ENTER] nebo [CTRL]).
Zmístnosti se vydejte doprava za roh koživovací plošince. Po rozhovoru svílou se obraťte čelem vzad a jděte rovně, kam vás chodba povede. Až chodba začne klesat sledujte pravou zeď. Na konci chodby uvidíte ve zdi 3 diamanty, které seberte. Po dialogu svílou se dejte doleva. Pokračujte chodbou až na místo, kde vám zatarasí cestu Golem.
Vejděte do místnosti a otočte se doprava. Do výklenku dejte modrý diamant a pokračujte kdalšímu výklenku, do kterého dáte žlutý. Dveří si zatím nevšímejte a jděte kvýklenku třetímu. Do něj dejte poslední, zelený, diamant. Pokračujte vcestě až na místo odkud jste do místnosti přišly. Po zneškodnění Golema jděte kpodstavci u kterého Golem stál a seberte klíč. Ten použijte na klíčovou dírku vlevo u dveří. Projděte jimi a běžte dále
Po chvíli vás opět zastaví víla. Promluvte sní a !SPRINTUJTE! dál chodbou. Začne se za vámi kutálet balvan. Stále utíkejte a na konci chodby ihned zahněte vlevo. Běžte dolů a před koncem chodby zahněte vlevo do dveří. Jestli jste to přežili, můžete už normálním během pokračovat dál. Přežijte zdržovací pokec svílou.
Jděte doprava až kprvnímu pohybujícímu se sloupu. Zmáčkněte klávesu pro rozhlížení a koukněte se kudy se dostat na druhou stranu. No naštěstí spadnout nemůžete. Až se dostanete na druhý břeh, pokračujte dále chodbou. Opět víla, opět rozhovor.
Jděte ke dveřím, ze kterých záhy vyletí netopýři. Projděte dveřmi a ihned se skrčte. Otočte se doprava a uvidíte páku. Připlazte se kní až budete skoro před sloupem. Pamatujte, že vás OKO nesmí spatřit. Postavte se, zatáhněte za páku a zase se rychle skrčte. Proplazte se zpátky ke vstupním dveřím. Otočte se doprava a plazte se ke kamenům a opět otočka doprava. Uvidíte další kámen. Proplazit kněmu, otočit doprava a plazit se ke sloupu. Teď se rychle proplazte ke dveřím nalevo a za nimi se už můžete postavit. Jděte ke dveřím a otevřete je.
2) V okolí chrámu
Protřete si oči, protáhněte se a pokochejte tou nádherou. Konečně venku na vzduchu. Z chrámu se vydejte rovně a na křižovatce doprava. Pokecejte sknězem a ten vám dá dopis od Calypsa a 20 grošů. Od kněze jděte z5 směrem kchrámu. Uvidíte cedulku a jděte kní. Otočte se doleva a pokračujte.
Otočte se doprava a jděte ke stánku. Hoďte řeč sprodavačem a kupte si Čoko-Colu.. Vyjděte zoddělení TOMB TRADER pryč směrem kprůchodu, poblíž kterého je telefonní budka.
Jděte do průchodu a pokračujte až se vynoříte před domy. Otočte se a jděte vlevo až kdomku scedulkou JUDAS. Otočte se vpravo a jděte rovně kbazénku. Jděte se smočit do bazénku a pokecejte sJidášem. Řekne vám jak se dostat do jeho domku. Vraťte se tedy k JUDAS domku a vejděte. Jděte kposteli zleva a skrčte se. Až se vám vokně výhledu objeví časopis, seberte ho a budete mít čakaru. Odejděte zdomu a vraťte se před chrám. Otočte se čelem kněmu a vyjděte po schodech nahoru.
Prozkoumejte dalekohled a zkuste ho vzít. Promluvte sknězem a jděte dolů. Otočte se doprava a jděte kbroskvoni. Použijte čakaru, zamiřte na broskev a střelte. Broskvičku seberte a snězte. Jděte za knězem napravo od chrámu a řekněte mu, že jste snědli broskev. Sejděte po schodech a dejte se doprava kbráně. Promluvte se stráží a ta otevře bránu. Teď vám již nic nebrání ktomu abyste opustili chrám a ukončili tak první kapitolu.
3) Dolní část lesa
Jděte rovně krozcestníku a u něj zabočte doprava. Pokračujte vcestě až ke stromu, před kterým je cedule. Prozkoumejte ji a ceduli tak získáte. Pokračujte dále kdalšímu rozcestníku a opět odbočte vpravo. Jděte dál až dorazíte do horní části lesa.
4) Horní část lesa
Pokračujte po cestě, až dojdete na rozcestí se stromem. Zabočte doprava a jděte po cestě, ne do vrat. Pokračujte rovně a odbočky do pole si zatím nevšímejte. Projděte kolem kamenů v kruhu a stále rovně. Měli byste dojít k R.O.Z.C.E.S.T.N.Í.K.u. Kecejte s ním tak dlouho až vás požádá o láhev whisky. Dejte se doleva až dorazíte ke zničenémumostu. Dostanete hlavní úkol druhé kapitoly, a to získat pohár z gnómské střelecké soutěže.
Kvůli zkrácení návodu budu kpřesunu používat, a vy jistě taky, telefonní budky. Jedna taková je hned vedle zničeného mostu, tak do ní neváhejte vstoupit. Přesuňte se do lokace "Venkovský balík a kráva!"
Pokecejte schlapíkem, který po vás bude chtít kouzelný fajzoleJ.Teď se přesuňte pěšmo, budka tam není, do lokace "Velká jáma" .
Od chlapíka skrávou se otočte vlevo a jděte cestou polem vpravo. Vyjděte zvrat a jděte vpravo. Projděte kolem kamenů a sledujte skálu vpravo. Až skála povede doprava nasměrujte váš běh tamtéž. Po chvíli uvidíte vlevo vrata vedoucí kjámě. Jděte kjámě a pokecejte shledačem pokladů. Po rozhovoru použijte čakaru a zamiřte na detektor kovu a vypalte.
Vraťte se ke kamnům vkruhu a použijte detektor. Až Simon objeví místo kde něco našel, použijte na to místo ceduli.
Teď bychom si mohli jít vydělat nějaké prašule. Od kamenů jděte rovně směrem kvesnickému balíkovy, ale ne přímo kněmu. Běžte po cestě Měli byste dojít kmístu kde vlevo je odbočka do pole a vpravo cesta pokračuje. Jděte vpravo a na křižovatce se stromem se otočte mírně vlevo. Uvidíte úzkou cestičku, před kterou je vyvýšená hlína. Jděte touto úzkou cestou a po chvíli uvidíte odbočku vedoucí na louku a vní chlapíka. Jděte kněmu a postavte se, abyste stáli u jeho zad a seberte knížku. Pak si chlápkem promluvte. Pak použijte knížku a dozvíte se o batolci duhovém a jeho ceně. Vraťte se ke křižovatce se stromem a jděte rovně na louku smotýly. Použijte síťku. Snažte se aby motýl a síťka byly asi ve stejný rovině a motýla chyťte. Vraťte se s ním kentomologovi a motýla prodejte. Lovte motýli tak dlouho až budete mít nejméně 50 grošů, nebo až chytnete batolce duhového. Sním budete mít vystaráno do konce hry. Pokud se vám nebude dařit batolce chytit, nezoufejte. Vprůběhu druhé kapitoly se kchytání motýlů můžete kdykoliv vrátit.
Přesuňte se kjezerní chajdě. Pod stromem leží člověk, kterého zabilo vaše snězení broskve. Kněmu se ale blíže vrátíme až vjiné kapitole. Jděte do budky u jezerní chajdy a přesuňte se do dolní části lesa, ke Stromu gnómů.
5) Dolní část lesa
Od stromu gnómů se dejte doprava nahoru do kopce. Dorazíte kplotu, u kterého jsou nějaké sladkosti. Zapněte sprint a snězte (proběhněte jí) sladkost. Otočte se doleva a běžte zkopce. Snězte druhou sladkost. Pokračujte vcestě zkopce. Snězte třetí dobrotu a otočte se čelem vzad. Běžte do kopce a snězte sladkost č.4. Otočte se mírně vpravo, běžte a snězte sladkost pátou. Mírně vpravo a je vidět šestá. Uhánějte a k ní a snězte ji. Otočte se vlevo, běžte zkopce dolů a u kamene je sedmá sladkost. Otočte se vlevo, proběhněte mezi kamenem a plotem. Na dohled je osmá sladkost. Až ji sníte, běžte podél plotu a u budky je sladkost devátá. Otočte se vlevo a vrůžovém poli je poslední desátá sladkost. Snězte ji a objeví se perníková chaloupka. Vlezte do ní.
Jděte na druhý konec místnosti a zkuste vzít knihu. Dozvíte se recept na kouzelné fazole. Vraťte se ke dveřím a jděte ke kolovrátku nalevo. Prozkoumejte ho a zkuste vzít jehlu. Vyjděte zchalupy, prozkoumejte šaty a seberte jehlu. Budete mít i žábu.
Vyběhněte ven zpole a běžte rovně až kplotu ve vodě. Otočte se doprava a běžte !ve vodě! podle plotu. Běžte stále dál, až vyběhnete na skoro tajné území. Jděte kjeskyni skamením. Tu prozkoumejte a zavolejte do jeskyně. Trpaslík po vás bude chtít abyste ho vysvobodili. To uděláte požitím čočky zdalekohledu na dynamit. Trpaslík po vás bude chtít rybu. Jděte do jeskyně a vemte si dynamit. Vyjděte ven a mažte do budky. Přesuňte se do lokace "Průsmyk".
Projděte branou na turnaj. Ve stanech po levé ruce pokecejte se soutěžícími. Jděte kterči a pak do hlavního stanu. Pokecejte schlapem vlevo, zaplaťte 50 grošů a nechte se zapsat do soutěže. Otočte se a běžte ke kotlíku. Použijte na něj misku, kterou jste před chvílí dostali a získáte fazole. Vraťte se do perníkové chaloupky.
Jděte vpravo směrem kpeci a dejte do ní žábu. Otočte se a jděte po prknech nahoru ke kotlíku. Požijte na něj zpocenou žábu, fazole a Čoko-Colu. Sfazolemi se vraťte kbalíkovy skrávou.
6) Horní část lesa
Dejte venkovanovi fazole a ten pošle krávu Daisy do chrámu a vy se vypravte za ní.
7) Chrám
Vydejte se doprava průchodem před domy a rovně do domu splotem. Vpravo je kráva Daisy a od ní napravo jsou páčky, za které zatáhněte. Seberte máslo a jděte před chrám a po schodech nahoru na střechu chrámu. Strážného píchněte jehlou. Vezměte si zvon. Seběhněte dolů a jděte do TOMB TRADERA ke stánku. Vraťte plechovku a kupte si novou Čoko-Colu. Jděte do budky a přesuňte se na "Pláž".
8) Dolní část lesa
Jděte kmůstku a vylezte na něj. Jděte až na samý konec můstku. Otevřete inventář a použijte čočku na dynamit. Zapálený dynamit požijte na nádobu na motýli. Zavřete inventář a použijte dynamit vnádobce. Slezte dolů a jděte krybám. Jednu si vemte a přesuňte se k trpaslíkovi. Dejte mu rybu a dostanete kladivo. Přesuňte se ke stromu gnómů.
Otočte se doleva a jděte ke dvířkům ve kmeni prostředního stromu. Skrčte se a otevřete dveře.
Proplazte se až dolů a Simon sám vstane. Otevřete inventář a požijte Čoko-Colu na špinavé podložky, které Simon našel u kamenů vkruhu. Zavřete inventář, otočte se doprava a jděte kdomečku-houbě. Použijte na něj podložky. Až vyleze gnóm otevřete inventář a vyberte si zvon. Inventář zavřete a zvon použijte na gnóma. Do zvonu uhoďte kladivem od trpaslíka. Zvon zvedněte a získáte gnóma. Vylezte ven a přesuňte se na turnaj.
Otevřete inventář a použijte máslo na gnóma. Pak použijte dynamit na rouru od dalekohledu a na konec použijte gnóma na rouru. Jděte na vyvýšenou plošinu a použijte čočku na rouru sgnómem. Scenou se přesuňte kmostu do horní části lesa.
9) Horní část lesa
Jděte ke kraji skály a promluvte si schlápkem na druhém břehu. Kdokončení druhé kapitoly vás čeká už jen přejít přes roklinu. Nejprve je kamera čelem k Simonovi. Až se Simon bude naklánět vpravo, stiskněte pravou šipku, až se bude naklánět vlevo, levou šipku. Vpůli cesty se kamera otočí a vy budete tedy mačkat šipky opačně. Simon se nakloní vlevo, stisknete pravou šipku a obráceně. Docela vopruz, že? Běžte soutěskou a kapitola sčíslem 2 je za vámi.
10) Město - den
Čeká nás nejdelší kapitola, proto hnedka začneme. Po animaci si promluvte sKalypsem a Melisou. Otevřete dveře a vyjděte po schodech nahoru. Otevřete dveře a jděte vlevo. Promluvte shospodským a schlápkem u pultu. Dostanete leták, který prozkoumejte. Dejte si čelem vzad a jděte do dveří napravo. Jděte do games room. Otočte se vpravo a pokecejte sOrkem. Jestli chcete, můžete si zahrát šipky. Později si je budete muset zahrát, ale teď jestli nechcete nemusíte. Vyjděte zgames room a jděte 2x doprava do beer garden. Vyjděte po schodech a ze stolku vezměte kleště na grilování. Vraťte se zpět do hospody a jděte po schodech nahoru. Nahoře odbočte 2x vpravo a vyjděte ven požárními dveřmi.
Sejděte po schodišti dolů, otočte se vpravo a otevřete stropní dvířka. Sejděte schody a posuňte hned první sud zprava. Jděte za sudem a posuňte bednu Vraťte se na začátek a posuňte bednu doleva kdalším bednám. Posuňte sud, který se tak uvolnil. Jděte cestou, kterou teď uvolnil sud a posuňte dopředu levou bednu. Postupte na místo, kde bedna byla a posuňte bednu po Simonově pravici. Teď už by neměl být problém dostat se kuzávěru. Tak neváhejte a otočte sním a vyjděte ven.
Otočte se doleva a běžte, znovu doleva a měli byste být na silnici. Otočte se doleva jděte do hospody.
Sejděte dolů po schodech, projděte dveřmi a jděte kpultu. Na pultu za barmanem je zcela vpravo láhev whisky. Promluvte sopilcem u baru a až barman odejde, použijte čakaru ksebrání láhve. Vyjděte ven zhospody.
Otočte se vlevo a běžte ulicí až na náměstí kouzel. Zahněte vpravo k bráně se dvěma orky. Promluvte se snimi a dovíte se, že si musíte sehnat povolení kcestě do bažin. Jděte zpět na náměstí a vstupte do budky. Přesuňte se k´´restaurantu McSwampy´´. Prozkoumejte dveře a ceduli restaurace. Budkou se dostaňte na ´´Náměstí spravedlnosti´´. Jděte krybníčku, ze kterého můžete sebrat pár mincí. Napravo od něj promluvte se Zlatovláskou a po rozhovoru jděte do šerifovy kanceláře.
Tady se musíte chovat obzvlášť opatrně. Každopádně nikdy neběhejte. Jen choďte a pližte se. U dveří po vstupu se otočte doleva. Udělejte pár kroků až budete u sudu. Hlavně se nedotýkejte plechovek. Teď se skrčte a proplazte se mezi skříní vlevo a stolkem vpravo. Až budete u zadní nohy stolku můžete vstát. Jděte ke skříni, kterou nejprve namažte máslem a pak ji otevřete. Vraťte se zpátky ke dveřím a odejděte.
Venku osvoboďte Zlatovlásku a přesuňte se kMcSwampyho restauraci a jděte kjejím dveřím. Záhy potkáte opět Zlatovlásku.
Jděte do restaurace, kpultu a prozkoumejte ocet který je na něm. Jděte za pult ke dveřím a otevřete je. Za nimi jděte do dveří snápisem PRIVATE. Jděte ke stolku tak, abyste byli čelem kšuplíkům. Skrčte se, zmáčkněte tlačítko a jděte do tajných dveří. Prozkoumejte plánky na stole a jděte zpět do prodejny. Tam vás zastaví čaroděj. Vyjděte zrestaurace a přesuňte se do lokace ´´Důležitá křižovatka´´.
Otočte se čelem vzad a jděte kmostu. Před ním odbočte doleva a přejděte druhý most. Projděte vrátky a jděte doleva klistnatému stromu, do kterého udeřte kladivem a seberte kaštan.
Přesuňte se ke skladišti, otočte se čelem vzad a jděte vlevo do budovy Adventure Softu až ke krabicím. Zjedné znich seberte krabici shrou FEEBLE FILES. Jděte zpět kbudce a dál až kCHEESY BROST. Počkejte až přijede vozič sýra. Zataraste mu cestu a dostanete sýr. Počkejte až vozič odjede a chvíli ho sledujte. Až uvidíte odbočku doleva, tak odbočte.
Uslyšíte mňaukání. Jděte tedy až na konec uličky a seberte kočku vlevém kontejneru. Jděte zpět a zkuste jít do postraní uličky. Cestu vám však záhy zatarasí pes. Jděte ke kontejneru vedle něj tak, aby jste ten kontejner měli ve výhledovém okně a otevřete ho. Seberte tenisku a tu použijte na psa. Ztenisky vám zbude tkanička. Jděte uličkou a pokecejte sklukama. Otočte se doprava, jděte ke kanálu a zvedněte víko. Otočte se doleva a jděte ke dveřím. Vylezte skanálu a promluvte sklucima o hesle. Než vám ale heslo prozradí musíte pro ně vymyslet nějakou hru smíčem.Přesuňte se do hospody a jděte za Kalypsem, se kterým promluvte.
Vyjděte zhospody a vydejte se na ´´Náměstí kouzel´´ do budovy svelkými žlutými dveřmi (Cech kouzelníků). Jděte rovně a promluvte smágem. Dostanete za úkol přinést světlušku.
Vraťte se za Kalypsem a promluvte s ním. Dostanete klíče od svého pokoje. Vyjděte po schodech do lokálu a jděte dveřmi vlevo po schodech nahoru. Odbočujte doleva až dojdete ke skříňce, kterou otevřete. Simon sebere přikrývku. Hned po vaší pravici jsou dveře do vašeho pokoje a tak je otevřete. Vpokoji si zkuste lehnout na postel. Simon je ale alergický na polyesterJ a tak musíte sehnat jinou náplň polštáře. Zatím ale zůstaňte vpokoji a otevřete okno. Vylezte na střechu a jděte vpravo ke komínu, na který použijte pokrývku ze skříňky. Ork by měl otevřít ventilaci. Jděte dolů do games room. Zahrajte si šipky. Teď se ale snažte aby jste jednu šipku hodily skrz otevřenou ventilaci ven zhospody. Jděte kbaru a promluvte sbarmanem a poproste ho o úklid svého pokoje. Vraťte se zpátky ke schodům kpokojům a skrčte se. Podlezte zábranu a jděte ke svému pokoji, před kterým je vysavač, který samozřejmě seberte.
Vyjděte ven zhospody po hasičských schodech. Jděte před hlavní dveře hospody. Otočte se doleva a jděte podél hospody. Otočte se doleva. Sejděte po schodech, otočte se vpravo a seberte šipku.
Přesuňte se na "Náměstí spravedlnosti" a jděte krybníčku. Až budete mít ve výhledovém okně kačenku, použijte na ni vysavač. Peří zkachny použijte na polštářový povlak.
Vraťte se před hospodu ale ještě do ní nechoďte. Jděte ulicí směrem ke Swampyho restaurantu a zastavte se u káry a statného chlapa. Na hever použijte kladivo a hever je váš. Na chlapa se zatím vykašlete a jděte do hospody.
Barmana poproste ať vám vrátí klíč od pokoje. Jděte tedy do pokoje a použijte polštář na postel. Zkuste si lehnoutJ. Otevřete okno a vyjděte na střechu. Jděte doprava a prolezte oknem do druhého pokoje. Na chrápajícího chlapa použijte hever a vraťte se zpět do pokoje svého. Teď konečně můžete ulehnout.
11) Město - noc
Vyjděte zhospody a jděte ulicí ke Swampyho restauraci. Pokračujte ulicí rovně až budete mít po pravé straně vchod do pizzerie Pizza Lord. Vejděte do ní a pokecejte sprodavačem. Dá vám pizzarinu. Vraťte se ke Swampyho restauraci a odbočte doprava. Jděte kbráně, otevřete ji a jděte změsta ven.
12) Horní část lesa - noc
Dojděte k R.O.Z.C.E.S.T.N.Í.K.u a dejte mu láhev whisky. Doběhněte na místo, kde jste ve dne chytali motýli. Připravte si síťku a stejným způsobem jako jste chytali motýli, zkuste chytit světlušku. Máte sice síťku propálenou, ale to vůbec nevadí. Jděte kchajdě skadibudkou, jinak též označenou jako Na samotě nebo tak nějak. Vstupte do chajdy a promluvte sklukama. Ti po vás budou chtít pizzu bez ančoviček. Vyjděte ven zchajdy a použijte pizzarinu. Objednejte si všechno a poproste o trochu sýru navíc. Po animaci si můžete v klidu vzít ze stolu světlušku a vrátit se do města.
13) Město - noc
Jděte do Cechu mágů a promluvte skouzelníkem. Použijte knížku, kterou jste právě získali a procvičte se vkouzlení. Vraťte se do hospody a běžte se do svého pokoje do rána vyspat.
14) Město - den
Vyjděte zhospody a jděte na Náměstí kouzel do domu Osmého divu světa (The Eight Wonder). Jděte doprava kpultu a promluvte si se zrcadlem. Pak stoupněte na červenou hvězdu, pak na žlutou. Po té si změňte barvu své róby na zelenou a šlápněte na modrou hvězdu. Změňte barvu Simonovi róby na fialovou a nastupte do výtahu vzadní části místnosti. Měli byste se objevit opět vbílé místnosti, ale vepředu vkřesle by měl sedět onen kouzelník zrestaurace, mág Porkins. Promluvte sním. Bude po vás chtít speciální brko. Sešlápněte všechny hvězdy aby nesvítily a jděte do výtahu.
Dostaňte se ke klukům, kteří hrají fotbal. U nich jsou bedny a nad nimi je pootevřený okénko. Použijte na něj propálenou síťku. Promluvte sklukama o hesle. Jděte do kanálu ke dveřím a zaťukejte heslo. Až se vám to povede můžete vstoupit. Uvnitř si promluvte sklukem vklobouku. Abyste získali pero, musíte vyhrát ve hře otloukání kaštanů. A ktomu samozřejmě musíte mít kaštan. Jeden sice máte, ale musíte ho ještě trochu upravit. Pro začátek na kaštan použijte šipku, čímž ho propíchnete.
Jděte do hospody, do beer garden. Na gril použijte kaštan. Jděte do Swampyho restaurantu a použijte na kaštan ocet.
Mazejte na Náměstí spravedlnosti. Otočte se doprava a projděte malou úzkou uličkou kzahrádkám. Jděte kboudě a použijte kaštan na plechovku laku co je před ní. Na vytvrzený kaštan teď použijte tkaničku ztenisky a vraťte se do kanálu.
Promluvte sKidem a chtějte si zahrát o brko. Čeká vás hra vrozbíjení kaštanu o kaštan. Klávesou CTRL nebo ENTER se musíte trefit do kaštanu soupeře, který se pohybuje. Musíte ho rozbít po celém obvodu abyste vyhráli.
Až budete mít brko, vraťte se kPorkinsovi a brko mu dejte. Vyjděte ven a jděte kbráně do bažin se dvěma orky. Snimi promluvte a dostanete duhový roh. Tak ho hned použijte. Na mapě leťte rovně do bažin.
15) Bažiny
Jděte rovně a prozkoumejte plakát. Jděte bránou, otočte se doleva a jděte ke stromu súlem. Promluvte si sdřevorubcem. Otočte se doleva a vylezte po víně nahoru. Otočte se doprava tak, abyste měli ve výhledovém oknu úl. Použijte na něj čakaru, zamiřte a sestřelte ho. Sešplhejte po víně dolů a seberte ze stromu sekeru. Vyšplhejte opět po víně nahoru a sekerou víno odsekněte. Jděte doprava na konec skály a otočte se doleva. Jděte úzkou uličkou ktekutému písku, až se před vámi objeví zvířátko. Sledujte ho a jděte přesně tam, kam půjde ono, ale nikam jinam, protože jinak byste se utopili vpísku. Prostě ho následujte a hlavně neběhejte. Až se vám to podaří, seběhněte dolů a běžte kmístu, kde bylo víno. To seberte a běžte zpátky kmístu, kde je vzemi malá cedulka a hned za ní je bažina splavajícím krokodýlem.
Jděte úplně ke kraji břehu a až na vás bude krokodýl otvírat tlamu, použijte na něj topůrko ze sekery a pak useknuté víno. Naskočte na krokodýla a jeďte doleva až budete u princezny.
Seskočte na břeh a promluvte sprinceznou. Pak použijte čakaru na malého křečka vkouli na stromě.
Nasedněte na krokodýla a jeďte podél levé skály. Až dorazíte na místo scedulkou - seskočte.
Jděte směrem ke světlu. Projděte dvířky a jděte doleva směrem za chalupu, kde si promluvte sdruidem. Od něj dostanete knihu rostlin. Jděte do druidovy chalupy a zkamen seberte hmoždíř spaličkou a klacek. Vyjděte zchalupy a zpozemku druida a jděte doleva ke břehu. Otočte se doprava a jděte podél břehu až uvidíte bublat dehet. Použijte na něj klacek.
Přejděte most a promluvte si správníkem. Jděte khulícímu stromu. Použijte klacek sdehtem na sekeru a vzniklou velkou sekerou sekněte do stromu. Snáhle probudivším se stromem promluvte.
Vraťte se zpátky kbublajícímu dehtu a použijte na něj zvon. Nasedněte na krokodýla a jeďte podél břehu doprava, dokud nevypadne na břeh křeček vkouli.
Zaparkujte krokouše, sesedněte a seberte křečka. Jděte na druidův pozemek k žebříku vlevo a požijte na něj mrtvého křečka. Ten dostane elektrický šok a ožije. Skřečkem jděte zpět k princezně.
Dejte ji křečka a ona vám ho na chvíli půjčí. Otočte se a jděte ke skále. Obejděte ji zleva, vyšplhejte se na ni a jděte ke středu skály. Na kytku použijte knihu rostlin, abyste se dozvěděli co je zač. Jděte dolů a vraťte se zpět na místo, kde jste stáli při rozhovoru sprinceznou. Otočte se a ve skále spatříte otvor. Pošlete do něj křečka a ten vám přinese první kytku. Vraťte křečka princezně a dostanete ucpávky do uší.
Vraťte se khulícímu stromu. Použijte na něj ucpávky do uší a Simon strom porazí. Pokecejte se Swampym.
Naskočte na krokodýla a jeďte trochu vlevo, až uvidíte průsmyk mezi skalami. Vjeďte do něj a hned vlevo za vodopádem je rostlina. Použijte na ni herbář a vezměte ji. Jeďte dál a zaparkujte krokodýla a seskočte. Na ptačí stůl použijte zvon sdehtem a pak na něj nasypte sezamová semínka. Seberte ptáka a vraťte se na ostrov s chatrčí
Nejděte však do ní, ale doprava kvelký masožravý kytce. Jděte za plot a použijte na kytku ptáka. Teď jde o sekundy. Projděte kolem kytky !vlevo! Nepodcházejte list, ale jděte mezi ním a plotem. Vyběhněte na kopeček a na kytičku požijte herbář a pak si kytku vemte. Jděte rovně a seskočte ze skály.
Vraťte se kdruidovi a dejte mu všechny 3 kytky. Dostanete napít slivovice. Jděte ke Swampymu, ale hodně rychle dokud na vás působí slivovice, abyste mohli sníst bahenní polévku. Teď se naučte Swampyho národní píseň a ještě od něj dostanete smlouvu.
Vraťte se do zátoky sptačím stolem. Vpravo je před skálou kámen. Zkuste na něj promluvit. Budete muset zazpívat Swampyho písničku. Kdybyste ji náhodou mezitím zapomněly, tak to bylo takhle: „Polévka bahenní, polévka bahenní, vaří se zbláta jen, to Swampy nezmění, přesto rád vždycky sní polívku bahenní.“ Jděte do jeskyně. Prozkoumejte stolek a vezměte si rukavice a podlévač.
Jděte kúlu a nasajte do vysavače včely. Na úl použijte podlévač a získáte med. Jděte k právníkovi a promluvte s ním.
Jděte na druidův pozemek do zahrádky a prozkoumejte pomocí herbáře modrou rostlinu vlevo u skály. Jděte kžebříku a použijte na něj rukavice. Použijte přístroj a světlo zamiřte na modrou rostlinu vdruidově zahrádce. Slezte dolů a utrhněte květ. Ten použijte na hmoždíř spaličkou.
Jděte za právníkem a použijte na něj podlévač smedem. Pak na něj vysavačem pusťte včely. Hmoždíř spaličkou použijte na podlévač a ten pak na právníka. Svyplněnou smlouvou zajděte ke Swampymu a dejte mu ji.
Příběh se nám trochu zamotává, ale vězte, že více než polovinu hry máme za sebou a třetí kapitola právě skončila.
16) Město
Před námi je kratičká 4. kapitola, tak směle do ní. Ocitáte se vhospodě. Jděte kbaru, vjehož levé části je sklenička, kterou seberte. Jděte do games room a zkuste vzít minci. Kleštěmi na gril ji vezmete. Hoďte do stolu groš. Pak zkuste akční klávesou manipulovat se stolem. Simona něco kousne. Dejte do stolu kočku. Pokecejte shospodským. Jděte do beer garden a pokecejte sženskou. Jděte pryč zhospody a použijte duhový roh. Sptákem přistaňte vhorní části lesa u chajdy skadibudkou.
17) Horní část lesa
Po přistání se otočte čelem vzad a měli byste vidět spící květy. Použijte na ně herbář, čímž kytku seberete. Tam kde byl ve druhé kapitole výhled na sopku je teď tábor trpaslíků. Jděte tam.
Promluvte strpaslíkem u ohně. Dejte spící kytku do kotlíku na ohni a zase si promluvte strpaslíkem. Použijte na kotlík sklenici.
Jděte ke chlapíkovi vjámě a promluvte sním. Stoupněte si kjednomu zkrtinců a až se vněm objeví krtek, použijte na něj zlatou minci.
Jděte kjezerní chajdě a prozkoumejte cedulku před ní. Zkuste otevřít dveře chajdy. Vraťte se do trpasličího tábora a promluvte s trpaslíkem. Vraťte se kjezerní chajdě a jděte kpadlému stromu. Zkuste sebrat věc zpod stromu. Červotoči po vás budou chtít zbraně. Použijte duhový roh a zabočte doleva ksopce.
18) Sopka
Použijte kladivo na gong. Dejte zvon tam, kde dřív byl gong. Použijte krabici sFEEBLE FILES na krtka. Použijte krtka na hromadu zlata. Na zámek od truhly, kterou přitáhl krtek použijte sklenici slihem od trpaslíka. Prašťte kladivem do zvonu a seberte CD. Vraťte se do města.
19) Město
Jděte za Kalypsem a promluvte sním. Jděte do beer garden a 2x promluvte se ženskou. Pokecejte shospodským a vyjděte zhospody. Konec 4. kapitoly.
20) Město - den
Vydejte se na důležitou křižovatku a jděte po mostě. Jděte dál ulicí a zabočte doleva. Jděte do dvířek vlevo vplotě. Přímo naproti jsou dveře do kostela, do kterých vejděte. Otočte se vlevo a prozkoumejte pomník snápisem NIN-JAR. Vyjděte ven a otočte se doprava. Běžte podél zdi kostela až narazíte na dveře a vejděte. Akční klávesou použijte provaz. Dostaňte se nahoru na zvonici. Tohle jsem trochu nepochopil Mačkal jsem šipku nahoru a CTRL a po čase jsem tam prostě dostal. Sejděte zokna na střechu kostela a promluvte si snaší starou známou kamarádkou Zlatovláskou. Staškami toho zatím moc nenaděláte.
Přemístěte se na Náměstí spravedlnosti a jděte do postranní uličky, kde je ta budka stím lakem. Uvidíte mága se kterým si promluvte. Použijte duhový roh.
Leťte na místo ve tvaru kříže. Tam jsou NIN-JARovi ostatky. Jděte koltáři a na ostatky použijte vysavač. Použijte duhový roh a vraťte se ke Kalypsovi.
V řeči mu dejte NIN-JARův popel. Jděte do svého pokoje, lehněte si na postel a odpočiňte si na noc.
21) Město - noc
Vyjděte zhospody a upalujte na Náměstí spravedlnosti za kouzelníkem. Teď na vás bude čekat jedna velmi, ale opravdu VELMI opruzující mezihra. Nebýt této a pár dalších meziher byl by Simon Sorcerer 3D jednou ztěch nejlepších adventur co jsem hrál. I tak je to samozřejmě bezva hra, jen díky těm mezihrám je míň znovuhratelná. Ale kvěci.
Budete muset mačkat správné klávesy ve správném čase. Pakliže jste neměnili funkci kláves, mělo by platit následující:
[CTRL] - červená
[ALT] - modrá
[LEVÁ ŠIPKA] - žlutá
[PRAVÁ ŠIPKA] - zelená
Mačkejte klávesy až bude příslušná barva v zeleném poli. Na barevnost ohňostroje nehleďte. Hleďte si jen bodů vdolní části obrazovky, které představují klávesy, které prostě musíte ve správný čas zmačknout. Až to zvládnete, ocitnete se zpátky ve městě. Vy se ale vraťte zpět na turnaj.
Jděte nalevo ke stanům, až úplně ke zdi. Jděte kprostřednímu stanu, skrčte se, vejděte a zase se narovnejte. Zkuste promluvit sprinceznou. Vylezte ze stanu a vraťte se do města.
Jděte ulicí ke kostelu. Uvidíte kluka, známého zminulého dílu. Samozřejmě jenom jste minulý díl hrályJ. Prozkoumejte ho a jděte kbojovníkovi co je pod tou rozsypanou károu a promluvte sním. Jděte do hospody a vyspěte se do rána.
22) Město - den
Vypadněte zhospody na Náměstí kouzel a zněho bránou na karneval. Vejděte. Opět se setkáváte s dvojkou ďáblů z minulých dílů. Vezmeme to zprava. Jděte k vozíčku, prozkoumejte ceduli a vejděte do vozíku. Promluvte sďábly. Vraťte se na hlavní cestu a pokračujte. Občas na cestě narazíte na kluka. Promluvte sním. Chce po vás bonbon. Jsme u střelnice? Jo? Tak fajn. Zmáčkněte klávesu akce. Čakarou musíte sestřelit 20 terčů abyste vyhráli medvídka. Další atrakce je hrací automat. Něco na způsob GALAXIAN. A jdeme dál.
Kolo štěstí. Půjdeme dál a zatočíme doprava. Ještě jednou vpravo a jsme na louce slebkami nabodnutýma na kůl. A poblíž je nějaké tlačítko, které zmáčkněte. Vejděte do stanu a promluvte si sďáblama. Vyjděte ven a zase zmáčkněte tlačítko. Otočte se doprava, skrčte se a jděte do bludiště. Jděte rovně, na druhé odbočce se dejte doprava. Rovně a zabočte doprava do druhé odbočky. Vylezte ven a vzpřimte se. Objevíte se u stanu za kolem štěstí. Uvidíte magnet, který seberte. Vraťte se ke kolu štěstí a zahrajte si.
Jděte zpět do postranní uličky, kde jste poprvé odbočili na plácek slebkami. Teď ale pokračujte rovně a zabočte vlevo. Sejděte po schodech a jděte krůžovému vozíku. Použijte na něj akční klávesu. Dostanete cukrovou vatu. Jděte do žlutého stanu a podívejte se (akční klávesou) na bleší cirkus. Jděte na hlavní cestu a pokračujte. Pokecejte strpaslíkem a zkuste si zahrát hru skladivem. Dejte trpaslíkovi kladivo a pokecejte sďáblem. Pokračujte cestou dál. Na řadě je házení míčku. Hru si vyzkoušejte. Jděte dál a zahrajte si vodní pistole. Musíte stříkat vodu do otevřených děr. Když vyhrajete, získáte kbelík vojáčků se zbraněmi.
Jděte do hospody do beer garden. Ženský dejte cukrovou vatu. Dá vám paruku. Jděte před na místo, kde je kluk sbalónky. Vyjděte na střechu kostela a sestřelte 2 balóny foukačkou. Počkejte až pojede kolem vozič sýra a sestřelte poslední balónek tak, aby kluk dopadl do vozu. Přesuňte se rychle do skladu sýra. Otevřete vrata a počkejte až přijede vozič. Po animaci vyjděte ze skladu a nasedněte na káru.
Zaparkujte ji před kostelem tak, aby nákladní prostor byl pod taškami. Vylezte na střechu kostela a tašky shoďte do vozu. Nasedněte do vozu. Jeďte přes most dokud nespadne.
Pokud ještě nemáte medvídka, vraťte se na karneval a vystřílejte ho. Jde to těžko, ale nemožné to věru není… Vraťte se kblešímu cirkusu a na cirkus použijte méďu.
Jděte do hospody do games room. Na kulečníkový stůl požijte méďu. Získáte červenou a žlutou kulečníkovou kouli.
Vraťte se na karneval a jděte ke hře smíčky. Použijte na ni svůj žlutý míček. Pokuste se strefit. Zmáčkněte ALT, aby jste vyměnily míčky. Stiskněte akci až bude klapka u klaunovy černé pusy. Tedy mezi horním a dolním rtem. Klukovi co chodí kolem dejte červenou kouli a získáte tak zuby.
Jděte na WooDoo plac, zmáčkněte tlačítko a vejděte do stanu. Promluvte sďáblama. Jděte do vozíku sakupunkturou a dejte panenku Konvana ďáblům. Jděte ktrpaslíkovi, který zkouší sílu. Postavte se za ďábla tak, že až sním budete mluvit, měl by stát zády ktrpaslíkovi a ten mohl použít svoje kladivo. Dostanete černé triko.
Jděte kLORD PIZZA a pokračujte ulicí dál. Po chvíli narazíte po levé straně na prádelnu. Vejděte.
Do jediný nerozbitý pračky dejte tričko a paruku. Pračku zapněte a vyjděte ven. Použijte duhový roh a dostaňte se kR.O.Z.C.E.S.T.N.Í.K.u. Od něj se dejte kpadlému stromu a na něj použijte vojáčky se zbraněmi. Dostanete náhrdelník.Ten použijte na prázdnou lahvičku na chytání duší. Přesuňte se z5 do města a jděte do hospody se vyspat na noc.
23) Město - noc
Vyjděte ze dveří. Občas uslyšíte NIN-JARův hlas. Koukněte se do zrcadla a chvíli po tom co ho uslyšíte, uvidíte vzrcadle jeho odraz. Já jsem ho ulovil tak, že když byl u dveří BATHROOM, rychle jsem použil láhev sřetízkem a ta pak zezelenala. Jděte za Kalypsem a dejte mu lahvičku sduší.
Jděte na turnaj do stanu sprinceznou. Navlečte na sebe paruku a brýle zautomatu a změňte barvu róby na fialovou. Promluvte si sprinceznou. Kpolibku sní použijte žábu. Je zní opět princ Bajaja. Jděte do hospody, vyspat se na ráno.
24) Město - den
Otevřete inventář a na klacek použijte žvýkačku, kterou po vás vyplivl kluk na karnevalu. Na vzniklou tyč použijte magnet. Na celou věc pak ještě použijte máslo a máte namazaný magnet na tyči. Vyjděte před hospodu a použijte duhový roh.
25) Horní část lesa - den
Přistaňte někde vhorní části lesa a dostaňte se kdrakovi. Na něj použijte před chvilkou vzniklý magnet na tyči. Budete mít klíče od jezerní chajdy.
Jděte tedy kní a odemkněte a vejděte. V pravé části místnosti seberte benzín. Použijte benzín na kladkostroj uprostřed místnosti. Jděte ke zdi naproti dveřím a použijte čakaru. Zamiřte nahoru na takovou kulatou západku a horních dvířek a střelte. Vyjděte ze dveří a vylezte po žebříku na střechu. Skočte na padací dvířka a propadnete se do chajdy. Teď když jsou už dvířka otevřená jde do chalupy světlo. Použijte lupu na kladkostroj.
Přesuňte se na lokaci ´´Tajemný ostrov´´. Po laně vylezte nahoru. Přeběhněte most a jděte kMelise. Po rozhovoru sní se vraťte za Kalypsem do hospody.
26) Město - den
Po animaci pokecejte sKonvanem a urážejte ho až do chvíle co vás zabijeJ. Objevíte se před hospodou. Vraťte se do hospody a jděte do beer garden. Pokecejte sklukem a vyhrajte soutěž vhoupání. Je to jednoduché. Klávesou akce se rozhoupete a když konáte pohyb dopředu mačkáte na klávesnici šipku dopředu a naopak. Seberte pneumatiku a tu hned použijte na lavičku vepředu. Použijte ptačí roh. Leťte na východ a uvidíte Pevnost zhouby a před ní prostor pro přistání. Neváhejte přistanout.
27) Pevnost zhouby
Jděte směrem korkovi. Zkuste jít přímo k němu, ale nenechá vás projít. Změňte barvu róby na černou. Jděte do stínu podél levé skály a projděte. Zůstávejte stále ve stínu a postupujte až na konec chodby. Uvidíte Pevnost zhouby. Jděte dopředu kpoštovní schránce, otevřete ji Simon vezme dopis. Použijte duhový roh a leťte do Poliganisu.
28) Město - den
Jděte kzelinářství (mezi hospodou a Náměstím kouzel) a na jeho dveře použijte dopis ze schránky. Jděte do skladu sejra. Vejděte dovnitř a vemte kluka tím že sním promluvíte.. Vraťte zpět kzelinářství a na krabici použijte kluka. Na kluka použijte čakaru a vlezte do bedny. Tak milánkové před námi je už jen jedna kapitola J. Kapitola č.5 to má za sebou.
29) Zhoubná věž
Jděte po schůdkách nahoru, dokud nevystřelí fireball. Jestliže vás nějaký zasáhne, začínáte znovu pod schody. Barvy fireballů se myslím skaždým znovuoživením mění. I když to je vlastně jedno. Jděte dál nahoru a všímejte si pravé části cesty. Občas uvidíte výklenek a do něj běžte a počkejte dokud kolem vás neproletí fireball. Pak pokračujte. Skoro u konce cesty uvidíte vlevo páku. Zatáhněte za ni.
Až budete chyceni použijte lupu na flusačku. Tu použijte, přibližte si a střelte na tlačítko nad červeným nápisem. Použijte panenku Konvana.
Až po vás Runt vystřelí fireball, změňte barvu róby na stejnou, jakou má fireball. Ten by vám neměl už ublížit, jestliže se vás dotkne. Klávesou akce manipulujte sdiamantem stejné barvy, jakou má zrovna vaše róba. Diamanty jsou po celé jedné stěně. Měňte barvy róby a absorbujte fireballly a mačkejte diamanty, dokud se neotevře brána do Nexusu.
30) Nexus
Klávesou akce manipulujte skamennou Swampyho hlavou. Zazpívejte písničku. Jděte po cestě, která se otevřela. Jděte ke sloupu uprostřed cesty. Běžte znovu na cestu a pokaždé když hlídač otevře dveře se rychle otočte, ale nezastavujte a ani nikdy neběhejte. Dojděte na konec cesty a pokračujte.
Podívejte se na monitor. Promluvte sKalypsem a akční klávesou manipulujte s počítačem. Čeká vás bludiště skrz počítač. Otočte se čelem vzad a jděte ke 3 transportérům. Jděte do pravého. Jděte po cestě nahoru a vylezte na modrou plošinku. Otočte se vlevo a jděte po cestě nahoru. Otočte se vpravo a jděte po zeleným procesoru, či co to je. Jděte do chodby a projděte ji až na konec. Jděte dál a na odbočce zahněte vpravo. Jděte dál, zahněte do otvoru vlevo a do pravého transportéru. Měli byste být u Swampyho a Sordida.
Teď to začne bejt krutý. Na Swampyho použijte vysavač, ale taky ho tam můžete nechat umřít. Je to jen na vás. Jděte do teleportéru. Jděte tou samou cestou, co jste sem přišly a jděte do teleportéru. Vyběhněte nahoru, zahněte vpravo a běžte nahoru. Projděte do otvoru. Vyběhněte nahoru, jděte po kabelech nahoru a zabočte vlevo. Jděte do prostředního transportéru, který nesvítí.
Prozkoumejte počítač. Hlásí vám abyste vložili bootovací disk. Jenže: nikde není klávesnice, nikde není tlačítko, kterým by se otevřela CD/DVD-mechanika. Co teď? Přiznám se, že jsem si opravdu nevěděl rady a byl jsem úplně vkoncích. Nahlédnul jsem proto do jednoho anglického návodu a málem mě trefil šlak. Křešení musí být u !VAŠÍ! Cd/DVD-mechaniky zapnuta funkce AUTORUN. Jestli nemáte funkci AUTORUN zapnutou, hru uložte, ukončete a funkci zapněte, jinak hru NIKDY nedohrajete. Když ji máte zapnutou, loadněte si hru a zmáčkněte EJECT na !VAŠÍ! mechanice.
A tímto jsme Simona pokořili !
KONEC.