1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Silent Hill 2
Silent Hill 2 - návod

Samotnou hru zahájíte na záchodcích u dálnice, po které James Sunderland - hlavní postava hry - dorazil do blízkosti města Silent Hill. Hned, když vyjdete na čerstvý vzduch, dojde k objasnění motivu Jamesova příjezdu do města.



Po zjištění, že tunel vedoucí k městečku je zablokován, budete donuceni vzít si z auta mapu města a vydat se po schodišti na chodníček, vedoucí kolem břehu jezera Toluca. Za krátkou chvíli narazíte na studnu, v níž je vidět červený čtverec. Takto je ve hře vyznačeno místo k zápisu pozice. Další kroky zavedou Jamese na hřbitov, kde ho čeká setkání s jednou z vedlejších postav hry - Angelou Orosco. Tento dialog je nevyhnutelný a až po jeho skončení může James hřbitov opustit a pokračovat v dlouhé cestě k Silent Hillu. Zdánlivě nekonečná vzdálenost k uběhnutí, během které se v podstatě nic neděje, zde ale byla programátory vsazena ůmyslně, s cílem zdůraznit Jamesovu naprostou odloučenost od světa mimo Silent Hill.



Konečně polní pěšina vyústí na Sanders Street a my se ocitáme ve městě. Zde je na místě poznamenat, že při následném pobíhání ulicemi je dobré držet se chodníků na krajích, neboť právě u stěn domů se hojně nacházejí užitečné předměty jako jsou náboje a lékárničky. Na první křižovatce (s ulicí Lindsey) se v Jamesově zorném poli mihne podivná silueta. Hra si nyní vynutí vydat se směrem, kde přízrak zmizel, takže se nakonec dostaneme až na konec Vachss Road k malému podchodu. Po nevyhnutelném vzetí rádia (rušivým zvukem upozorňuje na blízkost nepřátel, je ovšem možné ho vypnout) a konfrontaci s monstrem se vydáváme zpět do města, vybaveni první primitivní zbraní - laťkou s hřebíkem.



Z ulice Lindsey je třeba zaběhnout až do slepého konce Martin Street. Tady objevíme mrtvolu muže, který nenašel správnou cestu - jeho pouť tady skončila, naštěstí pro Jamese po sobě alespoň zanechal klíč, se kterým můžeme běžet přímo k ubytovnám Wood Side Apartment.



Zde stačí použít nalezený klíček a vstoupit do areálu. Přímo naproti bráně jsou odemknuté dveře od budovy. Uvnitř nacházíme mapu a poté zjišťujeme, že dveře na dvorek jsou uzamčeny a tak se logicky vydáme po schodech do prvního patra (česky pojato, ve hře je ovšem Silent Hill v USA, tedy pro místní domorodce jsme v patře druhém, neboť amíci nepoužívají pojem "přízemí").



Za třetími dveřmi napravo je pokoj číslo 205 a v něm (na šatech, jež Jamesovi mnohé připomínají - viz fotka v jeho inventáři...) baterka, se kterou konečně získáváme právo číst mapu ve tmě. Zamiřme nyní do pokoje 208, kde najdeme staré hodiny - první malé puzzle hry. Jak ale vidno, ciferník stroje je zamčený - je nutno hledat klíč. Další na ráně je pokoj 210 - nacházíme dvoje náboje, ale klíč ne. Nezbývá, než vyběhnout o patro výš.



Hned po vstupu na toto podlaží zaregistruje James klíček ležící na podlaze - sice kousek od nohy, ale za mříží. Je nutno pokusit se jej vytáhnout. Tato snaha je však zmařena malou drzou holčičkou, po jejímž něžném zákroku je klíč definitivně z dosahu. Na patře už je přístupný pouze pokoj 301. Uvnitř stojí opuštěný nákupní košík a v něm úplně osamělá pistole. Stačí letmý pohled na stěny okolo a je zcela evidentní, že už si ji někdo důkladně vyzkoušel. S nalezenou zbraní se po schodišti vraťte zpět o patro níž.



Od schodů pak vyrazte napravo, dokud vás nezarazí vzdálený výkřik. Jděte na sever - tedy do pokoje 208. Tady nastala změna - v křesle si hoví pán a sleduje TV. Nebo spíš sledoval, dokud to nějaké další osobě pořádně nevlezlo na nervy. Inu, každá lidská svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného. Podstatné je, že na poličce nyní leží klíč od pokoje 202. Spěchejte jej použít - v pokoji 202 pak obětavě strčte Jamesovu ruku do díry ve zdi až vyštracháte Clock Key. Ten vám otevře hodiny v kvartýru číslo 208. Nyní můžete seřídit ručičky na ciferníku přesně podle náčrtu na protější stěně místnosti, tedy na čas 9 hodin : 10 minut (: 15 sekund). Odsuňte hodiny po podlaze a dírou se protáhněte do pokoje 209. Přes chodbu se dostanete na další schodiště, kterým vystoupáte o patro výš.



Cimra číslo 307 nabízí soft-pornografickou podívanou na sexuální život místních monster. Ale také klíč - Courtyard Key, válející se ve skříni hned vedle šmírujícího Jamese. Ještě než se vydáte jej použít, stavte se v pokoji 303 pro pár užitečných věcí, ale hlavně zajděte na konec chodby, kde se válí holčičkou odkopnutý klíč - Fire Escape Key. Pak pokračujte stále na stejném patře až do pravého dolního rohu mapy.



Objeveným schodištěm sestupte do přízemí - tam, před pokojem č.107, bude ležet balení ovocných džusů - Canned Juice. S tímto nákladem zaběhněte do kamrlíku mezi pokoji 202 a 203 (hned vedle schodů). Vhoďte těžké plechovky do díry na odpad a vydejte se ven hledat místo, kde pytel s odpadky vypadnul. U popelnic nalezneme minci Old Man.



Teď je pravá chvíle vrátit se do přízemí budovy a na protější dveře užít Courtyard Key, čímž se objevíme na dvorku s bazénem. Volně odstavený kočárek pak skrývá minci Snake. Nepřehlédnětě druhý východ ze dvorku, tím se dostanete do přízemních pokojů. Nyní je nezbytné vlézt do pokoje č.101, kde uslyšíte velmi přesvědčivé zvuky ze záchodu.


Nakoukněte a spatříte blijícího tlusťocha, jenž se představí jako Eddie. Až se s Jamesem vykecají, můžete jít rovnou o patro výš, kde směřujte podél pokojů 202 a 201 až k bočnímu východu, který odemknete klíčem Fire Escape Key. Místo očekávaného požárního schodiště se však objeví přistavená budova. James do ní vnikne oknem.



Ocitáme se v apartmá, kde je trezor a ucpaný záchod. Nechte Jamese zalovit v jezírku fekálií - z mísy vytáhne (aniž by si předtím aspoň vyhrnul rukáv a potom umyl ruce, prase jedno...) papírek s kódem k sejfu. Ukazatele mezi čísly naznačují směr, kterým máte posouvat ciferníkem při nastavování čísel. Ve vyšších obtížnostech mohou být čísla nahrazena římskými číslicemi (nutno dosadit I=1; V=5; X=10;), nebo normálními písmeny. Tato písmena odpovídají jejich pořadí v abecedě, které je ale předřazena číselná řada 1 - 9  (takže dosazujte a=10; b=11; c=12; d=13; atd.). V trezoru se ale nacházejí pouze náboje, toto puzzle není nezbytné řešit.



Po opuštění tohoto apartmá se pootočte doprava a jděte podél stěny až k světelnému nápisu EXIT. Dveřmi na protější straně chodby se dostanete na schodiště. Nepřehlédněte mapu, jež spadla z nástěnky a válí se na zemi. Sejděte po schodech dolů, do přízemí.



Vlezte do pokoje č.109 a po rozhovoru s Angelou seberte třetí minci Prisoner. Všechny tři mince budete potřebovat v pokoji č.105. Je třeba je ve správném pořadí vsunout do malé skřínky.



Řešení se různí dle zvoleného stupně obtížnosti. Do pěti otvorů vložte mince na tato místa : (zleva doprava)


Mód Easy : Old Man; Prázdné místo; Snake; Prázdné místo; Prisoner
Mód Normal : Prázdné místo; Old Man; Prisoner; Prázdné místo; Snake
Mód Hard : Prázdné místo; Old Man; Prázdné místo; Snake; Prisoner
Mód Extra : Old man; Prázdné místo; Snake; Prisoner; Prázdné místo


Získáte Lyne House Key otevírající dveře bytu č.209. Odtud skrze balkon vnikneme do vedlejšího pokoje (208). Zde je na posteli položen klíč Apartment Stairway Key. Jeho užitím na poslední zamčené dveře od zadního schodiště získáte právo na první meeting s monstrem zvaným Pyramid Head. Nenechte se zmást dojmem jeho nezranitelnosti a střílejte (mlaťte) do něj dokud se neozve zvuk sirény a on se neodebere pryč. Bahno blokující schody dolů se vytratí s ním, což vám uvolní cestu ven, do ulic města.



Nyní je čas naplnit Jamesovu touhu a naklusat do Rosewater Parku, kde jej čeká záhadná Maria. Ta určí konečný cíl Jamesovy cesty - LakeView Hotel. Tam by se dalo po dlouhé době doběhnout po silnici Nathan Avenue. Most přes řeku v levé horní části mapy je však zničen, proto se můžete vydat přímo do herny na bowling (Peter´s Bowl-O-Rama, viz mapa).



Cestou nezapomínejte na skutečnost, že vás následuje Maria, kterou je nutné chránit před útoky nepřátel. Asi není třeba zdůrazňovat, že její úmrtí znamená Game Over i pro vás.
V polovině cesty narazíte na benzínovou pumpu - Taxxon Gas Station. Uslyšíte běžící motor auta. V jeho kapotě je zaražena ocelová trubka, vaše další zbraň.



Před kuželkárnou sdělí Maria Jamesovi, že nenávidí bowling, takže dovnitř půjde sám. Při následném dialogu s Eddiem spatří James malou Lauru. Ta prchá ven, kde ji zahlédne Maria. Vyjděte s Jamesem z budovy a společně s Mariou holčičku pronásledujte až do dvorku od striptýzového baru Heaven´s Night. Škvírou mezi domy se James neprotáhne, ale jsou tu ještě zamčené dveře. Maria má klíče a tak se skrze tuto budovu dostanete až na ulici Caroll. Poté se vydejte směrem k dolní části mapy, dokud nezahlédnete prchající Lauru. Zavede vás až ke dveřím nemocnice - Brookhaven Hospital.



Ve špitálním šeru ihned hmátněte po mapě z blízké nástěnky a vkročte do protějších dveří (Reception Office). Malým kamrlíkem pokračujte do Documents Room, kde u psacího stroje objevíte placatý Purple Bull Key. Pak vyhledejte otevřené dveře ke schodišti a vystoupejte o patro výš.



Ve Women Locker Room prozkoumejte plyšového medvídka, je v něm ohnutá jehla, která se později bude hodit. Plechová skříňka opodál vám nabídne velmi účinný lék na problémy všeho druhu - brokovnici. Nepohrdněte milým dárkem a přesuňte se do Men Locker Room, v doktorském plášti vyšmátrejte Examination Room Key. V místnosti Exemining Room 3 na stejném podlaží si přečtěte a zapamatujte první důležitou číselnou kombinaci. Teď můžete dokončit průzkum tohoto patra. V pokojích M6 a M3 můžete získat pár užitečných předmětů, ale hlavně v M2 vezměte ze šuplíku klíč Lapis Eye Key. Nyní je nutné vrátit se zpět do přízemí.



Vyhledejte dveře od Examination Room a otevřete je příslušným klíčem. Projděte skrze místnost až do Doctor´s Lounge a obraťte svou pozornost k nástěnce se vzkazy pro lékaře. Naleznete zde kód ke dveřím od ubikací pacientů ve třetím patře. V lehčích obtížnostech hádankové části hry zde bude přímo vyvěšeno číslo, kdežto v módech pro náročné si budete muset poradit s malou hádankou. Pro její vyřešení je dobré vědět, že dveře otevírá numerický zámek s klasickým řazením čísel 3x3, tedy 123, 456 a 789 ve třech řadách nad sebou ( v uvedeném pořadí ). Otázka zní, jak na nich vyťukat symbol písmene T. Odpovědí a požadovanou kombinací je tak numero 1328. Teď už nám nic nebrání vyběhnout do patra v mapách značeného trojkou a zmíněné dveře odkódovat. Vstupte do křídla pacientů a doprovoďte Mariu do pokoje S3, kde se znavená mladá žena uloží k odpočinku. Vy si ale všimněte klíče na stolečku - Roof Key. S ním vyběhněte po schodišti nahoru až stanete přede dveřmi na střechu. Pomocí klíče se dostanete na čerstvý vzduch. Venku se projděte po celém prostoru, dokud se neobjeví Pyramid Head a neshodí Jamese kamsi dolů.


Náš hrdina propadl stropem do Special Treatment Room, což jsou vlastně vypolstrované kobky pro blázny. V jedné z nich prozkoumejte krví psaný vzkaz. Je skoro nečitelný, ale nemůžete jej ignorovat, neboť obsahuje cennou sérii čísel - už zakrátko bude po Jamesovi požadována.



Nyní se už v místnosti S14 můžete směle pokusit o otevření železné krabice. Použijte klíče Purple Bull Key a Lapis Eye Key a půl bude hotovo. Na zámek s otočnými západkami zkuste kód získaný v Exemining Room 3, zatímco na placatý číselník namačkejte cifru, jenž jistý pomatenec napatlal na stěnu ve Special Treatment Room.



Skřínka vydá pár lidských vlasů. Bude jich potřeba ve sprše - Shover Room na stejném patře. Přistupte k zeleně zasviněnému odtoku v podlaze, zkombinujte jehlu s vlasem a použijte. James vytáhne Elevator Key, kterým zprovozníte výtah. Svezte se do "jedničky". Vystoupíte v levém , dříve nepřístupném křídle. Nejdříve zamiřte do pokoje C3, aby vám neunikly některé užitečné předměty a až potom vejděte do C2. Jamese potěší setkání s malou Laurou, drzá holčička však našeho důvěřivce záhy převeze a zamkne jej do ordinace, kde bude muset svést boj o život se třemi podivnými pacienty.



Rozflákejte ony vychrtlíky spuštěné ze stropu, aby jste se záhadným způsobem přenesli do pozměněné nemocnice. Čeká vás nová pouť špitálem. Rovněž mapa září novotou a je nepopsaná. Podle ní se nacházíte ve velké zahradě. Skutečnost je o něco tísnivější, není jiná možnost, než se vydat zpět do budovy. V prostorách C1 a C2 se stavte pro nějaké náboje a léčiva. Pak vejděte do výtahu a stiskněte dvojku. Až vystoupíte, běžte do pokoje M6 a vyzvedněte si náhradní baterii - Dry Cell Battery a klíček - Basement Storeroom Key. Vraťte se do výtahu a nechte se vyvézt ještě o patro výš. Objevíte se v křídle, v jehož pokoji S3 by měla odpočívat Maria. Kupodivu tady ale není, pokračujte tedy až ke dveřím od schodiště a sestupte úplně dolů, do sklepa.



Odemkněte si klíčem Basement Storeroom Key. V malé spíži věnujte pozornost skříni u stěny. Je možné ji odsunout. Přichází Maria a ostře vypeskuje Jamese za to, že ji nechal tak dlouho samotnou. Pak teprve můžete sestoupit po tajném žebříku do ponuré kobky. Z podlahy seberte zakrvácený měděný prsten Copper Ring. S ním a Mariou po boku se vraťte po schodišti až do nejvyššího patra ,kde vlezte do výtahu a sjeďte do "dvojky". Tichou jízdu přeruší chrastění podivné rozhlasové relace. Z Jamesova rádia se line veselý hlas moderátora uvádějícího poněkud zvláštní kvíz se třemi otázkami. Pokud jste porozuměli jejich zadání zkuste s pomocí mapy Silent Hillu a článku o vrahovi dvou místních dětí (byl v odpadcích vedle mince Old Man) přijít na správné odpovědi - mohou být později užitečné. Až vysílání skončí, opusťte výtah a navštivte Day Room na začátku chodby. Je tam lednička a Jamesovi se ji, s pomocí Marii, podaří otevřít. Máte druhý prsten - Lead ring. Teď rychle zpět do výtahu a do "trojky".



Jestli chcete, zaskočte si do Storeroom pro sladkou odměnu - v případě bezchybného zodpovězení tří otázek z kvízu. Špatná odpověd však bude znamenat přiotrávení jedovatým plynem, proto buďte opatrní, až budete do zdobené bedýnky zadávat správné řešení, které zní: Q1 = 3; Q2 = 1; Q3 = 3. Po této nepovinné vložce se vraťte zpět do křídla pacientů, kde jsou hned vedle výtahu zvláštní dveře s prostorovým vyobrazením vznešené ženy. Na její bledé ruce, vystrčené do prostoru, nasaďte dva nalezené prsteny. Otevře se vám schodiště, jež vás zavede až do podzemních prostor. Je tu dlouhá úzká chodba, v níž se stanete svědky smutné události. Její tristní rozuzlení nelze nijak zvrátit, James ztratí Mariu a vyjede výtahem ze sklepa.



Směřujte do jediných otevřených dveří - Director´s Room, kde najdete klíč od hlavní brány špitálu a vzkaz pro Jamese.



Opusťte nemocnici, čeká vás procházka nočním Silent Hillem. Informace z nalezené zprávy vedou Jamese přes Rendellovu, Saulovu a Sandersovu ulici až na roh u Gonzales Mexican Restaurant v pravé části mapy. Nedaleko, na schůdcích domu v ulici Lindsay, leží dopis a klíč na matice - Wrench. Slova neznámého pisálka Jamese nasměrují k soše ženy jménem Jennifer Caroll, nacházející se v Rosewater Parku. (Pro přístup do něj nyní musíte použít branku, která rozděluje Katzovu ulici a která byla dříve, za denního světla, uzamčena.) Přistupte zezadu k podstavci sochy a nechte Jamese hrabat v zemi. Pomocí "Wrench" uvolněte matice držící víko plechovky. Získáte klíč - Old Bronze Key, se kterým otevřete muzeum - Silent Hill Historical Society (v levé horní části mapy města).


V muzeu pro vás nebude tak podstatná expozice starých obrazů a fotografií jako velká díra zející v jedné ze stěn. Vkročte na dlouhé úzké schodiště a sestupte až úplně dolů. Objevíte se v zamřížovaných celách - to je nechvalné znamení, že jste v blízkosti staré věznice zvané Toluca Prison. Naleznete místnost s další výstavou obrazů a pak záhadnou kobku se čtvercovou dírou uprostřed. Není vidět na dno, ale James musí skočit dolů. Ve studni centimetr po centimetru prozkoumejte kamenné zdi. Na jednom místě se ozve dutý zvuk (změní se hláška, kterou James komentuje stav stěny). Vezměte jakoukoli "nepalnou" zbraň a násilím si vybourejte nouzový východ.



Mírně zatopenými chodbami se prošploucháte ke dvěma ocelovým dveřím. Jen jedny vás pustí dál, aby jste se za chvíli nevyhnuli vstupu do malé komůrky, kde na podlaze leží klíč - Spiral Writing Key. Jeho sebrání vyústí v malý problém. Baterka, která doposud věrně ukazovala cestu v temnotách, vypoví poslušnost. Naštěstí u sebe máte náhradní monočlánek, jenž ochotně dodá energii pro obnovení světelného kuželu, s jehož pomocí si lze posvítit na zapadlý zámek u dveří. Ignorujte přítomnost broučků a urychleně řešte numerický zádrhel na číselníku vedle dveří. Je nutné namačkat třímístný kód. V jednodušších obtížnostech Riddle Mode máte rozsvíceny všechny tři tlačítka, která lze použít, jde jen o to, trefit správné pořadí. Což není tak hrozné, neboť k odzkoušení je maximálně šest variací, než se najisto dostanete ven. V těžších módech nastavení hádanek se může stát, že označené cuplíky budou pouze dva. Možných kombinací tak bude víc.



Po útěku z nehostinné špeluňky stojíte před bizarním úkazem. Čerstvě získaný klíč je třeba použít na vrata nacházející se pod Jamesovýma nohama a které otevírají chodbu vedoucí kolmo dolů !



Nelze jinak, než do otevřené chodby skočit. James se propadne do jakési vězeňské jídelny. Nepřehlédněte destičku s vyobrazením "nenažraného prasete" - Glutonous Pig, než jedněmi ze dvou dveří vstoupíte do tísnivého vězeňského komplexu. Prozatím nedbejte na první vrata vpravo a pokračujte chodbou až ke stolečku, na němž leží mapka věznice.



Jelikož místnosti věznice nejsou na mapce jednoznačně značeny, očísluji důležitá místa sám, což mi umožní vytvořit jednoduchý heslovitý návod pro průchod trestaneckým prostorem.



1. Záchody a sprchy. V jedné z nich leží destička "svůdnice" - Seductress.
2.Tady si odpykával svůj trest vášnivý okultista. Seberte jeho voskovou panenku - Vax Doll     užívanou v magii Woodoo.
3. Nacházíte třetí destičku, tentokrát s rytinou "tyrana" - Oppressor.
4. Dvůr se šibenicí. Do základny pod třemi oprátkami vložte tři nalezené destičky. Na             vratech, kterými jste sem přišli, pak bude viset koňská podkova - Horseshoe.
5. Rozbitá, průchozí hovorna. Tudy se dostanete do sekce dozorců.
6. Vezměte zapalovač - Lighter z pultíku.
7. Lovecká puška určitě nalezne své uplatnění.
8. Poklop do sklepení. Zkombinujte zapalovač, podkovu a voskovou panenku - utvoříte             provizorní úchyt (určitě nejsem sám, kdo pochybuje, že by to ten dekl udrželo...).


Ocitnete se ve vykachličkované chodbičce. Tady by jistě nebylo nikomu příjemně. Mrtvolný pach se line škvírami pod okolními dveřmi. Jedny z nich musí James otevřít.



Márnice. Projděte kolem nebožtíků a skočte do tmavé díry, která snad měla sloužit jako hromadný hrob. Dopadnete před dalšími dvřmi. Za nimi vás opět čeká pád do prázdna. Počkejte, až se James postaví na unavené nohy, vstupte do šachetního výtahu a sfárejte do hlubin země.



Opusťte výtah, čeká vás Labyrint. Běžte doleva a pak pořád rovně (ignorujte slepou chodbičku na pravé straně), dokud se cesta nerozdělí na dvě. Teď se rozhodněte, jestli chcete podstoupit výpravu do doupěte samotného Pyramid Heada. Není to nezbytné pro dokončení hry, ale odměnou vám bude Pyramidův gigantický popravčí meč. Jestliže na to nemáte nervy, přeskočte následující odstaveček.



Cesta k Pyramidově pracovně vede doleva. Vyberte si libovolný ze dvou protějších žebříků (oba ústí do stejné kruhové chodby) a slezte dolů. Jen jediné dveře naleznete v tomto koridoru - je to katova kancelář (bod č. 1 na níže zobrazené mapě labyrintu). Krev na stěnách a pár prohnilých ubožáků visících v klecích prozrazují, že tady měl ještě nedávno rozdělanou práci. Nedejte se odradit nechutným interiérem a s chladnou hlavou ukradněte ze stolu popravčí meč, jehož váha a rozměry budí opravdu respekt. Pak už ale urychleně vypadněte, neboť rozzlobený exmajitel masivní zbraně se nachází poblíž... Utíkejte zpět až na dříve zmíněné rozcestí v chodbě u výtahu.


Dejte se doprava, pak po žeříku dolů. Uličkou se broďte až k dalšímu žebři, jenž vás vrátí o pár metrů výš. Teď stojíte před zajímavým hlavolamem (značka č. 2 dole na mapě). Naproti vchodu, kterým jste přišli, je vstup do místnosti tvořené velkou pancéřovou kostkou a před vámi je na otočném stojánku krychle se šesti tvářemi vousatého muže. Každá strana malé krychle koresponduje s jednou stěnou plechové místnosti. Otáčením krychličky ovládáte i pohyb velké místnosti.



O co tady jde. Velkým pancéřovým útvarem musíte projít do cely, která se nachází přesně naproti vstupu do krychle. Proto studujte rozmístění dveří po plechových stěnách, dokud nenajdete dva protiběžné otvory (na přiloženém schématu krychle jsou vyznačeny modrou plochou). Pak se vraťte k malé otočné kostce a ovládejte ji tak, aby se protiběžné dveře dostaly na podlahu místnosti. Jen tak můžete proniknout do cely s Mariou.



Jamese sice čeká překvapivé zjištění, že sympatická blondýnka je naživu, ale horší je, že naši dvojici rozdělují mříže. Maria působí při započatém rozhovoru velmi vyzývavě a tak se mírně nadržený James vydává najít cestu ke dveřím v oddělené části cely. Na zpáteční cestě od krychle objevuje štípací kleště - Wire Cutter zaseknuté v elektrickém rozvaděči. S tímto nářadím v kapse cestujte zpět, až na začátek lybyrintu, kde jste vystoupili z výtahu. S pomocí štípaček se zbavte chuchvalce drátů blokujícího vchod do katakomb a sestupte po žebříku dolů.



Následující momenty přinesou únavné bloudění změtí podzemních chodeb. James pochopitelně nevlastní prospekty tohoto bludiště a tak je nucen kreslit si vlastní mapu postupně, tak jak objevuje další a další prostory.



Labyrintem vede jen jedna správná cesta a každý na ni musí časem natrefit, ale přesto se vám pokusím situaci zjednodušit hotovou mapkou, která je tvořena náčrty dvěma pater, mezi nimiž se James střídavě pohybuje. Písmena abecedy zde symbolizují jednotlivé žebříky, jenž spojují obě podlaží.



Z bodu označeného č. 3 (po přestřižení drátů) vede do místa č. 4 zdlouhavá pouť spletencem holých stěn a úzkých kanálů. Pokud se chcete vyhnout slepým uličkám, držte se této trasy : F-H-I-J-K-L-M-O.



4. Z chodby polepené novinami vstoupil James do podivné místnosti s ještě podivnějším týpkem uvnitř. Chlápek jakoby zarostlý v nemocničním lůžku ohrožuje naši starou známou Angelu. Brokovnicí (ta se v této situaci asi hodí nejlépe) ho přesvědčete o tom, že k ženám by se měl chovat jinak. Doražení záhadné zrůdy už si vezme na starost něžná Angela a vy po krátkém rozhovoru můžete pokračovat dál.



5. Síň se šesti oběšenci. Tvář každého z nich je zakryta papírem, kde je uveden zločin, za který vyfasoval lněnou mašli na krk. Poznamenejte si rozmístění jednotlivých provinilců a přejděte si o pokoj dál.



6. Přečtěte si hlášku z cedulky na pletivu: "Jen ten nevinný ti tady může pomoci..." a opodál prostudujte pojednání o šesti hríšnících visících v místnosti, kterou jste navštívili před chvílí. Jeden nešťastník však byl usmrcen omylem. Z textu musíte vydedukovat, kdo z oběšených byl nevinen. Až se rozhodnete, obaťte se k prázdným smyčkám a zatáhněte za tu oprátku, jež svým umístěním koresponduje s pozicí nevinného v sále s mrtvými. Pak se vraťte k popraveným zjistit, co se stalo. (V případě chyby se v síni oběšených nic nezmění a spojovací chodbu obsadí monstra. Pro vás to znamená zkusit štěstí znova.)



Správné řešení : 



(Název zločinu, jehož domnělý pachatel byl nespravedlivě "zhoupnut".)

Mód Easy : Kidnapping
Mód Normal : Arson
Mód Hard : Counterfeit
Mód Extra : Thievery


5. Jestliže jste vyřešili šibeniční mystérium, najdete na místě jednoho z nebožtíků papírek s klíčky od pout. Těmi odemknete želízka blokující mříže v následující chodbě.



7. Toto je cela, ke které James skrze labyrint směřoval. To, co najde uvnitř, jej však vůbec nepotěší. Vraťte se tedy do zaplavené stoky - zjistíte že kdosi otevřel malou drátěnou branku. Vydejte se na hřbitov zapomenutých.



8. Zdá se, že není cesty dál. Projděte si nápisy u čerstvě vykopaných děr. Vyvstane mrazivá nutnost. James musí skočit do vlastního hrobu.



Brzy se ocitnete ve velkém chladícím boxu. Společnost vám zde začne dělat Eddie Dombrowski. Rozhodně s ním nebude nuda, ale okolnosti vás zakrátko donutí poslat tlusťocha na tu nejdelší cestu. Nechte jeho mrtvolu ve smradlavé chladírně a velkými vraty konečně vyjděte na čerstvý vzduch.



Stojíte na břehu Toluca Lake. Snažte se nemyslet na děsivé příběhy z dávné historie jezera, o nichž jste se dočetli ve věznici a usedněte na loďku. Rozdílnosti v ovládání pádel pro konzolové a PC verze hry snad není třeba uvádět, stejně tak na záludnost veslování v těžších módech jste jistě přišli sami. Zbývá jediná věc, která je rovněž naprosto evidentní - cílem vaší plavby je světlo na protějším břehu. Začněte tedy brázdit vodní plochu tímto směrem, dokud nenarazíte na molo.



James vyskočí z pramice a před námi se tyčí Lake View Hotel. Ještě než necháte Jamese vstoupit do budovy, zajděte k fontánce v levé (z pohledu od jezera) části zahrady pro hrací skříňku Malé mořské víly - Little Mermaid. V samotném hotelu pak hned vedle dveří seberte mapu. Nyní zamiřte doprava, do Restaurant Lake Shore. Pohlédněte na stůl, kde je na talíři naservírován "rybí klíč" - Fish Key. Až skončí následný rozhovor s Laurou, opusťte sál s pianem a po protějších schodech seběhněte do sklepa. V momentálně nefunkčním výtahu na konci koridoru najdete lahvičku s ředidlem - Thinner. Teď o patro výš, do šatny - Cloak Room. Rybím klíčem otevřete tmavý kufřík a ukradněte klíček k pokoji č. 204. Tam vezměte ze stolku Employee Elevator Key a skrze rozbitou stěnu projděte do apartmá č. 202. V něm se pozorně podívejte na postel - jedna z fotografií zachycuje kód odemykající jakýsi další kufr. Inkriminovaná část fotky je však zamalována fixem - musíte použít Thinner. Získané heslo uplatněte na zavazadlo povalující se opodál. Obdržíte další hrací skříňku, tentokrát je to Popelka - Cindarella.



Poté navštivte protější křídlo hotelu. Nahlédněte do mapy a směřujte do neoznačené místnosti těsně pod apartmánem č. 213. Budete muset použít Employee Elevator Key.



Vstupte do zdviže a stiskněte tlačítko kteréhokoli patra. Ozve se kvílivá siréna - drzý výtah není spokojen s Jamesovou hmotností. Tomu nezbude, než vyložit všechny své předměty do blízké skříně. Neozbrojen a bez baterky pak může sjet do patra č.1.



Vedle výtahu nepohrdněte mapou zaměstaneckého sektoru. Jelikož nemáte baterku, bude ji možné číst jen v některém světlejším prostoru. Nejdříve se zastavte ve skladu potravin - Pantry. Mezi zkaženým ovocem najdete třetí skříňku s postavičkou Sněhurky - Snow White. Pak navštivte kancelář - Office a vyberte tamější trezorek. Získáte videokazetu a otvírák na konzervy - Can Opener. Schodiště (modré dveře naproti kanceláři) vás zavede ještě o poschodí níž.



V kotelně - Boiler Room visí klíč - Bar Key. Pokračujte do kuchyně - Kitchen. Otvírákem otevřete plechovku se žárovkami (velmi zvláštní způsob na uskladnění tak křehkých věcí...). Jedna z nich se bude hodit ve vedlejším baru - Venus Tears, instalujte ji do lampy na pultu, což vám umožní zasunutí klíče Bar Key do dveří.



Objevíte se na známém místě v suterénu. Nadešel čas zaběhnout si nahoru do skříně pro všechny věci z Jamesova inventáře. Pak sestupte do hlavní haly, kde si z přihrádky v recepci - Reception vyzvedněte klíč od pokoje č.312. Nyní obraťte pozornost na velkou hrací skříň uprostřed síně. Vyžaduje vložení tří menších skříněk s vyobrazením známých pohádkových bytostí. U snadnějšího nastavení hádanek na pozicích jednotlivých postav nezáleží, vložte tedy skříňky libovolně. Jestliže hrajete náročnější mód (texty u každého otvoru ve skříni se budou lišit) je nutno malé skříňky správně rozmístit. Pokud máte problémy s anglickým zadáním, nebo pokulháváte ve znalostech klasických pohádek, budete muset najít řešení vyzkoušením všech kombinací.
Klid - maximálně jich můžete projít šest.



Za zvuků podmanivé melodie vyjede klíč - Hotel Stairway Key. Ten vám umožní otevřít branku na schodišti a vy tak můžete vyběhnout až do pokoje č. 312.



Kazeta patří do videa, podívejte se tedy na osudový moment ze života manželů Sunderlandových a po dalších peripetiích se vydejte zpět do prostor nyní vyhořelého hotelu.



Pohlédněte do mapy a navštivte pokoj č. 202. Podivným způsobem budete přeneseni do protějšího křídla hotelu. Nyní směřujte do výtahu, jenž vás vyhodí v zaplaveném suterénu. Kalnou vodou proběhněte přes bar a kuchyni až ke dveřím, za kterými bývalo schodiště do prvního patra.


Opět dojde k zajímavé události. Ohřejte se v plamenech, jež obklopují nešťasnou Angelu a pak se vraťte stejnými dveřmi, co jste přišli. Teď se teprve ocitnete na žádaném schodišti. Vystoupejte o patro výš, kde běžte do jediných otevřených dveří - těch vedle místnosti Security Office. Poklus na pletivu nahrazujícího podlahu vás zavede do strohé místnosti s devíti červenými čtverci na zápis pozice. Dle vlastního uvážení využijte tuto okázalou výzvu k uložení hry. Pak otevřete široká plechová vrata.



Čeká vás únavný souboj se dvěma houževnatými protivníky. Až tato dvojice své snažení fascinujícím způsobem zakončí, prohledejte jejich strnulá těla. Dvě barevná "křepelčí" vejce vložte do dvou protějších dveří. Dále se už vaše cesta bude ubírat jediným možným směrem, dokud se neocitnete na střeše spáleného hotelu. Plechové schodiště za vámi se zhroutí a vy budete muset čelit finální výzvě. Souboj nebude příliš obtížný, ale o to vlastně v této hře ani moc nejde. Než zadáte na zem spadlému monstru poslední ránu, snažte se spíš přijít na to, proč je James donucen to tak okatě udělat. Po tomto krutém aktu vás čeká zakočení, které jste si svým chováním v průběhu hry zasloužili a pochopitelně titulky. V úplném závěru budete vyzváni k uložení takzvaného Game Result z něhož můžete příště vyrazit za pátráním po jiných koncích, nebo bonusových zbraních a předmětech. To vše už je ale náplní jiné části těchto stránek.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.