Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.
Na samém začátku našeho dobrodružství se nacházíte na břehu klidného potůčku
v Jakově rodném Stinném údolí. Nejprve vezměte rybářský prut, deník a malou
ulomenou větvičku. Deník je cenná pomůcka k orientaci v mnohdy trochu
složitějším příběhu této hry. Automaticky se vám do něj zapisuje téměř všechno
dění a dějové souvislosti a zvraty, kterými jste prošli. Rovněž si do něj
můžete zapisovat své vlastní poznámky. Prutem rozhrňte větve vrby nad potokem
a na přívěšek v ptačím hnízdě hoďte klacík. Jakmile se objevíte v bojovém
okně, zvolte raději útěk (Retreat), načež vám přijde na pomoc mystický druid
Allanon. Promluvte si s ním a putujte na východ, až se objevíte v hlubokém
lese, kde před vámi na zemi leží přítelkyně Shella, na kterou spadla větev
stromu. Pomozte jí ven z nesnází tím, že velký kámen vlevo do jejích nohou
přesuňte pomocí rybářského prutu o kousek doprava a pak prutem odkliďte
i mohutnou větev. Po této malé záchranné akci si se Shellou promluvte a dejte
jí přívěšek nalezený v ptačím hnízdě. Putujte na jihovýchod směrem k řece.
Najděte nefungující převoz (Ferry) a kousek jižně pod ním řeku přebroďte. Po
cestě pokračujte stále na východ až do města Leah. Navštivte dům Shellina
otce. V pokoji nemocného krále Meniona seberte podezřelý šálek od čaje
a odneste ho herbáři, jehož domek se nachází vpravo od městské brány. Dále
herbáři musíte přinést tři přísady důležité k namíchání léku pro Shellina
otce. Nejprve vezměte z jeho stolu lahvičku s lektvarem (Green potion)
a v zámecké zahradě ji použijte na strom v levé části obrazovky (Dogwood
tree). Vezměte si pár květů ze stromu a vejděte znovu do zámku. V hale si
přečtěte knihu ležící na stole a popadněte bedničku s aromatickými bylinami.
V pokoji s nemocným otcem zdvihněte pánvičku (Steam pot), polijte s ní uhlíky
ve "vařiči" a pár si jich vezměte. S uhlíky se vraťte k herbalistovi. Asi už
vám toho moc nenamíchá, takže mu z bezvládné ruky vykruťte papír a přečtěte si
ho. Použitím bedničky s aromatickými bylinami na mixážní hmoždíř na
herbalistově stole namíchejte nemocnému králi lék. Po delším rozhovoru
s Allanonem a Menionem vyjděte ze zámku na zahradu, kde se k vám opět přidá
Shella. Jděte k branám města, ale strážce vám zabrání z Leahu odejít.
V zahradě si promluvte se Shellou, vraťte se do zámku a služebníkovi řekněte,
že na něj Shella čeká v knihovně. Až odejde, otevřte tajný východ použitím
přívěšku na symbol na stěně (Unlock the Dragon design with the Locket).
Putujte na západ až k cestě a po ní na sever k opuštěné mu převozu.
Promluvte si s jednookým zahradníkem. Dojde k boji, ve kterém nesmíte útočit
na zahradníka, ale pouze na jeho dvě potvory. Po boji vylovte uvolněné lano
z řeky pomocí rybářského prutu a řekněte Shelle, ať střelí do zarážky (brake)
na druhé straně řeky. Po cestě putujte na sever až k městu Tyrsis. Dejte se
doleva okolo hradeb na místo, kde roste vavřínový strom. Ulomte z něj větvičku
(Take Laurel) a chomáček listů (Take Laurel). Pak jděte okolo hradeb stále
doprava až dorazíte k malému domečku. žekně te Shelle, ať z dubu nad domečkem
utrhne jmelí (Mistletoe). Dvakrát zaklepejte na dveře a promluvte si
s trpaslíkem uvnitř. Dejte mu něco ze svých skromných zásob jídla a po kratším
rozhovoru i vavřínovou větvičku. U brány si s trpaslíkem promluvte znova,
protože vás bude muset bohužel dočasně opustit, abyste do města mohli
vstoupit. Nepříjemného rádce Seneschala přesvědčte o svém skutečném původu
tak, že mu Shella ukáže svůj přívěšek.
Dojde k audienci s králem Balinorem. Druhý den ráno se jděte nejdříve podívat
doleva do knihovny, přečtěte si knihu, prohlédněte mapu a prozkoumejte dvířka
na skříňce s knihami. Promluvte k Seneschalovi a volte odpovědi 1 a 3. Seberte
černou magickou knihu, rozřízněte její vazbu nožem a knihu si přečtěte. Na
základě získaných informací přemluvte Seneschala, aby vás pustil do trůního
sálu. Čelist lví hlavy na prázdném králově trůně namažte olejem a vypačte ji
dýkou do otevřené polohy. Získaným klíčem odemkněte tajný vchod, jehož
klíčovou dírku najdete posunutím svícnu ve tvaru jelení hlavy (candleholder).
Odhrňte pravý závěs a jděte na sever do tajného pokoje. Rozsviťte lampu
a zapalte s ní jednu ze dvou černých svíček u zrcadla. Bronovo smrtelné kouzlo
přerušte rozbitím zrcadla ránou mečem. Podivnými chodbami kráčejte stále
rovně, až opět nabydete vědomí v tajném pokoji. Otevřte tajný šuplík v lebce
vlevo (Take Skull, Search Skull, Open Skull) a vytáhněte z něj listinu a vonné
kadidlo. Listinu použijte na černou knihu, čímž se vám v knize otevře několik
nových kapitol. Všechny si je přečtěte a promluvte si o nich se Shellou a se
Seneschalem. Dostane se vám druhé audience u krále Balinora a zároveň se
vyřeší i problém s trpaslíky. Získáte tak nového kamaráda do své party.
Ze stěny vezměte palcát (Mace) a jděte na severovýchod do vinného sklepa, kde
si trpaslík sám vezme flašku vína. Podle "Rituálu přivolání" položte na zem
vonná kadidla (Incense), Stenminovu smlouvu s Bronou (Pact) a palcát (Mace).
Vonné kadidlo ležící na zemi zapalte. Třikrát za sebou přečtěte černou knihu,
čímž dojde k vyvolání ducha bývalého dvorního mága Stenmina. Zeptejte se ho na
magickou bariéru vztyčenou okolo meče Shannara a když nebude sto vám nic
poradit, vyvolejte na něj "Rituál ničení duše" z černé knihy (Invoke the book
on the shade). Pak si s vystrašeným duchem znova promluvte. žekne vám jak
magickou bariéru můžete zničit. Postupujte podle jeho hádankové nápovědy: ze
země seberte prázdnou lahev, nalijte do ní ocet z velkého sudu vpravo, nacpěte
do ní jmelí a listy vavřínu a nakonec do ní nasypte něco vonných lístků
z bedničky z města Leah. Než odejdete, promluvte naposled k duchovi a zažeňte
ho. Z haly paláce jděte doprava k magické bariéře. Na šlehající plameny
vylijte obsah lah vičky, který jste namixovali ve sklepení. Získáte tak meč
Shannara, který je bohužel rozbitý. Vaším úkolem bude nyní meč spravit za
pomoci magie všech národů Shannary - gnomů, trpaslíků, elfů a trollů.
Od Tyrsisu se dejte nejdříve na západ, pak na sever, nechte se převézt
převozem přes řeku a pokračujte v cestě na sever až dojdete do ostrovního
města Kern. Od tohoto města putujte na západ a pak na sever, přes řeku
Mermidon a dál po cestě stále na sever, až do elfí země Arborlon. Promluvte si
se strážkyní Lessou a pokračujte do domu elfího prince Ariona, kde dojde
k velké debatě s knihomolem Daviem. žekne vám, že k získání magických kamenů
"elfstone" budete potřebovat šest ztracených elfích run. Ze země u fontány
před palácem naberte do trpaslíkovy pánvičky jíl. Půjde to ale až poté co
pánvičku přesunete z jeho inventáře do inventáře svého. Pak ucpěte díru ve
fontáně Shelliným šátkem. Získáte tak první, vodní runu. Jděte doleva do
zahrady, odstraňte popínavé víno z plotu, zavřete bránu a vezměte runu druhou,
runu života. Bránu otevřte do původní polohy a jděte do první místnosti ke
strážkyni Lesse. Zkuste si půjčit její žebřík a když vám ho nebude chtít
půjčit, nabídněte jí za něj do zástavy své lano. Jděte do princova domu
a okolo učeného elfa projděte do trůního sálu, kde dojde k audienci s princem
Arionem. Po nepříliš vstřícném rozhovoru s princem si promluvte s Daviem a po
žebříku vylezte na střechu paláce. Z levé části střechy vezměte dvě
kosočtvercové dlažky a v části pravé namažte korouhvičku olejem. Pak
korouhvičkou zatočte, aby Jak na chvíli uviděl ve vzduchu obrys runy vzduchu
a odstraňte čapí hnízdo z komína. Slezte dolů, ukažte trpaslíkovi Brendelovi
svůj deník (journal), do kterého si Jak nakreslil obraz točící se korouhvičky.
Brendel vám vyřeže runu vzduchu. V Daviově studovně zapalte polena a znovu
vylezte na střechu. Zbylou kosočtvercovou dlaždičku přiložte na rozžhavený
vzor v horní části komína (metal piece), čímž získáte ohnivou runu. Slezte
dolů, vezměte žebřík, vraťte ho strážkyni Lesse a nabídněte jí svou pomoc.
Její stříbrný prsten ukažte Daviovi. Prohlédněte si přívěšek prince Ariona.
Pokuste se odejít z místnosti. Shella požádá Ariona o jeho přívěšek, avšak
bezvýsledně. Zlatý prsten odneste Lesse a promluvte si s ní o problému
s princem Arionem. Lessa vám princův přívěšek po chvíli přinese a vy zjistíte,
že to není jen ledajaký šperk, ale elfí runa. Z místnosti s Lessou však ještě
neodcházejte. Polijte jeden z dlažebních kamenů uprostřed cesty (pozor, je to
dosti špatně rozpoznatelný kámen) vodou ze svého vaku (Pour the water on the
Flagstone). Do otvoru v kameni vlevo naplácejte jíl z Brendelovy mističky.
Poté dlažební kámen z cesty vyjměte a do jílu ho obtiskněte. Jíl s obtiskem ve
tvaru runy země z kamene opatrně vyndejte. Se šesti runami jděte do zahrady
a podívejte se zblízka na velký balvan (Rune stone). Vkládejte do něj runy
v pořadí: elfí runa, runa země, runa vzduchu, runa ohně, runa vody a nakonec
runa života. Z tajné přihrádky vyjměte magické elfí kameny. První ze čtyř
magických předmětů je váš. Jděte k fontáně, kde si Shella vezme zpět svůj
šátek a ucpe díru runou vody. O nálezu elfích kamenů jděte informovat učence
Davia i prince A riona. Daviovi magické elfí kameny dejte k prohlédnutí a on
se přidá do vaší party.
Putujte na severovýchod, až narazíte na osamělého muže bojujícího proti
hromadě nestvůr. Pomozte mu nestvůry porazit a nechte se jím dovést
k podivnému skalnímu utvaru v poušti. žekněte trollovi Telsekovi, aby zvedl ze
země veliký balvan a hodil ho na kamenný oblouk v horní části obrazovky
(Telsek, throw the Boulder at the Rock). Pokuste se jít na sever, budete
přepadeni. V bojovém menu zvolte příkaz 'Orders' a nařiďte Daviovi, ať použije
magické elfí kameny příkazem 'Use the Elfstones'. Poté teprve začněte bojovat
příkazem 'Attack'. Brzy tak připravíte skupinu útočníků o jejich jednookého
velitele a zbytek potvor hravě pobijete. Až bude vzduch čistý, vstupte do
jeskyně ve skále. Rozsviťte lampu. Mladému elfímu princi ukažte listinu
(Letter) garantující volný průchod od prince Ariona. Pak si s malým princem
promluvte a přivažte provaz ke kulatému znamení (dark object) nad důlním
vchodem. Získáte tak druhý magický předmět potřebný k vyspravení meče Shannara
- trollí symbol udatnosti Black Iris. Ještě ale není tak úplně váš. Nechte se
odvést na planinu, kde uvidíte dvě vojenská ležení připravená k boji (ležení
elfů a ležení trollů).
Jděte dvakrát doprava do tábora trollů. Z neúmyslné bojové situace ustupte
příkazem 'Retreat' a promluvte si s králem trollů. Přesvědčte ho, aby se
namísto války pokusil porazit elfy v čestném souboji muže proti muži. To samé
jděte navrhnout elfímu králi do elfského tábora. Nejdříve však strážci před
táborem ukažte dopis od prince Ariona. Po delším rozhovoru se obě válčící
strany domluví na čestném souboji v hádankách. Jděte na skalní vrcholek mezi
oběma tábory (Promontory) a jeho bedlivých prohledáním odhalte pírko. Dejte ho
Telsekovi. První hádanka tak bude vyřešena a následuje hádanka druhá. Vstupte
do elfího tábora, do stanu elfího krále. Od trpaslíka Brendela si tam vezměte
zkažené víno a odneste ho kuchařovi do tábora trollů. Dostanete za něj něco
červů, které rovnou nabodněte na háček vašeho rybářského prutu. U vchodu do
elfského tábora pak vylovte rybu z říčky. Následuje hádanka třetí.
Prozkoumejte štít strážce elfího tábora, na kterém je vyobrazen symbol
zeleného listu. Se strážcem si promluvte, zeptejte se ho zdali nezná strážce
jménem Hani a vyřiďte mu pozdravy od jeho sestry. Kromě pozdravů mu rovněž
řekněte, že jste jeho sestře dopomohli k zásnubám s princem Arionem a pokuste
se vzít si jeho štít. V následujícím rozhovoru vyčerpejte všechny otázky a pak
nabídněte strážci do zástavy drahocenný meč Shannara. Když ho snad stále
nebude chtít, znamená to, že jste narazili na stejnou chybu ve hře jako já.
Znovu tedy se strážcem promluvte a opět vyčerpejte všechny otázky, i když už
jsou označeny černě. Strážce nakonec nabídku přijme a vy můžete prezentovat
jeho štít jako odpověď na třetí hádanku. Až tak učiníte, řekněte Telsekovi, ať
se elfů zeptá na jejich magické kameny (Ask a riddle about the Elfstones). Po
menším boji putujte na východ do průsmyku Jannison Pass. Těsně před vstupem do
průsmyku si raději uložte hru. V průsmyku dojde k velmi nepříjemnému
přepadení, ve kterém bude smrtelně zraněn Davio. Vaším úkolem je teď dopravit
těžce raněného Davia co nejrychleji do vesni čky gnomských šamanů Storlock
a to tak, že budete putovat na východ až k řece, pak se stočíte na jih
a budete pokračovat v cestě, dokud nedojde k animované sekvenci. Na nové mapě
jděte opět na jih, přebroďte řeku Rabb, pokračujte na jih a nakonec se stočte
mírně na východ k vesničce Storlock. Když to nestihnete včas, Davio zemře
a nezbyde jinak než nahrát hru z uložené pozice.
Jděte k pramenům léčivého jezírka, kde vám cestu zatarasí obludné monstrum.
žekněte Shelle, ať přiváže svůj šátek k jednomu ze šípů, pak tento šíp polijte
olejem a zapalte křesadlem. Polomrtvé monstrum dobijte. Promluvte si s gnomem
a odejděte z místnosti na mapu země. Dejte se na jihovýchod, až skrze hromadu
monster dorazíte k řece Silver river. Po delším animovaném dění, kdy vám
zachrání život král Stříbrné řeky, vás trpaslík Brendel dovede do svého
rodného města, kde budete obviněni z krádeže posvátného trpasličího kladiva.
Promluvte si s králem a s jeho rádcem Kilim. Jděte doprava. Prozkoumejte
střípky ležící u nohou strážce vpravo a řadu hrníčků nad nimi. Promluvte si
s Kilim a jděte na sever do místnosti s krbem. Prohlédněte si stopy po tažení
těžkého předmětu po zemi (Drag marks). Strčte do křesla a opět si promluvte
s Kilim. Jděte o místnost zpět a nakoukněte do cely na východě, kde jsou
uvězněni vaši přátelé. Požádejte Davia, aby vám podal džbánek. Džbánek otevřte
a prozkoumejte červe nou šerpu, která v něm byla schovaná. Ukažte ji Kilimu
a zabijte monstrum, které se z něj vyklube. Promluvte si s králem trpaslíků
a prozkoumejte brašnu ležící na zemi. Železnou páčku, kterou z ní vytáhnete,
použijte na maličkou dírku vpravo od krbu a páčkou otočte. Získáte tak třetí
magický předmět - posvátné kladivo trpaslíků.
Po krátkém rozhovoru u obležené řeky se dejte na severovýchod k malému
rybníčku. Vysypejte do něj magický prach od krále Stříbrné řeky a pak řekněte
Daviovi, aby bobří hráz vlevo prolomil pomocí magických elfích kamenů (Davio,
Invoke the Elfstones on the Dam). Odejděte na jih a pobijte monstra. Až se
vaše nešťastná parta jen tak tak vyhrabe ze studené vody, putujte na sever do
hor Dragon's Teeth Mountains. Ťukněte na provazový most a zvolte příkaz
'Cross'. Pak příkaz zopakujte. V následující konfrontaci přijdete o to
nejcennější, co máte. Aby toho nebylo dost, musíte Shellu zabít vy sami dýkou
a odcitovat Rituál odchodu duše, aby Shella nebyla pohlcena ďáblem Bronou. Až
se po zajetí gnomy proberete ve tmě s páskou přes oči, dotkněte se své boty
a pak šátrejte ve tmě, až narazíte na podpatek (Bootheel). S navoleným
podpadkem šátrejte, dokud nenajdete lano (Rope), které podpatkem přepilujte
(Cut the Rope with the Bootheel). Vezměte lano a podpadkem prořízněte díru do
levé plátěné stěny stanu. Dírou vylezte ze stanu ven a prořízněte díru do
stanu dalšího (vlevo). Vlezte dovnitř, seberte ze stolu rituální dýku
a zavažte spícímu šamanovi ústa páskou, kterou jste měli na očích. Potom mu
rychle seberte magický náhrdelník (Magic torc) a svažte ho lanem. Pomocí
klíčů, o které šamana oberete odemkněte v prním stanu obě bedny a z bedny
vpravo si vezměte zpět své věci. Vraťte se do šamanova stanu. Hloupému gnomovi
Geekovi odpovídejte 2,3,1,3,1,4,3, čímž ho získáte na svou stranu. Mezi pak
stany Geekovi řekněte, ať svojí klikou (Handle) otevře zamykací mechanismus
v dírce vedle poklopu na zemi. Až to udělá, nařiďte mu, ať popadne levou bednu
v pravém stanu. Až bude bedna u otvoru, přivažte k ní lano a spusťte ji do
díry. Geekovi nařiďte, ať do díry vleze jako první a pak teprve dolů slezte vy
sami, jinak s vámi bude amen. V místnosti, ve které se objevíte, řekněte
Brendelovi, ať hodí své kladivo na mřížku ve stěně. Pak ho poproste, ať do
otvoru vleze. Až se vrátí, jděte o místnost doprava. Otev řte kovovou destičku
vlevo od dveří a její vnitřek opravte použitím krabičky, kterou Brendel
přinesl z díry. Zatočte železným kolem, řekněte Telsekovi, ať použije Černý
Irix (Telsek, Use the dark object) a pak ať otevře kovové dveře. Promluvte si
s Allanonem a jděte na sever, kde dojde k vyspravení meče Shannara. Následuje
šílená bitka, ve které nesmíte ani jednou použít magické kameny.
V Hale Králů řekněte Telsekovi ať opět použijte Černý Irix a poté ať strčí do
kamenných soch tak, aby zablokovaly postraní dveře. V následující místnoti
dojde k boji, ve kterém nařiďte Daviovi, ať opět použije magické elfí kameny.
Ke konci boje použije Davio kameny znovu, což už bohužel nepřežije. Vezměte
hojivý magický přívěšek, jděte na sever, prohlédněte si propast, vraťte se
o místnost zpět a řekněte Telsekovi, ať zdvihne vylomené dveře. Telsek položí
dveře přes propast. Pokračujte na sever. žekněte Brendelovi, ať vám pomůže
nadzdvihnout klec, která na vás spadla (Brendel, Lift the cage bar). Geeka
pošlete pro kopí. Až bude po něm, řekněte Brendelovi, aby vám pomohl
popostrčit klec o kousek dopředu. Pak přivažte lano na jednu z mříží
a sešplhejte po něm dolů do díry. Dole pohněte pokladem pomocí meče. Pobijte
mumie, které se vyřítí z postranních dveří, vylezte na sochu, podívejte se na
její pravé oko, sleze dolů (nikoli podívejte se dolů!) a požádejte Brendela,
ať na podivné oko sochy hodí své kladivo (Brendel, Throw the Warhammer at the
Idol). Opět vylezte po soše nahoru a vstupte do rozbitého oka. Dostanete se do
závěrečné konfrontace s Bronou. Taste meč Shannara příkazem 'Draw the Sword',
objevíte se opět v temných snových chodbách. Postavám, které budete potkávat
odpovídejte podle svého nejlepšího uvážení (bohužel zde nemůžete nic zkazit).
Až se proberete ze svého snění, zaútočte mečem Shannara na magickou knihu
(Attack the book with the Sword), čímž mazaně zničíte jak knihu, tak Bronu.
Zajímavé, že? Bohužel zdaleka ne tak zajímavé jako kniha The Sword of
Shannara, ale tak už to bývá...
KONEC.