1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Shanara - návod

Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.



Na samém začátku  našeho dobrodružství se nacházíte na  břehu klidného potůčku

v Jakově rodném  Stinném údolí. Nejprve  vezměte rybářský prut,  deník a malou

ulomenou  větvičku.  Deník  je  cenná  pomůcka  k  orientaci  v  mnohdy trochu

složitějším příběhu této hry. Automaticky se vám do něj zapisuje téměř všechno

dění  a dějové  souvislosti a  zvraty, kterými  jste prošli.  Rovněž si do něj

můžete zapisovat své vlastní poznámky.  Prutem rozhrňte větve vrby nad potokem

a na  přívěšek v  ptačím hnízdě  hoďte klacík.  Jakmile se  objevíte v bojovém

okně, zvolte raději  útěk (Retreat), načež vám přijde  na pomoc mystický druid

Allanon. Promluvte  si s ním  a putujte na  východ, až se  objevíte v hlubokém

lese, kde  před vámi na  zemi leží přítelkyně  Shella, na kterou  spadla větev

stromu. Pomozte  jí ven z  nesnází tím, že  velký kámen vlevo  do jejích nohou

přesuňte  pomocí  rybářského  prutu  o  kousek  doprava  a pak prutem odkliďte

i mohutnou větev. Po této malé záchranné  akci si se Shellou promluvte a dejte

jí přívěšek  nalezený v ptačím  hnízdě. Putujte na  jihovýchod směrem k  řece.

Najděte nefungující převoz  (Ferry) a kousek jižně pod  ním řeku přebroďte. Po

cestě  pokračujte stále  na východ  až do  města Leah.  Navštivte dům Shellina

otce.  V  pokoji  nemocného  krále  Meniona  seberte  podezřelý  šálek od čaje

a odneste ho  herbáři, jehož domek  se nachází vpravo  od městské brány.  Dále

herbáři  musíte přinést  tři přísady  důležité k  namíchání léku  pro Shellina

otce.  Nejprve  vezměte  z  jeho  stolu  lahvičku  s  lektvarem (Green potion)

a v  zámecké zahradě  ji použijte  na strom  v levé  části obrazovky  (Dogwood

tree). Vezměte  si pár květů  ze stromu a  vejděte znovu do  zámku. V hale  si

přečtěte knihu ležící  na stole a popadněte bedničku  s aromatickými bylinami.

V pokoji s nemocným otcem zdvihněte pánvičku  (Steam pot), polijte s ní uhlíky

ve "vařiči" a pár  si jich vezměte. S uhlíky se vraťte  k herbalistovi. Asi už

vám toho moc nenamíchá, takže mu z bezvládné ruky vykruťte papír a přečtěte si

ho.  Použitím   bedničky  s  aromatickými  bylinami   na  mixážní  hmoždíř  na

herbalistově  stole  namíchejte  nemocnému  králi  lék.  Po  delším  rozhovoru

s Allanonem a  Menionem vyjděte ze zámku  na zahradu, kde se  k vám opět přidá

Shella.  Jděte  k  branám  města,  ale  strážce  vám  zabrání  z Leahu odejít.

V zahradě si promluvte se Shellou, vraťte  se do zámku a služebníkovi řekněte,

že na  něj Shella čeká  v knihovně. Až  odejde, otevřte tajný  východ použitím

přívěšku  na symbol  na stěně  (Unlock  the  Dragon design  with the  Locket).

Putujte na západ až k cestě a po ní na sever k opuštěné mu převozu.


Promluvte si s  jednookým zahradníkem. Dojde k boji,  ve kterém nesmíte útočit

na zahradníka,  ale pouze na jeho  dvě potvory. Po boji  vylovte uvolněné lano

z řeky pomocí rybářského prutu a řekněte  Shelle, ať střelí do zarážky (brake)

na druhé straně  řeky. Po cestě putujte na  sever až k městu Tyrsis.  Dejte se

doleva okolo hradeb na místo, kde roste vavřínový strom. Ulomte z něj větvičku

(Take Laurel)  a chomáček listů  (Take Laurel). Pak  jděte okolo hradeb  stále

doprava až dorazíte k malému domečku. žekně  te Shelle, ať z dubu nad domečkem

utrhne  jmelí  (Mistletoe).  Dvakrát  zaklepejte   na  dveře  a  promluvte  si

s trpaslíkem uvnitř. Dejte mu něco ze svých skromných zásob jídla a po kratším

rozhovoru  i vavřínovou  větvičku. U  brány si  s trpaslíkem  promluvte znova,

protože  vás  bude  muset  bohužel  dočasně  opustit,  abyste  do  města mohli

vstoupit.  Nepříjemného rádce  Seneschala přesvědčte  o svém  skutečném původu

tak, že mu Shella ukáže svůj přívěšek.


Dojde k audienci s králem Balinorem.  Druhý den ráno se jděte nejdříve podívat

doleva do knihovny, přečtěte si  knihu, prohlédněte mapu a prozkoumejte dvířka

na skříňce s knihami. Promluvte k Seneschalovi a volte odpovědi 1 a 3. Seberte

černou magickou  knihu, rozřízněte její  vazbu nožem a  knihu si přečtěte.  Na

základě získaných  informací přemluvte Seneschala,  aby vás pustil  do trůního

sálu. Čelist lví  hlavy na prázdném králově trůně namažte  olejem a vypačte ji

dýkou  do  otevřené  polohy.  Získaným  klíčem  odemkněte  tajný  vchod, jehož

klíčovou dírku najdete posunutím svícnu  ve tvaru jelení hlavy (candleholder).

Odhrňte  pravý závěs  a jděte  na  sever  do tajného  pokoje. Rozsviťte  lampu

a zapalte s ní jednu ze dvou černých svíček u zrcadla. Bronovo smrtelné kouzlo

přerušte  rozbitím  zrcadla  ránou  mečem.  Podivnými  chodbami kráčejte stále

rovně, až opět  nabydete vědomí v tajném pokoji. Otevřte  tajný šuplík v lebce

vlevo (Take Skull, Search Skull, Open Skull) a vytáhněte z něj listinu a vonné

kadidlo. Listinu použijte na černou knihu,  čímž se vám v knize otevře několik

nových kapitol. Všechny si  je přečtěte a promluvte si o nich  se Shellou a se

Seneschalem.  Dostane se  vám druhé  audience u  krále Balinora  a zároveň  se

vyřeší i problém s trpaslíky. Získáte tak nového kamaráda do své party.


Ze stěny vezměte palcát (Mace) a  jděte na severovýchod do vinného sklepa, kde

si trpaslík  sám vezme flašku vína.  Podle "Rituálu přivolání" položte  na zem

vonná kadidla (Incense),  Stenminovu smlouvu s Bronou (Pact)  a palcát (Mace).

Vonné kadidlo ležící na zemi zapalte.  Třikrát za sebou přečtěte černou knihu,

čímž dojde k vyvolání ducha bývalého dvorního mága Stenmina. Zeptejte se ho na

magickou  bariéru vztyčenou  okolo meče  Shannara a  když nebude  sto vám  nic

poradit, vyvolejte na něj "Rituál ničení  duše" z černé knihy (Invoke the book

on  the shade).  Pak si  s vystrašeným  duchem znova  promluvte. žekne vám jak

magickou bariéru  můžete zničit. Postupujte podle  jeho hádankové nápovědy: ze

země seberte prázdnou lahev, nalijte do ní ocet z velkého sudu vpravo, nacpěte

do  ní jmelí  a listy  vavřínu a  nakonec do  ní nasypte  něco vonných  lístků

z bedničky z města Leah. Než odejdete,  promluvte naposled k duchovi a zažeňte

ho.  Z haly  paláce jděte  doprava  k  magické bariéře.  Na šlehající  plameny

vylijte obsah  lah vičky, který jste  namixovali ve sklepení. Získáte  tak meč

Shannara,  který je  bohužel rozbitý.  Vaším úkolem  bude nyní  meč spravit za

pomoci magie všech národů Shannary - gnomů, trpaslíků, elfů a trollů.


Od  Tyrsisu  se  dejte  nejdříve  na  západ,  pak  na sever, nechte se převézt

převozem  přes řeku  a pokračujte  v cestě  na sever  až dojdete do ostrovního

města  Kern. Od  tohoto města  putujte na   západ a  pak na  sever, přes  řeku

Mermidon a dál po cestě stále na sever, až do elfí země Arborlon. Promluvte si

se  strážkyní Lessou  a pokračujte  do domu  elfího prince  Ariona, kde  dojde

k velké debatě s  knihomolem Daviem. žekne vám, že  k získání magických kamenů

"elfstone"  budete potřebovat  šest ztracených  elfích run.  Ze země u fontány

před  palácem naberte  do trpaslíkovy  pánvičky jíl.  Půjde to  ale až poté co

pánvičku přesunete  z jeho inventáře  do inventáře svého.  Pak ucpěte díru  ve

fontáně  Shelliným šátkem.  Získáte tak   první, vodní  runu. Jděte  doleva do

zahrady, odstraňte popínavé víno z plotu, zavřete bránu a vezměte runu druhou,

runu života.  Bránu otevřte do  původní polohy a  jděte do první  místnosti ke

strážkyni  Lesse. Zkuste  si půjčit  její žebřík  a když  vám ho  nebude chtít

půjčit,  nabídněte jí  za něj  do  zástavy  své lano.  Jděte do  princova domu

a okolo učeného elfa projděte do trůního  sálu, kde dojde k audienci s princem

Arionem. Po nepříliš vstřícném rozhovoru s  princem si promluvte s Daviem a po

žebříku  vylezte  na  střechu  paláce.   Z  levé  části  střechy  vezměte  dvě

kosočtvercové  dlažky  a  v  části   pravé  namažte  korouhvičku  olejem.  Pak

korouhvičkou zatočte, aby  Jak na chvíli uviděl ve  vzduchu obrys runy vzduchu

a odstraňte čapí  hnízdo z komína. Slezte  dolů, ukažte trpaslíkovi Brendelovi

svůj deník (journal), do kterého si Jak nakreslil obraz točící se korouhvičky.

Brendel vám  vyřeže runu vzduchu.  V Daviově studovně  zapalte polena a  znovu

vylezte  na střechu.  Zbylou kosočtvercovou  dlaždičku přiložte  na rozžhavený

vzor v  horní části komína  (metal piece), čímž  získáte ohnivou runu.  Slezte

dolů, vezměte  žebřík, vraťte ho  strážkyni Lesse a  nabídněte jí svou  pomoc.

Její stříbrný  prsten ukažte Daviovi.  Prohlédněte si přívěšek  prince Ariona.

Pokuste se  odejít z místnosti.  Shella požádá Ariona  o jeho přívěšek,  avšak

bezvýsledně.  Zlatý  prsten  odneste  Lesse  a  promluvte  si  s ní o problému

s princem Arionem. Lessa vám princův přívěšek po chvíli přinese a vy zjistíte,

že to není jen ledajaký šperk, ale  elfí runa. Z místnosti s Lessou však ještě

neodcházejte. Polijte jeden z dlažebních  kamenů uprostřed cesty (pozor, je to

dosti špatně rozpoznatelný  kámen) vodou ze svého vaku (Pour  the water on the

Flagstone).  Do otvoru  v kameni  vlevo naplácejte  jíl z Brendelovy mističky.

Poté dlažební kámen z cesty vyjměte a do jílu ho obtiskněte. Jíl s obtiskem ve

tvaru runy  země z kamene opatrně  vyndejte. Se šesti runami  jděte do zahrady

a podívejte se  zblízka na velký  balvan (Rune stone).  Vkládejte do něj  runy

v pořadí: elfí runa,  runa země, runa vzduchu, runa ohně,  runa vody a nakonec

runa  života. Z  tajné přihrádky  vyjměte magické  elfí kameny.  První ze čtyř

magických  předmětů je  váš. Jděte  k fontáně,  kde si  Shella vezme zpět svůj

šátek a ucpe  díru runou vody. O nálezu elfích  kamenů jděte informovat učence

Davia i prince  A riona. Daviovi magické elfí kameny  dejte k prohlédnutí a on

se přidá do vaší party.


Putujte  na  severovýchod,  až  narazíte  na  osamělého  muže bojujícího proti

hromadě  nestvůr.  Pomozte  mu  nestvůry   porazit  a  nechte  se  jím  dovést

k podivnému skalnímu utvaru v poušti. žekněte trollovi Telsekovi, aby zvedl ze

země  veliký balvan  a hodil  ho  na  kamenný oblouk  v horní  části obrazovky

(Telsek,  throw the  Boulder at  the Rock).  Pokuste se  jít na  sever, budete

přepadeni. V bojovém menu zvolte příkaz 'Orders' a nařiďte Daviovi, ať použije

magické elfí kameny příkazem 'Use  the Elfstones'. Poté teprve začněte bojovat

příkazem 'Attack'.  Brzy tak připravíte  skupinu útočníků o  jejich jednookého

velitele  a zbytek  potvor hravě  pobijete. Až  bude vzduch  čistý, vstupte do

jeskyně  ve  skále.  Rozsviťte  lampu.  Mladému  elfímu  princi ukažte listinu

(Letter) garantující  volný průchod od prince  Ariona. Pak si s  malým princem

promluvte  a přivažte  provaz ke   kulatému znamení  (dark object)  nad důlním

vchodem. Získáte tak druhý magický předmět potřebný k vyspravení meče Shannara

- trollí symbol udatnosti Black Iris. Ještě  ale není tak úplně váš. Nechte se

odvést na planinu,  kde uvidíte dvě vojenská ležení  připravená k boji (ležení

elfů a ležení trollů).


Jděte  dvakrát doprava  do tábora  trollů. Z  neúmyslné bojové situace ustupte

příkazem  'Retreat' a  promluvte si  s králem  trollů. Přesvědčte  ho, aby  se

namísto války pokusil porazit elfy v  čestném souboji muže proti muži. To samé

jděte navrhnout  elfímu králi do  elfského tábora. Nejdříve  však strážci před

táborem  ukažte dopis  od prince  Ariona. Po  delším rozhovoru  se obě válčící

strany domluví na  čestném souboji v hádankách. Jděte  na skalní vrcholek mezi

oběma tábory (Promontory) a jeho bedlivých prohledáním odhalte pírko. Dejte ho

Telsekovi. První hádanka tak bude  vyřešena a následuje hádanka druhá. Vstupte

do elfího tábora, do stanu elfího  krále. Od trpaslíka Brendela si tam vezměte

zkažené víno  a odneste ho kuchařovi  do tábora trollů. Dostanete  za něj něco

červů, které  rovnou nabodněte na háček  vašeho rybářského prutu. U  vchodu do

elfského  tábora   pak  vylovte  rybu   z  říčky.  Následuje   hádanka  třetí.

Prozkoumejte  štít  strážce  elfího  tábora,  na  kterém  je  vyobrazen symbol

zeleného listu. Se  strážcem si promluvte, zeptejte se  ho zdali nezná strážce

jménem Hani  a vyřiďte mu  pozdravy od jeho  sestry. Kromě pozdravů  mu rovněž

řekněte, že jste jeho sestře dopomohli  k zásnubám s princem Arionem a pokuste

se vzít si jeho štít. V následujícím rozhovoru vyčerpejte všechny otázky a pak

nabídněte  strážci do  zástavy drahocenný   meč Shannara.  Když ho  snad stále

nebude chtít,  znamená to, že jste  narazili na stejnou chybu  ve hře jako já.

Znovu tedy se  strážcem promluvte a opět vyčerpejte všechny  otázky, i když už

jsou označeny  černě. Strážce nakonec  nabídku přijme a  vy můžete prezentovat

jeho štít jako odpověď na třetí hádanku. Až tak učiníte, řekněte Telsekovi, ať

se elfů zeptá na jejich magické kameny  (Ask a riddle about the Elfstones). Po

menším boji putujte na východ do průsmyku Jannison Pass. Těsně před vstupem do

průsmyku  si  raději  uložte  hru.  V  průsmyku  dojde  k  velmi  nepříjemnému

přepadení, ve kterém bude smrtelně zraněn  Davio. Vaším úkolem je teď dopravit

těžce  raněného Davia  co nejrychleji  do vesni  čky gnomských šamanů Storlock

a to  tak, že  budete putovat  na východ   až k  řece, pak  se stočíte  na jih

a budete pokračovat v cestě, dokud nedojde  k animované sekvenci. Na nové mapě

jděte opět na jih, přebroďte řeku Rabb,  pokračujte na jih a nakonec se stočte

mírně  na východ  k vesničce  Storlock. Když  to nestihnete  včas, Davio zemře

a nezbyde jinak než nahrát hru z uložené pozice.


Jděte k  pramenům léčivého jezírka,  kde vám cestu  zatarasí obludné monstrum.

žekněte Shelle, ať přiváže svůj šátek k jednomu ze šípů, pak tento šíp polijte

olejem a zapalte křesadlem. Polomrtvé  monstrum dobijte. Promluvte si s gnomem

a odejděte z místnosti na mapu země.  Dejte se na jihovýchod, až skrze hromadu

monster  dorazíte k  řece Silver  river. Po  delším animovaném  dění, kdy  vám

zachrání  život  král  Stříbrné  řeky,  vás  trpaslík  Brendel dovede do svého

rodného města,  kde budete obviněni z  krádeže posvátného trpasličího kladiva.

Promluvte  si s  králem a  s jeho  rádcem Kilim.  Jděte doprava.  Prozkoumejte

střípky ležící  u nohou strážce vpravo  a řadu hrníčků nad  nimi. Promluvte si

s Kilim a jděte na sever do místnosti  s krbem. Prohlédněte si stopy po tažení

těžkého předmětu  po zemi (Drag marks).  Strčte do křesla a  opět si promluvte

s Kilim.  Jděte o  místnost zpět  a nakoukněte  do cely  na východě,  kde jsou

uvězněni vaši přátelé. Požádejte Davia, aby vám podal džbánek. Džbánek otevřte

a prozkoumejte červe  nou šerpu, která v  něm byla schovaná. Ukažte  ji Kilimu

a zabijte monstrum,  které se z něj  vyklube. Promluvte si s  králem trpaslíků

a prozkoumejte brašnu ležící  na zemi. Železnou páčku, kterou  z ní vytáhnete,

použijte na maličkou  dírku vpravo od krbu a páčkou  otočte. Získáte tak třetí

magický předmět - posvátné kladivo trpaslíků.


Po  krátkém  rozhovoru  u  obležené  řeky  se  dejte  na severovýchod k malému

rybníčku. Vysypejte do něj magický prach  od krále Stříbrné řeky a pak řekněte

Daviovi, aby bobří hráz vlevo  prolomil pomocí magických elfích kamenů (Davio,

Invoke the  Elfstones on the  Dam). Odejděte na  jih a pobijte  monstra. Až se

vaše nešťastná parta jen tak tak vyhrabe  ze studené vody, putujte na sever do

hor  Dragon's  Teeth  Mountains.  Ťukněte  na  provazový  most a zvolte příkaz

'Cross'.  Pak  příkaz  zopakujte.  V  následující  konfrontaci  přijdete  o to

nejcennější, co máte. Aby toho nebylo  dost, musíte Shellu zabít vy sami dýkou

a odcitovat Rituál odchodu duše, aby  Shella nebyla pohlcena ďáblem Bronou. Až

se po zajetí  gnomy proberete ve tmě s  páskou přes oči, dotkněte se  své boty

a pak  šátrejte  ve  tmě,  až  narazíte  na  podpatek  (Bootheel). S navoleným

podpadkem šátrejte,  dokud nenajdete lano  (Rope), které podpatkem  přepilujte

(Cut the Rope with the Bootheel).  Vezměte lano a podpadkem prořízněte díru do

levé  plátěné stěny  stanu. Dírou  vylezte ze  stanu ven  a prořízněte díru do

stanu  dalšího  (vlevo).  Vlezte  dovnitř,  seberte  ze  stolu  rituální  dýku

a zavažte spícímu  šamanovi ústa páskou, kterou  jste měli na očích.  Potom mu

rychle  seberte magický  náhrdelník (Magic   torc) a  svažte ho  lanem. Pomocí

klíčů, o  které šamana oberete  odemkněte v  prním  stanu obě bedny  a z bedny

vpravo si vezměte zpět své věci. Vraťte se do šamanova stanu. Hloupému gnomovi

Geekovi odpovídejte  2,3,1,3,1,4,3, čímž ho  získáte na svou  stranu. Mezi pak

stany Geekovi  řekněte, ať svojí  klikou (Handle) otevře  zamykací mechanismus

v dírce vedle poklopu na zemi. Až to udělá, nařiďte mu, ať popadne levou bednu

v pravém stanu.  Až bude bedna  u otvoru, přivažte  k ní lano  a spusťte ji do

díry. Geekovi nařiďte, ať do díry vleze jako první a pak teprve dolů slezte vy

sami,  jinak s  vámi bude  amen. V  místnosti, ve  které se  objevíte, řekněte

Brendelovi, ať  hodí své kladivo  na mřížku ve  stěně. Pak ho  poproste, ať do

otvoru vleze. Až se vrátí, jděte o místnost doprava. Otev řte kovovou destičku

vlevo  od  dveří  a  její  vnitřek  opravte  použitím krabičky, kterou Brendel

přinesl z  díry. Zatočte železným  kolem, řekněte Telsekovi,  ať použije Černý

Irix (Telsek, Use the dark object) a  pak ať otevře kovové dveře. Promluvte si

s Allanonem a jděte na sever, kde  dojde k vyspravení meče Shannara. Následuje

šílená bitka, ve které nesmíte ani jednou použít magické kameny.


V Hale Králů řekněte Telsekovi ať opět použijte  Černý Irix a poté ať strčí do

kamenných  soch tak,  aby zablokovaly  postraní dveře.  V následující místnoti

dojde k boji, ve kterém nařiďte  Daviovi, ať opět použije magické elfí kameny.

Ke konci  boje použije Davio kameny  znovu, což už bohužel  nepřežije. Vezměte

hojivý  magický přívěšek,  jděte na  sever, prohlédněte  si propast, vraťte se

o místnost zpět a řekněte Telsekovi,  ať zdvihne vylomené dveře. Telsek položí

dveře  přes propast.  Pokračujte na  sever. žekněte  Brendelovi, ať vám pomůže

nadzdvihnout klec,  která na vás  spadla (Brendel, Lift  the cage bar).  Geeka

pošlete  pro  kopí.  Až  bude  po  něm,  řekněte  Brendelovi,  aby  vám pomohl

popostrčit  klec  o  kousek  dopředu.  Pak  přivažte  lano  na  jednu  z mříží

a sešplhejte po něm  dolů do díry. Dole pohněte  pokladem pomocí meče. Pobijte

mumie, které se vyřítí z postranních  dveří, vylezte na sochu, podívejte se na

její pravé oko,  sleze dolů (nikoli podívejte se  dolů!) a požádejte Brendela,

ať na podivné oko sochy hodí své  kladivo (Brendel, Throw the Warhammer at the

Idol). Opět vylezte po soše nahoru a vstupte do rozbitého oka. Dostanete se do

závěrečné konfrontace s Bronou. Taste  meč Shannara příkazem 'Draw the Sword',

objevíte se opět  v temných snových chodbách. Postavám,  které budete potkávat

odpovídejte podle svého nejlepšího uvážení  (bohužel zde nemůžete nic zkazit).

Až  se proberete  ze svého  snění, zaútočte  mečem Shannara  na magickou knihu

(Attack the  book with the Sword),  čímž mazaně zničíte jak  knihu, tak Bronu.

Zajímavé,  že?  Bohužel  zdaleka  ne  tak  zajímavé  jako  kniha  The Sword of

Shannara, ale tak už to bývá...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.