1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Shadows of the Comet - návod

Tahle   horrorová   adventura   je   napsána   podle   povídek   mistra  hrůzy

H.P.Lovecrafta, tak si to užijte !


A. PRVNÍ DEN


Hned v prvním rozhovoru použij odpovědi 1,1.  Ve svém pokoji seber a přečti si

Boleskinův deník a telegram. Podívej se  do prádelníku vedle dveří a do truhly

vpravo. Jdi dveřmi  ven a 2x dolů -  tím se dostaneš před dům.  Nejprve jdi do

obchodu (General  Store), který je  pod náměstím. Promluv  s prodavačem (vyber

odpověď 1), čímž zakoupíš fotografické desky.  Nyní jdi k radnici (Town Hall),

která  je  vlevo  od  náměstí  a  vstup  dovnitř  dveřmi  vlevo (boční vchod).

Prozkoumej  malou sochu  vlevo a  jdi  do  další míst  nosti. Promluv  dvakrát

s Juggem, vyber odpovědi 1,2. Jdi ke stolu vpravo a přečti si seznam na stole.

Znovu promluv  s Juggem, odpovědi 2,1.  Jdi ven a počkej  vedle dveří. Až Jugg

odejde,  jdi znovu  do zadní  místnosti  a  prohledej skříňky  u zadní  stěny.

V jedné z nich najdeš lupu (magnifying glass).


Jdi k  rybárně (vpravo od náměstí,  vedle doků). Po levé  straně budovy najdeš

provazový žebřík. Nyní  jdi dovnitř a promluv s  Hambletonem (odpověď 1). Nyní

jdi na náměstí se sochou. Promluv  se strážníkem (2x), tím se zastaneš cikánů,

což se ti později bude hodit.


Zajdi do Juggova domu (nalevo pod radnicí). V první místnosti prozkoumej pušku

na zdi  vlevo a použij  na ní lupu.  Potom jdi do  další místnosti a  do dveří

vlevo a dojdi až do studovny, kde promluvíš s Juggem, odpověď 3.


Teď se projdi do lesa (od tvého  domu doleva) a procházej se tak dlouho, dokud

nenajdeš a neposbíráš tři větve  (branch) a popínavou rostlinu (creeper). Vrať

se do  svého pokoje. V  truhle najdeš náčrtek  (drawing) a mapu.  V prádelníku

najdeš  vatu (cotton)  a líh  (surgical spirit).  Použij vatu  na líh.  Přejdi

k psacímu stolu a  použij náčrtek. Opravený náčrtek opět  seber a použij mapu.

Na mapě  posuň ruku (použij klávesy  s šipkama) na značku  "Searcher" a udělej

tam křížek.


Jdi ke  vchodu do lékárny  (vpravo od tvého  domu, nad náměstím)  a promluv si

s Myerem. Jdi  doprava a před  hospodou si promluv  s Cobblem. Jdi  do hospody

a promluv si 2x  s barmanem. Do hospody vstoupí Tyler,  vyber odpovědi 2,2. Až

se  rozbije okno,  jdi ven  před hospodu.   Vpravo seber  tyč a  použij jí  na

Hambletonovy ranaře. Po krátké mezihře v lékárně jdi opět do svého pokoje.


V truhle  najdeš  fotoaparát  (camera),  stativ  (tripod),  lucernu  (lantern)

a objektiv (lens).  Jdi k radnici a  promluv si s Matthewsem,  který tě dovede

k mostu  v lese.  Přejdi přes  most a  na druhé  straně postav  stativ (použij

k tomu 3 větve a popínavou rostlinu)  a na něj použij fotoaparát. PAk postupně

použij  všechny tři  fotografické desky.   Jdi do  obrazovky vpravo  a pozoruj

kočku. Sleduj  ji a uvidíš,  jak mizí v  křoví. Prozkoumej místo,  kudy odešla

a objevíš cestičku.  Nyní si raději  sejfni hru.  Jdi  po ces tičce  a v další

obrazovce rychle použij pravou šipku, aby ses schoval za strom vpravo. Pozoruj

tajemný  obřad a  seber pergamen  (parchment). Potom  rychle utíkej  (používej

kurzorové šipky) až do města.


B. DRUHÝ DEN


Až lékař odejde,  seber recept a přečti si  ho. Přečti si také pergamen  a jdi

ven. Zajdi do lékárny a dej recept  lékárníkovi. Až s ním odejde, jdi do zadní

místnosti a  prozkoumej chemikálie na  stole a na  polici vpravo (k  nim musíš

vylézt   po   schůdkách).   Potřebuješ   najít   metol   (Metol),  hydrochinon

(Hydroquinone), sirnatan sodný (Sodium  Thiosulphate) a hydrogensíran draselný

(Potash  Metabisulf).  Až  to  všechno  najdeš,  jdi  do  místnosti  vlevo (za

závěsem). Nejprve  jdi k zadní  stěně místnosti, kde  vypneš svě tlo.  Pak jdi

doleva k nádobám  na vyvolávání a použij na  ně exponované fotografické desky.

Potom  použij chemikálie  přesně v   uvedeném pořadí  a prohlédni  si vyvolané

obrázky.


Jdi k Juggovu  domu. Najdeš před ním mnicha.  Sleduj ho až do obchodu,  kde na

pult u  pokladny položí klíč.  Ten seber a  vrať se s  ním k Juggovu  domu. Je

zamčeno a tak použij získaný klíč.  V první místnosti prozkoumej krvavé skvrny

na podlaze a vlevo seber sošku dítěte (statue of the baby). V další místnosti,

v malé skříňce u dveří vlevo najdeš  sošku mladého muže (statue of young man).

V chodbě vlevo  otevři první (nejmenší)  vitrinu s motýly  a najdeš tam  sošku

starce (statue  of the old  man). Jdi do  studo vny. Z  knihovny vpravo u  zdi

vyndej knihu  Mládí (Youth) a nahraď  ji soškou dítěte. Z  poličky u zdi vzadu

vezmi knihu Neviditelný muž (Invisible Man)  a místo ní dej sošku mladého muže

a ještě knihu Stařec a moře (Old Man and  the Sea) a vyměň ji za sošku starce.

Pokud omylem vytáhneš nějakou jinou knihu, tak  ji dej opět na své místo. Nyní

se odsune  knihovna vlevo a objeví  se vchod do tajné  knihovny. Ale ještě než

tam půjdeš, prozkoumej okraj koberce vlevo a najdeš pod ním malý klíček.


Nyní vstup do tajné knihovny. Promluv s Juggem a použij na něj pergamen. Potom

na stole  seber zprávu, ale zatím  ji nečti !! Seber  také knihu Necronomicon.

Použij na ní  malý klíček a přečti si  ji. Nyní ji znovu použij,  čímž ji opět

položíš na  stůl. Prohlédni si knihy  na policích a můžeš  jít z knihovny ven.

Před  odchodem  ze   studovny  se  raději  ještě  ujisti,   že  u  sebe  nemáš

Necronomicon. Ten se nesmí odnést ven,  protože se hned za dveřmi studovny sám

vznítí a s  ním bys shořel i ty.  Pokud je všechno v po  řádku, můžeš jít ven.

Nyní se musíš  dostat do svého pokoje, ale pozor  ! Jediná bezpečná cesta vede

přes náměstí a  kolem lékárny. Doma si přečti zprávu  z Juggovy knihovny a jdi

opět ven.


Jdi na  poštu (doleva od Juggova  domu) a promluv s  paní Gilchristovou, vyber

odpověď 1. Jdi do dveří vzadu a v další místnosti promluv s panem Underhousem.

Vrať  se před  poštu a  promluv venku  s paní  Pickottovou, odpověď  1. Jdi do

obchodu  a kup  brož (Brooch),  medailon (Locket)  a další  fotografické desky

(Photoplates). Vrať  se k poště, brož  použij na Pickottovou a  na druhou ženu

medailon.  Získáš bibli.  Prohlédni si  ji a  jdi k  radnici. Tentokrát  vstup

dovnitř hlavním  vchodem (vpravo). Promluv si  se Swigg em (zřízenec)  a vyber

postupně  odpovědi 2,3,1.  Jdi nahoru  po schodech  do kanceláře. Prohlédni si

obraz naproti  dveřím a zjistíš, že  skrývá trezor. Prohlédni trezor  a nastav

kombinaci  345 (pro  přesun ruky   používej opět  kurzorové šipky).  V trezoru

najdeš  deník (diary)  a cigaretové  pouzdro (cigar  case). Prohlédni  pouzdro

a najdeš v něm lístek (deposit note). U  stolu si přečti deník a potom ho opět

vrať do trezoru. Jdi na poštu.


Dej lístek Gilchristové a dostaneš balík. Jdi ven z pošty a balík otevři. Nyní

jdi  ke  studni  (za  hospodou)  a  za  ní  se  převlékni do kutny, která byla

v balíku. Od  studny jdi doprava a  přijdeš k bráně, kterou  hlídají dva muži.

Protože  jsi převlečený,  tak ti  nic neudělají.  Na jejich  otázky odpověz  :

"....Grumph...." a oni  odejdou. Otevři bránu a jdi k  majáku. Jdi po schodech

nahoru a potom  doprava a opět se převlékni  do svých šatů. Potom jdi  do leva

pod  okna a  použij provazový   žebřík. Nahoře  na majáku  prozkoumej sluneční

hodiny a  za nimi seber  křídla (wings). Z  lucerny vedle hodin  vyndej svíčku

(candle) a  použitím ji polož  na zem. Použij  na ní lupu  a šipkami ji  potom

posunuj  tak dlouho,  až svíčku  zapálíš. Pak  použij hořící  svíčku na křídla

a nakonec  použij  křídla.   Ocitneš  se  u  cikánů  v   lese.  Dojdi  k  ženě

s křišťálovou koulí a promluv s ní. Potom se vrať pěšky, lesem do města.


Jdi k lékárně a před ní promluv  s Bishopem. Odpovědi 1,1. Promluv s ním ještě

jednou a dostaneš klíč. Nyní jdi  ke hřbitovu (Cemetery - napravo od náměstí).

Bránu  otevři klíčem  a jdi  dovnitř. Nejprve  jdi dozadu  k boudě,  kde vlevo

najdeš provaz.  Potom jdi doprava  před hrobku, kde  najdeš páčidlo. Vstup  do

hrobky, na mříž  použij páčidlo a až ji  otevřeš, tak na ní použij  provaz. Po

něm můžeš potom sešplhat dolů do podzemí.


V návodu  pro průchod  podzemím budu  používat pro  větší přehlednost  zkratky

názvů  světových stran.  Od provazu  jdi tedy  nejprve na  V. Tady jenom seber

lebku a jdi 2x  na Z. Pozor na netopýra, opatrně se mu  vyhni a pokračuj na Z.

Místností projdi opatrně kolem stěn, aby  ses vyhnul bodákům v podlaze. Jdi na

S a seber druhou lebku. Vrať se k provazu  (J,V,V) a jdi na S. Na podstavce po

stranách mříže dej lebky  a mříž se otevře. Jdi na S,  v další místnosti pozor

na skrytou propast a pokračuj na Z a  J. Opatrn ě se vyhýbej pavoukům a přejdi

přes skrytou  dlaždici uprostřed místnosti. Jdi  na S,Z. Jsi v  místnosti se 4

dlaždicemi uprostřed. Musíš stoupnout na každou z nich, ale pouze jednou ! Tím

se otevře další mříž, pokračuj na S,V. Vyměň vzájemně dvě sošky na podstavcích

po stranách místnosti a jdi na S,Z. Přejdi přes skrytou dlaždici a pokračuj na

V,V,V,S,S, vyhni se propasti,  jdi na J, pozor na pavouky a  znovu J a tady je

opět netopýr. Opatrně kolem něj proběhni jdi na V a tady opět aktivuj dlaždici

v po dlaze. Vrať se do místnosti se  skrytou propastí (Z,S,S) a zde se otevřel

nový východ na V. Jdi tam a potom na J,V,J,J. Nenech se vtáhnout do díry a jdi

na Z.  Aktivuj další dlaždici  v podlaze a  jdi na V,S,S,S.  Ulož si hru.  Jsi

v místnosti  s  9  dlaždicemi.  Musíš  stoupnout  na  každou  dlaždici, aby se

otevřela mříž na S. Projdi jí a  potom na Z,S. Odleva doprava přečti cedule na

zdi a potom 3x obejdi stůl. Otevřou se dveře na V. Jdi dovnitř a opět ulož hru

! Nyní zbývají  poslední dveře na  S. Jimi projdeš  d o místnosti,  kde jsou 4

sošky  na podstavcích  a  uprostřed  jakási spící,  nepojmenovatelná, beztvará

hrůza. Posbírej  všechny 4 sošky. Tím  se ovšem slizoun probudí,  takže na nic

nečekej a zdrhej ! Musíš doběhnout až do první místnosti s provazem a vyšplhat

nahoru. Celou  cestu ti bude  hrůzák šlapat  na  paty, ale vždy  se na okamžik

zastaví ve  dveřích, čehož můžeš  využít k uložení  pozice v každé  místnosti.

Cesta ven je Z,J,V,J,J,V,S,V,S,S,V,V,J,V,J,Z,Z,J,J.


Nahoře v hrobce  už na tebe čekají. V  domku paní Websterové si -  po ukončení

rozhovoru -  prohlédni obrázek vlevo  na zdi. Seber  papír a prohlédni  si ho.

Ještě jednou  promluv s paní Websterovou  a jdi ven. Jdi  před hřbitov a potom

doleva. Musíš se dostat k Tylerovu domu (vpravo od tvého). Až se objeví Tyler,

použij  první  sošku  (first  statue)   a  odříkej  postupně  tyto  slabiky  :

IAE-YOG-THU-SOT.  Jakmile se  objeví symbol   pentagramu, jdi  k němu  a znovu

použij  první sošku.  Potom musíš  jít  k  Arlingtonovu skladi  šti (hned  nad

radnicí).  Zde   použij  druhou  sošku  (second   statue)  a  odříkej  slabiky

RLA-GNA-HAS-TEP. Pentagram se objeví nahoře v domě, vyšplhej k němu po provazu

a znovu použij druhou sošku. Nyní musíš jít  ke Coldstonům - jejich dům je pod

Juggovým domem. Jdi až úplně doleva  a použij třetí sošku (third statue). Nyní

vybírej slabiky NGH-HLU-KHU-WIG. A opět jdi  k pentagramu a znovu použij třetí

sošku.


Splnění  čtvrtého úkolu  bude poněkud  obtížnější. Jdi  k obchodu  a z odpadků

vpravo vytáhni  zkaženou rybu (rotten  fish). Jdi doprostřed  obrazovky a rybu

použij.  Tím  přilákáš  a  chytíš  kočku.  Pak  jdi  k  Hambletonovu  domu (je

v jihovýchodním rohu města a dostanešnse  tam oklikou kolem hřbitova, potom na

jih a na západ) a použij kočku  na psa. Pomocí šipkových kláves nyní utíkej na

V,S,Z,J,J  a jsi  před velkým  domem. Vběhni  dovnitř. Ze  skříňky vlevo vezmi

kompasovou tabulku (compass card) a vpravo lampu (lante rn). Použij kompasovou

kartu na kormidlo  na zadní stěně místnosti. Vpravo  se otevřou dveře, kterými

se  dostaneš do  místnosti s  krbem. Na  krb použij  lampu a  v pravé stěně se

otevřou  tajné  dveře.   Jimi  vyběhneš  o  další  patro   výš,  do  místnosti

s dalekohledem.  Prohledej 2x  stolek u  dalekohledu a  získáš kliku (handle).

Použij ji na  dalekohled a objeví se 3  páky. Jdi k páce v  popředí uprostřed,

prohlédni si ji a použij ji. Tím  získáš míček (ball), který použiješ na obraz

vlevo na  zdi. Vpravo se  otevřou dal ší  tajné dveře. Z  knihovny ještě vezmi

knihu "Magic Rites"  a přečti si ji a pak  tajnými dveřmi vystup do posledního

patra  domu. Ulož  si hru.  Použij  čtvrtou  sošku (fourth  statue) a  odříkej

slabiky THO-NYA-CHT-TUR. Až budeš klečet u oltáře, dříve než tě muži, kteří se

náhle objevili, stačí zabít, použij čtvrtou  sošku ještě jednou a potom pomocí

šipkových kláves rychle proběhni všemi místnostmi a vyběhni před dům.


C. TžETÍ DEN


V rozhovoru s  Cobblem použij odpověď  1 a potom  si přečti zprávu  (message),

která se  ti objevila v inventáři.  Jdi před dům. Promluv  s paní Pickottovou,

opět  odpověď  1.  Jdi  na  poštu.  Až  se  objeví policista, použij odpověď 1

a v následujícím  rozhovoru s Underhousem také  1. Nyní jdi do  rybárny (vedle

doků).  Promluv s  Bishopem a  potom seber  ze země  klacek. Klacek  použij na

dveře. Potom použij  v inventáři brož (brooch) a  takto získaný špendlík (pin)

použij  na visací  zámek. Uvnitř  si prohlédni  Curtise (má  dost). Prozkoumej

ohniště  a najdeš  luk. Podívej  se na  stůl a  potom prozkoumej  podlahu. Pod

druhým prknem odleva najdeš šíp. Nyní jdi do lesa.


Najdi  mýtinu  s   pařezem  a  polož  na  něj   pero  (feather).  Dostaneš  se

k Natawangovi, který ti může pomoci, ale napřed si tě bude chtít vyzkoušet. Na

jeho otázky odpovídej takto :


1) Mic Macs

2) Yog Sototh

3) 1834

4) Star

5) Dagon


Natawanga bude  spokojen a dá ti  plechovku barvy. Vrať se  do města, dojdi ke

studni  a podívej  se dovnitř.  Dole jdi  doprava a  na vodu  použij plechovku

s barvou. Až se voda uklidiní, přejdi  dále doprava a seber prázdnou plechovku

(empty can) a plechovku s kyselinou (can of acid). Žádnou jinou neber ! Projdi

ještě dále  doprava a seber dva  křemeny (flints). Ulož hru.  Nyní musíš najít

místo kousek napravo  od prostředku místnosti, pod jakýmsi  tmavým roštem, kde

se dá nabrat  do prázdného kanystru nafta. Na zmíněný  rošt nestoupej, nebo se

propadneš ! Až budeš mít naftu, jdi o  jednu obrazovku na jih a použij ji. Pak

rychle použij křemeny  a potom luk. Získáš Natawangův  prsten. Posbírej tyrkys

(turquoise), akvamarín (aquamarine) a motýla (butterfly). Vrať se znovu nabrat

naftu  do  kanystru   a  v  inventáři  použij  tyrkys   na  Natawangův  prsten

(a obráceně,  dokud nevložíš kámen do  prstenu). Jdi doleva a  vylez ze studny

ven.


Jdi  do doků  (napravo od  rybárny).  Prpmluv  s Bishopem  a vybírej  odpovědi

2,3,3,2.  Tím získáš  přístup k  loďce. Jdi  k ní  a odpluj  na první  ostrov.

U kamenné hlavy na pobřeží seber smaragd  (emerald) a rubín (ruby). Podívej se

na hlavolam na skále. Obrázek složíš  tak, že nejprve posuneš třetí sloupec 2x

dolů, potom poslední řádek jednou doleva,  druhý sloupec 1x dolů a třetí řádek

2x doleva. Obrázek  lebky odklepni pravým myšidlem a  vstup do jeskyně. Použij

rubín  na sochu  a připrav  si  k  použití akvamarín.  Postav se  na pentagram

v popředí  uprostřed,  až  se  objeví  příšera,  použiješ  akvamarín a později

vyběhneš  z   jeskyně  ven.  Získáš  Boleskinův   prsten,  který  zkompletuješ

s smaragdem. Loďkou dojeď ke druhému ostrovu  a vstup do jeskyně. Použij lampu

a až zhasne, tak kanystr s naftou. Ulož si hru. Počkej si na vhodný okamžik až

monstra na chvíli zmizí a běž nahoru  a potom doleva do další (modré) jeskyně.

Opět ulož hru. Opatrně se vyhýbej monstrům a najdi východ do poslední jeskyně,

který je zhruba uprostřed nahoře.


V této jeskyni použij kanystr s kyselinou uprostřed místnosti a seber diamant.

Potom použij postupně Natawangův a Boleskinův prsten. Vrať se do první jeskyně

(monstra  už jsou  pryč) a  prohlížením najdi  tajný průlez,  který se otevřel

u cesty  ve  východní  části  jeskyně.  Až  vylezeš  ven, použij stativ, potom

fotografické desky, a kameru. Potom použij 2x motýla a potom lupu. Dále použij

lampu, fotografické  desky a ulož hru.  U kamene vlevo uprostřed  seber úlomek

komety (fragment of comet). Na tento kámen s červeným bodem použij křemeny, na

kámen  vlevo pod  ním akvamarín.  Potom přejdi  doprava, ale  opatrně, aby  tě

nestáhnul ohnivý  vír. Na kámen  vpravo uprostřed (se  zelenou značkou) použij

diamant a  na kámen vpravo  pod ním úlomek  komety. A tím  je vlastně celá hra

u konce. Až se objevíš  ve svém pokoji, tak už jenom vyjdi  ven na ulici a pak

už si můžeš oddechnout a podívat se na závěrečnou animaci.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.