Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod poslal : Ing. Martin Imr
1) Dovednosti
Toucher je odměnou za kompletaci testů v Chrámu ohně Temple of Fire. Nese-li
Shadowman znamení Toucher, může "uchopit oheň", což v praxi znamená, že může
šplhat po hořících římsách a zídkách, že může přeručkovat hořící sudy v Asylu
a že může odstrčit žhavé kamenné bloky se symbolem ohně.
Náramky The Poigne jsou k nalezení na oltáři v Temple of Fire. Shadowman si je
automaticky nasadí na zápěstí a je pak schopen lézt po krvavých vodopádech.
Nad krvavými vodopády se zpravidla nenachází bonusy, ale hodně důležitá
rozcestí vedoucí do dalších částí hry. Například vodopády v úrovni Wasteland
: Temple of Life vedou k celé masivní nové herní sekci, skrývající zajímavý
větrný mlýn a celou haldu duší.
Marcher je odměnou za kompletaci testů v Chrámu Proroctví Temple of Prophecy.
Nese-li Shadowman toto znamení, je mu umožněna chůze po žhavých uhlících,
která v mnohých úrovních rovněž otevře masivní nové prostory. Speciálně ve
všech třech chrámech je třeba pečlivě prochodit všechny testy a prozkoušet,
zdali se s možností chodit po ohnivých podlahách neotevřela nějaká cestička
vedoucí na zatím nenavštívená místa.
Nager je odměnou za kompletaci testů v Chrámu krve Temple of Blood. Toto
znamení umožňuje Shadowmanovi plavat v lávě a je to poslední speciální
dovednost, kterou Shadowman může získat.
2) Normální zbraně
.50 Desert Eagle - klasická hovnařská pistolka, slaboučký ekvivalent
shadowgunu ve světě živých. Po zatmění Slunce se i ve světě živých změní na
shadowgun.
Shotgun - pohodová brokovnice s poměrně vysokou účinností při výstřelu
zblízka.
Hedder & Koah MP-5 - poměrně silná zbraň, kterou však doporučuji nepoužívat,
protože je tu...
Ingrams Mach-10, což je velmi efektivní samopal polykající munici jako
nenasytné korejské dítě rýži. Munice je však rychle pryč a její zásoby se jen
stěží doplňují, takže tuto zbraň doporučují používat jen zřídka v krizových
situacích, kdy se potřebujete prostřílet celým hejnem nepřátel a tak podobně.
Violator - vrchol "soudobé" bojové módy v prostorách Asyla. Velmi účinná
zbraň, možná trochu neohrabaná, ale když se s ní naučíte zacházet, nemá
konkurenci. Její munice je však extrémně vzácná, a proto je lepší schovávat si
i na sériové vrahy nebo na obry.
3) Voodoo zbraně a pomůcky
The Shadowgun - nejdůležitější zbraň v celé hře. Čím více roste její síla, tím
je rychlejší a smrtelnější. Její střely mají přímou trajektorii letu, takže se
s ní dají odstřelovat i vzdálenější cíle (tato problematika je blíže rozebrána
v otázce "Jak zabít létající hajzlíky?").
Asson - řehtačka prskající malé čadíky vhodná tak akorát pro připalování
prstíků zlobivých dětí. Používat pouze jako okrasu.
Baton - krátké kopí, které je prakticky neefektivní jako zbraň. Funguje však
také jako aktivovač teleportačních oltářů, je-li drženo v ruce a stiskne-li se
příslušné tlačítko "používání" u oltáře s ohýnkem.
Flambeau - velmi užitečná louč, která dobře osvětlí i ty nejtemnější
místnosti. Je možné používat ji také jako poměrně efektivní zbraň, avšak je
třeba mít na mysli, že ohnivé koule létají z louče po zvláštní, těžko
odhadnutelné křivce a pak se rychle poroučejí k zemi. Občas tedy může být
problematické strefit touto zbraní cíl. Mimochodem, flambeau docela dobře
funguje na Loa kněžky. Poslední funkcí louče je důležitá možnost propálit
jejím ohněm kožené blány s červeným symbolem ohně.
Marteau - kostěná palička posílající po zemi vlny ohně, které mohou zneškodnit
i několik potvor najednou. Žere hodně voodoo energie, a tak je dobré jí použít
pouze při berserku nebo na nějaké extra šťastné seskupení nahromaděných
potvor. Bouchnutím do trojice bubnů otevírá železné závory blokující některé
místnosti.
Calobosh - silně explozivní voodoo "granáty", které zničí všechno, co se
dostane do dosahu jejich exploze, včetně Shadowmana. Tyto granáty jsou také
potřebné k probourávání speciálních ornamentálních dlažek, z nichž jedna je
k vidění např jako víko sarkofágu vedle počátečního voodoo kostela.
Enseigne - štít odrážející útoky na Shadowmana přicházející zpředu. Vzhledem
k tomu, že útoky zpravidla přicházejí z těch nejnevypočitatelnějších úhlů,
tento štít je prakticky k nepotřebě, snad s výjimkou soubojů s extra silnými
nepřáteli. Na extra silné nepřátele ale většinou potřebujete držet v každé
ruce jednu zbraň, takže ani v takových případech štít moc nepoužijete.
4) Tipy a triky
Ze začátku je Shadowman tak trochu jako Tomb Raider, ale bez pušky. Stačí se
jen krapet rozběhat a rozeskákat. Na Shadowmana nikdo a nic neútočí, takže si
můžete v klidu osvojit ovládání - naučit se skákat s rozběhem, ručkovat po
lanech, lézt po římsách a dělat podobné vylomeniny. Po chvíli se dostanete ke
kostelu, jehož dveře se automaticky otevřou, jakmile k nim přistoupíte. Uvnitř
už vám Mamma Nettie vysvětlí, co se bude dít dál a dá vám pušku .50 Desert
Eagle. Střelbu z pušky můžete trénovat třeba právě do Mammy Nettie, která je
nesmrtelná. Bude sice trochu nadávat, ale jinak olovo přijme bez větších
obstrukcí. Po cestě ke kostelu narazíte hned v první jeskyni na podivné cosi,
připomínající jakýsi kříženec mezi bubnem a vázou na nožičkách. Je to uvězněná
duše, seznamte se. Vaším hlavním úkolem v této hře je sesbírat všech 112
takovýchto duší poschovávaných náhodně po všech úrovních hry. Zatímco některé
dušní bubny se hledají poměrně jednoduše či ,rostou" přímo pod nosem, jiné
jsou sice viditelné, ale velmi těžko dosažitelné, o nakonec jsou tu některé
duše tak šíleně schované, že je opravdu kumšt je najít. Osvobozováním duší
z bubnů (což zatím v tomto světě ještě nemůžete udělat) se postupně dostáváte
na vyšší dušní úroveň, o které si povíme později. Dušních úrovní je celkem
devět a každé další úrovně se NEdosahuje stejným počtem sebraných duší.
Zatímco úrovně první dosáhnete sebráním pouhé jediné duše, na úroveň druhou
potřebujete už duše dvě a pak je zapotřebí stále více a víc duší. Nejedná se
však o násobky, přesná tabulka vypadá asi takto :
Dušní úroveň 1 : 1 duše
Dušní úroveň 2 : 2 duše
Dušní úroveň 3 : 4 duše
Dušní úroveň 4 : 12 duší
Dušní úroveň 5 : 16 duší
Dušní úroveň 6 : 20 duší
Dušní úroveň 7 : 24 duší
Dušní úroveň 8 : 25 duší
Pokud kdykoli v průběhu hry stisknete ESCAPE, hra se za pauzuje a ukáže se
statistická obrazovka. Cifry v levém horním rohu ukazují, kolik duší vám ještě
zbývá nasbírat v dané úrovni, což je velmi důležité, a cifry v rohu pravém
říkají, kolik duší je ještě třeba nasbírat celkem. Je dobré snažit se v každé
úrovni nejprve nasbírat co nejvíce duší, nežli se pustíte do úrovně další. Hra
je schopna se odkrýt hodně doširoka i v případě, že v každé navštívené úrovni
nasbíráte třeba jen polovinu duší stejně, jako tomu je např. u Turoka, což je
jiná hra od firmy Iguana. Pokud si odkryjete příliš mnoho úrovní, je pak
zapotřebí systematicky se vracet dosbírávat zapomenuté duše, a je-li takových
ztracenek hodně, můžete z toho mít pěkný maglajs. Ale pozor - nerad bych vás
mátl - některé duše v každé úrovni (včetně úrovní úplně prvních) jdou sebrat
až mnohem později, teprve až se Shadowman naučí některým speciálním
dovednostem, takže nemá smysl snažit se je zuby nehty sesbírat, pakliže to
není možné. Tyto nedosažitelné duše se většinou nacházejí v místech, která
hoří nebo ke kterým zdánlivě nevede žádná cesta. Pracovně jsem si takové duše
pojmenoval jako duše výsměchové.
5) Otázky a odpovědi
a) MLUVIL JSEM S KNĚŽKOU NETTIE, ALE NEVÍM, CO DÁL !
Kněžka dá po prvním rozhovoru Shadowmanovi dvě věci : pušku a medvídka
teleporťáčka. Zatímco puška se, kupodivu, používá na střílení, medvídka je
třeba navolit v inventáři a stisknout Enter, načež se objeví speciální
teleportační menu. Na začátku hry je v tomto menu pouze úroveň s kostelem
a počáteční úroveň pekel Deadside: Marrowgates. V zemi živých Shadowman
zpočátku hry nemá nic na práci, takže nezbývá, nežli navolit Deadside
a hupsnout do pekel.
b) NA CO JSOU TY ZLATAVÉ LEBZNY ?
V celé hře poletují ve vzduchu stovky malých zlatových lebeček, a to buď
zcela volně, nebo bývají schované v různých bednách a nádobách. Jejich
sbíráním se doplňuje energie Shadowmanových voodoo zbraní a voodoo štítu.
Odejdete-li z nějaké úrovně a vrátíte se do ní, lebky se na většině míst znovu
objeví.
c) A NA CO JSOU TAKOVÁ MALÁ ČERVENÁ SRDCE ?
V levé dolní části obrazovky se objevuje indikátor zvláštních obětních
předmětů bohovi Loa zvaných "Cadeaux". Tyto předměty vzdáleně připomínají malá
červená srdce. Jedná se o mazanou formu užitečného bonusu. Nasbíráte-li totiž
těchto předmětů rovných sto, můžete je později ve hře (konkrétně až budete
umět chodit po ohni) donést v úrovni Wasteland, Temple of Life do chrámu
života, což je jakási kruhová místnost, ze které vede několik menších svatyní
se speciálními oltáříky. Když Shadowman poklekne se stovkou Cadeaux u jednoho
z těchto oltářů, přibyde mu na indikátoru života jedno políčko navíc
a Shadowman se tak stane o něco silnějším. Ač není přímo nutné tyto oběti
přinášet a Shadowmana tak posilovat, jistě vám to doporučuji, protože vás
v pokročilejší fázi hry čekají opravdu složité souboje, na které budete nějaký
ten živůtek navíc určitě potřebovat. Několikrát se mi stalo, že mi po některém
zvláště tuhém souboji zbylo jen jediné políčko energie a bylo to právě jedno
z těch, které jsem si vyprosil u oltářů v Chrámu života. Neučinit tak, byl
bych tuhej.
d) JAK SE DOSTANU PŘES VISACÍ ZÁMKY NA DVEŘÍCH ?
Visací zámky na dveřích sice vypadají hrozivě, ale dají se jednoduše ustřelit
základní puškou.
e) JSEM U NĚJAKÉ RAKVE NEBO CO, LÉTAJÍ Z NÍ BLESKY A NIC ?
Předchozí Shadowman vybudoval speciální systém zkratek a průchodů peklem
a nazval jej Morkovými Branami (Marrow Gates). Morkové brány jsou systémem
tunelů, které jsou navzájem porůznu pospojované a blokované speciálními
dušními branami. Každá dušní brána má okolo sebe půlkruh magických symbolů
symbolizující, jakou sílu musí Shadowman mít, aby tou či onou bránou mohl
projít. Půlkruhy magických symbolů na branách odpovídají dušnímu indikátoru
Shadowmana v pravé dolní části obrazovky, Je-li tedy nějaká brána zamčena na
třetí dušní stupeň, musí být i Shadowman alespoň na třetím stupni dušní síly,
aby takovou bránu otevřel. Dávejte si dobrý pozor na brány na vyšších dušních
stupních, které po cestě míjíte, protože mohou skrývat klíčové průchody či
předměty, které budete později potřebovat a vy je budete postrádat, protože na
některou z bran zapomenete o nebudete ji moci najít, popřípadě jí nebudete ani
hledat, protože si nevzpomenete, že jste ji minuli.
f) TOPÍM SE VE VODĚ, HILFE !
V první části hry, kdy je na zemi, ve světě živých, ještě bílý den, dochází
Shadowmanovi pod vodou dech a dochází k nešťastným utopením v hlubokých
vodách. Ve světech smrti Shadowman žádný dech nemá, takže se pod vodou (pod
krví, pod slizem či v lávě) neutopí. Ve druhé části hry přivolá Mamma Nettie
na svět živých věčnou noc a smrt a Shadowman nebude muset dýchat ani pod
obyčejnou vodou např. v jezeře za kostelem. Je tedy lepší počkat na druhou
část hry, než se vypravíte zkoumat zatopené doly za kostelem.
g) PROČ ZOMBIE V PEKLE NĚKDY NEUMÍRAJÍ, KDYŽ DO NICH STŘÍLÍM ?
Zabít kohokoliv (cokoliv) v této hře není zdaleka tak snadné, jak jste zvyklí
z jiných brutálních akcí. Každá potvora nejdříve padne na kolena nebo, pokud
žádná kolena nemá, dostane se po určitém počtu zásahů libovolnou zbraní do
jakéhosi stavu blízkého smrti. V tomto stavu je třeba rychle dorazit tuto
potvoru několika rychlými výstřely z Shadowgunu, Pokud se vám to nepovede, ať
už z důvodu, že jste másla a nemáte dobrou mušku, či proto, že se vám do cesty
připlete potvora jiná a rány z milosti vykryje vlastním tělem, klečící potvora
se vzpamatuje, vstane a s takřka plnou životní energií se na vás vrhne. Proto
neváhej a vždy rychle zabij bližního svého.
h) KDYŽ ZABIJU ZOMBÍKA, NĚCO Z NĚJ ZBYDE, ALE PAK TO ZMIZÍ. CO JE TO ?
Po zabití drtivé většiny potvor ve světě mrtvých zbyde na místě jejich smrti
ve vzduchu jejich červená dušička. Někdy jsou dušičky také k nalezení
v různých bednách a nádobách. Dušičky doplňují Shadowmanovu životní energii.
Nesbírejte je v případě, máte-li energii už plnou, sic je Shadowman pohltí bez
jakéhokoliv efektu. To samé platí o zlatých lebkách doplňujících voodoo
energii.
i) COPAK ON TEN SHADOWMAN NEMŮŽE UMŘÍT ?
Ne, ve světě mrtvých Shadowman nemůže umřít, protože je už sám o sobě mrtvý.
Pokud vás někdo nebo něco připraví o veškerou životní energii v zemi mrtvých
(ano, i mně připadá divné, že má v sobě Shadowman nějakou životní energii,
je-li mrtvý), objevíte se na začátku úrovně, ve které jste zařvali, s tím, že
všechno zůstává tak, jak jste to "opustili". Sesbírané věci jsou sesbírané,
pootvírané dveře otevřené a pobité potvory vypařené.
j) SPALUJE MĚ OHEŇ, JAUVAJS !
Oheň má takovou divnou vlastnost, že pálí, opéká a nakonec spaluje. Dokud
nebude váš Shadowman pokreslen speciálními znaky symbolizujícími magické
protipožární protekce, nechcete s ohněm nic mít.
k) JAK SE DOSTANU ZA KVÁDRY S HOŘÍCÍMI ZNAKY ?
Zvláštní kamenné kvádry blokující některé chodby (na první z nich narazíte
například přímo nad Místem Věštby "Prophecy Chamber" je možno odstrčit až
poté, co Shadowman získá první magickou protekci proti ohni. Je to protekce
"Toucher" z chrámu Temple of Fire.
l) PROČ NEMOHU PŘEČÍST NÁPISY VE SPISECH VRAHŮ, JSOU ROZMAZANÉ ?
Tohle je zapeklitá věc, které jsem zprvu nemohl přijít na kloub, ale později
jsem zjistil, že jsem měl nastavené příliš nízké rozlišení grafiky hry. Když
jsem hru přepnul do jemnějšího rozlišení, všechny diáře i karty s věštbou byly
už perfektně čitelné. Máte-li pomalejší mašinu, přepněte si hru do vyššího
rozlišení pouze na přečtení všech rozplizlých nápisů a pak ji zase přepněte
zpátky.
m) JAK VZÍT DUŠE V ZEMI ŽIVYCH, KDYŽ DUŠNÍ BUBNY M0JE .50KA NEROZSTŘELÍ ?
S tímhle musíte počkat až na druhou část hry, kdy Momma Nettie sešle na svět
živých věčnou noc. Pak už je i v (bývalé) zemi živých Shadowman vybaven
Shadowgunem a může jím otevírat dušní bubny.
n) NA CO JE TAKOVÉ TO KOLO SE ŠIPKOU ?
V některých úrovních narazíte na zvláštní kola, čouhající ze stěn, opatřená
šipkou. Tato kola aktivují někde v blízkostí lana, po kterých můžete
přeručkovat do jinak nepřístupných míst.
o) NAŠEL JSEM NĚJAKÉ OLTÁŘKY S PLAMÍNKEM. CO S NIMI ?
Tyto oltáře jsou ve skutečnosti teleportační místa. K jejich aktivaci je
zapotřebí získat krátké kopí "Baton". Vložíte-li toto kopí do libovolného
oltáře, teleportujete se k oltáři jinému. Tyto teleporty jsou vždy pospojovány
do dvojic, cyklický pohyb mezi oltáři není možný. Až na opravdové výjimky se
jedná o pouhé zkratky eliminující otravnou chůzi na delší vzdálenosti, jen
zřídka se teleportací dostanete někam, kam se nedá dostat jinak. Teleporty
nikdy nepřesahují rozsah dané úrovně, tj. žádný teleport nevede z úrovně do
úrovně.
p) DÁ SE NĚJAK PŘEKONAT SKLO NEBO KLASICKÉ MŘÍŽE ?
V zoufalství jsem to zkoušel mnohokrát a odpověď je bohužel velmi krátká :
"Ne".
q) JAK SE DOSTANU K SÉRIOVÝM VRAHÚM ?
K sériovým vrahům nemá smysl chodit dříve, nežli Mamma Nettie sešle na Zemi
noc. Pokoušet se zlikvidovat je za bílého dne je jasná sebevražda. Dostanete
se k nim tak, že v úrovni Asylum : Cathedral of Pain přistoupíte k jednomu
z pěti visících zaháčkovaných/hořících torz a stisknete klávesu Enter. Buďte
rádi, že jsem vám to prozradil, protože v celé hře není žádná indikace, že by
se něco takového mělo udělat, a já jsem v Katedrále bolesti kysl hodně dlouho,
než jsem na tuto zvláštní teleportovací proceduru přišel.
r) JAK ZABIJU SÉRIOVÉ VRAHY ? STŘÍLÍM DO NICH, ALE ONI NEUMÍRAJI.
Máte-li pocit, že jste už dostatečně silní, tedy hodně, a ve světě živých už
je noc, napakujte se spoustou munice do brokovnice a do kulometů, do jedné
ruky popadněte Shadowgun, do druhé třeba brokovnici a pak teprve vystartujte
na sériového vraha. Palte z obou zbraní najednou a spíše nežli zmateně pobíhat
okolo a pomalu nepřítele "ohlodávat" z různých úhlů se pusťte do více méně
přímé face-to-face konfrontace se slabým uhýbáním do stran pomocí strafe
kláves. Snažte se vystřílet co největší počet ná bojů v co nejkratší době
a když hajzl konečně padne na kolena, RYCHLE do něj našijte sérii
oddušňovacích střel. Odměnou vám bude vrahova nesmrtelná duše, kterou
Shadowman do sebe přijme. Pokud budete při souboji zabiti, v žádném případě
nezkoušejte vrahy zabít znova, protože už nebudete mít dostatek munice
a krabice s náboji se po smrti neobnovují ! Vždy si raději nahrajte uloženou
pozici a vyběhněte na nepřítele v plné síle. Finální vrah je extrémně tuhý
oříšek. Doporučuji jít na něj až s maximálním zdravím a s maximální voodoo
i "normální" palebnou silou v ruce.
s) CO DĚLAT SE ŽRAVÝMI RYBAMI ?
Žravé ryby naštěstí plavou i žerou docela pomalu, takže je chytřejší rychle
uplavat z dosahu, nežli se s nimi handrkovat. Shadowman se sice pod vodou
neovládá špatně, ale se zaměřováním zbraně to není žádná sláva, takže pod
vodou platí spíš : "Kdo uteče, ten vyhrává". Horší nežli klasické Rybky
(a Wolfové ) jsou o něco žahavější električtí úhoři, ale i těm je lepší se
vyhnout a zmizet.
t) V CESTÉ MI STOJÍ KOŽENÁ BLÁNA SE SYMBOLEM OHNÉ, CO S NÍ ?
Kožené blány se dají propálit výstřelem z louče "Flambeau". Je dobré vystřelit
z louče vždy kousek od kůže. Má-li Shadowman nos přímo na bláně, oheň ji
nepropálí. Vrátíte-li se do nějaké úrovně zpět, propálené blány jsou vždy opět
znovu zarostlé a musí se opět propálit. Za blánami je zpravidla k nalezení
nějaký bonus ve formě extra Cambeaux nebo energie.
u) DAJÍ SE ZABÍT KROKODÝLI ?
Ano, dají. Ovšem není to k ničemu dobré, protože jejich zabitím nezískáte
zhola nic a oni sami jsou tak pomalí, že mrštného plavce Shadowmana rozhodně
ve vodě nedohoní. Pokud se už rozhodnete k jejich porážce, střílejte na ně
raději ze břehu nebo maximálně s vodou po kolena, protože krokodýli zůstávají
vždy ve vodě a na břeh na vás nemohou.
v) NENÍ TA PUŠKA SHADOWGUN NĚJAKÁ MOC SLABÁ ?
Shadowgun je nejničivější zbraň v celé této hře, ač se to zprvu možná nezdá.
Je opravdu chvályhodné, jak velmi dobře autoři vybalancovali neustále
narůstající obtížnost hry s narůstající efektivitou shadowgunu. Při každém
"skoku" na další dušní hranici vyskočí ojeden stupínek i síla Shadowgunu.
Podržením tlačítka střela je pak možné natáhnout pistoli na silnější výkon
a vystřelit silnější ránu. Roste přitom nejen intenzita síly vystřelené rány,
ale i rychlost, se kterou se rána natahuje, takže zatímco na třetím či čtvrtém
dušním stupni je Shadowgun stále ještě prakticky stejný jako na začátku, co se
síly týče, později se stává smrtící zbraní, kterou rychle "natáhnete" na vyšší
výkon a pak jediným výstřelem "oddušníte" i některé ze středně silných
nepřátel. Procházíte-li neprozkoumaným teritoriem, je chytré mít Shadowgun
neustále natažený a připravený vystřelit.
w) VŠECHNY ZOMBIE JSEM ZABIL, ALE JSOU TU ZASE, PR0B0HA PROČ ?!
Tohle je tak trochu potíž, kterou vymysleli autoři této hry na všechny
"čističe" úrovní. Stejně jako v sérii Mighč & Magic se totiž po určité fázi
hry (tuším že tou fází je první hráčova návštěva úrovní Asylum : Gateway nebo
Asylum: Cathedral of Pain) všechny vymydlené potvory v již dobitých úrovních
znovu "udělají" a je třeba čistit je znovu. Navíc se potvory časem,
pravděpodobně v závislosti na Shadowmanově stávající dušní síle, začnou
objevovat dokonce i v mnohem hutnějším počtu a později dokonce i v úplně novém
složení. Kde dříve prachsprostí duchové se pásli, později hejna létajících
potvor a žravých holocaustů se objeví, tfuj !
x) MÁM TAKOVÝ POCIT, ŽE JSEM UŽ BYL VŠUDE, ALE NEVÍM, CO DÁL.
I Tak tohle je v Shadowmanovi běžný moment. Pokud jste si již absolutně jistí,
že jste v navštívených úrovních sesbírali maximum dostupných duší z dušních
bubnů, znamená to, že vám buď chybí nějaký předmět nutný k otevírání či
aktivování dveří, závor či tele portů nebo nemáte nějaké magické ochranné
znamení, které vám dovolí překonat určité ohnivé překážky. Je třeba vrátit se
ke všem doposud neotevřeným magickým branám a juknout se, zdali už nemáte
sdostatek síly na jejich otevření. Pokud existuje nějaký chrám boha Loa, ve
kterém jste již byli, ale nemáte z něj ještě ochranné magické znamení, je
velmi pravděpodobné, že je získání této protekce právě tím, co potřebujete
k postoupení ve hře.
y) K NĚKTERÝM DUŠÍM SE PROSTĚ NEDÁ DOSTAT! VIDÍM JE, ALE NEJDE TO !
Jak jsem se již zmínil, toto jsou duše výsměchové. Je velmi pravděpodobné, že
se jedná o duse, které nemůžete sebrat dříve, nežli Shadowmana naučíte nějakou
dovednost. Pravděpodobnost takové nutnosti vzrůstá, nachází-li se nesebratelná
duše někde v blízkostí krvavých vodopádů, žhavých uhlíků či lávy.
z) MAMMA NETTIE CHCE NĚCO PRO PŘIVOLÁNÍ VĚČNÉ NOCI. PROČ A CO ?
Hned po navštívení prvního sériového vraha je třeba vrátit se do světa živých
a navštívit Mommu Nettie, která dá Shadowmanovi za úkol najít v oblasti
Morkových bran (Deadside: Marrow Gates) tři artefakty L'eclipser schopné
přivolat na zem umělé zatmění Slunce. Toto zatmění je nutné k tomu, aby
Shadowman mohl oddělovat duše shadowgunem (ať už z dušních bubnů či
z nepřátel) i ve světě živých. Všechny tyto tři artefakty jsou k nalezení
v chodbách vybíhajících od Morkových bran. Je třeba mít sdostatek dušní
energie k tomu, abyste byli schopní otevřít dušní brány strážící zvláštní
svatyně, ve kterých se tyto artefakty nachází. S trojicí L'eclipserů je nutné
vrátit se k Mammě Nettie, která pak přivolá zatmění Slunce a upadne do komatu.
aa) V ÚROVNI TEMPLE OF FIRE VIDÍM OTVOREM VE STĚNĚ DUŠI, ALE NEMUŽU JÍM PROLÉZT !
Tato duše a její kolegyně naproti přes chodbu je sebratelná až později, a to
v momentě, kdy budete mít dostatečnou protekci proti ohni. Díra je pouze
naštvávadlo, k duši se musíte dostat jinudy.
ab) JAK MÁM ZABÍT TAKOVÉ TY LÉTAJÍCÍ HAJZLÍKY ?
Létajících "problémů" je v této hře čím dál tím více, jak Shadowmanovi vzrůstá
jeho dušní síla. Jejích muška sice připomíná pravděpodobnost ožraly plivnout
někomu do obličeje, ale pokud je létajících potvor nad vaší hlavou celé hejno,
je nezbytné vypořádat se s nimi, a to zejména v případě, že stávající sekci
hry pouze neprobíháte, ale zkoumáte. K jejich zabíjení doporučuji přepnout hru
na pohled z ,vlastních" očí, při kterém se Shadowman sice nemůže pohybovat,
ale může se volně rozhlížet a vidí tak celé panorama oblohy nad místem, kde se
nachází. K zabíjení létavců je nejlepší Shadowgun, protože má nejpřímější
trajektorii letu střel a dostřelí nejdál. Tohle je ale třeba upřesnit
- Shadowgun dostřelí o to dále, o co více "natáhnete" sílu výstřelu, To, zdali
na zaměřený cíl dostřelíte či nikoli, poznáte podle toho, zdali je zaměřovač
plný či prázdný. Zaměřovač sleduje dostřel neustále, takže stačí pouze zamířit
na nepřítele a zkusit "natáhnout" shadowgun a sledovat, zdali se zaměřovač
vyplní. Pokud se tak stane, střelu vypusťte a ona zasáhne cíl i na velkou
vzdálenost, tedy samozřejmě v případě, že se cíl nesebere a nepřemístí, pak
samozřejmě minete a samou hanbou zkopete.
ac) NENÍ NÁHODOU NĚCO SCHOVANÉ NA HŘBITOVĚ ZA KOSTELEM ?
Je. Pod sarkofágem je schodiště do útrob zemských skrývající jednu nesmrtelnou
duši a paradoxně je to i tajné místo "secret place", což sice nedává žádný
smysl, protože duše musíte sesbírat všechny, ale budiž. Do sarkofágu se
dostanete pomocí výbušné voodoo věcičky "Calabash", ke které přijdete až hodně
hluboko v pekle v jedné menší svatyni v Morkových Branách.
ad) JSOU V TÉTO HžE TAKÉ NĚJAKÉ SECRETY ?
Je jich tu skoro dva tucty. Všechny jsem samozřejmě nenašel, ale ty, co jsem
náhodou objevil, byly buď zcela jednoduše nalezitelné nebo naopak naprosto
pekelně schované. Stejně jako třeba v Quakovi se jedná o různé ztracené kouty,
vyskákání na hromadu nikam nevedoucích beden nebo šplhání po stropních
traverzách a trámech. Někdy zafunguje také seskočení z výšky na nějaký málo
viditelný mantl a podobné nesmysly. Po nalezení každého secretu se vám
v úvodním menu pod položkou "Secrets" otevře nová možnost, jak vesele
přetransformovat Shadowmana v "něco jiného". Shadowman pak může ve hře třeba
neustále hořet, mít nafouklou hlavu, být neviditelný a podobné další
blbostičky.
KONEC.