1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Settlers 2
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Settlers 2 - připomínky, tipy
Autor: Rimmer

Poznámka : dostali jsme obsáhlý text s opravami a připomínkami k návodu na Settlers 2 od Dimitrije Bilaka. Vybrali jsme tu část návodu, které se připomínky týkají a zařadili ji do této položky. Připomínky jsme pro vás takto zvýraznili. Další tipy, které dodaný text obsahoval, jsou zařazeny na konci této položky. Redakce.



Základ  strategie je  postaven podobně  jako v  prvním díle  SERFCITY na dobré

ekonomické  a hospodářské  politice. Je  důležité si  na úvod uvědomit některé

souvislosti  mezi  jednotlivými  surovinami   a  produkty,  např.  lesník  -->

dřevorubec --> pila a na konci tohoto řetězce jsou výsledným produktem dřevěné

desky, tolik potřebná  součást pro konstrukci nových budov.  Je proto důležité

správně  vybudovat infrastrukturu  budov a  k ní  příslušnou síť  cest, aby se

nemuseli  třeba nosit  železné ingoty   na druhou  stranu ostrova  ke zbrojíři

(armory)  od taviče  (iron smelter).  Je nutné  vybudovat větvovitou strukturu

cest, přičemž je dobré každou větev zasvětit určitému účelu. Od hlavního stanu

vede  v nejlepším  případě 6  cest. Je  dobré tři  z nich  určit na konstrukci

vojenských  budov, kde  je důležitá  rychlost při  rozpínání obsazeného území,

jednu  určit na  výrobu desek,  další  pro  zdroj potravin  a poslední  černým

řemeslům. Na všechny cesty umísťujte maximální počet praporků, tj. překladišť,

neboť se tím značně urychlí transport surovin a výrobků.


Směr a  rychlost rozpínání se  mění podle jednotlivých  misí, ale je  dobré se

rozpínat  pouze malými  pevnůstkami  (barracks),  protože potřebují  pouze dvě

desky ke konstrukci  a tím je jejich vybudování nejrychlejší  a umožní nám tak

obsadit  některá  strategická  místa  dříve  než  protivníkům. Oprava : naopak je lepší se rozpínat pouze pevnostmi - šetří místo a pokud to není první vojenská budova, kterou stavíte od vybudovaného skladu, šetří i čas. Někdy je ovšem zapotřebí vybudovat  větší pevnůstku (guardhouse), abyste  obsadili více území s většími  možnostmi staveb  a mohli  tak pokračovat  v dalším rozpínání. Před obsazením této pevnůstky je zapotřebí  vypnout výplatu peněz, protože je lepší si zlaťáky ponechat na produkci  generálů, čili elitních jednotek v pohraničí. Po  vybudování přibližně  3-4 pevnůstek  v řadě  je výhodné postavit zásobárnu (storehouse),  protože pak  nemusí rovnač  plochy (planer)  a zedník (builder) chodit tak zdaleka, nehledě na  přepravu materiálu. Oprava : sklady je vhodné stavět po celou dobu hry. Po dobudování zásobáren je dobré do nich  přesměrovat skladování vojáků, zedníků a  materiálů určených ke konstrukci pomocí  tlačítek "stop storage"  a "take out of store" z  hlavního stanu a tvořit nové větvení cest.  Na hranicích s protivníkem je důležité včas (vhodný  okamžik  naleznete  pomocí  průzkumníka  -  scouta)  vybudovat velkou pevnost (fortress) s katapultem a plně  ji obsadit vojáky a kontrolovat jejich vyplácení do doby, než z nich budou generálové a pak vyplácení pozastavit.


V  některých  misích  máte  hned  od  začátku  kvalitnější  jednotky  než jsou

"private". Ty je dobré si podržet v záloze a obsadit jimi až hraniční pevnost.

K obsazování  týlových  pevnůstek  je  zapotřebí  používat nejslabší jednotky,

protože pokud  je nepřítel agresivní,  může na vás  hned po obsazení  hraniční

pevnosti zaútočit a on na hranicích určitě nemá slabé jednotky.


Další způsob, kterým  se dá zvětšovat území, jsou  expedice karavel přes moře.

Po vybudování přístavu  jsou možné dva postupy. Pokud  v dosahu není nepřítel,

tak se co  nejrychleji rozpínat, v opačném případě je  nutné počkat, až se vám

v přístavu  shromáždí  dostatek  dobrých  vojenských  jednotek  a pak postavit

pevnost, protože na přístav oponent neútočí. Oprava : je nutné to udělat přesně naopak, protože dokud nevybudujete vojenskou budovu, tak vám zlatí ani jiní rytíři na ostrůvek neodplují.


Hned  při  konstrukci  prvních  pevnůstek  je  zapotřebí  si zajistit dostatek

konstrukčního materiálu.  Kámen jsem vždy získával  jen pomocí kameníka, nikdy

jsem  nebyl nucen  postavit důl  na kámen  a navíc  kameník nepotřebuje ke své

práci jídlo  a po vytěžení skal  máte k dispozici další  volné plochy. Na úvod

stačí pouze  jeden a není  problém v případě  nedostatku si postavit  dalšího.

Větší problémy jsou  se dřevem, protože většina budov,  které stavíte v hojném

množství  potřebuje více  dřeva než  kamení  a  navíc ho  potřebujete též  pro

konstrukci  lodí (shipyard)  a  do  nástrojárny (metalworks). Oprava : pokud preferujete taktiku stavění pevností po celou dobu hry, je tomu přesně naopak. Vybudujte proto někde u lesa na volnějším prostranství 2 dřevorubce  (woodcutter), mezi nimi jednoho lesníka (forester) a těsně před připojením větve jednu pilu (sawmill). Oprava : jeden lesník uživí tři dřevorubce. Poté, co se trošku rozšíříte, je čas vybudovat druhou takovou větev a pokud se vám potom  podaří dostat se  do problémů se  zásobou dřeva, tak  klobouk dolů. Jestliže se  jedná o expediční  misi, vybudujte hned  poté loděnici (shipyard)

a začněte  stavět  karavely,  protože   jich  potřebujete  minimálně  pět. Oprava : záleží na velikosti ostrova a vzdálenosti loděnice. Po dostavení první okamžitě podnikněte expediční výpravu.


Někdy je důležité si přesto rozpočítat, kolik čeho si můžete dovolit postavit,

abyste nezjistili,  že nemáte dřevo a  na dostavbu první pily  vám chybí jedna

deska.


Budovy  jsou  rozděleny  do  tří  kategorií.  K  postavení  malých  vám  stačí

2dřeva/0kamene,  výjimku tvoří  guardhouse 2/3.  Střední budovy  potřebují 2/2

kromě  shipyard 2/3,  watchtower 3/5,   katapult 4/2  a storehouse  4/3. Velké

stavby pak vyžadují 3/3 vyjma fortress a harbor 4/7. Dále pak potřebujete 4 ks

dřeva k  výstavbě dolu, 2 ks  dřeva na malou loď  a 10 ks dřeva  na konstrukci

karavely.


Po vybudování  budov zajišťujících konstrukční existenci  je výhodné vybudovat

větev s jídlem.  Do této větve je potřeba zařadit  minimálně dvě obilné farmy,

a pokud máte  k dispozici více místa,  tak raději okolo čtyř.  Dále dvě studny

(well),  poté mlýn  na obilí  (mill), pak  prasečí farmu,  oslí farmu  (donkey

breeder) a na  konci větve pekárnu (bakery) a  jatka (slaughterhouse). S touto

větví jste  schopni uživit tak  6-8 dolů. Kolem  farem je nutné  nechat okolní

políčka volná, aby měl farmář kde pěstovat obilí. Dále je též výhodné postavit

tak  dvě rybárny  (fishery) u  moře a  pokud je  na kontinentu dostatek zvěře,

vyplatí  se  vybudovat  lovce  (hunter),  i  když  produkce  obou  je omezená.

Oprava : ty počty jsou trochu divné, jen dvě rybárny a dva až čtyři sedláci, to je trochu málo ! V preferencích pak  pro začátek upravte  poměry u rozmístění  obilí a vody  ve prospěch oslí farmy,  protože oslíci vám značně urychlí  transport věcí. Pokud nemáte dostatek místa, je možné rozdělit tuto větev na dvě samostatné, přičemž v první z nich budete mít mlýn, pekárnu  a pivovar (brewery) a v druhé prasečí a oslí farmu společně s řezníkem.


A nyní  poslední větev.  Hned po  konstrukci první  dřevařské větve vybudujte,

v případě,  že máte  na začátku  mise nějaké  zásoby uhlí,  železné nebo zlaté

rudy,  jednoho  zlatníka  (mint),  jednoho  slévače  (iron  smelter) a jednoho

zbrojíře  (armory) k  zajištění dostatečného  počtu vojáků  a zlaťáků.  Někdy,

pokud  je  nepřítel  dostatečně  vzdálen,  se  dokonce  vyplatí postavit někde

strážní věž  (watchtower), naplnit ji  vojáky, viz preference  v hlavním menu,

udělat  z  nich  generály  a  pak  věž  vypálit  a  změnit  preference nazpět.

Připomínka : nesouhlasím se slovy "dokonce" a "vypálit". V některých misích pak může být šest generálů při počáteční fázi konfliktu při prvním  kontaktu s nepřítelem neuvěřitelně  silnou údernou,  případně obranou skupinou.


Jakmile  obsáhnete  svým  územím  hory,  postavte  doprostřed  hřbetu praporek

a pošlete  k němu  několik geologů.  Doporučuji každou  horu nejdříve  pořádně

prozkoumat, a  potom teprve postavit  příslušné doly s  vědomím, že každý  důl

těží  z místa,  kde stojí,  a dále  z osmi  okolních políček. Nejvýhodnější je

postavit dva  zlaté doly k  nim, dva na  uhlí a přistavět  do této větve ještě

jednoho zlatníka. Obdobně  je dobré postavit dva doly na  železnou rudu, k nim

přistavět po jednom slévače, zbrojíře a nástrojaře.


Pokud máte s  kterýmkoliv produktem problémy, je vždy  možné změnit preference

pro získání  jednotlivých komponentů. Tyto  preference vám bohužel  nejsou moc

platné v  případě, kdy je  např. nástrojař před  zbrojířem a vy  chcete zvýšit

produkci zbrojíře. Pak je třeba, aby se daly požadované preference zbrojíře na

maximum. Oprava : rozdělení surovin (preference) je lepší mít u všeho na max., protože pokud máte dobrou ekonomiku, máte všech surovin dostatek. Pokud už máte něčeho moc, nebo máte klasický problém s metalworkerem, je lepší  použít tlačítko zastavit produkci (v případě metalworkera - nařaďovna,  zastavíte produkci kovářovi). Jediný význam rozdělování by mohl být u  rozdělení dřeva, ale z vlastní zkušenosti vím, že i když mám dostatek surovin ve skladu, tak je nikam neposílají a čekají, jestli náhodou nezačnu třeba stavět - konkrétně v případě dřeva.


Válečná  strategie  je  značně  ulehčena  díky  katapultům.  Díky  nim se dají

likvidovat nepřátelské  jednotky, případně celé pevnosti  bez vyhlášení války.

Napadá mě jediný příhodný název - zákopová  válka. To je postup, který je sice

zdlouhavý,  ale určitě  vede k  cíli  v  misích, kdy  jsou oponenti  přátelsky

naladěni a přibližně dvakrát silnější než vy.  Pak se dá vyhrát, i když nemáte

jediného kvalitního vojáka.  To se však v případě  agresivních protivníků nedá

uplatnit. Poznámka : souhlasím, i když já (Rimmer) bych tak zdlouhavou taktiku (katapulty) nikdy nezvolil.


Na začátku  je dobré získat velké  území s kvalitními a  početnými osádkami na

hranicích. Poté stavět  nové pevnosti a vyzbrojovat je  vojáky, které postupně

zlepšíte. K zrekrutování  nového vojáka je potřeba štít, meč  a soudek piva na

opití  civilisty,  aby  se  vůbec  nechal  najmout.  Doporučuji velice citlivě

vyplácet zlaťáky, protože jich někdy skutečně není nazbyt. Proto plaťte vojáky

jen ve  velkých pevnostech, kde  ke získání 8  generálů a jednoho  officera je

třeba 11 zlaťáků.  Současně je dobré oslabovat soupeře  svými katapulty, pozor

tutéž strategii může uplatňovat i soupeř, a proto se vyplatí, vidíte-li, že se

schyluje k budování katapultu, vybudovat  malou pevnůstku, čímž katapult shoří

a kterou hned potom vypálíte. Nikdy  nesmíte připustit, aby si soupeř postavil

katapult, který by  vám likvidoval jednotky. Pokud se  tak stane, raději svoji

pevnůstku  vypalte a  "zakopejte" se  o kousek  dál ve  vnitrozemí. Oprava : je lepší dobýt cizackou pevnost, ke které katapult náleží. Doporučuji útočit až  v momentě, kdy máte  dostatečný počet elitních jednotek  na hranici s nepřítelem. Pak jsou ztráty přibližně 1:1. Z toho pak vyplývá počet útočníků na  jednotlivé pevnůstky.  Počet nepřátel  je dán  počtem fáborků  na pevnosti

kromě velkých pevností, kde může být  více než jen avizovaných šest vojáků. Je

dobré  každou takovou  pevnost dobýt   počtem vojáků,  jako je  její kapacita,

abyste mohli bez přestávky útočit dál.  Je dobré nechávat jen soupeřovi dobyté

strážní věže,  velké pevnosti a  zbytek pevnůstek vypalovat.  Vaše jednotky se

pak  předistribují do  těchto nově  dobytých pevností  a vy  budete mít  pořád

dostatek  jednotek k  dispozici a  v případě  protiútoku nehrozí ztráta těchto

pevností. Čas od  času je nutné útok pozastavit a  počkat na doplnění počtu do

plného stavu. Nedoporučuji  přitom útočit na hlavní stan,  protože někdy mohou

být zálohy  nepříjemně početné a  kvalitní a  váš  útok by tak  mohl být silně

oslaben. Oprava : problémy s velkým množstvím jednotek v hlavním stanu byly jen v Settlerech 1. Když vám začnou docházet síly, je výhodnější obsazovat velké pevnosti a zbylé  likvidovat  katapulty.  Daleko  výhodnější  je  odseparovat ho pomocí pevností od zbytku území.


Hra  v kampani  se dá  ukončit tím,  že obsadíte  území, na  kterém se nachází

brána, ale doporučuji si to vždy dohrát  do úplného zničení soupeře, je to pak

již příjemné uvolnění  před dalšími nervíky, i když někdy  to může trvat hodně

dlouho.



CAMPAIGN


Specifika jednotlivých misí v kampani najdete v původním textu.


KONEC.



Tipy a rady (Rimmer - sernato@seznam.cz)


1) Vysvětlivky


"*.....*" - jestliže znáte Settlers 2 dobře, stačí, když budete číst jen tento text.


"***....***" - to samé, akorát text není na začátku odstavce.


2) Tipy :


1) Suroviny se nejříve posílají do výroby a teprve potom do skladu. Využití : *chcete, aby vám poslali do pevnosti všech 6 zlatek naráz - dáte v příslušném skladu se zlatkami vyskladnit zlatky, prvních 6 jich půjde do nejbližší pevnosti*, další do jiného skladu. V tuto chvíli je dobré být zcela při smyslech a vypnout v pravou chvíli vyskladňování.


2) *Suroviny se pošlou nejdříve do nejbližší výroby a teprv potom do druhé nejbližší ...*. Využití : na závěry si přijděte sami, je jich spousta. Jinak se toho dá využit jestliže máte více, než jednu pevnost na vylepšování maníků a používáte taktiku z 60 zlatek - 57 zlatých rytířů, ale na to už přijdete sami.


3) Spousta lidí neví, že můžete vojáky přemisťovat do skladů, do kterých chcete. Po zmáčknutí vyskladnit vojáka se sice voják do skladu opět vrátí, ale když zároveň zmáčknete i zakázat skladnění, jde voják do nejbližšího skladu, do kterého má povolený vstup.


4) Spousta lidí si myslí, že je počet pěšáků, které můžete naverbovat, omezen, protože nevědí, že na pěšáka je třeba ještě mimo meče a štítu také pivo.


3) USPOŘÁDÁNÍ :


*Mimo surovin, které se těží, není dobré nechávat polotovary uskladňovat.  Když tak neučiníte a zakážete skladnění polotovarů (obilí, mouka, prasata...),

budete mít po celou dobu rychlejší výrobu, protože se nebude muset čekat, až se daná surovina dotáhne ze skladu a navíc budete mít přehled o tom, jakých surovin máte málo či moc* (surovina se hromadí před barákem). Ale jestli chcete tak učinit, musíte dodržovat dvě podmínky : za žádnou cenu nespojujte vlaječku baráku, který vyrábí polotovar s nějakou z cest, protože by na dané cestě vznikl dopravní kolaps (protože surovina se nesmí nikam posílat, tak v případě, že je jí nadbytek, se začne hromadit u vlaječky daného baráku) a  za druhé - surovinové baráky stavte také co možná nejblíž barákům, které tyto suroviny zpracovávají, protože jestli bude barák jenž surovinu zpracovává dál, než případný sklad, tak je to na nic. Například studnu vždy spojuji přímo z prasečárnou bez jakékoliv jiné cesty, která by vedla od studny jiným směrem, než právě tam. Je to zbytečné. Rozdělení surovin v options - dejte si u všeho na max, a mějte na paměti, že suroviny se posílají přednostně do bližších baráků na zpracování. Jestli máte např. moc piva nebo oslíků, můžete zastavit produkci místo toho, abyste v rozdělování surovin snižovali přijem např. obilí do brewery (hospoda) na minimum.

           

4) SKLADY :


Na skladech je založená celá struktura hry. Dají se používat různé finty.

Co je třeba si uvědomit, loděnice chce dřevo, ale nikdy ho nechce ze skladu, dokud existuje nějaké dřevo, které právě vylézá z pily, fór je vtom že všechny budovičky jakoby nechcou věci ze skladu, dokud mají alespoň jednu jistou surovinu, která se knim nese z výroby, přestože budova může uskladnit dejme tomu 8 dřeva, přesto si zbylých 7 dřeva jakoby nechce vyžádat ze skladu, asi tam mají nějakýho línýho úředníka.

Další co je třeba si uvědomit, surovina se nikdy nepošle doskladu, dokud je volné místo v budovičce, která tuto surovinu chce.


Vyskladnit: pokud zmáčknete vyskladnit dřevo u skladu, donutíte tím ručně sklad, aby se ptal všech výroben, jestli nemají volnou kapacitu a jestli nechcou nějaké dřevo. Toto funguje dokonce bohužel i u staveb. Stavíte budovu, máte plnou pr… dřeva a kamene, ale oni ti prdoli to tam prostě nepošlou, tak zas dáte vyskladnit dřevo a budova je postavená než byste řekli švec.


Zakázat skladnění: zakážete skladnění třeba dřeva, a dřevo už nebude nikdy posíláno od dřevorubce do tohoto skladu. To se dá použít, pokud hrajete tak, že každý sklad využíváte jen na určité suroviny. Dále v kombinaci zakázat skladněni a vyskladnit, donutíte i vojáky, aby opoustili daný sklad a přemístili se do nejbližšího skladu, kde mají povolený vztup.


Další variantou je nepoužívat sklad vůbec, zakázat ve všech skladech třeba umísťování uhlí, uhlí se bude hromadit před vlajkou dolu a pošle se okamžitě do výrobny, jakmile se v ní uvolní místo, čimž často docílíte toho, že všechny budovy pracují na 100% a pokud ne, tak jen proto že neprodukujete dostatek uhlí. To kolik máte uhlí můžete sami vyzuálně určit, když vidíte, že u vlaječky dolu je 20 uhlí, tak je jasné že uhlí je dost:.


Pokud ale spojíte vlajku dolu z nějakou cestou, způsobíte si tak sami kolaps celé ekonomiky.


Pokud jde o moje doporučení co využívat, nazačátku jsem říkal že nebudu nikomu radit:P, sám jsem využíval všechny varianty, podle toho o jakou surovinu šlo, jestli jsem si chtěl dělat velké zásoby ve skladech atd atd, to uvážení je na každém z vás.


5) TĚŽENÍ :


*Postavte si sklad, který bude pouze na (zastavit skladnění ostatních surovin)

uhlí, rudu, kovadliny a nástroje mimo meče a štíty, popř. zlato* a v jeho blízkosti příslušné budovy. Sklad musí být postaven v nějaké rozumné  vzdálenosti mezi doly nebo přímo u jednoho z nich.


6) ARMÁDA :


*Z (x) zlatek lze vyrobit (x-3) zlatých rytířů, např. z 60 zlatek lze vyrobit 57 zlatých rytířů a to ještě rychleji než normálním způsobem. Nevěříte-li, tak čtěte dál :


Vítejte v teleshopingu !


Začneme od začátku, chcete-li z 60 zlatek dokázat postavit 57 zlatých rytířů, stačí jen již od začatku hry oddělávat vojenské budovy od cest, jistě se ptáte proč ? A samozřejmě, jak je to možné ?? Ano, opravdu to je možné. A neskákejte mi do řeči. Dále musíte postavit u minimálně 1*pevnosti 1 + 1*sklad. Jeden sklad, ten bez hvězdičky, je na skladnění dřeváků (pěšáků) a zlatek, a ten druhý ze začátku na nic, ale musí být blíže pevnosti než ten druhý sklad. Potom v options hry (vojsko = military strength) naplníte dřevákama pevnost (proto jste vypíchli ostatní pevnosti od cest, aby vám ti dřevácí nelezli i do ostatních pevností) a začnete tam pouštět zlatky (použijete tip č. 1) a to přesně tolik, aby v pevnosti nezůstal ani jeden dřevák (musí zůstat trojka, které ja říkám taky polotovar a to je ten manik  schocholkou až po železného rytíře). Potom je vykopnete všechny ven, trojice maníků půjde do skladu s *, ve kterém zakážete vstup dřevákům a zlatým rytířům. Zlatí rytíři odejdou na frontu, pokud jste tedy ve skladu se dřevákama zakázali skladnění zlatých rytířů. Potom to opakujete do zblbnutí.


Pokud chcete postavit jen jednu pevnost na stavění rytířů bude vám stačit jeden sklad, ale to už vysvětlovat nebudu. U všech ostatních skladů povolte pouze pobyt zlatých rytířu a u skladu, kde stavíte dřeváky, je zakažte taky a ještě je nechte vyskladnit, voják se naverbuje a přejde do toho správného skladu*.


A až budete dobývat, stavte sklady také, i když už nebudete na dobytém území nic stavět, protože voják netrefí do skladu, který je vzdálen příliš daleko a umře. Sklady nemusí být tak blízko, ale být musí.     


Informace pro pařany Setlers 2 - existuje verze Settlerů, u kerých máte místo kampaně dobytí celého světa, bohužel ji nemůžu sehnat.


7. Na ovlivnění toho, kam se má co posílat, se dá využít 4 věcí


1) options hry, kde nato je nastavení: (tady bych si dovolil doporučit dát všechno na maximum, protože optionsem hry nikdy nedosáhnete chtěného výsledku a naopak vám hra mnohdy přestane úplně fungovat)


2) tlačítko zastavit produkci: zkrátka zaškrtnete zastavit produkci a budova nevyrábí, jakoby neexistovala.


3) používat vzdálenost budov od sebe: vyrábíte například uhlí, které zparcovává slévárna a kovárna, slévárnu umístíte o kousek blíž dolům, pak se nejdřív naplní slévárna uhlím, až potom bude uhlí posíláno do kovárny(není to tak úplně pravda ale ovlivní se tím poměr kolik čeho kam se bude posílat). Pokud jde o onu vzdálenost, záleží na vzdálenosti po cestě a né vzdušnou čarou, číms můžete udělat barák vzdálenější surovině tím, že uděláte schválně klikatou cestu nebo spojíte nejdřív cestu ke slévárně, která pak pokračuje ke kovárně. Pokud ale budete mít dostatek suroviny a v rozdělení dáte uhlí na max jak do slévárny tak do kovárny, nebudete muset tento problém vůbec řešit.


3) zrušením cesty: zkrátka spojíte cestu od dolu na uhlí jen ze slévarnou, hádejte kam se to uhlí pak dotáhne:.


8. Kolapsy ve hře:


Tak tady bych si dovolil pár rad:P


Když umístíte pilu na jedno místo a v průběhu hry ji nebudete opakovaně stavět v místě, kterým se rozšiřujete, budete čekat na dřevo, které se bude tahat přes celou mapu, a způsobíte si tak prodlevy ve hře. To samý platí u všech budov, které přijímají surovinu z jiné vzdálené budovy. Proto bych moc nedoporučoval používat v průběhu celé hry jen jedno místo, kde těžíte stavební hmoty, a pokud jde o kámen, vytěžit ho co nejdřív to půjde a začít stavět nový až na něj narazíte na nově obsazeném uzemí. Zabráníte tak tomu, že se vám bude kámen posílat z oné staré výrobny přes celou mapu, přestože hned u hranic máte úplně novou a je blíž.


Další chybka hry se stane, když rušíte vámi obsazenou vojenskou budovu. Pokud v pohraničí neumístíte sklad, kde je povolen vztup vojáků, pak rytíř často netrefí do skladu a po čase umře.


Problémy z přístavem. Bohužel nepovedlo se mi ten problém tak úplně vyřešit, hra si v tomto směru často dělá co chce, jediné co vím je to, že když chcete třeba na ostrov poslat hodně rytířů, postavte tam hodně pevností a v options nastavte, aby byly plně zaplněny vojáky. Bohužel se často stane že máte na malém ostrůvku jednu pevnůstku a nepochopitelně vám tam hra pošle všechny vojáky a pak na druhé frontě utřete nos. Další chybky se stávají když různě umísťujete vyskladnit a zakázat skladnění, pak se různě nelogicky přemísťují nebo vůbec nechcou přemisťovat vojáci mezi přístavy.


Pokud se naučíte využívat všech překážek, které vám hra staví do cesty, můžete dosáhnout téměř stejně rychlého rozvoje, jako na samém začátku hry, kdy máte jen jeden sklad a všechno se okamžitě postaví a funguje všechno na 100%


9. TRIK


Dovolil bych si uvést ještě jeden trik, kterým se dá postavit opravdu hodně zlatých rytířů


*Z (x) zlatek lze vyrobit (x-3) zlatých rytířů, např. z 60 zlatek lze vyrobit 57 zlatých rytířů.


Takže o co jde - jde o to že vojenskou budovu s 9 pěšáky napěchujete zlatem, dokud se nezmění na 6 zlatých rytířů a pak ty 3 další (stříbrný rytíř, pak špičatej meč a pak ten předposlední), prostě aby tam nezůstal žádnej dřevák:. Už tu můžete narazit na první problém, že jakmile zvednete množství vojáků v dané pevnosti, začnou se vojáci posílat do všech pevností. K odstranění toho je třeba od začátku vypichovat pevnosti od cest, pak se do nich nic posílat nebude.


Teď jde samo o to, že vy potřebujete z té pevnosti oddělat těch 6 zlatých rytířů, poslat je do boje a vrátit tam ty 3 nedodělaný vojáky. Bohužel hra posílá pryč nejdřív ty 3 a pak ty zlaté rytíře. Dá se to ale obejít následovně.


Kousek u pevnosti, ve které chcete vyrábět zlaté rytíře postavíte 2 sklady, v jednom povolíte vstup pouze dřevákům a v druhém pouze těm třem napůl rytířům. Ve chvíli kdy máte vyrobeny v pevnosti vojáky, vykopnete je pomocí options z ní. Ti tři poslušně přejdou do toho jednoho skladu a zlatí rytíři přejdou někam daleko do skladu, v kterém máte povolen jejich vstup. Pak znovu dáte naplnit pevnost vojáky a musí se tam nejdřív poslat ti 3, to můžete ovlivnit vypichováním cest. Dá se to teda udělat i vzdálenosti skladů od pevnosti, ale nejednoduší je prostě spojit pevnost a sklad spolu a s ničím jiným, pevnost se naplní těmi 3mi, pak vypíchnout všechny cesty a spojit pevnost se skladem, kde jsou dřeváci a pevnost se doplní dřevěnými rytíři. Pak stačí aby byly v tom skladu s dřeváky umístěné zlatky, jim dáte vyskladnit a ony se všechny pošlou do pevnosti, pokud to nestačíte zastavit včas, dá se cesta zrušit a zlatky se pošlou zpět do skladu. Proces celej opakujete, takže na každýho dřeváka vyrobíte jednoho zlatýho rytíře, jediné zlato co spotřebujete navíc, je na ty 3 maníky na začátku. Pokud si to chytře rozvrhnete, dá se tak přepojovat a stavět rytíře i ve dvou pevnostech najednou (samo že i víc, než ve dvou, ale už se mi to moc nevyplatilo). Dá se takto za krátkou chvíli vyrobit zlatých rytířů třeba 20 a používat je jako spotřební materiál na frontě. Není nad sklad naplněnej 120 zlatými rytíři:P. To se pak bojuje snadno i bez katapultů.


Doporučuju si zahrát Settlers2 Gold, kde dobýváte celej svět a máte tam editor map.

       

KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.