Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Hlavní hrdinkou této adventury je Nina, dcera vědce, kvůli kterému se to vše odehrálo. Celý příběh hry je založen na událostech z Tunguzka v roce 1908. Vypukla obrovská exploze v Sibiři. Jak to všechno bylo se můžete dozvědět v této hře, ale spousta věcí je různě upravena. I když to moc nevadí, jedná se o opravdu krásnou adventuru se skvělou grafikou. Tak se do ní pusťte...
1) Berlín
V animaci vidíte Ninina otce jak něco dělá se zkumavkami. Nějaká osoba otevřela dveře. Otec následuje stopy na podlaze. Po chvíli jen uvidíte jeho stín na zdi jak zkolabuje k zemi.
Nina se chtěla setkat s otcem v jeho pracovně, ale když viděla nepořádek v místnosti...byla nepříjemně překvapena. V tuto chvíli dostáváte Ninu pod vaše velení. Seberte vlevo na stole porcelánovou mísu. Také seberte kousek kamene z hadříku na pravé straně stolu. Nyní zavolejte policii, ale nemůže vám být nápomocna. Před topením v místnosti seberte ze země kousek fotky. Napravo pracovny je velké zařízení na identifikaci různých vzorků, také je na stroji položená větší zkumavka, vezměte a zkombinujte ji skouskem kamene.
Odejděte zpracovny. Uslyšíte hlasitou muziku z jiné kanceláře, podle jmenovky zjistíte, že v ní sídlí jistý Max Gruber. Můžete zkusit zaklepat, ale je to marné, muzika je příliš nahlas. Z květiny utrhněte list a z haly pokračujte do velké místnosti s obrovskou napodobeninou tyrannosaura. V zadní části místnosti prozkoumejte sochu, objevíte skryté dveře. Otevřete je. Uvnitř je Eddy, který vám bude poví o mužích včerných robách a temných hlasech. Nina si myslí, že pil. Eddymu v úkrytu z kapsy vypadl klíč. Seberte ho. V místnosti se ještě můžete podívat na plán budovy na zdi. Jděte zpět do haly a spojte kousek květiny s mísou. V otcově pracovně spojte mísu s uzávěrem od topení, získáte mísu s vodou. Zpátky v hale odemkněte skříň s pojistkami klíčem od Eddyho. Teďka jednoduše Maxovi vyhoďte pojistky (pokud to nepůjde, zapomněli jste se podívat na lístek ve velké místnosti na zdi vedle poličky). Po rozhovoru, z kterého nic nezjistíte, se opět vraťte do otcovy pracovny. Zde už bude čekat detektiv od policie a proběhne klasický výslech, pak vás pošle pryč. Ocitnete se venku s Maxem, který s vámi trochu flirtuje a poté odejde. Na chodníku seberte střep z okna a na své motorce odjeďte pryč.
V animaci se Nina vydá do otcova domu, ale v pokoji ji někdo uhodí a probudí se až ráno. Prozkoumejte akvárium s rybičkami a na jeho dně uvidíte klíč. Naproti rybičkám je šuplík na posteli s knihou. Knihu prozkoumejte a zjistíte, že se nejedná o obyčejnou knihu. Uvnitř je malá skrýš na zámek, ale prozatím nemáte klíč. Podrobněji se podívejte na otcův stůl a seberte kousek pizzy, tužku a solničku. Na podlaze najdete přenosný přehrávač kazet. Prohlédněte si jej a získáte baterie. Odsuňte levý dolní roh koberce, je pod ním malá škvíra. Běžte se podívat ven. Prozkoumejte popelnice a získáte jednu žlutou rukavici a špici od kola. Dále se podívejte na staré kolo opřené o zeď, najdete u něj pumpu. Dále seberte rukojeť od kbelíku. Mrkněte se kousek kautu a z krabice vedle něj vezměte oboustrannou pásku a lepidlo. Použijte vaše klíče na sedadlo motorky, abyste si vzali mobil a sluneční brýle. Vraťte se do pokoje a použijte špici na škvíru pod kobercem, vyštracháte kazetu. Na stole vložte kazetu do přehrávače. Poslechnete si pomůcku jak zjistit heslo do počítače. Postupně teďka zjistíme heslo. Na začátek víte, že je to první a poslední číslo SPZ na starém autě vboudě před domem. Tedy 2 a 3, další čísla se dozvíte až za chvíli.
Jeďte k muzeu. Na lavičce spí dívka, promluvte si s ní. Nešťastnou náhodou se jí rozbil fotoaparát a prasklo jí kolo, a teď se bojí jít domů kvůli rodičům, takže přespala v noci na lavičce. Také ovšem večer zahlédla divné postavy a zachytila je na foťák. Seberte z kola prasklou pneumatiku, zkombinujte lepidlo s gumovou rukavicí a pneumatiku nafoukněte pumpou, ale ji nemůžete zalepit protože uchází vzduch. Vydejte se tedy před otcův dům a vložte pneumatiku do vody, uvidíte kudy uchází. Nina si toto místo označí vy nyní můžete díru zalepit spomocí lepidlo-rukavice. Spravenou pneumatiku vraťte ke kolu a oznamte to Lise. Teďka jste si získali její důvěru a předá vám ke spravení foťák. Jediné, co mu chybí jsou baterie, takže je vyměňte za ty zpřenosného přehrávače. Nina se podívá, co Lisa vyfotila. Jednu osobu v robě a podivný amulet. Lise dejte zpět fotoaparát. Za odměnu vám dá magnet, který hned využijete v otcově pokoji.
Magnet použijte na akvárium a získáte klíč ze dna. Vyloveným klíčem odemkněte malou skrýš v knize. Získáte adresář otce a lístek. Teď se podíváme na zbývající čísla k heslu do počítače. Heslo má celkem čtyři čísla, první dvě již známe (2 a 3). Dalším číslem je číslo 4, protože vstup do podsvětí je vlastně kanál před boudou sautem. Ten má sice 16 dírek, ale děleno čtyřmi zůstanou 4. Poslední číslo mají být strážci jeho práce, to jsou sochy u vchodu do muzea. Sochy jsou dvě, tedy posledním číslem je 2. Výsledný kód je 2342. Toto číslo zadejte do počítače. Přečtěte si e-mail a poté nahlédněte do otcova adresáře. Najdete adresu Olega, takže se za ním vydejte. Vedle telefonní budky seberte plastikový pytel. Jděte ke dveřím a zazvoňte, Oleg otevře, ale po pár slovech zavře. Běžte se tedy podívat za dům. Seberte dřevěnou tyč opřenou o stěnu domu a podívejte se do okna. Uvidíte jak Oleg telefonuje. Jděte znova ke dveřím, tentokrát tam bude i Olegova kočka. Dejte ji studený kousek pizzy, zkombinujte oboustrannou pásku a mobil, výsledek přilepte na kočku. Teď pizzu pěkně přesolte. Kočku najednou přepadne strašná žízeň a vběhne do domu. Oknem uvidíte jako kočka hasí svou žízeň. Vraťte se na ulici a z budky vytočte své číslo. Kočka zareaguje na vibrace Ninina telefonu tak, že zběsile vyběhne až na strom a mobil ji cestou vypadne na jedné zvětví. Spojte tedy rukojeť zkýble splastikovým pytlem a pak s dřevěnou tyčí. Podejte si mobil a poslechněte část Olegova rozhovoru. Z poslechnuté diskuze nejste moc chytří, ale Max by možná mohl pomoct.
V muzeu navštivte Maxe, po skončení rozhovoru vás nechá ve své kanceláři a odejde někam dolů. Prozkoumejte totem a špicí vydloubněte červený kámen. Otevřete mrazák, získáte láhev kyseliny a sáček s cementem. Cement vysypte do porcelánové mísy s vodou. Kyselinu nalijte do zkumavky s kamenem. Získáte tmel a ametyst (odrůda křemene). Max vám také dal čelenku, kterou zkombinujte s tmelem v míse. Jděte do místnosti s replikami dinosaurů. Sluneční brýle dejte dohromady se střepem a všechno to i s ametystem a červeným kamenem vložte do čelenky. Přiložte klampě na stěně čelenku, vznikne barevné světlo, které ukazuje na plánek naproti. Podívejte se a uvidíte místnost číslo 8, která se ale už několik let renovuje, jak po chvíli zjistíte od Maxe. Ocitnete se v jeho kanceláři, hledá pro Ninu nějaký materiál z místnosti číslo 8. Rozhlížejte se po Maxově kanceláři a zvlášť se podívejte na reliéfní disk pověšený na poličce. V podrobnějším pohledu uvidíte v dolní časti disku minci, seberte ji. V otcově pracovně nahlédněte do rozbité vitrýny a vložte chybějící minci. Nyní je před vámi puzzle smincemi. Funguje to na principu sudoku. Žádná z mincí svého druhu nesmí být ve stejné horizontální, vertikální nebo diagonální poloze. Se všemi mincemi můžete zcela libovolně pohybovat. Nazvěme si mince třeba…bronzová, velká, 10 a zlatá. Pokud si nechcete namáhat mozek, správná sestava je takto:
Bronzová, Velká, 10 a Zlatá
Zlatá, 10, Velká a Bronzová
Velká, Bronzová, Zlatá a 10
10, Zlatá, Bronzová a Velká
Nině se otevře tajná skrýš sdokumenty o otcových projektech vRusku. Nina jde pak vše sdělit Maxovi. Jakmile oba opustí kancelář, překvapí je detektiv, který je ale hned uspán Olegem. Všichni společně opustíte muzeum a jdete do otcova bytu. Oleg pokoj prohledá a poví vám, že Ninin otec byl pravděpodobně unesen do Ruska vlakem. Oleg má ovšem vlastní letadlo, takže budete v Rusku skoro na stejnou chvíli. Dozvíte se také o jistém Sergejovi, který vám v Moskvě pomůže najít kde vlak zastavil. Uvidíte jak zatýkají osobu, která vám měla pomoci, je tedy jen na vás dostat se do vlaku a zjistit jestli je Ninin otec uvnitř.
2) Moskva
Podívejte se do hromady šrotu vedle vraku auta, najdete matici a neidentifikovatelnou věc. Dále mrkněte do pracovníkovy tašky, získáte krabici s jeho svačinou. Při podrobnějším pohledu dostane chleba smáslem a elastickou gumu. Gumu zkombinujte s neznámou věcí a vyjde prak, který ještě nabijte maticí. Seberte cihly za pracovníkem a dejte je pod auto. A pak spomocí másla z chleba vezměte hever. Promluvte si s mužem opravující kanál a pak jděte za roh. Tady zkuste ukecat seržanta, aby vám půjčil noviny, ale je to bohužel marné. Seberte kamínek z pravé části cesty. Teď střelte prakem do lampy nad seržantem. Rozbijete žárovku, seržant upustí noviny a pak už vám je dá. Použijte tužku na noviny, abyste trochu upravily čísla do loterie. Noviny pak dejte pracovníkovi a odejde domů. Na cestě seberte hadici a bariéru, budou z ní dvě části - páska a dvě železné tyče.
Jděte za seržantem a požádejte ho o cigaretu. Pak mu dejte dvě tyče, jestli by je nemohl mírně zohnout. S upravenými tyčemi vlezte do kanálu. Na zemi vezměte sirky a s pomocí heveru otevřete dveře. V další místnosti použijte dvě tyče jako chybějící příčky na železný žebřík. Vylezte nahoru a ocitnete se v koupelně. Nahlédněte pod dveře a uvidíte nohy nějakého může. Popovídejte si sním a zjistíte, že je řidič vlaku, ale klíče mu spadli do záchodu. Po rozhovoru připojte hadici ke kohoutku, hadici pak dejte odtoku a pusťte vodu. Běžte vlevo do šaten a po konverzaci zapalte cigaretu sirkami a zapálenou cigaretu položte na talíř. Vrátí se nadřízený a ženu seřve, že kouří v prostoru. Zkuste otevřít levou skříňku, ale marně. Pravá je ale odemčená. Uvnitř seberte obálku, vysílačku, punčochu a uniformu, do které se Nina hned převleče. Prozkoumejte a přečtěte si obsah obálky. Vraťte se do kanálů, punčochu navlíkněte na trubku vedle dveří a páskou to pojistěte. Jděte do místnosti za dveřmi, prozkoumejte nádrž vedle ventilu a pak sventilem otočte. Klíč se vyplaví do punčochy a vy jej dejte řidiči vlaku. Zpět v šatně vstupte do velké místnosti dveřmi nalevo. Zkuste si popovídat smuži včerných oblecích, ale moc výřeční nejsou. V další části místnosti si promluvte svojákem. Podrobně ho vyzpovídejte a pak se vraťte až k seržantovi nahoru ke vchodu. Od seržanta zjistíte jména těch dvou. Použijte vysílačku na Ninu a zadejte kód 15-48. Nyní můžete vstoupit do dveří, které muži včerném hlídali. V hlídané místnosti najdete skoro mrtvého Solotowa, vezměte od něj psí známky. Kód ze psích známek použijte jako heslo klevé skříňce všatně (31545). Uvnitř najdete povolení nachystané pro vás. Předejte jej vojákovi u vlaku.
3) Rusko
Po dlouhé cestě přes Rusko do Sibiře, dostanete Ninu opět pod vaši kontrolu kousek před cílem cesty. Seberte sušené ovoce, pomerančový džus a žárovku. Dveřmi vlevo vstupte do kuchyně, vezměte med a vložte jej do mísy. Přidejte ještě sušené ovoce a pomerančovou šťávu. Běžte o obrazovku zpět a vstupte do druhé místnosti. Zkuste si promluvit s profesorem, ale nemá moc dobrou náladu. Od jeho asistenta zjistíte, že dnes neměl svůj toast s džemem a proto je velice deprimovaný. Ze stolu vezměte dva krajíce chleba a vraťte se do kuchyně. Jeden krajíc namažte džemem (spojte smísou) a doneste ho profesorovi. Je vám velice zavázán a zmíní se o seznamu lidí, co cestují stejným vlakem jako on. Popovídejte si ještě s asistentem, dozvíte se něco o výzkumu co dělá, ale nic zajímavého. Jděte se podívat do místnosti za profesorem, sice je všechno zamčeno, ale seberte zde 100w žárovku. V kuchyni naplňte prázdnou láhev od džusu vodou. Nad vojákem jste předtím sebrali žárovku, teď tam dejte 100w a rožněte. Voják se probudí, zakleje a zase usne. Ovšem svůj baťoh nechá ležet vedle sebe, takže ho prohledejte. Získáte ricinový olej. Smíchejte olej a džemem v míse a namažte druhý toast. Ten předejte profesorovi, mírně to s ním zacloumá a odskočí si. Láhev s vodou vylijte na zásuvky za asistentem. Po chvilce asistent odejde spravit pojistky. Vezměte sklenici ze stolu a sklenici ze země vedle stolu. Zobou vytáhněte listy rostlin a spojte je. Vložte do jedné ze sklenic a vraťte na stůl. Přijde asistent a experiment najednou vyjde. Přijdou se podívat oba profesoři, takže se vplížíte do Sidorkinovi pracovny, prohlídněte si stůl a na něm všechny dokumenty. Bohužel budete chyceni, mezitím co vás uvězní, uvidíte Maxe vmuzeu jak čte nějaký e-mail. Všechno se vám zaznamenalo do deníku. Vzavazadlovém prostoru seberte vodítko a mražené maso. Maso vložte do sklenice a dejte ho vtéto formě do části klece vedle psa. Teďka můžete vzít kost. Vpravo vmístnosti najdete vysavač. Seberte zněj hadici a trubku. Kost použijte kotevření výměnného prostoru a dostanete pytlík na odpad. Dále zkombinujte vodítko strubkou vysavače a výsledek (2x) použijte na poklop na stropě vagonu.
Na vlaku si zpět vezměte vaše ''lano''. Prozkoumejte sáček z vysavače - získáte zvířecí chlupy a sponu. Podívejte se na dva trubice zvlaku a pravou ucpěte chlupy. Pak hadicí obě trubice propojte. Profesor otevře okno a odejde. Vodítko spojené s tyčí zahákněte za trubice a slezte oknem do profesorovi pracovny. Podívejte se lépe na stůl a spomocí spony odemkněte šuplík. Seberte sošku a položte ji na podstavec místo vázy. Všechny čtyři sošky otočte ve směru ve kterém se dívá Lenin na obraze. Otevře se vám tajná místnost, ve které pravděpodobně mučí vězně. Ze židle seberte knihu. Vraťte se zpět do pracovny a knihu vložte do knihovny. Otevře se malý prostor na zdi ve skryté místnosti, ale uvnitř nic není. Zpět v pracovně seberte lebku a vložte ji do prostoru. Otevře se obraz a za ním čeká další hádanka. Vidíte několik modrých světel. Všechna musíte pozhasínat. Kliknete na modré světlo, některá zhasnou, některá se rozsvítí a obráceně. Je zbytečně zde nějak podrobně popisovat princip. Po pár minutách zkoušení to určitě zvládnete. Pro hodně líné mozky je zde však případné řešení :), když jen spomocí obrázku. Na obrázku vidíte pět čísel (bodů), na která vpořadí od 1 do 5 označujte. Trezor se vám otevře a vy získáte dokumenty. Po jejich přečtení uvidíte animaci. Kousek trati byl úmyslně vyhozen do vzduchu a vlak havaroval.
Tuto část hry hrajete za Maxe. Musíte osvobodit Ninu znemocnice. Jste před nemocnicí s Olegem. Z lavičky seberte igelitovou tašku a natrhejte nějaké ovoce zkeře vedle Olega. Ovoce spojte staškou a dostanete náhražku krve vsáčku, předejte Olegovi. Podívejte se přes bránu na ambulanci. Nápisy na ní nepřečtete, ale telefonní číslo ano. Použijte tedy mobil na Maxe a po animaci se ocitnete ve venkovním prostoru nemocnice. Prozkoumejte lampu na zdi, uvidíte za ní klíč, ale je moc horký. Z kontejneru vedle seberte kleště a klíč si podejte, odemkněte dveře. Poslechněte si rádio a prohledejte kartotéku. V této místnosti seberte ruční větrák a lahvičku s anestetikem. Vedlejší místnost obsahuje skalpel, injekci, čpavek vláhvi a stetoskop. S pomocí stetoskopu si poslechněte přes dveře rozhovor ochranky a poté vstupte. Stráž se dívá na televizi. Prozatím se vraťte až ven a jděte doleva před nemocnici. Kleštěmi rozbijte satelit. Zpět o jednu obrazovku s rourou na odtok vody. Použijte stetoskop na rouru a uslyšíte mluvit Ninu ze spaní. Rourou nechte projít pach čpavku na probuzení a urychlete ručním větrákem. Nina ucítí pach a probudí se.
Po krátkém rozhovoru s Maxem se můžete mezi oběmi postavami libovolně přepínat. Hned toho využijte a přepněte se na Ninu. Vezměte kousek látky z matrace, malý kamínek z naprasknuté zdi a mísu. Látku zkombinujte sprasklinou ve zdi a získáte provázek. Kamínek spojte provázkem a spusťte výsledek odtokem. Nyní můžete s Maxem měnit menší předměty. Aktivujte Maxe a pošlete Nině skalpel. Znova se přepněte na Ninu a skalpel použijte na matraci. Pěnu z molitanu dejte Maxovi. Pak ještě skalpelem uřízněte nohu platové židle a taktéž ji pošlete Maxovi. S Maxem zkombinujte injekční stříkačku s nohou židle a s anestetikem. Výsledkem bude taková lékařská zbraň. Běžte do místnosti, kde byla stráž a oddělejte klín po kovovými dveřmi. Zavřeli jste stráž. Molitan namočte do polévky vedle televize a z nástěnky vedle seberte připínáček, který namočte do anestetika. Teď použijte vámi vytvořenou zbraň na okénko ve dveřích. Uspíte strážce vaší flustačkou jako nic. Jděte zpět ven k rouře a Nině pošlete upravenou pěnu z molitanu a nohu od židle. Přepněte se na Ninu a spojte molitan a provázek, plastovou tyč (nohu) s mísou a tyto dva výsledky finálně spojte dohromady. Získáte past na myši. Past položte před myší díru a odměnou bude jedna myš, kterou dejte Maxovi. Běžte znova do místnosti, kde se strážce díval na televizi a pokračujte po schodech nahoru. Zde je druhý strážce. Vypusťte na něj myš a během strážcových pokusu ji zabít, mu na židli položte otrávený připínáček. Takto odrovnáte druhé strážce. Po prohledání strážce získáte klíče Nininy cely. Osvoboďte ji.
Po osvobození, Nina chtěla prozkoumat místa, kde otec pracoval, jenže ji vyrušil alarm nemocnice. Narychlo odjela nejbližším autem. Prozkoumejte džíp a seberte kečup a krabičku první pomoci, kterou prozkoumejte. Uvnitř najdete pouze láhev vodky. Vejděte do stanu a po krátkém rozhovoru s mužem zjistíte, že potřebuje lék. V jeho stanu seberte dřevěnou lžíci, nůžky, hrnek, mřížku a provázek z ozdobného střapce nad mužem. Běžte ven a seberte lopatu připevněnou na džípu. Kousek před stanem je bedna, kterou rozbijte lopatou a seberte pár prken. Lopatou ještě praštěte do stromu. Získáte kus kůry. Pokračujte doprava na další obrazovku, vezměte ostrý kámen a hořec nahořklý (Gentian) s pomocí lopaty. Uprostřed je díra, ze které vychází nějaký zápach. Na díru položte mřížku a ostrým kamenem naostřete nůžky. Jděte zpět, položte kus kůry mezi barel a korytem na vodu. Uvolněte kolík. Sobovi se napustí voda do koryta. Ustřihněte nůžkami Sobovi trochu srsti a tu spojte sprovázkem. Výsledek zkombinujte sdřevěnou lžící a dostanete štětec. Do hrnku naberte trochu vody z koryta a přidejte tam ještě pryskyřici ze stromu. Celou tuto kombinaci položte na mřížku nad dírou. A pak si to vezměte zpět i s mřížkou. Štětec namočte do pryskyřice vhrnku a vstupte do stanu. Tady použijte štětec na kousky papíru vohništi. Získáte recept léku na uzdravení muže. Do ohniště dejte prkna a na ně položte mřížku. S pomocí sirek rozdělejte oheň. Dejte recept Evenkovi (muž) a on vám dá malou láhev na lék. Lahvičku postavte před louskáček a vložte do něj hořec nahořklý. Tím získáte jednu z ingrediencí. Seberte si láhev zpět a přimíchejte kečup a trochu vodky. Venku do lahvičku dejte trochu vody zkoryta a to vše položte na oheň. Po krátkém ohřátí vezměte láhev zpět a dejte ji nemocnému muži. Evenk vám poví že znal Ninina otce a odvede vás na místo jeho výzkumů.
Ocitáte se v bažinách. Vstupte do chaty. Seberte střep a hadr. Prozkoumejte krb a najdete kousek hliníkové fólie. Kompasu si zatím nevšímejte. Jděte ven a běžte do prostoru za chatou. Zde vezměte olejovou lampu a hadici. Kousek dál vlese prozkoumejte kolo u vraku auta a získáte dvě matice. Do nádrže od vraku dejte hadici a nalijte do toho vodku. Získáte smíchaný benzín, který nalijte do generátoru o obrazovku zpět. Pak použijte matice na cívku, abyste je zmagnetizovali. Teďka hadr namočte do oleje v lampičce a očistěte okno u chaty. Vstupte znova dovnitř. Podívejte se lépe na krb a zápalkami rožněte lampičku. Znova použijte hadru namočenou voleji, ale tentokrát na zeď vkrbu. Přečtete si čtyři čísla (7,5 - 3 - 10,5 - 6). Fólií obmotejte střep. Teď se podívejte na kompas. Uvidíte čtyři místa na vložení zmagnetizovaných matek. První dejte matky na jih (South) a západ (West), a stiskněte tlačítko uprostřed. Matice si vezměte zpět a jen jednu vložte je východ (East). Opět zmáčkněte tlačítko. Druhou matici přiložte na sever (North) a tu zvýchode předělejte na západ (West), a stiskněte. Znova si vemte matky zpět a teďka jen jednu položte jih (South) a naposledy stiskněte tlačítko uprostřed. Otevře se vám tajná skrýš nad krbem. Najdete pásku sfilmem a další dokumenty o výzkumu Ninina otce. Film vložte do projektoru a použijte upravený střep na projektor. Prohlídněte si film. Je na něm vás otec a Manuel Perez, ovšem z nějakého neznámého důvodu se něco stane Perezovi a stále jsou zde podivná světla.
Po skončení filmu uslyšíte explozi. Někdo vyhodil do povětří výzkumnou stanici. Objeví se muži v černých robách a snaží se z Niny získat informace, ale objeví se vojáci a muži v robách zmizí. Nina vojákům neúspěšně utíká, ale naštěstí přiletí Oleg sMaxem a Ninu zachrání. Max a Nina se každý vydají hledat jinam. Nina se pokusí najít Manuela Pereze vKubě a Max zase bude slídit vIrsku po Kenu Morangieu. Mezi Maxem a Ninou se můžete opět libovolně přepínat, ale lepší je vyřešit jednu část za každého. První odehrajeme část sNinou a pak sMaxem. Pokud by to někdo chtěl obráceně, tak ať hraje podle textu kousek níže a pak se vrátí sem.
4) Kuba
Na Kubě si popovídejte shlídačem a vnemocnici se zdravotní sestrou. Perez sice v této instituci je, ale zatím vás kněmu nepustí. Ze stánku s magazíny si vezměte noviny. V místnosti vedle seberte brýle a popovídejte si smužem. Zatím toho vtéto místnosti moc nezmůžete, protože muž brání vcestě svým domem z karet. Běžte ven a projděte branou. Promluvte spracovníkem, pauza mu skončí až se zkomínu začne valit černý kouř. Zhromádky dřeva u zdi si vezměte dvě polena. Pokračujte do kuchyně. Seberte cibuli, vidličku na maso, závaží, naběračku a kleště na uzeniny. Do kamen vtomto pořadí vložte, polena, noviny, brýle a kleště na uzeniny. Získáte uhlí a zkomína se začne kouřit. Pracovníkovi řekněte, že se už z komína kouří, ale prohlásí, že kouř musí být úplně černý. Vraťte se popovídat si s hlídačem brány a dejte mu uhlíky. Běžte do místnosti, kde muž staví dům z karet a použijte závaží na gramofon. Hudba se zpomalí a sestřička začne pomaleji tančit. Zpět za strážcem brány. Teďka vám může namalovat zdravotní sestru, protože už tolik nehopsá.
Za 60 minut dostanete obrázek. Ukažte ho Sabrině (sestřička) a vrátí se vám zvlášť obrázek a zvlášť sáček, ve kterém byl obrázek zakryt. Sáček přiložte do kamen a kouř se změní na úplně černý a muž začne pracovat. Člověk co skládá dům zkaret má smůlu, protože pracovník začal dělat a vyvíjí tím menší zemětřesení. Domek zkaret spadne a vy máte volnou cestu. Na podlaze místnosti budou teď rozházené karty od úmyslného zemětřesení. Seberte plyšového medvídka a udělejte několik kopií obrázku sestřičky. Kopie dejte sestřičce a konečně vás pustí k celám. Vchodbě vstupte do cely po levé straně. Prozkoumejte matraci a objevíte novinový ústřižek. Obhlídněte ještě všechny věci vcele a pak se vraťte ksestře. Běžte na místo, kde pracuje muž. Uvidíte Ramona jak něco vyhazuje do kontejneru. Spojte obrázek zdravotní sestry svidličkou na maso. Výslednou kombinaci dejte na dveře, kterými Ramon stále chodí.
Tentokrát zůstanou dveře otevřené. Vstupte dovnitř, octnete se v pozorovací místnosti. Prohlídněte si obraz na zdi a pak sejf. Správnou kombinaci poznáte podle obrazu na zdi. Je na ní pirát s jednou nohou (1), na jeho rameni sedí kočka (4), na kočce sedí papoušek (2) a v horním rohu je pavouk (8). Podle čísel vzávorkách jste asi poznali, že se jedná o počet nohou každého tvora. Správná kombinace je tedy 1428, zadejte ji. Získáte video kazetu s Manuelem Perezem, dejte ji do videa. Uvidíte jak Ramon pomáhá Perezovi utéct. Po shlédnutí vás načapá Ramon. Ovšem Ramon nechce mít problémy, takže se s ním dohodnete a on vás odvede kjeskyni sManuelem. Promluvte si s ním. Bohužel se od něj moc nedozvíte, protože vůbec nechce mluvit. Jděte zpět, seberte si ze dveří obrázek Sabriny a vkuchyni si znova vemte s pomocí kleští na uzeniny uhlíky. Manuelovi tyto dvě věci dejte, nakreslí symbol, ale prozatím není znám jeho význam. Tímto jsme splnily Ninin úkol na Kubě. Hra vás samotně přepne na Maxe.
5) Irsko
Max je v Irsku před hospodou. Seberte ceduli, vlajku a vstupte do hospody. Promluvte si s barmanem, vezměte hrnek ze stolu před hostem a jděte ven. Sejděte po schodech k rybáři. Vemte kámen a jednu rybu z barelu. Popovídejte s rybářem, zapůjčí vám svou loď pokud mu donesete láhev whisky. Naberte do hrnku slanou vodu z moře a vlajku v moři namočte. Zpět v hospodě ukažte barmanovi rybu, ale odmítne vám ji upéct. Položte ji tedy na ceduli a opečte v krbu. Rybu si zpět podejte mokrou vlajkou a dejte ji zákazníkovy vedle krbu. Ovšem k úplné spokojenosti ještě schází citrón. Pohovořte ještě jednou s barmanem a položte vedle ohně hrnek s vodou. Mořská voda se opaří a na dně zůstane pouze sůl, kterou po zpětném návratu hrnku a jeho prozkoumání získáte. Jděte ven a vlajkou zakryjte značku na silnici. Vejděte zase do hospody a uslyšíte jak řidič náklaďáku havaroval.
Venku prozkoumejte bednu a najdete citrón. Sundejte vlajku ze značky. Citrón dejte barmanovi a on odejde za zákazníkem. Nasypte sůl do jeho hrnku a jakmile na chvíli zmizí seberte klíč. Klíčem odemkněte dveře u rybáře. Uvnitř vezměte whisky a pochodeň. Whisky předejte rybářovi a můžete si půjčit jeho loď. Odplujte na ostrov do hradu. Jen co dorazíte, zjistíte, že Ken je uvězněn ve studni. Seberte zde meč a dřevěný kryt okna. Vstupte do vchodu nejvíce vlevo a vemte drát. Z této chodby vedou tři cesty, jedna ven, druhá do ložnice a třetí do místnosti na mučení. Vejděte do mučící místnosti a seberte kleště a železný řetěz. V ložnici prozkoumejte šuplíky a objevíte zlatou minci. Na sochu přiložte meč a dřevený kryt jako štít. Uslyšíte zvuky nějakého mechanismu. Vraťte se úplně ven a vejděte do prostředních dveří. Vyjděte nahoru po schodech a vezměte olejovou lampu a vrchní části kopí. Pročtěte si knihy. Zpátky venku běžte do posledního neprozkoumaného vchodu. O hořící pochodeň zapalte svoji. Spojte kleště a zlatou minci.
V místnosti na mučení zapalte ohniště pochodní a minci nahřejte vohni. Takto upravenou minci použijte na ostří vželezné napodobenině člověka. Získáte krásný prsten. Vraťte se na pevninu a znova naplňte hrnek slanou vodou. Kleště sprstenem v hrnku zchlaďte a získáte zlatý prsten. Vstupte do skladu a použijte kleště na desku u sudů. Špičky kopí vložte do svěráku a pak na ně použijte desku. Před hospodou seberte kousek okapu. Zpátky v mučící místnosti položte okap na skřipec. Získáte dvě menší části okapů. Teď běžte do ložnice a prsten a okapy položte na sochu. Jděte do obývacího pokoje (prostřední dveře venku) a použijte desku na stoličky před krbem. Na desku položte kámen. V horním patře pohněte s pákou a jděte ven. Seberte kryt od krbu, který položte na sochu. Odsuňte závěs a odhalíte tajnou chodbu. Prozkoumejte výklenek ve zdi, najdete klíč. Venku vstupte do třetího vchodu, kde jste zapalovali pochodeň. Uprostřed je rakev. Rakev má podél svého obvodu důlek, do něj nalijte olej z lampy a pak zapalte olej pochodní. Klič vložte do zámku na popředí rakve, otevře se. Z ostatků lorda Williama Morangie vezměte amulet. Zkombinujte drát samuletem a pak sřetězem, čímž získáte náhrdelník, který už jako poslední část dejte na sochu vložnici. Projděte tajnou chodbou ke kulatým dveřím a otevřete je. Vysvobodíte Kena, který vám podá další důležité informace v příběhu. Max zavolá Nině a chtějí se sejít v domě jejího otce. V tu chvíli ale Max vyslechne vzkaz od detektiva Kanskiho, ať přijde do muzea. Tam ovšem nalezne detektiva zavražděného. Oleg přesvědčí Ninu, že Max může hrát na obě strany a sama s Olegem odcestuje do Himalájí.
6) Čína
Prohlídněte si deník vinventáři a seberte lebku zvířete s tyčí. Pokračujte dále v jeskyni a s pomocí tyči shoďte velký kámen. Takto jste ucpali díru kudy vodopád protékal dále. Z vody vezměte batoh a prohledejte jej. Najdete kost. Vraťte se do předchozí části jeskyně, na zdi jsou tři menší díry. Do spodní vložte kost z batohu. Otevřeli jste tajnou chodbu u vodopádu. V tajné místnosti se podrobněji podívejte na kamennou desku. Uvidíte poslední hádanku v této hře. Podívejte se na úplně poslední stranu v deníku. Na přiloženém lístku vidíte jeden velký šedý bod (červený kámen) a pak další body. Tyto ostatní body značí jak mají být ostatní kameny sestaveny.
Odkryje se skrýš nad hádankou, podívejte se na něj a od Olega vás čeká nepříjemné překvapení.
7) Antarktida
Sergej a Oleg vás chtějí zmrazit, ale voda naštěstí neteče. V koupelně vemte pár kousků toaletního papíru a zvon. Běžte do místnosti vedle a prozkoumejte přihrádku ve zdi. Najdete pár věcí. Dále seberte kovový plát a klíč. Položte kovový plát a papír pod vrtačku a použijte ji. Kousek něčeho (Piece of something) zohněte ve svěráku. Zkombinujte klič s kouskem něčeho a použijte na hořící papír vzniklý vrtáním. Horký klíč použijte na dveře, zámek roztaje a vy můžete odemknout. Běžte vpravo a vezměte rybářský prut. O obrazovku zpět použijte prut na plošinu dole a vylovte si zimní oblečení. Opakujte znova lovení s prutem a tentokrát získáte sbalené prádlo. Jděte vlevo do ovládací místnosti. Prohledejte skříňku a najdete výbušninu. Vyjděte ven, zjistíte, že jste na Antarktidě. Venku vemte kýbl a běžte doprava. Pytel sprádlem namočte do sudu srybím olejem. Prohledejte kabát, který visí kousek za sudem. Najdete kapesní láhev. Dvakrát jděte doleva a vemte značku.
Podívejte se ze skály, uvidíte ležícího může, který je pravděpodobně mrtvý, ale také může být jen zraněný. Vraťte se dovnitř až kvrtačce. Zkapesní láhve vyvrtejte korek. V místnosti, kde jste začínali ucpěte korkem přítok do vany. Zpět do kruhové místnosti. Balík prádla namočený voleji hoďte na plošinu. Vpravo naberte do kýble sůl a vysypte ji na zamrzlou díru vledě vpravo venku. Zaberete to nějaký čas, takže se sem vrátíme až za chvíli. Opět běžte dvakrát doleva a tam kde byla značka dejte výbušninu. Sesype se menší lavina a udělá vám cestu ktěle. Muž dole je už mrtvý. Ohledejte ho a získáte amulet, zapalovač a poznámky. Zkombinujte prut se zapalovačem a znova se vraťte do místnosti s vrtačkou. Na levé straně je inkubátor. Použijte na něj zvon a amulet. Získáte podivné vejce. Díra v ledu už mezitím rozmrzla a použijte na ni upravený prut. Ulovíte rybu, kterou dejte tučňákovi a vyměňte vaše vejce s jeho vejcem.
Uvnitř v místnosti se solí dejte vejce do stroje a voda začne znova téct. Vprvní místnosti otočte kohoutkem a napusťte vodu. Vraťte se pro vejce a voda ve vaně mezitím zamrzla. Teďka můžete z kamery vzít kazetu, kterou si přehrajte ve videu v ovládací místnosti. Uvidíte další animaci, zkteré se vám do deníku zaznamená obrázek skódem (2513) na vysunutí mostu ke dveřím. Hned využijte nové nabité cesty a navštivte novou místnost. Zbedny vezměte zápalky a světlici. Podívejte se na radar, zjistíte podle něj, že je poblíž nějaké letadlo. Zpátky venku u zmrzlé lodi namočte světlici do sudu s olejem a pak ji vystřelte harpunou. Světlici zahlédne letadlo, které naviguje Max. Kupodivu sebou přiveze i muže včerných robách, ale hned Nině vysvětli, že jim nechtějí ublížit. Vovládací místnosti vám dá Ninin mobil a pokusí se spravit výtah. Což se mu sice nakonec podaří, ale nějak se sám uvězní vovládací místnosti. Sjeďte dolů výtahem a použijte věc na dělání otvorů (Tapper) na ventil. Značkou si shoďte kus rampouchu. Pokračujte dále. Vezměte klíč a použijte silikon na značku. Pak vložte rampouch do řetězu a pak to spojte s potrubím. Ze země seberte matku, kterou vložte na ventilátor. Zkombinujte značku sklíčem a výsledek použijte na ventilátor. Prohlédněte si radiátor a na kameru ukažte část vystižné značky (Mold). Max pustí do radiátoru vodu. Na kameru ještě ukažte zapalovač a Max zapne ohřívání. Bohužel vás chytne Oleg a Nina se dostane do místnosti shlavním strojem. Olegovi dejte vejce, bude příjemně překvapen a poděkuje vám za něj. Nyní hoďte do hlavního stroje Ninin mobil. Kameru nad vámi namiřte na stroj. Nakonec kameru namiřte na jeřáb za vámi. Podívejte se na závěrečné animace.
KONEC.