1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Samorost 3 - návod
Po úvodní animaci získáte trumpetu. Všude, kde se objeví soustředné kruhy, můžete něco použít, když použijete trumpetu, zobrazí se Vám kousek nápovědy, nebo úkol, který máte vykonat. Jděte do svého obydlí, v patře seberte knihu, která vám prozradí úvodní část příběhu. Nahoře se můžete dalekohledem podívat do okolního vesmíru (páčkou vpravo dalekohledem pootáčíte). Jděte ven a doleva. V obrazovce s jezírkem uvidíte nalevo nehotovou kosmickou loď. Jděte dolů do obrazovky s dědulou. Ten vám poradí, co budete potřebovat, abyste loď zprovoznili (když vylezete vpravo po skále nahoru a ukryjete se do jeskyňky, můžete si ještě zajezdit na létacím koníkovi). Nejprve mu tedy ze svého obydlí přineste z přízemí stoličku a pak vanu. Pak napravo zatrubte na plastovou láhev, dozvíte se, že potřebujete nůž.

 

Od svého obydlí jděte doprava. Jděte k ovládání beranidla. Pravá páčka nastavuje výšku beranidla, levá směr pohybu, Tlačítko uprostřed beranidlo spouští. Nastavte ho na patu sloupu napravo a 3x s ním do něj udeřte. Nefunkční ovládání teď můžete odnést dědulovi, pak se vraťte a pokračujte dále doprava. Zatrubte na velký keř uprostřed, objeví se jakési podivné výrůstky, za každý zatahejte, aby se zdeformoval, následně vyrostou houbičky, které sesbírá divoký houbař. Jděte k němu doprava dolů, hodil by se vám jeho nůž, ale musíte vyřešit úkol. Pomocí kartiček, které budete dávat do krabičky nahoře musíte získat a upéct jelena, mamuta, prase a rybu a nakrmit dvojici domorodců, kteří jsou na jedné z kartiček ve stanu. Nejprve tedy do krabičky seřadíte lovce s oštěpy, mamuta a jezírko. Uloveného mamuta dáte dohromady s ohněm a pak s domorodci ve stanu. Nejjednodušší je to s prasetem - to jen opečete a dáte ho domorodcům. Jelena nejprve musíte otrávit houbou, pak ho ulovíte lukostřelcem, opečete a dáte domorodcům. Pak dáte rybářovi houbičku, necháte ho, aby ji zahřál nad ohněm a získal tak červa, pak může v jezírku ulovit rybu, rybu opečete a dáte domorodcům. Získali jste zelenou kartu se šťastnou rodinkou a za ni vám houbař půjčí svůj nůž.

 

Jděte do obrazovky s dědulou a nožem uřízněte vršek plastové láhve a dejte mu ji. Získáte kabinu kosmické lodi, kterou nejprve s dědulou nainstalujte a pak už můžete frčet do vesmíru.

 

Nejprve přistanete na "pecce", která obíhá další planetu. Jděte doprava k díře a zatrubte na ní. Objeví se úkol. Je to jednoduché - podkova uprostřed chytá a zase vyplivuje míčky a červené obarví na bílo. Vaším úkolem je dosáhnout, aby všechny míčky byly bílé a v každém rameni byly právě 3. Poté se objeví otvor, kterým se můžete dostat dovnitř "pecky". Na stropě tu visí veliká můra. Zabrnkejte na její tykadla správnou frekvenci - tykadla jsou zleva A a B, takže vybrnkejte ABBAAB a klikněte na vybouleninu nalevo. Potřebujete klíč. Vraťte do lodi a "přeskočte" z pecky na druhou planetu.

 

Tady to bude složitější. Nejprve jděte až dozadu doleva, přes 3 obrazovky a závěsnou plošinu. Úplně nalevo jsou 3 mloci, které můžete klinutím "rozpovídat". Vpravo je podivná rostlina, když na ní kliknete, zjistíte, že má 3 kruhy nad sebou s ukazateli. Ty se ovládají pomocí tří rákosů, které rostou z jezírka. Posouvejte doutníky na nich nahoru a dolů, až budou ukazatele seřazeny odshora takto: nejvyšší bude ukazovat doprava nahoru, prostřední doleva nahoru a spodní doleva dolů. Po krátké animaci nakloňte rostlinu nad jezírko a do jezírka vypadne semeno. Až z něj vyroste nová rostlinka, nakloňte jí k sobě a získáte kapku lepidla. Jděte zpět.

 

V obrazovce s můrou se čtyřmi tykadly si můžete vyzkoušet akci, abyste zjistili správné sekvence tykadel: Nejprve tunelem prolezte ke komínku napravo nahoře. Podržením myší ho ucpete. Až vyleze rozezlený obyvatel domku, rychle prolezte dírou vpravo a za jeho zády vklouzněte do domku. Vylezete vlevo nahoře u smyčky. Za ní zatáhněte a až se vyfoukne prach z díry nahoře, slzet dírou zase dolů a druhou dírou uprostřed se tentokrát nedostanete ke komínku, ale k nahoru k tykadlům. Odleva si je označme A, B, C a D. Nejprve zabrnkejte ACCBDA a až se snese noc, zabrnkejte CDABCCAADDDBBB.

 

Pak pokračujte dále doprava, do obrazovky, kde jste přistáli a s pomocí kapky lepidla složíte velký kalich vpravo dole. Zatažením za kropáč nad kalichem zkompletujete sprchu a můžete jít dál doprava. Je tu velká želva. Zatrubte jí a pak si všimněte plošek na jejím hřbetě. Dají se zmáčknout. Musíte jich postupně zmáčknout 12. Začněte od předposlední plošiny ve spodní řadě, mačkejte 4 šikmo nahoru, 3 dolů, další 3 opět šikmo nahoru a nakonec 2 šikmo dolů - skončíte na poslední plošině nad krkem želvy. Želva se odsune a odhalí díru do podzemí.

 

Skočte do díry. Malých netopýrků si nevšímejte, důležití jsou ti dva velcí, kteří visí na lanech. Na lanech jsou místa, kterých se můžete chytit a postupně přeskákat na druhou stranu. Přitom používejte velké netopýry, abyste vždy dostali dvě přístupná místa proti sobě a mohli přeskočit. Jděte do další obrazovky. Vylezte nahoru po žebříku nad nádrž. Jeden kousek trubky nalevo se dá vzít a přehodit do druhé trubky. Přehoďte ho tak, aby se nádrž dole naplnila vodou. Pak si volný kousek trubky vezměte, odpojte trubku nad opičákem napravo a použijte tam volný kousek trubky. Slezte dolů k pumpě, periskopem se podívejte nahoru ke kalichu a zapumpujte. Až bude kalich plný vody, poklesne dolů a odhalí další vchod. Všechny trubky vraťte zpátky tak, jak byly při vašem příchodu, jinak vás opičák nepustí ven! Pak můžete jít zpátky až ke kalichu a skočit do nově otevřeného vchodu.

 

Jste v jeskyni se dvěma můrami. Opět si jejich tykadla označíme jako A -D a zabrnkáme na ně postupně obě známé sekvence. Po první se snese noc, po druhé se dole objeví výstupek s klíčem. Klíč seberte a hurá ven a do lodi. Odstartujte a přeskočte na "pecku". Slezte do jeskyně s můrou a použijte získaný klíč. Uvidíte jak se "výfuk" obrátí nahoru a "pecka" teď bude mít úplně jinou oběžnou dráhu. Vraťte se do lodě, odstartujte a ve vhodném okamžiku přeskočte na další planetu - vypadá jako kmen padlého stromu.

 

Po přistání si všimněte silného šlahounu, který uvěznil vaši loď a rostlin, které tu kvetou. Označme si je jako A. Kromě nich tu jsou ještě prázdné jamky a nalevo jakési hnízdo. Jděte do obrazovky doleva k trpajzlíkovi ve stanu, který vám řekne, co budete potřebovat. Vedle něj, na stromě s papouchy roste další rostlina se zelenou bobulí na konci. Tahejte za bobuli tak dlouho, až se oba papouchové zvednou, přijdou se podívat, co se děje a začnou se o rostlinu prát. Bobulovitý konec při tom spadne na zem, seberte ho. Vraťte se do obrazovky s lodí a bobuli zasaďte do prázdné jamky, vyroste vám rostlina B. Jděte doleva k trpajzlíkovi a potom dolů po žebříku. V nové lokaci dojděte až dolů k tvorovi, který visí na větvi vzhůru nohama. Zatáhněte za trychtýřovitý konec větve za ním a on se mu přisaje na zadeček. Pak klikněte na tvora. Na větvi nad ním kvete další rostlina a jeho přičiněním vykvete ještě jedna. Pak klikněte na hnízdo vlevo, vyletí včela a vy jí ukažte postupně na jednu i druhou rostlinu. Včela je opyluje a z jedné rostliny získáte podlouhlý plod. Když ho zasadíte do prázdné jamky v obrazovce s lodí, získáte rostlinu C.

 

Nyní půjdeme doprava a ještě dále doprava. Spodní část větve na konci (vypadá jako krokodýl) jde odklopit a tím získáte žebřík, po které slezete níž. Prolézejte postupně tunely dolů, až dovnitř do termitiště (nová lokace). Kolem uzavřeného tunelu v první komůrce prolezte do střední komůrky s táhly a třemi otvory v podlaze. Táhlem zcela napravo si zazvoníte o další kuličku - vajíčko. Zbylá 3 táhla ovládají záklopky v malém bludišti pod vámi. Vaším úkolem je nastavit záklopky a hodit kuličku správným otvorem tak, aby dopadla do 3. komůrky odleva. Nejprve nastavte záklopky: první záklopku pod otvory nastavte úplně doleva - tak aby kulička prošla spodním obloukem. Další dvě záklopky nastavte vodorovně, kulička projde nad druhou záklopkou a pod třetí a dolů největším obloukem. Poslední záklopka se nastaví sama během pádu kuličky. Kuličku pak vhoďte do prvního otvoru zleva. Pokud jste všechno udělali správně, zvedne se záklopka z tunelu v první komůrce a vy budete moct tudy prolézt doleva a dále do další lokace.

 

Zde musíte tahat za kameny tak, aby se uvolnil východ nalevo a uvězněná včela - nebo co to je - bude moct vyletět nahoru a ven. Pokud si kameny označíme zprava písmeny A - G, tahejte v pořadí DFGDBDFE. Pak se vraťte až do lokace s lodí. Hnízdo nalevo je už obydleno vámi právě osvobozenou včelkou. Ťukněte na hnízdo, včelka vyletí ven a pak když jí označíte dvě květiny, včelka je postupně opyluje a vy získáte z druhé květiny plod. Cílem je zkombinovat postupně všechny 3 květiny - A, B a C - a získat tak podivnou nevzhlednou šedou "řepu" pro trpajzlíka pod stanem. Nejprve zkombinujte třeba květiny A a B, získaný plod zasaďte a pak novou květinu zkombinujte s květinou C. Jakmile se vám podaří získat "řepu", jděte doleva za trpajzlíkem ve stanu a dejte mu ji. On jí dá povařit do samovaru. Když na samovar zatroubíte, dozvíte se, co udělat dál s vařenou "řepou". Potom trpajzlík uvařenou "řepu" vytáhne a dá vám ji. Ještě od něj dostanete hrnek vývaru. S tím jděte ke své lodi a použijte ho na šlahoun, který ji vězní na planetě. Loď bude uvolněná a vy můžete odstartovat. Planeta "kláda" ze které jsme právě odstartovali, obíhá kolem další, oranžové planety. Přistaňte na ní.

 

Vše kolem prozkoumejte. Všimněte si velkého meteoritu vlevo, který se pádem zaryl do planety. Jděte 2x doprava. Zatrubte na děrovaný poklop vpravo, vyletí modré a žluté bubliny. Spojujte stejně barevné a stejně velké bubliny do větších celků. Ve třetí úrovni (vnitřek bubliny přechází ze žluté do modré a zpět) můžete spojovat i různě barevné bubliny. Až se vám podaří spojit všechny bubliny do jedné velké, děrovaný poklop dole se otevře a získáte další část příběhu - comics. Jděte o jednu obrazovku doleva a zatrubte postupně na všechny tři stožáry uprostřed. Objeví se vám pro každý stožár znak, který musíte nastavit. Jděte opět doprava a kývejte se sloupem uprostřed tak dlouho, až se opře o skálu vlevo a vy můžete po něm vyšplhat nahoru do otvoru. Sjedete do jeskyně, kde vidíte spodní části stožárů nahoře a uprostřed dřevěné kolo. Tahejte za konce stožárů tak, abyste nahoře nastavili správné znaky. Tady dole musíte vidět odleva jako poslední pod stropem tyto znaky: 4 vodorovné čárky, jedna svislá čárka a 6 vodorovných čárek. Kolo uprostřed se roztočí. Vraťte se do obrazovky se třemi stožáry a uvidíte, že napravo vyjela výtahová plošina. Naskočte na ní a ona vás sveze dolů, do velké jeskyně.

 

Tady přichází další akce. Nejprve vhoďte "řepu" černouškům do kotlíku. Pak musíte na všechny 4 poklikat tak, aby začali tancovat do rytmu. Dokud máte nad černouškem symbol ruky, můžete klikat, jakmile se objeví symbol nožiček, klikejte na dalšího černouška - a tak dále, dokud budete mít nad některým černouškem symbol ručičky. Jakmile bude úkol splněn, začne váš trpaslíček také tancovat a za chvíli vám černouškové z kotlíku vyklopí třaskavou kouli. Tu dopravte do další obrazovky vlevo s lávovým jezírkem. Nastane exploze, která uvolní zaseknutý meteorit do vesmíru. Jděte zpět k vaší lodi a odstartujte.

 

Ve vesmíru nejprve přistaňte na právě uvolněném meteoritu - tam sice není vůbec nic, ale meteorit vás zanese zase o kousek dál. Až odstartujete, všimnete si zelené planety, kolem které obíhají dva měsíce. Jeden modrý a jeden srpek. Na obou můžete přistát a prozkoumat je, na srpku najdete padlého robota - drakobijce a na tom modrém si můžete promluvit s mnichem, ale víc se tady zatím dělat nedá. Takže leťte na zelenou planetu. Nejprve vylezte až nahoru k pumpě a zatáhněte za páku. Poté, o jednu terasu níž, zahrajte na páčky u velkého přístroje. Až se vám ho povede spustit (měla by zafungovat 4. páčka odleva), voda se dostane až dolů na malé políčko a vyroste tam pěkná dýně. Slezte až k dýni a pokračujte dále doprava. Zde promluvte se všemi třemi mnichy. Ten, který je dole u mola, vás potom na loďce dopraví přes jezero do další obrazovky. Vystupte a na velkou jeskyni zatrubte. Vyleze obří mravenečník a bude chtít dýni. Vraťte se do první obrazovky pro vypěstovanou dýni a odneste mu ji. Mravenečník vás za odměnu vynese nahoru na skalní římsu. Po ní jděte doleva až ke dveřím. Zatrubte a objeví puzzle se čtyřmi "rybami". Všechny otočte po směru hodinových ručiček. Pak jednu otočte proti směru hodinových ručiček a potom otočte celým kolem ryb - musíte ho roztočit tak, aby otočená ryba změnila barvu. Stejně to zopakujte postupně se všemi ostatními rybami a dveře se otevřou.

 

Vylezte nahoru do věže. Seberte koš s uhlím u zdi a vysypte ho do topeniště. Potom mačkejte měch vedle kotle až se o patro výš vydestiluje plná láhev kapaliny. Mnich sejde kapalinu vypít - asi bude dost silná - a jak zjistí, nepodaří se mu potom zafoukat na svoje trumpety. Popadněte koš, slezte dolů k mravenečníkovi, zatrubte na něj, aby vás snesl dolů a z hromady naplňte koš další dávkou uhlí. Odneste ho nahoru a celou předchozí akci zopakujte a pak ještě jednou dolů pro uhlí a nahoru vydestilovat třetí dávku nápoje. Pak mnich sedne na svého draka a odletí. Vylezte do třetího patra věže, kde předtím seděl mnich a z pod poklopu seberte černou kuličku. Z druhého patra věže můžete odejít doleva na schody, po nich dolů k jezeru a zpět k lodi.

Odstartujte a leťte na srpkovitý měsíc.

 

Tady už jenom použijete získanou kuličku na padlého robota a to je vlastně konec. Ještě můžete shlédnout animaci a po koncertu s mnichy na vrcholu věže můžete ještě s trpaslíčkem doletět na jeho domovskou planetu, dojít až do jeho obydlí a uložit ho do postele. A to je konec!

 

Pro všechny případy ještě dodávám, že přímo ve hře je dostupná nápověda - v menu (hvězdička v pravém horním rohu obrazovky) použijte symbol "?" - úplně první nabídka zleva.

 

KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.