Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Úvod
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je akční FPS (First Person Shooter - neboli střílečka zpohledu první osoby) sprvky RPG (např.: Otevřený svět, . . .). Vžíváte se do role stalkera což je hledač artefaktů voblasti zvané Zóna (30km hranice od elektrárny Černobyl). Hra se odehrává vroce 2012.
OBSAH :
1. Něco málo zvýcviku
2. PDA
3. Frakce
4. Artefakty
5. Anomálie
6. Zbraně
7. Předměty
8. Tipy
1. Něco málo z výcviku
Radiace - Když nosíte na opasku radioaktivní artefakt nebo se dostanete do oblasti s velkou úrovní ozáření, začnete ztrácet zdraví a po delším pobytu může hrozit nemoc zozáření (úroveň radiace vám stále nabíhá, i když jste již opustili oblast zvýšené radiace). Účinky radiace lze snižovat lékárničkami (pouze vědeckými), protiradiačními drogami nebo všelékem Kozáckou vodkou :-).
Pokud se dostanete do oblasti světší radiací objeví se ikonka radiace (viz níže). Podle hodnoty radiace se bude různě zbarvovat (od zelené po červenou):
- zelená ikonka znamená slabou hodnotu radiace … co nejdřív opusťte oblast a užijte PD (protiradiační droga)
- slabě zelená až oranžová ikonka značí střední hodnotu radiace … čím dřív opustíte oblast tím méně budete muset užít PD.
- červená ikonka znamená nejsilnější hodnotu radiace … okamžitě opusťte oblast a užijte značnou dávku PD. Při delším pobytu voblasti sčervenou ikonkou hrozí nemoc zozáření
Nemoc z ozáření - nastává po delším pobytu vmístech zvysokou radiací. PD nezabírají a hodnota radiace vtěle stále stoupá. Lze jí snížit na nezbytné minimum artefakty které ovšem postihují výdrž. Pokud vás postihne Nemoc zozáření je lepší načíst poslední save.
Naložení a únava - Ve STALKERovi hraje roli váha jednotlivých věcí. Hranice nosnosti vaší postavy je 50kg. Pokud jste naložení do této hranice běháte, skáčete a sprintujete bez postihu. Pokud ovšem tuto hranici překročíte unavíte se i při normálním běhu nemluvě o sprintu. Pokud jste unavení zpomalíte se zběhu na chůzi a pak se musíte zastavit aby jste nabrali dech. Maximálně můžete překročit hranici nosnosti o 10kg pak se náklad stává neúnosným a vy se musíte sněčím rozloučit. Výdrž si můžete zvětšit některými typy artefaktů.
Sprint - Občas je třeba běžet rychleji než obvykle. Pokud sprintujete běžíte rychleji a doskočíte dál, ale také se rychleji unavíte. Některé artefakty prodlužují dobu sprintu a při minimálním naložení můžete dokonce sprintovat neomezeně.
Přístup - Pomáháním ostatním NPC (non-player charakter) se dá zlepšit jejich přístup kvám. Lepší přístup a vyšší reputace vám pomůže při kontaktech slidmi. Když se u nich dobře zapíšete budou vám dávat více informací a prodávat předměty levněji. Když se u nich zapíšete špatně budou se vás snažit zabít. Pozn.: Když nabijete někoho zurčité frakce tak po vás půjde každý kdo kté frakci patří.
Otevřené rány - Pokud vás zasáhnou nebo vás pokouše zvíře začnete krvácet, což znamená že budete neustále ztrácet zdraví. Čím vážnější krvácení (od zelené ikonky po červenou) tím rychleji budete ztrácet životy. Krvácení lze zastavit pomocí obvazů a lékárniček.
2. PDA
PDA je váš kapesní a nenahraditelný průvodce po Zóně. Zobrazuje vše co je potřeba vědět. Po aktivaci PDA se hra nezapuzuje, takže pozor kde si prohlížíte informace. To platí i pro inventář.
Úkoly - Zobrazuje informace o aktuálních úkolech ale taky úkolech splněných a nepovedených. Součástí úkolové nabídky je taky minimapa zobrazující vaši polohu. Jednotlivé úkoly lze označit na mapě pro snadnější orientaci.
Mapa - Zobrazuje celou mapu Zóny svyznačenými úkoly a tajnými skrýšemi. Mapa je jednoduchá a přehledná, lze jí přibližovat nebo oddalovat a taky vycentrovat na vaši aktuální pozici.
Deník - Vdeníku máte dvě položky: Log a Historie zpráv. Log zobrazuje Osobní poznámky, nalezené PDA (zajimavé PDA na konci článku) a další dodatečné informace. Historie zpráv zobrazuje poslední rozhovory takže pokud vám něco uteče najdete to zde
Kontakty - Nejbližší stalkeři vokolí. Je zde portrét, jméno, frakce, reputace, přístup a úroveň.
Hodnocení - Zde je zobrazeno 20 nejlepších stalkerů vZóně. Vaše pořadí je označeno červeně. První je pozice pak jméno a poté hodnocení. Co znamená číslo hodnocení viz níže.
Statistika - Tady je vaše statistika. Zobrazuje se zde kolik jste zabili stalkerů a mutantů, koik jste dokončili úkolů a našli vzácných artefaktů. Celkem je číslo hodnocení. Číslo hodnocení zobrazuje celkový počet bodů za všechny zabité stalkery, příšery, . . . Ale za každého zabitého nezískáváte stejný počet bodů např.: za banditu nováčka získáte 1 bod a za vojáka poručíka získáte 3 body tedy zkušenost vašich cílů určuje i počet získaných bodů.
Encyklopedie - Zde jsou všechny podstatné informace co jste se doslechl, přečetl, viděl .
3. Frakce
Ve STALKERovi je mnoho frakcí a skupin. Zde si je představíme :
FRAKCE POVINNOST
Paravojenská skupina známá svou disciplínou. Její členové žijí podle přísného kodexu. Členové Povinnosti jako jediní odmítají prodávat unikátní předměty ze Zóny do venkovního světa. Povídá se, že všechny artefakty, které skupina najde, předávají vědcům. Členové skupiny považují za svůj hlavní cíl ochranu vnějšího světa před nebezpečím Zóny. Většinou se zabývají ničením monster, takže nájezdy Povinnosti často zachrání obyčejné stalkery před vážnými problémy. Frakce je už dlouho ve válce se Svobodou.
FRAKCE SVOBODA
Anarchisté a dobrodruzi, kteří se prohlásili za bojovníky za svobodný přístup do Zóny a jsou vneustálém konfliktu sarmádou, vojenskými stalkery a frakcí Povinnost. Tito tzv. válečníci za svobodu věří ve sdílení informací o Zóně sokolním světem a bojují proti státnímu monopolu na zázraky a tajemství Zóny.
FRAKCE MONOLIT
Tato skupina vykazuje mnohé znaky náboženské sekty. Její členové věří v existenci cizího krystalu, monolitu, umístěného někde ve středu Zóny. Většina stalkerů adepty Monolitu opovrhuje a považuje je za blázny. Skupina Monolitu se snaží zablokovat veškerý postup hlouběji do Zóny a uchránit tak monolit před ostatními stalkery. Povídá se, že mají hluboko v Zóně velkou základnu, ale přesné umístění znají jenom členové.
ŽOLDÁCI
Nejtajemnější skupina v Zóně, někteří dokonce ani v její listenci nevěří. Služby žoldákú občas používají různí lidé na obtížné úkoly, jelikož jsou žoldáci profesionálové schopni vyřídit jakéhokoliv stalkera nebo malou skupinu nepřátel. Jejich služby ale nejsou laciné, žoldáci žádají za svou práci značné částky nebo artefakty. Lokace jejich základny je stále tajemstvím, což vede kdomněnce, že se nachází hluboko v Zóně.
OSAMĚLÍ STALKEŘI
Stalkeři zkoumající Zónu na vlastní pěst. Pracuje takhle většina stalkerů, protože členství ve skupině stojí cenný čas a také část zisku. A někteří prostě dávají přednost samotě a nezávislosti.
VOJENŠTÍ STALKEŘI
Vojáci, kteří prošli po službě v Zóně speciálním výcvikem, nebo stalkeři kteří se dobrovolně upsali armádě. Většinou jsou kvalitně vybavení a vyzbrojení. Většinou studují následky katastrofy a mapují Zónu. Pracují samostatně nebo vmalých jednotkách vpočtu až pěti mužů. Vojenští stalkeři nedovolí obyčejným stalkerům přiblížit se a většinou na potkání střílí.
ARMÁDA
Vojáci pravidelné armády hlídají všechny cesty do Zóny, hlídkují kolem perimetru, zabíjejí mutanty a loví lupiče. Armádní Specnas jsou elitní armádní jednotky, většinou zasílané do Zóny na záchranné a další speciální mise.
BANDITÉ
Členové kriminálního podsvětí, kteří do Zóny přišli zmnoha různých důvodů: vydělat peníze prodejem artefaktů, skrýt se před zákonem nebo obchodovat se zbraněmi. Zóna je plná banditů, do obyčejných lupičů až po dobře vybavené kriminálníky. Většina znich je členem některého gangu. Ačkoli mezi sebou gangy Zóny často bojují, stejně pro normální stalkery představují závažný problém.
MOBILNÍ VĚDECKÁ LABORATOŘ
Mobilní laboratoř připomíná malý obrněný bunkr súzkými okny ztmavého skla. Laboratoř vydrží i silné zásahy a díky spolehlivým systémům podpory života může autonomně fungovat po mnoho měsíců. Bunkr byl do Zóny přenesen transportním vrtulníkem. Pracovníci laboratoře nikdy nepouští návštěvníky za přechodovou komoru, takže uvnitř zatím žádný stalker nebyl.
ZOMBIFIKOVANÍ STALKEŘI
Ubožáci, kteří byli vystaveni působení záření v Jantaru a dalších silně ozářených sektorech. Neopatrní stalkeři zešílí a změní se na chodící mrtvoly. Prochází jich Zónou mnoho, někteří se dostanou až kperimetru. Už jim není pomoci, protože destruktivní proces je nezvratný. Zombifikovaní stalkeři stále ještě dokáží používat své zbraně, ale jsou poměrně hloupí, často chodí vkruzích a mumlají si nesmyslné kratičké věty. Časem ztrácí všechny své schopnosti a stanou se znich normální zombie. Většinou jsou velmi agresivní a ve velkém počtu mohou představovat vážné nebezpečí.
4. Artefakty
Artefakty jsou vzácné předměty vyskytující se pouze vZóně. Vznikají zanomálií a každá znich má jiné vlastnosti. Většina běžných artefaktů má vedle pozitivních schopností také negativní. Existují také vzácné artefakty které nemají negativní vlastnosti jenom pozitivní. Zde jsou jen některé anomálie.
Gravi - Dá se najít u anomálií Vortex, nobo u jiných stalkerů. Artefakt posiluje schopnost těla zbavovat se radiace. Cenný.
Kamenný květ - Tento artefakt v zniká vanomálii Trampolína. Dá se najít jenom na několika místech v Zóně. Díky kouskům kovu uvnitř artefaktu vzniká na jeho povrchu krásná hra světla. Studování artefaktů v noci u táborového ohně je hrozně uklidňující.
Medúza - v trampolíně. Vytváří slabé ochranné pole, ale vedlejším efektem je slabá radiace. Jde o poměrně rozšířený artefakt, který tedy není příliš cenný
Křivák - Nalézá se u anomálie Vortex. Po kontaktu se tělem začne vyzařovat radiaci, ale vytváří slabé ochranné pole bránící nositele před zraněním. Dá se snadno najít, takže není příliš cenný.
Kamenná krev - Tento artefakt se objevuje poblíž anomálie Masomlejnek. Deformovaný zarudlý objekt vzniklý stlačenými podivně pokroucenými a polymerizovanými útržky rostlin, půdy a kosti. Vcelku rozšířený a málo efektivní.
Duše - Velmi vzácný artefakt, občas nalézaný u anomálie Masomlejnek. Jen velice zřídka se podaří některému šťastlivci tento artefakt u někoho zahlédnout, natož ho najít. Artefakt je na pohled velmi hezký a jeho cena tomu odpovídá.
Měsíční světlo - Vzniká vlivem anomálie Elektra. Nádherný kulatý artefakt zřejmě vzniká, když je anomálie vystavena tepelným vlivům. Velmi cenný.
Slimák - Tento artefakt vytváří Čarodějnické želé. Jeho negativní vlastnosti vyvažuje schopnost zlepšovat srážlivost krve. Jde o relativně vzácný a cenný artefakt.
Jiskřič - nachází se poblíž anomálie Elektra. Poměrně rozšířený a málo cenný artefakt, výzkumníci v Zóně jej však potřebují pro své experimenty.
Bleskovka - Tento artefakt občas vzniká v anomálii Elektra. Stalkeři ho mají v oblibě, protože má užitečné vlastnosti. Je docela cenný a díky vzhledu po něm touží i sběratelé.
Zlatá rybka - Artefakt vznikající v anomálii Vortex. Aktivuje se tělesným teplem. Je třeba se rozhodnout co je horší: radiace nebo sečné rány, a pak si vybrat co je menší zlo. V každém případě se dá dobře prodat.
Masová kulička - Artefakt vznikající v anomálii Masomlejnek. Zrychluje růst buněk, ale nově vzniklé buňky jsou mnohem náchylnější vůči fyzickému zranění. Artefakt sice není běžný, ale rozhodně se nedá označit za vzácný.
Sliz - Tento artefakt vytváří anomálie Čarodějnické želé. Artefakt nošený na poasku zpomaluje krvácení, ale tělo nositele se stává citlivějším na žár.
Ohnivák - Krystalizuje v anomálii Vypalovač. Dokáže dobře bránit před radiací, ale zvýšená úroveň metabolismu unavuje svalstvo. Jinými slovy se snim nedá moc běhat. Artefakt vyzařuje žár.
5. Anomálie
Anomálie jsou zdroje sil vyskytující se v Zóně. Jsou velmi nebezpečné a vytvářejí artefakty. S anomáliemi si není radno zahrávat. Různé anomálie mají různý rozsah, který lze zjistit pomocí šroubů.
Zdroj Radioaktivity
Oblast zvýšené radiace přes 50 mR/h. Není doporučeno zůstávat v oblasti zvýšené radiace delší dobu.
Masomlejnek
Anomálie vyhazuje své oběti do vzduchu a bleskurychle je roztočí. Přesná povaha masomlejnku zůstává neznámá. Dá se rozeznat podle drobného prašného víru nad sebou a kusy těl rozsetých v okolí. Oběti chycené na okraji anomálie, dostatečně daleko od středu, mají šanci uniknout z masomlejnku s relativně drobnými zraněními.
Vortex
Anomálie gravitační povahy. Po aktivaci vortex přitahuje všechny předměty z okolí 10 až 15 metrů ke středu. Věci nebo oběti, co se dostanou do středu nemají šanci, protože explodují. Dá se odhalit podle fluktuací vzduchu nad sebou, části těl a temnou skvrnou ve středu.
Elektra
Anomálie Elektra má asi v průměru 10 metrů a obsahuje velké množství statické elektřiny. Po aktivaci vyletí z anomálie asi tucet malých blesků, které zabijí téměř vše živé. Dá se rozeznat podle namodralé mlhy.
Trampolína
Nestabilní gravitační pole, co způsobuje zranění šokem. Ve dne se dá snadno odhalit. Je doprovázena větrným vírem. Anomálie je aktivní asi týden, přičemž se intenzita poškození mění od modřin po smrt.
Pálivé Chmíří
Mutovaná vegetace Zóny. Vypouští oblak projektilů, který dokáže vážně poškodit nekrytou a slabě chráněnou kůži.
Čarodějnické želé
Anomálie neznámé povahy. Způsobuje zranění podobné účinkům silné kyseliny.
6. Zbraně
Hlavní náplní hry je střelba a tak zbraně nesmí chybět. Zbraní je mnoho a proto je všechny představím společně s používanou municí a mým vlastním zhodnocením zbraně. Popis je z příručky pro přežití v zóně, která byla součástí balení. Chtěl bych upozornit že Síla, Přesnost, využití a moje slova o zbrani jsou moje názory a někdo se s nimi nemusí ztotožňovat. Děkuji za pochopení.
Obokan
Síla: 6.5/10
Přesnost: 7/10
Využití: 5.5/10
Střelivo: 5.45x39 mm, průrazné 5.45x93 mm BP
Zbraň elitních jednotek ruské armády. Byla určena jako náhrada za zastaralou Akm-74. Nejen vnitřní mechanismus Obakanu, ale i jeho podavač a hlaveň jsou pohyblivé, čímž se snižuje zpětný ráz a zvyšuje přesnost.
Tuto zbraň jsem používal na začátku jako dočasnou náhradu za AKM-74/2. Je dobrá kvůli rozšířenosti střeliva 5.45x39 mm o které není nouze. Ale moc jsem ji nevyužil.
AKM-74/2
Síla: 5/10
Přesnost: 4.5/10
Využití: 7/10
Střelivo: 5.45x39 mm, průrazné 5.45x93 mm BP
Útočná puška se sklopnou pažbou model 1974 používá střelivo 5.45x39 mm. Je to jednoduchá a spolehlivá zbraň, ale laciná výroba ovlivnila její přesnost a ergonomii. V Zóně je to hlavní zbraň stalkerů a mnoha samotářů.
Žádný zázrak to není. Využil jsem ji pouze na začátku jako náhradu za Vipera. Chvíli trvá, než se jí zbavíte.
AKM-74/2u
Síla: 5/10
Přesnost: 4/10
Využití: 4/10
Střelivo: 5.45x39 mm, průrazné 5.45x93 mm BP
Váha a velikost AKM-74/2u je obdobná zbraním počítajícím se mezi samopaly, ale díky své munici a použitelnosti stále patří mezi útočné pušky. Výhodou je malá velikost, která se hodí při bojích vuzavřených prostorech, a relativně velká průraznost. Hlavní nevýhodou jsou omezená přesnost na větší vzdálenosti a rychlé přehřívání při střelbě dávkou.
Já osobně jsem tuto zbraň vůbec nevyužil. Radši jsem použil Obokan.
BM 17
Síla: 9/10
Přesnost: 2/10
Využití: 2/10
Střelivo: broky 12x70, kulobrok 12x76, šipka 12x76
Upilovaná brokovnice BM-17 (nebo taky lupara). Je lehčí a kompaktnější než původní zbraň, ale účiná pouze na velmi krátké vzdálenosti. Jedna z nejčastějších zbraní mezi začátečníky.
Osobně jsem jí nevyužil, kvůli častému přebíjení a účinnosti jen na krátkou vzdálenost.
Kora 919
Síla: 2/10
Přesnost: 3/10
Využití: 1/10
Střelivo: standart 0.45ACP, vylepšené 0,45ACP Hydro-Shock
Klasická pistole, která se se ctí účastnila všech konfliktů dvacátého století a do dalšího vstoupila se zaslouženou sebedůvěrou. Malý zásobník je částečně vykompenzován použitím silného střeliva.
Pistole jako takové jsem použil pouze ze startu. Později se stávají spíše zbytečnou zátěží.
Black Kite
Síla: 3/10
Přesnost: 2/10
Využití: 0/10
Střelivo: standart 0.45ACP, vylepšené 0,45ACP Hydro-Shock
Opravdová bouchačka pro opravdové hrdiny. Velké, těžká a ničivá. V Zóně není příliš populární kvůli své ceně a velikosti. Přece jenom - každý den se na lov slonů nechodí!
Osobně jsem jí nikdy nepoužil kvůli dostupnosti v pozdějších částech hry. Stručně řečeno: když jsem jí našel, hned jsem jí vyhodil.
Ft 200M
Síla: 8/10
Přesnost: 7/10
Využití: 6/10
Střelivo: standart 5.56x45 mm SS109 NATO, průrazné 5.56x45 mm AP
Útočná puška vybavená granátometem. Má elektronický modul řízení střelby a 40mm granátomet.
Nevyužil jsem ani když má granátomet. Ale někomu se líbit může.
Fort 12Mk2
Síla: 1/10
Přesnost: 2/10
Využití: 0/10
Střelivo: standart 9x18 mm, vylepšená 9x18 mm +p+
Policejní pistole ukrajinské produkce, která nahradila PMm. V porovnání s ním je přesnější, má lepší ergonomii a větší zásobník, je však méně spolehlivá.
Jako každá pistole, u mě zůstávala nevyužitá.
GP37
Síla: 8/10
Přesnost: 9/10
Využití: 7/10
Střelivo: standart 5.56x45 mm SS109 NATO, vylepšené 5.54x45 mm AP
Německá útočná puška. Prvotřídní exemplář moderního zbraňového průmyslu: lehká, spolehlivá a ergonomická.
Skvělá puška, i když jsem jí využil je párkrát. Výhodou je zabudovaný puškohled, takže když se netrefíte, na zbraň vinu neházejte.
Gauss puška
Síla: 9/10
Přesnost: 9/10
Využití: 5/10
Střelivo: 2mm Gauss
Super přesná zbraň vyrobená vědci v Zóně. Je téměř naprosto tichá, protože místo střelného prachu používá pohon kulek energii artefaktu. Navzdory obrovské síle Gauss pušky, je zpětný ráz téměř neznatelný. Přesnost a zastavovací účinek je výrazně větší než u jakékoliv jiné osobní zbraně.
Skvělá zbraň, nelze jí téměř nic vytknout jen to, že je málo dostupná.
Tunder S14
Síla: 8/10
Přesnost: 8/10
Využití: 8.5/10
Střelivo: standardní 9x39 mm PAB-9, průrazné 9.39mm SP-6, odstřelovací 9x39 mm SP-5, granáty VOG-25 a VOG-25R pro granátomet
Útočná puška s granátometem. Pro podmínky Zóny je to velmi vhodná zbraň, kompaktní, spolehlivá a přitom univerzálně použitelná a silná. Tunder patří mezi oblíbené zbraně vojenských stalkerů.
Mnou třetí nejvíce využívaná zbraň. Našel jsem její modifikovanou verzi takže jsem mohl používat náboje 5.45x39 mm, takže o munici nebyla nouze.
IL 86
Síla: 6.5/10
Přesnost: 7/10
Využití: 7/10
Střelivo: standart 5.56x45 mm SS 109 NATO, průrazné 5.56x45 mm AP
Když britská armáda nahradila tuto pušku německými GP 37, objevilo se jich velké množství v Zóně a na černém trhu. Hlavními výhodami LI86 je standardní puškohled se čtyřnásobným zvětšením a vysoká přesnost prvního výstřelu. Při střelbě dávek je snížena přesnost a mechanismus zbraně není příliš spolehlivý.
Používal jsem jí jen do té doby než jsem našel puškohled k TRs 301. Je vcelku nepřesná.
TRs 301
Síla: 7.5/10
Přesnost: 8/10
Využití: 8/10
Střelivo: standart 5.56x45 mm SS 109 NATO, průrazné 5.56x45 mm AP
Lehká zbraň s efektivním dostřelem do tří set metrů. Díky výjimečně jemné spoušti, dobré ergonomii a nízké váze je zbraň přesná, ačkoliv je velmi citlivá na nečistoty a není vždy vhodná pro použití v polních podmínkách.
Moje druhá nejpoužívanější zbraň. S puškohledem je naprosto přesná a vcelku spolehlivá.
VIPER 5
Síla: 6/10
Přesnost: 7/10
Využití: 5/10
Střelivo: 9x19 mm FMJ, zlepšené 9x19 PB1s
Jedna z nejlepších zbraní třídy samopalů. Během posledních desetiletí dvacátého století jí začaly používat armády a policejní jednotky mnoha zemí. Když byla časem nahrazena modernizovanější verzí, objevilo se jich množství v Zóně a na černém trhu.
Využíval jsem jí jen na startu, společně s AKM-74/2
PB1s
Síla: 1/10
Přesnost: 1/10
Využití: 2/10
Střelivo: standart 9x18 mm, vylepšená 9x18 mm +p+
Pistole s integrovaným tlumičem používaná sovětským speciálními jednotkami. Je zastaralá, ale ve zkušených rukou stále velmi efektivní.
Jediná pistole, kterou jsem ve hře použil.
PMm
Síla: 1/10
Přesnost: 0/10
Využití: 0/10
Střelivo: standart 9x18 mm, vylepšená 9x18 mm +p+
Nejrozšířenější pistole v Zóně. Jde o dědictví sovětské éry. Je to relativně spolehlivá a laciná pistole s malým zásobníkem, slabým střelivem a neuspokojivou přesností. Hlavní zbraň stalkeroů začátečníku.
Zbraň na dvě věci.
BULLDOG 6
Síla: 10/10
Přesnost: 9/10
Využití: 4/10
Střelivo: granát VOG-25 a granát VOG-25R
Revolverový granátomet. Někdy je nenahraditelný, především při boji s velkým počtem mutantů, při útoku na dobře střežené objekty, či při boji s výjimečně odolnými monstry.
Dobrá zbraň, ale více jsem používal útočné pušky.
RPG-7u
Síla: 10/10
Přesnost: 9/10
Využití: 2/10
Střelivo: OG-7V
Raketomet vyvinutý v šedesátých letech dvacátého století. V armádních skladech jich bylo uloženo velké množství a odtamtud se nějak dostaly do Zóny. Mezi stalkery je to velmi vzácná zbraň, kvůli velikosti a váze není příliš oblíbená, ačkoli pro některé mise nenahraditelná.
Nevyužil jsem jí hlavně kvůli její váze.
SIP-t M200
Síla: 1/10
Přesnost: 1/10
Využití: 1/10
Střelivo: standart 0.45 ACP, vylepšené 0.45 ACp Hydro-Shock
Model vyvinutý v sedmdesátých letech dvacátého století, přesto stále oblíbený po celém světě. Zásobník má malou kapacitu, ale zbraň je absolutně spolehlivá. Další výhodou je použití silného střeliva Kora.
Nevyužitelná pistole, jako každá.
SGI 5K
Síla: 9/10
Přesnost: 9/10
Využití: 9/10
Střelivo: standart 5.56x45 mm SS106 NATO, průrazné 5.56x45 mm AP
Relativně nová útočná puška používající střelivo 5.56x45 mm SS106 NATO. Je velmi populární díky své přesnosti, slabému zpětnému rázu a velké spolehlivosti.
Pro mě číslo jedna. A zpuškohledem je to podle mě nejlepší zbraň hry.
SPSA 14
Síla: 9/10
Přesnost: 3/10
Využití: 3/10
Střelivo: brok 12x70, kulobrok 12x76, šipka 12x76
Brokovnice SPSA 14 byla vyvinuta koncem sedmdesátých let dvacátého století. Je velmi spolehlivá a univerzálně použitelná. Je však docela velká, drahá a její vnitřní mechanismus je příliš komplikovaný. Přesto jde o pravděpodobně o nejlepší zbraň na bo zblízka vZóně.
Pro brokovnice jsem nenašel nevyužití.
SDVm2
Síla: 10/10
Přesnost: 10/10
Využití: 8/10
Střelivo: standart 7.62x54 mm 7N1, průrazné 7.62x54 mm BP, odstřelovačské 7.62x54 mm 7N14
Tato puška byla často využitá ve všech operacích sovětské a ruské armády od šedesátých let dvacátého století. Projevila se jako značně spolehlivá a užitečná zbraň. V Zóně jí s oblibou používají zkušení stalkeři frakce Povinnost lovící mutanty.
Dobrá zbraň, ale než jsem jí použil, bylo už pozdě.
SVUmk2
Síla: 10/10
Přesnost: 10/10
Využití: 8/10
Střelivo: standart 7.62x54 mm 7N1, průrazné 7.62x54 mm BP, odstřelovačské 7.62x54 mm 7N14
Modernější verze odsřelovací pušky. Kompaktní model bullpup. Je skvělá pro dlouhé výlety v Zóně.
Dobrá zbraň, ale než jsem jí použil, bylo už pozdě.
UDP
Síla: 1/10
Přesnost: 1/10
Využití: 0/10
Střelivo: standart 0.45ACP, vylepšené 0,45ACP Hydro-Shock
Spolehlivá zbraň. Jde o kvalitní kompaktní zbraň pro boj v uzavřených prostorech, která je mezi veterány Zóny velmi populární.
Nevyužitá.
VLA
Síla: 9/10
Přesnost: 9/10
Využití: 8/10
Střelivo: standardní 9x39 mm PAB-9, průrazné 9x39 mm SP-6 a odstřelovací 9x39 mm SP-5
Tato zbraň je založená na tlumené odstřelovače Vintorez BC, ale má sklápěcí pažbu a větší zásobník. Původně byla určená pro speciální jednotky pro utajené nasazení.
Sem tam jsem jí použil, je vcelku obstojná.
VINTAR BC
Síla: 10/10
Přesnost: 10/10
Využití: 10/10
Střelivo: standardní 9x39 mm PAB-9, průrazné 9x39 mm SP-6 a odstřelovací 9x39 mm SP-5
Speciální odstřelovací puška určená pro střelbu s tlumeným zvukem i ohněm, vybavená integrovaným tlumičem. Dokáže prostřelit na vzdálenost čtyři sta metrů jakoukoli neprůstřelnou vestu. Všemi stalkery velmi ceněná zbraň.
Podle mne nejlepší zbraň ve hře, až na kapacitu zásobníku.
WALKER P9m
Síla: 1/10
Přesnost: 1/10
Využití: 0/10
Střelivo: standart 9x19 mm FMJ, vylepšená 9x19 mm PB1s
Vynikající pistole. Velmi spolehlivá, s velkokapacitním zásobníkem a dobrou přesností, především u modelu používajícím munici ráže 9mm.
Nepoužitelná zbraň.
CHASER 13
Síla: 9/10
Přesnost: 4/10
Využití: 2/10
Střelivo: brok 12x70, kulobrok 12x76, šipka 12x76
Pumpovaní brokovnice pro použití v každém terénu. Velmi spolehlivá. Všechny části jsou pokryté antikorozním nátěrem.
Brokovnice jsem nepoužíval.
7. Předměty
Předměty nebo spíše výbava jsou věci, které se nedají zařadit do artefaktů ani do zbraní a přesto jsou jedny z nejdůležitějších pro přežití v Zóně.
Lékárnička - Nejlepší věc na doplnění zdraví. Existují 3 typy lékárniček. Standardní (oranžová) vyléčí standardní zranění, popáleniny a krvácení. Vojenská (modrá) vyléčí zranění, popáleniny, krvácení a taky trochu sníží radiaci. Vědecká (žlutá) vyléčí vše a odstraní všechnu radiaci ztěla. Slabší variantou lékárniček jsou obvazy a jídlo.
Protiradiační drogy - Snižují radiaci ve vašem těle.
Jídlo - Ve STALKERovi je nutné jíst. Jídla je zde sice mílo ale stačí. Jídlo také léčí slabé zranění.
Chleba - Nikdo neví kdo vZóně peče chleba ale není kontaminovaný a to je hlavní.
konzerva Turistova radost - tato konzerva je zarmádních skladů a záruční lhůta ještě nevypršela.
Dietní párek - jelikož je jídla v Zóně nedostatek je dietní párek často stalkerovou snídaní, obědem i večeří.
Kozácká vodka - všelék zvaný vodka. Není pouze dobrá tak jak má být, ale i snižuje radiaci ve vašem těle. Ale pijte ji s mírou !
PDA - Neocenitelný pomocník.
Dalekohled - dohlédnete dále než kdokoliv jiný.
Zbroje - Dobrá zbroj, půl zdraví. Jsou různé typy zbrojí, tak vybírejte moudře. Lze je nalézt nebo koupit od překupníků.
8. Tipy
Tady je pár tipů na závěr jak přežít v Zóně :
- ze začátku jste slabí - vyhýbejte se větším skupinám nepřátel,
- zbytečně se nezatěžujte věcmi - nesbírejte prkotiny,
- nechávejte si alespoň od každého artefaktu 2 vzorky,
- moudře vybírejte, které artefakty si dáte za opasek,
- používejte šrouby na detekci anomálií,
- nezdržujte se v oblastech se zvýšenou radiací a psionickou aktivitou,
- šetřete náboji - zvláště pak vzácnými náboji,
- při střílení miřte - nestřílejte jen tak do prázdna,
- mějte dostatek lékárniček,
- schovávejte vždy trochu dlabance pro případ že dostanete hlad,
- naučte se určovat priority - který z nepřátel je nebezpečnější a tím pádem kterého dřív zabít,
- nespěchejte ve střelbě - radši v klidu zaměřte a zastřelte nepřítele jednou ranou než vystřílet celý zásobník a nic netrefit,
- užívejte vhodné zbraně,
- používejte granáty,
- myslete takticky - střílečky nejsou jen bezmyšlenkovité hry.
Dodatek k 2.PDA - Pokud budete hledat v Zóně pozorně, najdete mrtvolu Gordona Freemana !!! Hrdiny ze hry Half-Life !!! Tady je obsah jeho PDA:
12. 01. 2012
Sakra s mými šéfy... nenechají starého chlapa na pokoji. Nejdřív Black Mesa, pak nějaké divné město v Rusku. A teď nekonečné ukrajinské pláně. Jdi do toho a bav se dobře.
20. 04. 2012
Dostal jsem se do Zóny. To tady opravdu nejsou medvědi? Tak s kým budu bojovat? Moc se mi tady nedaří. Musel jsem vyměnit své oblíbené páčidlo za plechovku masa.
26. 04. 2012
Začala expanze. Barman mi řekl, že se mám schovat a nevystrkovat nos. Vyhnal jsem z opuštěného tunelu krysy. Doufám, že tady přečkám špatné počasí.
A pamatujte - Je to jen hra :-D !!
KONEC.