Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. MAPA HRY :
Legenda :
1) Hrad Kamelot 6) Morgana
2) Podhradí 7) Guinever
3) Hlavní město 8) Lancelot
4) Karavana 9) Merlin
5) Mudrc 10) Dungeon s Grálem
B. TIPY :
- důkladně prolez celý hrad Kamelot i podhradí
- ze začátku používej zbraně jako je palcát, řemdih, cep. Meč je užitečnější
později, až získáš nějaké dovednosti s ním. Výhodné jsou i střelné zbraně
(luk, kuše)
- dobré je mít v každé ruce jednu zbraň - výhodné (a hlavně lacinější) je
nechat si opravovat rozbité kovové věci u kováře, než je nakupovat v obchodě
- většina věcí, které sebereš, se dá výhodně prodat
- pokud to jde, nepoužívej cestování - příliš drahé
- pamatuj, že musíš šetřit na "Meč ohně", který budeš potřebovat ke konci hry
- pozor na opotřebování věcí - v soubojích používej systém
- při přestupu do vyšší úrovně obdržíš volné body. Rozděluj je tak, aby jsi měl dostatečné úrovně dovedností. Meč potřebuje alespoň 120 bodů, Herba (bylinkářství) 20 až 30 bodů, Všímavost 30 bodů, Kradení 10 až 20 bodů
C. ZNAČKY V PŘILOŽENÝCH MAPKÁCH :
D. NÁVOD :
Nejprve prohledej všechny tři patra Kamelotu. Najdeš klíček, který otevře
dveře ve sklepě Kamelotu. Tudy se potom dostaneš průchozí zdí za Merlinem, ale
tentokrát jenom posbírej poházené věci. Kup si u vetešníka Víno. Až budeš
s prohlídkou hotov, vyjdi z přízemí Kamelotu do podhradí.
1) Podhradí
Číslo 2 na velké mapě. Projdi pečlivě všechny domy. Na severu můžeš promluvit
se zoufalým otcem, který nemá žádné zprávy o svém synovi. Na jihovýchodě vejdi
do domu smutné ženy (malý obr.). Na označeném místě se skrývá za tajnou zdí
žena, které odvedli manžela za černokněžnictví. Tajnou zeď odsuneš stisknutím
malého tlačítka. Od ženy dostaneš dopis pro jejího manžela. Po vybrání domů
a nakoupení zásob vyjdi z podhradí východní bránou a projdi několika lesy až
do hlavního města (rozhazovači můžou využít cestování). Rozhodně je lepší jít pěšky, a náročnými souboji se žábami si zvýšit úroveň na 2.
2) Hlavní město
Číslo 3 na velké mapě. Zde je spousta dobrých obchodů. Jeden z nich patří
Sicku Toadymu (na mapě označen Sick). Od něj se dozvíš, že karavana, ve které
měl přijet syn zoufalého otce z podhradí, dosud nedorazila. Tuto karavanu
najdeš u cesty zpět do podhradí Kamelotu (u čísla 4 na velké mapě). Vejdi do
loupežnického sídla a získej Prsten syna.
3) Dungeon se Synem
Zatáhni za řetěz [1], otevře se průchod k řetězu [2]. Ten ti otevře dvoje
dveře uprostřed mapy. Tlačítko [5] otevře dveře na východě. Projdi k tajné
chodbě [6] a seber Velký klíč. V truhle [7] vezmi Rezavý klíč. Tlačítko [8]
zviditelní řetěz [9], který ti otevře průchod u tlačítka [8]. Dojdi
k neviditelným teleportům [3]. V levém se objeví řetěz [4]. Po zatáhnutí zmizí
levý neviditelný teleport a můžeš projít k truhle [10]. Otevřeš ji Velkým
klíčem [6] a získáš Stříbrný klíč, který pasuje k dveřím [11]. Za nimi najdeš
žebřík do dalšího patra.
4) 2. patro dungeonu se Synem
Na hádanku u dveří [1] odpověz "Tma". V truhle [2] vezmi Fialový klíč.
Tlačítko [3] otevře mříž na sever. Sešlápni neviditelnou plošinku [4] (hned
u mříže), objeví se tlačítko [5], které tuto mříž otevře. Plošinku [6] musíš
zatížit nějakou věcí, aby se ti objevila truhla [7]. Tu otevřeš Fialovým
klíčem ze [2] a najdeš Velký klíč. V truhle [8] najdeš Měděný klíč. Dveře [9]
otevři Velkým klíčem a následující mříže otevři Měděným klíčem. Vystup zpět do
1.patra. Zde odemkni zámek [12] Rezavým klíčem ze [7]. Sestup do 3.patra.
5) 3. patro dungeonu se Synem
V truhle [1] najdeš Zlatý klíč. Ve velké místnosti vezmi Prsten syna [2].
Odemkni zámek [3] Zlatým klíčem a vyjdi do 1.patra a pak zpět do lesa. Teď
dones Prsten syna čekajícímu otci ve městě u hradu Kamelot, dostaneš od něj
meč, který chystal pro svého syna. V hlavním městě navštiv také vězení
(strážnému podstrč víno, které sis koupil v Kamelotu) a najdi tam zatčeného
manžela (úplně poslední cela). Ten ti poví, že je učněm jakéhosi mudrce z lesa
(2 čtverečky od pravého spodního rohu velké mapy na sever i na západ). Nyní
musíš najít mudrce a zeptat se ho co dál. (číslo 5 na velké mapě) Pošle tě za
Morganou (č. 6 na velké mapě). Ta tě bude chtít sice zabít, ale ty vychytrale
prchneš. Jdi zpátky k mudrci. Dá ti kouzlo Dračí dech a pošle tě ještě do
dungeonu pro Ochranné kouzlo.
6) Dungeon s kouzlem - 1. patro
Projdi k dřevěným dveřím [1], odpovědí "Ozvěna" dveře otevři. Za nimi seber ze
stojanu Zelený drahokam [2]. Dojdi k truhle [3] a vezmi si Klíč. Projdi
průchozí zdí a ve velké místnosti seber Velký klíč [4]. Tímto klíčem odemkni
truhlu [5], vezmi Fialový klíč a jím odemkni truhlu [6]. Seber z ní Rezavý
klíč. Klíčem ze [3] odemkni zámek [7] a sestup do dalšího patra.
7) Dungeon s kouzlem - 2. patro
Jdi k dvěma náhrobkům [1] a oba otoč, nejdřív východní a pak západní.
V truhle, která se objeví [2], najdeš Rezavý klíč. Ten použij na zámek [3].
Dojdi k tlačítku [4] a otevři pomocí něj dveře na jihu. Dojdi k průchozí zdi
a seber Rezavý klíč [5]. Jdi k tlačítku [6]. To ti otevře tajnou chodbu hned
vedle. V místnosti sešlápni obě plošinky [7,8], objeví se truhla [9]. Z ní
seber Měděný klíč. Za průchozí stěnou seber z truhly Stříbrný klíč [10] a jím
otevři dveře [11]. Projdi do místnosti, ale neber sekeru, která leží na
plošince. Nejdřív otevři truhlu [12] a vezmi Rudý drahokam. Ve velké místnosti
seber Klíč [13] a použij ho do zámku [14]. Do zámku [15] dej Rezavý klíč [5]
a otoč náhrobkem [16]. Tím vypneš bodáky a můžeš sebrat Žlutý drahokam. Nyní
projdi průchozí stěnou a sestup do 3.patra.
8) Dungeon s kouzlem - 3. patro
V truhle [1] najdeš Modrý drahokam. Na hádanku u dveří [2] odpověz "Ruce"
a následující mříže vyraz [3]. Teleportem [4] se dostaneš do místnosti se
čtyřmi sloupy [5]. Do nich zasaď čtyři drahokamy posbírané během cesty a zmáčkni páku. Odkryje se tajná chodba. Zde odemkni truhlu Měděným klíčem z 2.patra [2/9] a vezmi Zlatý klíč [6]. Vrať se do 2.patra (mapa viz. výše). Ve druhém patře odemkni Zlatým klíčem [17]. Otevřou se dřevěné dveře, za kterými
otoč náhrobkem [18]. Tím se otevřou dvoje kamenné dveře. V prvních vezmi Malý
klíč [19], v druhých odemkni tímto klíčem truhlu a seber Rezavý klíč [20].
Sestup znovu do 3.patra. Podruhé ve 3. patře vyraz dřevěné dveře [7] a zámek
[8] odemkni Rezavým klíčem z 2.patra [2/20].Projdi k páce [9]. Ta otevře dvoje
mříže. Projdi na sever a vyjdi do 2.patra. Opět ve 2.patře se teleportem [21] dostaneš k teleportu [22]. Projdi okolo zavřených dveří k páce [23]. Touto
pákou otevřeš dveře, kolem kterých jsi šel. Dojdi k truhle [24]. Odemkneš ji Rezavým klíčem z 1.patra [1/6]. Seber Ochranné kouzlo a hurá zpátky na denní
světlo. Po nalezení kouzla se vydej hledat Guinever. (č. 7 na velké mapě)
V zámečku Guinever potkáš chůvu, která ti řekne, že Guinever odjela do
kláštera Imlad.
Ty se tam můžeš dostat ze sklepa zámečku, když nastavíš páky takto: vlevo ve
směru příchodu stiskni 2., 3. a 5. páku; vpravo ve směru příchodu stiskni 1.,
2. a 4. páku. Teleportem se dostaneš do dungeonu, který ústí blízko kláštera
s Guinever.
9) Guinever - 1. patro
Vstup do teleportu ("Projdou jen ti nejchytřejší"). Odpověď na hádanku [1] je "Zámek". Projdi tajnou zdí do místnosti [2] a otevři si pomocí přepínačů teleporty. Potom postupně do každého vstupuj a posbírej celkem tři magické
kostky. Čtvrtá mag. Kostka je schovaná za tajnou stěnou [3]. Kostky pak polož
do výklenků [4] v tomto pořadí: Zleva => 1, 2, 3, 4. Objeví se teleport [5].
Použij ho a v místnosti, kam ses přemístil [6], odpověz na hádanku ("Mapa").
Dojdi si pro Slunce [7]. Zmáčkni tlačítko [8] a odsune se jižní stěna [9].
Přepnutím přepínače [9] se odsunou stěny a zpřístupní dveře [10]. Vlož Slunce
do zámku [10] a vylez do druhého patra.
10) Guinever - 2. patro
Projdi dveřmi [1], které se za tebou zavřou. Dojdi si pro Velký klíč [4]
a otevři jím dveře [5]. Z truhly v místnosti si vezmi Malý klíč. Přepnutím tlačítek [2, 3, 6] se otevře stěna, za kterou leží Rezavý klíč a je tam taky
kolo.Otoč kolem, které otevře vstupní dveře [1] a běž do startovní místnosti.
Vlez do dveří [7], otevři Malým klíčem bednu [8] a vezmi si Stříbrný
klíč. Dojdi si pro druhý Stříbrný klíč [9]. Otoč kolem [10] a dojdi k
posledním dveřím ve start. místnosti [11]. Projdi jimi a otevři zámek [12]
prvním Stříbrným klíčem. Abys nemusel procházet pod několika lisy, odpověz u
dveří [13] na hádanku. Odpověď je "Kráva" . Přemísti se teleportem [14].
V místnosti [15] otevři dveře zbývajícími klíči.Vstup dovnitř a projdi jedním
teleportem. Objeví se další a do toho vlez. Objevíš se dole [16]. Přemísti se
teleportem, který je za tebou, do koncové haly [17] a opusť druhé patro.
12) Guinever - 3. patro
Hoď nějaký předmět ve směru tlačítka [1]. Ten ho při dopadu sepne a objeví se
dva řetězy [2, 3]. Zatáhni za oba a uvolní se cesta na sever. Aby ses dostal
k teleportu, který tě dostane k žebříku, musíš přehodit tlačítka [4..8].
Nejdříve však musíš otevřít dveře [11]. Klíč k těmto dveřím získáš tak, že
dojdeš na místo [9], kde tě neviditelný teleport přemístí do chodby [10] a tam
klíč vyndáš z truhly. Otevři tedy dveře a přehoď všechny přepínače. Potom
ještě jednou zmáčkni prostřední tlačítko a cesta k teleportu je volná.
Přemísti se a vystup po žebříku výš.
13) Guinever - 4. patro
Tady se teleportuj a vylez ven na světlo. V lese najdi klášter a v něm
Guinever. Dá ti růži a s ní se vydej hledat Lancelota. Jak se k němu budeš
přibližovat, bude se růže od Guinever rozvíjet. (č. 8 na velké mapě). Najdi
Lancelota a vezmi od něj Amulet slunce.
14) Lancelot - 1. patro
Dojdi k umyvadlu a vyndej z něj Malý klíč [1]. Otevři s ním dveře a vyndej
z truhly Velký klíč, kterým otevřeš mříže [2]. Projdi propadla a shoď dolů
páku [3]. Seber dva drahokamy a s jejich pomocí otevři mříže [5, 6]. Přemísti
se neviditelným teleportem [7] a otoč kolem [8], které ti odhalí truhlu. Z té
vyndej Magickou kostku a postav ji do výklenku [9]. To ti odsune stěnu a ty
sebereš Rezavý klíč. Potom slez po žebříku dolů.
15) Lancelot - 2. patro
Otevři Rezavým klíčem dveře [1] a z truhly vyndej Magický klíč, kterým otevřeš
dveře [2]. Seber Zlatý klíč a sepni tlačítko [3]. Stěna se odvalí a ty dojdi
k dveřím[4], které otevřeš pomocí Zlatého klíče. Z truhly vyndej drahokam.
Další dva najdeš na místech [5, 6]. Abys mohl otevřít zámek [7], musíš získat
klíč, který je v tajné chodbě [10]. Zpřístupníš si jí tak, že otočíš hlavou
[8] a získané drahokamy zasuneš do otvorů u dveří [9]. Jakmile dveře otevřeš,
bude cesta ke klíči volná. Nalezeným Stříbrným klíčem otevřeš kamenné dveře
[7]. Pak jen vystup po schodech k Lancelotovi a promluv s ním. Nyní najdi
vstup do dungeonu s klíčem k Merlinovi (č. 9 na velké mapě). Projdi ho
a nalezni Klíč.
16) Klíč - 1. patro
Vezmi velký klíč [2] a teleportem [3] se dostaň zpět na začátek. Přepni
tlačítko [1] a tím si zpřístupníš chodbu na jih (a teleportem uzavřeš chodbu
na západ). Pákou [4] otevřeš dvě místnosti hned za sebou a z jedné z nich
seber drahokam [5]. Plošinka [6] ovládá dveře naproti (musíš rychle proběhnout
dveřmi nebo zatížit plošinku). Drahokam polož na sloupek [7] a z truhly [8]
vezmi velký klíč. Tlačítkem [9] otevři mříž [17] a teleportuj se na začátek.
Zámek [12] odemkni velkým klíčem. Pákou [10] otevři mříže k páce [11], tu
stiskni a otevře se chodba u páky [10]. Truhlu [13] za teleportem odemkni
velkým klíčem a vyndej z ní rezavý klíč. Projdi tel. [15], zámek [16] odemkni
rezavým klíčem a projdi do dalšího podlaží.
17) Klíč - 2. patro
Tlačítko [1] otevři dvoje dveře východně. Zavři obě oči [2] (na stěně) a pak
otevři dveře. Zatiž plošinku napravo [3], z objevené truhly [4] vyndej velký
klíč a odemkni s ním dveře [5]. Vezmi drahokam [9] a velký klíč [10]. S ním
odemkni truhlu [11] a vyndej první stříbrný klíč. Vezmi rezavý klíč [12],
odemkni s ním truhlu [13] a vyndej další rezavý klíč, se kterým odemkni zámek
[13]. Projdi dveřmi a z truhly [15] vezmi malý klíč (pozor na sešlápnutí
plošinky na západě - truhla pak zmizí!). Malým klíčem odemkni zámek [16]
a vezmi druhý stříbrný klíč [17]. Oba stříbrné klíče dej do zámků [7] a [8],
stiskni tlačítko [6] a projdi do dalšího patra
18) Klíč - 3. patro
Projdi mřížemi č. 1. Stiskni tlačítko [2] a z truhly [3] vezmi malý klíč.
S ním odemkni dveře [4] a tlačítko [5] otevřeš mříž [1]. Jdi do dveří [2].
Tlačítko [6] otevři mříž poblíž a stiskni tlačítko [7]. Z truhly [8] vezmi
červený drahokam. Jdi do mříží [3]. Stiskni tlačítko [9], [10] a pak [11]. Jdi
k mříži [12], stoupni si mezi dveře a zatiž plošinku před nimi. Pak projdi
dveřmi [4], stiskni tlačítko [13] a projdi do dalšího patra.
19) Klíč - 4. patro
Tlačítko [1] musí být stisknuto, naopak [2] nesmí. Poté stiskni [3], zmizí
stěna a za ní bude fialový drahokam. Na páku [4] hoď z dálky předmět a otevře
se mříž. Za ní je malý klíč [5], kterým odemkni zámek [6] a z truhly za dveřmi
vezmi klíč [7]. Tím odemkni dveře [8]. Za nimi jsou 3 podstavce a u každého se
vypisuje jiná barva. Podle barev na ně vlož drahokamy nasbírané v předešlých
patrech. Zmizí stěna a za ní je teleport [10] ke schodům do dalšího patra.
20) Klíč - 5. patro
Z truhly [1] vezmi klíč a odemkni s ním zámek [2]. Stiskni tlačítko [3], které zviditelní tlačítko [4].Stiskni [4] a poté [5], které otevře cestu dál. Zatiž plošinku [6]. Otevřou se dveře, za nimiž leží rezavý klíč [7]. Dojdi k
tlačítku [8] a stiskni jej.Zmizí stěny okolo,ale zároveň zablokuje cestu pryč. Stisknutím tlačítka [9] se objeví truhla [10] která obsahujíce malý klíč.
Stiskni obě tlačítka - [11] a pak [12] - a objeví se cesta ven. Teleportuj se
pomocí [13].
Zajdi do místnosti s dvěma teleporty a sešlápni obě plošinky [14], objeví
se tlačítko [16]. Stiskni jej a poté taky [15] a [17]. Z truhly [18] vezmi
druhý malý klíč. Zajdi k zavřeným dveřím [17] a stiskni tlačítko nalevo a
napravo a poté na dveřích.Zámek za dveřmi odemkni pomocí druhého malého klíče.
Z truhly v místnosti vezmi velký klíč a teleportuj se. Pomocí tohoto klíče
odemkni dveře [21], za kterými je truhla obsahující stříbrný klíč. Odemkni
zámek na první malý klíč [23] a stiskni [15] a poté [27]. Dojdi k truhle
[27]. Je zamknuta na stříbrný klíč a obsahuje FABku. Před odchodem z chodby
s truhlou stiskni jedno z tlačítek (ne obě!). Odemkni zámky [28] na rezavý
klíč a FABku a poté otevři dveře uprostřed. Dojdi k tlačítku [29] a stiskni
jej. Za tebou se zavřou dveře. Vyraz je a projdi dveřmi, které se právě
otevřeli a pokračuj tajnou chodbou. Až jí projdeš, budeš mít 2 tlačítka vlevo,
2 vpravo a jedno za zády. Stiskni obě nalevo, to nejbližší vpravo a poté
tlačítko za zády. Otevřou se dveře, za kterými je truhla s pečetí k Merlinovi.
Teď se vrať do Kamelotu a ve sklepě otevři Klíčem vstup k Merlinovi. Najdi
Merlina a odčaruj ho.
21) Dungeon k Merlinovi - 1. patro
V truhle [1] můžeš sebrat zesílený mitrilový chránič. Na plošince [2] si
vyber cestu (severní cesta je slepá). Pokud půjdeš na západ, vezmi z truhly
[3] Rezavý klíč. Ten pasuje k truhle [4], kde najdeš Fabku. Ta otvírá dveře
[5], za kterými je vchod do 2. patra. Pokud půjdeš na jih,najdeš za průchozí
zdí truhlu [6] s Klíčem. Ten ti otevře dveře do místnosti [7] se schody do
2.patra.
22) Dungeon k Merlinovi - 2.patro
V truhle [1] najdeš Malý klíč. Dojdi přes bodáky [2] do tajné chodby [3], kde
najdeš truhlu s Velkým klíčem. Oba klíče společně otevřou dveře [4]. Za nimi
je žebřík do 3.patra.
23) Dungeon k Merlinovi - 3.patro
Šlápnutím na plošinku [1] se objeví páka [2] (krápník). Po jeho zmáčknutí se
objeví další krápník-páka [3], ale zmizí žebřík nahoru. Páka [3] otevře tajnou
chodbu. Páka [4] otevře dva různé vchody do 4.patra. Nejprve jdi dolů žebříkem
[5].
23) Dungeon k Merlinovi - 4.patro
Projdi fiktivní překážkou [1] a dojdi do tajné místnosti [2]. Zde je páka
[3], která otvírá průchod do tajné místnosti [4]. V této tajné místnosti
zmáčkni páku [5]. Vrať se do 3.patra a tam přejdi přes žebřík [6] znovu do
4.patra. V tajné chodbě [6] zmáčkni páku [7]. Tím se objeví páka v tajném
výklenku [8]. Zmáčkni ji a vrať se do 3.patra.
3. patro podruhé
Ještě jednou zmáčkni páku [4] a objeví se chodba. Páka [7] otevírá chodbu za
falešnou jámou [8]. Z rohu [9] musíš ale nejdřív hodit nějaký předmět na páku
[10], jinak je chodba neprůchodná. V komplexu chodeb nasbírej předměty a
zkušenost a pak spadni do jámy [11]. Projdi krátkou chodbou ve 4.patře zpět
do 3.patra. V chodbě [12] je nutné hodit jakýkoli předmět na páku [13], která
se objeví po šlápnutí na neviditelnou plošinku [12]. Na konci chodby sešlápni
plošinku [14] a páka [15] otevře chodbu na sever. Šlápni na plošinku [16] a
jen co vejdeš na [17], zavře se ti cesta zpět. Přes plošinky [18,19] to zatím
nepůjde, takže se neviditelným teleportem ve výklenku [20] dostaň na jih.
Odpověď na hádanku u páky [21] je "Kniha". Projdi otevřenou chodbou a spadni
do jámy [22]. Vylez po žebříku nahoru a projdi k páce [23]. Pozor na
neviditelný teleport v rozšířené chodbě (musíš ho obejít). Po zmáčknutí páky
[23] se neviditelným teleportem dostaň na jih. Páka [24] spustí neviditelný
teleport v chodbě nad pákou [21]. Nyní se už dá přejít přes plošinky [18,19]
a přejdi tedy po žebříku do 4.patra.
Zde projdi krátkou chodbou a vylez zpět do 3.patra. Objevíš Merlina a "Meč
ohně" (Nepoužívej ho dřív než v závěrečném dungeonu). Až odkouzlíš Merlina,
objeví se dvě páky. Obě zmáčkni (nejdřív [26], pak [27]) a ve výklenku [28] se
objeví neviditelný teleport, který tě vrátí zpět do 1.patra. Získáš první Meč
ohně (doporučuji koupit si teď ještě jeden, jinak budete mít příšerný
problémy).
Poslední fází je dungeon s Grálem. (č. 10 na velké mapě) Po strastiplné cestě
jej jistě všichni projdou a získají Grál.
24) Grál - 1. patro
Do portálu u vchodu [1] vlož Amulet slunce od Lancelota. Vyraz dveře [2].
a pokračuj chodbou. Stiskni potupně tlačítka [3], [4] a nakonec [5]. Otevřou
se dveře. Za nimi v chodbách za nimi je propadlo [6], přes které musíš hodit
předmět, aby se stisknulo tlačítko za ním a uvolnila cesta do dalšího patra.
25) Grál - 2. patro
Projdi nástrahami až k truhle [1], ze které vezmi rezavý klíč a teleportem za
tajnou chodbou se přesuň zpět a vyjdi nahoru.
1. patro podruhé
Dveře [7] odemkni rezavým klíčem z druhého a patro a žebříkem sejdi dolu.
26) Grál - 3. patro
Stiskni tlačítko [1] a teleportuj se tel. [2]. Odpověz na hádanku [3] "36".
Z výklenku [4] seber malý klíč. Teleportuj se [5] a z výklenku v chodbě vezmi
druhý malý klíč. Dveře [6] odemkni malými klíči a stiskni tlačítko naproti
dveřím. Teleportuj se zpět z [7]. Teleportuj se [12] a stiskni tlačítko [9],
které otevře dveře. Teleportuj se [10], stoupni na plošinku [11] a teleportuj
se zpět. Tel. [12] se dostaneš mezi dvě ramena [13]. Dojdi postupně na konec
obou ramen a stiskni tlačítko, které se objeví. Poté projdi teleportem, který
se ti objeví za zády. Nyní již můžeš jít do dalšího podlaží [14].
27) Grál - 4. patro
Vezmi fialový klíč [1] a měděný klíč [2] a odemkni dveře [3]. Jdi do dalšího
patra.
28) Grál - 5. patro
Hoď předmět do teleportu [1] a chvíli počkej než dopadne. Poté se teleportuj.
Na otázku [2] odpověz "mraky". Z truhly [3] vezmi stříbrný klíč. V chodbě za
tajným průchodem [4] nastav všechny šipky pokud možno na dveře, nebo k zemi
(pokud se otáčejí na špatnou stranu). Poté dveře otevři. Dveře [5] otevři
stříbrným klíčem. Z truhly [6] vyndej velký klíč. Stoupni na neviditelnou
plošinu [7] a teleportuj se. Dveře [8] odemkni velkým klíčem, vezmi magický
klíč a teleportuj se zpět. Stiskni tlačítko [9] a teleportuje se. Zámek [10]
odemkni magickým klíčem a projdi do dalšího patra.
29) Grál - 6. patro
Stiskni tlačítko [1] a poté [2]. Zmizí stěna [3]. Na jejím místě vezmi klíč
[3] a spadni propadlem [4].
30) Grál - 7. patro
Dveře [1] odemkni klíčem z 6. patra a schody [2] sejdi dolů.
31) Grál - 8. patro
Stiskni tlačítko [1], poté [2] a pak [3]. Z truhly [4] vezmi malý klíč a
odemkni s ním dveře [5]. Z truhly za dveřmi vyndej měděný klíč a běž nahoru.
7. patro podruhé
Sejdi schody [3].
8. patro podruhé
Stiskni postupně tlačítka [6], [7] v průchozích stěnách a poté [8]. Přes díru
[9] hoď libovolný předmět. Do teleportu [10] hoď také předmět, ale pozor! Na
místě, kam se předmět teleportuje se mrská příšerka a předmět se o ní někdy
zarazí. U dveří [11] natoč šipky tak, aby na ně ukazovali a otevři je. Za nimi
je truhla obsahující rezavý klíč a ten seber. A teď se vrať nahoru.
7. patro potřetí
Na hádanku [4] odpověz "klavír". Objeví se klíčové díry. Do nich vlož rezavý
a měděný klíč z 8. patra. Otevři dveře a běž dolů.
32) Grál - 9. patro
Hoď předmět, který už nebudeš potřebovat západním směrem [1] a seber klíč
[2]. Vejdi do průchozí stěny [3], teleportuješ se a stiskni tlačítko [4].
Seber klíč [5] a dojdi k číslu [6], kde odpověz na hádanku: POPEL. Hoď předmět
na sever [7], odemkni a seber klíč [8]. Dojdi k [9] zámkům a odemkni je (oba),
na severu i na jihu [10] otoč šipkami a stlač spínač na dveřích. Teleportuj se
[11] a vylez nahoru [12].
8. patro potřetí
Projdi [12] podle čáry (ubere nejméně energie). Také projdi podle čáry [13]
a u tečky hoď předmět západním směrem a přejdi [14] nahoru.
7. patro počtvrté
Najdi dva klíče [5] (jsou označeny křížkem), odemkni a stiskni tlačítko na
dveřích [6]. Teleportuj se [7],znova se teleportuj [8], pro změnu se zase
teleportuj [9] a vylez po schodech nahoru [10].
6. patro podruhé
Vlez do teleportu [5] a stiskni [6] spínač. Seber klíč [7] a našlápni na
místečko [8]. Zmáčkni čudlík [9]. Otevři truhlu [10] a seber klíč, kterým
odemkni dveře [11], a slez dolů.
7. patro popáté
Na hádanku odpověz OKNO [11] a seber klíč z truhly [12], kterým odemkni dveře
[13], a přejdi mezi patry.
8. patro počtvrté
Velmi těžké - přejdi dolů [15].
9. patro podruhé
Slez po žebříku dolů [13].
33) Grál - 10. patro
Zatíž plošinky [1,2] a stiskni tlačítka [3,4]. Vezmi z truhly klíč [5] a dojdi
sním ke dveřím [6] a teleportuj se. Stiskni Tlačítko [7] a jdi do dalšího
patra [8].
34) Grál - 11. patro
Přejdi mezi patry [1].
35) Grál - 12.patro
Vylez nahoru po žebříku [1].
11. patro podruhé
Seber klíč [2] a vrať se zpátky [3].
12. patro podruhé
Vejdi do teleportu [2]
36) Grál - 14. patro
Abys nevyšel ze cviku vyraz dveře [1] a seber klíč [2], který použiješ u zámku
[3].
37) Grál - 13. patro
[1] - na zelených polích hoď předmět na západ - na fialovém poli hoď předmět
na západ i východ - žlutá pole jsou průchozí Vylez po žebříku nahoru [2].
12. patro potřetí
Proběhni propadly k truhle [3]. Dojdi ke dveřím [4] a odemkni je za nimi už
čekají schody do 11.patra. (Pokud se ti podaří propadnout se, tak najdi
o patro níž teleport [3] zpátky do tohoto patra.
11. patro potřetí
Nejdříve vrhni předmětem na jih [4], stiskni tlačítko a když se otevřou dveře
seber z truhly klíč [5]. Otevři dveře klíčem [6] a seber Měsíc [7]. Odpověď na
hádanku je ZÁMEK [9] seber klíč z truhly [10]. Stlač tlačítko [8] a otevři
dveře [11] do místnosti ze které se teleportuj.
38) Grál - 15. patro
Sešlápni 3krát plošinky [1,2] a zmizí zeď. Teď můžeš už sebrat klíč [3]. Jdi
ke dveřím [4] s hádankou a odpověz: JISKRA. Zatíž plošinu [5] a seber klíč
[6]. Odemkni dveře a stiskni na nich spínač [7]. Teleportuj se [8], seber klíč
[9] a vrať se zpátky [10]. Odpověď na hádanku [11] zní VIDLIČKA. Seber
z truhly [12] Slunce a vlož ho spolu s Měsícem do znaků [13] na stěně. Pak
odpověz na požadovanou otázku : TO. Vchod do posledního patra je volný [14].
39) Grál - 16. patro
Nezapomeň sebrat oko [1]. Dojdi si pokecat se Svatým Grálem [2] a jdi do
horních pater [3].
15. patro podruhé
Vlož Oko do znaku na stěně [15] a vylez schody [16].
14. patro podruhé
Hurá nahoru [4]
12. patro počtvrté
Sešlápni všechny místa v této [6] místnosti a cestu ven z dungeonu s Grálem
a do Kamelotu už zvládneš sám. Konečná cesta vede do Kamelotu k Artušovi
(dveře, u kterých hra začala). Nezbývá nic jiného, než si vychutnat závěrečnou
animaci. KONEC.
E. LEKTVARY
a) MÍCHÁNÍ LEKTVARŮ
1) Do misky v batohu nalijte nejdříve tekutou část lektvaru (např. vodu,
medvědí žluč apod.)
2) Poté přidávejte pevné ingredience podle libosti
3) Podaří-li se vám namíchat něco kloudného, je možno do tohoto roztoku
namočit nějakou věc, nebo jej přelít do jiné nádoby. Například podle
receptu namícháte Hadí jed. Pokud kliknete např. dýkou na misku, získáte
dýku otrávenou.
4) Pokud se vám podaří namíchat nějaký paroztok, pak klikněte na tlačítko u
misky a obsah se vylije.
b) ZÁKLADNÍ LEKTVARY
1) Kouzla zvyšující vlastnosti
Síla :
Medvědí síla - voda, Nifredil
Obří síla - voda, Nifredil, květ Hyacinthu
Charisma :
Melenina krása - odvar z heřmánku, Nifredil
Krása Elbereth - odvar z heřmánku, Nifredil, květ Hyacinthu
Rychlost :
Rychlost větru - voda, Leberon
Světelná rychlost - voda, Leberon, květ Hyacinthu
Obratnost :
Hadí pohyblivost - olej, Nifredil
Mrštnost ještěrky - olej, Nifredil, květ Hyacinthu
Odolnost :
Krollí odolnost - medvědí žluč, Nifredil
Odolnost stínu - medvědí žluč, Nifredil, květ Hyacinthu
Inteligence :
Moudrost elfů - líh, Vzácné kapradí, Simbelmyne
Osvícení - líh, Vzácné kapradí, Simbelmyne, květ Hyacinthu
2) Zvýšení obranného a útočného čísla
Útočný démon - alkohol, Vzácné kapradí, Rhododendron
Obranný démon - alkohol, Dolanské listí, Rhododendron
3) Otravné lektvary a protijedy
Jedy:
Hadí jed - alkohol, Kram
Štíří jed - alkohol, Nicotiana
Séra (vyléčí výše uvedené jedy) :
Hadí sérum - alkohol, Vzácné kapradí, Nifredil
Štíří sérum - alkohol, Simbelmyne, Dolanské listí
4) Léčivá a povzbudivá kouzla
Zasycení - alkohol, Leberon, Vzácné kapradí
Osvěžení - voda, koření z dýmek
Léčení - odvar z heřmánku, květ Nimlothu
5) Útočná kouzla
Větrný dech - voda, Kram, Dýmkové koření
Ohnivý oblak - alkohol, Dolanské listí, koření z dýmek, Nifredil
Special Thanks : Honzovi Šerákovi za podklady k tomuhle návodu. Díky.