Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Datadisk Barbarian invasion je rozhodně dobrou volbou, pokud se vám líbil původní Rome. Platí stejné zákonitosti, jako v původní hře, ale jsou zde i nějaké novinky. Vzhledem k tomu, že na základní hru jsem již průvodce napsal, tak v tomto textu najdete pouze inovace a vylepšení, která tento datadisk přináší. Pokud jste tedy mého průvodce na Rome total war nečetli, tak to rozhodně udělejte dříve, než si projdete tento text.
Obsah:
I) Frakce
II) Města a obyvatelé
III) Politika a diplomacie
IV) Peníze a vydělávání
V) Válka a boje o území
VI) Velitelé a vojáci v bitvě
VII) Speciální schopnosti
I) Frakce
Všechny národy se změnily, protože je hra posunuta o mnoho let déle. Začíná se okolo roku 500 n.l. a římská říše byla rozdělena na dvě části, aby mohla lépe čelit invazi barbarských kmenů z východu a severu.
1) Řím (západní říše)
Obtížnost: těžká
Typ: hratelná
Pozice: Itálie, Francie, Španělsko, Kartágo, jižní a střední Británie
Kultura: římská
Cíl k vítězství: držet 34 provincií včetně severní Itálie, Kartága, Konstatinopole a severního Španělska
Západní říše je velice mocná, ale ihned po prvním tahu se část začne bouřit proti vašim právům a navíc hned od začátku máte za nepřítele Alemany a brzy se k nim přidají i další kmeny. Nejlepší je zabezpečit svoji říši a pak pomalu expandovat ke Konstantinopolu.
Armáda se značně změnila, protože rize římských jednotek již moc není a tak bylo nutné rekrutovat i okolní kmeny z říše. Základ ale stále tvoří vojáci s delšími kopími a lehká jízda.
Nejlepšími vojáky však zůstává římská kohorta - Comitatenses
2) Řím (východní říše)
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: Konstantinopol, Řecko, blízký východ, Egypt
Kultura: římská
Cíl k vítězství: držet 34 provincií včetně Konstantinopole, Egypta, severní Itálie a Kartága
Východní říše je o něco stabilnější, takže než začnou první vzpoury, máte možnost uklidnit situaci ve své říši. Problém je, že říše je ve válce se Sassasindy, potomky Parthů. Expanze proto povede hlavně jejich směrem a pak na západní říši.
Armáda se výrazně nezměnila od dob Seleukovské říše, ale falangy byly nahrazeny legiemi a sloni se již nechovají. Katafrakti a těžká jízda jsou však stále k dispozici. Mezi nejlepší jednotku patří Equites na katafraktech.
3) Alemani
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: střední Evropa
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 20 provincií včetně Germania superior, Panonie a severní Itálie
Jeden z germánských kmenů ve střední Evropě. Začínáte sice s jedinou provincií a jednou armádou, ale útok na západ k římské říši se rozhodně vyplatí. Pak se vydejte také na jih a zajistěte svou pozici dřív, než se Římané vpamatují.
Armáda odpovídá starým germánským stylům tzn. pěší bojovníci a nějaká ta zbytková jízda bohatších občanů. Výbornými vojáky jsou lombardští bersekeři, kteří když chytí amok, tak jsou téměř nezastavitelní.
4) Sassasindové
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: blízký východ
Kultura: pouštní
Cíl k vítězství: držet 20 provincií včetně Egyptu, Palestiny a Konstantinopole
Pozůstatky partské říše leží v srdcích těchto válečníků. Nová říše totiž vznikla na té staré, takže se není čemu divit, když mají stejnou kulturu a také pozici. Hned od začátku jsou ve válce s východořímskou říší, takže je nutné se ihned sebrat a připravit na těžkou válku.
Armáda se skládá převážně z jízdních jednotek, takže ani zde se pozůstatky starých tradic nezapřou, ale ani pěchota není špatná. Jako jediná frakce mají k dispozici stále slony, ale již to nejsou ti obrnění prorážeči linií. Výbornou jednotkou jsou katafrakti.
5) Sasové
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: střední Evropa
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 18 provincií včetně saských zemí, Belgie a jižní Británie
Další z germánských kmenů, který je tentorát spíše na severu - dnešní Dánsko. Okolo je mnoho nepřátel a také římská říše. Je dobré se proto snažit rychle si upevnit pozici mezi ostatními kmeny v okolí a vyrazit na římskou říši, která je v nepokojích.
Armáda je složena téměř výhradně z pěšáků, takže na rychlé přepady nemáte nárok. I tak je ale poěchota velice účinná, hlavně saští vojáci jsou výborní v boji muž proti muži.
6) Frankové
Obtížnost: snadná
Typ: hratelná
Pozice: střední Evropa
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 20 provincií včetně Lugdinésie, Akvitánie a Narbonensie
Frankové sjou jedním z germánských nebo spíše galských kmenů, kteří se při stěhování národů dostávají do Francie. Bohužel máte jen jednu provincii a jste obklopeni barbary a také Římany. Je nutné se proto soustředit na okolní kmeny a pak na římské imperium, pokud vám to čas dovolí.
Armáda je složena jako u většiny barbarů hlavně z pěších jednotek a jízda hraje jen okrajovou roli. Lze ji ale použít k rychlým přepadům. Mezi nejlepší jednotky patří francouzská pěchota.
7) Vandalové
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: ukrajinské stepi
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 10 provincií včetně jižního Španělska, severní Itálie a Kartága
První z kočovných kmenů, který začíná pouze s armádami. Rozhodně se se dvěmi třetinami vojska probojujte do severní Itálie a pak i na celý Apeninský poloostrov, odkud vyžeňte Římany. Poslední třetinu vojska použjte ke získání jižního Španělska. Pak stačí zajistit pozice a obě vytvořené miniříše spojit.
Armáda nabízí dobrý mix pěších a jezdeckých jednotek, které se hodí na rychlé přepady. Dobrými vojáky jsou těžcí kopijníci.
8) Sarmaté
Obtížnost: střední
Typ: hratelná
Pozice: ukrajinská step
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 15 provincií včetně Dalmácie a Kavkazu
Jeden z pasteveckých kmenů, na který se valí mnoho hor z východu. Pozice je poměrně špatná, ale pokud přežijete stěhování Vandalů a Hunů na jih, tak máte zčásti vyhráno.
Armádu tvoří převážně kavalerie, takže se nevyplatí útočit na Římany, kteří jsou na boj s koňmi dobře vycvičeni. Ostatní kmeny jsou ale na tom o poznání hůř. Dobrou kavalerií jsou vznešení jezdci.
9) Gótové
Obtížnost: snadná
Typ: hratelná
Pozice: rumunské nížiny a hory
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 16 provincií včetně Thrácie a severní Itálie
Vaše pozice není špatná, tedy alespoň do doby, než přijdou Hunové. Ti vás možná vyženou, takže budete muset dobýt vaše cíle jako stěhovavý národ, ale to není žádný problém.
Gótové vynikají silnou střední pěchotou, která je vynikající v boji v lesech a ve stísněných prostorách (zdi, . . .), ale mezi nejlepší jednotky rozhodně patří vznešená gótská jízda.
10) Hunové
Obtížnost: snadná
Typ: hratelná
Pozice: ruskoukrajinské stepi
Kultura: barbarská
Cíl k vítězství: držet 15 provincií včetně severní Itálie a Konstantinopole
Druhý kočovný kmen, který začíná bez ničeho. M"žete založit základnu v nedaleké osadě, ale já jsem se vydal do Konstantinopole a tam jsem založil sovu říši. Pak jsem se postupnými výpady dostal až do Říma.
Armáda je složena výhradně z jízdních lučistníků a nějaké té lehčí jízdy. Hunové mají i pěchotu, ale ta je vhodná tak na obranu hradeb. Dobrými střelci z koní jsou elitní hunští lučistníci.
11) Keltové
Typ: nehratelná
Pozice: severní Anglie, Irsko
Kultura: barbarská
Starý kmen, který kdysi obýval střední Evropu, ale byl vytlačen Germány. Jsou to vlastně pozůstatky Galů, kteří se z Francie dostali do Británie. Hned od začátku jsou ve válce s západním Římem.
V armádě najdeme převážně barbarskou pěchotu, která je účinná na boj zblízka. Dobrými vojáci jsou Gallowglassové s oboručními meči.
12) Roxolané
Typ: nehratelná
Pozice: ruské stepi
Kultura: barbarská
Kmen, který je velice podobný Sarmatům, jen je o trochu východněji. Zezačátku je relativně v bezpečí, protože Hunové se mu většinou vyhýbají.
Armáda je složena hlavně z kavalerie a mezi elitní jednotky patří vznešená jízda.
13) Ostrogóti
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: barbarská
Ostorgóti jsou vlastně Gótové, kteří se z hlavní větve postupem hry odštěpí a založí si svůj vlastní národ.
Armáda odpovídá Gótům, takže snad jen obrázek některé jednotky.
14) Římano-brité
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: barbarská
Jde o národ, který se objeví v průběhu hry. V Británii se totiž pár místních lidí spojí s Římskými vládci, kteří si zvykli na místní poměry a založí vlastní frakci v okolí Londýna.
Armáda je tvořena zčásti barbarskými jednotkami a zčásti římskými legiemi. Výbornými jezdci jsou rytíři svatého grálu.
15) Slované
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: barbarská
Slované jsou další kmen, který se objeví v průběhu hry. Přijde z ukrajinských stepí a založí svoji vlast kdesi na Ukrajině.
Armáda Slovanů je stejná jako u Vandalů a i tady se můžete setkat s těžkými kopiijníky.
16) Burgunďané
Typ: nehratelná
Pozice: střední Evropa
Kultura: barbarská
Další z germásnkých kmenů ve střední Evropě. Jejich pozice je spíše v Německu a až při stěhování národu se dostali do země, kterou nazvali Burgundsko.
Armáda je podobná všem germánům - hlavně útočná pěchota. Dobrými vojáky jsou burgundští bersekeři.
17) Berbeři
Typ: nehratelná
Pozice: Afrika
Kultura: pouštní
Tento národ je pozůstatkem Numidiánů a nyní se soustředí na život v nehostinné poušti. Jsou stále ve válce s Římany, kteří kontrolují vodu. Málokdo se odváží na ně zaútočit, protože se vyznají v poušti a navíc pochod do jejich říše je velice zdlouhavý.
Hlavní údernou silou jsou jezdci na velbloudech a také lehká a střední pěchota, kam patří také horská pěchota.
18) Lombardi
Typ: nehratelná
Pozice: střední Evropa
Kultura: barbarská
Poslední z germánských kmenů, který sídlí na severu Německa. Později při stěhování národu založili italskou Lombardii.
Mezi dobré vojáky patří opět pěchota - muži se sekyrami. Kavalerii tento národ sice má, ale soustředí se na boj zblízka.
19) Řím (západořímští rebelové)
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: římská
Pokud se v západořímské říši vzbouří nějaká provincie a odtrhe se, tak z ní nebudou rebelové, ale tato nová frakce. Její vládci jsou již znechuceni římskými pravidly a vytvořili si svůj národ.
Armáda je totožná s tou, kterou má západořímská říše.
20) Řím (východořímští rebelové)
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: římská
Viz odkaz 19), jen tohle se může stát pouze ve východní části impéria.
Armáda je totožná s vychodořímskou armádou.
21) Rebelové
Typ: nehratelná
Pozice: -
Kultura: -
Nesmí chybět ani neutrální rebelové. Nikdo s nimi nemůže mít mír. Navíc jsou všude na mapě v neutrálních a vzbouřeneckých provinciích.
II) Města a obyvatelé
Platí úplně stejné zákonitosti, jako v původní hře. Pokud je ovšem vaše říše napadena a zbývá vám jediná provincie, můžete opustit město a vzít svůj lid do další země (become a horde). Vaše hordy se mnohonásobně zvětší a vy můžete hledat nové útočiště.
To samé ale může udělat váš nepřítel, takže pokud dobyjete jeho území, stane se hordou a může na vás zaútočit. Ne každý národ ale může povolat hordy a stěhovat se.
III) Politika a diplomacie
Opět není nic výrazného, co by vybočovalo z herního principu předchozí hry, takže není ani důvod, abych dělil tuto kapitolu. Jedna novinka se najde, ale pouze u Římanů - oddanost. Čím vyšší je hodnota oddanosti velitele, tím menší je šance, že se přidá k rebelům a bude si chtít založit vlastní frakci. Ostatní národy nic takového nemají.
IV) Peníze a vydělávání
I zde doporučuji přečíst předchozího průvodce, protože peníze získáte stejnými cestami, které jsem již popsal.
Novinkou ale je, pokud váš národ se stal kočovným (nemáte město, jen váš lid), tak nemusíte dané město obsadit, ale pomocí funkce po dobytí "sack settlement" ho pouze vyplenit a získat tak peníze pro další tažení.
V) Válka a boje o území
Další část, která je naprosto stejná, jako v základní hře. Novinkou jsou ale noční bitvy, kdy záleží hlavně na vašich schopnostech. Ne každý velitel ale může vyčkat, než zapadne Slunce. Je nutné, aby měl mnohé bojové zkušenosti.
Noční bitvy jsou ale velice lákavé, protože vaši muži mají pochodně a navíc není vidět ani na krok, takže každý další postup je nutné zvážit.
Pokud chcete uplatit některé lidi, aby se k vám přidali nebo vám vydali území, tak to lze u všech, mimo Římanů, kteří neprodají žádnou armádu, natož aby vám vydali území.
VI) Velitelé a vojáci v bitvě
Opět stejná věc, která platila i předtím. Nic se nezměnilo, to znamená, že váš velitel velice často rozhoduje o výsledku bitvy.
Samozřejmě autoři připravili nové tváře.
VII) Speciální schopnosti
Stejná kapitola, ale nyní je mnohem více jednotek vybaveno nějakou tou speciální schopností, která se v boji určitě hodí. Obvyklá jsou kola z kopí.
KONEC.