Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře :
Tohoto návodu by nebylo bez našeho milého Anh Haie, který mi dal skvělý tip právě na tuto adventuru. Takže, díky ti... Ale k věci Robotragedy vydal téměř nezámý Pijin Pastrana. Tahle freewarová adventura má sice 14 mega, ale rozhodně stojí za stáhnutí. A proč ? No jen si ji zkus přehrát a uvidíš. Je k sehnání na našich různých herních serverech.
2) Příběh :
Jsi malý robůtek a tvůj mistr si odešel kalit do jednoho vesmírného baru. Bohužel za sebou zavřel dveřa od obýváku a čirou náhodou dávají v telce tvůj oblíbený seriál ze života robotů. Musíš se za každou cenu dostat k televizi, protože tam zrovna účínkuje i tvá oblíbená zpěvačka Robotina. Ale když už se ti konečně podaří dostat se k ní, zbudou ti jen oči pro pláč...
3) Návod :
Protože je tento návod delší, zvýraznila jsem získané předměty. Do některých lokací je hodně obtížné se dostat. Ale když píšu, že to jde. Tak to jde.
a) PLANETA DOMOV
Sběrařina
První část hry je spíš taková sběratelská. V ložnici -1. místnost- z malé postele vezmi červený polštářek a ze sp letiště kabelů, které vykukují nad poblikávající televizí, seber modrý drát, který je naříznutý. Na panelu, který je uprostřed ložnice, stiskni tlačítko. Otevřou se ti dveře do koupelny. Z kelímku uber jeden kartáček, ze zdi strhni přísavkovitý věšáček a spláchni, tak že stiskneš fialový oválek nalevo. Pak se shýbni na zem pro malý provázek.
Vedle východových dveří 2x stiskni malý panel na světla. Až bude barva v místnosti fialová, objeví se pod oknem nový předmět, kterým bys měl obohatit svůj inventář, papírek s kódem. Světlo po sobě pak vypni a vydej se do další místnosti - kuchyně. U poličky se shýbni pro červenou knihu. Dále se na ní nachází šroubovák. Je ale zatím moc vysoko. Z držáku na nože, který je na modré skříni, vezmi jeden nůž a sendvičovač. Almaru otevři a čapni sklenici s marmeládou. Z židličky u počítače seber tužku. Ta se v inventáři rozlomí na tuhu a dřívko.
Na dveře vedle modré almary použij tuhu z tužky. Ta se následnou kompresí rozpadně v prášek. V severní části kuchyně stojí taková malá, smradlavá plechovka. Říká se jí Dustyn a je to další člen vaší rodiny. Použij na Dustyna nůž. On ho nabrousí. Teď už nic nebrání tomu, abys nožem užízl kousek rybářské struny z prutu opřeného o zeď.
Šroubovák
Jdi do dveří, které jsou v kuchyni. Za nimi je malá dílna. Právě jsi vyrušil jednu myšku. Z pracovního stolku vezmi slánku a zdravotně nezávadnou kyselinu. Prozkoumej zamknutý kufřík. Z inventáře vylov kartáček a přihoď ho na myší pastičku. Odletí kus sýru, který si vezmi.
Vrať se do koupelny. Marmeládu vylij do záchodu a do prázdné sklenice vhoď sýr. Tuhle pastičku skombinuj s přepychovým myším vchodem v kuchyni. Podařilo se ti do sklenice chytnout jednoho myšáka. V dílně je na nohu stolu přivázané lano se smyčkou. Použij na lano myš ve sklenici. Ta tuhé lano překouše a ty jsi získal další užitečný nástroj.
Starodávnou čínskou vázu v kuchyni zacpi červeným polštářkem. Hoď laso na šroubovák, který je úplně nahoře na skříni. Pokecej s Dustynem -vysavačem-. Šroubovákem otevři jeho útroby a vyjmi z něj modrou baterii.
Televize + ovladač
Zaskoč do třetí místnosti -posilovny-. Nachází se napravo od dveří do dílny. O zeď se opírá dřevěná tyčka. Seber ji. Z pultu vezmi žlutou věc, která se později ukáže jako baterie. A z bedny na nářadí čapni zrcátko. V kuchyni použij žlutou baterii na dveře od lednice. Baterka přijde k životu a tobě se po chvilce podaří rozmrznout. Pak pokračuj do ložnice. Mrkni na televizi. Šroubovákem ostraň poklop. V inventáři přimontuj na sendvičovač modrý kabel. Svůj výtvor zastrč do zásuvky v televizi.
V dílně nasypej do slánky rozdrcenou tuhu z tužky a pak to celé pokrop kyselinou. Dotsal jsi výbušnou směs, kterou nasyp na zámek od kufříku na stole. Pak sáhni po krátkém provázku z koupelny. Přimontuj ho na zámek. Celý svůj výtvor podpal (použij). Po malém otřesu si dojdi vyzvednout ovladač na TV. Do ovladače strč modrou a žlutou baterii. Pak naprogramuj ovladač pomocí papírku s kódem, který byl v ložnici.
Otevření dveří
Smontuj dohromady tyčku a provázek. Dostaneš luk. Šroubovákem rozbij věšáček z koupelny. Dostaneš 2 součástky. Přísavku, která zbyla, přidělej na tužku. Teď jsi získal náboj. Skombinuj vylepšenou přísavku a luk. Teď přijde na řadu zbojnická scénka. Lukem vystřel na kartu, která je nad východovými dveřmi. Kartu seber. Ihned ji vlož do topinkovače. Padne tam jak ulitá. Na topinkovač použij naprogramovaný ovladač. Toto byl příklad takové malé domácí palírny... Kartu strč do panelu na zapínání světel u východu. Přichází srdceryvná scénka během níž se rozhodneš stát hrdinou a zachránit svou oblíbenkyni.
Musíš se nějakým způsobem dostat na planetu Quoid. Z police seber kameru. Určitě bys měl vzít i řídítka, které jsou opřená o zeď. Vyjdi ven z bytu dveřmi na severu. Nacházíš se na čerstvém vakuu. Sehni svůj plechový hřbet pro malinkatý hřebík z té růžové odbočky na sever. Pak zamiř na západ a použij skleněný panel. Kurz své cesty nastav na Quoid.
b) PLANETA QUIOD - místo činu
Jdi 2 x na východ na malou zahrádku. Do sklenice od marmelády naber trošku vody z fontánky. Pak se přemísti před obrovský dům. Vedle cedule je malá plechovka, která se bude hodit, proto ji seber. Ze zábradlí vezmi malý magnet ve tvaru podkovy. Skombinuj řídítka s magnetem. Dostaneš detektor kovu. Pak klidně vstup do domu. Jde to trošku ztěžka. Musíš směřovat co nejvíc na SV.
Místo činu
Promluv si s mladým narkomanem. Z Justinova stolu si nepozorovaně vypůjči malou, bílou lahvičku. Tím jsi získal matlač (tak tomu říkáme my...), jde o takový ten bílý sajrajt, kterým si pečlivější jedinci vymazávají škrtance ze sešitů, my lajdáčtí machři je tam s mávnutím ruky necháváme. Projdi červeným závěsem do další místnosti. Popojdi k věci, která je přehozené ručníkem. Robocajt tě po rozhovoru pustí do šatny. Pod stolem je malá taštička se zrním, seber ji. Pak si promluv s Peggy. Nic moc zajímavého ti neřekne, ale dostaneš od ní oblíbený Robotinin parfém. Foťák použij na malý Robotinin talisman. Jde o tu žlutou zubatou věc na stolku.
Prsten
Přesuň se na místo činu. Policistovi určitě nebude vadit, když si vezmeš bílý ručník. Pak zajeď do parku k fontánce. Z pytlíku s krmivem trošku nasyp žlutému opeřenci do fontány. (Jo, do fontány). Pták se odletí nažrat a upustí prsten, který okamžitě seber. Jenže je potáhlý v nepříliš vonící hmotě. Chtěl by očistit. Do plechovky nasyp zbytky ze zkumavky s kyselinou. Pak do ní (plechovky) vhoď prsten. A strč jí (plechovku s prstenem) do fontány. Fajn, to by bylo. Máš čistý prsten. Přetři ho matlačem a zanes ho robocajtovi. Cosi od něj dostaneš. To cosi se po prozkoumání ukáže jako "letenka". Takže zamiř k transformátoru a vyraz na planetku Trimm Moon.
c) PLANETA TRIMM MOON - síra, sopky, láva...
Ovoce + rum
V inventáři na náboj do luku (tužku s přísavkou) připevni hřebík a nabij jím luk. Máš teď nebezpečné palivo. Jdi do lokace s výtahy. Zavolej si tlačítkem výtah do Kersumovy nálevny a 2x pokecej s malým mužíčkem. Dozvíš se o ovoci na stromě. Měl bys od něj také dostat modré lano. Pak ještě seber červenou elastickou gumu, tu spoj s lukem. Pak vyjeď nahoru. Potom se mrkni do Alibabovy prodejny. Ze země si vezmi modrou misku plnou oříšků. Z koše odeber trošku popela. Vhoď ho do parfému. Do nedostavěných puzzlíků v rohu obrazovky vlož kus plastu, který se tenkrát odlomil z tvé malé televize. Tím jsi dokončil puzzle a můžeš si za odměnu vzít nůžky.
Zajeď do lokace se stromem, lávou a podivně svítícím ovocem. Svůj luk s elastickou gumou vystřel na ovoce. Tím se ti podařilo obohatit své kapsy. V nálevně předej ovoce mužíčkovi. Dostane se ti od něj zasloužené pochvaly a utrousí i pár slůvek o podivných mužících a dá ti kostky cukru. Když už jsi tam, stiskni velké červené tlačítko na stroji. Do vysutých chňapek přelij vodu ze sklenice a přihoď získané kostky cukru. Po pár chvilkách se objeví kohoutek. Na ten nasuň sklenici a heuréka ! Rum je na světě. Nůžkami nastříhej bílý ručník, který byl na soše Robotiny. Teďko máš krásnou masku strašidla.
Tajná místnost
Zamiř do lokace s lávou a stromem bez ovoce. Jdi dolů na jih. A pak do další obrazovky na východ. Tady vezmi malý, opuštěný kamínek. Fajn, výtahem sjeď do podzemí. Z lávky seber zelenou kostku mýdla.
Popojeď k ocelové desce napravo. Strč do ní kus dřívka, který zbyl z přísavky. Modré lano přivaž na laso. Máš teď nejsilnější lano v celé široké galaxii. Takže ho použij na ocelovou desku. Provlíkne se kladkou. Použij své super schopnosti na modrý konec lana (stačí opravdu jen povel použít). A co teď ? No stačí jen stisknout červené tlačítko na panelu. No, podařilo se nám otevřít novou cestu... Nevypadá to sice moc bezpečně, ale já bych do ní vstoupila. Aha, to vypadá opravdu zajímavě. Prozkoumej všechny (moc jich tam stejně není) předměty. Pak si vezmi podivnou zelenou hmotu, lahvičku s tekutinou a letenku. V inventáři si ještě prohlédni popisek na tekutině. Aspoň víš, že je to normální olej do katalizéru ? A co s takovým krámem dělat ? No, nalij ho na buráky. Ty pěkně nabobtnají.
Když už jsi tady nezaškodí trochu škodění. Určitě ti neunikl ten velký stroj. Vypadá divně, chtěl by zničit. Na jeho kliku namaž trošku zeleného slizu. Na to samé místo použij i zrcátko. No paráda, takže máš něco jako čočku. Ta plechovka působí dost robustně, takže ji nech být.
Akce Buráký olej
Vyjeď nahoru a cupitej vpravo. Je tam zajímavá konstelace kamenů. Jejích vrchol tvoří jakýsi otvor. Nasyp do něj nabobtnané oříšky. A přiklop to kamenem, který jsi sebral právě v této lokaci. Svou modrou knížku použij na kamenný poklop. Do plechovky přeber zajímavým způsobem získaný burákový olej. Jdi to "letiště" a zamiř na Werthu.
d) PLANETA WERTH - město pyramid a duchů
Zajeď do lokace s velkou červenou krychlí. Svou čočkou si zvětši popisek na cedulce u kytky. Tu si pak přečti. Právě tyto květiny, které jsou popsané na cedulce pomůžou "narkomanovi" Justinovi. Ale kde je najít, že ?
Duchův poklad
Ve skalním městečku použij parfém na ducha. Dostal jsi něco jako duší esenci. Vejdi do domku a promluv si s duchem. No není moc zdvořilý. Na minulé planetě jsi si vyrobil převlek strašidla. Nyní ho použij na modrou skládačku, za kterou se většinou převlíkají lidé. Teď už si s duchem jako jeho rovnocenný kolega můžeš poklábosit. No takže nemůžeš. Použij skládačku pro svléknutí. V inventáři nalij na oblek vylepšený parfém. Teď pěkně smrdí po duchovsku. Můžeš si ho znovu obléci a teď už opravdu pokecat. Od svého "strýčka" dostaneš klíč a velice cennou informaci. Možná by to šlo i rychlejší metodou, ale nemám to odzkoušené.
Vyběhni ven a použij svůj detektor kovu na 4 malé značky v zemi. Nic sice nenajdeš, ale sichr je sichr. Dobře, teď detektorem prohledej oblast pod věží. Našel jsi kýženou krabici. Otevři ji klíčem. Je v ní papírek s kódem.
Zaskoč do pyramidy promluvit s ušatým opravářem. Řekne, že rozbitý teleport nerozběhne bez podložky, oleje, chipu a rad. Takže až odejde můžeš klidně do stroje přelít olej z buráků. Do paměti TV ovladače naťukej kód z papírku. A naprogramovaný ovladač použij na stroj.
Na této planetě se zajím už nic dělat nedá. Vrať se na Quiod.
e) PLANETA QUOID - narkomanovo paměť
V oblasti s fontánou jsou modré květy pokos je nožem. Kvítek smíchej s rumem. Nyní máš lék pro narkomanovu paměť. Vstup do velkého domu a předej nápoj spáči. No výborně. Dostal jsi darem zajímavý chip. V šatně na tebe čeká Peggy. Dej jí kostku mýdla. Odběhne si ho vyzkoušet do koupelny. Už nějakou dobu se ti v kapse povaluje fotka. Ostřihni ji nůžkami a vyměň za originál, který je teď nikým nestřežený na stolu v šatně. Tak to by bylo a co dál ? Ano správně, frčíme na planetu Werth.
f) PLANETA WERTH - chip a podložka
Svůj úlovek dojdi nacpat do stroje (mluvím o chipu a Robotinině kolečku). Takže stroj funguje. Zajdi do místnosti s vysavačem a použij transformátor.
g) PLANETA DRUOM - Robotinna
Zneškodnění Gromma
Vítá tě město Druom. I když přivítání to není zrovna nejhezčí. Vypadá to, že tu nějakou dobu pobudeš a navíc jsi přišel o celkem dost věcí ze svého inventáře. Zaběhni do lokace s věží. Přečti si papírek. No paráda, takže už víš, kde Robotina je a že její elektrické obvody fungují. Obejdi věž a dírkou na dopisy se podívej dovnitř. No ty únoscovo 3 tuny nevěští nic dobrého.
Vydej se na smetiště. Seber baterii a vhoď ji do barevné tekutiny. Teď si vezmi postříkaný kus gumy a mrskni ho té potvoře do misky. Pak si vezmi obsah misky. Máš onu drogu x látku, která tak účinně uspává mladého Justina.
Zajeď k věži ze zadu. Do ventilační šachty nacpi žlutou drogu a šachtu uzavři modrou plechovou deskou. Výborně ! Chlapisko padlo a z kapsy se mu vykutálel klíč. Zkus ho přitáhnout detektorem kovu. Jo ! Je fajn, že magnetické síly fungují i na odlehlých planetách. Klíčkem si odemkni dveře a vstup. Ten ptákův řev, je opravdu nesnesitelný. Chtělo by mu to nějak zacpat hrdlo... Zkus s ním aspoň tak 3x promluvit. Podaří se ti ho pěkně seřvat. Ze stolku čmajzni houbu.
Zneškodnění Wizzyho
Vstup do kuchyně. Na pultíku leží malá bílá věcička, tu vezmi. Použij ji na pobublávající hrnec. No a protože toho tlusťocha holt do té trouby nenašťoucháš (i když by si to nejspíš zasloužil) pokračuj dál. Tedy směrem vzhůru. V pokoji je nějaký odstřelovač. Z hromady munice vezmi jednu patronu. Prohlédni si obraz. Nádhera, že ?
Vrať se před vchod do kuchyně. Na pokapávající trubku přitiskni houbu. Pod věšákem je malinká věcička, ukáže se jako nepoužitá kulka - tu určitě vezmi. Do prázdného zásobníku strč věc, kterou jsi vymáchal v hrnci a pak kulku. Jdi do horního pokoje a mokrou houbou navlhči známku z alba. Pak ji přilep na zásobník. Tento zásobník vhoď do pytlíku s municí. He he... A další lump mimo provoz. Seber věci ze stolku. Kartu strč do slotu. Otevřou se ti dveře a je tu další krásný happyendík. A já jen doufám, že autor vyplní svůj příšlib 2. dílu.
KONEC.