Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře :
Toto je závěrečný díl slavné trilogie o vesmírném hrdinovi, kterému vdechl život Ben "Yahtzee" Croshaw. Na trojce s podtitulem The Temporal Terrorists je vidět, že se Yahtzeemu podařilo překonat oba dva předešlé díly. A teď mluvím o Yahtzeeovo osobitém humoru, který do hry nenásilně propašoval, takže je to opravdu parádička, pročítat se jeho skvělými hláškami. Hra získala takový ohlas a oblíbenost, že se na ní často odkazují i jiní vývojáři adventur. No prostě... kdo nehrál trojku, ať za á vleze někam hluboko za postel nebo si za bé hru stáhne třeba na www.hernisvet.cz , protože tenhle kousek by neměl ujít žádnému adventuraři.
2) Příběh :
Tak tady je příběh jasný. Rob s Paulem musí zachránit svět a univerzitu před Dr. Diobem, který ho chce zničit. Když to řeknu hodně zjednodušeně, podařilo se mu propojit minulost, přítomnost a budoucnost takže jeho dvojníci z těchto dob mu pomáhají. To samé ale platí i na naše dva hrdiny, kterým pomoc od jejich dvojníků v posledních částech hry přijde vhod. Ale než se do posledního dějství prokoušeš, musíš se tam taky nejdřív dostat a to včas. A k tomu pomůže nalezení 4 kusů z znatelněji rychlejšímu pohonu na motor vesmírné lodě. No a pak se taky musí zabít ty vesmírné potvory, které se usídlily na Robovo lodi... a pak ještě... no myslím, že to stačí. Příběh je propracovaný, ale někdy je celkem obtížný na pochopení... zvlášť když ho vyprávím já :-) Ale teď do návodu :
3) Návod :
a) Kapitola 1 aneb Vesmírná havěť
Po delším intru se dostaneš do jedné do strojní místnosti tvé parádní lodi, ze země vezmi podivně vypadající ptačí zob. Ukáže se, že Paul má nalíčeno na potvůrky, které se u vás zabydleli a jen tak neodejdou. Je tedy nezbytné se jich nějak zbavit. Prozkoumej velké, kovové dveře, zdá se že jejich hnízdo je právě za nimi. Pak taky mrkni na sejf. Jdi do strojovny a z Paulovo kufříku s nářadím si vezmi ruční vrták. Z reaktoru seber uvolněnou trubičku. Na stěnu si Paul pověsil nějaký svůj oblíbený plakát, zkus ho strhnout. A vida máme heslíčko, které pasuje do sejfu. V bleskové akci, kterou nestačil monitor ani pobrat, ses obohatil o kanystr. Vrtákem udělej malou dírku do kovových dveří a podívej se, co se uvnitř děje. Potom do dírky zandej trubičku a připoj na ni kanystr. Teď těm potvůrkám pusť trošku benzínu.
Takže té havěti už se klidně může říkat minulost. V následující animaci ti inteligentní PC řekne, proč je důležité získat všechny 4 části z přístroje, který měl být už před stovkami let zničen, ale místo toho se tutlá, že byl ukraden.
b) Kapitola 2 - Paul na planetě Tarabis 6
Jako první si promluv s počítačem prostřednictví své vysílačky. Přeptej se ho na planetu, do které tě teleportoval a zkus zjistit polohu první části. Vypadá, to že je v budově. Jdi tedy do kasina a mrtvému zaměstnanci vezmi "hrabičky". Venku si promluv s bezhausem. Ukáže se, že je to velmi vážený prezident, který bohužel přišel v kasinu o všechny prachy a nemá klíč od pokoje. Vzhledem k jeho blbé situaci, se nemůžeš divit, že ti nechce dát zapalovač. Jenže ty ho zatraceně nutně potřebuješ, takže si ho nepozorovaně přitáhni hrabičkami.
Zapíkem podpal umělou kytku nalevo od vchodu do hotelu. Potom jdi do kasina a tam doprava do baru. Poklábos se znuděným barmanem a pak mu řekni o hořícím keříku. Bude nadšený, že se taky konečně něco děje a vydá se hasit. Ty si zatím vezmi sklenici s mincemi a zajdi s ní do kasína. Drobáky nasyp do stroje, u kterého hraje nějaký muž. On se vzdálí ale když už to vypadá, že si pěkně zapaříš stroj zmizí. Objevíš ale ventilačku, kterou zakrýval. Vlez do ní. Dostal ses do místnůstky za barem. Jsou tu dvě velké nádrže s whisky a mošt. Prohoď jejich trubičky a ventilačkou se znovu dostaň do báru.
Velký boss, který pije vždy jen mošt je teď úplně nepoužitelný. Takže si s klidným svědomím můžeš vzít jeho kreditku. Ta výborně pasuje do slotu, který slouží k rozpohybování výtahu. Ten tě zaveze do mafiánovo pokoje. Mrkni hlavně na koberec, vlevo v rohu je trochu jiné barvy. Zkus ho odtáhnout a prohledej tajnou skrýš. Najdeš univerzální otvírač na všechny zámky. Kartou odřízni plátno z obrazu. Heuréka ! Podařilo se ti objevit tajný sejf. Dostaneš se do něho svým otvíračem. No takže, ty už máš kus svého úkolu splněno, protože si našel první kus ze stroje. Teď už jen zavolej vysílačkou PC a nech se přemístit.
c) Kapitola 3 - Paul v akci
Paul se po mnoha letech opět zavítá na svou rodnou planetu. Jdi po cestičce doprava k jezírku. Promluv si s postarším, nazelenalým pánem, který půjčuje lodičky. Pak ho strč charakterně ze zadu do vody. Nikdo už nebrání aby sis vzal hák, který je opřený o dřevěnou chajdu. Zaskoč na hřbitov a seber tam hrábě. Potom se přemísti k chlápkovi, který má určitě druhou součástku stroje do jeho panství. Od zahradníka si půjči lopatu. S Bernardem Tospottem zkus pokecat přes mluvítko u dveří. Ten namyšlenec tě nenechá ani domluvit.
Zahradník ti prozradí, že jeho pán je spíš na baby. No tak když chce babu, tak proč ne... Paul zvládá všechno... Jdi do vesničky a do první chajdy. Je to obchůdek místního lehce slepého holiče, který je však docela sdílný, takže toho využij. Je ale hodně nudný, a nechce ti dát gel na vlasy. Takže vezmi hrábě a zabodni je do té červené zákaznické židle. Obchodníček odběhne a ty si gel, který je na stolku, můžeš vzít. Na náměstíčku si přečti pamětní stoup. Čti tak dlouho, až se dozvíš informace od své rodiny a pak hlavně to o pokladu.
Na hřbitově vykopej druhý hrob, který patří Martě Tospottové. Pak se do něho spusť a vezmi si Marthiho zlaté srdce a stříbrná žebra. Pak se ještě vrať do vesničky a pokračuj k osamělému domku. Celkem třikrát si poslechni hádku místního párku. Až dá žena své šaty na okno, ukradni je pomocí lodního háku. Před panstvím si své červené šatičky oblíkni. Z Paula se stala kočka. Takže už klidně může použít telefon u dveří. Bernardovo druhá vášeň jsou prachy, takže mu do kamery ukaž cenné vnitřnosti.
Pustí tě dovnitř a rovnou do své ložnice. Paul už našel, co hledal, ale ten otrava ho nechce pustit, takže vezmi ze stolku chlazené pití a dej ho nad levé dveře. Teď už v pohodě vyjdi dveřmi vpravo. A čeká tě příjemné setkání s Robama. Ne, to množné číslo je opravdu na místě....
d) Kapitola 6 - Začíná v tom bejt bordel...
Teď se nám děj trošku zamotává. Hraješ vlastně se 4 postavami... tedy se 2... no i když... Pravdou je, že ti na pomoc přišli chlapíci z minulosti (nebo budoucnosti ?) a přinesli chybějící součástky. Takže se můžeš světelnou rychlostí přemístit na místo, kde se rozhoduje o budoucnosti světa. Jsi teď na lodi, která je plná klonů hlavního zloducha.
Nejdřív hraješ s Paulem. Jediná věc, kterou můžeš udělat, je nožem (jeho přítomnost u sebe neřeš) přeříznout lano, které drží nějakou věc.
Rob je uzavřený v nějaké ložnici. Ze staré postele urvi, odkousej -dle libosti- levou nohu. Mezitím ti někdo pod dveře podsunul nějaké papíry. Tou spínkou si otevři dveře a...
... a je tu další Rob, kterého počítač vysadil na tom nejnevhodnějším místě. Rovnou pod nos bláznivému doktorovi, který ho společně se svým klonem uvězní. I když to už se vlastně stalo, co ?
No a pak je tu Paul. Zajdi do kuchyně a vezmi si nůž. Potom dojdi do kanceláře a z haldy papírů seber nějaké objednávkové listy. Znovu se vrať do kanclu a papíry orazítkuj ve strojku na stole. Pak je odnes klonu vpravo, který hlídá uvězněného Roba. Pod dveře mu strč papíry a projdi dveřmi vlevo.
Paulův zásah v podobě přeříznutí provazu nese své plody. Ten klučina právě překazil plány Dr. Diablovi. Pravý Rob je ale stále ohrožován zbraní, která je v rukách vypatlaného klonáka. Po malé animaci má Rob volné pole, aby ukázal svou pohotovost. A že ji bude potřebovat. Zkus mrknou na podivný stín za sloupem a pak mu dát povel k akci. Až Rob zařve na Roba, tak vyběhne a zabije klon zabije klona, což je fajn.
Teď už si můžeš užívat příjemné závěrečné titulky.
KONEC.