Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Milan Soukup
Veškerý postup ve hře je založen na technickém vývoji. Na začátku nové hry
máte vynalezen Nuclear Generator a na dořešení čeká Satellite a Miner Droid.
Abyste mohli vynalézat, musíte koupit vědce. Podle mé zkušenosti je nejlepší
koupit Thomase Dempsey (to je ten prostřední), neposílat ho v průběhu hry
vůbec na Universitu, protože je vydřiduch a šetřit na nejdražšího vědce
- Klaatoo. Dále potřebujete stavitele. Jakmile totiž vědec vynalezne Miner
Droid, měli byste jich 9 vyrobit a postavit na planetě 7 Miner (2 už tam jsou)
a zavést do nich Miner Droidy. Víc vám jich počítač zprovoznit nedovolí. Takto
se v REUNIONu těží veškerý materiál kromě Detoxinu. A alespoň u Amigy verze
budete např. Energonu potřebovat takřka celou hru víc, než budete mít. Ze
stavitelů doporučuji Eleanor Brady. Jediné, co nedokáže postavit, je Energy
Shield. Arwen Nielson nedokáže postavit už Stadium a William Forbs je pro
začátek zbytečně drahý. S koupí bojovníka a pilota můžete počkat. Po
vynalezení Satellite stačí poslat jeden k nějaké planetě. Cestou exploduje
a vědec vynalezne Satellite Carrier. K Apollu Satellite doletí. Po nějaké době
Satellite nad Apollem oznámí, že se zde dá těžit, a vědec vynalezne Miner
Station. Tu je však potřeba na jinou planetu (Měsíc) nějak dostat. Proto vědec
vynalezne Transfer Ship. Ta slouží nejen k dopravování Miner Station, ale
i vytěženého materiálu. Jakmile je obojí hotovo, může začít těžba kdekoliv ve
vesmíru. Teď už potřebujete pilota. Pokud máte dost peněz, investujte do
Julie-Anne Roxford. Když se vám podaří instalovat Miner Station na planetu,
která je vhodná pro těžbu a je obyvatelná, počítač vás upozorní a vědec přijde
na Control Centre. Při vypouštění Satellite na planety se jich několik ztratí
kolem Jade. Na této planetě má své Civilization Centre rasa Jaanosians. To
zjistíte, když na Jade zaletíte nákladní flotilou. Satellite Carrier nemají
lidskou posádku, a proto za nimi musíte posílat nákladní nebo vojenské lodě.
To platí i nadále.
Protože Jaanosianům není rozumět, sestrojí vědec Communicator. Po nějaké době
si s vámi Jaanosiané budou chtít pokecat. Nabídnou vám spolupráci na projektu
nové, efektivnější Trade Ship. Kdo by nepřijal? Ted' je trochu času na
zvelebování své planety, hromadění materiálu a hamounění peněz. Pokud se vám
zdá, že máte přebytečných 150 000 - 200 000 Credits, zkuste založit novou
kolonii, třeba na Apollu. Za čas se opět přihlásí Jaanosiané. Tentokrát
říkají, že nalezli vrak kosmické lodi a chtějí, aby jim náš vědec pomohl
objasnit funkci nějakého systému lodi. Pokud opět souhlasíte, objeví se mezi
CD-disky jeden, o němž nikdo nic neví. Časem vědec přijde na to, že je to
HyperSpace Drive. Potřetí se Jaanosiané ozvou s naléhavou žádostí o pomoc při
napadení Morgruly. Pomoc jim slibte. Díky tomu získáte plány na Hunter a Laser
Cannon. Napadat Morgrulskou flotilu ale stejně nemá cenu. Na vítězství
potřebujete min. 10 Hunterů a ty nestihnete vyrobit. Jaanosianská civilizace
je ztracena, ale když přistanete na Jade a znovu odstartujete, naleznete
rádio. Nyní začíná období horečného zbrojení. Až do konce hry budete muset
cpát peníze do všech zbraní. Připravte se na útok Morgrul asi za 2 měsíce. Ten
není problém odrazit. Ale za další měsíc přijde druhý. Síla nepřítele se bude
stupňovat a útoky nepřestanou, dokud nezničíte civilizační centra
nepřátelských ras. Nepřízní osudu je drtivá většina humanoidních ras
nepřátelská. Po prvním útoku vědec vynalezne Twin Laser Gun a Trooper.
Klaatoo začíná být nutností. Konečně zjistíte, k čemu je HyperSpace Drive
a zkonstruujete Galleon. S ní se dá udělat první krok ke hvězdám.
V 2.solárním systému sídlí civilizace The Kalls a Phelonians. Na i Pheloniany
se musíte zeptat Informera v Locale. Kallové vám sami od sebe darují 10
StarFighter; stačí jim říct, že je pravda, že bojujete s Morgruly. Pheloniané
vám nabídnou 100 000 Credits za 10 000 tun Energonu. Jestliže jim řeknete, že
vám cena nevyhovuje, nabídnou za Energon plány na Battle Tank. Vědec také sám
vytvoří Tractor Beam. Nevím, co ho k tomu vede. Tractor Beam se vám hodí, až
objevíte další planetu. Cestou k ní zajměte Morgrul Pirate Ship. Se zajatci
lze různě naložit. Já je vždy propustil, ale nenašel jsem rozdíl mezi jejich
svobodou a eliminací. Každopádně jejich loď okopírujte. V Locale se objeví
nová postavička - Spy. Od něj se dozvíte o 3.solárním systému. Na planetě
Mirach3 se nachází Morgrul Civilization Centre a na Mirach2 Moon 1 najdete
vrak lodi Explorer 1. Díky němu vědec vyvine Destroyer a Missile. Když se
pokusíte postavit Destroyer, počítač zamrmlá něco o Space Station a vědec ji
časem vynalezne. Občasné ztráty Satellite by měly zapříčinit zkonstruování Spy
Satellite a Spy Ship. Po eliminaci Morgrul Civilization Centre dostanete
koordináty dalších 3 solárních systémů a v Locale se objeví morgrulský pirát.
Dozvíte se, že shání práci za slušný zisk. Později bude vaše rádio zachytávat
a dekódovat různé zprávy o transportu materiálu. Piráta můžete najmout na
uloupení nákladu. Nepochopil jsem, jak ovlivnit úspěch či neúspěch jeho mise,
ale mám dojem, že na to má vliv počet vašich Pirate Ship. Já jsem se vybavil
flotilou 20 Pirate Ship a 1 Galleon, která visela nad New Earth a postupně
jsem ji rozšiřoval až na 50 Pirate Ship. Mise byly úspěšné všechny. Pokud
Morgrul zvládne 2. misi, získáte pár Solar Plant a vědec je po chvíli také
sestrojí. Zhruba v této době by jste měli získat AirCraft a lon Cannon, ale
nevím jak. To se mi nikdy nepodařilo. Nepomohlo ani získání několika AirCraft
pirátskou akcí. Ve 4.solárním systému sídlí The Erans Civilization Centre.
Když se jim budete motat pod nosem s válečnou flotilou, vyhlásí vám válku. Ale
jsou poměrně slabě vyzbrojeni, takže není potíž je zrušit. Na druhou stranu,
nezjistil jsem, proč je decimovat. Máte-li ve 4. systému kolonii a postavíte
tam Observatory, zanedlouho se dozvíte, že tam vybuchne supernova a máte 14
dní na evakuaci. Jak se evakuuje, nevím, ale když tam zaletíte nákladní
flotilou, požádá vás Eran o pomoc, a pak se vám bude plést v Locale. Jakmile
vstoupí libovolná pilotovaná loď do 5. nebo 6. systému, vyhlásí vám League
válku. Do League patří The Lisonians, Undorlings, The Hirachi a The Druadians.
Nemusíte si toho vůbec všímat, ale oni vám dokáží, že to myslí vážně. Po
jejich zlikvidování obdržíte jako válečnou kořist plány Cruiser a polohu 7.
solárního systému. Některé planety (Orionis3) jsou v pásmu asteroidů. Po
několika zničených budovách vynalezne vědec Met.Disintegrator. A na některých
planetách (Phoenix2) je radiace. V takové kolonii vypuknou rebelie, a když
sebou vědec nepohne s Anti Rad Shield, o kolonii přijdete. V 7. systému na
Riegel 1 najdete další vrak kosmické lodi. Z něj odvodí vědec Plasma Gun
a Missile Launcher. Krom toho 7. systém smrdí, a to tak dlouho, než vědce
napadne postavit Mental Radar. Ten najde poněkud zvláštní planetu, která je
domovem The Syonians. Od zástupců této milé rasy získáte Energy Shield
a informace o staré Zemi. Energy Shield dokáže postavit pouze William Forbs.
ale k čemu slouží, vědí asi jenom autoři hry. Teď už zbývá jen dát rychle
dohromady 150 Hunter, 150 StarFighter, 30 Destroyer, 5 Cruiser a 45 Missile
Launcher a kochat se závěrečnými titulky.
Nakonec ještě uvedu ve zkratce obecnou strategii. Čím víc kolonií, tím víc
lidí a tím víc peněz. Čím více peněz, tím víc můžete investovat třeba do
kolonií. Nemá cenu, aby vás lidé zbožňovali. Stačí, když sympatizují. Žádný
sklad není dost velký, aby se nezaplnil. Je lepší sklad nacpaný, než prázdný.
V útocích na nepřátele platí: Čím dřív, tím líp. V objevování nových světů je
tomu obvykle naopak. Decimovat stačí Civilization Centre. Colony zařvou sami.
Zbrojit se musí pořád. Při pozemních bitvách mají The Lisonians a Undorlings
kolem 20 AirCraft. Jestliže se vám podaří AirCraft obklíčit alespoň ze tří
stran 120 Battle Tanky, máte šanci, že se neprostřílí. Když se prostřílí, máte
šanci, že prohrajete. Jakmile máte Missile Launcher, je ostatní pozemní
technika zbytečná.
KONEC.