Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Tomáš "KILLER" Sudík (killer-master@seznam.cz)
A) PÁR RAD, OVLÁDÁNÍ HRY
Začínáte s postavou JAMESE. Skillbody, body mu dávejte nejdříve do BLADES,
DEFENSE a INITIATIVE. Později do DISARM TRAPS, PICK LOCK a BOW. Nejlépe bojuje
s jednoručními meči všeho druhu.
Osoba, kterou máte přivést k princi, je kouzelnice JAZHARA. Zde vám nabízím
dvě možnosti. Chcete-li si hru trochu načítovat, zeditujte soubor
RTKRODOR.INI a přepište řádku na COSOLE = 1. Poté při spuštěné hře (vždy při
novém spuštěni stiskněte ALT- C. Otevře se konzole (okno ke psaní). Napište
PYROMANIA a potvrďte ENTREM. Opět ALTC a okno uzavřete. Nyní máte pro své mágy
a kněze k dispozici všechna kouzla. Jazhara je univerzální mág, který dobře
bojuje s dýkami i holí. Při boji, má-li postava kouzlit, musí mít volnou
pravou ruku - beze zbraně. Zbraň lze během soubojů sundat - pravé tlačítko
myši a volba INVENTORY.
Chcete-li hrát poctivě, musíte u postav s magií počítat se skillpointy i do
kouzel (horní okénka u postav). Jazhaře dávejte nejdříve body do BLADES nebo
2-HANDED WEAPONS (podle toho, s čím chcete bojovat: dýka-hůl), DEFENSE,
INITIATIVE. Nezapomeňte ani na body do zkušeností na zhodnocování předmětů,
které najdete ANALYZE. Nepodaří-li se vám neurčené předměty ohodnotit, nezbude
než je prodat a poté zhodnocené zpět koupit. Máte-li hru načítovanou,
používejte na ohodnocování předmětů kouzlo (druhé ve skupině change). Ve hře
jsou spousty předmětů od obyčejných přes kouzelné až po prokleté
o napodobeniny (fake). Body do magie můžete získat i z SECRET BOOKS či SECRET
SCROLS.
Třetí postavou je bojovník WILLIAM. Potřebuje body jen do 2-HANDED WEAPONS,
DEFENSE, INITIAVE.
Další postava je 100% kouzelník a alchymista KEADRICK. V jeho inventáři
najdete všechny přístroje potřebné pro alchymii. Je velmi slabý, proto nemá
cenu dávat mu body do bojových umění. Vyplatí se jen obrana DEFENSE.
Poslední postava je kněz SOLON. Je dobrý v boji a může nosit těžká brnění
i štíty. Body kromě magie mu dávejte hlavně do BLUNT WEAPONS, INICIATIVE,
DEFENSE, SHIELD. Výborná zbraň pro něj je Mace of Ishap, s pomocí jejího
kouzla doplní životy během soubojů vašim postavám.
Zbytečné věci včas prodejte ! Pokud přetížíte postavy nad 75%, budou mít
omezený pohyb během soubojů. Je dobré si hru před souboji "zasejvovat". Hra
dává některým protivníkům jiný inventář a opětovným nahráním lze získat při
obrání padlých mnohem lepší věci. Je to zdlouhavější, ale vyplatí se.
99% truhel ve hře je chráněno pastmi. Nejdříve dejte volbu PROBE (oko) Pak
zkoušejte otevírat jednotlivé části zlodějským nářadím. Při úspěšném pokusu
u jednotlivých částí pasti se dole objeví nápis excelent. Nakonec truhlu
otevřete klíčem (paklíčem). Ůspěšný postup se zobrazuje do tabulky vlevo. Až
budete na počátku hry dávat název své knize putování, zvolte vpravo dole volbu
ROLL (to je opakování pokusů). Druhá volba umožňuje po nezdařeném prvním
otevření otevřít napodruhé přímo klíčem. Máte-li již hru rozehranou, můžete
volbu změnit editací. Vlezte v adresáři hry do adresáře BOOKS a do svého názvu
knihy. V souboru BOOK.INI přepište řádek TRAPGAME = 1 nebo 0. Nebudu se dál
rozepisovat, čím se pasti otevírají, jak používat alchymii a jaké jsou
předměty ve hře, protože bychom se k vlastnímu návodu vůbec nedostali. Snad
vše potřebné najdete v manuálu.
Ve hře je kromě hlavních úkolů i řada podružných questů , které nemají přímo
vliv na dohrání hry, ale pozmění či vypustí části některých levelů, podle
jejich splnění či nesplnění. Stejně tak budou jednotlivé kapitoly pozměněny
podle volby otázek, které budete dávat, a výsledkem rozhovorů. Dohráli jsme
hru několika způsoby. Vždy nás pustila k závěru. Návod je optimalizovaný na
získání co největšího množství skillpointů. Můžete zvolit svůj postup, nic se
nestane. Jediný patrný rozdíl byl při posledním souboji Williama s Bearem.
Duch nebohé dívky Talie byl podstatně jasnější a viditelnější, čím více úkolů
bylo splněno. Možná, když se splní všechny úkoly, dívka obživne. Nevím, mně se
to nepodařilo.
KRÁTCE K OVLÁDÁNÍ
F5 - rychlosave
F6 - rychloload
Klávesy [ a ] slouží k přepínání pohledu (kamery), ne vždy a všude, ale jsou
velice potřebné.
Pokud se objeví v ovládacím modrém šipkovém rámečku uvnitř očičko, můžete
pravým tlačítkem sebrat věci ze země.
Ručička v rámečku - akce, truhly, dveře, obírání mrtvých.
B) NÁVOD - 1. VERZE
ČÁST ÚVODNÍ - ZÁKLADNÍ (0).
Ocitli jste se s Jamesem v hlavním městě Krondoru. Začněte s vedlejším úkolem
v Ye Bitten Dog sektoru města. Zde najdete zlodějku-konkubínu Allnight Amy
(v červeném oděvu). Pozve vás k sobě na poschodí. Probudíte se ve tmě a zcela
okradeni. Projděte místností a ocitnete se v tmavém místě v Rainbow Parrot
sektoru. Promluvte s whispererem, který vám dá dýku a amulet. Požádá vás
o jeho doručení své bývalé lásce Selestře, která si myslí, že zahynul. Sdělí
vám, že je schovaná kdesi na severu. Tu najdete až mnohem později ve vsi
Haldon Head (čarodějnice).
Vraťte se do Ye Bitten Dog sektoru a u schodů Amy vás přepadne její komplic.
Po boji získáte meč a dobré brnění. Běžte do North Gate sektoru (severní
brána). Jděte vlevo. Zde někde budete na ulici přepadeni padouchy. V domě
najdete peníze. U severní brány najdete mága novice Jazharu (žena, baví se se
strážemi). Promluvte s ní a je ve družině s vámi.
Pokud vezmete nejdřív Jazharu do party, nebudete již na ulici přepadeni. Vlevo
od východu ze sektoru se dostanete uličkou do klášterní části (jiná hudba). Na
konci najdete mnicha, který dává healing (životní energii). Využijte mapy
města a navštivte jednotlivé lokace. V baráčcích, kam vás pustí, najdete
zloděje a bandity. Bojujte s nimi a zvyšte level u postav alespoň o 2.
Nepotřebné věci prodejte v obchodech. V noci jsou otevřené 3. V Dog sektoru,
Sea Gate sektoru a Palace sektoru. V Palace sektoru pozor! Při příchodu se
nepohněte, jen klikněte myší vpravo, těsně od místa, kde stojíte.
Pokud se totiž přiblížíte k bráně paláce, začíná krátké demo a váš nový úkol.
Jste-li spokojeni s levely postav, běžte k bráně do paláce. Při příchodu malá
zlodějko ukradne Jazhaře peněženku. Vydejte se hned za ní. Stojí vpravo
u stěny v místě vstupu do Palace sektoru. Promluvte s ní. Poví vám
o vykořisťování dětí obchodníkem Yusefem ve falešném dětském domově. Yusefa
najdete v Poor sektoru města. Jeho obchod je vpravo. Jděte uličkou za ním
vpravo. Promluvte se strážným hromotlukem. Pustí vás dál. Uvnitř dílny zkuste
promluvit s dětmi. Následuje tvrdý souboj s Yusefovými pohůnky. Běžte do
dalších dveří. Přečtěte si dopis na stole a otevřete zamčený šuplík (s past.
Vemte Yusefův klíč. Běžte po schodech do místnosti, kde jsou zavřeny děti.
Pobijte padouchy a osvoboďte je. Nechoďte ještě do paláce, zůstaňte ve městě
a zvyšte úroveň postav alespoň o 2. Sežeňte vybavení pro Williama: dobrý
dvojruční meč a dobré chain či plate brnění. Výborná je chainmail košile Voix,
která dává +50% síly. Uložte soubor. Jděte do paláce. Následuje demo.
ČÁST 1 (MĚSTO V PLAMENECH).
Ve třech s Williamem se ocitnete v hospodě v Rainbow Parrot sektoru. Wiliam
vás volá na pomoc do souboje s ničemy. Na zemi vedle krbu leží umírající
Talia. Promluvte s ní. Dovíte se o vrahovi jménem Bear, kterému William
přísahá pomstu. Vyjděte ven. Vyběhnete do uličky před vězením. Promluvte si
s kapitánem stráže a slibte mu pomoc s padouchy. Následuje dlouhý těžký souboj
s dvěma bojovníky a třemi lučištníky v uličce před vězením. Mívají však dobré
věci. Vstupte do vězení. Další souboj téměř ve tmě. Vpravo dveře a další
souboj se třemi muži u plamenů. Běžte zpět do první místnosti a promluvte
s kapitánem. Pošle vás na poschodí.
Promluvte si s písařem, bojí se však odpovídat, protože vedle jsou banditi.
Běžte vedle a pobijte je. Vratte se k písaři. Poví vám o Sullen Michaelovi.
Vše oznamte kapitánovi. Běžte dolů k celám. Promluvte se starým mužem
a podívejte se na tělo zabitého Knuteho. Promluvte si se starým vězněm o pití.
Běžte si opět promluvit s kapitánem. Prodejte sebrané věci a běžte do North
Gate sektoru. Uvidíte domov dětí Yellow Shield v plamenech. Promluvte s lidmi
a běžte zachránit děti do plamenů. Po kliknutí na dveře Jazhura zakouzlí
kouzlo Fire-Eater na Jamese (menu). Uvnitř najdete ležet děti, na které
klikněte ústy myší. Musíte vše stihnout, dokud máte kouzlo. Jinak rychle ven
a vrátit se pro ostatní. Že máte všechny venku, poznáte podle poděkování.
Promluvte s lidmi a běžte zpět do Ye Bitten Dog sektoru.
Potkáš-li Amy, nevšímej si jí. Běž k hospodě. Před ní tě přepadnou tři muži.
Zabij je. Běž do hospody. U prvního stolu vpravo je Sullen Michael se dvěma
muži. Promluvte s ním o vyzkoušejte všechny možnosti konverzace. Když oslovíte
Nighthawky u stolu vlevo, pošlou vás někam... popřípadě na vás zaútočí.
Opusťte nevinného Michaela poté, co se dovíte vše o vězeňském písaři. Běžte
zpět do vězení a vyzpovídejte písaře znovu. Vyzkoušejte všechny otázky pro
hodně skillpointů. Poté ho potrestejte pěstí. Prohlédněte papíry na stole.
Najdete potvrzení o tříměsíčním pronájmu pokoje v hospodě v Ye Bitten Dog
sektoru, Knutehox zavražděného muže z vězení. Vraťte se do hospody, promluvte
se Sullen Michaelem a poté s hostinským (bartender). Zeptejte se na všechno.
Uplaťte hospodského (rundy pita abyste dostali veškeré informace a klíč
k pokoji. Můžete jít i na poschodí do jeho pokoje a použít paklíče. Knuteho
pokoj je druhý (zadní). Než vstoupíte do pokoje, máte jednu z posledních šancí
prodat a nakoupit věci před následujícím levelem. Doporučuji brát toho co
nejméně! Také vemte vše vzácné z inventáře Williamse a zbytek prodejte. Ten
vás po dalším levelu opustí a půjde vlastní cestou. Nechte mu jen to, co má na
sobě, zbraně, aby dobře bojoval, heal potiony a podobně. Vemte si od něj
i všechny peníze, protože v následném svém dobrodružství při přechodu přes
řeku o vše přijde. V pokoji zabijete tři muže a prohlédněte zabité. S klíčem
z Knuteho pokoje vstoupíte do kanálů hledat starého Lucase, otce Talie. Konec
levelu.
ČÁST 2 (STOKY-SEWERS)
Princ Arutha vás posílá do stok najít Lucase a poklad, schovaný v tajné
místnosti v jeskyních. Potkáte první skupinu tří chlapíků. Neatakujte je
a neprovokujte k boji. Získejte od nich informace. Poté je můžete zabít. Další
skupina má také zajímavé informace. Některé skupiny nepřátel vás budou při
setkání hned atakovat. Potkáte-li monstra, zabijte je .U Rat Tail Jacka
získejte informace o monstrech. Jděte do jejich doupěte, pobijte je a zničte
vejce. Běžte se podívat SV stokou pod klenotnictví. Projděte celé stoky a na
závěr jděte k Lucasovi. Bitka s bearovými muži, demo s pokladem a konec
kapitoly.
ČÁST 3 (DEN PO POŽÁRU)
Princ Arutha posílá Williamse s malou skupinou pronásledovat Beara. James
a Jazhara se ocitají před palácem. Je konečně den. Nyní již máte možnost
provozovat alchymii nebo se vyspat (hodiny vpravo dole). Princ vás posílá do
Wrecker's Guildu do Sea Gate sektoru. Ta je naproti obchodu, kam chodíte (je
to tam, co na vás zakřičela žena, když jste v noci vzali za dveře). Promluvte
s tlustým mužem u dveří. Dovíte se, že byl mistr guildy zavražděn. Zeptejte se
také na námořníka, starého Toma. Vejděte dovnitř. Promluvte s námořníkem dole.
Dovíte se, že nový představitel guildy Jorath je u sebe. Pokračujte kolem
schodů do místnosti. Promluvte si s ním. Joarth obviňuje Keadrika ze smrti
guild mastera. Vyptejte se na všechno a pak se zeptejte, zda si to můžete
prohlédnout na patře (search upstairs). Běžte po schodech nahoru. Kendrickův
pokoj je vlevo, vedle Jorathova. Prohledejte všechny tři místnosti zde.
V guild masterově místnosti najdete hospodyni Abigaili. Promluvte s ní o všem,
co můžete. Prohledejte pokoj (ručička a [ ]). Jorathův pokoj je zamčený
(paklíče). Uvnitř je zamčený šuplík. Jazhara prohlásí, že to bude lepší
prohledat až v noci. V Keadrikově pokoji prohledejte postel. Najdete velice
potřebnou ulitu (Shell of Eortis). Vpravo najdete psaní se jmény obchodníků,
kterým je dlužen. Použijte klávesy [a]. Uvidíte stolek. Na desce je skládačka
(puzzle). Složte ji (je to loď s plachtami). Na obrázku zůstanou na chvíli
vždy jen ty části, které spolu přímo souvisí. Musíte to udělat na jeden zátah,
což znamená stále klikat na jednotlivé díly tak, aby již složené nezmizelo.
Nasviťte si pořádně obrazovku, protože některé části jsou velmi tmavé a nejsou
dobře vidět. Po složení najdete kouzlo Raising.
Venku si promluvte se starým Tomem. Běžte do obchodního sektoru (Wealthy).
Navštivte obchod se zbraněmi a promluvte si. Pak běžte ke klenotníkovi
Gerardovi. Popovídejte si. Požádá vás o pomoc najít ukradené rubíny. Vejděte
dírou do stok. Budete u žebříku (SV), kde najdete mapu. Běžte žlutou pasáží
k velké jímce. Běžte druhým vchodem vpravo nahoru. Najdete rozmlouvající muže.
Nenapadněte je! Zvolte volbu čekej (wait), pak sleduj (follow). Muži otevřou
tajný vchod. Následujte je a pobijte. V truhle najdete falešné rubíny
a dokument. Projděte znovu stoky. Potkáte několik skupin mockers, mají další
klenoty. Promluvte s Rat Tail Jackem o klenotech. Vraťte se ke klenotníkovi
a konfrontujte ho. Zavolá na vás zabijáky. Po boji běžte na konec ulice do
Morraine Golem Grimoire (alchymistický obchod). Uložte hru. Obchodnice vykoupí
falešné rubíny, emeraldy, diamanty a ostatní. Nevyptávejte se jí na prohlídku
domu, tím ukončíte předčasně tuto kapitolu. Projděte se okolo polic. Jazhara
zde najde tajný panel na stěně, ale chce se sem vrátit v noci. Vyspěte se do
9 večer. Běžte do Sea Gate sektoru. Uslyšíte hluk rvačky. V uličce vpravo
chtějí tři muži zabít Toma. Zabijte Nighthawky. Promluvte s Tomem. Prodejte
věci v obchodě a běžte naproti do Wrecker's Guild objasnit vraždu.
V Kendrikově pokoji narazíte na zabijáky. U Nighthawků najdete dokument
a dočtete se o jejich základně v Ye Bitten Dog sektoru a Bearovi, který jim
nařídil vás zabít. Promluvte se starým Tomem a běžte do Ye Bitten Dog sektoru.
Těžké věci prodejte v obchodu dřív, než odejdete. Promluvte s hostinským Lucky
Pettem. Kupte rundu. Otázky dávejte takto: Try to hire the Nighthawks.- Speak
styly. Tell Pete its for a well paying job. Pete vás pošle do zadní místnosti
vedle baru. Můžete zkusit konverzovat se dvěma Nighthawky u stolu. Jděte do
dveří vedle baru. Běžte chodbou do místnosti, kde jsou dva Nighthawkové.
Naproti je Luckyho ložnice. Pak dolů po schodech. Následuje boj se čtyřmi
muži. Hru uložte.V rohu jsou dveře, za kterými je démon a necromancer
s magickými věcmi (zkuste víckrát, má vždy jiné).
V rohu vedle zobrazení démona je truhla plná věcí a dokument prokazující
nevinu Keadrika. Uložte hru. Nyní zkuste znovu projít místnosti ve městě
a obejděte obchody. Do města se později již nedostanete. Pak běžte do Wealthy
sektoru ke dveřím Morrainy, počkejte, až budou gardisti dál, odemkněte obchod
a běžte doleva podle polic. Kliknout na polici vpravo. Otevře se tajný
průchod. Demo. Oslovte Keadrika a požádejte ho, aby šel s vámi. Morraine
s Keadrikem s vámi promluví a souhlasí. Konec kapitoly.
ČÁST 4 (WILLIAMS S GARDISTY DOSTIHNE BEAROVY MUŽE)
Přepadněte žoldáky a používejte strategii. Nechte na ně lukostřelce střílet ze
zálohy. Snadno si s nimi poradíte. Williams ať bojuje s jejich těžkooděncem.
Po boji ho nechte promluvit s lidmi a promluvte se zajatcem. Nezabíjejte ho
a přijměte jeho nabídku. Hru uložte (viz část 5). Mrtvé neobírejte! Stejně nic
neprodáte a vše se utopí v řece.
ČÁST 5 (PUTOVÁNÍ Z MĚSTA)
Začínáte u prince v paláci. Do skupiny vám bude přidělen kněz z Ishapu Solon.
Máte za úkol jít na severozápad do Haldon Head, vyzdvihnout loď a přinést
artefakt. Konečným cílem je Widow's Point. Než opustíte palác, oslovte stráž
u dveří. Pustí vás na chvíli do královské zbrojnice. Vyberte si zbraně
a brnění, hlavně pro Solona. Dobré je nahrát pozici z konce 4. části
a vyzkoušet. Hra nabízí pokaždé velmi rozdílné a někdy vznikající zbraně. Poté
se ocitnete se u severní brány. Před odchodem z města zajděte k mnichovi do
klášterní části. Dá vám požehnání a pár věcí na cestu. Běžte zpět k bráně.
Klikněte na ni a ocitnete se na mapě. Máte volnost pohybu, ale do hlavního
města se již více nedostanete! Netahejte s sebou žádné zbraně a brnění pro
warriora! Žádného do party nedostanete, a Williamse uvidíte jen na konci hry
a nic nepotřebuje.. Větší množství peněz stejně nebudete mít za co utratit. Po
cestě najdete mrtvé osadníky a budete přepadeni bandity (1,2). Běžte do
hospody Wayfarer (4). Uvnitř najděte muže Alana. Vpravo od vstupu je nepravý
Alan. Konfrontujte ho a zabijte. Pravý Alan stojí o něco dále. Použijte na něj
"secret word" a získejte informace. Pak si promluvte s hostinským a jeho
dcerou. Uložte hru. Zaplaťte nocleh a běžte spát. Během pár hodin bude hospoda
přepadena gobliny a zapálena. Pobijte gobliny v místnosti. Za žádnou cenu se
jich nedotýkejte a rychle utíkejte ven, nebo uhoříte. (Padlé gobliny lze obrat
jen v průběhu boje, ale nemají nic zajímavého.) Venku promluvte s hostinským
a běžte k Tothově farmě (7). (Před tím v místě 3 můžete najít ženu s dětmi,
promluvte si.) Na farmě se dovíte o Tothových ztracených dětech. V horách,
vpravo vedle 10 najdete pobité gobliny a umírajícího sherrifa. Prohledejte
mrtvé. V místě 9 naleznete gobliní barikádu. Probojujte se před tábor goblinů
(10). Uložte hru. Čeká vás jeden z nejtužších soubojů. Jamese postavte jako
obranu kousek před kouzelníky. Na přesilu goblinů kouzlete všechny plošná
a řetězová kouzla, která máte k dispozici, a doplňujte svým postavám život (za
vítězství přes 3000 skillpointů). Po boji oberte padlé a jděte do stanu. Zde
naleznete 4 spiklence (ne vždy, závisí na vývinu hry). Beardův muž, goblin,
troll a mág. Po boji přes 2000 skillpointů. Vemte děti (James na záda).
Otevřete bednu. Naleznete dokumenty usvědčující Bearda. Vraťte se k farmáři
a děti předejte. Běžte do bodu 8 - trollí jeskyně. Pobijte trolly. Prohledejte
je i množství beden na zemi. Je zde spousta užitečných věcí. Pokračujte
v cestě. V bodech 5 narazíte na saň. V bodě 6 vás přepadnou keshian zabijáci
(Izmali), kteří tu čekají na poutníky. Než půjdete do Widow's Pointu (11), hru
uložte. Na skalním výběžku vás napadnou dva modří draci. Zažeňte je. Keadric
poté použije svitek s kouzlem Ship Raising Ritual a ulitu Shell of Eortis
(musíte mít z předchozí části). Vyvolá kouzelnou loď a přenese vás dál. Konec
této kapitoly.
ČÁST 6 (PRVNÍ SOUBOJ WILLIAMSE S BEAREM)
Williams s dvěma gardisty dostihne Beara s jeho muže. Budete-li dobře bojovat,
pobijete jeho muže, ale proti Bearovi nemáte šanci. Poté, co zahynou
i gardisté, zůstane Williams sám proti Bearovi, ale bezmocný. Po chvíli boje
se sám dá na útěk a skočí do řeky. Konec části.
ČÁST 7 (OSADA UPÍRŮ HALDON HERD)
Začínáte před místní hospodou (4). Jděte dovnitř, získejte informace od
hospodského a předplaťte si pokoj. Nařiďte si budíka na ráno. O půlnoci vás
probudí hluk. Běžte na pomoc. Před hospodou uvidíte mrtvého muže a nad ním
postavu. Ihned na ni klikněte k boji, jinak zmizí. Zabijete prvního upíra,
který zmizí v zeleném oporu. Běžte na hřbitov (8), vejděte do krypty a zabijte
ženu a pak dítě upíra. Pravým tlačítkem myši seberte jejich ostatky (ashes),
aby se nemohli regenerovat. Jděte do obchodní části vesnice, k domu (11).
Zachráníte muže, když pobijete 3 upíry. Nezapomeňte jako vždy na ostatky
a promluvte s mužem. Běžte k modlitebně (7) a zlikvidujte dvě vampýří děti.
Pokračujte k chatrči dřevorubce (9). Budete napadeni zezadu. Po vyhraném boji
(vždy sbírejte ostatky) vstupte do chatrče. Použijte klávesy [a) pro lepší
orientaci. U kostry najdete Noční kámen a v krbu dřevorubcův zápisník. Běžte
k čarodějnici (2). Vstupte do chaloupky o dotkněte se kotlíku. Zjeví se baba.
Promluvte s ní o všem. Běžte zpět k modlitebně a vyspěte se do rána. Ráno si
promluvte s lidmi: hospodským, farmářem Altonem (3), kovářem Merrickem (12
nebo 14), s mužem, kterého jste zachránili před vampýry (11), a Leonorou (6)
Dále si promluvte s knězem v modlitebně a navštivte místní obchod ( 10). Všude
se vyptávejte. Běžte ke kryptě na hřbitov. Použijte Noční kámen (use Night
Stone) na otevření dveří. Vstupte do krypty a pobijte všechny vampýry. Vraťte
se do hospody a promluvte si s hostinským. Doporučí vás k léčení dcery
Merricka. Běžte do domu Metricko (12) a vyléčte ji. Běžte do obchodu. Ůplně
dole v polici vlevo najdete jed na krysy (poison rot). Dovíte se, že všechen
vykoupili farmář a kněz. Běžte k farmáři a hledejte v seníku nedaleko krav.
Zde najdete onen jed. Udeřte otázkami na farmáře. Toho klepne pepka. Vemte
amulet a uložte hru. Jděte konfrontovat falešného kněze do modlitebny.Ten
vyzve na pomoc své věřící, kteří vás napadnou. Zabijte jen kněze. Oproti
ostatním navolte konzervativní způsob boje a obranu (defense). Nezabíjejte je!
Po smrti kněze a jeho odhalení sami přestanou. Vemte amulet a běžte se
podívat, jak se daří dceři kováře. Hru opět uložte. Navštivte znovu čarodějku.
Promluvte s ní. Ukáže vám červený obrázek ke vstupu do Black Pearl Temple.
Nakonec vám ukáže vizi z kláštera a vizi mága Sidiho. Konec levelu. (1 na mapě
je Widow's Point).
ČÁST 8 (WILLIAM A SIDI)
Ve snu se William setká s dívkou Talií a bojuje s démony. Probudí se na břehu
řeky a setká se zde s kouzelníkem Sidim. Promluvte s ním a přijměte jeho
pomoc.
ČÁST 9 (BLACK PEARL TEMPLE)
Po splnění úkolů v Haldon Head se od čarodějnice dostanete do Widow's Point,
na pobřeží moře. Stezkou jděte vlevo a najděte malý výklenek s kamennou
oválnou deskou. Tam je vchod do Temple. Na kameni je vidět slabě kresba.
Přijdete do velkého sálu s výklenky a kostlivci. Na protější stěně vchodu jsou
dveře s hádankou, kterou musíte vyřešit. Je to jednoduché. Pomocí hranolu
přesměrujte barevné paprsky, aby směřovaly do stejnobarevných otvorů na okraji
obrazce. Ůhel odrazu = úhlu dopadu. Při nezdařeném pokusu na vás vyrazí vždy
dva kostlivci. Když je všechny pobijete, je v jednom výklenku vidět rozluštění
hádanky. V dalším sále je velká nádrž, ze které na vás zaútočí při každém
průchodu touto místností dvě chapadla nestvůr. Jděte do dveří na protější
straně vlevo, je tam místnost s hady, trůnem a bednou. Vše je zde jedovaté.
Běžte zpět a jděte do dveří vpravo. Zde jsou dvě chodby. Jedna jde do Temple
- hlavní části a v druhé jsou dvě místnosti plné goblinů. V místnosti vzadu
pobijte gobliny, oberte je a pak jděte do místnosti vedle kostlivce a tam
propusťte po zabití stráží zajatce z města a získejte od nich informace.
Pokračujte chodbou vpravo, až přijdete do hlavní části kláštera, která se
mapuje. Je zde šest částí:
1. Vchod.
2. Galerie se sochami, z nichž jedna má dole červené znaky, pořadí je důležité
k otevření dveří v sektoru 4. Jedná se o sestavení stejného nápisu z otočných
run.
3. Místnost plná špíny a potvor. Je zde uvězněn drak, který se promění
transformací zpět v člověka (Remi). Do této části jděte po splnění úkolu
v části 6.
4. Tato část se otvírá pomocí otočných run. Pokud je správně nesestavíte,
propadnete se do hladomorny s drakem, kterého musíte zabít, a po schodech zase
vyjdete ven. Po sestavení se dostanete do místnosti s kamennou hrobkou, ve
které jsou zajímavé věci.
5. Hlavní část Black Pearl Temple. Tam jděte až naposled. Jsou zde dvě
místnosti. Pobijte potvory a zničte černou perlu. Po zničení perly už není
cesty zpět a jdete do finiše.
6. Laboratoř Necromancerů. Vlevo od vstupu jim vyberte dvě police. V klášteře
se chodí po lávkách, všude narážíte na nepřátele. Dostanete zde velké množství
skill-pointů. Z kláštera se můžete kdykoliv vrátit do vsi k prodání věcí
a můžete si promluvit s lidmi.
ČÁST 10 (ZÁVĚREČNÝ BOJ S BEAREM)
Jste zpátky u skol. Hru uložte!! Běžte podél skal, jako když jste šli do Black
Pearl Temple. Jakmile se dostanete před zatáčkou kolem skal (doprava), pozor!
Musíte kliknout na podélnou kru, úplně do levého horního rohu obrazovky. Pokud
se to podaří správně, dostanete se na ledové pole, kde se zpod ledu vynoří 5
zombie válečníků. Když kliknete nesprávně, propadnete se do vody a zemřete,
nebo se dostanete přímo k Bearovi a jeho lidem, kde nemáte šanci Beara porazit
(díky svému amuletu je nesmrtelný). Pobijte zombíky a pokračujte k lodi.
Vstupte do velké díry v boku lodi. Zabijte velkého kraba.
U zabitého kněze najdete kladivo Lactor Bain. Dejte kladivo do rukou Solona.
Vystupte po schodech na horní palubu. Zde pobijte tři necromancery. Projděte
do kapitánské kajuty. Objeví se drak hlídající artefakt. Bojujte s ním,
zatímco se Solon bude modlit. Po chvíli boje zakouzlí Solon sám od sebe na
draka. Drak se rozplyne a Solon získá Božskou slzu. Vraťte se dírou zpět na
pobřeží. Zde již bude Bear a jeho bojovníci. Bear stojí na plošině u skal,
bojovníci dole. Promluvte si s Bearem, vyzkoušejte všechny konverzace. Za
žádnou cenu se s ním nepouštějte do boje ani ho k němu nevyprovokujte. Že
konverzace dopadla dobře, poznáte podle toho, že započne boj s Bearovými
lidmi, Bear na vás nezakouzlí, zůstane na plošině a boje se nezúčastní. Pozor
při boji. Nesmíte Beara zasáhnout ani šípy, ani plošnými či řetězovými kouzly
!! Až jeho muže pobijete, vyleze na skálu Sidi a pošle kouzlem k Bearovi
Williamse. Vedle Williamse se objeví duch Talie a vstoupí do něj. Wiliams s ní
dostane kouzelný meč, který dokáže zničit Bearův amulet a ukončit jeho
nesmrtelnost. Začne boj. Asi po třech či čtyřech ranách Williams rozsekne
amulet a Bear padá umírající k zemi. Talia se loučí s Williamsem.
Ocinete se v závěrečném demu se všemi ostatními u prince Aruthy. Gratulace. Po
kreditech hry se znovu objeví Sidi. Sebere a opraví Bearův amulet a bude pro
něj hledat nového bojovníka.
C) NÁVOD - 2. VERZE
1) Prelude - Beginings
Vaším prvním úkolem je najít a přivést ke dvoru novou kouzelnici Jazheiru.
Vydejte se tedy rovnou k North Gate, kde ji potkáte. Vraťte se s Jazheirou
k bráně vedoucí do paláce a až vás okrade mladá dívka, vydejte se za ní.
Poslechněte si její vyprávění a pokud chcete, můžete se vydat do města hledat
muže, o němž mluvila. Je to ale zbytečné a tak raději jděte do paláce.
2) Chapter I - Loss
Hned na začátku vás čeká boj. Pomlaťte všechny tři žoldáky a shlédněte dojemné
loučení Wiliama a jeho umírající snoubenky. Vyjděte ven a pusťte se do boje
s muži, kteří přepadli vězení. Probijte se až dovnitř a vyčistěte obě dolní
místnosti. Vraťte se ke vchodu a získejte od kapitána povolení prohledat
i zbytek věznice. Jděte tedy nejprve dolů k celám a vyslechněte vystrašeného
vězně. Pak vyběhněte nahoru a pobijte zbylé žoldáky. Chlapíka, kterého nechali
naživu pěkně zmáčkněte a až na vás zaútočí, zabijte ho. Sejděte dolů
a promluvte si s kapitánem. Až budete na ulici, jděte přímo k North Gate.
Cestou k bráně uvidíte hořící sirotčinec. Promluvte si s lidmi stojícími venku
a pošlete Jamese dovnitř. Až vysvobodíte všechny děti, vraťte se ven a jděte
do paláce oznámit princi, co se stalo. Nyní je čas navštívit hospodu Ye Bitten
Dog. Před ní vás čekají další tři otrapové. Pobijte je a vstupte. Zaplaťte za
informace o Knuteovi a získejte od barmana klíče od jeho pokoje. Vylezte po
schodech a vstupte do posledních dveří vpravo. Pobijte tři žoldáky
a prohledejte pokoj.
2) Chapter II - Descent
Vejděte do stok a najděte centrální kruhovou místnost se zábradlím. Cestou
možná narazíte na nějaké mrtvoly a pár zlodějíčků. Pozdravte je a optejte se
jich na informace. V centrální místnosti nejprve jděte chodbou, kudy utekl
Bear (jediná s odlišnou podlahou) a na jejím konci se obraťte. Zpátky
v centrální místnosti se dejte další chodbou vlevo až narazíte na dalšího
chlapíka. Slibte mu, že zničíte příšeru a vraťte se. Opět se dejte další
chodbou vlevo a na první křižovatce zahněte vlevo. Měli byste dojít přímo
k doupěti příšer. Až je zabijete, nezapomeňte rozbít jejich vejce. Vraťte se
a ohlaste splnění úkolu. Za odměnu budete vpuštěni k Lucasovi. Pokračujte tedy
chodbou až na konec, kde se nachází. Jakmile ho najdete, budete přepadeni.
3) Chapter III - Murder
Jděte k Sea Gate a navštivte cech vyzdvihovačů potopených lodí. Nejprve si
promluvte s lidmi před domem, pak vejděte a projděte dozadu za Jorathem. Až od
něj dostanete všechny potřebné informace, vyjděte do druhého patra
a prohledejte postel v guildmasterově pokoji. Koukněte se i do Jorathova
pokoje na šuplíky stolu a promluvte si s uklízečkou v místnosti na druhé
straně patra. Nyní zajděte do Wealthy Sector a navštivte prodavačku
kouzelnických a alchymistických potřeb. Optejte se jí na Kendarica a než
odejdete, prostudujte si police s knihami, měli byste objevit nějaké
nejasnosti. Jděte na začátek sektoru a vstupte do zlatnictví. Promluvte si
s majitelem a vstupte dírou v podlaze do podzemí. Seberte mapu se země a jděte
podle ní až na křižovatku, kde potkáte dva zloděje. Zůstaňte schováni
a sledujte je až do tajné skrýše. Až všechny pobijete, otevřete truhlu vlevo
od stolu, vraťte se zpět do obchodu a usvědčte obchodníka ze lži. Až na vás
zaútočí, zabijte všechny a jděte se vyspat.
Vstaňte někdy v noci a jděte k cechu. V postranní uličce pomozte staříkovi
proti Nighthawkům a získejte od něj informace. Vstupte do cechu a vloupejte se
do šuplíku v Jorathově stole. Nyní jděte do Wealthy Sectoru a navštivte obchod
snoubenky Kendarica. Tajný panel se otvírá knihami vpravo. Až vejdete dovnitř
a překvapíte Kendarica, přemluvte jej, že jste na jeho straně a vydejte se
sbírat další důkazy do hospody Ye Bitten Dog.
Uvnitř se optejte všech přítomných a především barmana, co ví o Nighthawcích.
Pošle vás dozadu, kde na vás čekají tři dost tuhé souboje. Nejprve zabijte dva
Nighthawky, pak jejich čtyři brášky a nakonec vás čeká setkání s kouzelníkem
a jeho démonem. Nezapomeňte vybrat truhlu a vraťte se ven. Teď si můžete
zdřímnout do svítání a navštívit Joratha. Po chvíli konverzace na vás sice
zaútočí, ale jednoduše ho zvládnete. Teď již stačí zajít jen za Kendaricem
a přemluvit ho, aby vám pomohl.
4) Chapter IV - Mercenaries
Tahle kapitola je hodně krátká a v první části máte za úkol povraždit všechny
žoldáky a v té druhé vyslechnout zajatce. Pokud mu ve vhodný okamžik nabídnete
milost, dozvíte se o pasti, kterou na vás Bear přichystal.
5) Chapter V - Journey
Vyberte si dobré zbraně a brnění a vydejte se na cestu. Jděte k západní bráně
a opusťte Krondor. Podle instrukcí se vydejte k hostinci Wayfarer Inn. Až tam
dorazíte, promluvte si s mužem co stojí nejdále ode dveří a použijte smluvené
heslo Citadela. Pobavte se i s ostatními ale pozor na banditu postávajícího
u krbu. Až budete vědět všechno, co potřebujete, jděte si lehnout. Budete
zbuzeni uprostřed noci a probudíte se přímo do šarvátky s gobliny. Rychle je
pobijte a OKAMŽITĚ opusťte hospodu. Pogratulujte hostinskému ke ztrátě
a vydejte se na sever. Cestou by jste měli narazit na farmu, z níž byli
ukradeni dvě nemluvňata. Jděte tedy dál na sever až dojdete ke kempu goblinů.
Nejprve pobijte stráže a pak se pomalu přesuňte k hlavnímu táboru. Mát dvě
možnosti. Buď se dovnitř proplíží James, nebo zaútočíte. Vzhledem k tomu, že
děti jsou hlídány třemi dost tuhými protivníky, je lepší přímý útok a použití
svitků s Chain Lightning. S dětmi se vraťte na farmu a pokračujte k Widows
Peak. Cestou možná narazíte na velice nepříjemného démona. Dejte mu jako
návnadu Solona (má dobré brnění) a ostřelujte ho Fire Lance kouzlem. Podobní,
ale o dost slabší démoni na vás čekají na konci cesty. Až je zabijete, čeká
vás už jen nepodařený pokus o vyzdvihnutí lodě.
6) Chapter VI - Ambush
Opět další z kratších epizod s Williamem. Zaútočte na Bearovi lidi a až je
všechny pobijete, zkuste napadnout Beara. Neublížíte mu však a tak celá scéna
končí, ať chcete nebo ne, vaším skokem do vodopádu.
7) Chapter VII - Revelation
V téhle kapitolce máte zjistit, co se stalo ve vesnici Haldon Head a dát
situaci do pořádku. Vstupte tedy do hostince a promluvte si s hostinským. Pak
zajděte do vesnice a stavte se u obchodníka. Zeptejte se ho hlavně na
dřevorubcovu chaloupku. Vyjděte ven a navštivte kováře (domek úplně vzadu
u lesa), který má nemocnou dceru.
Nyní je čas jít se podívat k dřevorubci. Vstupte dovnitř a seberte kámen
z postýlky. Vyberte spálený deník z krbu a jděte se vyspat. Vzbuďte se v noci
a jděte na hřbitov. Vstupte do hrobky, pobijte nemrtvé a vraťte se do vesnice.
Druhý den ráno opět jděte k hrobce a použijte kámen z dřevorubcovi chaloupky.
Vstupte znovu do hrobky a opět všechny pobijte. Nyní se můžete vrátit
k hostinskému a vzít od něj doporučení pro kováře. Zajděte k němu a podívejte
se na jeho dceru. Nyní zaskočte do obchodu a prohlédněte si přední regál.
Vydejte se k hospodě, ale navštivte farmáře. Když se podíváte do pytlů
s krmením pro krávy, najdete tam otravu. Promluvte si o tom s farmářem. Až
umře, jděte za farářem. Ten na vás zaútočí i se všemi, kdo jej poslouchají.
Neubližujte ale lidem, zabijte pouze faráře a vyčkávejte až skončí kolo. Nyní
je čas navštívit čarodějnici a získat od ní informace o starodávném chrámu.
8) Chapter VIII - Nightmare
Poslední z krátkých kapitol popisujících Williamovo dobrodružství. Až se
objevíte na podivné plošině, pobijte všechny démony, kteří se objeví
a promluvte si s Thalií. Dostanete se zpět na svět, kde potkáte podezřelého
staříka. Každopádně ale na jeho otázku, zda mu pomůžete, odpovězte kladně.
9) Chapter IX - Ruin
Vydejte se po pobřeží až téměř na konec. V jednom místě odbočuje krátká
cestička nahoru a končí u skály s podivným symbolem. Klikněte na něj
a vstupte. Jděte přímo ke dveřím a vyřešte hádanku. Musíte přesměrovat paprsky
do děr stejné barvy. Pokud se vám to nepodaří rychle, začnou na vás útočit
kostlivci. Ve výklenku za jedním z nich se nachází řešení hádanky. Až ji
rozluštíte postupte dále. V jezírku žije příšera hlídající chrám. Pokaždé když
půjdete kolem a nebudou mít všichni členové vaší party na krku amulet, který
nosí všichni, které v pevnosti najdete, zaútočí na vás.
Projděte kolem jezírka, prozkoumejte místnost za levým východem, vraťte se
a vstupte do pravého. Pobijte hlídky a vstupte do dveří v levé stěně. Zbavte
se goblinů, vysvoboďte zajatce a seberte všechny potřebné věci. Vyjděte na
chodbu a vstupte do dveří na konci chodby. Zde na vás opět zaútočí několik
goblinů. Zabijte je a prohledejte. Opět se vraťte na chodbu, projděte ji až na
druhou stranu a vstupte.
Zde musíte nejprve pobít necromancery v jejich doupěti vpravo nahoře.
Prohledejte celou místnost, především regály s knihami a vraťte se ven. Vlevo
dole je místnost plná ghoulů. Až se jich zbavíte, použijte na monstrum v kleci
tekutinu, jenž jste před chvílí našli. Opět se vraťte a jděte do místnosti
vpravo dole. Zaútočí na vás jakési štíty. Zničte je a prohlédněte si pořadí
symbolů na podstavci jedné ze soch. Vlevo uprostřed je vchod do hrobky, kde se
přesně tohle pořadí musí zadat. Vstupte dovnitř, pobijte lebky a otevřete
sarkofág. Poslední místnost skrývá hlavního padoucha chrámu. U dveří zabijte
dva strážce (nebo je obalamuťte náhrdelníky), v další místnosti zabijte stráže
a vstupte do dveří. V krátké debatě vysvětlete nemrtvému, že mu Kendarica
nevydáte a začne boj. Nejprve se zbavte všech opruzovačů a na licha hoďte
lahvičku s Holy Balmem. To způsobí jeho zranitelnost. Až vyletí do vzduchu,
upražte ho Fire Lance kouzly. Až spadne, rozbijte černou perlu a jde se do
finále...
10) Chapter X - Triumph
Po vyzvednutí lodi se probijte po zamrzlé cestě až dovnitř. Nebezpečného kraba
zlikvidujte z dálky magií a vylezte nahoru. Zbavte se dalších otrapů a vstupte
do lodi. Projděte až ke komnatě, kde je uschována Slza bohů. Strážce, který ji
hlídá ovšem nemůžete zabít a tak se jen braňte, dokud Solon nedokončí své
kouzlo a nezničí jej. Pak už stačí jen sebrat artefakt a vrátit se na pobřeží.
Tam už na vás ale bude čekat Bear a jeho lidi. Promluvte si s ním a zeptejte
se ho hlavně na amulet. Až na vás pošle své lidi, zabijte je a sledujte další
vývoj. Za chvíli se na plošině vedle Beara objeví William a spojí se s Thalií.
Zaútočte na Beara a zabijte ho.
KONEC.