1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Return to Krondor
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Return to Krondor - návod

Návod dodal : Tomáš "KILLER" Sudík  (killer-master@seznam.cz)



A) PÁR RAD, OVLÁDÁNÍ HRY


Začínáte  s postavou  JAMESE. Skillbody,  body mu  dávejte nejdříve do BLADES,

DEFENSE a INITIATIVE. Později do DISARM TRAPS, PICK LOCK a BOW. Nejlépe bojuje

s jednoručními meči všeho druhu.


Osoba, kterou  máte přivést k princi,  je kouzelnice JAZHARA. Zde  vám nabízím

dvě   možnosti.  Chcete-li   si   hru   trochu  načítovat,   zeditujte  soubor

RTKRODOR.INI a přepište  řádku na COSOLE = 1. Poté  při spuštěné hře (vždy při

novém spuštěni  stiskněte ALT- C. Otevře  se konzole (okno ke  psaní). Napište

PYROMANIA a potvrďte ENTREM. Opět ALTC a okno uzavřete. Nyní máte pro své mágy

a kněze k  dispozici všechna kouzla.  Jazhara je univerzální  mág, který dobře

bojuje  s dýkami  i holí.  Při boji,  má-li postava  kouzlit, musí  mít volnou

pravou ruku  - beze zbraně.  Zbraň lze během  soubojů sundat -  pravé tlačítko

myši a volba INVENTORY.


Chcete-li hrát  poctivě, musíte u postav  s magií počítat se  skillpointy i do

kouzel (horní okénka  u postav). Jazhaře dávejte nejdříve  body do BLADES nebo

2-HANDED  WEAPONS  (podle  toho,  s  čím  chcete  bojovat: dýka-hůl), DEFENSE,

INITIATIVE. Nezapomeňte  ani na body  do zkušeností na  zhodnocování předmětů,

které najdete ANALYZE. Nepodaří-li se vám neurčené předměty ohodnotit, nezbude

než  je  prodat  a  poté  zhodnocené  zpět  koupit.  Máte-li  hru načítovanou,

používejte na ohodnocování  předmětů kouzlo (druhé ve skupině  change). Ve hře

jsou   spousty  předmětů   od  obyčejných   přes  kouzelné   až  po   prokleté

o napodobeniny (fake). Body do magie můžete  získat i z SECRET BOOKS či SECRET

SCROLS.


Třetí postavou  je bojovník WILLIAM.  Potřebuje body jen  do 2-HANDED WEAPONS,

DEFENSE, INITIAVE.


Další  postava  je  100%  kouzelník  a  alchymista  KEADRICK. V jeho inventáři

najdete všechny  přístroje potřebné pro  alchymii. Je velmi  slabý, proto nemá

cenu dávat mu body do bojových umění. Vyplatí se jen obrana DEFENSE.


Poslední postava  je kněz SOLON.  Je dobrý  v  boji a může  nosit těžká brnění

i štíty.  Body kromě  magie mu  dávejte hlavně  do BLUNT  WEAPONS, INICIATIVE,

DEFENSE,  SHIELD. Výborná  zbraň pro  něj je  Mace of  Ishap, s  pomocí jejího

kouzla doplní životy během soubojů vašim postavám.


Zbytečné  věci včas  prodejte !  Pokud přetížíte  postavy nad  75%, budou  mít

omezený pohyb  během soubojů. Je dobré  si hru před souboji  "zasejvovat". Hra

dává některým  protivníkům jiný inventář  a opětovným nahráním  lze získat při

obrání  padlých mnohem  lepší věci.  Je to  zdlouhavější, ale  vyplatí se.


99% truhel  ve hře je  chráněno pastmi. Nejdříve  dejte volbu PROBE  (oko) Pak

zkoušejte otevírat  jednotlivé části zlodějským  nářadím. Při úspěšném  pokusu

u jednotlivých  částí  pasti  se  dole  objeví  nápis excelent. Nakonec truhlu

otevřete klíčem (paklíčem).  Ůspěšný postup se zobrazuje do  tabulky vlevo. Až

budete na počátku hry dávat název své knize putování, zvolte vpravo dole volbu

ROLL  (to je  opakování pokusů).   Druhá volba  umožňuje po  nezdařeném prvním

otevření otevřít  napodruhé přímo klíčem.  Máte-li již hru  rozehranou, můžete

volbu změnit editací. Vlezte v adresáři hry do adresáře BOOKS a do svého názvu

knihy. V  souboru BOOK.INI přepište řádek  TRAPGAME = 1 nebo  0. Nebudu se dál

rozepisovat,  čím  se  pasti  otevírají,  jak  používat  alchymii  a jaké jsou

předměty ve  hře, protože bychom se  k vlastnímu návodu vůbec  nedostali. Snad

vše potřebné najdete v manuálu.


Ve hře je  kromě hlavních úkolů i řada podružných  questů , které nemají přímo

vliv  na dohrání  hry, ale  pozmění či  vypustí části  některých levelů, podle

jejich splnění  či nesplnění. Stejně  tak budou jednotlivé  kapitoly pozměněny

podle volby  otázek, které budete  dávat, a výsledkem  rozhovorů. Dohráli jsme

hru několika  způsoby. Vždy nás pustila  k závěru. Návod je  optimalizovaný na

získání co největšího množství skillpointů.  Můžete zvolit svůj postup, nic se

nestane.  Jediný patrný  rozdíl byl  při posledním  souboji Williama s Bearem.

Duch nebohé dívky Talie byl podstatně  jasnější a viditelnější, čím více úkolů

bylo splněno. Možná, když se splní všechny úkoly, dívka obživne. Nevím, mně se

to nepodařilo.


KRÁTCE K OVLÁDÁNÍ


F5 - rychlosave

F6 - rychloload


Klávesy [ a ]  slouží k přepínání pohledu (kamery), ne vždy  a všude, ale jsou

velice potřebné.


Pokud  se objeví  v ovládacím  modrém šipkovém  rámečku uvnitř  očičko, můžete

pravým tlačítkem sebrat věci ze země.


Ručička v rámečku - akce, truhly, dveře, obírání mrtvých.



B) NÁVOD - 1. VERZE


ČÁST ÚVODNÍ - ZÁKLADNÍ (0).


Ocitli jste se s Jamesem v  hlavním městě Krondoru. Začněte s vedlejším úkolem

v Ye  Bitten Dog  sektoru města.  Zde najdete  zlodějku-konkubínu Allnight Amy

(v červeném oděvu). Pozve vás k sobě  na poschodí. Probudíte se ve tmě a zcela

okradeni. Projděte  místností a ocitnete  se v tmavém  místě v Rainbow  Parrot

sektoru.  Promluvte s  whispererem, který  vám dá  dýku a  amulet. Požádá  vás

o jeho doručení své  bývalé lásce Selestře, která si  myslí, že zahynul. Sdělí

vám,  že je  schovaná kdesi  na severu.  Tu najdete  až mnohem  později ve vsi

Haldon Head (čarodějnice).


Vraťte se do Ye  Bitten Dog sektoru a u schodů Amy  vás přepadne její komplic.

Po  boji získáte  meč a  dobré brnění.  Běžte do  North Gate  sektoru (severní

brána).  Jděte vlevo.  Zde někde  budete na  ulici přepadeni  padouchy. V domě

najdete peníze. U severní brány najdete  mága novice Jazharu (žena, baví se se

strážemi). Promluvte s ní a je ve družině s vámi.


Pokud vezmete nejdřív Jazharu do party, nebudete již na ulici přepadeni. Vlevo

od východu ze sektoru se dostanete uličkou do klášterní části (jiná hudba). Na

konci  najdete mnicha,  který dává  healing (životní  energii). Využijte  mapy

města  a navštivte  jednotlivé lokace.   V baráčcích,  kam vás  pustí, najdete

zloděje  a bandity.  Bojujte s  nimi a   zvyšte level  u postav  alespoň o  2.

Nepotřebné věci prodejte  v obchodech. V noci jsou otevřené  3. V Dog sektoru,

Sea Gate  sektoru a Palace  sektoru. V Palace  sektoru pozor! Při  příchodu se

nepohněte, jen klikněte myší vpravo, těsně od místa, kde stojíte.


Pokud se totiž přiblížíte k bráně paláce,  začíná krátké demo a váš nový úkol.

Jste-li spokojeni s levely postav, běžte  k bráně do paláce. Při příchodu malá

zlodějko  ukradne  Jazhaře  peněženku.  Vydejte  se  hned  za ní. Stojí vpravo

u stěny  v  místě  vstupu  do  Palace   sektoru.  Promluvte  s  ní.  Poví  vám

o vykořisťování dětí  obchodníkem Yusefem ve  falešném dětském domově.  Yusefa

najdete  v Poor  sektoru města.  Jeho obchod  je vpravo.  Jděte uličkou za ním

vpravo. Promluvte se strážným hromotlukem.  Pustí vás dál. Uvnitř dílny zkuste

promluvit  s dětmi.  Následuje tvrdý   souboj s  Yusefovými pohůnky.  Běžte do

dalších dveří. Přečtěte  si dopis na stole a otevřete  zamčený šuplík (s past.

Vemte Yusefův  klíč. Běžte po  schodech do místnosti,  kde jsou zavřeny  děti.

Pobijte padouchy a  osvoboďte je. Nechoďte ještě do  paláce, zůstaňte ve městě

a zvyšte  úroveň postav  alespoň o   2. Sežeňte  vybavení pro  Williama: dobrý

dvojruční meč a dobré chain či plate brnění. Výborná je chainmail košile Voix,

která dává +50% síly. Uložte soubor. Jděte do paláce. Následuje demo.


ČÁST 1 (MĚSTO V PLAMENECH).


Ve třech  s Williamem se ocitnete  v hospodě v Rainbow  Parrot sektoru. Wiliam

vás  volá na  pomoc do  souboje s  ničemy. Na  zemi vedle  krbu leží umírající

Talia.  Promluvte s  ní. Dovíte  se  o  vrahovi jménem  Bear, kterému  William

přísahá pomstu.  Vyjděte ven. Vyběhnete  do uličky před  vězením. Promluvte si

s kapitánem stráže a slibte mu pomoc s padouchy. Následuje dlouhý těžký souboj

s dvěma bojovníky a třemi lučištníky v  uličce před vězením. Mívají však dobré

věci.  Vstupte do  vězení. Další  souboj téměř  ve tmě.  Vpravo dveře  a další

souboj  se třemi  muži u  plamenů. Běžte  zpět do  první místnosti a promluvte

s kapitánem. Pošle vás na poschodí.


Promluvte si  s písařem, bojí se  však odpovídat, protože vedle  jsou banditi.

Běžte vedle  a pobijte je. Vratte  se k písaři. Poví  vám o Sullen Michaelovi.

Vše  oznamte  kapitánovi.  Běžte  dolů  k  celám.  Promluvte  se  starým mužem

a podívejte se na tělo zabitého Knuteho. Promluvte si se starým vězněm o pití.

Běžte si  opět promluvit s kapitánem.  Prodejte sebrané věci a  běžte do North

Gate sektoru. Uvidíte domov dětí Yellow  Shield v plamenech. Promluvte s lidmi

a běžte  zachránit děti  do plamenů.   Po kliknutí  na dveře  Jazhura zakouzlí

kouzlo  Fire-Eater  na  Jamese  (menu).  Uvnitř  najdete  ležet děti, na které

klikněte ústy myší.  Musíte vše stihnout, dokud máte  kouzlo. Jinak rychle ven

a vrátit  se pro  ostatní. Že  máte všechny  venku, poznáte  podle poděkování.

Promluvte s lidmi a běžte zpět do Ye Bitten Dog sektoru.


Potkáš-li Amy, nevšímej  si jí. Běž k hospodě. Před  ní tě přepadnou tři muži.

Zabij je.  Běž do hospody. U  prvního stolu vpravo je  Sullen Michael se dvěma

muži. Promluvte s ním o vyzkoušejte všechny možnosti konverzace. Když oslovíte

Nighthawky  u  stolu  vlevo,  pošlou  vás  někam...  popřípadě na vás zaútočí.

Opusťte nevinného  Michaela poté, co se  dovíte vše o vězeňském  písaři. Běžte

zpět  do vězení  a vyzpovídejte  písaře znovu.  Vyzkoušejte všechny otázky pro

hodně  skillpointů. Poté  ho potrestejte  pěstí. Prohlédněte  papíry na stole.

Najdete  potvrzení o  tříměsíčním pronájmu  pokoje v  hospodě v  Ye Bitten Dog

sektoru, Knutehox zavražděného muže z  vězení. Vraťte se do hospody, promluvte

se Sullen Michaelem  a poté s hostinským (bartender).  Zeptejte se na všechno.

Uplaťte  hospodského  (rundy  pita  abyste  dostali  veškeré  informace a klíč

k pokoji. Můžete  jít i na poschodí  do jeho pokoje a  použít paklíče. Knuteho

pokoj je druhý (zadní). Než vstoupíte do pokoje, máte jednu z posledních šancí

prodat  a nakoupit  věci před  následujícím levelem.  Doporučuji brát  toho co

nejméně! Také  vemte vše vzácné z  inventáře Williamse a zbytek  prodejte. Ten

vás po dalším levelu opustí a půjde vlastní cestou. Nechte mu jen to, co má na

sobě,  zbraně, aby  dobře bojoval,  heal potiony  a podobně.  Vemte si  od něj

i všechny  peníze, protože  v následném  svém dobrodružství  při přechodu přes

řeku o vše  přijde. V pokoji zabijete tři muže  a prohlédněte zabité. S klíčem

z Knuteho pokoje vstoupíte do kanálů  hledat starého Lucase, otce Talie. Konec

levelu.


ČÁST 2 (STOKY-SEWERS)


Princ  Arutha vás  posílá do  stok  najít  Lucase a  poklad, schovaný  v tajné

místnosti  v  jeskyních.  Potkáte  první  skupinu  tří chlapíků. Neatakujte je

a neprovokujte k boji. Získejte od nich informace. Poté je můžete zabít. Další

skupina  má také  zajímavé informace.  Některé skupiny  nepřátel vás budou při

setkání  hned  atakovat.  Potkáte-li  monstra,  zabijte  je  .U Rat Tail Jacka

získejte informace o  monstrech. Jděte do jejich doupěte,  pobijte je a zničte

vejce. Běžte se  podívat SV stokou pod klenotnictví. Projděte  celé stoky a na

závěr  jděte k  Lucasovi. Bitka  s  bearovými  muži, demo  s pokladem  a konec

kapitoly.


ČÁST 3 (DEN PO POŽÁRU)


Princ  Arutha posílá  Williamse s  malou skupinou  pronásledovat Beara.  James

a Jazhara  se ocitají  před palácem.  Je konečně  den. Nyní  již máte  možnost

provozovat alchymii nebo  se vyspat (hodiny vpravo dole).  Princ vás posílá do

Wrecker's Guildu do  Sea Gate sektoru. Ta je naproti  obchodu, kam chodíte (je

to tam, co na vás zakřičela žena,  když jste v noci vzali za dveře). Promluvte

s tlustým mužem u dveří. Dovíte se, že byl mistr guildy zavražděn. Zeptejte se

také na námořníka, starého Toma. Vejděte dovnitř. Promluvte s námořníkem dole.

Dovíte  se, že  nový představitel  guildy Jorath  je u  sebe. Pokračujte kolem

schodů do  místnosti. Promluvte si  s ním. Joarth  obviňuje Keadrika ze  smrti

guild mastera.  Vyptejte se na  všechno a  pak  se zeptejte, zda  si to můžete

prohlédnout na  patře (search upstairs). Běžte  po schodech nahoru. Kendrickův

pokoj  je  vlevo,  vedle  Jorathova.  Prohledejte  všechny  tři místnosti zde.

V guild masterově místnosti najdete hospodyni Abigaili. Promluvte s ní o všem,

co  můžete. Prohledejte  pokoj (ručička  a  [  ]). Jorathův  pokoj je  zamčený

(paklíče).  Uvnitř  je  zamčený  šuplík.  Jazhara  prohlásí,  že to bude lepší

prohledat až  v noci. V  Keadrikově pokoji prohledejte  postel. Najdete velice

potřebnou ulitu (Shell  of Eortis). Vpravo najdete psaní  se jmény obchodníků,

kterým je dlužen. Použijte klávesy [a].  Uvidíte stolek. Na desce je skládačka

(puzzle). Složte  ji (je to  loď s plachtami).  Na obrázku zůstanou  na chvíli

vždy jen ty části, které spolu přímo souvisí. Musíte to udělat na jeden zátah,

což znamená  stále klikat na jednotlivé  díly tak, aby již  složené nezmizelo.

Nasviťte si pořádně obrazovku, protože některé části jsou velmi tmavé a nejsou

dobře vidět. Po složení najdete kouzlo Raising.


Venku  si promluvte  se starým  Tomem. Běžte  do obchodního sektoru (Wealthy).

Navštivte  obchod  se  zbraněmi  a  promluvte  si.  Pak  běžte ke klenotníkovi

Gerardovi. Popovídejte si.  Požádá vás o pomoc najít  ukradené rubíny. Vejděte

dírou do  stok. Budete u žebříku  (SV), kde najdete mapu.  Běžte žlutou pasáží

k velké jímce. Běžte druhým vchodem vpravo nahoru. Najdete rozmlouvající muže.

Nenapadněte je! Zvolte  volbu čekej (wait), pak sleduj  (follow). Muži otevřou

tajný  vchod.  Následujte  je  a  pobijte.  V  truhle  najdete  falešné rubíny

a dokument. Projděte  znovu stoky. Potkáte několik  skupin mockers, mají další

klenoty. Promluvte  s Rat Tail Jackem  o klenotech. Vraťte se  ke klenotníkovi

a konfrontujte ho.  Zavolá na vás  zabijáky. Po boji  běžte na konec  ulice do

Morraine Golem Grimoire (alchymistický obchod). Uložte hru. Obchodnice vykoupí

falešné rubíny, emeraldy, diamanty a  ostatní. Nevyptávejte se jí na prohlídku

domu, tím ukončíte  předčasně tuto kapitolu. Projděte se  okolo polic. Jazhara

zde najde tajný panel  na stěně, ale chce se sem vrátit  v noci. Vyspěte se do

9 večer.  Běžte do  Sea Gate  sektoru. Uslyšíte  hluk rvačky.  V uličce vpravo

chtějí tři  muži zabít Toma.  Zabijte Nighthawky. Promluvte  s Tomem. Prodejte

věci  v  obchodě   a  běžte  naproti  do  Wrecker's   Guild  objasnit  vraždu.

V Kendrikově  pokoji  narazíte  na  zabijáky.  U  Nighthawků  najdete dokument

a dočtete se  o jejich základně v  Ye Bitten Dog sektoru  a Bearovi, který jim

nařídil vás zabít. Promluvte se starým Tomem a běžte do Ye Bitten Dog sektoru.

Těžké věci prodejte v obchodu dřív, než odejdete. Promluvte s hostinským Lucky

Pettem. Kupte rundu. Otázky dávejte takto:  Try to hire the Nighthawks.- Speak

styly. Tell Pete its for a well  paying job. Pete vás pošle do zadní místnosti

vedle baru.  Můžete zkusit konverzovat se  dvěma Nighthawky u stolu.  Jděte do

dveří  vedle baru.  Běžte chodbou   do místnosti,  kde jsou  dva Nighthawkové.

Naproti  je Luckyho  ložnice. Pak  dolů po  schodech. Následuje  boj se čtyřmi

muži.  Hru  uložte.V  rohu  jsou  dveře,  za  kterými  je  démon a necromancer

s magickými věcmi (zkuste víckrát, má vždy jiné).


V rohu  vedle zobrazení  démona je   truhla plná  věcí a  dokument prokazující

nevinu  Keadrika. Uložte  hru. Nyní   zkuste znovu  projít místnosti  ve městě

a obejděte obchody. Do města se později  již nedostanete. Pak běžte do Wealthy

sektoru ke dveřím Morrainy, počkejte,  až budou gardisti dál, odemkněte obchod

a běžte  doleva  podle  polic.  Kliknout  na  polici  vpravo.  Otevře se tajný

průchod.  Demo. Oslovte  Keadrika a  požádejte ho,  aby šel  s vámi.  Morraine

s Keadrikem s vámi promluví a souhlasí. Konec kapitoly.


ČÁST 4 (WILLIAMS S GARDISTY DOSTIHNE BEAROVY MUŽE)


Přepadněte žoldáky a používejte strategii. Nechte na ně lukostřelce střílet ze

zálohy. Snadno si  s nimi poradíte. Williams ať  bojuje s jejich těžkooděncem.

Po boji  ho nechte promluvit s  lidmi a promluvte se  zajatcem. Nezabíjejte ho

a přijměte jeho nabídku. Hru uložte (viz část 5). Mrtvé neobírejte! Stejně nic

neprodáte a vše se utopí v řece.


ČÁST 5 (PUTOVÁNÍ Z MĚSTA)


Začínáte u prince v paláci. Do skupiny  vám bude přidělen kněz z Ishapu Solon.

Máte  za úkol  jít na  severozápad do  Haldon Head,  vyzdvihnout loď a přinést

artefakt. Konečným cílem  je Widow's Point. Než opustíte  palác, oslovte stráž

u dveří.  Pustí  vás  na  chvíli  do  královské  zbrojnice.  Vyberte si zbraně

a brnění,  hlavně  pro  Solona.  Dobré  je  nahrát  pozici  z  konce  4. části

a vyzkoušet. Hra nabízí pokaždé velmi rozdílné a někdy vznikající zbraně. Poté

se ocitnete  se u severní brány.  Před odchodem z města  zajděte k mnichovi do

klášterní části.  Dá vám požehnání  a pár věcí  na cestu. Běžte  zpět k bráně.

Klikněte na  ni a ocitnete  se na mapě.  Máte volnost pohybu,  ale do hlavního

města se  již více nedostanete!  Netahejte s sebou  žádné zbraně a  brnění pro

warriora! Žádného do  party nedostanete, a Williamse uvidíte  jen na konci hry

a nic nepotřebuje.. Větší množství peněz stejně nebudete mít za co utratit. Po

cestě  najdete  mrtvé  osadníky  a  budete  přepadeni  bandity (1,2). Běžte do

hospody Wayfarer (4).  Uvnitř najděte muže Alana. Vpravo  od vstupu je nepravý

Alan. Konfrontujte ho a zabijte. Pravý Alan stojí o něco dále. Použijte na něj

"secret  word" a  získejte informace.  Pak si  promluvte s  hostinským a  jeho

dcerou. Uložte hru. Zaplaťte nocleh a běžte spát. Během pár hodin bude hospoda

přepadena gobliny a  zapálena. Pobijte gobliny v místnosti.  Za žádnou cenu se

jich nedotýkejte a rychle utíkejte ven, nebo uhoříte. (Padlé gobliny lze obrat

jen v průběhu  boje, ale nemají nic zajímavého.)  Venku promluvte s hostinským

a běžte k Tothově  farmě (7). (Před tím v  místě 3 můžete najít ženu  s dětmi,

promluvte si.)  Na farmě se  dovíte o Tothových  ztracených dětech. V  horách,

vpravo  vedle 10  najdete pobité  gobliny a  umírajícího sherrifa. Prohledejte

mrtvé. V místě 9 naleznete gobliní  barikádu. Probojujte se před tábor goblinů

(10). Uložte  hru. Čeká vás jeden  z nejtužších soubojů. Jamese  postavte jako

obranu  kousek před  kouzelníky. Na  přesilu goblinů  kouzlete všechny  plošná

a řetězová kouzla, která máte k dispozici, a doplňujte svým postavám život (za

vítězství přes 3000  skillpointů). Po boji oberte padlé a  jděte do stanu. Zde

naleznete 4  spiklence (ne vždy, závisí  na vývinu hry). Beardův  muž, goblin,

troll  a mág.  Po boji  přes  2000  skillpointů. Vemte  děti (James  na záda).

Otevřete bednu.  Naleznete dokumenty usvědčující  Bearda. Vraťte se  k farmáři

a děti předejte. Běžte do bodu 8 - trollí jeskyně. Pobijte trolly. Prohledejte

je  i množství  beden na  zemi.  Je  zde spousta  užitečných věcí.  Pokračujte

v cestě. V bodech  5 narazíte na saň. V bodě  6 vás přepadnou keshian zabijáci

(Izmali), kteří tu čekají na poutníky. Než půjdete do Widow's Pointu (11), hru

uložte. Na skalním  výběžku vás napadnou dva modří  draci. Zažeňte je. Keadric

poté  použije svitek  s kouzlem  Ship Raising  Ritual a  ulitu Shell of Eortis

(musíte mít z předchozí části). Vyvolá  kouzelnou loď a přenese vás dál. Konec

této kapitoly.


ČÁST 6 (PRVNÍ SOUBOJ WILLIAMSE S BEAREM)


Williams s dvěma gardisty dostihne Beara s jeho muže. Budete-li dobře bojovat,

pobijete  jeho  muže,  ale  proti  Bearovi  nemáte  šanci.  Poté,  co  zahynou

i gardisté, zůstane Williams  sám proti Bearovi, ale bezmocný.  Po chvíli boje

se sám dá na útěk a skočí do řeky. Konec části.


ČÁST 7 (OSADA UPÍRŮ HALDON HERD)


Začínáte  před  místní  hospodou  (4).  Jděte  dovnitř,  získejte informace od

hospodského a  předplaťte si pokoj. Nařiďte  si budíka na ráno.  O půlnoci vás

probudí hluk.  Běžte na pomoc.  Před hospodou uvidíte  mrtvého muže a  nad ním

postavu. Ihned  na ni klikněte  k boji, jinak  zmizí. Zabijete prvního  upíra,

který zmizí v zeleném oporu. Běžte na hřbitov (8), vejděte do krypty a zabijte

ženu a pak  dítě upíra. Pravým tlačítkem myši  seberte jejich ostatky (ashes),

aby  se nemohli  regenerovat. Jděte  do obchodní  části vesnice,  k domu (11).

Zachráníte  muže, když  pobijete 3   upíry. Nezapomeňte  jako vždy  na ostatky

a promluvte s  mužem. Běžte k modlitebně  (7) a zlikvidujte dvě  vampýří děti.

Pokračujte k chatrči dřevorubce (9).  Budete napadeni zezadu. Po vyhraném boji

(vždy  sbírejte ostatky)  vstupte do  chatrče. Použijte  klávesy [a) pro lepší

orientaci. U kostry  najdete Noční kámen a v  krbu dřevorubcův zápisník. Běžte

k čarodějnici (2). Vstupte do chaloupky o  dotkněte se kotlíku. Zjeví se baba.

Promluvte s ní o  všem. Běžte zpět k modlitebně a vyspěte  se do rána. Ráno si

promluvte  s lidmi:  hospodským, farmářem  Altonem (3),  kovářem Merrickem (12

nebo 14), s  mužem, kterého jste zachránili před vampýry  (11), a Leonorou (6)

Dále si promluvte s knězem v modlitebně a navštivte místní obchod ( 10). Všude

se vyptávejte.  Běžte ke kryptě  na hřbitov. Použijte  Noční kámen (use  Night

Stone) na otevření dveří. Vstupte do  krypty a pobijte všechny vampýry. Vraťte

se  do  hospody  a  promluvte  si  s  hostinským.  Doporučí vás k léčení dcery

Merricka. Běžte  do domu Metricko (12)  a vyléčte ji. Běžte  do obchodu. Ůplně

dole v polici  vlevo najdete jed na krysy (poison  rot). Dovíte se, že všechen

vykoupili farmář  a kněz. Běžte k  farmáři a hledejte v  seníku nedaleko krav.

Zde najdete  onen jed. Udeřte  otázkami na farmáře.  Toho klepne pepka.  Vemte

amulet  a uložte  hru. Jděte  konfrontovat falešného  kněze do  modlitebny.Ten

vyzve  na pomoc  své věřící,  kteří vás  napadnou. Zabijte  jen kněze.  Oproti

ostatním navolte konzervativní způsob boje a obranu (defense). Nezabíjejte je!

Po  smrti  kněze  a  jeho  odhalení  sami  přestanou.  Vemte amulet a běžte se

podívat, jak se daří dceři kováře. Hru opět uložte. Navštivte znovu čarodějku.

Promluvte s  ní. Ukáže vám  červený obrázek ke  vstupu do Black  Pearl Temple.

Nakonec vám ukáže vizi z kláštera a vizi mága Sidiho. Konec levelu. (1 na mapě

je Widow's Point).


ČÁST 8 (WILLIAM A SIDI)


Ve snu se William setká s dívkou Talií  a bojuje s démony. Probudí se na břehu

řeky  a setká  se zde  s kouzelníkem  Sidim. Promluvte  s ním  a přijměte jeho

pomoc.


ČÁST 9 (BLACK PEARL TEMPLE)


Po splnění úkolů  v Haldon Head se od čarodějnice  dostanete do Widow's Point,

na  pobřeží moře.  Stezkou jděte  vlevo  a  najděte malý  výklenek s  kamennou

oválnou  deskou. Tam  je vchod  do Temple.  Na kameni  je vidět  slabě kresba.

Přijdete do velkého sálu s výklenky a kostlivci. Na protější stěně vchodu jsou

dveře  s hádankou,  kterou musíte  vyřešit. Je  to jednoduché.  Pomocí hranolu

přesměrujte barevné paprsky, aby směřovaly do stejnobarevných otvorů na okraji

obrazce. Ůhel odrazu  = úhlu dopadu. Při nezdařeném pokusu  na vás vyrazí vždy

dva kostlivci. Když je všechny pobijete, je v jednom výklenku vidět rozluštění

hádanky. V  dalším sále je  velká nádrž,  ze  které na vás  zaútočí při každém

průchodu  touto místností  dvě chapadla  nestvůr. Jděte  do dveří  na protější

straně vlevo,  je tam místnost s  hady, trůnem a bednou.  Vše je zde jedovaté.

Běžte zpět a jděte  do dveří vpravo. Zde jsou dvě chodby.  Jedna jde do Temple

- hlavní části  a v druhé jsou  dvě místnosti plné goblinů.  V místnosti vzadu

pobijte  gobliny, oberte  je a  pak jděte  do místnosti  vedle kostlivce a tam

propusťte  po zabití  stráží zajatce  z města  a získejte  od nich  informace.

Pokračujte  chodbou vpravo,  až přijdete  do hlavní  části kláštera,  která se

mapuje. Je zde šest částí:


1. Vchod.


2. Galerie se sochami, z nichž jedna má dole červené znaky, pořadí je důležité

k otevření dveří v sektoru 4. Jedná  se o sestavení stejného nápisu z otočných

run.


3. Místnost  plná  špíny  a  potvor.  Je  zde  uvězněn drak, který  se promění

transformací  zpět v  člověka (Remi).  Do této  části jděte  po splnění  úkolu

v části 6.


4. Tato  část  se otvírá  pomocí otočných  run. Pokud  je správně nesestavíte,

propadnete se do hladomorny s drakem, kterého musíte zabít, a po schodech zase

vyjdete ven.  Po sestavení se  dostanete do místnosti  s kamennou hrobkou,  ve

které jsou zajímavé věci.


5. Hlavní  část  Black  Pearl  Temple.  Tam  jděte  až  naposled. Jsou zde dvě

místnosti. Pobijte  potvory a zničte  černou perlu. Po  zničení perly už  není

cesty zpět a jdete do finiše.


6. Laboratoř Necromancerů. Vlevo od vstupu  jim vyberte dvě police. V klášteře

se chodí po lávkách, všude narážíte na nepřátele. Dostanete zde velké množství

skill-pointů.  Z kláštera  se můžete  kdykoliv vrátit  do vsi  k prodání  věcí

a můžete si promluvit s lidmi.


ČÁST 10 (ZÁVĚREČNÝ BOJ S BEAREM)


Jste zpátky u skol. Hru uložte!! Běžte podél skal, jako když jste šli do Black

Pearl Temple. Jakmile se dostanete  před zatáčkou kolem skal (doprava), pozor!

Musíte kliknout na podélnou kru, úplně do levého horního rohu obrazovky. Pokud

se to podaří správně,  dostanete se na ledové pole, kde se  zpod ledu vynoří 5

zombie válečníků.  Když kliknete nesprávně,  propadnete se do  vody a zemřete,

nebo se dostanete přímo k Bearovi a jeho lidem, kde nemáte šanci Beara porazit

(díky  svému amuletu  je nesmrtelný).   Pobijte zombíky  a pokračujte  k lodi.

Vstupte do velké díry v boku lodi. Zabijte velkého kraba.


U zabitého kněze najdete  kladivo Lactor Bain. Dejte kladivo  do rukou Solona.

Vystupte po schodech  na horní palubu. Zde pobijte  tři necromancery. Projděte

do  kapitánské  kajuty.  Objeví  se  drak  hlídající  artefakt. Bojujte s ním,

zatímco se  Solon bude modlit.  Po chvíli boje  zakouzlí Solon sám  od sebe na

draka. Drak  se rozplyne a Solon  získá Božskou slzu. Vraťte  se dírou zpět na

pobřeží. Zde  již bude Bear  a jeho bojovníci.  Bear stojí na  plošině u skal,

bojovníci  dole. Promluvte  si s  Bearem, vyzkoušejte  všechny konverzace.  Za

žádnou cenu  se s ním  nepouštějte do  boje  ani ho k  němu nevyprovokujte. Že

konverzace  dopadla dobře,  poznáte podle   toho, že  započne boj  s Bearovými

lidmi, Bear na vás nezakouzlí, zůstane  na plošině a boje se nezúčastní. Pozor

při boji. Nesmíte Beara zasáhnout ani  šípy, ani plošnými či řetězovými kouzly

!!  Až jeho  muže pobijete,  vyleze na  skálu Sidi  a pošle  kouzlem k Bearovi

Williamse. Vedle Williamse se objeví duch Talie a vstoupí do něj. Wiliams s ní

dostane  kouzelný  meč,  který  dokáže  zničit  Bearův  amulet  a ukončit jeho

nesmrtelnost.  Začne boj.  Asi po  třech či  čtyřech ranách  Williams rozsekne

amulet a Bear padá umírající k zemi. Talia se loučí s Williamsem.


Ocinete se v závěrečném demu se všemi ostatními u prince Aruthy. Gratulace. Po

kreditech hry se  znovu objeví Sidi. Sebere a opraví  Bearův amulet a bude pro

něj hledat nového bojovníka.



C) NÁVOD - 2. VERZE


1) Prelude - Beginings


Vaším prvním  úkolem je najít  a přivést ke  dvoru novou kouzelnici  Jazheiru.

Vydejte se  tedy rovnou k  North Gate, kde  ji potkáte. Vraťte  se s Jazheirou

k bráně  vedoucí do  paláce a  až vás  okrade mladá  dívka, vydejte  se za ní.

Poslechněte si její vyprávění a pokud  chcete, můžete se vydat do města hledat

muže, o němž mluvila. Je to ale zbytečné a tak raději jděte do paláce.


2) Chapter I - Loss


Hned na začátku vás čeká boj. Pomlaťte všechny tři žoldáky a shlédněte dojemné

loučení Wiliama  a jeho umírající snoubenky.  Vyjděte ven a pusťte  se do boje

s muži, kteří  přepadli vězení. Probijte se  až dovnitř a vyčistěte  obě dolní

místnosti.  Vraťte se  ke vchodu   a získejte  od kapitána  povolení prohledat

i zbytek věznice. Jděte  tedy nejprve dolů k celám  a vyslechněte vystrašeného

vězně. Pak vyběhněte nahoru a pobijte zbylé žoldáky. Chlapíka, kterého nechali

naživu  pěkně  zmáčkněte  a  až  na  vás  zaútočí,  zabijte  ho.  Sejděte dolů

a promluvte  si s  kapitánem. Až  budete na  ulici, jděte  přímo k North Gate.

Cestou k bráně uvidíte hořící sirotčinec. Promluvte si s lidmi stojícími venku

a pošlete Jamese dovnitř.  Až vysvobodíte všechny děti, vraťte  se ven a jděte

do paláce oznámit princi, co se stalo. Nyní je čas navštívit hospodu Ye Bitten

Dog. Před ní vás čekají další tři  otrapové. Pobijte je a vstupte. Zaplaťte za

informace o  Knuteovi a získejte od  barmana klíče od jeho  pokoje. Vylezte po

schodech  a   vstupte  do  posledních   dveří  vpravo.  Pobijte   tři  žoldáky

a prohledejte pokoj.


2) Chapter II - Descent


Vejděte  do stok  a najděte  centrální kruhovou  místnost se zábradlím. Cestou

možná narazíte na  nějaké mrtvoly a pár zlodějíčků. Pozdravte  je a optejte se

jich  na informace.  V centrální  místnosti nejprve  jděte chodbou, kudy utekl

Bear  (jediná  s  odlišnou  podlahou)  a  na  jejím  konci  se obraťte. Zpátky

v centrální  místnosti se  dejte další  chodbou vlevo  až narazíte  na dalšího

chlapíka.  Slibte mu,  že zničíte  příšeru a  vraťte se.  Opět se  dejte další

chodbou  vlevo a  na první  křižovatce zahněte  vlevo. Měli  byste dojít přímo

k doupěti příšer. Až  je zabijete, nezapomeňte rozbít jejich  vejce. Vraťte se

a ohlaste splnění úkolu. Za odměnu budete vpuštěni k Lucasovi. Pokračujte tedy

chodbou až na konec, kde se nachází. Jakmile ho najdete, budete přepadeni.


3) Chapter III - Murder


Jděte k  Sea Gate a  navštivte cech vyzdvihovačů  potopených lodí. Nejprve  si

promluvte s lidmi před domem, pak vejděte a projděte dozadu za Jorathem. Až od

něj   dostanete  všechny   potřebné  informace,   vyjděte  do   druhého  patra

a prohledejte  postel  v  guildmasterově  pokoji.  Koukněte  se i do Jorathova

pokoje  na šuplíky  stolu a  promluvte si  s uklízečkou  v místnosti  na druhé

straně  patra.   Nyní  zajděte  do  Wealthy   Sector  a  navštivte  prodavačku

kouzelnických  a alchymistických  potřeb. Optejte   se jí  na Kendarica  a než

odejdete,  prostudujte  si  police  s   knihami,  měli  byste  objevit  nějaké

nejasnosti.  Jděte na  začátek sektoru  a vstupte  do zlatnictví. Promluvte si

s majitelem a vstupte dírou v podlaze do podzemí. Seberte mapu se země a jděte

podle  ní  až  na  křižovatku,  kde  potkáte  dva  zloděje.  Zůstaňte schováni

a sledujte je až  do tajné skrýše. Až všechny  pobijete, otevřete truhlu vlevo

od stolu, vraťte  se zpět do obchodu a  usvědčte obchodníka ze lži. Až  na vás

zaútočí, zabijte všechny a jděte se vyspat.


Vstaňte někdy  v noci a  jděte k cechu.  V postranní uličce  pomozte staříkovi

proti Nighthawkům a získejte od něj informace. Vstupte do cechu a vloupejte se

do šuplíku v Jorathově stole. Nyní jděte do Wealthy Sectoru a navštivte obchod

snoubenky Kendarica. Tajný panel se  otvírá knihami vpravo. Až vejdete dovnitř

a překvapíte Kendarica,  přemluvte jej, že  jste na jeho  straně a vydejte  se

sbírat další důkazy do hospody Ye Bitten Dog.


Uvnitř se optejte všech přítomných a  především barmana, co ví o Nighthawcích.

Pošle vás dozadu, kde na vás čekají tři dost tuhé souboje. Nejprve zabijte dva

Nighthawky, pak jejich  čtyři brášky a nakonec vás  čeká setkání s kouzelníkem

a jeho  démonem. Nezapomeňte  vybrat truhlu  a vraťte  se ven.  Teď si  můžete

zdřímnout do  svítání a navštívit  Joratha. Po chvíli  konverzace na vás  sice

zaútočí, ale  jednoduše ho zvládnete.  Teď již stačí  zajít jen za  Kendaricem

a přemluvit ho, aby vám pomohl.


4) Chapter IV - Mercenaries


Tahle kapitola je hodně krátká a v  první části máte za úkol povraždit všechny

žoldáky a v té druhé vyslechnout zajatce. Pokud mu ve vhodný okamžik nabídnete

milost, dozvíte se o pasti, kterou na vás Bear přichystal.


5) Chapter V - Journey


Vyberte si dobré zbraně a brnění a  vydejte se na cestu. Jděte k západní bráně

a opusťte Krondor. Podle instrukcí se vydejte  k hostinci Wayfarer Inn. Až tam

dorazíte, promluvte si s mužem co  stojí nejdále ode dveří a použijte smluvené

heslo Citadela.  Pobavte se i s  ostatními ale pozor na  banditu postávajícího

u krbu.  Až budete  vědět všechno,  co potřebujete,  jděte si  lehnout. Budete

zbuzeni uprostřed noci  a probudíte se přímo do šarvátky  s gobliny. Rychle je

pobijte  a  OKAMŽITĚ  opusťte  hospodu.  Pogratulujte  hostinskému  ke  ztrátě

a vydejte  se na  sever. Cestou  by jste  měli narazit  na farmu,  z níž  byli

ukradeni dvě nemluvňata. Jděte tedy dál  na sever až dojdete ke kempu goblinů.

Nejprve pobijte  stráže a pak  se pomalu přesuňte  k hlavnímu táboru.  Mát dvě

možnosti. Buď se  dovnitř proplíží James, nebo zaútočíte.  Vzhledem k tomu, že

děti jsou hlídány třemi dost tuhými  protivníky, je lepší přímý útok a použití

svitků s  Chain Lightning. S dětmi  se vraťte na farmu  a pokračujte  k Widows

Peak.  Cestou možná  narazíte na   velice nepříjemného  démona. Dejte  mu jako

návnadu Solona (má dobré brnění) a  ostřelujte ho Fire Lance kouzlem. Podobní,

ale o dost  slabší démoni na vás čekají  na konci cesty. Až je  zabijete, čeká

vás už jen nepodařený pokus o vyzdvihnutí lodě.


6) Chapter VI - Ambush


Opět další  z kratších epizod  s Williamem. Zaútočte  na Bearovi lidi  a až je

všechny pobijete, zkuste napadnout Beara. Neublížíte  mu však a tak celá scéna

končí, ať chcete nebo ne, vaším skokem do vodopádu.


7) Chapter VII - Revelation


V téhle  kapitolce máte  zjistit, co  se stalo  ve vesnici  Haldon Head  a dát

situaci do pořádku. Vstupte tedy do  hostince a promluvte si s hostinským. Pak

zajděte  do  vesnice  a  stavte  se  u  obchodníka.  Zeptejte  se ho hlavně na

dřevorubcovu  chaloupku. Vyjděte  ven a  navštivte kováře  (domek úplně  vzadu

u lesa), který má nemocnou dceru.


Nyní  je čas  jít se  podívat k  dřevorubci. Vstupte  dovnitř a  seberte kámen

z postýlky. Vyberte spálený deník z krbu a  jděte se vyspat. Vzbuďte se v noci

a jděte na hřbitov. Vstupte do hrobky, pobijte nemrtvé a vraťte se do vesnice.

Druhý den ráno opět jděte k  hrobce a použijte kámen z dřevorubcovi chaloupky.

Vstupte  znovu  do  hrobky  a  opět  všechny  pobijte.  Nyní  se můžete vrátit

k hostinskému a vzít od něj doporučení  pro kováře. Zajděte k němu a podívejte

se  na jeho  dceru. Nyní  zaskočte do  obchodu a  prohlédněte si přední regál.

Vydejte  se  k  hospodě,  ale  navštivte  farmáře.  Když  se podíváte do pytlů

s krmením pro  krávy, najdete tam  otravu. Promluvte si  o tom s  farmářem. Až

umře, jděte  za farářem. Ten na  vás zaútočí i se  všemi, kdo jej poslouchají.

Neubližujte ale lidem, zabijte pouze faráře  a vyčkávejte až skončí kolo. Nyní

je čas navštívit čarodějnici a získat od ní informace o starodávném chrámu.


8) Chapter VIII - Nightmare


Poslední  z  krátkých  kapitol  popisujících  Williamovo  dobrodružství. Až se

objevíte  na  podivné  plošině,  pobijte   všechny  démony,  kteří  se  objeví

a promluvte si  s Thalií. Dostanete se  zpět na svět, kde  potkáte podezřelého

staříka. Každopádně ale na jeho otázku, zda mu pomůžete, odpovězte kladně.


9) Chapter IX - Ruin


Vydejte  se po  pobřeží až  téměř  na  konec. V  jednom místě  odbočuje krátká

cestička  nahoru  a  končí  u  skály  s  podivným  symbolem.  Klikněte  na něj

a vstupte. Jděte přímo ke dveřím a vyřešte hádanku. Musíte přesměrovat paprsky

do děr  stejné barvy. Pokud  se vám to  nepodaří rychle, začnou  na vás útočit

kostlivci.  Ve výklenku  za jedním  z nich  se nachází  řešení hádanky.  Až ji

rozluštíte postupte dále. V jezírku žije příšera hlídající chrám. Pokaždé když

půjdete kolem a  nebudou mít všichni členové vaší party  na krku amulet, který

nosí všichni, které v pevnosti najdete, zaútočí na vás.


Projděte  kolem jezírka,  prozkoumejte místnost  za levým  východem, vraťte se

a vstupte do pravého.  Pobijte hlídky a vstupte do dveří  v levé stěně. Zbavte

se  goblinů, vysvoboďte  zajatce a  seberte všechny  potřebné věci. Vyjděte na

chodbu a  vstupte do dveří  na konci chodby.  Zde na vás  opět zaútočí několik

goblinů. Zabijte je a prohledejte. Opět se vraťte na chodbu, projděte ji až na

druhou stranu a vstupte.


Zde  musíte  nejprve  pobít  necromancery  v  jejich  doupěti  vpravo  nahoře.

Prohledejte celou místnost, především regály s  knihami a vraťte se ven. Vlevo

dole je místnost plná ghoulů. Až se jich zbavíte, použijte na monstrum v kleci

tekutinu, jenž  jste před chvílí  našli. Opět se  vraťte a jděte  do místnosti

vpravo dole.  Zaútočí na vás jakési  štíty. Zničte je a  prohlédněte si pořadí

symbolů na podstavci jedné ze soch. Vlevo uprostřed je vchod do hrobky, kde se

přesně  tohle pořadí  musí zadat.  Vstupte dovnitř,  pobijte lebky  a otevřete

sarkofág. Poslední  místnost skrývá hlavního padoucha  chrámu. U dveří zabijte

dva strážce (nebo je obalamuťte náhrdelníky), v další místnosti zabijte stráže

a vstupte  do dveří.  V krátké  debatě vysvětlete  nemrtvému, že  mu Kendarica

nevydáte  a začne  boj. Nejprve  se zbavte  všech opruzovačů  a na licha hoďte

lahvičku s  Holy Balmem. To způsobí  jeho zranitelnost. Až vyletí  do vzduchu,

upražte ho  Fire Lance kouzly.  Až spadne, rozbijte  černou perlu a  jde se do

finále...


10) Chapter X - Triumph


Po vyzvednutí lodi se probijte po zamrzlé cestě až dovnitř. Nebezpečného kraba

zlikvidujte z dálky magií a vylezte nahoru. Zbavte se dalších otrapů a vstupte

do lodi. Projděte až ke komnatě, kde je uschována Slza bohů. Strážce, který ji

hlídá  ovšem nemůžete  zabít a  tak se  jen braňte,  dokud Solon nedokončí své

kouzlo a nezničí jej. Pak už stačí jen sebrat artefakt a vrátit se na pobřeží.


Tam už na vás  ale bude čekat Bear a jeho lidi. Promluvte  si s ním a zeptejte

se ho hlavně na amulet. Až na vás  pošle své lidi, zabijte je a sledujte další

vývoj. Za chvíli se na plošině vedle Beara objeví William a spojí se s Thalií.

Zaútočte na Beara a zabijte ho.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.