Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře :
:: žánr :: adventura, freeware (= zdarma)
:: výrobce :: Michael Dodson
:: oficiální kontakt :: dodspice@aol.com
:: downloady :: www.hernisvet.cz x a stránky seriálu : www.cervenytrpaslik.cz
:: rok vydání :: minulé tisíciletí
:: jazyk :: angličtina
:: příběh :: Posádka Červeného trpaslíka se zase jednou dostane do průšvihu. Vysekat je z toho může jenom Listy, který jako jediný unikl prapodivnému zmizení svých kamarádů.
Pozn. : hra je koncipovaná do několika dílů, tento návod je na všech 5 jejích částí.
2) Návod :
Level 1
a) Prostory Červeného trpaslíka
Jůůů, takže jdeme na to. Jsi ve svém pelíšku, pokecej s Holym. Řekne ti, že nějaký ufoni unesli Rimmera, Kocoura a Kryťáka. Nevypadá, že si dělá srandu, takže to nejspíš bude pravda. Nezbývá než je najít. V další části pokoje prohlídni knížku Red Dwarf od A do Z, je v ní klíček. O kus dál bys měl najít skříňky. Svou otevřeš v pohodě, vytáhni z ní pivko a přečti si papírek na dveřích. Jsou tam čísla poschodí. Dozvíš se, že tvůj pokoj je v poschodí 348, Holografické centrum - 592, Řídící místnost - 147, Kocourův pelech - 113 a dok na 754. Rimmrovu skříňku odemkneš klíčkem (příkaz USE v inventáři v rohu + skříňka). Určitě by mu nevadilo, kdyby sis od něj půjčil baterku a prázdné ramínko. V Rimmerově pokoji použij baterku na přístroj. Dostaneš heslo do další části : JOZXYQK. V nové místnosti koukni na odpad, má k němu přístup prý jen kapitán. Jeď výtahem do 592.
V holograficé místnosti seber z šuplíku ovladač. A použij modré tlačítko pro změnu hlasu na kapitána, tím se dostaneš do jeho kajuty. V levém šupleti najdeš přístupovou kartu pro svůj odpadiště a když už jsi tam, ukradni si i tužku. Ve svém patře teď můžeš kartou otevřít skládku odpadu, vezmi si svůj oblíbený toastovač. Ve svém kajutě ho zapoj do zásuvky a promluv s ním. Ať chceš, či ne, dostaneš od něj toast. Z jeho trosek si seber sklíčko. Teď už můžeš na patro ke kocourovi. Do vstupního zařízení dej toast, pustí tě dovnitř. Z Kocourovo oltáře seber svíčku a mistku křupek.
Pak se ještě jednou stav v kapitánské kajutě. Na lampičku nainstaluj střep a zapni ji. Papír na stole začne hořet, tak si od něj zapal svíčku. Ve Rimmrově kajutě nabrus tužku sklíčekem (jestli není ostrá), pak přešktrni nápis o zákazu kouření a udělej z něj povolení kouření. Zapálenou svíčkou znič přeškrtnutý plakátek. Obejvíš tajnou schovku. Když se pořádně prohrábneš v krabici, najdeš schované CD. Teď jdi do řídící místnosti a promluv si s Holym. Po pokecu můžeš jít do poslední místnosti, kam jsi až do teď nemohl na palubu 754.
Při hledání kámošů se vyskytly menší problémy. Museli jste přistát na jiné planetě. Heslo pro tento úsek je : QUAGAAR.
b) Únos
Na nové planetě promluv se sexy formou života a vydej se k ní domů. Ta zelená mrška tě unesla a zamkla. To nevypadá na romantickou předehru, tady pomůže jen útěk. Ze zdi strhni plakát, a z tajné schovky seber stříbrný klíček. Pročti si knížky, tomu se říká průůser. Jsi zajatý nějakou lidožroutoku. Z šuplíku ve vedlejší místnosti seber její kalhotky. Stříbrným klíčekem odemkni dveře. Na kleště v dolním rohu hoď kalhotky a použij na ně ramínko. Z ramínka ti zbude drátek. A tím si odemkni dveře od své cely.
Je třeba jednat rychle, než zjistí, že jsi utekl. Zaběhni na rozhlednu a seber šutr. Jdi ke kostelu a nabrus šutr o jednu cihlu ve zdi. Pak zamiř do parku. Tady si prohlídni umělý strom, měl bys tam v něm najít i panel. Ten otevřeš nabroušeným kamenem. Stistni zelené tlačíko a vejdi do skryté lokace. Po prohledání stanu jsi našel průvodce stautů. Nic moc. Daleko víc se bude hodit lopatka a hlína z kolíků na stan.
U mostu polož mistku na kus hlíny a zaraž ji hloub do hlíny sklíčekm. Pak ji vykopej lopatičkou. Máš misku plnou hlíny. Z posbírané hlíny od stanu si vezmi u kostelíčku obtisk zámku, stačí ji strčit dovnitř. Znovu se vrať na vyhlídku. Sundej dalekohled z tyčky (stačí si ho vzít), bude se ti zdát dost těžký, proto jsi ho odložil. Na tyčku použij mistku s hlínou a na ni nandej obtisk klíče. Heslo do další části je KINITAWOWI. Já jsem se v téhle části asi tak pětkrát vrátila na vyhlídku a zkoušela, jak na tom hlína je, dokonce jsem si s ní i povídala. Za čas ztuhla a já si jí mohla vzít. Možná, že ale pomohlo znovu si zajít do stanu a podívat se na něj. Ale řekla, bych že to spíš chtělo prostě jen víckrát navštívit. Když použijete obtisk klíče na zámek v kostele dostaneš další kód. Heslo do druhého levelu je : CAMILLE
Level 2
V laboratoři si přečti knihu, řekne ti jak vyrobit trhavinu. Z kredence (v laboratoři) vyštrachej pohárek a umísti ho na stojánek. Jdi vlevo a seber láhve s tekutinamy. Do mistky na stojánku přelej trošku piva a chemikálie. Pak zapal kočičí svíčkou hořič a dej ho pod tekutinu. Vlivem horka proběhne nějaká chemická reakce a ty máš žíravinu. V kuchyni seber hernec, vpravo vezmi z myčky kuchyňské kleštičky.
V horním patře najdeš v koupelně štětku na WC. Princeznin zámek na dveřích vypal žíravinou. Z okna seber jedno jablíčko, kdyžtak použij kleštičky. A vezmi i fén. Jablíčko dones prasátku (je za dveřmi v kuchyni). Prasátko se zavře, když mu otevřeš najdeš hovínko, které seber lopatičkou. V koupelně dej pánev pod pračku a zadrhlá dvířka otevři štětkou na WC. Voda vyteče do pánve, prohrábni prádlo a vezmi si džíny. Jdi do místnosti s mega kotlíkem. Hoď do něj hovínko a zapni ho. Pak ho vypni a vezmi si vařené hovno na lopatku. Dej ho zmrazit do lednice u kuchyně. A znovu si ho vezmi lopatkou. Budeš muset asi chvíli počat ! Hmota se změnila v krystaly.
V druhém patře použij džíny na provaz v okně. Sklouzneš až do nějké kreslírny. Seber malou bedýnku a vyhoď ji z okna, pak z okna slez dolů až k prasátku. Prozkoumej vnitřek bedýnky a vyndej z ní pár kusů uhlíku. Máš tedy už dvě základní věci na bombu, zbývá poslední. V laboratoři si prohlédni periodickou tabulku, máčkni na Sulphur a vzhůru do bludiště. Chvilku se jím proplétej, dokud Listy neřekne, že cítí lampu. Zapal jí svíčkou, měla by být v pravém horním rohu. Dej bacha, pokud to přeběhneš, nejde lampa už najít (nebo alespoň mě nešla). Fénem vypal hroudu sulphuru ze stěny.
Tak a všechny tři věci na třaskavinu máme. Jdi do místnosti, kde je lis. Dej na něj periodický prvek, uhlí a krystaly. Žlutý kamínek dej do kolečka na lisu jako nový knoflík. Stiskni ho a seber prášek. Nasypej ho na záchytku u sejfu v druhém patře. A podpal ho. Ze sejfu si přivlastni reprák se sluchátkama. Jdi do místnosti s oknem a reprák postav před okno. Nasaď si sluchátka, do repráku dej Rimmerovo oblíbené CD a spusť vesmírnou diskotéku. 2X4B 523P
LEVEL 3
K východu k místnosti musíš přejet kartou po zámku u dveří. Na chodbě se lehce mění ovládání Listyho, pohybuješ se šipkami a ke vstupu do místnosti tam k ní musíš nacouvat čumáčkem a stistkout mezerník. Ve žluté místnosti seber z pultíku láhev. Rozbij ji o stůl a seber dva korkové zátky. Ty připevni na kleštičky. Ve fialové seber žebřík a prohlédni si automat. V červené místnosti pokecej s Holym v hodinkách a ujisti se, jestli jsou robíci mrtví. Pak odpáči z jednoho anténu (je to ten v první řadě napravo od prostředku). Kleštičkami odervi z jednoho vibrující kříž. Kříž použij na obtisky ve dveřích v modré místnosti. Uvnitř ukradni stojánek na stolku. Dva kustky antény spoj dohromady a nainstaluj je na žebřík.
Ve žluté použij stojánek na tekutinu. Objevíš bankovku. Za bankovku si kup ve fialové věc z automatu. Ukáže se jako mini-šroubovák. Žebřík umísti pod ventilační poklop (je v místě, kam se dostaneš uličkou, pro vstup do uličky stačí stisknout mezerník) a odmontuj ho šroubováčkem. Do tunelu si posviť baterkou, jako na potvoru jí dojdou baterie. Vymontuj je z přístroje na Rimmera a přehoď je do baterky. Podívej se na dok a ukaž ho Holymu. Řekne ti, že se tam dostaneš jedině teleportem v první místnosti.
Jdi do dílny a použij tam šroubky na mimozemské přístroje. V kapitánské kajutě nahaž hlavičky od šroubků do přístroje na mince. Objeví se mini-knihovnička, dvakrát ji prohledej, dokud si Listy nevezme zelený anglicko-mimozemšťanský slovník. V první místnosti promluv s Holym, dej mu slovník. Holyho hlava by se měla objevit v cizím PC. Promluv s ním. Odejdi a vrať se. Postoupil v pátrání, dá ti skener. Tím oskenuj dok, do kterého se chceš teleportovat a skener dones Holymu. Čeká na tebe akční scéna. JBSpeed. Musíš se jím prokousat, střílej vždycky, když je tlačítko Targed červené, když druhou loď zasáhneš alespoň 4 krát postupuješ do dalšího levelu. CASSANDRA
Level 4
Ve vesmírném bistru jdi k fast foodu. Kamenem přejeď po trhlině ve zdi, dokud nevypadne cihlička. Jdi k záchodkům, až se nebude bezdomovec koukat okraď ho o jednu minci. a promluv s ním. Pak můžeš použít výherní automat, hraj dokud nevyhraješ pořádný prachy. Cihlou rozbij okno. Zajdi do obchodu s CDčkama (ty barevné dveře.) Kup si mega kuličky. Odkryje se čidlo k alarmu. Rozbij ho. Prodavač prchne, takže si můžeš vzít mini-speaker. Jdi na záchod (použij cedulku záchod). Řekni hajzl-hologramu, že je rozbité okno. Za záchody otevři kontejner a vezmi z něj sítko. Dej ho na díru pod rouru. Dovnitř hoď kus sklíčka. Stiskni tlačítko na zelené desce. Pak si vyleštěné sklíčko vezmi a dones ho uklízeči. Vyklidí ti pole. Seber mu mop a podívej se na záchody. Šroubovákem odšroubuj jeden háček n věšáku a namontuj ho na konec mopu.
Promluv si s hlídačem Edem. Pak mu řekni, že přímo za ním je Emma. Otočí se. Hákem otevři skříňku, uvnitř byla televize. Na hák namontuj svůj plakát se Spice Girls a umísti ho na TV. Na Eda použij repráčky. Jdi do obchodu a použij CD. Odvede to Edovu pozornost a ty můžeš do střežené místnosti. Ze stolku ukradni červený hrnek. Do něj nasypej kuličky a dones ho bezdomovcovi. Z jeho zbytků seber botu a dones ji do opravny (ke chlápkovi, který tě vždycky vyhodí.) Chce fotku Xezby. Jdi do kanclu a použij okno. Stiskni tlačítko a prohrábni se v počítači. Jdi do archivu fotek. Do vyhledávače napiš alien. Pak si vytiskni fotku a dones ji opraváři. Konečně se pohneš dál. Silverberg
Ve své kajutě seber jednu svou jetou ponožku. Z lednice seber karry, a z Rimmerovy poličky tyčku a knihu. Ponožku navleč na tyčku. V ložnici zavři dvířka od skříně, kde je zarytá dýka. Červenou knížkou ji vytluč ven. Až vypadne, dýku si vezmi. Tou otevři plechovku kary. Obsah plechovky chlístni na Rimmerovo pyžámka ;). A pyžamo zapal. Na ohýnku nahřej druhý konec z tyčky. Rozžhaveným koncem vytav dírku do skříňky ve svém pokoji. Ve dvířkách se udělá dírka, do které strč páčidlo. Objevíš zamrzlé pivo s brčkem. Rozmraz ho fénem a brčko si vezmi.
Jdi do Rimmerovy ložnice. Zamčenou skříňku odemkni klíčem a vezmi si z ní propisku. Do pera naber tekutinu, co je na zemi v jídelně. Vzorek tekutiny ukaž Holymu a dej mu ji do skenovací díry. Řekne ti, že šlo o virus štěstí. Musíš ho najít ještě trochu. Baterkou se podívej do díry na zemi. Zbytky viru vycucni brčkem. EMOHAWK
Level 5
Jsi na lodi Xezby. Ovladač na Rimmera dej Holymu. Ten ti ukáže mapku, uvidíš kde je uvězněný Rimmer. Jdi k vězení. Ukáže se, že cela je uzavřena na snímač prstů. Budeš proto potřebovat otisk něhoho, kdo do ní má přístup. Pohybuj se po mapce, dokud nenajdeš kuchyni, kde Xezba vaří. Přečti si malou kuchařku. Potřebuješ margarín, vodu a mouku.
V Xezbině pokojíčku ukradni lávovou lampu a z šuplíku kalhotky. Dýkou odstřihni z balíčkuprovázek. Z kanceláře ukradni bumerang, na ten připevni kalhotky. Podívej a následně si vezmi papír na stole. Jedna dlaždička je tam vybarvená. Nákresek použij na podlahu. Pak vezmi lopatku a jednu dlaždičku vydloubni (je to jedna z těch červených). Získáš kartu. Tu strč do šuplíku v kanclu. Objevíš CD. Zkus ho pustit v holografické místnosti.
Na záchodě vezmi čistič na WC a přivaž na něj provázek. Čistič použij jako šíp na bumerang. V místnosti s nákladem a spoustou beden vystřel šípem na nejvyšší krabici. Získáš margarín. Ten dones do připravovače jídel v Xezbině pokojíku. Na záchodě vylij vosk z lávové svíčky do WC.
Pak použij papír na knížku s origami. Listy udělá kornout. V pokojíku zapoj lampu do zásuvky a zapni ji. Až se vosk nahřeje, vypni ji a vezmi si ji. Pak polij kornout voskem. Do toho teď můžeš vzít vodu z umyvadla na WC a hodit ji do připravovače jídel.
V kuchyni dej prázdnou lávovou lampu pod mouku, udělej do ní dírku tužkou a až se mouka přesype do lampy vezmi ji a šoupni tam kam předtím vodu s margarínem. Do těsta nech udělat Millera otisk ruky a přesuň se do kuchyně. Xezba je fuč. Seber tabulku čokolády a šoupni ji rozehřát do trouby. Na troubu použij otisk, a je to ! Máš věrnou kopii ruky. Použij ji na hlídací skener. Petersen
Ve vězení můžeš po krátkém pokecu s kamarády zmenšit Rimmera ovladačem a malého Rimmryho našťouchej do své kapsy. pak přijde Xezba a rozhodne se z tebe udělat večeři. OnlyTheGood
Teď jsi malý Rimmer v Listyho kapse. Ovládání se trošku změnilo. Můžeš vzít jen jednu věc, když ji chceš použíj, najeď na předmět a stikni pravou myš.
Táák... ohni se pro odřezek u margarínu. A namasti jím margarín. S ním pak pohni. Trošku popojel k mopu. Skoč na máslo a vyšplhej se po mopu do vyšších sfér kapsy. Popadni kartu a zapři ji o tužku. Projdi dírou v kapse do dalšího oddělení. Seber drát a naber na něj žvejku. Vymáchej ji v pivu a shod s ní kousek sklíčka na plechovce s kary. Čapni sklíčko a dej ho na skákačku z tužky a vyskoč ještě výš. Seber knoflík (nebo co to je) a hoď ho do díry. Vyskočí sklíčko. Vezmi si ho. Na levé straně je menší dírka, sklíčkem ji prořízni.
KONEC.