1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Realms of the Haunting - návod

Autor návodu : Tomáš Varoščák



Ještě než  se spolu pustíme  do návodu, chtěl  bych vás na  několik maličkostí

upozornit.  Nebudu zde  popisovat všechna   místa, kde  se dají  nalézt náboje

a léčící tekutiny, ale jen ta nejdůležitější. Na vás naopak je, abyste se svým

životem a střelivem zacházeli co  nejopatrněji, neboť jak jednoho, tak druhého

není  ve hře  nazbyt. Také  bych doporučoval,  abyste hráli  v easy  mode, což

zaručuje,  že  počítač  za  vás  použije  správný  předmět,  namísto  dlouhého

procházení  inventorářem.  Až  za  vámi  totiž  poběží  celá  rodina nepřátel,

nebudete mít času na rozdávání. Nejlepší zbraní  celé hry je meč. I když se to

nezdá, spousta  nepřátel se s ním  dá vyřídit daleko rychleji  než brokovnicí.

A ještě rada na závěr. Neustále si ukládejte pozice.


KAPITOLA 1 : SHADOWS


Po shlédnutí  intra jste se ocitli  v tmavé hale neznámého  domu. Ze stolku po

levici zdvihněte knihu  a zásobník a jděte dál do  místnosti s psacím strojem.

Zde sesbírejte další  náboje, papíry a zprávu, která  vyjela z psacího stroje.

Jedinými  použitelnými  dveřmi  vyjděte  ven,  prohlédněte  si  myšku  a stopy

a v mezipatře zapalte svíčky po stranách obrazu (dejte pozor, aby vás neosmahl

fireball, kterým je tajná skrýš chráněna).  Klíčem z úkrytu pak otevřete dveře

na začátku chodby a vstupte.


KAPITOLA II : SIGNS AND PORTENTS


V této místnosti je plno užitečných věcí.  Seberte je tedy všechny: Meč, štít,

kus papíru, tři masky, čtyři sošky a všechno ze stolu. Sošky položte do otvoru

vedle jedné ležící před sarkofágem. Jak je vidět, budete potřebovat ještě dvě.

Ale ty najdete až později. Ještě  než opustíte tuhle místnost, pusťte gramofon

a nařiďte hodiny na  6.00. Nemá to sice zatím žádný  význam, ale později se to

bude  hodit. Tajný  východ se  skrývá za  jednou částí  knihovny. Otevřete jej

a odejděte. Hned za vchodem poznáte  jednoho z mnoha vašich protivníků. Tenhle

je  ještě docela  slaboch a  pár výstřelů  z pistole  ho vrátí,  odkud přišel.

Případně v zájmu  vlastních nábojů ho můžete rozsekat  mečem. Chodbou se dejte

až  do velkého  sálu s  dalším krasavcem.  Zabijte ho  a pokračujte. Pokud vás

zabíjení hodně baví,  popojděte kus dopředu chodbou naproti  a zase se vraťte.

Bude tam  na vás čekat další  nepřítel. Projděte místností s  jezírkem, odkud,

jak jinak,  vylézají ozbrojení otrapové  a pokračujte dál  až k pentagramu  na

zemi.  V této  místnosti seberte  z výklenku  kouli a  náboje. Další náboje se

nacházejí v bednách v rohu, ale pozor, hned jak se jich dotknete, z pentagramu

se vyloupne frajer s mečem. Zabít.


Do mechanismu ve dveřích vložte kouli  a v místnosti za dveřmi seberte všechny

náboje  za  křeslem,  svitek  ze  stolu,  dopis  a  lahvičku. Další cesta vede

průchodem vlevo. Je to slepá ulička plná přívětivých stvoření, na jejímž konci

se  nachází velmi  užitečná brokovnice.  Teď  už  tedy zbývá  jen jedna  cesta

z místnosti s  pentagramem a tou se  také dejte. Tři kamarády,  které po cestě

potkáte. musíte rozstřílet, neboť meč  jim neublíží. Nezapomeňte do nich ještě

pro  jistotu  vystřelit,  až  se  svalí  na  zem.  Mohli by se totiž zvednout.

Pokračujte  dál  a  až  dorazíte  do  velkého  sálu,  projděte dveřmi vlevo do

místnosti  s   trojúhelníkovitým  podstavcem.  Odtud   projděte  dveřmi  vlevo

a pokračujte až k dalším dveřím. Kolem nich se potuluje pět krasavců, které je

lepší  nejdřív zneškodnit.  V místnosti  za dveřmi  pak seberte všechny náboje

a pak  zatáhněte  za  páku  u  mříží.  Tím  se  otevřou  další dveře za rohem.

Doběhněte  tam,  zabijte  strážce,  seberte  všechny  náboje  a  klíč  ze zdi,

zneškodněte dalšího  zvrhlíka a vyjděte ze  dveří. Hned jak to  půjde, začněte

pálit po  jednom ze dvou  monster, která se  k vám blíží.  Jen co první padne,

najděte si lepší  pozici a zneškodněte i druhé. Ted'  se můžete v klidu vrátit

do  místnosti s  trojúhelníkovitým podstavcem.  Projděte dveřmi  v rohu  až do

blízkosti dalšího pentagramu na zemi. Přepněte  se do běhacího módu a vběhněte

k pentagramu.  Na zdi  před ním  je oranžové  kolo s  rukou uvnitř.  Neváhejte

a zmáčkněte  jej. Stiskněte  i druhé  hned vedle  a třetí,  které je  na stěně

v místě,  kde se  neustále rodí  noví  roboti.  Poslední tlačítko  je v  malém

výklenku  vpravo  od  vchodu.  Pokud  se  vám  povede  zmáčknout všechna čtyři

tlačítka, všichni roboti zhynou. Bylo by tedy celkem zbytečné do nich střílet,

nehledě na to,  že by to bylo úplně  na nic. Tady záleží hlavně  na rychlosti.

Když  se tedy  zbavíte dotěrů,  přečtěte si  nápis na  zdi a odteleportujte se

z kruhu na zemi pryč. Ocitnete se v sále s obrovskou sochou. Tu nechejte zatím

být, otočte  se a vydejte se  druhými dveřmi po pravé  straně. Otrapu sundejte

ještě  na schodech  a v  místnosti za  ním vstupte  do popsaných dveří. Uvnitř

sesbírejte náboje a  zbavte se dotěrného strážce. Vyjděte opět  ven a dejte se

chodbou  vlevo (za  mříží je  úplně zbytečné  chodit, protože  to je jen tajná

chodba do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem). Za dveřmi po pravé straně

a za  dalšími taktéž  vpravo sesbírejte  náboje, ale  jinak tam nic zajímavého

není. Pokračujte tedy chodbou dál, až dojdete k sálu s trůnem.


Přečtěte si nápisy po stranách a usedněte. Já  vím, že to bolelo, ale co se dá

dělat, muselo  se to stát. Vraťte  se do velkého sálu  a dojděte až k  soše na

konci. Propadněte dveřmi po levici a seberte lahvičku ležící za vámi. Na cestě

dál je  pár protivníků, se kterými  nebudete mít velké problémy.  Na mříže, za

kterými je cesta dál, třikrát ťukněte a ze stolu za nimi seberte náboje. Pokud

se  vydáte po  schodech nahoru,  dorazíte na  místo, kde  už jste jednou byli,

a tak  pro  vás  nebude  žádný  problém  najít  cestu  zpět do sálu se sochou.

Tentokrát  se  ale  soustřeďte  na  druhou  stranu.  Otevřete  dveře  na zámek

a vejděte.  V této  části mausolea  je jezírko  a druhým  průchodem vpravo  se

dostanete  do jakési  kaple. V  té leží  celkem užitečná  zbraň, kterou si bez

otálení vezměte. Hned jak ji ale budete držet  v ruce, vrhnou se na vás ne moc

přívětivé obludy. Zneškodněte je a vydejte se od jezírka vlevo. Není tam kromě

několika  léčivých tekutin  nic zajímavého,  ale tyhle  věci se  vždycky hodí.

Pozor však na nový typ protivníka a  na past, v které byste se mohli ocitnout.

Nejlepší je oběhnout  ošklivého paroháče, a tím se ocitnout  v bezpečí a potom

všechny po jednom oddělat. Odtud se můžete vrátit rovnou do sálu k soše, neboť

zde  už na  vás nic  zajímavého nečeká.  Klikněte na  sochu a  zopakujte slova

napsaná  na zdi  u teleportu.  Zabijte dva  strážce a  projděte nově otevřenou

cestou.  Je docela  jedno, co  odpovíte,  stejně  na vás  čeká hodně  tuhý boj

s třemi kostlivci. Až  je zabijete, projděte dveřmi, na  něž použijte artefakt

nalezený spolu se zbraní. Dostanete se do komplexu hrobek, kolem nichž se válí

spousta užitečných věcí. Projděte všechno a  vyhněte se oltáři. Mělo by se vám

podařit nalézt další sošku k sarkofágu.  Až ji najdete, jděte k oltáři. Objeví

se Aelf a  poví vám plno nesmyslných věcí. Jen  co skončí, sesbírejte lahvičky

z oltáře a vezměte  nohy na ramena. Proběhněte kolem smrtek  do sálu se sochou

a tajnou  chodbou  do  místnosti  s  trojúhelníkovitým  podstavcem  (přímo  po

schodech to bohužel nejde). Hned jak  vyběhnete z oné místnosti, objeví se dva

paroháči,  se kterými  není radno  žertovat. Seběhněte  tedy dolů  po schodech

a počkejte si,  až přijdou za vámi.  Až je zabijete, pokračujte  dál, do první

místnosti Mausolea.  Tam použijte Shrive na  výklenek ve zdi a  vraťte se nově

otevřenou chodbou zpět do domu.


KAPITOLA III : KEEPER OF TIME


Sláva,  už  v  tom  nejste  sami.  Máte  společnost  a  navíc  tak atraktivní.

Popovídejte si s  Rebeccou o sarkofágu a nepokládejte  nalezenou sošku na její

místo.  Bude  se  vám  hodit.  Vyjděte  ze  dveří  a začněte prozkoumávat dům.

(Nezapomeňte v  každé místnosti nejprve  zapnout světlo, abyste  vůbec měli co

prozkoumávat.) Hned vedle  dveří je kamarád a pod schody  další dva. Zbavte se

jich a vstupte do dveří na konci chodby. V této ložnici je vpravo malá truhla,

se  kterou můžete  pohnout. Když  to  uděláte,  otevřou se  jedny ze  dveří na

chodbě. Seberte  ještě lahvičku nad krbem  a vyjděte znovu ven.  Dveře napravo

teď budou tedy otevřené, a tak do nich vstupte. Otočte se a zmáčkněte kámen na

podlaze. To otevře další dveře, za kterými  je mapa domu. Vraťte se do ložnice

a pokračujte dveřmi naproti. Za nimi otočte meč a otevřete dveře vedle něj. Po

schodech vyběhněte  do mezipatra a  vstupte do zbrojnice.  Tam najděte náboje,

seberte svitek  z knihovny a  prohlédněte si obraz.  Pokud rychle nevypadnete,

objeví se  dvě smrtky. Nahoře  na schodech je  teleport, do kterého  zatím ale

nemůžete vstoupit, poněvadž nemáte jakési masky.  No dobrá, tak si je sežeňte.

Sejděte opět dolů a vstupte dveřmi na  konci chodby do místnosti plné rámů bez

obrazů. Zabijte dotěrného  hlídače a nasaďte si helmu ležící  v rohu. Odtud se

vraťte do  místnosti s psacím strojem  a vstupte do dveří  vpravo. Zde seberte

mapu  jeskyní a  projděte dalšími  dveřmi k  ohništi. Prohlédněte  si obě mapy

a z ohně zdvihněte krystal. Vraťte se  do místnosti s psacím strojem (pozor na

dva bubáky) a  projděte protějšími dveřmi na chodbu a  vstupte rovnou do dveří

naproti.  Ocitnete se  v místnosti  se zelenou  koulí. Použijte  na ni krystal

z ohniště,  a  až  budete  tázáni  na  test,  přijměte  jej. Seberte dvě masky

z výklenku vlevo a vraťte se pomocí zelené koule zpět.


KAPITOLA IV : TALES FROM THE TOWER


Teď  nastal nejvyšší  čas  jít  do  Věže.  Jděte tedy  k teleportu  nad schody

a nasaďte  si masku.  Od teleportu   se vydejte  libovolným směrem.  Kameny se

znameními, které potkáte cestou, vás mohou léčit, ale používejte je jen, pokud

to opravdu  potřebujete. Nakonec dojdete  k dalšímu teleportu.  Vstupte do něj

a objevíte se v jakési zahradě s  mluvícími mrtvolami. Je v podstatě jedno, co

říkají, neboť to  stejně nedává smysl. Hlavním úkolem je  najít klíč v jezírku

a odemknout  s ním  zamčené dveře.  Za nimi  je svitek  s runami.  Vezměte jej

a vyjděte  ven. Bohužel  tam už  se promenáduje  čtyřčlenné mužstvo  nepřátel.

Pobijte je, vstupte do teleportu a použijte masky.


KAPITOLA V : THE OFFERING


Z místa, kde stojíte jděte vlevo, až dojdete k teleportu s runou Heled / Earth

(mimochodem je to  ten, co vede zpět do  domu) a teleportujte se. Když  v domě

z teleportu slezete, runa na dveřích  exploduje, uvolňujíc vám cestu. Projděte

dveřmi a pokračujte rovně až k znamení na zdi. Vystřelte na něj ze schodů a až

sloup zase sjede dolů, vstupte do dveří nalevo. Přejděte až na konec místnosti

a zabijte  dva chuligány,  kteří se  objeví za  vámi. Pak  se postavte do malé

prohlubně a na  plošinku před sebe položte sošku.  Až vyjedete nahoru, seberte

klíč  a  dole  si  zase  vezměte  sošku.  Vyjděte  ven  a  pokračujte rovně až

k vyvráceným dveřím.  U nich počkejte, než  se objeví tři démoni  se sekyrami.

Jsou docela milí, ale vašim úkolem je vylákat je jednoho po druhém na zdvihací

plošinku  s pentagramem  a rozmačkat  je na  padrť. Vraťte  se k  místu, odkud

démoni  vylezli,   a  odemkněte  si  volné   dveře.  Uvnitř  rozsviťte  světlo

a zatáhněte  za páku.  Za dveřmi  se objeví  další démon,  kterého se  zbavíte

obvyklou  cestou. Ted'  už je  volný přístup  k druhým  dveřím, a  tak do nich

vstupte. Zahněte vpravo a za dveřmi  přímo naproti sesbírejte náboje a léčiva.

Venku budete muset zase někoho zabít, ale pak už je cesta volná. Dejte se tedy

po schodech dolů, pokračujte chodbou dále, a až dojdete do velkého sálu s plno

překážkami, pokračujte, dokud k vám někdo  nezačne mluvit. Teď jste se dostali

do poměrně složitého  jeskynního komplexu. Největším problémem asi  je, že zde

není  vidět na  krok. Co  zde potřebujete  vykonat je  najít červený  drahokam

a vložit ho červenému  démonovi do rukou. To by  nebyl takový problém, kdybych

vám mohl poradit,  kterým směrem se vydat. Ale to  já sám nevím. Prostě musíte

chodit  tak  dlouho,  dokud  nenajdete  místo,  podle  kterého  byste se mohli

orientovat v mapě, kterou  máte u sebe (mně se to povedlo  až u démona). Pokud

se jednou  na mapě najdete,  bude to hračka.  Až vložíte démonovi  drahokam do

rukou, uvolní se vám cesta dál.


KAPITOLA Vl : JOURNAL OF EVIL


Na konci chodby se  před vámi sami otevřou dveře. Ale pozor,  za nimi je první

příšera,  která používá  kouzla, to  znamená, že  vás může  zranit, aniž by se

k vám přiblížila.  Je to docela  tuhá mrška, a  tak doporučuji vyběhnout  k ní

nahoru,  schovávat se  za sochy  a  odstřelit  ji brokovnicí.  Až s  ní budete

hotovi, pomocí tří pohyblivých plošinek přejděte na druhou stranu a pokračujte

dále. Dojděte do  místnosti, kde se nalézá brnění. Vezměte  jej a znovu se vám

objeví Aelf. Až dohovoří, pobijte  všechny protivníky, seberte léčivé lahvičky

a vydejte se  nezavaleným schodištěm nahoru.  Zde je několik  místností, které

musíte projít  a prohledat. V této  první není nic, a  tak projděte skrz dveře

naproti a  chodbou do další  místnosti, kde jsou  dvě léčivé lahvičky  a jeden

otrapa.  Vraťte se  na chodbu  a zbavte  se chlapíka  s mnoha  meči. Z krabice

seberte náboje a  vstupte do místnosti vedle zavalených  dveří. Tam se nachází

mapa bludiště,  nákres a lupa. Všechno  seberte a projděte do  ložnice, kde se

pod postelí válí velmi šikovná, bohužel  však nedobíjecí hůl. Seberte ji spolu

s lahvičkami v  krabici a vraťte se  na chodbu. Vyšplhejte po  schodech nahoru

a pobijte  všechny obludy  v místnosti  s blikajícím  světlem. Otevřete  dveře

nalevo  a vstupte  do hvězdárny.  Kromě dalšího  nepřítele s  nezvyklým počtem

zbraní v ruce se tu válí jen deník a dva papíry. V deníku se ovšem skrývá klíč

ke  skříňce v  ložnici. A  v té  je poslední  soška k  sarkofágu. Teď jděte do

místnosti,  kde jste  našli brnění.  V jedné  stěně jsou  zde malá  dvířka, do

kterých vstupte.  Po levé straně je  rytina ve tvaru hole.  Použijte na ni hůl

z ložnice a vstupte do teleportu.


KAPITOLA VII : BEYOND THE GATE


Položte  zbylé dvě  sošky na  své  místo  a vstupte  do sarkofágu.  Pokračujte

chodbou  až k  obrovským hodinám.  Vyjděte po  schodech nahoru  a pomocí páček

nastavte hodiny  na 6.00 přesně  tak jako v  knihovně. Pak jen  zmáčkněte kolo

s rukou na stěně,  vezměte do ruky štít a vydejte  se otevřenou chodbou. Jděte

tak  dlouho, dokud  neuslyšíte vodu,  otočte  se  doprava a  v malé  místnosti

sejměte dvouhlavou  obludu, seberte pohár  a naplňte jej  vodou z fontány.  To

samé si můžete zopáknout na druhé straně, ale je to trochu zbytečné. Jděte dál

a postavte se  na obraz na  zemi. Vydejte se  vlevo a na  dveře chrstněte vodu

z poháru. Uvnitř seberte dýku a opět  potkáte Aelfa. S dýkou si opět stoupněte

na obraz.


KAPITOLA Vlll : THE MARK OF THE BEAST


Prohlédněte si  zámek nalevo a vraťte  se zpět do knihovny.  Otrapy a la James

Bond sejměte i s jejich zelenými kamarády. Z knihovny si to namiřte do vstupní

haly, kde  exploduje další runa  a umožní  vám  vstup do další  části domu. Po

cestě potkáte  několik dalších ohavů a  jednoho Bonda, ale s  těmi si už nějak

poradíte.  Ještě  než  vstoupíte  do  další  části  domu, seberte kartu ležící

u vchodových  dveří. Projděte  chodbou a  vstupte do  dveří na  konci. Zapalte

svíce  kolem pentagramu  (nenechejte se   rušit příšerou)  a objeví  se velice

sympatický kolos  se dvěma sekyrami. Nic  naplat, i tenhle musí  zemřít. Až se

rozplyne, seberte sošku, která z něj zbyla, a vydejte se dveřmi vlevo od těch,

kterými jste vešli. Nahoře na schodech je skříňka s nějakými užitečnými věcmi.

Sesbírejte je a otevřete druhé dveře pod schody. Chodbu opusťte dveřmi naproti

a v  místnosti za  nimi vezměte  ze  skříňky  náboje a  kostku. Jděte  dál, až

dojdete  do  jídelny.  Vyskočte  na  stůl  (klávesa  A)  a  sesbírejte všechny

lahvičky.  To  přivábí  další  dvě  monstra,  která,  jak jinak, zabijte. Ted'

vyjděte  druhými dveřmi  a pokračujte  vpravo. Až  dojdete k první křižovatce,

dejte se vpravo.  Vyjděte po schodech nahoru a přes  dvoje dveře byste se měli

dostat  na jakési  nádvoří.. V  jednom z  rohů se  skrývá lahvička  s léčením.

Vezměte ji a  vejděte do dveří vedle mříží. Zneškodněte  padoucha a z výklenku

naproti  dveřím seberte  pušku. Přeběhněte  přes nádvoří  k nejbližším  dveřím

a z  nějakého dobrého  úkrytu postřílejte  všechny "Bondy"  venku. Od  velkých

dvoukřídlových  dveří se  dejte vpravo  a při  první příležitosti opět zahnete

vpravo.  Vystoupejte po  dvou schodištích   a otevřete  dveře vlevo.  Na konci

chodby  je  malý   výklenek,  do  kterého  pasuje  soška   vypadlá  z  monstra

z pentagramu. Dveře otevřete a vstupte.


KAPITOLA IX : BY THE SEVEN BE BOUND


Vyslechněte si hlídacího ducha a sejměte strážce knihovny. Sesbírejte všechno,

co se  tu válí a otevřete  dveře zpět. Postřílejte otrapy  a opusťte místnost.

Z výklenku  si nezapomeňte  vzít sošku  a dejte  se dveřmi  vpravo do  zahrady

k teleportu. Bohužel  je trochu na  nic a tak  nezbývá než se  vrátit do domu.

Sejděte dvojité schodiště a dejte se  vpravo. Zde jsou další dveře "na sošku".

Otevřete  je a  vstupte. Dejte  se levými  dveřmi do  bludiště. Sledujte stopu

tvořenou  mrtvými krysami,  až dojdete  do místnosti  s jezírkem. Obejděte jej

a vstupte do velkých dveří.


KAPITOLA X : THE KEY OF TEARS


Vezměte  si také  jeden zelený  krystal  a  prohlédněte si  obraz za  oltářem.

Zatáhněte  za páku  a vstupte  do otevřených  dveří. Použijte  teleport známým

způsobem.  Neváhejte ani  chvilku a  běžte  se  schovat do  jednoho z  modrých

tunelů, jinak vás draci venku dostanou. Ted' musíte najít cestu k teleportu do

Raquie.  Můžete ho  hledat pomocí  mapy, nebo  jít prvním  modrým tunelem, pak

přeskočit  malou díru  v cestě,  pak druhým  ze dvou  tunelů, pak ještě jedním

a jste tam. V Raquii je daleko lépe, a  tak se hned dejte na cestu k bludišti.

Až tam budete, čeká vás další animačka. Procházejte bludiště s mapou. Je velmi

užitečná. Nejdříve  si dojděte pro  špunty do  uší  k jezírku. Pak  je na řadě

zlaté  "stehýnko",  schované  pod  podstavcem,  který  se  sklápí tlačítkem za

lavičkou.  Dále malou  flétničku, ke  které musíte  přeskákat po  vysunovacích

blocích. A nakonec  prsten. Musíte být hodně trpěliví,  abyste se dostali přes

plovoucí  destičky. Hlavně  ale neukládejte  pozici, pokud  na některé  zrovna

plujete. Při  loadování byste pokaždé  spadli do vody,  odkud není cesty  ven!

Před hradbami věže si prohlédněte všechny nalezené předměty a vstupte. Hlídací

bestii hoďte  "stehýnko" a klikněte  na mříže. Sledujte  levou stěnu a  ta vás

dovede k  prvnímu úkolu. Musíte  projít bludiště, aniž  byste se nohou  dotkli

země. Není to nic těžkého, a tak  se do toho hned pusťte. S rozběhem přeskočte

na nepohyblivý sloupek vpravo od dveří. Z něj přeskočte na zdvihající se sloup

před ním. Otočte se vpravo a přeskočte na plošinku jezdící k pravé stěně. Z té

pak  přestupte na  ochoz u  pravé stěny   a z  něj se  už v  pohodlí dostanete

k plošince, která jezdí  k východu. V další místnosti  použijte na první dveře

zprava flétnu a  uvnitř najdete olej a legrační brýle.  Druhé dveře jsou zatím

nepoužitelné, a tak vstupte do třetích s nasazenými špunty do uší. Prohlédněte

si sochu a vezměte  si klíč, který má za pasem. Další  dveře jsou opět na nic,

a tak  přejděte k  následujícím. Použijte  na ně  olej a  ještě než vstoupíte,

nasaďte si brýle.  Uvidíte tak paprsky, kterých se  nesmíte dotknout. Ze stolu

seberte svitek, vyskákejte  ven a přečtěte si jej.  Následující dveře vedou do

kaple. Tam je v okně několik vzácných drahokamů, které nasázejte do pentagramu

na zemi. Jednotlivé kameny korespondují s písmeny v tomto pořadí. R - červený,

O - oranžový, V - fialový, G - zelený, Y  - žlutý, B - světle modrý, I - tmavě

modrý. A  je tu klíč!  Jděte zpět  k  druhým dveřím a  strážci řekněte Spirit.

Uvnitř  seberte z  ohně lahvičku  a použijte  ji v  zamrzlé místnosti  (čtvrté

dveře). Ůplně v rohu seberte část brnění  a navlékněte si ji, než vstoupíte do

poslední místnosti. Projděte dál dveřmi naproti (jsou zamknuté na duhový klíč)

a ze skříňky si přivlastněte léčivo a  kámen, který pasuje do díry v centrální

místnosti. Vylezte na  sloup a až vyjede nahoru,  pokračujte po skleněné cestě

až do  místnosti s krystaly. Zde  nesmíte ani na jeden  šlápnout, takže pozor.

Jděte nejdříve k  protějšímu pravému rohu, pak se propližte  kolem stěny až ke

dveřím, od nich  zase diagonálně k druhému rohu a  po chvilce se stočte vpravo

k rohu,  kde leží  drahokam. Seberte  jej a  vsaďte do  prstenu. Počkejte,  až

všechny  kameny  zmizí,  projděte   dvojitými  dveřmi,  vylezte  na  podstavec

a použijte prsten.


KAPITOLA XI : CAPTIVE ANGEL


Ted' vás čeká pěkný výlet! Musíte pěšky  zpět do místnosti se zámkem a obrazem

na  zemi. Pamatujete  si  to  ještě? No,  to je  jedno, na   to teď  není čas.

Proběhněte věží, labyrintem  a skočte do teleportu. Na  všechny Bondy kolem se

vykašlete, byla  by to akorát ztráta  času. Najděte si teleport  s runou Heled

/ Earth a teleportujte se do domu.  Nejjednodušší je po průchodu prvním modrým

tunelem  seskočit  na  cestu,  která  vede  pod  tou  vaší  hned za nefunkčním

teleportem a  přes další tunel  k ní rovnou  dojdete. V domě  se snad vyznáte,

a tak  běžte  do  knihovny,  po  žebříku  dolů  a  přes místnost s hodinami až

k zámku.


KAPITOLA XII : ST. MICHAEL'S


Projděte nově otevřenými dveřmi za zámkem  a vstupte do teleportu. Ocitnete se

v zahradě, kde se po chvilce začnou  objevovat Bondové. Můžete jim utéct, když

se hned otočíte vlevo a poběžíte ke dveřím s červenou runou. Ta exploduje a vy

můžete  vstoupit  a  dveře  za  sebou  zavřít.  V  druhém  případě postřílejte

protivníky  a  vstupte  tamtéž.  Vedle  dveří  v  malé  skříňce  leží kouzelná

svítilna. Nezapomeňte, že ji musíte mít neustále v ruce. Pokaždé, když vezmete

nějaký  předmět, ji  musíte přehodit  zpět do  ruky. Pod  kobercem na  zemi se

skrývá magická hůlka  na odčarovávání run ze dveří.  Projděte dveřmi nalevo od

těch vchodových a použijte hůlku. Vstupte levými dveřmi do kuchyně a z lednice

vyndejte  klíč. Ted'  se vraťte  na chodbu  a uvolněte  dveře pod  schody a do

levých vstupte.  Pomocí ovladače na stole  zapněte televizi a podívejte  se na

ni. Pak  se vraťte na  chodbu a vstupte  do protějších dveří.  Na konci chodby

vejdete do  dalších dveří. Tam se  za chvilku objeví tři  obludy, které musíte

zabít.  Prohlédněte si  celé skladiště  a odpalte  runu na  jedné ze zdí. Nově

otevřenou chodbou projděte do laboratoře, kde najdete léčiva a klíč k zamčeným

dveřím ve skladišti.  Vydejte se tedy tam a  zkoukněte hologram stromu. Vraťte

se ke  vstupním dveřím a vylezte  po schodech nahoru. V  prvních dveřích vlevo

otevřete  šatník a  prostřelte tajné   dveře. Uvnitř  jsou dvě  skříňky. Jedna

zamčená a druhá  prázdná. Vraťte se tedy na chodbu  a vstupte do dalších dveří

vlevo. Projděte prázdnou místností a koupelnou do ložnice, kde se objeví další

nepřátelé. Pobijte je a seberte klíč z nočního stolku. Tím otevřete skříňku za

šatníkem a klíčem z ní zase dveře  napravo od vchodových. Lepší je ale do této

místnosti přijít od pokoje s  televizorem. Vyhnete se tak nepříjemnému sevření

mezi dva  paroháče. Až je zabijete,  seberte všechny tři knihy  z police (v té

hnědé, která  spadne na zem,  je klíč) a  jděte ven z  domu ke kostelu. Cestou

budete muset  pobít spoustu nepřátel,  obzvlášť pokud jste  na začátku utekli,

ale to už nějak zvládnete. Jen co vkročíte do kostela, seskočí seshora obluda,

která ve svých útrobách skrývá peníz.  Rozsekat a peníz vhodit do kasičky. Pak

už  můžete  vstoupit.  Jděte  až  na  druhý  konec  a po krátkém videu seberte

z kazatelnice notes. Přečtěte jej a vydejte se zpět. Otevřete dveře napravo od

východu a sešplhejte po schodech nahoru.  V prvním patře leží na stole koruna,

o patro výš seberte klíč a odemkněte s  ním dvířka ke kapli. Uvnitř nasaďte na

sošku korunu  a do prohlubně  umístěte červené pírko.  Zmizte ven a  z bezpečí

odstřelte dva otrapy uvnitř kaple. Vyměňte pírka a z obrazu vyndejte helmu.


KAPITOLA XIII : SWORD OF THE DRAGON


Seberte léčivé lahvičky a vraťte se teleportem do Věže. Nyní vás čeká cesta do

žíše  Bohů. Teleport  najdete, když  půjdete bližším  modrým tunelem, na první

křižovatce doprava a stále rovně. Nelekněte  se, že nemáte žádné věci, nic zde

nebudete potřebovat,  a až se vrátíte,  budete mít zase všechno  u sebe. Jděte

kolem  zdi, až  narazíte na  dveře. Vstupte  a hledejte  zlatý kruh  se čtyřmi

červenými skvrnami na  místě světových stran. Až jej  najdete, vstupte do něj.

Vyjděte dveřmi  ven a zmáčkněte plošinku  s okem na zemi.  V této místnosti se

musíte po schodech dostat co nejvýše  a zmáčknout modrou plošinku s lupou, pod

kterou se skrývá  opravdová lupa. Tu si vezměte, vraťte  se na místo, kde jste

se objevili, a  zmáčkněte oko v kruhu. To samé  udělejte i pro získání kalichu

(i když tady  je potřeba trochu skákání). Kalichem  si otevřete všechny čtvery

zvláštní  dveře  (systém  vylít-naplnit)  a  sesbírejte  předměty  uvnitř.  Na

destičky  použijte lupu,  abyste přečetli  skryté nápisy.  Na desku bez nápisu

použijte  vějíř  a   odkrytý  svitek  seberte.  Běžte  s   ním  k  desce  BURN

a zkombinujte následující předměty:  Pestle + mortar, cylinder +  flint, red +

black powder. Použijte svitek na cylinder + flint, zpoza desky vyndejte dřívka

a zapalte je. S tímhle běžte k desce  GRIND a použijte to na ni. Vyjměte vodní

dýmku a  u poslední desky použijte  bowl and snow na  cylinder+flint. Vyndejte

drahokam, rozdrťte ho tloukem (mortar) a vraťte se k fontáně. Položte vějíř na

obrázek  mraku, hořící  dřívka na  vyobrazení plamene,  rozdrcený drahokam  na

žlutý  čtverec  a  talíř  se  sněhem  (opravdu  mě  nenapadá lepší překlad) na

dvojitou  vlnku. Ted'  je čas  složit dohromady  dary. Do  vodní dýmky nalijte

z talíře sníh, nasypte  do toho nadrcený drahokam, připalte  to ohněm, seberte

vějíř  a  klikněte  na  fontánu.  Postava  stvořená  z  vody si párkrát šlukne

a Eternity, Meč Draka, je váš.


KAPITOLA XIV : VENGEFUL SOULS


Přes kruh s bílými skvrnami se vraťte  do přízemí a opusťte žíši Bohů. Ve Věži

si najděte teleport s runou Heled a přemístěte se do domu. Bohužel do toho, co

se děje, nemůžete nijak zasáhnout, a tak se ocitnete ve vězení. Tady jste taky

nahraní, takže  čekejte, dokud nezhlédnete dalších  pár sekvencí a nepřenesete

se  do  dalšího  dějství.  Mezitím  si  ale  můžete  sundat  výstřižky z novin

a přečíst je.


KAPITOLA XV: WHERE THE DEAD LIE


Opusťte svou celu a vyberte věci v místnosti za třetími dveřmi. Vystoupejte po

schodech  a zabijte  dva Bondy  za  dveřmi.  Teď vám  doporučuji vyzbrojit  se

Aelfovou dýkou a trpělivostí. Musíte  otevřít dvojité dveře vedoucí na hřbitov

a postřílet všechny  Bondy, kteří se tam  objeví (a není jich  málo). Nejlepší

taktika  je stát  za zavřenými  dveřmi a  pokaždé, když  se dýka nabije, dveře

otevřít, jednoho frajera sejmout a zase  dveře zavřít. Až budete hotovi, jděte

rovnou za  nosem, projděte brankou a  otočte se vpravo. Dveře  nejdou otevřít,

ale jsou tam tři ohně. Naházejte do  nich tři části deníku a vstupte do chodby

vpravo.


KAPITOLA XVI : THE GATE


Pokračujte  tunelem,  přeběhněte  prostranství  plné  nepřátel  a  vběhněte do

bludiště.  Podle mapy  se zorientujte   a co  nejrychleji se  snažte doběhnout

doprostřed. Odtamtud  se teleportujte do  Věže, kde je  potřeba najít teleport

označený runou  Sheol. Je to vcelku  jednoduchá cesta stále za  nosem. Bohužel

teleport jaksi nefunguje, a tak je  potřeba nejdříve zabít příšeru na ostrůvku

vedle, přeskočit k  ní, zajít do nejbližšího tunelu,  sebrat Shrive a Eternity

a na  teleport  se  vrátit.  Ve  světě  Sheol  jděte  přímo k bráně a projděte

dovnitř. Seběhněte až  k základům a najděte stroj na  mozky. Ted' musíte najít

16 mozků a stroj jimi naplnit.  Nevím, jestli vám popíšu dobře cestu bludištěm

tak, abyste  je všechny našli, ale  zkusím to. Vstupte do  levé z prvních dvou

chodeb napravo  od stroje. Běžte kolem  levé stěny tak dlouho,  dokud nebudete

mít po pravé  straně křižovatku tří cest. Vběhněte  doprostřed a seberte mozek

z plošiny. Vraťte  se na křižovatku a  otočte se vlevo. Seběhněte  po schodech

dolů, seberte  mozek naproti srdci a  vraťte se do kruhové  místnosti. Vstupte

stejným  vchodem, ale  teď pro  změnu pravou  částí. Hned  na začátku  zahněte

doprava a za chvíli zase doleva. Na  konci slepé uličky je další mozek. Cestou

zpátky zahněte doleva, na další křižovatce  zase doleva a pak dlouho rovně, až

zahlédnete po pravé straně další srdce. Z rampy před ním seberte mozek a další

levou  odbočkou  seběhněte  dolů,  kde  se  válí  další.  Vraťte  se  na cestu

a pokračujte vlevo, až dorazíte na křižovatku. Dejte se vlevo a pořád rovně až

k mozku.  Seberte ho  a cestou   zpátky zahněte  doleva na  schody. Pokračujte

a stále zahýbejte doleva, až dojdete k dalšímu  mozku ve slepé uličce. Z ní se

vydejte zase stále doleva a měli byste  dojít k dalšímu mozku. Odtud se vraťte

do kulaté  místnosti. Ted' jděte  ke třetí dvojici  chodeb a vstupte  do levé.

Pokračujte kolem levé stěny, až dojdete k vybrakovanému srdci. Od něj se držte

vlevo a dojdete k dalšímu srdci s dvěma mozky a od něj stále vlevo je poslední

srdce s jedním mozkem. Vraťte se ven a tam jsou tři mozky po obvodu místnosti,

jeden před  strojem a jeden  za ním. Teď  byste měli mít  všech šestnáct mozků

u sebe.  Pokud ne,  tak vám  to nezávidím.  Naládujte nenasytný stroj krmením,

zabijte příšeru, seberte si z ní svitek s kouzlem a vstupte do brány. Čeká vás

malé překvápko.  Až budete zase  funkční, promluvte si  s postavou v  červeném

světle  a dejte  se do   dalšího úkolu.  Tentokrát musíte  rozstřílet šestnáct

zrcadel, aniž  byste se v  jediném z nich  viděli. Pokud se  to náhodou stane,

utečte, počkejte, až se chlapík ze zrcadla vypraví za vámi, oběhněte ho a tím,

že zničíte zrcadlo, ze kterého vyšel, zničíte i jeho. Po rozbití všech zrcadel

jděte k trůnu a vstupte do brány.


KAPITOLA XVII : FATHER OF LIES


Vstupte zpět  do brány a  vystupte ven z  kola. Teď je  zde osm hádanek, které

musíte vyřešit. Sytém je libovolný, a tak  tu napíši řešení ke každé bez udání

pořadového čísla.


1) Bludiště :


V horní  řadě zmáčkněte  pravou ruku  a  ve  spodní tu  úplně vlevo.  Projděte

bludišťátkem a zmáčkněte ruku na podstavci.


2) Létající koule :


Je  tu několik  ciferníků ve  třech  řadách.  Bráno v  úvahu, že  horní pozice

ciferníku je 1  (tj. všechny jsou na začátku 1),  nastavte ciferníky po řadách

následovně: 1151, 3618, 1887. Zmáčkněte tlačítko a mělo by to jít (já sám jsem

desku rozbil až druhým zmáčknutím, ale třeba je to správně).


3) Kaleidoskop :


Přilepte se pravým ramenem na zeď a sledujte ji až k ruce na zdi. Tu zmáčkněte

a s levým  ramenem přilepeným na  zdi se vraťte  zpět (je to  snad nejhorší ze

všech hádanek).


4) Šachovnice :


Postavte se na hnědý kámen přímo před  vchodem a jděte 3x nahoru, 2x vlevo, 2x

nahoru a  3x vpravo. Zmáčkněte  ruku a jděte  2x dolů, 2x  vlevo, 3x dolů,  1x

vpravo, 1x nahoru, 1x vlevo, 1x dolů, 2x vpravo a dolů.


5) Kamenný most :


Před sebou máte několik páček. Přehoďte  druhou, třetí a čtvrtou v první řadě,

první, druhou a čtvrtou  v druhé řadě a první, druhou a  čtvrtou v třetí řadě.

Ted' byste měli být schopni přejít k ruce ve výklenku na druhé straně.


6) Zrcadla :


Tady  je to  trochu složitější  na vysvětlování.  Musíte rozbít  čtyři zrcadla

a nešlápnout na oranžový kruh. Stojíte na políčku před oranžovým kolem. Skočte

na SV, to jest na volné pole  vedle oranžového kola. To zopakujte ještě jednou

a pak  skočte o  políčko dopředu.  Otočte se  vlevo a  až bude  zrcadlo u vás,

sejměte ho. Teď skočte zase na SV a  ještě jednou a teď naopak na SZ. Po pravé

straně by  mělo být další  zrcadlo. Odtud se  jedno políčko vraťte  a skákejte

dvakrát na  J a pak  na JZ  (hlavně  si nepřehazujte světové  strany, jinak se

ztratíte). Rozbijte další zrcadlo. Skočte na SZ a dvakrát na S. Po levé straně

je poslední zrcadlo. Doskákejte naproti vchodu a skočte na podstavec.


7) Pušky :


Postavte se  za panel a  přehoďte páky v  pořadí zleva: 2,  3, 7, 5  a dvakrát

zmáčkněte knoflík. Pak přehoďte páky 2, 6, 5 a opět dvakrát stiskněte.


8) Pistole a drahokamy :


Otočte pušku  několikrát sem a tam  a vystřelte na zeď.  Odkryjí se drahokamy,

které musíte všechny postřílet.


Když  je  vše  hotovo,  vraťte  se  a  začněte  přehazovat  ručičky  ciferníků

jednotlivých hádanek tak, aby ztmavly. Až  je všechny přetočíte, z ohně vyleze

obluda  s ostřikovačem.  Schovejte se  někde a  pěkně z  bezpečí ji odstřelte.

Seberte svitek,  který po ní  zbyl, a vlezte  do brány. Objevíte  se na docela

neužitečném místě, a tak tam vlezte znovu. Na druhé straně seberte lahvičku za

vámi a jděte rovnou do hradu. Nalevo od  vás je výklenek a v něm dvě lahvičky.

Seberte je a jděte doprostřed k zelené  kouli. Tam se zjeví Belial, kterého už

konečně můžete zabít. Tak do toho. Ještě  si zaskočte do věže k známému stromu

pro léčení a teď už konečně můžete použít Eternity na zelenou kouli.


KAPITOLA XVIII: THREADS


V této  úrovni se  moc neohlížejte,  běžte a  na každé  křižovatce se  vydejte

vpravo.  Měli byste  přeběhnout mostík,  pak utíkat  po nějakém  ochozu, zabít

jednoho strážce,  co stojí v cestě,  pokračovat dál, zabít dva  strážce, kteří

blokují průchod, a stále vpravo doběhněte až k teleportu.


KAPITOLA XIX : THE SUMMONING


Tohle je jen filmová sekvence, ve které nesmíte zaútočit  na  Florenana. Takže

pozor.


KAPITOLA XX : THE DEVIL TAKE THE HINDMOST


Běžte honem  do vstupní haly. Tam  se objeví nejkrásnější z  příšer, opravdová

miss.  Pokud máte  ještě funkční  Florentinovu tyč,  tak ji  tak čtyři  až pět

zásahů  určitě  dostane.  Až  ji  zabijete,  vyjděte  dveřmi ven. Docela pěkný

příběh, ne?


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.