Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Tomáš Varoščák
Ještě než se spolu pustíme do návodu, chtěl bych vás na několik maličkostí
upozornit. Nebudu zde popisovat všechna místa, kde se dají nalézt náboje
a léčící tekutiny, ale jen ta nejdůležitější. Na vás naopak je, abyste se svým
životem a střelivem zacházeli co nejopatrněji, neboť jak jednoho, tak druhého
není ve hře nazbyt. Také bych doporučoval, abyste hráli v easy mode, což
zaručuje, že počítač za vás použije správný předmět, namísto dlouhého
procházení inventorářem. Až za vámi totiž poběží celá rodina nepřátel,
nebudete mít času na rozdávání. Nejlepší zbraní celé hry je meč. I když se to
nezdá, spousta nepřátel se s ním dá vyřídit daleko rychleji než brokovnicí.
A ještě rada na závěr. Neustále si ukládejte pozice.
KAPITOLA 1 : SHADOWS
Po shlédnutí intra jste se ocitli v tmavé hale neznámého domu. Ze stolku po
levici zdvihněte knihu a zásobník a jděte dál do místnosti s psacím strojem.
Zde sesbírejte další náboje, papíry a zprávu, která vyjela z psacího stroje.
Jedinými použitelnými dveřmi vyjděte ven, prohlédněte si myšku a stopy
a v mezipatře zapalte svíčky po stranách obrazu (dejte pozor, aby vás neosmahl
fireball, kterým je tajná skrýš chráněna). Klíčem z úkrytu pak otevřete dveře
na začátku chodby a vstupte.
KAPITOLA II : SIGNS AND PORTENTS
V této místnosti je plno užitečných věcí. Seberte je tedy všechny: Meč, štít,
kus papíru, tři masky, čtyři sošky a všechno ze stolu. Sošky položte do otvoru
vedle jedné ležící před sarkofágem. Jak je vidět, budete potřebovat ještě dvě.
Ale ty najdete až později. Ještě než opustíte tuhle místnost, pusťte gramofon
a nařiďte hodiny na 6.00. Nemá to sice zatím žádný význam, ale později se to
bude hodit. Tajný východ se skrývá za jednou částí knihovny. Otevřete jej
a odejděte. Hned za vchodem poznáte jednoho z mnoha vašich protivníků. Tenhle
je ještě docela slaboch a pár výstřelů z pistole ho vrátí, odkud přišel.
Případně v zájmu vlastních nábojů ho můžete rozsekat mečem. Chodbou se dejte
až do velkého sálu s dalším krasavcem. Zabijte ho a pokračujte. Pokud vás
zabíjení hodně baví, popojděte kus dopředu chodbou naproti a zase se vraťte.
Bude tam na vás čekat další nepřítel. Projděte místností s jezírkem, odkud,
jak jinak, vylézají ozbrojení otrapové a pokračujte dál až k pentagramu na
zemi. V této místnosti seberte z výklenku kouli a náboje. Další náboje se
nacházejí v bednách v rohu, ale pozor, hned jak se jich dotknete, z pentagramu
se vyloupne frajer s mečem. Zabít.
Do mechanismu ve dveřích vložte kouli a v místnosti za dveřmi seberte všechny
náboje za křeslem, svitek ze stolu, dopis a lahvičku. Další cesta vede
průchodem vlevo. Je to slepá ulička plná přívětivých stvoření, na jejímž konci
se nachází velmi užitečná brokovnice. Teď už tedy zbývá jen jedna cesta
z místnosti s pentagramem a tou se také dejte. Tři kamarády, které po cestě
potkáte. musíte rozstřílet, neboť meč jim neublíží. Nezapomeňte do nich ještě
pro jistotu vystřelit, až se svalí na zem. Mohli by se totiž zvednout.
Pokračujte dál a až dorazíte do velkého sálu, projděte dveřmi vlevo do
místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem. Odtud projděte dveřmi vlevo
a pokračujte až k dalším dveřím. Kolem nich se potuluje pět krasavců, které je
lepší nejdřív zneškodnit. V místnosti za dveřmi pak seberte všechny náboje
a pak zatáhněte za páku u mříží. Tím se otevřou další dveře za rohem.
Doběhněte tam, zabijte strážce, seberte všechny náboje a klíč ze zdi,
zneškodněte dalšího zvrhlíka a vyjděte ze dveří. Hned jak to půjde, začněte
pálit po jednom ze dvou monster, která se k vám blíží. Jen co první padne,
najděte si lepší pozici a zneškodněte i druhé. Ted' se můžete v klidu vrátit
do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem. Projděte dveřmi v rohu až do
blízkosti dalšího pentagramu na zemi. Přepněte se do běhacího módu a vběhněte
k pentagramu. Na zdi před ním je oranžové kolo s rukou uvnitř. Neváhejte
a zmáčkněte jej. Stiskněte i druhé hned vedle a třetí, které je na stěně
v místě, kde se neustále rodí noví roboti. Poslední tlačítko je v malém
výklenku vpravo od vchodu. Pokud se vám povede zmáčknout všechna čtyři
tlačítka, všichni roboti zhynou. Bylo by tedy celkem zbytečné do nich střílet,
nehledě na to, že by to bylo úplně na nic. Tady záleží hlavně na rychlosti.
Když se tedy zbavíte dotěrů, přečtěte si nápis na zdi a odteleportujte se
z kruhu na zemi pryč. Ocitnete se v sále s obrovskou sochou. Tu nechejte zatím
být, otočte se a vydejte se druhými dveřmi po pravé straně. Otrapu sundejte
ještě na schodech a v místnosti za ním vstupte do popsaných dveří. Uvnitř
sesbírejte náboje a zbavte se dotěrného strážce. Vyjděte opět ven a dejte se
chodbou vlevo (za mříží je úplně zbytečné chodit, protože to je jen tajná
chodba do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem). Za dveřmi po pravé straně
a za dalšími taktéž vpravo sesbírejte náboje, ale jinak tam nic zajímavého
není. Pokračujte tedy chodbou dál, až dojdete k sálu s trůnem.
Přečtěte si nápisy po stranách a usedněte. Já vím, že to bolelo, ale co se dá
dělat, muselo se to stát. Vraťte se do velkého sálu a dojděte až k soše na
konci. Propadněte dveřmi po levici a seberte lahvičku ležící za vámi. Na cestě
dál je pár protivníků, se kterými nebudete mít velké problémy. Na mříže, za
kterými je cesta dál, třikrát ťukněte a ze stolu za nimi seberte náboje. Pokud
se vydáte po schodech nahoru, dorazíte na místo, kde už jste jednou byli,
a tak pro vás nebude žádný problém najít cestu zpět do sálu se sochou.
Tentokrát se ale soustřeďte na druhou stranu. Otevřete dveře na zámek
a vejděte. V této části mausolea je jezírko a druhým průchodem vpravo se
dostanete do jakési kaple. V té leží celkem užitečná zbraň, kterou si bez
otálení vezměte. Hned jak ji ale budete držet v ruce, vrhnou se na vás ne moc
přívětivé obludy. Zneškodněte je a vydejte se od jezírka vlevo. Není tam kromě
několika léčivých tekutin nic zajímavého, ale tyhle věci se vždycky hodí.
Pozor však na nový typ protivníka a na past, v které byste se mohli ocitnout.
Nejlepší je oběhnout ošklivého paroháče, a tím se ocitnout v bezpečí a potom
všechny po jednom oddělat. Odtud se můžete vrátit rovnou do sálu k soše, neboť
zde už na vás nic zajímavého nečeká. Klikněte na sochu a zopakujte slova
napsaná na zdi u teleportu. Zabijte dva strážce a projděte nově otevřenou
cestou. Je docela jedno, co odpovíte, stejně na vás čeká hodně tuhý boj
s třemi kostlivci. Až je zabijete, projděte dveřmi, na něž použijte artefakt
nalezený spolu se zbraní. Dostanete se do komplexu hrobek, kolem nichž se válí
spousta užitečných věcí. Projděte všechno a vyhněte se oltáři. Mělo by se vám
podařit nalézt další sošku k sarkofágu. Až ji najdete, jděte k oltáři. Objeví
se Aelf a poví vám plno nesmyslných věcí. Jen co skončí, sesbírejte lahvičky
z oltáře a vezměte nohy na ramena. Proběhněte kolem smrtek do sálu se sochou
a tajnou chodbou do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem (přímo po
schodech to bohužel nejde). Hned jak vyběhnete z oné místnosti, objeví se dva
paroháči, se kterými není radno žertovat. Seběhněte tedy dolů po schodech
a počkejte si, až přijdou za vámi. Až je zabijete, pokračujte dál, do první
místnosti Mausolea. Tam použijte Shrive na výklenek ve zdi a vraťte se nově
otevřenou chodbou zpět do domu.
KAPITOLA III : KEEPER OF TIME
Sláva, už v tom nejste sami. Máte společnost a navíc tak atraktivní.
Popovídejte si s Rebeccou o sarkofágu a nepokládejte nalezenou sošku na její
místo. Bude se vám hodit. Vyjděte ze dveří a začněte prozkoumávat dům.
(Nezapomeňte v každé místnosti nejprve zapnout světlo, abyste vůbec měli co
prozkoumávat.) Hned vedle dveří je kamarád a pod schody další dva. Zbavte se
jich a vstupte do dveří na konci chodby. V této ložnici je vpravo malá truhla,
se kterou můžete pohnout. Když to uděláte, otevřou se jedny ze dveří na
chodbě. Seberte ještě lahvičku nad krbem a vyjděte znovu ven. Dveře napravo
teď budou tedy otevřené, a tak do nich vstupte. Otočte se a zmáčkněte kámen na
podlaze. To otevře další dveře, za kterými je mapa domu. Vraťte se do ložnice
a pokračujte dveřmi naproti. Za nimi otočte meč a otevřete dveře vedle něj. Po
schodech vyběhněte do mezipatra a vstupte do zbrojnice. Tam najděte náboje,
seberte svitek z knihovny a prohlédněte si obraz. Pokud rychle nevypadnete,
objeví se dvě smrtky. Nahoře na schodech je teleport, do kterého zatím ale
nemůžete vstoupit, poněvadž nemáte jakési masky. No dobrá, tak si je sežeňte.
Sejděte opět dolů a vstupte dveřmi na konci chodby do místnosti plné rámů bez
obrazů. Zabijte dotěrného hlídače a nasaďte si helmu ležící v rohu. Odtud se
vraťte do místnosti s psacím strojem a vstupte do dveří vpravo. Zde seberte
mapu jeskyní a projděte dalšími dveřmi k ohništi. Prohlédněte si obě mapy
a z ohně zdvihněte krystal. Vraťte se do místnosti s psacím strojem (pozor na
dva bubáky) a projděte protějšími dveřmi na chodbu a vstupte rovnou do dveří
naproti. Ocitnete se v místnosti se zelenou koulí. Použijte na ni krystal
z ohniště, a až budete tázáni na test, přijměte jej. Seberte dvě masky
z výklenku vlevo a vraťte se pomocí zelené koule zpět.
KAPITOLA IV : TALES FROM THE TOWER
Teď nastal nejvyšší čas jít do Věže. Jděte tedy k teleportu nad schody
a nasaďte si masku. Od teleportu se vydejte libovolným směrem. Kameny se
znameními, které potkáte cestou, vás mohou léčit, ale používejte je jen, pokud
to opravdu potřebujete. Nakonec dojdete k dalšímu teleportu. Vstupte do něj
a objevíte se v jakési zahradě s mluvícími mrtvolami. Je v podstatě jedno, co
říkají, neboť to stejně nedává smysl. Hlavním úkolem je najít klíč v jezírku
a odemknout s ním zamčené dveře. Za nimi je svitek s runami. Vezměte jej
a vyjděte ven. Bohužel tam už se promenáduje čtyřčlenné mužstvo nepřátel.
Pobijte je, vstupte do teleportu a použijte masky.
KAPITOLA V : THE OFFERING
Z místa, kde stojíte jděte vlevo, až dojdete k teleportu s runou Heled / Earth
(mimochodem je to ten, co vede zpět do domu) a teleportujte se. Když v domě
z teleportu slezete, runa na dveřích exploduje, uvolňujíc vám cestu. Projděte
dveřmi a pokračujte rovně až k znamení na zdi. Vystřelte na něj ze schodů a až
sloup zase sjede dolů, vstupte do dveří nalevo. Přejděte až na konec místnosti
a zabijte dva chuligány, kteří se objeví za vámi. Pak se postavte do malé
prohlubně a na plošinku před sebe položte sošku. Až vyjedete nahoru, seberte
klíč a dole si zase vezměte sošku. Vyjděte ven a pokračujte rovně až
k vyvráceným dveřím. U nich počkejte, než se objeví tři démoni se sekyrami.
Jsou docela milí, ale vašim úkolem je vylákat je jednoho po druhém na zdvihací
plošinku s pentagramem a rozmačkat je na padrť. Vraťte se k místu, odkud
démoni vylezli, a odemkněte si volné dveře. Uvnitř rozsviťte světlo
a zatáhněte za páku. Za dveřmi se objeví další démon, kterého se zbavíte
obvyklou cestou. Ted' už je volný přístup k druhým dveřím, a tak do nich
vstupte. Zahněte vpravo a za dveřmi přímo naproti sesbírejte náboje a léčiva.
Venku budete muset zase někoho zabít, ale pak už je cesta volná. Dejte se tedy
po schodech dolů, pokračujte chodbou dále, a až dojdete do velkého sálu s plno
překážkami, pokračujte, dokud k vám někdo nezačne mluvit. Teď jste se dostali
do poměrně složitého jeskynního komplexu. Největším problémem asi je, že zde
není vidět na krok. Co zde potřebujete vykonat je najít červený drahokam
a vložit ho červenému démonovi do rukou. To by nebyl takový problém, kdybych
vám mohl poradit, kterým směrem se vydat. Ale to já sám nevím. Prostě musíte
chodit tak dlouho, dokud nenajdete místo, podle kterého byste se mohli
orientovat v mapě, kterou máte u sebe (mně se to povedlo až u démona). Pokud
se jednou na mapě najdete, bude to hračka. Až vložíte démonovi drahokam do
rukou, uvolní se vám cesta dál.
KAPITOLA Vl : JOURNAL OF EVIL
Na konci chodby se před vámi sami otevřou dveře. Ale pozor, za nimi je první
příšera, která používá kouzla, to znamená, že vás může zranit, aniž by se
k vám přiblížila. Je to docela tuhá mrška, a tak doporučuji vyběhnout k ní
nahoru, schovávat se za sochy a odstřelit ji brokovnicí. Až s ní budete
hotovi, pomocí tří pohyblivých plošinek přejděte na druhou stranu a pokračujte
dále. Dojděte do místnosti, kde se nalézá brnění. Vezměte jej a znovu se vám
objeví Aelf. Až dohovoří, pobijte všechny protivníky, seberte léčivé lahvičky
a vydejte se nezavaleným schodištěm nahoru. Zde je několik místností, které
musíte projít a prohledat. V této první není nic, a tak projděte skrz dveře
naproti a chodbou do další místnosti, kde jsou dvě léčivé lahvičky a jeden
otrapa. Vraťte se na chodbu a zbavte se chlapíka s mnoha meči. Z krabice
seberte náboje a vstupte do místnosti vedle zavalených dveří. Tam se nachází
mapa bludiště, nákres a lupa. Všechno seberte a projděte do ložnice, kde se
pod postelí válí velmi šikovná, bohužel však nedobíjecí hůl. Seberte ji spolu
s lahvičkami v krabici a vraťte se na chodbu. Vyšplhejte po schodech nahoru
a pobijte všechny obludy v místnosti s blikajícím světlem. Otevřete dveře
nalevo a vstupte do hvězdárny. Kromě dalšího nepřítele s nezvyklým počtem
zbraní v ruce se tu válí jen deník a dva papíry. V deníku se ovšem skrývá klíč
ke skříňce v ložnici. A v té je poslední soška k sarkofágu. Teď jděte do
místnosti, kde jste našli brnění. V jedné stěně jsou zde malá dvířka, do
kterých vstupte. Po levé straně je rytina ve tvaru hole. Použijte na ni hůl
z ložnice a vstupte do teleportu.
KAPITOLA VII : BEYOND THE GATE
Položte zbylé dvě sošky na své místo a vstupte do sarkofágu. Pokračujte
chodbou až k obrovským hodinám. Vyjděte po schodech nahoru a pomocí páček
nastavte hodiny na 6.00 přesně tak jako v knihovně. Pak jen zmáčkněte kolo
s rukou na stěně, vezměte do ruky štít a vydejte se otevřenou chodbou. Jděte
tak dlouho, dokud neuslyšíte vodu, otočte se doprava a v malé místnosti
sejměte dvouhlavou obludu, seberte pohár a naplňte jej vodou z fontány. To
samé si můžete zopáknout na druhé straně, ale je to trochu zbytečné. Jděte dál
a postavte se na obraz na zemi. Vydejte se vlevo a na dveře chrstněte vodu
z poháru. Uvnitř seberte dýku a opět potkáte Aelfa. S dýkou si opět stoupněte
na obraz.
KAPITOLA Vlll : THE MARK OF THE BEAST
Prohlédněte si zámek nalevo a vraťte se zpět do knihovny. Otrapy a la James
Bond sejměte i s jejich zelenými kamarády. Z knihovny si to namiřte do vstupní
haly, kde exploduje další runa a umožní vám vstup do další části domu. Po
cestě potkáte několik dalších ohavů a jednoho Bonda, ale s těmi si už nějak
poradíte. Ještě než vstoupíte do další části domu, seberte kartu ležící
u vchodových dveří. Projděte chodbou a vstupte do dveří na konci. Zapalte
svíce kolem pentagramu (nenechejte se rušit příšerou) a objeví se velice
sympatický kolos se dvěma sekyrami. Nic naplat, i tenhle musí zemřít. Až se
rozplyne, seberte sošku, která z něj zbyla, a vydejte se dveřmi vlevo od těch,
kterými jste vešli. Nahoře na schodech je skříňka s nějakými užitečnými věcmi.
Sesbírejte je a otevřete druhé dveře pod schody. Chodbu opusťte dveřmi naproti
a v místnosti za nimi vezměte ze skříňky náboje a kostku. Jděte dál, až
dojdete do jídelny. Vyskočte na stůl (klávesa A) a sesbírejte všechny
lahvičky. To přivábí další dvě monstra, která, jak jinak, zabijte. Ted'
vyjděte druhými dveřmi a pokračujte vpravo. Až dojdete k první křižovatce,
dejte se vpravo. Vyjděte po schodech nahoru a přes dvoje dveře byste se měli
dostat na jakési nádvoří.. V jednom z rohů se skrývá lahvička s léčením.
Vezměte ji a vejděte do dveří vedle mříží. Zneškodněte padoucha a z výklenku
naproti dveřím seberte pušku. Přeběhněte přes nádvoří k nejbližším dveřím
a z nějakého dobrého úkrytu postřílejte všechny "Bondy" venku. Od velkých
dvoukřídlových dveří se dejte vpravo a při první příležitosti opět zahnete
vpravo. Vystoupejte po dvou schodištích a otevřete dveře vlevo. Na konci
chodby je malý výklenek, do kterého pasuje soška vypadlá z monstra
z pentagramu. Dveře otevřete a vstupte.
KAPITOLA IX : BY THE SEVEN BE BOUND
Vyslechněte si hlídacího ducha a sejměte strážce knihovny. Sesbírejte všechno,
co se tu válí a otevřete dveře zpět. Postřílejte otrapy a opusťte místnost.
Z výklenku si nezapomeňte vzít sošku a dejte se dveřmi vpravo do zahrady
k teleportu. Bohužel je trochu na nic a tak nezbývá než se vrátit do domu.
Sejděte dvojité schodiště a dejte se vpravo. Zde jsou další dveře "na sošku".
Otevřete je a vstupte. Dejte se levými dveřmi do bludiště. Sledujte stopu
tvořenou mrtvými krysami, až dojdete do místnosti s jezírkem. Obejděte jej
a vstupte do velkých dveří.
KAPITOLA X : THE KEY OF TEARS
Vezměte si také jeden zelený krystal a prohlédněte si obraz za oltářem.
Zatáhněte za páku a vstupte do otevřených dveří. Použijte teleport známým
způsobem. Neváhejte ani chvilku a běžte se schovat do jednoho z modrých
tunelů, jinak vás draci venku dostanou. Ted' musíte najít cestu k teleportu do
Raquie. Můžete ho hledat pomocí mapy, nebo jít prvním modrým tunelem, pak
přeskočit malou díru v cestě, pak druhým ze dvou tunelů, pak ještě jedním
a jste tam. V Raquii je daleko lépe, a tak se hned dejte na cestu k bludišti.
Až tam budete, čeká vás další animačka. Procházejte bludiště s mapou. Je velmi
užitečná. Nejdříve si dojděte pro špunty do uší k jezírku. Pak je na řadě
zlaté "stehýnko", schované pod podstavcem, který se sklápí tlačítkem za
lavičkou. Dále malou flétničku, ke které musíte přeskákat po vysunovacích
blocích. A nakonec prsten. Musíte být hodně trpěliví, abyste se dostali přes
plovoucí destičky. Hlavně ale neukládejte pozici, pokud na některé zrovna
plujete. Při loadování byste pokaždé spadli do vody, odkud není cesty ven!
Před hradbami věže si prohlédněte všechny nalezené předměty a vstupte. Hlídací
bestii hoďte "stehýnko" a klikněte na mříže. Sledujte levou stěnu a ta vás
dovede k prvnímu úkolu. Musíte projít bludiště, aniž byste se nohou dotkli
země. Není to nic těžkého, a tak se do toho hned pusťte. S rozběhem přeskočte
na nepohyblivý sloupek vpravo od dveří. Z něj přeskočte na zdvihající se sloup
před ním. Otočte se vpravo a přeskočte na plošinku jezdící k pravé stěně. Z té
pak přestupte na ochoz u pravé stěny a z něj se už v pohodlí dostanete
k plošince, která jezdí k východu. V další místnosti použijte na první dveře
zprava flétnu a uvnitř najdete olej a legrační brýle. Druhé dveře jsou zatím
nepoužitelné, a tak vstupte do třetích s nasazenými špunty do uší. Prohlédněte
si sochu a vezměte si klíč, který má za pasem. Další dveře jsou opět na nic,
a tak přejděte k následujícím. Použijte na ně olej a ještě než vstoupíte,
nasaďte si brýle. Uvidíte tak paprsky, kterých se nesmíte dotknout. Ze stolu
seberte svitek, vyskákejte ven a přečtěte si jej. Následující dveře vedou do
kaple. Tam je v okně několik vzácných drahokamů, které nasázejte do pentagramu
na zemi. Jednotlivé kameny korespondují s písmeny v tomto pořadí. R - červený,
O - oranžový, V - fialový, G - zelený, Y - žlutý, B - světle modrý, I - tmavě
modrý. A je tu klíč! Jděte zpět k druhým dveřím a strážci řekněte Spirit.
Uvnitř seberte z ohně lahvičku a použijte ji v zamrzlé místnosti (čtvrté
dveře). Ůplně v rohu seberte část brnění a navlékněte si ji, než vstoupíte do
poslední místnosti. Projděte dál dveřmi naproti (jsou zamknuté na duhový klíč)
a ze skříňky si přivlastněte léčivo a kámen, který pasuje do díry v centrální
místnosti. Vylezte na sloup a až vyjede nahoru, pokračujte po skleněné cestě
až do místnosti s krystaly. Zde nesmíte ani na jeden šlápnout, takže pozor.
Jděte nejdříve k protějšímu pravému rohu, pak se propližte kolem stěny až ke
dveřím, od nich zase diagonálně k druhému rohu a po chvilce se stočte vpravo
k rohu, kde leží drahokam. Seberte jej a vsaďte do prstenu. Počkejte, až
všechny kameny zmizí, projděte dvojitými dveřmi, vylezte na podstavec
a použijte prsten.
KAPITOLA XI : CAPTIVE ANGEL
Ted' vás čeká pěkný výlet! Musíte pěšky zpět do místnosti se zámkem a obrazem
na zemi. Pamatujete si to ještě? No, to je jedno, na to teď není čas.
Proběhněte věží, labyrintem a skočte do teleportu. Na všechny Bondy kolem se
vykašlete, byla by to akorát ztráta času. Najděte si teleport s runou Heled
/ Earth a teleportujte se do domu. Nejjednodušší je po průchodu prvním modrým
tunelem seskočit na cestu, která vede pod tou vaší hned za nefunkčním
teleportem a přes další tunel k ní rovnou dojdete. V domě se snad vyznáte,
a tak běžte do knihovny, po žebříku dolů a přes místnost s hodinami až
k zámku.
KAPITOLA XII : ST. MICHAEL'S
Projděte nově otevřenými dveřmi za zámkem a vstupte do teleportu. Ocitnete se
v zahradě, kde se po chvilce začnou objevovat Bondové. Můžete jim utéct, když
se hned otočíte vlevo a poběžíte ke dveřím s červenou runou. Ta exploduje a vy
můžete vstoupit a dveře za sebou zavřít. V druhém případě postřílejte
protivníky a vstupte tamtéž. Vedle dveří v malé skříňce leží kouzelná
svítilna. Nezapomeňte, že ji musíte mít neustále v ruce. Pokaždé, když vezmete
nějaký předmět, ji musíte přehodit zpět do ruky. Pod kobercem na zemi se
skrývá magická hůlka na odčarovávání run ze dveří. Projděte dveřmi nalevo od
těch vchodových a použijte hůlku. Vstupte levými dveřmi do kuchyně a z lednice
vyndejte klíč. Ted' se vraťte na chodbu a uvolněte dveře pod schody a do
levých vstupte. Pomocí ovladače na stole zapněte televizi a podívejte se na
ni. Pak se vraťte na chodbu a vstupte do protějších dveří. Na konci chodby
vejdete do dalších dveří. Tam se za chvilku objeví tři obludy, které musíte
zabít. Prohlédněte si celé skladiště a odpalte runu na jedné ze zdí. Nově
otevřenou chodbou projděte do laboratoře, kde najdete léčiva a klíč k zamčeným
dveřím ve skladišti. Vydejte se tedy tam a zkoukněte hologram stromu. Vraťte
se ke vstupním dveřím a vylezte po schodech nahoru. V prvních dveřích vlevo
otevřete šatník a prostřelte tajné dveře. Uvnitř jsou dvě skříňky. Jedna
zamčená a druhá prázdná. Vraťte se tedy na chodbu a vstupte do dalších dveří
vlevo. Projděte prázdnou místností a koupelnou do ložnice, kde se objeví další
nepřátelé. Pobijte je a seberte klíč z nočního stolku. Tím otevřete skříňku za
šatníkem a klíčem z ní zase dveře napravo od vchodových. Lepší je ale do této
místnosti přijít od pokoje s televizorem. Vyhnete se tak nepříjemnému sevření
mezi dva paroháče. Až je zabijete, seberte všechny tři knihy z police (v té
hnědé, která spadne na zem, je klíč) a jděte ven z domu ke kostelu. Cestou
budete muset pobít spoustu nepřátel, obzvlášť pokud jste na začátku utekli,
ale to už nějak zvládnete. Jen co vkročíte do kostela, seskočí seshora obluda,
která ve svých útrobách skrývá peníz. Rozsekat a peníz vhodit do kasičky. Pak
už můžete vstoupit. Jděte až na druhý konec a po krátkém videu seberte
z kazatelnice notes. Přečtěte jej a vydejte se zpět. Otevřete dveře napravo od
východu a sešplhejte po schodech nahoru. V prvním patře leží na stole koruna,
o patro výš seberte klíč a odemkněte s ním dvířka ke kapli. Uvnitř nasaďte na
sošku korunu a do prohlubně umístěte červené pírko. Zmizte ven a z bezpečí
odstřelte dva otrapy uvnitř kaple. Vyměňte pírka a z obrazu vyndejte helmu.
KAPITOLA XIII : SWORD OF THE DRAGON
Seberte léčivé lahvičky a vraťte se teleportem do Věže. Nyní vás čeká cesta do
žíše Bohů. Teleport najdete, když půjdete bližším modrým tunelem, na první
křižovatce doprava a stále rovně. Nelekněte se, že nemáte žádné věci, nic zde
nebudete potřebovat, a až se vrátíte, budete mít zase všechno u sebe. Jděte
kolem zdi, až narazíte na dveře. Vstupte a hledejte zlatý kruh se čtyřmi
červenými skvrnami na místě světových stran. Až jej najdete, vstupte do něj.
Vyjděte dveřmi ven a zmáčkněte plošinku s okem na zemi. V této místnosti se
musíte po schodech dostat co nejvýše a zmáčknout modrou plošinku s lupou, pod
kterou se skrývá opravdová lupa. Tu si vezměte, vraťte se na místo, kde jste
se objevili, a zmáčkněte oko v kruhu. To samé udělejte i pro získání kalichu
(i když tady je potřeba trochu skákání). Kalichem si otevřete všechny čtvery
zvláštní dveře (systém vylít-naplnit) a sesbírejte předměty uvnitř. Na
destičky použijte lupu, abyste přečetli skryté nápisy. Na desku bez nápisu
použijte vějíř a odkrytý svitek seberte. Běžte s ním k desce BURN
a zkombinujte následující předměty: Pestle + mortar, cylinder + flint, red +
black powder. Použijte svitek na cylinder + flint, zpoza desky vyndejte dřívka
a zapalte je. S tímhle běžte k desce GRIND a použijte to na ni. Vyjměte vodní
dýmku a u poslední desky použijte bowl and snow na cylinder+flint. Vyndejte
drahokam, rozdrťte ho tloukem (mortar) a vraťte se k fontáně. Položte vějíř na
obrázek mraku, hořící dřívka na vyobrazení plamene, rozdrcený drahokam na
žlutý čtverec a talíř se sněhem (opravdu mě nenapadá lepší překlad) na
dvojitou vlnku. Ted' je čas složit dohromady dary. Do vodní dýmky nalijte
z talíře sníh, nasypte do toho nadrcený drahokam, připalte to ohněm, seberte
vějíř a klikněte na fontánu. Postava stvořená z vody si párkrát šlukne
a Eternity, Meč Draka, je váš.
KAPITOLA XIV : VENGEFUL SOULS
Přes kruh s bílými skvrnami se vraťte do přízemí a opusťte žíši Bohů. Ve Věži
si najděte teleport s runou Heled a přemístěte se do domu. Bohužel do toho, co
se děje, nemůžete nijak zasáhnout, a tak se ocitnete ve vězení. Tady jste taky
nahraní, takže čekejte, dokud nezhlédnete dalších pár sekvencí a nepřenesete
se do dalšího dějství. Mezitím si ale můžete sundat výstřižky z novin
a přečíst je.
KAPITOLA XV: WHERE THE DEAD LIE
Opusťte svou celu a vyberte věci v místnosti za třetími dveřmi. Vystoupejte po
schodech a zabijte dva Bondy za dveřmi. Teď vám doporučuji vyzbrojit se
Aelfovou dýkou a trpělivostí. Musíte otevřít dvojité dveře vedoucí na hřbitov
a postřílet všechny Bondy, kteří se tam objeví (a není jich málo). Nejlepší
taktika je stát za zavřenými dveřmi a pokaždé, když se dýka nabije, dveře
otevřít, jednoho frajera sejmout a zase dveře zavřít. Až budete hotovi, jděte
rovnou za nosem, projděte brankou a otočte se vpravo. Dveře nejdou otevřít,
ale jsou tam tři ohně. Naházejte do nich tři části deníku a vstupte do chodby
vpravo.
KAPITOLA XVI : THE GATE
Pokračujte tunelem, přeběhněte prostranství plné nepřátel a vběhněte do
bludiště. Podle mapy se zorientujte a co nejrychleji se snažte doběhnout
doprostřed. Odtamtud se teleportujte do Věže, kde je potřeba najít teleport
označený runou Sheol. Je to vcelku jednoduchá cesta stále za nosem. Bohužel
teleport jaksi nefunguje, a tak je potřeba nejdříve zabít příšeru na ostrůvku
vedle, přeskočit k ní, zajít do nejbližšího tunelu, sebrat Shrive a Eternity
a na teleport se vrátit. Ve světě Sheol jděte přímo k bráně a projděte
dovnitř. Seběhněte až k základům a najděte stroj na mozky. Ted' musíte najít
16 mozků a stroj jimi naplnit. Nevím, jestli vám popíšu dobře cestu bludištěm
tak, abyste je všechny našli, ale zkusím to. Vstupte do levé z prvních dvou
chodeb napravo od stroje. Běžte kolem levé stěny tak dlouho, dokud nebudete
mít po pravé straně křižovatku tří cest. Vběhněte doprostřed a seberte mozek
z plošiny. Vraťte se na křižovatku a otočte se vlevo. Seběhněte po schodech
dolů, seberte mozek naproti srdci a vraťte se do kruhové místnosti. Vstupte
stejným vchodem, ale teď pro změnu pravou částí. Hned na začátku zahněte
doprava a za chvíli zase doleva. Na konci slepé uličky je další mozek. Cestou
zpátky zahněte doleva, na další křižovatce zase doleva a pak dlouho rovně, až
zahlédnete po pravé straně další srdce. Z rampy před ním seberte mozek a další
levou odbočkou seběhněte dolů, kde se válí další. Vraťte se na cestu
a pokračujte vlevo, až dorazíte na křižovatku. Dejte se vlevo a pořád rovně až
k mozku. Seberte ho a cestou zpátky zahněte doleva na schody. Pokračujte
a stále zahýbejte doleva, až dojdete k dalšímu mozku ve slepé uličce. Z ní se
vydejte zase stále doleva a měli byste dojít k dalšímu mozku. Odtud se vraťte
do kulaté místnosti. Ted' jděte ke třetí dvojici chodeb a vstupte do levé.
Pokračujte kolem levé stěny, až dojdete k vybrakovanému srdci. Od něj se držte
vlevo a dojdete k dalšímu srdci s dvěma mozky a od něj stále vlevo je poslední
srdce s jedním mozkem. Vraťte se ven a tam jsou tři mozky po obvodu místnosti,
jeden před strojem a jeden za ním. Teď byste měli mít všech šestnáct mozků
u sebe. Pokud ne, tak vám to nezávidím. Naládujte nenasytný stroj krmením,
zabijte příšeru, seberte si z ní svitek s kouzlem a vstupte do brány. Čeká vás
malé překvápko. Až budete zase funkční, promluvte si s postavou v červeném
světle a dejte se do dalšího úkolu. Tentokrát musíte rozstřílet šestnáct
zrcadel, aniž byste se v jediném z nich viděli. Pokud se to náhodou stane,
utečte, počkejte, až se chlapík ze zrcadla vypraví za vámi, oběhněte ho a tím,
že zničíte zrcadlo, ze kterého vyšel, zničíte i jeho. Po rozbití všech zrcadel
jděte k trůnu a vstupte do brány.
KAPITOLA XVII : FATHER OF LIES
Vstupte zpět do brány a vystupte ven z kola. Teď je zde osm hádanek, které
musíte vyřešit. Sytém je libovolný, a tak tu napíši řešení ke každé bez udání
pořadového čísla.
1) Bludiště :
V horní řadě zmáčkněte pravou ruku a ve spodní tu úplně vlevo. Projděte
bludišťátkem a zmáčkněte ruku na podstavci.
2) Létající koule :
Je tu několik ciferníků ve třech řadách. Bráno v úvahu, že horní pozice
ciferníku je 1 (tj. všechny jsou na začátku 1), nastavte ciferníky po řadách
následovně: 1151, 3618, 1887. Zmáčkněte tlačítko a mělo by to jít (já sám jsem
desku rozbil až druhým zmáčknutím, ale třeba je to správně).
3) Kaleidoskop :
Přilepte se pravým ramenem na zeď a sledujte ji až k ruce na zdi. Tu zmáčkněte
a s levým ramenem přilepeným na zdi se vraťte zpět (je to snad nejhorší ze
všech hádanek).
4) Šachovnice :
Postavte se na hnědý kámen přímo před vchodem a jděte 3x nahoru, 2x vlevo, 2x
nahoru a 3x vpravo. Zmáčkněte ruku a jděte 2x dolů, 2x vlevo, 3x dolů, 1x
vpravo, 1x nahoru, 1x vlevo, 1x dolů, 2x vpravo a dolů.
5) Kamenný most :
Před sebou máte několik páček. Přehoďte druhou, třetí a čtvrtou v první řadě,
první, druhou a čtvrtou v druhé řadě a první, druhou a čtvrtou v třetí řadě.
Ted' byste měli být schopni přejít k ruce ve výklenku na druhé straně.
6) Zrcadla :
Tady je to trochu složitější na vysvětlování. Musíte rozbít čtyři zrcadla
a nešlápnout na oranžový kruh. Stojíte na políčku před oranžovým kolem. Skočte
na SV, to jest na volné pole vedle oranžového kola. To zopakujte ještě jednou
a pak skočte o políčko dopředu. Otočte se vlevo a až bude zrcadlo u vás,
sejměte ho. Teď skočte zase na SV a ještě jednou a teď naopak na SZ. Po pravé
straně by mělo být další zrcadlo. Odtud se jedno políčko vraťte a skákejte
dvakrát na J a pak na JZ (hlavně si nepřehazujte světové strany, jinak se
ztratíte). Rozbijte další zrcadlo. Skočte na SZ a dvakrát na S. Po levé straně
je poslední zrcadlo. Doskákejte naproti vchodu a skočte na podstavec.
7) Pušky :
Postavte se za panel a přehoďte páky v pořadí zleva: 2, 3, 7, 5 a dvakrát
zmáčkněte knoflík. Pak přehoďte páky 2, 6, 5 a opět dvakrát stiskněte.
8) Pistole a drahokamy :
Otočte pušku několikrát sem a tam a vystřelte na zeď. Odkryjí se drahokamy,
které musíte všechny postřílet.
Když je vše hotovo, vraťte se a začněte přehazovat ručičky ciferníků
jednotlivých hádanek tak, aby ztmavly. Až je všechny přetočíte, z ohně vyleze
obluda s ostřikovačem. Schovejte se někde a pěkně z bezpečí ji odstřelte.
Seberte svitek, který po ní zbyl, a vlezte do brány. Objevíte se na docela
neužitečném místě, a tak tam vlezte znovu. Na druhé straně seberte lahvičku za
vámi a jděte rovnou do hradu. Nalevo od vás je výklenek a v něm dvě lahvičky.
Seberte je a jděte doprostřed k zelené kouli. Tam se zjeví Belial, kterého už
konečně můžete zabít. Tak do toho. Ještě si zaskočte do věže k známému stromu
pro léčení a teď už konečně můžete použít Eternity na zelenou kouli.
KAPITOLA XVIII: THREADS
V této úrovni se moc neohlížejte, běžte a na každé křižovatce se vydejte
vpravo. Měli byste přeběhnout mostík, pak utíkat po nějakém ochozu, zabít
jednoho strážce, co stojí v cestě, pokračovat dál, zabít dva strážce, kteří
blokují průchod, a stále vpravo doběhněte až k teleportu.
KAPITOLA XIX : THE SUMMONING
Tohle je jen filmová sekvence, ve které nesmíte zaútočit na Florenana. Takže
pozor.
KAPITOLA XX : THE DEVIL TAKE THE HINDMOST
Běžte honem do vstupní haly. Tam se objeví nejkrásnější z příšer, opravdová
miss. Pokud máte ještě funkční Florentinovu tyč, tak ji tak čtyři až pět
zásahů určitě dostane. Až ji zabijete, vyjděte dveřmi ven. Docela pěkný
příběh, ne?
KONEC.