1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Quest for Glory 4: Shadows
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Quest for Glory 4: Shadows - návod

PLÁNEK  HRY :



LEGENDA :


Z  - začátek hry                          

1  - Cikáni                               

2  - Město                                 

3  - Brána do zámku                       

4  - Hřbitov                              

5  - Skřítek hádankář                    

6  - Duch ženy                           

7  - Eranina zahrada

8  - Rusalka

9  - Keř "Elderbury"

10  - Močál, Sense ritual

11  - Duch, Heart ritual

12  - Baba Yaga, Breath ritual

13  - Bonsai, Bone ritual



NÁVOD :



1) JESKYNĚ


Začínáš ve velké jeskyni. Od kostlivců  na zemi posbírej křemen, dýku a nějaké

peníze a z držáku vpravo vezmi louč.  Zapal ji a jdi ke dveřím na vzdálenějším

konci jeskyně.  Světlo louče ti  je otevře. V  další jeskyni posbírej  věci na

zemi  a odejdi  směrem dolů.  Cvičně se  utjáš s  několika netopýry  a v další

jeskyni klikni na  provaz a vyber volbu "přeručkovat"  (cross hand over hand).

Mág  musí použít  plášť a  levitační kouzlo.  Jdi směrem  nahoru a konečně jsi

z jeskyně  venku. Po  rozhovoru s  Katrin vezmi  z kamenné  brány znak  medúzy

a pokračuj  doleva  do  obrazovky  se  sloupem.  Vpravo  od  sloupu  je  potok

zatarasený malým kamenným valem, nad nímž je malý keřík.


Později,  až budeš  trochu vytrénovaný  a až  si nasbíráš  kdekoliv v lese pár

kamenů, se  sem vrať a  pomocí kamenů val  rozbij, seber keřík  a odnes ho  do

Eraniny zahrady. Tam najdeš jamku, do které keřík zasadíš.


2) MĚSTO


Nyní projdi doleva  k močálu a nahoru do  lesa. Jdi do města. Před  bránou, ze

stromu  vlevo si  vytáhni nějaké  peníze  a  jdi dovnitř.  V noci  můžeš bránu

přelézt.  Hned za  branou je  pahorek  s  Eraninou holí.  Tady můžeš  kdykoliv

bezpečně přespat a nabrat síly. Další bezpečná místa jsou tvůj pokoj v hospodě

a Eranina zahrada. Paladinovi se u  pahorku bude zjevovat Pjotyrův duch, který

mu bude radit.


Od  pahorku  jdi  doleva,  pokecej  se  starostou  (vůbec  v celé hře důkladně

rozmlouvej - i opakovaně - se všemi postavami) a jdi do hospody. Tam si zamluv

pokoj a promluv s hostinským i se všemi hosty. V noci se do svého pokoje můžeš

dostat oknem.V pokoji visí od stropu  girlandy česneku, jednu hlavičku si vem.

Vedle hospody je obchod, kde nakoupíš jídlo, bonbóny (candy), pekáč (pie pan),

sáček (shopping bag), láhev oleje a paladin si ještě koupí koště.


Jdi si opět promluvit se starostou a  dostaneš od něj klíč k jakési "posilovně

pro  hrdiny". Ta  je vlevo,  v obrazovce  s klášterem.  Jdi dovnitř, přečti si

knihy v  polici, podepiš se do  knihy hrdinů na stolku,  z vitríny nad stolkem

vezmi lepší meč  a zatrénuj si na posilovacím stroji.  Seber lano s kotvičkou,

nahoď  na hák  u stropu  a nauč  se šplhat.  Musíš mít  alespoň 230 - 240 bodů

šplhu.  Zloděj zde  navíc objeví  tajnou místnost  za knihovnou, kterou otevře

kombinací háčků vpravo  od knihovny. V obraze najde kartu  a otevře s ní horní

dveře. V jednom  z kanálů najde knoflík, který použije  na sejf. Nastaví heslo

"FILCH", vybere sejf, páčidla použije na stolek v popředí, pročte si zlodějské

knihy, ve stole najde deník s básničkou, ze které si opíše první písmena veršů

(B,B,Y,C,G,G,R,G,R), což jsou zkratky barev, prozkoumá sud pod obrazem a zámek

otevře kombinací barev z deníku.


Potom  jdi  do  kláštera  vedle  posilovny.  Na  dveře  použij znamení medúzy.

Vyšplhej zprava  nade dveře a ve  výklenku tam najdeš sošku  havrana. Na hlavu

nad  krbem použij  česnek a  zatáhni za  pravý sloupek  krbu. Otevřou se tajné

dveře,  kterými sestoupíš  do sklepa.  Napij se  vína ze  sudu a  získáš první

rituál (Blood  ritual). Zloděj vypáčí, silák  vyrazí dubový stůl, a  přečte si

spis  šíleného mnicha.  Ve výklenku   najdeš sošku  brouka. Přikryj  ji sáčkem

a vezmi.  Zloděj ji  může v  posilovně  použít  na šéfa  zlodějů a  získat tak

únikovou cestu. Paladin může místnost zapálit. Jdi ven a ve vitríně naproti si

všimni uschlého  skřeta Domovoje. Jdi ven,  dej se doprava a  zaťukej na dveře

dr. Crania.


Zopakuj zvonkohru ve  stejném pořadí a dveře se  otevřou. Otevři dveře vpravo.

Vyběhnou malé modré potvůrky. Pomocí identifikátoru (stroj uprostřed) zjistíš,

že  to jsu  Antwerpové. Použij  na stroj  hamburger, jeden  Antwerp se  chytne

a potom  můžeš otevřít  dveře vlevo.  Proskákej bludištěm  nejprve ke klíči od

laboratoře dr.  Crania a potom k  východu z bludiště. Abys  mohl odevřít dveře

k dr.  Craniovi, musíš  ještě složit  puzzle -  klíčovou dírku.  Potom konečně

můžeš  promluvit  s  dr.  Craniem.  Později  od  něj  můžeš získávat mastičky,

protijedy,  staminu a  mág od  něj získá  nové kouzlo.  Pro některé  přípravky

potřebuje  dr. Cranium  přísadu, kterou  musíš složit  z pěti základních prvků

- země, vítr, oheň, voda a pizza. Přehled  přísad a jejich složení je na konci

tohoto návodu. Nyní řekni Craniovi o dvě prázdné lahvičky a jdi ven.


Promluv si se staříkem, který něco hledá.  Dozvíš se o jeho zesnulé ženě Anně.

Naproti Craniovu domu je staříkův dům. Později, až bude stařík pryč, tam můžeš

vlézt oknem,  ale uvnitř se dá  nalézt pouze koště a  nějaké peníze. Ven můžeš

vylézt pouze za tmy. Jdi k bráně, u pahorku si natrhej květiny a jdi ven. Před

bránou ze snopu vytáhni klas kukuřice.



3) HLEDÁNÍ ANNY, BABA JAGA


Jdi k jezeru zas Rusalkou. Dej jí květiny  a popovídej si s ní. Jedním z tvých

úkolů je zachránit její duši, ale to  až později. Jestli už jsi v obrazovce se

sloupem  získal  keřík  a  zasadil  ho  v  Eranině  zahradě,  jdi  za skřítkem

hádankářem. Bude ti dávat hádanky, mezi  každou musíš odejít a zase se vrátit.

Když mu dáš správné odpovědi -  nejprve "Leshy" (jeho jméno) a potom "Rusalka"

- dozvíš  se keříkové  kouzlo. Jdi  za Babou  Jagou. Vchod  do její  obrazovky

blokuje  keř, na  který použiješ  právě získané  kouzlo. Keř  zmizí a ty můžeš

projít  dál. Pokecej  si s  hlídací lebkou  Baby Jagy,  bude chtít  něco proti

slunci.


V noci jdi na místo, kde se vyskytuje  duch ženy, mluv s ní, připomínej jí, že

je  duchem  a  když  zmizí,  odejdi  z  obrazovky  a  zase se vrať. Nakonec si

vzpomene,  že byla  staříkovou ženou  Annou. Vrať  se do  města a  pověz o  ní

staříkovi. Další  noc je najdeš oba  dva pohromadě tam, kde  byl předtím jenom

duch jeho ženy. Mluv s nimi a  řekni si staříkovi o klobouk. Ten odnes hlídací

lebce Baby  Jagy a budeš moct  projít k chaloupce. Ta  bude před tebou utíkat,

ale když ji nasypeš kukuřici, nechá  tě vstoupit dovnitř. Baba Jaga bude chtít

speciální koláč.


Někdy v  této době chytí  ve městě cikána,  kterého obviní ze  zmizení hrobaře

Igora. Zloděj  může cikána dostat z  vězení v noci a  za pomoci páčidel, jinak

musíš  jít na  hřbitov a  odsunout desku  z nového  hrobu. Tím Igora osvobodíš

a později  ho najdeš  ve městě  u kláštera.  Důkladně ho  prokecej a  řekni mu

o klíč ke kryptě. Cikán bude propuštěn a získáš v něm přítele. Můžeš k nim teď

chodit a nechat si vykládat budoucnost.


V hospodě se teď někdy objeví nový  host - šašek, který ztratil humor. Navštiv

hi v jeho  pokoji (nahoře úplně vlevo), promluv  s ním a vezmi si  gumové kuře

z jeho postele a slib mu, že mu jeho  humor najdeš. V noci jdi dolů do lokálu.

Nad  krbem  bude  sedět  skřítek  Domovoj  a  bude  chtít, abys zachránil jeho

kamaráda, který sedí uschlý v klášteře.


4) KOLÁČ PRO BABU JAGU, ZÁCHRANA DOMOVOJE


Nejprve koláč pro  Babu Jagu. Jdi ke keři Elderbury,  cestou si nasbírej kamny

a házej je na keř tak dlouho, až mu upadne větev. Pak polož na zem gumové kuře

a až se  k němu keř přiblíží,  rychle seber bobule ze  spadlé větve. Potom jdi

k močálu. V  obrazovce se sloupem  si naber  do  skleniček vodu z  močálu a ve

vedlejší obrazovce  s močálem seber kosti  od kostlivce. Jdi k  chaloupce Baby

Jagy. Za hlídací lebkou je hmoždíř.  Tam rozemel kosti, bobule spolu se slizem

z močálu dej  do pekáče, skleničkou  naber prášek z  kostí a přidej  k bobulím

a slizu. Lebka  nalevo od hlídací lebky  ti koláč upeče. Běž  ho dát Babě Jaze

a ona ti  dá humor pro  šaška. Pokud ne,  vrať se k  ní a znovu  s ní promluv.

Humor dones šaškovi a on ti za to řekne supervtip.


Před  městskou  branou  můžeš  někdy  potkat  Katrinu.  Důkladně  s ní promluv

a nezapomeň s  ní trošku zaflirtovat -  budeš jí ještě potřebovat.  Později se

budete potkávat u brány do zámku.


A nyní na Domovoje. Jdi k dr. Craniovi a řekni si o rehydratační lektvar. Bude

chtít jednak  složit přísadu (přehled a  složení je na konci  návodu) a jednak

skleničku  s močálovým  slizem. Přísadu  slož, odejdi  a zase  se vrať, dej mu

skleničku a získáš oživovač. Jdi do kláštera a použij ho na uschlého Domovoje,

který je ve vitríně  vlevo. Až to - opět v noci  - povíš Domovojovi v hospodě,

poví ti o panence ve skříni vzadu u zdi. Skříň otevři a panenku si vezmi. Nyní

je  čas získat  další čtyři  rituály -  první (Blood  ritual) byl  v sudu vína

v klášteře.


5) RITUÁLY


a) Breath ritual  - dostaneš u Baby Jagy  za něco k jídlu -  kosti na žvýkání,

nebo česnek. Při tom se jí zeptej na  temné zlo Dark One, rady se budou hodit.

Promluv i s její hlídací lebkou.


b) Heart ritual - hlídá duch v jižním cípu lesa (viz. mapa). Musíš pro něj jít

v noci a boj je dost tuhý.


c) Sense ritual - přesvědč se, že máš  dost zdraví i staminy. Pokud ne, jdi se

pořádně vyspat a najíst. Potom jdi k močálu, ale ne do obrazovky vedle sloupu,

ale ještě do další obrazovky vlevo (nutno obejít horem). Nyní si dej levitační

kouzlo, nebo se  přebroď asi 3 nebo 4 obrazovky  doleva a dojdeš - dolevituješ

ke  hrobu šíleného  mnicha. Nyní  musíš  zabít  dva strážce.  Do prohlubně  na

náhrobním kameni vlož  znamení medúzy a zadej správné  pořadí rituálů : Mouth,

Bone, Blood, Breath,  Sense, Heart a Essence. Hotovo. (Pozn.  : toto puzzle se

dá obejít opakovaným vyvoláváním nápovědy - klikání na pravé tlačítko myši).


d)  Bone ritual  - jdi  do močálu  vedle obrazovky  se sloupem  a polož na zem

bonbóny. Až se  na ně světýlka slétnou, chyť  je do lahvičky a jdi  ke sloupu.

Použij na něj lahvičku se světýlky a  objeví se záhadné runy a jamka. Do jamky

vlož znamení medúzy, nastav heslo "AVOOZL" a Bone ritual je tvůj.


Nyní jdi za cikány, dozvíš se, jak získat Eraninu hůl a zachránit Rusalku.


6) ERANINA HŮL A ZÁCHRANA RUSALKY


V noci  jdi na  hřbitov a  přečti si  náhrobky. Dozvíš  se tak pravé Rusalčino

jméno. Potom  odemkni hrobku vlevo  a jdi dovnitř.  Prohlédni si znak  na zemi

a stiskni barvy  v tomto pořadí  : modrá, oranžová,  červená, zelená, oranžová

a fialová. Získáš klíč od sarkofágu vpravo,  kterým se dostaneš do zámku. Když

půjdeš do  dveří vlevo a  po schodech nahoru,  můžeš dveře nad  schody namazat

olejem a  poslechnout si rozhovor  mezi Katrinou a  Ad Avisem. Dveře  v žádném

případě neotvírej. Vrať se a jdi do druhých dveří. Chodbami a po schodech (asi

3x nahoru)  musíš dojít do  věže, kde najdeš  Tanyu s opicí.  V truhlách můžeš

najít nějaké peníze, tajné dveře v knihovnách se otevírají pootočením erbu nad

knihami a knihovna s heslem se otevře po zadání slova "EXIT". Až najdeš Tanyu,

promluv s ní a dej jí panenku. Znovu s ní promluv a promluv i s opicí. Všichni

tři se  potom přenesete do města  k pahorku s Eraninou  holí. Následuje krátké

demo na jehož konci získáš Eraninu hůl.


Nyní je na čase zachránit duši Rusalky. Jdi  za ní a znovu s ní promluv. Až jí

řekneš její bývalé  jméno, popros ji o její vlasy.  Pokud se to nepovede, skoč

ještě  pro nějaké  kytky, to  maj ženský  rády. Rusalčiny  vlasy zkompletuj se

smetáčkem a  jdi na hřbitov.  Smetáčkem oprašuj hrob  v popředí, až  se objeví

duch Rusalčina  milence. Je tuhý,  ale musíš ho  zabít. Pak se  vrať k Rusalce

- to je  proměna ! Promluv s  ní, klikni na ní  rukou, tím jí dáš  pusu (pěkně

děkuju !), Rusalka zmizí a její duše je zachráněna.


Vrať se do hospody a důkladně - aspoň 2x - se vyspi.


7) ZPĚT DO JESKYNĚ


Až se v tvém pokoji objeví list se zprávou, že na tebe Katrina čeká u brány do

zámku, jdi  tam. Ovšem musíš jít  až za tmy. Sejdeš  se s Katrinou a  až budeš

odcházet, chytí tě Ad Avis. Uvězní  tě. Přetrhni nebo odkouzli řetězy a odejdi

ven železnou pannou. V dalším pokoji  najdeš Katrinu. Probuď ji polibkem, a až

tě bude bičovat, tak ji slib spolupráci,  jdi se dospat do hospody a druhý den

jí  přines do  zámku (vstupní  branou) 5  získaných rituálů.  Nyní půjdete  do

jeskyně. Použij lano s kotvičkou, abys slezl dolů ke strážci, zabij ho (mág ho

může uklidnit) a ze země seber knihu, ve které je Essence ritual. Opět po laně

vylez,  nebo vyskákej,  nebo vylevituj  nahoru a  jdi doprava  do jeskyně se 4

vchody a oltářem srdce uprostřed.


Postupně musíš  projít všemi 4  jeskyněmi, přístupná je  vždy ta, jejíž  vchod

lehce pulsuje. V mém případě byla první Bone Cave - jeskyně, ve které celá hra

začínala. Zapal louč u oltáře vpravo a svou louč dej do pravého držáku. Přečti

Bone ritual  a podívej se na  oltář. Použij znamení medúzy  na písek na oltáři

a znovu přečti Bone ritual. Rozbij kosti,  které tě sevřou, vezmi si svou louč

a jdi ven.


Druhá byla  Blood Cave -  jeskyně krve. K  oltáři vpravo -  vypadá jako veliká

mísa  - se  dostaneš přeskočením  nejužšího místa  dole (rukou).  Přečti Blood

ritual, vylez  o jednu plošinu výš  a shoď kámen na  vytékající sliz (mág může

použít kouzlo Frost bite). Jdi ven. Třetí  v pořadí byla Breath Cave. U oltáře

s chapadly přečti  Breath ritual klikni rukou  3 malá chapadla vpravo  u země.

Pořadí se zřejmě mění každou hru, u mě  to bylo zprava : první, druhé a třetí.

Potom klikni na velké chapadlo nahoře  nad nimi. Pokus se projít do otevřeného

otvoru  a až  budeš zachycen  vzdušným vírem,  rychle se  chyť živého šlahounu

vpravo a až tě vyhodí, vyběhni ven  (mág může použít Calm a Open). Poslední je

jeskyně Sense  Cave. Jdi opatrně doleva,  rukou se přidržuj stěny.  Jdi doleva

a nahoru, začne  ti fungovat čich, jdi  opět nahoru a doprava,  přidá se sluch

a pokračuj opět  doprava, až budeš opět  vidět (zrak se obnoví  až kousek před

oltářem). Pozor, v jednom místě jsou  těsně vedle sebe dvě cesty nahoru, musíš

se  dostat na  tu správnou,  abys došel  až k  oltáři. U  oltáře přečti  Sense

ritual, pomocí lana a kotvičky se zhoupni na dolní plošinu a běž ven. Tady prý

je někde v díře velice tuhý zombiácký kněz, ale já ho nenašel.


Opět v křížové  chodbě použij Heart ritual na oltář  srdce, kotvičku zachyť na

okraji otvoru nad oltářem a vylez nahoru.  Tady už na tebe čeká finální souboj

s Ad  Avisem. Až  Katrina zmizí,  použij na  něj Eraninu  hůl, která  se změní

v kopí. Nejdřív mu řekni supervtip od šaška  a až se bude chechtat, hoď na něj

kopí. Pak se ještě dotkni kopím  krystalu, čímž osvobodíš Eranu. Hotovo. Dobro

došli. KONEC.


Poznámka  : jak  jsem zjistil,  dají se  předposlední dva odstavce (procházení

jeskyní) obejít prostě tak, že z křížové chodby namísto prolézání jednotlivých

jeskyní použiješ kotvičku  a lano a polezeš rovnou přes  oltář srdce nahoru za

Ad Avisem a Katrinou. Závěr (šaškovský supervtip + Eranina hůl) je stejný, jak

je popsáno výše.



PŘEHLED PŘÍSAD PRO DR. CRANIA :


Zkratky :  Z = zěmě, O = oheň, P = Pizza, VO = voda, VT = vítr.



Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.