Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
PLÁNEK HRY :
LEGENDA :
Z - začátek hry
1 - Cikáni
2 - Město
3 - Brána do zámku
4 - Hřbitov
5 - Skřítek hádankář
6 - Duch ženy
7 - Eranina zahrada
8 - Rusalka
9 - Keř "Elderbury"
10 - Močál, Sense ritual
11 - Duch, Heart ritual
12 - Baba Yaga, Breath ritual
13 - Bonsai, Bone ritual
NÁVOD :
1) JESKYNĚ
Začínáš ve velké jeskyni. Od kostlivců na zemi posbírej křemen, dýku a nějaké
peníze a z držáku vpravo vezmi louč. Zapal ji a jdi ke dveřím na vzdálenějším
konci jeskyně. Světlo louče ti je otevře. V další jeskyni posbírej věci na
zemi a odejdi směrem dolů. Cvičně se utjáš s několika netopýry a v další
jeskyni klikni na provaz a vyber volbu "přeručkovat" (cross hand over hand).
Mág musí použít plášť a levitační kouzlo. Jdi směrem nahoru a konečně jsi
z jeskyně venku. Po rozhovoru s Katrin vezmi z kamenné brány znak medúzy
a pokračuj doleva do obrazovky se sloupem. Vpravo od sloupu je potok
zatarasený malým kamenným valem, nad nímž je malý keřík.
Později, až budeš trochu vytrénovaný a až si nasbíráš kdekoliv v lese pár
kamenů, se sem vrať a pomocí kamenů val rozbij, seber keřík a odnes ho do
Eraniny zahrady. Tam najdeš jamku, do které keřík zasadíš.
2) MĚSTO
Nyní projdi doleva k močálu a nahoru do lesa. Jdi do města. Před bránou, ze
stromu vlevo si vytáhni nějaké peníze a jdi dovnitř. V noci můžeš bránu
přelézt. Hned za branou je pahorek s Eraninou holí. Tady můžeš kdykoliv
bezpečně přespat a nabrat síly. Další bezpečná místa jsou tvůj pokoj v hospodě
a Eranina zahrada. Paladinovi se u pahorku bude zjevovat Pjotyrův duch, který
mu bude radit.
Od pahorku jdi doleva, pokecej se starostou (vůbec v celé hře důkladně
rozmlouvej - i opakovaně - se všemi postavami) a jdi do hospody. Tam si zamluv
pokoj a promluv s hostinským i se všemi hosty. V noci se do svého pokoje můžeš
dostat oknem.V pokoji visí od stropu girlandy česneku, jednu hlavičku si vem.
Vedle hospody je obchod, kde nakoupíš jídlo, bonbóny (candy), pekáč (pie pan),
sáček (shopping bag), láhev oleje a paladin si ještě koupí koště.
Jdi si opět promluvit se starostou a dostaneš od něj klíč k jakési "posilovně
pro hrdiny". Ta je vlevo, v obrazovce s klášterem. Jdi dovnitř, přečti si
knihy v polici, podepiš se do knihy hrdinů na stolku, z vitríny nad stolkem
vezmi lepší meč a zatrénuj si na posilovacím stroji. Seber lano s kotvičkou,
nahoď na hák u stropu a nauč se šplhat. Musíš mít alespoň 230 - 240 bodů
šplhu. Zloděj zde navíc objeví tajnou místnost za knihovnou, kterou otevře
kombinací háčků vpravo od knihovny. V obraze najde kartu a otevře s ní horní
dveře. V jednom z kanálů najde knoflík, který použije na sejf. Nastaví heslo
"FILCH", vybere sejf, páčidla použije na stolek v popředí, pročte si zlodějské
knihy, ve stole najde deník s básničkou, ze které si opíše první písmena veršů
(B,B,Y,C,G,G,R,G,R), což jsou zkratky barev, prozkoumá sud pod obrazem a zámek
otevře kombinací barev z deníku.
Potom jdi do kláštera vedle posilovny. Na dveře použij znamení medúzy.
Vyšplhej zprava nade dveře a ve výklenku tam najdeš sošku havrana. Na hlavu
nad krbem použij česnek a zatáhni za pravý sloupek krbu. Otevřou se tajné
dveře, kterými sestoupíš do sklepa. Napij se vína ze sudu a získáš první
rituál (Blood ritual). Zloděj vypáčí, silák vyrazí dubový stůl, a přečte si
spis šíleného mnicha. Ve výklenku najdeš sošku brouka. Přikryj ji sáčkem
a vezmi. Zloděj ji může v posilovně použít na šéfa zlodějů a získat tak
únikovou cestu. Paladin může místnost zapálit. Jdi ven a ve vitríně naproti si
všimni uschlého skřeta Domovoje. Jdi ven, dej se doprava a zaťukej na dveře
dr. Crania.
Zopakuj zvonkohru ve stejném pořadí a dveře se otevřou. Otevři dveře vpravo.
Vyběhnou malé modré potvůrky. Pomocí identifikátoru (stroj uprostřed) zjistíš,
že to jsu Antwerpové. Použij na stroj hamburger, jeden Antwerp se chytne
a potom můžeš otevřít dveře vlevo. Proskákej bludištěm nejprve ke klíči od
laboratoře dr. Crania a potom k východu z bludiště. Abys mohl odevřít dveře
k dr. Craniovi, musíš ještě složit puzzle - klíčovou dírku. Potom konečně
můžeš promluvit s dr. Craniem. Později od něj můžeš získávat mastičky,
protijedy, staminu a mág od něj získá nové kouzlo. Pro některé přípravky
potřebuje dr. Cranium přísadu, kterou musíš složit z pěti základních prvků
- země, vítr, oheň, voda a pizza. Přehled přísad a jejich složení je na konci
tohoto návodu. Nyní řekni Craniovi o dvě prázdné lahvičky a jdi ven.
Promluv si se staříkem, který něco hledá. Dozvíš se o jeho zesnulé ženě Anně.
Naproti Craniovu domu je staříkův dům. Později, až bude stařík pryč, tam můžeš
vlézt oknem, ale uvnitř se dá nalézt pouze koště a nějaké peníze. Ven můžeš
vylézt pouze za tmy. Jdi k bráně, u pahorku si natrhej květiny a jdi ven. Před
bránou ze snopu vytáhni klas kukuřice.
3) HLEDÁNÍ ANNY, BABA JAGA
Jdi k jezeru zas Rusalkou. Dej jí květiny a popovídej si s ní. Jedním z tvých
úkolů je zachránit její duši, ale to až později. Jestli už jsi v obrazovce se
sloupem získal keřík a zasadil ho v Eranině zahradě, jdi za skřítkem
hádankářem. Bude ti dávat hádanky, mezi každou musíš odejít a zase se vrátit.
Když mu dáš správné odpovědi - nejprve "Leshy" (jeho jméno) a potom "Rusalka"
- dozvíš se keříkové kouzlo. Jdi za Babou Jagou. Vchod do její obrazovky
blokuje keř, na který použiješ právě získané kouzlo. Keř zmizí a ty můžeš
projít dál. Pokecej si s hlídací lebkou Baby Jagy, bude chtít něco proti
slunci.
V noci jdi na místo, kde se vyskytuje duch ženy, mluv s ní, připomínej jí, že
je duchem a když zmizí, odejdi z obrazovky a zase se vrať. Nakonec si
vzpomene, že byla staříkovou ženou Annou. Vrať se do města a pověz o ní
staříkovi. Další noc je najdeš oba dva pohromadě tam, kde byl předtím jenom
duch jeho ženy. Mluv s nimi a řekni si staříkovi o klobouk. Ten odnes hlídací
lebce Baby Jagy a budeš moct projít k chaloupce. Ta bude před tebou utíkat,
ale když ji nasypeš kukuřici, nechá tě vstoupit dovnitř. Baba Jaga bude chtít
speciální koláč.
Někdy v této době chytí ve městě cikána, kterého obviní ze zmizení hrobaře
Igora. Zloděj může cikána dostat z vězení v noci a za pomoci páčidel, jinak
musíš jít na hřbitov a odsunout desku z nového hrobu. Tím Igora osvobodíš
a později ho najdeš ve městě u kláštera. Důkladně ho prokecej a řekni mu
o klíč ke kryptě. Cikán bude propuštěn a získáš v něm přítele. Můžeš k nim teď
chodit a nechat si vykládat budoucnost.
V hospodě se teď někdy objeví nový host - šašek, který ztratil humor. Navštiv
hi v jeho pokoji (nahoře úplně vlevo), promluv s ním a vezmi si gumové kuře
z jeho postele a slib mu, že mu jeho humor najdeš. V noci jdi dolů do lokálu.
Nad krbem bude sedět skřítek Domovoj a bude chtít, abys zachránil jeho
kamaráda, který sedí uschlý v klášteře.
4) KOLÁČ PRO BABU JAGU, ZÁCHRANA DOMOVOJE
Nejprve koláč pro Babu Jagu. Jdi ke keři Elderbury, cestou si nasbírej kamny
a házej je na keř tak dlouho, až mu upadne větev. Pak polož na zem gumové kuře
a až se k němu keř přiblíží, rychle seber bobule ze spadlé větve. Potom jdi
k močálu. V obrazovce se sloupem si naber do skleniček vodu z močálu a ve
vedlejší obrazovce s močálem seber kosti od kostlivce. Jdi k chaloupce Baby
Jagy. Za hlídací lebkou je hmoždíř. Tam rozemel kosti, bobule spolu se slizem
z močálu dej do pekáče, skleničkou naber prášek z kostí a přidej k bobulím
a slizu. Lebka nalevo od hlídací lebky ti koláč upeče. Běž ho dát Babě Jaze
a ona ti dá humor pro šaška. Pokud ne, vrať se k ní a znovu s ní promluv.
Humor dones šaškovi a on ti za to řekne supervtip.
Před městskou branou můžeš někdy potkat Katrinu. Důkladně s ní promluv
a nezapomeň s ní trošku zaflirtovat - budeš jí ještě potřebovat. Později se
budete potkávat u brány do zámku.
A nyní na Domovoje. Jdi k dr. Craniovi a řekni si o rehydratační lektvar. Bude
chtít jednak složit přísadu (přehled a složení je na konci návodu) a jednak
skleničku s močálovým slizem. Přísadu slož, odejdi a zase se vrať, dej mu
skleničku a získáš oživovač. Jdi do kláštera a použij ho na uschlého Domovoje,
který je ve vitríně vlevo. Až to - opět v noci - povíš Domovojovi v hospodě,
poví ti o panence ve skříni vzadu u zdi. Skříň otevři a panenku si vezmi. Nyní
je čas získat další čtyři rituály - první (Blood ritual) byl v sudu vína
v klášteře.
5) RITUÁLY
a) Breath ritual - dostaneš u Baby Jagy za něco k jídlu - kosti na žvýkání,
nebo česnek. Při tom se jí zeptej na temné zlo Dark One, rady se budou hodit.
Promluv i s její hlídací lebkou.
b) Heart ritual - hlídá duch v jižním cípu lesa (viz. mapa). Musíš pro něj jít
v noci a boj je dost tuhý.
c) Sense ritual - přesvědč se, že máš dost zdraví i staminy. Pokud ne, jdi se
pořádně vyspat a najíst. Potom jdi k močálu, ale ne do obrazovky vedle sloupu,
ale ještě do další obrazovky vlevo (nutno obejít horem). Nyní si dej levitační
kouzlo, nebo se přebroď asi 3 nebo 4 obrazovky doleva a dojdeš - dolevituješ
ke hrobu šíleného mnicha. Nyní musíš zabít dva strážce. Do prohlubně na
náhrobním kameni vlož znamení medúzy a zadej správné pořadí rituálů : Mouth,
Bone, Blood, Breath, Sense, Heart a Essence. Hotovo. (Pozn. : toto puzzle se
dá obejít opakovaným vyvoláváním nápovědy - klikání na pravé tlačítko myši).
d) Bone ritual - jdi do močálu vedle obrazovky se sloupem a polož na zem
bonbóny. Až se na ně světýlka slétnou, chyť je do lahvičky a jdi ke sloupu.
Použij na něj lahvičku se světýlky a objeví se záhadné runy a jamka. Do jamky
vlož znamení medúzy, nastav heslo "AVOOZL" a Bone ritual je tvůj.
Nyní jdi za cikány, dozvíš se, jak získat Eraninu hůl a zachránit Rusalku.
6) ERANINA HŮL A ZÁCHRANA RUSALKY
V noci jdi na hřbitov a přečti si náhrobky. Dozvíš se tak pravé Rusalčino
jméno. Potom odemkni hrobku vlevo a jdi dovnitř. Prohlédni si znak na zemi
a stiskni barvy v tomto pořadí : modrá, oranžová, červená, zelená, oranžová
a fialová. Získáš klíč od sarkofágu vpravo, kterým se dostaneš do zámku. Když
půjdeš do dveří vlevo a po schodech nahoru, můžeš dveře nad schody namazat
olejem a poslechnout si rozhovor mezi Katrinou a Ad Avisem. Dveře v žádném
případě neotvírej. Vrať se a jdi do druhých dveří. Chodbami a po schodech (asi
3x nahoru) musíš dojít do věže, kde najdeš Tanyu s opicí. V truhlách můžeš
najít nějaké peníze, tajné dveře v knihovnách se otevírají pootočením erbu nad
knihami a knihovna s heslem se otevře po zadání slova "EXIT". Až najdeš Tanyu,
promluv s ní a dej jí panenku. Znovu s ní promluv a promluv i s opicí. Všichni
tři se potom přenesete do města k pahorku s Eraninou holí. Následuje krátké
demo na jehož konci získáš Eraninu hůl.
Nyní je na čase zachránit duši Rusalky. Jdi za ní a znovu s ní promluv. Až jí
řekneš její bývalé jméno, popros ji o její vlasy. Pokud se to nepovede, skoč
ještě pro nějaké kytky, to maj ženský rády. Rusalčiny vlasy zkompletuj se
smetáčkem a jdi na hřbitov. Smetáčkem oprašuj hrob v popředí, až se objeví
duch Rusalčina milence. Je tuhý, ale musíš ho zabít. Pak se vrať k Rusalce
- to je proměna ! Promluv s ní, klikni na ní rukou, tím jí dáš pusu (pěkně
děkuju !), Rusalka zmizí a její duše je zachráněna.
Vrať se do hospody a důkladně - aspoň 2x - se vyspi.
7) ZPĚT DO JESKYNĚ
Až se v tvém pokoji objeví list se zprávou, že na tebe Katrina čeká u brány do
zámku, jdi tam. Ovšem musíš jít až za tmy. Sejdeš se s Katrinou a až budeš
odcházet, chytí tě Ad Avis. Uvězní tě. Přetrhni nebo odkouzli řetězy a odejdi
ven železnou pannou. V dalším pokoji najdeš Katrinu. Probuď ji polibkem, a až
tě bude bičovat, tak ji slib spolupráci, jdi se dospat do hospody a druhý den
jí přines do zámku (vstupní branou) 5 získaných rituálů. Nyní půjdete do
jeskyně. Použij lano s kotvičkou, abys slezl dolů ke strážci, zabij ho (mág ho
může uklidnit) a ze země seber knihu, ve které je Essence ritual. Opět po laně
vylez, nebo vyskákej, nebo vylevituj nahoru a jdi doprava do jeskyně se 4
vchody a oltářem srdce uprostřed.
Postupně musíš projít všemi 4 jeskyněmi, přístupná je vždy ta, jejíž vchod
lehce pulsuje. V mém případě byla první Bone Cave - jeskyně, ve které celá hra
začínala. Zapal louč u oltáře vpravo a svou louč dej do pravého držáku. Přečti
Bone ritual a podívej se na oltář. Použij znamení medúzy na písek na oltáři
a znovu přečti Bone ritual. Rozbij kosti, které tě sevřou, vezmi si svou louč
a jdi ven.
Druhá byla Blood Cave - jeskyně krve. K oltáři vpravo - vypadá jako veliká
mísa - se dostaneš přeskočením nejužšího místa dole (rukou). Přečti Blood
ritual, vylez o jednu plošinu výš a shoď kámen na vytékající sliz (mág může
použít kouzlo Frost bite). Jdi ven. Třetí v pořadí byla Breath Cave. U oltáře
s chapadly přečti Breath ritual klikni rukou 3 malá chapadla vpravo u země.
Pořadí se zřejmě mění každou hru, u mě to bylo zprava : první, druhé a třetí.
Potom klikni na velké chapadlo nahoře nad nimi. Pokus se projít do otevřeného
otvoru a až budeš zachycen vzdušným vírem, rychle se chyť živého šlahounu
vpravo a až tě vyhodí, vyběhni ven (mág může použít Calm a Open). Poslední je
jeskyně Sense Cave. Jdi opatrně doleva, rukou se přidržuj stěny. Jdi doleva
a nahoru, začne ti fungovat čich, jdi opět nahoru a doprava, přidá se sluch
a pokračuj opět doprava, až budeš opět vidět (zrak se obnoví až kousek před
oltářem). Pozor, v jednom místě jsou těsně vedle sebe dvě cesty nahoru, musíš
se dostat na tu správnou, abys došel až k oltáři. U oltáře přečti Sense
ritual, pomocí lana a kotvičky se zhoupni na dolní plošinu a běž ven. Tady prý
je někde v díře velice tuhý zombiácký kněz, ale já ho nenašel.
Opět v křížové chodbě použij Heart ritual na oltář srdce, kotvičku zachyť na
okraji otvoru nad oltářem a vylez nahoru. Tady už na tebe čeká finální souboj
s Ad Avisem. Až Katrina zmizí, použij na něj Eraninu hůl, která se změní
v kopí. Nejdřív mu řekni supervtip od šaška a až se bude chechtat, hoď na něj
kopí. Pak se ještě dotkni kopím krystalu, čímž osvobodíš Eranu. Hotovo. Dobro
došli. KONEC.
Poznámka : jak jsem zjistil, dají se předposlední dva odstavce (procházení
jeskyní) obejít prostě tak, že z křížové chodby namísto prolézání jednotlivých
jeskyní použiješ kotvičku a lano a polezeš rovnou přes oltář srdce nahoru za
Ad Avisem a Katrinou. Závěr (šaškovský supervtip + Eranina hůl) je stejný, jak
je popsáno výše.
PŘEHLED PŘÍSAD PRO DR. CRANIA :
Zkratky : Z = zěmě, O = oheň, P = Pizza, VO = voda, VT = vítr.