Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tires & Brakes (Pneumatiky a brzdy)
Tire compoud – (Volba pneumatik)
Pokud zvolíte Automathic by weather, tak automaticky se vám nastaví nejideálnější pneumatiky dle počasí. Další položky jsou manuálně vámi nastavené pneu. Každé vozidlo má různé sady pneu. Orientujte se dle indexů slick a road (sucho), univerzal (sucho i déšť) a rain (mokro). Upozornění: každé vozidlo má jiný výběr pneu (výběr pneu je orientován dle kategorie vozidla)
Tire pressure – (Tlak v pneumatikách)
Pokud je váš vůz:
- Nedotáčivý: snížit tlak v předních pneumatikách, nebo zvýšit tlak v zadních pneumatikách
- Přetáčivý : snížit tlak v zadních pneumatikách, nebo zvýšit tlak v předních pneumatikách
Upozornění: Nastavení příliš vysokého a nebo příliš nízkého tlaku, může dojít k celkové ztrátě přilnavosti vozidla.
Brake pressure – ( Tlak na brzdy)
Snížením se zmenší brzdná síla a zvýšením se zvýší intenzita brzdové síly Nižšší nastavení se například volí u tratí s malým počtem ostrých zatáček a naopak
Brake ballance – (Vyvážení brzd)
nastavení více na předek způsobuje nedotáčivost a nastavení více na zadek způsobuje přetáčivost. S velkou mírou je nastavení brzd posunuto více na přední nápravu, protože působí na přední nápravu větší váha celkové váhy vozidla, tím je větší brzdný efekt.
Pokud byste brzdili pouze předními brzdami je cca 70% brzdný efekt, pokud pouze zadní je pouze 30% brzdný efekt (dohromady 100%)
Brake Duct – (Brzdové potrubí)
Otevřené brzdové potrubí napomáhá chlazení brzd. Pokud máte problém zahřát pořádně brzdy, může být potrubí více zavřeno. Pokud se však brzdy přehřívají může to mít nežádoucí účinek na zvýšení aerodynamického odporu a nižšího přítlaku
Traction control slip – (kontrola prokluzu kol)
Čím nižší hodnota bude, tím rychleji se aktivuje systém proti prokluzu kol. Velmi dobrý pomocník zejména při špatném počasí (třeba déšť).
AERODYNAMIC & CHASSIS (Aerodynamika a karoserie)
Downforce – (přítlak)
Snížením- zvýšíme maximální rychlost vozidla
Zvýšením – zlepšíme schopnost zatáčení vozidla ve vyšších rychlostech
Weight Jacker – (naklonění váhy)
ovlivňuje rovnováhu vozu. nastavíme-li více než nula váha se přesunuje k přednímu levému kolu, což má za následek lépe zatáčet na levou ruku. Toto nastavení je vhodné například pro oválné tratě, nebo tratě kde se vyskytují převážně typy nakloněních zatáček na levo.
Lateral weight bias – (boční rozložení hmotnosti)
Při jízdě v zatáčkách virtuální rozložení hmotnosti vozu se přesune bočně což vede k vyššímu zatížení na vnější straně pneumatiky. Boční hmotnost může být použita proti tomuto efektu a poskytuje nám tím větší přilnavost.
Longitudinal weight bias – (podélné rozložení hmotnosti)
Přesuneme-li váhu na přední nápravu, zlepší se nám tím zatáčení
Přesuneme-li váhu na zadní nápravu, zlepší se nám tím trakce při akceleraci
ALIGNMENT (Geometrie)
Steering ratio – (poměř řízení)
Vyšším nastavením docílíme rychlejšího zatáčení a naopak
Caster Angle - (odklon nápravy)
Větší nastavení úhlu může pomoci udržet linii jízdy a snížením můžete zrychlit reakce na pohyb vozu.
Camber Angle – (vertikální úhel kola)
Zvyšující odklon může mít pozitivní vliv na zatáčení, ale může zhoršit akceleraci a brždění.
Toe in angle – (sbíhavost nápravy )
Vyšší nastavení může zvýšit stabilitu na rovině ale zmenší citlivost vozu
Suspension ( Zavěšení)
Ride height – (světlá výška)
Snížením správné výšky snižuje těžiště a zvyšuje celkovou stabilitu. Vyšší přední světlá výška pomůže akceleraci a brždění, zatímco mírně vyšší světlé výšky v zadu vytvoří mírný dopředu tah, díky kterému se zvýší přilnavost.
Spring rate – (tuhost pružin)
Tužší pružiny zlepší citlivost vozidla, ale když jsou příliš tuhé, může ztratit kolo v nerovných úsecích kontakt s vozovkou a tím se vůz může utrhnout.
Sway BAR - (stabilizační prvky)
Zvýšením tuhosti může dojít k menšímu naklánění karoserie, ale potenciálně může způsobit odlepování kol při průjezdu v zatáčkách.
Všeobecně platí ,že tužší je pro hladké tratě a měkké je pro hrbolaté tratě.
Tužší na přední straně způsobuje nedotáčivot a měkčí přetáčivost.
Tužší na zadní straně způsobuje přetáčivost a měkčí nedotáčivost.
Dampers (Tlumiče)
Bump stop - ( dorazy pružin)
Zvětšením se může zamezit stlačit pružiny až na doraz díky kvůli nízké světlé výšce nebo tuhým nastavením pružiny.
Vyšším nastavením může vůz lépe reagovat na úkor stability.
Slow a fast bumps (pomalé a rychlé propružení)
Tužší pomalejší propružení zvyšuje přetáčivost a dovolí tak ostřeji zatočit v zatáčkách
Tužší rychlejší propruženíé zvyšuje nedotáčivost a dělá tak auto méně citlivé v zatáčkách
Pokud je více ostrých zatáček volit slow tužší a pokud jsou mírné zatáčky tak volit tužší fast.
Slow & fast rebounds (pomalý a rychlý zpětný odraz pružin)
slow - tvrdší přední a zadní měkčí se sníží přetáčivost na přelomu výjezdů nebo vjezdů ze zatáček.
fast - tvrdší přední a zadní měkčí se sníží přetáčivost jízdou přes obrubníky a hrboly.
Diferential (Diferenciál)
Limited slip acceleration lock – (omezení prokluzu při akceleraci)
Vyšší nastavení zlepší trakci, ale zhorší ovladatelnost.
Nižší nastavení zlepší zatáčení ale zhorší trakci s možností prokluzu v ostrých zatáčkách.
Limited slip deceleration lock – (omezení prokluzu při deceleraci)
Vyšší nastavení zvyšuje stabilitu do zatáček (bez plynu), ale omezuje zatáčení .
Nižší nastavení zvyšuje schopnost zatáčení v zatáčkách (bez plynu), ale snižuje stabilitu.
Limited slip preload - (intenzity přechodu)
Nastavení intenzity přechodu omezení prokluzu mezi plným plynem a bez plynu.
Snížením se zlepší ovladatelnost a naopak
Viscous lock – (uzávěrka)
Vysoké nastavení poskytuje lepší záběr na úkor schopnosti zatáčet s vozidlem (hodí se na drift)
Radiator ( chladič)
Vyšším nastavením snížíme rychlost vozu, ale zamezíme tak přehřátím motoru.
Snížením zvýšíme rychlost motoru, ale zvýšíme tím i rychlost stoupající teploty motoru.
Gearing (Převody)
Final drive – (stálý převod)
Snížením zvýšíme akceleraci a zvýšením dosáhneme větší maximální rychlosti.
Převodové stupně můžeme libovolně upravovat a odstupňovat jej, jaký budou mít maximální rychlostní rozsah.
Engine (Motor)
Fuel Load a Fual qualify Load -(nastavení paliva)
Zde nastavujete jaké množství paliva má být ve vozidle při kvalifikaci a při závodě.
Čím méně paliva máte, tím rychlejší vůz bude. Proto je dobré se podívat na data, kolik litrů je potřeba na jedno kolo a tím na celý závod a mít natankované akorát.
Wasteggate pressure – (turbodmychladlo)
Zvýšením se zvýší výkon motoru, ale zhorší se opotřebení motoru a ovladatelnost.
Snížením snížíme výkon motoru, ale zlepší se spolehlivost motoru a ovladatelnost.
Brake mapping – (ECU)
Zvýšením zvýšíte stabilitu zadní nápravy při brždění, ale může tím nastat nedotáčivost v pomalých zatáčkách. Zvýšením také se zvyšuje spotřeba paliva, ale též i živost motoru.
Restrictor – (redukce výkonu)
Pokud je vůz opatřen restriktorem, tak s nížením snížíme výkon motoru a naopak.
KONEC.