Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
Předem bych také rád poděkoval Anh Haiovi ala Dark Angelovi, který mi poradil se dvěma pozicemi mechanismů k prodloužení energie (z celkových devíti) a pomohl tak můj návod doplnit.
A) ÚVOD KE HŘE
Není to tak dávno, co se po našich monitorech proháněl nový princ perský, kompletně ve 3D enginu. Nyní máme tu čest se s ním setkat podruhé, tentokrát již v mnohem krvavější a brutálnější podobě. Proti princi již nestojí jen strašlivý osud, ale nově i hrozba mnohem většího rozměru - vládce času Dahaka. Neúprosný démon, trestající kohokoliv, kdo si kdy začal pohrávat se smyčkou času. Podaří se princi změnit svůj osud a předejít tak smrti, kterou mu vyvěštil starý známý vezír z prvního dílu? Dokáže znemožnit vytvoření písku času? Uteče mocnému Dahakovi? Dokáže upravit chod dějin? Zabrání tak smrti svého otce? Hrajte a dozvíte se vše.
TIPY
- Pokud se vám stále nedaří nasměrovat se správným směrem (princ vždy náhle zabočí a tak podobně), stiskněte klávesu [Q] a pohled se přepne na snímek zdálky. Až oblast překonáte, opět stiskněte [Q] a kamera se vrátí do původní podoby.
- Při krytí můžete na nepřátele zaútočit protiútokem. Ten provedete velmi snadno - stačí, když v okamžiku, kdy do vás nepřítel udeří, stisknete klávesu pro primární/sekundární útok (chce si to jen správně načasovat) a princ provede sérii protiútoků. Většinu nepřátel tak skolíte na jeden až dva protiútoky (záleží na odolnosti protivníků).
- Při soubojích se neustále kryjte a buďte v pohybu.
- Zapamatujte si, jaké útoky umí jednotliví soupeři vykrývat. Není nic horšího, než když do nepřítele seknete, váš útok ale odrazí a hned do vás sám udeří. Princ se totiž po odražení svého útoku nedokáže okamžitě krýt, ale chvíli mu to trvá.
- Jakmile uvidíte fontánku nebo jakýkoliv jiný zdroj vody, neprodleně se napijte!
- Kompletní doplnění všech vašich písečných zásobníků nastane i v případech, kdy projdete teleportačním portálem.
- Ukládejte postupně pouze do jednotlivých souborů, protože pokud se budete chtít z nějakého důvodu vrátit ke starší pozici, budete muset přehrávat zbytečně dlouhý úsek.
- Neplýtvejte pískem (tedy pokud nejste momentálně Písečným přízrakem)
- V návodě jsou několikrát zmiňovány pozice k mechanismům, které princi prodlouží jeho hodnotu maximální energie - určitě na ně nezapomínejte (obrázek).
- Pokud naleznete všechny mechanismy na prodloužení energie (celkem jich je devět), tak se v komnatě s přesýpacími hodinami (Hourglass Chamber) objeví nová zbraň - vodní meč ("Water Sword"). Tím lze zabít Dahaku, zachránit císařovnu Kaileenu a shlédnout tak druhé zakončení hry (s erotičtějším nádechem :-)). Kolik jste již našli mechanismů se dozvíte podle svítících symbolů na zemi v komnatě s přesýpacími hodinami. Pozice všech mechanismů jsou označeny přímo v textu tučným číslem v závorce.
- Občas se ve hře vyskytnou nepřátelé, kteří stojí na stěně a srazí vás, když po ní přeběhnete. Postup je prostý - stačí jen, když po nich vrhnete sekundární zbraň (získáte ji buďto od mrtvého nepřítele nebo ze speciálních stojanů - obrázek 2). No a pokud žádnou sekundární zbraň nemáte, můžete po stěně přeběhnout a srazit je sami. Chce si to ale trochu nacvičit, protože pokud se vám útok nepovede, srazí vás nepřítel.
- Ničením váz a ostatních nádob získáváte také písek času, tak neváhejte a likvidujte :-)
- Rovněž i ničení truhel (obrázek 3) v sobě skýtá milé bonusy - ať už jde o artworky, nákresy, videa nebo popisy zbraní, to vše lze prohlédnout v hlavním menu pod položkou "Extra Features".
- Po získání Scorpion Sword se vraťte do zahrad pevnosti (přesnější popis je ke konci návodu i s obrázkem). Tam je za jednou stěnou ukrytá zajímavá sekundární zbraň v podobě plameňáka. Je nezničitelná, ale jinak ničím vyjímečná. Těchto zbraní je ve hře mnohem více, ale kromě toho, že je nelze zničit, nejsou nijak zvláště odlišné (jedná se spíše jen o takové malé vizuální zpestření). Je ale docela zajímavé vidět prince s jinými zbraněmi.
B) BOJOVÉ POHYBY
Zde je kompletní výpis všech komb, které může princ provést. U pohybů, které se hůře popisují, jsou uvedeny pouze jejich herní názvy (tyto pohyby se můžete také naučit v nabídce hry při zapauzování pod položkou "Combo List"). Nejdříve je uvedena potřebná kombinace kláves a hned vedle je výsledný útok.
BOJ S JEDNOU ZBRANÍ
Pravá ruka
Primární útok (1x) - Jednotlivé seknutí
Primární útok (2x) - Dvojnásobné seknutí
Primární útok (3x) - Trojnásobné seknutí
Primární útok (4x) - Čtyřnásobné seknutí ("Zběsilý útok")
Čelem k nepříteli, primární útok - Seknutí
Primární útok (podržet) - Kumulovaný úder mečem
Levá ruka
Sekundární útok - Úder sekundární zbraní
Sekundární útok (podržet) - Lidský štít
Sekundární útok, skok - Odskočení od nepřítele
Sekundární útok, primární útok - Přeskočení nepřítele, useknutí hlavy
Sekundární útok (2x) - Odhození nepřítele za sebe
Sekundární útok, zvednutí sekundární zbraně (opakovaně) - Udušení nepřítele, krádež zbraně
Sekundární útok, zvednutí sekundární zbraně - Probodnutí nepřítelovou zbraní (znehybnění)
Akrobacie (čelem k protivníkovi)
Skok (2x) + směr - Salta od nepřítele
Skok, primární útok - Seknutí ze vzduchu
Skok, primární útok (2x) - Rozříznutí ze vzduchu
Skok, sekundární útok - Úder ze vzduchu
Skok, zvednutí sekundární zbraně - Seknutí ze vzduchu
Skok, zvednutí sekundární zbraně - Krádež protivníkovy zbraně ze vzduchu
Ostatní
Blokování (podržet) - Vykrytí nepřátelských úderů
Blokování (podržet) + primární útok (neprodleně při úderu nepřítelem) - Protiúder
Blokování (podržet) + sekundární útok (neprodleně při úderu nepřítelem) - Protiútok
Zvednutí sekundární zbraně - Zvednutí sekundární zbraně
BOJ SE DVĚMA ZBRANĚMI
Pravá ruka
Primární útok (1x) - Jednotlivé seknutí
Primární útok (2x) - Dvojnásobné seknutí
Primární útok (3x) - Trojnásobné seknutí
Primární útok (4x) - Čtyřnásobné seknutí ("Zběsilý útok")
Primární útok, sekundární útok - "Orontova nevraživost"
Primární útok, sekundární útok (2x) - "Zaroasterova zloba"
Primární útok (2x), sekundární útok - "Ptolemaiův vztek"
Primární útok (2x), sekundární útok (2x) - "Cyrusova pomsta"
Primární útok (2x), sekundární útok (3x) - "Dariusova zuřivost"
Primární útok (2x), sekundární útok (2x), primární útok - "Azadova odplata"
Primární útok - Jednotlivé seknutí
Primární útok (3x), sekundární útok - "Ahrimanova pomsta"
Primární útok (3x), sekundární útok (2x) - "Mithrina pomsta"
Primární útok (čelem k nepříteli) - Jednotlivé seknutí
Primární útok (podržet) - Kumulovaný úder mečem
Levá ruka
Sekundární útok - Jednotlivý úder ("Anguishovo zmrazení")
Sekundární útok (2x) - "Závan smutku"
Sekundární útok (3x) - "Výbuch utrpení"
Sekundární útok, primární útok - "Smršť bolesti"
Sekundární útok, primární útok (2x) - "Tornádo zapomenutí"
Sekundární útok, primární útok (3x) - "Zběsilé tornádo zapomenutí"
Sekundární útok, primární útok (2x), sekundární útok - "Tornádo moru"
Sekundární útok, primární útok (2x), sekundární útok (2x) - "Týrající cyklón"
Sekundární útok (2x), primární útok (2x) - "Bouře výčitek"
Sekundární útok (2x), primární útok (2x) - "Zmatek a agónie"
Sekundární útok (2x), primární útok (3x) - "Zběsilý zmatek a agónie"
Sekundární útok (2x), primární útok (2x), sekundární útok - "Hurikán lítosti"
Sekundární útok (2x), primární útok (2x), sekundární útok (2x) - "Tajfun utrpení"
Sekundární útok mečem (podržet) - Sekundární útok mečem
Sekundární útok palcátem (podržet) - Sekundární útok palcátem
Sekundární útok dýkou (podržet) - Sekundární útok dýkou
Sekundární útok sekyrou (podržet) - Sekundární útok sekyrou
Akrobacie (čelem k protivníkovi)
Skok, skok - Odskočení od nepřítele
Skok, primární útok - Seknutí ze vzduchu
Skok, primární útok (2x) - Seskok ze vzduchu, rozseknutí
Skok, sekundární útok - Úder ze vzduchu
Skok, zvednutí sekundární zbraně - Vržení sekundární zbraně po nepříteli (ze vzduchu)
Ostatní
Blokování (podržet) - Vykrytí nepřátelských útoků
Blokování (podržet) + primární útok (neprodleně při úderu nepřítelem) - Protiúder
Blokování (podržet) + sekundární útok (neprodleně při úderu nepřítelem) - Protiútok (2x rozseknutí)
Zvednutí sekundární zbraně - vržení sekundární zbraně do okolí/nepřítele
Zvednutí sekundární zbraně (podržet) - Kumulované vržení sekundární zbraně do okolí/nepřítele
C) KOMPLETNÍ NÁVOD
1) PROLOG - LODNÍ PŘEPADENÍ
Začínáte na princově lodi, kterou napadnou démoni pod velením neznámé vůdkyně v černém. V této misi se pouze seznamujete s ovládáním postavy, útoky a obranou. Pobijte všechny démony a po animaci, ve které se princ propadne do podpalubí. Napijte se vody, vyběhněte po schodech a zabijte několik vojáků. Pokračujte dále v cestě, dokud se nepotkáte se známou bojovnicí v černém, se kterou se budete muset utkat v zápase. Má sice velkou výdrž, ale pokud se budete dobře krýt, nic by se vám nemělo stát. Až ji uberete zhruba jednu třetinu energie, spustí se krátká animace, ve které se budete přetahovat pod ostřím mečů. Stačí rychle mačkat klávesu pro útok. Po ubrání zhruba poloviny energie se spustí animace, ve které princ v zápase dostane slušnou nakládačku a ocitne se na pláži. Ke všemu ale ani nemáte žádnou zbraň, takže si princ najde náhradu v podobě vedle pohozeného klacku. Pobijte kolem poletující havrany, skočte na skálu (pod ní je truhla s bonusovými materiály) a přeskákejte přes rokliny. Dorazíte až k magické fontáně, kde si uložte pozici. Jiným způsobem hru ukládat nelze.
2) KAPITOLA PRVNÍ - VSTUP DO PALÁCE
Skočte na skalní výběžek, přejděte po ochozu na opačnou stranu a seskočte dolu. Vytáhněte se na druhý ochoz, ze kterého skočte na druhou stranu a přeběhněte po skalní stěně. Skočte dolu, opět přeběhněte po zdi a dojděte ke třem sloupům. Po těch přeskákejte až na místo, ze kterého se můžete dostat nahoru a rozsekněte truhlu. Do těchto truhliček autoři hry ukryli své speciální obrázky a jiné bonusové materiály, které si později můžete prohlédnout v hlavní nabídce pod položkou "Extra Features". Nyní se kotoulem dostaňte přes otvor ve dveřích a připravte se na menší souboj. Po vybití nepřátel přeběhněte po zdi, odražte se od ní, dojděte ke čtyřem nepřátelům a pobijte je. Přistupte k zamčené bráně, po levé straně ji přeskočte a podívejte se na animaci, ve které si princ od jednoho z nepřátel přivlastní zbraň, a to pavoučí meč ("Spider Sword"). Tímí pozabíjejte nové nepřátele, dojděte zpět k bráně, která je nyní otevřená a u fontánky si uložte hru.
Překonejte pár menších proláklin a utíkejte stále cestou dál a dál, dokud se nespustí animace, ve které uvidíte zrození "havraního přízraku". Podle nápovědy na obrazovce přízrak zabijte (sekundární útok, primární útok - čelem k přízraku). Několik ran postačí na to, aby se zhmotnil zase o kousek dále. Vpravo od vstupu do této oblasti se odražte od stěny po vaší pravici a přeskákejte k přízraku po sloupech. Opět ho zničte a podívejte se na třetí, již poslední bod jeho zhmotnění. Proběhněte se po zdi a přeběhněte po ní zpět. Princ se zachytí nenápadného okraje a vy tak budete moci vylézt úplně nahoru k propasti, kterou překonejte prostým přeskokem. Opět začněte útočit po přízraku a jakmile ho udoláte i potřetí, zničte dole u schodiště haraburdí a sešlápněte spínač. Zpomalte okolní čas a vyběhněte po schodech nahoru k nově otevřené mřížce mezi dvěma vázami (v nich je jeden oblak písku času, který si po cestě zpátky můžete vzít). Prokulte se otvorem a dostanete se na chodbu, která je plná nejrůznějších pastí a nástrah. Pokud je ale zdárně překonáte, dočkáte se adekvátní odměny v podobě prvního mechanismu na prodloužení energie, kterou princ disponuje (1).
Vraťte se cestou zpátky (pasti budou nyní již vypnuté) a vyběhněte po zdi vpravo na spínač. Tím otevřete bránu (po její levé straně je bonusová truhlička). Dostanete se na ochoz, ze kterého přeběhněte po stěně a slaňte po závěsu dolu na pevnou zem s několika nepřáteli. Po boji vylezte po stožáru, skočte na římsu sloupu, přeručkujte na opačnou stranu a vytáhněte se na kovovou plošinu, kde zabijte nepřítele. Přeběhněte po stěně, přeručkujte na druhou stranu a po římsách slezte dolu na chodbu. Pak už jen utíkejte stále rovně, dokud nedorazíte do místnosti se dvěma fontánkami. Vejděte do portálu (obrázek) a podívejte se na probíhající animaci.
Princ získá novou schopnost, a to převíjení času zpátky ("Rewind"). Tímto kouzlem můžete napravit své chyby, jako například smrt, špatný skok, spadnutí z plošiny a tak podobně.
3) KAPITOLA DRUHÁ - HON NA DÍVKU V ČERNÉM
Chodbou plnou pastí přejděte na konec a pozabíjejte další protivníky. Vylezte nahoru po sloupu, přeskočte na římsu a vylezte na kovovou plošinu. Rozsekněte truhlu s bonusovým materiálem a přeběhněte po stěně, kde se následně zachytněte za římsu sloupu. Přejděte po ní na druhou stranu, během po zdi stisknete spínač, který otevře bránu a vy tak budete moci vyběhnout ven a pokračovat přímou cestou přes několik nastražených pastí až k fontánce, u které si uložte svoji dosaženou pozici. Po animaci pobijte dva nové přízraky, vyběhněte po schodišti nahoru a pobijte další nepřátele. Překonejte další řádku pastí a nástrah a podívejte se na další animaci. Pozabíjejte další protivníky, přeskočte přes jámu, doběhněte k fontánce a uložte si pozici.
Vyskočte zpátky a po kamenných výstupcích vylezte nahoru, odkud přeběhněte po zdi a odražte se na balkon. Překonejte další sadu pastí, doběhněte k místu, odkud se po žebříku budete muset odrazem dostat na římsu a pak na další římsu, odkud to je jen kousek k dalšímu žebříku. Přeběhněte po stěně, čímž se vyhnete výsuvným bodcům a v další místnosti si napitím z fontánky uložte hru. V místnosti, odkud utekla černě oděná bojovnice (obrázek), vyskákejte po římsách na úzké trámy a z nich následně přeskákejte po balkónových plošinách k závěsu.
Seskočte na něj a v pravý okamžik se odrazte na další balkonek pod vámi. Vyjděte nahoru, zatáhněte za páku a přeskočte na protější závěs, po kterém sjeďte dolu. Za jámou dole je truhla s materiálem, tak neváhejte a zničte ji. Otevřenou branou jděte k propasti, seskočte na závěs pod vámi a sjeďte po něm dolu. Opět se včas odrazte na trám vzadu a přeskočte z něj na protější. Tímto způsobem doskákejte na konec propasti na podlahu. Na ní se ale dlouho nezdržujte, neboť z ní po chvilce vyjedou ostré bodce - stačí se přes podlahu rychle prokutálet a budete v bezpečí. Překonejte další nástrahy a uložte si u fontány pozici.
Po animaci následuje souboj s černě oděnou bojovnicí. Způsob její porážky je zcela jednoduchý. Hned na začátku k ní stačí přiběhnout, aby neshodila dívku v červeném, která se ze všech sil drží okraje plošiny a párkrát ji seknout. To ji vyprovokuje natolik, že se prozatím bude věnovat pouze vám. Moc se od ní nevzdalujte, protože pak by se opět válečnice v černém vrátila k dívce v červeném oblečení a pokračovala by v kopání ji do rukou. Protivnice vždy udělá docela dlouhé kombo, po kterém se chvilku nic neděje a pak provede ještě další dva kumulované výpady, které jsou pro vás nejnebezpečnější. Proto se nenechejte zmást a vždy, když dodělá svoji sérii úderů (časem se její taktice naučíte), několikrát po ní zaútočte. Snažte se nestát ani moc blízko, ani moc daleko (pokud budete blízko, bojovnice vás odkopne ven z arény a vy zemřete a pokud budete stát naopak daleko, bude se protivnice věnovat druhé dívce). Po chvíli boje začne další přetahování pod ostřím mečů, které již určitě dobře znáte z prvního seznámení s touto kráskou na princově lodi (hned na začátku hry). Rychle mačkejte klávesu pro primární útok a po přetáhnutí ji ještě několikrát sekněte. Postup opakujte do té doby, dokud bojovnice pod vaším nabroušeným mečem nevydechne naposled.
Po boji následuje animace, ve které se princ pokusí vyzpovídat dívku v červených šatech, ale ta mu toho moc neřekne. Nakonec ještě z posledních sil vstane žena v černém (později ve hře se dozvíte, že se jmenuje Shadde) a následně se rozplyne. Odsuňte oltář vzadu za bojištěm a dostaňte se do chodby, ve které je nastražena pěkná řádka pastí. Překonejte je a dojděte na konec chodby, kde se nachází další mechanismus k prodloužení maximální hodnoty princovy energie (2). Na tento mechanismus není radno zapomenout, neboť v pozdější části hry se sem již nebudete moci vrátit (respektive vrátit se sem jde, ale není možné se odtud dostat). Vraťte se zpátky (u oltáře, který jste předtím odsouvali, nezapomeňte na truhlu) a vyšplhejte na sesunutou část mostu, ze kterého skočte na římsu. Přejděte po ní a několika přeskoky přes tyče se dostaňte nahoru k lanu, po kterém se přehoupněte na hrazdový spínač. Tím zajede stěna, která vám brání v přeběhnutí na druhý konec. Dostaňte se do další místnosti a povražděte další skupinu nepřátel. Pak vyskákejte po hrazdách až nahoru, překonejte několik nástrah a doběhněte k fontánce, u které si uložte si pozici.
Zde v této místnosti jsou čtyři sloupy a na každém je spínač. Těmito spínači budete muset aktivovat portál pro přesun v čase. Stačí, když po jednom ze sloupů přeběhnete a pokud zezhora začne téct zlatá tekutina, stiskli jste správné tlačítko. Pak stiskněte další a pokud tekutina přestane odtékat, tak jste sešlápli špatný spínač. Stiskněte opět první spínač a pak některý jiný. Až portál aktivujete, spustí se animace a získáte novou schopnost, kterou je kouzlo zvané "Eye Of The Storm" ("Oko bouře"). Kromě vracení času tedy budete schopni zpomalit tok času bez následků na vaší rychlosti. Kromě zpomalejších protivníků v soubojích si tak například můžete usnadnit skákání přes plošinky a nebo zpomalit například zavírající se brány po sešlápnutí různých spínačů.
4) KAPITOLA TŘETÍ - KOMNATA PŘESÝPACÍCH HODIN
Slezte dolu po římsách a doběhněte k nášlapnému spínači na zemi. Sepněte ho, zpomalte tok času a proběhněte na konec chodby za zavírající se dveře. Následně jen stačí jít stále dál jedinou možnou cestou. V následující animaci se poprvé setkáte s vládcem času, démonem Dahakou (obrázek).
Pro tentokrát sice odejde, ale později se s ním setkáte ještě mnohokrát. Přeběhnutím po stěně se zachytněte římsy a z té skočte na zavěšené lano, ze kterého přeskočte na plošinu. Z ní se vytáhněte na římsu sloupu, skočte na závěs naproti a ve správnou chvíli se odražte. Přeskákejte postupně na menší kamennou plošinku, skočte dolu a pobijte nepřátele. Na opačné straně místnosti jsou blízko u sebe dvě stěny, které nyní využijeme k tomu, abychom se dostali nahoru. Stačí prostě vyběhnout po zdi nahoru a následně skočit. Až se princ dotkne nohou další stěny, opět skočte a opakujte to do doby, než se zachytnete římsy na sloupu. Přeručkujte na druhou stranu, skočte na trubku a přejděte po ní k fontáně, kde si uložte pozici.
Pokračujte dál po chodbě, dokud se za vámi nezjeví démon Dahaka. Vždy, když se takto znenadání objeví, tak mu budete muset uniknout - jediné zaváhání bude stát prince život (a vás nervy). Utíkejte stále chodbou až k jejímu rohu, přeběhněte po stěně, přeskákejte po tyčích na druhou stranu a podívejte se na animaci. Pokračujte dál chodbou, opět se proběhněte po stěně, odrazte se na sloup, ze sloupu přeskočte na balkon, přeběhnutím po stěně se dostaňte k závěsu, sjeďte dolu a na chvíli si oddechněte. Dojděte do druhé části velké síně, kde vás opět překvapí Dahaka. Úkryt najdete za vodní stěnou, za kterou princ mimochodem také zjistí, že právě voda Dahakovi příliš nesvědčí. U fontánky si uložte pozici a vstupte do portálu.
Vraťte se známou cestou do sálu a jděte stejnou cestou jao ke schodišti do pevnosti. Pokračujte dále, vylezte nahoru, dojděte do místnosti se čtyřmi sloupy a na opačné straně přeskočte přes průrvu. Z fontánky po vaší pravé ruce si doplňte život a uložte pozici a vyběhněte po schodech nahoru přes dva rotující ozubené válce. Překonejte rotující sekáček, skočte za díru a překonejte další dva rotující válce (můžete použít zpomalení, ale není to nutné). Na druhé straně vylezte po žebříku, přeskočte z něj na spínač a držte se jej tak dlouho, dokud se dveře vlevo celé neotevřou. Aktivujte zpomalení, slezte ze spínače a proběhněte mezerou do komnaty s přesýpacími hodinami, kde na vás již netrpělivě čeká dívka v červeném (Kaileena). V následující animaci princ vymění svůj původní meč za meč hadí ("Serpent Sword"), který lze použít nejen jako zbraň, ale také jako speciální klíč (za okamžik se dozvíte, k čemu slouží).
5) KAPITOLA ČTVRTÁ - PŘÍSTUP KE VĚŽÍM
Vraťte se starou známou cestou zpátky do sálu se čtyřmi sloupy a zabodněte svůj nový meč do kamenného zámku uprostřed plošiny, čímž si zpřístupníte páku. Tou můžete posouvat kameny a dostat se tak do dalších lokací. Nejdříve ale páku otočte tak, aby kamenné výčnělky přehradily mezeru mezi fontánou a plošinou, na které stojíte. Nyní můžete z plošiny vedle kamenného zámku seskákat dolu a nakonec přeskočit do dveří, které vedou na chodbu těsně nad propastí (jsou to dveře úplně dole - obrázek).
Skočte dovnitř a překonejte několik pastí. Na konci vás čeká sladká odměna v podobě dalšího mechanismu k prodloužení energie (3). Vraťte se zpátky k propasti, skočte na plošinu před vámi a přeskákejte po stěnách nahoru k páce. Tu nastavte tak, aby se vysunuly sloupy vedoucí k výklenku, odkud lze vidět na spínač. Dojděte k propasti, přeskočte ji a zničte stojan se zbraněmi. Přeběhněte po stěně, odražte se na druhou stranu a odtud se vytáhněte nahoru na sloup, odkud skočte nejdříve k bonusové truhle vpravo a teprve potom do výklenku, který jsem zmiňoval. Zničte nádobu hned za rohem (je v ní písek) a skočte na táhlo. Počkejte, než se otevře brána na druhé straně, a zpomalte čas. Překonejte dva rotující břity, proběhněte pod zavírající se branou a skočte přes propast. Vyskákejte mezi stěnami nahoru a u fontánky si uložte pozici.
Sejděte dolu po schodišti a na balkoně zabijte několik stráží. Spusťte se dolu po nedalekých římsách a dojděte na most, kde budete napadeni mnoha nepřátelskými vojáky. Až je všechny udoláte, otevře se brána vlevo a z ní vyjde písečný obr, na kterého platí velice jednoduchá taktika - zpomalte dle potřeby čas a začněte obrovi sekat do nohou. To je jeho jediné zranitelné místo. Až si nestvůra poklekne, vyskákejte mu po zádech až k hlavě, opět zpomalte čas a začněte netvorovi sekat do helmy. Po dvou zpomaleních se vám povede jeho helmu zničit a následně mu rozseknout samotnou hlavu. Seberte si písek, co po obrovi zůstal a projděte nově otevřenou branou po pravé straně. Za bránou je u schodiště schovaná jedna truhla s artworkem, kterou hned rozsekněte a zahněte doleva ke spínači na zdi. Sepněte ho a se zpomaleným časem vyběhněte na vysunutý kvádr. Z něj vyběhněte na římsu a odtud vylezte až nahoru na podlaží a napijte se z další fontánky.
Ve správný okamžik přeskočte z římsy tak, aby vás nerozsekaly ozubené kotouče a pozabíjejte skupinu nepřátel. Podél říms dojděte až na místo, odkud bude princ schopen přeběhnutím po zdi aktivovat další spínač. Přeběhnutím po zdi se dostaňte zpátky na posunutou stěnu. Následně přeručkujte na druhou stranu a skočte k páce, kterou otočte tak, aby se hrazda, po které jste se sem dostali, posunula a vy na ni mohli skočit. Odtud skočte na pohyblivou tyč a nechejte se vyvézt nahoru. Skočte na plošinu, sepněte další spínač a dostaňte se na plošinu. Z ní skočte k okenici, přeručkujte ke vchodu a rozbijte další bonusovou truhličku. Po žebříku vyšplhejte nahoru a odražte se z něj na římsu. Skočte na otáčející se římsu a jakmile se otočí o 180 stupňů, přeskočte k páce. Jejím otočením docílíte toho, že se dřevěné rotující kolo začne otáčet v protisměru. Skočte na tyč a jakmile se kolo zastaví, skočte na něj a zachyťte se otvoru. Nechejte se převézt na druhou stranu a rychle skočte na další tyč. Dojděte nahoru k páce a zatočte jí. Tím si přivoláte plošinu, od které se ve správný moment odražte, aby vás nepořezaly kotouče. Vyskákejte nahoru, překonejte množství nástrah a doběhněte k uzamčeným dveřím. Vyskočte na menší dřevěné dveře u stěny a z nic přeručkujte na podélnou mezeru ve stěně. Přeručkujte až ke spínači, sešlápněte jej a zpomalte čas. Seskočte dolu, proběhněte pod dveřmi, které se za malý okamžik zavřou a doběhněte k fontánce.
Sejděte dolu po schodišti, pozabíjejte všechny nepřátelské jednotky a přeběhnutím po stěně aktivujte spínač. Zpomalte čas, přeskočte na výčnělek a odtud přeběhněte na zavěšený provaz. Po něm přeskočte na balkon s několika dalšími protivníky a po boji zahněte doleva. Pobijte další nestvůry, překonejte nástrahy na chodbě a po žebříku v malé místnosti vylezte nahoru na plošinu, kde je další bonusová artwork truhla. Vraťte se cestou zpátky a tam, kde jste bojovali s nepřáteli, zahněte pro změnu doprava. Následuje animace, ve které vám démon zkomplikuje přímou cestu dále aktivací vodního mechanismu. Přeběhněte tedy po stěně přes jedno kolo, pozabíjejte nepřátele a dostaňte se i přes druhé kolo. Odražte se na stožár, přeskákejte přes další sloupy k další páce a otočte ji o sto osmdesát stupňů. Přeběhněte po zdi a dopadněte na menší plošinu, která neustále jezdí nahoru a dolu. Až vyjede nahoru, opět se proběhněte po stěně a vyskákejte mezi zdmi nahoru. Skokem směrem naproti se dostanete k páce, kterou v animaci použil přízrak. Páka vás zajímat nebude, ale truhla, která je vedle ní, tak ta už ano. Cestou zpět se vydejte do místnosti, kde na vás zaútočí další písečný obr. Poblíž místa, ze kterého nestvůra vyšla, je další artwork truhla. Stejně jako minule přeběhněte po zdi a přeskočte na provaz. Přehoupněte se k vodopádu, napijte se dle potřeby vody a se zpomalením času se prokutálejte pod mezerami v lopatkách vodního kola. Vylezte na první mostík a zatáhněte za hrazdu. Tou otevřete dveře na druhé straně. Vydejte se k nim a jedinou možnou cestou plnou pastí a nepřátel dojděte k portálu. Sešlápněte tlačítka na sloupech (pořadí se pokaždé mění) a vstupte do paprsku. Následně budete moci využívat novou schopnost s názvem "Breath Of Fate" ("Závan osudu") - jedná se o písečnou tlakovou vlnu, jejíž destruktivní sílu v průběhu hry ještě několikrát znásobíte.
6) KAPITOLA PÁTÁ - AKTIVACE PRVNÍ VĚŽE
Cestou zpátky dojděte skrze nástrahy k díře a přeběhněte po stěně (jakmile bude ozubený válec nahoře). Zachytněte se lana, skočte na římsu naproti a přeručkujte na opačnou stranu. Cestou dál zabijte několik nepřátel a po boji sjeďte dolu po závěsu. Pak vyskákejte do místnosti, ve které jste se utkali s písečným obrem a připravte se na další souboj. V průběhu bitky dojděte k naprasklé stěně vpravo a nechejte u ní jednu písečnou bestii explodovat. Tím se vám otevře přístup dál. Skočte na lano a zhoupněte se do malého jezírka, kde jste již jednou byli a přes lopatky vodního kola (ty se již neotáčí), se dostaňte k nepříteli. Sjeďte dolu po závěsu, zabijte další nepřátele a přeskočte díru. Opět zabijte protivníka a přes vodopád se dostaňte ke vchodu, za kterým na vás čeká havraní přízrak. Překonejte sadu nástrah a doběhněte k plošině s rotujícím kolem a skupinou nepřátel. Vylezte po vedlejším žebříku nahoru, skočte do otvoru, který se za okamžik nad vámi objeví a po levé straně vyšplhejte po římsách. Až se sloup správně natočí, přeskočte na římsu, která na něm je a hned zase zpět na stěnu. Tímto způsobem vyskákejte až nahoru k tlačítku. Po jeho sepnutí zpomalte okolní čas, skočte zpátky a následně přeskočte do dveří. Za nimi je fontánka, kde si uložte pozici.
Skočte skrze díru a pobijte skupinu nepřátel. Stejně jako v předešlých případech i zde vede cesta dál přes naprasklou stěnu, za kterou se dostanete pouze s pomocí explodujících šelem. Nalákejte si tedy jednu ke zdi a počkejte si na výbuch. Skočte přes jámy, skoky mezi zdmi se dostaňte nahoru a tam zničte další nepřátelské jednotky. Skočte na stupínek vpravo, odtud na skálu veprostřed oblasti a dále na římsu. Přešplhejte po ní k další a takto se dostanete až nahoru, odkud budete moci přeběhnout po zdi směrem doprava. Zachytněte se žebříku, vylezte nahoru, pobijte protivníky a přelezte přes zábradlí, odkud se jednoduše spusťte dolu. Doručkujte na druhou stranu a skočte dozadu, kde na vás již čeká několik ninja válečnic. Nedalekým žebříkem slezte směrem dolu, přes několik pastí se dostaňte k lanu a zhoupněte se po něm na římsu. Dojděte k rohu a přes zeď přeběhněte ke kamenům. U nich je žebřík, po kterém slezte na plošinku pod vámi a pobijte ninja válečnice. Přeskákejte nahoru a zachytněte se římsy. Po dalších přejděte postupně na opačnou stranu, doběhněte ke vchodovým dveřím a připravte se na další zběsilý únik před démonem Dahakou. Využívejte v hojné míře zpomalení času a doběhněte za vodopád, za kterým vám Dahaka dá opět na nějakou chvíli pokoj. Napijte se vody z fontánky, aktivujte portál a podívejte se na již důverně známou animaci (obrázek). Po přesunu získáte čtvrtý zásobník na písek.
Překonejte tři nástrahy, dírou ve stěně projděte na druhou stranu a pomocí lana se přehoupněte přes další past ke skupince zuřivých šelem. Po boji dojděte k mezeře, kterou přeskočte a pobijte další nepřátele. Dojděte k druhé jámě a mezi stěnami přeskákejte dolu, kde budete muset po laně přeskočit nad třetí propastí. Zabijte dvojici nepřátel a doběhněte do místnosti s obrem na druhé straně, který po vás háže výbušné šelmy. Toho můžete využít k prolomení naprasklé stěny vlevo od vstupu. Vejděte do otvoru, projděte chodbou plnou pastí a na jejím samotném konci přistupte k dalšímu mechanismu, který princi prodlouží energii (4). Stejnou cestou se vydejte zpět a dojděte k zabedněným dveřím. Opět využijte obra k prolomení bariéry a pokud chcete, můžete se vrátit k fontánce a uložit si pozici. Zatáhněte za páku na stěně a jakmile sjedete dolu, zpomalte čas. Rychle vyběhněte zpátky ven a přeběhněte po zdi. Překonejte ozubené kolo a dopadněte na plošinku s několika protivníky. Ty pobijte a po stěně se dostaňte na žebřík. Vylezte po něm nahoru, přeskočte na kamenný obelisk a počkejte, než na vás obr hodí další výbušnou bestii a nezničí tak polovinu kamene. Až se tak stane, rychle přeručkujte doleva a přeskočte na plošinu za vašimi zády. Přeběhnutím po stěně se dostaňte na protější plošinu a z ní skočte na žebřík. Vylezte nahoru k páce a otočte jí. Následuje další potyčka s nepřáteli, po jejíž absolvování počkejte, dokud nesjedou dolu kamenné písty. Rychle přeběhněte po zdi na plošinu mezi těmito písty a přes další z nich se dostanete až na římsu. Seskočte na horní šroub a jakmile se naskytne příležitost, přesuňte se na dolní. Svezte se doprava a přeskočte na tyč za vámi. Přes další tyče přeskákejte na další římsu a pokračujte přes další tyče až na úzkou plošinu. Spusťte se o jeden stupeň dolu a porvěte se s nepřáteli. Vyskočte na žebřík, stejnou metodou se dostaňte k další páce a otočte jí. Přeběhněte po zdi na právě vysunutou plošinu a skočte přes okno na druhou stranu. Ubraňte se nepříteli vpravo a doběhněte k žebříku, po kterém sjeďte dolu. Na protější straně přeručkujte okolo sloupu a seskočte dolu, odkud je to jen kousek k další fontáně.
Nyní utíkejte směrem k obrovi, kde s vámi sjede plošina a vy tak nebudete mít kam utéct. Vy už ale určitě víte, jak obra přemoci a tím pádem vám souboj moc času nezabere. Po zničení nepřítele plošina vyjede a vy budete moci pokračovat k soukolí. Od stěny se odražte na první tyč a odtud přes další tyče a kladiny přeskákejte nahoru a skočte k žebříku. Vylezte po něm nahoru na plošinu, skočte na hrazdu a přes most doběhněte na opačný konec. Otočte další páku, proběhněte otevřenými vraty a přeskočte mezi dvěma ozubenými kotouči na chodbu. Dojděte až na její konec a pokračujte stále dolu po závěsech. Po další chodbě utíkejte k plošině, slezte dolu po žebříku a překonejte propast s kyvadlem. Doběhněte k další fontánce a uložte si hru. Slezte dolu a po cestě napadněte dalšího písečného obra. Po římsách vyšplhejte nahoru na terasu a stejnou cestou jako minule utíkejte do sálu se čtyřmi sloupy (tam, kde jste použili Serpent Sword do kamenného zámku a zpřístupnili si tak páku). Podívejte se na animaci, po jejíž skončení budete mít opět novou zbraň, a to lví meč ("Lion Sword").
7) KAPITOLA ŠESTÁ - AKTIVACE DRUHÉ VĚŽE
U fontánky si uložte pozici a otočte páku v sálu tak, aby vyjely skalní výčnělky na pravé straně ke dveřím. Vyskočte na stupeň po pravé straně a přeběhnutím po stěně s následným odskokem dopadnete na římsu. Vyskákejte nahoru na výčnělek ke dveřím, kde pobijte skupinu nepřátel. Na chodbě překonejte několik pastí a doběhněte ke spínači na zemi, který aktivujte. Po vysunutí mostu zpomalte čas a rychle přez něj přeběhněte. Dojděte na plošinu a skočte dolu do díry. Dojděte na druhý konec a zničte bonusovou truhlu s artworkem. Vraťte se zpátky a po římsách vylezte zpět na plošinu. Vyběhněte po stěně a odražte se na tyč, po které přeručkujte na místo, odkud budete moci přehoupnout se na další tyč. Z té skočte na druhý spínač a po dopadu na most okamžitě zpomalte čas. Stejně jako v minulém případě rychle přeběhněte na druhou stranu (tentokrát k fontánce) a uložte si pozici. Cestou dále dojdete do palácových zahrad, kde postává několik dalších nepřátel. Rozsekejte je a dojděte k jednomu z rohů otevřít další bonusovou truhlu a pobít několik vran. Vraťte se zpátky ke vchodu a vyběhněte po sloupu vpravo. Odrazem od něj skočte na žebřík, po kterém vyšplhejte nahoru k havranímu válečníkovi. Po jeho porážce se přesuňte po žebřících nahoru a přeběhněte po stěně k zavěšenému lanu. Zhoupněte se po něm a ve vhodný okamžik se odražte od zdi na plošinu, na které je další inkarnace přízraku. Zničte ho a opět se proběhněte po stěně. Včas se odrazte na tyč, přeskočte po ní ke dveřím a po římsách slezte dolu. Na chodbičce zabijte vojáka a na druhé straně vylezte po dalších římsách nahoru. U další fontánky před dveřmi si uložte dosaženou pozici a vyběhněte ven na terasu.
Otočte pákou a zabijte vojáka. Vyběhněte nahoru po schodech a pobijte další nepřátele. Až tak učiníte, jděte až ke kraji vpravo od vchodu, kterým jste sem vešli a zachytněte se římsy pod vámi. Seskákejte dolu a po stěně přeběhněte do chodby po vaší pravici. Nyní absolvujte přesun po římsách, dokud nedorazíte na pevnou zem. Dejte si pozor na nastražené pasti a překonejte je. Doběhněte až k dalšímu mechanismu k prodloužení maximální hodnoty energie (5) a vraťte se cestou zpět do malé zahrady, kde jste bojovali proti vojákům a stínovým démonům. Vpravo na této zahrádce se zachytněte okraje a dojděte si pro další truhlu s artworkem (obrázek).
Vraťte se do zahrady vyskákáním mezi stěnami a vyběhněte na spínač na sloupku. Zpomalte čas a vyskočte na vysunutý kvádr, ze kterého se vytáhněte na římsu. Přeskákejte po větvích a římsách až na sloup, po kterém vylezte nahoru, přelezte na jeho druhou stranu a přeskočte na plošinu. Odtud skočte na hrazdu, kterou spustíte dřevěný most. Vraťte se zpátky a po mostě přejděte. Na druhé straně na plošině je pohozená bedna, která se skvěle hodí na zatížení spínače. Dotáhněte ji tedy na něj a slezte po sloupu dolu. Projděte otevřenými dveřmi a otočte pákou za nimi. Přes odtokový kanál dojděte na konec, kde vyběhněte po stěně a zachytněte se mezery. Přeručkujte na druhou stranu a spusťte se na plošinu. Dojděte přes římsu k místu, odkud můžete přeskočit na druhou stranu k naprasklé stěně.
Poznámka: Až budete mít Scorpion Sword, nezapomeňte se do této lokace vrátit (bude to možné hned poté, co budete mít přístup do komnaty s přesýpacími hodinami ("Hourglass Chamber"). Je to těsně před tím, než zničíte stěnu za trůnem v královské komnatě (pro jistotu se o tomto místě ještě zmíním později, abyste na něj nezapomněli).
Vraťte se na římsu a přejděte na malý výstupek, který směřuje k lanu. Skočte na něj, spusťte se úplně dolu a pusťte se. Otočte pákou a stejnou cestou, jakou jste se sem dostali, tak se také vraťte (musíte jít do první zahrady, kde se vysunuly další páky k ovládání toku vody). Nasměrujte proudy tak, aby tekly do bazénku se sochou. Následně se otevřou dveře, kterými projděte na chodbu, na jejímž konci přelezte po římsách do vrchního podlaží. Doběhněte k další fontánce a uložte si pozici. Aktivujte portál a vstupte do něj. Tím získáte další mocné kouzlo, a to "Ravages Of Time" ("Zub času"). Toto kouzlo funguje tak, že pokud se kryjete a stisknete klávesu pro převíjení času, tak celá obrazovka zrudne a princ zrychlí zhruba na desetinásobek své normální rychlosti. To se hodí k pobití velkého počtu nepřátel. Vydejte se chodbou zpátky a spusťte se do děr (ve vázách jsou oblaka písku). Přejděte k tlačítku na zemi a vraťte se zpátky do vstupu do palácových zahrad. Vylezte na kvádr vlevo, přeběhnutím po stěně skočte na kladinu a přes další přelezte nad sochu. Přejděte okolo ní a skočte na balkon na druhé straně. Vlevo jsou ve stěně římsy, které využijte k přesunu nahoru na plošinu. Zabijte několik nepřátel, přeběhněte po zdi a zachytněte se větve. Přeskočte do výklenku, spusťte se na spodní větev a přelezte na kladinu. Přeručkujte po ní na část kamenného výběžku, ze kterého se po větvi dostaňte do dveří nahoře. Vyskákejte na římsy a slezte co možná nejvíce dolu. Odtud můžete skočit na větev a skočit do mezery, kde se zachytíte. Přelezte na opačnou stranu, seskočte na dolní větev a dále vyskočte na římsu, po které vylezte nahoru k fontánce.
Pobijte nepřátele, seskočte z útesu na římsy a přejděte po nich kolem skály. Zabijte další nepřátelské bojovníky a vyšplhejte po stupíncích vlevo až nahoru, odkud přeběhněte po stěně vlevo. Chytněte se protější římsy, zabijte několik dalších nepřátel v zahradě a skočte na kvádr vlevo od místa, kudy jste se sem dostali. Vylezte na římsu a přeskočte z ní na stožár. Pokračujte dál skokem na větev, výskokem na horní stupínek, dalším skokem na větev a následně jen skočte na plošinu se sloupem a nepřáteli. Rychle je pobijte a přeběhnutím po levé zdi se dostaňte k další fontánce, u které si uložte hru. Vyběhněte po zdi, skočte na kmen stromu a skoky přes další kmeny přeskákejte na plošinu. Zabijte ninja válečnici, přesuňte se přeběhem po další zdi k místu, které jste viděli v animaci a projděte chodbou. Přeskákejte ve zpomaleném čase přes pohybující se kvádry až k další fontánce. Cesta dál vede přes další kvádry, takže opět zpomalte čas, skočte na první kvádr, z něj na druhý a rychle přeběhněte po stěně. Zachytněte se lana a skočte o kus dál. Odrazte se na kmen stromu a z něj skočte na pilíř na plošině. Pusťte se a vejděte do jeskyně, kde na vás zaútočí neviditelná bojovnice a havraní válečník. Skočte na kladinu a přesuňte se na sloup. Vyskočte na plošinku, proběhněte se po zdi k dalšímu stupínku a zachytněte se dalšího sloupu. Skočte z něj na kladinu u dveří, kde pobijte další nepřátele a vylezte na venkovní terasu. Opět přeběhněte po stěně na opačnou stranu, skočte na stožár, ze kterého pokračujte skokem na strom, přeskokem na tyč, dalším skokem na sloup, pak na římsu a nakonec po tyči na plošinu s přízrakem (ještě předtím můžete navštívit balkon vpravo od této plošiny, kde můžete vejít do malé místnosti a vyskákat nahoru k artwork truhle). Následuje animace, ve které budete muset znovu utéct před Dahakou.
Spusťte se z žebříku dolu a přeskákejte po tyčích na plošinku. Vyběhněte po ní směrem doprava a přeběhněte po stěně, čímž překonáte propadající se zem. Doběhněte na venkovní terasu, rychle přeběhněte po stěně k žebříku a sjeďte dolu. Vběhněte na chodbu, vyběhněte po výstupku a zpomalte čas. Během po zdi překonejte propast a přeručkujte doprostřed chodby, kde nejsou sudy. Utíkejte stále rovnou za nosem, zničte pár sudů a doběhněte po plošině až na horní plošinu u vstupu do první zahrady. Tady následuje animace, po které rychle skočte na žebřík a sjeďte dolu. Seskočte na chodbu a utíkejte podél ní až za vodní stěnu, za kterou vás Dahaka už pronásledovat nemůže. Aktivujte portál, vstupte do něj a obdržíte nový zásobník na písek, tentokrát již pátý v pořadí. Vraťte se zpátky na chodbu a jděte k žebříkům, po kterých vylezte nahoru k havranímu přízraku. Přemožte ho, po laně skočte na plošinu a přelezte přes zábradlí po vaší pravici. Skočte na tyč a přeskočte na další tyč. Doskočte na opačnou stranu a zabijte dva nepřátelské bojovníky. Vejděte na chodbu, dojděte k žebříku a vylezte po něm na plošinu, odkud můžete přeskočit na pohyblivou páku. Jakmile dojede táhlo páky dolu, zpomalte čas a proběhněte pod zavírajícími se dveřmi. Na konci chodby se vytáhněte na terasu a dále pokračujte pomocí několika říms k vyššímu stupni. U dalšího žebříku opět vyšplhejte nahoru, překonejte několik nástrah přeběhem po stěně a jděte dál k dalším pastím. Opět je překonejte a odrazem od stěny dojděte k fontánce, kde si uložte hru.
Vyběhněte po výčnělku, zachytněte se okraje a vytáhněte se ke vchodu na nádvoří, kde pobijte několik nepřátel (u jedné stěny vzadu je i artwork truhla). Otočte pákou uprostřed prostranství (zelený kruh na obrázku s číslem 2) dvakrát po směru hodinových ručiček (tak, aby se dalo vyběhnout po rovné ploše sloupku vpravo - oranžový kruh na obrázku s číslem 1). Vyběhněte po něm nahoru (předtím ještě zlikvidujte několik nepřátel) a přeskočte na sloup. Otočte se doprava, skočte na římsu a přeručkujte po ní na malou plošku. Přeběhnutím po zdi a přehoupnutím se po laně překonejte propast a dopadněte k páce, kterou otočte tak, aby delší výčnělek prvního sloupu (ten blízko u vás) směřoval na bránu (vlevo od vás). Přeskočte na ní, přejděte k dalšímu sloupu a z něj dále na plošinu s druhou pákou. Tu nastavte tak, aby delší výstupek směřoval k prázdné výpusti (červený kruh na obrázku s číslem 3).
Zachytněte se okraje a vylezte nahoru, kde rovnou zničte truhlu s artworkem (modrý kruh na obrázku s číslem 4) a vběhněte pod polootevřenou bránu, kde zatočte pákou. Z výpustě začne vytékat voda. Vylezte napravo od vás po výstupcích nahoru na chodbu, překonejte pasti a dojděte k mechanismu k prodloužení energie (6). Vraťte se zpátky a nastavte delší výběžky sloupů tak, aby oba směřovaly dolu do odtokové šachty (vyznačeno rovněž na obrázku). Poté se vydejte dolu k centrální páce a nasměrujte jí sloupek vlevo tak, aby z něj mohla voda odtékat do kanálku. Po animaci se vraťte k fontánce a uložte si pozici.
Dveře v komnatě s přesýpacími hodinami jsou již otevřené, tak se tam můžete vrátit. Vylezte na stupínek, přeběhněte po stěně na rohovou plošinu a proběhněte ve vhodný okamžik pod dvěma ozubenými kotouči. Vraťte se zpátky na chodbu s pákou, díky které otevřete dveře. Vraťte se zpátky na horní plošinu první zahrady (tam, kde jste byli napadeni havraním válečníkem) a zahněte doleva. Přeběhněte po zdi a chytněte se lana, po kterém se zhoupněte až na plošinu s vojákem. Zabijte ho a sepněte tlačítko na zdi. Zpomalte čas, vraťte se na spojovací most k vysunutému kvádru, vyskočte na něj a vyběhněte po stěně. V pravou chvíli se odražte na hrazdu a přeručkujte po ní doprava. Skočte z ní na římsu a vytáhněte se na ni. Přejděte doprava k hrazdě, kterou stlačte (spustíte si tak žebřík úplně vpravo) a přeskoky po římsách dojděte až úplně doprava k již zmíněnému žebříku. Spusťte se po něm dolu, skočte na protější plošinku a po dalším žebříku sjeďte opět o kus dolu. Zde vás napadne další inkarnace havraního přízraku, tak ho zničte a pokračujte dalším žebříkem dolu, kde na vás čeká opět několik nepřátel. Vydejte se podél chodby, dokud nedojdete k fontánce, u které si uložte pozici. Pak se jen vraťte do sálu se čtyřmi sloupy a přeskočte propast. Cestou dál překonejte několik nástrah, které již znáte z minula a dojděte do komnaty s hodinami.
8) KAPITOLA SEDMÁ - ÚTĚK Z OSTROVA
Následuje animace, po jejímž konci budete čelit proti samotné císařovně Kaileeně. Za každou cenu se od ní držte o kus vzadu a počkejte, než se k vám třikrát přesune. Pak následuje série jejích útoků. Dejte si pozor zejména na poslední úder, který je pro vás nejvíce nebezpečný. Vždy, když svou sérii úderů dokončí, tak do ní udeřte vy (obrázek) a opětovně se stáhněte.
Jakmile ji tímto zdlouhavým způsobem uberete zhruba jednu třetinu energie, přivolá si na pomoc dva písečné válečníky. V tomto stádiu na vás Kaileena neútočí, tak se jejím strážím můžete věnovat opravdu naplno. Nejlepší metodou je použít kouzlo "Ravages Of Time" a démony s ním rychle zničit. Po eliminaci obou duchů na scénu přichází znovu Kaileena. Tentokrát se ale přesouvá častěji a její údery jsou čím dál tím více silnější - proto se snažte od ní nedostat ani jeden zásah. Pokračujte v taktice, kterou znáte z minula a po chvíli ji udoláte. Po boji projděte chodbou po vaší levé ruce (můžete se tu ještě porozhlédnout po písku z nádob a artwork truhlách) a překonejte několik pastí. Za nimi je vchod do síně.
Následuje animace, ve které se před vámi znovu objeví Dahaka. Tentokrát ale útěk před ním nebude tak snadný jako minule a dokonce před ním budete muset uniknout hned čtyřikrát po sobě. Obrňte se železnými nervy, odstraňte z okolí vašeho počítače veškeré těžké předměty a můžete začít :-). První útěk je jen takovou rozcvičkou, kde využijete lana a stěny. Na konci vaší cesty stiskněte spínač a rychle sjeskočte pod zavírající se dveře. Jakmile démonovi uniknete, spustí se animace. Vyjděte po schodech nahoru a připravte se na druhý útěk. Zabočte doprava, přeběhněte po zdi vlevo, přeskočte na druhou stěnu a opět po ní přeběhněte k tačím. Přes ně se přehoupněte nahoru (můžete využít zpomalení času) a přes další stěny doběhněte k hrazdovému spínači, za kterým budete na chvíli v bezpečí. Skočte na plošinu naproti a vytáhněte obelisk. Celá plošina i s vámi sjede dolu. Seskočte na zem, rozbijte jednu artwork truhlu a opět vyběhněte nahoru po schodišti. Čeká na vás totiž třetí úprk. Tentokrát zahněte doprava a utíkejte stále rovně (díky posunům kamery to zas tak snadné nebude). Znovu se zavěste za hrazdu a skočte za vodní stěnu. Opět vyběhněte nahoru po schodech a připravte se na poslední útěk před Dahakou. Utíkejte rovně jedinou zbylou cestou a doběhněte k plošině s posuvným obeliskem (přes římsy). Jakmile sjedete dolu, na obrovském kvádru uprostřed hrobky se vysunou výčnělky, po kterých vylezte úplně nahoru a skočte na hrazdu. Tím zapnete vodu a Dahaku uvězníte v hrobce.
Proběhněte chodbou přes vodopád, zničte artwork truhlu a po pravé stěně skočte na plošinu s dvěma nepřáteli. Jelikož je váš meč zlomený, ani se s nimi nezabývejte a rychle přeběhněte po stěně nalevo na úzkou chodbu. Přejděte přes propast na plošinku a vyskočte před nepřáteli na žebřík. Skočte na protější žebřík, po kterém vylezte na plošinu s fontánkou, u které si konečně uložte pozici. Pokračujte chodbou přes několik nepřátel na druhé straně až k římsám, po kterých přejděte na plošinu u naprasklé stěny (na římse vás napadnou ještě dvě kočičí ženy, které s pomocí zpomalení času rozsekněte vejpůl). Přejděte přes další římsy na druhou stranu sálu na druhou plošinku, odkud budete muset nejen přeběhnout po zdi, ale také z ní shodit kočičí ženu. Pak jen sjeďte po závěsu dolu a skočte na druhý závěs. Po dopadu na pevnou zem si vás ZASE najde Dahaka. Následná honička je naštěstí velice krátká. Utíkejte tedy stále vpřed, vyhýbejte se sudům, přeskočte přes propast a zaběhněte za vodní stěnu. Napijte se vody z fontánky a aktivujte portál, kterým projděte. Následně získáte novou schopnost, a to kouzlo "Wind Of Fate", což je silnější varianta kouzla "Breath Of Fate".
9) KAPITOLA OSMÁ - ZPĚT V KRÁLOVSKÉ KOMNATĚ
Přeběhněte skrze vodopád a překonejte nastražené pasti. Doběhněte do místnosti, ve které leží na podstavci nový meč Scorpion Sword. Tento meč je ojedinělý tím, že může ničit naprasklé stěny, čehož hojně využijeme již za chvíli. Pobijte hordu nepřátel, nově otevřenými dveřmi vstupte na chodbu plnou pastí, které překonejte a doběhněte k zabarikádovaným dveřím. Zničte je silným úderem meče a vstupte do místnosti. Otočte pákou, zničte skupinu odolných válečníků a z cely, ze které vyběhli, vysuňte bednu a dopravte ji na spínač pod pákou. Projděte otevřenými dveřmi, sjeďte po žebříku naproti a pobijte další nepřátele. Přes další nástrahy dojděte na konec chodby k zavřeným dveřím. Opět je zničte mečem a vstupte do místnosti. Otočte pákou a pobijte nově přicházející nepřátelské vojáky. V jedné z cel sepněte spínač na zdi a s využitím "Eye Of The Strom" proběhněte otevřenými dveřmi, za kterými jsou další nepřátelé. Po boji otočte pákou, doběhněte k fontánce a uložte si pozici.
Přeběhněte po stěně, odrazte se od ní a vyskákejte až nahoru. Vaším novým protivníkem se stane písečný obr, kterého normálním způsobem nelze zabít (jako obvykle). Pokud ale víte jak na něj, souboj se stane otázkou několika vteřin. Postup je totiž zcela stejný, jako u předchozího setkání se slabším písečným obrem a pokud jste viděli několik prewiev ukázek před vydáním hry, nebudete ani následující pokyny potřebovat. Pomocí kotoulů se dostaňte netvorovi za nohy a začněte mu sekat do nohou (podobnost s bájným Achillem se jistě nezapře :-)). Jakmile obr poklekne, rychle mu vyskákejte po zádech a chytněte se mu za krk. Zapněte kouzlo "Ravages Of Time" (zpomalení času) a začněte sekat co to dá. Jakmile kouzlo vyprší, opět ho vyvolejte a obra doražte (obrázek).
Tento postup si sice vyžádá vyprázdnění dvou písečných zásobníků, ale na druhou stranu se se soubojem nezdržíte déle jak minutu. Pokud písečné zásobníky naplněny nemáte, budete muset do obra sekat bez urychlení. V tom případě si však dejte pozor na to, aby vás obr nechytil a neodhodil zpátky na zem (tomu zabráníte stisky kláves doprava nebo doleva - princ se bude přehupovat z jedné strany na druhou a znemožní tak netvorovi jeho výpad). Hned jakmile obra skolíte, vysune se v místnosti za rohem žebřík. Vylezte po něm nahoru a sepněte spínač na zdi. Proběhněte pode dveřmi a vrhněte se do dalšího souboje s nepřátelskými bojovníky. Zničte dvě naprasklé stěny v tomto prostoru, za jednou z nich vyběhněte po stěně nahoru a sepněte spínač. Zpomalte čas, vyběhněte ven, zajděte k nově otevřenému vchodu za druhou (dříve naprasklou) stěnou a překonejte chodbu plnou nástrah. Následně dojdete k mechanismu, který vám prodlouží energii (7). Vydejte se zpátky do haly, kde jste bojovali s nepřáteli a projděte nově otevřenými dveřmi. Dojděte na konec chodby a vyběhněte po stěně. Následně se odrazte na římsu a přeskákejte po dalších až k fontánce, kde si uložte hru.
Dojděte po římsách do knihovny, kde pobijte další nepřátele a otočte pákou vzadu na chodbě ve výklenku. Jděte dál a pobijte další skupinu protivníků. Zatáhněte za táhlo a zpomalte čas. Vracejte se stejnou cestou, kterou jste sem přišli a rychle otočte pákou tak, abyste mohli projít za stěnu. Zahněte doprava a proběhněte pod zavírající se branou. Dojděte k žebříku, po kterém vylezte nahoru a pobijte další nepřátele. Vytáhněte dvě knihovny a vyskočte nahoru. Odtud skočte na tyč (pomocí přeběhu po stěně) a postupujte dále po římsách. Zhoupněte se po nich na další římsu naproti. Spusťte se úplně dolu a přeručkujte pod velkým oknem doprava, vytáhněte se nahoru, přeskočte na balkonek bez dna a přejděte co nejvíce doprava. Skočte na římsu, přejděte k otvoru ve stěně (obrázek) a cestou se dostaňte k předposlenímu mechanismu k prodloužení energie (8).
Vraťte se zpět na balkonek a přeskočte z něj na plošinu vpravo. Skočte na římsu, kde zabijte ninja bojovnici a přejděte na konec kladiny. Seskočte na plošinu a přes několik dalších říms přejděte až k místu, odkud budete moci seskočit k fontánce a uložit si hru. Nyní se ocitáte na chodbě. Přejděte na její konec, přeskákejte po tyčích nahoru na stupínek a pokračujte dále po schodišti nahoru, kde silným úderem rozbijte zatarasený průchod. Doběhněte do známého sálu, skočte na prostřední plošinu a vyšplhejte na trám. Z něj přeskočte skrze kyvadla k další fontánce a uložte si u ní pozici. Pokračujte známou cestou do komnaty s přesýpacími hodinami a projděte otvorem ve stěně (ještě předtím se ale můžete vrátit zpátky do královských zahrad, kde jsem zmiňoval naprasklou stěnu - za ní můžete zničit artwork truhlu a pak se vrátit zpátky do tohoto sálu). Překonejte několik nástrah a doběhněte do královské komnaty. Po animaci zničte naprasklou stěnu za trůnem a vejděte dovnitř jeskyně. Jakmile vkročíte za otvor, stěna za vámi spadne a vy se již nebudete moci vrátit. Doběhněte tedy k portálu, u fontánky si uložte hru a aktivujte spínače na sloupech. Vstupte do portálu a obdržíte poslední (šestý) zásobník na písek
("Sand Tank").
10) KAPITOLA DEVÁTÁ - HLEDÁNÍ MASKY
Vraťte se cestou zpátky a pozabíjejte několik písečných vlků. Vytáhněte se po stupíncích, přeběhněte po stěně a přitom sekněte do nepřítele (pokud máte sekundární zbraň, můžete ji po něm hodit). Zachytněte se dalšího stupínku, přes římsy přejděte na balkon a vydejte se po chodbě k bazénku s vodou, ve kterém si doplňte chybějící energii. Vyskočte na římsu, přejděte po ní a dostaňte se na opačnou stranu, odkud přeskočte na plošinu uprostřed. Zde na vás čeká souboj s velkým počtem nepřátel. Pokud se ale nikde nechcete zdržovat, stačí kolem protivníků rychle proběhnout a skočit na balkon na druhé straně. Jinou metodou je zničit nepřátele pomocí několika tlakových vln (kouzlo "Wind Of Fate") z bezpečí plošiny u fontánky (na tu doskočíte přímo z bojiště). Dojděte k fontánce, kde si uložte hru a pokračujte ke dveřím, pod kterými se protáhněte kotoulem a překonejte nástrahu. Pozabíjejte všechny nově zjevené vlky a sešlápněte spínač na zemi. Zpomalte čas, skočte na plošinu, po stěně přeběhněte na sloup a vylezte po něm co nejvýše to půjde. Skoky mezi zdmi se dostaňte pomocí skoku přes tyč ke spínači, po jehož stlačení zpomalte okolní čas. Skočte na vysunutou plošinu a z ní následně na další tyč. Skočte na další spínač, znovu na tyč a nakonec na plošinu. Přeběhnutím po stěně dosáhněte na tyč, přeskočte na prapor a sjeďte po něm dolu. Na konci praporu přeskočte na další plošinu, kde se utkejte s nepřáteli. Po boji jděte k naprasklé stěně a zničte ji máchnutím meče. Vylezte na terasu a odtud přeskočte na římsu vpravo. Přejděte po ní na druhou terasu, chodbou se dostaňte k dalšímu praporu a sjeďte po něm k další fontánce. Po uložení hry se spustí animace (obrázek), ve které princ změní svoji podobu na "Písečný přízrak" - "Sand Wraith".
Jako "Písečný přízrak" má princ schopnost regenerovat písek času ve svých šesti zásobnících, ale krutá daň za tuto praktickou dovednost tkví v tom, že vám neustále po částech ubývá život. Až na ukazateli energie zůstane pouze poslední zbytek, život se sice přestane ztrácet, ale poté vás kdokoliv zabije jedinou ranou (dejte si pozor zejména na ninja válečnice). Proto se snažte příliš se nezdržovat.
11) KAPITOLA DESÁTÁ - ZPĚT VE VSTUPNÍ SÍNI
Vydejte se cestou zpátky a pobijte několik vlků. Přeskákejte po tyčích ke sloupu, odkud skočte na římsu a po dalších přejděte k okraji propasti. Přes několik zdí dojděte přes pasti k fontánce, kde sii uložte hru a aktivujte portál. Jakmile do něj vstoupíte, získáte novou schopnost s názvem "Smršť osudu" ("Cyclone Of Fate"). Jedná se o velmi silnou písečnou vlnu, kterou můžete při troše štěstí zničit všechny nepřátele v blízkém okolí (vyvolá se následovně: při krytí podržíte klávesu pro zpomalení/vrácení času a čím déle ji podržíte, tím silnější útok vyvoláte - ale také spotřebujete více písku). Pokud vás ale někdo při vyvolávání zasáhne, útok nevyvoláte a písek jen ztratíte - princ se totiž při tomto útoku nemůže bránit. Po přesunu uložte pozici u fontánky.
Skočte přes propast, kde se utkáte s dalším obrovským nepřítelem. Tentokrát jde o nestvůru zvanou "Hypogryf" (obrázek).
Když bude Hypogryf stát na zemi, okamžitě vyvolejte kouzlo "Ravages of Time" nebo "Eye Of The Storm" a začněte mu sekat do zadních nohou. Jakmile mu uberete zhruba třetinu energie, obluda vzlétne a bude na vás útočit nálety ze vzduchu. Těm se stačí vyhnout odkutálením se. Za okamžik Hypogryf opět dosedne na plošinu a s kouzlením můžete pokračovat. Nepříjemnou schopností Hypogryfa je jeho postupná regenerace. Zotavuje se sice jak na zemi, tak ve vzduchu, ale pouze po nepatrných dílech - takže když budete dostatečně rychlí, udoláte ho. Kromě kouzla "Ravages Of Time" a "Eye Of The Storm" se také hodí "Cyclone Of Fate", ale je náročnější na správné načasování. Až nestvůru zabijete, spustí se animace. Už jen pouhým vyvoláváním kouzla "Eye Of The Storm" obludu udoláte během několika minut.
Přeskočte na svrženou plošinu, kterou Hypogryf shodil a vylezte po sloupech vlevo od dveří nahoru. Přeručkujte po okraji na druhou stranu a spusťte se na terasu. Podél pravé zdi přeběhněte na tyč a sjeďte po závěsu dolu. Odrazte se z něj na druhou tyč a z ní přeskočte na další závěs. Přeběhněte po levé stěně, čímž se dostanete přes proláklinu a překonejte další várku nástrah. Vyběhněte ven, přejděte podél trámů ke schodišti a aktivujte spínač. Projděte dveřmi, zabijte nepřátele na nádvoří a stejnou cestou jako minule doběhněte do první zahrady. Dle hodnoty vašeho zdraví se napijte vody z bazénku u sochy a vraťte se zpátky do sálu se čtyřmi sloupy.
Po animaci se budete muset dostat zpět do královské komnaty. Vydejte se zpátky do zahrady a vylezte nahoru po žebříku. Vylezte až úplně nahoru a dostaňte se na plošinu s přízrakem. Zničte ho a vraťte se chodbou k portálu. Po přesunu vyběhněte směrem k žebříku, ale těsně předtím, než na něj stačíte vylézt, se před vámi zjeví UŽ ZASE Dahaka a shodí vás do hluboké propasti. Doplňte si zdraví a pokračujte jedinou možnou cestou přes několik ozubených válců k jámě, kterou překonejte přeběhnutím po zdi. Dejte si pozor na ozubené kotouče a ninja válečnici na druhé straně (jako vždy velice pomůže hození sekundární zbraně). Dopadněte na opačnou stranu pobijte několik strážných vojáků. Následně doběhněte do větší síně. Tu již také znáte z minula, takže cestu si určitě pamatujete. Skočte až na plošinu, kde budete napadeni vojáky a ninja válečnicemi (efektním řešením je shodit všchny dolu z okraje plošiny). Vyskákejte mezi sloupy na římsu, odkud jste dříve skákali k fontánce (nyní se k ní nedostanete, takže budete muset přeručkovat po sloupu na druhou stranu a přejít po trámu). Po cestě vás napadne další ninja válečnice, takže zpomalte čas a v klidu ji zabijte. Vyšplhejte na sloupek, skočte na větev a přehoupněte se na římsu sloupu. Přeručkujte na jeho protější stranu a doskočte až na plošinu s kamenným kvádrem. Vylezte po něm nahoru, vyběhněte po zdi a odrazte se na druhou stranu. Vytáhněte se na okraj, stiskněte tlačítko na zdi, zpomalte čas a proběhněte pod dveřmi. Zabočte doleva a po římsách a stěnách přelezte nahoru k portálu. Opět ho před použitím aktivujte a překonejte sadu ozubených válců. Doběhněte do místnosti, kde se pomocí tyčí dostaňte dolu a doběhněte k fontánce, u které si uložte hru. Pokračujte rovně, sepněte spínač a proběhněte pod dveřmi.
12) KAPITOLA JEDENÁCTÁ - ZPĚT V KRÁLOVSKÉ KOMNATĚ
Chodbou kolem pastí projděte přes několik jam k další fontánce. Po druhé chodbě projděte k plošině s mnoha nepřáteli, kde si všimněte naprasklé stěny. Využijte explodující šelmy a po výbuchu se zachytněte okraje a sjeďte po závěsu dolu. Odražte se na tyč a připravte se na pořádný závod s časem. Tyč pod vaší váhou moc dlouho nevydrží (stejně jako několik dalších plošin a stožárů), takže rychle přeskočte na stožár a dále přes další dva sloupy doskočte na plošinu s několika nepřáteli. Nevšimejte si jich a vyběhněte po zdi. Odražte se na větev, vylezte nahoru a přeběhněte po zdi. Zhoupněte se na provaze a sjeďte po závěsu. Přeskočte na tyč, ze které se rychle přesuňte na větev a mezi stěnami přeskákejte na pevnou zem. Zničte truhlu s artworkem, nepřátel si nevšímejte a zachytněte se kraje plošiny. Spusťte se na závěs, sjeďte po něm dolu a skočte na tyč stožáru. Odtud přeskočte na věžičku a z ní se rychle odražte zpátky na stožár. Zpomalte čas, přeskočte přes další dva sloupy na dřevěnou plošinu (ta se také propadá, tak se nikde nezdržujte) a doběhněte po stěně k místu, odkud se odrazte na tyč. Tady si chvíli oddechněte a pokračujte na další plošinu. Vyběhněte rychle po zdi a odrazte se na další chatrný můstek. Zpomalte čas, vytaste meč a přeběhněte po zdi. Neustále při běhu sekejte a pokuste se shodit ninja válečnici. Až se vám to povede, dopadněte na zem, která se rovněž propadá. Silným úderem co nejrychleji zničte naprasklou stěnu a doběhněte do jeskynní chodby, kde vám už kromě pastí nic jiného nehrozí.
Překonejte pasti na levé stěně, přeskákejte mezi zdmi s ozubenými kotouči po levé straně nahoru a přeskočte přes jámu. Doběhněte do chrámu, ve kterém projděte chodbou a podívejte se na animaci. Až skončí, tak se vraťte pro truhlu s artworkem a jděte zpátky ke stožárům. Přeskákejte po nich do sousedního výklenku a pokračujte chodbou přes nástrahy k dalším nepřátelům. U fontánky si uložte hru a přes další pasti doběhněte do sálu s horkým železem. Zničte všechny nepřátele v oblasti (například písečnou vlnou), zničte artwork truhlu a po žebříku vylezte na plošinu nahoře. Pomocí pák nastavte trubky tak, aby železo vtékalo do kotle. K dalším pákám se dostanete přes trámy a ozubené kotouče. Jakmile se vám posun trubek podaří, seskočte dolu a vylezte na sesunutou plošinu. vyběhněte do dveří, u fontánky si uložte hru a utíkejte dál. Po chodbě plné pastí přejděte k páce, otočte jí a po římsách a trámech přelezte na protější stranu. Po stěně za vámi slezte dolu, po trámu nad vámi přejděte přes vysokou stěnu a spusťte se po závěsu. Dalším sálem proběhněte ke dveřím na konci, vylezte po trámech a římsách nahoru k další fontánce a uložte si hru.
Doběhněte až úplně nahoru k zataraseným dveřím a mečem je rozsekněte. Vejděte do knihovny, otočte pákou uvnitř výklenku a s pomocí zpomalení času se dostaňte k žebříku za dveřmi, které se pomalu zavírají (cestu již znáte z minula). Skočte na římsu a vyšplhejte až úplně nahoru. Jakmile dál nahoru nebudete schopni vylézt, zachytněte se okraje římsy a přeručkujte doprava. Zhruba v polovině cesty vás nepřekvapí nikdo jiný než Dahaka, který si vás ale prozatím nevšiml. Vraťte se zpátky, vytáhněte se na římsu a přeskočte na trám, pod kterým démon postává. Přejděte po dalších trámech na druhou stranu chodby, spusťte se dolu po římsách a podívejte se na animaci. Dahaka si vás všimnul a na vás je opět před ním utéct. Cesta povede nejdříve palácemi, odkud se přesunete ven a budete běžet přes kamenný mostík (to už ale v animaci). Most ale pod Dahakovým mohutným tělem nevydrží a začne se sesouvat do jámy. Podstatnější je ale to, že Dahaka do propasti spadne také. Ještě se vás pokusí zachytit, ale princ mu jeho chapadlo usekne. Jakmile animace skončí, doběhněte k fontánce a uložte si pozici.
U fontánky si uložte hru a vstupte do portálu. Vraťte se zpátky do sálu se čtyřmi sloupy a podívejte se na následující animaci. Poté, co se od našeho hrdiny oddělí maska a z "Písečného přízraku" se opět stane normální princ v lidské podobě, přeskočte přes propast a u fontánky si uložte hru. Pokud chcete, vraťte se zpátky do zahrad paláce (v přítomnosti) a pomocí spínače na zdi vysuňte kvádr. Dostaňte se k němu, vyskočte z něj na hrazdu a z ní skočte na římsu, ze které je to už jenom kousek k první naprasklé stěně. Za ní je ukrytá sekundární zbraň v podobě plameňáka (obrázek) - na ukazateli se po jejím sebrání objeví otazník (rovněž na obrázku).
Vraťte se do "Southern Passage" (v sálu se čtyřmi sloupy otočte táhlo páky směrem od fontánky, vyškrábejte se na balkon a dojděte přes chodbu plnou pastí do další místnosti, kde jste dříve byli napadeni několika démony a stínovými přízraky (tam, kde jste nemohli jít za Shadde kvůli uzavřené bráně)). Vyskočte na hrazdu, přeskočte na další tyč a odtud skočte na balkon. Stejně jako minule se dostaňte až na první plošinu s mříží a postupujte dále tak dlouho, dokud nenarazíte na mříž, která je naprasklá. Zničte ji máchnutím meče a odtáhněte bednu, která za mříží byla ukrytá (je zde i truhla s bonusovým materiálem). Přisuňte ji ke stěně (obrázek) a na krabici vyskočte.
Po stěně vyběhněte nahoru, odražte se od protější stěny a zachytněte se okraje chodby. Postup k překonání pastí již určitě znáte a tak vám nebude činit nijak zvlášť velké potíže dojít až na konec chodby, kde je poslední mechanismus k prodloužení energie s pořadovým číslem (9). Nyní se můžete vrátit do komnaty s přesýpacími hodinami a z vysvíceného místa si vzít nejsilnější zbraň z celé hry, a to vodní meč ("Water Sword" (obrázek)).
Po animaci zničte naprasklou stěnu za trůnem a doběhněte k portálu, který aktivujte. Po animaci pokračujte chodbou stále rovně, dokud se nedostanete do důvěrně známé oblasti (strávili jste tu čas v podobě písečného přízraku).
13) KAPITOLA DVANÁCTÁ - NEMŮŽEŠ ZMĚNIT SVŮJ OSUD - KAILEENA
Jistě si vzpomínáte na onu rozlehlou plošinu, kde jste svedli v podobě Písečného přízraku boj s Hypogryfem. No a právě sem se musíte dostat, abyste mohli svést závěrečný souboj (dle situace buďto s Kaileenou nebo s Dahakou) a zvrátit svůj špatný osud. Stačí se párkrát vyhoupnout na skalní výčnělky, několikrát přeběhnout po stěně a skočit přes propast. Nakonec jen stačí skočit do jámy, vytáhnout se do štěrbiny a přeručkovat na druhou stranu tunelu. Podmínkou je ale disponovat plnými písečnými zásobníky. Pak jen následuje animace, ve které princ skočí přímo do bitevního pole a snaží se Kaileeně vysvětlit, že je i jiný způsob, aby přežil nejen princ, ale i ona. Pokud nyní máte v rukou Water Sword, přejděte k části "Kapitola dvanáctá - Nemůžeš změnit svůj osud - Dahaka" (viz níže).
Nejsnažší, ale trochu zdlouhavá (a hlavně stoprocentně bezpečná) taktika tkví v následujícím postupu. Hned na začátku boje se zachytněte okraje bojiště, od Kaileeny buďte vzdáleni zhruba dva až tři metry. Vylezte nahoru na bojiště a hned se zase zachyťte okraje. Kaileena na vás sešle zpomalovací kouzlo, ale když se držíte plošiny, nemůže na vás zaútočit. Sledujte půlkruhový měsíc u ukazatele zdraví a jakmile se zcela vyprázdní, vylezte nahoru na bojiště, okamžitě zpomalte čas a Kaileenu sekněte několika rychle po sobě následujícími údery. Sekejte do ní co to dá a jakmile se scéna vrátí zpět do svého původního stavu, odskákejte od císařovny a opět se zachytněte okraje bojiště. Postup opakujte do té doby, než se spustí animace (měly by vám stačit čtyři písečné zásobníky).
Po jejím skončení začne Kaileena používat nový druh útoku. Vždy když vzlétne, sešle na vás tři písečná tornáda. V této chvíli Kaileeně nevěnujte žádnou pozornost a připravte se na metání kotoulů, čímž se tornádům vyhnete. Snažte se co nejvíce zatáčet, protože tornáda jsou sice rychlá, ale špatně se jím zatáčí. Po chvíli uhýbámí tornáda zmizí a zůstanou po nich tři písečné oblaky. Rychle se k nim dokutálejte, posbírejte je a opět se zachytněte okraje bojiště. Stejným způsobem jako minule sekejte do Kaileeny, dokud se s ní princ nezačne přetahovat. Rychle mačkejte klávesu pro útok a jakmile ji přetlačíte, rychle si do ní ještě několikrát sekněte. Opět utečte ke kraji bojiště a zachytněte se okraje. Kaileena poté opět vyvolá tři tornáda a to se bude opakovat, dokud ji na ukazateli energie nezůstanou zhruba tři dílky. Až se tak stane, nebude sesílat tornáda (jiná možnost jak před nimi utéci neexistuje). Jakmile vám všechen písek dojde, přejděte na taktiku bez písku.
Ta spočívá v tom, že jako minule použijete úkryt v podobě okraje arény, opět se vytáhnete zpátky a pak se zase zachytíte. Až zpomalení pomine, rychle se vytáhněte, dvakrát nebo třikrát do ní opětovně sekněte, rychle od ní uskočte (například několika salty) a jako obvykle se zachytněte okraje. V tomto stádiu je Kaileena už docela zranitelná a není schopná vykrýt takové množství úderů jako na začátku. Po úplném vyčerpání její energie přichází na řadu animace, ve které princ císařovnu zabije, setká se (OPĚT!) s Dahakou, který z císařovny vysaje všechen písek času (obrázek), vezme si princův amulet a náš hrdina následně odpluje z ostrova.
Princ tak zabránil vytvoření písku času, ale po příjezdu do Babylonu na něj čeká velmi nemilé překvapení. Celé město je pohlcováno plameny a pokud princ opět nezasáhne do průběhu osudu, podlehne ohni nejen jediný zemský ráj, ale také milióny nevinných lidí (společně s jednou důvěrně známou postavou - viz níže).
14) KAPITOLA DVANÁCTÁ - NEMŮŽEŠ ZMĚNIT SVŮJ OSUD - DAHAKA
Tento scénář platí pouze v tom případě, že již máte jako hlavní zbraň "Water Sword". Opět využijte stejné cesty, kterou jsem popisoval minule, jen s tím rozdílem, že po skoku na plošinu konfrontaci mezi císařovnou a princem něco přeruší. Jak jistě tušíte, tím něčím je (ZASE!!!) Dahaka.
Tentokrát ale nebudete muset zbaběle utíkat, ale půjdete rovnou do akce. Díky vodnímu meči je princ před Dahakou chráněn a tak ho démon nemůže pozřít. To však neznamená, že by byl Dahaka bezmocný. Používá proti vám jediný útok, a to máchnutí svými chapadly. Před těmi stačí vystříhnout ukázkový kotoul a hned nato zpomalit čas. Přibližte se k démonovi a začněte ho sekat do nohou. Po chvíli Kaileena z protější plošiny vyvolá písečnou vlnu, díky níž Dahaku odmrští na okraj arény a démon se bude okraje chvíli držet. Zpomalte čas (písku je všude kolem dost) a opět začněte do Dahaky sekat, co to půjde. Situace se bude opakovat asi třikrát (vždy po tom, co se Dahaka vrátí do arény, regeneruje se mu zhruba čtvrtina zdraví). Nakonec bude jediným Dahakovým obranným manévrem to, že od vás bude uskakovat. Zpomalujte čas, před každým úskokem si do něj vždy párkrát sekněte a jakmile uskočí, znovu k němu doběhněte a postup opakujte. Po jeho pokoření následuje animace, ve které princ démona shodí z okraje bojiště přímo do vody. Zde hra končí a následuje speciální animace (viz další obrázky).
Nakonec princ stejně jako v prvním zakončení odplouvá z ostrova, ale tentokrát s tím rozdílem, že na palubě není sám. Doprovodem není samozřejmě nikdo jiný, než císařovna Kaileena (obrázek).
No a jelikož si speciální zakončení přímo říká o speciální děj, zajde císařovna dolu do podpalubí za svým zachráncem. Co se odehraje za okamžik je zajisté každému jasné :-). Závěr hry se od původního zakončení lišit moc nemůže, takže happy-end nečekejte (stačí se podívat na následující obrázek, na kterém je zřejmé, že vypálení Babylonu nebude tím jediným neštěstím, které prince potká). Ano, nepřátelská vojska chtějí ukřižovat princeznu Farah, která našeho hrdinu doprovázela v minulém dílu hry.
A jak to tak vypadá, tak princ bude muset v budoucnu čelit ještě mnohem nebezpečnějšímu tvorovi, než byl samotný Dahaka. Po animaci uložte hru, podívejte se na titulky, zaposlouchejte se do perfektní hudby a těšte se na pokračování, které princovu pouť možná již definitivně ukončí (a možná také nikoliv). Nechme se překvapit.
Poznámka: Po shlédnutí této bonusové animace uložte hru a podívejte se do položky "Extra Features" do sekce "Illustrations" . Co se nestalo - všechny ilustrace jsou nyní volně přístupné. Můžete se tak těšit na pár obrázků jak samotného prince, tak Dahaky, Písečného přízraku, Shadde, vezíra, císařovny Kaileeny a písečného obra.
KONEC.