Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Vítám všechny příznivce ságy o Princi z Persie, jak jistě víte, Dva trůny jsou již jejím šestým pokračováním. Vy, co si klepete na hlavu, kdeže jsem napočítal tak horentní sumu, si raději místo toho utřete herní mléko na své bradě. My pamětníci zamáčkneme slzu při vzpomínkách na první 2 pekelně těžké díly přímo od Jordana Mechnera a utrousíme libovolnou kletbu za Prince 3D, díl, který v nás tehdy zhasil téměř veškeré naděje, že náš oblíbený hrdina přežije přechod do třetího rozměru.
Potom se ale jako blesk z čistého nebe vysypaly Písky času a znovu probudily Válečníka uvnitř nás všech. Vidíte? Opravdu je to šestka...
Možná se vám zdá trošku podivné chtít psát návod na akční hru, ale pokud tento text čtete a neděláte to jen náhodou, znamená to jisté ospravedlnění mého úmyslu, nemyslíte?
Ať tak či tak, nebudu marnit váš čas popisováním, ze kterého klandru máte skočit na jakou zeď během celé hry, pokusím se jen napovědět, jak vyhrát souboje z bossy a vyluštit logické hádanky. Nemyslím si, že by na to kdokoliv z vás nakonec nepřišel, ale já osobně nesnáším ty okamžiky, kdy člověku buší srdce ve zběsilém rytmu akce a najednou je tu nějaké puzzle, na které v tu chvíli opravdu nemá náladu.
Možná bych měl ještě upozornit na novinky v ovládání oproti minulým dílům. Princ nyní umí využívat dýku času pro zabodávání do stěn na určených místech a dělat roznožky mezi souběžnými zdmi, podobné, jaké jsme mohli vidět v pozdějších dílech Splinter Cellu. Převratnou inovací je však tzv. speed kill, vychytávka, která vám umožní, pokud zůstanete neviděni, zabít rychle a efektně každého nepřítele. Je naprostou nezbytností speed kill ovládnout, bez toho nemáte proti bossům žádnou šanci.
Speed kill
Nebude na škodu přiblížit si správné provedení asi nejdůležitějšího nového prvku, speed killu. Hra vám ho umožní provést jen v případě, když o vás nepřítel nemá ani tušení. Stačí se připlížit zezadu do dostatečné blízkosti, obraz se jakoby rozostří a objeví se, pokud jste si nechali zapnutou textovou nápovědu, pobídka k začátku akce. Sáhnete-li po této možnosti, princ se vrhne na svou nic netušící oběť a vy se můžete kochat nestandartními záběry, které vám umožní dynamicky se přepínající kamera. Ze začátku je to snadné, nepřítel padne po jednom zásahu, ale časem vám nebudou stačit ani 3 údery zasazené v efektním kombu. V takovém případě nesmíte klikat jak o život, máte vždy jen jednu šanci omezenou časovým úsekem, na který se hra zpomalí. Naštěstí se nepřátelé jednoho druhu zabíjejí vždy stejně, stačí si tedy zapamatovat několik základních postupů a máte vystaráno.
Další, řídčeji nabízenou možností rychlého zabití, je nečekané přepadení ze zálohy velitele tří- nebo vícečlenných skupin. Při vstupu do takovýchto míst (často u písečného zřídla) se vždy pečlivě rozhlédněte, většinou tu bývá ještě jedna, obtížnější cesta, jak se dostat dolů a začít rozdávat rány. Pokud se dáte touto, anebo si prodloužíte jedinou stávající o pár akrobatických prvků, téměř stoprocentně se dočkáte sladké odměny.
Logické hádanky:
Osvobození zajatců:
Na první (a asi i jediné) pořádné puzzle narazíte až ve druhé části hry. Jedná se o přesun velké sochy z jedné strany "Královské dílny" na druhou, okořeněné kličkováním mezi lešením a následným probouráním brány, čímž osvobodíte své zajaté poddané i se starým věštcem z předchozího dílu.
Začínáte čelem k soše. Použijte její berlu jako šplhadlo, skočte z ní na tyč a doručkujte na lešení. Dále vede cesta po zdi, za zády sochy, atd. až k prvnímu ze dvou spínačů, který se používá na posouvání sochy vpřed a vzad (otočný mechanismus slouží samozřejmě ke změně směru posunu). Stejně tak na druhé straně dvorany najdete po použití přistaveného žebříku spínač k otáčení doleva a doprava. Tím máte zmapované vše potřebné k vaší akci a můžete se vrhnout na šíbování, kteréžto nespočívá v pouhém pohybu sochy vpřed, ale je, jak již bylo řečeno, ztíženo přečnívajícími kusy lešení.
Správný postup je následující: začněte cuknutím doleva, potom vpřed, znovu doleva, 2x vpřed, doprava, vzad, doprava, vpřed, doprava, vpřed, pohybem doleva vyrovnejte sochu a posledním postrčením vpřed probořte bránu. Svoboda pro všechny!
Most k Farah:
Tato pasáž na vás čeká po překonání několika pastí za savem s názvem "The Structure´s Mind" a je to velice jednoduchá šíbovačka s plošinkami, uvádím ji tu jen pro úplnost, když už jsem s tím začal. Jedná se o tři nahoru a dolu jezdící plošinky, v jejichž blízkosti jsou další, pohybující se do stran a v určitých situacích zamezující kýženému pohybu vzhůru. Postup je jednoduchý. Začněte vyjetím prostřední plošinky, potom vytáhněte o 1 patro tu vpravo, bráno od místa vašeho příchodu do prostoru. Následuje jedno cuknutí levou plošinkou a potom už jen vystoupáte s plošinkami do druhých pater v pořadí pravá, prostřední, levá, a most přes propast je na svém místě. Pro pohyb mezi plošinkami v prvním patře používejte sloupy s úchyty v rozích místnosti. Nezapomeňte vybrat ve svém zájmu truhlu s deseti sand credity, zašitou u prostředního podstavce.
Bossové:
Obr v aréně:
První boss vám patrně trochu vyrazí dech svou velikostí, ale nebojte se, přemoci ho není až tak těžké. Nemá cenu se do něj hned pouštět na férovku, nejprve je třeba ho trochu oslabit. Na dvou místech obvodu arény jsou začátky cest, kterými se dostanete do vyšších pater a dostanete šanci ke speed killu. Po dvou úspěšných pokusech obra oslepíte a teď přijde ta pravá chvíle na přesekání achillovek a následné vyběhnutí po jeho zádech k finální ráně do vazu.
Domina:
Dalším obtížným nepřítelem je žena v přiléhavém oblečku, bohužel má namísto bičíku v rukou dva meče, jimiž se docela rychle ohání. Má téměř stejný bojový styl jako vaše soupeřky v minulém díle Prince, což znamená dlouhá rychlá komba bez možnosti zasáhnout ji protiúderem. Stačí se krýt a používat kotouly do stran s následným rychlým úderem. Dejte si pozor hlavně na její třetí kombo, na jeho závěr zařazuje surový kopanec na břicho, který vás může srazit z poměrně malé plošinky, na níž se odehrává souboj. Po ubrání asi třetiny životů se změníte v temného prince a ona před vámi bude utíkat přeskoky na protilehlou plošinku. Od této chvíle je to brnkačka, stačí vždy jen na mezizastávce zabít písečného démona a získat tím jednu možnost zpomalení času, které použijte při vytahování se na plošinku s dámou, jinak vám uteče před nosem. Pozor, v těchto fázích hází nože, takže opět můžete skončit dole na dvorku, odkud už není návratu.
Bratři:
Po druhé, delší jízdě na válečném voze na vás čeká souboj s dvojicí namakaných bojovníků, jeden je ozbrojen sekyrou a druhý mečem. Proniknout jejich obranou není snadné, zaměřte se na toho mečíře a nandejte mu, co se do něj vejde. Pokud to uděláte správně, zezadu na vás zautočí sekerník a čas se zpomalí, což vám dá šanci uhnout se jeho ráně kotoulem do strany a zaútočit na něj, dokud je jeho sekyra zaražená v zemi. Tohle opakujte, až dostanete šanci k několika speed killům, rozhodujícím zápas.
Vezír:
Tohle je opravdu hlavní boss hry a na obtížnosti a délce souboje je to znát. Ze začátku se kryjte a když se rozmáchne k úderu, odkulte se stranou a hned zaútočte. Dáte mu asi 2 šťouchy, on nasadí kryt ze zkřížených křídel a znovu zaútočí. Stačí cuknout zpět, hned na něj opět nastoupit a už mu zas dáváte. Takhle to párkrát zopakujte a vezír vyletí výše, než dosáhnete, načež po vás hodí sloupy (1,2,3), před kterými jednoduše uhnete kotoulem.
Po chvíli úspěšného snažení se kulisy změní. Vezír shodí balustrádu, její části začnou rotovat okolo středu arény a on se pohybuje dokola po vnějším okraji. Pokud zůstanete uvnitř kruhu, bude po vás plivat něco jako firebally. Je třeba vyčíhnout jeho pohyb, prokličkovat mezi balvany a vyběhnout po sloupu za ním, tím dostanete šanci mu speed killem uřezat křídla a následně mu zarazit do hrudi váš meč. Pokud se vám speed kill nezdaří, neváhejte použít sand tank pro vrácení času, jinak vás vždy hodí přímo do cesty kroužícím kamenům, a to znamená ztrátu spousty hitpointů.
Druhou a poslední změnou prostředí je zavěšení kusů zdiva ve zdánlivě náhodném shluku do vzduchu nad vás, ale jak jistě víte, v této hře není nic náhodné. Musíte se dostat jedinou správnou kombinací skoků, přemetů, výmyků a jiných akrobatických prvků až k vezírovi, což je zpestřeno jeho neutuchající snahou sundat vašeho hrdinu fireballem dolů. Tady je každá rada drahá. Když vás sundá na zem, jste mrtví, takže doufám, že ještě máte nějaké sand tanky pro nejvyšší nouzi. Jinak hází firebally (které mimochodem až tolik životů neubírají) stále ve stejném rytmu, můžete si tedy vždy napočítat do deseti (nebo do kolika vám to vyjde) a v pravou chvíli uskočit na další překážku. Pamatujte, že ani z hrazdy, na které se mimochodem musíte hned na začátku otočit do protisměru původního skoku, vás nemusí sestřelit na jednu ránu, stačí se pomocí tlačítka pro skok dostat do bobku na její horní část. Vyškrabte se na samý vrchol, skočte na vezíra a až se matrixově zastaví čas, nebojte se jako já, že vám po takové dřině zamrzl počítač, to vám jen hra dává šanci si pořádně užít ten vítězný okamžik. Následuje vezírova smrt a průchod snovým labyrintem, který uzavře smyčku písků času. Prozatím...
KONEC.