1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Posel Smrti 3 - návod

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.



A. Základní informace


Hra posel smrti 3 navazuje přímo tam, kde skončil předchozí díl, tedy po zřícení akademie. Znalost předchozího příběhu je výhodou.


Nyní už si nemůžete vybrat obtížnost, jako tomu bylo u dvojky, ale zůstává možnost zobrazení aktivních míst na obrazovce a pokud se vám několikrát nepovede vyřešit určitý hlavolam, můžete jej jednoduše přeskočit. Také zůstal deník a automatické ukládání hry.


Také musím zmínit menší náročnost hry, než u dvojky, na svém obstarožním notebooku jsem u dvojky neměl šanci a trojku zvládnul bez problémů.


B. Tipy


Jakmile seberete mapu, tak po navštívení nové lokace se mezi lokacemi lze rychle přesouvat pomocí kliknutí na mapu a vybrání příslušné lokace.

Pokud je v návodu uvedeno, abyste s někým promluvili, vyčerpejte všechna témata nápovědy.


C. Návod


I. Kapitola


Příběh začíná Darrenovým (nebo spíše Adrianovým) zběsilým útěkem. Vyběhne přímo u hořícího zámku, kde je plno hasičů a policistů, a co je pro něj nejhorší, má v ruce hořící pochodeň. Je zatčen pro podezření z vraždy paní Valleyové a pro žhářství. V další animaci policisté nacházejí ohořelou mrtvolu paní Valleyové u majáku. Dále rozhovor policisty a Toma. Adrian je u psycholožky, která mu klade dotěrné otázky. Nakonec se dozvíte, že za vás někdo zaplatil kauci a můžete jít.


Pokecejte s inspektorem Spoonerem a odejděte k celám. Tady ze skříňky seberte tužku, zjistíte, že deník zmizel. Zeptejte se na něj svého spoluvězně. Má ho on a kvůli obsahu se vám bude vysmívat a dokonce deník ničit. Nakonec ho Adrian v podivném záchvatu bodne tužkou. Matt po něm hodí zbytky deníku. Odejděte zpět do kanceláře. Strážník Zak po vás bude chtít pár podpisů a dá vám vizitku na právníka. Konečně opouštíte stanici.


Venku použijte vizitku na telefon a zavolejte svému právníkovi. Chce po vás, abyste sehnali svojí složku z policejní stanice. Ještě seberte ze dveří u budky vizitku věštkyně a ze stolu u jarmarečního stánku seberte desku s jídelníčkem. Pokračujte k hospodě, kde seberte  vedle dveří houbu. Zkuste se zeptat na složku inspektora Spoonera, samozřejmě vám jí nedá. Jděte do kamenného obchodu. Zjistíte, že se vás každý bojí. Promluvte si s Abayou.  Pak prozkoumejte mapy a znovu si promluvte s Abayou, mapu dostanete zdarma, vezměte si ji z regálu. Pak pokračujte do kavárny. Prozkoumejte pult se zákusky a pak pokecejte s Denise. Zeptejte se jí na koblihy a na inspektora. Pak si objednejte kafe. Odejde vám ho dělat a vy zatím dveřmi skočte do skladu, seberte z police krabici koblih, otevřte mrazák a dejte jí dovnitř. Houbu namočte v kýblu a použijte na otevřený mrazák. Adrian namočí těsnění. Pak mrazák zavřete a odejděte zpět do kavárny.


Přijde inspektor Spooner a společně s Denise odejde rozmrazovat mrazák. Běžte na stanici a zeptejte se strážníka Zaka na složku. Bohužel je rozbitá kopírka a vy ji musíte spravit. Prozkoumejte ji a musíte správně přepojit drátky a ty poškozené musíte vyřadit.

Pak znovu promluvte se strážníkem. Prý složku okopíruje a hodí ji do schránky. Jděte ven a na schránku použijte desku s jídelníčkem. Strážník vhodí dopis, ale ten nepropadne až dolů. Mužete si kopii vaší složky vzít. Složku otevřte a přečtěte. Adrian z ní udělá nový deník.


Nyní jdeme navštívit Murraye. Vydejte se přes most a cestou k hotelu. Vstupte. Adrian promluví s Murrayem. Prý změní svou výpověď, pokud se u zámku vyfotíte s nožem v ruce. Dá vám fotoaparát, batoh a klíč od vašeho nového pokoje. Prozkoumejte batoh a najdete zapalovač, krvavý plastový nůž a atrapu klíče duší. Jděte do vesnice, odtud do lesa a po cestě pokračujte k zámku. Zazvoňte na interkom a sestra  vás pustí. V zámku s ní pokecejte. Nakonec vás odvede k Victorii. Pokuste se s ní promluvit. Ani ona nevěří ve vaši nevinu a Adrian se jí pokusí udusit polštářem. Přiběhne sestra a pošle vás pryč.


Ocitáte se zpět před zámkem. Použijte fotoaparát na zámek a Darren vyfotí fotku pro Murraye. Odneste mu fotku do hotelu. Řekne vám, že zajde na stanici změnit výpověď a vy se zatím máte v pokoji prospat. Jděte do pokoje. Pode dveřmi najdete dopis. Seberte jej a přečtěte si jej. Jakýsi anonym vám chce pomoct a první vodítko najdete u hrobu vašeho otce. Ten je na hřbitově u farnosti Warmhill. Prozkoumejte mapu a jděte tam. Dostanete se tam přes les a pak doleva po polní cestě. Jděte dovnitř do kostela. Nalevo ve zpovědnici chrápe hrobník, pokecejte s ním a zeptejte se ho hlavně na hrob Samuela. Řekne vám, že by to mohl vědět otec Frederick ale že tu dnes bohužel není. Opusťte kostel.


Ocitáte se venku, už je večer a tma. Jděte do lesa. Pokuste se odejít, ale budete napadeni dvěma velkými černými psy. Rychle utečte stezkou nahoru. Adrian se schová v dřevěné chatrči. Pomocí zapalovače rozsviťte lampu na stole. V tom někdo zaklepe. Adrian vyhlédne z okna a spatří, že lesem se pohybuje duch nějaké ženy. Ze stěny seberte pilník a prozkoumejte zvláštní stín, ze kterého se po prozkoumání lampy vyklube klíč. Z horní poličky ještě seberte plechovku benzínu a o zeď opřené hrábě. Pomocí klíče odemkněte zámek na bedně. Tady seberte převlek členů řádu, ve kterém najdete potrhaný dopis. Dále v bedně najdete vývrtku, metr a motorovou pilu. Pomocí hrabí vytáhněte zpod postele krabici, kterou v inventáři otevřte. Najdete zde věci Ralpha z předchozího dílu. Konkrétně hadrovou panenku pana Bubbyho, svíticí nálepku a korkový špunt. Nyní nalejte benzín z plechovky do motorové pily a místo víčka použijte korkový špunt. Na podlahu ve vedlejší místnosti použijte metr a nakonec do ní vyřezejte díru motorovkou.


Nyní opusťte chatrč. Adrian opět dostane vidiny a nakonec omdlí a tím končí první kapitola.


II. Kapitola


Kapitola začíná opět Adrianovou vidinou. Nakonec se proberete u doktorky Winterbottomové, která se z vás snaží vydolovat vzpomínky. Nakonec vám dá recept na prášky, a vy můžete jít. Z deníku se dozvíte, že vás v lese našel recepční z hotelu Murray a že vás doktorka přivedla do hypnózy, aby se vám vrátily vzpomínky na vaše dětství. Jděte na náves s zkuste jít do kamenného obchodu, je zavřeno. Prozkoumejte sud vedle dveří, je to ve skutečnosti poštovní schránka. Najdete zde balík pro Murraye a vaše léky. Jděte k hotelu a vstupte do Murrayho kanceláře. Adrin odnese balík na stůl. Náhodou zjistí, že to Murray za něj zaplatil kauci. Vtom se objeví a následuje výměna názorů, která skončí tím, že se Adrian naštvaně odhlásí z hotelu.


Jděte zkusit kostel, zjistíte že je zamčeno. Jděte tedy brankou k faře a pokecejte s hrobníkem. Za rohem ještě seberte zahradnické nůžky. Odeberte se do první části lesa, pokračujte po štěrkové cestě vpravo a Adrian bude mít další vidinu. Zahradnickými nůžkami rozstříhejte živý plot a přelezte ohradu. nacházíte se u starého domu doktora Hermanna. Prozkoumejte temné místo před vámi na kraji trávy a najdete další z Ralphových svíticích nálepek. Pak prozkoumejte místo za plotem, vpravo vedle kontejneru a za autem u lesa.


Jděte do kostela, otec Frererick se konečně vrátil. Tak s ním hned pořádně pokecejte. Sice vám neřekne, kde je váš otec pohřbený, ale dá vám seznam pohřbených za toto období. Jděte před kostel a prozkoumejte hrob slečny Valleyové. Tím máme o jedno jméno méně. Pokračujte na hřbitov a prozkoumejte velký náhrobní kámen mezi kryptami. Tím jsme vyloučili druhé jméno. Prozkoumejte anonymní hroby. Teď je potřeba správně určit, který hrob je čí. Pokud si nevíte rady, skočte za otcem Frederickem, ten vám něco řekne a se zbytekm vás odkáže za hrobníkem, ten vás zase odkáže za Tomem a tak dále. Jinak správné pořadí je zeshora po směru hodinových ručiček: Henry Stanton, Samuel Gordon, Dr. Robert Gordon, Dr. Heinz Hermann a James.

Až zjistíte, který hrob patřil Samuelovi, prozkoumejte jej. Nakonec neojevíte žádné vodítko. Jděte tedy do kostela, zeptejte se  otce Fredericka na latinské citáty, pak prozkoumejte pravý sloup a najdete tajnou schránku se vzkazem.


Jděte do vesnice. Cestou narazíte na Phila, ja opravuje auto. Nabídněte se že mu pomůžete a mezitím s ním mluvte. Nakonec se mu Adrian zmíní o Ralphovi a Phil vás omráčí. Proberete se zavření v malé místnůstce a musíte se dostat ven. Dvakrát prozkoumejte strop a Adrian dojde ke zjištění, že je ve staré schránce na mrtvoly. Na strop použijte vývrtku a pomocí této provizorní kliky se dostaňte ven. Prozkoumejte červené světýlko, čímž rozsvítíte pár světel v místnosti. Prozkoumejte kartotéku, kde zjistíte, jak se zde plánovaly smrti. Dále  v místnosti seberte z kostry lebku a stehenní kost. Ze stolu seberte prázdnou lahvičku od čichací soli a cigarety. Z šuplíku seberte chemickou knihu a skalpel. Jděte zpět do místnosti a prozkoumejte pytel ve vytaženém mrazicím boxu. Adrian jej zavře a prozkoumejte druhý box, ve kterém někdo je. Pomocí skalpelu ještě z rádia odřízněte dráty.


Prozkoumejte lebku, najdete v ní film. Ten umístěte do promítačky a promítačku nasměrujte na plátno. Za plátnem se nachází příslušenství k promítačce, ze kterého seberte sadu filtrů, které nasaďte na promítačku. Pomocí filtrů teď musíte získat správnou kombinaci do bezpečnostní schránky. Nasaďte na projektor žluté a červené sklíčko a přetáčejte film, dokud se na plátně neobjeví kombinace. Kombinace je 2180.

Teď otevřte  skříňku na stole a z nalezeného dopisu zjistíte, že Murray vás nechal Philem sledovat. Teď pomocí drátů opravte interkom. Vezměte promítačku a namiřte ji na dveře. Pak interkomem zavolejte Phila a až přijde, přetáhněte ho po palici stehenní kostí a oberte ho o brokovnici a svazek klíčů. Pomocí klíčů odemkněte box, kde najdete zdrogovaného Ralpha. Zkuste s ním promluvit, ale nereaguje. Musíte ho vzbudit. Prázdnou lahvičku od čichací soli použijte na chemickou knihu, čímž se dozvíte recept.


Jděte dveřmi nahoru. Tady seberte prázdou lahev, vedle počítače disketu, ze skříně prázdnou baňku a zezadu z jelení hlavy jelení paroh, na který použijte pilník, čímž získáte prášek. Pomocí klíčů odemkněte šuplík ve stole a najdete pistoli s náboji a náhrdelník. Prášek  z jelena nasypte do baňky, dejte jí na Bunsenův kahan v márnici na stole, kahan pusťte a zapalte jej zapalovačem. Vzniklou směs použijte na Ralpha. Pak mu dejte pana Bubbyho a on uteče. Jděte zpět nahoru a klíčema zamkněte dveře do márnice. Zapněte počítač (heslo je MORGUE - necelý nápis u schodů do sklepa), čímž otevřete tajnou schránku ve skříni.

V ní najdete seznam pěněžních odměn pro Phila a videokazetu. Vložte jí do televize. Je na ní nahrané Ralphovo mučení. Nyní opusťte budovu.


Venku pomocí Philových klíčů odemkněte kontejner. Najdete zde kartonovou ruličku a železné písmeno M. Do kontejneru ukryjte obě pistole. Jděte do hotelu, kde se ostře pohádáte s Murrayem a nakonec ho napadnete. Z rozhovoru se dozvíte, že na vás má jakési fotky, které vás usvědčují. Přejděte do chodby a z bedny na nářadí seberte kleště. Jděte k Murrayovi do kanceláře. Pokuste se otevřít ocelovou skříňku, ale je pevně zamčená. Prozkoumejte zásuvku u stolu, najdete zde manuál ke skříni. Musíte zjistit Murrayho rok narození a číslo skříně. Datum narození zjistíte po přečtení diplomu visícího vedle okna. Teď použijte kleště na náboje a střelný prach následně na kartonovou ruličku. Metrem ještě změřte zeď napravo od skříně. Jděte do vašeho pokoje a metrem změřte zeď. Pomocí skalpelu odřízněte tapetu. Pomocí metru odstraňte z díry maltu a už si můžete přečíst sériové číslo skříně. Použijte telefon z Murrayovy kanceláře. Dozvíte se kód ke skříni. Uvnitř najdete fotky, které ovšem nejsou vůbec proti vám, ale jasně usvědčují Angelinu.


Vydejte se do zámku. Cestou opět spatříte bílou paní a Adrian má více času si jí lépe prohlédnout. Pokračujte dál. Branka je otevřená tak vstupte dovnitř. Pokuste se vejít dovnitř hlavní bránou, ale v hale jsou dělníci. Obejděte tedy zámek zprava a v hromadě odpadků prozkoumejte petardy. Pokračujte do vyhořelé kuchyně, kde seberte svíčku. Tu v inventáři zapalte zapalovačem a pomocí ní zapečeťte konce vaší umělé petardy. Místo knotu použijte cigarety. Vraťte se zpět k hlavní bráně a umístěte petardu na lampu. Přesuňte se do kuchyně a zkuste vejít do haly. Po animaci Adrian proběhne rekonstruovanou halu a pokračujete až v prvním patře. Pokuste se vejít k Victorii do pokoje, ještě vyjde ven sestra. Pak už můžete vejít a promluvte s Victorií. Dozvíte se informace i o tajemné bílé paní, kterou Adrian vídává. Je to Maria Gordonová, Mordredova žena. Nakonec se dozvíte, že je ve vás Mordredova duše a proto máte ony záchvaty. Nakonec se zmíní o místě, kde to všechno začalo, že to má cosi společného s menhiry, tam prý má být portál. Pak zemře. Přichází sestra a kapitola končí.


III. Kapitola


Tato kapitola začíná pohřbem Victorie. Po pohřbu, sérii kondolací a rozhovoru s detektivem, který vám dá klíče od zámku a vizitku na notáře, se nacházíte v lese u farnosti Warmhill. Stali jste se dědicem a majitelem zámku rodu Gordonů. Jděte k zámku, kde  před bránou pokecejte s dělníky. Je třeba jim zajistit plat. Vyberte schránku, najdete zde dopis a noviny, oboje si přečtěte. Jděte dál k zámku a seberte z krabice od svačiny párátka. Jděte do haly a odtud do čajového salónku, kde prozkoumejte šuplíky u stolu. Najdete zde bankovní výpisy a obálku z Vatikánu. Výpisy si hned přečtěte. Přejděte do kuchyně a klíčema si odemkněte dveře od sklepa a jděte dovnitř.


Nad schodištěm seberte prodlužovák, objímky, pistoli s montážní pěnou a zkuste vypínač, světlo ve sklepě samozřejmě nefunguje. Jděte do skleníku. Seberte dřevěnou  násadu, děravý kýbl a hadici. Pak prozkoumejte koberec na podlaze a odhrňte jej. Sundejte dlaždice a zvedněte poklop. Objeví se jakási studna a na jejím dně kufr, který musíte vytáhnout. K dřevěné násadě přidejte objímky a na to dejte písmeno M, čímže jste vytvořili přípravek, pomocí kterého vytáhněte kufr. V něm najdete deník bývalého zahradníka Henryho, který si přečtěte. Je zde zmínka o Derghamu Gordonovi. Jděte do knihovny a podívejte se na rodokmen. Jděte nahoru po schodech a do pokoje přímo naproti. Prozkoumejte obrazy a z obrazu Derghama seberte část rámu. Prozkoumejte dutinu v rámu. Do děr, které byly pod tím vložte párátka a na to použijte opět vyndaný díl rámu. Získali jste klíč. Jděte do čajového salónku, prozkoumejte podstavec pod sochou koně a do dírek zasuňte část rámu. Nakonec stiskněte tlačítko v rohu. Socha koně se odsune stranou a vy najdete tajnou schránku. Seberte peníze a přečtěte si dopis od samotného papeže. Na zadní straně dopisu bude další zmínka o menhirech.


Venku před zámkem prozkoumejte fasádu. Jděte zaplatit Gregovi a dejte mu práci. Jděte k Victorii do pokoje a prozkoumejte obraz. Vtom zazvoní telefon. Volá psycholožka Winterbottomová, že jdete pozdě na sezení. Opět vás přivede do snění a zdá se vám opět o vašem mládí a o Angelině jak spadla do díry. Z tohoto sezení si ještě odnesete obrázek  s pár čarami. Opusťte ordinaci. Venku čeká policista, který vám oznámí, že Greg zemřel při čištění fasády, spadla na něj kamenná lebka. Adrian odejde s policistou na zámek. Pokuste se vejít dovnitř za detektivem, ale zastaví vás Steve, který vám oznámí, že kvůli pověrám končí. Seberte ještě čistící pomůcky vpravo a vlevo prázdný kanystr. Jděte dovnitř za detektivem a on po hádce nečekaně bez problémů odejde. Vtom někdo zazvoní.


Jděte k vnější bráně, nikde nikdo. Vyberte schránku, máte tu dopis od Murraye, že vám účtuje 100 liber za každý den, kdy jste nevrátili klíč od pokoje. Jděte tedy za ním a po další hádce, kdy mu dokonce Adrian bude vyhrožovat smrtí, opustíte hotel. Stavte se  u Hermanova domu a s pomocí hadice nasajte z nádrže auta benzín do kanystru. Vraťte se k hradní bráně a použijte mapu na menhir. Adrian jej naznačí do mapy. Totéž udělejte s menhiry před hradem, vpravo u hradu u vstupu do kuchyně jsou dva a další menhir je podstavec glóbusu v hlavní hale hradu. Poslední menhir je ve skleníku. Na sochu použijte čistící prostředky a na nalezený menhir použijte mapu. Nyní použijte tužku na mapu, čímž uvidíte, že obrazec odpovídá vašemu snu. Tužkou lze do mapy kreslit. Spojte všechny menhiry, aby vytvořily obdélník. Střední bod v horní řadě teď bude klíčový. Od tohoto bodu veďte čáru přes každý ostatní bod, čímž vám v okolí vynikne pět potenciálních bodů, kde by mohl být portál.

Vlastně jen čtyři, protože akademie je zasypaná z předchozího dílu. Než odejdete, stavte se u vchodu do hradu, na sbíječku použijte kanystr benzínu a Adrian jí vezme sebou.


Jako první se vydejte do kostela. Promluvte s otcem Frederickem a dozvíte se, že místní portál je zasypaná hrobka, kterou zasypal Samuel v prvním díle. Ještě skočte dozadu k faře. Válí se zde staré dveře, vemte z nich kulaté sklo a použijte je na děravý kýbl, čímž vytvoříte provizorní dno. Stavte se ve vesnici a z kola přivázaného u lampy seberte sadu na lepení.


Dále se vydejte k hotelu, vodou z fontány naplňte lahev a jděte po schodech vpravo. Najdete zde Bobbyho, jak se prochází močálem, prý sbírá mušle s perlami pro Denise na náhrdelník. Nabídněte mu náhrdelník od vás z inventáře. Bobby pak odběhne. Zůstanou tu po něm kalhoty do močálu. Bohužel jsou děravé. Použijte na ně sadu na lepení z kola a jsou opravené. Klikněte pravým tlačítkem na kalhoty do močálu, Adrian se do nich převlékne. Klikněte na menhiry a Adrian je dojde prozkoumat. Na temné místo použijte opravený kýbl jako kukátko. Vchod tam je, ale bohužel zaplavený a plný naplavenin. Takže toto místo také není ono.


Jděte lesem k cestě do Hermannova domu, dál k majáku a k ruinám. Adrian odškrtne akademii z možných míst. Teď jděte zpět na křižovatku s Hermannovým domem a pokračujte další stezkou k močálu. Zde seberte detektor kovů a rovnou si odškrtněte další místo. Jděte k Hermannovu domu.  Pomocí Philových klíčů odemkněte auto. Adrian sebere další svíticí Ralphovu nálepku a otevře kapotu. Zpod kapoty vyndejte baterii a vložte jí do detektoru kovů. Uvnitř ještě seberte z hromady šrotu staré rádio, které použijte na dokončení opravy detektoru. Nakonec se mrkněte na Phila. Je mrtvý. Někdo ho zabil, protože dveře do sklepa byly otevřené.


Jděte na lesní křižovatku a dejte se cestou doleva. Na zemi seberte větev a opravený detektor kovů použijte na cestu. Adrian vyhledá pasti a označí je svíticími nálepkami. Nacházíte se na obětním místě, kde byl v jedničce zavražděn chlapec Vick. Do díry vedle kamenu strčte větev. Vyletí hejno netopýrů, což znamená, že pod kamenem je jeskyně s portálem. Pomocí sbíječky do kamenu vyvrtejte několik děr. Vodu z láhve nalejte do děr. V noci bude podle Adriana mráz a zmrzlá voda kámen roztrhá. Nakonec díry zadělejte montážní pěnou.


Pokuste se jít vyspat do zámku ale u brány najdete Bobbyho. Pokecejte s ním. Prý ho Tom uhodil klackem. Adrian odejde do vesnice. Jsme svědky scény, kdy Tom ječí na Denise ohledně náhrdelníku, který jste dal Bobbymu. Je u toho i inspektor. Vše vyvrcholí tím, že vás Tom uhodí.


IV. Kapitola


Kapitola jako vždy začíná u psycholožky, která ve vás vyvolává vzpomínky. Nakonec do ordinace zavolá inspektor, že se chce s Adrianem sejít v kavárně. Jděte tedy do kavárny, u dveří potkáte procházející Denise. Inspektor sedí u stolečku, promluvte si s ním. Začne se vám omlouvat a Adrian ho zavede k domu doktora Hermanna. Ovšem inspektor tam bez povolení nesmí. Odemkněte pomocí Philových klíčů. Adrian chce inspektorovi ukázat videa s mučením, ale jsou pryč. Zbylo pouze to ve videu. Kazetu a Philovy klíče si vezme jako důkaz. Teď ho odveďte do márnice. Philovo tělo je pryč. Ukažte inspektorovi schránku se starým tělem. Nyní musí Adrian jít sepsat výpověď. Ovšem jakmile dojdete do haly, objeví se Tom a inspektor ho začne pronásledovat.


Máte volnou cestu, tak se přesuňte zpátky na obětní místo s velkým kamenem. Zmrzlá voda opravdu zafungovala a šutr je na dva kusy. Prozkoumejte otvor a Adrian vstoupí do podzemí. Je tu hledaný portál, ovšem dělí vás od něj hluboká propast. Vraťte se do zámku a venku u kuchyně seberte žebřík. Adrian s ním přemostí propast. Prozkoumejte podstavec a kamennou destičku, kterou si vyfoťte. Jděte do vesnice za psycholožkou Winterbottomovou a ukažte jí fotku hyeroglyfů. Dostanete od ní knížku. Fotku použijte na knížku. Na poslední stránce bude zmínka o Edwardovi, tak za ním skočte do kavárny a zeptejte se ho na to. Zjistíte, že slečna Valleyová se zúčastnila vykopávek.


Skočte na policejní stanici a zeptejte se inspektora Spoonera na její dům. Promluvte se Zakem o domě. Se jeho doprovodem můžete do domu. Ze zápisníku na zemi seberte prázdný papír, z knihovny seberte její seminární práci a přečtěte si jí. Nyní musíte podškrtnout  slova - sektor 13, kosti malých zvířat a močál.

Na tomto místě jste už jednou byli. Nakonec před krbem vemte jeden uhlík. Ten použijte na prázdný papír, čímž obkreslíte vzkaz slečny Valleyové. Je zde zbytek dopisu, který jste našli v dřevěné chatrči. Přečtěte si jej. Pak pokecejte se Zakem a opusťte dům.


Jděte k močálu. Zde prozkoumejte hromadu kamení. Najdete zde obálku, jejíž obsah si přečtěte. Je to další vzkaz od tajemného pisatele. Pokračujte dále stezkou. Najdete mohylu, do které vstupte. Začněte zkoumat místo až Adrian usoudí, že nejlepší by bylo počkat na další Mordredovu vizi. Jak ji urychlit se jděte zeptat do vesnice doktorky Winterbottomové. Dozvíte se jak na to. Jděte k Abaye do obchodu a promluvte s ní na všechna témata. Dostanete Antacid. Vedle v kavárně dostanete silnou kávu. Pokračujte na zámek a ve skleníku si natrhejte poslední přísadu - kozlík lékařský. V zámku ještě seberte v kuchyni hrnec a v hale stavební fólii.


Jděte zpátky k mohyle. Seberte si trochu větví a pomocí stavební fólie zadělejte vchod. Pak vlezte dovnitř. Prozkoumejte kameny a Adrian z nich udělá ohniště. Do něj vložte větve, zapalte to zapalovačem, na to položte hrnec a do něj naházejte všechny tři přísady. Vývar začne strašně čoudit. Klikněte na hrnec a Adrian ho vypije. Účinek je okamžitý. Adrian má vizi, která je plná duchů a důležité je, že viděl i černou kouli. Nakonec omdlí. Až se proberete, prozkoumejte černou plíseň a najdete onu hledanou kouli. Vraťte se k portálu a kouli dejte na podstavec, čímž jej aktivujete. Projděte jím.


Jste pod akademií, kde jste byli ve druhém díle. Prozkoumejte Luisovo tělo a najdete vzkaz od Angeliny. Přečtěte si jej. Prozkoumejte zával a najdete mrtvolu člena řádu a dvě škvíry. Prozkoumejte levou a pak na ní použijte fotoaparát. Zjistíte, že je pod závalem černá koule. Z Luisova těla si utrhněte ruku, pomocí které postrčte kouli ke druhé škvíře a pak jí vytáhněte. Dejte jí do podstavce, čímž opět aktivujete portál. Projděte jím a jste v rituální síni u Mordredovy knihy. Prozkoumejte knihu, Adrian z ní začne číst a omdlí. Ještě vidíme zjevení jakéhosi černého kouře na trůně - Mordred. Až se proberete, znovu prozkoumejte knihu. Adrian jí vezme do ruky a duch Mordreda jej plně ovládne. V animaci opouští kryptu a v patách jsou mu dva pekelní psi. Pak potká ducha Marie a ta jej napadne.


V. Kapitola


V animaci vidíme Adriana, jak vstává z postele a je ovládnut Mordredem daleko více, než v předchozích kapitolách. Nacházíte se na zámku v dříve zamčeném pokoji. Ze stole seberte lístek a přečtěte si jej. Pak prozkoumejte Mordredovu knihu, ale je prázdná. Znovu ji prozkoumejte, Adrian se pořeže aby na knihu dopadla jeho krev. Ani to nepomůže. Adrian dojde k závěru, že jediný způsob, jak zničit Mordreda, je se zabít. V další animaci chce Adrian skočit z věže, ale na poslední chvíli jej zastaví jakási Valentina. Adrian nakonec sleze dolů ke dveřím a Valentina mu vypráví o kletbě. Zjistíte, že jste strážcem černého zrcadla. Dostanete od ní také knihu strážců. Také vám řekne, že vám pomůže zbavit se Mordreda. Nakonec odcházíte do kostela na vymítání. Váš další úkol je sehnání co nejvíce informací o Mordredovi.


Jděte k zámku. U brány na vás čeká Edward. Pošlete ho s dopisem za inspektorem Spoonerem. Jděte do zámku do pokoje kde jste se probrali a seberte Mordredovu knihu a za oknem visící provaz. Vraťte se do kostela a knihu dejte otci Frederickovi. Přečtěte  si knihu strážců a znovu s ním promluvte. Nyní začne vymítání. To se ovšem nezdaří. Mordred je očividně silnější než se zdá, zabije otce Fredericka a Adrian zůstává v bezvědomí. Tímto končí pátá a velmi krátká kapitola.


IV. Kapitola


Teď hrajete za Valentinu. Nacházíte se na zámku v knihovně. Je třeba informovat arcibiskupa o situaci, použijte k tomu telefon. Dozvíte se, že je potřeba najít cestu k černému zrcadlu. Pomocí zápalek prozkoumejte sloup v rohu. Zjistíte, že je zde tajná zásuvka. Prozkoumejte jí. Je zde podivná díra na klíč. Jděte do patra a k Victorii do pokoje. Po prozkoumání přístrojů seberte injekci s adrenalinem a ze stolu šperkovnici. Jděte na chodbu, kde potkáte Adriana. Promluvte s ním a odteď můžete ovládat Adriana i Valentinu, mezi nimi přepínáte v horním panelu.


Hrajte za Valentinu. Jděte k Adrianovi a zeptejte se ho na šperkovnici. On jí rozšlápne a najde v ní klíč, který vám dá. Jděte do knihovny a na otvor ve sloupu použijte nalezený klíč. Bohužel jeden rubín chybí. Zeptejte se na to Adriana a pak mu předejte klíč. Rubín je na Angelinině náramku, který je zamčený mezi důkazy na policii. Musíte ho získat.


Přepněte se na Adriana a jděte na policejní stanici. Detektiv Spooner vám s radostí oznámí, že případ je uzavřen, dopis od Angeliny soudce přesvědčil. Dokonce vám milerád předá prsten. Vraťte se na hrad a promluvte s Valentinou o náramku. Je potřeba vydloubnout jeden rubín, aby se nepoškodil. Jděte do pokoje, kde jste se probrali a prozkoumejte šatník. Najdete kleště a hřbitovní svíčku. Pomocí kleští vyndejte rubín, dejte ho Valentině, přepněte se na ní a dejte ho do klíče. Běžte jej zasadit do sloupu v knihovně. Ve sloupu se objeví točité schodiště a oba po něm sejdou. Přepněte se na Adriana. Prozkoumejte kanál a symboly a promluvte s Valentinou hlavně o druhém vchodu. Jděte ke schodům do sklepa, z kýble seberte hrst posypové soli, do zásuvky zapojte prodlužovák a natáhněte jej do sklepa. V inventáři pomocí zapalovače zapalte svíčku a jděte po schodech dolů.


Tady zapojte druhý konec kabelu do reflektoru a máte světlo. Kabel visící ze stropu zaveďte do louže. Jděte dozadu, prozkoumejte čerpadlo a otevřte jej. Řetěz, který visí do studny, namotejte na hnací hřídel čerpadla. Pak seberte ocelové lano a zapojte ho do čerpadla. Prozkoumejte druhý kabel vepředu dole na čerpadle a protáhněte ho odtokovou mříží do vody. Jděte přepnout velkou páku na zdi. Teď čerpadlo ovládáním zapněte. Sice funguje, ale voda je málo vodivá. Do louže přidejte posypovou sůl a znovu zapněte čerpadlo. Nyní už funguje jak má. V animaci přijede z katakomb ocelový výtah. Lano z inventáře ještě přivažte ke studni a spusťte dolů. Jděte se tam dolů podívat. Prozkoumejte klec a promluvte s Valentinou.


Teď se přepněte na Valentinu a vraťte se zpátky do sklepa k čerpadlu. Přepněte se zpátky na Adriana, vlezte do klece a zatahejte za provaz. Nyní vás Valentina spustí pod vodu. Dole je jakýsi mechanismus, kde musíte správně nastavit stisknutím k symbolu druhý symbol. Jsou to ty symboly nahoře v místnosti. Takže zprava: dům - amfora, trojzubec - květina, pták - hlava a ryba - ruka.

Adrian se s výtahem propadne do samotných katakomb. Valentina za vámi sešplhá po řetězu.


Zde dole seberte ze země malou loďku a prozkoumejte a otevřte všechny čtyři rakve, ve kterých najdete hrot šípu, štít a šperk ve tvaru ryby. Prozkoumejte levé dveře. Pak se pokuste vejít do dveří napravo, ale zastaví vás Valentina a připomene vám úryvky z knihy strážců. Potom prozkoumejte díru ve zdi pod levou pochodní, ve které najdete mapu. Ta je potřeba na následující labyrint, udává, kolik dveří musí být otevřeno, aby se v určité místnosti rozsvítilo.

Nyní už můžete pokračovat dál. V další místnosti vidíte zezhora celý labyrint a hned v další místnosti stín, o kterém mluvila Valentina. Ona rychle zavře dveře. Nyní musíte projít labyrintem pomocí otevírání a zavírání dveří, abyste stíny pořád drželi od sebe pomocí světla.


Pomocí páky nalevo otevřte dveře, co vedou dolů a vstupte do další místnosti. Jděte až dolů a pokračujte vpravo do místnosti s hrobkou. Pokuste se ji otevřít. Adrian to sám nezvládne, tak se přepněte na Valentinu a dojděte s ní k Adrianovi. Znovu se přepněte na Adriana a otevřte hrobku. Prozkoumejte jí a najdete královskou korunu. Nyní přejděte do prostřední místnosti na levé straně, otevřte si pákou pravé dveře a vstupte dovnitř. S Valentinou se vraťte na začátek, zavřete dveře, kterými jste přišli a otevřte pravé dveře. Jděte o místnost níž a zavřete pravé a horní dveře. Přepněte se na Adriana a otevřte horní dveře. Přízrak uteče před světlem. Jděte do místnosti, kde byl přízrak, prozkoumejte výklenek a seberte z něj misku.


Jděte zpět dolů a zavřete za sebou vrchní dveře. Pomocí Valentiny otevřte Adrianovi, pak se přepněte zpátky na něj a jděte opět do místnosti s hrobkou. Otevřte si pravé dveře a jděte dál. Otevřte vrchní dveře, pak ještě jedny a jděte až nahoru, kde otevřte nejprve levé a pak pravé dveře. Jděte o místnost níž, zavřete za sebou vrchní dveře a otevřte pravé. Jděte o další místnost níž a otevřte pravé dveře. Jděte o místnost doprava a otevřte vrchní dveře, čímž vypudíte z místnosti stín. Přejděte sem Adrianem i Valentinou a pak Adrianem s pomocí Valentiny otevřte hrobku. Najdete zde jakousi pasteveckou hůl. Nyní obě postavy přesuňte spodem do úplně levé místnosti. S Adrianem přejděte do místnosti vpravo uprostřed a otevřte vrchní dveře, pak se vraťte zpět a místnost uzavřete a uzavřete i dolní pravou místnost s hrobkou. Otevřte dveře nahoru k východu a zavřete pravé dveře. Nyní už pákou otevřte východ z labyrintu, přejděte do první místnosti i s Valentinou a opusťte labyrint.


Pomocí Adriana prozkoumejte misku pod sochou a vložte do ní hrot šípu, hůl, rybu a misku. Díky důmyslné váze vám dolů sjede šest schránek, ze kterých vyberte zatím první dva zlaté klíče zprava. U druhé hrobky zprava seberte meč a Adrian má vidinu. Použijte klíče na dveře a ty se otevřou. Pokračujte dál.


Přes most jděte až do kaple. Pomocí Valentiny prozkoumejte oltář. Nyní prozkoumejte oltář Adrianem. Musíte stlačit tyto symboly - slunce, koruna, chléb, dům, loď, štít, kalich, sekera, hlava, meč, šíp, štít, luk a měsíc.

Oltář zajede do země a odhalí schody vedoucí dál. Projděte tajnou chodbou až do Mordredovy laboratoře. Adrian má vzpomínky. Vzpomíná na dětství a na Angelinu. Vzpomene si také, že portál se nachází za kamennými dveřmi vpravo. Prozkoumejte stojan s meči. Adriana opět přepadne Mordredův duch. Pak se zeptejte Valentiny na dýku, Adrian se řízne a pomocí krve otevře kamenné dveře. Jděte dál.


Jste před černým zrcadlem. Jsou v něm i výjevy, které ve skutečnosti nejsou. Adrian si přečte Mordredovu knihu, kde se najednou objevuje text. Pomocí Valentiny prozkoumejte oltář a zrcadlo a Adrian vám něco přednese z knihy. Jděte zpět do laboratoře, kde má Adrian opět přednášku z knihy. Pokračujte zpátky do kaple. Tady otevřte pravou hrobku. Zjistíte, že v ní leží Maria, Mordredova žena a že má mezi žebry kus meče. Otevřte i hrob nalevo, ten patří samotnému Mordredovi. Pomocí Valentiny jej prozkoumejte. Potřebujete Mordredovy kosti, ale Valentina se bojí, že pokud se k nim Adrian přiblíží, jen Mordreda posílí.


Stále jako Valentina se vraťte do laboratoře a prozkoumejte stojan s meči. Po rozhovoru s Adrianem ještě prozkoumejte stolek s laboratorním náčiním. Valentina všechno vysvětlí Adrianovi a poté odejde do hradu. Přepněte se na ni. Nacházíte se v salónku. Na černou skvrnu nad stolem použijte dýku, čímž jste získali meč ukrytý ve zdi. Pak opusťte místnost.


Nyní hrajete za Adriana. Jděte zpět do kaple a seberte z hrobky Mordredovy kosti, nejprve si je ale vyfoťte. Jděte zpět k černému zrcadlu a kosti položte na oltář. Podle fotky teď poskládejte Mordredovu kostru.

Jakmile se vám to povede, přijde Angelina s mečem. Promluvte s ní o kostře. Ještě seberte z alchymistických věcí jed a jděte zpět k zrcadlu. Použijte jed na Adriana a zhlédněte animaci. V ní Adrian porazí Mordreda i kletbu. Jakmile animace skončí, vpíchněte mu injekci adrenalinu a hra i celá trilogie je u konce.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.