Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) Mortuary (márnice)
Probudíte se na stole ve 2. podlaží márnice jako Bezejmenný. Chvíli koukáte,
kde jste se to ocitli, a když seskočíte se stolu, přidá se k vám levitující
lebka, jménem Morte, která vám pár věcí objasní a dá několik rad. Po ukončení
dialogu prohledejte pořádně místnost, posbírejte co najdete a nezapomeňte
hlavně na skalpel, který vám v prvních fázích hry poslouží docela dobře jako
zbraň. Zabijte zombíka, toho úplně vpravo, seberte klíč, co z něj vypadne,
a hurá za svobodou.Pokud jste se rozhodli hrát za bojovníka, můžete sbírat
první zkušenosti vybíjením zombíků, jestli chcete změnit povolání, tak se
nezdržujte, protože přeměnou o skoro všechny expy přijdete a začínáte takřka
od nuly. Promluvte si Dallem, levitujícím spalovačem, ukrytým za velkou
knihou. Dozvíte se několik nových skutečností. U jednoho ze stolů s mrtvolami,
najdete spalovačku Ei-Vene, která po vás bude chtít, abyste jí našli
balzamovací olej a jehlu s nitěmi. Olej se nachází na stejném patře, jehlu
s nitěmi najdete o patro níž. Ve vedlejší místnosti je špion Vaxis převlečený
za zombíka, který po vás chce Embalming Key . Může vás také za zombii
zamaskovat, ale je to celkem zbytečné, protože jehlu a balzamovací olej, které
k tomu potřebuje, lze využít lépe a radostněji - k uzdravování. Klíč pro
Vaxise získáte od Ei-Vene. V poslední přístupné místnosti tohoto patra jsou
schody do třetího podlaží a vedle nich zamčená dvířka do patra prvního, kde se
nalézá východ z márnice. Ve třetím patře márnice prolezte všechny bedny
a skříně, v jedné z nich najdete Mortuary Key, klíč ke všem zamčeným dveřím
márnice. Když uvidíte, že k vám míří některý ze spalovačů, utečte a vyhněte se
zbytečnému boji. Až budete mít klíč, vraťte se zpátky, dejte Ei-Vene
balzamovací olej a jehlu, Vaxisovi Embalming Key a on vám na oplátku prozradí,
něco o portálu v 1.patře márnice.
V prvním patře toho moc k nalezení není, jedině uprostřed patra, v sálu se
sochami čtyř bojových kostlivců, se na severní stěně za jedním z nich dá najít
bojová sekera, ale pokud nechcete hrát za bojovníka, ani ji nemusíte hledat
a raději se potvorám vyhněte. Po vstupu do prvního patra se dejte západním
směrem, promluvte si se spalovačem Soegem, který vám odemkne bránu. Můžete ho
i zabít a klíč si vzít. Pokud jste se v třetím patře souboji se spalovači
nevyhnuli, stejně jinou možnost nemáte. Zatím ještě neodcházejte a pokračujte
dál po směru hodinových ručiček, až přijdete ke schodům, kde je duch
Deionarry. Promluvte s Deionarrou, ale neříkejte jí, že chcete odejít,
proklela by vás. V rozhovoru se vyptejte na všechno možné a odměnou vám bude
něco zkušeností a 3x Raise Dead, kteroužto schopností můžete 3x denně oživit
své společníky, což se občas náramně hodí. Po ukončení rozhovoru můžete odejít
buď branou nebo portálem, o němž vám řekl Vaxis. Ten se nachází kousek vpravo
od místa, kde jste našli Deionarru a aktivuje se tím, že se k němu přiblížíte.
Nebo můžete rozhovor s Deionarrou vynechat, pokud nechcete hrát za bojovníka,
a vrátit se zpátky, až budete mít povolání za něž chcete hrát. Tím získáte
lehce další zkušenosti, které tak potřebujete. Pokud odejdete portálem,
octnete se v hrobce, z níž je východ do The Hive. The Hive je město, rozdělené
na několik částí, z nichž některé nemají název, proto v každé najdu nějaký
záchytný bod. Zde to tedy bude Mortuary. Jižně odtud je lokalita s barem
Smoldering Corpse, severozápadně s Arlovým hotýlkem a jihozápadně se nachází
Alley of Dangerous Angles. Jihozápadně od lokace Smoldering Corpse Bar je
Marketplace. Nyní, pokud jste se rozhodli nehrát za bojovníka, ale chcete
změnu povolání, byste měli urychleně navštívit lokaci Ragspicker´s Square
a nechat se přeučit na zloděje u Ratboneho nebo začít plnit úkoly pro Mebbeth,
která vás vyškolí na mága. Soubojům se v tomto případě zatím vyhýbejte útěkem
- škoda expů, o které byste pak přišli. Každou lokaci nejdřív důkladně
prošmejděte, abyste si odkryli celou mapu a lépe se pak orientovali. Nikde
nezůstávejte stát, byli byste napadeni. A další důležitá rada - zásadně mluvte
pravdu! Lžete nebo blufujte tam, kde je to jen nezbytně nutné pro získání
zkušeností, nebo zdárné ukončení úkolu. Proto vřele doporučuji před každým
rozhovorem funkci Save.
2) The Hive - Mortuary
Pokud jste z márnice odešli dveřmi, nacházíte se na schodech před márnící.
Proběhněte okolo stojících spalovačů a jste u brány na náměstí. Prošmejděte
lokaci, aby se vám na mapě objevilo označení důležitých staveb a východů do
dalších částí města. Pak se vydejte do hrobky, vezměte si peníze a přečtěte
listinu. A jdeme na úkoly + důležité postavy této lokace. Pox je spalovač,
který se poflakuje hned u brány na náměstí, západně od márnice, a je to pro
vás velmi důležitá osoba, neboť do márnice se nemůžete vrátit zpět jinak, než
jako mrtvola. Pox vás tam může dostat tak, že vás na požádání zabije.
Promluvte si s Poxem o všem možném, hlavně o Pharodovi a Sharegravem. Pokud
jste vynechali v márnici rozhovor s Deiorranou, až budete mágem či zlodějem,
vraťte se a požádejte Poxe, aby vás zabil. Jste zpět v márnici na "svém" stole
a můžete se vydat za Deionarrou. The Post V okolí baru Gathering Dust se
poflakuje zombík The Post. Je to jakási vývěska, kterou můžete prozkoumat..
Něco málo zkušeností yískáte, pokud si s The Post promluvíte, prozkoumáte ho
a přečtete si zprávy i graffiti na jeho těle. Záleží na vašich odpovědích,
proto než se pustíte do zkoumání vývěsky, doporučuji SAVE. Angyar je jeden
z obyvatel Hive, který uzavřel ostudnou smlouvu se spalovačem Morai
Gravesendem. Angyarův dům se nachází hned vedle hrobky, do které jste se
dostali portálem z márnice. Vstupte dovnitř a promluvte s jeho ženou, která
vám o této smlouvě řekne. Slibte jí, že Angyarovi pomůžete. Odeberte se do
baru Gathering Dust vyhledejte Moraie Gravesenda (save) a o smlouvě si s ním
popovídejte. Poté, co smlouvu získáte, vraťte se zpět za ženou Angyara a tuto
jí ukažte. Pošle vás za manželem a pořádá vás, abyste se nezmiňovali o tom, že
vám o všem řekla. Promluvte s Angyarem, ukažte mu smlouvu a poté ji
roztrhejte. Znovu prokecněte Angyara, vyzpovídejte ho hlavně o Pharodovi,
proberte téma spalovačů a dávejte bacha, abyste ho nerozzlobili, protože by na
vás zaútočil. Poté si běžte pohovořit znovu s jeho ženou a... máte v této
lokaci místo na odpočinek a nákup obvazů či jehel, což jsou věci, které v této
hře vrací zdraví. Emoric Další osobou, pro niž budete plnit úkoly je Emoric,
jeden ze spalovačů, kterého najdete v baru Gathering Dust. Tady už se výletu
do dalších lokací nevyhnete, ale můžete to spojit s dalšími úkoly pro
Sev´Tai, Ingress a Beana the Sender, kteří se vyskytuji v okolí Dustman
Memorial. Jděte do Gathering Dust baru a vyhledejte Emorica. Prokecněte ho
a dozvíte se o obchodu s mrtvými těly, který Pharod rozjel. Emoric potřebuje
zjistit, odkud Pharod všechny ty mrtvoly bere. Tento úkol zatím nemůžete
splnit, ale až najdete Pharoda, získáte odpověď a jeho zprávu doručíte
Emoricovi. V dalším rozhovoru se Emorica zeptejte, jestli se můžete přidat ke
spalovačům a dostanete čtyři úkoly.
Tři z nich splníte hned, další až později. rozhovor s Norochjem, kterého
najdete v témže baru, kousek od vchodu. Dozvíte se, že se v The Hive vyskytuje
zloděj, který se převléká za spalovače. Tohoto výtečníka najdete v lokalitě
s tržnicí pod jménem Ash-Mante. V případě, že s sebou máte Dak´kona, je jeho
likvidace hračkou. Přijděte až k němu, použijte Dak´konovo kouzlo Reign of
Anger a zloděj lehne. Nebo ho můžete poškádlit Morteho speciální schopností
Litany of Curses a máte jistotu, že vám z boje neuteče. Pokud Dak´kona ještě
nemáte, doporučuji důrazně stavit se cestou na tržiště ve Smoldering Corpse
baru a vzít ho do party. Po zabití Ash-Mante se vraťte k Norochjovi
a poreferujte mu. Zpět k Emoricovi. pokec s Awaiting-Death, taktéž v baru
Gathering Dust. Ten si myslí, že život nemá žádnou cenu a chce umřít. Až
k tomu dostanete v rozhovoru příležitost, zabijte se. Nemůžete umřít. Po
skončení rozhovoru se vraťte k Emoricovi. Emoric vás pošle za dalším ze
spalovačů v baru, Serem. Vyzpovídejte Sereho ze všeho možného a pak se vraťte
zpět k Emoricovi. Dostanete poslední úkol. nalezení Soega. Soego se vyskytuje
v úrovni Nations Dead, kam se zatím nedostanete, tak si úkol zapište do deníku
a nezapomeňte na něj. Po jeho dokončení se můžete přidat ke spalovačům.
Norochj Než odejdete z baru, promluvte si ještě jednou s Norochjem a zjistěte,
proč je smutný. Dozvíte se od něj o zvláštním úkazu v mauzoleu a požádá vás,
abyste zjistili příčinu těch podivných událostí. Slibte mu pomoc, ale splnění
úkolu odložte na později, až nasbíráte něco zkušeností, popřípadě získáte
dalšího člena do party, protože mauzoleum je dost tuhý oříšek. Vyskytují se
tam obří bojoví kostlivci, kteří slabší partu docela dobře smetou. Do mauzolea
se dostanete portálem, severně od Dustman Memorial. Hned po vstupu vás osloví
duch a požádá vás o pomoc. Jde o to, že klid mauzolea byl narušen
nekromancerem Strahanem Runeshadowem a vaším úkolem je tohoto narušitele
zlikvidovat. Po vstupu do místnosti, kde se zmíněný nekromancer nachází budete
napadeni jím samotným a jeho nohsledy. Nebojujte s jeho suitou, ale jděte
přímo na něj, protože když zabijete jeho, zabijete všechny. Po splnění úkolu
si promluvte s duchem a vydejte se za Norochjem pro zkušenosti. Sev´Tai
najdete přímo u monolitu Dustman Memorial, opřenou o vnitřní zeď. V rozhovoru
vám prozradí, že její sestry byly napadeny třemi darebáky, kteří si říkají
Starved Dog Barking. Stalo se to v lokalitě Smoldering Corpse bar. Slibte jí,
že její setry pomstíte a běžte do zmíněné lokace. Kde se tito tři výtečníci
nacházejí vám neřeknu, protože se pohybují po celém území této úrovně. Musíte
prostě chodit a hledat. Když budete mít kliku, potkáte je jednotlivě,
v opačném případě máte smůlu. Jsou dost tuzí, takže doporučuji vybavit se před
touto výpravou dostatečnou zásobou léčivých lahviček, obvazů a jehel. Po
zdárném dokončení úkolu se vraťte pro odměnu.
Bean of Sender se nachází kousek jižně od Dustman Memorial. Je to človíček
v modrém oblečku. Promluvte s ním a nabídněte se mu, že doručíte zprávu
Craddockovi na tržiště. Až Cradokkocovi zprávu vyřídíte, požádá vás, abyste
pro něho našli Jhelaie, s nímž popíjel ve Smoldering Corpse baru. Pokud máte
tuto lokaci prochozenou, tak víte, že Jhelai se potácí v okolí baru. Zaběhněte
za ním, prokecněte ho a odpověď vyřiďte Craddockovi. Dostane se vám odměny
a hurá za Beanem. Vlastně ještě ne. Když už jste na trhu, navštivte
obchodníka, který prodává Lim-Lim, takové potvůrky, které připomínají
přerostlé saranče na dvou nohách. Nebudete litovat. V boji jsou to docela
zdatní pomocníci, alespoň zpočátku, kdy potkáváte slabší soupeře. Ingress
Severně od Dustin Memorial pobíhá ženská jménem Ingress jako šílená. Zastavte
ji, dejte řeč a vyslechněte její historku o branách a portálech. Zjistíte, že
je buď potrhlá, nebo pochází z jiné planety a nemůže se vrátit. Slibte jí
pomoc a vydejte se do Smoldering Corpse baru, kde najděte Cadriana, povězte mu
o Ingress a on slíbí, že jí pomůže. Zpátky za Ingress a pošlete ji za
Cadrianem. Vraťte se tam též, odměnou vám budiž něco zkušeností a Ingressin
zub, který poslouží do začátku jako účinná zbraň pro Morteho. Annah někde
v této lokaci potkáte i Annah, která vám prozradí pár zajímavých věcí.
Později, až najdete Pharoda, se k vám přidá do party.
3) The Hive - Hotel
Arlo a Nestor Arlo je majitelem hotýlku a potřebuje se zbavit Nestora.
Prokecněte Nestora a zjistíte, že mu někdo ukradl vidličku (fork), která
funguje jako klíč k portálu. Slibte, že mu ji najdete a na oplátku získáte
slib, že Nestor z hotelu okamžitě odejde, jakmile mu bude vidlička vrácena.
Vidličku v současné době vlastní individuum zvané One-Ear a najdete ho jižně
od východu do Ragspicker´s Square. Zabít, vidličku vrátit Nestorovi a... po
rozhovoru s Arlem máte spaní v hotýlku zdarma. Mar Vlevo od dveří do hotelu
stojí Mar. Potřebuje doručit krabičku osobě zvané KuÝatraa. Skladiště tohoto
človíčka najdete v lokalitě Smoldering Corpse bar. Mar vás důrazně varuje, že
nemáte etui otvírat. Já ji otevřela a byla v ní docela tuhá potvora (takovej
tlusťoušek), z níž po zabití vypadl rubín (neprodávat - jeden z předmětů
questů). Pokud se rozhodnete krabičku doručit, čekají vás docela krušné
chvilky. Budete si připadat jako ta slepička, když sháněla kohoutkovi vodu.
KuÝatraa vám řekne, že s tím nechce mít nic společného a pošle vás za
Braskenem. Braskenův příbytek najdete v lokaci Marketplace. V rozhovoru
s Braskenem zjistíte, že o etui nemá zájem a pošle vás k Shilandře, která
bydlí v lokalitě Mortuary. Ta dá, samozřejmě, od toho ruce pryč, ale dozvíte
se od ní aspoň nějaké informace o nebezpečí, které krabička představuje,
a pošle vás do ruin katedrály v úrovni Alley of Dangerous Angles s tím, že
s touto etuí si může poradit jen kněz, co se tam zdržuje (což je blbost, mě se
podařilo démonka udolat a nebyl za to žádnej postih, v úkolech se mi to
objevilo jako splněné). Do Alley of Dangerous Angles zatím nechoďte, je to tam
příliš nebezpečné. Vypravte se tam, až budete poněkud silnější a budete mít
dostatek peněz na nutné vybavení. Porphiron vás požádá, abyste mu našli
náhrdelník, který mu byl ukraden v lokaci Smoldering Corpse bar třemi muži
v červenočerném oblečení a nechce, abyste užili násilí. Tyto tři výtečníky
najdete v uvedené lokalitě, západně od baru. Promluvte s prostředním a lžete,
až se vám bude od huby prášit. Získáte nejen náhrdelník, ale i něco expů. Poté
se můžete s oněmi darebáky dát opět řeč a zmasakrovat je. Po navrácení
náhrdelníku máte možnost zbavit se dovednosti zloděje či mága a převekslovat
se na bojovníka, popřípadě se můžete zdokonalit v některé z bojových technik,
pokud hrajete za bojovníka.
RagpickerÝs Square se nachází severně od lokace s Arlovým hotýlkem. Ratbone
Najdete ho, jižně od místa kde se objevíte, jak se poflakuje před obydlím
Sharegraveho. Za 50 penízků z mého bojovníka na 4 levelu udělal zloděje na 3
levelu. Mebbeth najdete západně od místa, kde je Ratbone, v jediném domě se
schody. Slíbí vám, že vás naučí umění magie, když pro ni splníte úkol. Celkem
budou tři. dostanete semínka a Mebbeth vás pošle do tržnice pro bylinky.
Tržnice se nachází západně od lokace se Smoldering Corpse barem. Najděte
obchodníka s ovocem (fruit merchant). V rozhovoru vám řekne, že požadované
nemá a pošle vás najít zahradníka. Ten se vyskytuje v lokalitě Smoldering
Corpse bar vpravo od východu do lokality s márnicí. Prokecněte
Mourns-of-Trees (zahradníka - poví vám mimo jiné i o tetovacím salonu)
a vraťte se k Mebbeth. zase na tržiště za Giscorlem pro cloth opět tržnice.
Máte přinést od Kossah-Jai ink. Ta nemá a pošle vás za Meir´am. Najdete ji
jižně od tržnice, kousek od východu do lokace Smoldering Corpse bar.
Prokecněte MeirÝam a vraťte se na tržnici pro nádobu na ink. Tu koupíte
u obchodnice vpravo od Giscorla. Zpátky k Meir´am a se získaným inkem hurá za
Mebbeth. Nyní již vašemu vytouženému učení na mága nestojí nic v cestě
a Mebbeth vás zadarmo naučí umění magie a navíc přihodí i spellbook a pár
svitků. Také získáte i něco expů, takže je z vás mág na 3.úrovni, jak když
vyšije. Navíc máte možnost u Mebbeth kdykoliv zdarma přespat a také se
vyléčit. Zkrátka je to taková hodná čarodějnice. Jarym V jednom z domků
najdete kouzelníka Jaryma, kterému chybí pro dokončení kouzla rubín, a to ne
ledajaký, nýbrž ten, co byl uložen v krabičce, kterou jste dostali od Mara.
Takže pokud jste etui otevřeli, máte rubín při sobě. Když ne, tak se vraťte do
Alley of Dangerous Angles a od Aola v katedrále zmíněný rubín získejte. Nodd
je sběrač, který se vyskytuje kousek od domku Mebbeth. Po rozhovoru vás
požádá, abyste se poohlédli po jeho sestře Amarysse. Najdete ji jižně od
Smoldering Corpse baru. Promluvte s ní, dá vám pro Noda něco penízků, které mu
promptně doručte a zarmuťte ho zprávou, že jeho setra dělá prostitutku. Můžete
také Noddovi zalhat, že jeho sestra dělá servírku v hospodě a získáte nějaké
zkušenosti. Sharegrave je člověk, o kterém vám řekl Pox. Bydlí v domku, před
nímž se poflakuje Ratbone. Než se vypravíte za Prahodem, zaskočte sem,
promluvte se Sharegravem (nějak jsem nepochopila jeho roli v celé věci)
a slibte, že mu zjistíte požadované informace.
4) The Hive - Smoldering Corpse Bar
Zde se nachází Tenement of Thugs, kam zatím nemůžete, ale slibuji, že se tam
později podíváte (vzpomínáte na Starved Dog Barking? Tak ToT je jich plný).
Dále je v této lokalitě tetovací salon, kde se dají nakoupit různá tetování,
co nějak vylepšují postavu. Sbírejte penízky a choďte sem co nejčastěji :o).
A samozřejmě bar Smoldering Corpse Bar. Také je tu spousta darebáků, na
kterých máte možnost trénovat své postavy. Barking Wilder je muž, od kterého
získáte první informace o svém ztraceném deníku, za předpokladu, že máte
dostatečně vysokou inteligenci. Najdete ho kousek od vchodu do tetovacího
salonu, západním směrem. Damsel in Distress najdete v severní části této
lokace. Volá o pomoc. Pozor na ni, je volavkou lupičů. Promluvte s ní,
prozkoumejte krev na jejích šatech a pak ji oblafněte. Získáte něco
zkušeností. Tetovací salón obývá individuum zvané Fell. Je to dabus, který má
rád rébusy a hádanky. Po každém splněném významném úkolu se zde objevují nová
tetování. Dost mi vadilo, že jsem stará nepotřebná tetování nemohla prodat
tady, ani nikde jinde. Smoldering Corpse Bar Zde najdete několik postav, které
můžete vyzpovídat a dozvíte se pár věcí. Je zde také uvězněn ohnivý mág Ingus,
kterého později můžete osvobodit a vzít do party.
5) The Hive - Marketplace
Crier of Es-Annon se vyskytuje v jihozápadním rohu této lokace. Prokecněte
človíčka a zjistíte, že pláče pro pád svého města. Slibte, že mu pomůžete se
získáním náhrobního kamene či pomníku a vydejte se do lokace The
Hive-Mortuary k Dustman Memorial. Tam dejte řeč se spalovačem Death-of-Names
a ukecejte ho, aby do památníku vepsal jméno Es-Annon. Vraťte se k plačícímu
človíčkovi pro zkušenosti. House of Vermin and Disease Control vyzpovídejte
přítomného inspektora a zjistíte, že vykupuje všechny krysí části. Navíc se
zde můžete i vyspat. Alley of Dangerous Angles Pokud už se cítíte dostatečně
silní, odeberte se do Alley of Dangerous Angles, kde zuří válka gangů. Do této
lokace vstupte z tržnice. V severozápadním rohu najděte Krystall a promluvte
si s ní. Požádá vás o zabití Rottena Williama, kterého najdete v jihovýchodním
rohu této lokace. Až vybojujete boj s konkurenčním gangem a zabijete jeho
vůdce, vraťte se ke Krystall. Dá vám další úkol - likvidaci Blackrose. Ten se
vyskytuje v ruinách kousek od sídla Krystall, severovýchodním směrem.
Nezabíjejte ho hned, ale nejdřív s ním promluvte a řekněte mu, že William je
mrtev, je za to něco zkušeností. Pak se s ním vypořádejte a vraťte se ke
Krystall. Od teď máte průchod přes Alley od Dangerous Angles bezplatný. Nebo
můžete vyslyšet Blackrose a zabít Krystall, což znamená vymlátit celý její
gang. Je to sice náročné, ale je za to kromě zkušeností i změna přesvědčení na
Neutral Good. Kousek od místa, kde naposledy vydechl Rotten William je budova
Burnt. Uvnitř najdete Rauka, který vám řekne, že někde ztratil své tři
prsteny, zlatý stříbrný a bronzový. V celé lokaci jsou tři stany, do kterých
lze vstoupit a v nich prsteny najdete - v lavici, naštípaném dříví a prkně
postele. Vraťte se za Raukem, shlédněte animaci, posbírejte předměty a můžete
se vydat za Pharodem, který se zdržuje v Buried Village, kam se dostanete přes
Trash Warrens. Souboje v Trash Warrens jsou dost tuhé, tak se neopomeňte před
cestou dobře vybavit léčivými lahvičkami.
6) Trash Warrens
Abyste se do této lokace vůbec dostali, musíte přejít přes dlouhou dřevěnou
lávku v západní části Ragpicker´s Square. Do brány na konci lávky vhoďte
harampádí, čímž se otevře portál, přes který se dostanete ke vchodu do Trash
Warrens. Hned po vstupu vás osloví Anomoli, kterého buď přesvědčíte aby vás
nechal pokračovat, nebo budete muset bojovat s docela slušnou přesilou stráží.
V jednom výběžku skladiště je tajná místnost, do níž se dostaneme portálem,
který se ale otevře jen tehdy, pokud máte u sebe krysí ocas. V této místnosti
je spousta krys, které používají kouzla. Snažte se je zlikvidovat co nejdříve,
nebo spláčete na výdělkem. Doporučuji kouzlo Pacify. Nebýt bedny se zajímavými
předměty, ani by se nevyplatilo do této místnosti vstupovat. Ze skladiště
vyjdete v Buried Village.
7) Buried Village
Je to malá lokace. Pořádně prohlížejte poházené bedny a hromady haraburdí,
občas se najde něco užitečného. Není bez zajímavosti, že i taková malá díra,
jakou bezesporu Buried Village je, má vlastní márnici. Sídlí zde Marta,
u které můžete koupit pro Morteho zmijí zub, pokud máte dostatek peněz,
a můžete zde přespávat. Když požádáte Martu, aby vás operovala, najde ve
vašich vnitřnostech prsten, který má +1 AC. Taková lahůdečka - po operaci se
vám v inventáři objeví vlastní střeva. Quin, místní obchodník, vás požádá,
abyste mu přinesli předmět z těla Grise, které se nachází někde v katakombách.
Grise najde ve Weeping Stones v jedné z krypt. U Quinta doporučuji koupit pro
Bezejmenného Angle-Less-Eye a vyměnit za jeho vlastní očičko. Tohle skleněné
očko má pár zajímavých vlastností. Pharod má sídlo hned vedle a stojí před ním
stráž. Vejděte dovnitř, promluvte si s Pharodem o všem možném. Dřív, než vám
Pharod cokoli podstatného řekne, pošle vás pro bronzovou kouli, ztracenou
kdesi v katakombách. Tuto kouli najdete v Drowned Nations u mrtvého sběrače.
Po donesení koule Pharodovi získáte požadované informace a přidá se k vám
Pharodova dcera Annah, která našla vaši mrtvolu. Je docela slušná
zlodějka/bojovnice. Uhir je spalovač, který někde v katakombách ztratil svůj
šťastný nožík. Slibte, že mu jej najdete. Nožík momentálně vlastní pořezaný
ghůl v lokaci Nations Dead. Získáte ho výměnou za 6 krysích ocásků. KuÝu Yin
se poflakuje u vchodu do budovy uprostřed Buried Village. Promluvte si s ním
a zjistíte, že mu Radine ukradla jméno a číslo. Běžte za Radine, která se
schovává za jedním z domků jihozápadním směrem, požádejte ji o vrácení obojího
a vraťte se za KuÝu Yinem. Získáte něco zkušeností a KuÝu Yinovo číslo. To je
prozatím v Buried Village vše a nic vám nebrání vydat se do katakomb. Opět se
nezapomeňte zásobit lektvárky a hurá do Weeping Stones. Vchod je
v jihovýchodním rohu lokace a je chráněn zamčenou mříží a několika strážemi.
žekněte Barrovi, že vás Pharod poslal pro bronzovou kouličku a brána se vám
otevře.
8) Weeping Stones
V této lokaci najdete několik krypt, něco zajímavých věciček, mluvící
kamennou hlavu Glyva, spoustu krys, vargouill (což jsou takové nepříjemné
létající potvory), pár nemrtvých, vchod do Nations Dead a Warens of Thought.
Při soubojích s vargouillami dávejte pozor, aby vás neobklíčily, snažte se
vždy krýt si záda. Docela na tyto potvory platí kouzlo Pacify, které je na
nějakou dobu zmrazí. Celé katakomby připomínají ruku a v každém z "prstů"
najdete buď některou z krypt nebo východ do další lokality.
Tuto lokaci musíte stejně projít, takže vám přesně umístění krypt psát nebudu.
Glyve je kamenná hlava nacházející se v jedné ze dvou souběžných chodeb na
západní straně katakomb. Požádá vás, abyste pro ni našli kouzelnou
nevysychající karafu, která se v současnosti nachází v lokalitě Drowned
Nations. Až karafu najdete a donesete Glyvovi, získáte něco zkušeností a poté
můžete Glyva požádat, aby vám karafu dal. Chad Těsně před vstupem do Nations
Dead leží mrtvola Chada. Zatím s ním mluvit nemůžete, protože neovládáte jazyk
mrtvých (nebo nemrtvých?). Když se této řeči naučíte, Chad vás požádá o zabití
všech vargouill v úrovni. Crypt of Embranced Tuto kryptu si nechte, až se
budete vracet z Nations Dead, protože potřebujete hovořit jazykem mrtvých a to
zatím neumíte. Jakmile vstoupíte do krypty, budete napadeni několika docela
tuhými ghůly. Až se s nimi vypořádáte, uvidíte před sebou několik sarkofágů.
Otevřete prostřední z nich a najdete v něm Grise. Promluvte si s ním
a nezapomeňte se zeptat na předmět pro Quina. Gris vám řekne, že tento předmět
najdete jižně od Martina domu. (Dalo mi to docela hledání. Vedle Martina domu
je hromada kamení a musíte opravdu prozkoumat kousek po kousku, než ten
náhrdelník, či co to je, najdete.)
Shattered Crypt je malá kruhová místnost, kde najdete v jedné z beden něco
peněz a v hromadě kostí nějaké předměty, hlavně super zbraň pro Annah. Pokud
se chcete vyhnout souboji s hejnem vargouill, nevstupujte do vnitřního kruhu,
ale dostaňte se ke kostem po jeho obvodu. Když si chcete zabojovat (zkušenosti
se vždycky hodí, ne?), doporučuji vyzvednout penízky, vrátit se těsně ke
vchodu, s jednou postavou vběhnout do kruhu a zase rychle zpět k partě. Máte
krytá záda a můžete vždycky utéct. Dismembered Crypt můžete klidně vynechat,
pokud chcete, není zde kromě několika opravdu hnusných pastí a vstupu do
podzemní prostory nic zajímavého. I když na druhou stranu - v podzemní komoře
najdete mrtvolu a po prozkoumání si můžete vzít její ruku. Poté můžete provést
identifikaci a... zjistíte, že ta paže je vaše. Pokud ji donesete do
tetovacího salónu a promluvíte o ní s Fellem, objeví se v salónu něco nových
tetování. Mosaic Crypt obsahuje jenom jeden sarkofág a ještě zamčený. Také je
zde několik pastí, ale v sarkofágu se najdou penízky, takže doporučuji
nevynechávat. Pokud máte katakomby Weeping Stones prochozené, můžete se
rozhodnout, jestli půjdete do lokality Warrens of Tought (není pro hlavní
dějovou linii vůbec důležitá, ale můžete zde získat dost zkušeností) nebo do
Nations Dead.
9) Warrens of Tought
Hned po vstupu budete zajati a uvězněni. Ukecejte stráže, aby vás pustily, ale
stejně budete napadeni. Od svého vězení se vydejte severovýchodním směrem
a připravte se na docela tuhé souboje s obřími krysami, a také vás napadne
velká horda malých, kouzlících krys. Pokud máte v inventáři něco, co vypadá
jako Aladinova lampa a umí to kouzlo Cloud kill, doporučuji použít. V jedné
místnosti najdete Many-As-One (dveře do té místnosti jsou na mapě označeny
jako vchod do jiné lokace). Promluvte si s ní, slibte jí, že si zahrajete na
špiona a Many-As-One vám slíbí na revanš bezpečný průchod Warrens of Tought.
Takže teď v poklidu celou oblast projděte, prozkoumejte bedny, poberte co
můžete a hurá do Nations Dead. Jsou zde také dveře do Drowned Nations, ale
jsou zamčené a mně se nepodařily kouzlem otevřít.
10) Nations Dead
Jakmile vstoupíte, stanete se vězni. Jsou dvě možnosti, jak se odtud dostat,
k oběma se postupně dostaneme. V poklidu prozkoumávejte tuto úroveň, najdete
zde množství zamčených i nezamčených beden a barelů, z nichž některé obsahují
docela slušné věci. Pokud hrajete za mága, odložte plnění ostatních úkolů do
té doby, než všechny bedny prozkoumáte, protože se musíte chodit k Soegovi
vyspat, abyste mohli kouzlit. Najdete zde dokonce i obchodníka, u něhož můžete
prodat vše nepotřebné a doplnit zásoby hojivých věciček. Soego Po vstupu do
Nations Dead vás hra hodí do místnosti k Soegovi. Promluvte si s ním,
a protože jste určitě boji v předchozích katakombách vyčerpaní, požádejte
Soega o možnost přespání. Nyní se můžete vypravit za plněním dalších úkolů.
Stale Mary je zombie, která vás může naučit jazyku mrtvých. Najdete ji
v jihozápadní místnosti. Promluvte si s ní, pak jděte za Hargrimmem the Bleak
a zeptejte se, jakou řečí Mary hovoří. Poté se vraťte k Mary a požádejte ji,
aby vás tomuto jazyku naučila. Pořezaný ghůl se poflakuje někde mezi vchodem
do Nations Dead a vchodem do místnosti, z níž je přístup k Tichému králi.
Pokud máte u sebe 6 krysích ocásků, vymění je s vámi za Uhirův nůž. Hargrimm
the Bleak je něco jako vrchní kápo v této lokaci. Promluvte si s ním a dozvíte
se o krysách, které sužují Nations Death. Také zjistíte, že nevěří Soegovi.
Slibte Hargrimmovi pomoc. Vydejte se do slepé chodby v západní části a krysy
zlikvidujte. Najděte kostlivce, který se hlásí jako Doubtful skeleton
a promluvte si s ním na téma True death. Pak se vraťte k Soegovi, o kostlivci
mu řekněte a jakmile Soego odejte, vypáčte mu stůl a přečtěte si jeho deník.
O obsahu deníku jděte informovat Hargrimma a... shlédněte působivou animaci.
Po jejím skončení nezapomeňte sebrat Soegovu hlavu a vraťte se k Hargrimmovi.
Zjistíte, že jste získali jeho důvěru a máte možnost volného odchodu
z lokality. Také jste získali možnost odpočinku, stačí požádat Hargrimma.
Nameless Zombie je zombie, která pláče pro ztracené jméno. Promluvte s ní
a slibte jí, že její staré jméno najdete. Najdete ho někde v Drowned Nations,
ale neptejte se mne kde, já to nevím. Tento úkol jsem splnil, ani nevím jak Za
splnění je něco zkušeností a spokojená zombie. Nyní nastal čas vypravit se do
Drowned Nations. Nezapomeňte na hojnou zásobu hojivých směsí, obvazů a jehel,
protože v této úrovni se setkáte s několika skutečně tuhými potvorami.
11) Drowned Nations
Tuto lokalitu musíte projít úplně celou, takže nemá cenu nějak podrobně ji
popisovat. Prozkoumávejte bedny, stoly a mrtvoly a mlaťte všechny potvory, na
které narazíte. Nevysychající karafu najdete v jednom z tunelů, kousek od
mrtvoly na hromádce s lebkou. Budete napadeni velkým hejnem vargouill, takže
byste měli být odpočatí a mít k dispozici kouzlo Pacify. Dále zde narazíte na
nové potvory - trocopotacy. Zkušební vzorek této potvory najdete hned po
vstupu do Drowned Nations v jedné z menších místností. Platí na ně také
Pacify. Ale protože zásoba kouzel není nekonečná, pokud jich najdete víc
pohromadě, doporučuji poškádlit jednu Morteho zvláštní schopností a po jejím
udolání vylákat na Morteho další. Na samotném konci této lokality najdete tělo
sběrače chráněné dvěma trocopotacami. Až je zdoláte, prohledejte tělo a máte
bronzovou kouli pro Pharoda. Kousek od tohoto místa se nachází vstup do
krypty, kam zatím nechoďte, vypravíte se sem později. Nyní již máte vše
potřebné, takže vašemu návratu do Buried Village nic nebrání.
12) Nations Dead podruhé
Nyní máte dvě možnosti. Můžete pouze projít a pokračovat v cestě, nebo začít
plnit úkol pro Many-As-One, což doporučuji, protože je za to dost zkušeností.
Klíč ke komnatě Tichého krále vlastní Hargrimm the Bleak a ten vám také brání
v návštěvě krále. Nezbude vám nic jiného, než Hargrimma zabít a klíč si vzít.
Počítejte ovšem s tím, že v tom okamžiku budete napadeni ostatními obyvateli
Nations Dead. Nepříjemná je hlavně stráž před královou komnatou - dva obří
kostlivci. Přímo v komnatě na vás čekají další. Pokud se na boj s nimi
necítíte, lze kolem nich proběhnout, doběhnout ke králi, abyste zjistili, že
je opravdu "tichý", sebrat jeho lebku a zase úprkem ven. Proběhnout k východu
a zajít za Many-As-One. Tady máte zase dvě možnosti. Buď jí zalžete a získáte
jen 750 bodíků nebo řeknete pravdu a dostanete zkušeností podstatně více.
Nakonec proč lhát, když jste Nations Dead stejně "vybílili".
13) Buried Village
Při návratu ukažte Barrovi u brány kouli a budete bez problémů puštěni
dovnitř. Rozdejte požadované předměty a jděte za Pharodem. Dejte mu kouli
a důkladně ho vyzpovídejte. Během rozhovoru přijde Annah a do rozhovoru se
zapojí. Až skončíte, zjistíte, že se k vám Annah připojila. Nyní se vydejte
zpět do lokality Smoldering Corpse Bar. Před cestou se nezapomeňte zásobit
léčivými lektvárky. Při odchodu z Buried Village budete ve Warens of Tought
napadeni bandou, která vás předtím bez problémů pustila dovnitř. Až vyjdete
v RagpickerÝs Square, stavte se u Sharegraveho a řekněte mu, co jste u Pharoda
zjistili. Pokračujte do baru Cathering Dust za Emoricem. Až promluvíte
sšEmoricem, stanete se Dustmanem. Poté navštivte Fella, vyřiďte záležitost
s paží z mrtvoly, popřípadě nakupte nějaká tetování. Nezapomeňte také na úkol
s Mauzoleem pro Norochje. Nyní se můžete vydat do Tenement of Thugs.
Samozřejmostí je spousta hojidel v inventáři, protože vás čekají skutečně tuhé
souboje.
14) Tenement of Thugs
Po vstupu shlédnete krátkou animaci o Pharodově smrti. Později se můžete do
Buried Village vrátit pro bronzovou kouli, která se v závěru hry hodí, ale
není nezbytně nutná. Používejte Annah na vyhledávání pastí, až přijdete do
chodby, kde budou proti sobě dveře - jedny na sever, druhé na jih. Teď záleží
na charakteru vaší postavy. Chaotický a zlý charakter musí vstoupit do
severních dveří a promluvit si s Tiresiasem. Na dobrou či neutrální postavu
čeká za jižními dveřmi Sybil. Nyní se už tužším soubojům nevyhnete. Ve třetím
patře baráku vás čeká docela slušný mág. Až to tu vyčistíte, opusťte Tenement
of Thugs opačným východem a dostanete se do Alley of Lingering Sieghts. Před
odchodem ale nezapomeňte sebrat páčidlo (i když je Bezejmenný mág a nemůže
páčidlo používat), najdete ho ve vozíku u schodů.
15) Alley of Lingering Sieghts
Je lokalita, kde našla Annah vaši mrtvolu. Projděte celou uličku a všímejte si
míst, která opravuje Dabus, tato místa si však dobře zapamatujte. Na konci
uličky je brána, kterou se dostanete ke kamenné hlavě, co s vámi sama započne
rozhovor, až se k ní přiblížíte. žekne vám, že byla svědkem vaší smrti a opět
shlédnete krátkou animaci. Poté vás hlava požádá, abyste ji zbavili Dabuse.
Vraťte se k Dabusovi. Zbavíte se ho opravdu jednoduše. Navštivte jediný domek,
do něhož se dá vstoupit a tam najdete mrtvolu jiného Dabuse. Prozkoumejte
mrtvolu a vezměte si kladivo, které najdete. Pak jděte za živým Dabusem,
o mrtvole mu řekněte - on odejde do domku a zamkne se tam. Zajděte za avou,
řekněte, že záležitost s Dabusem je vyřízena a budete požádání o další službu.
Teď jděte na místa, která Dabus opravoval a použijte na ně podle potřeby buď
kladivo nebo páčidlo. Pokud si nejste jisti, která místa to jsou, najdete je
snadno. Pod kurzorem se hlásí jako otazník. Nyní se vraťte ke kamenné hlavě
a ta vám uvolní průchod do Lower Ward.
16) Lower Ward
Po vstupu do této lokality vám dvě obří krysy ukradnou Morteho. Nezapomeňte
posbírat věci, které po Mortem zůstanou a prokecněte poblíž stojícího Korura.
Ten vám poradí, abyste Morteho hledali u Lothara. Bojovníci se mohou u Korura
opět zdokonalit v bojových praktikách. Lothar je praštěnec, který sbírá lebky
a jehož pohůnci vás připravili o Morteho. Najdete ho v polorozpadlém domku
kousek od dílny výrobce rakví. Od místa, kde jste se v úrovni Lower Ward
objevili, je to východním směrem. Až promluvíte s Lotharem, zajděte za
Hamrysem - výrobcem rakví (opět východně od Lotharova domku) a promluvte si
s ním. Zeptejte se postupně na svůj ztracený deník, Hamrysova otce a plány
hrobky. Hamrys vás pošle do skladiště pro její plány. Promluvte také
s Dimitreem a dozvíte se, že ho proklel mág Sebastion. Zajděte do skladiště,
prokecněte příšerku Vault of the Ninth World stojící za pultem a požádejte ji
o vydání plánů. Až je získáte, zajděte zpátky za Lotharem, otevřete tajné
dveře (postel v místnosti s lebkami) a projděte jimi do úrovně Bones of the
Night. Obří kryse jménem Mantuok řekněte, že sháníte lebku pro Lothara. Budete
vpuštěni přes střežený most a dostanete se k portálu, který vás přenese do
úrovně Weeping Stone. Odtud se vydejte známou cestou přes Death Nations do
úrovně Drowned Nations a dále pak ke kryptě, kterou jste posledně objevili. Je
to ona hrobka, o níž hovořil Lorhar. Do krypty vstoupíte sami, ostatní na vás
počkají před ní. Takže než vejdete, uvolněte si maximálně inventář, abyste
pobrali vše, co zde najdete. Vyhněte se ornamentu Torment a vstupte do
prostřední místnosti. Budete teleportem přeneseni do jedné části hrobky.
Prozkoumejte sarkofág, vezměte klíč a vstupte do ornamentu Torment. Zabije vás
blesk (pokud ne, opakujte vstup do ornamentu) a objevíte se u vchodu do
hrobky. Tohle udělejte ještě 2x (teleport vás přenese pokaždé jinam) a poté už
se bez problému dostanete do středu, kde prozkoumejte a posuňte všech 8
kamenných panelů na zdech. Následně otevřete sarkofág uprostřed. Bohužel,
žádná lebka se v něm nevyskytuje, pouze další klíč. Vezměte si ho a pokračujte
do další místnosti, odkud budete přeneseni do poslední části hrobky, v níž se
nachází bedna s několika zajímavými předměty.
Odtud se teleportem dostanete před kryptu. Naberte zpět do party Annah
a DakÝkona a hurá pro Morteho. Nic si nedělejte z toho, že nemáte lebku,
kterou požadoval Lothar, spokojí se i s hlavou Soega. U Lothara můžete
nakoupit hojidla a kouzelné věcičky. Než odejdete od Lothara, promluvte si se
zdmi plnými lebek. V jedné z nich k vám promluví lebka obří krysy a prozradí
vám něco o knize, co má Mantuok. Zajděte za Mantuokem, zabijte ho a po
identifikaci knihu použijte. To budete koukat, co se všechno dozvíte. Xanthia
Najdete ji kousek od místa, kde jste se v Lower Ward objevili. Promluvte s ní
a dozvíte se něco o abishaiích a očekávaném souboji. Po skončeném rozhovoru
zajděte za nedaleko stojícími velkými zrůdičkami. Jsou tři a jmenují se Zerb,
Gort a Thorp. Oslovte Thorpa a prozraďte mu, co jste se dozvěděli o abishaiích
od Xanthie a varujte ho. Získáte něco zkušeností. Sebastion je mág, který
proklel Dimitreeho, zombie u Hamryse. Promluvte s ním o Dimitreeho prokletí
a nabídněte se, že tuto kletbu zrušíte. Sebastion vám dá nahlédnout do své
knihy a můžete zajít za Dimitreem, abyste mu pomohli. Když Sebastiona
požádáte, aby vás zbavil jizev, pošle vás zabít Abishaie Groshuka, kterého
najdete u Siege Tower. Po splnění úkolu se vraťte k Sebastionovi a odměnou vám
budiž něco zkušeností a trvale zvýšené charisma. Open-Air-Market je tržnice,
kde jsou tři obchodníci. Anze prodává zbraně, Aalek magické předměty a Cinder
kouzla. Od Cindera se také dozvíte o Trist, která byla neprávem obviněna.
Trist najdete v severozápadní části Lower Ward mezi otroky. Karina stojí
kousek od Cindera. Dejte s ní řeč a až se naskytne možnost, řekněte jí, že si
nemyslíte, že by byla špatná. Poté se si jděte o Karin promluvit s Corvusem,
strážným, který stojí u horních dveří tržnice. Po návratu ke Karin získáte
něco zkušeností. Lazlo je velice dobře informovaný človíček a najdete ho někde
v tržnici. Vyzpovídejte ho opravdu důkladně a dozvíte se, mimo jiné,
o způsobu, kterým se dostanete do Siege Tower, což je opravdu důležitá
informace. Trist vyzpovídejte ji a dozvíte se, že za její neštěstí můžou dva
lidé - Byron Pikit a jeho kamarád Lenny. Zajděte za Byronem (je oblečen
v modrý oblek a najdete ho kousek od tří vyzyvatelů Abishaie) a promluvte
s ním o Lennym a Trist. Poté se vypravte za Lennym (ten se vyskytuje za
Lotharovým baráčkem) a nalžete mu, že vás posílá Byron. Na základě toho vám
Lenny prozradí, kde jsou uloženy dokumenty potvrzující nevinu Trist (ve
skladišti - kde jinde) a heslo potřebné pro jejich vyzvednutí. Vyzbrojeni
těmito znalostmi se vydejte do skladiště a dokumenty vyzvedněte. S nimi se
vydejte za Deronem a předejte mu je. Poté můžete oznámit Trist, že je volná.
Dostanete něco zkušeností a 1000 penízků. Ve skladišti si můžete také
vyzvednout vak s penězi. Získáte bezpracně něco přes 1000 penízků.) Giltspur
stojí u tržnice a je obklopen hloučkem lidí. Když ho požádáte o práci, pošle
vás do tiskárny s letákem. Po návratu dostanete další úkol - zanést do
slévárny leták Keldorovi of Durian. A posledním úkolem pro Giltspura je
doručit zprávu Barkisovi do Smoldering Corpse Bar. Tam se vypravte, až
promluvíte s Nemele a budete schopni osvobodit Inguse. Po návratu už pro vás
Giltspur nebude mít žádný úkol, tak se můžeme věnovat úkolům v Clerks Wards.
Great Foundry se ponecháme až nakonec, i tak se hodně naběháme.
17) Clerk's Ward
Zde se nachází spousta zajímavých míst, z nichž vaší pozornosti obzvlášť
doporučuji obchod s kuriozitami, kde můžete pro Morteho zakoupit dračí zub,
a krejčího, kde zase můžete zakoupit pro Annah a Fall-from-Grace magické
oděvy, tedy pokud máte dostatek peněz. Jestli jste Annah dobře cvičili, měla
by teď mít docela slušnou schopnost kapesních krádeží a tím by se váš rozpočet
dal docela dobře vylepšit. Obyvatelé v této lokalitě nejsou žádní chudáci. Ale
nezapomínat na funkci save, ne vždy se lup podaří na první pokus. Nejdříve se
zde ovšem podíváme po Nemele, protože jenom ta nám může objasnit záležitost
s Nevysychající karafou. Nemelle najdete jižně od místa, kudy jste do ClerkÝs
Ward vstoupili, před jedním stanem. Promluvte s ní o karafě a dozvíte se, jak
ji použít. Nemelle vás požádá, abyste našli její přítelkyni Aelwyn. Tu najdete
kousek od Apothecary. Vraťte se k Nemelle a vyřiďte vzkaz od její přítelkyně.
Nezapomeňte si vyzvednout odměnu. Získáte něco zkušeností a permanentní
zvýšení životních bodů. Pestle a Kilnn Když už budete v blízkosti Apothecary,
vstupte dovnitř a promluvte s Pestle Kilnnem. Slibte mu pomoc a zajděte do
prodejny kuriozit (leží jižním směrem), kde kupte Elixír of Horrific
Separation. S tímto lékem se vraťte do Apothecary a dejte jej Pestle Kinnovi.
Nezapomeňte si poté vyzvednout od Pestleho odměnu, která není zanedbatelná
:o). Malmaner je váhající zákazník stojící před krámkem krejčího, který
najdete severně od vstupu do ClerkÝs Ward. Požádá vás, abyste mu přinesli od
krejčího kostým. Krejčí vám dá kostým spalovače, ale poznamená, že ten bude
mít hodně lidí. Když tuto skutečnost přetlumočíte Malmanerovi, pošle vás pro
kostým jiný. Za každý kostým vám Malamer zaplatí a získáte něco zkušeností.
Fall-from-Grace najdete v budově Brothel of Slating Intelectual Lusts, což je
nevěstinec. Promluvte s ní a nabídněte jí, aby se k vám přidala. žekne vám, že
musíte nejdřív pohovořit s jejími deseti studenty. Proběhněte nevěstinec,
promluvte se všemi devíti dívkami (dostanete několik úkolů) a vraťte se zpátky
k Fall. Na její otázku odpovězte, že desátým studentem jste vy a Fall se k vám
přidá. Plnění úkolů pro studentky Fall-from-Grace si nechejte až na později.
18) Civic Festhall
Nyní vám nic nebrání vydat se do Civic Festhall. Pokud se chcete dostat do
soukromých sensorií, kde zjistíte spoustu zajímavých věcí, musíte přesvědčit
Splintera, že jste členem společnosti. Pokud se vám to nepodaří, budete se
muset ke společnosti přidat. Kromě zmíněných úkolů můžete Civic Festhall
splnit ještě další úkoly a bojovník se zde může zdokonalit v bojových uměních.
Splinter je člověk, který jediný vás může dostat do sensorií, kam se podíváte
několikrát. Nejdříve se nechte přenést do sensorií soukromých, kde najdete
několik krystalů se zajímavými informacemi. Poslechněte si všechny 3 krystaly.
Poté navštivte sensoria veřejná, kde se sice hodně naběháte, než vyslechnete
všechny příběhy, ale zase získáte dost zkušeností. Krystal Deionarry se
nachází ve východní části soukromých sensorií a má mordou barvu. Při jeho
poslechu získáte něco zkušeností a hlavně se dozvíte o odkazu, který vám
Deionarra nechala u svého otce, advokáta Iannise. Ravelin krystal je zelený
kámen, najdete jej v jižní části sensoria. Během projekce se spojíte přímo
s Ravel a budete vybídnuti, abyste ji našli. Quell je mág vyskytující se
v soukromých sensoriích, který vám prozradí, jakým klíčem se dostanete do
Ravelina bludiště. Potřebujete kousek samotné Ravel nebo její dcery. Musíte
najít dceru Ravel a získat na kapesník kapku její krve. Ovšem než tohle
s Quella dostanete, musíte mu z obchodu s kuriozitami donést kousek čokolády
(jako by jí měl málo). Než se Quellem rozloučíte, prohlédněte si jeho nabídku
sladkostí. Stojí za to.
Od vstupní haly se dejte východním směrem a přes několik místností se
dostanete do ubytovací části, kde jsou soukromé pokoje členů. Recepční vás
uvítá jako starého známého a dá vám klíč od vašeho pokoje. Najdete zde spoustu
užitečných věcí a v zamčené skříni mimo jiné i dvanáctistěn (což je jeden
z vašich deníků), který vám ale momentálně nepomůže, protože je psán ve
starobylém jazyce. Abyste si ho mohli přečíst, musíte vyhledat v jižní části
ClerkÝs Ward Finama the Linguist, který vás požádá, abyste mu našli jeho
pracovní deník. Ten najdete v nevěstinci. Vstupte tam do první místnosti vlevo
a všechno prohledejte. V jedné zásuvce najdete zapomenutý deník. Vraťte se
k Finamovi a on vám dá deník svého otce, ze kterého se starobylý jazyk
naučíte. Po přečtení dvanáctistěnu se dozvíte další střípek z mozaiky svého
osudu a zjistíte, že jste si u advokáta Iannise také cosi uložili, takže nyní
je ta pravá chvíle se k němu vydat. Iannis Jak jste zjistili od krystalu
Deionarry, je Iannis jejím otcem, což je v tomto případě spíš průšvih, než
klad. Takže doporučuji před rozhovorem funkci save, abyste se nedočkali (jako
já) nepříjemného překvapení a nemuseli se kus vracet. Při správně vedeném
rozhovoru dostanete od advokáta jak svoje věci, tak i to, co u něj pro vás
uložila Deionarra. Iannis vám také řekne, abyste mu zprostředkovali možnost
poslechnout si krystal jeho dcery, což není problém. Když zajdete za
Splinterem a požádáte ho o laskavost pro Iannise, nebude proti. Z věcí, které
jste si u advokáta uložili, je pro vás nejdůležitější stvrzenka, na niž
v Great Foundry dostanete předmět, co jste si tam kdysi uložili. Nyní zpátky
do nevěstince splnit úkoly pro děvčata a získat klíč do Ravelina bludiště.
Dolora po vás chce, abyste pro ni získali zpět klíč od jejího srdce, který má
Merriman v Civic Festhall. Merriman slíbí klíč vrátit, když mu vymažete paměť.
Zajděte do obchodu s kuriozitami a kupte tam "rune covered ale stein". Poté
zajděte do Galerie kuriozit a prozkoumejte plastiku Dark Bird of Ocanthus.
Vyměňte jednu její část za to, co jste koupili v obchodě s kuriozitami,
a jděte si o plastice promluvit s nedaleko stojící Yvannou, jinak byste se
o zvláštní schopnosti ukradeného kousku nedozvěděli. Nyní běžte za Merrimanem
a klíč od Dolořina srdce je váš. Zeptejte se Dolory na němou prostitutku
a dozvíte se, proč Ecco nemůže mluvit.
Zajděte za Ecco a slibte jí, že najdete cestu, jak jí pomoci. Běžte do obchodu
s kuriozitami a kupte fiend´s tongue a devaÝs tears. Vraťte se k Ecco
a nejdříve jí dejte fiend´s tongue a poté i deva´s tears. Teď Ecco
vyzpovídejte a dozvíte se od ní, že Kesai Serris je dcerou Ravel Puzzlewell.
Juliette vás požádá, abyste okořenili její milostný život a doručili
Montaquovi do Civic Festhall fingovaný milostný dopis, který máte nechat
vytisknout v tiskárně v LowerÝs Ward. Splňte její přání a rozčilenému
Montaquovi řekněte, že to byla lest. Poté zajděte Juliettě vyřídit, co
Montaque na její adresu řekl. Od Julietty se mimo jiné dozvíte i to, že Kesai
Serris a Kimasxi Adder-Tonque jsou poloviční sestry. Kimasxi Adder-Tonque po
vás nebude chtít nic, ale je důležité si s ní promluvit hlavně o příbuzenském
vztahu ke Kesai Serris, jinak bude Kesai matku zapírat. Kesai Serris vám své
příbuzenství s Ravel Puzzlewell přizná až poté, co vám Kimasxi potvrdí, že
jsou polosestry. Jakmile Kesai přizná, že je dcerou Ravel, požádejte ji
o kapku krve. Musíte mít u sebe čistý kapesník. Pokud jste prohledali
nevěstinec opravdu důkladně, máte jich v inventáři několik. Jakmile tolik
potřebnou kapku krve dcery Ravel máte, nic vám nebrání v tom, abyste se vydali
do slévárny.
19) Undersigil
Podzemí ClerkÝs Ward je plné docela tuhých potvor. Nemusíte tam vůbec chodit,
protože tam neplníte žádné úkoly nutné pro postup ve hře, ale doporučuji vám,
abyste si ho celé prošli (byť na několikrát), protože zde můžete získat hodně
zkušeností. Za zabití jednoho Larwal Worma je 8000 zkušeností. Vybavte se
SPOUSTOU hojidel, než se vůbec do podzemí vypravíte, a mágům doporučuji
zakoupit v obchodě s kuriozitami kouzlo Cloudkill, které dokáže zabít celou
partu těchto potvůrek. V tom případě je zkušenostní postih (jen 8000 za celou
partu červů), ale i tak je to dost.
20) GreatFoundry
Kde je Keldor, již víte, protože jste mu doručovali stvrzenku od Giltspura.
Promluvte s ním o možnosti přidat se ke Godsmanům a dostanete několik úkolů.
1. úkol - musíte vykovat předmět, abyste prokázali svou způsobilost. Zajděte
do střední části slévárny (tam, kde jsou kotle) za Alisou Tield a vyzpovídejte
ji o všem možném. Poté zajděte východním směrem do chodby kousek pod dveřmi,
kterými chodíte ke Keldorovi. U človíčka za pultem si kupte potřebnou výbavu
pro pracovníky slévárny. Vraťte se zpátky do srdce slévárny a najděte Tildona,
od kterého si vyžádejte rudu (ore). Nyní najděte prázdný kotel a použijte na
něj rudu v kleštích, poté použijte kovadlinu a kladivo a zhotovte libovolný
předmět (doporučuji bojovou sekeru. Buď můžete používat, nebo výhodně prodat,
záleží na povolání vaší postavy).Vytvoření předmětu se koná formou dialogu. Po
skončení prací jděte za Keldorem a dostanete druhý úkol.
2. úkol - máte si zahrát na detektiva a vyřešit vraždu kováře Avildona. Jděte
zase za Alisou Tield a promluvte s ní. Dostanete tip na 3 lidi, Tieldona,
Sarose a Bedai-Lim. Tu můžete rovnou vypustit a soustřeďte se na další dva.
Nejdřív promluvte s Tildonem a pak jděte za Sarosem a pořád dokola, až se vám
Tildon přizná. Dávejte si pozor na to, co a jak říkáte. Před každým rozhovorem
nezapomeňte na funkci save. Během plnění tohoto úkolu se totiž Bezejmennému
změnil charakter a skoro nikdo s ním nechtěl mluvit, což bylo vzhledem
k dalším úkolům špatné. Po loadu se mi podařilo vést rozhovor správně a cesta
k dalším úkolům zůstala otevřená :o).
3.úkol - zabránit sebevraždě Sandoze. Vedle pultíku, za nímž stojí Keldor,
jsou dveře, za nimi chodba a na jejím konci stojí Nihl Xander (zatím si ho
nevšímejte) a za ním jsou schody do patra, kde najdete Sandozu. Než se za ním
vydáte, promluvte s jeho dcerou Sarossou, která je v předsálí posluchárny.
Poté jděte za Sandozou a vyřiďte mu vzkaz od dcery. Sandoza od sebevraždy
ustoupí a otevře dveře.
Po návratu ke Keldorovi je z vás Godsman a můžete ve slévárně přespávat
i nakupovat od Keldora zbraně a kouzla. Sarossa Poté, co se stane Godsmanem,
běžte si promluvit se Sarossou o její víře a řekněte jí, že se s ní
ztotožňujete. Odměnou vám bude trvalé zvýšení moudrosti. Nihl Xander je
inženýr, který pracuje na Dreambuilderu, ale potřebuje vaši pomoc. Slibte mu
ji a máte před sebou opět 3 úkoly.
1. úkol - zajděte do Apothecary v LowerÝs Ward a požádejte Pestleho o pomoc.
Získáte zkumavku, kde bude požadované.
2. úkol - budete vysláni, abyste přinesli speciální ptačí klec. Tuto získáte
od Golema v Siege Tower. Pokud jste si promluvili s Lazlem v tržnici, tak už
víte, jak se tam dostat, když ne, tak to honem napravte. Portál do věže se
objeví na můstku východně od věže, kousek od místa, kde jste bojovali
s Groshukem. Popovídejte si s Golemem o všem možném a hlavně se nezapomeňte
zeptat na zbraň, kterou je možné zabít nesmrtelného. Při správně vedeném
hovoru se vám podaří tuto zbraň (Blade of Immortal) získat. Poté ho požádejte
o speciální klec a můžete se vrátit k Nihlovi.
3.úkol - Nihl Xander potřebuje podušku. Běžte za výrobcem rakví a požádejte ho
o polštářek. Hamrys vám řekne, že je u sebe nemá a pošle vás do skladiště, kde
je má uskladněné. Ve skladišti požádejte o vydání podušky a vraťte se
k Hamrysovi pro zkušenosti. U výrobce rakví jsem zjistil zajímavý bug ve hře
i přes patch. Hamrys se mě pořád ptal, jestli jsem získal plány k hrobce
a pokaždé mi to přidalo 2000 bodů experience. Po získání podušky už to bylo
OK. Takže pokud se chcete bezpracně trošku napakovat zkušenostmi, máte
možnost.
A poté hurá za Nihlem. Po návratu vám Nihl Xander oznámí, že Dreambuilder je
hotov a dostanete od něj klíč. Běžte do střední části a tam západním směrem,
až přijdete ke dveřím. Odemkněte je a k Dreambuilderu hra vypraví Bezejmenného
samotného. Shlédnete pár zajímavých animací a poté bude vráceni zpět do
slévárny. Naberte zpátky ostatní členy party a nyní jděte tam, kde jste
koupili vybavení pro zhotovení výrobku a na stvrzenku od advokáta si
vyzvedněte předmět, co jste si tam uložili. Získáte zvláštní předmět, který je
portálem k Ravel. Identifikujte ho a máte jej připraven k použití. Nakupte
dostatek hojidel, odpočiňte si a můžete se vydat za Ravel.
21) Ravel's Maze
Vlastně ani žádným bludištěm v pravém slova smyslu není. Objevíte se
v jihozápadním rohu, pokračujte severním směrem do středu lokace, kde najdete
Ravel. Cestou používejte Annah na odkrývání a zneškodňování pastí. Promluvte
s ní o všem možném a hlavně se ptejte na svou nesmrtelnost. Také musíte
z Ravel vyrazit něco o Devovi. Pokud povedete rozhovor opravdu dobře, budete
nejen valit oči, ale dokonce se vám i permanentně zvýší moudrost. Mně se
dokonce podařilo Ravel ukecat, aby mého mága něco naučila. Snažte se vyzvědět
co nejvíce skutečností a neukončovat rozhovor dřív, dokud máte jakoukoliv
možnost dozvědět se cokoli nového. Až rozhovor ukončíte, budete Ravel a jejími
pomocníky napadeni. Je dost tuhý protivník, takže vám dá pěkně zabrat. Po její
smrti nezapomeňte posbírat, co z ní vypadlo. Poté navštivte Ravelinu tajnou
zahrádku a ze semínek si vypěstujte rostlinky. Získáte magické hůlky, které
umí zajímavá kouzla. Z lokace odejděte severovýchodním portálem. Shlédnete
zajímavou animaci a portál vás vyplivne v Curstu.
22) Curst
V této lokalitě máte pouze jeden hlavní úkol, a to nalezení anděla, o němž se
vám zmínila Raven. Deva je vězněn v podzemí Curstu a jsou dvě cesty, jak se
tam dostat. Jedna vede přes skládku odpadu a dozvíte se o ní od hlídače
skládky. Pokud půjdete touto cestou, připravíte se o docela dost zkušeností,
protože z podzemí se už na povrch nedostanete. Druhá cesta vede přes splnění
několika úkolů pro obyvatele Curstu. Portál vás přenese do blízkosti hospody
TraitorÝs Gate Tavern. Tak neváhejte a vstupte dovnitř. Tainted Barse je
hospodský a najdete ho za jedním z pultů. Promluvte si s ním o všem možném
a dozvíte se, že Deva je vězněn v podzemí Curstu a abyste se do podzemí
dostali, potřebujete znát heslo. Pro první část hesla vás pošle za Marquezem.
Marquez vám řekne, že dcera Barseho Jasilya byla unesena a požádá vás o její
vysvobození. Projděte do další části Curstu a jděte rovně. U druhé budovy
vpravo najdete Jasilyu obstoupenou strážci. Promluvte s jejich vůdcem Skatchem
a vojáky zlikvidujte. Dávejte pozor hlavně na vojáky v její nejtěsnější
blízkosti, protože když uvidí, že souboj prohrávají, Jasilyu zabijí.
Doporučuji na ně použít Morteho schopnost Litany of Curses. Po skončeném
souboji promluvte s Jasilyí a vraťte se k Marquezovi. Získáte něco zkušeností,
1. část hesla a bojovník se může zdokonalit v bojových technikách. Dále budete
posláni za Kitlou. Kitla po vás bude chtít, abyste byli prostředníkem
v rodinné rozepři. Pošle vás za Kesterem do vnitřního Curstu a Crumplepunchem
(kováře m) ve vnějším Curstu vyřešit jejich spor o dědictví. Já to vyřešila
tak, že jsem získala listinu od obou a donesla Kitle, ať si to vyřeší sama
:o). Bylo za to nejvíc zkušeností. Kitla vám řekne další část hesla a pošle
vás za Nabatem. Nabat vás požádá, abyste ochránili hlídače skládky před
lupiči, kteří jej ohrožují. Běžte si na skládku promluvit s Kysem. Skládku
najdete západně od hospody. Po rozhovoru s Kysem se vydejte do Inner Curstu
a tam hned za branou západně.
U odstaveného vozu najdete Werneta, vůdce bandy, co obtěžuje Kyse. Promluvte
s ním a vraťte se na skládku. Až přijdou lupiči, pusťte se do nich a zase
pozor, aby vám nezabili Kyse. Po splnění úkolu se vraťte k Nabatovi, získáte
další část hesla a budete posláni za Dallanem. Pokud hrajete za zloděje, Nabat
vás může zdokonalit ve zlodějských praktikách. Dallan vám poví o politickém
sporu mezi AnÝiziem a Siabhou. Zajděte do Inner Curstu, najděte na severu
AnÝizia a promluvte si s ním. Pak vyhledejte u administrativní budovy Siabhu
a dejte řeč s ní. Poté se vraťte k AnÝiziovi, řekněte mu o protinabídce Siabhy
a po skončeném rozhovoru jděte za kapitánem stráží (stojí u brány do vnějšího
Curstu) a nechejte jednoho či oba zatknout. Dona Quisha po vás bude chtít,
abyste osvobodili jejího démona. Najdete ho v silu, chyceného v penragramu.
Dejte s ním řeč, řekněte mu, že vás posílá dona Q. abyste ho osvobodili
a zeptejte se, co vám za to dá. Na závěr rozhovoru přerušte pentagram. Démon
je volný a za odměnu vám dá báječnou bojovou sekeru Heartbringer. Můžete
vrátit za donou Quishou. Všechny části pomyslného klíče už máte, tak vám nic
nebrání v tom, zajít za Barsem, doplnit u něho své zásoby léčidel (upozorňuji,
že teď vás čekají hodně tuhé souboje a nemožnost kdekoli doplnit zásoby nebo
se vyspat, takže nakupte toho co nejvíce), odpočiňte si a poté se nechejte
dopravit do podzemí.
23) Curst Underground
Hned na začátku lokace budete napadeni několika Trelony (vzpomínáte na
Undersigil ?). Vypořádejte se s nimi a jděte pořád na západ, odbočky na sever
si zatím nevšímejte. Přijdete na další křižovatku a na ní se dejte kousek
jižně a pak na východ. Někde tam potkáte Vorshu. Promluvte s ním a slibte mu
pomoc. Vraťte se zpátky na křižovatku a vydejte se na sever. Jděte tak dlouho,
dokud nepotkáte příšerku jménem Ghrist. Promluvte si s ní a zlikvidujte.
Vraťte se k Vorshovi, kterému se nebude chtít splnit slib, který vám dal.
Takže se s ním vypořádejte taky a po jeho smrti nezapomeňte prohledat bedny.
Nyní se vraťte na cestu, kde jste potkali Ghrista a pokračujte dál na sever,
až potkáte poustevníka. Prokecněte ho a zjistíte, že je priest, takže vás může
uzdravit a také vás pohlídá při spánku. Nyní se vypravte na křižovatku, kde
jste minuli severní cestu a jděte to na sever vyčistit. Není to nutné, ale
každá zkušenost dobrá, takž s chutí do toho a půl je hotovo. Až dojdou kouzla,
můžete se vždy vrátit k poustevníkovi a vyspat se. Na konci lokace v severní
části potkáte dva černé abishaie a východně od nich jakéhosi drakoida jménem
TekÝelah. Když s ním promluvíte, dozvíte se pár zajímavostí. Kousek pod
černými abishai je bedna, kterou nezapomeňte prohlédnout. Nyní se vraťte
k poustevníkovi a další chodbou jděte dolů na jih. Je tam východ do věznice.
Než odejdete, prozkoumejte v pravém rohu (vlevo je východ) něco, co vypadá
jako kamna. Najdete tam velice zajímavý prsten, který umí kouzlo Meteor Storm
Bombardment (velice působivé). Když vám ve vězení dojdou kouzla, vždycky se
můžete vrátit za poustevníkem, aby vás pohlídal při spánku.
24) Prison
Tady vám nezbude nic jiného, než celou lokalitu důkladně projít, nic nemůžete
vynechat. Nezapomeňte prohlížet bedny a barely. Připravte se na spoustu hodně
tuhých soubojů. Deva Trias je vězněn mimo věznici v samostatné kobce. Jakmile
anděla (devu) najdete a promluvíte s ním, požádá vás, abyste našli jeho meč.
Najdete jej v samém srdci věznice, zabodnutý do modrého kříže, a nebude nic
jednoduchého se k němu dostat. Až se vám to podaří, zjistíte, že je hlídán
otylým mužíkem jménem Cassius. Ten vám slíbí meč vydat, když ho porazíte. Máte
na vybranou, zda budete soupeřit v rychlosti, vtipu či síle. Zvolte dovednost
podle nejvyššího z atributů (síla, obratnost, inteligence) své postavy. Se
získaným mečem se vraťte k Triasovi, osvoboďte ho a vyzpovídejte. Hlavně z něj
musíte dostat informace o Fhjullovi Forked-Tonquem. Poté se vydejte na
severovýchod, kde jste již určite našli dveře (z kůlů), které nešly otevřít.
Teď již otevřít půjdou a těsně za nimi je portál. Vhailor Projděte za portál
a prozkoumejte Vhailora. Chvilku do něho mluvte a on se probudí (za tento
způsob jsou zkušenosti), nebo se můžete pokusit mu něco vzít a proberete ho
též (bez zkušeností). Prokecněte ho, dozvíte se vcelku zajímavé skutečnosti.
Při správně vedeném rozhovoru můžete získat i dost zkušeností a permanentně se
vám zvýší inteligence + wisdom. Můžete také vzít Vhailora do party. Až
skončíte s Vhailorem, projděte portálem, který vás vyplivne v poušti Outlands.
25) Outlands
Není velká lokalita. Najdete zde pár potvůrek, za jejichž likvidaci získáte
dost zkušeností, a jak vám řekl Trias, žije zde Fhjull Forked-Tonque, kterého
najdete v hlavě obrovské kostry ještěra uprostřed lokace. Popovídejte si s ním
a snažte se z něj vytáhnout co nejvíc informací. Ptejte se hlavně na svou
smrtelnost. Forked-Tonque bohužel nic neví a odkáže na vás na další místo,
kterým je Pillar of Skulls (fujtajblový místečko) v Baatoru. Vyzpovídejte
Fhjulla, jak se tam dostanete, a vaší cestě do Baatoru nestojí nic v cestě.
Před cestou si můžete také nakoupit pár zajímavých kouzel. Portál do Baatoru
najdete u levé přední tlapy kostry.
26) Baator
Je nehostinná radioaktivní planeta, kde vás budou ohrožovat hlavně Abishaiové
a Cornugové (což jsou pěkně tuhé potvory, za jednu je 10000 zkušeností), jinak
zde nic zajímavého nenaleznete. Od místa, kde vás portál vyhodí, se vydejte
jihovýchodním směrem. Po cestě mlaťte na co přijde, popřípadě tomu utečte.
Vstup do úrovně Pillar of Skulls najdete v jihovýchodním rohu lokace. Pillar
of Skulls, jak napovídá jeho název, je sloup složený z lebek. Je to pěkně
nehostinné a nepříjemné místo. Sloupu se zeptejte jen na tři otázky. Za dvě
z nich budete muset zaplatit. Poprvé se zeptejte na to, kdo jste a obětujte
Morteho. Po odpovědi hovor ukončete a započněte znovu. Nejdříve ze všeho
vytáhněte Morteho ven, abyste o něj nepřišli definitivně. Bude vás to stát
permanentě -5 životních bodů. Poté se zeptejte na Fortress of Regrets. Budete
znovu požádáni o Morteho - odmítněte. Další možnou platbou je zrada Fhjulla
Forked-Tonque, ale toho budete ještě potřebovat a jestli ho prodáte, bude
pěkně nepříjemný, až se k němu vrátíte a budete se ptát na cestu z Outlands.
Navíc mi připadalo nefér zradit někoho, kdo mi pomohl. Další možností je
Modron Cube (když ji máte u sebe) - pokud ji obětujete, připravíte se
o možnost získat nejlepší zbraň hry a ta se vám ve finálním souboji budesakra
hodit. Nemáte-li Modron Cube u sebe, bude po vás sloup požadovat Annah a poté
Grace, což samozřejmě nepřipadá v úvahu. V konečné fázi smlouvání bude chtít
trochu vaší krve, což už musíte přijmout, protože informaci o pevnosti nutně
potřebujete a jinak se ji nedozvíte. Bude vás to stát dalších -15 HP trvale,
ale za všechno se musí platit a tohle je nejmíň "bolestivé". Teď už víte vše,
co jste potřebovali, a můžete se vypravit zpátky k Fhjullovi. Vraťte se do
Baatoru a pokračujte západním směrem, až přijdete k onyxovým kamenům,
o kterých mluvil Fhjull, a budete přeneseni zpátky do Outlands. Běžte za
Forked-Tonquem, abyste se dozvěděli, jak se vrátit zpět do Curstu. Portál
najdete pod pravou zadní nohou kostry.
27) Curst Gone
Po návratu do Curstu najdete všude jen ruiny. Prohledejte bedny a rozházené
sudy, až přijdete k bráně Carceri. Promluvte si s hlavami na bráně a dozvíte
se, že došlo k válce a Curst byl přemístěn do alternativního vesmíru Carceri.
Než se tam vypravíte, nezapomeňte se vyspat, aby si mágové mohli obnovit
kouzla.
28) Carceri
Je místo plné chaosu, který zde nastolil Trias. Vaším hlavním úkolem v této
úrovni je najít Triase a zlikvidovat ho, aby se Curst vrátil zpátky na své
místo a byl v něm opět nastolen pořádek. Anděla najdete ve správní budově. Než
se k němu probojujete, můžete splnit cestou několik úkolů, ale není to
nezbytně nutné. Deva se ukrývá až v posledním patře administrativní budovy,
severním směrem od místa, kde jste se objevili. Cestou vás budou napadat
nejrůznější příšerky a stráže. Hned po vstupu do místnosti, která je
momentálně sídlem anděla, budete napadeni samotným Triasem. Pusťte se do něj
a až budete blízko vítězství, Deva s vámi začne smlouvat. Vyzpovídejte ho
opravdu ze všeho možného, i za cenu lži. Musíte se za každou cenu dozvědět,
kam povedou vaše další kroky (do márnice). Až se dozvíte, co potřebujete, tak
anděla klidně zabijte. Stejně si nic jiného nezaslouží za zmatek, který
způsobil. Po smrti nebo zmizení anděla se ve dveřích, jimiž jste přišli,
objeví portál, který vás přenese do Hive-Mortuary k Dustman Memorial. Než
začnete něco podnikat, můžete zaskočit za Mebeth, abyste se naposledy
rozloučili s Ravel, která vám vlastně celou dobu pomáhala. Poté zajděte do
Lower Ward do věže za Golemem a vyměňte s ním Modron Cube (která ho osvobodí)
za super meč, který vám ve finálním souboji hrozně moc pomůže. Je použitelný
jak pro mágy, tak pro bojovníky, ale než s ním začnete manipulovat, doporučuji
save, protože po manipulaci už nastavení nepůjde zvrátit, tak abyste se ze
zvědavosti nepřipravili (jako já) o možnost meč používat.
29) Hive-Mortuary
Nyní prodejte všechno, co jste dosud nasbírali, vybavte se spoustou léčidel,
zakupte nová tetování a zajděte za Poxem. Požádejte ho, aby vás zabil
a jakmile slezete ze stolu, vydejte se v téže místnosti opačným směrem, než
jsou dveře a vstupte do portálu, který se před vámi zaktivoval. Vaši přátelé
k vám budou promlouvat, tak poslouchejte dobře, co vám říkají.
30) Fortress of Regret
Bezejmenný se objeví ve Fortress Entrance sám, samotinký. Nemá ani tuchy, kam
se poděli jeho přátelé. Od místa, kde vás portál vyplivne, jděte na východ. Na
konci cesty je křižovatka, na níž se vydejte jižním směrem, až přijdete
k Deiorraně. Promluvte s ní a řekněte, že jste dostali její odkaz. Pokud máte
u sebe prsten, co vám odkázala, Deiorrana vám ho vylepší. Po skončeném
rozhovoru se vraťte zpět, odkud jste přišli, a vydejte se opačným směrem. Na
konci západní cesty je vstup do pevnosti. Fortress Interior jakmile vstoupíte
do pevnosti, zaútočí na vás velké stíny. V této lokaci máte za úkol pohnout
čtyřmi pákami, aby se vám otevřel portál do další úrovně. I když jsou stíny
tuhými protivníky, doporučuji projít celou úroveň a vymlátit je všechny (pokud
jste si nakoupili skutečně DOSTATEK hojidel, neměl by to pro vás být problém),
protože za jeden Greater Shadow je 10000 bodů zkušeností. Po každém stisknutí
páky se objeví animace a vy postupně uvidíte, jak vaši přátelé umírají,
protože vás nezradili. Jenom jeden z nich se projeví jako zrádce, a to buď
Ingus, nebo Vhailor, záleží na tom, s kterým z nich jste hráli až do konce.
Portál se otevře severně od bodu příchodu (arrival point) v místnosti nad
schody. Trial of Impulse je místo, kde budete napadeni tím členem vaší bývalé
party, který vás zradil. Až se s ním vypořádáte, prozkoumejte místa za všemi
sochami, za jednou z nich najdete sounding stone. Kámen si poslechněte a poté
vystupte k fontánce a krystalem uvnitř se dostanete dál.
31) Maze of Reflections
Zde se setkáte se třemi inkarnacemi Bezejmenného. Se všemi promluvte a pokuste
se je přesvědčit, aby se vámi nechaly absorbovat. Doufám, že nemusím
připomínat funkci SAVE. Prý se s pomocí dobré inkarnace, pokud máte vysokou
inteligenci, dozvíte z bronzové koule spoustu informaci včetně svého pravého
jména. Mně se to nepodařilo, tak nevím. Nejdříve promluvte s praktickou
inkarnací (pokud to nepůjde po dobrém, tak to musí jít po zlém, ale v žádném
případě nedopusťte, aby vás pohltila, hra by prý špatně skončila - nevím,
nemám vyzkoušeno), poté s dobrou (ta se k vám připojí dobrovolně) a nakonec
s paranoidní (s ní mluvte pouze za pomoci starobylého jazyka Uyo - pokud se
k vám nepřidá dobrovolně, musíte použít hrubou sílu). Po likvidaci všech
inkarnací (pohlcením či zabitím) se objeví opět Deionarra, ale zatím s ní
nemluvte. Odpočiňte si, protože tohle je poslední místo, kde si před finále
odpočinout můžete. Po probuzení vyzpovídejte Deionarru a poté budete přeneseni
na střechu pevnosti. Fortress Roof úplně první, co na střeše uvidíte, jsou
mrtvoly vašich přátel. Ani nezkoušejte použít Raise Dead, protože to nefunguje
:o(. Pokračujte dál, až se objeví Transcendent One. Promluvte s ním a pokud se
vám podaří fikaně odpovědět, Transcendent One si půjde zkontrolovat, co mu
tropí stíny v pevnosti a teď přijde vaše chvíle. V animaci oživíte mrtvé
přátele a až se hlavní padouch vrátí, máte své věrné pohromadě. Hra jde
ukončit několika způsoby. Buď v souboji Trenscendent One porazíte, nebo můžete
spáchat sebevraždu použitím zbraně Blade of the Immortal od Golema z Lower
Ward nebo můžete vyslovit své pravé jméno, které jste zjistili z bronzové
kuličky (mně se to nepodařilo, asi jsem nebyl dostatečně inteligentní).
Uuffff, tak už to máme konečně za sebou. Konéééc...
KONEC.
Tomáš "Fuťo" Chmelař - TomChmelar@seznam.cz nám poslal ještě jiné řešení závěrečné sekvence s Transcedental One (asi je k tomu potřebná určitá úroveň Inteligence a Wisdom) : řekněte mu, že pláně trpí kvůli vaší separaci a stůjte si za tím, pak se s vámi Transcedental One spojí (první animačka), pak jdete oživit své přátele, dozvite se o vaší partě pár zajímavostí, teleportujete je do Sigilu, outro.