1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Physikus - návod

Úvod :


Planeta Země je zasažena obřím meteoritem a přestala se otáčet. Tím došlo že na jedné polokouli je hrozná zima a na druhé teplo. Na jednom ostrově žil profesor, který zkonstruoval stroj, jenž dokáže meteor odstřelit zpět do vesmíru. Ale nedokázal shromáždit dostatek energie .


To bude váš úkol jak se po chvíli hraní dozvíte. V této hře je jak již znázvu vyplívá hlavní předmět Fyzika.


Návod :


Hra bude rozdělena na 4 části, pro lepší orientaci .


1. část:  Větrný mlýn a okolí.

            

Po vašem příletu u mola přistupte k bráně a otevřete ji a následně vejděte Na pláži se nezdržujte a pokračujte do profesorova domu jenž je vlevo. Uvnitř přistupte ke stolu, na něm leží osobní počítač (váš inventář a výuka), vezměte ho . Po jeho sebrání se začne ozývat pípající tón záznamníku. Odstupte od stolu a přistupte k záznamníku, zmáčkněte play a vyslechněte si zprávu.


Úkol je tedy již jasný - najít tři generátory a dodat skrz ně stroji dostatek elektrické energie. Vyjděte ven na pláž a dále doleva kolem velkých kamenů do malého lesíka. Jděte stále rovně dokud neuvidíte malý tunýlek. Kousek před ním odbočte doleva. Tady stojí dvě budovy (trochu jiných tvarů). Ta blíže k vám je kovárna ta druhá je jen obytná. Vejděte tedy do kovárny. Je tu spousta věcí, které budete používat, ale vám zde zatím postačí se otočit ke dveřím a následně doprava. Vašim prvním předmětem, který vezměte, je magnet ležící na diskovém závaží. Opusťte kovárnu a vkročte do druhé budovy. Na stole si prohlédněte lístek ve džbánku, otočte se a z kyvadlových hodin vezměte závaží o hmotnosti 2 kg. Dále z poličky nad umyvadlem zrcadlo. Půjdete  teď zpět ktunýlku a skrz něj pokračujte dále. Projdete  kolem kopce na němž je větrný mlýn, ale netočí se mu lopatky. Kousek od vás stojí dům, jsou zde další dvě menší cesty. Ta první vede k elektrickému panelu. Přistupte k němu, zatáhněte páčkou a víko se odklopí. Jak však následně zjistíte, panel není funkční - chybí mu totiž článek. Druhá cesta vede k mostu do města. Most je vysunutý, takže se nikam nedostanete. Oběhněte dům a najdete kladku (váhu decimální) s magnetem a připevněným sudem. Magnet se dá uchopit a sud vytáhnout, ale nahoře jej bez protiváhy neudržíte. Vystoupejte po provazovém mostě k hoře.


Na dveřích je kolo, zkuste jím otočit, nic se však nestane. Vlevo od dveří je menší kulaté okénko - otevřete ho, zmáčkněte knoflík a objeví se rébus s magnety, jaký byl na lístku ve džbánu. Řešit ho nemůžete, protože chybí magnet. Tak dodejte magnet z kovárny. Navolte je potom takto : 1 magnet na 3, 2 magnet na 7, 3 magnet na 3. Otočte kolem na dveřích, oni konečně povolí . Vyjděte schody nahoru, ocitáte se v malé observatoři. Přímo proti vám stojí podstavec, na který jde světlo - vložte sem zrcadlo. Nyní si prohlédněte dalekohled - můžete se jím podívat z okna, ale nic nebude vidět, protože nemá čočku. Na vrchu má dalekohled víko a místo pro čočku. Odklopte ho a vezměte si kus skla. Ještě než odejdete, je na pravé zdi ve skřínce el. článek do panelu. Ten též vezměte.


Seběhněte schody. Díky zrcadlu a světlu se vám osvětlí zatopená místnost a v ní je další 2 kg závaží, tak ho tam nenechte. Zase se vraťte k panelu a vložte článek a zapněte. Navolte na ciferníku - cifernících pod články - 190 a zavřete. Tím přivoláte výtah. Nastupte a vyjeďte nahoru ke mlýnu. Mlýn je zamčený, ale vedle něho je cesta - po té se dostanete do menšího domu, do kterého vstupte. Našli jste 1 generátor. Vpravo od něj jsou pytle, mezi nimiž leží další závaží 2 kg. Nachází se zde ještě spínač (je u dveří, kudy jste sem vešli) a velké kovové dveře. Jenomže nic zde bez proudu fungovat nebude. Jestli máte celkem 3 závaží o hmotnosti 2 kg (měli byste je mít), vraťte se do kovárny. Tady budete muset ukout 6-ti kilové diskové závaží. To uděláte následovně : Přistupte ke kladivu a pákou zvedněte rameno, na něj pověste prostřední závaží, ale tak, aby rameno zůstalo v rovině . Vylezte po žebříku, proti vám bude něco jako tavící pec. Vhoďte všechna závaží, odstupte, obejděte pec zprava a ventilem pusťte plyn. Vraťte se a zmáčkněte knoflík.  Zatáhněte za páku a opět dolů ke kladivu. Kladivo shoďte a zase zvedněte a vezměte si hotové závaží o 6 kg. 


Zamiřte zpět ke kladce a závaží připevněte k magnetu a stáhněte. Nově průchozím otvorem se dostanete do sklepa. Projděte ho na konec a u stropu si vezměte pověšený klíč od mlýna.Cestu k mlýnu jistě již dobře znáte. Až budete nahoře, dejte klíč do zámku a otočte. Dveře se otevřou, vstup je volný.


Z mlýnského kola vytáhněte klín, je na tyči, takže ho neseberete. Vylezte po žebříku a zatáhněte za páku . Mlýn již je v provozu takže generátor pracuje. U něj přehoďte spínač. Teď  se ale vraťte do sklepa. Až v něm budete, nezapomeňte si rozsvítit, je to už možné. Při odchodu ven se osvětlí místnost, která nebyla vidět. Na stole je lampička a baterie. Zmáčkněte u lampičky spínač, zjistíte, že je baterie vybitá, ale vezměte si ji. Naposledy touto cestou ke generátoru. Ten zatím nechte být, radši zatáhněte pákou u dveří a otevřete si cestu do další části .


2. část: Observatoř a ponorka.


Seběhněte kopec, nyní jste kousek od 3. části, jíž je město, vy ale půjdete doleva. Schody na observatoř jsou kousek od vás, takže je vyběhněte a podívejte se na dveře, odsuňte víko, usměje se na vás číselná kombinace tu zatím řešit nemůžete protože nevíte co znázorňuje. Tak zase seběhněte dolů a kolem klád k ponorce. U ponorky je velký reflektor, který svítí. Po bližším prozkoumaní zjišťujete, že se světlo dá zvednout, ale něco k tomu budete potřebovat. Vylezte k sudu na ponorce, najdete v něm led a zamrzlou tyč. Slezte a vstupte do ponorky - vlevo je kotel (nebo něco takového), nad ním je zamrzlý ventil a napravo je 2. generátor - opět nefunguje (zatím). Vraťte se ke kolejím a pokračujte do města.


3. část: Město.


Projděte brankou a jak jen to bude možné, odbočte vlevo. Kolem domu dojděte ke dveřím a otevřete si skřínku na nich. Bude následovat rébus na postřeh. Budou se objevovat 4 druhy lomu světla, pod obrazovkou budou stejné symboly - na chvíli se obraz zastaví a vy musíte zmáčknout stejný symbol. Trefte to 3x správně za sebou a tím dveře otevřete. Toto je dům optika. Prohlédněte si vitrínu, je rozbitá. Dále tu je klika. Hodila by se ke zvednutí reflektoru, jenže je pod poklopem. Pokud ho budete chtít sundat, vydá zvuk. Zajděte za stůl, vytáhněte šuplík a vezměte zelené sklíčko. Vyjděte ven a hned vkročte do ponurné uličky vedle. Na jejím konci vpravo jsou barely - z jednoho vezměte kladivo. Naproti jsou kovové dveře, ty mají také číselnou kombinaci.


Opusťte uličku a přejděte nádvoří k mostu. Pomocí kola most spustíte a tím si zkrátíte cestu do okolí mlýna (1. část). Otočte se a uvidíte dům s vlajkami (policejní stanice), studnu a napravo dveře. Podívejte se do studny, najdete chodbu. Vlezte do ní, moc daleko se nedostanete, není tu vidět. Vylezte zpět a projděte dveřmi. Po cestě projděte k velkým vratům, ty jsou zamčené. Cestou stojí bokem stůl s nabíječkou (voltmetr). Vložte baterku a nabijte ji. Teď už si budete moci v chodbě rozsvítit. V chodbě je skřínka do ní baterku dejte. Pokračujte ke zdi a rozbijte ji kladivem. Probourali jste se do cely. Na posteli leží krabička, otevřete ji a přečtěte si radu z lístku. Běžte ke dveřím, zavřete je a na dynamit použijte kus skla. Potom vyjděte do patra. Nalevo je kancelář, napravo laboratoř. V kanceláři si projděte šanony v regálu, zjistíte nápovědu pro kombinaci ke dveřím v uličce. Také prohledejte šuplíky u stolu, v jednom je klíč od vrat, vezměte ho. Je tu ještě lejstro o panu Elonim. V laboratoři nad dveřmi je posuvná lišta, vložte tam zelené sklo a posuňte. Podívejte se na fotky, získáte kód k trezoru. Vyjděte zase na nádvoří, už přes hlavní dveře. Vraťte se ke dveřím v uličce. .


Nápovědu znáte, takže pomocí počítače a výuky o zvuku najděte rychlost zvuku v železe a výsledné číslo zadejte a vezměte za kliku. Uvnitř vezměte z misky zlatou kouli a z trezoru čočku. Přejděte opět k vratům a zasuňte klíč. Objeví se další kombinace. První okénko je nečinné, zbylá čtyři ano. Zase nevíte, co znázorňuje. Nyní se musíte vrátit do první části, do malé observatoře k dalekohledu (kombinace magnetů). Vložte čočku a podívejte se do něj. Natočte se s ním trochu doleva a uvidíte vrata zezadu. Nečinné okénko z této strany značí písmeno F. Takže na vratech navolte zbytek vzorce a otočte pákou.


4. část: Za velkými vraty.


Projděte vraty a před sebou máte 3. generátor. Obejděte ho a zatáhněte za páku, ta se ale ulomí. Pokračujte na molo a podívejte se na lístek v lahvi, je na něm nápověda na observatoř, musíte ale znát hustotu chloru. Vraťte se z mola a dejte se doprava do domu. Uvnitř stojí stůl - rébus. Do okýnka vložte zlatou kouli a potom je vložte do děr. Budeme-li díry brát jako hodiny, koule musí být na 12 h,. 3 h a 6 h . Slunce na desce se otočí, tím si zpřístupníte dveře, nad kterými je znak slunce. Je to hned vedlejší dům. Tady vezměte ladičku. Tu použijte u optika ve městě. Po získání kliky se vraťte do 2. části.


2. část: Ponorka a observatoř.


Vyběhněte na observatoř a navolte číslo znázorňující hustotu chloru. Hustota je 3,214 a zmáčkněte knoflík, dveře se zvednou. Vyjděte po schodech, uvidíte před sebou hlavní panel, vlevo na zdi visí plánek. Budete muset stroji dodat požadované množství, což činí 125 ampérů + správnou barvu každého generátoru. Dojděte zpátky k ponorce, na velký reflektor použijte kliku a natočte světlo na sud. Vlezte do ponorky a uvolněte ventil nad kotlem a nyní kotel knoflíkem zapněte. Máte zprovozněný 2 generátor. Vylezte a po žebříku si dolezte pro tyč. S tyčí musíte  do 4. části ke 3. generátoru. Tam zandejte tyč a zatáhněte. Máte už všechny 3 generátory funkční !  


Poslední kroky ke konci.


Prohlédněte si generátor zblízka, nahoře jsou dvě cívky a jeden posuvník. Ten určuje, kolik je navoleno závitů na cívce, ta druhá už má počet daný. Na všech generátorech se však počty závitů liší, protože jedou na jiný výkon. Tento navolte na 8000 závitů a modrý čtverec. Ve mlýně navolte na 4000 závitů a zelený trojúhelník. A na ponorce 5000 závitů a červené kolečko.


Zpět na observatoř k panelu, zprovozněte ho pravým vypínačem a na spodním displeji se vám objeví 444 A. Pokud se vám toto číslo neobjeví, je to tím, že jste ve mlýně zapomněli vytáhnout klín z mlýnského kamene. Potom zmáčkněte žlutý váleček a máte požadovaných 125 A. Teď navolte jen barvy tak, jak byli voleny na generátorech a zatáhněte za páku.


Už jen sledujte odstřelení meteoritu, návrat obyvatel a váš odlet. Jak však z titulků vyplývá, těšme se na druhý díl.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.